Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 366 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
Scrtz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:53:
[...]

Dat kan helemaal geen optie meer zijn want dat is sinds juli 2024 Europees wettelijk verplicht geworden op alle nieuwe voertuigen.
offtopic:
we gaan nu wel heel erg offtopic , maar hierbij een schermafdruk van de BMW configurator. Ik heb het bewuste deel gearseerd ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edxHAUsWRVdlbKcWB3N-H1iIqbk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pmPrYRg2lZT4aqM4C7B4hgl.jpg?f=fotoalbum_small

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 13:28
DonJunior schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:08:
[...]

offtopic:
we gaan nu wel heel erg offtopic , maar hierbij een schermafdruk van de BMW configurator. Ik heb het bewuste deel gearseerd ...

[Afbeelding]
Dat is een aanvullend pakket, zie de prijslijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15a-Jtpg1nSbLaPb6YnkDpGpu0I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/V07faCaczhdanMpPvhPClbqu.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Scrtz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Dat is een aanvullend pakket, zie de prijslijst:
[Afbeelding]
Nou dat is goed ruk dan. ;)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:53:
[...]

Dat kan helemaal geen optie meer zijn want dat is sinds juli 2024 Europees wettelijk verplicht geworden op alle nieuwe voertuigen.
Da's vast ooit allemaal met de beste bedoelingen bedacht door EU politici welke op de fiets en/of het OV naar d'r werk kunnen en helemaal niet in de gaten hebben dat er ook mensen langs smalle dijkwegen (met daarbij fiets-suggestiestroken) en andere, door die zelfde club, tot 70, 60 of 30 Km/h gebombardeerde wegen wonen.

Het is serieus ooit levensgevaarlijk om dat soort fancy hulpmiddelen per-default aan te hebben staan als je niet alléén maar over de nationale A-wegen of Europese E-wegen rijdt of kunt rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-02-2025 18:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwadwo45
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-09 00:01
Helaas vrees ik dat het moment waar ik op hoopte te ontkomen, nu toch gekomen is… Ik heb een ID.3 Pro Business uit 2020 met softwareversie 3.7, particulier gekocht via de dealer. Na wat zoekwerk op Google lijkt het erop dat mijn scherm defect is.

Ik ervaar de volgende problemen:
• De temperatuur in de auto springt vanzelf van de standaard 19°C naar 30°C en uiteindelijk naar “Hi”.
• De stoelverwarming aan de passagierskant schakelt willekeurig in op verschillende standen en gaat vervolgens weer uit, zelfs als er niemand zit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Op het VW-forum las ik dat de kosten voor een nieuw scherm behoorlijk kunnen oplopen, rond de €1.100, zelfs met een gedeeltelijke coulanceregeling. Ik ben benieuwd of er alternatieve oplossingen zijn of dat iemand dit probleem eerder heeft weten op te lossen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Kwadwo45 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:32:
Helaas vrees ik dat het moment waar ik op hoopte te ontkomen, nu toch gekomen is… Ik heb een ID.3 Pro Business uit 2020 met softwareversie 3.7, particulier gekocht via de dealer. Na wat zoekwerk op Google lijkt het erop dat mijn scherm defect is.

Ik ervaar de volgende problemen:
• De temperatuur in de auto springt vanzelf van de standaard 19°C naar 30°C en uiteindelijk naar “Hi”.
• De stoelverwarming aan de passagierskant schakelt willekeurig in op verschillende standen en gaat vervolgens weer uit, zelfs als er niemand zit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Op het VW-forum las ik dat de kosten voor een nieuw scherm behoorlijk kunnen oplopen, rond de €1.100, zelfs met een gedeeltelijke coulanceregeling. Ik ben benieuwd of er alternatieve oplossingen zijn of dat iemand dit probleem eerder heeft weten op te lossen.

Alvast bedankt!
Welkom op het forum en ja, ik was gezegend met deze identieke issues.
Ze zullen je hele media module (scherm) vervangen.

DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

[ Voor 7% gewijzigd door DonJunior op 19-02-2025 20:08 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Een keer goed schoonmaken van de knoppen onder het scherm heeft bij een aantal mede rijders ook geholpen. Moet terug te vinden zijn in dit draadje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
AlphaRomeo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:05:
Een keer goed schoonmaken van de knoppen onder het scherm heeft bij een aantal mede rijders ook geholpen. Moet terug te vinden zijn in dit draadje.
Daar kwam het issue later gewoon weer terug toch? Ik maak elke dag als ik instap het scherm én de hoogglans zwarte delen schoon met een zachte doek. Bij mij begon het gedonder in de zomer op een hete dag, daarna een tijdje niets en toen de eerste zon weer op kwam zetten in de lente begon het weer.
Als deze issues eenmaal beginnen gaan ze niet vanzelf weer weg.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 18:43
Heeft iets weg alsof de zon dan stoort met de IR-ontvangers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

burnoutpc schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:56:
Meer alsof dat de warmte iets doet met de onderliggende (soft-toutch) contacten in combinatie met de hard plastic knopjes.

Dingen welke er eigenlijk in een fabrieks-duurtest wel uit hadden moeten komen maar zo'n test is bijna overal tegenwoordig het terrein van de 'eindgebruikers'

• Kwadwo45
DonJunior schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:06:
[...]

Welkom op het forum en ja, ik was gezegend met deze identieke issues.
Ze zullen je hele media module (scherm) vervangen.

Bedankt voor je reactie! Is dit bij jou onder garantie of uit coulance vervangen of kan ik alvast een flinke stapel euro’s apart leggen voordat ik de dealer ga bellen?

• DonJunior
Kwadwo45 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 06:56:
[...]

Bedankt voor je reactie! Is dit bij jou onder garantie of uit coulance vervangen of kan ik alvast een flinke stapel euro’s apart leggen voordat ik de dealer ga bellen?
Het is bij mij 'gelukkig' een leaseauto, dus die kosten heeft VW bij hen in rekening gebracht.

Op 13-05-2024 heeft de leasemaatschappij de volgende rekening gekregen van VW:
Motormanagementcomputer Controleren 112.70
Multimedia systeem Vervangen 1,622.34
Dus ik vrees met grote vrezen voor je.. :X

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
burnoutpc schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:56:
Heeft daar vrij weinig mee te maken want dan zou iedereen er toch last van moeten hebben.
Will_M schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:01:
[...]

Meer alsof dat de warmte iets doet met de onderliggende (soft-toutch) contacten in combinatie met de hard plastic knopjes.

Dingen welke er eigenlijk in een fabrieks-duurtest wel uit hadden moeten komen maar zo'n test is bijna overal tegenwoordig het terrein van de 'eindgebruikers'
Daar leek het in eerste instantie wel op ja. Alsof het plastic dan continue op de onderliggende knoppen aan het drukken is.
Vandaar ook dat het een hardwarematige oplossing is.
Sinds dat het scherm bij mij vervangen is heb ik deze problemen overigens niet meer gehad. Dat is dan wel weer een fijn teken.

Overigens hebben jullie beiden het over een fabrieksduurtest, maar ik wil het hier wel even voor VW opnemen want er zijn meer dan genoeg ID.x rijders die zonder problemen rond rijden. Dan kun je testen in een fabriek wat je wilt, als dit echt in een fabriekstest naar voren had moeten komen dan hadden veel meer mensen er last van gehad in de zomer.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
[...]

We leven met je mee 🥲. Het is heel zuur als je zo’n reparatie als particulier voor je kiezen krijgt naast de toch al hoge onderhoudskosten van de ID.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwadwo45
DonJunior schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:13:
[...]

Het is bij mij 'gelukkig' een leaseauto, dus die kosten heeft VW bij hen in rekening gebracht.

Op 13-05-2024 heeft de leasemaatschappij de volgende rekening gekregen van VW:

[...]

Dus ik vrees met grote vrezen voor je.. :X
Ik ben er ook bang voor dan, ga vandaag maar eens bellen. Nogmaals bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:13
[...]

Ik zou de klacht vooral neerleggen bij de dealer en kijken met wat voor oplossing de dealer komt, en wat hij kost. Er zijn ook wat mensen met bijvoorbeeld een importauto op het forum. De dealer kan bij die auto's dus niet rekenen op coulance van de importeur. De situaties zijn dus niet altijd 1 op 1 vergelijkbaar.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:53
Jakkie takkie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:11:
[...]

We leven met je mee 🥲. Het is heel zuur als je zo’n reparatie als particulier voor je kiezen krijgt naast de toch al hoge onderhoudskosten van de ID.
Even ingaand op je reactie, waarom zijn de onderhoudskosten van een ID.x hoger dan andere vergelijkbare auto's? (ik ben me ook voorzichtig aan het oriënteren op een tweedehands modelletje ID.3 2019/2020).

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

• DonJunior
Pr088 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Even ingaand op je reactie, waarom zijn de onderhoudskosten van een ID.x hoger dan andere vergelijkbare auto's? (ik ben me ook voorzichtig aan het oriënteren op een tweedehands modelletje ID.3 2019/2020).
Omdat wat er stuk kan gaan meteen aan de prijzige kant is. Ik heb een 2020 model ID.3 en zowel de hoogvoltage accu als het multimedia systeem gehad. HV accu viel onder garantie (ik zie namelijk geen kosten/factuur terug komen in het leaseportaal) maar multimedia unit was gewoon aan de prijs.

en dan heb ik sommige dingen maar gewoon gelaten zoals ze zijn en geaccepteerd (zoals defecte puddlelights)

Er zijn ook mensen die een defecte soundmodule hadden, dan krijg je helemaal kermis op je canbus maar ook weer bijna 800 euro kwijt (zie o.a:
pietermx in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1")

Dus onderhoud is wellicht een verkeerd gekozen woord, maar ALS er iets met de auto aan de hand is ben je vaak wel meteen aan de beurt.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 20:51
DonJunior schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:27:
[...]

Dus onderhoud is wellicht een verkeerd gekozen woord, maar ALS er iets met de auto aan de hand is ben je vaak wel meteen aan de beurt.
Dat is inderdaad wat we hier regelmatig voorbij zien komen. Zelf heb ik bij mijn mijn ID.4 (3/2022) inmiddels ook de defecte puddlelights. Daar mogen ze een keer naar kijken bij een volgende beurt. Ik ga daar niet apart voor naar de dealer.

Het blijft mij verbazen dat onderdelen die niet als slijtagedeel gezien kunnen worden, die stuk gaan zonder dat de gebruiker daar invloed op heeft, en die de correcte werking van de auto negatief beïnvloeden buiten de garantie kunnen vallen.

Ik heb hier vaker het advies voorbij zien komen om aanspraak te maken op wetgeving hieromtrent. Heeft iemand hier dat ooit gedaan? En wat was het resultaat?

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 20:51
Verder schreef ik hier laatst dat de kleine OTA update het herhaaldelijk moeten installeren van de drie apps (Onderhoud, We Charge en Spellen) had gefikst.

Helaas. Eerder deze week mocht ik ze toch weer alle drie installeren. Op zich geen ramp. Ik gebruik die apps toch nooit. Maar de melding die telkens terugkomt en blijft staan totdat je ze daadwerkelijk installeert is wel vervelend.

Bovendien vind ik het tekenend voor de kwaliteit van het hele systeem.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwadwo45
zjeeraar84 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Ik zou de klacht vooral neerleggen bij de dealer en kijken met wat voor oplossing de dealer komt, en wat hij kost. Er zijn ook wat mensen met bijvoorbeeld een importauto op het forum. De dealer kan bij die auto's dus niet rekenen op coulance van de importeur. De situaties zijn dus niet altijd 1 op 1 vergelijkbaar.
Mee eens, ik zal een update met jullie delen als ik meer van ze heb gehoord, ook qua kosten.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

Boy

www.byoscoop.nl

Mitchell2.24v schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:35:
[...]

Dat is inderdaad wat we hier regelmatig voorbij zien komen. Zelf heb ik bij mijn mijn ID.4 (3/2022) inmiddels ook de defecte puddlelights. Daar mogen ze een keer naar kijken bij een volgende beurt. Ik ga daar niet apart voor naar de dealer.

...
Wat zijn de kosten voor het repareren van de puddlelights? Bij mij zijn die gebarsten, ben buiten de garantie. Heb het nog niet nagevraagd, is wellicht niet de moeite waard, ze doen het prima maar logo is anders/gebroken

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

Omdat wat er stuk kan gaan meteen aan de prijzige kant is. Ik heb een 2020 model ID.3 en zowel de hoogvoltage accu als het multimedia systeem gehad. HV accu viel onder garantie (ik zie namelijk geen kosten/factuur terug komen in het leaseportaal) maar multimedia unit was gewoon aan de prijs.

en dan heb ik sommige dingen maar gewoon gelaten zoals ze zijn en geaccepteerd (zoals defecte puddlelights)

Er zijn ook mensen die een defecte soundmodule hadden, dan krijg je helemaal kermis op je canbus maar ook weer bijna 800 euro kwijt (zie o.a:

Yes, dat is de reden dat ik dit jaar de auto ook van de hand ga doen en zorgen dat ik weer eentje heb met garantie.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:53
[...]

Maar is dat bovenmatig meer dan bij andere automerken? Ik heb nu een Opel Corsa-E. Daar stopte de aircocompressor er opeens mee. Bleek een coulanceregeling, maar was anders minstens 1700 piek lichter geweest. Dus is VW duurder dan andere automerken met vergelijkbare EV's?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Denk eerlijk gezegd dat het niet eens specifiek voor EV's is.

Ook ICE auto's zitten vol met complexe systemen, radar, camera's, sensoren etc, maar ook snufjes als de puddle lights. Dat zijn over het algemeen nou net de dingen die tegenwoordig de meeste storingen veroorzaken. Daarnaast heb je nog auto's met issues(bijv. fabrieksfouten) in de accu of de verbrandingsmotor waar hoge kosten aan verbonden zitten.

Een EV heeft dan wel altijd een hoger gewicht wat weer invloed heeft op bijv. de schokdempers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:25
Dave_R schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:33:
[...]

Interessant, ben benieuwd of dat bij mij ook gebeurt. De OTA update naar 3.7 blijft hier in elk geval nog steeds uit. Ik had hem inmiddels wel verwacht. Dit zou de eerste OTA moeten worden voor mij, de update van 2.4 naar 3.2 ging via de dealer.

Zijn er hier meer mensen die nog steeds wachten op de OTA update naar 3.7? Of heeft iemand info van VW over hoe ver ze zijn met de uitrol van 3.7?
En ineens, vorige week, kreeg ik 3.7 OTA aangeboden. Maandagmiddag toch maar gestart en lijkt goed gegaan te zijn (muv de shop, daar kijk ik nog wel een keer naar, gebruik 't toch niet). Vervolgens de dealer maar gebeld om de afspraak af te zeggen omdat 3.7 dus al via OTA is aangeboden; gebeurt wel vaker geven ze aan.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:12
Ik ga vanmiddag naar een ID.3 2020 - First Max kijken. Ik krijg een prima inruil dus over de prijs kunnen we het wel eens worden.

Maar zijn er specifieke zaken die ik in de proefrit moet bekijken en/of uitproberen?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Griffin2k schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:55:
Ik ga vanmiddag naar een ID.3 2020 - First Max kijken. Ik krijg een prima inruil dus over de prijs kunnen we het wel eens worden.

Maar zijn er specifieke zaken die ik in de proefrit moet bekijken en/of uitproberen?
Toen wij met onze ID3 1st Max gingen proefrijden, hadden we dit lijstje:
  • alle terugroep acties gehad? Bijv. nieuwe 12V accu, HV accucellen gecheckt, software versie 3.7
  • is de stabilisatorstang nog heel? Goed luisteren tijdens het optrekken vanuit stilstand. Je hoort dan een soort 'bonk' geluid, dit mag natuurlijk niet
  • controleer of ALLE functies op je touchscreen goed werken
  • buitenspiegel reflector logo's nog heel?
  • extra kentekenplaat (wij hebben er een steunhaak bijbedongen)
  • staat van de banden
  • banden reparatie set
  • subsidie?
  • bestaande garantie op HV accu (8 jaar) overdragen
  • contracten en looptijden:
  • - We Connect & We Connect Plus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:22
B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:07:
[...]

• alle terugroep acties gehad? Bijv. nieuwe 12V accu, HV accucellen gecheckt, software versie 3.7
  • is de stabilisatorstang nog heel? Goed luisteren tijdens het optrekken vanuit stilstand. Je hoort dan een soort 'bonk' geluid, dit mag natuurlijk niet
  • staat van de banden
  • banden reparatie set
  • subsidie?
bonk van de stabilisator stangen hoor je in bochten en over hobbelige weggetjes.
bonk met optrekken, afremmen is een verlijming van een tandwiel op de aandrijfas die losgegaan is.

• burnoutpc
[...]

Fijne auto. Maar ook ik na een paar weken bezit het eea aan de auto laten doen. Ik heb bewust hem in NL gehaald ivm garantie. Bij de grotere dealers kan je waarschijnlijk ook nog een tweede jaar (dealer)garantie erbij kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
[...]

Mijn opmerking gaat wel specifiek over het onderhoud naast de dingen die sowieso kapot kunnen gaan en prijzig zijn. In 'de media' lees je nl. (o.a. bij de ANWB) dat elektrische auto's veel minder onderhoud nodig hebben omdat er minder slijtage delen aan zitten. Ondanks dat is mijn ervaring tot op heden dat de reguliere onderhoudskosten (de beurtjes zonder extra werkzaamheden) niet heel veel goedkoper zijn dan van een benzine variant.

En inderdaad als er echt iets kapot gaat wat niets te maken heeft met slijtage zoals elektronische onderdelen ben je gelijk goed de sjaak, dat zijn meestal ook dingen waarbij je echt aan een dealer vastzit vooralsnog. Over een aantal jaren is dat misschien anders en kun je voor dergelijke reparaties ook bij een universele garage terecht.

• burnoutpc
Boy schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Wat zijn de kosten voor het repareren van de puddlelights? Bij mij zijn die gebarsten, ben buiten de garantie. Heb het nog niet nagevraagd, is wellicht niet de moeite waard, ze doen het prima maar logo is anders/gebroken
Je zou er zo’n doorzichtig stootdopje op kunnen doen het licht diffuus te maken.

• sl1000
burnoutpc schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:49:
[...]

Je zou er zo’n doorzichtig stootdopje op kunnen doen het licht diffuus te maken.
als je een beetje handig bent kun je andere bestellen via Ali express.
via de dealer is het toch snel weer een paar honderd euro per kant vanwege hun hoge uurlonen.

• Griffin2k
B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:07:
[...]

• staat van de banden
  • banden reparatie set
  • subsidie?
Mooie lijst! Het meeste heb ik allemaal kunnen controleren en ervaren.
Behalve de reflectoren.

Dank!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:15
burnoutpc schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:49:
[...]

Waarom zouden we ze eigenlijk repareren? Ik vind ze kapot eigenlijk beter.. Zie je het Renault logo wat minder goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

illie1 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:51:
[...]

Waarom zouden we ze eigenlijk repareren? Ik vind ze kapot eigenlijk beter.. Zie je het Renault logo wat minder goed :)
haha dat was m'n eerste gedachte ook toen ik het de eerste keer zag: "hey, ze hebben het logo veranderd, dit is best artistiek en heeft wel iets" xD

[ Voor 4% gewijzigd door Boy op 21-02-2025 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Zijn er ID.3 bezitters die na jaren nog de sticker / decal op de C-stijl hebben verwijderd?

Het is best een grote sticker dus de vraag hoe het eventueel kleurverschil uit pakt.

Ik krijg van de week de moonstone grey variant.
De sticker zou m.i. weg moeten om hem strakker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:30
Platformbroeders, al lezend door dit en het ID.7-topic kom ik een aantal keren hetzelfde issue tegen, maar ik heb nog geen oplossing gezien. Ik heb sinds november een VW ID.7 Tourer 77 kWh met Sw 5.2. Nu ruim 10K onder de wielen. Thuis heb ik een Alfen Eve Single Pro (3 fase) met loadbalancing en vaste kabel. Ik heb een dynamisch energiecontract en zonnepanelen. Thuis staat als voorkeurslocatie ingesteld. Vanwege contract en panelen wil ik regie over wanneer de auto gaat laden.

Het issue is als volgt: Wanneer ik de auto instel op uitgesteld laden thuis, bijvoorbeeld tussen 0:00 en 6:00, dan gaat hij om de haverklap met een veel lagere snelheid laden. ~4 kW of ~8 kW meestal. Selecteer ik op dat moment Direct Laden, dan gaat hij (meestal) wel met 11 kW laden. Soms moet ik daarvoor eerst de kabel opnieuw pluggen. Er zit geen enkele logica in. Er is geen reden op dat moment om de stroom af te knijpen. Het is ook heel gek wanneer ik aangeef dat ik om 7:00 wil vertrekken met een volle accu, dat hij dan om 0:00 begint met laden op 3 kW en aangeeft dat hij over 15 uur klaar is. Ik zie ook niet dat hij na verloop van tijd de snelheid aanpast.

Nergens in de documentatie lees ik dat de auto zelf varieert in laadsnelheid.

Hiervoor had ik een KIA EV6. Die pakte altijd meteen 11 kW op deze lader. Zonder problemen.

Heb de auto 1 x aan een publieke lader gehad. Daar pakte hij de 11 kW, maar dat was dan ook direct laden. Uitgesteld laden aan een publieke paal vind ik niet sociaal.

Iemand een idee hoe dit te fixen? Of is het een 'producteigenschap'?

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Griffin2k schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:19:
Zijn er ID.3 bezitters die na jaren nog de sticker / decal op de C-stijl hebben verwijderd?

Het is best een grote sticker dus de vraag hoe het eventueel kleurverschil uit pakt.

Ik krijg van de week de moonstone grey variant.
De sticker zou m.i. weg moeten om hem strakker te maken.
Ik zou met die vraag even bij een GOED schadeherstel óf autopoets-bedrijf langs gaan. De lak op het metaal van de C-Stijl is minder aan zonlicht en andere lakkleur beïnvloedende spullen zoals wasstraten onderhevig geweest dus als je die sticker gaat verwijderen dan ga je daar altijd wel iets van terugzien als je er verder niets aan gaat of laat doen.

Met goed POETS werk is zoiets eigenlijk altijd wel weer onzichtbaar recht te trekken, zeker op / met een UNI lak (zoals Moonstone Gray) (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NB_9
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-04 18:29
Een aantal pagina's terug in dit forum heb ik een ervaring gedeeld nadat mijn ID.4 (nov-2024) een storing gaf en geen kant meer op kon. De auto ging niet meer naar de R of D en is uiteindelijk afgevoerd naar de dichtstbijzijnde VW dealer. Dit alles was op 27 januari. Vorige week is de auto verplaatst naar een andere VW dealer en het probleem zou nu opgelost zijn. Ik mag de auto echter nog niet ophalen want Volkswagen Duitsland moet de auto eerst vrijgeven omdat er reparatie werkzaamheden in de high-voltage accu zijn uitgevoerd. De dealer kon niet aangeven hoelang het kon duren voor VW Duitsland de auto weer vrijgeeft. Ervaringen waren enkele dagen tot zelfs 3 weken.

Mensen met ervaringen hiermee? Ik ben echt ontevreden over deze service. De reparatiewerkzaamheden hebben zo'n anderhalve dag in beslag genomen, maar ben de auto al meer dan 4 weken kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:07
NB_9 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:56:
Een aantal pagina's terug in dit forum heb ik een ervaring gedeeld nadat mijn ID.4 (nov-2024) een storing gaf en geen kant meer op kon. De auto ging niet meer naar de R of D en is uiteindelijk afgevoerd naar de dichtstbijzijnde VW dealer. Dit alles was op 27 januari. Vorige week is de auto verplaatst naar een andere VW dealer en het probleem zou nu opgelost zijn. Ik mag de auto echter nog niet ophalen want Volkswagen Duitsland moet de auto eerst vrijgeven omdat er reparatie werkzaamheden in de high-voltage accu zijn uitgevoerd. De dealer kon niet aangeven hoelang het kon duren voor VW Duitsland de auto weer vrijgeeft. Ervaringen waren enkele dagen tot zelfs 3 weken.

Mensen met ervaringen hiermee? Ik ben echt ontevreden over deze service. De reparatiewerkzaamheden hebben zo'n anderhalve dag in beslag genomen, maar ben de auto al meer dan 4 weken kwijt.
De ervaring op dit forum is dat veel dealers erg weinig kennis hebben op het gebied van de ID.x-en/EVs en dat daardoor reparaties erg lang duren. Nu zijn de wachttijden bij ICEs ook flink aan het worden, dus het lijkt erop dat de onderhoudsdiensten structureel onderbezet en overvraagd zijn. Jouw ervaring is niet verrassend, wel teleurstellend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
MJMaverick schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:17:
[...]

De ervaring op dit forum is dat veel dealers erg weinig kennis hebben op het gebied van de ID.x-en/EVs en dat daardoor reparaties erg lang duren. Nu zijn de wachttijden bij ICEs ook flink aan het worden, dus het lijkt erop dat de onderhoudsdiensten structureel onderbezet en overvraagd zijn. Jouw ervaring is niet verrassend, wel teleurstellend.
Dat is ook mijn ervaring. Ik mocht even meekijken op het scherm van de medewerker van de servicebalie toen ik mijn auto bracht voor een onderhoudsbeurt (4 jaar) en ik was verbaasd hoe warrig in de systemen is aangegeven wat er bij bepaalde werkzaamheden moet worden gedaan. Het leek op een hele slechte vertaling van Google translate en ik moest de tekst 2x lezen voor ik begreep wat ze gingen doen (terwijl ik aardig technisch onderlegd ben). Jammer en dat maakt het er niet makkelijker op voor de toch al schaarse auto monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:15
Vraagje voor de kenners:

Ik heb een ID4 leasewagen en ik laad vaak thuis op aan de laadpaal (die mijn werk geinstalleerd heeft) met de laadpas (om het verbruik te traceren). Nu heb ik recent een digitale meter (ref capaciteitstarief). Is er een mogelijkheid om ipv 11kW te laden aan bv 3.6kW te laden? Momenteel heb ik de functie gereduceerd laden opstaan maar dan laadt hij nog tegen 7kW.

Loadbalancing staat nog niet aan, moet ik aanvragen via de provider van de laadpaal. En dan is nog maar de vraag hoe ver ik de laadpaal dan kan instellen. Laden via het stopcontact is ook niet het slimste idee want zo wordt de elektriciteit niet terug betaald door de werkgever.
Nee ik heb ook geen giga thuisbatterij dat momenteel mijn top kan scheren :)

• proostyves
  • Laatst online: 14:47
gerre1 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:46:
Vraagje voor de kenners:

Ik heb een ID4 leasewagen en ik laad vaak thuis op aan de laadpaal (die mijn werk geinstalleerd heeft) met de laadpas (om het verbruik te traceren). Nu heb ik recent een digitale meter (ref capaciteitstarief). Is er een mogelijkheid om ipv 11kW te laden aan bv 3.6kW te laden? Momenteel heb ik de functie gereduceerd laden opstaan maar dan laadt hij nog tegen 7kW.

Loadbalancing staat nog niet aan, moet ik aanvragen via de provider van de laadpaal. En dan is nog maar de vraag hoe ver ik de laadpaal dan kan instellen. Laden via het stopcontact is ook niet het slimste idee want zo wordt de elektriciteit niet terug betaald door de werkgever.
Heb je via de paal geen mogelijkheid om dit in te stellen?
Bij bv. Alfen is het mogelijk om met min 1,8 kW te laden

• gerre1
proostyves schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:09:
[...]

Heb je via de paal geen mogelijkheid om dit in te stellen?
Bij bv. Alfen is het mogelijk om met min 1,8 kW te laden
:-( Nee alles wordt afgeblokt

• Jakkie takkie
Vraagje voor de kenners:

Volgens mij is de minimale laadsnelheid van de auto op 3 fasen wisselstroom 4kW. Bij mij stopt het laden als je onder de 4kW komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhd
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 13:10

dhd

Vraagje voor de kenners:

Ik zit met exact dezelfde situatie, behalve dat ik nu nog een analoge meter heb (maar vroeg of laat wordt die ook vervangen). Ik zit bij Leaseplan en de laadpaal is van Blink. Ik denk dat ik hen wel kan vragen om vanop afstand de snelheid van de laadpaal in te snoeren. Idee is dan om de laadpaal op 7kW in laten stellen en dan kan ik via de ID.4 de functie gereduceerd laden kiezen zodat ik op 3.5 kW uitkom...

• dhd
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 13:10

dhd

Jakkie takkie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:09:
[...]

Volgens mij is de minimale laadsnelheid van de auto op 3 fasen wisselstroom 4kW. Bij mij stopt het laden als je onder de 4kW komt.
Misschien dat bepaalde laadpalen dan automatisch overschakelen op monofasig laden?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

Tarin

Just plain weird.

@gerre1 Wat voor laadpaal is het? In de Wallbox van Elli die ik binnenkort ga installeren kan je de maximale laadstroom hardwarematig met een dip-switch instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 27-02-2025 16:43 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:05

EDB

Jakkie takkie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:09:
[...]

Mijn Ratio laadpaal heeft meerdere, instelbare standen. Het langzaamste is puur op overtollige zonnestroom met als ondergrens 1.4 kw. Die gebruikt dan 1 fase.
Een tussenstand die ik op zo’n 4 kw heb staan en het maximum 11 kw, dan uiteraard via de 3 fasen.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14:25
dhd schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:46:
[...]

Ik zit met exact dezelfde situatie, behalve dat ik nu nog een analoge meter heb (maar vroeg of laat wordt die ook vervangen). Ik zit bij Leaseplan en de laadpaal is van Blink. Ik denk dat ik hen wel kan vragen om vanop afstand de snelheid van de laadpaal in te snoeren. Idee is dan om de laadpaal op 7kW in laten stellen en dan kan ik via de ID.4 de functie gereduceerd laden kiezen zodat ik op 3.5 kW uitkom...
Dat laatste gaat niet werken. Als je de auto gereduceerd laden kiest doet hij gewoon 5,5 kW. Wil je lager zul je dat met de laadpaal in moeten stellen. 's nachts laden als er verder niets aanstaat zou een optie zijn zodat je capaciteitstarief niet boven 6 kW uitkomt.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

• Jakkie takkie
EDB schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Mijn Ratio laadpaal heeft meerdere, instelbare standen. Het langzaamste is puur op overtollige zonnestroom met als ondergrens 1.4 kw. Die gebruikt dan 1 fase.
Een tussenstand die ik op zo’n 4 kw heb staan en het maximum 11 kw, dan uiteraard via de 3 fasen.
Ik heb toevallig precies dezelfde denk ik. Op de Solar stand laad de auto bij mij altijd met minimaal 4kW dus bij 1,4kW trekt hij de rest uit het net, kijk maar eens op het display. Ik heb hem zo ingesteld dat ie niet de hele tijd aan en uit gaat.

De ratio kun je idd lager instellen, ik heb hem op 3x12A staan. Realiseer je dat je meer verliezen hebt bij een lagere laadstroom en die zijn toch al fors.

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkie takkie op 27-02-2025 19:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:51
@JohanF

Vandaag bericht gekregen betreffende het ontbrekende IDlight van mijn my25 ID3 pro business, het hoort wel aanwezig te zijn, ik wordt uitgenodigd voor een garage bezoek, wordt vervolgd....

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:00
sl1000 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:00:
[...]

bonk van de stabilisator stangen hoor je in bochten en over hobbelige weggetjes.
bonk met optrekken, afremmen is een verlijming van een tandwiel op de aandrijfas die losgegaan is.
Mijn vrouw heeft ID4.
En sinds laatste tijd horen we ook een bonk, alleen hoor ik die als ik bvb heel veel hebben moet keren en draaien.
Bvb. inparkeren.
Als ik daarna normaal optrek hoor ik bonk en voel ook iets dat op juiste plaats kom.
Ook in bocht van rechts en ik eruit accelereer.

Maar issue is dat het niet constant is, waardoor de dealer moeite heeft.
Maar zou dit hetzelfde issue kunnen zijn met stabilisator stang of aandrijfas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

scifoflux schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:16:
[...]

Mijn vrouw heeft ID4.
En sinds laatste tijd horen we ook een bonk, alleen hoor ik die als ik bvb heel veel hebben moet keren en draaien.
Bvb. inparkeren.
Als ik daarna normaal optrek hoor ik bonk en voel ook iets dat op juiste plaats kom.
Ook in bocht van rechts en ik eruit accelereer.

Maar issue is dat het niet constant is, waardoor de dealer moeite heeft.
Maar zou dit hetzelfde issue kunnen zijn met stabilisator stang of aandrijfas?
Aandrijfas achter. Zit een verlijming los. Bekend probleem. Twee dagen auto kwijt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:48
Jakkie takkie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Ik heb toevallig precies dezelfde denk ik. Op de Solar stand laad de auto bij mij altijd met minimaal 4kW dus bij 1,4kW trekt hij de rest uit het net, kijk maar eens op het display. Ik heb hem zo ingesteld dat ie niet de hele tijd aan en uit gaat.

De ratio kun je idd lager instellen, ik heb hem op 3x12A staan. Realiseer je dat je meer verliezen hebt bij een lagere laadstroom en die zijn toch al fors.
Wanneer je de laadpaal kunt laten schakelen tussen 3 fasen en 1 fase , kun je wel met 1,4 kW solar laden.
De auto wil minimaal 6A om te laden en kan zelf ook omschakelen naar 1 fase.

Ik weet niet welke paal jij hebt, maar mijn Zappi kan automatisch omschakelen.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:05

EDB

Jakkie takkie schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Ik heb de pure Solar stand ingesteld op 6ampere, 1-fase, het minimum wat de auto nodig heeft. Op een beetje mooie dag heb ik al snel een overschot van 3 a 4 kw dus dat gaat dan direct naar de auto en houdt hij via de P1 meter keurig Nul op de meter. Toegegeven, de verliezen zijn hoger maar ik verbruik niets en lever niets terug terwijl de auto toch geladen wordt.
Wel is het zo dat in de winter, als de warmtepomp alle zonne energie verbruikt en de opbrengst laag is, deze stand nutteloos is. Ik gebruik dan meestal gewoon 11kw stand of de Smart Solar stand, ingesteld op 4kw.

[ Voor 3% gewijzigd door EDB op 27-02-2025 22:06 ]

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
EDB schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:04:
[...]

Ik heb de pure Solar stand ingesteld op 6ampere, 1-fase, het minimum wat de auto nodig heeft. Op een beetje mooie dag heb ik al snel een overschot van 3 a 4 kw dus dat gaat dan direct naar de auto en houdt hij via de P1 meter keurig Nul op de meter. Toegegeven, de verliezen zijn hoger maar ik verbruik niets en lever niets terug terwijl de auto toch geladen wordt.
Wel is het zo dat in de winter, als de warmtepomp alle zonne energie verbruikt en de opbrengst laag is, deze stand nutteloos is. Ik gebruik dan meestal gewoon 11kw stand of de Smart Solar stand, ingesteld op 4kw.
Goede tip, ga ik ook proberen. Ik ben wel benieuwd of hij dan ook overschakeld naar 3-fase? Ik ga nl over de 16A heen als de PV maximaal levert.

[ Voor 7% gewijzigd door Jakkie takkie op 28-02-2025 08:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
Jakkie takkie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:34:
[...]

Goede tip, ga ik ook proberen. Ik ben wel benieuwd of hij dan ook overschakeld naar 3-fase? Ik ga nl over de 16A heen als de PV maximaal levert.
Wanner je automatisch schakelt tussen 1 en 3 fasen moet je inderdaad je automaat verzwaren, anders klapt hij er uit.
(Been there, got the t-shirt)

Met name wanneer je in 3 fasen onder de 6A zakt en terugschakelt naar 1 fase, komt hij boven de 16A. Duurde even voordat ik dat door had, maar dat is ook alweer 4,5 jaar geleden en toen was ik nog een groentje mbt e-rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 18:22
KrlGl schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:51:
[...]

toen was ik nog een groentje mbt e-rijden.
Haha, zo herkenbaar. Mijn eerste keer snelladen was bij zo'n snellader bij de mcdonalds. Prikte ik de AC kabel in de ID3 en stond ik echt even heel vreemd te kijken dat de auto niet harder ging dan 11KW laden :').

Ik had toen even nog niet door dat de CCS stekker daarvoor was.

[ Voor 26% gewijzigd door krakendmodem op 28-02-2025 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerre1
Tarin schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:43:
@gerre1 Wat voor laadpaal is het? In de Wallbox van Elli die ik binnenkort ga installeren kan je de maximale laadstroom hardwarematig met een dip-switch instellen.
Het is een Alfen Eve Single line. Maar ik twijfel er bijna niet aan dat er niet super veel mogelijk is met de laadpaal. Voor de prijs mag je al wat kunnen ;) .
Het grote probleem is dat je als particulier aan geen enkele setting kan van die laadpaal want de "support" zit bij Eneco Mobility.
Als je bedoelt de bescherming eraf en hendeltje overhalen, klinkt dat wel intressant!

Ik heb zelf ook een Zappi. Schitterend ding. Maar als ik daar mee laad, krijg ik geen verrekening met mijn werkgever.

Ik heb ondertussen iemand van Eneco Mobility opgebeld en hij raadde ook aan om de paal af te toppen naar bv 7 kW vanuit Eneco (software matig) (in de hoop dat je met gereduceerd laden dan naar bv 4kw gaat). Maar hij was niet zeker of dat wel zou werken. Ik vind het ook gewoon nogal belachelijk om de paal zelf te handicaperen 8)7 .

Bij Eneco Mobility zijn ze er wel mee bezig maar dat kan nog wel een paar jaar duren.

Wel grappig om te zien, hoeveel mensen hier met hetzelfde probleem struggelen.
Stiekem had ik gehoopt dat er via de ID4 zelf nog laad settings waren om onszelf te behelpen.
Nu financieel zal het ook niet zo verschikkelijk zijn aangezien mijn prosumenten tarief ook al een buffer is.

Ik zag ook het idee om enkel snachts te laden wat ik vooral een goed idee vind om de avondspits (koken, wasje draaien) te vermijden. Zelf zit ik ook nog met een warmtepomp :+ . Daarmee dat ik het vooral richting spreiding van de "grootste" verbruiker keek.
Zelf sta ik ook wel achter het idee van spreiding maar met mijn analoge meter ervoor heb ik gelukkig de straat nog niet plat gelegd :*) :*) :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Declaratie goedgekeurd gekregen..... *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkNIcZcHSnTQasPx9qy1YqVGaqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3CMuOq4NZkCNKuRpF8L8MXe.jpg?f=fotoalbum_large

Rijdt nét iets lekkerder, ook al is er standaard eigenlijk niets om over te klagen aangaande m'n ID.3.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 28-02-2025 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-08 11:26
gerre1 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:05:
[...]
Het is een Alfen Eve Single line. Maar ik twijfel er bijna niet aan dat er niet super veel mogelijk is met de laadpaal. Voor de prijs mag je al wat kunnen ;) .
Het grote probleem is dat je als particulier aan geen enkele setting kan van die laadpaal want de "support" zit bij Eneco Mobility.
Als je bedoelt de bescherming eraf en hendeltje overhalen, klinkt dat wel intressant!

Ik heb zelf ook een Zappi. Schitterend ding. Maar als ik daar mee laad, krijg ik geen verrekening met mijn werkgever.

Ik heb ondertussen iemand van Eneco Mobility opgebeld en hij raadde ook aan om de paal af te toppen naar bv 7 kW vanuit Eneco (software matig) (in de hoop dat je met gereduceerd laden dan naar bv 4kw gaat). Maar hij was niet zeker of dat wel zou werken. Ik vind het ook gewoon nogal belachelijk om de paal zelf te handicaperen 8)7 .

Bij Eneco Mobility zijn ze er wel mee bezig maar dat kan nog wel een paar jaar duren.
Check zeker even het andere draadje van de alfen laadpaal: [Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Er is (indien je de laadpaal in je thuisnetwerk hebt geprikt) heel veel mogelijk. Laatste versies van de Alfen laadpaal kunnen zelfs middels Wifi makkelijk toegevoegd worden in je thuisnetwerk. Welke stappen je dient te doorlopen staat uitvoerig in het andere draadje uitgelegd.
Zelf heb ik ook Eneco als back-office, met hun software kun je eigenlijk helemaal niets.
Zij verrekenen enkel. 8)7
Alfen zet gelukkig wel stappen de goede kant op met hun app. Of het nu gaat om solar charging, laadschema's met bepaalde max laadcapaciteit ect ect.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Will_M schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:30:
Declaratie goedgekeurd gekregen..... *O*

[Afbeelding]

Rijdt nét iets lekkerder, ook al is er standaard eigenlijk niets om over te klagen aangaande m'n ID.3.
Wat houdt de upgrade in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De drivetrain geeft daarmee een volledig vermogen van 170kW vrij in plaats van gelimiteerd te blijven tot de standaard 150kW. In Dld. heeft de MY25 Pro-S overigens af fabriek al 170kW.

Met een NL MY25 Pro-S (Business / 77kW):
Met de Performance Upgrade kun je de maximale prestaties van je ID. verhogen en zo een betere acceleratie bereiken.

- Verhoging van het maximale systeemvermogen van 150 kW naar 170 kW
- Verbeterde acceleratie (0-100 km/u) van 8,2 sec. naar 7,1 sec.

Houd er rekening mee dat het verhoogde acceleratievermogen kan leiden tot veranderingen in het rijgedrag, bijvoorbeeld bij het wegrijden.
Ik ben overigens wel benieuwd of dat deze 'Shop Only Upgrade' door VW ook beschikbaar gesteld wordt aan de 'zwakkere' 125kW ID.3 Pure modellen en óf dat daar dus ook gewoon de 170kW drivetrain in gemonteerd wordt door VW (iemand met zo'n 125kW versie zou dat laatste moeten kunnen zien op de site van de rdw onder 'Motor en Milieu | Milieuprestaties | Netto maximumvermogen elektrisch').

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 28-02-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Will_M schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Ik ben overigens wel benieuwd of dat deze 'Shop Only Upgrade' door VW ook beschikbaar gesteld wordt aan de 'zwakkere' 125kW ID.3 Pure modellen en óf dat daar dus ook gewoon de 170kW drivetrain in gemonteerd wordt door VW (iemand met zo'n 125kW versie zou dat laatste moeten kunnen zien op de site van de rdw onder 'Motor en Milieu | Milieuprestaties | Netto maximumvermogen elektrisch').
Ik heb een oude 2021 45kWh Pure:

Netto maximumvermogen elektrisch
110,00 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

1Mark schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Ik heb een oude 2021 45kWh Pure:

Netto maximumvermogen elektrisch
110,00 kW
Da's qua vermogen weer een hele andere drivetrain setting als die welke er tegenwoordig in Duitsland in de ID.3 geleverd (kunnen) worden :o
  • 125kW | Pure
  • 150kW | Pro
  • 170kW | Pro-S
  • 210kW | GTX
  • 240kW | GTX Performance
In Nederland hebben de MY25 ID.3 Pro en Pro-s beide een 170kW drivertrain aan boord en worden ze standaard beide met 150kW afgeleverd door PON (De importeur), de 210kW GTX wordt in z'n geheel niet aangeboden in Nederland echter heeft de Performance versie van de GTX waarschijnlijk exact dezelfde drivetrain met standaard al de Performance Upgrade geïnstalleerd. De GTX Performance versie is daar in tegen in Duitsland echter nog steeds niet te bestellen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:57
ik ga dit topic niet meer volgen, als gevolg van een nieuwe baan heb ik de keuze gemaakt om niet voor een salariswagen maar wel voor het zogenaamde mobiliteitsbudget (belgie) te gaan. mede hierdoor heb ik dan prive een voorraadauto aangeschaft, nl een cupra formentor 1.5 mhev business.
ben blij dat ik terug zal kunnen snel gaan tanken.
ik sluit niet uit dat ik in de toekomst terug elektrisch ga, maar zolang ik thuis zelf geen laadpaal heb, wacht ik nog even af

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
SiegmundB schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:41:
[..]maar zolang ik thuis zelf geen laadpaal heb, wacht ik nog even af
Oprecht verstandig besluit. Zonder laadpaal thuis is het zo'n gekloot. Tenminste dat was mijn ervaring de eerste 3 maanden electrisch rijden toen ik nog geen paal had thuis.
Dan zou ik absoluut ook voor een hybride variant gaan.
Formentor is ook echt een prima auto! Gefeliciteerd dus en veel plezier er van.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwadwo45
Kwadwo45 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Mee eens, ik zal een update met jullie delen als ik meer van ze heb gehoord, ook qua kosten.
Kleine update voor nu; na overleg met de dealer een diagnose afspraak bij een VW dealer in de buurt gemaakt voor 10 maart (eerst mogelijke optie). Totale kosten daarvan bedragen €367,33. Voor nu niet moeilijk over gedaan want ik wil graag verder komen in het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
Vandaag weer vele auto's op de snelweg gezien waarbij de lichtschakelaar op "auto" staat zonder achterlichten. Ik zou graag Scandinavian DRL aan willen zetten op mijn ID4.

Is er iemand met een ODB11 die (tegen betaling) mij zou willen helpen?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
driel24 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:51:
Vandaag weer vele auto's op de snelweg gezien waarbij de lichtschakelaar op "auto" staat zonder achterlichten. Ik zou graag Scandinavian DRL aan willen zetten op mijn ID4.

Check even in dit topic: Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5
en wellicht even @Rainesh of @Antera taggen. Die zijn wel vaker bezig met dergelijke zaken.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Kan ik je mee helpen met odis/vcds

Contact me maar als je dit wilt

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000

in welke regio woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
sl1000 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:24:
[...]

in welke regio woon je?
Klik op zijn profiel: Woonplaats Breda staat er dan. :)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
DonJunior schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:48:
[...]

Klik op zijn profiel: Woonplaats Breda staat er dan. :)
Huh, er staat toch Middelharnis? :)
Ik werk overigens in Lage Zwaluwe

Ben in PM contact met @Antera

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
driel24 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Huh, er staat toch Middelharnis? :)
Ik werk overigens in Lage Zwaluwe

Ben in PM contact met @Antera
LOL. Misverstand allom.. nevermind me

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DonJunior schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:25:
[...]

LOL. Misverstand allom.. nevermind me
Agh, het zijn afstanden welke met één acculading gewoon als retourtje te overbruggen zijn, toch >:)

Ik heb m'n Ross-Tech VCDS HEX-NET spul afgelopen weekend ook weer geüpdate naar de laatste 25.03.0 versie (incl. firmware) dus ik zal binnenkort ook weer eens gaan kijken of ik er nu iets mee kan gaan aanrichten op/bij m'n MY25 ID.3 met ID Software 5.2

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 04-03-2025 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:08

Haan

dotnetter

Over een half jaar verloopt het huidige leasecontract voor de ID.4. Het is mogelijk om nog een jaar te verlengen, maar ik heb al berekend dat minder gunstig is t.o.v. dit jaar een nieuwe elektrische auto (scheelt 700 euro bijtelling per jaar). Dus dat betekent dat er dit jaar een nieuwe auto gaat komen.

Mijn vrouw en ik zijn eigenlijk best tevreden over de ID.4 die we nu hebben (modeljaar 2021), dus in principe staat een nieuwe ID.4 hoog op de lijst. Of verklaren jullie ons voor gek en moeten we beter naar iets anders kijken (een beetje rondkijken naar andere merken kan natuurlijk sowieso geen kwaad)?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
Haan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:53:
Over een half jaar verloopt het huidige leasecontract voor de ID.4. Het is mogelijk om nog een jaar te verlengen, maar ik heb al berekend dat minder gunstig is t.o.v. dit jaar een nieuwe elektrische auto (scheelt 700 euro bijtelling per jaar). Dus dat betekent dat er dit jaar een nieuwe auto gaat komen.

Mijn vrouw en ik zijn eigenlijk best tevreden over de ID.4 die we nu hebben (modeljaar 2021), dus in principe staat een nieuwe ID.4 hoog op de lijst. Of verklaren jullie ons voor gek en moeten we beter naar iets anders kijken (een beetje rondkijken naar andere merken kan natuurlijk sowieso geen kwaad)?
Ik mag hopelijk/waarschijnlijk ook dit jaar een nieuwe uitzoeken. Ik ben wel tevreden over de ID.3 1st, 2020. In ieder geval onmeetbaar veel beter dan de Opel Corsa electric die ik hiervoor had.
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op de Skoda Elroq. Ook Volkswagen MEB platform, en net iets voordeliger als een ID3/4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burnoutpc

Als je de snelheid van laden nu al voldoende vindt en je bent tevreden over hoe het rijdt? Why not. Vooral de nieuwe motor met 286 pk rijdt heerlijk smeuïg! Alternatief zou je nog naar de Elroq/Enyaq kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Laatst online: 03-09 13:46
Heb dit forum al nagekeken maar vindt niet echt een uitsluitsel. Sinds een aantal maanden heb ik het probleem met mijn id4 first edition (2020): de GPS zegt dat ik 150 km verderop ben waardoor de auto ook gaat remmen als hij denkt dat hij bij een bocht of kruising komt. Daarnaast loopt een update , echter blijft deze dezelfde periode al steken. Heb de auto een poos minder nodig gehad, maar nu ik weer meer op pad ben is dit heel irritant.
De F19 fuse is er al een paar keer uit geweest maar dit mag tot op heden niet baten. Het lijkt alsof de auto ergens op hangt in de update, en dat het niet afronden van de update zorgt voor deze problemen. Echter kan ik die update nergens 'resetten' of opnieuw starten.
Iemand die dit probleem herkend, en een oplossing weet?

[ Voor 3% gewijzigd door Jester op 05-03-2025 15:01 ]

- hardware always changes.. -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het is aan het verbruik van de auto te merken dat het wat beter (lees: warmer) weer aan het worden is oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0azXsVQxJYiYB1b9MP1w0ZLJ20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCYPBzc26TeyCKjxnzil7qfH.jpg?f=fotoalbum_large

Met een 77kW accu een theoretisch bereik van 523Km. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-03-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

Als jij er toch tevreden mee bent.. gewoon doen dan. Ik zou eventueel nog een proefrit maken in de Enyaq of Elroq. Heb ik recent ook gedaan. Erg prettige auto wel hoor.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:14
Ik ben aan het kijken naar een ID3 occasion. Ik las dat defecte accucellen regelmatig voorkomen bij de 2020 First modellen. Geldt dit ook voor de Life en Pro modellen uit 2020? En is dit echt een veelvoorkomend probleem of uitzondering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Apolopo schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:07:
Ik ben aan het kijken naar een ID3 occasion. Ik las dat defecte accucellen regelmatig voorkomen bij de 2020 First modellen. Geldt dit ook voor de Life en Pro modellen uit 2020? En is dit echt een veelvoorkomend probleem of uitzondering?
Ik heb een Pro model uit 2020. Heb inderdaad de HoogVoltage accucellen defect gehad. Gerepareerd onder garantie. Er is een terugroepactie voor geweest. Dus je zou sowieso moeten controleren of deze is uitgevoerd.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Ik denk dat de kans dat je nu nog een auto tegenkomt die dat probleem heeft heel klein is. Wel even de degradatie checken want daar kunnen grote verschillen in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:28:
[...]

Ik denk dat de kans dat je nu nog een auto tegenkomt die dat probleem heeft heel klein is. Wel even de degradatie checken want daar kunnen grote verschillen in zitten.
Die van mij stond 2 maanden geleden ervoor bij de garage. Terugroepactie gedaan destijds, toen is er niets gevonden en kon ik gewoon doorrijden.
Mij problemen kwamen pas veel later.
Ik zou echt adviseren om inderdaad gewoon een accurapport uit te draaien en heel voorzichtig te zijn met aannames.

Een miskoop doen met een auto is al vervelend, maar een EV kopen met een gare accu lijkt me een tikkie erger.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Mijn advies is om voor een origineel NL geleverde auto te gaan. Zo kan je veel makkelijker aanspraak maken op garantie, 8 jaar op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:14
Dank voor de reacties. Speelt het probleem met de accucellen alleen bij een deel van de 2020 modellen of komt het ook veel voor bij de 2021 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik heb sinds een tijdje hetzelfde probleem, gps locatie van de auto klopt totaal niet. En blijkbaar geeft de auto toch gps info door want als ik carplay connect klopt de gps positie ok mijn iPhone ook niet ( bij disconnect wel weer perfect).

Nu gaat de auto naar de dealer voor garantie maar die durfde al te beginnen over verlopen garantie (!). De auto is 2,5 jaar oud en dan het lef hebben om hiermee te komen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze een wettelijke garantie te verlenen hebben als verkoper. Een GPS module die zo snel defect is is natuurlijk buiten alle redelijkheid.

Wordt vervolgd…
Jester schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:01:
Heb dit forum al nagekeken maar vindt niet echt een uitsluitsel. Sinds een aantal maanden heb ik het probleem met mijn id4 first edition (2020): de GPS zegt dat ik 150 km verderop ben waardoor de auto ook gaat remmen als hij denkt dat hij bij een bocht of kruising komt. Daarnaast loopt een update , echter blijft deze dezelfde periode al steken. Heb de auto een poos minder nodig gehad, maar nu ik weer meer op pad ben is dit heel irritant.
De F19 fuse is er al een paar keer uit geweest maar dit mag tot op heden niet baten. Het lijkt alsof de auto ergens op hangt in de update, en dat het niet afronden van de update zorgt voor deze problemen. Echter kan ik die update nergens 'resetten' of opnieuw starten.
Iemand die dit probleem herkend, en een oplossing weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

DonJunior schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:10:
[...]

Die van mij stond 2 maanden geleden ervoor bij de garage. Terugroepactie gedaan destijds, toen is er niets gevonden en kon ik gewoon doorrijden.
Mij problemen kwamen pas veel later.
Ik zou echt adviseren om inderdaad gewoon een accurapport uit te draaien en heel voorzichtig te zijn met aannames.

Een miskoop doen met een auto is al vervelend, maar een EV kopen met een gare accu lijkt me een tikkie erger.
Ik kan hetzelfde zeggen als @DonJunior hier, ik heb ongeveer in dezelfde periode als hem deze problemen gekregen. Gelukkig idd 8 jaar garantie / max 160k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Laatst online: 03-09 13:46
Vighu schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:35:
Ik heb sinds een tijdje hetzelfde probleem, gps locatie van de auto klopt totaal niet. En blijkbaar geeft de auto toch gps info door want als ik carplay connect klopt de gps positie ok mijn iPhone ook niet ( bij disconnect wel weer perfect).

Nu gaat de auto naar de dealer voor garantie maar die durfde al te beginnen over verlopen garantie (!). De auto is 2,5 jaar oud en dan het lef hebben om hiermee te komen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze een wettelijke garantie te verlenen hebben als verkoper. Een GPS module die zo snel defect is is natuurlijk buiten alle redelijkheid.

Wordt vervolgd…

[...]
Heb jij ook dat er een update blijft steken?

Vanochtend bij de garage geweest, zou nog een update moeten worden geïnstalleerd (dacht dat ik 3.2 al had, 3.5 zal wellicht blijven hangen ivm afwijkende componenten)? Medewerker kon niet beloven dat het onder onderhoud/service viel maar dacht van wel. 17 maart gaat ie voor 2 dagen weer naar de dealer voor update + inspectie..

- hardware always changes.. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:11
Apolopo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:10:
Dank voor de reacties. Speelt het probleem met de accucellen alleen bij een deel van de 2020 modellen of komt het ook veel voor bij de 2021 modellen?
Dit komt ook vaker voor. De reden dat je dit over first editions vaker hoort is dat deze veel in de omloop zijn en dat bij de oudere auto’s de problemen natuurlijk ook eerder aan het licht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
zjeeraar84 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:25:
[...]

Mijn advies is om voor een origineel NL geleverde auto te gaan. Zo kan je veel makkelijker aanspraak maken op garantie, 8 jaar op de accu.
Ik heb nog nooit problemen gehad met garantie bij geïmporteerde auto’s van VW. Inmiddels de derde Duitse VW. Wel altijd bij een dealer gekocht of nog binnen de periode van fabrieksgarantie. In Duitsland kun je ook auto’s kopen met internationaal geldende VW fabrieksgarantie (wat eigenlijk gewoon een soort ‘verzekering’ is overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:15
Ze hebben geluisterd. : ) De echte knoppen komen terug. https://www.theverge.com/...s-buttons-coming-id-2-all

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
Dat kan er ook mee te maken hebben dat de NCAP organisatie bezig is met een nieuwe regel dat bediening uitsluitend via een touchscreen ‘strafpunten’ oplevert bij de veiligheidsbeoordeling

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In het kader van 'Nou is 'ie weer ROOD' (en mooi rood is niet lelijk):

Zoals bijna drie maanden geleden al door me beloofd bij deze nog wat foto's van m'n MY2025 Full-Option ID.3 Pro-S Business Het was vandaag heerlijk weer om de auto voor de alleréérste keer even te gaan wassen dus met ± 4000Km op de ODO is 'ie nu ook weer / nog steeds zo goed als nieuw (en uiteraard altijd als door een oud opaatje bereden, vandaar dan ook de 231PK Perfomance Upgrade....).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaWBynpMrc4szqWC068OpckVhHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQp9VrhqHEutVs2Jr7xAd7cV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjtwadTDWribhoR-xEj7hAYxN-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3j2dpyofBKkxrHfb6UxOxRFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQboswwAeWsdDAI542ARC-BI-6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpAG63DGfq2U4NlvrNyYBmzp.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal Full-Option is 'ie volgens de VW prijslijst overigens niet. Enige extra af-fabriek te laten monteren optie welke ik achterwege gelaten heb is de zogenaamde 'steunhaak' ten behoeve van een fietsendrager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
In mijn zoektocht naar een ID4 occasion valt me op dat maar een enkele garage de SoH van de batterij erbij vermeldt. In principe te verklaren omdat dit niet zonder extra tools uitgelezen kan worden, maar het verkleint het aanbod wel aanzienlijk als je dit percentage een must have vindt. Omdat er maar zo weinig aanbieders zijn die de SoH vermelden vraag ik me bijna af: is het raar om dit als must have op mijn lijstje te hebben staan?

strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
@Melkbus Nee dat is geen rare eis. Gewoon boven aan je lijst laten staan.
Garages moeten ook gewoon mee met de tijd en accepteren dat dit verzoek erbij hoort. Laatst met mn schoonbroer een Hybride EV gekocht en ook een rapport verzocht. Heeft het bedrijf gewoon netjes gedaan. Dat ze de tools niet hebben om dit te doen dan zou ik daar sowieso de auto niet halen want dan hebben ze eigenlijk geen idee wat ze zelf hebben ingekocht. Dat is vreemd wat mij betreft.

*sowieso

Pagina: 1 ... 366 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.