Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 38 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

Ghost81 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:51:
[...]

Wij hebben 2 kinderstoelen van Cybex al jaren in de auto zitten. Als ik ze eruit haal zie ik eigenlijk niets aan de achterbank. Geen deuken, geen slijtage... Is een simpele fleecedeken dubbelgevouwen eronder niet ook een prima oplossing voor je gemoedsrust? Bijvoorbeeld de POLARVIDE van IKEA voor 3.99...
Heb je gelijk dekens voor de kinderen, mocht je in de kou stil komen te staan (of zonwering in de volle zon).
Straks nog eens kijken, maar volgens mij zie ik wel wat afdrukken op de achterbank van m'n mondeo, maar die heeft wel half-leren bekleding

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
Boy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:06:
Straks nog eens kijken, maar volgens mij zie ik wel wat afdrukken op de achterbank van m'n mondeo, maar die heeft wel half-leren bekleding
Wij hebben alleen stof of alcantara gehad. Geen leer. Misschien dat het dan anders is. Fleecedeken werkt nog steeds denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCWs
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 10:12
Ghost81 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:51:
[...]

Wij hebben 2 kinderstoelen van Cybex al jaren in de auto zitten. Als ik ze eruit haal zie ik eigenlijk niets aan de achterbank. Geen deuken, geen slijtage... Is een simpele fleecedeken dubbelgevouwen eronder niet ook een prima oplossing voor je gemoedsrust? Bijvoorbeeld de POLARVIDE van IKEA voor 3.99...
Heb je gelijk dekens voor de kinderen, mocht je in de kou stil komen te staan (of zonwering in de volle zon).
Top top! Backup deken voor het geval ik stil kom te staan vind ik wel een hele goede!! Zeker gezien de ervaringen van anderen hier met stilstaan... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Boy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 06:54:
[...]

Ik kwam daar onderleggers tegen voor kinderstoeltjes, maar die zijn 40 euro per stuk tov ~20 euro (of minder) op andere sites.
Iemand een idee of de kwaliteit van VW zo'n stuk hoger is?

Iemand sowieso ervaring met onderleggers? Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar wil wel graag de achterbank beschermen tegen deuken
Ik gebruik ze al jaren. Geen deuken of andere beschadigingen.Daarnaast helpen ze ook met het opvangen van kruimels en andere etenswaren. De vlekken zitten nu op de beschermers en niet op de bank.

40 euro is rijkelijk veel.Dan betaal je voor de merknaam. Ik heb ze in 2018 op Amazon voor 15 uur per stuk gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mag mijn ID.4 op 31-dec ophalen. :-( Is inmiddels al wel binnen bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
^vet. ik ben achteraan aangesloten. kijken wat er gebeurt in 3 weken tijd.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:36
Heeft iemand een goeie oplossing voor het veilig opbergen van je sleutels? M.a.w. ter voorkoming dat men met een versterker bij je voordeur je auto kan jatten?

[ Voor 18% gewijzigd door Antekw op 11-12-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 10:11
Antekw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:43:
Heeft iemand een goeie opberg oplossing voor de keyless oplossing? M.a.w. ter voorkoming dat men met een versterker bij je voordeur je auto kan jatten?
Zit er geen bewegingssensor in de sleutel? Dacht dat alle nieuwe keyless-entry-systemen dat hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:25
Heeft iemand een goeie oplossing voor het veilig opbergen van je sleutels? M.a.w. ter voorkoming dat men met een versterker bij je voordeur je auto kan jatten?
Gebruik een metalen sleutelkastje, in vele soorten en maten te verkrijgen.

M'n motor (BMW) gebruikt ook een keyless systeem, die hoef ik (volgens mij) niet te bewegen voordat hij werkt. Moet uiteraard wel dicht in de buurt zijn (< 2 meter ongeveer) maar als het signaal versterkt wordt zal dat vast omzeild kunnen worden.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antekw
Hier ook net gebeld door de dealer. Auto komt volgende week naar NL (staat op transport). Uitleveren dit jaar lukt waarschijnlijk niet meer maar op naam zetten gaat zeker goed komen.

Ach die paar dagen maakt ook niet meer uit (als het in de week van 4 januari is) en op zich fijn dat de auto met oud en nieuw nog even veilig staat, scheelt weer poetsen.

Note: het gaat om een ID4 1st grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 07:41
Ben ineens uit de app geknikkerd, moest weer toestemming geven voor toegang tot mijn VIN nummer en daarna dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ER-otc-ptDogRllyatj2Ahreq5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8C3UlWcC35JaE4JIvt9Sd9G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 21:58
Net de dealer gebeld, ze zeggen niets van een update af te weten :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antekw
Voor de liefhebbers nog een leuk filmpje over de ID4 en snel laden middels het ionity netwerk

ACHTUNG het is wel in het duits...

YouTube: 1. Ladekurve für VW ID.4 + ID.3 77-kWh-Batterie von 5% auf 95%. Hält...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sleutelkastjes, doosjes of gewoon in de magnetron gooien. Zolang het maar metaal is zodat er een kooi van faraday is rondom de sleutel als de container afgesloten is.

Je hebt er zelfs speciale sleutelhoesjes voor geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:24
Vanochtend WeConnect ID. update geïnstalleerd, kreeg bericht daarvan. Net zoals eerdere posting zouden er nieuwe functies beschikbaar zijn als: activeren air conditioning, bestemming naar de auto sturen. Echter niets van dat alles zichtbaar als de je app aanklikt en is het gewoon de “oude” app.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Mijn sleutels liggen altijd in een koekblik, getest naast de auto en houd alle straling tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Klumpenator
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Ook mijn dealer geeft aan dat het afleveren van de ID.4 waarschijnlijk dit jaar niet meer lukt. Gelukkig wel tijdig op kenteken. Heb aangegeven dat ik vooral een goede auto wil, dus als de software nog een update moet krijgen, vind ik dat belangrijker dan een snelle levering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 07:23
mcmiles schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:02:
Vanochtend WeConnect ID. update geïnstalleerd, kreeg bericht daarvan. Net zoals eerdere posting zouden er nieuwe functies beschikbaar zijn als: activeren air conditioning, bestemming naar de auto sturen. Echter niets van dat alles zichtbaar als de je app aanklikt en is het gewoon de “oude” app.
Zoals gisteren gemeld zie ik wel de nieuwe functies in de We Connect ID app. Het wel of niet zien heeft te maken met de software versie van de auto. Ze zijn de mijne aan het updaten. Waarschijnlijk naar 0783 (de ME2 versie)

Gisteren zak ik wel 'Departure Times' maar geen data daarbij. Vandaag doet het weer iets meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI2OAH5_cVYivWFPI9-wZjVE2YA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8K4fm1Xm3a8NNRklJe4iMRM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5auKss0yuMR4CoD267sWMN7qCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7mg2z2n9Jq9b3mh4AQwcGoS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
macmellow schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:44:
[...]

Zit er geen bewegingssensor in de sleutel? Dacht dat alle nieuwe keyless-entry-systemen dat hadden.
Een gesloten koektrommel volstaat.

De ID.3 first heeft nog een oude versie van keyless entry waar diefstal door een extender te gebruiken kinderlijk eenvoudig is. Het nieuwere veiligere systeem is er wel, maar ik denk dat het uit kostenbesparings oogpunt nog niet standaard in de ID.3 wordt ingebouwd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VNBaaij
Nog wat nieuwe functies uit de app:

Toont bij route naar laadstation of 'We Charge' ondersteund wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45Lq42aV0Rkk49t7UJEogQfCOIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rm9HKAetftrENp8I0sBFs1PS.jpg?f=fotoalbum_large

Als je meer informatie van laadstation wilt zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88BbDILWmsbRmxPUP2EvynuZvkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxfCRmGT79z7PfdDXlE06ONb.jpg?f=fotoalbum_large

Iets verder naar beneden scrollen in zelfde paneel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5VFNip6kHRLrmF2JS_hEhsGeSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftcGyAd42ByQ2zKgCgB1Mmsr.jpg?f=fotoalbum_large

En de route via share knop (staat linksboven in het paneel met de stationsinformatie) naar je navigatieprogramma op de telefoon of naar de auto sturen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8412vB_K05n9T2-FJ4BFRQtYyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIwjstYm6iWqfHkA4AIUlq5q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
VNBaaij schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:40:
Nog wat nieuwe functies uit de app:

Toont bij route naar laadstation of 'We Charge' ondersteund wordt:
[Afbeelding]

Als je meer informatie van laadstation wilt zien:
[Afbeelding]

Iets verder naar beneden scrollen in zelfde paneel:
[Afbeelding]

En de route via share knop (staat linksboven in het paneel met de stationsinformatie) naar je navigatieprogramma op de telefoon of naar de auto sturen:
[Afbeelding]
Dank VNBaaij, dan moet ik nog even geduld hebben tot de nieuwe software update. :)

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik zag dat er een laadpassen topic is, moet ik nog bekijken. Ik ga denk ik nauwelijks ergens anders laden dan thuis. Hebben jullie gewoon een lading laadpassen besteld zonder abo, als je hoofdzakelijk thuis laadt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VNBaaij
Boy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:11:
Ik zag dat er een laadpassen topic is, moet ik nog bekijken. Ik ga denk ik nauwelijks ergens anders laden dan thuis. Hebben jullie gewoon een lading laadpassen besteld zonder abo, als je hoofdzakelijk thuis laadt?
Ja, dat is wat ik heb gedaan. Vanuit LM een Travelcard 'druppel' ontvangen en daarnaast zelf een New Motion, een Maingau en een ChargeProfile card aangevraagd en gekregen.Volgens mij ben ik daarmee uitgerust om overal in Europa te laden. Mochten ze allemaal niet werken of niet in de buurt zijn, dan heb ik voor de zekereheid bij mijn auto ook nog een granny charger besteld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Simply1337 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:38:
A point Amsterdam zuid oost heeft een gele/honeycomb ID4 1st non-max in de showroom.

mooie auto, maar halogeen op een 47k auto.. kom op -.-

Men weet niet of men die nu 1 reserveert of ze het ook nog kunnen leveren in 2020. ze gaan eerst door de lijst van gereserveerde exemplaren en de rest kijken ze dan wel.

Er komen blijkbaar ook een combinatie van varianten met warmtepomp en trekhaak fabrieksaf. Wat eigenlijk niet bedoeld was voor NL. ben benieuwd. Als er nog een extra auto vrij komt in 2020 heb ik er en anders... geen idee, wellicht de enyaq dan en hogere bijtelling accepteren?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben net gebeld door de dealer. Mijn ID4 (Honey Yellow) wordt 28-12 geleverd. Als het goed is inderdaad ook met trekhaak en Warmtepomp. Wellicht was die voor Belgie bedoeld, daar zijn warmtepomp en trekhaak (!) standaard.
(dit is mijn eerste post hier, vooral veel gelezen, nog niet eerder gepost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
ChrisH_ID4 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:26:
[...]

Ben net gebeld door de dealer. Mijn ID4 (Honey Yellow) wordt 28-12 geleverd. Als het goed is inderdaad ook met trekhaak en Warmtepomp. Wellicht was die voor Belgie bedoeld, daar zijn warmtepomp en trekhaak (!) standaard.
België is alleen de trekhaak standaard, warmtepomp was een optie. Zweden was wel standaard met warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
yup, dealers komen sinds gisterenavond/vanochtend te weten dat er wellicht meer id.4's beschikbaar komen in 2020 dan ze dachten. en hoeveel er per dealergroep vrij komt en hoe de lijst uit komt te zien zal men komende uren/dagen meer te weten komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Antekw
De eerste ID4's staan op naam!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5Mi4GqF9QW743K82B3EZ0W3evQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i0ewMyRKcFaHaNxnd1JQMmJO.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://opendata.rdw.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ChrisH_ID4 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:26:
[...]

moest je daarbij een extra vergoeding betalen of was het van het huis aka gratis?

edit: 2 nieuwe id4 1st max maar met verschil € 57932 vs € 57064

hmm.. wat zal de betreffende verschil zijn?

edit2: zelfde uitvoering/variant.. volgens rdw.

[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 11-12-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Simply1337 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:32:
[...]

moest je daarbij een extra vergoeding betalen of was het van het huis aka gratis?

Nou, het is (uiteraard :) ) een leaseauto. Ik heb de 'gewone' ID4 1st (niet de Max). En nee.. niet van huis uit. De leaseprijs en de Fiscale waarden zijn daardoor wel hoger, maar een trekhaak wilde ik sowieso. En eigenlijk die warmtepomp ook, maar die stond niet op de optielijst (bij Skoda Enyaq wel). Samen ong. 2000,- heb ik ergens in de papieren gezien. En hierdoor wel voor 31-12. Dus mij hoor je niet. Nog even controleren of die warmtepomp er echt in zit. Hoe ziet zo'n ding er eigenlijk uit? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:23
ChrisH_ID4 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:45:
[...]
Nog even controleren of die warmtepomp er echt in zit. Hoe ziet zo'n ding er eigenlijk uit? _/-\o_
Je ziet hem niet, maar je hoort hem wel :) Gewoon even de voorverwarming aanzetten, dan hoor je hem aan de voorkant duidelijk blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 18:16
De specs van de volgende uitvoeringen staat ook al op de Duitse VW website.

https://www.volkswagen.de...Ausstattungsvergleich.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
[...]

Ik verwacht een warmtepomp of trekhaak. Die doen beide ongeveer 900 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghost81
Het verschil is 868 euro, wat volgens deze leasepagina precies het bedrag is wat je voor een trekhaak moet neerleggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjeerdvdongen1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:23
Hier een (Duitse) video van de 0783 update in de ID.4, ook is het Augemented Reality stuk van het HUD in actie te zien :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tjeerdvdongen1 op 11-12-2020 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Een duitser die engels spreekt, laat ook AR zien. dus ook 0783?.
YouTube: VW ID4 FULL REVIEW driving the all-new Volkswagen EV SUV ID.4 1st Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:20

Freakie1NL

Grote Baas

Blijkbaar zijn de ID.4 uitleveringen nu zo druk dat er vandaag geen ID.3 op kenteken zijn gezet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lx_-E7K0NCEV7Agus0G5koMTwcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lPIlaxg5w0NUN8WBiSYW2lF.jpg?f=fotoalbum_large

Totaal is trouwens wel al flink bij die ID.3

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
voor de gein gekeken wat de draaicirkels zijn van de ID's..

UP 9.8
ID3 10.2
ID4 10.4
kona 10.6
polo 10.6
golf 8 10.9
xc40 11.4
tiguan 11.5
mach e 11.6
eqc 11.8
Model 3 11.8
polestar 2 11.9
etron 12.2
ipace 12.4

ding is een boot, maar heeft kleinere draaicirkel dan een golf? lol
dit is nog zonder draaiende achterassen.. dus in de toekomst kan het zelf krapper.

[ Voor 37% gewijzigd door Simply1337 op 11-12-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:15
Simply1337 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:31:
yup, dealers komen sinds gisterenavond/vanochtend te weten dat er wellicht meer id.4's beschikbaar komen in 2020 dan ze dachten. en hoeveel er per dealergroep vrij komt en hoe de lijst uit komt te zien zal men komende uren/dagen meer te weten komen.
Dit hoorde ik ook vandaag van 2 verschillende dealers "Daarnaast krijgen wij wellicht nog meer auto’s aan het einde van het jaar."

ik hoop op een ID4 1st Honey Yellow, af fabriek zonder pomp en zonder trekhaak. Op kenteken in 2020 ivm 8%

-fingers crossed-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Spannend allemaal ben benieuwd wie hem hier op het forum als eerst de ID.4 zal krijgen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Antekw
Net bij de showroom geweest van mijn dealer om de ID4 te bezichtigen. Er staat een blauwe 1st en een witte Max.

Ik sluit mij helemaal aan bij de eerdere reacties dat het echt een stuk robuuster oogt dan op de foto's echt een hele vette bak! De software is ook 0783 overigens.

Voor de liefhebbers nog wat foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLKI4uxuKKuY9I500lhX6ZEJzBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gX3hwqRyY3uCMhUhhgIJPN3w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ko7-vVYgKvBZYOCaAQQj-Mikzis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyrTPzHyTScG0ha1U6Row7fG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_w1EjXqqvrAiu7v8--skZgAE35s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8YQI5r4R7HB66KhVoHsXlX1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zl0__SRIkQwbO8CrcvE6ui9ynIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bR4jLDldrPVRiw3M8XwN7T6m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vspxXc1cmnNbFIqHiEHV2rSzmdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrVbtcsZVHdXFpBjPMFLExZr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9ouQLr1F4bblTHPUMAglM-r-cA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2c4wy8SjUGopid8tprfulLDj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Zojuist te horen gekregen dat de mijne net is vertrokken vanuit Zwickau, dus die is nog niet aangekomen.

Dus ik schat dat ie ergens dinsdag of zo bij de dealer zal zijn ...hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Ik ben ook zojuist gebeld door de dealer. "Mijn" blauwe ID.4 1st is 'in productie' en wordt in week 52 geleverd. Was eerst week 50, toen week 2, nu 52. Hij gaat er vanuit dat die 52 nu wel definitief is. Spannend hoor... Aflevering sowieso begin 2021, maar wel in 2020 op kenteken dus.

Hij zei dat vanuit hen bijna alle ID.4's pas in 2021 afgeleverd gaan worden.

@Antekw: bij welke dealer staat die blauwe ID.4 1st?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
@Ghost81 Ames in Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Ghost81 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:03:
[...]

Het verschil is 868 euro, wat volgens deze leasepagina precies het bedrag is wat je voor een trekhaak moet neerleggen...
Klopt inderdaad, bij mij staat er 867,57 Euro op de koopovereenkomst voor de trekhaak.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ghost81 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:00:
Ik ben ook zojuist gebeld door de dealer. "Mijn" blauwe ID.4 1st is 'in productie' en wordt in week 52 geleverd. Was eerst week 50, toen week 2, nu 52. Hij gaat er vanuit dat die 52 nu wel definitief is. Spannend hoor... Aflevering sowieso begin 2021, maar wel in 2020 op kenteken dus.

Hij zei dat vanuit hen bijna alle ID.4's pas in 2021 afgeleverd gaan worden.

@Antekw: bij welke dealer staat die blauwe ID.4 1st?
Ow wow, ik had niet verwacht dat er nog modellen voor dit jaar geproduceerd moesten worden...
Gaat wel rap dan met uitlevering zo, van productie tot op kenteken in 3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Ah, das me te ver :)

Heeft iemand al goed de stoelen van een ID.4 1st bekeken (niet-MAX dus)? Ben benieuwd welke verstel opties die heeft. In elk geval niet elektrisch, maar.... wat dan handmatig?
- Zitvlak uitschuifbaar?
- Lendesteun (instelbaar)?
- Hoogte verstelbaar?
- Passagiersstoel in hoogte verstelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Is er niemand die de raamlijn van de ID4 foeilelijk vindt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:28
Simply1337 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:00:
voor de gein gekeken wat de draaicirkels zijn van de ID's..

UP 9.8
ID3 10.2
ID4 10.4
kona 10.6
polo 10.6
golf 8 10.9
xc40 11.4
tiguan 11.5
mach e 11.6
eqc 11.8
Model 3 11.8
polestar 2 11.9
etron 12.2
ipace 12.4

ding is een boot, maar heeft kleinere draaicirkel dan een golf? lol
dit is nog zonder draaiende achterassen.. dus in de toekomst kan het zelf krapper.
De voorwielen kunnen schijnbaar enorm ver naar binnen sturen omdat ze daar ruimte voor hebben qua opbouw. Wel relaxed, met zo’n wagen niet vaak hoeven steken :)

Ik heb nog niets gehoord van de leasemaatschappij. Aangezien mijn auto eerste week januari uit de lease loopt zal het wel registratie 2020, leveren op dag contract worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MLLL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:55:
Is er niemand die de raamlijn van de ID4 foeilelijk vindt?!
Nee, vind m eigenlijk wel erg mooi. Wat vind je er lelijk aan...?

Laat dit soort opmerkingen de volgende keer gewoon achterwege en maak een topic-report aan.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 11-12-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:56
Sinds 2 december niets meer gehoord van de VW dealer omtrent de status van m'n id.3. Had gehoopt op een wat meer proactieve houding vanuit de dealer.

Maandag maar eens met de LM bellen hoe we dit gaan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Boy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:08:
[...]

Nee, vind m eigenlijk wel erg mooi. Wat vind je er lelijk aan...?

*knip*
Dat zal het zijn...

De raamlijn van de ID3 is goed te doen, bij de ID4 vind ik het dus niet mooi, het is een mening he.

[ Voor 39% gewijzigd door deepbass909 op 11-12-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

m4yall schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:56:
[...]

De voorwielen kunnen schijnbaar enorm ver naar binnen sturen omdat ze daar ruimte voor hebben qua opbouw. Wel relaxed, met zo’n wagen niet vaak hoeven steken :)
Da's het voordeel van achterwielaandrijving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
MLLL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:45:
[...]

Da's het voordeel van achterwielaandrijving
is voordeel dat er geen motorblok voor zit ;)

maar vind de id4 zo veel beter uit zien in het echt dat op de fotos. ding is gewoon groot en de bijbehorende lijnen helpen de auto.

maar eerlijk, vind de enyaq gewoon mooier, maar als ik een id4 kan kopen nog voor dit jaar dan laat ik de enyaq varen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Antekw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:53:
Net bij de showroom geweest van mijn dealer om de ID4 te bezichtigen. Er staat een blauwe 1st en een witte Max.

Ik sluit mij helemaal aan bij de eerdere reacties dat het echt een stuk robuuster oogt dan op de foto's echt een hele vette bak! De software is ook 0783 overigens.

Voor de liefhebbers nog wat foto's

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stoere bak idd (y) . Word er bijna jaloers op haha maar ik geniet enorm van mijn ID.3. Nog even wachten voor jullie maar alvast veel plezier toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Tjeerdvdongen1 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:15:
Hier een (Duitse) video van de 0783 update in de ID.4, ook is het Augemented Reality stuk van het HUD in actie te zien :)
Deze software versie ziet er goed uit in deze video. Ik kan niet wachten tot de HUD in mijn auto ook volledig actief wordt! Ik vind sowieso de hele integratie van de navigatie erg goed gelukt. Ook de cloud integratie van de spraakherkenning lijkt een goede verbetering, geen gedoe meer met het exacte adres ingeven veel natuurlijker allemaal!
Ook de mobile app heeft een bak aan nieuwe functies i.c.m. deze versie. Hopelijk doet dit de valse start bij de ID.3 snel vergeten en gaat de ontwikkeling gestaag verder. Nu nog een dealer in de buurt zo gek krijgen dat ze mijn ID.3 gaan updaten... (leverende dealer die door de LM was uitgekozen zit niet om de hoek helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Alfred66 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:36:
[...]

Deze software versie ziet er goed uit in deze video. Ik kan niet wachten tot de HUD in mijn auto ook volledig actief wordt! Ik vind sowieso de hele integratie van de navigatie erg goed gelukt. Ook de cloud integratie van de spraakherkenning lijkt een goede verbetering, geen gedoe meer met het exacte adres ingeven veel natuurlijker allemaal!
Ook de mobile app heeft een bak aan nieuwe functies i.c.m. deze versie. Hopelijk doet dit de valse start bij de ID.3 snel vergeten en gaat de ontwikkeling gestaag verder. Nu nog een dealer in de buurt zo gek krijgen dat ze mijn ID.3 gaan updaten... (leverende dealer die door de LM was uitgekozen zit niet om de hoek helaas).
En dan nog een auto die de update slikt ;)
De mijne is na 5 werkdagen nog "in diagnose" en er zijn problemen. Moet een onbepaalde tijd wachten, ze hebben het weer bij VW Duitsland gemeld en daar wachten ze nu op "Ja meneer het is heel druk bij VW en er zijn maar weinig monteurs opgeleid voor de ID.3, het is allemaal nog erg nieuw he?"
Da ken wel zijn, maar ik wil rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Twee mooie reviews van de ID.4 op youtube van nextmove en Car Maniac. Met natuurlijk de nieuwe software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Kanter schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:33:
Sinds 2 december niets meer gehoord van de VW dealer omtrent de status van m'n id.3. Had gehoopt op een wat meer proactieve houding vanuit de dealer.

Maandag maar eens met de LM bellen hoe we dit gaan oplossen :)
Tja die ervaring heb ik ook. Alsof ik maar blij moet zijn dat ze hem überhaupt aan mij gaan leveren. Nu al een aantal dingen die afgesproken zijn die ze niet nakomen en dan moet de auto überhaupt nog geleverd worden.

Maar eerlijk ik heb de dealer ook niet gekozen, heb de auto gekozen en de LM garandeerde bij deze nog beschikbaar. Ben ook verbaasd dat men de belofte met nieuwste software versie uit te leveren niet na komt. Het is niet alsof deze dealer om de hoek zit, nee letterlijk andere kant van het land. Daardoor zullen ze waarschijnlijk ook denken, ach die zoekt het maar uit komt verder toch niets bij ons terug.

Dat was met mijn vorige leaseauto (Toyota) wel anders. Wat dat betreft straalt de arrogantie van PON door naar menig dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:28
Antekw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:53:
He wat leuk, ik heb er ook uitgebreid in kunnen zitten vanmiddag. Wat een bak he?
Helaas geen grijze maar de ID.3 was wel te bewonderen in die kleur, is erg mooi denk ik.

Heel erg blij met mijn keuze. Zitruimte vergelijkbaar met de superb van m'n vader, kofferbak groot genoeg voor kinderwagen en de multimedia is echt stukken sneller dan wat ik merkte bij de ID.3 proefrit. Dat laatste komt overigens door de software versie schijnt dus goed nieuws voor alle ID rijders :) .

Wanneer mag je hem ophalen bij Ames? Ik ga 31-12.

[ Voor 6% gewijzigd door Electromonkey op 11-12-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
Geen idee of mijn vraag hier thuishoort maar ik ga ‘m toch stellen...

Volgende week mag ik mijn ID.3 Business ophalen. Nu heeft mijn werkgever alvast mijn kenteken doorgestuurd met het bericht dat ik hem zo alvast bij de belastingdienst kan aanmelden voor de 8% bijtelling.

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Ik kan bij de Belastingdienst hier niks over gevonden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
Soeski schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:19:
[...]

En dan nog een auto die de update slikt ;)
De mijne is na 5 werkdagen nog "in diagnose" en er zijn problemen. Moet een onbepaalde tijd wachten, ze hebben het weer bij VW Duitsland gemeld en daar wachten ze nu op "Ja meneer het is heel druk bij VW en er zijn maar weinig monteurs opgeleid voor de ID.3, het is allemaal nog erg nieuw he?"
Da ken wel zijn, maar ik wil rijden 8)
De mijne is ook al sinds woensdag aan het updaten en nog steeds niet klaar... Zullen we maar zeggen "het duurt ff maar dan heb je ook wat"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Apple_Minded schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:56:
Geen idee of mijn vraag hier thuishoort maar ik ga ‘m toch stellen...

Volgende week mag ik mijn ID.3 Business ophalen. Nu heeft mijn werkgever alvast mijn kenteken doorgestuurd met het bericht dat ik hem zo alvast bij de belastingdienst kan aanmelden voor de 8% bijtelling.

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Ik kan bij de Belastingdienst hier niks over gevonden krijgen.
Klinkt als een mail die is verstuurd van dealer naar autobeheerder, om vervolgens door 'te sturen naar HR. Bijtelling is een administratieve dingetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Simply1337 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:08:
[...]

Klinkt als een mail die is verstuurd van dealer naar autobeheerder, om vervolgens door 'te sturen naar HR. Bijtelling is een administratieve dingetje
Ja dat moet HR regelen zodat het gelijk op je loonstrook wordt verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
VNBaaij schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:56:
[...]

De mijne is ook al sinds woensdag aan het updaten en nog steeds niet klaar... Zullen we maar zeggen "het duurt ff maar dan heb je ook wat"?
Is het nou 100 procent zeker alleen een software update of zouden er onder de kap ook nog wat tweaks gedaan worden?

De software ziet er goed en stabiel uit zo, hopelijk kunnen ze het vanaf hier doorontwikkelen met meer keuze mogelijkheden, functies, etc. Ik hoop dat Spotify ooit nog als app gewoon komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
Bedankt voor de tips! Ga ik me er verder niet druk om maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Apple_Minded schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:09:
Bedankt voor de tips! Ga ik me er verder niet druk om maken.
Yes, totaal niet druk om maken. Auto staat dit jaar op kenteken en vandaaruit kunnen ze bepalen hoeveel bijtelling je krijgt.

Ook als je bijvoorbeeld een auto 2ehands koopt uit 2018, krijg je de bijtelling van dat jaar. Niets aan de hand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
Gisteren flink stuk gereden met Android auto moet zoals eerder gezegd wel via USB kabel.

Het werkt wel heel goed qua navigatie, met Spotify en ook push berichten van Whatsapp / telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Is dat bij andere merken anders? Heb geen ervaring met Android auto dus oprechte vraag. Kan mij voorstellen dat de bandbreedte die voor Android Auto nodig is niet kan via bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost81
Ghost81 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:47:
Heeft iemand al goed de stoelen van een ID.4 1st bekeken (niet-MAX dus)? Ben benieuwd welke verstel opties die heeft. In elk geval niet elektrisch, maar.... wat dan handmatig?
- Zitvlak uitschuifbaar?
- Hoogte verstelbaar?
Als iemand nog gaat kijken....? Please... check?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ghost81 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:05:
[...]

Als iemand nog gaat kijken....? Please... check?
Ik ga straks waarschijnlijk naar Muntstad. Als ze er een een non MAX hebben staan, zal ik voor je kijken

...en waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kacang
  • Laatst online: 09:44
@McSteve Krijg je ook pijlen te zien op je dashboard aan het stuur met Android Auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
Kacang schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:53:
@McSteve Krijg je ook pijlen te zien op je dashboard aan het stuur met Android Auto?
Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Vroeger had je maar 1 keuze qua entertainment systeem, nu moet ik kiezen tussen VW, Carplay en Android Auto 😅

Vraag me af wanneer je voor VW kiest of voor Carplay/Android Auto

@McSteve jij al een voorkeur?

Maar dit stuk van de video is superverontrustend, het hele systeem reageert niet op input (en dit is eigenlijk wel de gehele review het geval)

[ Voor 26% gewijzigd door Boy op 12-12-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

. Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Boy op 12-12-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:29
Boy schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:31:
[...]

Maar dit stuk van de video is superverontrustend, het hele systeem reageert niet op input (en dit is eigenlijk wel de gehele review het geval)
Volgens mij hebben ID.3 rijders dit ook weleens en is het op te lossen door het infotainmentsysteem even opnieuw op te starten. Er moet uiteraard een oplossing voor komen maar het is niet dat de auto niet rijdt. Dat zou iets zijn waar ik me zorgen om zou maken :P

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
wheli schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:04:
[...]

Volgens mij hebben ID.3 rijders dit ook weleens en is het op te lossen door het infotainmentsysteem even opnieuw op te starten. Er moet uiteraard een oplossing voor komen maar het is niet dat de auto niet rijdt. Dat zou iets zijn waar ik me zorgen om zou maken :P
Als je 2x in één week bij een dooie koude ID.3 staat bedoel je? Check ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
McSteve schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:01:
Gisteren flink stuk gereden met Android auto moet zoals eerder gezegd wel via USB kabel.

Het werkt wel heel goed qua navigatie, met Spotify en ook push berichten van Whatsapp / telegram.
Mijn collega is helemaal happy want hij heeft Android auto draadloos aan de praat in de ID.3 met 0783 software. Hij verbindt ook automatisch bij instappen/starten en legt hem dan gewoon in het Qi vakje.
Ik hopelijk binnenkort dus ook!

[ Voor 9% gewijzigd door Soeski op 12-12-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
wat fouten uit halen:
Infotainment = VW eigen systeem.
Android auto = alleen met Android die Android auto app heeft. Samsung S10 en nieuwer kan draadloos.(ontvanger moet dit ondersteunen) Zelf checken voor andere merken. Als je nog geen android 10 hebt dan zelf downloaden via apkmirror.Com
Carplay = Apple Carplay, via Apple telefoon (geen idee of dit draadloos kan, heb geen apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Ames Dordrecht kun je nog voor dit jaar een id4 proefrijden. (staat witte max en blauwe non max)
Apoint Amsterdam zuidoost heeft een gele non max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:59:
...
Carplay = Apple Carplay, via Apple telefoon (geen idee of dit draadloos kan, heb geen apple)
Ja, Carplay is / kan draadloos. Als je een auto hebt met Carplay die draadloze verbindingen niet ondersteunt dan kan het ook achteraf toegevoegd worden met een USB adapter (CPLAY2air). Al vraag ik me af waarom je dat zou willen doen...

Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat de ID.3 / ID.4 Carplay draadloos ondersteunt :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Klumpenator
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Ghost81 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:47:
[...]

Ah, das me te ver :)

- Zitvlak uitschuifbaar?
- Hoogte verstelbaar?
Ik heb gisteren in een niet Max gezeten en heb een paar antwoorden.
- zitvlak niet uitschuifbaar maar wel iets langer dan gebruikelijk. Ik heb lange benen en had voldoende ondersteuning.
- volgens mij zijn de lendesteunen niet instelbaar
- hoogte wel
- passagier weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
1st non max stoel - alles handmatig:
horizontaal
hoek leuning
verticaal [alleen bestuurder]

1st max - alles elektronisch - beide zijde:
horizontaal
hoek leuning
verticaal
lenden
geheugen
massage
stoel verlenger [handmatig]

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 12-12-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
wheli schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:04:
[...]

Dat hangen ziet er idd wel apart uit dit heb ik op de ID.3 met de 0564 software (na de eerste minuut althans) nog nooit gezien. Ja er moet soms iets laden of een functie doet het überhaupt niet maar consequent zo hangen herken ik niet.
Heb het ook niet gezien in andere video’s van de nieuwe software, hopelijk is dit een uitzondering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-08-2023
Simply1337 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:36:
horizontaal
hoek leuning

horizontaal
hoek leuning
verticaal
lenden
geheugen
massage
heeft de bijrijder dat ook allemaal? inclusief massage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:36:
horizontaal
hoek leuning

horizontaal
hoek leuning
verticaal
lenden
geheugen
massage
Hoe zit dit bij de ID3 volgens mij hebben ze daar ook alle 3 verschillende stoelen? Max heeft elektronische dat weet ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Id4 1st Max heeft de ergoactive stoelen aan beide zijden (incl massage)

Id3? Kijk naar afbeeldingen van dealers, genoeg visuele opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antekw
Electromonkey schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:47:
[...]

He wat leuk, ik heb er ook uitgebreid in kunnen zitten vanmiddag. Wat een bak he?
Helaas geen grijze maar de ID.3 was wel te bewonderen in die kleur, is erg mooi denk ik.

Heel erg blij met mijn keuze. Zitruimte vergelijkbaar met de superb van m'n vader, kofferbak groot genoeg voor kinderwagen en de multimedia is echt stukken sneller dan wat ik merkte bij de ID.3 proefrit. Dat laatste komt overigens door de software versie schijnt dus goed nieuws voor alle ID rijders :) .

Wanneer mag je hem ophalen bij Ames? Ik ga 31-12.
Denk dat we elkaar net mis hebben gelopen ;)

Ik hoor het volgende week definitief maar vermoed in de eerste week van januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Simply1337 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:59:
wat fouten uit halen:
Infotainment = VW eigen systeem.
Android auto = alleen met Android die Android auto app heeft. Samsung S10 en nieuwer kan draadloos.(ontvanger moet dit ondersteunen) Zelf checken voor andere merken. Als je nog geen android 10 hebt dan zelf downloaden via apkmirror.Com
Welke fouten?
In principe is Android Auto toch ook een infotainment systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Had iemand trouwens dit ook gezien: YouTube: VW ID.4 - jetzt aber richtig! Lifehacks, Reichweite, Ladespeed, Auto...

De auto remt voordat de bestuurder remde. Iemand die dit ook herkent bij de ID.3? Is dit standaard of een optie? Vind 'm wel mooi, zodat je niet per ongeluk toch tegen een plaatje aan zit of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Laatst online: 12:42
Volgens mijn dealer doet de id.3 dat ook.
Ik heb het nog niet durven uitproberen....

:X

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Dit is een aardige beknopte 'walk-trough’ van de 2.0 software en tevens de verklaring van het verschil tussen de 2.0 en 2.1 software.

YouTube: VW Id.3 and Id.4 - Me2 software explained

Als het klopt wat hij zegt is 2.1 de definitieve versie die in januari uitgerold wordt en de 2.0 de versie die je tussendoor kunt krijgen wanneer je Id.3 met grote problemen kampt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
KrlGl schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:20:

De auto grijpt erg goed in bij inparkeren weet ik uit eigen ervaring :+ . Dat was even schrikken omdat het vrij vroeg en heftig gebeurd. Prima feature waar je echt wat aan hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Volkswagen is goed bezig: een eigen 22 kW wallbox op gelijkstroom via de CCS poort inclusief vehicle-to-grid.

https://www.elektroauto-n...ox-fuers-ccs-laden-daheim

Ik zou zeggen laat maar doorkomen!

_/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door KrlGl op 13-12-2020 09:55 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

KrlGl schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:54:
Volkswagen is goed bezig: een eigen 22 kW wallbox op gelijkstroom via de CCS poort inclusief vehicle-to-grid.

https://www.elektroauto-n...ox-fuers-ccs-laden-daheim

Ik zou zeggen laat maar doorkomen!

_/-\o_
VW is zeker goed bezig.
V2G _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_, dat staat echt bovenaan de wishlist bij mijn volgende EV.

Ik had stiekem gehoopt dat ik deze functionaliteit nog eens door middel van OTA op mijn M3 zou ontvangen echter schijnt de hardware niet geschikt te zijn ;(.

V2G wordt overigens wel een kriem voor de werkgever (en de belastingdienst) :+

[ Voor 29% gewijzigd door revolution-nl op 13-12-2020 10:04 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

revolution-nl schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:01:
[...]

VW is zeker goed bezig.
V2G _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_, dat staat echt bovenaan de wishlist bij mijn volgende EV.

Ik had stiekem gehoopt dat ik deze functionaliteit nog eens door middel van OTA op mijn M3 zou ontvangen echter schijnt de hardware niet geschikt te zijn ;(.

V2G wordt overigens wel een kriem voor de werkgever (en de belastingdienst) :+
V2G is natuurlijk mooi dat het eraan komt, maar komende jaren nog niet spannend aangezien je nog kan salderen, toch?

Of als de stroom uitvalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
KrlGl schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:20:

Een keer mee te maken gehad, ID 3 greep heftig in bij achteruit parkeren maar was wel blij dat het gebeurde. Uitstekend dat dit erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
https://nos.nl/l/2360439

Ohoh, zal dit nog voor vertraging kunnen gaan zorgen? 🤞🏻

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pietermx schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:09:
https://nos.nl/l/2360439

Ohoh, zal dit nog voor vertraging kunnen gaan zorgen? 🤞🏻
Het lijkt me toch niet? Die van mij is momenteel onderweg naar NL, dus vind het wel spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:29
Zitten er eigenlijk standaard slotbouten op fabriek af?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Pagina: 1 ... 38 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.