theobe schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:22:
Jemig, wat een negativiteit hier. Ik snap dat het klote is, als het allemaal niet werkt zoals bedoeld. Maar het komt nu net over dat het alleen maar kommer en kwel is bij de ID.X line van VW. Ik heb van 2020-2023 een ID.4 gereden met heel veel plezier: een luxe auto die erg lekker rijdt! Toen 1,5 jaar een Seat Leon gereden vanwege andere baan. Nu weer terug naar een ID.4. Heb ‘m 2 weken nu. Wat een genot weer om mee te rijden. Ben er nu mee naar Italië met een vouwwagen erachter. Verbruik is een stuk lager dan de vorige. Dat hebben ze wel heel goed gedaan bij VW!
Ik ben als particulier inmiddels tig keer bij de VW dealer geweest wegens kinderziektes/defecten. Altijd VW gereden, maar met de Id is het echt kommer en kwel zoals jij stelt! Onze vorige auto (Golf V) hebben we over de 200k gereden en alleen regulier onderhoud gehad. Nooit gezeik.
Id is uit 2023 en ik ben al meerdere keren teruggeweest voor: het panoramadak (3x; toen ik de 1e keer de auto meenam en op de snelweg reed, was het geluid nog erger als daarvoor en daarna de 2e keer nog steeds herrie, bleek er gewoon een beugel gebroken gemonteerd te zitten............), de rembekrachtiger, de aandrijfassen. Laatste bezoek onlangs heb ik de auto 1.5 week moeten laten staan want druk bij VW en onderdelen niet te krijgen. Tevens bleek ook nog de nok van de toplagers nabewerkt te moeten worden, alsmede was er een niveausensor gebroken
Ja men maakt het allemaal onder garantie, maar je moet telkens met z'n 2'en op en neer om de auto te brengen en te halen. We hebben hem nu net een goed jaar, maar met alle garantiegevallen bij elkaar opgeteld ben ik inmiddels al zes keer
(Nov. '24, Jan. Feb. Jul. dit jaar) bij Udenhout EHV geweest, wat wat mij betreft echt niet best is bij zo'n dure auto.
EDIT: Zojuist op lage snelheid door de wijk eens gaan rijden en ********** maar het gebonk bij optrekken en vertragen zit er nog steeds!!!! Verekkes Waardeloos maak ik er maar voortaan van ipv Volkswagen, dit is echt bij de konijnen af!!!!!!!
EDIT 2: Zojuist gebeld door chef-werkplaats Udenhout EHV. Of ik langs wil komen en dan gaan we samen rijden. De klachten die ik had/heb hadden moeten opgelost zijn met de werkzaamheden (=TPI 2064631) en TPI 2071137 zegt hem helemaal niks, vind ik bijzonder.. Morgen meer..
[
Voor 18% gewijzigd door
BeuQert op 05-08-2025 15:02
]