Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 33 ... 380 Laatste
Acties:

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:44
Boy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 05:22:
[...]

lol, moeten wij maar even wisselen dan, iedereen tevreden :P

Edit: haha, hier beneden dezelfde situatie...mss maar eens een groot 'ID.4 autowissel topic' opstarten :+
Gewoon via marktplaats - Ruilen :P

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:06
DeGroteMuis schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:08:
[...]

Doen! Blauw en geel zijn de leukste vind ik. _/-\o_
En als je nu als 2 rondes met accordering hebt bij dezelfde dealer, zou ik vragen of ze ook even dat ding voor je vast willen houden. Gegarandeerde sale (want waarom zou de 3e niet akkoord zijn) en een tevreden klant.

Zo te lezen lease? Wel benieuwd eigenlijk, zat er nog prijsverschil tussen leasegrijs en de kleuren?
Oh, je hebt me denk ik verkeerd begrepen. Ik bedoel: accordering (op de offerte) mijnerzijds. Vervolgens krijg ik als antwoord terug: 'helaas, net verkocht'.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

Antekw schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:51:
[...]

Gewoon via marktplaats - Ruilen :P
haha, mss zit @J.W wel bij dezelfde dealer en kunnen we daar de swap regelen ;)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Sandrioni schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:56:
[...]

Oh, je hebt me denk ik verkeerd begrepen. Ik bedoel: accordering (op de offerte) mijnerzijds. Vervolgens krijg ik als antwoord terug: 'helaas, net verkocht'.
De verkoopadviseur hier de auto "even nog voor me vast" toen hij bezig was de offerte op te stellen. Dus lijkt me dat het wel mogelijk is.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor de mensen die het interessant vinden: de Volkswagendealer in Nijmegen heeft tientallen ID.3's nog in plastic op een parkeerplaats achteraf staan.

Dus ze hebben of een flinke voorraad opgebouwd, of ze krijgen het afleveren niet geregeld.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Jeroenneman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:01:
Voor de mensen die het interessant vinden: de Volkswagendealer in Nijmegen heeft tientallen ID.3's nog in plastic op een parkeerplaats achteraf staan.

Dus ze hebben of een flinke voorraad opgebouwd, of ze krijgen het afleveren niet geregeld.
Toen ik 2 weken terug bij de dealer was, zei hij dat er nog wel 300 ID.3's klaar staan, dus daar is genoeg aanbod volgens mij

• Sandrioni
Boy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:57:
[...]

De verkoopadviseur hier de auto "even nog voor me vast" toen hij bezig was de offerte op te stellen. Dus lijkt me dat het wel mogelijk is.
Zo slim ging het iig niet in mijn geval dus. Iets met 'warme broodjes' en 'toonbank'.

De dealer vond het wel een beetje zielig, dus bood nog aan een gele te bestellen, en die dan te laten 'wrappen'. Oh ja, kostte wel 3000 euro. Nou, bedankt, maar dat gaat mij ook een beetje te ver.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

DeGroteMuis schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:08:
[...]

Doen! Blauw en geel zijn de leukste vind ik. _/-\o_
En als je nu als 2 rondes met accordering hebt bij dezelfde dealer, zou ik vragen of ze ook even dat ding voor je vast willen houden. Gegarandeerde sale (want waarom zou de 3e niet akkoord zijn) en een tevreden klant.

Zo te lezen lease? Wel benieuwd eigenlijk, zat er nog prijsverschil tussen leasegrijs en de kleuren?
lol. Ik heb een blauwe toegewezen gekregen. Welke heb jij? :D

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandrioni
Younes schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:45:
[...]

lol. Ik heb een blauwe toegewezen gekregen. Welke heb jij? :D
Nou, GEEN dus. Ik wil juist graag de blauwe (desnoods een Mangan Grey). Maar dat lukt niet meer.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Soeski schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:05:
Nu loopt de app toch écht wel ver achter. Irritant hoor. Gistermiddag geparkeerd met 182km om 17.30. Vanochtend gereden, vanmiddag volgeladen en weer geparkeerd. App zegt nog altijd 182km van gisteren. Ook kan ik het nu niet actualiseren door klimatiseren te starten (reageert niet/fout). Dus al bijna 24 uur dat de auto of geen contact heeft met de server, of ik niet met de server. Hopelijk verbetert dit ook met updates, dit voelt weer helemaal Audi A3 e-tron en daar wilde ik na 5 jaar wel eens vanaf. Maarja, VW concern en software... :(
Laat Nederland eindelijk eens gaan klagen bij VW en alle andere mogelijke kanalen. Dit is niet waar je voor betaalt en half Nederland lijkt het gewoon te accepteren. De andere helft wordt voor "zeur" uitgemaakt. Maar mag je na zoveel jaar ontwikkeling niet gewoon eens een goede auto met een goede app werking verwachten?

Vergeet niet dat je straks gaat betalen voor een abonnement op deze niet werkende dienst en dat je huidige abonnementsgeld al bij je aankoop betaald is. Dan toch niet leveren (= geen werkende app) is dan toch echt een ding.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
ucsdcom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:25:
[...]

Laat Nederland eindelijk eens gaan klagen bij VW en alle andere mogelijke kanalen. Dit is niet waar je voor betaalt en half Nederland lijkt het gewoon te accepteren. De andere helft wordt voor "zeur" uitgemaakt. Maar mag je na zoveel jaar ontwikkeling niet gewoon eens een goede auto met een goede app werking verwachten?

Vergeet niet dat je straks gaat betalen voor een abonnement op deze niet werkende dienst en dat je huidige abonnementsgeld al bij je aankoop betaald is. Dan toch niet leveren (= geen werkende app) is dan toch echt een ding.
Ik denk dat veel issues ook al wel bekend zijn en mogelijk al opgelost in 0570 of de final (versie 1.000 als je wil). Ik zie dat mensen veel dezelfde problemen ervaren, maar dit specifieke issue (je auto niet verbonden en dus oude info in je app) zie ik maar zelden terug bij de klachten. Inmiddels 1,5 dag verder en mijn ID.3 heeft nog altijd geen verbinding met de server blijkbaar, ik kan klimatiseren ook niet starten vanuit de app. Toch eens kijken wat ik er aan kan doen, misschien de hele unit even herstarten (power button 10 seconden indrukken). Als dat niet genoeg is, dan maar even de accu los. In mijn display heb ik wel gewoon een werkende 4G verbinding, aldus het icoontje.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Soeski schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat veel issues ook al wel bekend zijn en mogelijk al opgelost in 0570 of de final (versie 1.000 als je wil). Ik zie dat mensen veel dezelfde problemen ervaren, maar dit specifieke issue (je auto niet verbonden en dus oude info in je app) zie ik maar zelden terug bij de klachten. Inmiddels 1,5 dag verder en mijn ID.3 heeft nog altijd geen verbinding met de server blijkbaar, ik kan klimatiseren ook niet starten vanuit de app. Toch eens kijken wat ik er aan kan doen, misschien de hele unit even herstarten (power button 10 seconden indrukken). Als dat niet genoeg is, dan maar even de accu los. In mijn display heb ik wel gewoon een werkende 4G verbinding, aldus het icoontje.
Bij WeConnect raadden ze vaak aan de auto helemaal opnieuw via de website aan te melden. Dat hielp altijd wel, maar vond ik wel mega irritant. Vaak werkte het dan wel weer een tijd goed.

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 18:16
Sandrioni schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:55:
[...]

Nou, GEEN dus. Ik wil juist graag de blauwe (desnoods een Mangan Grey). Maar dat lukt niet meer.
Levering 2020? Dat gaat 'm inderdaad niet meer worden. Levering begin 2021 (lees: januari) kan nog wel.

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:44
Ik zie overal advertenties dat je dit jaar nog de ID4 kan rijden? Extra levering ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Antekw schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:00:
Ik zie overal advertenties dat je dit jaar nog de ID4 kan rijden? Extra levering ofzo?
Ik denk dat advertenties niet helemaal waar hoeven te zijn, alhoewel ik denk dat je de Max vast nog redelijk makkelijk uit kunt halen.

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Mijn ID.3 staat sinds vanochtend bij de dealer voor vervanging van het dashboardkastje. Heb ze een lijstje aangeleverd met 'klachten', dus ben benieuwd of er wat aan gedaan wordt. Heb ze gewezen op de patch die het Auto hold probleem op zou moeten lossen dus hopelijk wordt die geïnstalleerd.

Merken jullie overigens verschil tussen de rijprofielen? Ik namelijk helemaal niet. Zou verwachten dat ie op 'Eco' bijvoorbeeld ook minder gevoelig op op het gaspedaal zou reageren maar ik merk echt geen enkel verschil tussen de verschillende modi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

J.W

Antekw schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:00:
Ik heb volkswagen gebeld nav deze advertenties en waar deze autos te vinden waren. Ze konden mij niet vertellen welke dealer nog een 1st edition kon leveren.......

Kortom je moet zelf stad en land af bellen om een 1st te vinden. Max versie is volgens mij nog wel "simpel" te vinden.

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Mijn ID.3 staat sinds gisterenmorgen voor een update (o.a. Auto Hold en Airbag meldingen) bij de garage. Net gebeld maar is nog niet klaar. Ze hebben nu contact met de fabriek.

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
tinustilburg schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:50:
Merken jullie overigens verschil tussen de rijprofielen? Ik namelijk helemaal niet. Zou verwachten dat ie op 'Eco' bijvoorbeeld ook minder gevoelig op op het gaspedaal zou reageren maar ik merk echt geen enkel verschil tussen de verschillende modi.
Je zou wel degelijk een verschil moeten merken. Gevoeligheid van het gaspedaal in sport modus is best wel extreem. Klein beetje indrukken en voelt al een dreun van de accelaratie. In comfort is dit al een stuk comfortabeler. Verder is Eco mode merkbaar energiezuinig. De accelaratie is een stuk minder. Volgens mij is de regen in B mode ook een stuk zwaarder in Sport/Comfort mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandrioni
rednax2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:01:
[...]

Levering 2020? Dat gaat 'm inderdaad niet meer worden. Levering begin 2021 (lees: januari) kan nog wel.
Jup, alleen 2020. Daarna is het niet meer een (hele) bijzondere/interessante auto. Dan zou ik eerder voor de Enyaq gaan.

• Soeski
tinustilburg schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:50:
Ja, groot verschil zelfs. In Sport is het stroompedaal veel alerter, even aanraken en je schiet weg. Let op; in de handleiding (huh, wie leest dat nou... nou IK :+ ) staat dat als je tijdens het rijden wisselt van modus, dit pas in gaat als je je stroompedaal los hebt gelaten. Dit gebeurt denk ik frequent tijdens het rijden dus zou vrij snel merkbaar moeten zijn.
Ook in Sport is de auto echt harder gedempt. In Comfort en Eco is dit zachter en voel je niet elk steentje en drempeltje. In Eco is de airco ook zuiniger, en ook het sturen voelt echt anders in Sport of Comfort/Eco.
Als laatste zou ook de ACC anders moeten reageren in Sport of Comfort en Eco, maar dit heb ik nog niet echt geprobeerd.
Dus ja, veel verschil.
Regenereren in B (Comfort/Sport) is naar mijn beleving hetzelfde als in D in de Eco stand - beiden niet zwaar genoeg nog voor one-pedal-driving. Maar hopelijk komt er een update om dit te reguleren.

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 26-11-2020 15:06 ]

• tinustilburg
Oke, dan heb ik op dat gebied ook een bug waarschijnlijk.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

@J.W je hebt niet toevallig bij mdekoning besteld hè?

Want dan wisselen we van auto voor de kleur 😅

[ Voor 31% gewijzigd door Boy op 26-11-2020 17:49 ]

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Soeski schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:05:
[...]

Regenereren in B (Comfort/Sport) is naar mijn beleving hetzelfde als in D in de Eco stand - beiden niet zwaar genoeg nog voor one-pedal-driving. Maar hopelijk komt er een update om dit te reguleren.
Dan ben je een vlottere rijder als ik. Ik vind t prima te doen met 1 pedaal en heb em altijd in B staan. Heerlijk.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Soeski schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:05:
[...]

Ja, groot verschil zelfs. In Sport is het stroompedaal veel alerter, even aanraken en je schiet weg. Let op; in de handleiding (huh, wie leest dat nou... nou IK :+ ) staat dat als je tijdens het rijden wisselt van modus, dit pas in gaat als je je stroompedaal los hebt gelaten. Dit gebeurt denk ik frequent tijdens het rijden dus zou vrij snel merkbaar moeten zijn.
Ook in Sport is de auto echt harder gedempt. In Comfort en Eco is dit zachter en voel je niet elk steentje en drempeltje. In Eco is de airco ook zuiniger, en ook het sturen voelt echt anders in Sport of Comfort/Eco.
Als laatste zou ook de ACC anders moeten reageren in Sport of Comfort en Eco, maar dit heb ik nog niet echt geprobeerd.
Dus ja, veel verschil.
Ik wist niet dat de ID.3 adaptieve dempers heeft ,of is dat alleen op de bepaalde versie?

• J.W

J.W

Sandrioni schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:44:
[...]

Jup, alleen 2020. Daarna is het niet meer een (hele) bijzondere/interessante auto. Dan zou ik eerder voor de Enyaq gaan.
Inderdaad vind Enyaq ook een n betere keuze. Heb de id4 puur gedaan om de 8% bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.W

J.W

Boy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:24:
@J.W je hebt niet toevallig bij mdekoning besteld hè?

Want dan wisselen we van auto voor de kleur 😅
Nee komt via Dutchlease en heb totaal geen idee waar ze deze vandaan halen.ik gok uit het buitenland en dus wellicht met bonus waterpomp

• Soeski
Bensjero schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:57:
[...]

Dan ben je een vlottere rijder als ik. Ik vind t prima te doen met 1 pedaal en heb em altijd in B staan. Heerlijk.
Vlotter hoeft niet per se; de auto remt gewoon niet zo hard af als je je pedaal los laat - niet zo hard als ik zou willen. Dat is bij Tesla toch wel lekker, die instelbare regeneratie. De standaard is echter al hoger.
Het is zeker niet verkeerd, maar betekent dat ik eerder dan ik nu doe mijn pedaal moet loslaten. Kwestie van wennen voor nu. (En nee, ik ben geen Tesla gewend hoor, maar van mij mag het wat straffer).

• Soeski
Rev! schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:31:
[...]
Ik wist niet dat de ID.3 adaptieve dempers heeft ,of is dat alleen op de bepaalde versie?
Volgens mij niet het dynamische onderstel DCC nee (dat zit op de niet-1st Editions zoals de Tech enzo dacht ik), echt instelbare dempers.
Misschien zit 't wel in mijn hoofd dan (en in het menu als je naar Individueel gaat voor Mode). Mijn partner en ik voelde echt minder gestuiter/minder stugge wegligging.

[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 26-11-2020 19:32 ]

• tinustilburg
Volgens mij kun je in je persoonlijke rijmodus ook het onderstel aanpassen, dus ik zou ook denken instelbare dempers.

Heb niets meer vernomen van de dealer dus misschien doen ze toch iets meer dan alleen het dashboardkastje vervangen... :)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Sandrioni schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:44:
[...]

Yup, de Enyaq vind ik ook erg mooi, net als meerderen voor de 8% gegaan van de ID.4. Pluspunt is wel dat m'n vrouw deze mooier vindt...

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:15
Bschnitz schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:20:
[...]

Bijzonder, dat haal ik niet eens op 100% en ik rij 100 max en eco en zoveel mogelijk op ACC.
Voor het eerst de ID naar 100% geladen, laadscherm en app geven een bereik aan van 433 km.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:17
mcmiles schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:02:
[...]

Voor het eerst de ID naar 100% geladen, laadscherm en app geven een bereik aan van 433 km.
Heb jij een 77K accu ofzo...

Wat zijn jou instellingen? Alles uit ofzo?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• mcmiles
Bschnitz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:06:
[...]

Heb jij een 77K accu ofzo...

Wat zijn jou instellingen? Alles uit ofzo?
Gewoon de ID plus first. Ik haal net 15 min. geleden de stekker eruit en dat geeft de display aan, 433 km. Over het algemeen ben ik zuinig met de klimaatregeling, stoel- en stuurwielverwarming zijn tot nu afdoende en vragen weinig stroom. Ik rij hoofdzakelijk in de eco stand en op lange ritten in comfortmodus.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Soeski
Ik haal hem 100% van de stekker af hier en krijg 334km nu. Afgelopen vrijdag nog 388km, tot ik de stuur-, stoel en normale verwarming aanzette. Direct zo'n 40km eraf zonder te rijden.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:17
Mmmm ik rij altijd met klimaat modus 21c aan, maar geen stoel of stuurwielverwarming.

Ik zal eens die klimaat modus uitzetten, dan is dat toch de boosdoener denk ik. Zonder die warmtepomp zou idd die airco en alles zomaar 40-60km eraf kunnen snoepen....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• mcmiles
Soeski schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:16:
Ik haal hem 100% van de stekker af hier en krijg 334km nu. Afgelopen vrijdag nog 388km, tot ik de stuur-, stoel en normale verwarming aanzette. Direct zo'n 40km eraf zonder te rijden.
Klopt, mijn ervaring is bij aanzetten verwarming dat er 30-35 km afgaat met stoel- en stuurwielverwarming aan.

• Soeski
Hebben mensen hier al navigatieupdates gekregen? Ik lees in het Duitse forum dat dit gewoon zou moeten werken (kaartupdates). Zij hebben echter in Duitsland kaarten met versie 20.7 (juli 2020) b.v., en sommigen nu een update gekregen naar 20.10 (oktober).
Ik heb in mijn MAX de 19.7 versie (juli 2019?!)... da's wel heel oud dan dus.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:11
Soeski schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:33:
Hebben mensen hier al navigatieupdates gekregen? Ik lees in het Duitse forum dat dit gewoon zou moeten werken (kaartupdates). Zij hebben echter in Duitsland kaarten met versie 20.7 (juli 2020) b.v., en sommigen nu een update gekregen naar 20.10 (oktober).
Mijn auto is vanochtend geleverd, staat versie 20.3 op.

• DCWs
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 10:12
Ik ook nog op 19.7 versie (1st plus).

• Soeski
DCWs schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:38:
[...]

Ik ook nog op 19.7 versie (1st plus).
Ik denk dat wij de mazzelaars zijn die een ID.3 hebben die eind 2019 al geproduceerd was en al die maanden buiten heeft gestaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Die van mij update keurig netjes. Heb sinds begin deze week 20.10, het ziet er in deze versie net weer anders uit. Waarom het overigens zo verschilt per auto is vreemd. Ik heb wel gelezen dat je goede 4G ontvangst moet hebben voor het update proces.

• Alfred66
Soeski schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:16:
Bij mij zit ie op 100% rond de 350km. Ik heb eerder ook ruim 400km gehad. Rij nu op winterbanden overigens. ik zou niet al te veel waarde aan die kilometers hechten het wisselt nogal. Je kunt beter de actuele waardes tijdens het rijden in de gaten houden dat geeft m.i. een beter idee wat het verbruik is. Korte ritten kosten met dit weer veel energie, je ziet het verbruik gedurende een langere rit steeds verder teruglopen. De eerste kilometers zijn echt killing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Alfred66 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:02:
[...]

Bij mij zit ie op 100% rond de 350km. Ik heb eerder ook ruim 400km gehad. Rij nu op winterbanden overigens. ik zou niet al te veel waarde aan die kilometers hechten het wisselt nogal. Je kunt beter de actuele waardes tijdens het rijden in de gaten houden dat geeft m.i. een beter idee wat het verbruik is. Korte ritten kosten met dit weer veel energie, je ziet het verbruik gedurende een langere rit steeds verder teruglopen. De eerste kilometers zijn echt killing...
Korte ritten zijn juist toch prima lijkt me? Hoezo kosten die veel energie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03
Boy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 06:24:
[...]

Korte ritten zijn juist toch prima lijkt me? Hoezo kosten die veel energie nu?
Omdat alles koud is. Ook je interieur en dus je kachel flink aan het werk moet en ook je accu nog op temperatuur moet komen om efficiënt(er) vermogen af te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

GeeMoney schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:14:
[...]

Omdat alles koud is. Ook je interieur en dus je kachel flink aan het werk moet en ook je accu nog op temperatuur moet komen om efficiënt(er) vermogen af te kunnen leveren.
Ah, ik had het voorverwarmenmechanisme meegenomen. Maar dat heb je niet altijd aan staan voor spontane tripjes naar de winkel of zo natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Weet iemand of het nog mogelijk is om de auto te volgen middels KOMNR. Ik kan me nog herinneren bij mijn vorige auto dit wel kon, weet even niet meer welke website dit was. Ik dacht via PON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:19
Hebben jullie al een goed alternatief gevonden voor het draadloos opladen in de niet-Max-versies? Bijvoorbeeld een matje dat je in dat vakje kan hangen en met USB-c kan verbinden, of hoe doen mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 11:28
--Christiaan-- schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:41:
Hebben jullie al een goed alternatief gevonden voor het draadloos opladen in de niet-Max-versies? Bijvoorbeeld een matje dat je in dat vakje kan hangen en met USB-c kan verbinden, of hoe doen mensen dit?
Zoiets als dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Een reden dat je specifiek deze noemt?

Ik ga ook zo'n matje halen, maar eerst eens kijken hoe hij past in de auto. Ik had de neiging die van Belkin te nemen, want bekend merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Boy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:01:
[...]

Een reden dat je specifiek deze noemt?

Ik ga ook zo'n matje halen, maar eerst eens kijken hoe hij past in de auto. Ik had de neiging die van Belkin te nemen, want bekend merk.
Nee geen speciale reden
Denk dat ik alleen zou kijken naar de maat, vermogen en of hij uitschakeld en warm wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Laatst online: 18-09 15:47
Hi guys, inmiddels is voor mij de ID.4 1st max besteld (ongeveer 2 weken geleden). De leasemaatschappij zei dat de 1st max NIET meer te krijgen is in 2020, maar ik lees hier af en toe berichten dat de ID.4 1st Max nog wel in 2020 leverbaar zou kunnen zijn. Het zou in mijn geval om een Mangan Grey gaan.

Concrete vraag: kan iemand mij bevestigen dat ergens nog ID4 1st Max modellen beschikbaar zijn (het gaat dus echt specifiek om Max). Dan zou ik dat kunnen doorspelen aan de leasemaatschappij :)

Zo niet ook geen probleem :) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
dfader schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:13:
Hi guys, inmiddels is voor mij de ID.4 1st max besteld (ongeveer 2 weken geleden). De leasemaatschappij zei dat de 1st max NIET meer te krijgen is in 2020, maar ik lees hier af en toe berichten dat de ID.4 1st Max nog wel in 2020 leverbaar zou kunnen zijn. Het zou in mijn geval om een Mangan Grey gaan.

Concrete vraag: kan iemand mij bevestigen dat ergens nog ID4 1st Max modellen beschikbaar zijn (het gaat dus echt specifiek om Max). Dan zou ik dat kunnen doorspelen aan de leasemaatschappij :)

Zo niet ook geen probleem :) Alvast bedankt!
Ik snap je vraag niet wel al bestelt of niet,? je kunt nog even bij Heron Auto in Enkhuizen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

Replay256 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:30:
[...]

Ik snap je vraag niet wel al bestelt of niet,? je kunt nog even bij Heron Auto in Enkhuizen proberen.
Ik denk dat hij hem besteld heeft maar dat de auto pas in 2021 op naam gezet wordt. Hij heeft liever 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
J.W schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat hij hem besteld heeft maar dat de auto pas in 2021 op naam gezet wordt. Hij heeft liever 2020
Thanks! J.W ik snap hem nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
J.W schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:33:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid :) Inderdaad, ik heb gevraagd of ze hem konden leveren in 2020 i.v.m. de bijtelling. Ze zeiden toen: nope, gaat niet lukken het wordt 2021. Nu lees ik her en der dat er wellicht toch nog wel 1st maxjes beschikbaar zijn, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Volgens mij hebben we hier geen lijst waar ze nog auto's hebben, dus best kun je zelf even dealers afbellen.

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Lesilhouette schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:15:
Volgens mij hebben we hier geen lijst waar ze nog auto's hebben, dus best kun je zelf even dealers afbellen.
Eigenlijk was dat misschien een betere vraag geweest :) Ik ga even in de telefoon klimmen.

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.W

J.W

dfader schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:28:
[...]

Eigenlijk was dat misschien een betere vraag geweest :) Ik ga even in de telefoon klimmen.

Thanks!
ik zou zeggen. Begin hiermee:

https://www.autoscout24.n...m=2020&atype=C&fc=2&qry=&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Sinds vanochtend is mijn app (We Connect issue) erger geworden. Auto komt niet meer online (grijze balkjes worden niet wit) en GPS is ook dood (wereldbolletje ook grijs). Fabrieksherstel werkt niet omdat je niet verbonden bent (...ok?). De grote knop "OFFLINE MODUS" gaat niet meer uit, ik kom dus niet meer online.
Aangemeld bij de dealer, zij mogen niks doen en moeten VW afwachten. De auto rijdt verder wel maar geen verbinding en geen GPS, dus geen bruikbare navigatie. Ik kan 'm 14-12 inleveren voor onderhoud, eerder geen tijd, het is te druk met ID.3 reparaties. En aangezien ik kan rijden is er geen spoed.
Hopelijk krijg ik dan wel meteen de definitieve softwareversie, hij zei dat ze wel allemaal nieuwe apparatuur hadden ontvangen voor diagnose e.d.
Heb hem nu precies een week; toch 4 dagen zonder issues kunnen rijden 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 27-11-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Ik hoop toch echt dat de Id4 gespaard blijft voor al die ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Issues met de app zijn er volgens mij ook al met de eGolf en andere modellen. Dat gaat echt niet op korte termijn veranderen ben ik bang.

De bugs van het MEB en ID.X platform zullen er vast nog niet allemaal uit zijn, maar dankzij de beta testers ID.3 rijders de meest storende gevallen natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Soeski schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:06:
Sinds vanochtend is mijn app (We Connect issue) erger geworden. Auto komt niet meer online (grijze balkjes worden niet wit) en GPS is ook dood (wereldbolletje ook grijs). Fabrieksherstel werkt niet omdat je niet verbonden bent (...ok?). De grote knop "OFFLINE MODUS" gaat niet meer uit, ik kom dus niet meer online.
Aangemeld bij de dealer, zij mogen niks doen en moeten VW afwachten. De auto rijdt verder wel maar geen verbinding en geen GPS, dus geen bruikbare navigatie. Ik kan 'm 14-12 inleveren voor onderhoud, eerder geen tijd, het is te druk met ID.3 reparaties. En aangezien ik kan rijden is er geen spoed.
Hopelijk krijg ik dan wel meteen de definitieve softwareversie, hij zei dat ze wel allemaal nieuwe apparatuur hadden ontvangen voor diagnose e.d.
Heb hem nu precies een week; toch 4 dagen zonder issues kunnen rijden 8)
Dat is balen :'( dat wil je niet met zo'n nieuwe auto. Het wordt wel steeds spannender zo om in de auto te stappen. Is je auto nog wel zichtbaar in de mobiele app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Alfred66 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:57:
[...]

Dat is balen :'( dat wil je niet met zo'n nieuwe auto. Het wordt wel steeds spannender zo om in de auto te stappen. Is je auto nog wel zichtbaar in de mobiele app?
Nee, dat werkte dus al 4 dagen niet meer. Vandaar begonnen met fabrieksherstel. Daarna nooit meer online gekomen. Ik kan sinds vandaag de app überhaupt niet meer openen. Na het inloggen staat er dat er een verbindingsfout is opgetreden en dat ik het opnieuw moet proberen. Dit staat volgens mij nog los van de problemen van de auto. Ik ga 'm wel even opnieuw installeren. Alhoewel - ik kan er toch nog een paar weken niks mee dus why bother :)

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 27-11-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter2203
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 15:44
Soeski schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:16:
[...]

Nee, dat werkte dus al 4 dagen niet meer. Vandaar begonnen met fabrieksherstel. Daarna nooit meer online gekomen. Ik kan sinds vandaag de app überhaupt niet meer openen. Na het inloggen staat er dat er een verbindingsfout is opgetreden en dat ik het opnieuw moet proberen. Dit staat volgens mij nog los van de problemen van de auto. Ik ga 'm wel even opnieuw installeren. Alhoewel - ik kan er toch nog een paar weken niks mee dus why bother :)
Die melding over het niet kunnen inloggen heb ik ook, sinds vandaag. Gisteren werkte alles nog perfect (oke, ik heb de auto pas 2 dagen, dus kan niet mee praten over het succes van de app over langere tijd). Maar ik denk inderdaad dat het niet kunnen inloggen een los probleem is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Al een paar keer gehad dat ik opnieuw moet inloggen in de We Connect ID app voordat ik in het homescreen terecht kom. Ik rij nu bijna 5 weken in de ID.

[ Voor 12% gewijzigd door mcmiles op 27-11-2020 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:33
Ik moest vandaag voor het eerst (sinds 14-10) opnieuw inloggen in de We Connect ID app.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Soeski schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:16:
[...]

Lijkt wel of de activatie van je auto weg is, is in ieder geval een heel ander probleem dan met de app zelf. Daar moet je af en toe opnieuw in aanloggen na een error maar dan loopt het eigenlijk altijd weer.

In de app zit overigens een helpfunctie met telefoonnummer. Misschien dat die kunnen zien waarom je auto niet meer zichtbaar is? (Is we een nummer in Duitsland )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:46
Hier ook opnieuw aanmelden voor de app, volgens mij zijn de algemene voorwaarden gewijzigd, dit moest ik bevestigen in het aanmeld proces. Nu weer oke...

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter2203
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 15:44
vanderv schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:11:
Hier ook opnieuw aanmelden voor de app, volgens mij zijn de algemene voorwaarden gewijzigd, dit moest ik bevestigen in het aanmeld proces. Nu weer oke...
Hmm, ik heb sinds gister niet meer kunnen inloggen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKn58fMqMr5uIxc2ybyCkZr8BAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C74PR8OWKjHoE2VieuYWzxEE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
De app melding met niet kunnen inloggen is inderdaad vandaag getriggerd, mijn collega's hadden dit ook. Je moet nu toestaan dat ze je geboortedatum ook hebben, dus inderdaad iets met voorwaarden gewijzigd. Ook zie ik ineens een "WeCharge" kopje in het menu, die ik eerst niet had. (Ik kom er dus weer in nu). Overigens is de versie in de Google Play Store nog altijd 1.2, dit zal niet meer kloppen denk ik.
Op iOS is 1.5 inmiddels uit in sommige landen.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 27-11-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Soeski schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:42:
De app melding met niet kunnen inloggen is inderdaad vandaag getriggerd, mijn collega's hadden dit ook. Je moet nu toestaan dat ze je geboortedatum ook hebben, dus inderdaad iets met voorwaarden gewijzigd. Ook zie ik ineens een "WeCharge" kopje in het menu, die ik eerst niet had. (Ik kom er dus weer in nu). Overigens is de versie in de Google Play Store nog altijd 1.2, dit zal niet meer kloppen denk ik.
Op iOS is 1.5 inmiddels uit in sommige landen.
Dat is niet raar toch.
Opnieuw inloggen om de voorwaarden te accepteren en dat de versie voor IOS en Android niet identiek is?
Functionaliteiten kunnen zelfs van versie's per platform uit elkaar liggen.

Maar even voor een leek / newbie.
Wat kan je allemaal met de app? Ik heb nu een V40 D2 en kan de status van de auto uitlezen, route plannen en de kachel starten. Ik hoop voor 1jan een Id.4 te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-03-2021
Inmiddels heb ik mijn ID.3 plus nu 2,5 week. Daar waar ik de eerste dagen zeer enthousiast was, ben ik nu zeer teleurgesteld in de VW. Ik heb in deze periode vrijwel al mijn km's afgelegd in vervangend vervoer (diesel).
Heb al 3 keer stil gestaan met allerlei storingen en de auto is al 2 keer afgesleept naar de garage. Het valt mij op dat geen enkele monteur echt verstand van zaken heeft en ze echt maar wat doen op de gok. Zelfs van de noodontgrendeling van de laadstekker aan de binnenzijde van de kofferbak waren ze niet op de hoogte.
Na een software update waarvan ze inhoudelijk niet kunnen vertellen wat deze precies inhoud krijg ik hem doodleuk weer mee. 20km later sta ik weer geparkeerd met dezelfde problemen!

Zijn er meer mensen met deze ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
Heb gisteren mijn ID.3 opgehaald omdat het dashboardkastje vervangen moest worden. Had een lijst met meldingen aangeleverd maar het antwoord was ‘de auto is uitgelezen en had geen storingen’. Nee dat had ik ook niet verwacht, zijn gewoon bugs in de software. De jongen achter de servicedesk, overigens nog een tijd leuk mee staan praten, gaf aan dat de patch daar niet bekend is dus heb ze op dit topic gewezen haha. Jammer maar die is dus niet geïnstalleerd.
Hij zei ook dat ze nu niet veel trainingen krijgen ivm Corona dus dat hij ook van heel veel niet op de hoogte is.

Denk ook dat er bijvoorbeeld nu auto’s worden afgesleept omdat bij de bestuurder/pechulp niet bekend is dat je de sleutel in de bekerhouder kunt leggen als de auto niet meer reageert.

Maar het viel me inderdaad op dat het lijkt alsof ik meer weet dan degenen bij de dealer. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:34
Wat mij verbaast is het verschil in gebruikers ervaringen tussen de verscheidene auto’s.
Ik heb mijn Basic nu 5 weken/2000 km en dat is tot nu toe probleemloos verlopen.
Paar kleine dingetjes zoals auto hold die wel of niet aanstaat bij het opstarten, maar geen echte issues.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
KrlGl schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:20:
Wat mij verbaast is het verschil in gebruikers ervaringen tussen de verscheidene auto’s.
Ik heb mijn Basic nu 5 weken/2000 km en dat is tot nu toe probleemloos verlopen.
Paar kleine dingetjes zoals auto hold die wel of niet aanstaat bij het opstarten, maar geen echte issues.
Ja, en dat met precies dezelfde h/w en s/w versies. Het verschilt inderdaad enorm, geen idee waarom. Als er structurele bugs zijn (en die zijn er), dan heb je ze wel of niet zou je denken.
De dealer was overigens wel erg verbaasd dat mijn navi versie (kaarten) 1908 was. Zo oud had hij ze nog niet gezien in de ID.3 tot nu toe, de meesten zitten op 2003, 2007 of nu 2010 na de laatste updates OTA.
Misschien heb ik wel één van de allereersten die van de band is gerold :)

[ Voor 4% gewijzigd door Soeski op 28-11-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Zjoep schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:23:
Inmiddels heb ik mijn ID.3 plus nu 2,5 week. Daar waar ik de eerste dagen zeer enthousiast was, ben ik nu zeer teleurgesteld in de VW. Ik heb in deze periode vrijwel al mijn km's afgelegd in vervangend vervoer (diesel).
Heb al 3 keer stil gestaan met allerlei storingen en de auto is al 2 keer afgesleept naar de garage. Het valt mij op dat geen enkele monteur echt verstand van zaken heeft en ze echt maar wat doen op de gok. Zelfs van de noodontgrendeling van de laadstekker aan de binnenzijde van de kofferbak waren ze niet op de hoogte.
Na een software update waarvan ze inhoudelijk niet kunnen vertellen wat deze precies inhoud krijg ik hem doodleuk weer mee. 20km later sta ik weer geparkeerd met dezelfde problemen!

Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Dat klinkt niet best 2x afgesleept :'( . Wat voor meldingen krijg je dan dat de auto niet meer verder wil? Dit lijkt mij iets heel anders dan de software storingen die door anderen gemeld worden. Die zijn op z’n hoogst irritant maar meestal niet veel meer dan dat. Tot nog toe is het bij mij ook hierbij gebleven en hopelijk krijg ik niet dit soort problemen want verder is het een hele fijne auto.

Het is wel beroerd dat de dealer wijzig toegevoegde waarde kan leveren en dat ze er zo weinig vanaf weten. Ik zou zeggen laat een paar monteurs zelf een paar weken met de auto rondrijden in de auto’s dan hebben ze alle storingen wel voorbij zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-03-2021
Alfred66 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:37:
[...]

Dat klinkt niet best 2x afgesleept :'( . Wat voor meldingen krijg je dan dat de auto niet meer verder wil? Dit lijkt mij iets heel anders dan de software storingen die door anderen gemeld worden. Die zijn op z’n hoogst irritant maar meestal niet veel meer dan dat. Tot nog toe is het bij mij ook hierbij gebleven en hopelijk krijg ik niet dit soort problemen want verder is het een hele fijne auto.

Het is wel beroerd dat de dealer wijzig toegevoegde waarde kan leveren en dat ze er zo weinig vanaf weten. Ik zou zeggen laat een paar monteurs zelf een paar weken met de auto rondrijden in de auto’s dan hebben ze alle storingen wel voorbij zien komen...
Dit zijn de meldingen die steeds blijven terugkeren:

- Elektrosysteem werkt niet correct. Wagen veilig stoppen!
- Storing: aandrijfsysteem. Werkplaats opzoeken, alstublieft.
- Starten niet mogelijk. Laadkabel uittrekken, alstublieft. (ook wanneer er geen kabel is aangesloten)
- Actieradius kan niet worden berekend.
- Bijna alle mogelijke lampjes op het paneel achter het stuur gaan branden.

In geen van de gevallen konden we de auto in de voor of achteruit krijgen. Ook niet wanneer er een booster werd gebruikt voor de 12v accu. Daarnaast weigert de ontgrendeling van de laadstekker in veel gevallen.
Ook na het verwijderen van alle foutmeldingen in de computer en het loskoppelen van de 12v accu verdwenen de meldingen op het dashboard niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Zjoep op 28-11-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Zjoep schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:00:
[...]

- Starten niet mogelijk. Laadkabel uittrekken, alstublieft. (ook wanneer er geen kabel is aangesloten)

In geen van de gevallen konden we de auto in de voor of achteruit krijgen. Ook niet wanneer er een booster werd gebruikt voor de 12v accu. Daarnaast weigert de ontgrendeling van de laadstekker in veel gevallen.
Ook na het verwijderen van alle foutmeldingen in de computer en het loskoppelen van de 12v accu verdwenen de meldingen op het dashboard niet.
:o Dit heeft niets met die “normale” 8)7 software issues te maken. Die meldingen over de aandrijflijn en elcetrosysteem duiden m.i. toch echt op een technische storing in het hoogvoltage systeem. Hier zijn op het web wel meer meldingen van, volgens mij waren dat ook altijd hardware storingen die pas opgelost werden na vervanging van modules. Die ontgrendeling van het laadsysteem lijkt ook meer een kapotte aansluiting dan iets anders.
Hopelijk gaat de dealer er deze keer wel serieus mee om want ze kunnen je toch niet met zo’n auto weer de weg op sturen zonder een goede analyse te doen!
Sterkte ermee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Zjoep schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:00:
[...]

Dat is echt balen. Ik rij nu 5 weken in de ID.3+ en eigenlijk probleemloos. Eenmaal is het airbag lampje gaan branden maar dat is het ook. Wel zoals eerder beschreven met de app waar ik een paar maal opnieuw voor moest inloggen. Wat navigatiesoftware betreft heb ik versie 19.8. Wens je sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
ChrisVrolijk schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:08:
[...]

Dat is niet raar toch.
Opnieuw inloggen om de voorwaarden te accepteren en dat de versie voor IOS en Android niet identiek is?
Functionaliteiten kunnen zelfs van versie's per platform uit elkaar liggen.

Maar even voor een leek / newbie.
Wat kan je allemaal met de app? Ik heb nu een V40 D2 en kan de status van de auto uitlezen, route plannen en de kachel starten. Ik hoop voor 1jan een Id.4 te rijden.
Voor nu: Laadstatus zien (tijdens en zonder laden), kachel starten en stoppen. Dat is het.
Route plannen zou in v1.5 zitten maar die is er alleen voor iOS en in sommige landen al; geen idee of deze in NL uit is. Ik ken niemand met een ID.3 en een iPhone, allemaal Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
tinustilburg schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:31:
Heb gisteren mijn ID.3 opgehaald omdat het dashboardkastje vervangen moest worden. Had een lijst met meldingen aangeleverd maar het antwoord was ‘de auto is uitgelezen en had geen storingen’. Nee dat had ik ook niet verwacht, zijn gewoon bugs in de software. De jongen achter de servicedesk, overigens nog een tijd leuk mee staan praten, gaf aan dat de patch daar niet bekend is dus heb ze op dit topic gewezen haha. Jammer maar die is dus niet geïnstalleerd.
Hij zei ook dat ze nu niet veel trainingen krijgen ivm Corona dus dat hij ook van heel veel niet op de hoogte is.

Denk ook dat er bijvoorbeeld nu auto’s worden afgesleept omdat bij de bestuurder/pechulp niet bekend is dat je de sleutel in de bekerhouder kunt leggen als de auto niet meer reageert.

Maar het viel me inderdaad op dat het lijkt alsof ik meer weet dan degenen bij de dealer. Apart.
Dat is over het algemeen wel zo denk ik, de servicemedewerkers die je krijgt te spreken zijn niet de monteurs zelf doorgaans. Mijn dealer om de hoek heeft 3 gecertificeerde monteurs, en het probleem is niet dat ze de trucjes niet weten. Ze MOGEN niks. Alles moet gedocumenteerd worden, foto's gemaakt van alle storingen en volledige rapporten direct naar PON (en die stuurt ze naar VW DLD). Pas als VW met een antwoord komt met "doe dit of dat" mogen ze beginnen (los van diagnose stellen met apparatuur, maar ook dat moet alleen naar Duitsland voor ze actie mogen ondernemen). Daarom ben je je ID.3 altijd een paar dagen kwijt, de communicatie met DLD zit er tussen en ze moeten wachten tot ze te horen krijgen wat ze mogen doen. VW DLD bepaalt dus ook of je nieuwe software krijgt of niet.
De medewerkers die ik sprak waren wel bekend met b.v. het online/offline probleem dat ik heb (en dat je zekering F19 kan verwijderen om de 4G unit te herstarten) maar hij zei dat ze het simpelweg niet mogen doen, dan krijgen ze echt gezeik.

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 28-11-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:49:
[...]

Dat is over het algemeen wel zo denk ik, de servicemedewerkers die je krijgt te spreken zijn niet de monteurs zelf doorgaans. Mijn dealer om de hoek heeft 3 gecertificeerde monteurs, en het probleem is niet dat ze de trucjes niet weten. Ze MOGEN niks. Alles moet gedocumenteerd worden, foto's gemaakt van alle storingen en volledige rapporten direct naar PON (en die stuurt ze naar VW DLD). Pas als VW met een antwoord komt met "doe dit of dat" mogen ze beginnen (los van diagnose stellen met apparatuur, maar ook dat moet alleen naar Duitsland voor ze actie mogen ondernemen). Daarom ben je je ID.3 altijd een paar dagen kwijt, de communicatie met DLD zit er tussen en ze moeten wachten tot ze te horen krijgen wat ze mogen doen. VW DLD bepaalt dus ook of je nieuwe software krijgt of niet.
De medewerkers die ik sprak waren wel bekend met b.v. het online/offline probleem dat ik heb (en dat je zekering F19 kan verwijderen om de 4G unit te herstarten) maar hij zei dat ze het simpelweg niet mogen doen, dan krijgen ze echt gezeik.
Lijkt echt erop alsof we een enorm aantal beta testers zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:13:
[...]

Lijkt echt erop alsof we een enorm aantal beta testers zijn
Dat zijn we ook, alleen niet geformaliseerd in Nederland. In andere landen kreeg je een 1st Mover formulier waarin je akkoord ging met een auto met beta software. Als je dit niet tekende kreeg je je ID.3 pas in december met de definitieve software.
Wij zijn er echter "stilzwijgend" mee akkoord gegaan (dat zal PON voor ons opgelost hebben en "wij" willen natuurlijk 8% bijtelling). Maar inderdaad, wij zijn dus testers. Dan weet je dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:18:
[...]

Dat zijn we ook, alleen niet geformaliseerd in Nederland. In andere landen kreeg je een 1st Mover formulier waarin je akkoord ging met een auto met beta software. Als je dit niet tekende kreeg je je ID.3 pas in december met de definitieve software.
Wij zijn er echter "stilzwijgend" mee akkoord gegaan (dat zal PON voor ons opgelost hebben en "wij" willen natuurlijk 8% bijtelling). Maar inderdaad, wij zijn dus testers. Dan weet je dat ;)
Dan hoop ik met m'n ID.4 zometeen niet meer een beta tester te zijn...maar ben er bang voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:20:
[...]

Dan hoop ik met m'n ID.4 zometeen niet meer een beta tester te zijn...maar ben er bang voor
Voor zover ik begrepen heb worden alle ID.4's met de definitieve software uitgeleverd. Zal je dan nog bugs hebben? Vast wel, maar die kunnen dan met OTA opgelost worden.
Ik verwacht de komende jaren veel updates en verbeteringen en nieuwe functies. Maar dat is ook meer wat ik wens dan "weet". Als ik echter zie hoe vaak Tesla met s/w updates komt en nieuwe dingen dan lijkt me dat VW de ID-serie ook goed gaat onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Soeski schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:46:
[...]

Voor nu: Laadstatus zien (tijdens en zonder laden), kachel starten en stoppen. Dat is het.
Route plannen zou in v1.5 zitten maar die is er alleen voor iOS en in sommige landen al; geen idee of deze in NL uit is. Ik ken niemand met een ID.3 en een iPhone, allemaal Android.
Ik heb een kaart waarop je veel (alle?) laadstations kan zien. Als ik er 1 aanklik dan kan ik het openen met een van de navigatie apps op mijn telefoon.

Verder ook alleen klimatisering en laden/accu informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:46:
[...]

Ik heb iOS en Android (als ontwikkelaar zijnde). Ik ga beide sowieso testen met m'n ID.4 hopelijk komende maand al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
kever678 schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:29:
[...]

Ik heb een kaart waarop je veel (alle?) laadstations kan zien. Als ik er 1 aanklik dan kan ik het openen met een van de navigatie apps op mijn telefoon.
Ja, in de nieuwe release zou je dit dus naar je auto moeten kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Soeski schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:48:
[...]

Ja, in de nieuwe release zou je dit dus naar je auto moeten kunnen sturen.
Heb 1.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Een van meeste voorkomende probleem met de ID.3 12v-storing

https://insideevs.com/new...n-id3-12v-battery-issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 07:41
Gisteren helaas een flinke bout in m'n band terecht gekomen, ik kon nog naar de Kwikfit rijden gelukkig. Echter hadden ze de band niet op voorraad, dinsdag komt 'ie binnen vanuit Bridgestone. Leuk, 19" :)

Bij mij start de navigatie niet op, blijft heel lang laden. Hoe is dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Heb je al geprobeerd om het infotainment opnieuw te starten? Zou moeten door de aan/uit knop 15 sec ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:47
Dinsdag mag ik die van mij ophalen (plus, wit). Benieuwd hoever ik kom zonder storing :+

Trouwens een K-XXX-XX nummerplaat doorgekregen, wel leuk zo'n nieuwe reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Kanter schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:27:
Dinsdag mag ik die van mij ophalen (plus, wit). Benieuwd hoever ik kom zonder storing :+

Trouwens een K-XXX-XX nummerplaat doorgekregen, wel leuk zo'n nieuwe reeks.
Dan voelt het nog wat nieuwer inderdaad! Ze zijn inmiddels bij de K-7xx-xx dacht ik. Ik kreeg vorige week de auto met een J-4xx-xx kenteken. Da's toch wel jammer, is een kentekenplaat van augustus en die krijg ik in november. Meteen het nieuwe eraf :)
En dan ook nog een klassieke plaat, dus zonder opgelegde letters... :'(
Ze zullen bij de dealer wel heel veel platen in 1x bestellen ofzo, ipv per auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 29-11-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker888
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 20:27
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als Djoep. Wil ik net wegrijden in mijn ID3, krijg ik een jackpot aan foutmeldingen op het display en vervolgens is alles zwart! Allerlei knopjes ingedrukt zonder enig effect. Ik heb de VW pechhulp gebeld, ze komen zo langs. Ik dacht juist gisteren, dit forum scannend, dat ik 1 van de gelukkigen was zonder grote problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Soeski schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:49:
[...]

Dan voelt het nog wat nieuwer inderdaad! Ze zijn inmiddels bij de K-7xx-xx dacht ik. Ik kreeg vorige week de auto met een J-4xx-xx kenteken. Da's toch wel jammer, is een kentekenplaat van augustus en die krijg ik in november. Meteen het nieuwe eraf :)
Ze zullen bij de dealer wel heel veel platen in 1x bestellen ofzo, ipv per auto.
Hier K-077-xx, staat sinds donderdag op kenteken. (Op 9 uur op kenteken, auto werd om 11 uur gebracht)

Hier ook met 'goedkope' platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Doet de auto ook configuraties opslaan maar welke sleutel gedetecteerd wordt? Zou leuk zijn als mijn vrouw bijv default andere instellingen heeft als ze gaat rijden dan ik zonder iedere keer alles handmatig om te moeten zetten.

Of is er überhaupt een manier om profielen op te slaan / laden voor verschillende rijders?

Ik zou het vet vinden om alvast de handleiding te krijgen van de auto. Kan ik rustig lezen zonder afgeleid te zijn door de auto 😅

[ Voor 34% gewijzigd door Boy op 29-11-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Soeski schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:49:
[...]

99% van de bevolking heeft geen flauw idee uit welk jaar/maand de reeksen kentekenplaten komen.
Vroeger interesseerde mij dat ook wel en kon ik feilloos zien uit welk jaar een bepaalde reeks kwam, tegenwoordig zou ik het niet meer weten, boeit niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Ik wilde vanochtend bij 3gr. voorklimatisering voor het eerst gebruiken. De WeConnectID gebruikt, na circa 45 sec. melding “uw wagen is momenteel niet bereikbaar” terwijl ik wel alle gegevens kon zien. App vervolgens dichtbij auto gehouden maar dat maakte niets uit.
Stap 2 in infotainment menu tijd en aangegeven dat klimatisering moet starten en ✅ gezet. Een aantal seconden gaat klimatisering icoon branden maar na enkele seconden weer uit. Verder gebeurt er niets. Is dit voor meer mensen herkenbaar?

Pagina: 1 ... 33 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.