Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 37 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
Lesilhouette schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:08:
[...]

Is dat de NL handleiding of de "beta" handleiding die hier een keer gepost is?
Allebei: in het NL en bèta, staat nog vol met stukjes in het Duits....

Edit: vergissing mijnerzijds, ik refereerde aan het Enyaq manual dat elders gepost is. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door jdbiggelaa op 09-12-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tanguthe
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-11-2023
Volgende week donderdag wordt mijn ID3. First eindelijk geleverd.
Door het forum ietwat huiverig geworden over alle eventueel mogelijke issues..! Hoop dat ik wat ontzien word de aankomende tijd met deze nieuwe aanwinst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
tanguthe schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:45:
Door het forum ietwat huiverig geworden over alle eventueel mogelijke issues..! Hoop dat ik wat ontzien word de aankomende tijd met deze nieuwe aanwinst.
Met een beetje geluk wordt ie gelijk met de nieuwe software geleverd en heb je daardoor al die aanloop problemen niet! Misschien kun je ons dan wel alvast op de hoogte brengen van nieuwe problemen die wij niet hebben :+ (sorry, grapje het zal best meevallen).

Veel plezier alvast, ik ben benieuwd hoe het loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

Alfred66 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:06:
[...]

Met een beetje geluk wordt ie gelijk met de nieuwe software geleverd en heb je daardoor al die aanloop problemen niet! Misschien kun je ons dan wel alvast op de hoogte brengen van nieuwe problemen die wij niet hebben :+ (sorry, grapje het zal best meevallen).

De ID.4's zouden nu toch ook met de laatste SW geleverd worden voor zover ik begrepen had van anderen hier in het topic? Ga vanuit dat ID.3's nu dat ook al hebben...hoop ik toch

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Boy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:07:
[...]

De ID.4's zouden nu toch ook met de laatste SW geleverd worden voor zover ik begrepen had van anderen hier in het topic? Ga vanuit dat ID.3's nu dat ook al hebben...hoop ik toch
Probleem met ID.3 is dat er nog een behoorlijke voorraad is om weg te werken dus grote kans dat deze nieuwe ID.3 van een parkeerplaats komt ipv een productieband. En dus geen nieuwe SW.

Lijkt me verstandig om de dealer er op te wijzen dat je hem heel graag ontvangt met SW 0783 grote kans dat ze niet eens weten van het bestaan van die update maar niet geschoten... etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:24
Weet er iemand of er in NL stalen velgen met winterbanden te koop zijn voor de ID.3+. Ik zie ze wel in Duitsland aangeboden worden o.a. hier: https://shop.ahw-shop.de/...hlrad-1ea60102703c?c=9267

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguthe
Alfred66 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:06:
[...]

Haha ik zal het laten weten mochten er problemen zijn die nog niet bekend zijn. Maar als er geen problemen zijn laat ik dat uiteraard ook weten! Beetje positiviteit erin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:29
@tanguthe Misschien is dit filmpje bemoedigend?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguthe
oZy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:14:
[...]

Probleem met ID.3 is dat er nog een behoorlijke voorraad is om weg te werken dus grote kans dat deze nieuwe ID.3 van een parkeerplaats komt ipv een productieband. En dus geen nieuwe SW.

Lijkt me verstandig om de dealer er op te wijzen dat je hem heel graag ontvangt met SW 0783 grote kans dat ze niet eens weten van het bestaan van die update maar niet geschoten... etc
Ja daar ben ik deels ook een beetje bang voor! Hij komt van een andere locatie gaf de verkoper aan en ze trekken nog een dag uit voor de 'werkplaats', dus wellicht knallen ze de laatste update erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Misschien al eerder genoemd op het forum maar er schijnt nogal wat kritiek te zijn op de D en B rijmodi en met name dat er geen one predal driving is. Ik kwam via twitter dit artikel tegen, klinkt wel logisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 21:58
Lesilhouette schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:08:
[...]

Is dat de NL handleiding of de "beta" handleiding die hier een keer gepost is?
De online handleiding die Boy een tijdje terug had gepost. denk dat dit gewoon de final is?
Boy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:34:
[...]

Ik heb 'm zelf nog niet bekeken, maar ik vond hier een mogelijkheid om de ID.3 handleiding te bekijken met dit VIN WVWZZZE1ZMP001085

https://www.volkswagen.co...nd-drivers/my-car/manuals

Ik heb de VIN van mijn ID.4 (stond op koopcontract) ingevoerd, maar kwam niets uit helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

wheli schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:14:
Misschien al eerder genoemd op het forum maar er schijnt nogal wat kritiek te zijn op de D en B rijmodi en met name dat er geen one predal driving is. Ik kwam via twitter dit artikel tegen, klinkt wel logisch!
oef ben aan het werk, heb je een tl;dr? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguthe
@wheli dat lijkt er meer op!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Boy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:34:
[...]

oef ben aan het werk, heb je een tl;dr? :D
Kort gezegd iets wat veel mensen nog niet weten denk ik: het rempedaal intrappen is dus niet alleen een fysieke rem, maar eerst remmen op de elektromotor / regenereren. Dat verklaart ook het "weke" gevoel de eerste paar cm, waarna hij pas straffer voelt. Dan rem je pas op de wielen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 07:23
tanguthe schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:03:
[...]

Ja daar ben ik deels ook een beetje bang voor! Hij komt van een andere locatie gaf de verkoper aan en ze trekken nog een dag uit voor de 'werkplaats', dus wellicht knallen ze de laatste update erin!
Zoals eerder gezegd staat de mijne nu bij de dealer voor een update om de storingsmeldingen te verhelpen. Uiteraard moeten de bugs worden verholpen maar laten we wel wezen: het zijn tot nog toe alleen maar meldingen toch?. De auto rijdt sowieso nog steeds fantastisch!
Enige 'probleem' dat ik had bij de melding van een storing in de elektrische aandrijving, was dat ik niet van rij-modus kon wisselen (eco, comfort, sport) maar ook dat was verder niet van invloed op het rijden (en het rijplezier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
Soeski schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:00:
[...]

Kort gezegd iets wat veel mensen nog niet weten denk ik: het rempedaal intrappen is dus niet alleen een fysieke rem, maar eerst remmen op de elektromotor / regenereren. Dat verklaart ook het "weke" gevoel de eerste paar cm, waarna hij pas straffer voelt. Dan rem je pas op de wielen denk ik.
Toch blijft dat soms eng voelen, als je wat sneller op een rotonde afkomt en je ineens moet remmen dan remt de auto gewoon echt niet af tot je hem echt diep intrapt en het een noodstop wordt.

Ze mogen wat mij betreft hier nog wel wat in finetunen, ik vind in de stad/file de B modus heel prettig, de snelweg voor de rest gewoon in D cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
tanguthe schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:03:
[...]

Ik zou het toch maar even vragen bij de dealer, meestal weten ze er gewoon echt nog niet vaanf (PON is het probleem in Nederland)

Als Volkswagen echt stappen wil zetten moeten ze daar vanaf. Ik drong erop aan om het tegelijk met de montage van de trekhaak te doen. Nu heb ik weinig problemen dus de update mogen ze ook nog even bewaren voor januari, dan liever meteen de 2.1 versie erop waarna je OTA krijgt ook.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
Vandaag mijn auto terug gekregen met software 0783! Werkt een stuk sneller en ik zie ook Android auto!

Lukt heel kort om het werkend te krijgen daarna niet meer.. morgen nieuwe telefoon dan zal ik het opnieuw proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
McSteve schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:39:
Vandaag mijn auto terug gekregen met software 0783! Werkt een stuk sneller en ik zie ook Android auto!

Lukt heel kort om het werkend te krijgen daarna niet meer.. morgen nieuwe telefoon dan zal ik het opnieuw proberen!
In before vragenstorm... 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweaker888
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 20:27

Ik heb ook vandaag mijn geupdate ID3 terug gekregen met de 0783 software! De welkomsverlichting en keyless entry lijken het nu betrouwbaar te doen (dat was niet zo met de vorige software versie, soms wel, soms niet) en apple carplay doet het ook! Wel bedraad, draadloos heb ik nog niet geprobeerd. Al met al een goede stap naar een betrouwbare auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Hallo,

Is de ID4 nog in 2020 leverbaar? De acties zie ik wel voorbij komen maar heb het nog niet geïnformeerd. Zou via LM gaan dus geen directe aanschaf.

Zijn er mensen die overwogen hebben tussen een Ford Mustang Mach E SR en de ID4 77kw 1st? Met welke redenen zijn jullie voor de ID4 gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:25
JohnW1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:39:
Hallo,

Is de ID4 nog in 2020 leverbaar? De acties zie ik wel voorbij komen maar heb het nog niet geïnformeerd. Zou via LM gaan dus geen directe aanschaf.

Zijn er mensen die overwogen hebben tussen een Ford Mustang Mach E SR en de ID4 77kw 1st? Met welke redenen zijn jullie voor de ID4 gegaan?
Ja, ik had me ingeschreven voor een Ford Mach E maar deze bleek op den duur niet leverbaar in 2020. Daarna gekeken naar een Skoda Enyaq en naar een introductie geweest. Bijzonder mooie (luxe) wagen maar helaas hetzelfde verhaal: Geen levering in 2020. Tenslotte door een mailtje van VW meegekregen dat de ID.4 nog dit jaar leverbaar was, en zo geschiede.

Er zijn vast nog wel wat exemplaren leverbaar, belletje naar de (een) dealer en je weet het. Gaat dan wel om reeds bestelde / geproduceerde auto’s, dus iets wijzigen aan de configuratie zal niet gaan (in hoeverre dat al kon met de 1st edition). Zelf ook niks kunnen kiezen, maar alle opties waren al geselecteerd en de kleur, grijs, is prima 😎 (al was die “gouden” ook wel leuk geweest).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
Leasemaatschappijen heb ik geen verstand van. Ik heb de mijne privé aangeschaft, woon in de regio Zwolle. Concreet kwam het er op neer dat Pouw Zwolle een wachtlijst had van grofweg 17 personen 3 weken geleden. Ze zeiden dat het geen nut had om andere garages te bellen. Uiteraard heb ik dat wel gedaan; alle garages van Leeuwarden tot aan Barneveld. Uiteindelijk teruggebeld door Kampen dat ik hun showmodel kon kopen en eind januari op kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Hebben jullie de vergelijkingsvideo tussen ID.3 met en zonder warmtepomp gezien? Vooralsnog weinig verschil. Youtube nextmove
YouTube: VW ID.3 Winterprobleme im Check: Wärmepumpen-Fail, Verbrauch, Schnel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

pietermx schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:57:
[...]

Ja, ik had me ingeschreven voor een Ford Mach E maar deze bleek op den duur niet leverbaar in 2020. Daarna gekeken naar een Skoda Enyaq en naar een introductie geweest. Bijzonder mooie (luxe) wagen maar helaas hetzelfde verhaal: Geen levering in 2020. Tenslotte door een mailtje van VW meegekregen dat de ID.4 nog dit jaar leverbaar was, en zo geschiede.

Er zijn vast nog wel wat exemplaren leverbaar, belletje naar de (een) dealer en je weet het. Gaat dan wel om reeds bestelde / geproduceerde auto’s, dus iets wijzigen aan de configuratie zal niet gaan (in hoeverre dat al kon met de 1st edition). Zelf ook niks kunnen kiezen, maar alle opties waren al geselecteerd en de kleur, grijs, is prima 😎 (al was die “gouden” ook wel leuk geweest).
Ongeveer hetzelfde verhaal, de Enyaq had ik ook erg veel interesse in, maar na een offerte dat hij pas ergens eind mei geleverd zou worden, heb ik niet gelijk toegehapt. Volkswagen had ik niet naar gekeken toen, omdat die qua uiterlijk minder vond.

Maar idd een melding dat de ID.4 dit jaar nog leverbaar werd, trok mij over de streep om een proefrit te maken in de ID.3. Deze wagen verrastte me ook positief en als het de ID.4 niet was geworden, had ik de ID.3 gekozen.

Pluspunt is wel dat de vrouw de ID.4 mooier vindt dan de Enyaq. Maar de materialen die de Enyaq binnen heeft, zijn naar mijn mening wel echt mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

wheli schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:57:
Leasemaatschappijen heb ik geen verstand van. Ik heb de mijne privé aangeschaft, woon in de regio Zwolle. Concreet kwam het er op neer dat Pouw Zwolle een wachtlijst had van grofweg 17 personen 3 weken geleden. Ze zeiden dat het geen nut had om andere garages te bellen. Uiteraard heb ik dat wel gedaan; alle garages van Leeuwarden tot aan Barneveld. Uiteindelijk teruggebeld door Kampen dat ik hun showmodel kon kopen en eind januari op kan halen.
Ik heb de mijne 17 nov (ook 3 weken geleden dus) besteld. De gouden was nog best goed te krijgen, maar verder vond ik alleen een witte. Misschien dat het verder in het noorden moeilijker was om eentje te bemachtigen?

Ik moet wel 175 km rijden om de auto op te halen bij de dealer 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:28
Vandaag gehoord dat "mijn" ID.4 onderweg is en dus in 2020 geleverd gaat worden. Super om te horen, gokje gewaagd door de Enyaq af te zeggen en toch voor de ID.4 te gaan en die is dus goed uitgepakt :).

Scheelt serieus geld (leasebedrag en bijtelling stukken lager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Electromonkey schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:22:
Vandaag gehoord dat "mijn" ID.4 onderweg is en dus in 2020 geleverd gaat worden. Super om te horen, gokje gewaagd door de Enyaq af te zeggen en toch voor de ID.4 te gaan en die is dus goed uitgepakt :).

Scheelt serieus geld (leasebedrag en bijtelling stukken lager).
Kun je een bestelling afzeggen? Ik dacht dat je daar een boete van x % voor zou moeten betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Interessant! Heb je nu ook OTA?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
Boy schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:23:
[...]

Kun je een bestelling afzeggen? Ik dacht dat je daar een boete van x % voor zou moeten betalen...
Ja ik had de order ingediend bij de leasemaatschappij maar uiteindelijk niet getekend/geannuleerd. Dat kon gelukkig nog. Klopt ook wel wat je zegt denk ik, ik zat er nog een stapje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Laatst online: 18-01-2023
Tweaker888 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:16:
[...]

Ik heb ook vandaag mijn geupdate ID3 terug gekregen met de 0783 software! De welkomsverlichting en keyless entry lijken het nu betrouwbaar te doen (dat was niet zo met de vorige software versie, soms wel, soms niet) en apple carplay doet het ook! Wel bedraad, draadloos heb ik nog niet geprobeerd. Al met al een goede stap naar een betrouwbare auto!
Cool, ik had niet verwacht dat deze zo snel al op reeds uitgeleverde modellen zou worden geïnstalleerd!
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Hopelijk op de eerste plaats een betrouwbare en goed presterende versie. Hoe is de opstart snelheid nu? Daar erger ik mij het meeste aan eigenlijk dat je de eerste minuut het systeem nauwelijks kunt bedienen.

Ben ook wel benieuwd of de online spraakherkenning is toegevoegd en of dit samenwerkt met de navigatie zodat je makkelijker een bestemming kunt opvoeren.

En integreert navigatie via CarPlay ook met de rest van de auto? (ID light en schermpje op je stuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
revolution-nl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:23:
[...]

Interessant! Heb je nu ook OTA?
Als ik het goed heb gehoord moet je daarvoor nog een keer terug dit is versie 2.0 zei de dealer en in februari zou versie 2.1 beschikbaar komen. De update duurde 7 uur, ik heb zelf nog niet getest maar je kan nu ook met je eigen wifi netwerk verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Alfred66 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:29:
[...]

Cool, ik had niet verwacht dat deze zo snel al op reeds uitgeleverde modellen zou worden geïnstalleerd!
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Hopelijk op de eerste plaats een betrouwbare en goed presterende versie. Hoe is de opstart snelheid nu? Daar erger ik mij het meeste aan eigenlijk dat je de eerste minuut het systeem nauwelijks kunt bedienen.

Ben ook wel benieuwd of de online spraakherkenning is toegevoegd en of dit samenwerkt met de navigatie zodat je makkelijker een bestemming kunt opvoeren.

En integreert navigatie via CarPlay ook met de rest van de auto? (ID light en schermpje op je stuur).
Alleen als je genoeg issues hebt en VW geeft aan dat jouw auto geupdate mag worden; dan wel. Ik hoop er ook op. Maandagochtend ingeleverd en nog niks gehoord. Mijn collega ook maandagochtend ingeleverd, had ook nog niks gehoord (andere vestiging). Hij is zelf maar gaan bellen en kreeg te horen dat de update steeds vast liep en ze nu met PON in overleg zijn wat te doen. Dit kon nog wel een hele tijd duren kreeg hij te horen. Ik hoop dat mij dat bespaart blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:49
tanguthe schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:45:
Ik rij al 1 week zonder ook maar 1 probleem gehad te hebben, lijkt me eerder kwestie van pech hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
https://www.volkswagen.nl/nieuws/de-id4-is-in-nederland/

[ Voor 28% gewijzigd door Replay256 op 10-12-2020 05:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
hveck75 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:07:
[...]

Ik rij al 1 week zonder ook maar 1 probleem gehad te hebben, lijkt me eerder kwestie van pech hebben?
Je weet dat je in Volkswagen ID.X topic zit >:) ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
De ID.4 1st MAX staat hier al bij de dealer. Had toevallig apk vanochtend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRWGcevgZGLiNgos37SfqeabxHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Py7VL1d6TbdODGnUcR5O9ni4.jpg?f=fotoalbum_large

En de software:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eedbc6gMRadnJ5CLhHoOPMbh54k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGBDdvtCAFn13VhwNlqq6R2P.jpg?f=fotoalbum_large

En de range in een warme dealer ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R94ON3ncHUZB6h3SUISYGK0UWYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quadxhcAv9nN3agrn2wDu5nf.jpg?f=fotoalbum_large

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ghost81 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:23:

[Afbeelding]

En de software:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
En? Anders dan je had verwacht?

...en waarom?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

[Afbeelding]

En de software:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke dealer? Misschien is het wel de mijne :D

Nee, natuurlijk niet, niet goed gelezen, het is een MAX

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 10-12-2020 08:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ghost81
Younes schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:43:
[...]

En? Anders dan je had verwacht?
Haha, nee helemaal top. Ik durfde niet heel uitgebreid te kijken, omdat ik niet de MAX uitvoering heb besteld. Straks valt het tegen :P Hoop vooral dat de stoelen in de niet-MAX ook lekker zitten.

Verder: stuk forser dan ik had gedacht. Echt duidelijk een flink stuk groter dan de ID.3. Voorin en achterin heel veel ruimte. Ook is de afwerking, zoals in diverse video's is aangegeven, net even wat luxer dan bij de ID.3. Meer zachte materialen, zoals direct onder de ramen en bovenkant dashboard.

Toen ik achter het stuur zat, wilde ik het stuur verder omhoog zetten, maar dat ging niet hoger (ik ben 1m90). Kwestie van wennen denk ik.

Al met al blij met de 'blinde' ID.4 keuze... hopelijk weinig kinderziektes straks...
Boy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:47:
[...]

Welke dealer? Misschien is het wel de mijne :D

Nee, natuurlijk niet, niet goed gelezen, het is een MAX
Amersfoort op de Isselt (PON). En het is echt een demo model. Ze hebben ook een niet-MAX, maar die is voor een klant en stond ergens achter.

[ Voor 23% gewijzigd door Ghost81 op 10-12-2020 09:15 ]

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ghost81 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:50:

Amersfoort op de Isselt (PON). En het is echt een demo model. Ze hebben ook een niet-MAX, maar die is voor een klant en stond ergens achter.
Dat scheelt, ik woon in Amersfoort. Straks ff een kijkje nemen :)

...en waarom?

• emperor111
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 15:16
mcmiles schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:44:
Weet er iemand of er in NL stalen velgen met winterbanden te koop zijn voor de ID.3+. Ik zie ze wel in Duitsland aangeboden worden o.a. hier: https://shop.ahw-shop.de/...hlrad-1ea60102703c?c=9267
Mocht je interesse hebben:
ik heb (particulier) een ID.3 Life besteld, levering medio januari '21. Pon levert deze in NL alleen met de stalen velgen. In (o.a.) BE kun je wel optioneel kiezen voor lichtmetaal. Ben nu bezig om via een Belgische dealer een setje lichtmetaal te bestellen. Zodat de Nederlandse (leverende) dealer de banden om kan leggen van de stalen velgen naar de lichtmetalen velgen.

Wellicht heb ik dus in januari een setje originele 18'' stalen velgen "over", excl. banden.

• AMARONE

[Afbeelding]

En de software:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie auto hoor..vw heeft de juiste designtaal gevonden imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:36
Leuk dat iedereen hier zo actief is met het delen van informatie.

Ps. Zijn jullie ook zo ongeduldig ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Antekw schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:13:
Leuk dat iedereen hier zo actief is met het delen van informatie.

Ps. Zijn jullie ook zo ongeduldig ? :P
Boh, zeg dat wel! Maar ze moeten me ook niet te vroeg bellen om 'm op te komen pikken, krijg de 23e het laadpunt geplaatst :p

Maar als hij volgende week op te halen is, ga ik echt niet wachten, laad ik wel tot die tijd bij een publieke laadpaal of bij Fastned.

Ofwel, publieke laadpaal is bij ons 5 min vandaan lopen bij openbare parkeerplaats, maar ik zou 'm toch niet durven te laten staan daar voor een paar uur aan de lader. Veel te bang dat iemand met een winkelwagentje er even tegenaantikt (er is een supermarkt naast de parkeerplaats).

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:20

Freakie1NL

Grote Baas

Vraag aan dealer; auto leveren met software versie 0783

Antwoord dealer; nee op volgorde (van langst rijdend) zullen de auto's geupdate worden. Dit zal gedurende Q1 gefaseerd gebeuren.

Volgens mij verward de dealer versie 0783 met de ME2 update inclusief OTA.
Of is de 0783 de daadwerkelijke ME2 versie, alleen zonder OTA.

Hoe definitieve is OTA eigenlijk?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 18:46
OTA is misschien wel leuk voor kleine updates, maar ben er wat huiverig voor. Stel je krijgt een melding voor een update en je gaat installeren, moet je plotseling de auto gebruiken en kan dan niet ivm de het update proces. Of hij blijft hangen in het updaten, daar sta je dan....

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ok, nu ik dit zo zie, hebben de witte en grijze toch wel een gedeelde eerste plek wss voor mij <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
vanderv schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:47:
OTA is misschien wel leuk voor kleine updates, maar ben er wat huiverig voor. Stel je krijgt een melding voor een update en je gaat installeren, moet je plotseling de auto gebruiken en kan dan niet ivm de het update proces. Of hij blijft hangen in het updaten, daar sta je dan....
Ik heb veel liever OTA dan dat je afhankelijk bent van een dealer. Dan moet je nog maar zien wat je krijgt. Je bent er zelf bij als je het gaat installeren denk ik. Of hij doet het automatisch op een moment dat jij het instelt.

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 15:42

Acradavos

Poetsfanaat

Ik heb ook mijn zinnen gezet op een ID.4, helaas is wagenpark van mijn werkgever niet zo rap. Op voorhand is al verteld dat men dit jaar niks meer voor mij kan doen. :/

Vallei Auto Groep in Ede had er 14, maar deze zijn al gereserveerd. Helaas werkt mijn werkgever met een vaste dealer.

[ Voor 13% gewijzigd door Acradavos op 10-12-2020 14:49 ]

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Boy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:37:
[...]

Ok, nu ik dit zo zie, hebben de witte en grijze toch wel een gedeelde eerste plek wss voor mij <3
Je ziet ook een stuk duidelijker het verschil tussen de IQ koplamp van de MAX en die van de 1ste edition. Wat ook opvalt is dat er halogeen knipperlichten in de koplampen zitten (ipv led).

...en waarom?

• Soeski
Primeur voor Van den Brug dan - Wittebrug had ze gisteren rond de middag al ;)
Artikeltje op LinkedIN met foto's.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Younes schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:50:
[...]

Je ziet ook een stuk duidelijker het verschil tussen de IQ koplamp van de MAX en die van de 1ste edition. Wat ook opvalt is dat er halogeen knipperlichten in de koplampen zitten (ipv led).
lol ik zie het niet, welke is de max en welke niet? Hoe kan ik het zien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antekw
Lekker bezig @Younes :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuIx08r_GrUCeW6OzjeuVejDvA8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/huaDjDLDst1WWHZww62ZEWLJ.png?f=user_large

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

mcmiles schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:44:
Steekmaat en ET-waarde komen ook gewoon overeen met Golf V / VI etc. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Boy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:52:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WT9RZYTqDuFNRo_B-YykhB-yeMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/djOpZSkJSL1PHSpc2AGf4inG.png?f=fotoalbum_large

Kijk daarna eens goed naar het YT filmpje van Burg dealer. Daar rijdt een 'normale' ID.4 van de trailer. De grijze in het filmpje laat zich het beste bekijken.

Ook de achterlichten verschillen tussen de MAX en de 1st
Ik moet die gasten wel scherp houden natuurlijk :D

[ Voor 20% gewijzigd door Younes op 10-12-2020 15:14 . Reden: 2 quotes in 1 post ]

...en waarom?

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 07:52

J.W

Weet iemand hoeveel ID4s er dit jaar de weg op gaan? Praten we over tientallen, honderden of duizenden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

J.W schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:09:
Weet iemand hoeveel ID4s er dit jaar de weg op gaan? Praten we over tientallen, honderden of duizenden?
1000 stuks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Boy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:52:
[...]
Filmpje is dus 2x de ID.4 1st MIN ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

oZy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:15:
[...]

Filmpje is dus 2x de ID.4 1st MIN ;)
Yes, dat had ik dus verkeerd begrepen haha, ik dacht dat @Younes bedoelde dat je bij die 2 een verschil kon zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 18:16
Younes schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:50:
[...]

Wat ook opvalt is dat er halogeen knipperlichten in de koplampen zitten (ipv led).
Die zijn te vervangen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ghost81
En bij het halen van de auto na de APK spotte ik ook nog een zwarte ID.4 1st MAX:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXiuMpPhYJZumlJHF9MWzjL9CnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkBIQIQvMs0YLuLBmHvSAmnb.jpg?f=fotoalbum_large

• Antekw
Ghost81 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:43:
En bij het halen van de auto na de APK spotte ik ook nog een zwarte ID.4 1st MAX:

[Afbeelding]
Stoere bak zo, eigenlijk in alle kleuren een vette bak :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ghost81
Trouwens. Ik zag in het Settings menu CAR2X ertussen staan. Het lijkt er dus op dat de ID.4 (i.i.g. de MAX) ook V2X / C-ITS / ITS-G5 ondersteund. De meeste zullen niet weten wat dat is, maar ik doe er toevallig onderzoek naar vanuit m'n werk.

Even googlen op V2X levert je zat informatie op. En hier wat info vanuit VW zelf.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21
Weet je dat heel zeker?
Ik weet dat dat ook steeds lastiger wordt en dat je in ieder geval deels een andere kabelboom nodig hebt op bijvoorbeeld de nieuwste A1 al en er moet een stuk codeerwerk bij wat bij de nieuwe ID reeks volgens mij ook nog biet helemaal is vrijgespeeld door de VCDS/VAGCOM/OBD specialisten.

Het is in ieder geval niet simpel een bolletje vervangen.

@Ghost81 wel gek dat ze dat dan nergens melden of gebruiken als sellingpoint. Ik zou er daarom niet gelijk 100% op rekenenen dat hij het ondersteund hoor. Leer mij VAG kennen :p.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 10-12-2020 18:14 ]

• mcmiles
Acradavos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:03:
[...]

Steekmaat en ET-waarde komen ook gewoon overeen met Golf V / VI etc. ;)
Echt, dat betekent dat ik mijn winterbanden van de Golf 7 zou kunnen gebruiken? Ze staan wel op 16inch lichtmetaal, is een behoorlijk verschil met de 18inch die er nu onder zitten.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

mcmiles schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:23:
[...]

Echt, dat betekent dat ik mijn winterbanden van de Golf 7 zou kunnen gebruiken? Ze staan wel op 16inch lichtmetaal, is een behoorlijk verschil met de 18inch die er nu onder zitten.
16 inch zou zo te klein kunnen zijn, echter zijn winterbanden in 18 inch natuurlijk wel kostbaar.

• Ghost81
GeeMoney schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:13:
[...]
@Ghost81 wel gek dat ze dat dan nergens melden of gebruiken als sellingpoint. Ik zou er daarom niet gelijk 100% op rekenenen dat hij het ondersteund hoor. Leer mij VAG kennen :p.
Rustig afwachten idd tot de auto geleverd wordt, maar wie weet. Het is ook wel in het belang van VW. Want hoe meer auto's met V2X er op de weg zijn, hoe groter de toegevoegde waarde is. Bijvoorbeeld CACC een vorm van adaptive cruise control waarbij jouw auto ook reageert op berichten uit de voorliggende auto (dus niet alleen op via radar gedetecteerde vertraging van de voorligger). Dus als ik VW was zou ik het er sowieso in stoppen. Misschien wel dat voor jou als gebruiker de functies (meldingen op display en andere features) uitstaan, maar voor omliggende VW auto's die de functie wel hebben, is het dan toch nuttig.

Bij buitenlandse sites zie ik wel CAR2X ertussen staan bij de 1st editions.. wie weet...

• Soeski
Ghost81 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:22:
Trouwens. Ik zag in het Settings menu CAR2X ertussen staan. Het lijkt er dus op dat de ID.4 (i.i.g. de MAX) ook V2X / C-ITS / ITS-G5 ondersteund. De meeste zullen niet weten wat dat is, maar ik doe er toevallig onderzoek naar vanuit m'n werk.

Even googlen op V2X levert je zat informatie op. En hier wat info vanuit VW zelf.
Bij de ID.3 zit dit er nu ook tussen, versie 0783. Was ook aangekondigd dat het er in zou zitten. Mooie technologie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
Nou we zijn ingepland hoor :)! 31-12 mag ik hem gaan halen, op het randje dus.. :D

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Electromonkey schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:24:
Nou we zijn ingepland hoor :)! 31-12 mag ik hem gaan halen, op het randje dus.. :D
Id 3 of 4?

...en waarom?

• Electromonkey
Ah ja goeie! ID.4 :)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Oef, hoezo pas over 3 weken? Wat gaan ze ondertussen nog doen?

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

En van welke dealer? :)

...en waarom?

• mcmiles
Acradavos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:30:
[...]

16 inch zou zo te klein kunnen zijn, echter zijn winterbanden in 18 inch natuurlijk wel kostbaar.
Klopt, ik zal eens bij de dealer informeren. Het is natuurlijk ook geen gezicht maar voor wintersport a la. En het is niet duidelijk of het er deze winter van zal komen. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
Boy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:39:
[...]

Oef, hoezo pas over 3 weken? Wat gaan ze ondertussen nog doen?
Ja geen idee, sowieso is de auto er nog niet geloof ik. Heb er ook totaal geen haast bij, zolang er maar een gele plaat voorop zit uit 2020 ...

[ Voor 4% gewijzigd door Electromonkey op 10-12-2020 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
Ames Dordrecht!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Acradavos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:30:
[...]

Volgens mij is 19 inch het kleinst mogelijke op een ID.4
https://www.steekmaat.nl/...ID.4%20(2020%20-%20).html

Anders zou ik m'n Passat wintervelgen ook houden :(

• mcmiles
[quote]Acradavos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:30:
[...]

Sorry ik poste dubbel

[ Voor 31% gewijzigd door mcmiles op 10-12-2020 21:18 ]

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:25
Zelf gevraagd of heeft de dealer actief geïnformeerd? Zou mooi zijn als je obv VIN iets van een status zou kunnen krijgen, ben benieuwd of die van mij al in het land is 😄

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mcmiles schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:17:
[quote]Acradavos schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:30:
[...]

Sorry ik poste dubbel
16 inch gaat zeker niet passen maar 18 waarschijnlijk ook niet. Tenzij je een Id.3 hebt, daar kan 18 inch wel onder.
https://www.steekmaat.nl/...ID.3%20(2020%20-%20).html

[ Voor 12% gewijzigd door theHoff op 10-12-2020 21:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
A point Amsterdam zuid oost heeft een gele/honeycomb ID4 1st non-max in de showroom.

mooie auto, maar halogeen op een 47k auto.. kom op -.-

Men weet niet of men die nu 1 reserveert of ze het ook nog kunnen leveren in 2020. ze gaan eerst door de lijst van gereserveerde exemplaren en de rest kijken ze dan wel.

Er komen blijkbaar ook een combinatie van varianten met warmtepomp en trekhaak fabrieksaf. Wat eigenlijk niet bedoeld was voor NL. ben benieuwd. Als er nog een extra auto vrij komt in 2020 heb ik er en anders... geen idee, wellicht de enyaq dan en hogere bijtelling accepteren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92PQDy1-EjPbv5VUhB58mDYKXuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tcpujze12pJh2bzQFb2npYf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhWPy2eXGblDipnMPy1xI_6h3SU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22D5Id0Pg95xR6P4YpRznY0s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBBA_bYV8QML2JeC9-qM55gQgZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4tX3TsqPeJwB3e41uOkT6Yn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door Simply1337 op 10-12-2020 21:47 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VNBaaij
Even een korte update van mijn ID.3 Max update avontuur. Op basis van de terugkoppeling dat de update 7 uur zou duren vermoede ik dat het toch 0783 zou worden (en niet 0570). Eind van de middag vandaag gehoord dat de installatie nog steeds bezig was...

Zojuist dacht ik "laat ik eens in de We Connect ID app kijken of de auto nog gevonden kan worden". En wat bleek: hij is on-line en niet alleen dat, ik zie dat nu ook nieuwe functies in de app geactiveerd zijn.Zie hieronder voor de screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eB3B7tVL4sOspx2YDJDqMsS0gU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drZ9fjpWiONFmgMEdA2NErJA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScyC1E-yTeytMrTZd1RWQb7D29U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQe8qYXrreG6EV1F3pnOFE6r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Simply1337 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:38:
A point Amsterdam zuid oost heeft een gele/honeycomb ID4 1st non-max in de showroom.

mooie auto, maar halogeen op een 47k auto.. kom op -.-
Is gewoon LED hoor. Zoals alle ander VW groep wagens geïntroduceerd in 2020: de basis heeft een simpele LED setup (soms zelfs in een reflector behuizing) en dan op de duurdere versies krijg je LED met dynamisch grootlicht en andere functies.

Zelfde instijk bij veel andere fabrikanten, bv een Toyota Corolla. Sommigen hebben enkel de simpele LED setup. (bv. Model 3)

• Soeski
VNBaaij schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:46:
Even een korte update van mijn ID.3 Max update avontuur. Op basis van de terugkoppeling dat de update 7 uur zou duren vermoede ik dat het toch 0783 zou worden (en niet 0570). Eind van de middag vandaag gehoord dat de installatie nog steeds bezig was...

Zojuist dacht ik "laat ik eens in de We Connect ID app kijken of de auto nog gevonden kan worden". En wat bleek: hij is on-line en niet alleen dat, ik zie dat nu ook nieuwe functies in de app geactiveerd zijn.Zie hieronder voor de screenshots:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Ik werd zojuist spontaan uit de app geknikkerd en moest opnieuw "Welkom bij VW" doen en toestemming geven voor mijn chassisnummer. Ik werd al enthousiast! De app loopt door en.... niks veranderd. :'(

• KortJ
  • Laatst online: 15-09-2022
Gistermiddag heb ik mijn ID3 opgehaald. Het lukt inmiddels nog altijd niet om de auto in Online modus te krijgen. Ik kan op de knop Offline modus blijven drukken, maar deze blijft actief.

Iemand dit ook meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPZz6CFG2MBoyhGm91i1_9Asx_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3n9lovI8qWbHFHk2MvwUrjq.jpg?f=fotoalbum_large

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:42
VNBaaij schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:46:
.../Zojuist dacht ik "laat ik eens in de We Connect ID app kijken of de auto nog gevonden kan worden.../
Nice! Kan je nu ook de locatie zien waar de auto staat? Of zie je nog steeds alleen maar je eigen locatie?

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• VNBaaij
Soeski schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:57:
[...]

Nice! Ik werd zojuist spontaan uit de app geknikkerd en moest opnieuw "Welkom bij VW" doen en toestemming geven voor mijn chassisnummer. Ik werd al enthousiast! De app loopt door en.... niks veranderd. :'(
De 'Departure time' functie doet alleen nog niet zo veel...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EP_hwirxqRIpx2xjSUFCkEGdFEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20PhlhudMD2fifOn8f0AZzEo.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien update toch nog niet helemaal klaar of ik moet straks eerst nog iets in de auto instellen of zo.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
AndRo555 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:52:
[...]

Is gewoon LED hoor. Zoals alle ander VW groep wagens geïntroduceerd in 2020: de basis heeft een simpele LED setup (soms zelfs in een reflector behuizing) en dan op de duurdere versies krijg je LED met dynamisch grootlicht en andere functies.

Zelfde instijk bij veel andere fabrikanten, bv een Toyota Corolla. Sommigen hebben enkel de simpele LED setup. (bv. Model 3)
halogeen kan ook witlicht uitstralen, maar hoe dan ook als het led is ook goed, beter zelfs. wat ik dan bedoel. reflectorbehuizing is gewoon.. jammer

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
KortJ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:00:
Gistermiddag heb ik mijn ID3 opgehaald. Het lukt inmiddels nog altijd niet om de auto in Online modus te krijgen. Ik kan op de knop Offline modus blijven drukken, maar deze blijft actief.

Iemand dit ook meegemaakt?

[Afbeelding]
Ja, dit heb ik ook gehad. GPS/Data module (eSIM) permanent offline. Een van de redenen dat ik een s/w update nodig heb en hopelijk krijg. Maar; als je ook de 12V bug krijgt is dit probleem weer (even) opgelost, dan reset de boel en is je auto weer online :+
Zonder dollen - dit is een bekende bug en lost zich alleen op door een s/w update of door zekering F19 en F20 los te trekken of door een lege 12V (da's een volledige reset, maar werkt ook).
Ik denk dat je tijd ook vast staat op 19.45.

• VNBaaij
KrlGl schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:01:
[...]

Nice! Kan je nu ook de locatie zien waar de auto staat? Of zie je nog steeds alleen maar je eigen locatie?
Zie alleen eigen locatie.

• VNBaaij
Soeski schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:57:
[...]

Hmmm, dat gebeurde bij mij nu ook. Na inloggen zie ik de nieuwe functies/instellingen nog wel staan gelukkig.

• mcmiles
theHoff schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:21:
[...]

16 inch gaat zeker niet passen maar 18 waarschijnlijk ook niet. Tenzij je een Id.3 hebt, daar kan 18 inch wel onder.
https://www.steekmaat.nl/...ID.3%20(2020%20-%20).html
Thanks, ik heb een ID.3+ waar nu ook 18inch onder zit. In DTL (https://shop.ahw-shop.de) zag ik stalen 18 velg voor €89 p.st. In NL ben ik ze nog niet tegen gekomen.

• KortJ
  • Laatst online: 15-09-2022
Soeski schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:03:
[...]

Ja, dit heb ik ook gehad. GPS/Data module (eSIM) permanent offline. Een van de redenen dat ik een s/w update nodig heb en hopelijk krijg. Maar; als je ook de 12V bug krijgt is dit probleem weer (even) opgelost, dan reset de boel en is je auto weer online :+
Zonder dollen - dit is een bekende bug en lost zich alleen op door een s/w update of door zekering F19 en F20 los te trekken of door een lege 12V (da's een volledige reset, maar werkt ook).
Ik denk dat je tijd ook vast staat op 19.45.
Bedankt. Die zekeringen ga ik niet zelf aan lopen knutselen dus ik ben bang dat als het morgen nog zo is ik na 2 dagen een afspraak bij de garage ga maken.

De tijd geeft geen problemen gelukkig. Heb de foto gemaakt om 19:45.

• AMARONE
VNBaaij schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:01:
[...]

De 'Departure time' functie doet alleen nog niet zo veel...[Afbeelding]

Misschien update toch nog niet helemaal klaar of ik moet straks eerst nog iets in de auto instellen of zo.
Ik zou alles even opnieuw installeren en verbinden. Kans dat het dan wel werkt. Ziet er wel goed uit, wat is internet radio trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

mcmiles schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:16:
[...]

Thanks, ik heb een ID.3+ waar nu ook 18inch onder zit. In DTL (https://shop.ahw-shop.de) zag ik stalen 18 velg voor €89 p.st. In NL ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Die shop is trouwens wel aan te raden, heb daar kofferbak mat gekocht voor de nog te leveren ID3. Die was in NL niet meer beschikbaar, via deze site ontving ik het na 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Freakie1NL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 06:37:
[...]

Die shop is trouwens wel aan te raden, heb daar kofferbak mat gekocht voor de nog te leveren ID3. Die was in NL niet meer beschikbaar, via deze site ontving ik het na 2 dagen.
Ik kwam daar onderleggers tegen voor kinderstoeltjes, maar die zijn 40 euro per stuk tov ~20 euro (of minder) op andere sites.
Iemand een idee of de kwaliteit van VW zo'n stuk hoger is?

Iemand sowieso ervaring met onderleggers? Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar wil wel graag de achterbank beschermen tegen deuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Daar geen ervaring mee, en zie het nut ook niet zo 1, 2 voor mijn gebruik van de auto. Ik heb daar de kofferbak inzet voor de Plus gekocht. Daarvan weet ik, zie eerder filmpje, dat die perfect past in de kofferbak.

In NL alleen voor de Max te bestellen. Qua prijs zelfde als de Max versie maar dat kwam door de verzendkosten.

[ Voor 13% gewijzigd door Freakie1NL op 11-12-2020 08:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ghost81
Boy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 06:54:
[...]

Ik kwam daar onderleggers tegen voor kinderstoeltjes, maar die zijn 40 euro per stuk tov ~20 euro (of minder) op andere sites.
Iemand een idee of de kwaliteit van VW zo'n stuk hoger is?

Iemand sowieso ervaring met onderleggers? Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar wil wel graag de achterbank beschermen tegen deuken
Wij hebben 2 kinderstoelen van Cybex al jaren in de auto zitten. Als ik ze eruit haal zie ik eigenlijk niets aan de achterbank. Geen deuken, geen slijtage... Is een simpele fleecedeken dubbelgevouwen eronder niet ook een prima oplossing voor je gemoedsrust? Bijvoorbeeld de POLARVIDE van IKEA voor 3.99...
Heb je gelijk dekens voor de kinderen, mocht je in de kou stil komen te staan (of zonwering in de volle zon).
Pagina: 1 ... 37 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.