Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Denk ook afhankelijk van het type 'media' pakket je hebt?Boy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:06:
[...]
Daar staat hij in. Vreemd dat wij wisselende resultaten hebben
Bij mij doet ID helemaal niets. Alles wat ik vraag snapt ze niet of werkt niet.
"Zet stoelverwarming aan" - 'Nope, dat kan ik niet'
"Zet verwarming lager" -"Nope, temperatuur moet je via het scherm instellen'
"Wijzig interieurverlichting naar rood" - "Stel interieurverlichting in via scherm"
.. okee laat maar. Ik heb het vorige week nogmaals geprobeerd maar voor mij is dat de meest nutteloze feature op de auto. (maar dat kan dus aan mijn uitrusting liggen: ID.3 Business Pro)
*sowieso
"Ik heb het koud".. of "ik heb het warm" werkt wel. Maar Voice control is inderdaad een nutteloze feature.DonJunior schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:36:
[...]
Denk ook afhankelijk van het type 'media' pakket je hebt?
Bij mij doet ID helemaal niets. Alles wat ik vraag snapt ze niet of werkt niet.
"Zet stoelverwarming aan" - 'Nope, dat kan ik niet'
"Zet verwarming lager" -"Nope, temperatuur moet je via het scherm instellen'
"Wijzig interieurverlichting naar rood" - "Stel interieurverlichting in via scherm"
.. okee laat maar. Ik heb het vorige week nogmaals geprobeerd maar voor mij is dat de meest nutteloze feature op de auto. (maar dat kan dus aan mijn uitrusting liggen: ID.3 Business Pro)
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Net nieuws gehad dat ik mijn ID7 over 2 weken mag ophalen!
Helaas.. zelfde reactie: "Temperatuur instellen via stembesturing niet mogelijk "PB1983 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:25:
[...]
"Ik heb het koud".. of "ik heb het warm" werkt wel. Maar Voice control is inderdaad een nutteloze feature.
*sowieso
ik heb een 2tal maand geleden opeens een mail gekregen om travelassist met zwermgegevens en assisted lane change gratis te activeren online.
Ik heb dit ook gedaan, maar de assisted lane change pijltjes blijven weg. Ook zie ik in de driving aids menu de optie travel assist niet waar je het aan zou moeten kunnen zetten.
Ik heb echter wel degelijk travel assist, want ik gebruik hel
software is 3.5 en auto is online en weconnect(plus) zijn actief
Iemand een ideetje?
Thx
Die "zwerm" gegevens / car2x instelling kan ik in de auto weliswaar aanzetten, maar die gaat telkens zelf weer uit. En dat is bij software 4.0, op een auto die het dus allemaal van bij het begin had.arnevt schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:04:
Hoi,
ik heb een 2tal maand geleden opeens een mail gekregen om travelassist met zwermgegevens en assisted lane change gratis te activeren online.
Bij mij is het meestal dat hij eerst vanzelf de temp gaat wijzigen en daarna ook continu gaat rebooten. Zowel het grote mediascherm als het dashboard. Beiden zijn dan helemaal zwart.Tarin schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:06:
@illie1 Dat lijkt me iets anders - er zijn geen spontane reboots - tenzij dezelfde ghost-touches helemaal aan de linkerkant van de unit (bij de aan/uitschakelaar) geregistreerd worden; hoewel de dashboard (snelheid enzo) gewoon leesbaar blijft bij een reboot van het grote scherm (afgezien van het feit dat hij tijdens de reboot van 'dark mode' afgaat.)
Inmiddels staat hij al 2 weken bij de garage..
Heb je 1 of meer gebruikers in het menu staan ?bdbfz schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:38:
[...]
Die "zwerm" gegevens / car2x instelling kan ik in de auto weliswaar aanzetten, maar die gaat telkens zelf weer uit. En dat is bij software 4.0, op een auto die het dus allemaal van bij het begin had.
Hallo id ZENDER NPO RADIO 1Boy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:15:
[...]
Ik dacht "Ja, dit is handig!".
Ik zeg 'Hallo ID, radio 2" => kan ie niet vinden
"Hallo ID, NPO Radio 2" => kan ie niet vinden. Gaat ie zoeken op internet, zegt ie. Daarna 'moment geduld aub' en niets meer
:strip_exif()/f/image/h6q6XUjCzEwTtU6zJnm4BBAE.jpg?f=fotoalbum_large)
Privé gekocht? Dat blijft toch een behoorlijke smak geld... Ik vind het moeilijk om zo veel geld aan een auto te geven ook al vind ik het interessante techniek.Tukker87 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:27:
Wij mogen ons ook melden bij dit topic. Vanmiddag hebben we getekend voor een voorraad ID.7, we komen van een Enyaq 60. In een post bij de Enyaq al opgesomd waarom en hoe… maar we kijken er naar uit om de ID.7 aan de lader te hangen.
[Afbeelding]
Op beiden ja. Ik heb bij de Enyaq toen berekend dat dit voordeliger was dan bijv een Kodiaq of Superb. Dan was ik ook 30k kwijt, met 80k op de teller.Admiral Freebee schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:44:
[...]
Privé gekocht? Dat blijft toch een behoorlijke smak geld... Ik vind het moeilijk om zo veel geld aan een auto te geven ook al vind ik het interessante techniek.
De prijs per km ligt (laden op de oprit) op 4 cent per km. Geen wegenbelasting (a 1.000 p/j). Dan scheelt dat na 3 jaar 10k en dus is elektrisch voor ons een betere keuze.
Mijn afschrijving bij de Enyaq was 6k per jaar. Eigenlijk is mij dat veel te veel, maar ik hoop nu 6-8 jaar te rijden.
Auto’s kosten voor mij eigenlijk altijd te veel, maar ik probeer dan maar zo veel mogelijk voordeel te behalen.
Voorlopig zien ze mij bij de dealer niet meer in de showroom 😅
Ik zou zeggen houd ons op de hoogte van je bevindingen met de id7. 2 maanden geleden hebben wij ook sterk getwijfeld (id7, enyaq coupé of model y). De id7 was destijds net leverbaar bij de dealer (en dus nog geen prijzen zoals nu maar flink duurder). Op basis van alles bij elkaar maar zeker ook prijs hebben we toen gekozen voor een model y dual motor. Ook omdat ik een beetje huiverig was voor de lengte van de id7. Zou ik de keuze nu opnieuw moeten maken zou de keuze waarschijnlijk wel doorslaan naar de id7 (prijzen zijn echt wel gunstiger dan 2 maanden geleden, zeker kijkend naar voorraad id7’s). Veel plezier en veilige km met je id7!Tukker87 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:02:
[...]
Op beiden ja. Ik heb bij de Enyaq toen berekend dat dit voordeliger was dan bijv een Kodiaq of Superb. Dan was ik ook 30k kwijt, met 80k op de teller.
De prijs per km ligt (laden op de oprit) op 4 cent per km. Geen wegenbelasting (a 1.000 p/j). Dan scheelt dat na 3 jaar 10k en dus is elektrisch voor ons een betere keuze.
Mijn afschrijving bij de Enyaq was 6k per jaar. Eigenlijk is mij dat veel te veel, maar ik hoop nu 6-8 jaar te rijden.
Auto’s kosten voor mij eigenlijk altijd te veel, maar ik probeer dan maar zo veel mogelijk voordeel te behalen.
Ga ik doen! Mijn vrouw (en ik stiekem ook) ben blij met de 360 view die er standaard op zit. 😉aanhetwerk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 07:42:
[...]
Ik zou zeggen houd ons op de hoogte van je bevindingen met de id7. 2 maanden geleden hebben wij ook sterk getwijfeld (id7, enyaq coupé of model y). De id7 was destijds net leverbaar bij de dealer (en dus nog geen prijzen zoals nu maar flink duurder). Op basis van alles bij elkaar maar zeker ook prijs hebben we toen gekozen voor een model y dual motor. Ook omdat ik een beetje huiverig was voor de lengte van de id7. Zou ik de keuze nu opnieuw moeten maken zou de keuze waarschijnlijk wel doorslaan naar de id7 (prijzen zijn echt wel gunstiger dan 2 maanden geleden, zeker kijkend naar voorraad id7’s). Veel plezier en veilige km met je id7!
Het blijft wennen hoor. Mooi auto de 7. Wij hebben een voorraad 4 gekocht half jaartje terug. Leuk om op te onderhandelen 😉. Moet nog steeds wennen aan de grote van de auto. Komen van een Focus station af maar toch is die 4 al veel meer auto. Het is een best slagschip nog. Laat ik hem zo benoemen.Tukker87 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 07:59:
[...]
Ga ik doen! Mijn vrouw (en ik stiekem ook) ben blij met de 360 view die er standaard op zit. 😉
Wat mij wel stoort als ik ingeparkeerd sta en er staat een auto achter me en ik wil iets naar achter dat hij snel op de rem gaat zelf. Dat mag met parkeren wel iets minder gevoelig. Met name uitparkeren.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Zeker. Het voordeel is dat we MEB platform kennen. De 7 is 30 cm langer dan de Enyaq. Of we dat snel merken moeten we uitvinden. Inparkeren is sowieso niet iets wat we veel oefenen met een eigen oprit. Ik rijd vaak (heel suf) liever even verder op zoek naar wat meer ruimte.Devke schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:01:
[...]
Het blijft wennen hoor. Mooi auto de 7. Wij hebben een voorraad 4 gekocht half jaartje terug. Leuk om op te onderhandelen 😉. Moet nog steeds wennen aan de grote van de auto. Komen van een Focus station af maar toch is die 4 al veel meer auto. Het is een best slagschip nog. Laat ik hem zo benoemen.
Wat mij wel stoort als ik ingeparkeerd sta en er staat een auto achter me en ik wil iets naar achter dat hij snel op de rem gaat zelf. Dat mag met parkeren wel iets minder gevoelig. Met name uitparkeren.
Ik zal binnenkort gelukkig eigenaar worden van een ID.3 uit 2021 met volle opties. Heads-up display, 77kwh, the works.
Nu zit ik me alvast te verdiepen in de ABRP or gewoon de interne navigatie gebruiken. Volgens de verkoper, die alleen maar ID.x verkoopt en zelf ook rijdt, gebruikt hij alleen maar de interne navigatie want die wordt volgens hem ook door abrp ontwikkelt.
Wat zijn jullie ervaringen met de interne navigatie versus ABRP?
Helaas lijkt het er wel op dat je vanaf volgend jaar al wegenbelasting gaat betalen. Het staat een beetje cryptisch in het regeerakkoord, vermoedelijk ga je hetzelfde betalen als een vergelijkbare benzineauto (qua formaat).Tukker87 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:02:
[...]
Op beiden ja. Ik heb bij de Enyaq toen berekend dat dit voordeliger was dan bijv een Kodiaq of Superb. Dan was ik ook 30k kwijt, met 80k op de teller.
Maar het is nog steeds een goede deal en het comfort van een elektrische auto vind ik echt heerlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door basdv op 26-05-2024 10:55 ]
Volgens mij is 2025 nog belastingvrij. Maar ja wat is er wel zeker bij de politiek de afgelopen maanden?basdv schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:54:
[...]
Helaas lijkt het er wel op dat je vanaf volgend jaar al wegenbelasting gaat betalen. Het staat een beetje cryptisch in het regeerakkoord, vermoedelijk ga je hetzelfde betalen als een vergelijkbare benzineauto (qua formaat).
Maar het is nog steeds een goede deal en het comfort van een elektrische auto vind ik echt heerlijk.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
ABRP is een miljoen keer beter. Intern is traag, ziet er ouderwets uit en heeft ook maffe kaarten. Werkt wel met het id.light, ABRP niet.LittleKiller schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:08:
Dag mede-tweakers,
Ik zal binnenkort gelukkig eigenaar worden van een ID.3 uit 2021 met volle opties. Heads-up display, 77kwh, the works.
Nu zit ik me alvast te verdiepen in de ABRP or gewoon de interne navigatie gebruiken. Volgens de verkoper, die alleen maar ID.x verkoopt en zelf ook rijdt, gebruikt hij alleen maar de interne navigatie want die wordt volgens hem ook door abrp ontwikkelt.
Die interne navigatie laat je ook rustig 20km omrijden om ergens te laden.
Heb lang ABRP gebruikt maar via Android Auto kost dat 4,99 per maand, is me iets te duur. Het is handig voor lange reizen, je kunt zelfs je tankpas er in zetten zodat hij alleen die laders kiest. Als je zelden tot nooit oplaadt onderweg (wat ik heb, terwijl ik vaak langere stukken rijdt, actieradius is vaak genoeg als ik bij mijn afspraak nog een uurtje kan laden) heb je meer dan genoeg aan Here WeGo of simpel Google Maps. Beide hebben satteliet kaarten waardoor het geheel er ook nog mooi luxe uit ziet in de wagen.
Wat die verkoper zegt is niet waar. ABRP is van Rivian, heeft niks met VW te maken.
Zie hier een overzicht van de fiscale plannen zoals tot nu toe bekend: https://www.anwb.nl/auto/...ng-voor-elektrische-autosDevke schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:03:
[...]
Volgens mij is 2025 nog belastingvrij. Maar ja wat is er wel zeker bij de politiek de afgelopen maanden?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Dit staat er in het regeerakkoord:Devke schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:03:
[...]
Volgens mij is 2025 nog belastingvrij. Maar ja wat is er wel zeker bij de politiek de afgelopen maanden?
:strip_exif()/f/image/PZiocKnXdBKXjOyDuaclkF0D.jpg?f=fotoalbum_large)
Best vaag geformuleerd en de vraag is ook of ze het nog aan kunnen passen per 2025. De kans is groot dat je in 2025 nog niks betaalt.
De nieuwe coalitie is aardig de verduurzaming aan het slopen. Salderen eraf. Terugleverboetes. Uit dit stuk lees ik dat het ook maar zo 1-1-2025 kan zijn. Dit omdat er staat "per 2025"basdv schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:52:
[...]
Dit staat er in het regeerakkoord:
[Afbeelding]
Best vaag geformuleerd en de vraag is ook of ze het nog aan kunnen passen per 2025. De kans is groot dat je in 2025 nog niks betaalt.
Dat die 'SEPP' subsidieregeling per 01-07-2025 definitief ging stoppen was al ruim voor het 'regeerakkoord' bekend en heeft verder niets te maken met het gerommel wat er nu momenteel nog meer speelt.Devke schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:59:
[...]
De nieuwe coalitie is aardig de verduurzaming aan het slopen. Salderen eraf. Terugleverboetes. Uit dit stuk lees ik dat het ook maar zo 1-1-2025 kan zijn. Dit omdat er staat "per 2025"
https://www.rijksoverheid...of-lease-elektrische-auto
https://wetten.overheid.nl/BWBR0043600/2024-01-01
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 26-05-2024 14:14 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
In de budgettaire bijlage bij het hoofdlijnenakkoord zie ik geen enkele post waar verhoging van de MRB in 2025 onder zou kunnen vallen. Er zou nog wel een budgetneutrale herverdeling van elektrisch naar fossiel in 2025 mogelijk kunnen zijn, maar aangezien het akkoord voor 2025 al ruim 1,5 miljard uittrekt voor accijnsverlaging op benzine en diesel lijkt me dat minder waarschijnlijk.Devke schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:59:
[...]
De nieuwe coalitie is aardig de verduurzaming aan het slopen. Salderen eraf. Terugleverboetes. Uit dit stuk lees ik dat het ook maar zo 1-1-2025 kan zijn. Dit omdat er staat "per 2025"
Mijn ervaring is dat de auto vooral zelf in de ankers schiet als je iets te snel op een obstakel dreigt te rijden. Als je rustig aan doet kan je de auto wel door laten rollen. Ik heb daar bij mij voor de deur vaak last van omdat bij mij aan de overkant van de straat hoog gras groeit, en als ik dan wil keren zit ik vaak met de neus in dat gras. Maar dat moet je dus niet te gehaast doen, want dan blokkeert ie omdat ie bang is voor een botsing.Devke schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:01:
[...]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik ga nog langzamer dan een slank bijna. Laat hem dan heel voorzichtig rollen. Met dat hij begint te rollen .... boem stil. Raak pedaal net aan zodat het al voorzichtig gaat.Haan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:02:
[...]
Mijn ervaring is dat de auto vooral zelf in de ankers schiet als je iets te snel op een obstakel dreigt te rijden. Als je rustig aan doet kan je de auto wel door laten rollen. Ik heb daar bij mij voor de deur vaak last van omdat bij mij aan de overkant van de straat hoog gras groeit, en als ik dan wil keren zit ik vaak met de neus in dat gras. Maar dat moet je dus niet te gehaast doen, want dan blokkeert ie omdat ie bang is voor een botsing.
Heb je auto hold aan? Het is hier wel eens voorbij gekomen dat je er minder/geen last van hebt met auto hold uit aangezien je dan alleen de rem een beetje los hoeft te laten ipv de versneller (is er geen betere benaming voor het 'gas'pedaal in EVs in het NederlandsDevke schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:00:
[...]
Ik ga nog langzamer dan een slank bijna. Laat hem dan heel voorzichtig rollen. Met dat hij begint te rollen .... boem stil. Raak pedaal net aan zodat het al voorzichtig gaat.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Auto hold trap ik er idd in als ik bijv voor verkeerslicht sta. Rem verder ff indrukken. Weet jij zo waar je dat uitzet? Anders zoek ik morgen zelf even. Auto is niet thuis nu.Termy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:09:
[...]
Heb je auto hold aan? Het is hier wel eens voorbij gekomen dat je er minder/geen last van hebt met auto hold uit aangezien je dan alleen de rem een beetje los hoeft te laten ipv de versneller (is er geen betere benaming voor het 'gas'pedaal in EVs in het Nederlands?) intrappen tot hij de auto hold los laat.
Ik heb de interne navigatie eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.LittleKiller schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:08:
Dag mede-tweakers,
Alle tripjes naar het buitenland heb ik gedaan met PUMP. Pro abonnement erop en veel beter gaat het niet worden denk ik. Werkt echt vlekkeloos.
Maar dan staat het dus ook aan wanneer je met zo'n parkeeractie bezig bent waarbij je uit stilstand weg wilt rijden. Het zit in 1 of ander menu maar je kunt het ook in het pull down menu zetten zodat je het makkelijk en snel aan/uit kunt zetten.Devke schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:04:
[...]
Auto hold trap ik er idd in als ik bijv voor verkeerslicht sta. Rem verder ff indrukken. Weet jij zo waar je dat uitzet? Anders zoek ik morgen zelf even. Auto is niet thuis nu.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ik ga eens ff zoeken. Dankje.Termy schreef op maandag 27 mei 2024 @ 00:06:
[...]
Maar dan staat het dus ook aan wanneer je met zo'n parkeeractie bezig bent waarbij je uit stilstand weg wilt rijden. Het zit in 1 of ander menu maar je kunt het ook in het pull down menu zetten zodat je het makkelijk en snel aan/uit kunt zetten.
@Devke Wanneer je van boven naar beneden swipet op het grote scherm komt er een shortcut menu in beeld. Wanneer je lang op 1 van de knoppen drukt kun je die shortcut-knoppen aanpassen en 1 van de mogelijkheden die je hebt is om de Auto Hold 'switch' als knop toe te voegen.Termy schreef op maandag 27 mei 2024 @ 00:06:
[...]
Maar dan staat het dus ook aan wanneer je met zo'n parkeeractie bezig bent waarbij je uit stilstand weg wilt rijden. Het zit in 1 of ander menu maar je kunt het ook in het pull down menu zetten zodat je het makkelijk en snel aan/uit kunt zetten.
Dankjewel. Wist niet eens dat ik ook van boven naar onder kon swipen 🤣. Weer wat geleerd. Ga het proberen. Dankje.MJMaverick schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:52:
[...]
@Devke Wanneer je van boven naar beneden swipet op het grote scherm komt er een shortcut menu in beeld. Wanneer je lang op 1 van de knoppen drukt kun je die shortcut-knoppen aanpassen en 1 van de mogelijkheden die je hebt is om de Auto Hold 'switch' als knop toe te voegen.
In de app staat er 'u heeft op dit moment geen contract voor mobiele onlinediensten'. In de connect webshop zie ik 'we connect plus' en dan als status: In bewerking.
Ik had het wel altijd gewoon. Ik zie ook niet wat ik nou minder kan oid, maar hoe kan ik dit fixen?
/f/image/cUzzbDtDDC1UJnJuLMm6D3m4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door KaiseRRuby op 27-05-2024 09:56 ]
Ik heb ooit eens de tip gekregen om de rem lichtjes in te drukken tijdens het parkeren, dat zou moeten helpen tegen deze noodstops.Haan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:02:
[...]
Mijn ervaring is dat de auto vooral zelf in de ankers schiet als je iets te snel op een obstakel dreigt te rijden. Als je rustig aan doet kan je de auto wel door laten rollen. Ik heb daar bij mij voor de deur vaak last van omdat bij mij aan de overkant van de straat hoog gras groeit, en als ik dan wil keren zit ik vaak met de neus in dat gras. Maar dat moet je dus niet te gehaast doen, want dan blokkeert ie omdat ie bang is voor een botsing.
Persoonlijk heb ik nu de gewoonte gecreëerd om tijdens het parkeren de noodremfunctie uit te zetten.
Heb ik ook gehad. Heb Volkswagen een e-mail verzonden met de screenshots en zij hebben het opgelost (e-mailadres is de vinden in de App Store via de auto.KaiseRRuby schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:56:
Heb hetzelfde als ik hier al een paar keer heb gezien maar (misschien ook te lui qua zoeken), ik zie niet hoe ik het op kan lossen.
In de app staat er 'u heeft op dit moment geen contract voor mobiele onlinediensten'. In de connect webshop zie ik 'we connect plus' en dan als status: In bewerking.
Ik had het wel altijd gewoon. Ik zie ook niet wat ik nou minder kan oid, maar hoe kan ik dit fixen?
[Afbeelding]
Tja.... 🤨
Daarna moest ik een kort ritje maken, maar toen werkte AA met geen mogelijkheid, op de één of andere manier... BT uit en aangezet op de telefoon, met kabeltje geprobeerd, maar niks...
Iemand wel eens hetzelfde?
Wat betreft de navigatie: ik gebruik meestal de interne navigatie, waar ik, qua snelheid, niet ontevreden over ben. Heb nog geen lang stuk gereden met de interne navigatie waar ik ook moest laden, dat komt donderdag.
Denk dat ik dan of het einddoel er in zet, of ik zet de verschillende stops er in die ik nu bedacht heb...
Ik heb -op dit moment- het issue dat ik Apple Carplay enkel bedraad kan gebruiken. Wireless werkte ineens ook niet meer.Ben.Hahlen schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:45:
Gisteren een stuk gereden en toen werkte Android Auto (wireless) prima in de ID.5
Daarna moest ik een kort ritje maken, maar toen werkte AA met geen mogelijkheid, op de één of andere manier... BT uit en aangezet op de telefoon, met kabeltje geprobeerd, maar niks...
Wat betreft de navigatie: ik gebruik meestal de interne navigatie, waar ik, qua snelheid, niet ontevreden over ben. Heb nog geen lang stuk gereden met de interne navigatie waar ik ook moest laden, dat komt donderdag.
Denk dat ik dan of het einddoel er in zet, of ik zet de verschillende stops er in die ik nu bedacht heb...
Ik steek er verder weinig energie in (nouja, enkel de telefoon even aansluiten voor het opladen
Oh zo vaak. Bijna dagelijks. Soms stap ik in en werkt AA direct. Andere gevallen moet ik bijzonder lang wachten en werkt het niet.Ben.Hahlen schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:45:
Gisteren een stuk gereden en toen werkte Android Auto (wireless) prima in de ID.5
[..]
Tip die ik destijds had gekregen is om te wachten tot het witte ID Light is uitgeknipperd en dan pas te gaan rijden.
Dus de lichtbalk onder je raam, knippert wit als je instapt, wacht met wegrijden tot het witte licht is gestop met knipperen en dan zou het vaak direct moeten werken. Eerlijk is eerlijk, ik heb daar zelf het geduld niet voor, dus geen idee of dat ook echt werkt.
Maar 9 van de 10 keer is het gewoon hit-or-miss. Uiteindelijk werkt het altijd wel maar soms duurt het gewoon een minuut of 2 alvorens de auto met AA op de proppen komtm
*sowieso
Ik heb dit ook al een jaar. Sterker nog, sindsdien ook een nieuwe iPhone en daar werkt het ook niet op. Terwijl de iPhone van m'n partner prima draadloos werkt, dus het ligt niet aan de auto.krakendmodem schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:58:
[...]
Ik heb -op dit moment- het issue dat ik Apple Carplay enkel bedraad kan gebruiken. Wireless werkte ineens ook niet meer.
Ik steek er verder weinig energie in (nouja, enkel de telefoon even aansluiten voor het opladen), maar ik heb weinig zin om het verder uit te zoeken.
En in een leenauto laatst werkte draadloze CarPlay wel meteen op mijn eigen iPhone. Het heeft dus echt te maken met mijn 'profiel' ofzoiets, welke dus ook mee gegaan is naar m'n nieuwe iPhone.
Hoe dit komt en wat de oplossing is ben ik nog steeds niet achter.
Achteruit inparkeren in onze smalle garage doe ik ook zo, met enkel rempedaal lichtjes inhouden en laten bollen. Niet te snel en dan gaat het meestal goed.zeeuwsmeisjeman schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:06:
[...]
Ik heb ooit eens de tip gekregen om de rem lichtjes in te drukken tijdens het parkeren, dat zou moeten helpen tegen deze noodstops.
Persoonlijk heb ik nu de gewoonte gecreëerd om tijdens het parkeren de noodremfunctie uit te zetten.
Ja, vorig jaar. Module is na de vakantie vervangen. Wij zijn met de ID.4 + Vouwwagen naar Spanje gereden. Wel vaker moeten laden. Verder prima reis.Tisokes schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:15:
Er moet een batterij module vervangen worden bij mijn ID4. Er is momenteel een afspraak ingepland voor begin augustus.
Eind juni rijden we naar Spanje en ik vroeg mij af of er mensen waren die ervaring hadden met een 'defecte' module en welke invloed dat heeft op de range?
RM ID.4 1st 77kWh
:strip_exif()/f/image/T25yxG4b6GjokxBEzGMABUEM.jpg?f=fotoalbum_large)
ID4.1 77kWh
Laadcurve afgelopen nacht (thuis-lader EV-BOX-Elvi zonder loadbalancing). Volgens mij fluctueerde de curve voorheen nooit zo erg en bleef hij altijd rond de 11000 watt. Hij valt nu terug naar 9000 watt. Zouden er cellen defect zijn? Is deze curve herkenbaar?
[ Voor 4% gewijzigd door densterdad2 op 28-05-2024 09:24 ]
Dit is bij je thuis of openbare laadpaal? Wellicht heb je load balancing op je eigen laadpaal of heeft de openbare laadpaal load balancing? Onze openbare laadpaal heeft het wel en mijn curve ziet er soms ook zo uit.densterdad2 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:07:
[Afbeelding]
Laadcurve afgelopen nacht. Volgens mij fluctueerde de curve voorheen nooit zo erg en bleef hij altijd rond de 11000 watt. Hij valt nu terug naar 9000 watt. Zouden er cellen defect zijn? Is deze curve herkenbaar?
Het is nooit continu zelfde laden.densterdad2 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:07:
[Afbeelding]
Laadcurve afgelopen nacht. Volgens mij fluctueerde de curve voorheen nooit zo erg en bleef hij altijd rond de 11000 watt. Hij valt nu terug naar 9000 watt. Zouden er cellen defect zijn? Is deze curve herkenbaar?
Bij mij is dat ook wisselend.
Dat is zeer onwaarschijnlijk. Als jouw batterij niet op 11kW kan laden, dan zal je er ook geen vermogen meer uit kunnen halen. Je dashboard zou een kerstboom moeten worden op het moment dat je een keer goed gas geeft als een van je cellen niet meer op 11kW kan laden.densterdad2 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:07:
[Afbeelding]
Hij gaat ook naar 9kW ipv 11kW. Dat is een verandering vanuit de accu gezien van zo'n 0.03C mits je een 58kWh accu hebt. Denk dat er niets aan de hand is.
Pas als de laadstroom echt stopt, pas dan zou het zorgelijk zijn.
Probeer eens naar een snellader te gaan. Als je daar ziet dat de laadstroom ineens in elkaar zakt, dan zou ik me pas zorgen gaan maken
Fluctuaties is logisch en kan aan van alles liggen. Vaatwasser die aan gaat, koelkast, vriezer of gewoon batterijen die wat warm worden en waardoor de auto zelf reguleert om even wat 'gas' terug te nemen qua laden. Voor nu niets om je zorgen over te maken.densterdad2 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:07:
[Afbeelding]
ID4.1 77kWh
Laadcurve afgelopen nacht (thuis-lader EV-BOX-Elvi zonder loadbalancing). Volgens mij fluctueerde de curve voorheen nooit zo erg en bleef hij altijd rond de 11000 watt. Hij valt nu terug naar 9000 watt. Zouden er cellen defect zijn? Is deze curve herkenbaar?
*sowieso
Dit gebeurt bij mij echt alleen maar als de load balancing inkickt, bijvoorbeeld als de vaatwasser aan gaat. Zo niet dan altijd strak op 11kW, of net iets erboven, tot aan 100% SoC, met fluctuaties van de orde 0,1-0,2kW.densterdad2 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:07:
[Afbeelding]
ID4.1 77kWh
Vreemd. Ik heb een ID.3 pro 58kWh met dezelfde laadbox en daar liggen van de afgelopen 10 sessies alle uren tussen de 10,64 en 10,86 kW.densterdad2 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:07:
[Afbeelding]
ID4.1 77kWh
Ik denk niet dat het aan je laadbox ligt omdat het vermogen zo geleidelijk fluctueerd. Ik
vermoed eerder het regelen door de auto zelf en dan specifiek het BMS. Een dergelijk laag vermogen van 11kW zou geen probleem moeten zijn.
Wel goed om je laadbox uit te sluiten door een andere laadbox te proberen waarbij je ook zo'n grafiek kan zien. Want een check door VW gaat je tijd kosten (en geld als buiten de garantie zit).
[ Voor 8% gewijzigd door Gecko123 op 29-05-2024 09:14 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Flippyflippy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:17:
Weer een leuke. Gisteren OTA update gehad en wil nu kijken welke versie ik nu heb en dat weigert hij weer te geven, blijft hangen op het laden circeltje ipv een nummer weergeven.
Heb je meer info zoals welke model heb je en wat was de versie voor de update?
Chris
Had ik ook; ik gok dat de auto of servers last hebben van het slechte weerflippy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:17:
Weer een leuke. Gisteren OTA update gehad en wil nu kijken welke versie ik nu heb en dat weigert hij weer te geven, blijft hangen op het laden circeltje ipv een nummer weergeven.
Een buzz die gewoon nog op 3.2 stond. Welke versie het nu is laat ie niet zien.W116-1964 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:51:
[...]
Flippy
Heb je meer info zoals welke model heb je en wat was de versie voor de update?
Chris
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Vanochtend moest ik 'even' onze oudste naar school toe brengen voor kamp. Dus auto vol geladen (met koffer, luchtbed, slaapzak e.d.) fietsdrager en fiets op de trekhaak en gaan. Eerst nog even de jongste bij school afzetten en door...
Niet dus. In stappen, rem in (zo van auto start ding)... 12V storing, compleet met alle rode lampjes en uitroeptekens, parkeer auto veilig en neem contact op met garage...
Auto uit, eindje weg zodat sleutel buiten bereik is.. wachten... Nope, nog niet...
Snel andere auto met trekhaak geregeld, oudste over de zeik... (begrijpelijk) geappt met docent dat we later zouden zijn... leenauto opgehaald om de boel over te laden en fietsendrager over te zetten.. Ah, probeer het nog een keer... Hoppa gaan...
Dus, geen idee wat dit nu weer was, ik had al wel gelezen dat 'uit en wachten' vaak ' de oplossing'. is, maar tja.. als je zoals vanochtend dan toch wat haast hebt is wachten niet direct waar je op zit .. te wachten..
Eens kijken of dit nu vaker voor komt, in dat geval ga ik gewoon even een extra bakkie koffie pakken ofzo en dan toch maar eens contact opnemen met de VW dealer.
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Ja, ligt bij VW.KrlGl schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:38:
Nog meer mensen die vanmiddag geen verkeersinformatie (files/afsluitingen) hadden in de navigatie?
:strip_exif()/f/image/KSFg6txJZofWQP1LNP4LPll8.jpg?f=fotoalbum_large)
Was al zekering f19 aan het verwijderen.
[ Voor 14% gewijzigd door C0C0 op 29-05-2024 18:02 ]
Te weinig spanning in de 12v accu geeft dit soort meldingen.dizzytal schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:37:
Nou lekker enerverende ochtend.
Vanochtend moest ik 'even' onze oudste naar school toe brengen voor kamp. Dus auto vol geladen (met koffer, luchtbed, slaapzak e.d.) fietsdrager en fiets op de trekhaak en gaan. Eerst nog even de jongste bij school afzetten en door...
Niet dus. In stappen, rem in (zo van auto start ding)... 12V storing, compleet met alle rode lampjes en uitroeptekens, parkeer auto veilig en neem contact op met garage...
Auto uit, eindje weg zodat sleutel buiten bereik is.. wachten... Nope, nog niet...
Snel andere auto met trekhaak geregeld, oudste over de zeik... (begrijpelijk) geappt met docent dat we later zouden zijn... leenauto opgehaald om de boel over te laden en fietsendrager over te zetten.. Ah, probeer het nog een keer... Hoppa gaan...
Dus, geen idee wat dit nu weer was, ik had al wel gelezen dat 'uit en wachten' vaak ' de oplossing'. is, maar tja.. als je zoals vanochtend dan toch wat haast hebt is wachten niet direct waar je op zit .. te wachten..
Eens kijken of dit nu vaker voor komt, in dat geval ga ik gewoon even een extra bakkie koffie pakken ofzo en dan toch maar eens contact opnemen met de VW dealer.
Heb je misschien iets aan laten staan binnen verlichting toen je misschien een avond ervoor de auto heb volgegooid met spullen?
of een dongle er in zitten die aanblijft?Ferry34 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:15:
[...]
Te weinig spanning in de 12v accu geeft dit soort meldingen.
Heb je misschien iets aan laten staan binnen verlichting toen je misschien een avond ervoor de auto heb volgegooid met spullen?
of de auto heel dicht bij huis hebben en met je sleutel op zak rond lopen. dan blijft de auto wakker, en vreet 'ie de 12v accu leeg
Nope, vanochtend de boel ingeladen, fietsdrager er op. Kwestie van nog geen tien minuten vlak voor we weg gingen. Verklaard ook niet echt waarom 'ie 't na even niets doen weer deed...?Ferry34 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:15:
[...]
Te weinig spanning in de 12v accu geeft dit soort meldingen.
Problemen met de 12V spanning lees/hoor ik hier en op andere plekken wel vaker, ik zie wel of 't vaker voorkomt en dan eens kijken of ik iets van een patroon kan ontdekken.
Lijkt opgelostC0C0 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:01:
[...]
Ja, ligt bij VW.
[Afbeelding]
Was al zekering f19 aan het verwijderen.
Tja.... 🤨
Dit schreeuwt: 'Controleer je fietsendrager aansluiting eens'dizzytal schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:41:
[...]
Nope, vanochtend de boel ingeladen, fietsdrager er op. Kwestie van nog geen tien minuten vlak voor we weg gingen. Verklaard ook niet echt waarom 'ie 't na even niets doen weer deed...?
Problemen met de 12V spanning lees/hoor ik hier en op andere plekken wel vaker, ik zie wel of 't vaker voorkomt en dan eens kijken of ik iets van een patroon kan ontdekken.
Dat ding er op en aansluiten, kijk eens of die melding terug komt.
*sowieso
- Updates ontvangen op de navigatie
- Geen internetradio kunnen gebruiken
- Geen app kunnen gebruiken
- Issues met ophalen van updates
Dat kan kloppen want er is op dit moment een storing bij Volkswagen. Ik heb dit probleem sinds 3 uur gisterenmorgen. Dus het ligt echt aan volkswagen centraal en niet aan je auto
Jup bedacht ik me ook al. Tijdens stilstaan al er af gehaald, maar geen verschil. Het is wel iets wat ik in de gaten houd.DonJunior schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:27:
[...]
Dit schreeuwt: 'Controleer je fietsendrager aansluiting eens'
Dat ding er op en aansluiten, kijk eens of die melding terug komt.
Op het moment dat er een foutmelding op je canbus komt door (in dit geval mogelijk een fietsendrager) moet je denk ik wel de auto herstarten nadat je de fietsendrager hebt ontkoppeld.dizzytal schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:13:
[...]
Jup bedacht ik me ook al. Tijdens stilstaan al er af gehaald, maar geen verschil. Het is wel iets wat ik in de gaten houd.
Als je alleen ontkoppelt zal de fout in het systeem blijven staan tot een volgende herstart.
*sowieso
Kreeg vandaag een brief doorgestuurd van de leasemaatschappij voor een terugroepactie. Mijn ID.4 is november 2022 geleverd.
VW Referentie 72Y1 > Voor de schroefverbinding tussen de rugleuning en de zitting van de voorstoelen zijn mogelijk verkeerde bouten toegepast.
Meer details: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepactie.aspx?mgpnummer=MGP240150
Garage heeft in augustus pas tijd
[ Voor 3% gewijzigd door BB72 op 30-05-2024 16:46 ]
Pas?BB72 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:45:
Heb die 12v melding ook af en toe. Uit de auto en weer instappen is tot op heden afdoende geweest.
Kreeg vandaag een brief doorgestuurd van de leasemaatschappij voor een terugroepactie. Mijn ID.4 is november 2022 geleverd.
VW Referentie 72Y1 > Voor de schroefverbinding tussen de rugleuning en de zitting van de voorstoelen zijn mogelijk verkeerde bouten toegepast.
Meer details: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepactie.aspx?mgpnummer=MGP240150
Ben blij dat ze binnen 3 maanden (gedurende de zomervakantie) al tijd voor je hebben voor een, vanuit de fabrikant en importeur verplicht gestelde terugroepactie / werkplaatsafspraak waarvoor ze niet eens goed betaald worden en waarbij er dus ook ander werk moet blijven liggen.
Nou heb ik zo'n ID.4 stoel nog nooit uit elkaar gehaald maar meestal is zoiets geen klusje wat je even in een kwartiertje klaart.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Das wel apart. Veiligheidsdingetje. Persoonlijk had ik als dealer daar ff vaart achter gezet. Augustus wel erg laat. Andere dealer?BB72 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:45:
Heb die 12v melding ook af en toe. Uit de auto en weer instappen is tot op heden afdoende geweest.
Heb je een iPhone? Gebruik dan PUMP, die vervangt beide apps.Cloclo100 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:20:
Morgen rijd ik naar de vogezen. Ik heb zowel tronity als abrp account, de link met mekaar is actief. maar zie geen live Soc% bij abrp. De status is "niet verbonden". Iemand de gouden tip?
Ik zie SoC in PUMP terwijl het niet in de VW app te zien is.
Nee helaas, android user Hier. Wel zuur, nu heb ik het eens nodig en het werkt niet 🤔. Verschillende keren aan - en uitgelogd, link verbroken en terug aangemaakt.. Niets helpt.ikweethetbeter schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:23:
[...]
Heb je een iPhone? Gebruik dan PUMP, die vervangt beide apps.
Ik zie SoC in PUMP terwijl het niet in de VW app te zien is.
Ik heb t ook gehad kan t nu niet checken ik heb nu geen abo bij tronity.Cloclo100 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:31:
[...]
Nee helaas, android user Hier. Wel zuur, nu heb ik het eens nodig en het werkt niet 🤔. Verschillende keren aan - en uitgelogd, link verbroken en terug aangemaakt.. Niets helpt.
Maar bij basis instellingen auto staat een vertrek soc. Die moet naar Tronity koppeling
Ik weet dat dit ergens in het verleden ook al eens besproken is, ik kan het alleen niet zo snel terug vinden.Cloclo100 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:20:
Morgen rijd ik naar de vogezen. Ik heb zowel tronity als abrp account, de link met mekaar is actief. maar zie geen live Soc% bij abrp. De status is "niet verbonden". Iemand de gouden tip?
Ik heb ook problemen gehad met het verbinden van beide accounts. Bij het klikken op de "authorize" knop, kwam er even een text in rode letters in beeld.
Uiteindelijk heb ik de wachtwoorden van ABRP en Tronity hetzelfde gemaakt, hierna kon ik ze koppelen.
Dat zou wel heel bijzonder zijn, dat ze bij mekaar de wachtwoorden kunnen inkijken 😉. Er blijft staan dat de laatste connectie 5 maanden geleden is, ondertussen ben ik maar op de tast beginnen rijden 😜.spencer_830 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:53:
[...]
Ik weet dat dit ergens in het verleden ook al eens besproken is, ik kan het alleen niet zo snel terug vinden.
Ik heb ook problemen gehad met het verbinden van beide accounts. Bij het klikken op de "authorize" knop, kwam er even een text in rode letters in beeld.
Uiteindelijk heb ik de wachtwoorden van ABRP en Tronity hetzelfde gemaakt, hierna kon ik ze koppelen.
Mezelf maar even quoten zodat het verhaal compleet is: heb contact gehad met VW support (dank @A.Geerts voor het mailadres). Moest echt een lijst met foto's aanleveren van allerlei dingen en allerlei info. Nu kreeg ik zojuist een mail dat het abonnement weer is geactiveerd. Opgelost dus.KaiseRRuby schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:56:
Heb hetzelfde als ik hier al een paar keer heb gezien maar (misschien ook te lui qua zoeken), ik zie niet hoe ik het op kan lossen.
[Afbeelding]
Ze zullen elkaars wachtwoorden niet kunnen inzien, wellicht dat de gestelde voorwaardes aan de wachtwoorden anders is.Cloclo100 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:24:
[...]
Dat zou wel heel bijzonder zijn, dat ze bij mekaar de wachtwoorden kunnen inkijken 😉. Er blijft staan dat de laatste connectie 5 maanden geleden is, ondertussen ben ik maar op de tast beginnen rijden 😜.
Ah fijn!KaiseRRuby schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:03:
[...]
Mezelf maar even quoten zodat het verhaal compleet is: heb contact gehad met VW support (dank @A.Geerts voor het mailadres). Moest echt een lijst met foto's aanleveren van allerlei dingen en allerlei info. Nu kreeg ik zojuist een mail dat het abonnement weer is geactiveerd. Opgelost dus.
Tja.... 🤨
Iemand een idee hoeveel productie slots we in NL hebben voor de ID.7 Tourer First Edition?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
JanHenk in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"True schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:30:
Iemand een idee hoeveel productie slots we in NL hebben voor de ID.7 Tourer First Edition?
140 dus, volgens het nieuwsbericht van Volkswagen.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ah kon die niet vinden omdat ik zocht op 'first' en niet op 1stJanHenk schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:30:
[...]
JanHenk in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
140 dus, volgens het nieuwsbericht van Volkswagen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Jammer dat ze hiervoor slecht betaald voor worden. Is niet mijn probleem als klant. Moeten ze maar bij Pon gaan klagen. Vind persoonlijk de Bij een ongeval kan de beschermende werking van de stoel onvoldoende zijn. toch een ding.Will_M schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:34:
[...]
Pas?
Ben blij dat ze binnen 3 maanden (gedurende de zomervakantie) al tijd voor je hebben voor een, vanuit de fabrikant en importeur verplicht gestelde terugroepactie / werkplaatsafspraak waarvoor ze niet eens goed betaald worden en waarbij er dus ook ander werk moet blijven liggen.
Nou heb ik zo'n ID.4 stoel nog nooit uit elkaar gehaald maar meestal is zoiets geen klusje wat je even in een kwartiertje klaart.
Volgens mij was er vrijdagochtend een storing met de verbindingen, want ik had überhaupt geen connectie met de VW app, ook niet toen ik stond te laden na een stukje gereden te hebben.Cloclo100 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:31:
[...]
Nee helaas, android user Hier. Wel zuur, nu heb ik het eens nodig en het werkt niet 🤔. Verschillende keren aan - en uitgelogd, link verbroken en terug aangemaakt.. Niets helpt.
De verbinding tussen ABRP/Tronity is vaker finicky, overigens, vind ik...

Ben.Hahlen in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"
Eigenlijk ABRP gebruikt voor de route en verder met de interne navigatie gereden (en genegeerd waar nodig)
Maar goed, morgen is het eindelijk zo ver en mag ik "mijn" (want lease) ID.7 gaan ophalen.
Lekker! Viel spaB.MrSnowflake schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:27:
Het gaat dan morgen toch eindelijk gebeuren. 31/12/2023 werd de auto besteld, de week van 13 maart zou hij afgewerkt zijn geworden, omdat half april bij de dealer te zijn. Dus eind april leverdatum - wat initiëel geschat was in de software van de verkoper - had realistisch geweest, ware het niet dat de auto niet half april bij de dealer stond, maar pas 28 mei!! hij is dus langer onderweg geweest van de importeur tot de dealer dan van van niks, voor productie, tot bij de importeur. Go figure.
Maar goed, morgen is het eindelijk zo ver en mag ik "mijn" (want lease) ID.7 gaan ophalen.
Vraag via welke dealer heb je je auto?
Ik, ook lease (Athlon), heb de auto bij Ames in bestelling. En de auto heeft een chassisnummer en voor wat blijkt zou het ook een chassis hebben
Dank
[ Voor 63% gewijzigd door ChrisRobinson op 03-06-2024 21:21 ]
Lol zoek. Hoe weet hij dat hij voor nacontrole nog in Duitsland staat als hij toch zoek is. Gokken wsl. Mss dat ze mijne ook kwijt waren. Mijne komt van A&M. Heb al half spijt dat ik terug daar ben gegaan. Gelukkig moet de id.7 minder op onderhoud als mijn huidige auto.ChrisRobinson schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:20:
[...]
Lekker! Viel spaB.
Vraag via welke dealer heb je je auto?
Ik, ook lease (Athlon), heb de auto bij Ames in bestelling. En de auto heeft een chassisnummer en voor wat blijkt zou het ook een chassis hebben. Auto zou deze week geleverd worden, maar is ‘zoek’. Dealer geeft aan dat ie waarschijnlijk nog voor nacontrole in Duitsland staat. Vond dit zo’n vreemd verhaal. Hoelang laten ze zo’n ding daar staan zonder verdere info te geven? En dan moet ie nog rijklaar gemaakt worden, duurt ook weken.
Dank
Zeker lol. 2 mei vertelde ze me dat de auto gemaakt was en er aan kwam. Nu dit ‘ Op dit moment ontangen wij geen betrouwbare informatie van de fabriek’, haha. Raakte getriggerd door jouw bericht over de importeur, dacht ‘misschien is het vaker gissen wat er gebeurt op de weg van de fabriek naar de dealer. Ach, ik ga het wel zien - al heb ik ook wel zin om eindelijk in die 7 te zitten.MrSnowflake schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:44:
[...]
Lol zoek. Hoe weet hij dat hij voor nacontrole nog in Duitsland staat als hij toch zoek is. Gokken wsl. Mss dat ze mijne ook kwijt waren. Mijne komt van A&M. Heb al half spijt dat ik terug daar ben gegaan. Gelukkig moet de id.7 minder op onderhoud als mijn huidige auto.
To be fair: normaal na maken zou de auto ook nog een maand onderweg zijn geweest. Alleen wist de verkoper wel waar hij was, naar eigen zeggen. het heeft gewoon nog 6 weken extra geduurd.ChrisRobinson schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:03:
[...]
Zeker lol. 2 mei vertelde ze me dat de auto gemaakt was en er aan kwam. Nu dit ‘ Op dit moment ontangen wij geen betrouwbare informatie van de fabriek’, haha. Raakte getriggerd door jouw bericht over de importeur, dacht ‘misschien is het vaker gissen wat er gebeurt op de weg van de fabriek naar de dealer. Ach, ik ga het wel zien - al heb ik ook wel zin om eindelijk in die 7 te zitten.
Ook hier geschatte levering rond half april, en is uiteindelijk eind mei geworden.
Zelfde verhaal ivm nacontrole. Ik had een afspraak voor afhalen bij de dealer half mei en de dag ervoor belde men dat de wagen nog niet bij hen was, maar dus nog vaststond bij één of andere technische (na?)controle.
Behoorlijk wazig verhaal allemaal, maar ondertussen toch al anderhalve week met een smile de baan op.
Speciaal, het is iets waard dat het lijkt dat het niet aan de garage ligt. Maar toch maar louche, je zou denken dat hun flagship EV meer aandacht krijgt van VW/importeur (niet dat ik vind dat goedkopere auto's minder goede service verdienen).Wilibrord schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:22:
Een gelijkaardig verhaal hier bij de levering van mijn id.7. Zelfde dag besteld als snowflake, ook leasing, maar alphabet.
Ook hier geschatte levering rond half april, en is uiteindelijk eind mei geworden.
Zelfde verhaal ivm nacontrole. Ik had een afspraak voor afhalen bij de dealer half mei en de dag ervoor belde men dat de wagen nog niet bij hen was, maar dus nog vaststond bij één of andere technische (na?)controle.
Behoorlijk wazig verhaal allemaal, maar ondertussen toch al anderhalve week met een smile de baan op.
Voor de volgende keer, koop een ODB dongle, werkt beter en accurater als Trionity. Uiteindelijk nog goedkoper ook.Cloclo100 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:31:
[...]
Blijkbaar heeft Volkswagen dus zonder toestemming van de leasemaatschappij de motorupgrade gedaan naar het 2024 model. Én blijkbaar is de prijs ook omhoog .. Leasemaatschappij en Dieteren zijn nu in discussie... M'n wagen staat al 3 weken op de parking bij m'n garagist.. En geen idee wat of hoe.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.