Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 378 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-08 21:26
Mijn id.4 my2024 is vandaag geüpdate van v4.1. naar v5.3.4. Ondanks dat alles er op leek dat dit niet zou gaan gebeuren/mogelijk was, is het toch mogelijk😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B83asDatCZRZYLPBfpQKTIuWskA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yT1xv23VVtp9aktM2HTw1feJ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is alleen mijn id.light bevroren (in de hoeken wit licht) weet iemand welke zekering dit ook al weer was, is dit ook nr19?

[ Voor 12% gewijzigd door A.Geerts op 28-08-2025 19:03 ]

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-08 21:55

AvK

Ready Set Go

buzzlightyear schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:50:
Inmiddels zijn wij weer een stap verder en zal er een panoramadak komen in onze toekomstige id.4, dank voor jullie input.
Nu blijft nog de optie ‘warmtepomp’ over. Is dit nu echt van toegevoegde waarde in een gematigd klimaat als in Nederland? Daarbij maken wij niet veel kilometers en van wat ik heb begrepen neemt de warmtepomp het pas echter over na 30-45 minuten. In 90% van de ritten zijn wij dan al op de bestemming aangekomen. Daarbij vermoed ik dat de warmtepomp ook onderhouden zal moeten worden (kon de verkoper niets zinnigs over zeggen) en kever je een paar km in vanwege het hogere gewicht.

Kortom, wat zijn jullie ervaringen met de warmtepomp?
Een warmte pomp is duur en inderdaad in ons gematigd klimaat niet echt nodig. Het scheelt hooguit 5 minuten. Nou in die tijd drink ik wel een kopje koffie. Of rook een sigaartje.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Boy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

Wellicht kan je over een maand of 3 een update geven mbt de XPeng tov je ervaringen met de ID.3 Ik denk dat dat altijd wel leuk is voor iedereen om te horen.
Is natuurlijk niet helemaal eerlijk, die eerste generatie had zoveel problemen. Vergelijk een id.7 met een nieuwe xPeng en dan is het wat eerlijker.

Collega heeft een Polestar 3, eerste twee maanden enkel gezeik, garage, afgebroken OTA's.

Het kan verkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:31
KaiseRRuby schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:05:
[...]

Is natuurlijk niet helemaal eerlijk, die eerste generatie had zoveel problemen. Vergelijk een id.7 met een nieuwe xPeng en dan is het wat eerlijker.

Collega heeft een Polestar 3, eerste twee maanden enkel gezeik, garage, afgebroken OTA's.

Het kan verkeren.
Zie mijn post hierboven waarbij ik de eerste generatie id.3 vergelijk met de eerste generatie van het merk wat ik nu rijd…
8)

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:25:
Ik hoop dat er nog een keer een V2L adapter komt die die dat verouderde protocol spreekt en de DC spanning door een sinus inverter gooit om er 230V van te maken.
Die zijn volop verkrijgbaar
https://a.aliexpress.com/_EI0f986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08 21:08

AlphaRomeo

FP PowerMod
Dat wist ik niet, maar is wel heel interessant! Iemand hier ervaring met zo'n ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:00

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Weet wel dat het ding van deze link een stekker heeft die niet op een Europese EV past. Dit lijkt een Type 1 stekker, maar hier in de EU gebruiken we de type 2, ook wel mennekes maar die plugt niet in op de DC-aansluiting van je auto en daar heb je dus nix aan in dit geval.

Wat je nodig hebt dan een grotere stekker nodig, een CCS2 stekker:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007756020355.html
of
https://voldt.nl/products/ccs2-stekker-200a

Alles bij elkaar dus een aardige investering!

[ Voor 6% gewijzigd door Hippe Lip op 29-08-2025 23:58 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 21:21
Ik ben op reis door Frankrijk en heb pech met de Id4. De laadklep ging niet meer open. Na een paar keer proberen ging hij gelukkig open. Ik dacht gelijk aan het vergrendel motortje zoals hier vaak omschreven is.

Helaas hebben we wel een ander probleem. De deuren gaan niet meer op slot. De alarm lichten knipperen wel maar de spiegels klappen niet.
Hij lijkt wel of hij ontregeld is, want het klepje reageerd nu als enige wel normaal.
De auto zit vol vakantie bagage dus het is knap vervelend bij het laden.

Met de fysieke sleutel gaat alleen de bestuurders deur op slot.

Hebben jullie nog tips?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:55
driel24 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:42:
Ik ben op reis door Frankrijk en heb pech met de Id4. De laadklep ging niet meer open. Na een paar keer proberen ging hij gelukkig open. Ik dacht gelijk aan het vergrendel motortje zoals hier vaak omschreven is.

Helaas hebben we wel een ander probleem. De deuren gaan niet meer op slot. De alarm lichten knipperen wel maar de spiegels klappen niet.
Hij lijkt wel of hij ontregeld is, want het klepje reageerd nu als enige wel normaal.

Hebben jullie nog tips?
Kun je in de instellingen van de auto niet ergens instellen dat met de fysieke sleutel alle deuren op slot gaan? Dan heb je tenminste een noodoptie met de fysieke sleutel.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 13:44

Hebben jullie nog tips?
Ik heb wel eens gelezen dat je wanneer je de ontgrendelknop op de sleutel 5–10 seconden indrukt (niet loslaten na één klik), een noodcyclus triggert van alle sloten, inclusief de laadpoort...

Veel succes.. Andere tips heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:00

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Hebben jullie nog tips?
Kun je de deuren rondom ook niet van binnenuit op slot krijgen als je er alleen in zit? Dan zou je namelijk je raam linksvoor open kunnen doen, uitstappen en door het raam alle portieren op slot doen. Vervolgens doe je dat raam ook ‘van binnen uit’ dicht.

Daarna moet je je portier wel weer met de sleutel ontgrendelen, maar dat lijkt me nog wel te doen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 21:21
Het slot werkt weer.
Ik heb in settings van de auto de centrale en vergrendeling uit en aan gezet.
Spiegels van in klappen naar niet-inklappen weer op in klappen gezet.
Dat heeft toch iets gereset, zo lijkt het.
Weet alleen niet of het de spiegels of het vergrendeling was.

Bedankt voor alle tips!

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Pagina: 1 ... 378 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.