Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 35 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Boy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:13:
[...]

ok, andersom dan, waarom andere landen dan wel?
Die hebben geen bijtelling en 8-12% regeling :), en ook de milieunormen/eisen zijn doorgaans veel lager dan in NL.
Wat betreft de ID.4; ook weer omwille van de vloot-uitstoot is een groot deel van de productie aan NL toegewezen, ik geloof 1000 stuks. Dus in andere landen uitgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Boy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:03:
Aan de mensen hier die de ID.3 niet leasen en problemen hebben:

Zorgt VW ervoor dat je wel mobiel blijft en vervangend vervoer krijgt met al deze problemen?
De ID.4 wordt onze enige auto straks, dus als dat niet zo is, kunnen de kosten voor huren van een auto flink oplopen
Met mijn dealer hebben we (particuliere koper) tijdens het aankoopgesprek gesproken over vervangend vervoer en de 2 jaar verkorte garantie op de ID.3's. (op de ID.3 is dat 2 jaar garantie in plaats van de nu standaard 4 jaar garantie bij VW groep auto's.) Dit aangezien met zo'n nieuwe ontwikkelde auto natuurlijk shit gegarandeerd is. En enige ellende wil je nog wel opbrengen, maar dan wil je wel dat de dealer achter je staat.

Conclusie: een leenauto moest in alle gevallen ieder uurtje gewoon betaald worden, er werd niet gerept over mobilitiets garantie etc.. Expliciet ook totaaluitval en tussenkomst van Pon besproken bij grotere ellende en langere onderzoeks/reparatie duur. Ook dan geen leenauto op kosten van VW of de dealer.

De 2 ipv. 4 jaar garantie was niet te verlengen naar 4 jaar, ook niet tegen bijbetaling.

Het was een van de redenen om onze ID.3 te laten staan bij de dealer.

Er zit dus veel verschil tussen dealers. Een leenauto ook bij overduidelijke shit vanuit VW is niet gegarandeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 02-12-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:39
Dusun schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:53:
[Afbeelding]
Dit is een wat oudere foto van net na de software update, inmiddels wel de laatste software versie van de navigatie database erop.

Het bederft hier een ID.3 1st MAX.
Wat is eigenlijk ABT hardware en wat doet dit Waarom is deze verschillend per ID.3, ligt dit aan het model (1st standard, plus of max)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMF6jnc9Sii0MrPjgXEzZ2HPdtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZurPEfWWYqX41XeAnv1wzEXR.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt erop, heb jij veel problemen? (hier niet namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
ucsdcom schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:28:
[...]

Met mijn dealer hebben we (particuliere koper) tijdens het aankoopgesprek gesproken over vervangend vervoer en de 2 jaar verkorte garantie op de ID.3's. (op de ID.3 is dat 2 jaar garantie in plaats van de nu standaard 4 jaar garantie bij VW groep auto's.) Dit aangezien met zo'n nieuwe ontwikkelde auto natuurlijk shit gegarandeerd is. En enige ellende wil je nog wel opbrengen, maar dan wil je wel dat de dealer achter je staat.

Conclusie: een leenauto moest in alle gevallen ieder uurtje gewoon betaald worden, er werd niet gerept over mobilitiets garantie etc.. Expliciet ook totaaluitval en tussenkomst van Pon besproken bij grotere ellende en langere onderzoeks/reparatie duur. Ook dan geen leenauto op kosten van VW of de dealer.

De 2 ipv. 4 jaar garantie was niet te verlengen naar 4 jaar, ook niet tegen bijbetaling.

Het was een van de redenen om onze ID.3 te laten staan bij de dealer.

Er zit dus veel verschil tussen dealers. Een leenauto ook bij overduidelijke shit vanuit VW is niet gegarandeerd.
Dit is privé aanschaf dan? In de lease is dit gelukkig wel allemaal geregeld. Ik krijg een leen-ID.3 (mits beschikbaar die dag, anders iets anders) voor onbepaalde tijd, was allemaal geen probleem en alles voor het bedrijf en voor mij kosteloos uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Boy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:05:
[...]

hoezo is dat ondertekenen niet in NL gebeurd trouwens? Waarom "verbergen" ze dat?
Ik heb niets hoeven tekenen maar ik heb wel ruim van te voren een brief (via e-mail) gehad via de dealer waarin werd uitgelegd dat de software niet compleet was en dat de software "in zeer uitzonderlijke gevallen" nog problemen kon hebben. De tekst heb ik hier gisteren gepost.

M.i. is het niet verborgen maar wel flink gebagateliseerd en de compensaties vanwege de beperkingen en risico's (in DL bijv gratis winterbanden of 3 maanden gratis leasing en toegang tot firstmover club) zijn er niet in NL (behalve 8% dan voor lease rijders ;) )

Ik denk overigens dat de meeste software issues niet zomaar leiden tot de grote storingen waar ook diverse tweakers nu slachtoffer van zijn. Volgens mij zijn de storingsmeldigen op de aandrijflijn wel degelijk het gevolg van fysieke problemen. Ik lees in ieder geval regelmatig dat de auto dan meerdere weken weg is en gerepareerd moet worden om dit op te lossen. Deze problemen (en het leeglopen van de 12V accu) zijn m.i. het meest ernstig en te wijten aan de EV technologie dat nog relatief nieuw is. Verder heb ik niet het idee dat de ID serie rammelend in elkaar gezet is (definitieve kwaliteit van de software is nog wel afwachten) maar we zijn wel echte early adopters op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
AMARONE schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:31:
[...]
[Afbeelding]

Het lijkt erop, heb jij veel problemen? (hier niet namelijk)
Tot voor de software update had ik veel problemen, eigenlijk alle genoemde in dit topic behalve de ernstige mbt de aandrijving oid. Nu nog niets gehad alleen dat ik het lang vind duren voordat de software opgestart is en ik bepaalde functies kan gebruiken. Ik hoop dat de update welke ook App Connect en AR gaat activeren dit gaat oplossen maar ik ben bang voor het tegenovergestelde omdat de ‘hardware’ dan nog meer belast zal gaan worden... afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Tot op heden nog geen enkele id.4 op kenteken gezet: https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2

Zal niet lang meer duren 🤓

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiefke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11-2024
Is er een ook een soort "roadmap" van eventuele toekomstige software-features? Dus de opties die (mogelijk) in de toekomst beschikbaar zijn?

Polestar 2, SRSM, Void, Pilot, Plus

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Voor een leenauto betalen als je nieuwe auto kapot is kan alleen bij VW/PON ,ze moeten zich doodschamen...

Ik krijg gratis een leenauto mee van de garage als mijn 14 jaar oude auto ter reparatie is mee die niet eens bij hun gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
MLLL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:25:
Voor een leenauto betalen als je nieuwe auto kapot is kan alleen bij VW/PON ,ze moeten zich doodschamen...

Ik krijg gratis een leenauto mee van de garage als mijn 14 jaar oude auto ter reparatie is mee die niet eens bij hun gekocht is.
Als hij gekocht is dan moet je gewoon een gratis leenauto meekrijgen. Doen ze dat niet zou ik dat even goed laten weten daar en desnoods naar een andere dealer stappen.
Met lease hangt het af wat er contractueel vastgelegd is natuurlijk al kan ik mij niet voorstellen dat ze met een hagelnieuwe auto daar echt moeilijk over zouden doen.
Overigens kreeg mijn vriend bij zijn laatste Tesla reparatie ook geen leenauto mee omdat dit “buiten garantie” viel. (Dan heb je het over een auto van bijna 1,5 ton en nog geen 3 jaar oud)

Ook andere merken lijken dat te proberen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:04
Vandaag in NRC De strijd in de top van VW

https://www.nrc.nl/nieuws...trische-toekomst-a4022240

Ik mag toch hopen dat Diess overeind blijft. Naar mijn mening is hij degene met de juiste visie.

[ Voor 0% gewijzigd door KrlGl op 02-12-2020 17:48 . Reden: Typo ]

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

GeeMoney schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:35:
[...]

Als hij gekocht is dan moet je gewoon een gratis leenauto meelrijgen. Doen ze dat niet zou ik dat even goed laten weten daar en desnoods naar een andere dealer stappen.
Met lease hangt het af wat er contractueel vastgelegd is natuurlijk al kan ik mij niet voorstellen dat ze met een hagelnieuwe auto daar echt moeilijk over zouden doen.
Overigens kreeg mijn vriend bij zijn laatste Tesla reparatie ook geen leenauto mee omdat dit “buiten garantie” viel. (Dan heb je het over een auto van bijna 1,5 ton en nog geen 3 jaar oud)

Ook andere merken lijken dat te proberen dus.
3 jaar oud of hagelnieuw, op een ID3 zit een schamele 2 jaar garantie dus dan ben je na 3 jaar sowieso aan de beurt.

Op een Niro 7 jaar garantie , kijk zo kan het ook, vertrouwen in je product hebben.
(komt zo een uitgebreide post met uitsluitingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

Ik zou de ID3 ook niet heel snel privé hebben durven kopen. Nu zit er inderdaad een LM met standaard vervangend vervoer bij. Vechten ze onderling maar uit wie welke kosten draagt.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Grappig, ik had zelf geen enkele aarzeling om de id.3 privé aan te schaffen.
Naast garantie heb je natuurlijk ook nog zoiets als een conformiteitsbeginsel als particuliere klant.
En was de accu niet gegarandeerd voor 160.000 km?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 21:04
Maandag mijn ID3 plus opgehaald, heerlijke auto. Kwam van een r-line Polo maar wat een verschil. Automaat rijdt heerlijk, wil niet meer anders.
Gelukkig nog geen problemen gehad alleen werkt voorverwarmen niet. Temperatuur staat op 22 graden maar als ik de auto instap blaast hij alleen koude lucht en moet dan elke keer de verwarming weer van low naar 22 graden zetten. Ook de geselecteerde blazers staan uit. Dit is soms ook als ik niet voorverwarm.
Meer mensen dit probleem?
Foto is bij de dealer genomenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpiDv3A2U3wF8yk75RpXJXRCU2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0R5KdCDdYpnRSob528c92Ne.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
KrlGl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:01:
Grappig, ik had zelf geen enkele aarzeling om de id.3 privé aan te schaffen.
Naast garantie heb je natuurlijk ook nog zoiets als een conformiteitsbeginsel als particuliere klant.
En was de accu niet gegarandeerd voor 160.000 km?
Er is nog wel een serieus verschil tussen garantie op je accu (bij 160.000km) van minstens 70% en gewoon garantie op je accu (bij 160.000km).

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 02-12-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
bottom line schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:24:
[...]

Er is nog wel een serieus verschil tussen garantie op je accu (bij 160.000km) van minstens 70% en gewoon garantie op je accu (bij 160.000km).
Dat klopt, maar je bent 8 jaar lang cq 160.000 km gevrijwaard van defecten.
En of er na 8 jaar nog 70% of 90% restcapaciteit is heb je volgens mij grotendeels zelf in de hand.

[ Voor 1% gewijzigd door KrlGl op 02-12-2020 19:42 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:44
Ik heb een blauwe ID.4 kunnen bestellen vorige week, basis uitvoering (privé). Wellicht voor anderen: het is het showmodel dat ik nu koop, de afspraak met de dealer is dat hij hem een maand in de showroom laat staan tot er nieuwe showmodellen komen in week 2 van januari, dan mag ik hem ophalen. Wordt uiteraard niet in gereden.
Beurt is 1x/2 jaar (afgezien van alle mankementen... haha). Heb er nog een granny charger bij kunnen regelen als compensatie.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:00
KrlGl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:31:
[...]

Dat klopt, maar je bent 8 jaar lang cq 160.000 km gevrijwaard van defecten.
En of er na 8 jaar nog 70% of 90% restcapaciteit is heb je volgens mij grotendeels zelf in de hand.
Klopt, daarnaast 6 jaar onderhoud excl. eventueel vervangen van banden, ruitenwissers en remschijven..

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
mcmiles schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:05:
[...]

Klopt, daarnaast 6 jaar onderhoud excl. eventueel vervangen van banden, ruitenwissers en remschijven..
Heb je de kleine lettertjes in je enthousiasme ook wel gelezen: De suggestie van 6 jaar onderhoud wordt op een handige manier gewekt. Maar VW zoekt hier ook weer de grenzen op.

Onderhoud....Wat in de praktijk terug gebracht is tot 2 gratis garage bezoekjes. Een keer in jaar 2 en 1 keer in jaar 4. Jaar 6 betaal je wat men in jaar 2 en 4 niet heeft opgelost of wat nieuw ontstaan is.

En in beide gevallen geen slijtage, dat moet je gewoon betalen natuurlijk.

Van de claim “gratis onderhoud” blijft in de praktijk dus weinig over. Na het onderhoud in jaar 4 is de rest voor jou rekening. Ik noem dit 4 jaar basis onderhoud. Maar omdat het onderhoud eens in de 2 jaar is komen ze weg met de claim van 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

hveck75 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:23:
Maandag mijn ID3 plus opgehaald, heerlijke auto. Kwam van een r-line Polo maar wat een verschil. Automaat rijdt heerlijk, wil niet meer anders.
Gelukkig nog geen problemen gehad alleen werkt voorverwarmen niet. Temperatuur staat op 22 graden maar als ik de auto instap blaast hij alleen koude lucht en moet dan elke keer de verwarming weer van low naar 22 graden zetten. Ook de geselecteerde blazers staan uit. Dit is soms ook als ik niet voorverwarm.
Foto is bij de dealer genomen[Afbeelding]
Mooi. Is wel een 1st toch? Heb je de strepen achter er laten afhalen? Ik heb zelfde kleur besteld, moet wel 1st zijn. Bij niet 1st is deze kleur er niet. Megan Grey of zo iets.

[ Voor 7% gewijzigd door Freakie1NL op 02-12-2020 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
hveck75 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:23:
Foto is bij de dealer genomen[Afbeelding]
Ja is een bekende bug ook weer. Ik heb het ook. Ik heb een workaround: Als je de auto laat voorklimatiseren elke dag (wat ik doe), moet je op het moment dat dit loopt de app openen en de temperatuur 0,5 hoger zetten. Dan zie je de blauwe strepen ineens naar rood gaan en verwarmt hij wél. Ook als je de klimatisering direct start in de app zie je alleen maar koud - even de temp een half graadje opkrikken en hij wordt warm.
Als je in de auto stapt en hij gaat meteen keihard koude lucht blazen (airco geeft dan LO aan) - sja. Het duurt even voor je systeem is gestart en je dit kunt aanpassen, niks aan te doen. Ja, s/w update ;)
Overigens, als je de auto laat voorklimatiseren met de app of geprogrammeerd én je past de temp aan zodat deze wel warm wordt, is bij instappen de auto lekker warm én hij springt niet naar LO.
Even een workaround doen in de winter dus elke dag, tot je de s/w update krijgt ergens diep in Q1. Zeg maar; het moment dat het buiten weer warmer wordt en je wél wil dat hij gaat koelen :+
Ik geloof dat ik van de 22 known bugs de meeste al kan aanvinken, dus ik ga lekker :)

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 02-12-2020 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 14:20
Sjiefke schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:34:
Is er een ook een soort "roadmap" van eventuele toekomstige software-features? Dus de opties die (mogelijk) in de toekomst beschikbaar zijn?
Mijn indruk is dat VAG qua software ontwikkeling mijlenver achterloopt op bijv. Tesla. Waar Tesla van meet af aan de hele architectuur zo heeft ingericht dat continue updates ‘over the air’ kunnen plaatsvinden, blijft VAG nog steken in updates van de firmware via het dealer kanaal. Topman Diess heeft dat gezien en zet druk op de organisatie om zwaar te investeren in software ontwikkeling, maar het staat nog in de kinderschoenen. Beloften, ja. Leveren, voorlopig niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-09 21:30

ErikVers

e-Duurzaam

Ik krijg deze maand mijn al gekentekende ID3, dus ik zet me alvast schrap na het lezen van alle mogelijke software problemen 😋

Komen wel mooie wielen onder en hoogglans zwarte delen rondom dus dan heb ik in ieder geval wat leuks om naar te kijken als ik stil sta langs de weg 🙈

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
jdbiggelaa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:08:
[...]

Mijn indruk is dat VAG qua software ontwikkeling mijlenver achterloopt op bijv. Tesla. Waar Tesla van meet af aan de hele architectuur zo heeft ingericht dat continue updates ‘over the air’ kunnen plaatsvinden, blijft VAG nog steken in updates van de firmware via het dealer kanaal. Topman Diess heeft dat gezien en zet druk op de organisatie om zwaar te investeren in software ontwikkeling, maar het staat nog in de kinderschoenen. Beloften, ja. Leveren, voorlopig niet.
Je bedoelt die Tesla software die elke update andere gebreken introduceerd? Of die al jarenlang phantom brakes niet op weten te lossen? Nu weer knipperlichten die spontaan niet werken of regensensor van de ruitenwissers wat eerst beter leek en nu ook weer mondjesmaat klachten over komen? Nee, die jongens lopen mijlenver voor inderdaad :+ .
OTA komt ook op de ID reeks, ik heb het nooit gemist eerlijk gezegd maar het is gewoon een leuk extraatje natuurlijk.
Alles wordt gewoon steeds ingewikkelder en als consumenten willen we het ook steeds sneller en “beter”. Het heeft tijd nodig en dat zie je ook bij alle andere merken met dergelijke nieuwe snufjes hoor. Er wordt (bij alle merken) keihard aan gewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 02-12-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 22:29
Vandaag eindelijk weer een lekker ritje gereden. (Echt klaar met dat thuiswerken).

Ik had op een gegeven moment de muziek uit en lekker aan het cruisen. Bij het (wat harder) remmen voor drempels of een scherpe bocht hoor ik vanuit de achterkant een soort gebonk alsof je met een handschoen snel op een deur klopt (snappie? 🤣)

Twijfel of ik naar de dealer terug moet.. horen meer mensen dat bij het remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
Freakie1NL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:01:
[...]

Mooi. Is wel een 1st toch? Heb je de strepen achter er laten afhalen? Ik heb zelfde kleur besteld, moet wel 1st zijn. Bij niet 1st is deze kleur er niet. Megan Grey of zo iets.
1e inderdaad, stickers zaten er niet op. Magnan grey. Erg fijne auto, erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
Soeski schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:35:
[...]

Ja is een bekende bug ook weer. Ik heb het ook. Ik heb een workaround: Als je de auto laat voorklimatiseren elke dag (wat ik doe), moet je op het moment dat dit loopt de app openen en de temperatuur 0,5 hoger zetten. Dan zie je de blauwe strepen ineens naar rood gaan en verwarmt hij wél. Ook als je de klimatisering direct start in de app zie je alleen maar koud - even de temp een half graadje opkrikken en hij wordt warm.
Als je in de auto stapt en hij gaat meteen keihard koude lucht blazen (airco geeft dan LO aan) - sja. Het duurt even voor je systeem is gestart en je dit kunt aanpassen, niks aan te doen. Ja, s/w update ;)
Overigens, als je de auto laat voorklimatiseren met de app of geprogrammeerd én je past de temp aan zodat deze wel warm wordt, is bij instappen de auto lekker warm én hij springt niet naar LO.
Even een workaround doen in de winter dus elke dag, tot je de s/w update krijgt ergens diep in Q1. Zeg maar; het moment dat het buiten weer warmer wordt en je wél wil dat hij gaat koelen :+
Ik geloof dat ik van de 22 known bugs de meeste al kan aanvinken, dus ik ga lekker :)
Thx voor de tip, zal eens testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
hveck75 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:18:
[...]

Thx voor de tip, zal eens testen
Ik heb op de homepage van de app een klimatiseringswidget staan. Hiermee kun je direct het klimatiseren starten (en eventueel de temperatuur regelen). Dit werkt bij mij altijd. Ik wist niet eens dat je bij het auto menu zelf uitstroomopeningen kon selecteren e.d. 8)7 Haha zo leer je nog eens wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Soeski schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:35:
[...]

Soeski, dank voor de info. Echter bij mij start het voorklimatiseren überhaupt niet. Niet met de app en niet in het menu van het infotainment systeem. Diverse keren geprobeerd op verschillende momenten van dag. Ben bang dat ik moet wachten tot de software update er is. Jammer, keek er naar uit.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

https://nl.mashable.com/t...rsoonlijker-dan-een-tesla

Lijkt wel een advertorial...

Die Hello ID, daar wordt bij aangegeven dat die zo goed werkt. Bij de testrit was ik niet heel erg onder de indruk, maar niet veel geprobeerd.

Gebruiken jullie ID.3'ers dat, of ga je dan toch voor de Google Assistant / Siri via Carplay / Android Auto?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
mcmiles schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:03:
[...]

Soeski, dank voor de info. Echter bij mij start het voorklimatiseren überhaupt niet. Niet met de app en niet in het menu van het infotainment systeem. Diverse keren geprobeerd op verschillende momenten van dag. Ben bang dat ik moet wachten tot de software update er is. Jammer, keek er naar uit.
Het direct starten via de app lukt bij mij ook maar zelden. "Auto kan niet worden bereikt". Echter blijkt dan de helft van de keren dat het wél gelukt is (ik kwam bij de auto en deze stond dus wel lekker warm te wezen).
Dit ben ik echter al 5 jaar gewend van mijn vorige Audi. Hit and miss met die app, je wist nooit of het echt werkte. Slechte zaak dat dit na al die jaren nog niet verbeterd is.
De programmering in de auto werkt wel voor mij tot nu toe gelukkig, ik kan alleen in de app niet altijd zien of hij ook echt bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Boy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:16:

Die Hello ID, daar wordt bij aangegeven dat die zo goed werkt. Bij de testrit was ik niet heel erg onder de indruk, maar niet veel geprobeerd.

Gebruiken jullie ID.3'ers dat, of ga je dan toch voor de Google Assistant / Siri via Carplay / Android Auto?
Ik gebruik de spraakassistent wel, maar dan via het knopje op het stuurwiel en dat werkt voortreffelijk.
Eén keer klikken dan praat je met je auto, knopje langer vasthouden dan praat je met je telefoon (in mijn geval Siri op een iPhone).

CarPlay doet het nog niet, dat is nog even wachten op de volgende update voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 21:47
Is er ergens een lijst van handige spraakcommando's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

juanpabloo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:29:
Ik heb 'm zelf nog niet bekeken, maar ik vond hier een mogelijkheid om de ID.3 handleiding te bekijken met dit VIN WVWZZZE1ZMP001085

https://www.volkswagen.co...nd-drivers/my-car/manuals

Ik heb de VIN van mijn ID.4 (stond op koopcontract) ingevoerd, maar kwam niets uit helaas :+

[ Voor 11% gewijzigd door Boy op 03-12-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
juanpabloo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:29:
Op het helpscherm in de auto zelf.
(zie pagina 224 van de manual)
home -> ? -> voice-icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski

Ja met wisselend succes. Ik heb wel eens 10x geprobeerd om mijn vriendin te bellen vanuit de auto "Hallo ID, bel "naam vriendin". Echt kansloos. Bleef me maar niet begrijpen.
Vervolgens doe ik "Hallo ID, zet de stoelverwarming van de passagier lager" en dit werkt meteen. WTF 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:43
Soeski schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:54:
[...]

Ja met wisselend succes. Ik heb wel eens 10x geprobeerd om mijn vriendin te bellen vanuit de auto "Hallo ID, bel "naam vriendin". Echt kansloos. Bleef me maar niet begrijpen.
Vervolgens doe ik "Hallo ID, zet de stoelverwarming van de passagier lager" en dit werkt meteen. WTF 8)7
Ook niet als je uw vriendin een andere naam geeft? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
RigolleM schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:09:
[...]

Ook niet als je uw vriendin een andere naam geeft? :-)
Da's wel een goed I.D. van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66

Dat Hallo ID is nu nog redelijk beperkt omdat er i.t.t. Google Assistant / Siri (nog) geen online cloud koppeling ligt. Daardoor is het aantal commando's star en beperkt. In de aanstaande release komt er blijkbaar wel een online integratie en dat maakt de weg vrij voor een veel natuurlijker spraakherkenning. Het zou natuurlijk erg mooi zijn als je i.p.v. dat je nu nauwkeurig het adres in de navigatie moet dicteren (en dus ook moet weten) dat je gewoon om de dichtsbijzijnde supermarkt of bioscoop kunt vragen net zoals bij google assistent. We gaan het zien of dit ook daadwerkelijk zo gaat werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfred66
[...]

Je kunt ook roepen "Hallo ID, ik heb het koud". Het mooie is dat er twee microfoons gemonteerd zijn en het systeem weet of de bestuurder of de passagier het vraagt en dus alleen die termperatuur omhoog gaat (mits je een twee zone verwarming hebt uiteraard).

Edit, "Hallo Heidi" werkt ook trouwens, het blijft een duitstalige auto tenslotte :+

[ Voor 6% gewijzigd door Alfred66 op 03-12-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
[...]

Dat had ik in het begin ook, (nou ja, met mijn vriendin, dan, niet met de jouwe) maar het omwisselen van voornaam /achternaam bij het importeren van de contacten was bij mij de oplossing.
Standaard laadde de id.3 bij mij de contacten met eerst achternaam en daarna voornaam. Je kunt in de instellingen aangeven dat je dat andersom wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 19:25
Grootste probleem bij mij is om de auto überhaupt te laten reageren op 'Hallo ID'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Laatst online: 21-09 09:15
Is de ID3 business leverbaar voor 8% bijtelling? Zo ja zoek ik een overzicht van de verschillen van deze business editie en de 1st Plus. Is dit ergens voorhanden? Kan nergens een simpel vergelijk vinden

Keuzestress...

[ Voor 17% gewijzigd door jarno1974t op 03-12-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:30
Maandag de 30ste mijn nieuwe ID.3 First Plus in ontvangst kunnen nemen. Ik ben er erg blij mee, wat een rijervaring! Nu moet ik wel zeggen dat ik hiervoor een Seat Ibiza uit 2004 had, dus de sprong is erg groot.

Helaas wel wat softwareproblemen ervaren.
  • Na de eerste dag probleemloos te hebben gereden krijg ik nu elke keer bij het opstarten te zien "Storing e-Sound, rij voorzichtig".
  • Ook de WeConnectID app kan de auto niet meer vinden. Erg onhandig omdat ik moet laden aan een publieke laadpaal, en ik zo de accustand niet kan inzien. Ik heb de dataverbinding al eens opnieuw aan/uit gezet en natuurlijk bij het opstarten van de auto aangegeven dat hij in Online Mode moet gaan. Toen dit niet werkte heb ik de auto gereset naar fabrieksinstellingen. Erg vervelend omdat al mijn adressen en settings toen ook gereset waren (maar het is bij een reset niet anders natuurlijk). Bij het opnieuw instellen van de auto, gaf de auto aan de dataverbinding niet te kunnen resetten, dus de fout lijkt in de auto te zitten. Opnieuw instellen van WeConnect lukt ook niet omdat hij dus geen QR code kan ophalen vanwege de niet werkende internetverbinding.
Beide problemen hebben overigens geen invloed op de rijervaring, die is nog steeds goddelijk! Iemand een idee waar het aan kan liggen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lV0wP-GdKbX8i6JdYgzway_vHO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcbQkFsCVmIORvtV1s6HQKis.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Na fabrieksreset kan het misschien een dag duren voordat de auto weer internetverbinding heeft en kan worden gekoppeld aan de app. Verder zou je kunnen proberen uit- en weer opnieuw in te loggen in de app. Laatst was er een update van de gebruiksvoorwaarden. Na het accepteren hiervan kon ik ook een dag niet meer met de auto verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Van die tekst gaan mijn haren recht overeind staan, wat een slijmerig verhaaltje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
jarno1974t schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:13:
Is de ID3 business leverbaar voor 8% bijtelling? Zo ja zoek ik een overzicht van de verschillen van deze business editie en de 1st Plus. Is dit ergens voorhanden? Kan nergens een simpel vergelijk vinden

Keuzestress...
Voor zo ver ik weet wel. Bij mijn dealer (Van Mossel) heb ik ze in elk geval al zien staan in de showroom en ook op internet staan ze gewoon op voorraad te koop.

Van zowel de business als de 1st versies staan prijslijsten op de website van Volkswagen die hetzelfde van opzet zijn, dus als je die naast elkaar zet kun je volgens mij prima vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Michael van S schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:19:
Maandag de 30ste mijn nieuwe ID.3 First Plus in ontvangst kunnen nemen. Ik ben er erg blij mee, wat een rijervaring! Nu moet ik wel zeggen dat ik hiervoor een Seat Ibiza uit 2004 had, dus de sprong is erg groot.

Helaas wel wat softwareproblemen ervaren.
  • Na de eerste dag probleemloos te hebben gereden krijg ik nu elke keer bij het opstarten te zien "Storing e-Sound, rij voorzichtig".
  • Ook de WeConnectID app kan de auto niet meer vinden. Erg onhandig omdat ik moet laden aan een publieke laadpaal, en ik zo de accustand niet kan inzien. Ik heb de dataverbinding al eens opnieuw aan/uit gezet en natuurlijk bij het opstarten van de auto aangegeven dat hij in Online Mode moet gaan. Toen dit niet werkte heb ik de auto gereset naar fabrieksinstellingen. Erg vervelend omdat al mijn adressen en settings toen ook gereset waren (maar het is bij een reset niet anders natuurlijk). Bij het opnieuw instellen van de auto, gaf de auto aan de dataverbinding niet te kunnen resetten, dus de fout lijkt in de auto te zitten. Opnieuw instellen van WeConnect lukt ook niet omdat hij dus geen QR code kan ophalen vanwege de niet werkende internetverbinding.
Beide problemen hebben overigens geen invloed op de rijervaring, die is nog steeds goddelijk! Iemand een idee waar het aan kan liggen?[Afbeelding]
Ja, dit heb ik ook spontaan gehad. 4G en GPS deden het niet meer. Je kon niet fabrieksherstel doen want WeConnect-instellingen konden niet verwijderd worden. Vervolgens kom je ook niet meer online. Je tijd blijft hangen (want geen GPS) en je auto blijft op een gegeven moment zelfs in offline modus hangen. Dit gebeurde pas na een paar dagen, niet meteen.
Dit loste zich (bij mij) niet vanzelf op. Ik had het geluk (nouja) dat ik ook de 12v accu bug had, dus helemaal leeg ineens, waarna de systemen dus geheel gereset waren. Toen werkte alles weer.
Dus; trek ff je accupolen los van je 12v en sluit ze weer aan. Dit lost het initiële probleem niet op overigens, daar heb je een s/w update voor nodig. Het kan dus zomaar terug komen.
Alternatief kan je naar de dealer gaan, maar zij mogen ook niks doen zonder PON/VW instructie en bugrapportage opsturen. De wachttijd bij (sommige) dealers bedraagt momenteel zo'n 2 weken. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Laatst online: 21-09 09:15
tinustilburg schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:51:
[...]

Voor zo ver ik weet wel. Bij mijn dealer (Van Mossel) heb ik ze in elk geval al zien staan in de showroom en ook op internet staan ze gewoon op voorraad te koop.

Van zowel de business als de 1st versies staan prijslijsten op de website van Volkswagen die hetzelfde van opzet zijn, dus als je die naast elkaar zet kun je volgens mij prima vergelijken.
Ha, dank! Is voor menig leaserijder een interessante vergelijking dan. Max valt af ivm teveel boven de 45K grens; het wordt dan de 1st of de Business

Ga vanavond even die twee naast elkaar excellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

jarno1974t schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:55:
[...]

Ha, dank! Is voor menig leaserijder een interessante vergelijking dan. Max valt af ivm teveel boven de 45K grens; het wordt dan de 1st of de Business

Ga vanavond even die twee naast elkaar excellen
Verschillen zijn m.i. niet zo boeiend. Kleuren zijn verschillend (leverbaar) en geen lichtmetalen velgen.

Als ik had geweten dat de Business ook nog met 8% leverbaar geweest zou zijn had ik daarvoor gekozen. Niet dat ik de lichtmetalen velgen niet mooi vind, bij de Business had ik nog geld terug gehad. Nu net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Hoe zien trouwens de remlichten van de 1st basic eruit? Er zitten andere achterlichten op zag ik toen er laatst eentje naast mij stond. Als ze uitstaan vind ikze nog mooier ook.

Ik tik nu de 4100km aan, weinig problemen gehad. Zou nog een lange vakantie rit willen ervaren voor het echte oordeel. Wel contact gehad met de dealer en ik verwacht binnenkort de trekhaak te krijgen, als de software er is van de grote update krijg ik die ook meteen mee.

[ Voor 43% gewijzigd door AMARONE op 03-12-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15
We hebben inmiddels een reparatie advies gekregen van uit de importeur, we moeten een Hard Reset geven aan de F (Stuurapparaat), dit duurt gemiddeld twee uur.

Mocht het probleem dan verholpen zijn, is de reparatie klaar, mocht dit niet het geval zijn, dan moeten we weer contact opnemen met de importeur, en waarschijnlijk deze gaan vervangen.

Dit is wat ik vandaag te horen kreeg. Wel werd nu aangeven dat ik niet de grote update krijg en dat ook nog niet weten wanneer dit wel kan gebeuren..

Aangezien ik niks meer gehoord heb vrees dat nog wel langer dan week zonder mijn ID3 moet doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Voor mensen die wil weten hoe de accessoires eruit zien in de praktijk; YouTube: Volkswagen ID.3 - A First Look At The Official Accessories!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
AMARONE schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:22:
Hoe zien trouwens de remlichten van de 1st basic eruit? Er zitten andere achterlichten op zag ik toen er laatst eentje naast mij stond. Als ze uitstaan vind ikze nog mooier ook.

Ik tik nu de 4100km aan, weinig problemen gehad. Zou nog een lange vakantie rit willen ervaren voor het echte oordeel. Wel contact gehad met de dealer en ik verwacht binnenkort de trekhaak te krijgen, als de software er is van de grote update krijg ik die ook meteen mee.
Welk type heb je? Neem aan ID.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Even bijpraten over het klimaatsysteem en mijn ervaringen.Ik heb al eerder laten weten dat het voorklimatisering zowel via app als in het infotainmentsysteem in mijn ID.3+ niet werkt. Vandaag bij het aanzetten van de verwarming schoot deze door naar 29gr. Zonder dat ik klimaattemperatuur had ingesteld. Het bereik zakte vervolgens met 100 km precies.De aan/uit knop werkte niet. En dat 70km lang. Op de terugreis kon ik de temperatuur wel instellen echter ook nu werd het veel warmer dan de ingestelde 20gr. Morgen maar weer eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

@mcmiles dat klinkt bekend. @Dusun had ook zo'n tropische rit: Dusun in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Dank oZy! ik kende deze post niet. Ik hou het verder in de gaten. Voor de rest heel erg tevreden over de ID.3. Klimaatregeling is eigenlijk mijn eerste issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
wheli schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:40:
[...]

Welk type heb je? Neem aan ID.3?
Ik heb zelf de 1st plus, de 1st stond laatst naast mijne en die had andere achterlichten dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

KrlGl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:01:
In je recht staan en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Zeker bij VW/PON moet je daarvoor een lange adem hebben is mijn ervaring.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Zo, verse storing - de Travel Assist en ACC staat in storing (oranje uitroepteken links op het kleine scherm en rode onderin). Begon gisteravond, vanochtend niet weg helaas. Kan dus geen ACC meer gebruiken.
Ook AUTO HOLD is weg (op het kleine scherm), maar werkt wel. Je ziet het alleen niet meer.
Gelukkig als je in ECO rijdt en de modus "D" werkt het op zich goed. Je hebt dan geen ACC of TravelAssist, maar de auto remt zelf voor voorliggers, rotondes en kruispunten en blijft binnen de lijntjes.
Deze storing is nieuw voor mij (nu 2 weken de auto) dus ik kan er weer 1 afvinken op de lijst.
Wat mij betreft kan het niet snel genoeg de 14e zijn en ik hoop op een update :)

[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 04-12-2020 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:28:
Zo, verse storing - de Travel Assist en ACC staat in storing (oranje uitroepteken links op het kleine scherm en rode onderin). Begon gisteravond, vanochtend niet weg helaas. Kan dus geen ACC meer gebruiken.
Ook AUTO HOLD is weg (op het kleine scherm), maar werkt wel. Je ziet het alleen niet meer.
Gelukkig als je in ECO rijdt en de modus "D" werkt het op zich goed. Je hebt dan geen ACC of TravelAssist, maar de auto remt zelf voor voorliggers, rotondes en kruispunten en blijft binnen de lijntjes.
Deze storing is nieuw voor mij (nu 2 weken de auto) dus ik kan er weer 1 afvinken op de lijst.
Wat mij betreft kan het niet snel genoeg de 14e zijn en ik hoop op een update :)
Je zegt geen ACC en TA te hebben, maar omschrijft wel dat hij vervolgens de dingen doet die onder ACC en TA vallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:31:
[...]

Je zegt geen ACC en TA te hebben, maar omschrijft wel dat hij vervolgens de dingen doet die onder ACC en TA vallen :p
De assistent systemen doen het wel, maar ik kan geen snelheid vastzetten of beperken b.v.
Dus hij remt wel voor voorliggers, maar geeft geen "gas". Dus nee, geen ACC.
En ook heb ik nu alleen pingpongen tussen de lijntjes i.p.v. TravelAssist. Dus alleen Lane Assist, dit staat altijd aan staat blijkbaar los van de andere systemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 04-12-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:36:
[...]

De assistent systemen doen het wel, maar ik kan geen snelheid vastzetten of beperken b.v.
Dus hij remt wel voor voorliggers, maar geeft geen "gas". Dus nee, geen ACC.
En ook heb ik nu alleen pingpongen tussen de lijntjes i.p.v. TravelAssist.
Dus als je nu gas aan het geven bent zelf, remt hij terwijl je gas geeft?

Dat pingpongen ga ik denk ik echt vervelend vinden...had zo 1000 meer uitgegeven voor Travel Assist :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:37:
[...]

Dus als je nu gas aan het geven bent zelf, remt hij terwijl je gas geeft?

Dat pingpongen ga ik denk ik echt vervelend vinden...had zo 1000 meer uitgegeven voor Travel Assist :|
Nee, als je versnelt dan blijft hij gaan natuurlijk, maar als je te dicht op een voorligger komt, een kruispunt of rotonde en je hebt je gas los, dan remt hij sneller af. Dit kan je overrulen door gas te blijven geven natuurlijk. Dit gedrag werkte altijd al en is dus softwarematig anders dan ACC of TravelAssist.
Dat TravelAssist is wel erg nice moet ik zeggen. Hij stuurt echt keurig mee, ook met scherpe bochten en ook als er geen lijnen zijn ziet hij de stoepranden als lijnen. (B.v. als je over de Veurseweg rijdt in Voorschoten voor de mensen die het kennen - een smalle weg met aan 2 kanten stoep en berm).
Je hoeft alleen losjes je vingers op het stuur te leggen (eigenlijk alleen maar heel licht aanraken zelfs) en hij blijft voor je sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:40:
[...]

Nee, als je versnelt dan blijft hij gaan natuurlijk, maar als je te dicht op een voorligger komt, een kruispunt of rotonde en je hebt je gas los, dan remt hij sneller af. Dit kan je overrulen door gas te blijven geven natuurlijk. Dit gedrag werkte altijd al en is dus softwarematig anders dan ACC of TravelAssist.
Dat TravelAssist is wel erg nice moet ik zeggen. Hij stuurt echt keurig mee, ook met scherpe bochten en ook als er geen lijnen zijn ziet hij de stoepranden als lijnen. (B.v. als je over de Veurseweg rijdt in Voorschoten voor de mensen die het kennen - een smalle weg met aan 2 kanten stoep en berm).
Je hoeft alleen losjes je vingers op het stuur te leggen (eigenlijk alleen maar heel licht aanraken zelfs) en hij blijft voor je sturen.
Superjaloers erop! Maar de 10k extra + 1200 euro per jaar netto bijtelling erbij kon ik het niet meer verantwoorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:49:
[...]

Superjaloers erop! Maar de 10k extra + 1200 euro per jaar netto bijtelling erbij kon ik het niet meer verantwoorden :p
Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee van de kosten. Ik zie het wel op de loonstrook eind deze maand :)
Kan het wel enigszins berekenen denk ik, maar volgens mij kom ik hetzelfde uit als met de vorige auto. Niet veel voor zo'n auto in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:19:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee van de kosten. Ik zie het wel op de loonstrook eind deze maand :)
Kan het wel enigszins berekenen denk ik, maar volgens mij kom ik hetzelfde uit als met de vorige auto. Niet veel voor zo'n auto in ieder geval.
de optie zelf valt wel mee qua kosten, maar de ID.4 was maar in 2 varianten leverbaar helaas en dit was het enige op de Max wat ik echt wilde hebben...

Ik hou stiekem hoop op een optie om het later bij te kopen, maar lijkt me erg stug. Op deze manier zou je de bijtelling flink kunnen verlagen door het later aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
Boy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:21:
[...]

Ik hou stiekem hoop op een optie om het later bij te kopen, maar lijkt me erg stug. Op deze manier zou je de bijtelling flink kunnen verlagen door het later aan te schaffen
Dat is precies wat een collega van mij heeft gedaan met een Tesla. Die heeft de Autopilot erbij genomen als "accessoire". Dat scheelde een paar duizend euro in de fiscale waarde...

Het kan/kon dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Ik heb zelf de kosten op een rij gezet; wellicht leuk voor anderen? Cijfers zijn gemakkelijk aan te passen aan andere auto's of types.

Klik hier

Feedback is welkom als er een foutje in geslopen is. NB: BTW heb ik geen rekening mee gehouden omdat wij die moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:21:
[...]

de optie zelf valt wel mee qua kosten, maar de ID.4 was maar in 2 varianten leverbaar helaas en dit was het enige op de Max wat ik echt wilde hebben...

Het schijnt dat in de ID.3 de sensors / hardware ook echt niet aanwezig is op de Plus en Basic. Zou ik wel snappen ook. Als VW nog niet weet of ze dat ooit als upgrade gaan aanbieden is het een duur grapje om het wel in alle auto's al in te bouwen, met de kans dat veel mensen er toch niet voor gaan betalen later.
In de ID.4 weet ik het niet. Ik vind het wel gek dat het daar een "alles of niks" keuze is. Basic of Max. Scheelt nogal in opties zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 04-12-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:32:
[...]

Het schijnt dat in de ID.3 de sensors / hardware ook echt niet aanwezig is op de Plus en Basic. Zou ik wel snappen ook. Als VW nog niet weet of ze dat ooit als upgrade gaan aanbieden is het een duur grapje om het wel in alle auto's al in te bouwen, met de kans dat veel mensen er toch niet voor gaan betalen later.
In de ID.4 weet ik het niet. Ik vind het wel gek dat het daar een "alles of niks" keuze is. Basic of Max. Scheelt nogal in opties zeg.
Ja, wellicht dat dit ook het geval is bij de ID.4, kostenbesparing.

Ach, laten ze eerst maar eens tonen dat de auto's rijdbaar zijn zonder al die bugs die voorbij komen hier :p

Stiekem verwacht ik dat ze nu nog bezig zijn met versie 1.00 van de software en dat ze zoveel mogelijk fixes er nog in proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Soeski schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:32:
[...]

In de ID.4 was het 1ST of 1ST Max. Zit volgens mij aardig wat verschil tussen de 1ST en de Basic (Pro).

Tussen de 1ST en de 1ST max had ik toen dit lijstje gemaakt
1ST Max uitvoering moet zijn meerprijs rechtvaardigen door daar onder meer:

21 inch velgen
Glazen panoramadak,
LED Matrix-koplampen
3-zone klimaatregeling
360 graden-camera
Keyless Acces
12 inch touchscreen
Head-up display
Easy open achterklep
Elektrische stoelen met massage en geheugenfunctie
Bandendruksensor
File assist
wheli schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:27:
Ik heb zelf de kosten op een rij gezet; wellicht leuk voor anderen? Cijfers zijn gemakkelijk aan te passen aan andere auto's of types.

Klik hier

Feedback is welkom als er een foutje in geslopen is. NB: BTW heb ik geen rekening mee gehouden omdat wij die moeten betalen.
Ik denk dat je onderhoud wat laag is (ik heb het dubbele gerekend, mede door de dure rare maat banden) en je brandstof veel te hoog. Ik kwam met 25k uit op ongeveer 900 euro bij een verbruik van 20.3kWh/100km (17,75 cent per kWh ex btw)

Je bijtelling per jaar snap ik ook niet helemaal. Die berekening moet volgens mij zijn:
((45000*0,375*0,08)+((47340-45000)*0,375*0,22)) = €1543,05 per jaar Netto bijtelling

Maar misschien lees ik je excel niet helemaal goed hoor. Tis me niet helemaal duidelijk wat je per jaar en wat je per 5 jaar pakt.

[ Voor 41% gewijzigd door theHoff op 04-12-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
theHoff schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:53:
[...]

In de ID.4 was het 1ST of 1ST Max. Zit volgens mij aardig wat verschil tussen de 1ST en de Basic (Pro).

[...]

[...]

Ik denk dat je onderhoud wat laag is (ik heb het dubbele gerekend, mede door de dure rare maat banden) en je brandstof veel te hoog. Ik kwam met 25k uit op ongeveer 900 euro bij een verbruik van 20.3kWh/100km (17,75 cent per kWh ex btw)

Je bijtelling per jaar snap ik ook niet helemaal. Die berekening moet volgens mij zijn:
((45000*0,375*0,08)+((47340-45000)*0,375*0,22)) = €1543,05 per jaar Netto bijtelling

Maar misschien lees ik je excel niet helemaal goed hoor. Tis me niet helemaal duidelijk wat je per jaar en wat je per 5 jaar pakt.
Even en copy past gedaan volkswagen.nl

Uitrusting Volkswagen ID.4 1ST

De ID.4 1ST is standaard uitgerust met
20-inch lichtmetalen wielen
LED-koplampen en –achterlichten
Donker getinte ramen achter
2-zone airconditioning
Navigatie-, radio- en multimediasysteem ‘Discover Pro’ met 10-inch display
Spraakbediening
Verwarming van de voorruit en voorstoelen
Multifunctioneel stuur
Sfeerverlichting met dertig instelbare kleuren en diverse keuzethema’s
We Connect Start voor toegang tot real-time verkeersinformatie en weergave van de dichtstbijzijnde laadstations
We Connect ID. app waarmee diverse autofuncties op afstand te monitoren en te bedienen zijn
Lane Assist
Park Distance control
Achteruitrijcamera
Adaptive Predictive Cruise Control

Uitrusting Volkswagen ID.4 1ST Max

21-inch lichtmetalen wielen
Glazen panoramadak
LED-Matrix koplampen (IQ.Light)
Dynamic Light Assist
Discover Pro-systeem met 12-inch touchscreen
Head-up display
360-graden camera
3-zone airconditioning
Keyless access
Telefoonvoorbereiding Plus inclusief draadloze oplaadmogelijkheid voor smartphones
Elektrisch verstelbare Ergo-Active stoelen met massagefunctie
Easy Open achterklep (elektrische bediening na voetbeweging)
Travel Assist
Side Assist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

theHoff schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:53:
[...]

Vergeet de draadloos telefoon lader niet, gelet op dit topic een essentiële feature :+

En Travel Assist is toch wel iets meer dan alleen file hulp (zie posts @Soeski)

Blijft toch bijzonder dat volgens de laatste berichten de auto's volgende week in NL aankomen, en kort daarna al afgeleverd gaan worden terwijl er nog nergens in NL een ID4 in een showroom staat. De demo wagens staan op dezelfde trailer blijkbaar.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
oZy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:18:
[...]

Vergeet de draadloos telefoon lader niet, gelet op dit topic een essentiële feature :+

Blijft toch bijzonder dat volgens de laatste berichten de auto's volgende week in NL aankomen, en kort daarna al afgeleverd gaan worden terwijl er nog nergens in NL een ID4 in een showroom staat. De demo wagens staan op dezelfde trailer blijkbaar.. :X
Toevallig vandaag van de dealer te horen gekregen dat ze in de laatste 2 weken van Dec worden afgeleverd, hij klonk erg overtuigd, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Freakie1NL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:16:
Phoe als ik het verhaal van @Kanter lees dan wil ik mijn ID3 zo laat mogelijk dit jaar (maarja het zijn nog maar 29 dagen) geleverd hebben. Ergens deze week of volgende week neemt men contact met mij op voor levering. Wel al afgesproken dat hij met de meest recente software geleverd zal worden. Het zal mij benieuwen. Wat error's die verdwijnen en hopelijk met een giga update in 2021 zijn verholpen neem ik voor lief voor de 8% bijtelling. Met pech langs de weg staan is echter wel iets anders. Huidige leaseauto heeft mij nooit in de steek gelaten. Maar ja van Toyota naar VW wist ik dat ik zou gaan inleveren op betrouwbaarheid.
Het is mij wel duidelijk dat alle ID.3 en ID.4 rijders dit jaar als bèta-testers worden ingezet. Dat bevestigt mijn vermoedens na alle verhalen over overtraging van de levering. VAG heeft de software ontwikkeling niet onder controle. Ik had geen haast en heb besloten te wachten op de Enyaq, die komt naar verwachting zomer 2021. Ik hoop dat de software tegen die tijd stabieler is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Laatst online: 21-09 19:50
[...]

Ik moest lachen om het draadloos laden en helemaal eens ga ik zeker missen in mijn 1st >:)

Overigens kan ik mij ook niet voorstellen dat het zo snel gaat, maar zou super leuk zijn!

Ps. een proefrit aanvragen via de VW website werkt nog niet (de knop is er wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15
Ik heb net te horen gekregen dat een onderdeel (stuurapparaat) vervangen moet worden het is besteld, maar niet beschikbaar is.. kan wel even duren voordat de auto terug is. Dus zeker risico's nu er nog niet veel onderdelen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Antekw schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:43:
[...]

Ik moest lachen om het draadloos laden en helemaal eens ga ik zeker missen in mijn 1st >:)

Overigens kan ik mij ook niet voorstellen dat het zo snel gaat, maar zou super leuk zijn!

Ps. een proefrit aanvragen via de VW website werkt nog niet (de knop is er wel).
Ik ben heel blij met dat draadloos laden. Zeker omdat Android Auto eindelijk binnenkort uit komt in NL en de ID.3 dit ook gaat ondersteunen, maar dan draadloos. Dan loopt je mobiel nogal snel leeg, dus als hij dan tegelijkertijd oplaadt is toch heerlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Laatst online: 21-09 19:50
Soeski schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:47:
[...]

Ik ben heel blij met dat draadloos laden. Zeker omdat Android Auto eindelijk binnenkort uit komt in NL en de ID.3 dit ook gaat ondersteunen, maar dan draadloos. Dan loopt je mobiel nogal snel leeg, dus als hij dan tegelijkertijd oplaadt is toch heerlijk?
Ik was niet sarcastisch ik had ook graag draadloos geladen. Ikzelf gebruik ook veel Android Auto in mijn huidige auto, helemaal top.

Ach met een USB stekkertje red ik het ook wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Antekw op 04-12-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli

Tav banden; goeie, ik had mijn oude banden qua kosten genomen :'( . Brandstof is bij volledig openbaar laden waarbij ik uit ben gegaan van 8x laden/maand met starttarief of abonnement+ 0,37 euro per kwh. Uiteraard een stuk duurder dan thuis laden. Maar het is inderdaad wel pessimistisch berekend :9

Bijtelling vind ik altijd een lastige maar ik heb hier puur de bruto bijtelling gepakt. En ik heb de catalogusprijs genomen, dat verklaart het verschil tussen jouw en mijn berekening. En daarnaast alle aftrekposten. En alles per jaar behalve onderaan. Dus:
B15 = bruto bijtelling
B16 = kosten - bijtelling = aftrekbaar
B18 = aftrekbare kosten * belastingtarief = belastingbesparing exclusief MIA
B20 = extra korting als je van MIA gebruik kan maken
B25 = puur de afschrijving
B26 = puur de kosten (dupicaat van B9, sorry kan eigenlijk wel weg zie ik nu)
B28 en 29 spreken denk ik voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
[...]

Zie mijn eerdere post; ik heb een showroommodel gekocht wat zij 4 weken mogen showen (in ruil voor een granny charger) en dan mag ik hem meenemen. Trucje zodat hij op 8% komt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

Waar haal jij die laatste berichten vandaan? Hoop dat het waar is wat je zegt!

Ik zag ook dat er accessoires te zien zijn hier: https://shop.volkswagen.n...delyear=2021&trimline=1st

Ik zag zo'n beschermding voor kinderzitjes, wellicht wel een investering waard om de achterbank te beschermen:
https://shop.volkswagen.n...1st&modelgroup=id4&cid=24

[ Voor 25% gewijzigd door Boy op 04-12-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Volgens mij moet het achteraf inbouwen van draadloos laden niet zo'n probleem zijn met de module die hier al eerder geplaatst is. Staan ook op bijv. Aliexpress.

Er gaan 2 stekkers in: een antenneversterker (die kleine ronde) en een stekker met +, - en een schakeldraad die normaal gesproken naar de 'radio' gaat zodat de module niet constant aan staat.

Die antenneversterker is volgens mij niet perse nodig (heb m'n telefoon nu ook vaak in dat vakje liggen aan de kabel en nog geen problemen met bellen gehad) en de overige draden zijn volgens mij prima aan de USB-aansluitingen te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
tinustilburg schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:01:
Volgens mij moet het achteraf inbouwen van draadloos laden niet zo'n probleem zijn met de module die hier al eerder geplaatst is. Staan ook op bijv. Aliexpress.

Er gaan 2 stekkers in: een antenneversterker (die kleine ronde) en een stekker met +, - en een schakeldraad die normaal gesproken naar de 'radio' gaat zodat de module niet constant aan staat.

Die antenneversterker is volgens mij niet perse nodig (heb m'n telefoon nu ook vaak in dat vakje liggen aan de kabel en nog geen problemen met bellen gehad) en de overige draden zijn volgens mij prima aan de USB-aansluitingen te knutselen.
knutselen zal toch gewoon een stekkertje erin doen zijn?
Alle aansluitingen zijn er toch bij de plus, ik ben wel benieuwd of dat gemakkelijk te doen is dan. Zo ja, dan durf ik het in mijn leaseauto ook nog wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Gebeld, mijn ID3 kan volgende week al geleverd worden.....
Heb alleen nog geen laadpas. Daar zijn leveringsproblemen mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Freakie1NL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:56:
Gebeld, mijn ID3 kan volgende week al geleverd worden.....
Heb alleen nog geen laadpas. Daar zijn leveringsproblemen mee
Vast doordat alle postbezorgers nu zijn ingezet voor de pakketdienst :P

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Soeski schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Ik ga er sowieso op vooruit want de app voor de e-tron kon 5 jaar geleden al bijna niks, en nu nog niet - ongewijzigd in 5 jaar tijd. De GTE kon tenminste nog geprogrammeerd klimatiseren zonder te laden, de e-tron kan dat niet.
Maar; zelfs klimatiseren werkt al 8 maanden geheel niet meer (JSON error en Audi kan er niks mee zeggen ze...). Slechter kan het dus IMO niet worden.
/edit voor de duidelijkheid: De A3 e-tron, niet die 100K kostende elektrische tank ;)
Lekker om te lezen nu VW recent bekend heeft gemaakt dat de Grote Sprong Voorwaarts op het gebied van software voor VAG wordt ondergebracht bij....jawe, Audi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 07:23
tinustilburg schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:01:

Enige is dat wanneer ik mijn telefoon op de lader plaats, er een melding komt op het infotainment scherm dat de telefoon aan het laden gaat. Dat zou je zomaar kunnen 'missen' als je aan de bestaande USB poorten gaat koppelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
rednax2 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:15:

En de ID.4 voor particulieren? Dat waag ik te betwijfelen. Weinig particulieren die voor de 1st editions 45 tot 65 mille neer willen leggen, helemaal nu de subsidies op zijn.
Inderdaad, er is geen ID.4 te koop beneden het maximum bedrag waarbij je nog subsidie krijgt. En de pot voir 2021 is op 4 januari leeg, dus forget it ook in 2022 met een reguliere uitvoering van een ID.4 met kleiner accupakket. Ik heb daarom (op10-10) een Enyaq iV 60 besteld. Voor mij een prima alternatief en onder de 45k€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
MLLL schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:48:
[...]

Dat zou inderdaad mooi zijn.

Maar als ik regelmatig lees dat ze een app niet eens goed werkend krijgen heb ik daar wel enigszins mijn bedenkingen bij. Zeker als men in dit topic aangeeft dat een update een hele werkdag duurt, hoe gaan ze dat in hemelsnaam doen 'Over the air' in de toekomst?!

Hoop van harte dat VW dit knap op de rit krijgt.
Hoeft geen probleem te zijn. Data overdracht OTA met 4G gaat veel sneller dan het vernieuwen van het ‘flash’ geheugen in de auto. Dat laatste kost veel tijd....en kan dus gedurende de nacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
bottom line schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:19:
[...]

Ik geloof trouwens niet dat de ID.4 wel met compleet werkende software op de markt komt.
Precies! Reken erop dat alle elektrische auto’s van VAG (VW, Audi, Skoda, Seat, ...) hier nog járen last van zullen hebben. Ze hebben dit in de top van het concern ernstig onderschat. Er is pas medio dit jaar een strategische beslissing genomen onder Diess om dit nu eindelijk eens goed aan te pakken. Echter, Duitsland heeft geen grote software comeptentie of IT cultuur, geen tegenhanger van Silicon Valley. Staal en motoren, daar zijn ze goed in, maar IT vraagt een geheel andere mindset...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

jdbiggelaa schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:43:
[...]

Precies! Reken erop dat alle elektrische auto’s van VAG (VW, Audi, Skoda, Seat, ...) hier nog járen last van zullen hebben. Ze hebben dit in de top van het concern ernstig onderschat. Er is pas medio dit jaar een strategische beslissing genomen onder Diess om dit nu eindelijk eens goed aan te pakken. Echter, Duitsland heeft geen grote software comeptentie of IT cultuur, geen tegenhanger van Silicon Valley. Staal en motoren, daar zijn ze goed in, maar IT vraagt een geheel andere mindset...
Dat zie je op andere vlakken ook terug. Zelfs splinternieuwe parkeerautomaten zijn muntjes only, iedereen betaalt alles bij voorkeur cash in de winkel en het internetaanbod is lachwekkend voor zo'n land.

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Wij hebben Duitse vrienden en zij vertellen ons dat de Duitsers erg gesteld zijn op hun privacy en daarom graag cash ('bargeld') betalen. Ze vinden pinpassen en banken onbetrouwbaar (en gezien het schandaal met Wirecard lijkt dat terecht).
Sowieso is het goed ons te realiseren dat Nederland erg makkelijk nieuwe technieken omarmt zoals contactloos betalen (binnen 2 jaar na introductie pint de helft van de Nederlanders contactloos). Dus eigenlijk zijn wij de vreemde eend in de bijt. Wel een goed land om nieuwe software te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

wheli schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:26:
Wij hebben Duitse vrienden en zij vertellen ons dat de Duitsers erg gesteld zijn op hun privacy en daarom graag cash ('bargeld') betalen. Ze vinden pinpassen en banken onbetrouwbaar (en gezien het schandaal met Wirecard lijkt dat terecht).
Sowieso is het goed ons te realiseren dat Nederland erg makkelijk nieuwe technieken omarmt zoals contactloos betalen (binnen 2 jaar na introductie pint de helft van de Nederlanders contactloos). Dus eigenlijk zijn wij de vreemde eend in de bijt. Wel een goed land om nieuwe software te testen
Dit vind ik altijd zoń dooddoener, dan moeten die duitsers ook hun mobiele telefoon aan de kant leggen en hun auto omruilen voor een fiets.

Contactloos betalen is heerlijk, ik kan mij niet herinneren dat ik met een pinpas betaald heb in een winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5atkw6pBl4pfzVc4LEtQnEi9Xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gZB5pE7HyIoYq6NoO6FRwWA.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk om na alle beslommeringen en problemen met de ID.3 dit te lezen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mhe59 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:17:
[Afbeelding]

Leuk om na alle beslommeringen en problemen met de ID.3 dit te lezen 😊
Wat doe die die i3 daar? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Het zal vast al 100* genoemd zijn maar ik zie qua software even de bomen door het bos niet meer. Maar wat is op dit moment, 5 december, de meest recente versie. Met leverende dealer namelijk overeengekomen dat ze hem met de meest recente versie leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Freakie1NL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:11:
Het zal vast al 100* genoemd zijn maar ik zie qua software even de bomen door het bos niet meer. Maar wat is op dit moment, 5 december, de meest recente versie. Met leverende dealer namelijk overeengekomen dat ze hem met de meest recente versie leveren.
0570 is de meest recente welke nu beschikbaar is.
Pagina: 1 ... 35 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.