Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 378 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:39
KaiseRRuby schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:28:
Ik navigeer nu altijd met Android auto en als ik op vakantie ga pak ik vaak een abonnement op ABRP, die kun je koppelen met je VW account waardoor je live verbruikt hebt. Je kunt zelfs aangeven welke tank card je hebt en dan pakt hij enkel de laders die met je kaart werken. Top is dat.
Hoe heb je deze koppeling direct gemaakt ?
Bij mij is er een tussenpartij nodig, zoals bijvoorbeeld Tronity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:30
buzzlightyear schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:05:
Vraagje van een potentiële id.4 eigenaar: kun je IQ.lights ook uitzetten, in geval het niet bevalt? En is het uitzetten dan permanent of moet je dat iedere keer doen als je de auto start?
Ik neem aan dat je ID.Light bedoelt? Dus de lichtstrip onder het raam? (dat we het over hetzelfde hebben)
To turn off the ID.Light in a Volkswagen ID.3, navigate to the vehicle settings in the infotainment system, then select "Interior," and finally "ID. Light". There, you can deactivate or activate individual features of the ID.Light or adjust its brightness. The ID.Light can also be turned off completely through this menu.
Eerste hit op Google bij zoeken op "turn ID.light of ID.4"
moet zeggen dat ik het zelf nooit heb uitgezet omdat ik Android Auto gebruik en dat werkt het sowieso niet. Dus dan heb je, anders dan wanneer je instapt en de auto even laat weten dat ie alles aan het opstarten is, er geen last van. Soms springt ie even in beeld bij Lane Assist. Maar goed, het kan dus uit. ;)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:14

Haan

dotnetter

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:25
spencer_830 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:16:
[...]

Hoe heb je deze koppeling direct gemaakt ?
Bij mij is er een tussenpartij nodig, zoals bijvoorbeeld Tronity.
Dat gaat via Enode inderddaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24

buzzlightyear

To infinity and beyond...

DonJunior schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:10:
[...]

Ik neem aan dat je ID.Light bedoelt? Dus de lichtstrip onder het raam? (dat we het over hetzelfde hebben)

[...]

Eerste hit op Google bij zoeken op "turn ID.light of ID.4"
moet zeggen dat ik het zelf nooit heb uitgezet omdat ik Android Auto gebruik en dat werkt het sowieso niet. Dus dan heb je, anders dan wanneer je instapt en de auto even laat weten dat ie alles aan het opstarten is, er geen last van. Soms springt ie even in beeld bij Lane Assist. Maar goed, het kan dus uit. ;)
Bedoel “ matrix-led (IQ.LIGHT)”. Het automatische groot/dimlicht wat lokaal gedimd wordt bij bijvoorbeeld een tegenligger of een reflecterend verkeersbord.

Wist niet dat er een ID Light bestond. Is dat standaard aanwezig of zit dat in een bepaald pakket? (Edit: lijkt erop dat de ID Light niet meer geleverd wordt in het 2025 model dat we op het oog hebben)

[ Voor 11% gewijzigd door buzzlightyear op 19-08-2025 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-09 19:04
buzzlightyear schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:34:
[...]

Bedoel “ matrix-led (IQ.LIGHT)”. Het automatische groot/dimlicht wat lokaal gedimd wordt bij bijvoorbeeld een tegenligger of een reflecterend verkeersbord.

Wist niet dat er een ID Light bestond. Is dat standaard aanwezig of zit dat in een bepaald pakket? (Edit: lijkt erop dat de ID Light niet meer geleverd wordt in het 2025 model dat we op het oog hebben)
Automatisch grootlicht staat std uit. Moet je elke rit aanzetten.

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
buzzlightyear schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:34:
[...]

Ah excuus. Ja IQ Light kun je gewoon uitzetten. Sterker nog dat staat standaard uit en moet je zelf activeren door de grootlicht hendel aan te raken.
(heb het er wel op zitten maar gebruik het zelden)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:29
Pr088 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:34:
[...]

Die ID3s rijden als over een biljartlaken op de snelweg... Hoe hard ga jij over drempels met de vrouw naast je? >:)
Begrijp me niet verkeerd: de ID3 rijdt fijn. Maar in vergelijking met de diverse ICE VW's die ik rijd of heb gereden, viel me vanaf mijn eerste rit het verschil in "cadans" op, vooral op de snelweg (gewoon bij 120-130 km/h :) ). Ik beschrijf het als "stuiteren", dat klinkt misschien wat overdreven maar weet even niet hoe het anders te omschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:32
Dave_R schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:42:
[...]

Begrijp me niet verkeerd: de ID3 rijdt fijn. Maar in vergelijking met de diverse ICE VW's die ik rijd of heb gereden, viel me vanaf mijn eerste rit het verschil in "cadans" op, vooral op de snelweg (gewoon bij 120-130 km/h :) ). Ik beschrijf het als "stuiteren", dat klinkt misschien wat overdreven maar weet even niet hoe het anders te omschrijven...
Grappig. Ik heb jaren in een Golf TDI gereden en dit verschil nooit gemerkt. 2 personen 2 ervaringen, zullen we maar zeggen. Niet toevallig 1 van de banden die wat zacht was? Heb vanwege een zachte band een keer 2 weken met mijn Corsa lopen zoeken... O-)

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:36
Vrijdag gaat mijn ID.3 naar A-point Amsterdam-zuidoost. De SOS-melding heb ik maandag doorgegeven. Vandaag kon ik on-line inchecken en tot mijn verbazing staat het stellen van de diagnose voor 159,61 euro op de offerte…. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTCzuOdDMjAcU-uT4VOdm7Mlo9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORON0oOTHXRYIrN9erwFm2g6.jpg?f=fotoalbum_large

Ze toch even laten weten dat dit m.i. kosteloos dient te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:45
ID3-Piet schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:37:
Vrijdag gaat mijn ID.3 naar A-point Amsterdam-zuidoost. De SOS-melding heb ik maandag doorgegeven. Vandaag kon ik on-line inchecken en tot mijn verbazing staat het stellen van de diagnose voor 159,61 euro op de offerte…. [Afbeelding]

Ook een flink bedrag om de diagnose te stellen voor de SOS module. Op basis van de 2e diagnose zie ik dat je een krakend geluid hebt bij het insturen, klinkt dat bij jou (ook) alsof er iets kraakt net achter het stuur? Zo ja, wat was de diagnose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Vrijdag gaat mijn ID.3 naar A-point Amsterdam-zuidoost. De SOS-melding heb ik maandag doorgegeven. Vandaag kon ik on-line inchecken en tot mijn verbazing staat het stellen van de diagnose voor 159,61 euro op de offerte…. [Afbeelding]

@ID3-Piet Moet je nog akkoord geven op de offerte voordat ze met het werk beginnen?
Anders lijkt het me niet meer dan een indicatie.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID3-Piet
Hippe Lip schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

@ID3-Piet Moet je nog akkoord geven op de offerte voordat ze met het werk beginnen?
Anders lijkt het me niet meer dan een indicatie.
Er was geen optie om akkoord te gaan of niet, alleen de mogelijkheid een opmerking te plaatsen.
Mijn opmerking heeft er wel voor gezorgd dat de het stellen van de diagnose voor de SOs-module inmiddels op “Gratis” staat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID3-Piet
Phyth0n schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:20:
[...]

Ook een flink bedrag om de diagnose te stellen voor de SOS module. Op basis van de 2e diagnose zie ik dat je een krakend geluid hebt bij het insturen, klinkt dat bij jou (ook) alsof er iets kraakt net achter het stuur? Zo ja, wat was de diagnose?
Er kraakt inderdaad iets “achter het stuur”. Ik zal je na vrijdag laten weten wat er aan de hand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pr088
ID3-Piet schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:26:
[...]

Er was geen optie om akkoord te gaan of niet, alleen de mogelijkheid een opmerking te plaatsen.
Mijn opmerking heeft er wel voor gezorgd dat de het stellen van de diagnose voor de SOs-module inmiddels op “Gratis” staat. _/-\o_
Goed gedaan. Wel slordig van de dealer. Klassiek gevalletje 'Oeps, foutje, anders hadden we het gewoon doorberekend aan de klant'? |:(

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:04

Bij de gratis (!) onderhoudsbeurt hetzelfde meegemaakt. Tot aan het wegbrengen aan toe willen ze het niet verwijderen en kreeg ik de opmerking “we zullen kijken of het onder garantie valt”.

Natuurlijk ga ik daar niet mee akkoord, maar ze halen een beetje hun schouders op. Bij het ophalen staat er 0 euro op de factuur, zonder verdere uitleg. Na flink mijn frustratie te uiten mompelen ze iets over twee verschillende administratie systemen.

Welke faalhaas manager bij VW accepteert een dergelijke klantonvriendelijke benadering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:29
R0b1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:29:
[...]

Welke faalhaas manager bij VW accepteert een dergelijke klantonvriendelijke benadering?
Dit! Bij mij ook zo met de gratis onderhoudsbeurt waar ik van tevoren gewoon even mocht tekenen voor akkoord voor een opdracht van 500 euro. Het systeem zou later controleren of dat kosteloos zou zijn voor mij.

Om dan bij het ophalen van de auto te horen dat het systeem nee heeft gezegd. Het bleek een week te vroeg, doordat de vorige onderhoudsbeurt (twee jaar terug) een aantal weken later was uitgevoerd door de lange wachttijden destijds. Dus ze hadden maar niks gedaan. En of ik een nieuwe afspraak wilde inplannen.

Zelden een dergelijk groot bedrijf zo zien falen in klantvriendelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 23:17

Termy

valt er nog wat te fragge?

Hier zelfde issue en na aankaarten dat het gratis hoorde te zijn werd dat bij inleveren bevestigd. Schijnbaar kan hun systeem het niet aan om aan te geven welke gratis hoort te zijn en welke niet.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

AvK

Ready Set Go

Dat is natuurlijk onzin. Ze weten echt wel wat onder garantie valt en wat niet. Daar zijn heel duidelijke richtlijnen voor vanuit VW. Zelfs bij dicht getimmerde lease contracten proberen ze er onderuit te komen. Bij voorbeeld: Ik heb een haal en breng service in mijn contract staan van binnen 30 kilometer dus inclusief een vervangings auto. De garage staat hier 25Km vandaan. Wat denken jullie.....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Guitarist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:08:
[...]

Waar woon je? Ik heb een OBDleven met Pro account. Jaartje genomen "om wat mee te spelen".... Als je naar Utrecht Centrum komt kunnen we kijken of we de melding er uit krijgen!
De dealer pakt het verder op. Bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:04
Ik ga helaas per 1 oktober van mijn ID.3 afscheid nemen. Ik heb wat dingen uit de auto over die er uit moeten aangezien het een lease is.

Het gaat om het volgende.
  • Zonnebril houder (ipv handvat)
  • Carbon look midden console
  • Kabel houder bij midden console
  • extra verdeel plaatje midden console
  • Oplaad kabel houder kofferbak geprint in PETG CF
Ik hoef er niets voor. Alleen eventuele verzendkosten. Ophalen heeft een voorkeur. Als alles in 1x weg kan is het fijn, hoeft niet perse.
Wel pas vanaf eind september/begin oktober op te halen.

Stuur me een PM bij intresse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txqnh68eBSvMb4c1F0BEDygHt98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkN74U8r7hGMhbIFZWBaaQck.jpg?f=fotoalbum_large

(als dit niet mag dan hoor ik het)

• DonJunior
NickC schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:16:
Ik ga helaas per 1 oktober van mijn ID.3 afscheid nemen.[..]
Ik wou zeggen, zo lang heb je hem toch nog niet?
NickC in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Of dit overigens is toegestaan in dit topic weet ik niet.
Denk dat je dit in het Vraag en Aanbod afdeling moet doen, maar goed er komt vanzelf een mod voorbij die het je zal laten weten ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:04
DonJunior schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:33:
[...]

Ik wou zeggen, zo lang heb je hem toch nog niet?
NickC in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Of dit overigens is toegestaan in dit topic weet ik niet.
Denk dat je dit in het Vraag en Aanbod afdeling moet doen, maar goed er komt vanzelf een mod voorbij die het je zal laten weten ;)
Nee klopt, ga van werkgever wisselen en ze willen hem helaas niet overnemen. Dus het houdt na een jaar en een maand helaas op.
Ik ga wel wat anders, al weet ik niet wat.

Zat nog wel te denken aan V&A, dacht plaats het hier aangezien ik het niet verkoop maar gewoon weg geef.
Zal miss net tussen de regels vallen. En anders hoor ik het wel of het niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Onderin het display achter het stuur staat “Lange tijd”. Kunnen hier ook de gegevens “Sinds start” weergegeven worden? Ik kan niet vinden hoe/waar je dat wijzigt.

Edit
Problem solved. Je moet op OK op het stuur drukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2GLNKnkIMXzWT-dt8G_F3NgI2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8dLdLIk4zbRkYl2u8gr6HbQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hippe Lip op 21-08-2025 11:20 ]

<John O`Mill>

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Hippe Lip schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:14:
Onderin het display achter het stuur staat “Lange tijd”. Kunnen hier ook de gegevens “Sinds start” weergegeven worden? Ik kan niet vinden hoe/waar je dat wijzigt.

Edit
Problem solved. Je moet op OK op het stuur drukken.

[Afbeelding]
op de ok knop drukken op je stuur!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

LittleKiller schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:25:
[...]
op de ok knop drukken op je stuur!
Huh? Echt waar? :+ _/-\o_

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID3-Piet
ID3-Piet schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:27:
[...]

Er kraakt inderdaad iets “achter het stuur”. Ik zal je na vrijdag laten weten wat er aan de hand is.
Ook bij mij toch gezeur bij de receptie… Onderzoek sos-module kan 159 euro gaan kosten… De toezegging “Gratis” die ik had gekregen is alleen van toepassing als het onder garantie valt en dat konden ze bij de receptie niet garanderen.

Wederom dus een vervelende discussie met twee verschillende medewerkers die uiteindelijk aangaven dat ze nu 159 euro op de werkorder moesten zetten maar dat op de factuur mogelijk 0 euro komt te staan. Vervolgens moet ik de werkorder tekenen en daar staat dan weer opeens “Gratis”????. Schiet mij maar lek :(

Het gekraak van het stuur lijkt met de daling van de temperatuur verdwenen. Werd net gebeld door A-point met de mededeling dat ze vermoeden dat het van de veerpoten komt, maar dat daar verder onderzoek voor nodig is. Laat maar zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:35
ID3-Piet schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:17:
[...]

Ook bij mij toch gezeur bij de receptie… Onderzoek sos-module kan 159 euro gaan kosten… De toezegging “Gratis” die ik had gekregen is alleen van toepassing als het onder garantie valt en dat konden ze bij de receptie niet garanderen.

Wederom dus een vervelende discussie met twee verschillende medewerkers die uiteindelijk aangaven dat ze nu 159 euro op de werkorder moesten zetten maar dat op de factuur mogelijk 0 euro komt te staan. Vervolgens moet ik de werkorder tekenen en daar staat dan weer opeens “Gratis”????. Schiet mij maar lek :(

Het gekraak van het stuur lijkt met de daling van de temperatuur verdwenen. Werd net gebeld door A-point met de mededeling dat ze vermoeden dat het van de veerpoten komt, maar dat daar verder onderzoek voor nodig is. Laat maar zitten!
gekraak in het stuur bij warmte is vaak het plastic wat wat uitzet . Het stuur raakt dan het plastic van het dashboard, wat bij draaien van het stuur het gekraak geeft. bekender issue, maar naar mijn weten nooit een garantie ding geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52
Volgens mij had ik mij hier nog niet gemeld, maar lees al even mee en ben nu ruim een maand in bezit van een id.3.
Maar moet ik mij erbij neerleggen dat de app geen verbinding kan maken met de auto? of zijn er nog tips om dit op te lossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQi8kE9T-_kJTApiiQcNGTDZOMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWcuYVU50YgT9fr8ujJybvFa.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:47:
Volgens mij had ik mij hier nog niet gemeld, maar lees al even mee en ben nu ruim een maand in bezit van een id.3.
Maar moet ik mij erbij neerleggen dat de app geen verbinding kan maken met de auto? of zijn er nog tips om dit op te lossen?
[Afbeelding]
Nee dat is niet gebruikelijk in mijn ervaring. Misschien uitloggen/inloggen, auto uit de app verwijderen en opnieuw connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Stefan1987 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:30:
[...]

Ik neem aan dat je AR bedoelt. Heb het even aangezet: Ja je ziet dan ook de pijlen op de weg.
Ik heb dat trouwens altijd uitstaan, omdat ik niet kan wennen aan kijken naar de weg en die pijlen tegelijk. Krijg er hoofdpijn van.
De andere AR features vind ik prima, zoals wegbelijning die oranje wordt of de 10km aankomst vlag
AR lijkt ie dan bij mij weer niet te doen met Google Maps, puur alleen rechts een klein venstertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 12:20
mawi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:12:
[...]

AR lijkt ie dan bij mij weer niet te doen met Google Maps, puur alleen rechts een klein venstertje
Klopt. AR werkt enkel met de ingebouwde nav.
Voor alles wat extern gelinkt is (Android Auto/Apple Carplay) wordt enkel een basis weergave gedaan, mits beschikbaar.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

AvK

Ready Set Go

Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:47:
Maand of 4 geleden had ik een nieuwe telefoon. Alles was netjes overgezet vanaf de oude telefoon incluis de Car app. Kreeg geen verbinding met de auto. Toen de app verwijderd van de telefoon, opnieuw geïnstalleerd en aangemeld met mijn Account mailadres en het Wachtwoord. En floep..... alles werkte weer.

Zou het even proberen, kan sowieso geen kwaad. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Aha goed om te horen dat het wel goed moet werken, ik had de auto ook verbonden met Home Assistant, dus heb dat nu even uitgezet, misschien dat het nu beter gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Tinusvolkel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:36:
Aha goed om te horen dat het wel goed moet werken, ik had de auto ook verbonden met Home Assistant, dus heb dat nu even uitgezet, misschien dat het nu beter gaat werken.
Je hoeft niet meteen de app te verwijderen. Snap nooit dat mensen dat meteen doen.
Het legen van de cache en verwijderen van lokale data via 'App Info' is vaak al voldoende. Dan geef je technisch ook gewoon een reset aan de app.
Controleer ook in de auto of het wereldbolletje in het media scherm 'wit' van kleur is, niet grijs.
Als het bolletje grijs is heb je namelijk uberhaupt geen internet verbinding in de auto. Zekering 19 even verwijderen, een minuut of 5 wachten en dan weer terugsteken wil in dat geval nog wel eens helpen.

Maar als de verbinding via HomeAssistant het wel doet is dat laatste niet van toepassing en ligt het inderdaad aan je app. Een app reset is dan voldoende.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
DonJunior schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:47:
[...]

Je hoeft niet meteen de app te verwijderen. Snap nooit dat mensen dat meteen doen.
Het legen van de cache en verwijderen van lokale data via 'App Info' is vaak al voldoende. Dan geef je technisch ook gewoon een reset aan de app.
Controleer ook in de auto of het wereldbolletje in het media scherm 'wit' van kleur is, niet grijs.
Als het bolletje grijs is heb je namelijk uberhaupt geen internet verbinding in de auto. Zekering 19 even verwijderen, een minuut of 5 wachten en dan weer terugsteken wil in dat geval nog wel eens helpen.

Maar als de verbinding via HomeAssistant het wel doet is dat laatste niet van toepassing en ligt het inderdaad aan je app. Een app reset is dan voldoende.
verwijderen en terug steken terwijl je NIET in de bestuurdersstoel zit en de auto dus UIT is.
anders trigger je een airbag alarm die alleen door de dealer is te resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:37

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

Ik heb net gebeld. Moet een afspraak voor diagnose gemaakt worden. Ik gaf aan dat het eigenlijk onzin is, want het is een bekend probleem, maar helaas zitten ze vast aan procedures...

Hoop niet dat ik hier ook dat gedoe krijg met die bedragen...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
sl1000 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:13:
[...]

verwijderen en terug steken terwijl je NIET in de bestuurdersstoel zit en de auto dus UIT is.
anders trigger je een airbag alarm die alleen door de dealer is te resetten
Valide punt. Het is altijd een goed idee om je auto UIT te schakelen alvorens je met zekeringen (of eender welke electronica) in de auto aan het werk gaat.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID3-Piet
Boy schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:15:
[...]

Ik heb net gebeld. Moet een afspraak voor diagnose gemaakt worden. Ik gaf aan dat het eigenlijk onzin is, want het is een bekend probleem, maar helaas zitten ze vast aan procedures...

Hoop niet dat ik hier ook dat gedoe krijg met die bedragen...
Uiteindelijk staat er nu bij mij op de factuur:
Diagnose stellen noodoproepfunctie blabla…Garantie
Accu geladen… Garantie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0b1
[...]

Deze vreselijke klantenservice en klantbenadering gecombineerd met geld vragen voor prut opties als “sfeerverlichting” en brakke OTA zijn redenen voor mij om hierna geen VW meer kopen

En bij VW verbaast zijn dat chinezen EV’s de markt veroveren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:13

EDB

Wat doe ik verkeerd? In de laatste versie van de VW (Apple) app kun je nu kiezen uit een lijst met aanbieders vwb laden. Slider aangezet en in de lijst enkele willekeurige aanbieders geselecteerd om te testen. Hierna een stapje terug waarna ik opnieuw in de lijst de juiste aanbieders wilde aanvinken. Echter kom ik met geen mogelijkheid meer bij de lijst. Slider aan of uit helpt niet. Reset van de instellingen ook niet. Of zou VW de app niet hebben getest en moet ik wachten tot de volgende update?

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Als je een route in de app maakt kun je weer andere aanbieders kiezen.
Ben al blij dat ze eindelijk een paar opties gaan toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

Ronvgs schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:19:
Als je een route in de app maakt kun je weer andere aanbieders kiezen.
Ben al blij dat ze eindelijk een paar opties gaan toevoegen.
Heb inmiddels de app van m’n telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het weer…
Overigens zie ik nog geen Tesla in de lijst!

Edit: bij een route in de app kun je inderdaad allerlei aanbieders selecteren, inclusief Tesla.
Een hele verbetering. Echter… de app gaat er bij het berekenen van de route vanuit dat ik op 100% lading sta en dat is niet zo. Het percentage werkte bij de vorige versie wel…zucht.

[ Voor 26% gewijzigd door EDB op 22-08-2025 20:36 ]

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Even zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91acl9S1l2o-Bk5_HxRTQlVRG3s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IGNhSja1bBMkpW8tWGeQwoyM.jpg?f=user_large

Dit is de IOS versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HWWmZtsDrMewX37p3s3qXTW8lY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sShyh3jCcxYTrKAGfk0RYxW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Ronvgs op 22-08-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

Bij een route staat Tesla wel in de laadinstellingen van de app, onder exploitanten van voorkeur staat ‘ie dus niet.
Bij het berekenen van de route neemt ‘ie hier geen actuele SOC mee, maakt niet zo veel uit want zodra de route in de auto staat klopt het wel weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuu3kzUAOHsDHi5g1lOt2b8jRXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jU1SlPVxNPOWojM5Cv7V4Udm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

Bij laadstatus staat er bij mij dus geen actueel laadnivo in. Auto is wel gewoon verbonden en de app toont wel gewoon de SOC. Auto staat nu op 62%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbomj2GGUPv1msEzyOtJcSGNEVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DH4DhJ9XgelWiWWOG0F6ELbg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

We zijn bezig met het afronden van de configuratie van onze toekomstige id.4 maar twijfelen over het panoramadak. Enerzijds laat het licht door maar kan iemand met een panoramadak zijn/haar mening geven over:
A) extra geluid in de auto bij bijvoorbeeld regen? Is het acceptabel of is er been gesprek meer te voeren?
B) blijft het in de zomer, met een brandende zon erop, nog enigszins aangenaam (uiteraard met screen gesloten) binnen of wordt het door het panorama dak fors warmer?
C) alle tips, pros en cons die jullie nog eventueel kunnen/willen delen over het panoramadak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

buzzlightyear schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:33:
We zijn bezig met het afronden van de configuratie van onze toekomstige id.4 maar twijfelen over het panoramadak. Enerzijds laat het licht door maar kan iemand met een panoramadak zijn/haar mening geven over:
A) extra geluid in de auto bij bijvoorbeeld regen? Is het acceptabel of is er been gesprek meer te voeren?
B) blijft het in de zomer, met een brandende zon erop, nog enigszins aangenaam (uiteraard met screen gesloten) binnen of wordt het door het panorama dak fors warmer?
C) alle tips, pros en cons die jullie nog eventueel kunnen/willen delen over het panoramadak?
Aangezien de ID.3 niet heel veel anders is: Ik heb nu voor het éérst in m'n leven een panoramadak zónder dat er een schuif/kantel functie aan gekoppeld zit en de enige rede dat ik nu nogmaals zo'n gesloten glazen dak als optie zou bestellen is het extra licht in de winterperiode. Nú in de zomer heb ik de blindering eigenlijk bijna altijd in de 'gesloten' stand staan doordat die blindering van achteren naar voren opent en het dak ansich daarbij dus geen schuif/kantel functie heeft. Qua geluid is zo'n dak overigens niet rumoeriger, je hebt daarbij wel extra hoofdruimte.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:38
buzzlightyear schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:33:
Ik vind het panorama dak niet veel toevoegen.
Ik heb meestal het screen gesloten, zeker bij een beetje zon. Bij bewolkte dagen gaat het screen wel vaak open, is dan een stuk lichter in de auto. En ook met regen vind ik het prettig als het screen open is. Bij goede vorst kraakt het panorama dak bij drempels en in bochten.
Het is dat bij mijn 1st max alles er op zit maar ik zou deze optie niet op mijn verlanglijstje zetten.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:19

AlphaRomeo

FP PowerMod
Zoek bovenaan even in dit topic op 'panoramadak' er zijn wat klachten over gekraak. Bovendien dacht ik dat het juist hoofdruimte kost ipv oplevert. Daarnaast is het duurder en zwaarder.

Disclaimer: ik heb hem niet, maar heb hem tot nu toe ook nog niet gemist. 🙂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:01

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Ik heb wel het panoramadak en zou het zo weer kiezen. Het gevoel van ruimte wat ermee gecreëerd wordt, voegt voor mij echt wel iets toe. Vriendin en dochter zijn er ook blij mee. En als het dan een keer extra zonnig is, schuift ie gewoon dicht. Ik vind het een mooie plus :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Ik heb geen panoramadak (en ook niet de ID.3 of 4 eronder :+ ), maar hoor ook bij andere merken dat zo’n dak soms kraakt. Het blijkt heel erg van individuele auto tot auto te wisselen. Het lijkt niet te voorspellen of je een kraakversie krijgt of niet.

Ik heb het overwogen toen ik mijn Hyundai IONIQ 5 bestelde een half jaar geleden. Die heeft een vergelijkbaar vast glazen dak dat je met een elektrostatisch wit scherm open en dicht kan doen (ook zo in de VW?). Ik wilde het erin hebben, maar ervaringen van anderen zowel als de waarschuwing van mijn bijzonder sympathieke en realistische verkoper hebben mij doen besluiten om de meerprijs ervoor in mijn zak te houden.

En het kan aan de randen wat extra binnenruimte kosten. Belangrijk is dan of je de laatste centimeters van je hoofdruimte nodig hebt. Ik schat dat rond de 1,90 meter het omslagpunt ligt. Daarboven kan het kritisch worden…

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Tarin

Just plain weird.

Wij hadden een panoramadak in de ID.4 en nu niet meer in de ID.7 (voorraadmodel, heb in plaats daarvan een trekhaak en 20" velgen).

Hier heb ik niet echt problemen met gekraak gemerkt; qua hoofdruimte krijg je volgens mij een klein beetje meer (bij modellen die open kunnen is het dak vaak wat dikker, maar dat is niet het geval bij de ID.x). Ik ben 1m96 en zit vrij rechtop. Als je twijfelt: proefzitten :).
De bijrijder en vooral de meerijders achterin missen het wel een beetje, vooral als we door de wasstraat gaan (er is er hier in de buurt eentje waar je kan blijven zitten, met LED-strip aan het frame). Ik vond het wel geinig maar als bestuurder heb je er niet zo heel veel aan, het is niet zo dat je een onhandig geplaatst verkeerslicht ineens door het raam in het dak kan zien ofzo.

Een keertje vond ik het minder tof, toen kwam ik ik een zware hagelbui terecht en dat (en ook een goeie regenbui) merk je echt wel qua verschil in geluid).
Bij de volgende auto denk ik er zeker weer over na, ik vind het meer toevoegen dan die grote velgen (waar je bij het parkeren weer af en toe stress mee hebt).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:41
Ik heb die grote-velgen-fetish eigenlijk nooit zo begrepen. Het kost je comfort én rijbereik.
Ik heb bij mijn nieuwe auto daarom ook naar 19” gevraagd in plaats van de standaard 20”.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DonJunior
KrlGl schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:04:
Ik heb die grote-velgen-fetish eigenlijk nooit zo begrepen. Het kost je comfort én rijbereik.
Ik heb bij mijn nieuwe auto daarom ook naar 19” gevraagd in plaats van de standaard 20”.
Zoals zoveel is het een kwestie van persoonlijke smaak. Dat mag een ieder voor zich kiezen toch?
Dat jij van mening verschilt is eveneens jouw goed recht maar om het dan af te schilderen als 'fetish' vind ik jammer.
Er zijn mensen die genieten er van als hun auto er leuk uit ziet en er zijn mensen die genieten er van als ze zo veel mogelijk kilometers uit hun batterij kunnen persen. Ieder voor zich.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

KrlGl schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:04:
Hm, minder comfort? Ik dacht dat grote wielen meer comfort zouden opleveren doordat je minder schokkerig over drempels en andere oneffenheden gaat.

Ik had overigens ook liever de 18" kleinste wielen ivm verbruik maar de 1st plus ID.3 heeft nu eenmaal 19" standaard.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:32
Na bijna 4 maanden eindelijk de ID.3 van de vriendin opgehaald. Rijdt heel goed, maar nu onderweg hadden we halverwege pas door dat het stuur vrij scheef staat (10 a 12 graden naar links misschien?). Woensdag hebben we een afspraak bij de bandencentrale om te wisselen naar zomerbanden. Zij kunnen ook uitlijning doen. Denken jullie dat dit op te lossen zou zijn met uitlijnen? Wielen staan op onderstaande foto helemaal recht. Auto trekt ook niet scheef en gaat mooi rechtdoor. Je voelt ook niets trekken of schuren bij het rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ld05FyasAA6MtPWcVLuGMQbX3Q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFl8kSAJG3nsnM53LACgNI1s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:40

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Termy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:08:
[...]

Hm, minder comfort? Ik dacht dat grote wielen meer comfort zouden opleveren doordat je minder schokkerig over drempels en andere oneffenheden gaat.

Ik had overigens ook liever de 18" kleinste wielen ivm verbruik maar de 1st plus ID.3 heeft nu eenmaal 19" standaard.
Grotere totale wielomtrek geeft inderdaad minder last van kleine oneffenheden. Maar bij dezelfde wielomtrek een grotere velg zorgt voor minder comfort, omdat de luchtkamer van je band kleiner wordt. Hierdoor kan je band minder van de kleine schokken opvangen.

Door de grotere luchtkamer kan de band beter vervormen om de obstakels, waardoor het wiel minder omhoog gedrukt wordt, en dus de vering minder hoeft te doen. Om deze reden worden banden op (race)fietsen ook steeds dikker.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:40

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

deSenna24 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:11:
Na bijna 4 maanden eindelijk de ID.3 van de vriendin opgehaald. Rijdt heel goed, maar nu onderweg hadden we halverwege pas door dat het stuur vrij scheef staat (10 a 12 graden naar links misschien?). Woensdag hebben we een afspraak bij de bandencentrale om te wisselen naar zomerbanden. Zij kunnen ook uitlijning doen. Denken jullie dat dit op te lossen zou zijn met uitlijnen? Wielen staan op onderstaande foto helemaal recht. Auto trekt ook niet scheef en gaat mooi rechtdoor. Je voelt ook niets trekken of schuren bij het rijden.

[Afbeelding]
De auto van mijn vriendin heeft hetzelfde (ook onder dezelfde hoek), mocht uitlijnen baten ga ik het bij haar auto om laten doen, ik kan er echt niet naar kijken :P

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopO
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-09 09:09
Termy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:08:
[...]

21 inch wielen hebben (op dezelfde auto) dezelfde bandenomtrek als 18 inch wielen. Dat maakt dus niks uit.
Verschil in comfort, verbruik, wegligging is sterk afhankelijk van bandbreedte, soort band, luchtdruk. Moet zeggen dat bij mijn ID Buzz weinig verschil is te merken tussen 21 (zomerband) en 18 inch (4 seizoenenband). Wegligging is wat minder "solide", verbruik vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoopO
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-09 09:09
deSenna24 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:11:

[Afbeelding]
Als de auto goed rechtdoor rijdt en niet scheeftrekt, zal de uitlijning wel in orde zijn? Mogelijk dat het stuur gedemonteerd is geweest en vervolgens verkeerd is teruggeplaatst (één tandje te ver)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
JoopO schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Als de auto goed rechtdoor rijdt en niet scheeftrekt, zal de uitlijning wel in orde zijn? Mogelijk dat het stuur gedemonteerd is geweest en vervolgens verkeerd is teruggeplaatst (één tandje te ver)
Kan dat zelfs foutief geplaatst worden? Mij lijkt het toch niet meer van deze tijd dat een stuur foutief geplaatst kan worden, zit er geen middenpositie op? En dan verder afstellen bij de wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben geïnteresseerd in een ID.Buzz, maar ik begrijp dat Volkswagen's ISA niet is uit te programmeren en je elke rit 2x moet tappen om 'm uit te zetten? Iemand al een manier gevonden om dit permanent uit te zetten?

Ik rijd nu nog een 2022 auto die hier nog geen last van heeft. Wellicht dan maar een oude Buzz kopen?

- Edit: nevermind, ik zie dat het inmiddels permanent uit te schakelen is met een kastje.

[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 25-08-2025 11:28 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
_eLMo_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:25:
Ik ben geïnteresseerd in een ID.Buzz, maar ik begrijp dat Volkswagen's ISA niet is uit te programmeren en je elke rit 2x moet tappen om 'm uit te zetten? Iemand al een manier gevonden om dit permanent uit te zetten?

Ik rijd nu nog een 2022 auto die hier nog geen last van heeft. Wellicht dan maar een oude Buzz kopen?

- Edit: nevermind, ik zie dat het inmiddels permanent uit te schakelen is met een kastje.
ISA? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
In plaats van zo'n reactie te plaatsen is het wellicht sneller om gewoon de afkorting in Google te gooien?
Intelligent Speed Assistance (ISA), een verplichte Europese technologie die de bestuurder helpt zich aan de snelheidslimiet te houden door middel van waarschuwingen of actieve snelheidsaanpassingen
bron: https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pr088
DonJunior schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:31:
[...]

In plaats van zo'n reactie te plaatsen is het wellicht sneller om gewoon de afkorting in Google te gooien?

[...]

bron: https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Dat was inderdaad sneller, maar ik probeer onze mede-posters ook te laten zien dat je een beetje begrijpelijk moet schrijven. Zulke afkortingen zijn geen gemeengoed (ik ken er toch een hoop van die afko's :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

@BdK9001 @JoopO Ik had er even niet bij stilgestaan dat het idd de velg is die groter wordt en niet het wiel als geheel, als je kiest voor de velgmaat bij een specifieke auto.

Is er verder eigenlijk nog een voordeel aan grotere velgen? Strakker sturen of zo? Of is het puur esthetisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
JoopO schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

21 inch wielen hebben (op dezelfde auto) dezelfde bandenomtrek als 18 inch wielen. Dat maakt dus niks uit.
Verschil in comfort, verbruik, wegligging is sterk afhankelijk van bandbreedte, soort band, luchtdruk. Moet zeggen dat bij mijn ID Buzz weinig verschil is te merken tussen 21 (zomerband) en 18 inch (4 seizoenenband). Wegligging is wat minder "solide", verbruik vrijwel hetzelfde.
Termy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:00:
@BdK9001 @JoopO Ik had er even niet bij stilgestaan dat het idd de velg is die groter wordt en niet het wiel als geheel, als je kiest voor de velgmaat bij een specifieke auto.

Is er verder eigenlijk nog een voordeel aan grotere velgen? Strakker sturen of zo? Of is het puur esthetisch?
Verbruik gaat iets hoger liggen met grotere velgen, je "sleurt" meer gewicht mee en krijgt meer weerstand. Verschil is niet heel groot maar bij de configurator zie je al een klein verschil. Met de standaard 18 inch op de ID.Buzz staat het verbruik bij de ID.Buzz Pro op 19,07 kWh/100km. Als je de 21 selecteert zit je aan 19,423 kWh/100km (1.90,7 Wh/km vs 1.94,23 Wh/km). Dat is met die 21 inch "Bromberg" velgen. Dat is een verschil van 2%, ga je normaal niet merken. Een groter verschil is welke banden erop zitten.

Ik verkies liever een iets dikkere band (dus kleinere velgen) omdat ze vooral zachter rijden. Maar dat kan met een set zomerbanden en winterbanden afgewisseld worden. Beetje harder/strakker rijden in de zomer en iets meer comfort in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Bij de Ionic 5 is het verschil in bereik 30 km tussen 19” en 20”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:16
Inmiddels alweer terug van vakantie. Op de heenweg naar Zweden, sprak ik bij de fast charger in Duitsland een Zweed in een ID.7. Hij vroeg, hoe bevalt de ID.3? Ik zei iets van "ik had wel wat problemen, maar afgezien dat een hele fijne auto". ID.7 rijder begon te lachen en vroeg wat mijn problemen waren.

Zweed was hoofd verkoper van een Volkswagen dealer. :) Hij zei ook, ja wij hebben ook wel wat dingen mogen vervangen. Die nieuwe ID.3's zijn wel beter :*)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
DonJunior schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:47:
[...]

De verbinding met HA was ook weg als de app niet werkte, maar ik denk dat HA teveel requesten naar de Volkswagen server deed, en dat het daardoor niet werkte.
Nu ik de HA integratie heb uitgezet werkt het weer perfect :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 09:16
Tinusvolkel schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:29:
[...]

De verbinding met HA was ook weg als de app niet werkte, maar ik denk dat HA teveel requesten naar de Volkswagen server deed, en dat het daardoor niet werkte.
Nu ik de HA integratie heb uitgezet werkt het weer perfect :)
De HA integratie die ik gebruik (@mitchdc zijn "Volkswagen We Connect ID" integratie) heeft een optie waarbij je de 'Update interval (seconds)' kunt instellen. Ik heb die op 300 staan. Dat helpt inderdaad met het niet overvragen van de VW servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 19:36
PB1983 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:25:
Inmiddels alweer terug van vakantie. Op de heenweg naar Zweden, sprak ik bij de fast charger in Duitsland een Zweed in een ID.7. Hij vroeg, hoe bevalt de ID.3? Ik zei iets van "ik had wel wat problemen, maar afgezien dat een hele fijne auto". ID.7 rijder begon te lachen en vroeg wat mijn problemen waren.

Zweed was hoofd verkoper van een Volkswagen dealer. :) Hij zei ook, ja wij hebben ook wel wat dingen mogen vervangen. Die nieuwe ID.3's zijn wel beter :*)
Misschien moet ik toch maar eens die nieuwe ID.3 overwegen als leasebakje :). Al moet ik zeggen dat de 1st hier zich nu best goed houdt. Enkele kleine dingetjes maar dat zit de betrouwbaarheid niet in de weg.

Wel een leuke actie van die man. Hier rennen ze gelijk weg als je aankomt met problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

krakendmodem schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:26:
[...]

Misschien moet ik toch maar eens die nieuwe ID.3 overwegen als leasebakje :). Al moet ik zeggen dat de 1st hier zich nu best goed houdt. Enkele kleine dingetjes maar dat zit de betrouwbaarheid niet in de weg.

Wel een leuke actie van die man. Hier rennen ze gelijk weg als je aankomt met problemen
Mag ook een nieuwe uit gaan zoeken en altijd best tevreden geweest met de ID.3 (1st Plus). Best ruim leasebudget maar deze auto doet alles wat het moet doen voor mij. Wat meer range zou wenselijk zijn maar geen must. Zet binnenkort naast de Megane etech en de EX30. En ik overweeg nog een ID.4; krijg je stuk meer ruimte voor terug.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Kom net van van Udenhout af. Had in onze vakantie ook de SOSmodule melding. Bij de Expressservice geweest. Binnen anderhalf uur geholpen. Moest ook na protest 49,95 afrekenen.
Ben nog van alles aan het communiceren vooral de feestboek post van nee inspectie en reparatiekosten zijn voor ons😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
niki_lauda schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:05:
Kom net van van Udenhout af. Had in onze vakantie ook de SOSmodule melding. Bij de Expressservice geweest. Binnen anderhalf uur geholpen. Moest ook na protest 49,95 afrekenen.
Ben nog van alles aan het communiceren vooral de feestboek post van nee inspectie en reparatiekosten zijn voor ons😔
Wat hebben ze precies gedaan en wat hebben ze in rekening gebracht? Is de sos module vervangen of is dit voor een sw reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 19:26
Kan iemand bevestigen dat in de limited Edition iD4 geen augmented reality HUD zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

aschja schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:48:
Kan iemand bevestigen dat in de limited Edition iD4 geen augmented reality HUD zit?
Zit in geen enkel Limited model, daar zul je het” Multimedia Pakket Plus” voor moeten aanvinken in de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 19:26
buzzlightyear schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

Zit in geen enkel Limited model, daar zul je het” Multimedia Pakket Plus” voor moeten aanvinken in de configuratie.
Zo'n vermoeden had ik al. Was mij niet helemaal duidelijk. Dank.
Dan denk ik dat de iD7 een betere optie is. Daar zit dit standaard al op en de prijzen komen dan wel vrij dicht bij elkaar in de private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

R0b1 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:40:
[...]

Wat hebben ze precies gedaan en wat hebben ze in rekening gebracht? Is de sos module vervangen of is dit voor een sw reset?
Ik vermoed de accu opgeladen in de SOS module en een resetten. €49,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svkaster
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-09 16:20
Nieuw hier op het ID forum, en ben op dit moment zoekende naar een nieuwe full elektric lease auto.

Ik heb nog totaal geen ervaring met een elektrische auto dus wil graag checken of ik nog iets mis bij de gedachte gang die ik nu heb.

Aanstaande vrijdag hebben we drie proefritjes geplant met een ID3, ID4 en Cupra Born. Waarschijnlijk gaat de Cupra afvallen daar die waarschijnlijk geen steunhaak support heeft voor een fietsendrager.

Zo op papier gaat de voorkeur naar de ID3 Pro S Limited Edition, omdat deze een aceradius heeft van 560Km en kwa grote het meest lijkt op de Q2 die we nu hebben.
Verder is mijn gedachte, neem een zo groot mogelijke accu, want het idee is dat we deze auto iig de 5 jaar leas blijven rijden, maar als hij goed bevalt nemen we hem over en rijden er nog een lange tijd mee. Tegen die tijd kan ik de batterij ook gebruiken als VtH en door de overcapaciteit van onze zonnenpanelen rijden we dan erg goedkoop.
Ik vroeg mij nog wel af of de Apple CarPlay ons verder helpt met het plannen en vinden van een laadpaal onderweg mochten we naar het buitenland gaan. Of moeten we dan de VW navigatie als optie mee nemen?

Is er iets wat ikover het hoofd zie of anders moet doen?

Stefan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

svkaster schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:53:
Nieuw hier op het ID forum, en ben op dit moment zoekende naar een nieuwe full elektric lease auto.

Ik heb nog totaal geen ervaring met een elektrische auto dus wil graag checken of ik nog iets mis bij de gedachte gang die ik nu heb.

Aanstaande vrijdag hebben we drie proefritjes geplant met een ID3, ID4 en Cupra Born. Waarschijnlijk gaat de Cupra afvallen daar die waarschijnlijk geen steunhaak support heeft voor een fietsendrager.

Zo op papier gaat de voorkeur naar de ID3 Pro S Limited Edition, omdat deze een aceradius heeft van 560Km en kwa grote het meest lijkt op de Q2 die we nu hebben.
Verder is mijn gedachte, neem een zo groot mogelijke accu, want het idee is dat we deze auto iig de 5 jaar leas blijven rijden, maar als hij goed bevalt nemen we hem over en rijden er nog een lange tijd mee. Tegen die tijd kan ik de batterij ook gebruiken als VtH en door de overcapaciteit van onze zonnenpanelen rijden we dan erg goedkoop.
Ik vroeg mij nog wel af of de Apple CarPlay ons verder helpt met het plannen en vinden van een laadpaal onderweg mochten we naar het buitenland gaan. Of moeten we dan de VW navigatie als optie mee nemen?

Stefan
Laatste keer dat ik in de configurator keek bij de Pro S limited zat de navi er standaard op en die is uitstekend geschikt voor het plannen van de laadstops in binnen en buitenland.

• DonJunior
Nieuw hier op het ID forum,
[..]
Tegen die tijd kan ik de batterij ook gebruiken als VtH en door de overcapaciteit van onze zonnenpanelen
[..]
Stefan
Allereerst welkom!

Tip: Lees je goed in over het VehicleToHome/Grid verhaal van VW. Ze hebben namelijk een limiet op het maximum terug te leveren van 10.000kWh op een max van 10kW.
The discharging and bidirectional charging functions are no longer available once the intended operating time or energy quantity has been reached: Max energy quantities: Up to 10,000 kWh Discharging; Max operating hours: Up to 4,000 hours Discharging
bron: https://www.volkswagen-ne...irectional-charging-17949

Ik weet het niet zeker maar volgens mij had VW ook het plan om dit alleen met een eigen VW laadpaal toe te staan (maar dat kan ik niet echt vinden)

Apple Carplay/Android Auto heeft (nog) geen info over de auto zelf en kan dus niet helpen qua laadlocatie opzoeken tijdens de route planning.

*sowieso

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• deSenna24
Update ID.3 met scheef stuur:
Na plaatsen van de nieuwe velgen en banden is de uitlijning gebeurd. Hier zagen ze al direct een veel te grote afwijking, zowel vooraan als achteraan niet helemaal correct. Ze hebben alles nu rechtgezet (vooral die sporing was een erg grote afwijking) en de auto rijdt nu echt fantastisch. Met de Falken e.ZIEX banden eronder zweeft hij ook over mooi asfalt. Factuur mogen we opsturen naar de verkoper, die betaalt ons die uitlijning terug. Wij kunnen alvast beginnen aan mooie ritjes met de ID.3 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnleHP_0POvmCtOG_Cc0qn2ixXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suJXMEj4wQE9fwyBbRoKkH3q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
DonJunior schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:33:

Ik weet het niet zeker maar volgens mij had VW ook het plan om dit alleen met een eigen VW laadpaal toe te staan
Ik schreef daar eerder over in de topic:
VW heeft een oude standaard geïmplementeerd en is dus niet 1 op 1 compatible met de inmiddels gangbare standaard voor VtG. Je hebt dus een specifieke laadpaal nodig die dit ondersteunt.
En nee: die standaarden zijn niet backwards compatible.

Zie mijn oude post daarover:

KrlGl in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088

Stefan
De VW navigatie kan dat (inmiddels) keurig doen. Je kunt tegenwoordig ook aangeven welke aanbieders je graag wilt aandoen of wilt vermijden. Laadstopplanning via Apple routeplanner (ik denk dat je dat bedoeld met CarPlay?) ken ik niet. De concurrent Google Maps kan dat nog niet.

Gezien de strijd tussen de ID3 77kwh en de ID4 77kwh gaat zou ik kijken naar het ruimteverschil in de auto's en rekening houden met het feit dat de ID4 wel een volwaardige trekhaak heeft voor een kar/caravan en de ID3 slechts een fietsendrager-/steunhaak (max 75 of 100kg, even navragen bij de dealer).

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:38
KrlGl schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

Ik schreef daar eerder over in de topic:
VW heeft een oude standaard geïmplementeerd en is dus niet 1 op 1 compatible met de inmiddels gangbare standaard voor VtG. Je hebt dus een specifieke laadpaal nodig die dit ondersteunt.
En nee: die standaarden zijn niet backwards compatible.

Zie mijn oude post daarover:

KrlGl in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
Los daarvan, thuisaccu's worden snel goedkoper. I.c.m. een drie-wegs-omvormer is het daarnaast efficiënter én kun je je auto 's nachts opladen met de productie van overdag.

Lang verhaal kort: V2G klinkt leuk maar werkt alleen als je auto overdag aan de laadpaal hangt, en dan nog zijn er veel beperkingen en is het i.v.m. de dubbele omvormer niet echt efficiënt.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
pietermx schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:36:
[...]

Los daarvan, thuisaccu's worden snel goedkoper. I.c.m. een drie-wegs-omvormer is het daarnaast efficiënter én kun je je auto 's nachts opladen met de productie van overdag.

Lang verhaal kort: V2G klinkt leuk maar werkt alleen als je auto overdag aan de laadpaal hangt, en dan nog zijn er veel beperkingen en is het i.v.m. de dubbele omvormer niet echt efficiënt.
offtopic:
Dat is een redelijke offtopic discussie hier natuurlijk, maar de auto heb je natuurlijk al aangeschaft, die staat er toch. Als je hem ervoor kan gebruiken hoef je dus niet nog een keer een thuisaccu ernaast aan te schaffen.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000

Stefan
Vergeet V2G or VTH nog maar even, dat werkt met de auto alleen maar via een DC-lader en die zijn (en blijven nog) schreeuwend duur (>5K euro). verder limiteert VW het ontladen naar je huis tot max 10.000KW (meen ik me te herinneren).
Ik denk dat een losse accu voor je huis in dat geval interessanter is

• Pr088
sl1000 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:36:
[...]

Vergeet V2G or VTH nog maar even, dat werkt met de auto alleen maar via een DC-lader en die zijn (en blijven nog) schreeuwend duur (>5K euro). verder limiteert VW het ontladen naar je huis tot max 10.000KW (meen ik me te herinneren).
Je moet inderdaad geen auto's kopen voor de V2G/VTH mogelijkheden. Die zijn er de komende jaren niet tot nauwelijks, of schreeuwend duur, nooit rendabel. Koop een auto op praktische gebruiksargumenten. Het hele 'terugleveren van stroom is zo interessant' zie ik de komende 5 jaar als luchtfietserij, tenzij de EU onder stoom en kokend water met regelgeving komt én de Nederlandse overheid oplossingen vindt voor de belastingtechnische problemen voor import/export.
De nieuwe VW's zijn trouwens prima auto's voor het geld! (mijn mening)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:25
[...]

Het werkt alleen met SW3.5 of hoger en met deze lader: HagerEnergy S10 E Compact (alleen in Duitsland te verkrijgen). Verder is het gelimiteerd tot 10k kWh of 4000u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:19

AlphaRomeo

FP PowerMod
Ik hoop dat er nog een keer een V2L adapter komt die die dat verouderde protocol spreekt en de DC spanning door een sinus inverter gooit om er 230V van te maken. Ik hoef niet mijn hele huis van spanning te voorzien, maar een keer gereedschap poweren, of een koffiezetapparaat op een camping ofzo zou wel leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

dat schreef ik letterlijk: DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

??

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:48
Moet nog een paar weekjes met mijn ID.3 1ST voordat ik overstap naar een Xpeng G6. Als afscheidsconcert draait de ID.3 natuurlijk nog even zijn grootste hits:

- gisteren: Uitvallen 4G en GPS onderweg, zodat de auto ACC remt voor bochten die en niet zijn.
- vandaag: Storing elektrisch systeem

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:37

Boy

www.byoscoop.nl

C0C0 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:05:
Moet nog een paar weekjes met mijn ID.3 1ST voordat ik overstap naar een Xpeng G6. Als afscheidsconcert draait de ID.3 natuurlijk nog even zijn grootste hits:

- gisteren: Uitvallen 4G en GPS onderweg, zodat de auto ACC remt voor bochten die en niet zijn.
- vandaag: Storing elektrisch systeem
Wellicht kan je over een maand of 3 een update geven mbt de XPeng tov je ervaringen met de ID.3 Ik denk dat dat altijd wel leuk is voor iedereen om te horen.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• buzzlightyear

buzzlightyear

Inmiddels zijn wij weer een stap verder en zal er een panoramadak komen in onze toekomstige id.4, dank voor jullie input.
Nu blijft nog de optie ‘warmtepomp’ over. Is dit nu echt van toegevoegde waarde in een gematigd klimaat als in Nederland? Daarbij maken wij niet veel kilometers en van wat ik heb begrepen neemt de warmtepomp het pas echter over na 30-45 minuten. In 90% van de ritten zijn wij dan al op de bestemming aangekomen. Daarbij vermoed ik dat de warmtepomp ook onderhouden zal moeten worden (kon de verkoper niets zinnigs over zeggen) en kever je een paar km in vanwege het hogere gewicht.

Kortom, wat zijn jullie ervaringen met de warmtepomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
buzzlightyear schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:50:
Inmiddels zijn wij weer een stap verder en zal er een panoramadak komen in onze toekomstige id.4, dank voor jullie input.
Nu blijft nog de optie ‘warmtepomp’ over. Is dit nu echt van toegevoegde waarde in een gematigd klimaat als in Nederland? Daarbij maken wij niet veel kilometers en van wat ik heb begrepen neemt de warmtepomp het pas echter over na 30-45 minuten. In 90% van de ritten zijn wij dan al op de bestemming aangekomen. Daarbij vermoed ik dat de warmtepomp ook onderhouden zal moeten worden (kon de verkoper niets zinnigs over zeggen) en kever je een paar km in vanwege het hogere gewicht.

Kortom, wat zijn jullie ervaringen met de warmtepomp?
Zoek even op 'warmtepomp' in dit topic. Deze vraag komt elke 2 maanden wel een keer terug zo ongeveer.

*sowieso

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KrlGl
Boy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

Wellicht kan je over een maand of 3 een update geven mbt de XPeng tov je ervaringen met de ID.3 Ik denk dat dat altijd wel leuk is voor iedereen om te horen.
Ik wil wel vertellen over mijn switch:
Ik kom vanaf een 1e generatie id.3, je weet wel, de auto’s die een half jaar buiten hebben staan wachten op enigszins werkbare software. Dat was in de beginperiode zeker geen onverdeeld genoegen, pas bij software versie 3.0 functioneerde de auto zoals je mag verwachten van een auto van ca. € 40.000,-
Tussentijds erg veel de garage gezien. Mislukte updates, module zus, module zo, twee keer het HV-pakket. Moeten bedelen om (gratis) vervangend vervoer. Kortom: het was geen onverdeeld genoegen.

Nu overgestapt naar een Lynk&Co 02.
Toch maar het risico genomen om weer een nagelnieuw model te kopen bij een merk waarvan het de eerste EV is. Maar wat een verschil. Inmiddels ca. 6000 km verder en de auto met software 1.x werkt gewoon zonder noemenswaardige problemen. Enige ergernis(je) was dat af en toe CarPlay er uit klapte, maar dat is verholpen in versie 1.2. (O ja, een OTA update hier duurt ca. 20 minuten en geen 2 uur)
Verder een auto zonder allerlei extra-pakketten. Er zijn twee uitvoeringen en het enige extra is een trekhaak wat je kunt aanvinken. Dus geen gedoe met wijziging in de uitvoering tussen het moment van bestellen en leveren. Ja, het is Chinees, maar net zo Chinees als Volvo. Ook ontworpen in Gothenburg en uit dezelfde fabriek als de EX30.
Bovendien een erg fijne dealer (die niet onder de tucht van de familie Pon hoeft te opereren).
Hier is hij dan: de Lynk& co 02 more

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QPpfqw0EsZ72zPfU_LuRAXPASE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fq3JHcz6QPcCGYScgvO4BW85.jpg?f=fotoalbum_large

• buzzlightyear

buzzlightyear

DonJunior schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:57:
[...]

Zoek even op 'warmtepomp' in dit topic. Deze vraag komt elke 2 maanden wel een keer terug zo ongeveer.
Dank je. Heb de zoekfunctie gebruikt en zie geen gelijkaardige vragen noch antwoorden.
Pagina: 1 ... 378 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.