Update! Om 12:19 uur melding via sms dat de Wegenwacht was ingeschakeld en deze om 13:15 uur aanwezig zou zijn. Om 13:10 uur een telefoontje ontvangen en (heel fijn!) in het Nederlands te woord gestaan door de meneer (Piet) van de ANWB dat hij er met 10 minuten zou zijn. En jawel, 10 minuten later kwam er een ANWB auto aanrijden waar een heel vriendelijke iets oudere meneer en zijn vrouw uitstapten om mij te helpen.
Na dezelfde trucjes geprobeerd te hebben die ik ook al meerdere malen geprobeerd had (dubbelklikken op unlock/trekken aan hendeltje) ging hij terug naar zijn auto op zoek naar meer informatie. Toen even met de heel aardige vrouw van Piet staan praten en begrepen dat zij daar op werkvakantie zijn en gedurende zes weken ergens (relatief) in de buurt verblijven en tussen de bedrijven door mensen met pech helpen. Blijkbaar rijden er maar ongeveer 20 ANWB auto’s door heel Frankrijk (ter vergelijk een 900+ in Nederland), dus ik was aangenaam verrast dat ze relatief snel ter plekke waren.
Piet kwam inmiddels weer terug en bleek nog een “trick up zijn sleeve” te hebben. Bij een gesloten auto hield hij de openen knop ingedrukt terwijl hij tegelijkertijd een beetje wiebelde en trok aan de laadslang. En lo and behold! De kabel kwam eruit!
Direct in Piet en zijn vrouw hun bijzijn de auto weer aan de (andere) snellader gehangen en de auto begon netjes weer te laden. Omdat Piet niet direct weg wilde (aangezien het euvel ook op een dergelijke manier begonnen was), hebben ze besloten om maar meteen een boodschap te doen in de nabije supermarkt. Na enkele minuten kwamen ze weer terug, heb ik het laden gestopt en werkte alles naar behoren.
Kortom, het is eindelijk opgelost! Met veel dank aan Piet (en zijn vrouw!) van de ANWB! Ik heb echter geen goed woord over voor de pechhulpservice van Volkswagen zelf. Zij hadden direct gistermiddag de diensten van de ANWB moeten inschakelen in plaats van maar wat aan te etteren. Bij thuiskomst zal ik ANWB Europaservice weer inschakelen, daar heb ik veel meer vertrouwen in.
Nu de stress van de afgelopen dag even van ons laten afglijden en hopelijk kunnen we nog anderhalve dag genieten van de vakantie
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.