Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 394 395 Laatste
Acties:

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:58

-tom-562

Oliesjeik

tcw82 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:32:
[...]

Kost wat googlen... Maar opd is blijkbaar one pedal drive.
Denk ik?
Ja.
Fijne feature maar om te zeggen dat ik het nou echt mis met de huidige generatie? (En ik kom uit een EV met OPD..).

Vaak bu'j te bang!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

Termy

valt er nog wat te fragge?

Misschien is het anders in de nieuwere ID's maar in mijn 1st Plus vind ik het wel jammer dat ik echt moet remmen om niet op voetgangerstempo ergens tegenaan te rijden. Vooral in filerijden lijkt OPD me nog prettiger dan nu in B rijden.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit in een 'echte' OPD EV gereden dus misschien dat de praktijk tegenvalt tov dit. Als je parkeert en zo is het op zich wel prettig dat je met de rem tussen 0-7 km/h moduleert zodat als het nodig is je direct bovenop je rem zit. Maar ja, als je met OPD met het pedaal loslaten ook praktisch direct tot stilstand komt dan lijkt me dat toch beter.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:29
Gisteren (privé) een nieuwe ID.7 Tourer Pro S Limited Edition (met inruil van mijn oude ID4) gekocht.
Afleverdatum 29 mei 2026. Dit kan volgens de dealer 3 weken eerder als ik GEEN Black Edition Pakket neem.
Ben benieuwd of 29 mei gaat lukken.

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Termy schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:41:
Beetje jammer dat je als early adopter niet bepaald beloond wordt voor het zijn van early adopter.
Wat voor beloning had je willen zien of verwacht?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

Termy

valt er nog wat te fragge?

buzzlightyear schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:13:
[...]

Wat voor beloning had je willen zien of verwacht?
10 jaar we connect plus bv.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21

Boy

www.byoscoop.nl

Speedmaster schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:17:
[...]

Wat heb je aan kilometers gereden en wat kreeg je ongeveer aan inruilwaarde..?
Oorspronkelijk bij mijn eigen dealer waar ik onderhoud ook laat doen: €16.000 bij inruil, maar ze hadden geen modellen die aan mijn budget voldeden (wilde een auto deze keer met de kop eraf, niet volle mep bij een nieuwe). Ik vond 16k trouwens eigenlijk al aan de lage kant, maar het wordt erger.

Later kreeg ik bij andere dealers in het land waar ik interesse had in een auto 13 tot 13,5 geboden.
Dealer waar ik de nieuwe auto heb gekocht gaf 10,5k, dat vond ik heel weinig maar denk dat ze gewoon geen inruil wilden. Dit is allemaal via foto's gegaan, niet bij de dealers langsgeweest.

Uiteindelijk maar eens (ondanks slechte ervaring in verleden) via wijkopenautos.nl alle foto's opgestuurd, bij de opties hoe de staat was van interieur en exterieur heb ik 'als nieuw' aangetikt, omdat 'kleine gebruikssporen' niet eerlijk was voor de staat van de auto na 5 jaar.

Kreeg ik een "gegarandeerde prijs" van €16.163 geboden.
Ik geloofde dat niet, maar toch een afspraak gemaakt. Ik dacht als we op 14,5 uitkomen, dan is alles meer dan wat de andere bedrijven boden.

Uiteindelijk is dit ook echt de prijs geworden.

Erg blij met die deal; lijkt het maximale te zijn wat ik had kunnen realiseren. de auto heeft net geen 137.000 km gelopen.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:45
-tom-562 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:43:
[...]

Ja.
Fijne feature maar om te zeggen dat ik het nou echt mis met de huidige generatie? (En ik kom uit een EV met OPD..).
Ik rij nu ook nog ev met opd. Ga wsch wel overstappen maar een id.4 maar vond dit bij de proefrit wel echt een nadeel van de id.4 (ik neem ‘m vooral voor de ruimte wat mijn huidige auto dan weer een stuk minder heeft)

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:25
N0EL schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:00:
Gisteren (privé) een nieuwe ID.7 Tourer Pro S Limited Edition (met inruil van mijn oude ID4) gekocht.
Afleverdatum 29 mei 2026. Dit kan volgens de dealer 3 weken eerder als ik GEEN Black Edition Pakket neem.
Ben benieuwd of 29 mei gaat lukken.
Vraagje:
Met Exterieur pakket?

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:29
Nee .Geen Exterieur pakket.
Had zoiets op mijn ID.4. Leuk maar bijna nooit gebruikt

[ Voor 51% gewijzigd door N0EL op 13-03-2026 08:29 ]

Pagina: 1 ... 394 395 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.