Ik heb in t verleden ook gehad dat die meermaals op uit gezet werd. Maar nu al weer een tijdje op automatisch.Dave_R schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:59:
[...]
Yep. Precies dit. ID3 1st, SW 3.2. Geen patroon in te ontdekken ook; ik zet hem altijd AAN maar hij staat na een aantal dagen steevast weer UIT.
[ Voor 20% gewijzigd door burnoutpc op 11-02-2025 10:19 ]
Dit staat aangevinkt, VW loopt op dat vlak dus achter spijtig genoegburnoutpc schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:27:
[...]
Als je inlogt op de VW site dan zie je als het goed is een kaartupdate staan. Ik moet er nog eens naar kijken.
review: Laad je auto slim op met Home Assistant - Zo vind je altijd een vrije...
@NickC Je kunt ook op het beeld 'tikken' en zo een specifieke camera selecteren
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 11-02-2025 11:58 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zeker niet irritant, snap 'm volledig. Gaat hier om een ID4 (2023) met SW3.7 (kreeg gisterenavond nog een kleine OTA update).Will_M schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:14:
[...]
Misschien een beetje een 'irritante' vraag maar: Welke ID.x auto met welke ID Softwareversie? Ik begin steeds beter te begrijpen waarom @True tijdens de launch een nieuw topic gestart is voor de ID.7 op het moment dat die auto's als éérste met ID Software v5.x uitgeleverd werden maar het begint ook hier (en daar) wel van belang te gaan worden om de exacte combi te kennen doordat bijvoorbeeld ook de ID.3 nu af fabriek uitgeleverd wordt met ID Software v5.x ....
Oke, ik heb alleen hier niets voor gedaan. Behalve auto in achteruit zetten. En dit is ook pas echt de 2e keer in zeg maar 2 weken tijd.@NickC Je kunt ook op het beeld 'tikken' en zo een specifieke camera selecteren
Staat het delen van je locatie met VW aan in de privacy settings? Dat is ook nodig voor updates ontvangenrukke schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:48:
[...]
Dit staat aangevinkt, VW loopt op dat vlak dus achter spijtig genoeg
Heb je 'Klimatisering' ook aangezet in de 'Mobiele Online Diensten' onder 'Instellingen' in de App? Veel zaken zitten een beetje dubbel / op meerdere plekken in de App waarbij ze elkaar ook wel eens in de weg gaan zitten, is mijn ervaring met ID Software v5.2 in een ID.3 in ieder geval.Dave_R schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:59:
[...]
Yep. Precies dit. ID3 1st, SW 3.2. Geen patroon in te ontdekken ook; ik zet hem altijd AAN maar hij staat na een aantal dagen steevast weer UIT.
Online Kaartupdates is ook zo'n optie welke zich dáár bevindt overigens.
Zojuist weer een update van de garage. Ik hoef de auto niet voor maart terug te verwachten. Probleem zit inderdaad in de high voltage accu en het is passen en meten om het vervangen van de betreffende accu in de planning te krijgen. Baal er enorm van! Ik ben de auto nu kwijt sinds 27 januari en 7 maart wordt nu als verwachte datum gegeven. Andere halve week later reis ik naar noord Italië voor een weekje wintersport, hoop dat m’n splinternieuwe id.4 (november-24) daar dan weer klaar voor is.Boy schreef op maandag 3 februari 2025 @ 05:59:
[...]
@NB_9 ik heb dezelfde ervaring als @DonJunior , net geen 2 weken weggeweest.
En hij kwam compleet schoon terugHij was nogal een tijdje niet gepoetst en hij blinkte weer als nieuw. ik moet dat echt wat vaker bijhouden, m'n vrouw wil al geen witte auto meer omdat ik het wat nalaat met poetsen xD
Pfoe dat is wel zuur zeg.. sterkte daarmee. Niet cool dat VW ook zo traag is met oplossingen.NB_9 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:52:
[...]
Zojuist weer een update van de garage. Ik hoef de auto niet voor maart terug te verwachten. Probleem zit inderdaad in de high voltage accu en het is passen en meten om het vervangen van de betreffende accu in de planning te krijgen. Baal er enorm van! Ik ben de auto nu kwijt sinds 27 januari en 7 maart wordt nu als verwachte datum gegeven. Andere halve week later reis ik naar noord Italië voor een weekje wintersport, hoop dat m’n splinternieuwe id.4 (november-24) daar dan weer klaar voor is.
*sowieso
Ja, die optie staat altijd aan (en die blijft wel netjes aan staan...).Will_M schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:31:
[...]
Heb je 'Klimatisering' ook aangezet in de 'Mobiele Online Diensten' onder 'Instellingen' in de App? Veel zaken zitten een beetje dubbel / op meerdere plekken in de App waarbij ze elkaar ook wel eens in de weg gaan zitten, is mijn ervaring met ID Software v5.2 in een ID.3 in ieder geval.
Bizarre reparatietijden...NB_9 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:52:
[...]
Zojuist weer een update van de garage. Ik hoef de auto niet voor maart terug te verwachten. Probleem zit inderdaad in de high voltage accu en het is passen en meten om het vervangen van de betreffende accu in de planning te krijgen. Baal er enorm van! Ik ben de auto nu kwijt sinds 27 januari en 7 maart wordt nu als verwachte datum gegeven. Andere halve week later reis ik naar noord Italië voor een weekje wintersport, hoop dat m’n splinternieuwe id.4 (november-24) daar dan weer klaar voor is.
de reparatie zelf was wel binnen een dag gepiept bij mij, ze hadden er 2 dagen voor uitgetrokken. Ik denk dat ze nog niet veel ervaring hebben/kunnen inschatten?
Hopelijk heb je wel fatsoenlijk vervangend vervoer gekregen?
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik had hem ook.EDB schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:33:
Vandaag weer een kleine update
Fijne melding die misschien technisch waar is maar waar je helemaal niets aan hebt.
Wie weet welke versie voertuig je hebt ...
Ja inderdaad. Het betreft een leaseauto dus ik heb ook de leasemaatschappij even aan het werk gezet. De monteur geeft aan dat het twee dagen werk is, maar dat het plannen lastig is. Beetje jammer dat dat mijn probleem is geworden.Boy schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 06:11:
[...]
Bizarre reparatietijden...
de reparatie zelf was wel binnen een dag gepiept bij mij, ze hadden er 2 dagen voor uitgetrokken. Ik denk dat ze nog niet veel ervaring hebben/kunnen inschatten?
Hopelijk heb je wel fatsoenlijk vervangend vervoer gekregen?
En omdat het een leaseauto betreft en vervangend vervoer direct beschikbaar was, voelt het alsof ik niet mag klagen. Er is tijdelijk een ID.5 (2022) gehuurd via Easyrent. Prima auto uiteraard, maar wel de meest kale versie, auto is offline dus inzicht in opladen etc. heb ik momenteel niet.
In huurauto's meld ik mezelf meestal gewoon aan als hoofdgebruiker, waardoor die functionaliteit wel beschikbaar wordt. Maar dat is voor ieder een eigen keuze natuurlijk. En het lukt niet altijd, want soms werkt het terugzetten naar fabrieksinstellingen niet helemaal lekker.NB_9 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:26:
[...]
En omdat het een leaseauto betreft en vervangend vervoer direct beschikbaar was, voelt het alsof ik niet mag klagen. Er is tijdelijk een ID.5 (2022) gehuurd via Easyrent. Prima auto uiteraard, maar wel de meest kale versie, auto is offline dus inzicht in opladen etc. heb ik momenteel niet.
Hier ook vanmorgen. Hoop updates de laatste paar weken die ook nog eens redelijk snel en goed gaan. Het wordt nog eens wat!
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Ik kom zo nu en dan eens meekijken in andere fora over hoe het met de software "elders" gaat. En het valt niet altijd mee om nu uit te maken of de aangehaalde problemen echt representatief zijn voor de "on"betrouwbaarheid van het één of het andere model.Hemmik schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:01:
Ik heb ook een melding over een update maar durf hem nog niet te installeren. 3.7 heeft m'n ID.3 gebricked en een maand uit de running gehaald. Iemand met een mislukte update die deze update aandurft?
Maar dit is nu toch écht geen reklame voor de betrouwbaarheid van de ID.3... Wat mij betreft: een showstopper. Temeer daar iemand uit mijn omgeving al eerder eens kloeg over de lange servicetijden en het niet OTA (kunnen) gaan van sommige updates (was dacht ik wel één van de héél eerste ID.3's).
Model 3 LR (model 2023)
2,5 graden buiten / 29% batterij / 76kW vermogen.
ID5 - 2022
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Dramatisch... ID.4 1st 2020..... Eergisterochtend bij 1 graad 10% 60-64kw bij een 350kW Ionity. Na 2 uur rijden, waarvan de laatste 5 km stad. Het werd ook niet beter na een half uur of zo. De nacht was kouder, dus de accu ook..... Het viel zo tegen, dat ik na dik een half uur de stekker ruit heb gehaald en 1 km verderop naar Tesla ben gereden. Daar kreeg ik niet meer dan 56kWDutchWing schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:20:
Welke vermogen krijgen jullie momenteel met deze temperaturen uit de snellader?
2,5 graden buiten / 29% batterij / 76kW vermogen.
ID5 - 2022
Ik verlang naar de zomer. Dan haal ik meestal de 175kW in de piek. Ik ga volgende week vrijdag met wintersport, maar ben blij te zien dat de dagtemperatuur dan iets van 10gr lijkt te worden.
Op de terugweg 's avonds moest ik overigens ook nog laden bij dezelfde Ionity met ongeveer dezelfde temperatuur en accu%. Toen heb ik de laatste 10 km even flink lopen gassen en regenereren om de accu op te warmen en dat hielp en toen kreeg ik gelijk aan het begin 102kW, dat later wel terugliep, naarmate de 80% werd genaderd, tot ik meen iets van 60kW
[ Voor 26% gewijzigd door kisik op 13-02-2025 14:35 ]
Je kan in Setup-Systeeminformatie in auto kijken van welke datum je navigatieDB is.Dit staat aangevinkt, VW loopt op dat vlak dus achter spijtig genoeg
momenteel bij mij 25/1 (januari dus).
Wordt automatisch bijgewerkt zonder je daar melding van krijgt (normaal ca om de 2 maanden).
De versie op de website loopt altijd veel verder achter en moet je ook niet gebruiken.
Zo.. 'living on the edge'PB1983 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:50:
Tijdens de stilstaande file bij de Meern op de A12 gisterenochtend maar geïnstalleerd. Ik stond toch stil.. Ik stond wel lekker in een ID.3 first editions treintje.
Echt, no way, dat ik tijdens een rit mijn auto zou updaten. Je zal niet de eerste zijn waarvan de auto gebricked wordt en je geen kant meer op kan.
*sowieso
Zit je zelf in de auto tijdens het laden? Ik dacht weleens gelezen te hebben dat de klimatisering alleen werkt voor of de accu of het klimaat in de auto. Ik haal met exact dezelfde auto wel betere snelheden nu, wel dezelfde piek in de zomer overigens.kisik schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:30:
[...]
Dramatisch... ID.4 1st 2020..... Eergisterochtend bij 1 graad 10% 60-64kw bij een 350kW Ionity. Na 2 uur rijden, waarvan de laatste 5 km stad. Het werd ook niet beter na een half uur of zo. De nacht was kouder, dus de accu ook..... Het viel zo tegen, dat ik na dik een half uur de stekker ruit heb gehaald en 1 km verderop naar Tesla ben gereden. Daar kreeg ik niet meer dan 56kW
Ik verlang naar de zomer. Dan haal ik meestal de 175kW in de piek. Ik ga volgende week vrijdag met wintersport, maar ben blij te zien dat de dagtemperatuur dan iets van 10gr lijkt te worden.
Op de terugweg 's avonds moest ik overigens ook nog laden bij dezelfde Ionity met ongeveer dezelfde temperatuur en accu%. Toen heb ik de laatste 10 km even flink lopen gassen en regenereren om de accu op te warmen en dat hielp en toen kreeg ik gelijk aan het begin 102kW, dat later wel terugliep, naarmate de 80% werd genaderd, tot ik meen iets van 60kW
Zat zelf in de auto idd. Ik was hier na ruim 4 jaar niet mee bekend eerlijk gezegd. Ook als je een warmtepomp hebt?Electromonkey schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:20:
[...]
Zit je zelf in de auto tijdens het laden? Ik dacht weleens gelezen te hebben dat de klimatisering alleen werkt voor of de accu of het klimaat in de auto. Ik haal met exact dezelfde auto wel betere snelheden nu, wel dezelfde piek in de zomer overigens.
Dit was denk ik tegelijkertijd de eerste keer snelladen in die 4 jaar met behoorlijk koud weer dat ik erin ben blijven zitten. Normaal wel eruit en even naar een wc of koffie pakken.
Volgens mij kan een We-Connect update je auto niet brikken, ik heb het toevallig op dezelfde manier gaan(Alleen stondi k voor een stoplichtDonJunior schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:27:
[...]
Zo.. 'living on the edge'![]()
Echt, no way, dat ik tijdens een rit mijn auto zou updaten. Je zal niet de eerste zijn waarvan de auto gebricked wordt en je geen kant meer op kan.
Gisteren heeft mijn ID.3 First een "inspectie" gehad, terugroepactie op de hoog voltage uitgevoerd(die bleek in orde) en de ruitenwissers zijn vervangen. Is ook meteen het eerste slijtage deel in 4 jaar wat is vervangen. Nog 1 jaartje te gaan met deze auto, buiten een versnelling schakelaar die het niet meer deed geen enkel issue gehad met de auto.
Ik stond gisteren met de auto bij de supermarkt in Zuid-Spanje en klikte gedachteloos de update aan. Een seconde later dacht ik ook bij mezelf dat ik dat beter hier en nu niet had moeten doen…DonJunior schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:27:
[...]
Zo.. 'living on the edge'![]()
Het ging gelukkig goed en snel maar bij een volgende update wacht ik toch maar even tot ik weer in NL ben ipv 2600 km van huis.
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Nu paar maanden de mijne, zit nog volop door het topic te bladeren… Eerste winter, op deze paar dagen na dik tevreden met de prestatie en het rijbereik.kisik schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:30:
[...]
Dramatisch... ID.4 1st 2020..... Eergisterochtend bij 1 graad 10% 60-64kw bij een 350kW Ionity. Na 2 uur rijden, waarvan de laatste 5 km stad. Het werd ook niet beter na een half uur of zo. De nacht was kouder, dus de accu ook..... Het viel zo tegen, dat ik na dik een half uur de stekker ruit heb gehaald en 1 km verderop naar Tesla ben gereden. Daar kreeg ik niet meer dan 56kW
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Heb ooit eens in het facebook ID4 forum gelezen dat iemand de 3.2 update oid aanklikte op het terrrein van de supermarkt. Die update duurt uren. Die is letterlijk met de metro naar huis gegaan. Offtopic, maar vond het een mooi verhaal. Niet te snel op updaten klikken.EDB schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:22:
[...]
Ik stond gisteren met de auto bij de supermarkt in Zuid-Spanje en klikte gedachteloos de update aan. Een seconde later dacht ik ook bij mezelf dat ik dat beter hier en nu niet had moeten doen…
Het ging gelukkig goed en snel maar bij een volgende update wacht ik toch maar even tot ik weer in NL ben ipv 2600 km van huis.
Warmtepomp doet bijna niks in het NL klimaat. Ik heb m en een collega heeft een identieke ID4 zonder en we hebben nagenoeg dezelfde actieradius in de winter. Ik denk dat banden en rijstijl meer invloed hebben op je actieradius dan een warmtepomp.kisik schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:23:
[...]
Zat zelf in de auto idd. Ik was hier na ruim 4 jaar niet mee bekend eerlijk gezegd. Ook als je een warmtepomp hebt?
En in theorie zou die je laadprobleem alleen verergeren omdat de wp warmte van de accu transporteert naar het interieur.
Beiden idd, maar de banden....... Als je op een droge weg rijdt en heel even door een plas of ernstig nat wegdeel rijdt, voel je dat gelijk (meer weerstand).Vooral met winterbanden.LastSamurai schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:47:
.........Ik denk dat banden en rijstijl meer invloed hebben op je actieradius dan een warmtepomp.
......
Sinds vandaag lane assist storing die niet meer weg gaat. Iets met de camera.
Lijstje word steeds groter van dingen die fout zijn gegaan:
- E-sound module stuk.
- Touch display ghost touches, ook temperaturen vanzelf hoog/laag.
- Geen internetverbinding meer, wel 4g icoon maar alle functionaliteit stuk, fabrieksreset werkt ook niet meer.
- Achteruitrij camera doet het soms niet.
- Front-camera storing, geen lane assist en emergency assist.
- Laadklep ging niet meer op slot.
Jup, same here. Ik las "De update duurt ongeveer een uur".LastSamurai schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:44:
[...]
Heb ooit eens in het facebook ID4 forum gelezen dat iemand de 3.2 update oid aanklikte op het terrrein van de supermarkt. Die update duurt uren. Die is letterlijk met de metro naar huis gegaan. Offtopic, maar vond het een mooi verhaal. Niet te snel op updaten klikken.
Dus ik dacht (let wel, dit was echt in het begin van de ID.3 in 2021 ofzo ergens) "Mooi dan kan ik boodschappen doen en als ik terug kom is de auto wel klaar.. "
Na een uur terug bij de auto..jammer joh. Sta je dan met je boodschappen tassen en een auto zo dood als een baksteen die nergens op reageert

*sowieso
De officiële garantie mag dan voorbij zijn, in dit geval spreken we toch gewoon over een ondeugdelijk product? Ik zou juridisch advies inwinnen als de garage niet mee wil werken.jeantje schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:41:
Dit alles binnen 12.000km, garantie voorbij, kostenteller om en nabij de 2150 euro aan reparaties.
Maandagmorgen model dusjeantje schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:41:
Helaas bij mij minder plezier.
Lijstje word steeds groter van dingen die fout zijn gegaan:
Dit alles binnen 12.000km, garantie voorbij, kostenteller om en nabij de 2150 euro aan reparaties.

Het verschil kan nie groter zijn tussen mensen die helemaal geen problemen ervaren of alles ervaren.
Wellicht is de storing van lane assist eenvoudig op te lossen met een hercalibratie?
Ik heb nog nooit enig verschil gemerkt tussen auto's met en zonder warmtepomp. Bij mijn opdrachtgever hebben ze een tiental ID3's rijden zonder maar die hebben hetzelfde bereik. Sterker nog, als je een warmtepomp hebt ben je uiteindelijk zo veel meer € kwijt voor onderhoud dat je aan het einde van de rit aanzienlijk meer geld kwijt bent aan onderhoud.LastSamurai schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:47:
[...]
Warmtepomp doet bijna niks in het NL klimaat. Ik heb m en een collega heeft een identieke ID4 zonder en we hebben nagenoeg dezelfde actieradius in de winter. Ik denk dat banden en rijstijl meer invloed hebben op je actieradius dan een warmtepomp.
En in theorie zou die je laadprobleem alleen verergeren omdat de wp warmte van de accu transporteert naar het interieur.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Waar zit dat dan in? Is een warmtepomp niet gewoon een airco maar dan met een faseverandering van het koelmiddel?Jakkie takkie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:39:
[...]
Ik heb nog nooit enig verschil gemerkt tussen auto's met en zonder warmtepomp. Bij mijn opdrachtgever hebben ze een tiental ID3's rijden zonder maar die hebben hetzelfde bereik. Sterker nog, als je een warmtepomp hebt ben je uiteindelijk zo veel meer € kwijt voor onderhoud dat je aan het einde van de rit aanzienlijk meer geld kwijt bent aan onderhoud.
Ik heb een half jaartje geleden mijn wielen vervangen, was 18 inch standaard LM, nu standaard 20 inch LM. Scheelt bij mijn auto ca. 1,7kWh per 100km, ca. 11% t.o.v. gemiddelde vanaf aanschaf. Volgende winter gaan de 18 inch er weer onder.kisik schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:26:
[...]
Beiden idd, maar de banden....... Als je op een droge weg rijdt en heel even door een plas of ernstig nat wegdeel rijdt, voel je dat gelijk (meer weerstand).Vooral met winterbanden.
Het schijnt dat de vloeistof (dus niet het koudemiddel) om de 2 jaar moet worden vervangen. Ik zag een berichtje op het duitse forum dat dat daar ruim €500 kost. Wat het hier kost weet ik niet, bij mijn meest recente onderhoudsbeurt hebben ze dat niet uitgevoerd omdat de dealer niet precies begreep wat de bedoeling was, stond ook heel raar omschreven in de werkorder die het systeem van VW genereerde. Auto's met warmtepomp zijn hier een zeldzaamheid volgens mij, bij de eerste lichting ID's kon je die niet eens kiezen. Was voor mij een van de redenen hem in Duitsland te halen.... spijtburnoutpc schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:42:
[...]
Waar zit dat dan in? Is een warmtepomp niet gewoon een airco maar dan met een faseverandering van het koelmiddel?
[ Voor 124% gewijzigd door burnoutpc op 14-02-2025 15:56 . Reden: had niet goed gelezen, ging over koelvloeistof, niet koudemiddel ]
Dat is echt zwaar klote, zeker als je hem als particulier zelf heb gekocht. Denk je goed bezig te zijn.... dat 'goedkoop elektrisch rijden' zoals gepromoot door de overheid pakt in de praktijk toch wat anders uit. Wat te denken van afschrijving van 30k in 3 jaarjeantje schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:41:
Lijstje word steeds groter van dingen die fout zijn gegaan:Dit alles binnen 12.000km, garantie voorbij, kostenteller om en nabij de 2150 euro aan reparaties.
- E-sound module stuk.
- Geen internetverbinding meer, wel 4g icoon maar alle functionaliteit stuk, fabrieksreset werkt ook niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkie takkie op 14-02-2025 15:50 ]
Het is best interessant om eens te horen hoe dat zit. Als consument heb je theoretisch natuurlijk altijd langer garantie maar volgens mij is het in het huidige verkoopmodel zo dat je formeel garantie zou moeten krijgen van Volkswagen Duitsland. Dat lijkt me een lange strijd als je die aan moet gaan.AlphaRomeo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:55:
[...]
De officiële garantie mag dan voorbij zijn, in dit geval spreken we toch gewoon over een ondeugdelijk product? Ik zou juridisch advies inwinnen als de garage niet mee wil werken.
Gaat dus niet om het koudemiddel maar om de 'koelvloeistof'. Een of andere glycol achtige oplossing zal dat zijn. Koudemiddel van een warmtepomp is meestal onderhoudsvrij.burnoutpc schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:48:
Ik weet wel dat bijvoorbeeld onze fiesta een bepaald koelmiddel heeft dat 1: tergend langzaam erin gepompt moet worden en 2: een stuuk duurder is dan de oude koudemiddelen. Dat zal voor de ID3 niet anders zijn in geval van die warmtepomp dan denk ik.
Gok dat het te maken heeft met dat langer duurt om vocht en gasbellen uit het systeem te trekken. Lekker prijskaartje eraan hangen want minder vaak een nieuwe auto aan 't apparaat.
Had verkeerd gelezenJakkie takkie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:53:
[...]
Gaat dus niet om het koudemiddel maar om de 'koelvloeistof'. Een of andere glycol achtige oplossing zal dat zijn. Koudemiddel van een warmtepomp is meestal onderhoudsvrij.

[ Voor 28% gewijzigd door burnoutpc op 14-02-2025 15:57 ]
Garantie voorbij ná slechts 12.000 Km? Lijkt me daarmee dan ook géén aan jou 'Fabrieks-Nieuw geleverde' ID.x te zijn geweest en je dus de discussie middels 'de dealer' (handelaar?) / Bovag aan moet gaan (en dus niet direct met VW / PON (de importeur))?jeantje schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:41:
Lijstje word steeds groter van dingen die fout zijn gegaan:Dit alles binnen 12.000km, garantie voorbij, kostenteller om en nabij de 2150 euro aan reparaties.
- E-sound module stuk.
Of bedoel je te zeggen dat al die door jou genoemde ellende pas ontstaan is binnen 12K aan kilometers direct ná het aflopen van de standaard fabrieksgarantie en dat je eigenlijk gewoon een 'Non Conform' product hebt ontvangen bij levering als zijnde 'fabrieks-nieuw'?
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 14-02-2025 18:03 ]
Werkt bij mij goed (ID.3 1st 2020)UTMachine schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:03:
Sinds een moment geleden, is de VW app gestopt met werken? Iemand anders last van? Inloggen kan, maar blijft vragen om een VIN in te voeren.
Rare is, de website:
https://www.vwbedrijfswag...en-apps/myvolkswagen.html
werkt ook niet meer bij mij ...
Maar de volgende werkt wel:
https://id.vwgroup.io/account
[ Voor 9% gewijzigd door UTMachine op 15-02-2025 10:14 ]
De app werkt hier wel maar… hij vraagt nu wel om een servicepartner te selecteren.UTMachine schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:03:
Sinds een moment geleden, is de VW app gestopt met werken? Iemand anders last van? Inloggen kan, maar blijft vragen om een VIN in te voeren.
Dat gebeurt overigens vaker en komt altijd vanzelf weer goed. Denk dat VW even bezig is en dat straks alles gewoon weer werkt.
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Hopelijk is dat het uiteindelijk (fingers crossed). Ik vind de online service van VW wel een beetje tegenvallen (qua stabiliteit overdag)EDB schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:33:
[...]
De app werkt hier wel maar… hij vraagt nu wel om een servicepartner te selecteren.
Dat gebeurt overigens vaker en komt altijd vanzelf weer goed. Denk dat VW even bezig is en dat straks alles gewoon weer werkt.
Het is een tweedehands import uit Duitsland met 12.000km gekocht, deze problemen zijn soms opgelost door de importeur waar ik hem gekocht heb.Will_M schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:58:
[...]
Garantie voorbij ná slechts 12.000 Km? Lijkt me daarmee dan ook géén aan jou 'Fabrieks-Nieuw geleverde' ID.x te zijn geweest en je dus de discussie middels 'de dealer' (handelaar?) / Bovag aan moet gaan (en dus niet direct met VW / PON (de importeur))?
Of bedoel je te zeggen dat al die door jou genoemde ellende pas ontstaan is binnen 12K aan kilometers direct ná het aflopen van de standaard fabrieksgarantie en dat je eigenlijk gewoon een 'Non Conform' product hebt ontvangen bij levering als zijnde 'fabrieks-nieuw'?
Maar sinds de garantie is afgelopen komt er steeds meer bij. Gelukkig had ik een kennis die een handige harrie is met volkswagens en deze heeft de camera storing opgelost met calibratie.
Helaas moet ik voor de netwerkproblemen naar de officiele dealer, iets met een key die de auto vergeten is?
Ik zou de zekeringtruc nog even proberen.jeantje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:13:
[...]
Het is een tweedehands import uit Duitsland met 12.000km gekocht, deze problemen zijn soms opgelost door de importeur waar ik hem gekocht heb.
Maar sinds de garantie is afgelopen komt er steeds meer bij. Gelukkig had ik een kennis die een handige harrie is met volkswagens en deze heeft de camera storing opgelost met calibratie.
Helaas moet ik voor de netwerkproblemen naar de officiele dealer, iets met een key die de auto vergeten is?
Al geprobeerd geen succes helaas.Jakkie takkie schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:08:
[...]
Ik zou de zekeringtruc nog even proberen.
971 kilometer / 23.7 kWh en een gemiddelde snelheid van 105.
Dus wss een goede koop tweedehands?el flaco schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:28:
Als je naar tweedehands id buzz kijkt, is de afschrijving echt niet meer grappig. Ik durf hem daarom nieuw niet te kopen. 20000 afschrijving in 2 jaar tijd is echt gigantisch. Ik wacht mijn kans af, prachtige auto, heel ruim, ideaal met drie dochters, maar wat een afschrijving.
Ik ben zelf aan het kijken naar 2ehands Lexus RZ of Toyota bZ4X, van 1 a 2 jaar oud is echt wel interessant. Denk niet dat ik nog snel nieuw koop.
Bij de ID.4 was geen optie, bestond nog niet...
Ja precies dit. Ik heb mijn ID Buzz voor €21.000,-onder de nieuwprijs met 40.000 op de teller. Bij de dealer (PON) gekocht met nieuwe banden én nieuw stuur (het witte stuur wat smelt plekken kan krijgen...)el flaco schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:28:
Als je naar tweedehands id buzz kijkt, is de afschrijving echt niet meer grappig. Ik durf hem daarom nieuw niet te kopen. 20000 afschrijving in 2 jaar tijd is echt gigantisch. Ik wacht mijn kans af, prachtige auto, heel ruim, ideaal met drie dochters, maar wat een afschrijving.
http://www.brianesselbrugge.nl
Wij hadden gewoon 2 weekend tassen in de kofferbak , een koelbox op de achterbank tussen de kids en een dakkoffer met tassen op maat.GM15 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:44:
De vakantie komt langzaam steeds dichterbij. Ga voor het eerst met de Id.3 naar zuid Frankrijk. Vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de tassen van car-bags die precies op maat zijn gemaakt.
Prima te doen. Je range gaat door de dakkoffer wel achteruit maar ach met kleine koters stop je toch vaker dan je gepland had.
1 jaar geleden zuid frankrijk, jaar daarvoor Italië (omgeving pisa) en jaar daarvoor ook Italië, gaat allemaal prima met de ID3.
*sowieso
Een dakkoffer? Dacht dat niet kon? Ik heb overigens het glazen panoramadak dus weet niet of dat nog iets uitmaakt.DonJunior schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:22:
[...]
Wij hadden gewoon 2 weekend tassen in de kofferbak , een koelbox op de achterbank tussen de kids en een dakkoffer met tassen op maat.
Prima te doen. Je range gaat door de dakkoffer wel achteruit maar ach met kleine koters stop je toch vaker dan je gepland had.
1 jaar geleden zuid frankrijk, jaar daarvoor Italië (omgeving pisa) en jaar daarvoor ook Italië, gaat allemaal prima met de ID3.
De ID3 heeft geen goedkeuring voor gebruik van dakdragers maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Ik heb er ook een trekhaak voor 1500kg (Tuv gekeurd) op zitten. Alleen als er iets gebeurd ben je wellicht de Sjaak.EDB schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:16:
[...]
Een dakkoffer? Dacht dat niet kon? Ik heb overigens het glazen panoramadak dus weet niet of dat nog iets uitmaakt.
EDB schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:16:
[...]
Een dakkoffer? Dacht dat niet kon? Ik heb overigens het glazen panoramadak dus weet niet of dat nog iets uitmaakt.
:strip_exif()/f/image/25okf85X7nzBjRWORXYaZ1fu.jpg?f=fotoalbum_medium)
Kan prima.
Heb het meerdere jaren gedaan. Wat zou er mis moeten gaan als je gewoon goed de handleidingen volgt? Ding zit echt muurvast op het dak. Ze hebben de daklast bij VW voor de ID3 (en Cupra voor de Born idem) gewoon nooit officieel getest.
*sowieso
Grootste probleem lijkt te zijn dat ie verkeerd om zitDonJunior schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:41:
[...]
[Afbeelding]
Kan prima.
Heb het meerdere jaren gedaan. Wat zou er mis moeten gaan als je gewoon goed de handleidingen volgt? Ding zit echt muurvast op het dak. Ze hebben de daklast bij VW voor de ID3 (en Cupra voor de Born idem) gewoon nooit officieel getest.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Heb dat mensen wel vaker horen zeggen, volgens mij ook in dit topic een aanral jaren geleden, maar de handleiding is hier expliciet in dat je hem dus niet andersom MAG hebben.Termy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 00:06:
[...]
Grootste probleem lijkt te zijn dat ie verkeerd om zit.
Vind het ook vreemd hoor, zeker gezien de aërodynamica maar hey, zoals eerder geschreven, ik houd me netjes aan de handleiding om risico's zoveel mogelijk te vermijden.
edit: jup, de oude post terug gevonden (2022 om precies te zijn)
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
Inclusief plaatje uit de handleiding
[ Voor 16% gewijzigd door DonJunior op 17-02-2025 07:55 ]
*sowieso
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
En wat was de totale laadkost voor deze 971 km ?TWFpa2Vs schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:48:
...
971 kilometer / 23.7 kWh en een gemiddelde snelheid van 105.
En: krijgt de First ook gewoon de laatste software updates? Of blijft deze bijvoorbeeld op 3.x steken?
Er waren meerdere apps in het verleden, PON had zijn eigen app eigenlijk en er was een app vanuit VW zelf maar dat is al enkele jaren niet meer. Deze app heette WeConnect en is gerenamed naar Volkswagen app.Melkbus schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:32:
Vanwege de gunstige prijzen als occasion ben ik aan het kijken naar een ID4 First. Wat ik nog niet helemaal snap vanwege een kakofonie aan documentatie over verschillende VW apps (VW Connect, VW Connect Plus, We Connect, We Connect Plus): klopt het dat voorverwarmen interieur alleen kan met een abonnement a €75/jaar? Zou dat toch wel een tegenvaller vinden. Of zijn er andere opties om dit toch op afstand te doen (Via bijv. OBD11 kan ik deze feature niet vinden).
En: krijgt de First ook gewoon de laatste software updates? Of blijft deze bijvoorbeeld op 3.x steken?
Klopt daar moet je een actief abbo voor hebben, nee dat kan niet anders.
Ga er maar vanuit dat je op 3.x blijft steken.
Volgens mij krijg je in de meeste gevallen wel het abonnement als nieuwe gebruiker 2 jaar gratis.Melkbus schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:32:
Vanwege de gunstige prijzen als occasion ben ik aan het kijken naar een ID4 First. Wat ik nog niet helemaal snap vanwege een kakofonie aan documentatie over verschillende VW apps (VW Connect, VW Connect Plus, We Connect, We Connect Plus): klopt het dat voorverwarmen interieur alleen kan met een abonnement a €75/jaar? Zou dat toch wel een tegenvaller vinden. Of zijn er andere opties om dit toch op afstand te doen (Via bijv. OBD11 kan ik deze feature niet vinden).
Of je kan dit onderdeel maken van de onderhandelingen met de dealer.
Mijn broer had ze in een Fiat500 Cabrio en die was erg tevreden over. Ze passen idd precies in de kofferbak en als je hotel in en uit gaat op een rondreis oid dan is het ideaal.GM15 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:44:
De vakantie komt langzaam steeds dichterbij. Ga voor het eerst met de Id.3 naar zuid Frankrijk. Vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de tassen van car-bags die precies op maat zijn gemaakt.
Ik heb na 4+ jaar nog geen abokosten hoeven te betalen..gaat dat eraan komen...?Scrtz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:42:
[...]
Er waren meerdere apps in het verleden, PON had zijn eigen app eigenlijk en er was een app vanuit VW zelf maar dat is al enkele jaren niet meer. Deze app heette WeConnect en is gerenamed naar Volkswagen app.
Klopt daar moet je een actief abbo voor hebben, nee dat kan niet anders.
Ga er maar vanuit dat je op 3.x blijft steken.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ja.Boy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:09:
[...]
Ik heb na 4+ jaar nog geen abokosten hoeven te betalen..gaat dat eraan komen...?
Bij een nieuwe auto krijg je 3 jaar gratis. Dat staat los van of je een nieuwe gebruiker bent of niet. Dus als jij een gebruikte auto zou kopen met een nieuwe gebruiker(saccount) dan krijg je daar geen gratis licentie meer bij.zjeeraar84 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:30:
[...]
Volgens mij krijg je in de meeste gevallen wel het abonnement als nieuwe gebruiker 2 jaar gratis.
Of je kan dit onderdeel maken van de onderhandelingen met de dealer.
Kleine 100 eurorukke schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:31:
[...]
En wat was de totale laadkost voor deze 971 km ?
Aldi Sud 21.05 - 26.21 kWh
Ionity 21.70 - 55.63 kWh
Ionity 24.14 - 61.91 kWh
Ionity 23.32 - 59.80 kWh
Ionity abonnement voor een maand 11,99
Hier idd kan ik het verlengen, best kostbaar.Scrtz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:28:
[...]
Ja.
[...]
Bij een nieuwe auto krijg je 3 jaar gratis. Dat staat los van of je een nieuwe gebruiker bent of niet. Dus als jij een gebruikte auto zou kopen met een nieuwe gebruiker(saccount) dan krijg je daar geen gratis licentie meer bij.
/f/image/gaYhGfbniF9re9liJakZOnFj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jZ7O0GBZXkW1xMNelwuksLBY.png?f=user_large)
Misschien anders omdat het een 1st edition is?
De mensen die de ‘aanloopproblemen’ hebben meegemaakt mochten ,volgens mij begin vorig jaar, gratis verlengen.leinenga schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:31:
Hier voor een Id3 1st edition van november 2020:
[Afbeelding]
Volgens mij waren de diensten oorspronkelijk gratis, totdat Volkswagen aangaf dat er betaald moest gaan worden. Vervolgens werd als compensatie twee jaar gratis gebruik aangeboden. Daar maak ik nu gebruik van, omdat de vorige eigenaar die niet geactiveerd had.niki_lauda schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:42:
[...]
De mensen die de ‘aanloopproblemen’ hebben meegemaakt mochten ,volgens mij begin vorig jaar, gratis verlengen.
Waar kan ik deze contractijden vinden? ik weet niet waar ik moet inloggen, welke site en krijg het niet gegoogledleinenga schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:31:
Hier voor een Id3 1st edition van november 2020:
[Afbeelding]
€260,00 voor matige geimplementeerde functionaliteit vind ik best veel.TWFpa2Vs schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:54:
[...]
Hier idd kan ik het verlengen, best kostbaar.
[Afbeelding]
Belangrijkste functionaliteit zit hier wel in: voorverwarmen.
Veel van de punten die ik hier zie staan, heb ik volgens mij niet eens: https://www.volkswagen.nl...-connect/connect-functies
Maar 260 euro per jaar voor voorwarmen/koelen is ook wel prijzig, toch een luxe die ik niet meer weg zou willen hebben.
Ik vind dit ook echt bizar inderdaad. Begin te twijfelen of ik nog wel een ID4 wil hierdoor. Dat ze dit nog durven na alle ellende die er is geweest met de software verbaast me echt enorm.Boy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:30:
[...]
€260,00 voor matige geimplementeerde functionaliteit vind ik best veel.
Belangrijkste functionaliteit zit hier wel in: voorverwarmen.
Veel van de punten die ik hier zie staan, heb ik volgens mij niet eens: https://www.volkswagen.nl...-connect/connect-functies
Maar 260 euro per jaar voor voorwarmen/koelen is ook wel prijzig, toch een luxe die ik niet meer weg zou willen hebben.
Op MyVolkswagen, wanneer je daar inlogt met het account dat je ook in de app en de auto gebruikt krijg je wat lager op de pagina van jouw auto een overzicht te zien van contracten en looptijden.Boy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:28:
[...]
Waar kan ik deze contractijden vinden? ik weet niet waar ik moet inloggen, welke site en krijg het niet gegoogled
VW is hierin echt geen uitzondering. BMW / Tesla / Kia / ect hebben allemaal abb die je kunt afsluiten om extra functies te gebruiken. Meestal bij aanschaf de eerste 3 jaar gratis.Samplex schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:22:
Zo veel spijt dat ik een VW ID.3 hebt gekocht, als ik nu lees dat ik moet betalen om me auto te kunnen voorverwarmen. Echt een Lada EV de ID.3 voor wat je krijgt tov een Tesla.
Dat de app van VW brak is ben ik het volledig mee eens hierdoor voelt het minder lekker om er na 3 jaar voor te betalen. Het is €130,- per jaar trouwens, eerdere screenshot laat zien dat het om 2 jaar gaat voor €260,-
Deze aanpak hanteren alle merken echt al heel lang, dus een verrassing is dit dan ook niet bij aanschaf van een ID (of ander merk).
Hier iemand met een kapotte ICas3 op een Enyaq85. Wat was de levertijd van de Icas3 bij jou? ik wacht al vijf weken. ( de auto staat dus al vijf weken stil bij Pon)Hemmik schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:35:
[...]
Je moet contact opnemen met Volkswagen. De kosten bij een mislukte software-update worden vergoed door hen. Ik had ook een mislukte 3.7 update, auto maand kwijt geweest en ook een kapotte ICAS3 unit. Volkswagen heeft alles betaald en heb gedurende de hele periode vervangend vervoer gekregen. Auto is ook privé gekocht en was al uit de garantie. Verbaas me er over dat dealers hier niet van op de hoogte zijn..
Edit: hier een bericht van Volkswagen zelf waar ze aangeven dat ze de kosten vergoeden
Vanaf het moment dat ze wisten dat het de ICAS was had ik hem binnen een week terug. Denk dat ze hem uit een andere auto hebben gehaald eerlijk gezegd maar weet het niet zeker..AlexTol schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:19:
[...]
Hier iemand met een kapotte ICas3 op een Enyaq85. Wat was de levertijd van de Icas3 bij jou? ik wacht al vijf weken. ( de auto staat dus al vijf weken stil bij Pon)
Ik heb in 4 jaar ID3 1x gehad dat voorverwarmen niet werkte. En dat hele Tesla gebeuren kost alle burgers straks klauwen met geld omdat we Elon daarmee sponsoren. Maar dat is toch echt off-topic.TWFpa2Vs schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:41:
voorverwarmen kost je niks extra per tesla, premium connectivity bevat andere zaken. Het is gewoon een trend maar idd de functionaliteit binnen VW is minimaal en het ligt er regelmatig uit.
Vriend van mij heeft een nieuwe BMW i4. Kostte volgens mij dik €70k. Gaat ie bij het ophalen even een rondje rijden met de verkoper blijkt dat ie geen ACC heeft. Kan wel maar moet even €550 worden afgetikt naast die €70k om deze functie vrij te geven 😏. Dat is straks waarschijnlijk met alle auto’s zo.TWFpa2Vs schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:41:
voorverwarmen kost je niks extra per tesla, premium connectivity bevat andere zaken. Het is gewoon een trend maar idd de functionaliteit binnen VW is minimaal en het ligt er regelmatig uit.
Dat heeft meneer dan gewoon niet bij de opties aangevinkt bij het samenstellen (toevallig vorige week bij de dealer geweest voor een i4)Jakkie takkie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:36:
[...]
Vriend van mij heeft een nieuwe BMW i4. Kostte volgens mij dik €70k. Gaat ie bij het ophalen even een rondje rijden met de verkoper blijkt dat ie geen ACC heeft. Kan wel maar moet even €550 worden afgetikt naast die €70k om deze functie vrij te geven 😏. Dat is straks waarschijnlijk met alle auto’s zo.
Beetje lame om dan BMW de schuld te geven..
*sowieso
Klopt, zit dus niet standaard bij de pakketten (let wel 2024 auto). Het gaat overigens niet om ‘schuld’ maar om het feit dat dergelijke verkooptactiek dus zeker niet uniek is voor VW.DonJunior schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:39:
[...]
Dat heeft meneer dan gewoon niet bij de opties aangevinkt bij het samenstellen (toevallig vorige week bij de dealer geweest voor een i4)
Beetje lame om dan BMW de schuld te geven..
Behoorlijke upgrade trouwens van ID3 naar i4 😳. Ik denk dat ik al weet welke kleur 🚙
[ Voor 15% gewijzigd door Jakkie takkie op 18-02-2025 19:04 ]
Sowieso blauw jaJakkie takkie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:59:
[...]
Klopt, zit dus niet standaard bij de pakketten (let wel 2024 auto). Het gaat overigens niet om ‘schuld’ maar om het feit dat dergelijke verkooptactiek dus zeker niet uniek is voor VW.
Behoorlijke upgrade trouwens van ID3 naar i4 😳. Ik denk dat ik al weet welke kleur 🚙
Het is overigens dubbel, aan de ene kant verwacht je bepaalde opties standaard. Aan de andere kant vind ik het heerlijk dat ik niet hoef te betalen voor een standaard optie die ik toch nooit gebruik. Bij de BMW (nu je toch dat voorbeeld aanhaalde) is lane assist een optie.. goud! Dat vind ik namelijk een rete-irritante standaard op de ID3. Moet ik altijd als eerste uit zetten (op de wegen waar ik vaak rij is het echt niet prettig (je weet wel twee rode fietspaden aan de zijkant en dan één autobaan zonder markering in het midden, de id3 stuurt je héél graag naar het midden))
*sowieso
tnx.Hemmik schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:14:
[...]
Vanaf het moment dat ze wisten dat het de ICAS was had ik hem binnen een week terug. Denk dat ze hem uit een andere auto hebben gehaald eerlijk gezegd maar weet het niet zeker..
Weet iemand van jullie toevallig of de voor facelift voorbumper van een ID.3 op een pre-facelift model past?
Heb lichte schade en mogelijk ga ik de bumper vervangen en vindt de facelift bumper toch wat mooier.
Dat kan helemaal geen optie meer zijn want dat is sinds juli 2024 Europees wettelijk verplicht geworden op alle nieuwe voertuigen.DonJunior schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:12:
[...]
Sowieso blauw ja![]()
offtopic:
Het is overigens dubbel, aan de ene kant verwacht je bepaalde opties standaard. Aan de andere kant vind ik het heerlijk dat ik niet hoef te betalen voor een standaard optie die ik toch nooit gebruik. Bij de BMW (nu je toch dat voorbeeld aanhaalde) is lane assist een optie.. goud! Dat vind ik namelijk een rete-irritante standaard op de ID3. Moet ik altijd als eerste uit zetten (op de wegen waar ik vaak rij is het echt niet prettig (je weet wel twee rode fietspaden aan de zijkant en dan één autobaan zonder markering in het midden, de id3 stuurt je héél graag naar het midden))
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.