Is dat niet iets met V2X? Heb ik ook een keer gehad en ging daar toen van uit. Nu al weken niet gehad..burnoutpc schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:00:
Is dit een voorbode dat er weer gebruik moet worden gemaakt van de garantie?
[Afbeelding]
Eerste keer dat dit voor is gekomen. Na een tijd de auto te laten staan ging de melding weg. Hebben meer mensen hier (blijvend) last van gehad? Is gier een fix voor. Of gaat dit alleen maar vaker nog gebeuren?
Vraagje voor de wintersporters onder ons.. moet ik afgezien de bandenmaat van de ID.3 ook nog ergens anders rekening houden bij sneeuwkettingen.
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Ik kon geen gebruik maken meer van acc. Wat andere functies lagen er ook uit.Hemmik schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:04:
[...]
Is dat niet iets met V2X? Heb ik ook een keer gehad en ging daar toen van uit. Nu al weken niet gehad..
Zoals? Volgens mij niet. Rekening houden met een lage laadsnelheid onderweg misschien, tenzij je echt flink gaat trappen zal die vrij beperkt zijn denk ik. Verder zou de ID3 het heel aardig moeten doen in de sneeuw met de juiste banden.PB1983 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:19:
Vraagje voor de wintersporters onder ons.. moet ik afgezien de bandenmaat van de ID.3 ook nog ergens anders rekening houden bij sneeuwkettingen.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Ik heb deze vraag zojuist ook al in het ID.7 topic gesteld, maar stel hem hier nog eens voor een iets breder publiek.
Zijn er hier meer die op een iphone de volkswagen app widget gebruiken?
Deze was al een week of wat helemaal blanco bij mij. Nu dacht ik hem even weg te halen en opnieuw toe te voegen maar kom ik tot de ontdekking dat de app niet meer in de lijst van widgets voorkomt, ofwel ik kan deze niet meer opnieuw toevoegen. Meer met deze ervaring of ben ik de enige?
Deze was al een week of wat helemaal blanco bij mij. Nu dacht ik hem even weg te halen en opnieuw toe te voegen maar kom ik tot de ontdekking dat de app niet meer in de lijst van widgets voorkomt, ofwel ik kan deze niet meer opnieuw toevoegen. Meer met deze ervaring of ben ik de enige?
Ik zou me daar niet direct zorgen om maken. Waarschijnlijk heeft dit idd te maken met het feit dat er een sensor of camera bedekt is. Ik kreeg ook een keer zo’n soort melding toen ik was vergeten ijs te krabben bij de camera. Ook als de radar (achter je VW logo) ergens mee bedekt is werkt acc niet.burnoutpc schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:00:
[Afbeelding]
Eerste keer dat dit voor is gekomen. Na een tijd de auto te laten staan ging de melding weg. Hebben meer mensen hier (blijvend) last van gehad? Is gier een fix voor. Of gaat dit alleen maar vaker nog gebeuren?
Hij is er nog wel bij mij maar hij wordt niet altijd even goed bijgewerkt. Maar dat is altijd al het geval geweest.KMdijkens schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:16:
Ik heb deze vraag zojuist ook al in het ID.7 topic gesteld, maar stel hem hier nog eens voor een iets breder publiek.
Dat hij niet altijd helemaal bij loopt is ook mijn ervaring, daarom was ik het ook al een tijdje aan het aankijken onder het mom van VW grillen en perikelen, maar vandaag deed hij het nog steeds niet dus dacht ik hem even opnieuw toe te voegen maar dat blijkt nu niet meer te kunnen.Jakkie takkie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:21:
[...]
Hij is er nog wel bij mij maar hij wordt niet altijd even goed bijgewerkt. Maar dat is altijd al het geval geweest.
Nou ik ben er inmiddels uit. Ik heb de app volledig geherinstalleerd en nu is de widget weer beschikbaar en doet deze het ook weer.
Dank voor het meedenken.

[ Voor 8% gewijzigd door KMdijkens op 31-01-2025 10:11 ]
Ik hou je op de hoogte. Vooralsnog geen verklaring vernomen van de Volkswagen dealer. De leenauto die de berger ter beschikking had gesteld, wordt vandaag gewisseld voor een ID.5. Een kleine storing die gemakkelijk opgelost kan worden lijkt het helaas niet te zijn. Niet wat je verwacht van een auto van een paar maanden oud.dhd schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:24:
Ik heb het nog niet voorgehad maar ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van jouw probleem is.
ik heb nl. een gelijkaardig model (oktober 2024 met 6500 km)...
[...]
Is ook niet uniek voor VW, bij andere merken heb je ook dat soort ‘problemen’.Will_M schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:18:
@burnoutpc Dat soort meldingen heb je waarschijnlijk meestal bij nachtvorst.... Er zit vast wel weer érgens wat lichte ijsvorming op één van de vele sensoren en/of camera's..
Het zou in zo'n geval wel fijn zijn als de ACC terug kon vallen op CC Only .... Maar die optie heeft VW in z'n geheel niet (meer), helaas.Jakkie takkie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:04:
[...]
Is ook niet uniek voor VW, bij andere merken heb je ook dat soort ‘problemen’.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als je cc wilt kiezen dan klapt die hem eruit. Dat zou nog een failsafe kunnen zijn. Maar noppes dan.Will_M schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:32:
[...]
Het zou in zo'n geval wel fijn zijn als de ACC terug kon vallen op CC Only .... Maar die optie heeft VW in z'n geheel niet (meer), helaas.
Wat nog wel werkt is de snelheidsbegrenzer. Maar dat blijft een matig alternatief voor ACC.Will_M schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:32:
[...]
Het zou in zo'n geval wel fijn zijn als de ACC terug kon vallen op CC Only .... Maar die optie heeft VW in z'n geheel niet (meer), helaas.
Met het steeds 'slimmer' maken van de auto's maken we eigenlijk ook de bestuurders steeds 'dommer' (lees: minder slim en/of oplettend en zelfredzaam). Ik merk het ook aan mezelf op de momenten dat ik weer in een 'ouderwetse' auto mág rijden en er stiekem gedurende de eerste kilometers vaak wel vanuit ga dat de auto ook bepaalde handelingen en beslissingen voor me zou kunnen gaan nemen en dat dus ook écht niet doet (of dat überhaupt ook maar kán gaan doen).AlphaRomeo schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:38:
[...]
Wat nog wel werkt is de snelheidsbegrenzer. Maar dat blijft een matig alternatief voor ACC.
Ligt er weer zo'n 'domme' Flat-Six áchter je stoel welke eigenlijk alléén maar naar voren wil.....
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 31-01-2025 14:53 ]
Lucky youWill_M schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:46:
[...]
Met het steeds 'slimmer' maken van de auto's maken we eigenlijk ook de bestuurders steeds 'dommer' (lees: minder slim en/of oplettend en zelfredzaam). Ik merk het ook aan mezelf op de momenten dat ik weer in een 'ouderwetse' auto mág rijden en er stiekem gedurende de eerste kilometers vaak wel vanuit ga dat de auto ook bepaalde handelingen en beslissingen voor me zou kunnen gaan nemen en dat dus ook écht niet doet (of dat überhaupt ook maar kán gaan doen).
Ligt er weer zo'n 'domme' Flat-Six áchter je stoel welke eigenlijk alléén maar naar voren wil.....
Dat lijkt me ook logisch, kans op ongelukken wordt dan erg groot als je even vergeet dat je op CC aan het rijden bent ipv ACCburnoutpc schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:01:
[...]
Als je cc wilt kiezen dan klapt die hem eruit. Dat zou nog een failsafe kunnen zijn. Maar noppes dan.
Ja, leg de kettingen wel ACHTEROP alsjeblieft.PB1983 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:19:
YouTube: Stuck in the Snow: Rear-Wheel Drive Car Struggles with Chains! ❄️🚗💨🥶😂😂
*sowieso
Puur uit nieuwsgierigheid (nog nooit met kettingen gereden), maar zou je er niet gewoon 4 moeten hebben? Of rij je zo langzaam dat je met winterbanden nog genoeg grip hebt om te sturen maar niet om acceleratie te kunnen doseren?DonJunior schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:13:
[...]
Ja, leg de kettingen wel ACHTEROP alsjeblieft.![]()
YouTube: Stuck in the Snow: Rear-Wheel Drive Car Struggles with Chains! ❄️🚗💨🥶😂😂
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Sneeuwkettingen leg je pèr definitie alléén op aangedreven wielen. Als je ook kettingen op de voorwielen van een ID.x gaat leggen dan druk je die wielen eigenlijk alleen maar rechtdoor doordat ze in dat geval nóg minder grip hebbenTermy schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:34:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid (nog nooit met kettingen gereden), maar zou je er niet gewoon 4 moeten hebben? Of rij je zo langzaam dat je met winterbanden nog genoeg grip hebt om te sturen maar niet om acceleratie te kunnen doseren?
Let in de Alpenlanden vooral ook goed op de plaatselijke borden. Vaak geldt er een 'Kettenpfligt' voor 4x4 ONLY' en mag je er dus met je tweewiel aangedreven ID.x niet eens komen... Ook niet met kettingen op de aangedreven wielen.
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 31-01-2025 20:26 ]
Gisteren bericht ontvangen van de dealer. Er schijnt een storing te zijn in de high-voltage accu. Die moet hoogstwaarschijnlijk worden vervangen. Ik ben de auto nog zeker twee weken kwijt helaas. Ik hoop dat het bij twee weken blijft.dhd schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:24:
Ik heb het nog niet voorgehad maar ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van jouw probleem is.
ik heb nl. een gelijkaardig model (oktober 2024 met 6500 km)...
[...]
Blijf het updaten toch beetje vaag vinden, vorige week ineens een update voor de pulse (omvormer of zoiets)? Mar geen idee of deze nu succesvol is uitgevoerd. Zit nog steeds op v3.2 (ID.5 MY2023)
Bijzonder dat zoiets met hagelnieuwe voertuigen kan gebeuren. Kunnen ze de boel niet nog meer bombproof maken.NB_9 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:25:
[...]
Gisteren bericht ontvangen van de dealer. Er schijnt een storing te zijn in de high-voltage accu. Die moet hoogstwaarschijnlijk worden vervangen. Ik ben de auto nog zeker twee weken kwijt helaas. Ik hoop dat het bij twee weken blijft.
Ik heb sinds kort problemen met CarPlay in de ID3. Van de een op andere dag is mijn internet super traag. Google Maps details laden amper en muziek heeft moeite met afspelen zodra de telefoon met CarPlay verbonden is. Koppel ik CarPlay los is het internet op de telefoon gewoon weer normaal met 5G snelheden.
Ik draai iOS 18.3 en ik weet niet of daar een bug in zit dat de split-internet niet meer werkt?
Ik heb geprobeerd de HotSpot functie in de auto uit te zetten, maar deze is blijkbaar nodig om überhaupt met CarPlay te kunnen verbinden.
Ik draai iOS 18.3 en ik weet niet of daar een bug in zit dat de split-internet niet meer werkt?
Ik heb geprobeerd de HotSpot functie in de auto uit te zetten, maar deze is blijkbaar nodig om überhaupt met CarPlay te kunnen verbinden.
[ Voor 14% gewijzigd door Tristan op 02-02-2025 10:14 ]
Die 'Hotsptot' heb je voor zover ik weet alleen nodig als je Wireless Carplay gebruikt en niet als je je telefoon met een kabeltje verbindt?Tristan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:13:
Ik heb sinds kort problemen met CarPlay in de ID3. Van de een op andere dag is mijn internet super traag. Google Maps details laden amper en muziek heeft moeite met afspelen zodra de telefoon met CarPlay verbonden is. Koppel ik CarPlay los is het internet op de telefoon gewoon weer normaal met 5G snelheden.
Bij mij had de iPhone geen dataverbinding bij draadloos CarPlay, omdat hij de auto als wifi hotspot wilde gebruiken en ik daar geen data abonnement heb.
Ik vond op een Apple forum de oplossing om toch 5g op de foon te krijgen bij draadloos CarPlay:
Ik vond op een Apple forum de oplossing om toch 5g op de foon te krijgen bij draadloos CarPlay:
Delete your phone from the car, delete the hotspot from wifi, delete the car from Bluetooth in the phone settings. After this, connect the phone directly with a cable, it will also ask if you want to enable wireless CarPlay. Say yes, disconnect the phone and then select the phone in the car menu, it will connect to CarPlay but it will use the mobile data.
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Misschien een deeltje 2 maken is een beetje onoverzichtelijk. (Autisme snap je
)
Shit happens yk
Welkom bij de (accu)club, bij mij zeiden ze eerst anderhalve maand. Uiteindelijk ben ik de auto krap twee weken kwijt geweest. Valt dus wel mee.NB_9 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:25:
[...]
Gisteren bericht ontvangen van de dealer. Er schijnt een storing te zijn in de high-voltage accu. Die moet hoogstwaarschijnlijk worden vervangen. Ik ben de auto nog zeker twee weken kwijt helaas. Ik hoop dat het bij twee weken blijft.
*sowieso
Ik snap die opmerking niet helemaal (of kan 'm niet plaatsen in de context van je vraag/opmerking). Leg eens uit wát je er mee bedoeld, alsjeblieftt.w.e.a.k.e.r schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:11:
Misschien een deeltje 2 maken is een beetje onoverzichtelijk. (Autisme snap je)
@NB_9 ik heb dezelfde ervaring als @DonJunior , net geen 2 weken weggeweest.DonJunior schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:26:
[...]
Welkom bij de (accu)club, bij mij zeiden ze eerst anderhalve maand. Uiteindelijk ben ik de auto krap twee weken kwijt geweest. Valt dus wel mee.
En hij kwam compleet schoon terug
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik heb gisteren de update naar versie 3.7 gedaan (ID 4). Dat ging voorspoedig. Auto gisterenavond voor de deur gezet met voldoende accu. De update stond in de wacht totdat ik de auto uitzet. Dat heb ik gedaan via de aan/uit knop onder het stuur. Toen gaf hij aan dat ik de auto moest verlaten. Vanmorgen was de update gelukt. Er stond inderdaad ook een update klaar voor documentatie ofzo. Die is ook succesvol uitgevoerd. Ik heb geen verschil gezien met versie 3.2.
Het voordeel van versie 3.7 zou zijn bi-directionaal laden, als je laadpaal het ondersteunt. Maar ik zie nergens in de app een optie hiervoor, ook niet als hij aan de laadpaal zit. Betekent dit dat ik niet bi-directionaal kan (ont)laden?
Het voordeel van versie 3.7 zou zijn bi-directionaal laden, als je laadpaal het ondersteunt. Maar ik zie nergens in de app een optie hiervoor, ook niet als hij aan de laadpaal zit. Betekent dit dat ik niet bi-directionaal kan (ont)laden?
Als je geen DClaadpaal heb kun je dat niet nee.Burns schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:35:
Ik heb gisteren de update naar versie 3.7 gedaan (ID 4). Dat ging voorspoedig. Auto gisterenavond voor de deur gezet met voldoende accu. De update stond in de wacht totdat ik de auto uitzet. Dat heb ik gedaan via de aan/uit knop onder het stuur. Toen gaf hij aan dat ik de auto moest verlaten. Vanmorgen was de update gelukt. Er stond inderdaad ook een update klaar voor documentatie ofzo. Die is ook succesvol uitgevoerd. Ik heb geen verschil gezien met versie 3.2.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Het werkt alleen met specifieke laadpalen:Burns schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:35:
Tarin in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
Wel apart trouwens, ik heb hier een laadpaal van Elli (Charger Pro, met MID-teller zodat mijn werkgever de stroom vergoedt - ook verkrijgbaar met diverse VAG-logootjes), je zou zeggen dat het met hun 'eigen' laadpaal ook zou moeten werken.
[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 04-02-2025 17:03 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Is het ook niet zichtbaar in het menu? Daar heb ik wel een keer een screenshot van gezien hier.Termy schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:52:
[...]
Als je geen DClaadpaal heb kun je dat niet nee.
Vooralsnog staat dit nog (en dan niet alleen voor VW) in de kinderschoenen en is het vooral een mooie marketing kreet dat ze dit ondersteunen. Allhoewel 'ondersteunen', volgens deze https://gathering.tweaker...message/80604750#80604750 post hanteert VW niet eens de hiervoor gedefinieerde standaard.Tarin schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:02:
[...]
Het werkt alleen met specifieke laadpalen:
Tarin in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
Wel apart trouwens, ik heb hier een laadpaal van Elli (Charger Pro, met MID-teller zodat mijn werkgever de stroom vergoedt - ook verkrijgbaar met diverse VAG-logootjes), je zou zeggen dat het met hun 'eigen' laadpaal ook zou moeten werken.
Bovendien zijn momenteel alleen de Wallbox Quasar en Quasar-2 te vinden en die melden dat 'mogelijk' in de toekomst de Id.x modellen geschikt zouden kunnen zijn i.c.m. hun bi-directionele laders. Overigens zijn deze nergens leverbaar en met een prijskaartje van €3500,- €5500,- best wel prijzig, daarnaast is er ook nog het een en ander in meterkast benodigd (voor deze laders een powerboost meter), Het systeem moet immers weten wat de stroomvraag binnenshuis is om hierop te kunnen inspringen.
Al met al gaat het denk ik nog wel even duren voordat dit gemeengoed wordt. Maar liever gisteren dan vandaag, het is natuurlijk een veel mooiere oplossing dan al die thuisbatterijtjes.
Is dit een maandelijks klusje? Werkt hier weer niet 🙈leinenga schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:55:
[...]
Ik heb ook een aantal keer gehad dat HA geen connectie kon maken en dat de integratie moest inloggen bij VW. Dat lukt dan niet, totdat ik zelf via de browser weer even bij VW inlog via
https://www.vwbedrijfswag...en-apps/myvolkswagen.html
Vervolgens werkt de HA integratie dan ook weer. Heel vaag, maar wie weet werkt dit bij jou ook.
Ik weet niet zeker of het om dezelfde HA integratie gaat, maar ik gebruik:
https://github.com/robino...ssistant-volkswagencarnet versie 5.0.3 momenteel.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Is er eigenlijk al nieuws over een volgende ID3/4/5.
De 7 lijkt mij echt nieuw. Maar naar huidige maatstaven zijn de anderen al wat ouder. Zeker als je ziet dat er nu nieuwe auto's zijn en komen als de EV3, Lynk en Co 02 etc. De ID3 en Born bijvoorbeeld voelen voor mij als eerste generatie auto's die zo goed als uitontwikkeld zijn.
De 7 lijkt mij echt nieuw. Maar naar huidige maatstaven zijn de anderen al wat ouder. Zeker als je ziet dat er nu nieuwe auto's zijn en komen als de EV3, Lynk en Co 02 etc. De ID3 en Born bijvoorbeeld voelen voor mij als eerste generatie auto's die zo goed als uitontwikkeld zijn.
De ID.7 staat op hetzelfde platform als de huidige ID.3/4/Buzz (infotainment, aandrijving, accu, etc.). De binnenkant ziet er wel erg mooi uit.twowheeler schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:55:
Ik zat / zit wel te twijfelen over de ID.7 als opvolger van m'n ID.4, maar de twijfel zit hem nog steeds bij VW zelf. Ben ik niet beter af met bv. een EV6? Al is het gras bij de buren altijd groener natuurlijk. Doorrijden in de ID.4 is waarschijnlijk de slimste keuze.
Oh, en een Tesla is afgevallen...
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Dat is wel waar ik op doel. Ik verwacht toch wel dat VW binnenkort grotere vernieuwingen gaan introduceren. Een EV6 is bijvoorbeeld technisch meer geavanceerd. Die achterstand moet niet oplopenpietermx schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:22:
[...]
De ID.7 staat op hetzelfde platform als de huidige ID.3/4/Buzz (infotainment, aandrijving, accu, etc.). De binnenkant ziet er wel erg mooi uit.
Ik zat / zit wel te twijfelen over de ID.7 als opvolger van m'n ID.4, maar de twijfel zit hem nog steeds bij VW zelf. Ben ik niet beter af met bv. een EV6? Al is het gras bij de buren altijd groener natuurlijk. Doorrijden in de ID.4 is waarschijnlijk de slimste keuze.
Oh, en een Tesla is afgevallen...
Enkele weken geleden maakte ik hier melding van aanhoudende meldingen over de 12-volt accu die ik kreeg in de app. Wagen (nieuw sinds juni 2024) viel niet meer op afstand te bedienen, keyless entry werkte niet meer etc.NB_9 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:25:
[...]
12 volt is natuurlijk nog iets anders dan high voltage, maar ik heb de accu in ieder geval vorige week bij plaatsing van trekhaak laten nakijken en inderdaad: defect. Ze konden hem niet meteen vervangen, hij staat op backorder. Geen idee wanneer hij aankomt. We vertrekken volgende week voor een maand naar Spanje, het zal nipt worden. Ik ondervind er, buiten dan wat luxeproblemen, geen meldingen of last van voorlopig, en men gaat er prat op dat die problemen zich ook niet zullen stellen.
Opvallend wel hoeveel er op backorder staat. In september de wagen enige tijd kwijt geweest omdat een specifiek bumperdeel niet meteen leverbaar was (herstelling van een vinnige Italiaan die op reis onze bumper gekust had).
Als ik over een paar dagen weer moet inloggen laat ik het wetenDevke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:47:
[...]
Is dit een maandelijks klusje? Werkt hier weer niet 🙈
Ja onze laadklep wou afgelopen maandag (6 graden vorst in Groningen) niet meer dicht. De zwarte pen kon niet ingedrukt worden. Na een tijdje de klep toch dicht gekregen, maar vervolgens wou hij niet meer open. Dus naar Century en die hebben hem opengebroken en ik rij nu met ductape rond.Taddeo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:22:
[...]
Opvallend wel hoeveel er op backorder staat. In september de wagen enige tijd kwijt geweest omdat een specifiek bumperdeel niet meteen leverbaar was (herstelling van een vinnige Italiaan die op reis onze bumper gekust had).
Over backorder dus, ik kan pas vrijdag de 21ste het onderdeel laten vervangen. Je zou toch verwachten dat een grote dealer als Century (en anders PON) dit op voorraad heeft, maar niet dus.
ik heb even op de site gekeken. Denk je dat ik nog kan vinden waar je even de land locatie kunt aanpassen? Blind of het is weg hahaleinenga schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:45:
[...]
Als ik over een paar dagen weer moet inloggen laat ik het weten
Edit : Nou het is optie 1. Blind. Als het goed is doet hij het weer.
[ Voor 9% gewijzigd door Devke op 05-02-2025 11:44 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dit lijkt geholpen te hebben! Bedankt!KrlGl schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:06:
Bij mij had de iPhone geen dataverbinding bij draadloos CarPlay, omdat hij de auto als wifi hotspot wilde gebruiken en ik daar geen data abonnement heb.
[...]
Tja gek genoeg hoef ik alleen maar in te loggen om het weer te laten werken. Ik hoef niet van land te wisselen.Devke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:36:
[...]
ik heb even op de site gekeken. Denk je dat ik nog kan vinden waar je even de land locatie kunt aanpassen? Blind of het is weg haha
Edit : Nou het is optie 1. Blind. Als het goed is doet hij het weer.
Maar ben nu een keer weer ingelogd omdat ik ook even aan het kijken was, dus wellicht kan ik nu sowieso weer een maand vooruit
Sinds gistereren gaan mijn ramen niet volledig naar beneden of omhoog als je hem alleen tikje geeft. Zat al in de instellingen te kijken, maar daar staat er niet echt iets over in.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Bij andere VAG auto's moet je alle ramen eenmalig volledig omhoog en omlaag doen waarbij je de knop even vasthoudt. Het raam is dan weer gekalibreerd op de eindposities.NickC schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:34:
Sinds gistereren gaan mijn ramen niet volledig naar beneden of omhoog als je hem alleen tikje geeft. Zat al in de instellingen te kijken, maar daar staat er niet echt iets over in.
Iemand een idee?
Thnx dat werkteAlphaRomeo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:46:
[...]
Bij andere VAG auto's moet je alle ramen eenmalig volledig omhoog en omlaag doen waarbij je de knop even vasthoudt. Het raam is dan weer gekalibreerd op de eindposities.
Is morgen weer weg, wel eens vaker gezien.
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4
Dan staat je auto in ‘nuclear mode’ 😀Sky74 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:31:
Kreeg straks bij losmaken laadpaal een vreemd rood scherm te zien.
[Afbeelding]
Hier gisteren bij het wegrijden de melding componentbescherming actief, en alles op zwart. Vreemde software.Sky74 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:31:
Kreeg straks bij losmaken laadpaal een vreemd rood scherm te zien.
Grappig, werd zojuist gebeld door de dealer om een afspraak te maken om de software bij hen te updaten. Ben 'm dan wel twee dagen kwijt, maar krijg iig vervangend vervoer. Vorige keer gaf de dealer aan dat de software niet bij hen kon worden geupdate.mawi schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:29:
Blijf het updaten toch beetje vaag vinden, vorige week ineens een update voor de pulse (omvormer of zoiets)? Mar geen idee of deze nu succesvol is uitgevoerd. Zit nog steeds op v3.2 (ID.5 MY2023)
Je zou bijna gaan denken dat ze ergens een 'gat' in d'r werkplaatsboekingen hebben opgelopen vanwege annulering(en) van ander werk en dat ze die gaten nu proberen te dichten met 'nieuwe werkzaamheden'mawi schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:03:
[...]
Grappig, werd zojuist gebeld door de dealer om een afspraak te maken om de software bij hen te updaten. Ben 'm dan wel twee dagen kwijt, maar krijg iig vervangend vervoer. Vorige keer gaf de dealer aan dat de software niet bij hen kon worden geupdate.
Maareh.... Wat voor een ID.x én welke update gaat het over?
Hmm, inderdaad wel een goeie, gaat om sw 3.7 (eindelijk) voor een ID.5 uit 2023. Hoop echt dat de software wat sneller draait straks, dat vind ik persoonlijk echt een ding met de huidige software. Verder prima auto.Will_M schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:34:
[...]
Je zou bijna gaan denken dat ze ergens een 'gat' in d'r werkplaatsboekingen hebben opgelopen vanwege annulering(en) van ander werk en dat ze die gaten nu proberen te dichten met 'nieuwe werkzaamheden'![]()
Maareh.... Wat voor een ID.x én welke update gaat het over?
Interessant, ben benieuwd of dat bij mij ook gebeurt. De OTA update naar 3.7 blijft hier in elk geval nog steeds uit. Ik had hem inmiddels wel verwacht. Dit zou de eerste OTA moeten worden voor mij, de update van 2.4 naar 3.2 ging via de dealer.mawi schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:03:
[...]
Grappig, werd zojuist gebeld door de dealer om een afspraak te maken om de software bij hen te updaten. Ben 'm dan wel twee dagen kwijt, maar krijg iig vervangend vervoer. Vorige keer gaf de dealer aan dat de software niet bij hen kon worden geupdate.
Zijn er hier meer mensen die nog steeds wachten op de OTA update naar 3.7? Of heeft iemand info van VW over hoe ver ze zijn met de uitrol van 3.7?
Vroeg mij dit ook al af.....Dave_R schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:33:
[...]
Interessant, ben benieuwd of dat bij mij ook gebeurt. De OTA update naar 3.7 blijft hier in elk geval nog steeds uit. Ik had hem inmiddels wel verwacht. Dit zou de eerste OTA moeten worden voor mij, de update van 2.4 naar 3.2 ging via de dealer.
Zijn er hier meer mensen die nog steeds wachten op de OTA update naar 3.7? Of heeft iemand info van VW over hoe ver ze zijn met de uitrol van 3.7?
Ik ook nog op 3.2 (ID4 van dec 2023)
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik heb ook een tijd moeten wachten, ineens out of the blue was de update van 3.2 naar 3.7 ineens beschikbaar.
En je merkt in het gebruik geen verschil…. Ik niet i.i.g.
update staat al even klaar in de auto, maar ik twijfel nog of ik hem zelf ga doen (vooral omwille van de berichten ivm lagere AC laden en ook omdat ik in principe in september toch de auto teruggeef. wacht overigens al sinds 20/12 op een nieuwe deurhendel vermits mijn achterportier rechts niet meer open kan (noch van buiten noch van binnen) - het kon even duren zeiden ze :-)Dave_R schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:33:
[...]
Interessant, ben benieuwd of dat bij mij ook gebeurt. De OTA update naar 3.7 blijft hier in elk geval nog steeds uit. Ik had hem inmiddels wel verwacht. Dit zou de eerste OTA moeten worden voor mij, de update van 2.4 naar 3.2 ging via de dealer.
Ja daar ben ik ook wel eens benieuwd naar. Jij hebt het zelfs al over een nieuwe generatie maar zelfs van een refresh heb ik nog niks gezien. Terwijl dat het Skoda broertje Enyaq nu toch ook een nieuwe neus gekregen heeft.twowheeler schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:55:
Ik herinner me nog dat er een batterij update is geweest voor de ID4 maar die is er ook gewoon gekomen voor de Enyaq.
Voor de ID3 is er wel een refresh geweest want die motorkop is nu mooi doorgetrokken ipv de oude in 2 delen.
De main must-have feature is dat de irritante notificatie dat de mobiele dataverbinding was verbroken is nu gelukkig verdwenen.Jakkie takkie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:26:
En je merkt in het gebruik geen verschil…. Ik niet i.i.g.
Verder nul verschil met 3.2
Nou, de eerste "schade" aan m'n splinternieuwe ID.4 (nov '24) is er. De bekleding bij de voetsteun aan de bestuurderskant laat los. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling voor een oud die die krap 2,5 maand oud is. Heb de dealer maar een mailtje gestuurd hoe we dit onder garantie gaan oplossen. Ben benieuwd!
:strip_exif()/f/image/FIrA9ivw2kXI8z0Oy0Jx5ElH.jpg?f=fotoalbum_large)
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
Laat ik nu continu de melding krijgen dat battery-care geactiveerd is.R0b1 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:16:
[...]
De main must-have feature is dat de irritante notificatie dat de mobiele dataverbinding was verbroken is nu gelukkig verdwenen.
Verder nul verschil met 3.2
Dan moet je je max laadpercentage <=80% zetten, of battery care uitschakelen. Die melding krijg je namelijk alleen als het laaddoel >80% is en battery care aan staat.burnoutpc schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:14:
[...]
Laat ik nu continu de melding krijgen dat battery-care geactiveerd is.
Zojuist toch maar weer even 'de stoute schoenen' aangetrokken nadat ik zéker wist dat ik vanmiddag genoeg tijd zou hebben om een factory-default op de ID Software te kunnen geven plus vervolgens alles opnieuw in te kunnen gaan stellen maar: De installatie van de 'Wellness App' ging deze keer wél goed zodat ook de 'Sfeer App' nog alle Ambiant Light settings kent. Destijds meteen melding van gemaakt bij VW en een paar dagen later was ID Software v5.2 voor me beschikbaar gesteld.
Vorige keer, toen de auto nét 2 dagen oud was, deed ik dat nog onder ID software v5.0 (in m'n ID.3 Pro-S Business) en daarna kon de 'Sfeer App' alle kleuren nog gaan weergeven zolang het maar 'wit' was. Nú onder ID Software v5.2 gaat ook dat dus niet meer fout.

@PressPlayOnTape
Ziet er op de foto uit alsof dat de bekleding onder de 'voetsteun' uitgekomen is en dat je dat ook zelf wel even terug kunt vouwen of drukken? De dealer zal er waarschijnlijk ook niet veel meer aan gaan doen.
Vorige keer, toen de auto nét 2 dagen oud was, deed ik dat nog onder ID software v5.0 (in m'n ID.3 Pro-S Business) en daarna kon de 'Sfeer App' alle kleuren nog gaan weergeven zolang het maar 'wit' was. Nú onder ID Software v5.2 gaat ook dat dus niet meer fout.
@PressPlayOnTape
Ziet er op de foto uit alsof dat de bekleding onder de 'voetsteun' uitgekomen is en dat je dat ook zelf wel even terug kunt vouwen of drukken? De dealer zal er waarschijnlijk ook niet veel meer aan gaan doen.
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 08-02-2025 15:41 ]
Lager AC laden is maar heel sporadisch bij bepaalde omstandigheden toch? Wel gezien maar nog geen last van gehad omdat ik altijd ruim de tijd heb.SiegmundB schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:00:
[...]
update staat al even klaar in de auto, maar ik twijfel nog of ik hem zelf ga doen (vooral omwille van de berichten ivm lagere AC laden en ook omdat ik in principe in september toch de auto teruggeef. wacht overigens al sinds 20/12 op een nieuwe deurhendel vermits mijn achterportier rechts niet meer open kan (noch van buiten noch van binnen) - het kon even duren zeiden ze :-)
Is het getoonde gebruik per 100 kilometer de totale energieconsumptie of is dit bijvoorbeeld exclusief het voorverwarmen van de auto, preconditionen van de accu, e/o laadverliezen?
Om hier nog even op in te haken: deze foutmelding komt mij maar al te bekend voor! Sterker nog, ik heb in mijn galerij een apart album aangemaakt om alle keren dat ik deze melding kreeg vast te leggen. Mocht dit bij jou vaker voorkomen, dan raad ik je zeker aan om ook foto’s te maken van de verschillende incidenten.burnoutpc schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:00:
[Afbeelding]
Mijn auto is inmiddels al zeven keer voor dit probleem naar de dealer geweest. Op dit moment staat hij al drie weken stil, zonder zicht op een snelle oplossing. De garage lijkt te wachten op onderdelen die vermoedelijk niet leverbaar zijn.
Bij mij begon het allemaal op 18 augustus vorig jaar. Na de eerste melding bleef het probleem een paar maanden uit, maar daarna kwam het telkens terug. De eerste vijf à zes keer werd ik weggestuurd met terugroepacties en software-updates, maar de foutmelding bleef helaas hardnekkig terugkomen. Tijdens mijn laatste bezoek aan de werkplaats hebben ze in overleg met de importeur vastgesteld dat de ICAS3-module vervangen moet worden. Wat het bij mij nog erger maakte, was dat ook de snelheidsmeter ermee ophield en het volledige display uitviel, vooral lekker als je dan 's ochtends om 7 uur in je auto stapte om naar werk te gaan (echt gebeurd...)
Hopelijk blijft het bij jou bij een eenmalig incident. Zoals anderen aangeven, lijkt dit niet te komen door een beslagen of vieze voorruit die een sensor blokkeert. In dat geval zou je eerder meldingen krijgen zoals ‘Front Assist beperkt beschikbaar’ of iets in die richting.
Hoe heb je dat gedaan?
Stickers uit de kinder knutselbak lijkt me?
Wel slim bedacht.. moet zeggen dat ik het nu ondertussen wel kan vinden in t donker maar dit werkt ook ja.
[ Voor 22% gewijzigd door DonJunior op 09-02-2025 20:53 ]
*sowieso
Geknipt uit fluorescerende tape.
Het kan nog wat mooier, maar ik ben niet zo goed in dat priegelwerk.
Prettige situatie dus. Hopelijjk blijft hierbij. Voor mij de eerste keer sinds ik in het bezit ben van de auto. Snelheidsmeter bleef gewoon werken, maar ACC/CC was niet werkzaam, geen temperatuur aanduiding en/of geen tijd meer.SvendeVries schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:59:
[...]
Om hier nog even op in te haken: deze foutmelding komt mij maar al te bekend voor! Sterker nog, ik heb in mijn galerij een apart album aangemaakt om alle keren dat ik deze melding kreeg vast te leggen. Mocht dit bij jou vaker voorkomen, dan raad ik je zeker aan om ook foto’s te maken van de verschillende incidenten.
Mijn auto is inmiddels al zeven keer voor dit probleem naar de dealer geweest. Op dit moment staat hij al drie weken stil, zonder zicht op een snelle oplossing. De garage lijkt te wachten op onderdelen die vermoedelijk niet leverbaar zijn.
Bij mij begon het allemaal op 18 augustus vorig jaar. Na de eerste melding bleef het probleem een paar maanden uit, maar daarna kwam het telkens terug. De eerste vijf à zes keer werd ik weggestuurd met terugroepacties en software-updates, maar de foutmelding bleef helaas hardnekkig terugkomen. Tijdens mijn laatste bezoek aan de werkplaats hebben ze in overleg met de importeur vastgesteld dat de ICAS3-module vervangen moet worden. Wat het bij mij nog erger maakte, was dat ook de snelheidsmeter ermee ophield en het volledige display uitviel, vooral lekker als je dan 's ochtends om 7 uur in je auto stapte om naar werk te gaan (echt gebeurd...)
Hopelijk blijft het bij jou bij een eenmalig incident. Zoals anderen aangeven, lijkt dit niet te komen door een beslagen of vieze voorruit die een sensor blokkeert. In dat geval zou je eerder meldingen krijgen zoals ‘Front Assist beperkt beschikbaar’ of iets in die richting.
Als die de geest geeft, dan moet dit binnen 2 jaar gebeuren. Blijkbaar komt deze melding ook bij nieuwere voertuigen voor.
[ Voor 5% gewijzigd door burnoutpc op 09-02-2025 22:19 ]
Ja, ik ben er ook wel echt klaar mee ondertussen. Werd na de 4e keer ook weggestuurd; 'Ja, we hebben het niet kunnen vinden, maar de melding is er wel weer uit.' 'We kunnen er verder ook weinig meer in betekenen als Volkswagen niet met een oplossing komt'.burnoutpc schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:58:
[...]
Prettige situatie dus. Hopelijjk blijft hierbij. Voor mij de eerste keer sinds ik in het bezit ben van de auto. Snelheidsmeter bleef gewoon werken, maar ACC/CC was niet werkzaam, geen temperatuur aanduiding en/of geen tijd meer.
Als die de geest geeft, dan moet dit binnen 2 jaar gebeuren. Blijkbaar komt deze melding ook bij nieuwere voertuigen voor.
Gelukkig zijn ze op bovenstaande wel teruggekrabbeld en lijkt er nu eindelijk progressie in te zitten. Verder had ik inderdaad hetzelfde, ook de tijd- & temperatuur werden gewoon streepjes, waarbij bij mij dus ook de snelheidsmeter '---' aangaf.
Jij hebt verlengde garantie bijgekocht verneem ik hieruit?
Fijn dat ze iets doen. Wel jammer dat het na zoveel tijd en aandringen pas gebeurd.SvendeVries schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:05:
[...]
Ja, ik ben er ook wel echt klaar mee ondertussen. Werd na de 4e keer ook weggestuurd; 'Ja, we hebben het niet kunnen vinden, maar de melding is er wel weer uit.' 'We kunnen er verder ook weinig meer in betekenen als Volkswagen niet met een oplossing komt'.
Gelukkig zijn ze op bovenstaande wel teruggekrabbeld en lijkt er nu eindelijk progressie in te zitten. Verder had ik inderdaad hetzelfde, ook de tijd- & temperatuur werden gewoon streepjes, waarbij bij mij dus ook de snelheidsmeter '---' aangaf.
Jij hebt verlengde garantie bijgekocht verneem ik hieruit?
Klopt. 1 jaar Bovag en het tweede jaar dealer garantie.
Dag allen,
Ik heb een recente ID.4 (van Oktober 2024) met software 5.x
Om de grootlichtassistent in te schakelen dien je de linkerhendel 1x van je weg te duwen
(als je dit nogmaals doet dan werkt het groot licht continu)
So far so good...
Maar... als je de hendel naar je toe trekt, dan zou ik verwachten dat je de grootlichtassistent weer uitschakelt.
Helaas lijkt dat soms wel en soms niet te werken...
Ik heb het al een paar keer voorgehad dat ik de automatische grootlicht assistent wil uitschakelen omdat deze niet naar behoren werkt (bijv. hij schakelt niet op tijd uit waardoor ik de tegenliggers verblind)
Maar als ik dan de grootlichtassistent wil uitschakelen dan werkt dat soms dus niet.
Tot grote frustratie van de tegenliggers en ook van mezelf...
Het enigste wat je dan kan doen is aan de kant gaan staan en het contact afleggen...
(niet altijd evident als je op een drukke weg rijdt zonder parkeermogelijkheden)
Iemand zelfde ervaring?
Om de grootlichtassistent in te schakelen dien je de linkerhendel 1x van je weg te duwen
So far so good...
Maar... als je de hendel naar je toe trekt, dan zou ik verwachten dat je de grootlichtassistent weer uitschakelt.
Ik heb het al een paar keer voorgehad dat ik de automatische grootlicht assistent wil uitschakelen omdat deze niet naar behoren werkt (bijv. hij schakelt niet op tijd uit waardoor ik de tegenliggers verblind)
Maar als ik dan de grootlichtassistent wil uitschakelen dan werkt dat soms dus niet.
Het enigste wat je dan kan doen is aan de kant gaan staan en het contact afleggen...
(niet altijd evident als je op een drukke weg rijdt zonder parkeermogelijkheden)
Iemand zelfde ervaring?
Ja, dit heb ik ook wel eens gehad. Bij mij werkte het na een paar keer proberen wel. Ik zat per ongeluk flink te seinen naar de tegenligger, dus ik hoop niet dat die dacht dat er wat mis was met zijn voorlichten ofzo.dhd schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:53:
Dag allen,
So far so good...
Iemand zelfde ervaring?
Ik vermoed dat er een bepaalde volgorde is die je kan triggeren, zoals uit -> auto -> altijd aan ofzo. En dat je niet van altijd aan -> uit kan gaan of iets dergelijks. Ik kan me niet meer herinneren welke volgorde voor mij toen wel werkte.
Bij mij werkt altijd:
- eerst nog eens van je af duwen (dan werkt ie indedaad continue)
- en dan naar je toe trekken, dan is ie weer uit
ja, volgens mij doe ik ook zo'n handeling, maar is vaak een beetje klooien en dan kijken of ik het uit krijg, niet intuitief iigB@rt_d@_M@n schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:18:
Bij mij werkt altijd:
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Hoewel ik in mijn ID.3 op 3.7 zit werkt het volgens mij als volgt:dhd schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:53:
Dag allen,
So far so good...
Iemand zelfde ervaring?
Wanneer de grootlichtassistent aan staat kan het grootlicht in 2 toestanden staan:
- Aan, icoontje is blauw. Wanneer je dan de hendel naar je toe haalt gaat volgens mij het grootlicht en de - assistent uit
- Uit, icoontje is wit. Wanneer je dan de hendel naar je toe haalt 'sein' je met grootlicht, wanneer je loslaat is ie weer uit en de assistent blijft actief.
Volgens mij kun je hem ook uit zetten door de hendel voor de 2e keer van je af te duwen (gaat grootlicht aan zonder de assistent) en hem daarna naar je toe te halen. Vaak ook niet de gewenste manier, maar wellicht als je het snel doet het minst hinderlijk.
Het is inderdaag niet intiutief. Er zijn touwens 2 types;dhd schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:53:
Dag allen,
So far so good...
Iemand zelfde ervaring?
- Grootlicht assistent
- Dynamisch grootlicht assistent.
De bediening is echter hetzelfde. Hoe de lichten reageren hangt echter af van de stand (wit symbool / blauw symbool) op het moment van bediening en komt overeen met de handleiding.
Dynamic Light Assist inschakelen
Contact inschakelen.
Automatische aansturing rijverlichting inschakelen Dimlicht.
Hendel uit de basisstand naar voren tippen → afb. 1 A .
Bij geactiveerde Dynamic Light Assist brandt het controlelampje op het display in het instrumentenpaneel wit. Als de Dynamic Light Assist ingeschakeld is, brandt het controlelampje voor grootlicht in het instrumentenpaneel blauw.
Dynamic Light Assist uitschakelen
Automatische aansturing rijverlichting uitschakelen Dimlicht.
Of: Als Dynamic Light Assist ingeschakeld en actief is, de hendel naar achteren trekken → afb. 1 B .
Of: Als Dynamic Light Assist ingeschakeld en niet actief is, de hendel naar voren tippen → afb. 1 A . Het handmatige grootlicht is nu ingeschakeld. Om het handmatige grootlicht zo nodig uit te schakelen, de hendel naar achteren trekken.
Weet iemand waar je live file informatie kan tonen? Ik heb we connect plus geactiveerd maar krijg het niet tevoorschijn.
Hier staat wat
Heb je ook (de gewone) We Connect geactiveerd? Het blijft verwarrend dat er twee zijn, maar je hebt ze volgens mij wel allebei nodig om eea te laten werken.Flappiewappie schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:02:
Weet iemand waar je live file informatie kan tonen? Ik heb we connect plus geactiveerd maar krijg het niet tevoorschijn.
Ik ben me niet bewust van een instelling in het infotainment van de auto die je moet doen om het weer te geven. Een voorwaarde is wel dat de auto/jij jouw lokatie deelt met VW. Anders moet ie de data voor heel West Europa gaan ophalen en da's best veel. Daarnaast kun je in de app op jouw telefoon kijken onder Mobiele Diensten of daar Online Verkeersinformatie aan staat.
Dit zegt de handleiding;Flappiewappie schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:02:
/f/image/cGTgyBCs5WZabBots80bqNBv.png?f=fotoalbum_large)
Onboard GPS
Wordt die sporadisch ook geüpdatet? Voor een 'nieuwe' auto ervaar ik veel fouten in de navigatie:
* ook al heeft de auto verkeersbordherkenning, toch wil de navigatie rechts af terwijl dit al jaren niet mag
* soms wil de navigatie dat ik een (smal) fietspad neem, ook hier is nooit een doorgang mogelijk geweest
* soms staan er geen verkeersborden (ook niet op een zijweg ofzo), en toch wil de auto ineens vertragen en geeft dan een verkeerde maximaal toegelaten snelheid aan, ik vermoed dan dat de auto de toegestane snelheid uit de gps haalt?
Waze doet het op dat vlak stukken beter. Spijtig want met Waze 'verlies' je de extra functies zoals de rijstrookassistentie, ID light en routebegeleiding op het scherm achter het stuur.
Wordt die sporadisch ook geüpdatet? Voor een 'nieuwe' auto ervaar ik veel fouten in de navigatie:
* ook al heeft de auto verkeersbordherkenning, toch wil de navigatie rechts af terwijl dit al jaren niet mag
* soms wil de navigatie dat ik een (smal) fietspad neem, ook hier is nooit een doorgang mogelijk geweest
* soms staan er geen verkeersborden (ook niet op een zijweg ofzo), en toch wil de auto ineens vertragen en geeft dan een verkeerde maximaal toegelaten snelheid aan, ik vermoed dan dat de auto de toegestane snelheid uit de gps haalt?
Waze doet het op dat vlak stukken beter. Spijtig want met Waze 'verlies' je de extra functies zoals de rijstrookassistentie, ID light en routebegeleiding op het scherm achter het stuur.
Klopt je schakelt tussen gewoon ‘aan’ en ‘auto’ kun je zien aan het symbool.B@rt_d@_M@n schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:18:
Bij mij werkt altijd:
Kak, ik krijg net een mail dat Stekker.app stopt voor particulieren. Maar dat gebruikte ik juist altijd om snachts prijsgestuurd de ID3 te laden.
Ik heb een Alfen laadpaal zonder toegang. Dus daarom gebruikte ik Stekker om via de auto de laadsessie te sturen.
Weet iemand van jullie een alternatief?
Ik heb een Alfen laadpaal zonder toegang. Dus daarom gebruikte ik Stekker om via de auto de laadsessie te sturen.
*sowieso
Iets bouwen in home assistant wellicht?DonJunior schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:22:
Kak, ik krijg net een mail dat Stekker.app stopt voor particulieren. Maar dat gebruikte ik juist altijd om snachts prijsgestuurd de ID3 te laden.
Is een beetje afhankelijk van dat wat je thuis al hebt aan spullenboel. Je kunt met een P1 / S0 meter via Home Assistant ook véél zelf inregelen zonder direct toegang te hebben tot de Alfen (Eve Singel Pro?) laadpaal ansich. Als je zelf wel toegang kunt krijgen tot die paal middels UDP/RJ45 dan wordt 't weer een ander verhaal en moet je waarschijnlijk gaan experimenteren met firmware-updates van de Alfen paal waarbij je ook ooit de Back-Office (van je werkgever) bewust tijdelijk buiten spel gaat zetten.DonJunior schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:22:
Het valt me op dat “automatische ruitverwarming” telkens omgaat naar UIT ondanks deze altijd AAN stond en ik hem ook na wederom AAN zetten en opsla, vervolgens weer uit staat…. Meer mensen dit “euvel”??
Misschien een beetje een 'irritante' vraag maar: Welke ID.x auto met welke ID Softwareversie? Ik begin steeds beter te begrijpen waarom @True tijdens de launch een nieuw topic gestart is voor de ID.7 op het moment dat die auto's als éérste met ID Software v5.x uitgeleverd werden maar het begint ook hier (en daar) wel van belang te gaan worden om de exacte combi te kennen doordat bijvoorbeeld ook de ID.3 nu af fabriek uitgeleverd wordt met ID Software v5.x ....BeuQert schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:04:
Het valt me op dat “automatische ruitverwarming” telkens omgaat naar UIT ondanks deze altijd AAN stond en ik hem ook na wederom AAN zetten en opsla, vervolgens weer uit staat…. Meer mensen dit “euvel”??
Als je inlogt op de VW site dan zie je als het goed is een kaartupdate staan. Ik moet er nog eens naar kijken.rukke schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:22:
Onboard GPS
Kun je via HA de auto aansturen dat ie start of stopt met laden?
Ik draai al HA, ook ooit een keer met de VW addon maar nadat ik voor een derde keer in een paar weken moest inloggen was ik er wel klaar mee en heb ik die addon maar weer verwijderd.
@Will_M Thanks voor het advies, maar rommelen aan de paal gaat hem niet worden, inderdaad vanwege de backoffice van de zaak.
*sowieso
Yep. Precies dit. ID3 1st, SW 3.2. Geen patroon in te ontdekken ook; ik zet hem altijd AAN maar hij staat na een aantal dagen steevast weer UIT.BeuQert schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:04:
Ik heb VW We Connect ID van HACS en die is er nog niet uitgeklapt bij mij in een paar weken.DonJunior schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:04:
[...]
Kun je via HA de auto aansturen dat ie start of stopt met laden?
Ik draai al HA, ook ooit een keer met de VW addon maar nadat ik voor een derde keer in een paar weken moest inloggen was ik er wel klaar mee en heb ik die addon maar weer verwijderd.
@Will_M Thanks voor het advies, maar rommelen aan de paal gaat hem niet worden, inderdaad vanwege de backoffice van de zaak.
Ik heb een Zappi dus ik probeer niks via de auto, maar ik kan me voorstellen dat uitgesteld laden misbruiken een manier is om toch start/stop te controleren via HA. Of de max SoC. Ik zie nu 'Charging Mode' op 'manual' staan wat blijkbaar betekent dat inpluggen = laden, maar ik zie ook 'off' in m'n history. Geen idee of dit in te stellen is maar als je toch al HA draait is het misschien de moeite van beetje pielen wel waard
Dank voor het nakijken.Termy schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 00:19:
[...]
Ik heb VW We Connect ID van HACS en die is er nog niet uitgeklapt bij mij in een paar weken.
Ik heb een Zappi dus ik probeer niks via de auto, maar ik kan me voorstellen dat uitgesteld laden misbruiken een manier is om toch start/stop te controleren via HA. Of de max SoC. Ik zie nu 'Charging Mode' op 'manual' staan wat blijkbaar betekent dat inpluggen = laden, maar ik zie ook 'off' in m'n history. Geen idee of dit in te stellen is maar als je toch al HA draait is het misschien de moeite van beetje pielen wel waard.
Ik begrijp dat het nu wat stabieler draait dan wellicht 4 jaar geleden.
Allicht het proberen waard.
*sowieso
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.