Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 376 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 16:40
Het kost je wel een millimeter van je bandenprofiel, maar je accu vind even vol gas optrekken heel lekker:

https://www.destentor.nl/...n-ze-juist-fijn~a9f6f489/

[ Voor 5% gewijzigd door kisik op 25-07-2025 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
Het betere McGuyver werk :). Heb veel dingen met mijn ID.3 gehad, behalve dan het charge port klepje die niet open ging.

[ Voor 10% gewijzigd door PB1983 op 25-07-2025 10:27 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:02
PB1983 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Het betere McGuyver werk :). Heb veel dingen met mijn ID.3 gehad, behalve dan het charge port klepje die niet open ging.
Roep nou niet te hard!! :o

*Don klopt af, want dat is inderdaad ook bij mij het enige issue dat ik nóg niet heb gehad :X

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:44
Werkte helaas niet, 2 uur geprobeerd en 2 andere, uiteindelijk de klep afbroken aan de clips, maar toen zat die nog vast alleen dan aan het plastic.... met volledig zicht geeft de pin zelfs 0 beweging, dus maar uiteindelijk afgebroken en nu kan ik weer laden...

Dit was wel echt de druppel dat die weg gaat zodra de sepp regeling termijn over is van 3 jaar zonder die 2000 euro terug moeten te betalen.

Waardeloos gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24

Termy

valt er nog wat te fragge?

kisik schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:59:
Het kost je wel een millimeter van je bandenprofiel, maar je accu vind even vol gas optrekken heel lekker:

https://www.destentor.nl/...n-ze-juist-fijn~a9f6f489/
Mwah, het gaat om vol/hoog vermogen trekken en dat hoeft niet vanuit stilstand.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Termy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:34:
[...]
Nee, plankgas met tegenwind berg op kan ook 8)

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:49
Hippe Lip schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:57:
[...]

Je vergeet de geladen 3000kg tandemasser achter de auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

flaskk schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:50:
[...]

Je vergeet de geladen 3000kg tandemasser achter de auto!
Achter een ID.3 dan toch wel, hè ... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hippe Lip schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:57:
[...]

Van ~50 km/h naar 100/130 invoegen op de snelweg zal ook wel werken. Zo'n beest van een auto is een ID.3 nou ook weer niet.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Termy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:37:
[...]

Van ~50 km/h naar 100/130 invoegen op de snelweg zal ook wel werken. Zo'n beest van een auto is een ID.3 nou ook weer niet.
Daar heeft zelfs een ID.3 met de de standaard "204 PK" echt geen enkele moeite mee, ook al weegt zo'n apparaat dan al een krappe 1900Kg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy

Termy

Will_M schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:41:
[...]

Daar heeft zelfs een ID.3 met de de standaard "204 PK" echt geen enkele moeite mee, ook al weegt zo'n apparaat dan al een krappe 1900Kg.
Klopt, geen moeite, maar het is ook niet alsof je al met minimaal vermogen voorbij de limiet gaat. Als je aan't begin van de invoegstrook plankstroom (:P) geeft dan trek je echt wel even vol vermogen en daar ging het om. Het voordeel om dat te doel in deze situatie boven vanuit stilstand bij een stoplicht is dat het je banden wat spaart ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-09 15:38
Inmiddels is de diagnose vandaag gesteld en inderdaad, het bekende euvel is erkend en gaat volgende week aangepakt worden:

Inmiddels is de diagnose gesteld en mogen onder garantie de aandrijfassen opnieuw verlijmd worden. Tevens ook de nok van de toplagers na bewerken.

Die toplagers is nieuw voor me: iemand daar “ervaring” mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04

Boy

www.byoscoop.nl

BeuQert schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:11:
Inmiddels is de diagnose vandaag gesteld en inderdaad, het bekende euvel is erkend en gaat volgende week aangepakt worden:

Inmiddels is de diagnose gesteld en mogen onder garantie de aandrijfassen opnieuw verlijmd worden. Tevens ook de nok van de toplagers na bewerken.

Die toplagers is nieuw voor me: iemand daar “ervaring” mee?
Ik weet wel dat ik een reparatie heb moeten laten uitvoeren (~€900,00) om hem toen door de Apk te krijgen mbt lagers. Volgens mij waren dat wiellagers? Heb er geen verstand van of dat dezelfde zijn.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-09 08:29
Sinds gisteren mijn E-Golf ingeleverd en met een nieuwe ID3 naar huis gegaan.Gisteren mijn E-Golf ingeleverd en met een nieuwe ID3 naar huis gegaan.

Het rijdt toch wel anders zeker over wat grotere verkeersdrempels, daar had je met de golf minder last van.

Ook de veiligheidssystemen in de ID3; wie heeft dat bedacht, lane assist en bordenherkenning wat een draak van een inventie. Nu moet je die iedere keer als je instapt handmatig uitschakelen.
Ook de ACC had wat gekke instellingen die je heeeeel snel uit moet zetten. Als je op een rotonde komt aanrijden op ACC begint de auto vanzelf al met afremmen op een imbeciel grote afstand en geeft dan aan "Bocht herkent" en dat op een rechte weg, gauw uitschakelen dus. Is allemaal even wennen.

De E-Golf reed altijd fantastisch, het enige is de actieradius die hem wat tekort doet.

[ Voor 83% gewijzigd door FrankVolt op 26-07-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Termy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:23:
[...]

Klopt, geen moeite, maar het is ook niet alsof je al met minimaal vermogen voorbij de limiet gaat. Als je aan't begin van de invoegstrook plankstroom (:P) geeft dan trek je echt wel even vol vermogen en daar ging het om. Het voordeel om dat te doel in deze situatie boven vanuit stilstand bij een stoplicht is dat het je banden wat spaart ;).
Ik krijg woensdag mijn 3 set achterbanden er op. Er sond nog ruim 2 mm profiel op, maar ik sta op het punt minimaal 3500km te doen richting zuid, dus toch maar nieuw rubber. Sta op ruim 75.000. En in de winter heb ik er ook nog een winterset onder........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
FrankVolt schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:44:
Sinds gisteren mijn E-Golf ingeleverd en met een nieuwe ID3 naar huis gegaan.Gisteren mijn E-Golf ingeleverd en met een nieuwe ID3 naar huis gegaan.

Het rijdt toch wel anders zeker over wat grotere verkeersdrempels, daar had je met de golf minder last van.

Ook de veiligheidssystemen in de ID3; wie heeft dat bedacht, lane assist en bordenherkenning wat een draak van een inventie. Nu moet je die iedere keer als je instapt handmatig uitschakelen.
Ook de ACC had wat gekke instellingen die je heeeeel snel uit moet zetten. Als je op een rotonde komt aanrijden op ACC begint de auto vanzelf al met afremmen op een imbeciel grote afstand en geeft dan aan "Bocht herkent" en dat op een rechte weg, gauw uitschakelen dus. Is allemaal even wennen.

De E-Golf reed altijd fantastisch, het enige is de actieradius die hem wat tekort doet.
Klopt, ik vond het verschil met mijn Golf 7.5 destijds (2020) echt bedroevend. De Golf reed zoveel lekkerder en zat qua interieur zoveel beter in elkaar dan de ID.3 nu. Maar ach alles went kan ik je melden. Inderdaad direct 'automatisch snelheid aanpassingen' uitzetten dat scheelt een hoop.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
DonJunior schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:18:
[...]

Klopt, ik vond het verschil met mijn Golf 7.5 destijds (2020) echt bedroevend. De Golf reed zoveel lekkerder en zat qua interieur zoveel beter in elkaar dan de ID.3 nu. Maar ach alles went kan ik je melden. Inderdaad direct 'automatisch snelheid aanpassingen' uitzetten dat scheelt een hoop.
Ja ben nog even bezig om de handleiding uit te pluizen, ook weer lastig met die digitale omgeving waar je iedere keer de VIN moet invoeren. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:10
FrankVolt schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:44:

Maak dan ook een fatsoenlijke testrit voordat je de wagen koopt. Overigens: overal waar jij over klaagt kun je gewoon permanent uitzetten. Bordenherkenning heb ik ook permanent uitgeschakeld.

De ACC kun je ook gewoon instellen op een korte afstand.

Heb je nog een vraag voor ons? Of ben je gewoon lekker aan het afreageren?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 06:33
Termy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:34:
[...]

Dat kan zelfs niet vanuit stilstand, maximum vermogen is er pas bij ~70km/u en hoger.
https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 10:39
Pr088 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:40:
[...]

Maak dan ook een fatsoenlijke testrit voordat je de wagen koopt. Overigens: overal waar jij over klaagt kun je gewoon permanent uitzetten. Bordenherkenning heb ik ook permanent uitgeschakeld.

De ACC kun je ook gewoon instellen op een korte afstand.

Heb je nog een vraag voor ons? Of ben je gewoon lekker aan het afreageren?
Kun je mij vertellen hoe ik lane assist permanent uit zet? Ik heb er verder geen moeite mee om het elke keer te doen, ben het gewend met voorgaande auto's maar als het permanent kan..
Ik heb ze nu in de shortcut maar dat moet elke keer opnieuw, onder de voertuiginstellingen kan ik het uitvinken maar ook dan moet ik het elke keer opnieuw doen..

Ik heb overigens software 5.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
yannienl schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:34:
[...]

Kun je mij vertellen hoe ik lane assist permanent uit zet? ..
Dat kan niet.

Bordenherkenning en automatisch snelheid aanpassen kan wél permanent uit. Lane Assist niet.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
DonJunior schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:32:
[...]

Dat kan niet.

Bordenherkenning en automatisch snelheid aanpassen kan wél permanent uit. Lane Assist niet.
Precies.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
DonJunior schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:32:
[...]

Dat kan niet.

Ohhhh, ik dacht omdat @FrankVolt het onder andere had over laneassist en @Pr088 op de hele post reageerde dacht ik dat het kon haha
Maar met enige autisme en ocd heb ik weinig moeite om het elke keer uit te zetten..

Wel een ander vraagje, maakt iemand hier gebruik van carlinkit en zoja is dat verder gewoon veilig met inloggen van apps en welke adviseer je voor iD.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Als je lane assist bij de swipedown shortcuts zet dan kun je het makkelijk elke keer uitzetten. Het kan overigens wel permanent uit via obd11, zover ik begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-09 21:44

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Boy schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:21:
[...]

Ik weet wel dat ik een reparatie heb moeten laten uitvoeren (~€900,00) om hem toen door de Apk te krijgen mbt lagers. Volgens mij waren dat wiellagers? Heb er geen verstand van of dat dezelfde zijn.
Ook @BeuQert
Wat waren de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik merkte geen problemen, kwam naar boven bij de Apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49
kisik schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:50:
[...]

Ik krijg woensdag mijn 3 set achterbanden er op. Er sond nog ruim 2 mm profiel op, maar ik sta op het punt minimaal 3500km te doen richting zuid, dus toch maar nieuw rubber. Sta op ruim 75.000. En in de winter heb ik er ook nog een winterset onder........
Pfff......wat voor een rubber ligt eronder dan ? 3 weken geleden 1e setje nieuwe rubber gekregen onder mijn ID.4 bij 78000km. Had Continental Allseason Contact's. Omdat deze nogal wat herrie maken, nu Goodyear Vector 4Seasons Gen 3's eronder liggen. Zijn echt een bak stiller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVolt
Uiteraard is er een ruime proefrit gemaakt. Maar al die opgedrongen regeltje van de wetgevers maken het er niet beter op.

Heb inmiddels alle hinderlijke klikjes en meldingen uitgezet. Alleen moet je iedere keer Lane assist handmatig blijven uitzetten

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 27-07-2025 12:37 . Reden: Mag iets minder over 1 kam scheren ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 23:11
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 27-07-2025 12:37 . Reden: Een TR volstaat: don't feed the troll ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Knip

[ Voor 100% gewijzigd door Notna op 27-07-2025 12:35 . Reden: Reageer dan gewoon niet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:47

AlphaRomeo

FP PowerMod
Ik heb geen betaald app abonnement, maar sinds vandaag lijkt de app ineens alle functies weer te hebben. Ik kan accu status, range zien en de airco starten. Zou dat een foutje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

AlphaRomeo schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:36:
Ik heb geen betaald app abonnement, maar sinds vandaag lijkt de app ineens alle functies weer te hebben. Ik kan accu status, range zien en de airco starten. Zou dat een foutje zijn?
Ik heb m'n ID.4 sinds december 2020 en heb nooit de functionaliteit verloren. Is dit mss omdat ik een 1st heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Een paar weken geleden meldde ik dat ik de ruiterwissers vervangen heb en ook al het glas met waterafstotend meukje heb behandeld. Sindsdien heeft het niet veel geregend (toen ik reed) maar recent ging ik door aardig wat buitjes heen dus nu kan ik terugkoppelen dat ik dit echt veel eerder had moeten doen :o.

Bij lagere snelheden dan op de snelweg maken de wissers voor wel een beetje geluid (gepiep) maar lang niet zo erg als het geklapper van de vorige (ik vermoed nog de originele). Achter is het nu niet meer hoorbaar en sowieso echt heel veel beter zicht. Sowieso heeft de behandeling ervoor gezorgd dat ze amper nog nodig zijn. Ik reed een stukje met de wissers uit door een aardig buitje maar het zicht bleef prima. Wel beter met de wissers aan dus ik zou ze niet uit laten, maar mochten de wissers er mee stoppen dan is er nog steeds veilig mee te rijden. Wel zit er elke slag heel kort een waas op het raam dat vrijwel direct verdampt. Ik heb nog niet eerder nieuwe wissers geïnstalleerd dus geen idee of het normaal is met nieuwe wissers, maar ik neem aan dat dit te maken heeft met de waterafstotende laag.

Maar goed, we hebben dus 3 jaar rondgereden met matige wissers en ik had geen idee hoeveel beter het kon, maar nu accepteer ik dit dus nooit meer :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06:26
Hier ook; geen abbo meer maar bv de accu status lijkt terug te zijn in de iphone app. Airco aan/uitzetten ook, maar ik geloof niet dat het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R0b1 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:15:
[...]

Hier ook; geen abbo meer maar bv de accu status lijkt terug te zijn in de iphone app. Airco aan/uitzetten ook, maar ik geloof niet dat het werkt.
Zou op zich wel een nette actie van VAG zijn als ze die functionaliteiten met daarin de actuele gegevens ook zónder lopend abonnement wel gewoon in de App tonen (de 4G data verbinding is sowieso altijd al aanwezig vanwege de S.O.S. module welke vanuit de EU overheidswegen verplicht gesteld is). Zonder abonnement een soort van eenrichtingsverkeer / Read-Only functie, dus.

De keuze om die functionaliteiten vervolgens ook daadwerkelijk te kunnen gaan (blijven) bedienen / aanpassen is vervolgens aan de bestuurder / eigenaar van de auto.

En stiekem 'betaal' je natuurlijk alsnog wel een stukje mee doordat je ooit de algemene voorwaarden met de daarbij gestelde privacy-settings aanvaard hebt. Zeker als je daarbij ook nog het V2X deel in gebruik genomen hebt....

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 27-07-2025 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Will_M schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:24:
[...]
(de 4G data verbinding is sowieso altijd al aanwezig vanwege de S.O.S. module welke vanuit de EU overheidswegen verplicht gesteld is)
@Will_M Die SOS-module is uit veiligheidsoverwegingen (bedrijfszekerheid) voor zover ik weet altijd een volledig zelfstandige module met ook zijn eigen mobiele verbinding (2/3/4/5G). Dat staat dus volkomen los van een eventuele mobiele verbinding van de auto door de fabrikant.

Zo’n module werkt volkomen autonoom, al kan die nog wel input krijgen van de auto, zoals info dat de airbags geploft zijn.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hippe Lip schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:28:
[...]

@Will_M Die SOS-module is uit veiligheidsoverwegingen (bedrijfszekerheid) voor zover ik weet altijd een volledig zelfstandige module met ook zijn eigen mobiele verbinding (2/3/4/5G). Dat staat dus volkomen los van een eventuele mobiele verbinding van de auto door de fabrikant.

Zo’n module werkt volkomen autonoom, al kan die nog wel input krijgen van de auto, zoals info dat de airbags geploft zijn.
Die module werkt zó autonoom dat er twee weken geleden in NL geen enkele VAG S.O.S. module meer bereik had doordat Vodafone in NL een landelijke storing ervaarde (en de E-Sim's van de auto's dus NIETS meer 'zagen', net zoals alle andere diensten met een afhankelijkheid naar die E-Sim meteen ook helemaal niets meer deden (Verkeersinfo in het navigatiesysteem, info aangaande laadpalen en de ontsluiting naar de App op je telefoon, bijvoorbeeld)).

M'n auto gaf toen overigens nog wel aan dat er een 'e / Edge' netwerk zichtbaar was (wereldbolletje op het scherm was verder grayed-out) maar het fysieke S.O.S. knopje deed 'NIETS' meer (groene lampje was en bleef ook uit)....

Was wel een mooie gelegenheid om dat fysieke knopje eens straffeloos in te mogen drukken, toen.

>:)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 27-07-2025 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Boy schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Ik heb m'n ID.4 sinds december 2020 en heb nooit de functionaliteit verloren. Is dit mss omdat ik een 1st heb?
Ik heb een 2020 business pro en heb al sinds het begin gewoon een werkbare app inclusief voorverwarmen. Tot op heden werkt het nog hartstikke prima.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DonJunior schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:56:
[...]

Ik heb een 2020 business pro en heb al sinds het begin gewoon een werkbare app inclusief voorverwarmen. Tot op heden werkt het nog hartstikke prima.
Voor zover ik weet hadden de éérste batches aan NL ID.x wagens een standaard looptijd van 5-jaar voor de data abonnementen. Tegenwoordig is dat helaas nog maar twee jaar (?).... Althans: Bij mij hebben ze een 'einde contract' per 19 én 25 December 2026 (contract bij levering door VW aangegaan op 18 December 2024).

Misschien wel interessant om eens te gaan bekijken op https://connect-shop.volkswagen.com/articleOverview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2jwX4TvNOUlBZ0M-LUge8Ib30A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NGONqswvcnruDjlFjThLIN6f.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njoNRFYhJt1Q2ygCiQW5odxYTWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ju43JFZFAwImAeZ8M2Ys5ag.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 27-07-2025 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 14:07
Will_M schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:02:
[...]

Voor zover ik weet hadden de éérste batches aan NL ID.x wagens een standaard looptijd van 5-jaar voor de data abonnementen. Tegenwoordig is dat helaas nog maar twee jaar.... Althans: Bij mij hebben ze een 'einde contract' per 19 én 25 December 2026 (contract bij levering door VW aangegaan op 18 December 2024).

Misschien wel interessant om eens te gaan bekijken op https://connect-shop.volkswagen.com/articleOverview

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vorige week bij de dealer mijn id.4 gehaald. Het app abonnement kreeg ik er 3 jaar bij, daarna betalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10:54

EDB

Ik heb recent gelezen dat het gewijzigd is. Het standaard we Connect heeft meer gratis mogelijkheden. Staat op de site van VW. Wil je mapupdates, webradio en beschikbaarheid van laders dan zul je toch moeten betalen. Ik kon onlangs mijn standaard we Connect ook 8 jaar gratis verlengen en ik geloof dat dit bij nieuwe auto’s nu 10 jaar inbegrepen is.
https://www.volkswagen.nl...onnect/alle-diensten.html

[ Voor 18% gewijzigd door EDB op 27-07-2025 19:55 ]

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:47

AlphaRomeo

FP PowerMod
EDB schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:47:
[...]
Ik heb recent gelezen dat het gewijzigd is. Het standaard we Connect heeft meer gratis mogelijkheden. Staat op de site van VW. Wil je mapupdates, webradio en beschikbaarheid van laders dan zul je toch moeten betalen. Ik kon onlangs mijn standaard we Connect ook 8 jaar gratis verlengen en ik geloof dat dit bij nieuwe auto’s nu 10 jaar inbegrepen is.
https://www.volkswagen.nl...onnect/alle-diensten.html
Dat is wel tof dan. Die andere functies mogen ze houden, daar heb ik Android Auto voor. Maar op afstand kunnen koelen en laadvoortgang zien is wel handig. Ik heb nu driekwart jaar zonder gedaan, dat wil op zich prima en het is me ook nog steeds geen 100+ euro per jaar waard, maar welkom terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09 16:57
kisik schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:50:
[...]

Ik rij al vier jaar en 80.000km op dezelfde zomer en winterset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 08:34
Ik ontdekte vanochtend dat mijn deurrubber loslaat. Heeft iemand dit al eens gehad en is het zelf te repareren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JucMKFa6HNqGZU4ylSLe27G3fE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gY9xxVuxXx8jXS3bhC76zUvp.jpg?f=fotoalbum_large

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wheli schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:38:
Ik ontdekte vanochtend dat mijn deurrubber loslaat. Heeft iemand dit al eens gehad en is het zelf te repareren?
[Afbeelding]
Heb je het überhaupt zélf al wel geprobeerd om dat deurrubber even terug op z'n plek te drukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:52
wheli schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:38:
[Afbeelding]
Ja, ik had precies hetzelfde. Is gelijmd volgens mij, dus kun je niet zo even terug drukken.

Ik ben ermee naar de garage gegaan

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
LastSamurai schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:20:
[...]

Ik rij al vier jaar en 80.000km op dezelfde zomer en winterset....
@BB72 en @LastSamurai echt jaloers hoor.......... Ik heb de Bridgestone Turanza. Hebben jullie ook de ID.4 met de 21" banden?

Km staat nu op 77.000 sinds december 2020. Ben er 3 keer mee naar Spanje (3500km retour) geweest en 3 keer naar Oostenrijk (2100km retour), wv. 2 keer in de winter. Laat ik daar totaal een 17K km aan vakantiekilometers hebben. Dan blijven er in 4,5 jaar nog 60K km over = zo'n 13K km per jaar. Ik rij heel weinig zakelijke of woon-werk kilometers en gok dat zo'n 80% binnen de BBK is met aardig wat verkeerslichten. Ikzelf ben een aardig rustige rijder, mijn vrouw minder en zij maakt de meeste km's denk ik eigenlijk. "Langdurig gemiddeld verbruik" staat nu op 20,3, periode is ruim een jaar en er zit 1 zomer- en 1 wintervakantie in). Ik denk dat ik op alle bandelwisselfacturen ook wel een km stand heb. Als ik de komende vakantie zin heb, zet ik die wel eens naast elkaar om echt winter- en zomerband km's te onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Voor zover ik weet hadden de éérste batches aan NL ID.x wagens een standaard looptijd van 5-jaar voor de data abonnementen. Tegenwoordig is dat helaas nog maar twee jaar (?).... Althans: Bij mij hebben ze een 'einde contract' per 19 én 25 December 2026 (contract bij levering door VW aangegaan op 18 December 2024).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat je gelijk hebt. Mijn abonnementen lopen nog tot half december 2025:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYz55ngpiWejDnqNnQ2ssrBPcyU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XkSnlUdXtBWRx9DCH678DGIs.jpg?f=user_large

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
[...]

Voor zover ik weet hadden de éérste batches aan NL ID.x wagens een standaard looptijd van 5-jaar voor de data abonnementen. Tegenwoordig is dat helaas nog maar twee jaar (?)....
Het was standaard 3 jaar voor WeConnect+. Ik heb daarna een tijdje zonder gereden denk ik, maar ID rijders van het eerste uur hebben gratis een 2 jarige verlenging gekregen. Zodoende eindigt mijn abonnement nu juni 2026. Als ik zie wat er inbegrepen is, dan gebruik ik alleen de webradio (met vakantie), maar dat kan ik ook uit mijn 30gb mobiel abonnement trekken. De rest van WeConnect+ wordt niet gebruikt. WeConnect staat actief zonder einddatum. Ik vraag me af of ik dat privilege heb als persoon, of dat dat aan mijn auto is gekoppeld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
DonJunior schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:49:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Mijn abonnementen lopen nog tot half december 2025:
Wat ik niet begrijp van WeConnect bij jou: er staat dat het voor 8 jaar geldig is, met einddatum in 2025. Is jouw ID uit 2017 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49
kisik schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:39:
[...]

@BB72 en @LastSamurai echt jaloers hoor.......... Ik heb de Bridgestone Turanza. Hebben jullie ook de ID.4 met de 21" banden?
Neen, heb de 'Drammen', 20 inch lichtmetaal in zwart, gepolijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
kisik schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:39:
[...]

Ah, misschien is dat het. Ik heb de 19" Pirelli Scorpion zomer en winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1979sentinel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 15:26
Wanneer de auto (ID3 uit 2020) geen verkeersinformatie op de ingebouwde navigatie meer laat zien. Is dat een kwestie van aan moeten schaffen van databundel of wat kan hier de oorzaak van zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10:54

EDB

1979sentinel schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:00:
Wanneer de auto (ID3 uit 2020) geen verkeersinformatie op de ingebouwde navigatie meer laat zien. Is dat een kwestie van aan moeten schaffen van databundel of wat kan hier de oorzaak van zijn?
Met een actief We Connect Plus abbo zou het moeten werken.
Met alleen het gratis We Connect niet.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 08:34
Sandrioni schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:32:
[...]

Ja, ik had precies hetzelfde. Is gelijmd volgens mij, dus kun je niet zo even terug drukken.

Ik ben ermee naar de garage gegaan
Dankjewel!
@Will_M dank voor je zinvolle bijdrage. Ik had het inderdaad wel zelf geprobeerd.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
kisik schreef op maandag 28 juli 2025 @ 07:23:
[...]

Wat ik niet begrijp van WeConnect bij jou: er staat dat het voor 8 jaar geldig is, met einddatum in 2025. Is jouw ID uit 2017 :?
Software technisch wel denk ik soms :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Paul_84
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-09 22:24
flaskk schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:55:
[...]

Geen vuil of stenen in de kabel of stekker?
niks zichtbaars, heb hem na jouw tip wel extra schoongemaakt. Tot nu toe maakt die goede connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Is dit van onlangs? Ik kan nu opeens met google maps navigeren op het kleine scherm (iD.3 software 5.4), vorige week deed ie dat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

yannienl schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:36:
Is dit van onlangs? Ik kan nu opeens met google maps navigeren op het kleine scherm (iD.3 software 5.4), vorige week deed ie dat niet..
Waarschijnlijk heb je met je duim langs de VIEW switch gestreken.... :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
AvK schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:48:
[...]

Nee vorige week deed ie niks met google maps, routebegeleiding niet actief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
AvK schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:48:
[...]

Onze Id.4 laat vooralsnog enkel Apple kaarten en VW navigatie zien op cockpit, ook geen Google inderdaad. Bij jou wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
BeuQert schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:27:
[...]

Onze Id.4 laat vooralsnog enkel Apple kaarten en VW navigatie zien op cockpit, ook geen Google inderdaad. Bij jou wel dan?
Toevallig had ik het met een vriend erover die een enyaq 60 heeft, ook alleen apple maps..
Maar lekker, hoef ik niet meer vw navi te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
yannienl schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:36:
@BeuQert & @yannienl
Doel je op de route informatie in het kleine scherm als je Android Auto gebruikt? Dus de blauwe pijlen en info?
Want dat werkt bij mij al sinds het begin ik mijn ID.3 (2020 model) heb.
Ik zit nu nog op versie 3.4 of 3.5 (geloof ik) en Android Auto heeft eigenlijk altijd gewerkt op het kleine scherm.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
DonJunior schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:12:
[...]

@BeuQert & @yannienl
Doel je op de route informatie in het kleine scherm als je Android Auto gebruikt? Dus de blauwe pijlen en info?
Ik zit nu nog op versie 3.4 of 3.5 (geloof ik) en Android Auto heeft eigenlijk altijd gewerkt op het kleine scherm.
Ja die bedoel ik, ok vreemd dat ie het dan vorige week niet deed..
Had zelfs AA en bluetooth cache gecleared voor de zekerheid, apple maps deed het namelijk wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
DonJunior schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:12:
[...]

@BeuQert & @yannienl
Idem. Heb de ID4 al sinds 2021 (versie 2.3 oid bij de dealer erop gekregen) en altijd de navigatie aanwijzingen van GoogleMaps op het kleine scherm gehad. Ik heb de VW navigatie 1 keer gebruikt om te zien hoe die lichtbalk werkte en daarna nooit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 23:11
@yannienl @BeuQert @AvK @DonJunior

In mijn ID.4 uit 2021 met software 3.8 (4 of hoger kan er denk ik niet op) kan ik navigeren met VW, en dan zie ik aanwijzingen op het kleine schermpje. Dat doe ik echter nooit, want ik vind het echt slecht, en niet overzichtelijk.

Ik navigeer altijd via Apple CarPlay. Als ik dan navigeer met Apple Maps, dan zie ik ook aanwijzingen op het kleine schermpje achter het stuur. Als ik navigeer met Google Maps, dan wordt dat schermpje niet gebruikt.

Wanneer je navigeert met Android, dus Android Auto gebruikt, dan wordt het schermpje achter het stuur wel gebruikt. Op Android heb je geen mogelijkheid om met Apple Maps te navigeren, dus dat is niet te testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
ikweethetbeter schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:40:

In mijn ID.4 uit 2021 met software 3.8 (4 of hoger kan er denk ik niet op) kan ik navigeren met VW, en dan zie ik aanwijzingen op het kleine schermpje. Dat doe ik echter nooit, want ik vind het echt slecht, en niet overzichtelijk.

Ik navigeer altijd via Apple CarPlay. Als ik dan navigeer met Apple Maps, dan zie ik ook aanwijzingen op het kleine schermpje achter het stuur. Als ik navigeer met Google Maps, dan wordt dat schermpje niet gebruikt.

Wanneer je navigeert met Android, dus Android Auto gebruikt, dan wordt het schermpje achter het stuur wel gebruikt. Op Android heb je geen mogelijkheid om met Apple Maps te navigeren, dus dat is niet te testen.
Zo zit het ook, is al erg vaak uitgelegd.

Via Apple kun (wellicht kun je nu ook Google Maps maar dat heb ik niet getest) je enkel Apple Maps op het kleine schermpje zien. Via Android kun je een heel zwikkie aan apps zien, Waze, Google Maps, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ikweethetbeter schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:40:

Klinkt mij meer als een API exposure issue van iOS dan? Als voor Android alles werkt en voor iOS alleen Apple Maps en de rest niet?
Maar goed dan gaan we wel erg offtopic.

De vraag is dan nu natuurlijk of @yannienl een iPhone heeft en nu ondervonden heeft dat Google Maps ineens wél informatie lijkt te tonen op het kleine scherm.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik wil trouwens nog kort m'n ervaringen mbt VW navigatie tijdens m'n trip naar Frankrijk.

Ik vond het fijn dat ik niet m'n telefoon hoefde te belasten (zeker draadloos wordt ie nogal warm).

Verder is de navigatie nogal vreemd; hij stuurt je naar 50kW laders. Ik heb geen enkele mogelijkheid gevonden om dat uit te zetten. Iemand gaf eerder aan dat ik de VW Connect app kan gebruiken hiervoor.

Ik heb daar de route ingepland en inderdaad, daar doet hij netjes de filters gebruiken.
Stuur ik de route vervolgens naar de auto, dan pakt hij andere laadstops.

Hij wil ook te vroeg gaan laden.
Ik heb in Frankrijk de borden gebruikt om te kijken wanneer het volgende laadpunt is, dat werkt daar idéaal! Je ziet bij de eerstvolgende hoeveel km je nog hebt tot degene daarna.

Eenrichtingswegen? Die boeit 'm niet in Bordeaux, daar snel Google Maps aangezet. Ook bij rare laadstopideeën van VW navi heb ik Google Maps aangezet.

Frankrijk is heel goed voor EV's om makkelijk ergens te laden, maar ik ben bang dat dit niet zo soepel verloopt als ik bijv naar Italië zou gaan.

Na 4,5 jaar heeft VW dus de navi nog steeds niet op orde dat ik het gewoon kan gebruiken voor vakantie.

Ik ben echt benieuwd hoe een volgende auto van me het doet qua navigatie (ik kijk naar Lexus/Toyota vanwege de lange garantie momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
DonJunior schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:13:
[...]

Klinkt mij meer als een API exposure issue van iOS dan? Als voor Android alles werkt en voor iOS alleen Apple Maps en de rest niet?

De vraag is dan nu natuurlijk of @yannienl een iPhone heeft en nu ondervonden heeft dat Google Maps ineens wél informatie lijkt te tonen op het kleine scherm.
Ik heb het vorige week getest met een fold4, 9 pro fold en een 16 pro max..
Het kwam eigenlijk door een ander probleem..
De bass in de muziek was opeens weg was, dit is een android auto kwaal waar je de bluetooth stack moet clearen..
Op dat moment werkte alleen apple maps dus ik ging er vanuit dat gmaps het niet ondersteunde, tot hij het gister opeens wel deed..

Het werkt overigens nu op fold4 en 9 pro fold, iPhone daarna niet meer geprobeerd..

Dus het leek mij een recente update maar blijkbaar dus niet..
Het werkt blijkbaar niet op elke vag auto..

[ Voor 4% gewijzigd door yannienl op 31-07-2025 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Boy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:20:
Ik wil trouwens nog kort m'n ervaringen mbt VW navigatie tijdens m'n trip naar Frankrijk.
[…]
Na 4,5 jaar heeft VW dus de navi nog steeds niet op orde dat ik het gewoon kan gebruiken voor vakantie.

Ik ben echt benieuwd hoe een volgende auto van me het doet qua navigatie (ik kijk naar Lexus/Toyota vanwege de lange garantie momenteel).
@Boy
offtopic:
Dan kan ik je de IONIQ 5 aanraden. Een heerlijke reisauto en het faceliftmodel (MY25) heeft dat laden uitstekend geregeld. De navi stuurt je bij lange ritten volkomen automatisch tussendoor naar de snelladers van keuze.
Je kunt een minimumsnelheid van de laders opgeven (zodat je niet bij een 50kW-exemplaar aankomt) en hij koelt/verwarmt de accu vanzelf in de aanloop naar de lader.
Ook kun je zeggen welke laadpalen je wel of niet wilt gebruiken, dus bv alleen Fastned en Ionity en daar houdt de navi dan rekening mee.

Bovendien is dit een 800V-auto, zodat het laden nog eens 2x zo snel gaat als bij 400V-accu’s.
We gaan er in september mee richting Bordeaux en ik verheug me nu al op de reis.

[ Voor 6% gewijzigd door Hippe Lip op 31-07-2025 10:57 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DonJunior schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:13:
[...]

Op een Apple iOS device wordt middels Apple Carplay inderdaad alléén de navigatie middels Apple Maps doorgezet naar het kleine scherm én naar het HUD deel, alle andere navigatie App's (met technisch gezien meestal Google Maps onder de kap) moeten het middels Apple Carplay blijven stellen met alléén het grote scherm.

Waze (óók Google) crashte sinds iOS 18.5 regelmatig doordat Google de Apple API's niet helemaal correct aansprak op het moment dat er een melding (audio) doorgezet moest worden naar het 'Spraak' deel van het VW Entertainment Platform. Dat hadden ze sinds een week of anderhalf EIN-DE-LIJK terug op orde gebracht bij Google / Waze met v5.9.5.1 ......

En toen bracht Apple afgelopen dinsdag iOS 18.6 uit..... Komende week dus maar weer eens kijken of dat het deze keer wel goed blijft gaan.

>:)

Ik navigeer altijd middels het VW eigen systeem, Waze draait op de achtergrond mee in Carplay, zuiver voor de flitsmeldingen en alle aanverwante notoficaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb vorige week 3.8 update gedaan (een issues btw, ID.4 1st uit 2020), maar nu zag ik dat er weer eentje klaar staat. Ik kan ook niet de store gebruiken voordat ik deze installatie voltooid heb.

Was deze al langer beschikbaar en was het me niet opgevallen of is dit een nieuwe update?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 13:52
Zojuist bij de garage de laatste bagage van de vakantie opgehaald. Mijn ID4 first staat daar in quarantaine.
Een kleine twee weken geleden op de terugreis vanuit zuid Frankrijk kreeg ik de “Electrosysteem werkt niet correct” melding. Ik kon niet meer laden en dus in Grenoble gestrand met 10%. Accu cell 10 is kapot en moet vervangen worden. Een kleine maand voor mijn vakantie ook dezelfde melding gehad en is er ook een accu cell vervangen. Toen kon ik wel nog laden. Gaat lekker zo! In december loopt m’n leasecontract af en staat een ID7 Tourer klaar. Nog even aantobben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSE3-3QRiGtikUU5M9MUjUfsNvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9mlxV11A9vloZa1A12Nus2r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door lochtejans op 01-08-2025 14:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
Net de bestelling in het leaseportaal gedaan voor een nieuwe ID.3 Pro S Limited Edition in Scale Silver. Ik blijf nog even ID.3 rijden. Keuze was deels financieel, deels omdat ik de ID.3 1st edition ook met zijn mankementen en nukken ook gewoon een hele fijne auto vond en niet groter hoeven te rijden.

De iets mindere 0 tot 100 tijd neem ik dan voor lief, krijg er wel 150 km extra range (volgens WLTP voor terug O-) )

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
lochtejans schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:32:
Zojuist bij de garage de laatste bagage van de vakantie opgehaald. Mijn ID4 first staat daar in quarantaine.
Een kleine twee weken geleden op de terugreis vanuit zuid Frankrijk kreeg ik de “Electrosysteem werkt niet correct” melding. Ik kon niet meer laden en dus in Grenoble gestrand met 10%. Accu cell 10 is kapot en moet vervangen worden. Een kleine maand voor mijn vakantie ook dezelfde melding gehad en is er ook een accu cell vervangen. Toen kon ik wel nog laden. Gaat lekker zo! In december loopt m’n leasecontract af en staat een ID7 Tourer klaar. Nog even aantobben.

[Afbeelding]
Pff wat zuur.
De auto rijdt erg prettig ALS het werkt. Voor mij absoluut een reden om niet meer voor VW te kiezen dit keer. In september mag ik naar een andere. Heb getwijfeld over de ID7 maar na even daar op het forum rond gehangen te hebben wist ik wel genoeg. Niet nóg 5 jaar dat gedonder met VW.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:22
Zo zie je maar. Ik heb zelf geen noemenswaardige problemen gehad met de ID.3 First tot nu toe en rij er echt heel prettig mee sinds 2021. Jij hebt echt pech met je auto geloof ik en dat is natuurlijk heel jammer. Ik vind de ID.3 na al die tijd nog steeds een hele fijne auto om mee te rijden en betrouwbaar. Al is de keus voor mijn volgende auto heel waarschijnlijk een Elroq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 13:52
Ik heb eigenlijk tot deze twee storingen geen problemen gehad en vind het fijne auto. Als vervangende auto heb ik nu een Elroq. Ik vind het niks speciaals, komt misschien ook wel door de beperkte opties erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
lochtejans schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:17:
Ik heb eigenlijk tot deze twee storingen geen problemen gehad en vind het fijne auto. Als vervangende auto heb ik nu een Elroq. Ik vind het niks speciaals, komt misschien ook wel door de beperkte opties erop.
offtopic:
Ik heb proefgereden in een Elroq maar daar werd ik ook niet warm van. Wil je een beetje leuke versie moet je echt je portemonnee trekken. Daarnaast was de audio in de Elroq ook niet mij smaak. Dat was echt een eis op mijn lijstje dat de audio (na het ID3 debacle) écht weer goed moest zijn. Ik luister veel en graag naar muziek in de auto.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Termy

Termy

DonJunior schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:05:
[...]

Pff wat zuur.
De auto rijdt erg prettig ALS het werkt. Voor mij absoluut een reden om niet meer voor VW te kiezen dit keer. In september mag ik naar een andere. Heb getwijfeld over de ID7 maar na even daar op het forum rond gehangen te hebben wist ik wel genoeg. Niet nóg 5 jaar dat gedonder met VW.
Laat je het tzt ook hier weten als je nieuwe auto gedonder geeft ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Termy schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:03:
[...]

Laat je het tzt ook hier weten als je nieuwe auto gedonder geeft ;)?
Waar slaat dit op?

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:46
Ik denk dat er bedoeld wordt dat elk merk zo z’n problemen en maandagochtend exemplaren kent. :(:)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Laatst online: 08:05
Ik snap @DonJunior wel. Ik ben ook van VW afgestapt na mijn id.3 1st.
Genoeg gedonder gehad, zeker in de eerste paar jaar met continu softwareproblemen, modules die uitvielen en accucellen die vervangen moesten worden. Gelukkig alles onder garantie hoewel ik daarover bij de laatste paar probleempjes wel moest zeuren.
Rijd nu een Zweedse Chinees (of een ‘Chinese ‘Zweed, het is maar hoe je het bekijkt) en ik vind het een verademing. Een auto die het gewoon doet…

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DonJunior
pietermx schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:11:
[...]

Ik denk dat er bedoeld wordt dat elk merk zo z’n problemen en maandagochtend exemplaren kent. :(:)
Punt is alleen dat dit niet mijn eerste VW was én dat ik niet de enige ben met een 'maandagochtend' model (als jullie dat zo willen noemen)
Nogmaals ik heb destijds voor de ID3 gekozen omdat ik het echt een leuke auto vind om te rijden. Net van vakantie Frankrijk terug en het is écht leuk om met de ID3 door de bergpassen te crossen. Daar geniet ik oprecht van.

Maar als ik dan bij de laadpaal aankom en de auto wil voor de 3e keer in één week wéér niet laden, terwijl alle auto's na mij wél kunnen laden. Of dat ik bij het insturen naar links wederom een vreemd aanloop geluid hoor. Dan zakt de moed mij wel weer in de schoenen. Geloof mij dat ik echt niet alle issues met mijn auto hier vermeld, juist omdat ik ook wel merk dat ik een beetje de zeurkous ben in dit topic. Maar aan de andere kant waarvoor is dit topic dan? Ervaringen blijken bij iedereen anders te zijn, dat is prettig voor degene waarbij alles soepel en zonder problemen verloopt, ik ben helaas niet diegene.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DonJunior Voor mij is m'n huidige ID.3 er ook één uit een lange 'line-up' aan VW's en ik heb er tot noch toe alleen maar héél veel plezier van. De laatste drie voorgaande auto's waren respectievelijk een MY11 VW Scirocco 2.0 R, een MY15 Golf VII 2.0 GTD én een MY20 VW Tiguan 1.5 TSI ....

Die laatste past qua type eigenlijk helemaal niet in het rijtje auto's waarmee ik persoonlijk graag rijd en was destijds een soort van 'moetertje' nadat de Arteon welke voor me in bestelling stond ineens niet meer in het algehele CO / NOX beleid van m'n werkgever paste (beleid is tegenwoordig, sinds 2021, BEV ONLY). Ik heb overigens wel gedurende vijf jaar met veel plezier in die auto gereden maar toch: Het 'gemak' en voordeel van de hoeveelheid ruimte in een Tiguan werd vaker door een ander benut dan dat ik er persoonlijk profijt van had.... Zeker doordat er ook een elektrisch wegklapbare trekhaak onder gemonteerd was was ik vaak 'de verhuishulp' bij uitstek :S

M'n huidige Full-Option MY25 VW ID.3 Pro-S Business is wat dat aangaande weer veel meer een 'Go-Kart' waarbij het DCC 'sport' onderstel en de Performance Upgrade daartoe wel een extra (dure) duit in zakje doen. De GTX was tijdens de huidige bestelronde helaas nog niet bestelbaar bij VW anders had díe er zeer zeker wél gekomen.

Ik denk overigens persoonlijk dat de ID.3 eigenlijk voor VW ook pas sinds MY25 / ID.Software v5.x een voldoende 'volwassen' en doorontwikkelde auto is geworden (misschien ook al wel tijdens het MY24 model met daarop nog ID.Software v4.x) terwijl de 'auto' ansich al die tijd al wel gewoon goed en 'des VW's was.
PB1983 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:34:
Net de bestelling in het leaseportaal gedaan voor een nieuwe ID.3 Pro S Limited Edition in Scale Silver. Ik blijf nog even ID.3 rijden. Keuze was deels financieel, deels omdat ik de ID.3 1st edition ook met zijn mankementen en nukken ook gewoon een hele fijne auto vond en niet groter hoeven te rijden.

De iets mindere 0 tot 100 tijd neem ik dan voor lief, krijg er wel 150 km extra range (volgens WLTP voor terug O-) )
Ik haal met ongeveer dezelfde setup een ruim retourtje Luxemburg (~500Km) met een ruime marge. Tijdens de winter had ik nog 8% / 50Km SOC resterend bij thuiskomst, een maand geleden was dat nog 16% / 115Km (toen bij vertrek 100% / 606Km).

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 02-08-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Denk dat ook veel mensen hier blij zijn met hun volkswagen omdat ze hiervoor al een vag product hebben gehad. En niet weten dat er ook merken zijn die jaren lang geen kuren vertonen, en alleen de garage zien bij regulier onderhoud.

Mijn zwager is ook helemaal volkswagen fan, die gaat nooit een andere auto rijden dan een vw.
hoevaak ze pech hebben is echt bizar. En echt ook wel grote problemen gekend zoals t5 2.5 tdi die na elke ton km gereviseerd moest worden. Touran met 2.0 tdi die na 150dkm de bruil gaf(olie pomp), Crafter waarvan de distributie veel te vroeg sprong.

Ik denk dat veel mensen nog een vw kiezen omdat ze ook hele goede jaren hebben gehad <2010

[ Voor 48% gewijzigd door flaskk op 02-08-2025 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

flaskk schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:26:
Denk dat ook veel mensen hier blij zijn met hun volkswagen omdat ze hiervoor al een vag product hebben gehad. En niet weten dat er ook merken zijn die jaren lang geen kuren vertonen, en alleen de garage zien bij regulier onderhoud.

>>knip<<
Ervaringen met rijstkokers

:*)

Als eigenaar van ook een stel Japanse motorfietsen mag ik dat grapje wel maken, vind ik zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 02-08-2025 23:56 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• theobe
  • Laatst online: 08:30
Jemig, wat een negativiteit hier. Ik snap dat het klote is, als het allemaal niet werkt zoals bedoeld. Maar het komt nu net over dat het alleen maar kommer en kwel is bij de ID.X line van VW. Ik heb van 2020-2023 een ID.4 gereden met heel veel plezier: een luxe auto die erg lekker rijdt! Toen 1,5 jaar een Seat Leon gereden vanwege andere baan. Nu weer terug naar een ID.4. Heb ‘m 2 weken nu. Wat een genot weer om mee te rijden. Ben er nu mee naar Italië met een vouwwagen erachter. Verbruik is een stuk lager dan de vorige. Dat hebben ze wel heel goed gedaan bij VW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Dat is ook de grote positieve noten, ik vind hem wel lekker rijden, en de bouwkwaliteit voelt wel veel beter dan de gemiddelde Aziaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KrlGl
Je kunt het inderdaad negatief noemen, maar ik kan mij uiteraard alleen maar baseren op mijn eigen ervaringen. De auto rijdt niet onprettig, klopt, maar in het eerste half jaar dat ik hem had (het was er eentje van de allereerste lichting) heeft hij een aantal maal een paar dagen in de garage moeten verblijven: twee dagen omdat een software update niet lukte, een kleine week om de sos module te vervangen (die ze niet aan de praat kregen), een stoelleuning die achterover bleef zakken, en nog wat dingen die ik vergeten/verdrongen heb. Zoals het stilvallen terwijl je aan het rijden bent (gelukkig niet op de snelweg bij mij).
Al met al was het pas na de 3.x updates dat de auto een beetje behoorlijk ging functioneren. (Zoals ze oorspronkelijk beloofd hadden in 2020)
Het was mijn eerste Volkswagen en op basis van deze ervaringen dus ook mijn laatste.

Ik heb lang geaarzeld of ik nu toch ook weer een splinternieuw uitgebracht model zou kopen (ook hier de eerste EV van dit merk) maar heb het toch gedaan. Inmiddels 7500 probleemloze km’s achter de rug inclusief een grote OTA update die binnen 20 minuten geïnstalleerd was.
En over de bouwkwaliteit: ga eens kijken, wat een verschil met de id.3 1st in afwerking en materialen…

[ Voor 6% gewijzigd door KrlGl op 03-08-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

KrlGl schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:01:
Ik heb lang geaarzeld of ik nu toch ook weer een splinternieuw uitgebracht model zou kopen (ook hier de eerste EV van dit merk) maar heb het toch gedaan. Inmiddels 7500 probleemloze km’s achter de rug inclusief een grote OTA update die binnen 20 minuten geïnstalleerd was.
En @KrlGl, wat is het geworden, wat rijd je nu?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
Hippe Lip schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:09:
[...]

En @KrlGl, wat is het geworden, wat rijd je nu?
Zie mijn onderschrift.
Een Lynk&co 02 more

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeuQert
theobe schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:22:
Jemig, wat een negativiteit hier. Ik snap dat het klote is, als het allemaal niet werkt zoals bedoeld. Maar het komt nu net over dat het alleen maar kommer en kwel is bij de ID.X line van VW. Ik heb van 2020-2023 een ID.4 gereden met heel veel plezier: een luxe auto die erg lekker rijdt! Toen 1,5 jaar een Seat Leon gereden vanwege andere baan. Nu weer terug naar een ID.4. Heb ‘m 2 weken nu. Wat een genot weer om mee te rijden. Ben er nu mee naar Italië met een vouwwagen erachter. Verbruik is een stuk lager dan de vorige. Dat hebben ze wel heel goed gedaan bij VW!
Ik ben als particulier inmiddels tig keer bij de VW dealer geweest wegens kinderziektes/defecten. Altijd VW gereden, maar met de Id is het echt kommer en kwel zoals jij stelt! Onze vorige auto (Golf V) hebben we over de 200k gereden en alleen regulier onderhoud gehad. Nooit gezeik.

Id is uit 2023 en ik ben al meerdere keren teruggeweest voor: het panoramadak (3x; toen ik de 1e keer de auto meenam en op de snelweg reed, was het geluid nog erger als daarvoor en daarna de 2e keer nog steeds herrie, bleek er gewoon een beugel gebroken gemonteerd te zitten............), de rembekrachtiger, de aandrijfassen. Laatste bezoek onlangs heb ik de auto 1.5 week moeten laten staan want druk bij VW en onderdelen niet te krijgen. Tevens bleek ook nog de nok van de toplagers nabewerkt te moeten worden, alsmede was er een niveausensor gebroken :X

Ja men maakt het allemaal onder garantie, maar je moet telkens met z'n 2'en op en neer om de auto te brengen en te halen. We hebben hem nu net een goed jaar, maar met alle garantiegevallen bij elkaar opgeteld ben ik inmiddels al zes keer (Nov. '24, Jan. Feb. Jul. dit jaar) bij Udenhout EHV geweest, wat wat mij betreft echt niet best is bij zo'n dure auto.

EDIT: Zojuist op lage snelheid door de wijk eens gaan rijden en ********** maar het gebonk bij optrekken en vertragen zit er nog steeds!!!! Verekkes Waardeloos maak ik er maar voortaan van ipv Volkswagen, dit is echt bij de konijnen af!!!!!!!

EDIT 2: Zojuist gebeld door chef-werkplaats Udenhout EHV. Of ik langs wil komen en dan gaan we samen rijden. De klachten die ik had/heb hadden moeten opgelost zijn met de werkzaamheden (=TPI 2064631) en TPI 2071137 zegt hem helemaal niks, vind ik bijzonder.. Morgen meer..

[ Voor 18% gewijzigd door BeuQert op 05-08-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:25
ArjoK schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:31:
[...]

En wat ze je garage... oorzaak al bekend of hebben ze het ook erg druk.

Ik heb dezelfde melding (sinds dinsdag) kreeg voordat ik contact zocht met de garage al een mail van ze dat de auto een storingmelding heeft gegeven en dat ik een afspraak kan maken. Garage gaat er 4 september naar kijken, mag gewoon blijven rijden.
Krijg nou tandjes.. precies een maand verder en de melding is verdwenen. Voertuigstatusrapport alles groene vinkjes.
Ik kijk het nog even aan en dan zeg ik mijn afspraak van volgende maand maar af... want te verwachte prijs analyse (incl. BTW) €193.13

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
ArjoK schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Krijg nou tandjes.. precies een maand verder en de melding is verdwenen. Voertuigstatusrapport alles groene vinkjes.
Ik kijk het nog even aan en dan zeg ik mijn afspraak van volgende maand maar af... want te verwachte prijs analyse (incl. BTW) €193.13
Dit heb ik eerder gezien, dat de melding kwam en later weer verdween en vervolgens toch weer terug kwam. Heb de auto destijds, ondanks dat de melding er niet meer was, toch weggebracht, bleken toen twee modules van de hoogvoltage batterij defect te zijn.

Zoals je zelf aangeeft zou ik de afspraak toch nog maar even laten staan, volgens mij kun je tot 24 uur van te voren nog annuleren.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flaskk
Vandaag toch meest ongunstige verbruik behaald in de zomer denk ik, beetje tussen 90-105km/u maar dan wind schuin voor.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDhbisWsyWxNbKu8tevEUQ9Kq3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5Hl9ZZZhplfCC8jiaHHCwhw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
flaskk schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:53:
Vandaag toch meest ongunstige verbruik behaald in de zomer denk ik, beetje tussen 90-105km/u maar dan wind schuin voor.. [Afbeelding]
Met een ID3?
Met mijn ID3 2020 op weg naar Denemarken eerste deel wind mee. 110 op de teller kwam uit op 14,9 kWh per 100 en het tweede deel zijwind met 120 km/u op de teller. Toen zat het verbruik richting de 17,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Vandaag toch meest ongunstige verbruik behaald in de zomer denk ik, beetje tussen 90-105km/u maar dan wind schuin voor.. [Afbeelding]
Dit moet een foute weergave zijn. Dit kan niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
AvK schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

Dit moet een foute weergave zijn. Dit kan niet.
Dit zijn waardes die ik afgelopen weken ook veel heb gezien eigenlijk. Berg op in Frankrijk tik je dat makkelijk aan.
Dakkoffer erop brengt het nóg hoger kan ik melden

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
Staat je cruise control nou op 135? Dan snap ik het wel.
Pagina: 1 ... 376 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.