Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 40 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Kacang schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:05:
@Dusun Zou mooi zijn als het zo snel gaat. De mijne staat er sinds afgelopen zondag. Zijn nu 2 werkdagen voorbij waarbij er nog 0,0 gedaan is omdat er voor mijn auto nog 6 andere in de rij stonden om te updaten.
In de rij voor updates, ik geloof dat ik voorlopig nog maar even wacht, dat gaat nog wat worden de komende weken/maanden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:07
Ondertussen in Duitsland: uitstekend nieuws!!

https://electrek.co/2020/...ive-electrification-plan/

Diess krijgt de volledige steun van de raad van bestuur

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door KrlGl op 15-12-2020 22:25 ]

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02:58
Ik wacht trouwens lekker met die update tot de 2.1 versie. Maar ik heb dan ook geen grote issues verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

KrlGl schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:24:
Ondertussen in Duitsland: uitstekend nieuws!!

https://electrek.co/2020/...ive-electrification-plan/

Diess krijgt de volledige steun van de raad van bestuur

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat is echt goed nieuws voor ons lijkt me! Dit betekent dus dat hij volledige steun heeft om te zorgen dat die software compleet op orde komt en waarschijnlijk ook hopelijk echt de strategie gaat volgen om nieuwe features te pushen via OTA (en dus ook hopelijk missende features aan te kunnen zetten in de auto zoals Travel Assist :P )

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:47
AR in action: YouTube: VW Id.3 and Id.4 - Augmented Reality Head up Display in Action

Ziet er toch wel heel gaaf uit moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
zou me niet verbazen dat sommige mensen hieraan duizelig ervan raken.

Als ze de optie statisch kunnen maken maken zou dat ook goed zijn

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Status van de dealers..
Werkplaatsen zijn geopend
Auto huren blijft mogelijk
Showrooms zijn voorlopig dicht – Online advies mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Simply1337 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:45:
[...]

De statische variant staat toch al in de normale HUD? Je hebt daar 3 vakken, assistentie (lane assist, distance control), snelheid/range, navigatie.

De AR wordt apart op de weg geprojecteerd op de juiste rijbaan bijv. dus dat kun je niet statisch maken. Dan moet je AR gewoon uitzetten.

Deze functies werken natuurlijk alleen via de VW navigatie, en niet wanneer je Google Maps, of Waze oid gebruikt via Apple Carplay/Android Auto. Wat is de ervaring van de ID.3 rijders van de kwaliteit van dit navigatiesysteem? Goede verkeersinformatie, rerouting etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Van een dealer begrepen dat de ID.4 die nog eraan zitten te komen worden geleased door de VW Dealer groep zelf en niet worden verkocht. Dit is dan 1 dealergroep, geen idee of het ook zo is bij andere dealergroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Nog 2 weken de tijd om de auto die onderweg is in NL te krijgen, dan van PON naar dealer en dan op kenteken te zetten...

Nog iemand die zich toch niet helemaal op z'n gemak voelt? (reactie hoeft niet, duimpje is genoeg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:32
Tip voor de ondernemers / ZZP'ers hier: Vergeet niet de MIA aan te vragen binnen 3 maanden na aangaan van de koopovereenkomst. Als je geen eHerkenning hebt kan 't even duren aangezien je die eerst nog moet regelen.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:44
Boy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:17:
Nog 2 weken de tijd om de auto die onderweg is in NL te krijgen, dan van PON naar dealer en dan op kenteken te zetten...

Nog iemand die zich toch niet helemaal op z'n gemak voelt? (reactie hoeft niet, duimpje is genoeg ;) )
Ik hoor net dat mijn ID4 bij de importeur aangekomen is (PON dus). Aangezien wij dezelfde tijdslijnen hadden (ook mijn auto stond vrijdag op transport) zit die van jou er misschien ook bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

J.W

Net een bericht gehad van de LM. Zij geven ook aan dat het al redelijk vol staat met ID4s op het PON terrein.

Op kenteken zetten in 2020 is volgens de LM nog steeds geen probleem, maar met de nieuwe maatregelen van de overheid gaat het er wel om spannen of de auto dit jaar nog overhandigd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Antekw schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:29:
[...]

Ik hoor net dat mijn ID4 bij de importeur aangekomen is (PON dus). Aangezien wij dezelfde tijdslijnen hadden (ook mijn auto stond vrijdag op transport) zit die van jou er misschien ook bij?
Die verwachting sprak mijn dealer ook uit vorige week. Grote kans dat onze auto's op dezelfde trein naar Nederland staan/stonden

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:29
pietermx schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:21:
Tip voor de ondernemers / ZZP'ers hier: Vergeet niet de MIA aan te vragen binnen 3 maanden na aangaan van de koopovereenkomst. Als je geen eHerkenning hebt kan 't even duren aangezien je die eerst nog moet regelen.
Vraagje hierover; mijn vrouw gaat begin volgend jaar een onderneming starten (nu dus nog niet). Daarom nu alvast de ID.4 gekocht met 8% bijtelling. MIA gaat dan neem ik aan niet lukken? De aftrek gaat over boekjaar 2020 lijkt me?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDune
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 16:34
Vraagje over de ID.4 1st: is er ook een 12V-aansluiting aanwezig in de auto?

Bij de ID.3 1st Plus is die in de kofferbak aanwezig (gisteren proefrit in gemaakt, prima rij-ervaring!). In de showroom stond ook een ID.4 1st (was al verkocht) en die hebben we uitgebreid mogen bekijken, maar ik heb niet goed genoeg gekeken naar eventuele 12V-aansluitingen in de ID.4 1st.

[ Voor 2% gewijzigd door JohnnyDune op 16-12-2020 11:09 . Reden: verbetering ]

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

JohnnyDune schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:08:

Bij de ID.3 1st Plus is die in de kofferbak aanwezig (gisteren proefrit in gemaakt, prima rij-ervaring!). In de showroom stond ook een ID.4 1st (was al verkocht) en die hebben we uitgebreid mogen bekijken, maar ik heb niet goed genoeg gekeken naar eventuele 12V-aansluitingen in de ID.4 1st.
Net zo als bij ID.3, 12v in kofferbak*. In cabine voorin en achterin alleen USB-C.

* alleen bij ID.4 1st Max 12v in kofferbak. (@Ghost81 was me net voor)

[ Voor 6% gewijzigd door oZy op 16-12-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 08:28
oZy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:13:
Net zo als bij ID.3, 12v in kofferbak. In cabine voorin en achterin alleen USB-C.
Die 12v achterin is wel alleen bij de MAX uitvoering.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghost81 op 16-12-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Ghost81 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:15:
[...]

Die 12v achterin is wel alleen bij de MAX uitvoering.
Weet je zeker dat die alleen op de Max zit? Volgens de prijslijst zou er in mijn ID.3 1st basis ook geen 12v in de kofferbak zitten maar gelukkig zit die er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
tinustilburg schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:24:
Weet je zeker dat die alleen op de Max zit? Volgens de prijslijst zou er in mijn ID.3 1st basis ook geen 12v in de kofferbak zitten maar gelukkig zit die er wel.
Volgens prijslijst niet idd. En in deze video zie ik hem ook niet, al is het lastig te zien:
YouTube: 2021 Volkswagen ID.4 (204hp) - Visual Review!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
JohnnyDune schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:08:

deze review heeft de NON-max.
YouTube: Volkswagen ID.4 - Rijtest & Alles wat je moet weten! - AutoRAI TV

Volgens mij zie ik wat naast het led licht.. is dat geen 12v? en anders dealer bellen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghost81
Simply1337 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:26:
deze review heeft de NON-max.
YouTube: Volkswagen ID.4 - Rijtest & Alles wat je moet weten! - AutoRAI TV

Volgens mij zie ik wat naast het led licht.. is dat geen 12v? en anders dealer bellen :P
Eeh, nee, helaas. Die video laat een mix zien van allerlei uitvoeringen. Op het ene moment zit hij voorin met een glazen dak en later zit hij achterin zonder glazen dak (en lampjes midden in het plafond). Bovendien zie je en wit stuur wat gelukkig niet bij de 1st en 1st MAX zit.

Belangrijkste is dat je idd de 12V stekker ziet zitten, maar dat in die achterbak duidelijk de verhoogde (dubbele) laadvloer is te zien welke alleen in de MAX beschikbaar is.

Kortom, vooralsnog geen uitsluitsel, maar ik zou niet rekenen op een 12V in de niet-MAX uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Soeski schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:45:
[...]

Heb je dan nu issues of ben je uitgenodigd? Aangezien de dealer(s) nog zo'n 2 weken wachttijd hebben voor je een afspraak hebt als je problemen hebt...
Misschien is de wachttijd per dealer verschillend? Tevens is de auto particulier en hoef ik voor onderhoud niet via de leasemaatschappij te gaan / akkoord van een leasemaatschappij te krijgen, wellicht dat dat ook scheelt?

Qua storingen zijn er sommige hetzelfde als voor de software versie 0570 geladen was (zie eerder posts) maar vele male minder frequent en een paar nieuwe, vandaar dat ik een update aangevraagd heb en deze maandag uitgevoerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Dusun schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:34:
[...]

Misschien is de wachttijd per dealer verschillend? Tevens is de auto particulier en hoef ik voor onderhoud niet via de leasemaatschappij te gaan / akkoord van een leasemaatschappij te krijgen, wellicht dat dat ook scheelt?

Qua storingen zijn er sommige hetzelfde als voor de software versie 0570 geladen was (zie eerder posts) maar vele male minder frequent en een paar nieuwe, vandaar dat ik een update aangevraagd heb en deze maandag uitgevoerd gaat worden.
Sja, zou kunnen. De dealers die er veel verkocht hebben zullen het ook wel drukker hebben, dan de dealer op de hoek die er maar 2-3 verkocht heeft misschien.
Ik hoop dat alles goed gaat met de update voor je. Ik hoop op goed nieuws vandaag, nu ze voor de 8e dag bezig zijn de update er op te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:59
Simply1337 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:45:
[...]

Als je deze functie met een stuiterende aardappel filmt word je er inderdaad direct duizelig van. Als je zelf rijdt en kijkt beweeg je natuurlijk nauwelijks ten opzichte van je voorruit en staat die info waarschijnlijk steady op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
wheli schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:56:
[...]

Vraagje hierover; mijn vrouw gaat begin volgend jaar een onderneming starten (nu dus nog niet). Daarom nu alvast de ID.4 gekocht met 8% bijtelling. MIA gaat dan neem ik aan niet lukken? De aftrek gaat over boekjaar 2020 lijkt me?
Hoe kun je tenaam stellen op een onderneming die nog niet bestaat? En hoe kun je dan belasting aftrekken, afgezien van het nut daarvan wanneer er nog geen resultaat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
de telegraaf schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:03:
Hoe kun je tenaam stellen op een onderneming die nog niet bestaat? En hoe kun je dan belasting aftrekken, afgezien van het nut daarvan wanneer er nog geen resultaat is?
De tenaamstelling kan je volgens mij tzt gewoon wijzigen, dat heeft geen inpact op de bijtelling. Resultaat zal afwachten zijn, maar kan je ook gewoon achteraf verrekenen wanneer van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
wheli schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:56:
[...]

Disclaimer: Ik ben geen boekhouder

MIA zal niet gaan maar ook geen nut hebben als er nog geen winst uit de onderneming is lijkt mij (lees: je hebt er geen voordeel aan). Idem voor VAMIL (= willekeurige afschrijving), lijkt me ook niet handig als het bedrijf net start en de winst de komende jaren (naar verwachting) toeneemt. Als je de auto in het (toekomstige) bedrijf brengt heb je wel het voordeel van de lage bijtelling, staat verder los van MIA / VAMIL.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pietermx schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:16:
[...]

MIA zal niet gaan maar ook geen nut hebben als er nog geen winst uit de onderneming is lijkt mij (lees: je hebt er geen voordeel aan). Idem voor VAMIL (= willekeurige afschrijving), lijkt me ook niet handig als het bedrijf net start en de winst de komende jaren (naar verwachting) toeneemt. Als je de auto in het (toekomstige) bedrijf brengt heb je wel het voordeel van de lage bijtelling, staat verder los van MIA / VAMIL.
VAMIL zal toch niet van toepassing zijn op deze auto? Of kan je dit doen als je in de eerste 3 jaar zit van je eenmanszaak en je willekeurig mag afschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Boy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:18:
[...]

VAMIL zal toch niet van toepassing zijn op deze auto? Of kan je dit doen als je in de eerste 3 jaar zit van je eenmanszaak en je willekeurig mag afschrijven?

Willekeurige afschrijving voor starters is wat anders, als je daar nog recht op hebt heeft de VAMIL weinig toegevoegde waarde. M.b.t. MIA / VAMIL zie:

https://www.rvo.nl/subsid...ectoren/elektrisch-rijden

VAMIL is beperkt tot 75% van de investering. Willekeurige afschrijving is ook niet altijd een slimme zet, als je winst (inkomen) toeneemt wil je die afschrijving soms liever behouden voor de komende jaren (e.e.a. afhankelijk van de belastingschijf waar je in valt).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pietermx schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:23:
[...]

Willekeurige afschrijving voor starters is wat anders, als je daar nog recht op hebt heeft de VAMIL weinig toegevoegde waarde. M.b.t. MIA / VAMIL zie:

https://www.rvo.nl/subsid...ectoren/elektrisch-rijden

VAMIL is beperkt tot 75% van de investering. Willekeurige afschrijving is ook niet altijd een slimme zet, als je winst (inkomen) toeneemt wil je die afschrijving soms liever behouden voor de komende jaren (e.e.a. afhankelijk van de belastingschijf waar je in valt).
Ow wow, ik zie dat de ID.4 op de positieve lijst staat: https://www.rvo.nl/sites/...ik_2%20_november_2020.pdf

Dus heb ik het dan goed dat ik gewoon 75% al kan afschrijven dit jaar? Het is voor mij volgens mij wel nuttig, omdat ik dit jaar een goed jaar gehad heb.

Ow, ik zie dat je de aanvraag binnen 3 maanden van ondertekenen van je koopcontract / offerte moet aanvragen! Daar is ondertussen al 1 maand van verstreken voor me...maar eens aan de slag

[ Voor 8% gewijzigd door Boy op 16-12-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:29
Dank voor het meedenken. We kopen de auto nu privé en zetten hem dan bij de start van de onderneming op de zaak. Enige manier om van privé naar zakelijk te gaan heb ik begrepen. En daardoor 8% bijtelling :)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Soeski schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:36:
[...]

Sja, zou kunnen. De dealers die er veel verkocht hebben zullen het ook wel drukker hebben, dan de dealer op de hoek die er maar 2-3 verkocht heeft misschien.
Ik hoop dat alles goed gaat met de update voor je. Ik hoop op goed nieuws vandaag, nu ze voor de 8e dag bezig zijn de update er op te krijgen.
8 dagen proberen :o . Misschien moeten we er met een paar tweakers langs gaan om ze even te helpen 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ghost81
Ghost81 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:32:
Eeh, nee, helaas. Die video laat een mix zien van allerlei uitvoeringen. Op het ene moment zit hij voorin met een glazen dak en later zit hij achterin zonder glazen dak (en lampjes midden in het plafond). Bovendien zie je en wit stuur wat gelukkig niet bij de 1st en 1st MAX zit.

Belangrijkste is dat je idd de 12V stekker ziet zitten, maar dat in die achterbak duidelijk de verhoogde (dubbele) laadvloer is te zien welke alleen in de MAX beschikbaar is.

Kortom, vooralsnog geen uitsluitsel, maar ik zou niet rekenen op een 12V in de niet-MAX uitvoering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4I2ze6dnU8S7cYvPpdxMeLW7_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZR9BketiXTlDtGgGEImPv2kZ.png?f=fotoalbum_large

Hmm. Misschien toch wel een 12V in de niet-MAX. Lastig te zien. Screenshot komt uit deze video:
YouTube: ID4 First Impression

Van iemand die zijn kenteken tervergeefs probeert te blurren :o

Maar hij zegt in het commentaar ook dit:
A few of the ‘normal’ 1st cars (but not all) in Holland are equipped with a tow bar and a heat pump. This is the version I have.
Dus het is niet zomaar een niet-MAX ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ghost81 op 16-12-2020 16:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als het goed is komt de kerstman voor mij ook met een cadeautje en kan ik m'n auto tussen kerst en oud en nieuw ophalen. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ghost81 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:09:
[...]

[Afbeelding]

Hmm. Misschien toch wel een 12V in de niet-MAX. Lastig te zien. Screenshot komt uit deze video:
YouTube: ID4 First Impression

Van iemand die zijn kenteken tervergeefs probeert te blurren :o

Maar hij zegt in het commentaar ook dit:

[...]

Dus het is niet zomaar een niet-MAX ;)
Ik zou even op de optielijst kijken of er een 12v compressor word bijgeleverd, dan krijg je ook een 12v aansluiting in je kofferbak. Was bij de ID.3 1st ook het geval. Anders kan je natuurlijk de compressor niet gebruiken ;)

Vandaag ook mij ID.3 in ontvangst mogen nemen, rijd toch wel erg lekker zo'n EV 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 17:51
Vanmiddag een officiële VW mail ontvangen van mijn dealer over de nieuwe software voor mijn ID3, er wordt in q1 contact opgenomen, 1 dag updaten en er wordt voor vervangend vervoer gezorgd.(kan gelijk de trekhaak er ook onder)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
frankenstein autos.

Select ALL : ID4
Send: NL
...
...
En nu wachten..

[ Voor 61% gewijzigd door Simply1337 op 16-12-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
vanderv schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:56:
Vanmiddag een officiële VW mail ontvangen van mijn dealer over de nieuwe software voor mijn ID3, er wordt in q1 contact opgenomen, 1 dag updaten en er wordt voor vervangend vervoer gezorgd.(kan gelijk de trekhaak er ook onder)
Bij mij idem, trekhaak en update in één run. Ook vervangend vervoer, nog even geduld.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ben benieuwd of we de logo verlichting kunnen retrofitten wat wel mogelijk is in de US spec van de ID4

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gxd8zKe.png

[ Voor 7% gewijzigd door Simply1337 op 16-12-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:47
Simply1337 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:29:
ben benieuwd of we de logo verlichting kunnen retrofitten wat wel mogelijk is in de US spec van de ID4

[Afbeelding]
Van wat ik heb begrepen mag dat wettelijk niet in de EU. Geen idee waarom die balk dan wel mag, maar het schijnt dat je het logo niet mag verlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Welke tweaker heeft dit filmpje geüpload: YouTube: ID4 First Impression :-) :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Welgeteld 1 gele ID.4 geregistreerd. Hij doet hard zijn best (maar niet genoeg) om het kenteken te verbergen. in de DB van RDW is het kenteken van die ene gele ID.4 te zien :P

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen die drang hebben om kentekens te verbergen...

[ Voor 8% gewijzigd door Younes op 16-12-2020 18:40 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Younes schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:38:
[...]

... in de DB van RDW is het kenteken van die ene gele ID.4 te zien :P
En die is nog niet verzekerd, aiaiai 😬

... maar die DB loopt vaak een dag of 2 achter 😎

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
dag of 2? wat dacht je 30min? Die auto is gewoon niet verzekerd 0.o
edit: iedergeval wat ik zelf heb opgemerkt bij autos die ik zelf heb gekocht

[ Voor 36% gewijzigd door Simply1337 op 16-12-2020 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:22:
dag of 2? wat dacht je 30min? Die auto is gewoon niet verzekerd 0.o
edit: iedergeval wat ik zelf heb opgemerkt bij autos die ik zelf heb gekocht
Ja een dag of twee, want de verzekeraar meld de auto vaak pas na een dag of 2 aan (verschilt ongetwijfeld per verzekeraar).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 07:23
VNBaaij schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:48:
[...]

>:) Als ze die van mij dan maar niet te taai of droog hebben laten worden :+

Gelukkig vallen garages niet onder het lock down regelement. was even bang dat ik 'm nog 5 weken kwijt zou zijn. Had al wel met de LM gesproken om te proberen een andere vervanger te regelen. Een Polo is leuk maar is toch geen ID.3.

Afgelopen vrijdag is m'n thuislaadpunt geïnstalleerd. Ben nu toch wel benieuwd aanhet worden of het werkt.
Yes! De mijne is weer terug. Laadpunt werkt. Vanavond eens even wat dingetjes proberen in de nieuwe software.
Zag iig dat navigatie versie nog steeds 19.8 was ;( Misschien kan ik die via m'n thuis netwerk updaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Voor de ID.3 leasers, hebben jullie die noodsleutel er ook bij gekregen?

En verder kan je hem ook altijd "online" laten opstarten? Ik moet nu telkens een keuze tussen offline en online maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Rev! schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:43:
Voor de ID.3 leasers, hebben jullie die noodsleutel er ook bij gekregen?

En verder kan je hem ook altijd "online" laten opstarten? Ik moet nu telkens een keuze tussen offline en online maken.
Welke noodsleutel? Ik heb 2 volwaardige sleutels gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
VNBaaij schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:58:
[...]

Yes! De mijne is weer terug. Laadpunt werkt. Vanavond eens even wat dingetjes proberen in de nieuwe software.
Zag iig dat navigatie versie nog steeds 19.8 was ;( Misschien kan ik die via m'n thuis netwerk updaten....
Hier nog altijd niet... vandaag ook niks vernomen en hij is al de hele dag offline in de app ook. Het is dus ook vandaag nog niet opgelost lijkt het. Morgen dag nr. 10 in de garage...
Je kunt nu wel met wifi gaan verbinden inderdaad, misschien dat er dan geupdate wordt? Ik had ook nog steeds 19.8 en als het echt afhankelijk is van het 4G bereik (ik dacht dat ze alleen 's nachts een update deden) dan zou mijn auto voor de deur nooit updaten; altijd maar 1 streepje 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:59:
[...]

Welke noodsleutel? Ik heb 2 volwaardige sleutels gekregen.
De noodsleutel zit in je gewone sleutel. Knopje indrukken en eruit trekken.
Als je nog op 0564 zit met de s/w dan ga je deze mogelijk nog wel (meermaals) nodig hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

vanderv schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:56:
Ik heb hem via de lease, ben benieuwd of je dan zulke mail wel ontvangt. :?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Soeski schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:06:
[...]

Als je nog op 0564 zit met de s/w dan ga je deze mogelijk nog wel (meermaals) nodig hebben ;)
Ah ok dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
Soeski schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:04:
[...]

Hier nog altijd niet... vandaag ook niks vernomen en hij is al de hele dag offline in de app ook. Het is dus ook vandaag nog niet opgelost lijkt het. Morgen dag nr. 10 in de garage...
Je kunt nu wel met wifi gaan verbinden inderdaad, misschien dat er dan geupdate wordt? Ik had ook nog steeds 19.8 en als het echt afhankelijk is van het 4G bereik (ik dacht dat ze alleen 's nachts een update deden) dan zou mijn auto voor de deur nooit updaten; altijd maar 1 streepje 4G.
Hier ook altijd maar 1 streepje voor de deur. Helaas zal ik nog niet via Wifi kunnen updaten :'(

De optie is na het updaten nog niet in de setup te vinden. Ook Android Auto zie ik niet in het menu. Volgens de systeminformatie zit ik wel degelijk op 0783. Ik vermoed dat ook de AR HUD het nog niet doet. Op de terugweg van de dealer even snel route naar huis laten begeleiden. Wel ID Light maar geen AR (en ja,het staat wel in de instellingen en staat ook aan) 8)7 Infotainment al gereset en ook terug naar fabrieksinstellingen geprobeerd. Helaas gen effect.

Ik vrees dat ik (toch) moet wachten op de ME2.1 update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
VNBaaij schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:42:
[...]

Hier ook altijd maar 1 streepje voor de deur. Helaas zal ik nog niet via Wifi kunnen updaten :'(

De optie is na het updaten nog niet in de setup te vinden. Ook Android Auto zie ik niet in het menu. Volgens de systeminformatie zit ik wel degelijk op 0783. Ik vermoed dat ook de AR HUD het nog niet doet. Op de terugweg van de dealer even snel route naar huis laten begeleiden. Wel ID Light maar geen AR (en ja,het staat wel in de instellingen en staat ook aan) 8)7 Infotainment al gereset en ook terug naar fabrieksinstellingen geprobeerd. Helaas gen effect.

Da's wel gek - het zou prima moeten werken, mijn collega heeft het allemaal wel en het werkt. Alsof bij jou de update maar deels gelukt is en ze je de auto maar terug hebben gegeven, hopende op 2.1 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VNBaaij
Soeski schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:46:
[...]

Da's wel gek - het zou prima moeten werken, mijn collega heeft het allemaal wel en het werkt. Alsof bij jou de update maar deels gelukt is en ze je de auto maar terug hebben gegeven, hopende op 2.1 :?
Ja, daar lijkt het inderdaad wel op. Kijk die van jou maar goed na als je hem ooit weer terug krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:06:
[...]

Ja weet ik, vandaar mijn vraag. Bij citroen kreeg ik een 2e simpele sleutel zonder knoppen, maar vw geeft gewoon 2 dezelfde sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

oZy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:13:
[...]

Net zo als bij ID.3, 12v in kofferbak*. In cabine voorin en achterin alleen USB-C.

* alleen bij ID.4 1st Max 12v in kofferbak. (@Ghost81 was me net voor)
Waar zit voorin de usb-c aansluiting (en) ? Heeft iemand een foto voor me?
Voor de achterpassagier(s) weet ik waar deze 2 aansluitingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
VNBaaij schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:42:
[...]

Telefoon met kabel verbinden voor Android auto(telefoon heeft ook de app Android auto nodig)
Voor AR Hud heb je de id3 1st max nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VNBaaij
mhe59 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:22:
[...]

Waar zit voorin de usb-c aansluiting (en) ? Heeft iemand een foto voor me?
Voor de achterpassagier(s) weet ik waar deze 2 aansluitingen zitten.
De USB-C poorten zie je op de foto helemaal links (met het witte lichtje eromheen) . Het zijn er twee maar m'n brillenkoker zit voor de ander.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssMgi1FsL_IzGOeRpNosIDn36jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z97JSxpmnSksSlIg7WpbVwY4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door VNBaaij op 16-12-2020 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
Simply1337 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:51:
[...]

Telefoon met kabel verbinden voor Android auto(telefoon heeft ook de app Android auto nodig)
Voor AR Hud heb je de id3 1st max nodig
Ja, is bekend en ik heb een Max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

VNBaaij schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:53:
[...]

De USB-C poorten zie je op de foto helemaal links (met het witte lichtje eromheen) . Het zijn er twee maar m'n brillenkoker zit voor de ander.
[Afbeelding]
Dank je wel, maar deze 2 zijn voor de achterpassagiers, zit er voorin verder helemaal niets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
mhe59 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:09:
[...]

Dank je wel, maar deze 2 zijn voor de achterpassagiers, zit er voorin verder helemaal niets?
De plus en max hebben 4 usb c aansluitingen, 2 in het opbergvak in het midden en 2 aan het einde van de tunnel bij de achterbank. De 1st basis heeft maar 2 usb aansluitingen meen ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VNBaaij
mhe59 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:09:
[...]

Nee, dit zijn die van de voorpassagiers. Verder naar achteren (buiten het opbergvak) zitten er nog 2 (in de Max)

• VNBaaij
Soeski schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:46:
[...]

In Setup ook geen Car2X optie :? En route plannen met laadstops werkt ook niet...

Het is echt een halve update geweest.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:04:
[...]

Dag 10 is toch niet normaal, als het een leaseauto is zou ik klacht hierover indienen bij de LM. Die weten vaak wel wat meer druk op de dealer te zetten dan jij en ik.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 20:04
Die van mij wordt nu teruggebracht naar Leusden. Pon wilt hem nu in zijn eigen werkplaats hebben. Geen idee hoe nu verder met m'n FUBAR exemplaar.

Pff had gehoopt dit jaar nog te kunnen rijden maar dat zit er denk ik niet meer in -O-

Begint een beetje een Kassa verhaal te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Eigenlijk zou hier gewoon een gigantische financiële consequentie voor PON voor moeten volgen. Overal anders zijn rijders van ID.3's op een bepaalde wijze gecompenseerd. Hier in NL door PON niet, terwijl de gigantische afname (als in aanschaffen) er wel voor zorgt dat de totale uitstoot van de VAG groep significant afneemt. Nu blijkt dit eigenlijk in de praktijk vies tegen te vallen, mening ID.3 lease rijder krijgt als vervanging een vieze diesel (tenminste veel collega's van mij). Tijd dat PON hiervan de financiële gevolgen zal dragen. Dan pas kan dit soort gedrag veranderen. Zie van verschillende mensen in dit topic dat ze een nieuwe auto hebben gekregen. Dat is vanaf 1-1-2021 natuurlijk niet meer mogelijk zonder negatieve consequentie voor de bereider.

• Kanter
Ja daar ben ik dus bang voor. Weet niet hoe groot de voorraad van 8% nog is maar als die in januari vervangen moet worden dan heb ik een probleem.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Kanter schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:18:
Ja daar ben ik dus bang voor. Weet niet hoe groot de voorraad van 8% nog is maar als die in januari vervangen moet worden dan heb ik een probleem.
Aangezien er nog 900 te koop stonden (las ik eerder in dit topic) denk ik dat je nog wel een 8% model moet kunnen krijgen in januari. Maar wellicht dat er wel actie ondernomen moet worden.

Of een compensatie voor x aantal maanden uitbetaald van verschil in bijtelling.

• Soeski
Kanter schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:09:
Die van mij wordt nu teruggebracht naar Leusden. Pon wilt hem nu in zijn eigen werkplaats hebben. Geen idee hoe nu verder met m'n FUBAR exemplaar.

Pff had gehoopt dit jaar nog te kunnen rijden maar dat zit er denk ik niet meer in -O-

Begint een beetje een Kassa verhaal te worden.
Jij bent nóg verder van huis dan ik, jeetje. Al kan mij hetzelfde overkomen als ik het zo zie want hier ook nog geen voortgang...
Ik ben het wel eens met @Freakie1NL ook ergens. Dat een update lastig is en niet meteen lukt, prima. Dat je de auto een paar dagen kwijt bent, prima. Maar ergens is het een farce dat de vloot-uitstoot doelstelling gehaald moet worden, terwijl elke week tientallen (ik denk honderden) mensen rondrijden in leen-diesels of benzine auto's omdat de ID.3 niet rijdt.
Ik vraag me wel af wat je aan leverage hebt. Is een week acceptabel? 2 weken voor een update/onderhoud? Wat zijn je rechten? Je hebt vervangend vervoer dus er is geen mobiliteitsprobleem, en alle kosten zijn gedekt. An sich dus geen probleem.
Nog 2 dagen en dan heb ik de auto net zo lang gehad als dat ik 'm kwijt ben. Toch wel een domper op het plezier van afleveren en de mooie techniek en het lekkere rijden.

• pietermx
Had met m’n huidige auto in het begin (nieuw gekocht) ook problemen, vele malen terug geweest naar de dealer en PON ivm een falend start/stop systeem. Moet zeggen dat ze toen bijzonder klantvriendelijk waren:

- Prima leenauto
- Altijd een volle tank

Heeft iets van 2 maanden geduurd, maar kon me er niet erg aan irriteren. Uiteindelijk ook nog wat (financiële) compensatie gehad 😇.

Hangt vast ook van het dealer schap af.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Kanter schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:18:
Mocht er geen 8% auto meer geleverd kunnen worden, dan zou ik voor het bedrag (mits je 5 jaar least) nog wel zeker de rechter overwegen. Niet eenzelfde casus maar qua financiële gevolgen wel een duidelijk uitspraak: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2014:6715

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
Interessant. In mijn geval zal het meer gaan naar ondeugdelijk product geleverd en de aankoop wordt teruggedraaid oid of lease contract ontbonden.

Maar goed hopelijk komt het niet zover. Misschien lopen er wel hele slimme engineers in Leusden die het zo fixen ;)

• Soeski
Kanter schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:20:
Interessant. In mijn geval zal het meer gaan naar ondeugdelijk product geleverd en de aankoop wordt teruggedraaid oid of lease contract ontbonden.

Maar goed hopelijk komt het niet zover. Misschien lopen er wel hele slimme engineers in Leusden die het zo fixen ;)
Heb je een MAX toevallig? Ik lees hier en daar wel dat mensen met de grootste issues met de update een MAX hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Zeuh.. een zwarte eindelijk relatief lang op beeld.
Betreft een 1st NON-max Mangan Gray.

YouTube: Volkswagen NEW ID4 First 2021 in 4K Mangan Grey metal 20 inch Dramme...

Edit:
Een betere die alleen rondom de auto gaat als het gaat om een Mangan Gray
YouTube: Volkswagen NEW ID4 2021 in 4K Mangan Grey 21 inch Narvik First look...

Hoewel ik liever blauwe had.. groeit deze kleur bij mij. wanneer het donker is lijkt het zwart en wanneer er genoeg [dag]licht aanwezig is veranderd het naar donkergrijs. Ander voordeel, viezigheid zul je amper zien :9

[ Voor 45% gewijzigd door Simply1337 op 17-12-2020 10:35 ]

• DrOetker050
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-09 22:11
Die van mij (plus) staat ondertussen al 2,5 week bij de dealer, Century Groningen... Duurt wel erg lang. Inmiddels meerdere keren contact gehad waarbij ze aangeven dat ze maar 1 auto per keer kunnen doen en ze deze in de nacht op de brug zetten en in de ochtend kijken of het is gelukt, wat vaak niet het geval is. 2 weken terug stonden er 6 in de wachtrij, dat betekend dat in 2 weken tijd het bljikbaar nog steeds niet gelukt is om iig 6 ID3's te verwerken. :O

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
Ik hoor net dat er nog een zending ID4 naar NL komt. Geen idee hoe groot, of dat een wachtlijst deze zending al opmaakt, Gaat om dealer van den Udenhout. Showroom had het druk hoorde ik :)

Ik heb nog geen exacte info ontvangen behalve, rond kerst bij de dealer - uitleveren waarschijnlijk net voor nieuwjaar. Wel met garantie 2020 op kenteken. Altijd leuk om het zo snel mogelijk te ontvangen, maar zo lang het kenteken 2020 is, zit ik die week (of 2) extra ook wel uit.

• pietermx
m4yall schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:47:
Ik hoor net dat er nog een zending ID4 naar NL komt. Geen idee hoe groot, of dat een wachtlijst deze zending al opmaakt, Gaat om dealer van den Udenhout. Showroom had het druk hoorde ik :)

Ik heb nog geen exacte info ontvangen behalve, rond kerst bij de dealer - uitleveren waarschijnlijk net voor nieuwjaar. Wel met garantie 2020 op kenteken. Altijd leuk om het zo snel mogelijk te ontvangen, maar zo lang het kenteken 2020 is, zit ik die week (of 2) extra ook wel uit.
Zelfs eentje met warmtepomp blijkbaar?

https://udenhout.nl/auto/...lektromotor-150-kw-204-pk

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Antekw

Hmm wel bijzonder dat ik in de eerste batch zit en dan later geleverd krijg? :'(

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Simply1337 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:29:
Zeuh.. een zwarte eindelijk relatief lang op beeld.
Betreft een 1st NON-max Mangan Gray.

YouTube: Volkswagen NEW ID4 First 2021 in 4K Mangan Grey metal 20 inch Dramme...

Edit:
Een betere die alleen rondom de auto gaat als het gaat om een Mangan Gray
YouTube: Volkswagen NEW ID4 2021 in 4K Mangan Grey 21 inch Narvik First look...

Hoewel ik liever blauwe had.. groeit deze kleur bij mij. wanneer het donker is lijkt het zwart en wanneer er genoeg [dag]licht aanwezig is veranderd het naar donkergrijs. Ander voordeel, viezigheid zul je amper zien :9
Dat zwart glanzende plastic binnenin vind ik 10x niks. Maar dat kan mooi met wrap opgelost worden.

...en waarom?

• Simply1337

Dit is wat ze tegen mij zeiden.. :(
Simply1337 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:06:
Van een dealer begrepen dat de ID.4 die nog eraan zitten te komen worden geleased door de VW Dealer groep zelf en niet worden verkocht. Dit is dan 1 dealergroep, geen idee of het ook zo is bij andere dealergroepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ghost81
Zojuist een belletje gehad van de dealer (PON) dat de auto (ID.4 1st Blauw) gelost is in Leusden (PON importeur). Op kenteken zetten gaat zeker lukken (yey :)). Wanneer de auto aan mij afgeleverd kan worden is erg lastig in te schatten door de drukte en de nieuwe maatregelen (wat mag wel / niet).

Ik had de reservering op 13 november geplaatst en het contract was op de 18e ondertekend door mijn werkgever (dus de echte opdrachtverlening). Deze auto wordt geleverd via PON Dealer Lease.

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

Was beetje aan het kijken hoe het zit qua versies, ben af en toe beetje kwijt bij wat waar zit voor ID.3
Kan iemand dit checken of dit klopt? Qua sw versies?

0564 = Opgeleverde versie
0570 = Verschil t.o.v. 0564??
0783 = Me2.0? --> bugfix 12v issue - nog geen over the air updates?
???? = Me2.1 --> wel over the air updates? pas Q1 2021

[ Voor 5% gewijzigd door Pepper op 17-12-2020 11:31 ]

dus...

• Kanter
Soeski schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:22:
[...]

Heb je een MAX toevallig? Ik lees hier en daar wel dat mensen met de grootste issues met de update een MAX hebben.
plus

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
Antekw schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:51:
[...]

Hmm wel bijzonder dat ik in de eerste batch zit en dan later geleverd krijg? :'(
Mijn bericht is qua opbouw niet duidelijk. Ik heb er geen uit de nieuwe zending maar ook uit de eerste. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
~~~~~~~~~~~~~~

[ Voor 99% gewijzigd door Simply1337 op 17-12-2020 16:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oZy

oZy

Ghost81 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:16:
Zojuist een belletje gehad van de dealer (PON) dat de auto (ID.4 1st Blauw) gelost is in Leusden (PON importeur). Op kenteken zetten gaat zeker lukken (yey :)). Wanneer de auto aan mij afgeleverd kan worden is erg lastig in te schatten door de drukte en de nieuwe maatregelen (wat mag wel / niet).

Ik had de reservering op 13 november geplaatst en het contract was op de 18e ondertekend door mijn werkgever (dus de echte opdrachtverlening). Deze auto wordt geleverd via PON Dealer Lease.
Ik heb inmiddels een afleverafspraak staan tussen kerst & oudjaar *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Antekw
oZy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:58:
[...]

Ik heb inmiddels een afleverafspraak staan tussen kerst & oudjaar *O*
Mooi!!

Hier ook witte (of mangan grey) rook!

Ik kon de auto op 31-12 ophalen maar heb ervoor gekozen om zaterdag 2 Januari de auto op te halen i.v.m. mogelijke dronken malloten met oud en nieuw.

Spannend!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
oelala.. ook een afleverafspraak op 31-12, maar kenteken is nog niet bekend

[ Voor 29% gewijzigd door Simply1337 op 17-12-2020 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
KENTEKENBINGO IS BEGONNEN!

Er zijn nieuwe kentekens vrijgegeven voor een ID4.
https://opendata.rdw.nl/V...wagen-ID-4/uk5i-nh6z/data

• oZy

oZy

Die lijst is nog niet compleet, mijn kenteken is al een letter verder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 19% gewijzigd door oZy op 17-12-2020 14:34 ]

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

oZy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:33:
Die lijst is nog niet compleet, mijn kenteken is al een letter verder

***members only***
lol! kan ook niet anders :D

Bij mij komen ze de 28ste de auto aan huis afleveren.

...en waarom?

• Replay256
  • Niet online
Zo kenteken bekend, Helaas waren er nog geen winterbanden beschikbaar voor de MAX, maar even op de zomerbanden.

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 18:16
Net gebeld door de dealer, onze ID.4 staat in Leusden, 30-12 aflevering aan huis.

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:29:
KENTEKENBINGO IS BEGONNEN!

Er zijn nieuwe kentekens vrijgegeven voor een ID4.
https://opendata.rdw.nl/V...wagen-ID-4/uk5i-nh6z/data
Offtopic; weet iemand wat het joker teken is voor OpenData van RDW?

• Simply1337
Freakie1NL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:46:
[...]

Offtopic; weet iemand wat het joker teken is voor OpenData van RDW?
gewoon nieuwe filter, er zijn geen jokers

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/unBTaxE.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Even wat info gepikt van onze westenburen met betrekking tot de update

What functionality changes are included in the updates?

ID. software 2.0 includes two outstanding functions missing from early production cars: App Connect (across all ID.3 trim levels) and remote AR head-up display (on Tech, Max and Tour trims). It also includes these function updates:

Charging
The automated introduction of charging stations in the navigation, using more than 85,000 charging points across Europe and the capability to send charging points of interest from a smartphone to the car navigation system. The charging timer function allows scheduling of charging in relation to the planned time of departure.

Air conditioning
The time-controlled air conditioning system allows the car to be air-conditioned according to the planned departure time.

Driver assistance systems
Connected Active Cruise Control (Connected ACC) allows Car-2-X communication and situation adaptation of travelling speed.

The update also includes many performance improvements and software changes. These software improvements will address functionality issues related to the following systems:
  • Display of the airbag warning light without cause
  • Unintentional discharge of the 12V battery
  • Unintended loss of the AutoHold function
  • Block of online mode
  • Malfunctions of the ID. lights
  • Malfunctions of the ID. display
ID. software 2.1 will include the final functions missing from early production cars. This means the car can receive and install ‘over air’ updates, so customers won’t have to visit a Retailer to have certain software updates completed. This functionality will not be available until Q1 2021 at the earliest.

ID. software installation times
Software level, Time required

ID.Software2.0 only, 6-7 hours
ID.Software2.0 & 2.1 at the same time, 7-9 hours
ID.Software2.1 only, 1-2 hours

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Simply1337 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:09:

...

ID.Software2.0 only, 6-7 hours
ID.Software2.0 & 2.1 at the same time, 7-9 hours
ID.Software2.1 only, 1-2 hours
Sow, die 2.1 software in 1 tot 2 uur, dat is wel een stuk beter! Betekent dat ik met m'n ID.4 straks gewoon laptop meeneem en daar geven 2 uurtjes ga werken totdat hij klaar is

Pagina: 1 ... 40 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.