Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 377 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-09 22:44
KaiseRRuby schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:18:
[...]

Staat je cruise control nou op 135? Dan snap ik het wel.
Ik druk hem altijd door als ik in een rijtje rij op de autoweg heb t idee dat hij dan sneller mee komt als verkeer voor mij weer gaat versnellen.. maar dat zou het verbruik niet moeten drukken toch?

Totale enkele afstand was 197km, heenweg was wind achter en mooie 17,x zurück was 80% wind voor en toen ik thuis kwam stond hij 20,x

Maar wellicht had de auto een offday, twee keer geladen bij Fastned, beide keren kwam de auto niet boven de 66kw terwijl accu onder de 5% zat, normaal tikt hij dan netjes de 110/120kw.aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

flaskk schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 07:00:
[...]

Ik druk hem altijd door als ik in een rijtje rij op de autoweg heb t idee dat hij dan sneller mee komt als verkeer voor mij weer gaat versnellen.. maar dat zou het verbruik niet moeten drukken toch?

Totale enkele afstand was 197km, heenweg was wind achter en mooie 17,x zurück was 80% wind voor en toen ik thuis kwam stond hij 20,x

Maar wellicht had de auto een offday, twee keer geladen bij Fastned, beide keren kwam de auto niet boven de 66kw terwijl accu onder de 5% zat, normaal tikt hij dan netjes de 110/120kw.aan.
En da's ook precies waar je extra verbruik aan 'vermogen' uit de accu ook heen vliegt _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56

AvK

Ready Set Go

Niet om mijn gelijk te halen maar ik zei direct al dat het een foute weergave zou moeten zijn.
Zo'n stand is vrijwel onmogelijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-08 10:19
Viel me al meerder malen op.
Ik stak mijn auto in de lader met 46%, direct na starten laden gaat dat percentage / range naar beneden. In dit geval ging het naar 38%. En wanneer ik heb laad tot bv 80% zal ik tijdens te eerste rit na het laden zien dat deze bv naar 86% zal springen.

Nog mensen die dit al hadden?

Eens laden tot 100% een idee?
Heeft dit te maken met iets van kalibratie?
Het komt wel steeds voor dat het % na laden hoger is dan de ingestelde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Idr548 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:59:
Viel me al meerder malen op.
Ik stak mijn auto in de lader met 46%, direct na starten laden gaat dat percentage / range naar beneden. In dit geval ging het naar 38%. En wanneer ik heb laad tot bv 80% zal ik tijdens te eerste rit na het laden zien dat deze bv naar 86% zal springen.

Nog mensen die dit al hadden?

Eens laden tot 100% een idee?
Heeft dit te maken met iets van kalibratie?
Het komt wel steeds voor dat het % na laden hoger is dan de ingestelde waarde.
Dat is gek. Zou niet moeten kunnen. Maar inderdaad. Rij je accu eens leeg tot het liefst onder de 5% en laadt em dan in 1x vol naar 100%. Dan zou de boel weer een beetje gekalibreerd moeten zijn.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:24
Guitarist schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:19:
[...]

Ja precies dit. Ik heb mijn ID Buzz voor €21.000,-onder de nieuwprijs met 40.000 op de teller. Bij de dealer (PON) gekocht met nieuwe banden én nieuw stuur (het witte stuur wat smelt plekken kan krijgen...)
Hoe bevalt hij de in praktijk? Ben gewoon benieuwd.
Verbruik/airco geluid/draaicirkel?
Het is echt een prachtige auto om te zien en in de lange versie heel veel ruimte ideaal voor een gezin met kids en kampeerhobby _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
BeuQert schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:45:
[...]

EDIT: Zojuist op lage snelheid door de wijk eens gaan rijden en ********** maar het gebonk bij optrekken en vertragen zit er nog steeds!!!! Verekkes Waardeloos maak ik er maar voortaan van ipv Volkswagen, dit is echt bij de konijnen af!!!!!!!

EDIT 2: Zojuist gebeld door chef-werkplaats Udenhout EHV. Of ik langs wil komen en dan gaan we samen rijden. De klachten die ik had/heb hadden moeten opgelost zijn met de werkzaamheden (=TPI 2064631) en TPI 2071137 zegt hem helemaal niks, vind ik bijzonder.. Morgen meer..
Bijzonder dat de dealer er niet eerder van heeft gehoord. Lijkt me onzin.

Bij mij zijn beide TPI's uitgevoerd. Al moest ik wel zelf aan de chef werkplaats melden dat er naast TPI 2064631 (borgen as) ook TPI 2071137 (vervangen lager) was.

Bij mij hebben ze TPI 2064631 uitgevoerd, maar het probleem kwam na een paar maanden terug. De lager bleek kapot te zijn. Dus nu zijn beide TPI's uitgevoerd.

Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
Vorige week een inruilvoorstel gevraagd bij de lokale VW dealer omdat ik wel interesse heb in een ID3 GTX. De afschrijving is wel schrikbarend moet ik zeggen, 39k over iets meer dan 100.000km. er werd nog wel gematst een inruilpremie van 2k maar dan nog even slikken. Rij hem zakelijk dus ik denk dat ik nog maar even door blijf tuffen.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:06
Jakkie takkie schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:00:
Vorige week een inruilvoorstel gevraagd bij de lokale VW dealer omdat ik wel interesse heb in een ID3 GTX. De afschrijving is wel schrikbarend moet ik zeggen, 39k over iets meer dan 100.000km. er werd nog wel gematst een inruilpremie van 2k maar dan nog even slikken. Rij hem zakelijk dus ik denk dat ik nog maar even door blijf tuffen.
Dat is inderdaad slikken en waarschijnlijk ook gevolg van de prijsverlagingen die VW de afgelopen maanden heeft doorgevoerd op alle ID modellen. O.a. de aantrekkelijke Limited Editions. Mijn tweedehands ID3 kocht ik begin maart net voor de prijsverlagingen. 4-5 week later was dezelfde auto voor 1500 piek minder op te halen....

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-09 15:38
Ik had hem ook eens 'aangeboden' omdat we beetje klaar waren met telkens op en neer rijden. Kreeg er €26000 inruil voor... WTF. Hij is - behalve de HUD - FULL OPTIONS, uit 2023 met 30k gereden. Dat is meer als 10k afschrijving in een jaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
burnoutpc schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:01:
[...]

Bijzonder dat de dealer er niet eerder van heeft gehoord. Lijkt me onzin.

Bij mij zijn beide TPI's uitgevoerd. Al moest ik wel zelf aan de chef werkplaats melden dat er naast TPI 2064631 (borgen as) ook TPI 2071137 (vervangen lager) was.

Bij mij hebben ze TPI 2064631 uitgevoerd, maar het probleem kwam na een paar maanden terug. De lager bleek kapot te zijn. Dus nu zijn beide TPI's uitgevoerd.

Fingers crossed.
Thanks man. Lijkt mij ook onzin; zowel aan de tel. als daar op locatie van de week deden ze alsof hun neus bloedde. Ik zal dit bericht ook weer naar ze doorsturen/ aangeven dat ik mensen 'ken' waar wel degelijk de TPI uitgevoerd is.

Volgende week mogen we hem weer brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Is bij andere merken overigens waarschijnlijk niet veel beter, vriend van me had ook een dergelijke ervaring met zijn Polestar. Voorlopig nog maar even doorrijden, is ook geen straf want (even afkloppen) geen serieuze problemen tot nog toe en auto rijdt uitermate prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:09
BeuQert schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:11:
[...]

Thanks man. Lijkt mij ook onzin; zowel aan de tel. als daar op locatie van de week deden ze alsof hun neus bloedde. Ik zal dit bericht ook weer naar ze doorsturen/ aangeven dat ik mensen 'ken' waar wel degelijk de TPI uitgevoerd is.

Volgende week mogen we hem weer brengen....
Weliicht kan @burnoutpc de facturen nog vinden van de gedane werkzaamheden? Dan zou je die kunnen tonen als daar ook de TPI nummers op staan. Lijkt me vreemd dat de ene VW garage wel weet welke TPIs er zijn en de andere niet.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeuQert
DonJunior schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:23:
[...]

Weliicht kan @burnoutpc de facturen nog vinden van de gedane werkzaamheden? Dan zou je die kunnen tonen als daar ook de TPI nummers op staan. Lijkt me vreemd dat de ene VW garage wel weet welke TPIs er zijn en de andere niet.
Nou ze waren snel hoor: Wij werken hier niet met Tweakers. Wij moeten (zoals de fabriek dat voorschrijft) handelen volgens de fabrieksvoorschriften. Daar komt een stappen plan uit. Dit heeft ook te maken, dat de kans bestaat dat het misschien een garantie geval of coulance geval kan zijn. Dit is een vereisten van de fabriek. U heb deze week met een collega van me gereden, daar is afgesproken dat er een nieuwe afspraak moet komen om verdere stappen te ondernemen. Deze procedure moeten we hanteren en kunnen wij helaas niet van afwijken. De bedoeling is dus dat we een afspraak maken voor de auto om het verder volgens de voorschriften te gaan beoordelen, en eventuele vervolgstappen gaan ondernemen.

K** reactie en dealer wat mij betreft. We blijven op en neer rijden met die auto. Inlevingsvermogen van een courgette. Ik heb burnoutpc al een berichtje gestuurd om te vragen welke VW dealer hij geweest is, want in EHV zijn ze stomdoof lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 21:38
ID.4 1st max 12-2020 nieuw: 60.000
ID.4 1st max 07-2025 met ~85k km: 19.000 (inruilvoorstel)

Laat maar zitten dan, ik zet hem wel over naar privé. Rijdt nog prima ;)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Vandaag moest m'n ID.3 voor een servicebeurt. Heb meteen gevraagd of ze het probleem met de SOS module kunnen checken. Dat is gelukt. Diagnose gedraaid en alles was weer goed. Dus er is met de hardware zelf niks mis na de update van laatst, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49

Boy

www.byoscoop.nl

pietermx schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:26:
[...]

ID.4 1st max 12-2020 nieuw: 60.000
ID.4 1st max 07-2025 met ~85k km: 19.000 (inruilvoorstel)

Laat maar zitten dan, ik zet hem wel over naar privé. Rijdt nog prima ;)
Poeh, ik dacht mijn 1st uit dezelfde maand (niet Max, nieuw 47k) voor zo'n 20k volgend jaar in te kunnen ruilen ..niet dus

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
Boy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:25:
[...]

Poeh, ik dacht mijn 1st uit dezelfde maand (niet Max, nieuw 47k) voor zo'n 20k volgend jaar in te kunnen ruilen ..niet dus
Heb voor mijn 1st 2020 58kwh met 45k kms tweedehands 21k betaald, nog voor de laatste prijsdalingen van nieuwe ID3s.
Die kosten nu schat ik 18-19k. Dan wordt inruil max 16k?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:35
Vraag: Op de display achter het stuur zie ik het verbruik “lange tijd” staan. Kun je daar ook “Sinds start” te zien krijgen? En hoe stel je dat dan in?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:35
ID3-Piet schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:36:
Vraag: Op de display achter het stuur zie ik het verbruik “lange tijd” staan. Kun je daar ook “Sinds start” te zien krijgen? En hoe stel je dat dan in?
Rechts op het stuur op de ok knop. Dan doorloop je sinds laden, sinds start en sinds lange tijd.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:56
Ik rij nu bijna 3 weken mijn id.4 pro business. Rijdt prettig, verbruik bij 100kmh is prima. (Adaptive) cc werkt veel beter dan bij mijn vorige mazda3 (niet vol op de rem als iemand invoegt) en geluidssysteem is echt goed.
Over 2 dingen kan ik niet uit: ik heb eerder vw gereden en toen kon je op cruise control 1kmh harder of zachter met "set" en "res" op het stuur. Nu moet ik de + en - knop een soort van aaien, maar als ik er iets naast zit is het gelijk 10kmh harder of zachter. Of het volume wordt aangepast van de radio. Als iemand een trucje heeft om dit handiger te doen: graag.
2: het snelkoppeling menu bovenin krijg ik niet aangepast (ik bedoel dus niet favorieten). Daar staat nu de P voor automatisch inparkeren, maar die gebruik ik nooit (werkt wel goed, maar duurt mij te lang :) ). Heb daar bv liever de spotify knop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 21:45
Stefan1987 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:10:
Ik rij nu bijna 3 weken mijn id.4 pro business. Rijdt prettig, verbruik bij 100kmh is prima. (Adaptive) cc werkt veel beter dan bij mijn vorige mazda3 (niet vol op de rem als iemand invoegt) en geluidssysteem is echt goed.
Over 2 dingen kan ik niet uit: ik heb eerder vw gereden en toen kon je op cruise control 1kmh harder of zachter met "set" en "res" op het stuur. Nu moet ik de + en - knop een soort van aaien, maar als ik er iets naast zit is het gelijk 10kmh harder of zachter. Of het volume wordt aangepast van de radio. Als iemand een trucje heeft om dit handiger te doen: graag.
2: het snelkoppeling menu bovenin krijg ik niet aangepast (ik bedoel dus niet favorieten). Daar staat nu de P voor automatisch inparkeren, maar die gebruik ik nooit (werkt wel goed, maar duurt mij te lang :) ). Heb daar bv liever de spotify knop
Voor +/-1 kmh zachtjes tappen, voor +/-10 echt drukken. Gaat bij mij nagenoeg nooit mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• 1: Kwestie van wennen om de '+/-' knop met "fingertspitzengefühl" te leren te gaan bedienen middels soft-press / hard-press / swipe (én ja: Dat went écht wel ooit / vrij snel zelfs).
  • 2: Houdt maar eens even één van de icoontjes boven in die balk langer ingedrukt (behalve het 'open' grijze wagentje, dat icoontje staat daar 'fixed'), je krijgt dan vanzelf de vraag welke functie je daar liever voor in de plaats zou willen gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09
Vandaag had ik weer een OTA, ik zit op 3.7 en heb wederom geen idee wat deze OTA heeft gedaan.

Was er 1 van 2h waar de auto echt stil voor moest staan. Wellicht weer de spelletjes app geupdate ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:41

EDB

KaiseRRuby schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:34:
Vandaag had ik weer een OTA, ik zit op 3.7 en heb wederom geen idee wat deze OTA heeft gedaan.

Was er 1 van 2h waar de auto echt stil voor moest staan. Wellicht weer de spelletjes app geupdate ofzo..
Van 3.7 naar 3.8 duurde bij mij 2h dus je zit waarschijnlijk nu op 3.8. Bij een melding van een update kun je altijd de info even lezen, dan hoef je jezelf (of de mede-tweakers) niet af te vragen wat er gaat veranderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8CXfQEOwwnJ_Zr9YBATEcyVMmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etdskzRPBReDvEs8GpVmu5s5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door EDB op 10-08-2025 11:07 ]

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
EDB schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:05:
[...]

Van 3.7 naar 3.8 duurde bij mij 2h dus je zit waarschijnlijk nu op 3.8. Bij een melding van een update kun je altijd de info even lezen, dan hoef je jezelf (of de mede-tweakers) niet af te vragen wat er gaat veranderen.
[Afbeelding]
Nadeel is dat ik die melding kreeg op een moment waarop ik er geen tijd voor had, vervolgens hem wel aan heb gezet, toen was hij klaar en dan krijg je alleen een soort compleet melding zonder een changelog.

Weet jij toevallig de belangrijkste changes van de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:41

EDB

KaiseRRuby schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Nadeel is dat ik die melding kreeg op een moment waarop ik er geen tijd voor had, vervolgens hem wel aan heb gezet, toen was hij klaar en dan krijg je alleen een soort compleet melding zonder een changelog.

Weet jij toevallig de belangrijkste changes van de update?
Die meldingen over updates komen inderdaad niet altijd gelegen. Als je ‘even’ zoekt dan zijn de veranderingen hier wel ergens opgesomd (volgens mij weinig nieuws onder de zon).
Verder hebben sommigen melding gemaakt van een storing in de SOS module na de update.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
[..]cruise control 1kmh harder of zachter met "set" en "res" op het stuur. Nu moet ik de + en - knop een soort van aaien, maar als ik er iets naast zit is het gelijk 10kmh harder of zachter. Of het volume wordt aangepast van de radio. Als iemand een trucje heeft om dit handiger te doen: graag.
Wat ik zelf altijd doe; Stel je hebt 59 ingesteld en wilt naar 60, dan rij ik zelf (met het voetpedaal) naar de 60 en drukt dan op set.
Wat de anderen ook al aangeven is het écht gewoon even wennen. In het begin vervloekte ik dat systeem ook, nu (4 jaar verder) vind ik t wel prima. Denk dat het 90% van de tijd wel gewoon goed gaat, héél soms schiet ie ineens 10 km door, maar dan swipe ik hem snel weer terug dat gaat eigenlijk wel okee.
Met het voetpedaal naar de gewenste snelheid rijden en dan op 'set' duwen werkt, naar mijn mening, het makkelijkste.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:33

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

DonJunior schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Wat ik zelf altijd doe; Stel je hebt 59 ingesteld en wilt naar 60, dan rij ik zelf (met het voetpedaal) naar de 60 en drukt dan op set.
Wat de anderen ook al aangeven is het écht gewoon even wennen. In het begin vervloekte ik dat systeem ook, nu (4 jaar verder) vind ik t wel prima. Denk dat het 90% van de tijd wel gewoon goed gaat, héél soms schiet ie ineens 10 km door, maar dan swipe ik hem snel weer terug dat gaat eigenlijk wel okee.
Met het voetpedaal naar de gewenste snelheid rijden en dan op 'set' duwen werkt, naar mijn mening, het makkelijkste.
Dat probeerde ik ook altijd toen ik nog niet gewend was aan de eigenaardigheden van die knoppen. Maar kennelijk loopt de display van m'n ID Buzz altijd wat achter, want als ik op SET druk bij 50 wordt de cruise/limiter vrijwel altijd op 52 of 53 gezet. Maar goed, alles went, zelfs als je steeds wisselt tussen een ID-serie en een Golf 7

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:33

Haan

dotnetter

Iemand wel eens de 100kW/100km aangetikt? Net bijna gehaald in Italië, met flink steile bergen, eerste paar kilometer na de start >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

DonJunior schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Als je dan op 54 km/u hebt staat en je tikt 'm 1 aan om naar 55 te gaan, schiet omhoog naar 60, weer 5 tikjes omlaag doen, dat soort UX vind ik wel erg irritant. Je moet je als gebruiker best aanpassen aan de auto. Dat is niet erg, maar dan zou het wel gewoon prettig moeten werken.

Ik ben er ook wel aan gewend natuurlijk, maar het blijft een vervelende UX.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:18
el flaco schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:13:
[...]

Hoe bevalt hij de in praktijk? Ben gewoon benieuwd.
Verbruik/airco geluid/draaicirkel?
Het is echt een prachtige auto om te zien en in de lange versie heel veel ruimte ideaal voor een gezin met kids en kampeerhobby _/-\o_
De auto rijdt echt heeeerlijk, super leuk, fijn om mee te rijden. Echt een genot.

Mijn vorige auto was een XC90, dus alles was veel beter geïsolleerd. De airco maakt niet perse veel lawaai, vooral veel wind geluid op de snelweg.

Draaicircle is super kort, ik kom overal makkelijk in.

Maar het grootste nadeel is wel de range. Het is een grote zware bus, geen auto. Vriend van mij heeft een Tesla Model Y, die zit gemiddeld op 16,5 kw/h per 100km. Ik zit met de bus op 26...

Maar zelfs in deze short wheel base is camperen al heerlijk. Past een matras van 140x210cm achterin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYjHYweSnZ872oismjmVEiDWYxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWXKCEQ2oiDBJ3rvSkmMwASH.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Guitarist schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:30:
[...]
Maar het grootste nadeel is wel de range. Het is een grote zware bus, geen auto. Vriend van mij heeft een Tesla Model Y, die zit gemiddeld op 16,5 kw/h per 100km. Ik zit met de bus op 26...
Wat voor snelheden hou je dan aan op de grote wegen? Ik dacht toch dat zeker met dit mooie weer je niet veel meer dan 20/100 zou gebruiken. Ik doe met de ID5 17.5 op de snelweg met 110km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guitarist
AlphaRomeo schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:00:
[...]

Wat voor snelheden hou je dan aan op de grote wegen? Ik dacht toch dat zeker met dit mooie weer je niet veel meer dan 20/100 zou gebruiken. Ik doe met de ID5 17.5 op de snelweg met 110km/u.
Voor werk veel onderweg. En vooral in de avond, wanneer het wat harder MAG schiet het vebruik dan non-linear omhoog... Het kan zeker veel zuiniger met de Buzzz, maar bij een auto die wat kleiner en aerodynamischer is gaat dat wel veel makkelijker.

(hier wat gemiddelden, gesorteerd op de langste ritten van de afgelopen 2 maanden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTsYLfReutJ0P1EtNTe5lVqHmjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hNchjs96fNWempOSjVvkENyY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Guitarist op 12-08-2025 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Iemand een idee, auto geeft kwart van de tijd van de tijd "sleutel niet herkend" als je de sleutels in t bekerbakje doet werkt het ook niet. Ik heb beide sleutels batterij vervangen maar dat lost niks op. Ook werkt op afstand open en dicht doen gewoon(via ab) en keyless entry geeft ook geen problemen. Probleem is snel verholpen als ik de auto even op slot en weer open doe met de AB.

Daarnaast valt mij op dat bij openen van de portier de achterklep niet meer ontgrendeld dus moet nu steeds op ab drukken om de klep te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
flaskk schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:50:
Iemand een idee, auto geeft kwart van de tijd van de tijd "sleutel niet herkend" als je de sleutels in t bekerbakje doet werkt het ook niet. Ik heb beide sleutels batterij vervangen maar dat lost niks op. Ook werkt op afstand open en dicht doen gewoon(via an) en keyless entry geeft ook geen problemen. Probleem is snel verholpen als ik de auto even op slot en weer open doe met de AB.

Daarnaast valt mij op dat bij openen van de portier de achterklep niet meer ontgrendeld dus moet nu steeds op ab drukken om de klep te openen.
Heb je nieuwe nieuwe batterijen gepakt of batterijen die al een tijdje in de rommella lagen?
Wel eens eerder gelezen dat iemand de batterijen had vervangen met knoopcellen van de Action. Dat ging ongeveer gepaard met dezelfde issues.
Ik zou zeggen probeer toch eens nieuwe Duracell of Varta ofzo. En dan even oppassen met bestellen via een Amazon of Bol omdat daar de batterijen nog wel eens via een dropshipper willen komen en dan heb je eigenlijk hetzelfde euvel als via de Action. Die batterijen liggen al lang in het magazijn en zijn dus al ver aan de tht-datum.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
DonJunior schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:56:
[...]

Heb je nieuwe nieuwe batterijen gepakt of batterijen die al een tijdje in de rommella lagen?
Wel eens eerder gelezen dat iemand de batterijen had vervangen met knoopcellen van de Action. Dat ging ongeveer gepaard met dezelfde issues.
Ik zou zeggen probeer toch eens nieuwe Duracell of Varta ofzo. En dan even oppassen met bestellen via een Amazon of Bol omdat daar de batterijen nog wel eens via een dropshipper willen komen en dan heb je eigenlijk hetzelfde euvel als via de Action. Die batterijen liggen al lang in het magazijn en zijn dus al ver aan de tht-datum.
Zijn varta's, nieuwe blister verpakking en best before lag ergens in 2026. ik hoop dat het vanzelf wel weer weg gaat. anders keertje weer 12v accu afkoppelen want achterklep is ook nieuw en heeft denk ik niet met ab te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoopO
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-09 09:09
AlphaRomeo schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:00:
[...]

Wees gerust, mijn verbruik over de afgelopen 27.000 km was 18.9/100. En daar zit een reis naar Portugal bij.
Kwestie van rustig rijden, ik heb nooit haast. Bijna alle kilometers op ACC, en zoveel mogelijk anticiperend rijden om zoveel mogelijk te "zeilen".

De Buzz is een fantastische auto, stil, snel, comfortabel. Heb hiervoor een VW T5 gereden, was ook een heerlijke auto, maar qua geluid en comfort geen vergelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
flaskk schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:50:
Iemand een idee, auto geeft kwart van de tijd van de tijd "sleutel niet herkend" als je de sleutels in t bekerbakje doet werkt het ook niet. Ik heb beide sleutels batterij vervangen maar dat lost niks op. Ook werkt op afstand open en dicht doen gewoon(via ab) en keyless entry geeft ook geen problemen. Probleem is snel verholpen als ik de auto even op slot en weer open doe met de AB.

Ik heb ditzelfde probleem gehad met nieuwe batterijen, bleek dat de contactjes in de sleutel heel licht gecorrodeerd waren (niet zichtbaar). Bij de 3e nieuwe batterij ging aan mijzelf twijfelen en heb ik de batterij IN de sleutel gedaan en daarna een paar keer gedraaid waardoor het contact weer goed was. Daarna niet meer gehad en ook nieuwe batterij 1 en 2 geprobeerd en die deden het na het draaien allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Guitarist schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 01:12:
[...]

Voor werk veel onderweg. En vooral in de avond, wanneer het wat harder MAG schiet het vebruik dan non-linear omhoog... Het kan zeker veel zuiniger met de Buzzz, maar bij een auto die wat kleiner en aerodynamischer is gaat dat wel veel makkelijker.

(hier wat gemiddelden, gesorteerd op de langste ritten van de afgelopen 2 maanden)

[Afbeelding]
Welk programma (zie je afbeelding) gebruik je voor de registratie als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
Pr088 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:08:
[...]

Welk programma (zie je afbeelding) gebruik je voor de registratie als ik vragen mag?
https://app.tronity.io/signup/HERDQJVM

Tronity! Online pakket wat met We Connect verbinding maakt en de data ophaalt. (wat ik eigenlijk stom vind dat daar een 3rd party service voor moet zijn, dit zat bij Volvo ingebouwd in de app....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Ugh… lekker op vakantie naar Italië en Frankrijk. Ging allemaal redelijk vlekkeloos (een keer bandenspanningsmelding gehad die na wegklikken (lees: opnieuw setten) niet meer terugkwam), maar nu toch echt gestrand bij een snellader bij een supermarkt in een klein gehucht. Met net iets meer dan 9,5k km op de teller.
Laden was begonnen, maar na iets meer dan 2kW kapte het laden ermee en sindsdien zit de kabel vast. Met geen mogelijkheid eruit te krijgen. Ook niet door aan het noodhendeltje te trekken. Inmiddels de VW pechhulpdienst ingeschakeld en zit alweer ruim een uur te wachten tot de hulp arriveert.
Hopelijk weten zij nog iets om de kabel los te krijgen zonder de auto te mollen… Gelukkig kan ik wel wachten in de met airco gekoelde supermarkt…

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:31
Guitarist schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

https://app.tronity.io/signup/HERDQJVM

Tronity! Online pakket wat met We Connect verbinding maakt en de data ophaalt. (wat ik eigenlijk stom vind dat daar een 3rd party service voor moet zijn, dit zat bij Volvo ingebouwd in de app....)
Bijna €16.- per maand voor wat statistiekjes?

Dat kan ook gratis https://github.com/tillst...Friend?tab=readme-ov-file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 05-09 17:48
GM15 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:30:
[...]

Bijna €16.- per maand voor wat statistiekjes?

Dat kan ook gratis https://github.com/tillst...Friend?tab=readme-ov-file
Je kijkt naar het pro abonnement. Het normale is veel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:31
pa2ra schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:03:
[...]

Je kijkt naar het pro abonnement. Het normale is veel goedkoper.
6 of 7 euro is al te veel. Toegang tot die data is onderdeel van je WeConnect abbo dus daar ga ik niet nogmaals voor betalen. En we zitten hier wel op tweakers hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 05-09 17:48
GM15 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:10:
[...]

6 of 7 euro is al te veel. Toegang tot die data is onderdeel van je WeConnect abbo dus daar ga ik niet nogmaals voor betalen. En we zitten hier wel op tweakers hè ;)
Het is geen 6 of 7 euro…. Minder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

PressPlayOnTape schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:42:
Ugh… lekker op vakantie naar Italië en Frankrijk. Ging allemaal redelijk vlekkeloos (een keer bandenspanningsmelding gehad die na wegklikken (lees: opnieuw setten) niet meer terugkwam), maar nu toch echt gestrand bij een snellader bij een supermarkt in een klein gehucht. Met net iets meer dan 9,5k km op de teller.
Laden was begonnen, maar na iets meer dan 2kW kapte het laden ermee en sindsdien zit de kabel vast. Met geen mogelijkheid eruit te krijgen. Ook niet door aan het noodhendeltje te trekken. Inmiddels de VW pechhulpdienst ingeschakeld en zit alweer ruim een uur te wachten tot de hulp arriveert.
Hopelijk weten zij nog iets om de kabel los te krijgen zonder de auto te mollen… Gelukkig kan ik wel wachten in de met airco gekoelde supermarkt…
Nou, de Volkswagen pechservice is nonexistent. Na 5,5 uur wachten en een stuk of 30 telefoontjes later, staat de ID.4 nog steeds aan de laadpaal en vertikt ie het los te laten. Wel is er een niet-Engels-sprekend sleepwagenmannetje langs geweest die de reeds bekende trucjes ook geprobeerd heeft na te bellen met een collega. Maar iemand met verstand langssturen, ho maar!

Morgenochtend word ik teruggebeld en wordt er hopelijk wel een VW monteur met ervaring van EVs gestuurd. Vannacht staat de ID.4 dus moederziel alleen op een verlaten parkeerplaats van een lokale supermarkt in een gehucht in Frankrijk.

Dit is even een bittere pil, mede omdat we gezien een vervelende familiesituatie graag op stel en sprong naar Nederland terug willen kunnen keren.

Het is dus nog niet voorbij helaas. VW pechhulpservice heeft nu al afgedaan voor mij. Wat een ontzettende prutsers en een hoop onkunde daar. Bij thuiskomst gaat het ANWB lidmaatschap weer aan.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@PressPlayOnTape dat is echt een nachtmerrie zeg :( veel sterkte, hopelijk is het morgen spoedig opgelost en kun je snel naar huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PressPlayOnTape

Wat ook wel eens wil helpen is je pas opnieuw aanbieden aan de (AC?) laadpaal óf bij de provider van de pas de lopende laadsessie (hard) laten stoppen. Ik doe overigens de aanname dat je de tip(s) uit onderstaand filmpje uiteraard zélf ook al hebt geprobeerd.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

PressPlayOnTape schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:10:
[...]

Nou, de Volkswagen pechservice is nonexistent. Na 5,5 uur wachten en een stuk of 30 telefoontjes later, staat de ID.4 nog steeds aan de laadpaal en vertikt ie het los te laten. Wel is er een niet-Engels-sprekend sleepwagenmannetje langs geweest die de reeds bekende trucjes ook geprobeerd heeft na te bellen met een collega. Maar iemand met verstand langssturen, ho maar!

Morgenochtend word ik teruggebeld en wordt er hopelijk wel een VW monteur met ervaring van EVs gestuurd. Vannacht staat de ID.4 dus moederziel alleen op een verlaten parkeerplaats van een lokale supermarkt in een gehucht in Frankrijk.

Dit is even een bittere pil, mede omdat we gezien een vervelende familiesituatie graag op stel en sprong naar Nederland terug willen kunnen keren.

Het is dus nog niet voorbij helaas. VW pechhulpservice heeft nu al afgedaan voor mij. Wat een ontzettende prutsers en een hoop onkunde daar. Bij thuiskomst gaat het ANWB lidmaatschap weer aan.
Echt klote zeg! Inderdaad mag je wel wat meer verwachten van de VW Mobiliteitsservice, maar ik heb zelf vorig jaar ook ervaren dat dat niet hoeft en je idd beter ANWB kunt houden.

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:34
Ik heb het ook wel eens gehad bij een snellader van Total in Frankrijk. De kabel werd niet meer ontgrendeld. Uiteindelijk met het storingsnummer die bij de laadpaal vermeld stond, kon de medewerker van Total de kabel op afstand ontgrendelen. Is wel vreemd, je zou zeggen dat je het ontgrendelen altijd moet kunnen initieren vanuit de auto. Kennelijk moet de auto dan wel een seintje van de snellader hebben gehad dat er ontgrendeld mag worden...
PressPlayOnTape schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:10:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeuQert
PressPlayOnTape schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:42:
Laden was begonnen, maar na iets meer dan 2kW kapte het laden ermee en sindsdien zit de kabel vast. Met geen mogelijkheid eruit te krijgen. os te krijgen zonder de auto te mollen… Gelukkig kan ik wel wachten in de met airco gekoelde supermarkt…
Misschien iets te simpel gedacht, maar 2x afstandsbediening "unlock" drukken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Updateje: nog helemaal niets/noppes/nada. Vanochtend om 8 uur de pechhulpservice weer gebeld, hij zou zijn Franse collega erop zetten. Net om 11 uur weer gebeld en blijkbaar moet die Franse collega er überhaupt nog aan beginnen. We worden teruggebeld, zeggen ze.

Inmiddels zelf maar een huurauto gereserveerd die ik vanavond kan ophalen (op 1,5 uur treinen). De huurauto is om naar NL te kunnen rijden (kost ongeveer € 1800 totaal).

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Laadpaal is twee keer gereboot, maar geeft melding dat de laadkabel losgekoppeld moet worden, wat niet gaat (laadlampje brandt rood). Ik moet maar zien of er vandaag een monteur ter plekke gaat komen (we zitten op een kwartier met de auto in een huisje) en we daarvan op de hoogte worden gesteld.

Ander punt is dat als we zaterdag teruggaan (met de huurauto allicht) er niemand meer aanwezig zal zijn om de auto nog te kunnen ontgrendelen aangezien ik de sleutel dan (uiteraard) meeneem.

Kortom, dit is een grote (en dure) shitzooi aan het worden en ik ben benieuwd en bevreesd hoe dit gaat aflopen…

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:07
Heb je ook de laadkabel een stukje bewonen en tegelijk twee keer op de openknop van je sleutel?
Zou kunnen dat hij een beetje klem zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeuQert
BeuQert schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:43:
[...]

Nou ze waren snel hoor: Wij werken hier niet met Tweakers. Wij moeten (zoals de fabriek dat voorschrijft) handelen volgens de fabrieksvoorschriften. Daar komt een stappen plan uit. Dit heeft ook te maken, dat de kans bestaat dat het misschien een garantie geval of coulance geval kan zijn. Dit is een vereisten van de fabriek. U heb deze week met een collega van me gereden, daar is afgesproken dat er een nieuwe afspraak moet komen om verdere stappen te ondernemen. Deze procedure moeten we hanteren en kunnen wij helaas niet van afwijken. De bedoeling is dus dat we een afspraak maken voor de auto om het verder volgens de voorschriften te gaan beoordelen, en eventuele vervolgstappen gaan ondernemen.

K** reactie en dealer wat mij betreft. We blijven op en neer rijden met die auto. Inlevingsvermogen van een courgette. Ik heb burnoutpc al een berichtje gestuurd om te vragen welke VW dealer hij geweest is, want in EHV zijn ze stomdoof lijkt het.
En inmiddels de bevestiging (hadden ze maar geluisterd.......):
"Inmiddels diagnose gereed de Versnellingsbak uitbouwen en seegerring prise as vervangen. Dit is veel werk dit gaan we niet voor het weekend klaar krijgen."

• JoopO
PressPlayOnTape schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:08:
Updateje: nog helemaal niets/noppes/nada. Vanochtend om 8 uur de pechhulpservice weer gebeld, hij zou zijn Franse collega erop zetten. Net om 11 uur weer gebeld en blijkbaar moet die Franse collega er überhaupt nog aan beginnen. We worden teruggebeld, zeggen ze.

Inmiddels zelf maar een huurauto gereserveerd die ik vanavond kan ophalen (op 1,5 uur treinen). De huurauto is om naar NL te kunnen rijden (kost ongeveer € 1800 totaal).

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Laadpaal is twee keer gereboot, maar geeft melding dat de laadkabel losgekoppeld moet worden, wat niet gaat (laadlampje brandt rood). Ik moet maar zien of er vandaag een monteur ter plekke gaat komen (we zitten op een kwartier met de auto in een huisje) en we daarvan op de hoogte worden gesteld.

Ander punt is dat als we zaterdag teruggaan (met de huurauto allicht) er niemand meer aanwezig zal zijn om de auto nog te kunnen ontgrendelen aangezien ik de sleutel dan (uiteraard) meeneem.

Kortom, dit is een grote (en dure) shitzooi aan het worden en ik ben benieuwd en bevreesd hoe dit gaat aflopen…
Heb je al geprobeerd het laden te stoppen, zowel via display in auto of via de app?
En kijk eens naar de instellingen in de app vwb het automatisch ontgrendelen van de laadstekker. Die staat standaard op uit dacht ik.

• JoopO
Boy schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 06:46:
[...]

Echt klote zeg! Inderdaad mag je wel wat meer verwachten van de VW Mobiliteitsservice, maar ik heb zelf vorig jaar ook ervaren dat dat niet hoeft en je idd beter ANWB kunt houden.
Paar jaar geleden de Mobiliteitsservice twee keer nodig gehad. De eerste keer stond de ANWB-bus voor de deur, de tweede keer een monteur die net klaar was met werken op weg naar huis in zijn eigen auto.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Update! Om 12:19 uur melding via sms dat de Wegenwacht was ingeschakeld en deze om 13:15 uur aanwezig zou zijn. Om 13:10 uur een telefoontje ontvangen en (heel fijn!) in het Nederlands te woord gestaan door de meneer (Piet) van de ANWB dat hij er met 10 minuten zou zijn. En jawel, 10 minuten later kwam er een ANWB auto aanrijden waar een heel vriendelijke iets oudere meneer en zijn vrouw uitstapten om mij te helpen.

Na dezelfde trucjes geprobeerd te hebben die ik ook al meerdere malen geprobeerd had (dubbelklikken op unlock/trekken aan hendeltje) ging hij terug naar zijn auto op zoek naar meer informatie. Toen even met de heel aardige vrouw van Piet staan praten en begrepen dat zij daar op werkvakantie zijn en gedurende zes weken ergens (relatief) in de buurt verblijven en tussen de bedrijven door mensen met pech helpen. Blijkbaar rijden er maar ongeveer 20 ANWB auto’s door heel Frankrijk (ter vergelijk een 900+ in Nederland), dus ik was aangenaam verrast dat ze relatief snel ter plekke waren.

Piet kwam inmiddels weer terug en bleek nog een “trick up zijn sleeve” te hebben. Bij een gesloten auto hield hij de openen knop ingedrukt terwijl hij tegelijkertijd een beetje wiebelde en trok aan de laadslang. En lo and behold! De kabel kwam eruit!

Direct in Piet en zijn vrouw hun bijzijn de auto weer aan de (andere) snellader gehangen en de auto begon netjes weer te laden. Omdat Piet niet direct weg wilde (aangezien het euvel ook op een dergelijke manier begonnen was), hebben ze besloten om maar meteen een boodschap te doen in de nabije supermarkt. Na enkele minuten kwamen ze weer terug, heb ik het laden gestopt en werkte alles naar behoren.

Kortom, het is eindelijk opgelost! Met veel dank aan Piet (en zijn vrouw!) van de ANWB! Ik heb echter geen goed woord over voor de pechhulpservice van Volkswagen zelf. Zij hadden direct gistermiddag de diensten van de ANWB moeten inschakelen in plaats van maar wat aan te etteren. Bij thuiskomst zal ik ANWB Europaservice weer inschakelen, daar heb ik veel meer vertrouwen in.

Nu de stress van de afgelopen dag even van ons laten afglijden en hopelijk kunnen we nog anderhalve dag genieten van de vakantie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Uh-oh, krijg net een foto van m'n vrouw doorgestuurd...

Ik heb vorige week ergens een kleine update laten doen maar verder geen issues gehad, en nu opeens dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVk0H80iPUXwQvK7qAJCUbZPQ9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5OOCeNwfAKHzgDy3HWktfnn.jpg?f=fotoalbum_large

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
VW eigen zal het morgenochtend wel weer weg zijn die melding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Lekker slim ook, tijdens het rijden een foto maken dat je SOS functie het niet doet :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pr088
Haan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:36:
Lekker slim ook, tijdens het rijden een foto maken dat je SOS functie het niet doet :')
Voordat je het weet heeft ze die SOS functie nodig. *Klapt op een voorganger, omdat ze bezig is met de telefoon*.
Zou niet de eerste zijn... Bloedlink, dat telefoongebruik in de auto.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Ik heb dat probleem bij mijn ID.3 sinds de update naar 3.8.

Gelukkig is die zeer dominante tekst er maar de helft van de tijd, de rest alleen het icoontje.

Aangezien ik geen zin meer heb om naar de locale dealer te gaan rijd ik er nog een paar maanden mee rond voordat ik de auto inlever.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

7o9 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:59:
Ik heb dat probleem bij mijn ID.3 sinds de update naar 3.8.

Gelukkig is die zeer dominante tekst er maar de helft van de tijd, de rest alleen het icoontje.

Aangezien ik geen zin meer heb om naar de locale dealer te gaan rijd ik er nog een paar maanden mee rond voordat ik de auto inlever.
Mijn auto is in eigendom, dus zal er toch iets mee moeten

• Stevenlameris
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:59
Boy schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:24:

Ik heb vorige week ergens een kleine update laten doen maar verder geen issues gehad, en nu opeens dit.

[Afbeelding]
Had ik ook na 3.8 is afgelopen week opgelost. Maar geen idee wat de kosten zijn want heb nog Bovag garantie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 21:38
Stevenlameris schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:54:
[...]

Had ik ook na 3.8 is afgelopen week opgelost. Maar geen idee wat de kosten zijn want heb nog Bovag garantie.
Er zijn geen kosten, de update is de aanleiding en het probleem is bekend bij VW. Wordt kosteloos verholpen door de dealer, althans dat zou het moeten worden (anders een andere dealer zoeken ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLbOKV7vADDwlzjtAVQuedgV2ho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtUnxjxNXKvjQlRw3dyrBl4a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door pietermx op 14-08-2025 19:41 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Boy schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:24:

[Afbeelding]
Ik heb hem ook sinds vanmorgen, ID3 van november 2020. Ga er na de vakantie mee na de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
BeuQert schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:27:
[...]

Misschien iets te simpel gedacht, maar 2x afstandsbediening "unlock" drukken?
Dit moet meestal werken maar ik heb ook 1x gehad dat ik daarbij wat druk op de stekker moest uitoefenen om hem los te krijgen en dan meerdere keren (dus 6x of zo) moest unlocken. Wat overigens vreemd is (in mijn ogen) is dat dit eigenlijk alleen gebeurd bij snelladers en dan bij mij vooral als ik bij een Tesla supercharger sta.

Ik heb ook een keer gehad dat hij na het unlocken en het verwijderen van de stekker direct weer lockte waardoor er dus geen stekker meer in kon :| . En dat was ergens in Zwitserland....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:35
Jakkie takkie schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:21:
[...]

Dit moet meestal werken maar ik heb ook 1x gehad dat ik daarbij wat druk op de stekker moest uitoefenen om hem los te krijgen en dan meerdere keren (dus 6x of zo) moest unlocken. Wat overigens vreemd is (in mijn ogen) is dat dit eigenlijk alleen gebeurd bij snelladers en dan bij mij vooral als ik bij een Tesla supercharger sta.

Ik heb ook een keer gehad dat hij na het unlocken en het verwijderen van de stekker direct weer lockte waardoor er dus geen stekker meer in kon :| . En dat was ergens in Zwitserland....
Wordt het niet veroorzaakt door het gewicht van de gekoelde stroomkabel waardoor de 'gun' niet haaks op je laadpoort blijft zitten en daarmee het lockmechanisme 'blokkeert'? Ontlasting van de trekspanning door de laadkabel iets op te tillen wil dan helpen.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Deze week mijn ID.5 2023 voorzien van software versie 3.8 en het valt me ineens op dat als ik navigeer met Google Maps in Carplay ik nu ineens ook navigatie zie in de headup display. Heeft dit idd te maken met versie 3.8 of is het me wellicht niet eerder opgevallen? Ben er iig wel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan1987
mawi schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:48:
Deze week mijn ID.5 2023 voorzien van software versie 3.8 en het valt me ineens op dat als ik navigeer met Google Maps in Carplay ik nu ineens ook navigatie zie in de headup display. Heeft dit idd te maken met versie 3.8 of is het me wellicht niet eerder opgevallen? Ben er iig wel blij mee.
Ik las al meerdere reacties hier dat dit inderdaad zo is. Ik heb mijn auto nog nooit hoeven updaten (3 weken oud), maar bij mij zijn de aanwijzingen van google maps en waze ook in de HUD

Wat niet werkt is de led balk onder je raam, die doet het bij mij alleen met de navigatie van VW

[ Voor 7% gewijzigd door Stefan1987 op 16-08-2025 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 07:44

TF

bla bla

Ik heb mijn oog laten vallen op een (eind) 2020 id3 met 40k op de teller. Ik ga later vandaag even kijken; tips waar ik goed op moet letten? Auto is bedoeld als 2e wagen en maakt max 6000 km per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
TF schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:16:
Ik heb mijn oog laten vallen op een (eind) 2020 id3 met 40k op de teller. Ik ga later vandaag even kijken; tips waar ik goed op moet letten? Auto is bedoeld als 2e wagen en maakt max 6000 km per jaar.
Let bij een proefrit op gebonk bij het nemen van drempels of oneffenheden. Er zijn regelmatig issues gemeld met de vooras meende ik.

Zijn alle software-updates uitgevoerd?

Kijk ook even goed naar de modeluitvoering.
De 1st Plus is rijk uitgerust en nauwelijks duurder dan een 'gewone' 1st, wel met meer luxe. Als je voor een mooie prijs de dikste uitvoering -een 1st Max uitvoering- kunt vinden dan heb je een HUD display. Vaak ook panoramisch dak en iets sneller DC laden.

Heb zelf een 1st Plus. Erg rijk uitgerust en vaak iets voordeliger dan de Max. Maar de prijzen zijn flink gedaald na de nieuwste rondes korting van VW op nieuwe modellen ID3. Mooie auto voor het geld.

Succes!
Voor de verschillen zie: https://www.autoreview.nl...van-de-volkswagen-id3-1st

[ Voor 46% gewijzigd door Pr088 op 16-08-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 08:03
Stefan1987 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:34:
[...]

Ik las al meerdere reacties hier dat dit inderdaad zo is. Ik heb mijn auto nog nooit hoeven updaten (3 weken oud), maar bij mij zijn de aanwijzingen van google maps en waze ook in de HUD

Wat niet werkt is de led balk onder je raam, die doet het bij mij alleen met de navigatie van VW
Krijgen jullie dan ook navigatie op de weg? Dat die pijlen op de weg staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
LittleKiller schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:32:
[...]

Geen idee eigenlijk, heb zelf een ID3 1st Plus. Doe uitvoering is zonder Headup Display (HUD), dat zit alleen op de 1st Max.

[ Voor 8% gewijzigd door Pr088 op 16-08-2025 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 08:03
Pr088 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:46:
[...]

Geen idee eigenlijk, heb zelf een ID3 1st zonder Headup Display (HUD).
Ah ja, dat wordt lastig zien haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:10

Termy

valt er nog wat te fragge?

TF schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:16:
Check of de software 3.7 of 3.8 is.
Check de VIN op terugroepacties. Vooral de 12V accu, zomerbanden van continental en hoogvoltcellen. Daarnaast luisteren (radio uit) of je gebonk hoort bij wegrijden (aandrijfas) uit stilstand of bij drempels (koppelstang).
Check ook of de regensensor nog goed werkt (neem een flesje water mee) in de automatische modus (1 tik naar beneden), het moet reageren op water op de voorruit bij het sensor stuk midden boven, niet te missen wat ik bedoel. Drempels mogen niet voor wisacties zorgen, dat is een teken dat de sensor los zit.

Daarnaast zou ik ze vragen welke werkzaamheden er op uitgevoerd zijn en dan worden hopelijk minstens een aantal terugroepacties genoemd.

Prima auto verder hoor :).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Net een proefrit gemaakt in de ID3. Ruime auto en prettige wegligging. Vriendin werd wel wat wagenziek; maar dat kan komen door het andere karakter van optrekken / remmen. Maar daar zit wel wat twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
TF schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:16:
Net een proefrit gemaakt in de ID3. Ruime auto en prettige wegligging. Vriendin werd wel wat wagenziek; maar dat kan komen door het andere karakter van optrekken / remmen. Maar daar zit wel wat twijfel.
Als je in de 'B' stand (ipv 'D') rijdt (of de 'Sportieve' modus) dan regenereert de auto direct bij het loslaten van het pedaal. Dat kan voor de bijrijder inderdaad wat vervelend voelen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

DonJunior schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:25:
[...]

Als je in de 'B' stand (ipv 'D') rijdt (of de 'Sportieve' modus) dan regenereert de auto direct bij het loslaten van het pedaal. Dat kan voor de bijrijder inderdaad wat vervelend voelen.
Hij stond op D maar je merkte het inderdaad wel als je dichter op voorganger kwam bij het aanremmen.
Ik vraag mij af of dit nog verder in te stellen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
LittleKiller schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:32:
[...]

Ik neem aan dat je AR bedoelt. Heb het even aangezet: Ja je ziet dan ook de pijlen op de weg.
Ik heb dat trouwens altijd uitstaan, omdat ik niet kan wennen aan kijken naar de weg en die pijlen tegelijk. Krijg er hoofdpijn van.
De andere AR features vind ik prima, zoals wegbelijning die oranje wordt of de 10km aankomst vlag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
TF schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:26:
[...]

Hij stond op D maar je merkte het inderdaad wel als je dichter op voorganger kwam bij het aanremmen.
Ik vraag mij af of dit nog verder in te stellen valt.
Je kunt instellen hoeveel afstand de auto houdt met ACC. Met de knoppen op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 10:39
Dit weten jullie experts vast wel, kun je met die obd eleven ook de drive mode laten defaulten op individual bij een ID.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
TF schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:16:
Dat is bij ons ook. Zeker achterin. Wagenziekte dan. Komt ook door alle adaptieve systemen, dat gaat toch wat schokkeriger dan als je zelf stuurt denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pr088
KaiseRRuby schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:27:
[...]

Dat is bij ons ook. Zeker achterin. Wagenziekte dan. Komt ook door alle adaptieve systemen, dat gaat toch wat schokkeriger dan als je zelf stuurt denk ik.
Laneassist uitzetten en de B-stand vermijden kan heel veel helpen. De ACC is in mijn ervaring behoorlijk soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Pr088 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:36:
[...]

Laneassist uitzetten en de B-stand vermijden kan heel veel helpen. De ACC is in mijn ervaring behoorlijk soepel.
Je moet Lane Assist dan ook niet gebruiken maar Travel Assist. Werkt zeer soepel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
AvK schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:24:
[...]
Je moet Lane Assist dan ook niet gebruiken maar Travel Assist. Werkt zeer soepel.
Dan moet je die optie wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit jaar voor het eerst op een lange rit de route planner gebruikt (vanaf Parijs dan), en dat ging gewoon goed! 8) . Jammer dat het niet meteen zo kon 5 jaar geleden en voor mij ook meteen de eerste en laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Rev! schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:29:
Dit jaar voor het eerst op een lange rit de route planner gebruikt (vanaf Parijs dan), en dat ging gewoon goed! 8) . Jammer dat het niet meteen zo kon 5 jaar geleden en voor mij ook meteen de eerste en laatste keer.
Huh? Dus het ging goed? Maar toch ga je het nu niet meer gebruiken? Verklaar u nader?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

DonJunior schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:59:
[...]

Huh? Dus het ging goed? Maar toch ga je het nu niet meer gebruiken? Verklaar u nader?
Weet ook niet wat hij bedoelt. De native navigatie in de VW? Een bepaalde app? Vermoed dat hij de native navigatie bedoelt. En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat die prima werkt. Geen Google Maps voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:51
KaiseRRuby schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:27:
[...]

Die systemen dragen er zeker aan bij, maar het is ook de mechanica van de massa(verdeling), stijfheid en vering. Op de snelweg stuitert het gewoon wat meer over de weg dan een benzine- of dieselauto van hetzelfde formaat. Op lage snelheden is het verschil vooral merkbaar bij drempels en dergelijke obstakels.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
AvK schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:10:
[...]

Weet ook niet wat hij bedoelt. De native navigatie in de VW? Een bepaalde app? Vermoed dat hij de native navigatie bedoelt. En ik kan uit eigen ervaring vertellen dat die prima werkt. Geen Google Maps voor nodig.
Ja, ik bedoel de standaard navigatie, ook geen idee wat ik anders kan bedoelen met "de routeplanner". En naar mijn idee heeft hij 5 jaar lang niet goed gewerkt, diverse keren geprobeerd(op echt langere routes door Europa bedoel ik dan, niet Amsterdam-Limburg) dus was ik blij verrast dat het nu wel goed werkte. Auto wordt vervangen volgende week, vandaar de eerste en laatste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Moet zeggen dat ik die ingebouwde navigatie altijd wel fijn heb gevonden, nadat ik had ingesteld dat ik met 2% range overal mocht aan komen. Soms maakte hij wel hele vreemde berekeningen, maar dat terzijde. En het ziet er zo ouderwets uit zeg, waarom geen mooie sateliet kaart?

Ik navigeer nu altijd met Android auto en als ik op vakantie ga pak ik vaak een abonnement op ABRP, die kun je koppelen met je VW account waardoor je live verbruikt hebt. Je kunt zelfs aangeven welke tank card je hebt en dan pakt hij enkel de laders die met je kaart werken. Top is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Rev! schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:21:
[...]

Ja, ik bedoel de standaard navigatie, ook geen idee wat ik anders kan bedoelen met "de routeplanner". En naar mijn idee heeft hij 5 jaar lang niet goed gewerkt, diverse keren geprobeerd(op echt langere routes door Europa bedoel ik dan, niet Amsterdam-Limburg) dus was ik blij verrast dat het nu wel goed werkte. Auto wordt vervangen volgende week, vandaar de eerste en laatste keer
ah zo! duidelijk verhaal. Heb het in het begin een aantal keer gebruikt want was wel gecharmeerd van het ID.Light wat meewerkt met de navigatie.
Ik ben gestopt met de interne navi te gebruiken toen hij me tijdens een file langs het tankstation wilde sturen omdat dat sneller was. Mega asociaal.
Daardoor klopte de eigenlijke routetijd dus ook niet omdat hij vaak van die rare uitstapjes maakte als het ook maar even 5 minuten files was.
Nee dan liever Android Auto met Google Maps.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
De routeplanner is dikke prima als je geen laadstops inplant, in Parijs zelf voor de gein eens ABRP, Waze en de VW navigatie aangehad, en de VW navigatie was hierin de beste, meest duidelijk en logische route (waze wou ons bijvoorbeeld 2x de Seine laten oversteken, terwijl we volgens de VW navigatie gewoon op de weg konden blijven en dat klopte ook). Hij stuurde ons wel de Arc de Triomphe over maar dat was geen probleem want de vrouw reed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
pietermx schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:39:
[...]

Er zijn geen kosten, de update is de aanleiding en het probleem is bekend bij VW. Wordt kosteloos verholpen door de dealer, althans dat zou het moeten worden (anders een andere dealer zoeken ;-)

[Afbeelding]
Hier vanochtend ook deze melding gehad. PON afspraak gemaakt. Pas midden oktober plek. Helaas. En de 6e keer naar de dealer buiten normale onderhoudsbeurt.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ai, ook hier een sos-melding, geel logo en rood lampje.

Hopelijk een quick fix bij VW. Helaas geen pro-account van ODBeleven anders had ik dat nog even geprobeerd. F19 Eruit gehaald en een paar keer een emergency call geïnitieerd en gecancelled, maar de melding gaat niet weg.

3.8 update is weken geleden en nu plots de melding. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door burnoutpc op 18-08-2025 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Vraagje van een potentiële id.4 eigenaar: kun je IQ.lights ook uitzetten, in geval het niet bevalt? En is het uitzetten dan permanent of moet je dat iedere keer doen als je de auto start?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guitarist
burnoutpc schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:51:
Ai, ook hier een sos-melding, geel logo en rood lampje.

Hopelijk een quick fix bij VW. Helaas geen pro-account van ODBeleven anders had ik dat nog even geprobeerd. F19 Eruit gehaald en een paar keer een emergency call geïnitieerd en gecancelled, maar de melding gaat niet weg.

3.8 update is weken geleden en nu plots de melding. ;(
Waar woon je? Ik heb een OBDleven met Pro account. Jaartje genomen "om wat mee te spelen".... Als je naar Utrecht Centrum komt kunnen we kijken of we de melding er uit krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
Dave_R schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:10:
[...]

Die systemen dragen er zeker aan bij, maar het is ook de mechanica van de massa(verdeling), stijfheid en vering. Op de snelweg stuitert het gewoon wat meer over de weg dan een benzine- of dieselauto van hetzelfde formaat. Op lage snelheden is het verschil vooral merkbaar bij drempels en dergelijke obstakels.
Die ID3s rijden als over een biljartlaken op de snelweg... Hoe hard ga jij over drempels met de vrouw naast je? >:)

Beetje flauw. Misschien kan de dealer iets doen aan de afstelling? Is het niet ook een catch-22? Als je de veren losser zet, dan heb je kans dat de auto gaat 'zweven'. Te stijf is 'met het hoofd tegen het dak'....

[ Voor 16% gewijzigd door Pr088 op 19-08-2025 07:39 ]

Pagina: 1 ... 377 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.