Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 34 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

mcmiles schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:24:
Ik wilde vanochtend bij 3gr. voorklimatisering voor het eerst gebruiken. De WeConnectID gebruikt, na circa 45 sec. melding “uw wagen is momenteel niet bereikbaar” terwijl ik wel alle gegevens kon zien. App vervolgens dichtbij auto gehouden maar dat maakte niets uit.
De communicatie voor het voorverwarmen gaat volgens mij over servers van VW.
Bij mijn GTE had ik ook vaak zo'n melding, vooral als ik dat rond 8 uur sochtens deed. (waarschijnlijk was ik niet de enige die z'n auto wilde voorverwarmen).
Als ik het dan later (rond 10:00) weer probeerde, lukte het wel. Volgens mij gewoon een overbelasting van de servers bij VW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
GeleFles schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:15:
[...]

De communicatie voor het voorverwarmen gaat volgens mij over servers van VW.
Bij mijn GTE had ik ook vaak zo'n melding, vooral als ik dat rond 8 uur sochtens deed. (waarschijnlijk was ik niet de enige die z'n auto wilde voorverwarmen).
Als ik het dan later (rond 10:00) weer probeerde, lukte het wel. Volgens mij gewoon een overbelasting van de servers bij VW...
Dank voor je reactie. Ik had eerlijk gezegd nog niet aan de servers van VW gedacht😉 Goed om te weten, maar op zondagochtend.......

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mcmiles schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:33:
[...]

Dank voor je reactie. Ik had eerlijk gezegd nog niet aan de servers van VW gedacht😉 Goed om te weten, maar op zondagochtend.......
Wat @GeleFles zegt klopt wel. Ik had hier ook altijd problemen mee, werkte erg vaak niet. Dusdanig vaak dat ik ben gestopt om het te proberen via de app. In de auto voorgeprogrammeerd voor wanneer ik aan de kabel hing en daarnaast had ik er een standkachel in voor alle andere momenten. Tegen die standkachel kon geen voorklimatiseren op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:44
Iemand nog een update over zijn\haar ID.4 levering? Bij mij is na het productie seintje een stilte ontstaan.

Overigens kreeg ik net bericht dat men pas in Maart mijn meterkast kan verzwaren.....

Groeten van een ongeduldige toekomstige ID.4 bezitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Vanmorgen had ik ook de hoofdprijs. ID.3 helemaal dood. Vermoedelijk 12v bug. Ik had gelukkig nog geen andere problemen gehad in de nu 10 dagen dat ik 'm heb... ;)
Monteur komt over een uur, hij gaat kijken wat ze kunnen doen. Ik vermoed starten, naar de dealer rijden en dan voorlopig kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

Antekw schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:36:
Iemand nog een update over zijn\haar ID.4 levering? Bij mij is na het productie seintje een stilte ontstaan.

Overigens kreeg ik net bericht dat men pas in Maart mijn meterkast kan verzwaren.....

Groeten van een ongeduldige toekomstige ID.4 bezitter.
Die van mij is al in september gebouwd, rustig wachten totdat ze op de vrachtwagen worden gegooid :)

Ik krijg m'n Zappi geplaatst op 16 december. Verzwaring zal ook later gebeuren en ze zeiden dat ik 'm tot die tijd niet kon gebruiken. Leek me niet handig. Heb nu geregeld dat hij eerst op 1 fase wordt aangesloten en later komen ze terug (tegen kleine vergoeding) om 'm op 3 fase aan te sluiten zodra de netbeheerder langs is geweest...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Soeski schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:41:
Vanmorgen had ik ook de hoofdprijs. ID.3 helemaal dood. Vermoedelijk 12v bug. Ik had gelukkig nog geen andere problemen gehad in de nu 10 dagen dat ik 'm heb... ;)
Monteur komt over een uur, hij gaat kijken wat ze kunnen doen. Ik vermoed starten, naar de dealer rijden en dan voorlopig kwijt.
Tis toch een beetje verdrietig dat ik op dit moment er serieus over zit te denken om zo'n draagbare jumpbox te kopen om dit probleem te voorkomen als het in m'n ID.4 gebeurt... (kan 'm voor meer dingen gebruiken hoor, maar door deze berichten denk ik er wel extra serieus over)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
theHoff schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:08:
[...]

Tis toch een beetje verdrietig dat ik op dit moment er serieus over zit te denken om zo'n draagbare jumpbox te kopen om dit probleem te voorkomen als het in m'n ID.4 gebeurt... (kan 'm voor meer dingen gebruiken hoor, maar door deze berichten denk ik er wel extra serieus over)
No worries. Dit is een software bug die al opgelost zou zijn in de nieuwere s/w. Het is echter niet voor niks dat mensen een bluetooth adapter op de 12v hebben gezet zodat ze deze kunnen uitlezen elke dag. Ik zat er ook aan te denken maar dacht - ach, over 2 weken krijg ik al onderhoud... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:42
Vanochtend ook voor het eerst dat ik de klimatisering niet via de app kon aanzetten.
Moest dus even in de kou naar de auto lopen om het daar te doen....
:-(

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:42
Soeski schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:28:
[...]

Ja, en dat met precies dezelfde h/w en s/w versies. Het verschilt inderdaad enorm, geen idee waarom. Als er structurele bugs zijn (en die zijn er), dan heb je ze wel of niet zou je denken.
De dealer was overigens wel erg verbaasd dat mijn navi versie (kaarten) 1908 was. Zo oud had hij ze nog niet gezien in de ID.3 tot nu toe, de meesten zitten op 2003, 2007 of nu 2010 na de laatste updates OTA.
Misschien heb ik wel één van de allereersten die van de band is gerold :)
Ik begin me dus af te vragen of alle ID.3's die nu geleverd zijn inderdaad dezelfde hw en sw versies hebben.
Misschien aardig om dat eens met elkaar te checken?

Hier is mijn configuratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nqa4Q-QjfEA2j2cCn9FA2yf5ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o6CvqmXxXby465g6hxP4iv9I.jpg?f=user_large

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Nu online
theHoff schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:32:
[...]

Wat @GeleFles zegt klopt wel. Ik had hier ook altijd problemen mee, werkte erg vaak niet. Dusdanig vaak dat ik ben gestopt om het te proberen via de app. In de auto voorgeprogrammeerd voor wanneer ik aan de kabel hing en daarnaast had ik er een standkachel in voor alle andere momenten. Tegen die standkachel kon geen voorklimatiseren op
Dank en jammer te horen van de slechte ervaring. Leek me een nuttige toevoeging. Ik hoop dat misschien de software update hier nog een verandering in gaat brengen maar dan nog hou je connectie met de server. Standkachel is mooi maar niet geschikt voor een EV. Hopen op betere tijden.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:01
Zjoep schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:00:
[...]

Dit zijn de meldingen die steeds blijven terugkeren:

- Elektrosysteem werkt niet correct. Wagen veilig stoppen!
- Storing: aandrijfsysteem. Werkplaats opzoeken, alstublieft.
- Starten niet mogelijk. Laadkabel uittrekken, alstublieft. (ook wanneer er geen kabel is aangesloten)
- Actieradius kan niet worden berekend.
- Bijna alle mogelijke lampjes op het paneel achter het stuur gaan branden.

In geen van de gevallen konden we de auto in de voor of achteruit krijgen. Ook niet wanneer er een booster werd gebruikt voor de 12v accu. Daarnaast weigert de ontgrendeling van de laadstekker in veel gevallen.
Ook na het verwijderen van alle foutmeldingen in de computer en het loskoppelen van de 12v accu verdwenen de meldingen op het dashboard niet.
Niet werkende aandrijving heb ik spijtig genoeg ook gehad en sinds de reparatie blijkbaar maanden kon duren heb ik een volledig nieuwe ID.3 via de leasemaatschappij ontvangen na twee weken in vervangend vervoer gereden te hebben.

Voor dit probleem niet heel veel problemen gehad, eenmalig dat het achteruitrij piepje bleef hangen toen ik de auto in zijn vooruit stand zette, opgelost na 10 seconden inhouden van het uitknopje van het infotainmentsysteem, twee maal het airbag lampje gehad en één keer gehad dat ACC niet aanging.

Foto's van de error:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PygmYJAQL55fk1NAODoKD1EK8F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URjmJ32CJEmD5y5kThG3JcJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_re4HwgeLNI005lQIpK6hYSsD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zJBU3Lrl5PNoggG56VhBOPb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bjuiLwATEJyeMLbU-fWVo8igbY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NUQupfBqOUUjQq7sf6lm0SKz.png?f=fotoalbum_large

3de opladen id3max en nog steeds niet boven de 300 uitgekomen....

Zodra ik hem aanzet ook weer de aircotax 40/50kmh. 250kilometer en meer krijg ik echt niet....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 07:23
Heb de ID.3 Max nu 1 week in bezit. Rijdt echt super maar ook hier toch wel al een aantal meldingen gehad: storing aandrijfsysteem (kan dan ook niet wisselen tussen rij-modi), storing airbag en storing front-assist. Tis een beetje een gok welke melding op welke dag tevoorschijn komt en wanneer ze weer verdwijnen.
Zojuist in overleg met LM toch maar angemeld bij dealer voor controle (volgende week). Ben benieuwd of ze een update doen naar software versie 570 (is nu 564) of misschien wel gelijk de grote update.
Qua navigatie zit ik trouwens nog op versie 1908. Die zou al OTA geupdate moeten worden maar denk dat 4G ontvangst niet sterk genoeg is voor de deur
@Bschnitz Vanochtend gaf de app bij mij 310km aan. Dit was na de tweede keer opladen (eerste keer tot 80% en nu tot 100%) Na kort ritje (met verwarming) nu 286km (95%)
edi: vergeten te melden: 1xging achteruitrijcamera tijdens parkeeractie spontaan op zwart en niet meer aan tot paar uur later

[ Voor 7% gewijzigd door VNBaaij op 30-11-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Laatst online: 20-09 21:58
Ik heb nu net 3 dagen de ID.3 1st plus, maar Ik word echt gek van de software die erop staat, de boordcomputer is soms supersnel, maar meestal rete traag. Ik heb nu ook 1x gehad dat hij gewoon compleet vast loopt en ik dus niets kan doen behalve de aan en uit knop 15sec ingedrukt houden. Ik heb gelukkig (nog niet) zware problemen gehad zoals een lege accu of dat de motors niet werken. bij 100% haal ik ongeveer (volgens de auto) 320km. Heb vrijdag bij het ophalen ook 1x gehad dat hij 380 aangaf, was met een milde temperatuur buiten. De we-connect app werkt op zich wel prima bij mij, maar is erg traag, voordat hij start met klimatiseren ben je al 3 minuten verder. Hoe kan je zien welke soft/hardware versie je hebt? Ik merk overigens ook dat bij het aanzetten van de verwarming op 22 graden de range ruim 50km omlaag gaat.

Werkt bij iemand ook de optie "Spiegels omlaag bij achteruitrijden" niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
KrlGl schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:17:
[...]

Ik begin me dus af te vragen of alle ID.3's die nu geleverd zijn inderdaad dezelfde hw en sw versies hebben.

[Afbeelding]
Mijn configuratie is identiek op de ABT hardware versie na die is bij mij H41. Volgens mij hangt dit overigens ook af van de uitvoering die van mij is een Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:18
Kratos schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:45:

Bij mij werkt hij ook niet. Ik weet niet of deze optie überhaupt bedoelt is voor een Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Bschnitz schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:20:
[Afbeelding]

Zodra ik hem aanzet ook weer de aircotax 40/50kmh. 250kilometer en meer krijg ik echt niet....
Met deze temperaturen zie ik het bij het bereik nu ook teruglopen. Op 90% lading zit ik nu op 290km. Woonwerk verkeer was vanochtend gemiddeld 200wh/km terwijl dit begin vorige week nog 175wh/km was. Ondanks voorverwarmen aan de lader hakken de eerste kilometers er echt in. Daarna zakt het weer terug naar normale waarden... Ik moet de verwarming ook echt een eind terugzetten (17 graden) voordat ie stopt met flink verwarmen terwijl de auto van begin af aan al aangenaam is zeker met stoel en stuurverwarming aan. Hier valt nog wel wat te winnen door hier wat meer op te letten want de verwarming trekt flink stroom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
mouluh schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:57:
[...]

Bij mij werkt hij ook niet. Ik weet niet of deze optie überhaupt bedoelt is voor een Plus
Dit moet je eerst instellen en je moet de spiegelknop iedere keer met de hand op R zetten voordat deze daadwerkelijk naar beneden stelt tijdens het achteruitrijden. Uitleg hoe je dat moet doen heb ik al een paar keer gepost, ik zou even een paar pagina's terugbladeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Alfred66 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:00:
[...]

Dit moet je eerst instellen en je moet de spiegelknop iedere keer met de hand op R zetten voordat deze daadwerkelijk naar beneden stelt tijdens het achteruitrijden. Uitleg hoe je dat moet doen heb ik al een paar keer gepost, ik zou even een paar pagina's terugbladeren...
Top, ga ik dat straks een keer uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Kratos schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:45:
Ik heb nu net 3 dagen de ID.3 1st plus, maar Ik word echt gek van de software die erop staat, de boordcomputer is soms supersnel, maar meestal rete traag. Ik heb nu ook 1x gehad dat hij gewoon compleet vast loopt en ik dus niets kan doen behalve de aan en uit knop 15sec ingedrukt houden. Ik heb gelukkig (nog niet) zware problemen gehad zoals een lege accu of dat de motors niet werken. bij 100% haal ik ongeveer (volgens de auto) 320km. Heb vrijdag bij het ophalen ook 1x gehad dat hij 380 aangaf, was met een milde temperatuur buiten. De we-connect app werkt op zich wel prima bij mij, maar is erg traag, voordat hij start met klimatiseren ben je al 3 minuten verder. Hoe kan je zien welke soft/hardware versie je hebt? Ik merk overigens ook dat bij het aanzetten van de verwarming op 22 graden de range ruim 50km omlaag gaat.

Heb het menuutje gevonden met versies.
Hardware versie is H20
Software versie is 0564
Abt hardware h47
ABT software 3074
navigatie is 20.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Nu online
Bschnitz schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:20:
[Afbeelding]

@wartopia balen, in de 5 weken dat ik nu in de ID rij is laden bij mij tot 80% constant tussen de 325 en 335 km. Daar ben ik heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-09 13:21
Even voor de balans:

sinds 9/10 een ID.3 MAX.
Nog niet heel veel mee gereden helaas (bijna 2000 km), maar heb er nog geen/amper problemen mee gehad op deze na:

- 1x problemen met stoppen van laden. Leek meer een probleem van de paal/pas. Uiteindelijk lukte het met de app van de laadpaal om de sessie te stoppen.
- 1x schakelde achteruitrijcamera niet in

Software 0564
Huidige bereik volgens GOM: 320km @ 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Wat een dag om een dooie ID.3 te hebben. Landelijke mobiliteitsstoring, ANWB maar ook VW Mobiliteit (zal ook wel via ANWB lopen dan). Er is nog geen monteur geregeld of bereikt. Zit je dan te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

mcmiles schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:08:
[...]

@wartopia balen, in de 5 weken dat ik nu in de ID rij is laden bij mij tot 80% constant tussen de 325 en 335 km. Daar ben ik heel tevreden over.
Je doet je naam in ieder geval wel eer aan :P

Wel erg slecht hoor van PON/VW al die issues met ID.3. Vooral omdat niemand is verteld van de bètasoftware, én omdat je gewoon geen nuttige feedback krijgt van de dealers (die er ook nog niets van weten)...

Maakt het voor mij wel makkelijker om geduldig op de ID.4 te wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 19:11
KrlGl schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:17:
[...]

[Afbeelding]
Kratos schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:04:
[...]

Heb het menuutje gevonden met versies.
Hardware versie is H20
Software versie is 0564
Abt hardware h47
ABT software 3074
navigatie is 20.10
Hier de mijne, auto is donderdag geleverd:

Hardware versie is H20
Software versie is 0564
Abt hardware H55
ABT software 2091
navigatie is 20.3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:12
Er is altijd iemand die het slechter doet, hieronder mijn score. Ik rij nog maar weinig in deze tijd en bovendien is het nu koud. De ritten die ik maak zijn bijna zonder uitzondering 130 km/h in de avond (en dus nog wat kouder dan overdag). Dan gaat het hard met je range. Toen ik de auto net had en het 15/20 graden was haalde ik een (realistische) range van 350 km bij 104 op de ACC.

En tot slot: afgelopen weekend een rit gemaakt van Maastricht naar Amsterdam, terwijl een vriend van me in een Tesla Model 3 SR+ exact hetzelfde traject op hetzelfde moment reed; ik had circa 40 - 50 km meer range over met een hogere gemiddelde snelheid. Was voor mij onverwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhqRxct1E_h2rBUFgdvtuAO7Zxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvMhWUs8KkNIgEZanDMSvhAv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
juanpabloo schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:07:
Er is altijd iemand die het slechter doet, hieronder mijn score. Ik rij nog maar weinig in deze tijd en bovendien is het nu koud. De ritten die ik maak zijn bijna zonder uitzondering 130 km/h in de avond (en dus nog wat kouder dan overdag). Dan gaat het hard met je range. Toen ik de auto net had en het 15/20 graden was haalde ik een (realistische) range van 350 km bij 104 op de ACC.
Volgens mij doe je het dan niet per se slechter. Bij 130 km/u en kou is het verbruik simpelweg een heel stuk hoger dan bij 100 km/u en 15 graden of hoger.

Veel onderschatten hoeveel impact kou of hogere snelheden hebben. Test maar eens een lange rit bij meer dan 15 graden (al is dat nu lastig) terwijl je 100 - 110 rijdt en netjes slipstreamt achter iemand anders (niet te dicht natuurlijk). Dan kom je echt een heel stuk verder.

Het is niet voor niets dat het bereik hier staat aangegeven als tussen de 250 km en 515 km:
link naar ev-database ID.3

Verder ook in gespannen afwachting van een ID.4. Ben erg benieuwd wanneer er 1 in de showroom staat of de eerste modellen in NL aankomen. Hoop ook dat de trekhaak-optie geen (ernstige) vertraging oplevert.

Weet iemand of de modellen die december worden afgeleverd met warmtepomp zijn of zonder? Een Belgische en Ierse site vermelden dat dit standaard is, maar op vw.nl lees ik er niets over. Hetzelfde voor CAR2X. Dit wordt in het buitenland wel vermeld, maar in NL niet.

Edit: lees net een stukje terug dat de warmtepomp in in het buitenland idd soms standaard is maar in NL niet. Afhankelijk van welke modellen in NL worden afgeleverd zit er mogelijk soms wel een warmtepomp in. Slome keuze van VW.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost81 op 30-11-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 20:51
Ik krijg dit jaar (hopelijk nog) een ID4 met warmtepomp en trekhaak. Ik denk niet dat de trekhaak voor vertraging gaat zorgen. Het is een trekhaak die standaard ingebouwd zit. Dit gebeurd volgens mij niet bij de dealer na levering nog.

[ Voor 6% gewijzigd door Mdesign op 30-11-2020 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Zondag was de laadpaal bezet dus mijn auto met 5% weg gezet op de parkeerplaats: 5% klinkt weinig, maar is wel nog ongeveer 3kwh/20km stads verkeer. Vandaag zag ik dat de laadpaal vrij was dus dacht ff snel heen en weer naar de supermarkt om de hoek en de auto aan de paal.

Waar die op zondag gewoon nog kon rijden kreeg ik nu meteen nog "enkel alleen manoeuvreren" en ging die niet harder dan 7km/h naar de laadpaal (die toen ook weer bezet bleek te zijn). Nu staat hij een laadpaaltje verder. Dus tip: zet hem in de kou niet weg met een lege accu. Kom je letterlijk van een koude kermis thuis.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
Mdesign schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:52:
Ik krijg dit jaar (hopelijk nog) een ID4 met warmtepomp en trekhaak. Ik denk niet dat de trekhaak voor vertraging gaat zorgen. Het is een trekhaak die standaard ingebouwd zit. Dit gebeurd volgens mij niet bij de dealer na levering nog.
Nou. Standaard was de trekhaak in elk geval niet. Die moest voor een behoorlijke prijs bijbesteld worden. Maar goed, je bedoelt waarschijnlijk dat die in de fabriek als optie wordt toegevoegd en niet door de dealer wordt ingebouwd.

Hoe weet je dat je een warmtepomp krijgt?
Flappiewappie schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:54:
Zondag was de laadpaal bezet dus mijn auto met 5% weg gezet op de parkeerplaats: 5% klinkt weinig, maar is wel nog ongeveer 3kwh/20km stads verkeer. Vandaag zag ik dat de laadpaal vrij was dus dacht ff snel heen en weer naar de supermarkt om de hoek en de auto aan de paal.

Waar die op zondag gewoon nog kon rijden kreeg ik nu meteen nog "enkel alleen manoeuvreren" en ging die niet harder dan 7km/h naar de laadpaal (die toen ook weer bezet bleek te zijn). Nu staat hij een laadpaaltje verder. Dus tip: zet hem in de kou niet weg met een lege accu. Kom je letterlijk van een koude kermis thuis.
Goede tip. Altijd opletten met accu's en kou. Ik moest aan dit artikel denken:
Hierdoor gaat je telefoon in de kou sneller leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Ghost81 schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:29:
[...]

Nou. Standaard was de trekhaak in elk geval niet. Die moest voor een behoorlijke prijs bijbesteld worden. Maar goed, je bedoelt waarschijnlijk dat die in de fabriek als optie wordt toegevoegd en niet door de dealer wordt ingebouwd.

[...]

Goede tip. Altijd opletten met accu's en kou. Ik moest aan dit artikel denken:
Hierdoor gaat je telefoon in de kou sneller leeg
"Als de batterij bij lage temperatuur wordt bewaard, veroorzaakt dat geen slijtage", legt Wagemaker uit. "Maar als een batterij gebruikt of geladen wordt bij lage temperaturen, kan de degradatie worden versterkt, waardoor de levensduur achteruit gaat."

"Een batterij verslijt hoe dan ook: in lithium-ion-batterijen wordt een oplosmiddel gebruikt dat geen oneindige stabiliteit heeft. Bij zowel hele hoge als hele lage spanningen treden er nevenreacties op, waarbij het oplosmiddel oxideert en de capaciteit van de batterij daalt. "Bij lage temperaturen treden die nevenreacties sneller op, en verslijt de batterij sneller", aldus Notten."

Vermoedelijk is het dus een stukje bescherming in de batterij: op lage temperaturen zal er een flinke wissel worden getrokken om de batterij zelf op te warmen (als je er mee rijd is dat geen probleem, want al warm). Vanaf nu zal ik hem in de winter niet meer onder de 20% weg zetten.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Nu online
Hierbij het plaatje met software versie van mijn ID. Ik heb het idee van wat ik eerder voorbij zag komen hier de navigatiesoftware wat ouder is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmwXc9mKZSA80sJzXCYxuWSE_98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPedXPjaYYq5h1Boz4oxj5g9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik heb exact wat jij hierboven ook hebt qua versienummering van alles. Navi inderdaad 19.8.
20.10 is beschikbaar dus ben benieuwd of bij voldoende ontvangst er geupdate gaat worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 30-11-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I56QwKE1UnGeUy4xpbCVjThZDws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8feD0QlBXNcXSEbK0U0SuVo.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is een wat oudere foto van net na de software update, inmiddels wel de laatste software versie van de navigatie database erop.

Het bederft hier een ID.3 1st MAX.
Wat is eigenlijk ABT hardware en wat doet dit Waarom is deze verschillend per ID.3, ligt dit aan het model (1st standard, plus of max)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 20:51
Ghost81 schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:29:
[...]

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txY1YQNYBZMK4-hibSJAcId-l4g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6SF0chTC0qI9LL3neSUWSLX5.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Mdesign op 30-11-2020 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Nu online
Soeski schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:40:
Ik heb exact wat jij hierboven ook hebt qua versienummering van alles. Navi inderdaad 19.8.
20.10 is beschikbaar dus ben benieuwd of bij voldoende ontvangst er geupdate gaat worden.
Oké, rechtsonder de knop alle updates maar daar tref je niets aan. Met voorklimatisering krijg ik geen enkel contact met de server. Niet via de app maar ook niet als ik in de auto instel. Vanmiddag weer eens geprobeerd. Dan zal update ook wel niet werken. Ik lees wel dat er bezitters zijn waar het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Iemand had op een duits forum gezegd dat de ABT.Hardware verwijst naar de provider van de hardware.
https://www.goingelectric...hp?f=393&t=60418&start=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik lees vaker 'voldoende ontvangst', wat houdt dat in? Is het de 4G van je telefoon waar de auto gebruik van maakt, of heeft hij een eigen "simkaart"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sTHTAfkBNxzF3NFzWgSEcqJqyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjZBKPTaDw9L7lEXbEw31dth.jpg?f=fotoalbum_large
Ook hier nog 19.8 voor navigatie (1st Max)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

OMG een druppellader moeten hangen aan je auto om te zorgen dat je kan blijven rijden: YouTube: How to ensure your VW ID.3 doesn't DIE when left standing for a few ...

Het is echt te triest voor woorden dat dit gebeurd. Ze hebben bij VW toch ook wel eens een aantal dagen de auto niet gereden en hier tegenaangelopen lijkt me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos
Boy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:28:
OMG een druppellader moeten hangen aan je auto om te zorgen dat je kan blijven rijden: YouTube: How to ensure your VW ID.3 doesn't DIE when left standing for a few ...

Het is echt te triest voor woorden dat dit gebeurd. Ze hebben bij VW toch ook wel eens een aantal dagen de auto niet gereden en hier tegenaangelopen lijkt me...
Ik zal mijn id.3 waarschijnlijk de komende 3 dagen niet gebruiken (thuiswerken). Ik laat wel weten of ik de anwb moet bellen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Je kan proberen de update zelf te starten door de menu knop (vierkantje) ingedrukt te houden? Geen idee of hij hier ook de navigatie update. Zover ik heb gehoord kan je dan de auto een tijdje niet gebruiken, hoe hier dus rekening mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Kratos schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:02:
[...]

Ik zal mijn id.3 waarschijnlijk de komende 3 dagen niet gebruiken (thuiswerken). Ik laat wel weten of ik de anwb moet bellen haha
Superironisch, 50 kWh accu's in de auto en kun je niet rijden omdat de 12v leeg is 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos
Boy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 06:11:
[...]

Ik lees vaker 'voldoende ontvangst', wat houdt dat in? Is het de 4G van je telefoon waar de auto gebruik van maakt, of heeft hij een eigen "simkaart"?
Heeft een ingebouwde simkaart (e-sim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Kratos schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:43:
[...]

Je kan proberen de update zelf te starten door de menu knop (vierkantje) ingedrukt te houden? Geen idee of hij hier ook de navigatie update. Zover ik heb gehoord kan je dan de auto een tijdje niet gebruiken, hoe hier dus rekening mee
Ik heb geen idee wat er dan gebeurt, maar de navigatie update moet echt automatisch verlopen. Bij mij heeft ie dat tenminste 2x gedaan en ik heb nu de laatste 20.10 versie. Ik heb wel meerdere keren gelezen dat het van de kwaliteit van de ontvangst afhangt of dit wel of niet plaats vindt. Ik weet niet of dat een broodje aap verhaal is of dat er nog iets anders speelt waarom dit bij sommigen zo achter blijft lopen. Het blijft een ongrijpbaar iets, je kunt zover ik weet nergens zien of het geprobeerd wordt en of er een error is opgetreden in de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Alfred66 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:08:
[...]

Ik heb geen idee wat er dan gebeurt, maar de navigatie update moet echt automatisch verlopen. Bij mij heeft ie dat tenminste 2x gedaan en ik heb nu de laatste 20.10 versie. Ik heb wel meerdere keren gelezen dat het van de kwaliteit van de ontvangst afhangt of dit wel of niet plaats vindt. Ik weet niet of dat een broodje aap verhaal is of dat er nog iets anders speelt waarom dit bij sommigen zo achter blijft lopen. Het blijft een ongrijpbaar iets, je kunt zover ik weet nergens zien of het geprobeerd wordt en of er een error is opgetreden in de communicatie.
Kan je de ID.3 niet gewoon koppelen met je thuiswifi of werkt dat alleen als het contact aanstaat (zoals bij de WeConnect van de GTE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

slechts 3k euro meer dan een ID3 plus met 20kw grotere accu, snap wel dat die ID4 populair is....

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Flappiewappie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:22:
[...]

slechts 3k euro meer dan een ID3 plus met 20kw grotere accu, snap wel dat die ID4 populair is....
Ja, voor mij was het of de ID.3 basis of de ID.4. De Plus gaf me gewoon veel te weinig prijsverschil met de ID.4

Dan heb ik het (los van de 10k extra natuurlijk, maar dat is ook gedeeltelijk investering, auto heeft ook meer restwaare hoop ik :p ) maar 34 euro extra bijtelling per maand

[ Voor 20% gewijzigd door Boy op 01-12-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Dusun schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:53:
[Afbeelding]
Dit is een wat oudere foto van net na de software update, inmiddels wel de laatste software versie van de navigatie database erop.

Het bederft hier een ID.3 1st MAX.
Wat is eigenlijk ABT hardware en wat doet dit Waarom is deze verschillend per ID.3, ligt dit aan het model (1st standard, plus of max)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8p647Ok9M27FjEoy-RccsCrakg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zFY7jbZpj1pphhgQ7422uHg.jpg?f=fotoalbum_large

Meest recente foto (1 December 2020) van huidige software status

[ Voor 3% gewijzigd door Dusun op 01-12-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Vreemd dat dat jij de waterpomp wel bij kon bestellen, ik had die mogelijkheid namelijk niet. Dealer had zelfs nog navraag gedaan bij VW-importeur Pon. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
theHoff schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:19:
[...]

Kan je de ID.3 niet gewoon koppelen met je thuiswifi of werkt dat alleen als het contact aanstaat (zoals bij de WeConnect van de GTE)
Deze versie van de software kan niet aan de wifi gekoppeld worden, het blijft allemaal nog even behelpen voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Alfred66 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:01:
[...]

Deze versie van de software kan niet aan de wifi gekoppeld worden, het blijft allemaal nog even behelpen voorlopig...
Zijn er ergens release notes of andere informatie wat welke softwareversie kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Boy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:02:
[...]

Dat zou heel mooi zijn :) Ik heb voor aflevering van de dealer onderstaand schrijven gehad. Het blijft allemaal erg summier en de term "zeer uitzonderlijke gevallen" is een rekbaar begrip...

Beste Volkswagen ID. klant,
Van harte gefeliciteerd met uw aankoop van de ID.3 1st.
U wordt een van de allereerste berijders van de ID.3 en we willen u graag bedanken voor uw
vertrouwen in Volkswagen en onze gloednieuwe elektrische producten.
U kunt vanaf september 2020 uw gloednieuwe ID.3 1st rijden. Wanneer u ervoor kiest om uw ID.3
vanaf september te rijden betekent dit dat u begin 2021 wordt benaderd door uw dealer voor een
kosteloze software update.
Voorafgaand aan deze update zullen de volgende functies nog niet geactiveerd zijn:
1. App Connect:
Het koppelen van uw smartphone via Bluetooth met het infotainmentsysteem is mogelijk, en
daarmee het gebruik van de hands-free optie en het afspelen van media files vanaf je smartphone.
Echter de functie App Connect die jouw apps weergeeft op het display en dus het gebruik van Apple
Car Play, Android Auto en Mirrorlink is nog niet geactiveerd.
2. Voor de ID.3 uitvoering “1st Max” geldt; Augmented reality head up display.
De basis sectie van de head-up-display bevat alle functionaliteiten vanaf de start inclusief het display
dat de huidige snelheid, verkeersborden, navigatie opdrachten en signalen van rijhulpsystemen
weergeeft. De augmented bovenste sectie van de head-up-display, waaronder de projectie van de
navigatiepijlen op de weg, driver assistance tekens in de omgeving alsmede het welcome scenario zal
beschikbaar zijn na de software update.
Afgezien van bovengenoemde 2 functionaliteiten voldoet uw ID.3 aan alle voorwaarden van
Volkswagen.
In zeer uitzonderlijke gevallen bestaat de kans dat voorafgaand aan de software update zich
bepaalde storingen kunnen voordoen of foutieve informatie kan verschijnen op het scherm.
Vanaf week 38 is het mogelijk om de WeConnectID. App te downloaden via uw play-store.
Deze app bevat onder andere feedback functies en geeft u de kans om 24 uur per dag met ons in
contact te staan U wordt tijdens de installatie van deze App gevraagd om de algemene voorwaarden
en het privacy statement van de App te accepteren.
Uw bevestiging:
Aflevering vanaf september met tijdelijk 2 beperkte functies die gratis worden geupdate vanaf 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Replay256 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:59:
[...]

Vreemd dat dat jij de waterpomp wel bij kon bestellen, ik had die mogelijkheid namelijk niet. Dealer had zelfs nog navraag gedaan bij VW-importeur Pon. :?
In veel landen wordt hij standaard geleverd met warmtepomp en in bijv België is het een optie die bijbesteld kon worden voor iets minder dan €1000. Nederland kreeg voor de 1ST modellen geen warmtepomp, maar wat de redenering daar achter is, geen idee. Misschien leverbaarheid van voldoende warmtepompen door toeleveranciers, maar dat is speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Boy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:30:
[...]

Ja, voor mij was het of de ID.3 basis of de ID.4. De Plus gaf me gewoon veel te weinig prijsverschil met de ID.4

Dan heb ik het (los van de 10k extra natuurlijk, maar dat is ook gedeeltelijk investering, auto heeft ook meer restwaare hoop ik :p ) maar 34 euro extra bijtelling per maand
Het prijsverschil tussen de ID.3 en de ID.4 is verrassend klein zeker gezien de grote accu die er in zit. Er vanuit gaande dat de ID.4 minstens net zo goed en lekker rijdt als de ID.3 (dat is echt geweldig bij de ID.3) zou ik het wel weten als ik een gezin met jonge kinderen zou hebben of om andere redenen die kofferruimte nodig had (niet dat de ID.3 klein van binnen is overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Alfred66 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:26:
[...]

Het prijsverschil tussen de ID.3 en de ID.4 is verrassend klein zeker gezien de grote accu die er in zit. Er vanuit gaande dat de ID.4 minstens net zo goed en lekker rijdt als de ID.3 (dat is echt geweldig bij de ID.3) zou ik het wel weten als ik een gezin met jonge kinderen zou hebben of om andere redenen die kofferruimte nodig had (niet dat de ID.3 klein van binnen is overigens).
Vorig jaar in deze periode ook nog geprobeerd een electrische auto aan te schaffen, maar of ze kwamen niet ver genoeg voor de prijs (Leaf) of niet ruim genoeg (de Zoë). We hebben 2 kinderen idd van 5 en 7 en die wil ik niet met de voeten achter tegen de stoel aangedrukt hebben zitten. We rijden paar x per maand 2 uur per dag met de auto (naar schoonfamilie).

De ID.3 had ik opgehaald voor proefrit en die was al verrassend ruim! Kinderen passen goed achterin. Maar een dakkoffer kunnen plaatsen + meer bereik is wel heel handig als we een autovakantie willen doen richting Frankrijk dit jaar.

Dit is de eerste auto die ik (na de Enyaq, maar die is wat te laat) wilde aanschaffen qua ruimte en prijs. Hopelijk gaat hij zich goed bewijzen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfred66
Boy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:02:
[...]

Vanuit het goingelectric.de forum een hele waslijst aan nieuwe functionaliteiten in de ME2 update die aanstaande is en volgens mij ook standaard op de ID.4 geleverd wordt... Ben wel verbaasd over al die Car2X functionaliteit.

Hier eine Info eines Mitgliedes aus dem First Mover Club für die Vorfreude zum Serien-Update ME2 des ID.3:

"Das hat mir mein Händler heute morgen geschickt auf die Frage, was denn das große ME2-Update beinhalten wird. Angeblich aus dem VW Infonet rauskopiert:"
- Augmented-Reality-Head-up-Display: Erweiterung um den Fernbereich
- App-Connect: Inklusive App-Connect-wireless für Apple CarPlay und Android Auto
- Automatische Einplanung von Ladestopps: Ladezeiten werden bei der Routenberechnung mit einberechnet
- Ladeorte und Ladezeiten: Es lassen sich verschiedene Zeiten und Orte für das Aufladen der Batterie konfigurieren
- WLAN-Funktionalität: WLAN-Hotspot und Client-Funktion
- Car2X-Basisfunktionalität: Lokale Gefahrenwarnung zwischen Fahrzeugen
- Connected ACC: Car2X-Verknüpfung, wodurch eine Reaktion auf andere Verkehrsteilnehmer erfolgen kann
- Online-Sprachbedienung: Dadurch verbessert sich die natürlich sprachliche Erkennung
- Parkplätze: Die Parkplatzsuche wird online unterstützt
- Online-Routenberechnung: Die Route wird unter Berücksichtigung von aktuellen Meldungen und Prognosen berechnet
- Vorausschauende Klimatisierung: Der ID. lernt aus deinen Gewohnheiten
- Online-Zielimport: Sende Ziele wie z.B. Ladestationen an deinen ID.
- Abfahrtszeiten: Definiere für deinen ID. Lade- und Abfahrtszeiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Ziet er goed uit! Hopelijk schiet het een beetje op met de uitrol maar ik ben er bang voor.

De ruimte van m'n ID.3 vind ik echt een dikke prima. Komen uit een Golf variant, ben zelf 1,96m en heb twee kids van 6 en 3 maar we kunnen met zijn allen prima zitten. Dat was in de Golf toch wat meer behelpen en ik moest eigenlijk altijd de stoel een stukje naar voren zetten om geen commentaar te krijgen van de kleinste.

Het verbruik was de afgelopen twee dagen wel echt astronomisch. Ik woon in Tilburg en werk in Waalwijk, dus ik rij een paar kilometer in de stad en verder autoweg maar ik kreeg gisteren op de terugweg (toen het koud was en regende) het verbruik maar net onder de 30 Kwh/100km. En dan heb ik niet harder gereden dan 105 km/u.

Is het jullie opgevallen dat het vermogen al vrij snel terugloopt? Je kunt dat zien aan je 'vermogensmeter', dus dat blauwe balkje. Al vanaf een range van 170-180km zie ik dat dat balkje niet helemaal blauw meer is en als je onder de 100km range komt wordt het heel snel minder. Gisteren had ik nog iets van 55km range en toen was bijna 1/3 grijs ipv blauw. Is vast normaal bij een elektrische auto, maar het viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Laatst online: 11:28
Zojuist die van mij opgehaald. Rijd super maar goed was dan ook niks gewend. Geleverd op winterbanden. Wel twee storingen, aandrijfsysteem en elektrosysteem. Monteur werd er bij gehaald maar die zei negeren, ligt aan 12v en komt vanzelf goed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Flappiewappie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:22:
[...]

Het treurige bij mijn werk is dat de id4 alsnog 2klasses hoger zit. Ze kijken bij mij ook naar de uitstraling. Dus een plus van 45k past, een niro van 47k ook maar een id4 of model 3 ineens niet :')

Iemand de nieuwste software al?

[ Voor 4% gewijzigd door AMARONE op 01-12-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
En ik moet alweer weggesleept worden. Elektrosysteem werkt niet correct. Wagen veilig stoppen. Doet niets meer 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Kanter schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:42:
En ik moet alweer weggesleept worden. Elektrosysteem werkt niet correct. Wagen veilig stoppen. Doet niets meer 😔
Da's mooi klote zeg. Doet VW nog iets ter compensatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
theHoff schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:00:
[...]

Da's mooi klote zeg. Doet VW nog iets ter compensatie?
Geen idee. Eerst maar is thuiskomen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Kanter schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:05:
[...]

Geen idee. Eerst maar is thuiskomen 😂
Hij was net voor het eerst geleverd? Dus kwartier van je auto kunnen genieten? 😳

Regelt VW wel vervangend vervoer eigenlijk met al die problemen?

De mijne wordt onze enige auto namelijk

[ Voor 17% gewijzigd door Boy op 01-12-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Ja letterlijk 20m gereden. Toen effe bij er Fastned gestopt om m’n app te activeren. Toen veranderde de warning naar errors.

Maar goed beter nu alle storingen en afvoeren dan later denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Klote zeg. Dan hebben de mensen zoals ik, die alleen maar bugs hebben, eigenlijk nog geluk dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy

oZy

Ook echt dom van de dealer om je met die warnings weg te sturen. Er moeten inmiddels genoeg reports zijn bij VW dat je het risico simpelweg niet moet nemen om een nieuwe rijder weg te sturen met de kans op een dode 12v.. lekkere eerste indruk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tinustilburg
Ja, voor hetzelfde geld sta je ergens met je kinderen langs de snelweg, is het -4 en regent het. Ik noem maar even een realistisch voorbeeld.

Misschien leuk om eens wat plaatjes te laten zien.

Dit is de 'mijne'. Tussen aanhalingstekens want het is een leaseauto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96yKcOoNSXv3znRsSUCZMVrWduw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84sloSawNNQXX4cqavYZOIBE.jpg?f=fotoalbum_large

Een 1st basis. Deze foto is genomen bij de ramentinter. Heb de achterste zijruiten en achterruit laten tinten in 30% lichtdoorlaatbaarheid, dat is net een tikkeltje donkerder dan OEM (35%). Verder heb ik het ID.3 logo op de achterklep verwijderd en een reclameloze nummerplaathouder gemonteerd.
Wat ik in de toekomst graag zou willen, mits een beetje betaalbaar, is de middenconsole van een Plus/Max, dus met USB-C achterin, rollo over het opbergvak en draadloze telefoonoplader. Ik twijfel nog om de stickers op de c-stijl te te verwijderen.

En we hebben er in totaal 3 in dezelfde uitvoering bij mij op het werk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8z_9zn03vvqTyizymn2WsupJup8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yn7OESKZaL6tEHDcoDWd5E5Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door tinustilburg op 01-12-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
oZy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:31:
Ook echt dom van de dealer om je met die warnings weg te sturen. Er moeten inmiddels genoeg reports zijn bij VW dat je het risico simpelweg niet moet nemen om een nieuwe rijder weg te sturen met de kans op een dode 12v.. lekkere eerste indruk.
Laks inderdaad zeker omdat deze meldigen niet onschuldig zijn en als ik zo op internet kijk altijd tot ellende leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
oZy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:31:
Zeker, zou ik zelf nooit doen. Als je die auto klaarmaakt zie je dat toch denk ik dan? Kun je toch niet zo uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

tinustilburg schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:38:
Ja, voor hetzelfde geld sta je ergens met je kinderen langs de snelweg, is het -4 en regent het. Ik noem maar even een realistisch voorbeeld.

[Afbeelding]

Een 1st basis. Deze foto is genomen bij de ramentinter. Heb de achterste zijruiten en achterruit laten tinten in 30% lichtdoorlaatbaarheid, dat is net een tikkeltje donkerder dan OEM (35%). Verder heb ik het ID.3 logo op de achterklep verwijderd en een reclameloze nummerplaathouder gemonteerd.
Wat ik in de toekomst graag zou willen, mits een beetje betaalbaar, is de middenconsole van een Plus/Max, dus met USB-C achterin, rollo over het opbergvak en draadloze telefoonoplader. Ik twijfel nog om de stickers op de c-stijl te te verwijderen.

[Afbeelding]
Die eerste foto is wel echt vet vanuit die hoek!
Ik vond de ID.3 verrassend gaaf in het echt, veel beter dan op foto's...hopelijk is dat ook van toepassing op de ID.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou haast denken dat het om een plus versie gaat! Ik ben ook geïnteresseerd in een draadloze oplader. Bij https://shop.ahw-shop.de in Duitsland gekeken maar daar tref je hem niet aan. In een post op goingelectric schrijft iemand "Habe soeben die Antwort vom ahw-Shop.de erhalten. Das Modul ist im VW-Teilekatalog nicht gelistet. Also Eigenbau oder warten, bis evtl. im Zubehörhandel etwas angeboten wird."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Ja is een kwestie van tijd denk ik, voordat iemand iets op de markt brengt dat erin past. Zeker als dat klepje er zo makkelijk uit kan waar bij de Plus/Max wel een lader zit.

Handige site! Ik kijk af en toe op de webshop van Autohaus Graupner maar op jouw site bieden ze al veel meer aan voor de ID.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Nou vandaag dus even een proefrist gemaakt.

Dealer wist het niet. Leken aardig clueless trouwens. Duidelijk nog geen ervaring met deze auto's.

Heb dezelfde errors als user @Darkmach eerder in dit topic en die heeft zelfs een andere gekregen.

Dus ben benieuwd wat ze voor mij gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:55

d0s

sssst

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor! Die sticker op de c stijl in het zwart ipv wit zou m ook niet misstaan denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
Iemand hier recentelijk een update gehad qua software? Mijn ID3 staat sinds donderdag vorige week bij dealer en ze wachten op goedkeuring van Duitsland om update/reparatie uit te voeren. Er staan nu ook twee andere ID3's te wachten bij mijn dealer.

Daarnaast hoorde ik vandaag dat steunhaak/ fietsendrager nu binnen is gekomen en deze maand wordt geïnstalleerd. Omdat ik bij de dealer de eerste ben vragen ze wel de auto twee dagen weer daar te hebben later deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VNBaaij
tinustilburg schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:35:
Ja is een kwestie van tijd denk ik, voordat iemand iets op de markt brengt dat erin past. Zeker als dat klepje er zo makkelijk uit kan waar bij de Plus/Max wel een lader zit.

Handige site! Ik kijk af en toe op de webshop van Autohaus Graupner maar op jouw site bieden ze al veel meer aan voor de ID.3.
Ik weet niet meer waar ik het eerder gelezen heb maar hoogstwaarschijnlijk gebruikt VW hetzelfde onderdeel voor het draadloos laden als ze ook in de Golf 7, Golf 8 en andere modellen gebruiken. Bing maar eens op 5NA980611 en je vindt diverse aanbieders van dit onderdeel. Het is dat ik zelf de Max heb, ander was ik het waarschijnlijk wel gaan proberen. Draadloos laden zit overigens alleen standaard in de Max. Niet in de Plus.

Zoiets zou het moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heQddQS3IUKcxVqga85f1cPOgok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PuqUjvP3y4XQ7OiyoE8kneb3.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door VNBaaij op 01-12-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:12
Hier even een schaamteloze quote van mezelf:
Emacee schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:32
[knip]

Verder vond ik het telefoonvakje in de middenconsole een mooie vondst, jammer alleen dat de draadloos laden functionaliteit alleen in de Max uitvoering zit. Gelukkig heb ik toegang tot de onderdelencatalogus van Volkswagen en daar kwam ik er achter dat het een los onderdeel is, vergelijkbaar met die in andere Volkswagens. Ik heb daarom het afdekkapje losgewipt om te checken of de kabelboom er ook al ligt, die heb ik nog niet gespot. Is er iemand met een Max uitvoering die zijn de laadunit even los wil wippen (zit geklikt, niet geschroefd) om te zien waar het kabeltje heen gaat? Hierbij de foto's hoe het er in een Plus uitziet.

Het laadvakje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3zx1DfKP4i4ep7I7NJAGvftLFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoMxsseQM6UZRwjLqzqcd57J.jpg?f=fotoalbum_large

De bekabeling eronder voor de USB-poorten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXBPEPSKOZeWT8iYmOJrHSK0dnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1keXG3PjST8XueqRja4AsJzG.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vermoeden is dat de laadunit zijn voeding haalt uit het kabelboompje naar de USB-poorten maar dat kan iemand met een Max uitvoering dus mooi controleren ;-)

Daarnaast geldt hetzelfde voor de speakers in de achterportieren, ik wil één dezer dagen kijken of het lukt om het deurpaneel van het achterportier los te halen om te achterhalen of de kabelboom voor de speaker er al zit of niet.
Aangezien jij een Max hebt, zie je kans de module even los te wippen zodat we kunnen zien hoe jouw kabelboom er uitziet? Met een beetje geluk zit er een soort doorlus-kabeltje aan de draadloze lader en is het goed te retrofitten op basis en Plus modellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Emacee op 01-12-2020 22:03 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Geeft in elk geval hoop. Die module lijkt in elk geval te passen als je zo naar de bevestigingspunten kijkt. Zou inderdaad mooi zijn als je niet hoeft te knippen in de originele kabels :).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VNBaaij
Aangezien jij een Max hebt, zie je kans de module even los te wippen zodat we kunnen zien hoe jouw kabelboom er uitziet? Met een beetje geluk zit er een soort doorlus-kabeltje aan de draadloze lader en is het goed te retrofitten op basis en Plus modellen.
Ik heb zojuist even de module eruit gewipt. Gelukkig niets beschadigd (altijd spannend om zoiets met iets spliksplinternieuws te doen). Na het terugplaatsen werkt het laden nog steeds. Hoef ik in ieder geval geen moeilijk gesprek te voeren met m'n vrouw (en de dealer :))

Kabelboom zat helaas ingepakt en goed weggestopt. Ik heb daar verder niet aan gerommeld of getrokken. Je kunt op de foto's in ieder geval zien dat het inderdaad de module is die ik eerder al noemde (5NA980611). Wat mij opviel was dat naast de stroomstekker ook een antenne o.i.d is aangesloten. Op mijn eerdere foto is dat de ronde rode aansluiting rechtsonder op het kastje. Ik vraag me af in hoeverre die echt nodig is als je de module later in zou bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssMgi1FsL_IzGOeRpNosIDn36jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z97JSxpmnSksSlIg7WpbVwY4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/br8G_LalYAXAzJdoUn1cFKNR8sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5LwW2jznQ91BM8fhkxJD2wu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:15
Lees hier af en toe over ‘goedkope kentekenplaten’. Impliceert dat er ook ‘duurdere kentekenplaten’ zijn. Wat wordt hiermee bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
jarno1974t schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:21:
Lees hier af en toe over ‘goedkope kentekenplaten’. Impliceert dat er ook ‘duurdere kentekenplaten’ zijn. Wat wordt hiermee bedoeld?
Gedrukte platen versus platen met opgelegde letters, ook wel eens 'luxe platen' genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Bij de offerte laten maken van de Enyaq zei de verkoper 'als jij ze niet besteld, betaal ik ze voor je", was eerste keer dat ik ervan hoorde.

Toen het hier in het topic aangekaart werd heb ik gelijk de adviseur geappt. Kostte 45 euro. Heb ik toch maar gedaan. Blijkbaar is het echt een stuk mooier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kanter schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:26:
Zojuist die van mij opgehaald. Rijd super maar goed was dan ook niks gewend. Geleverd op winterbanden. Wel twee storingen, aandrijfsysteem en elektrosysteem. Monteur werd er bij gehaald maar die zei negeren, ligt aan 12v en komt vanzelf goed haha
Die monteur zouden ze eigenlijk een schop onder zijn h*l moeten geven om je zo weg te sturen met duidelijke storingen. Zou ik nog wel even achteraan gaan als ik jou was. Dit kan natuurlijk niet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Slasher schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:30:
[...]

Die monteur zouden ze eigenlijk een schop onder zijn h*l moeten geven om je zo weg te sturen met duidelijke storingen. Zou ik nog wel even achteraan gaan als ik jou was. Dit kan natuurlijk niet.
Achteraf had ik misschien beter de auto moeten laten staan maar ja je wilt rijden he :)

Uiteraard de LM op de hoogte gebracht en een aantekening bij de intake.

Maar goed. Verwacht niet veel de komende dagen. Ze begonnen al over "Pon raadplegen" dus ja dat gaat tijd kosten. Naast het uitlezen van de storing en wachten op antwoord uit VW DE (want zo gaat het denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Alles over (luxe) kentekenplaten lees je hier: https://kentekenkennis.nl...-gemaakt/uitgebreid#_luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Aan de mensen hier die de ID.3 niet leasen en problemen hebben:

Zorgt VW ervoor dat je wel mobiel blijft en vervangend vervoer krijgt met al deze problemen?
De ID.4 wordt onze enige auto straks, dus als dat niet zo is, kunnen de kosten voor huren van een auto flink oplopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy

oZy

Boy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:03:
Aan de mensen hier die de ID.3 niet leasen en problemen hebben:

Zorgt VW ervoor dat je wel mobiel blijft en vervangend vervoer krijgt met al deze problemen?
De ID.4 wordt onze enige auto straks, dus als dat niet zo is, kunnen de kosten voor huren van een auto flink oplopen
Officieel max 3 dagen gratis vervangende auto (zie mobiliteitsgarantie VW) maar mijn ervaring is gewoon voor de duur van de reparatie in het geval van fabrieksgarantiegevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:20

Freakie1NL

Grote Baas

Phoe als ik het verhaal van @Kanter lees dan wil ik mijn ID3 zo laat mogelijk dit jaar (maarja het zijn nog maar 29 dagen) geleverd hebben. Ergens deze week of volgende week neemt men contact met mij op voor levering. Wel al afgesproken dat hij met de meest recente software geleverd zal worden. Het zal mij benieuwen. Wat error's die verdwijnen en hopelijk met een giga update in 2021 zijn verholpen neem ik voor lief voor de 8% bijtelling. Met pech langs de weg staan is echter wel iets anders. Huidige leaseauto heeft mij nooit in de steek gelaten. Maar ja van Toyota naar VW wist ik dat ik zou gaan inleveren op betrouwbaarheid.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
Haha, was er al een beetje op voorbereid na het lezen van alle verhalen en YT videos. Maar goed je hoopt toch dat die van jouw nergens last van heeft.

Voor mij ook überhaupt de eerste keer dat ik met pech langs de weg staat. Tis een beetje living on the edge nu. Maar wel met 8% dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Freakie1NL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:16:
Maar ja van Toyota naar VW wist ik dat ik zou gaan inleveren op betrouwbaarheid.
Dat is natuurlijk ook een beetje overdreven. De ID.x reeks kent vooralsnog zijn makke. Maar om nou meteen te zeggen dat je inlevert op betrouwbaarheid bij VW is natuurlijk onzin. Ook over Toyota zijn genoeg problemen te vinden (terugroepacties enzo)

https://www.nu.nl/economi...honderd-in-nederland.html

https://www.rtlnieuws.nl/...-problemen-terugroepactie

en dit was na 2 seconden googlen.

[ Voor 30% gewijzigd door Slasher op 02-12-2020 11:58 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igorpigor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06-2021
oZy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:42:
[...]

Officieel max 3 dagen gratis vervangende auto (zie mobiliteitsgarantie VW) maar mijn ervaring is gewoon voor de duur van de reparatie in het geval van fabrieksgarantiegevallen.
Ik heb mijn ID3 wel betaald, maar nog niet uitgeleverd gekregen omdat er problemen zijn met de sos-module. Inschatting is dat dit onderdeel is van de softwareproblemen zoals uitgebreid besproken in dit forum. Mijn dealer is meedenkend: heeft ondertussen mijn huidige auto ingenomen en ik rij nu in een leen ID3. Dealer kon nl niet aangeven wanneer mijn exemplaar geupdate zou worden (heel circus met goedkeuring van PON en VW Duitsland)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Slasher schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:55:
[...]

Dat is natuurlijk ook een beetje overdreven. De ID.x reeks kent vooralsnog zijn makke. Maar om nou meteen te zeggen dat je inlevert op betrouwbaarheid bij VW is natuurlijk onzin. Ook over Toyota zijn genoeg problemen te vinden (terugroepacties enzo)

https://www.nu.nl/economi...honderd-in-nederland.html

https://www.rtlnieuws.nl/...-problemen-terugroepactie

en dit was na 2 seconden googlen.
We zitten hier in het ID.X topic dus mag duidelijk zijn als ik het hier over VW heb dat ik op de ID serie mik. Dat jij met 2 seconden een aantal artikelen vind zegt niets. Het tweede artikel geld voor zowat elk merk want betrof een leverancier van airbags. Het eerste artikel is niet iets wat schokkend is zoals het mee krijgen van een nieuwe auto met melding en dan akkoord krijgen van monteur om alsnog stil te vallen langs de snelweg. Ik lever dan op dit moment simpelweg gewoon in op betrouwbaarheid. Huidige leaseauto nooit enig probleem mee gehad. Nu stel ik mijn verwachtingen bij. Betekent niet dat ik zeg dat VW slechte auto's levert betekent gewoon dat ik er rekening mee hou onverwachts langs de dealer te moeten. Ik ga niet mijn kop in het zand steken en dit bagatelliseren. Er is natuurlijk een reden dan in andere landen men een verklaring als beta tester heeft moeten tekenen. In NL heeft PON gesnapt dat er mensen zijn, waaronder ik, die bijtelling doorslaggevend vinden. Maar dat hij in NL zo geleverd word betekend gewoon dat je een minder betrouwbare auto hebt op dit moment. Want het is wel duidelijk dat e.e.a. niet zomaar met een Grande software update te verhelpen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Freakie1NL op 02-12-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

22 bugs in 1 video. Deze was nog niet gepost geloof ik? Is in Duits maar met Engelse YouTube subtitels. YouTube: 22 fiese Bugs im VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Freakie1NL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:39:
22 bugs in 1 video. Deze was nog niet gepost geloof ik? Is in Duits maar met Engelse YouTube subtitels. YouTube: 22 fiese Bugs im VW ID.3
Is inmiddels 2 maanden oud, maar voor de mensen met de 0564 software (de meesten van ons nog) wel nog actueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Freakie1NL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:00:
[...]

Er is natuurlijk een reden dan in andere landen men een verklaring als beta tester heeft moeten tekenen. In NL heeft PON gesnapt dat er mensen zijn, waaronder ik, die bijtelling doorslaggevend vinden. Maar dat hij in NL zo geleverd word betekend gewoon dat je een minder betrouwbare auto hebt op dit moment. Want het is wel duidelijk dat e.e.a. niet zomaar met een Grande software update te verhelpen is.
hoezo is dat ondertekenen niet in NL gebeurd trouwens? Waarom "verbergen" ze dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:05:
[...]

hoezo is dat ondertekenen niet in NL gebeurd trouwens? Waarom "verbergen" ze dat?
Want... PON? Anders halen ze de milieunorm niet in 2020 in NL (vloot-uitstoot). Da's de reden. Dan hadden veel mensen nog niet gekocht/geleased (of pas echt eind december vanwege de 8%) en hadden ze niet de benodigde aantallen al op kenteken kunnen hebben. It's all about the money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:08:
[...]

Want... PON? Anders halen ze de milieunorm niet in 2020 in NL (vloot-uitstoot). Da's de reden. Dan hadden veel mensen nog niet gekocht/geleased (of pas echt eind december vanwege de 8%) en hadden ze niet de benodigde aantallen al op kenteken kunnen hebben. It's all about the money.
ok, andersom dan, waarom andere landen dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Boy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:13:
[...]

ok, andersom dan, waarom andere landen dan wel?
Andere landen in de Verenigde Staten bv is de ID 4 al uitgesteld naar maart, precies om die reden wat Soeski al schreef milieunorm

https://www.motor1.com/ne...olkswagen-id4-us-delayed/
Pagina: 1 ... 34 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.