Ik wil wel vertellen over mijn switch:
Ik kom vanaf een 1e generatie id.3, je weet wel, de auto’s die een half jaar buiten hebben staan wachten op enigszins werkbare software. Dat was in de beginperiode zeker geen onverdeeld genoegen, pas bij software versie 3.0 functioneerde de auto zoals je mag verwachten van een auto van ca. € 40.000,-
Tussentijds erg veel de garage gezien. Mislukte updates, module zus, module zo, twee keer het HV-pakket. Moeten bedelen om (gratis) vervangend vervoer. Kortom: het was geen onverdeeld genoegen.
Nu overgestapt naar een Lynk&Co 02.
Toch maar het risico genomen om weer een nagelnieuw model te kopen bij een merk waarvan het de eerste EV is. Maar wat een verschil. Inmiddels ca. 6000 km verder en de auto met software 1.x werkt gewoon zonder noemenswaardige problemen. Enige ergernis(je) was dat af en toe CarPlay er uit klapte, maar dat is verholpen in versie 1.2. (O ja, een OTA update hier duurt ca. 20 minuten en geen 2 uur)
Verder een auto zonder allerlei extra-pakketten. Er zijn twee uitvoeringen en het enige extra is een trekhaak wat je kunt aanvinken. Dus geen gedoe met wijziging in de uitvoering tussen het moment van bestellen en leveren. Ja, het is Chinees, maar net zo Chinees als Volvo. Ook ontworpen in Gothenburg en uit dezelfde fabriek als de EX30.
Bovendien een erg fijne dealer (die niet onder de tucht van de familie Pon hoeft te opereren).
Hier is hij dan: de Lynk& co 02 more