Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 335 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:09
Plastic van koplampglas
Gisteren gezien dat er bij een koplamp, stukjes plastic weg zijn.
Het lijkt wel of er een laagje plastic aan het los laten/afbrokkelen is.
Betreft een Id.3 uit 2021.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0J1roFYShi7tEMcvGX2NM3M1RI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECvWmLeBjuT6sFv6a7Val9In.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door 201WD op 04-06-2024 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
Nexoez schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:07:
Ik heb hier ook een farce met mijn bestelde wagen 🙄. In september 2023 een ID4 pro Performance Business besteld. Oorspronkelijke leverdatum half februari.

Blijkbaar heeft Volkswagen dus zonder toestemming van de leasemaatschappij de motorupgrade gedaan naar het 2024 model. Én blijkbaar is de prijs ook omhoog .. Leasemaatschappij en Dieteren zijn nu in discussie... M'n wagen staat al 3 weken op de parking bij m'n garagist.. En geen idee wat of hoe.
Dit is al jaren aan de hand, bijzonder dat de leasemaatschappij daar nog schijnbaar nooit mee te maken heeft gehad? Ik heb hier tientallen keren gelezen dat prijzen wat anders zijn bij levering en dat modellen anders zijn dan besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
KaiseRRuby schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Dit is al jaren aan de hand, bijzonder dat de leasemaatschappij daar nog schijnbaar nooit mee te maken heeft gehad? Ik heb hier tientallen keren gelezen dat prijzen wat anders zijn bij levering en dat modellen anders zijn dan besteld..
Dit vind ik op z'n zachtst gezegd ook bijzonder. En nochtans, Arval is geen kleine speler. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
201WD schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:15:
Plastic van koplampglas
Betreft een Id.3 uit 2021.[Afbeelding]
Ziet er uit als een steenslag ofzo? Ik herken dit niet bij de mijn (ID3 Business uit 2020)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Ik heb hier ook een farce met mijn bestelde wagen 🙄. In september 2023 een ID4 pro Performance Business besteld. Oorspronkelijke leverdatum half februari.

Blijkbaar heeft Volkswagen dus zonder toestemming van de leasemaatschappij de motorupgrade gedaan naar het 2024 model. Én blijkbaar is de prijs ook omhoog .. Leasemaatschappij en Dieteren zijn nu in discussie... M'n wagen staat al 3 weken op de parking bij m'n garagist.. En geen idee wat of hoe.
Staat van alles over prijsverhogingen (én -verlagingen) in een koopcontract. Dat is juist bedoelt om discussie achteraf te voorkomen. Je mag van een leasemaatschappij toch verwachten dat ze dit soort dingen weten. Als de leasemaatschappij groot genoeg is, kunnen zij er op marktmacht of coulance oid een dealtje uit slepen, maar volgens mij is Dieteren ook een hele grote........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 08:24

IvoB

Prutst er rustig op los

Plastic van koplampglas
Hier ook op mijn 2021 ID.4 1st. In jaar 1 al zichtbaar. De dealer heeft mijn garantieclaim afgewezen, zou schade zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 15:37
Plastic van koplampglas
Heb ik ook, vanaf (nieuw-)levering auto al (januari 2021). Wel veel kleiner stukje. Inmiddels groter geworden zie ik nu bij maken foto. ID.4.1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck5lh9ea5OpoFQyA2gPMn9vvOlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InoqLsNLCc5c0ipc1u0iB2zC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door densterdad2 op 04-06-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Ligt dus duidelijk aan debuitenste laag plastik als er meerdere zijn die dit ook hebben.

Ik zal er eens mee langs de dealer rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 22:11

Collega heeft bij de Q4 etron (waar ze toen al een jaar op wachtte) de motor upgrade doorgevoerd met nóg meer vertraging als gevolg. Maar wel zonder prijsverhoging. De auto is uiteindelijk begin mei geleverd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
DonJunior schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Ziet er uit als een steenslag ofzo? Ik herken dit niet bij de mijn (ID3 Business uit 2020)
Zelf denk ik slechte hechting van buitenste laag op de onderliggende.
Er zit ook geen putje oid in 2e laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
densterdad2 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:45:
[...]

Heb ik ook, vanaf (nieuw-)levering auto al. Wel veel kleiner stukje. ID.4.1
Hier ook 4.1m, hele kleine stukjes op de hoeken vd unit. Bij mij zijn ze beide vervangen onder garantie begin 2021 volgens mij. Leek op een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

Vandaag is m'n ID.3 1st plus naar de garage geweest voor de gebroken laadklep en het valt me op dat de nieuwe echt super soepel beweegt. Alsof de vorige altijd al een beetje crappy was en misschien daarom ook uiteindelijk brak.

Hopelijk houdt deze het weer ff vol.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42
Meer info over de ID.7 GTX die er aan zit te komen:
https://www.autoblog.nl/n...lkswagen-id-7-gtx-6901817

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:07
Wilibrord schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:22:
Een gelijkaardig verhaal hier bij de levering van mijn id.7. Zelfde dag besteld als snowflake, ook leasing, maar alphabet.
Ook hier geschatte levering rond half april, en is uiteindelijk eind mei geworden.
Zelfde verhaal ivm nacontrole. Ik had een afspraak voor afhalen bij de dealer half mei en de dag ervoor belde men dat de wagen nog niet bij hen was, maar dus nog vaststond bij één of andere technische (na?)controle.
Behoorlijk wazig verhaal allemaal, maar ondertussen toch al anderhalve week met een smile de baan op.
Mooi he, zie ze ook veel vaker rijden de laatste dagen. Afgelopen maand zijn er ruim 150 geleverd wat het totaal op 350 brengt. Redelijk exclusieve auto dus.

Zag gisteren voor het eerst een zwarte rijden maar die vind ik niet zo mooi. Ik vind die donkerblauwe echt onwijs gaaf. Mijn tweede favoriete kleur is wit, die heb ik nu sinds 2 weken, want voorraadmodel met 10k korting en die was er niet in het blauw.

Heb wel alle opties (op panaramadak na) en hij is echt prachtig (growing on me) en genieten.

Nadelen:
De snelheidsbordenherkenning is wat enthousiast (en past gelijk je CC snelheid aan) - dat moet vast uit kunnen!
De 20 inch velgen maken toch iets meer herrie dan de 19 inchers waarmee ik de proefrit maakte. Maar kan ook aan de weg liggen want het verschil is echt groot. Mijn apple watch geeft 55 db op een goed wegdek en 63 db op een slecht wegdek aan bij een snelheid van 100 km/u.

Verbruik:
Zit onder de 14kwh per 100 km. Daarmee zou ik theorietisch op 570 km moeten komen, maar laatste dagen van 80 naar 27% 300 km gereden. Kom ik op ongeveer 510km bereik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
filipy23 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:26:
[...]

...

Nadelen:
De snelheidsbordenherkenning is wat enthousiast (en past gelijk je CC snelheid aan) - dat moet vast uit kunnen!

...
Dit kan zeker uit. Zit (in SW 3.7) in de instellingen van de ACC (Assist menu). Daar staat een optie in de trant voor "Voorspel maximum snelheid" of iets dergelijks en wanneer je die uit zet past de ACC de snelheid niet meer aan wanneer er een andere VMax herkend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Gisteren ook mijn id.7 gaan halen. Rijdt geweldig.

Maar de experience om hem op te halen was ondermaats. Bij Skoda was het die 3 keer (1x zelfs met 2de hands auto) veel beter.

Eerst de 5 weken vertraging (want de auto is al van half april in het land).
Komen we aan liggen de accesoires niet klaar. Hij moet ze nog zoeken. Ze zijn er zelfs niet allemaal. En de laaddrempelbescherming is nog niet geplaatst.
Dan is de auto wel proper gewassen maar er zijn redelijk wat gedroogde druppels zichtbaar (heb ik nog niet gehad bij nieuwe voor mij autos, en was ook geen probleem geweest als de rest in orde was). In de auto zijn er een paar stofvlekken en ook zo stootvlekken van schoenen en ook de doos voor de laadkabels was heel stoffig. En mijn vrouw ontdekt net - wanneer ze naar haar werk moet vertrekken - dat maar 1 van de 2 sleutels werkt (de werkende had ik mee natuurlijk). Op de koop toe is de laadbox ook nog eens heel stoffig.

Je verwacht toch meer van de grootste garage groep (A&M) van belgie (iirc). "We nemen garages over om u beter te dienen" my ass (niet dat ik daar ooit over twijfelde).

Nog 2 vraagjes:

Los van mijn beklag van de garage, gisteren begon het te regenen en ineens is mijn headup display weg. Is het normaal dat dit uitgaat bij regen? De volgende rit, in het droge, was het headsup display terug.

In de auto kan ik in het parkeerscherm aangeven dat ik het parkeren verder wil zetten met de park pro app. In de app zie ik ook mijn auto staan, maar als ik dan parkeren wil starten in de app, krijg ik altijd de melding dat mijn auto id-software versie 5.2.1 moet hebben. Volgens mij bestaat die niet. En waarom geeft de auto dan aan dat het wél kan? Iemand tips/info?

[ Voor 12% gewijzigd door MrSnowflake op 05-06-2024 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
MrSnowflake schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:41:

Maar de experience om hem op te halen was ondermaats. Bij Skoda was het die 3 keer (1x zelfs met 2de hands auto) veel beter.

Komen we aan liggen de accesoires niet klaar. Hij moet ze nog zoeken. Ze zijn er zelfs niet allemaal. En de laaddrempelbescherming is nog niet geplaatst.
Dan is de auto wel proper gewassen maar er zijn redelijk wat gedroogde druppels zichtbaar (heb ik nog niet gehad bij nieuwe voor mij autos, en was ook geen probleem geweest als de rest in orde was). In de auto zijn er een paar stofvlekken en ook zo stootvlekken van schoenen en ook de doos voor de laadkabels was heel stoffig. En mijn vrouw ontdekt net - wanneer ze naar haar werk moet vertrekken - dat maar 1 van de 2 sleutels werkt (de werkende had ik mee natuurlijk). Op de koop toe is de laadbox ook nog eens heel stoffig.

Je verwacht toch meer van de grootste garage groep (A&M) van belgie (iirc). "We nemen garages over om u beter te dienen" my ass (niet dat ik daar ooit over twijfelde).

Nog 2 vraagjes:

Los van mijn beklag van de garage, gisteren begon het te regenen en ineens is mijn headup display weg. Is het normaal dat dit uitgaat bij regen? De volgende rit, in het droge, was het headsup display terug.

In de auto kan ik in het parkeerscherm aangeven dat ik het parkeren verder wil zetten met de park pro app. In de app zie ik ook mijn auto staan, maar als ik dan parkeren wil starten in de app, krijg ik altijd de melding dat mijn auto id-software versie 5.2.1 moet hebben. Volgens mij bestaat die niet. En waarom geeft de auto dan aan dat het wél kan? Iemand tips/info?
Ceulemans Leuven? Ik heb voor die exacte reden m'n bestelling bij Jennes gezet. Op dit moment nog geen slechte ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Nexoez schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:01:
[...]

Ceulemans Leuven? Ik heb voor die exacte reden m'n bestelling bij Jennes gezet. Op dit moment nog geen slechte ervaring mee...
Nee in Limburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:57

Nog 2 vraagjes:

valt nog mee dan, mijn collega staat vandaag gepland om zijn id7 op te halen (was eerst vorige vrijdag gepland) (ook in belgie trouwens).
hij stuurt me net dat het grote scherm niet aangaat. dus ik zeg : de aan/uit knop lang ingedrukt houden tot het herstart, maar dat helpt ook niet. op dit moment gaan ze de wagen uitlezen want de 12v batterij afkoppelen hielp ook niet.
leuk begin voor hem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
SiegmundB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:10:
[...]

valt nog mee dan, mijn collega staat vandaag gepland om zijn id7 op te halen (was eerst vorige vrijdag gepland) (ook in belgie trouwens).
hij stuurt me net dat het grote scherm niet aangaat. dus ik zeg : de aan/uit knop lang ingedrukt houden tot het herstart, maar dat helpt ook niet. op dit moment gaan ze de wagen uitlezen want de 12v batterij afkoppelen hielp ook niet.
Geeft altijd vertrouwen als een nieuwe auto issues heeft… Zeker zo'n dure auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
SiegmundB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:10:
[...]

update: de aflevering zal nogmaals verzet worden en hij vertrekt dus gewoon met zijn oude tiguan diesel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04

Nog 2 vraagjes:

Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Jammer dat de aflevering wat tegenviel, maar verwacht dat je ondanks dit toch een hoop plezier gaat hebben aan de ID.7.

Ik heb mijn ID.7 sinds 3 weken en inmiddels 3000km gereden. Ik heb hierin 1x gehad dat mijn Head-Up Display het niet deed. Het regende toen niet bij mij. Terwijl op momenten dat het regende heeft de HUD het wel gedaan zover ik weet. Heb al wel vaker op internet gelezen dat het HUD ineens uit is. Iets om in de gaten te houden. Wellicht dat het met een update te verhelpen is, maar ik heb er nog niet direct hinder door ondervonden.

Park Assist Pro is voor mij ook sinds enkele dagen beschikbaar, maar ik krijg ook dezelfde melding over een software update. Deze update is in de auto nog niet beschikbaar. Aangezien ik nog maar sinds deze week de app heb kunnen activeren en koppelen aan mijn auto, wacht ik nog even af of de benodigde update er komt. 2 weken geleden was het namelijk nog geeneens mogelijk de app te koppelen aan de auto en kreeg ik een melding dat de functie binnenkort beschikbaar is. Lijkt er op dat ze dit nu dus aan het uitrollen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
frankvdk1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Jammer dat de aflevering wat tegenviel, maar verwacht dat je ondanks dit toch een hoop plezier gaat hebben aan de ID.7.

Ik heb mijn ID.7 sinds 3 weken en inmiddels 3000km gereden. Ik heb hierin 1x gehad dat mijn Head-Up Display het niet deed. Het regende toen niet bij mij. Terwijl op momenten dat het regende heeft de HUD het wel gedaan zover ik weet. Heb al wel vaker op internet gelezen dat het HUD ineens uit is. Iets om in de gaten te houden. Wellicht dat het met een update te verhelpen is, maar ik heb er nog niet direct hinder door ondervonden.

Park Assist Pro is voor mij ook sinds enkele dagen beschikbaar, maar ik krijg ook dezelfde melding over een software update. Deze update is in de auto nog niet beschikbaar. Aangezien ik nog maar sinds deze week de app heb kunnen activeren en koppelen aan mijn auto, wacht ik nog even af of de benodigde update er komt. 2 weken geleden was het namelijk nog geeneens mogelijk de app te koppelen aan de auto en kreeg ik een melding dat de functie binnenkort beschikbaar is. Lijkt er op dat ze dit nu dus aan het uitrollen zijn.
Thanks! Bij mij kreeg ik ook gisteren pas de melding dat ik de app zelf moest updaten. Vreemd genoeg was het niet automatisch gegaan. Enkele dagen eerder was de id7 idd nog steeds "pas binnenkort beschikbaar" (of zo iets).

Vrijdag moet ik terug om mijn bumper bescherming te laten kleven, zal dan al eens klagen over de hud.

[ Voor 7% gewijzigd door MrSnowflake op 05-06-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
MrSnowflake schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Thanks! Bij mij kreeg ik ook gisteren pas de melding dat ik de app zelf moest updaten. Vreemd genoeg was het niet automatisch gegaan. Enkele dagen eerder was de id7 idd nog steeds "pas binnenkort beschikbaar" (of zo iets).

Vrijdag moet ik terug om mijn bumper bescherming te laten kleven, zal dan al eens klagen over de hud.
Laat me even weten wat ze melden over de hud. Wellicht dat ik op basis daarvan ook even naar de dealer ga. Wat ik wel opmerk met mij hud is dat de argumented reality in de hud soms schuin wordt geprojecteerd. ongeveer 10/20 graden hellend naar links. 9/10 keer is dit niet aan de hand, dus kon de dealer ook niet plaatsen wat dit is. Benieuwd of dit mogelijk ook door andere gebruikers wordt ervaren. Het deel met de snelheid etc is wel altijd recht, maar de lijnen op de weg en afstand van de voorganger is dus soms schuin geprojecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Net maar even met de leasemaatschappij en de dealer gebeld om te kunnen achterhalen wat de exacte productieweek van m'n in bestelling staande ID.3 Pro-S Business (Full-Option) met als geplande leverdatum 28-11-2024 / week 48 gaat worden. De auto gaat in week 41 geproduceerd worden en wordt dus automagisch een MY25 type.

oOo *O*

Alle productie ná week 35 wordt automagisch het nieuwe modeljaar.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53
Is dat die met 77 kWh? Heeft die tegenwoordig weer 5 stoelen of 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Will_M schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:28:
Net maar even met de leasemaatschappij en de dealer gebeld om te kunnen achterhalen wat de exacte productieweek van m'n in bestelling staande ID.3 Pro-S Business (Full-Option) met als geplande leverdatum 28-11-2024 / week 48 gaat worden. De auto gaat in week 41 geproduceerd worden en wordt dus automagisch een MY25 type.

oOo *O*

Alle productie ná week 35 wordt automagisch het nieuwe modeljaar.
Dat is wel lang wachten, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

juanpabloo schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:14:
Is dat die met 77 kWh? Heeft die tegenwoordig weer 5 stoelen of 4?
Die heeft in het 2024 modeljaar inderdaad nog gewoon 4 stoelen én geen glazen dak (terwijl je dat dak wel bestelt met het 'Design Plus' pakket). Als ze de net geïntroduceerde GTX als voorbeeld nemen dan kan er ineens veel meer qua opties welke nu niet kunnen in verband met het max. toelaatbare gewicht (RDW), dus ook een volledige achterbank, glazen panoramadak én accesoirehaak.

Waar het mij vooral om gaat is de nieuwe 12.9" Infotainment hardware (met SW versie 4.0) samen met de versnelling selectie keuzeschakelaar aan de stuurkolom en dus niet aan het cockpitje / display. De nieuwe en lichtere + efficiëntere 210kW motor zal er waarschijnlijk (nog) niet in gaan komen, en dus ook geen glazen panoramadak + 5 zitter en geen optie tot accesoirehaak voor een fietsendrager
.
MrSnowflake schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:21:

[...]

Dat is wel lang wachten, niet?
LM (Alphabet) / Fleetsuppport gaat met het besteltraject nog steeds uit van de 'Corona' chip-tekorten bij de diverse merken/fabrikanten en zet het bestelportal dus al ruim 7 maanden voor de einddatum van het lopende contract open voor de berijders.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 05-06-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
frankvdk1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:25:
[...]

Laat me even weten wat ze melden over de hud. Wellicht dat ik op basis daarvan ook even naar de dealer ga. Wat ik wel opmerk met mij hud is dat de argumented reality in de hud soms schuin wordt geprojecteerd. ongeveer 10/20 graden hellend naar links. 9/10 keer is dit niet aan de hand, dus kon de dealer ook niet plaatsen wat dit is. Benieuwd of dit mogelijk ook door andere gebruikers wordt ervaren. Het deel met de snelheid etc is wel altijd recht, maar de lijnen op de weg en afstand van de voorganger is dus soms schuin geprojecteerd.
Ook louche. Wat me ook opviel, waarschijnlijk omdat ik nogal groot ben en dus mss juist op het randje van de hud bruikbaarheids range zit, is dat als je recht voor het stuur zit de hud niet 100% recht op de bestuurder staat, maar een heel klein beetje is weggedraaid, waardoor 1 oog net een iets donkerdere hud ziet als het andere oog. als ik mezelf wat lager houdt heb ik dat niet. Beetje spijtig. maar soit. het stuur in mijn superb stond sws al niet midden van de zetel, dat lijkt nu wel beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
MrSnowflake schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Ook louche. Wat me ook opviel, waarschijnlijk omdat ik nogal groot ben en dus mss juist op het randje van de hud bruikbaarheids range zit, is dat als je recht voor het stuur zit de hud niet 100% recht op de bestuurder staat, maar een heel klein beetje is weggedraaid, waardoor 1 oog net een iets donkerdere hud ziet als het andere oog. als ik mezelf wat lager houdt heb ik dat niet. Beetje spijtig. maar soit. het stuur in mijn superb stond sws al niet midden van de zetel, dat lijkt nu wel beter :D
Volgens mij heb ik de HUD wel eens aangepast qua positie, waardoor hij scherper werd. Kan in het menu ergens. Iets met kalibratie denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
kisik schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:59:
[...]

Volgens mij heb ik de HUD wel eens aangepast qua positie, waardoor hij scherper werd. Kan in het menu ergens. Iets met kalibratie denk ik.
In het menu "Wagen - Interieur - Heads Up Display" zit de optie "Positie". Hierbij kun je de hoogte van de HUD instellen en de rotatie(counter)clockwise.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:51
kisik schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:59:
[...]

Je kan de positie van het beeld op het verborgen scherm aanpassen, maar het scherm zelf zit vast. Het bereik van de oppervlakte waar je HUD pixels kan zien is dus vast.
De basis-balk en de tekeningen op de weg komen door andere lenzen (en misschien ook op een ander scherm, daar ben ik niet zeker van). Dat doen ze om de basis-balk korter bij te laten lijken dan de wegprojecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
MrSnowflake schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Je kan de HUD roteren maar niet naar links of rechts schuiven. En dat laatste heb ik nodig.

Ik heb de reserve sleutel eens geprobeerd in het sleutelgat, maar die werkt niet. Ik denk dus dat ze een compleet verkeerde sleutel hebben meegeleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door MrSnowflake op 06-06-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
MrSnowflake schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:41:
[...]

Je kan de HUD roteren maar niet naar links of rechts schuiven. En dat laatste heb ik nodig.

Ik heb de reserve sleutel eens geprobeerd in het sleutelgat, maar die werkt niet. Ik denk dus dat ze een compleet verkeerde sleutel hebben meegeleverd.
Precies dat heb ik ook nodig, maar gaat inderdaad helaas niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrSnowflake
frankvdk1 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:05:
[...]

Precies dat heb ik ook nodig, maar gaat inderdaad helaas niet...
Het is vreemd dat zo'n afwijkigen nog bestaan in tijden van digitaal ontwerp en geautomatiseerde manufacturing, maar met zo'n HUD wordt een heel kleine afwijking natuurlijk vergroot, omdat het scherm pas 10m voor de auto zichtbaar is.

Ik vond het vooral vreemd dat mijn stuur in de superb niet in het midden van mijn stoel stond.

Of misschien is mijn lichaam scheef… Dat zou ook veel verklaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
Waar krijg je die melding over die software versie? Ik kan mijn ID.7 ook niet koppelen met de Park Assist Pro app, maar krijg geen melding over de software versie. Ik scan met de app de QR code in de auto, en dan zegt de app gewoon dat het niet gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
bdbfz schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:37:
[...]

Waar krijg je die melding over die software versie? Ik kan mijn ID.7 ook niet koppelen met de Park Assist Pro app, maar krijg geen melding over de software versie. Ik scan met de app de QR code in de auto, en dan zegt de app gewoon dat het niet gelukt is.
Toen ik dinsdag de app opende, kreeg ik de melding dat ik hem moest updaten (gisteren ook weer trouwens). Dus dat had ik gedaan, want voor de update werd bij de id.7 nog gezegd dat het nog niet beschikbaar was.

Na de update kon ik de auto wel koppelen met de QR-code op het scherm van de auto. en dat werkte gewoon.

Daarna kon ik, wanneer ik bv mijn opgeslagen parkeer locatie wil starten in de auto, aangeven dat ik wil verder gaan in de app. Als je dat doet, zie je in de app ook staan: "Parkeren starten", als je dan daar op klikt, krijg je de melding dat de auto geüpdatet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Oh ja nog even ter info: Mijn kinderslot geeft al foutmelding en het lampje brand nooit in mijn deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:03:
[...]

Mezelf maar even quoten zodat het verhaal compleet is: heb contact gehad met VW support (dank @A.Geerts voor het mailadres). Moest echt een lijst met foto's aanleveren van allerlei dingen en allerlei info. Nu kreeg ik zojuist een mail dat het abonnement weer is geactiveerd. Opgelost dus.
Hier nog even op terugkomend (voor de mensen bij wie dit nog gaat spelen)
Afgelopen week had ik de melding ook, heb dit gewoon genegeerd en verder gewoon gebruik kunnen maken van de app en de auto.
Nu open ik net de app en zie ik dat de melding weg is. Mogelijk is het issue bij VW dus opgelost ondertussen (of indien het een app hickup is, dan is het devies dus: wachten of mailen) ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb hem ook gehad. Heb een dag of twee geen werkende verkeersinformatie gehad in de auto, rest van de app werkte wel. De verkeersinformatie was denk ik een storing.
Sinds vandaag kan ik echter geen batterijstatus meer zien van de auto? :?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb zojuist op weg naar huis de navigatie van het systeem zelf aangezet en hij gaf wel duidelijk aan dat ik moest gaan laden. Iets waar ik normaal ABRP icm Tronity voor gebruik.

Nu dat in 3.x een stuk beter lijkt te werken, neig ik ernaar om deze zomer deze eens te proberen op weg richting Frankrijk.

Iemand de laatste stand nog getest en vergeleken met ABRP?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 08:00

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Boy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:51:
Ik heb zojuist op weg naar huis de navigatie van het systeem zelf aangezet en hij gaf wel duidelijk aan dat ik moest gaan laden. Iets waar ik normaal ABRP icm Tronity voor gebruik.

Nu dat in 3.x een stuk beter lijkt te werken, neig ik ernaar om deze zomer deze eens te proberen op weg richting Frankrijk.

Iemand de laatste stand nog getest en vergeleken met ABRP?
Sinds wij de update naar 3.2 hebben ontvangen (nu meer dan een jaar geleden), hebben we nooit meer ABRP of Pump gebruikt. Ook niet naar terugverlangd, omdat de ingebouwde navigatie voor ons nu prima werkt.
Zelfs in Ierland, waar snelladers dun gezaaid zijn en ook niet zo heel snel zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 06-06-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 12:20
B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:56:
[...]

Sinds wij de update naar 3.2 hebben ontvangen (nu meer dan een jaar geleden), hebben we nooit meer ABRP of Pump gebruikt. Ook niet naar terugverlangd, omdat de ingebouwde navigatie voor ons nu prima werkt.
Zelfs in Ierland, waar snelladers dun gezaaid zijn en ook niet zo heel snel zijn.
Maar je kan toch niet filteren in Laadpaalnetwerken en of ze al dan niet direct langs de autostrade liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Idd ik rij ook meestal op de originele navigatiesoftware.
Werkt goed hoor .
Hij geeft je mooi advies waar te laden.
Ook actuele verkeersinfo zoals wegomleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
201WD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:01:
Idd ik rij ook meestal op de originele navigatiesoftware.
Werkt goed hoor .
Hij geeft je mooi advies waar te laden.
Ook actuele verkeersinfo zoals wegomleidingen.
Goed om te weten allemaal, want enkel de on-board navigatie werkt met de HUD en het id.light. Zou het jammer vinden als ik die niet kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:56:
[...]

Ok, bedankt voor de bevestigingen! Ik ga dan ook een poging wagen. Ik laat m'n abo voor ABRP wel nog even doorlopen, maar als het in de zomervakantie dus bevalt, kan dat abo ook eruit.

Ik heb 3.x pas sinds een dikke maand nu en had navigatie nog niet de kans gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Cloclo100 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:00:
[...]

Maar je kan toch niet filteren in Laadpaalnetwerken en of ze al dan niet direct langs de autostrade liggen?
Ja toch ?
Via app kan dat toch ook.
Filters staan er in en kun je selectie maken en op de kaart zie je dat toch ook.
Met naam en locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
201WD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:05:
[...]

Ja toch ?
Via app kan dat toch ook.
Filters staan er in en kun je selectie maken en op de kaart zie je dat toch ook.
Met naam en locatie.
Ik kan toch alleen maar ionity kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Nee toch...veel meer.
Zet dat ionity maar eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
201WD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:00:
Nee toch...veel meer.
Zet dat ionity maar eens uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W18hgXRtWVwMt870nZCEDsQd7SY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAZri7hCO2bjt00AmfIuElm7.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is alles wat ik kan aanvinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Maar kan je ook instellen dat hij alleen maar Ionity palen pakt bv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiegmundB
SiegmundB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:33:
[...]

update: de aflevering zal nogmaals verzet worden en hij vertrekt dus gewoon met zijn oude tiguan diesel
ivm mijn collega die gisteren alsnog met zijn oude auto is vertrokken omdat de aflevering van de id7 niet lukte:
de garage ging voor EOB vandaag iets laten weten, wat denk je: NIETS natuurlijk.
dus hij belt zelf terugom te vragen naar de status, volgens hen zijn ze in overleg met de importeur (d'ieteren) dus of het euvel onder garantie valt. beiden weten niet wat de oorzaak kan zijn
wauw, dit sterkt me nog meer om nooit meer een EV van de vag groep te nemen, lekker een koreaan of chinees dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexoez
Zonet te horen gekregen dat mijn ID4 eindelijk afgeleverd kan worden. Na 10 maand aanslepen gaan we er eindelijk geraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
TWFpa2Vs schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:54:
Maar kan je ook instellen dat hij alleen maar Ionity palen pakt bv?
Dat is de enige die je kan kiezen, dat is het het punt 😅.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Oké ik twijfelde want in de mobiele app van VW pakte hij ook shell en dergelijke bij het berekenen van de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Ja ik zie gewoon alle aanbieders voorbij komen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Afspraak gemaakt bij dealer voor koplamp (loslaten plastic laag) en de "sterrenhemel" die bij het logo op de grond geprojecteerd wordt vanuit spiegel projectie. Kennelijk zijn de lensjes defect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
SiegmundB schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:02:
[...]
wauw, dit sterkt me nog meer om nooit meer een EV van de vag groep te nemen, lekker een koreaan of chinees dan maar.
Als een klein kind gaan stampvoeten en dreigen, gaat je in ieder geval nergens verder helpen. Ook niet in Korea en China ;)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

201WD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:43:
Afspraak gemaakt bij dealer voor koplamp (loslaten plastic laag) en de "sterrenhemel" die bij het logo op de grond geprojecteerd wordt vanuit spiegel projectie. Kennelijk zijn de lensjes defect.
Sterrenhemel? Bedoel je dat het "Renault" logo bij jou ook opeens in stukken lijkt? Ik dacht dat dit mss met een update gebeurd was of zo. Ik heb hetzelfde.

Ik vind het ook wel wat hebben eigenlijk zo, maar het is dus een defect, had ik nooit aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
201WD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:39:
maar kan je hem ook limiteren dat hij maar 1 aanbieder gebruikt bij het berekenen van de route?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
201WD schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:39:
Pics or it didn't happen!
Het gaat wel degelijk over; ik wil enkel Shell laadpunten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Boy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:39:
[...]

Sterrenhemel? Bedoel je dat het "Renault" logo bij jou ook opeens in stukken lijkt? Ik dacht dat dit mss met een update gebeurd was of zo. Ik heb hetzelfde.

Ik vind het ook wel wat hebben eigenlijk zo, maar het is dus een defect, had ik nooit aan gedacht
lol, ja dat is een defect. Volgens mij krijgt iedere ID.x dat naar verloop van tijd.
Ik heb het ook en vind het wel prima. Van mij mogen die lensjes er sowieso uit. Liever gewoon een functionele verlichting die ook echt laat zien waar dan de plassen zijn dan dit Renault logo.

Voor nu laat ik het gewoon lekker zo zitten. Geen zin om de auto weer weg te brengen voor zoiets onbenulligs. Maar als ie er toch staat, dan zal ik het eens aankaarten inderaad.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Id Software 5.0 zou ook toelaten dat Android Auto en CarPlay de AR van de HUD gebruikt voor instructies. Hopelijk dan ook de ID.light. Althans volgens deze man.

Zou naar huidige 4.0 auto's komen deze maand ergens, hopelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[...]

Die lensjes gaan bij iedereen kapot. En niet alleen bij de Volkswagen auto's. Ze zijn bij mij altijd onder garantie vervangen, maar nu is de auto 2 jaar en 2 maanden oud en moest er goedkeuring van de leasemaatschappij komen. Maw. Reparatie brengen ze nu in rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

MrSnowflake schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:13:
Id Software 5.0 zou ook toelaten dat Android Auto en CarPlay de AR van de HUD gebruikt voor instructies. Hopelijk dan ook de ID.light. Althans volgens deze man.

Dat zou wel echt heel handig zijn! Maar altijd diezelfde vraag weer. Krijgen alle auto's wel 5.0 of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
AndereKoekoek schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:18:
[...]

Dat zou wel echt heel handig zijn! Maar altijd diezelfde vraag weer. Krijgen alle auto's wel 5.0 of niet?
Alle 4.0 auto's zullen 5 wel krijgen. de 3 auto's duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
AndereKoekoek schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Die lensjes gaan bij iedereen kapot. En niet alleen bij de Volkswagen auto's. Ze zijn bij mij altijd onder garantie vervangen, maar nu is de auto 2 jaar en 2 maanden oud en moest er goedkeuring van de leasemaatschappij komen. Maw. Reparatie brengen ze nu in rekening.
Is dat echt? De Skoda lamp onder mijn deuren werkte perfect voor de 4 jaar dat ik er mee reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
[...]

Eerst had ik het ook niet direct in de gaten.
Nu lijkt het erger te worden en zit er verschil tussen links en rechts.
Ik las dat er meerdere autos zijn die dat ook hebben/hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Vandaag ook gemerkt dat de auto aan de voorzijde een kloppend geluid maakt tijdens het rijden over slechter wegdek.
Dit ook maar even melden bij dealer.
Mogelijk iets met ophanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:42
Bouw-/materiaalkwaliteit van de ID family is gewoon niet heel best (heeft VW zelf ook al een keer toegegeven). Had vanaf begin wat piepjes en kraakjes in mijn ID.4 (geleverd 11/2022). Die waren na 3 garagebezoeken eindelijk opgelost. Helaas is er 1 weer terug (ergens in de kofferbak/achterklep).

Als ik DAB+ of FM radio gebruik stoort de ontvangst enorm. Garage kan geen storing of slechte aansluiting/montage vinden, dus ............. Gebruik nu dus al vanaf dag 1 internetradio (en tegenwoordig luister ik gewoon heel veel Spotify). Rechterbevestiging van bestuurdersmat is ook kapot. Ligt ergens onder het standaard tapijt.

Tevens van begin af een trilling in het stuur. Dealer en bandenspecialist van de dealer geven aan dat e.e.a. binnen de marges valt (auto is opnieuw uitgelijnd en wielen zijn opnieuw gebalanceerd). M.a.w., leer er maar mee leven. Ik ben echter van mening dat mijn voorbanden gewoon niet geschikt zijn voor deze auto. Heb Continental AllSeasonContact eronder liggen (20 inch). Dit zouden volgens een onafhankelijke bandenleverancier XL (extra load) banden moeten zijn. Die heb ik achter wel, maar voor niet (want in die maat levert Continental geen XL AllSeasonContact banden).

Heb nog nooit zoveel ge.... gehad met een leaseauto en dit is echt niet mijn eerste.

Blijf de volgende keer toch maar even weg van de VAG auto's. Ook omdat ze nauwelijks tijd hebben om naar je problemen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MrSnowflake schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:13:

Onder andere dát was voor mij de rede om afgelopen week even contact op de nemen met de dealer en de LM. De huidige generatie ID.x Infotainmentsystemen welke nog met FW versie 3.x overweg kunnen gaan de update naar V4.x en hoger niet meer meemaken. Voor de ID.3 wil dit dus automagisch zeggen dat deze feature(s) pas beschikbaar komen op de MY25 ID.3 auto's.
BB72 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:17:
Bouw-/materiaalkwaliteit van de ID family is gewoon niet heel best (heeft VW zelf ook al een keer toegegeven). Had vanaf begin wat piepjes en kraakjes in mijn ID.4 (geleverd 11/2022). Die waren na 3 garagebezoeken eindelijk opgelost. Helaas is er 1 weer terug (ergens in de kofferbak/achterklep).

Als ik DAB+ of FM radio gebruik stoort de ontvangst enorm. Garage kan geen storing of slechte aansluiting/montage vinden, dus ............. Gebruik nu dus al vanaf dag 1 internetradio (en tegenwoordig luister ik gewoon heel veel Spotify). Rechterbevestiging van bestuurdersmat is ook kapot. Ligt ergens onder het standaard tapijt.

Tevens van begin af een trilling in het stuur. Dealer en bandenspecialist van de dealer geven aan dat e.e.a. binnen de marges valt (auto is opnieuw uitgelijnd en wielen zijn opnieuw gebalanceerd). M.a.w., leer er maar mee leven. Ik ben echter van mening dat mijn voorbanden gewoon niet geschikt zijn voor deze auto. Heb Continental AllSeasonContact eronder liggen (20 inch). Dit zouden volgens een onafhankelijke bandenleverancier XL (extra load) banden moeten zijn. Die heb ik achter wel, maar voor niet (want in die maat levert Continental geen XL AllSeasonContact banden).

Heb nog nooit zoveel ge.... gehad met een leaseauto en dit is echt niet mijn eerste.

Blijf de volgende keer toch maar even weg van de VAG auto's. Ook omdat ze nauwelijks tijd hebben om naar je problemen te kijken.
Dat geëmmer met die trillingen in het stuur én de door de LM WERKGEVER opgedrongen en verplichte all-season bandenset als oorzaak is helaas niets nieuws. Dat was voor mij ook de rede om een uitvoering uit te zoeken welke af-fabriek alleen maar met 20" wielen te leveren is en waar simpelweg geen 'all-season EV Anti-Leakseal' banden voor op de markt gebracht worden.

Een ieder verder z'n ding natuurlijk maar All-Season banden doen IMHO veel dingen 'misschien' een klein beetje 'goed' maar ze blinken nergens écht in uit. Twee keer banden wisselen per jaar heb ik dan ook graag over voor het overall comfort van de auto, waar ik het hele jaar prettig in moet kunnen rijden, en dat doe je niet met een altijd voelbare trilling in je stuur / stoel welke veroorzaakt wordt in het onafgeveerde deel van de auto (en welke door de gehele auto wordt overgenomen in het afgeveerde deel met alle gevolgen van dien).

[ Voor 66% gewijzigd door Will_M op 07-06-2024 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Even aanhakend op de banden discussie hierboven, een tegengeluidje.

Ik heb Vredestein Quatrac pro EV banden onder de ID.5 GTX en ik ben er zéér tevreden mee. Ik had ook altijd Quatracs onder mijn A4 en het enige nadeel was destijds dat ze wat snel slijten (ongeveer 45k km), ik verwacht dat ze onder de ID5 nog iets minder lang meegaan, maar qua rijcomfort is er niets op tegen. Ze maken weinig lawaai, hebben eindeloos grip zowel op droge, natte als sneeuw ondergrond en ik heb nog geen trilling in mijn stuur kunnen ontdekken, anders dan de lane assist die soms wat onnodig aan het stuur trekt. Het nadeel is dat de banden duur zijn, een set voor de auto kost inclusief montage en balanceren tegen de 1000 euro, maar dat komt ook door de enorme bandenmaat van de IDx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AlphaRomeo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:24:
Even aanhakend op de banden discussie hierboven, een tegengeluidje.

Ik heb Vredestein Quatrac pro EV banden onder de ID.5 GTX en ik ben er zéér tevreden mee. Ik had ook altijd Quatracs onder mijn A4 en het enige nadeel was destijds dat ze wat snel slijten (ongeveer 45k km), ik verwacht dat ze onder de ID5 nog iets minder lang meegaan, maar qua rijcomfort is er niets op tegen. Ze maken weinig lawaai, hebben eindeloos grip zowel op droge, natte als sneeuw ondergrond en ik heb nog geen trilling in mijn stuur kunnen ontdekken, anders dan de lane assist die soms wat onnodig aan het stuur trekt. Het nadeel is dat de banden duur zijn, een set voor de auto kost inclusief montage en balanceren tegen de 1000 euro, maar dat komt ook door de enorme bandenmaat van de IDx.
Een trilling welke je echt en alleen merkt in het stuurwiel kan het tegenwoordig ook bijna nooit meer zo zijn omdat dat hele spel tegenwoordig 'Ride By Wire' is op alle moderne auto's. Je voelt dan ook eigenlijk gewoon de gehele auto trillen maar je merkt het alleen goed 'in' het stuurwiel omdat je daar direct contact mee hebt zonder demping (welke er in de stoelen nog wel aanwezig is).

Eigenlijk zou je voor de grap eens een race-zitje in de ID.5 moeten zetten O-)

* Will_M heeft genoeg circuit en race ervaring in ICE voertuigen om te kunnen 'voelen' waar een trilling of rammeltje vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Cloclo100 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:47:
[...]

Pics or it didn't happen!
Het gaat wel degelijk over; ik wil enkel Shell laadpunten?
Je kan op 3.2 alleen voorkeur uitspreken voor we charge. Verder pakt hij wel àlles inderdaad ook tesla en Shell maar voor mij onbruikbaar ik wil alleen ionity en tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Je kan op 3.2 alleen voorkeur uitspreken voor we charge. Verder pakt hij wel àlles inderdaad ook tesla en Shell maar voor mij onbruikbaar ik wil alleen ionity en tesla
Dat wou ik idd zeggen. Ik ben via abrp eens naar zuid-Frankrijk gereden, enkel via Ionity & Fastned met minstens 4 laadpalen. Dat is onmogelijk via onboard Navi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Mooi gemiddelde toch of niet? 😉 38 kWh/100km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TqQ9kUcAnXn6ZYwk_XKbH25Rhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5FeSpHmT19SbfZW66S0mYX0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
C6DL schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:40:
Mooi gemiddelde toch of niet? 😉 38 kWh/100km

[Afbeelding]
wat had je erachter hangen? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeaqUimXbXwuo1Np5e9juT64y7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HoX5U1FLjaVmADrIVOyVS1UT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGe2fv-c5VbIaxBlnyVA3ktgXEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fp2cNa94jZQYlg6YZlGkz9TF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:20:
[...]

wat had je erachter hangen? 😁
Boottrailer! De volle 1000k benut (plus nog de 10 procent marge) dus 1100k :+
Had alleen 150km range op een volle tank!

[ Voor 8% gewijzigd door C6DL op 07-06-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
dat valt me dan niks tegen eigenlijk, tuurlijk hier wil je geen lange ritten mee doen maar toch.

[ Voor 45% gewijzigd door TWFpa2Vs op 07-06-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
wat wil je zeggen met deze twee screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Dat je toch Tesla of Ionity kunt selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
201WD schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:37:
Dat je toch Tesla of Ionity kunt selecteren
probeer het eens in de auto zelf, daar kan je geen voorkeuren meenemen in het plannen van je route. Zelfs de mobiele app houd er geen rekening mee als je daadwerkelijk een route gaat plannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qI9JlIHRUAAdXgew8QjgmPnjRSg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MbMIP3C9WobN1CX4thqvxltV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door TWFpa2Vs op 08-06-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
frankvdk1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:25:
[...]

De auto is uitgelezen, want mijn kinderslot geeft ook foutmeldingen en mijn sleutel kan niet gelinkt worden. Vrijdag wéér terug naar de garage.

Also juist vocht in mijn achterlicht ontdekt... mooi zon nieuwe auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:51
Net terug van een trip naar het Gardameer en de Dolomieten met een ID.4 1ST. De auto is werkelijk een genot om lange afstanden mee te rijden. Ook snelladen was nergens een probleem, mits je voorbereid op pad gaat (PUMP app). Minder goed nieuws is dat achter het bovenste remlicht en de lichtbalk uitzetten/los komen van de auto. En dat bij een graad of 23 max. Daarnaast is het SOS-systeem ook een keer uitgevallen. Gelukkig stond er al een afspraak bij de dealer ivm piepende remmen onder lage snelheid. :X

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 18:12
Hallo allemaal, 2 snelle vragen van een aanstaande ID.4 rijder:

Je kan met de VW app neem ik aan het laden van je auto aansturen?

Ik ben ik op zoek naar een laadpaal die ik kan aansturen zonder de cloud van de leverancier, en bij voorkeur ook gewoon via WiFi/ethernet in plaats van ModBus. Weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
Plaffie_NL schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:48:

Ik ben ik op zoek naar een laadpaal die ik kan aansturen zonder de cloud van de leverancier, en bij voorkeur ook gewoon via WiFi/ethernet in plaats van ModBus. Weet iemand of dat kan?
Dat kan. bv met home assistant en ocpp: https://github.com/lbbrhzn/ocpp

In de docs folder kun je een file vinden met supported devices

[ Voor 13% gewijzigd door sl1000 op 09-06-2024 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 14:36
Ik heb sinds ruim een week dat ik in de app mijn laadstatus van de auto niet meer zie. Het blokje is compleet verdwenen. De app wordt wel gesynchroniseerd, want ik krijg wel een melding als ik start met laden en als hij vol is. Ook het aanpassen van de instellingen werkt.

Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugi101
  • Laatst online: 17-06 14:31
Plaffie_NL schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:48:

Je kan met de VW app neem ik aan het laden van je auto aansturen?

Je kan de VW autos ook auto-zijdig aansturen via apps van derden. Ik gebruik al jaren de stekker app om tegen EPEX prijzen makkelijk te kunnen laden. https://www.stekker.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
stelling schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:17:
Ik heb sinds ruim een week dat ik in de app mijn laadstatus van de auto niet meer zie. Het blokje is compleet verdwenen. De app wordt wel gesynchroniseerd, want ik krijg wel een melding als ik start met laden en als hij vol is. Ook het aanpassen van de instellingen werkt.

Hebben meer mensen dit probleem?
Had hetzelfde, app verwijderd van de telefoon en auto teruggezet naar fabrieksinstellingen. Daarna app weer geïnstalleerd, auto gekoppeld en alles deed het weer. Heb daarna m’n diensten weer geactiveerd en….(tromgeroffel)..kreeg ineens extra (gratis) diensten en m’n contract ging van tot 2025 naar 2026. In het menu heb ik nu spelletjes, wagenservice, etc. Wellicht een update die niet lekker is afgerond maar weer helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58
Zijn er nog ID.(7) rijders die het gevoel hebben dat de outdoor temperatuur ruim onderschat wordt? Ik merk het al langer, maar vandaag bijvoorbeeld werd de hele dag door halstarrig 14-15°C aangegeven, terwijl het toch echt warmer was buiten.
Zou dat gevolgen hebben voor bepaalde systemen? Conditionering batterij bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wilibrord schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:07:
Zijn er nog ID.(7) rijders die het gevoel hebben dat de outdoor temperatuur ruim onderschat wordt? Ik merk het al langer, maar vandaag bijvoorbeeld werd de hele dag door halstarrig 14-15°C aangegeven, terwijl het toch echt warmer was buiten.
Zou dat gevolgen hebben voor bepaalde systemen? Conditionering batterij bijvoorbeeld.
Dat was voor 4/5e van Nederland inderdaad de temperatuur vandaag.
Het is geen gevoelstemperatuur of thermometer-in-de-volle-zon temperatuur, althans dat zou het niet moeten zijn, dat geeft namelijk een incorrect en te wisselend beeld.

https://www.buienradar.nl...le-temperatuur/3uur-terug

[ Voor 5% gewijzigd door True op 09-06-2024 18:11 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FBMLkzDMfN7RfnKCJ2TTmyw0_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/txnJJhapMl625aif1EzqhLjD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
Wilibrord schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:07:
Bij mij vandaag 18-19 graden die mijn ID7 aangaf. Omgeving Brabant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
We hebben thuis een id4 (inmiddels 136.000km) & een E-UP met (78.000km).

Ik blijf me verbazen over de E-UP. M’n vrouw rijdt ca 70% snelwegkilometers… beter dan de WLTP! Ja, ze houdt zich aardig aan de snelheid maar trekt vlot op. 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJklGlttVFTF-uj1eQJiAqHlJ9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNHsYRHaw0dc74Y3XOZRV7nx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdThEpoYsvgnvLJq-1r4mr2sN2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3m3xEoaJl7UzMh1DAzlETOW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taddeo
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 19:49
Vrijdag onze nieuwe ID4 Pure Limited afgehaald (52 kW, versie voor de Belgische markt met wat optiepakketten erop).

Vandaag al meteen er op uit voor een week in Duitsland, perfecte test om het elektrische rijden en laden gewoon te worden. Heel leuke rijervaring, ongelooflijk ontspannend.

Wat me wel opvalt: drie Tesla snelladers aangedaan vandaag, en bij alledrie maar snelheid tot 50 kWh gehaald. Ik heb steeds opgeladen van ongeveer 25% tot 80%. Het lijkt me dat de wagen wel meer aan kan, nee? Ligt het aan Tesla zelf, of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:44
KingsCrown schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:19:
We hebben thuis een id4 (inmiddels 136.000km) & een E-UP met (78.000km).

Ik blijf me verbazen over de E-UP. M’n vrouw rijdt ca 70% snelwegkilometers… beter dan de WLTP! Ja, ze houdt zich aardig aan de snelheid maar trekt vlot op. 🥳

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met dit weer gaat dat makkelijker. Of doel je dan echt over de hele tijd dat ze hem heeft. Winter is wel een aanslag op verbruik. Ik merk met de id4 wel verschil. Van 100% naar 20% in de winter een 300 km en nu 350+ maar de WLTP waarde nog niet gehaald. Edit: als ik nu kijk zouden we 541 km moeten halen. Ff snel rekensommetje aantal gereden kilometers sinds laatste geladen / verbruikt percentage accu * 100%

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 09-06-2024 22:33 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:44
Taddeo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:26:
Vrijdag onze nieuwe ID4 Pure Limited afgehaald (52 kW, versie voor de Belgische markt met wat optiepakketten erop).

Vandaag al meteen er op uit voor een week in Duitsland, perfecte test om het elektrische rijden en laden gewoon te worden. Heel leuke rijervaring, ongelooflijk ontspannend.

Wat me wel opvalt: drie Tesla snelladers aangedaan vandaag, en bij alledrie maar snelheid tot 50 kWh gehaald. Ik heb steeds opgeladen van ongeveer 25% tot 80%. Het lijkt me dat de wagen wel meer aan kan, nee? Ligt het aan Tesla zelf, of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?
Ik haal bijna de 100 maar ook niet meer. Komt omdat ik hem o.a. niet verder leeg rijdt dan 20% restcapaciteit. Wil je snelheden halen dan moet de accu op temp zijn (zal nu niet zo'n heel groot probleem zijn) en verder leegrijden. Zoek maar eens op laadcurves waar de snelheid o.a. ligt. Voor de beeldvorming. Id.4. met 77 kWh accu. Snelheid ook gemeten bij Tesla.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 09-06-2024 22:38 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Devke schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:29:
[...]

Met dit weer gaat dat makkelijker. Of doel je dan echt over de hele tijd dat ze hem heeft. Winter is wel een aanslag op verbruik. Ik merk met de id4 wel verschil. Van 100% naar 20% in de winter een 300 km en nu 350+ maar de WLTP waarde nog niet gehaald. Edit: als ik nu kijk zouden we 541 km moeten halen. Ff snel rekensommetje aantal gereden kilometers sinds laatste geladen / verbruikt percentage accu * 100%
Nee, uiteraard niet over een lange periode. Maar bij de id4 heb ik ook bij goed weer de WLTP nooit gezien, laat staan met 20% ;)

Bij de E-UP kan je trouwens verbruik per rit terugzien in de app. Vreemd dat dit niet kan bij de iD.x.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXoSE1f9jiy1iLaZsSIRiIAqH2M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ceixKnx9OT2wAAGg9oiGvQq5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
KingsCrown schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:19:

Waauw. Ik heb zelf een e-Golf (en nu een ID.7), en alhoewel ik heel tevreden ben over de e-Golf, is het extra verbruik bij 100+ km/u echt wel een nadeel. En de e-Up is nu niet bepaald beter gestroomlijnd dan de e-Golf, toch?

Ik heb de indruk dat het verbruik bij de ID.7 veel minder stijgt van 70 naar 120 km/u dan bij de e-Golf. Bij 70 kan de e-Golf zuiniger rijden dan de ID.7, maar bij 120 volgens mij niet.
Pagina: 1 ... 335 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.