Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 333 ... 375 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-07 14:43
kisik schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:07:
[...]

Al een hele tijd. Ik had vanmorgen al de enige lokatie verwijderd en verhip dat helpt.

Die laadlokaties hebben bij nooit gewerkt. Deze laadlokatie bij huis, heb ik er begin 2021 100 keer in gezet, waarna hij ook zo vaak weer verdween. Daarna nooit gebruik van gemaakt en er tot vanmorgen ook niet meer naar gekeken eerlijk gezegd.
lokale laadlocatie instellingen hebben een hogere prio als de generieke settings in de app. vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:42
201WD schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:28:
[...]

Hier niet werkt goed.
Mogelijk eens naar je privacy instellingen kijken in menu auto.
Staat dat toevallig uit ?
Kan het niet vinden in het menu…heb de iPhone app, weet je dan waar ik moet kijken?

Net fabrieksinstellingen uitgevoerd en app op m’n telefoon opnieuw geïnstalleerd en daarna autoweer gekoppeld, maar wederom geen actieradius zichtbaar, super vaag.

[ Voor 21% gewijzigd door Galvatron op 16-05-2024 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-07 22:23
Galvatron schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:04:
[...]

Kan het niet vinden in het menu…heb de iPhone app, weet je dan waar ik moet kijken?
In je menu van het Infotainment in de auto.
Gebruiker kiezen en dan naar instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
201WD schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:13:
[...]

In je menu van het Infotainment in de auto.
Gebruiker kiezen en dan naar instellingen
Gevonden, maar heeft helaas niet geholpen. De auto synced, kan klimaat aanpassen, als ik laad geeft hij wel weer hoe snel er geladen wordt (uur / kw). Alleen de batterij parentage ontbreekt dus, best wel gek aangezien de rest van info gewoon wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Galvatron schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:54:
[...]

Gevonden, maar heeft helaas niet geholpen. De auto synced, kan klimaat aanpassen, als ik laad geeft hij wel weer hoe snel er geladen wordt (uur / kw). Alleen de batterij parentage ontbreekt dus, best wel gek aangezien de rest van info gewoon wel werkt.
Update inmiddels opgelost. Heb alle pakketten we Connect en we Connect plus etc opnieuw (gratis) afgesloten. Na activatie werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siciliana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 17:33
onjuiste invoer

[ Voor 96% gewijzigd door siciliana op 16-05-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 10:59
kisik schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Nope. Ook de max laadniveau wordt niet gehandhaafd. Staat overal (app, thuislokatie in auto en generiek in auto) op 80%, maar toch tot 90% geladen gisteren en dat alleen maar, omdat mijn vrouw de stekker eruit heeft gehaald (anders misschien 100%). De Battery care mode gaat ook niet automatisch aan valt me nu op. Dat zou toch wel vanzelf moeten nadat je een keer op 100% hebt geladen (Heb ik 2,5 week terug een keer gedaan)

Ik doe het liever niet eigenlijk, maar misschien de auto een keer een reset geven......
Ik had hier ook tijdelijk last van. Nu werkt het weer. Ik krijg van de app de laatste tijd ook regelmatig de melding ‘charging error’. Zonder dat de auto op een laadpaal is aangesloten. In de auto geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:37
Pjotr662 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:23:
[...]

Ik had hier ook tijdelijk last van. Nu werkt het weer. Ik krijg van de app de laatste tijd ook regelmatig de melding ‘charging error’. Zonder dat de auto op een laadpaal is aangesloten. In de auto geen melding.
Ah ja die had ik vorige week ook. Auto stond aan de laadpaal en was net vol. Vervolgens ging de auto in standje 'laadniveau behouden' .. maar op een of andere manier was de laadpaal het daar niet mee eens en kreeg ik elke minuut een notificatie "charging error".. SPAM :*)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:14
Ik heb sinds een dag deze melding in de VW app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_S3XCyNyORph7wSelvMeZyLabEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jE0QIvSilbR6rRLOCCwvycje.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vreemd is gezien het contract sinds december loopt, Wat ook terug te zien is bij VW online.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVhkb2zO1vp9BUQwwcJR8gjI2LY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pFU12YiYptXJ9xXT5gqPpKGL.png?f=fotoalbum_large

Nu krijg ik enkel updates van de auto wanneer ik de app open. Iemand enig idee?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@diotav
Dat is hier al wel vaker voorbijgekomen: (zie o.a. DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1")

Wat je moet doen is dat je even moet doorkliken op de knop 'webshop' en dan voor '0' euro nog een keer de items moet aanschaffen en je gegevens moet invoeren.

Dan even wachten op een synchronisatie met de app en dan zou het weer moeten werken.
Duurt het synchroniseren te lang kun je ook de app even resetten en de auto opnieuw toevoegen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:52

AlphaRomeo

FP PowerMod
Is er hier al iemand die geen abonnement (meer) heeft op die connected services? Wat blijft er dan nog wel werken? Ik las iets dat de positie van de auto beschikbaar blijft in de app, maar bijvoorbeeld remote AC niet langer meer werkt. Blijft de laadstatus beschikbaar?

Die van mij loopt af in november, en ik denk niet dat ik hem verleng. De meerwaarde van de app is zeer beperkt en hij werkt bij mij vaak slecht, synchroniseert pas na herhaald aandringen, de airco vast aanzetten lukt soms wel, maar heel vaak ook niet.

Aangezien je alle functies van de app ook vanuit de auto kunt gebruiken denk ik dat dat voor mij voldoende is en houd ik dat extra tientje in de maand liever in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
diotav schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:51:
Ik heb sinds een dag deze melding in de VW app.

[Afbeelding]

Wat vreemd is gezien het contract sinds december loopt, Wat ook terug te zien is bij VW online.

[Afbeelding]

Nu krijg ik enkel updates van de auto wanneer ik de app open. Iemand enig idee?

Opnieuw installeren/ updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
AlphaRomeo schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:47:
Is er hier al iemand die geen abonnement (meer) heeft op die connected services? Wat blijft er dan nog wel werken? Ik las iets dat de positie van de auto beschikbaar blijft in de app, maar bijvoorbeeld remote AC niet langer meer werkt. Blijft de laadstatus beschikbaar?

Die van mij loopt af in november, en ik denk niet dat ik hem verleng. De meerwaarde van de app is zeer beperkt en hij werkt bij mij vaak slecht, synchroniseert pas na herhaald aandringen, de airco vast aanzetten lukt soms wel, maar heel vaak ook niet.

Aangezien je alle functies van de app ook vanuit de auto kunt gebruiken denk ik dat dat voor mij voldoende is en houd ik dat extra tientje in de maand liever in de zak.
Gewoon via de app een berichtje sturen naar VW en deze vraag stellen .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:52

AlphaRomeo

FP PowerMod
201WD schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:24:
[...]
Gewoon via de app een berichtje sturen naar VW en deze vraag stellen .
De vraag of er al mensen ervaring hebben met het gebruik van de auto zonder de betaalde app? Ik hoef geen wazig antwoord van VW, ik vraag om gebruikerservaring, dat is voor mij iets waardevoller en volgens mij een van de redenen van het bestaan van dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
201WD schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:22:
[...]
Opnieuw installeren/ updaten
Nee dat is dus niet waar. Je moet echt in de shop opnieuw de services activeren. Alleen de app updaten of opnieuw installeren is niet genoeg in dezen.

[ Voor 5% gewijzigd door DonJunior op 17-05-2024 11:35 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Maar diezelfde shop maakt melding van dat er een contract actief is?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
diotav schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:40:
Maar diezelfde shop maakt melding van dat er een contract actief is?
Dat klopt, beetje wazig van VW. Ik had precies hetzelfde. Daarom kun je het ook 'aankopen' voor 0 euro.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:23
DonJunior schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:42:
[...]

Dat klopt, beetje wazig van VW. Ik had precies hetzelfde. Daarom kun je het ook 'aankopen' voor 0 euro.
@diotav De shop waar @DonJunior aan refereert is de shop in de auto, niet die in de app of op de website. Toch? Zie commentaar in de post hieronder.

[ Voor 9% gewijzigd door MJMaverick op 17-05-2024 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
MJMaverick schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:43:
[...]

@diotav De shop waar @DonJunior aan refereert is de shop in de auto, niet die in de app of op de website. Toch?
Op de website. Ik heb niets in de auto gedaan.
Zie ook: DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1" en de vervolg reacties daarop.

[ Voor 18% gewijzigd door DonJunior op 17-05-2024 13:59 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Behalve dat er geen sprake is van aankopen voor €0. Alle We Connect opties bevatten enkel de lopende contractduur. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Weejt6jftO_znjoQTEU-iN5bz5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xOYV0nW2eQpIu9QWBDyLmyHc.png?f=fotoalbum_large

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
diotav schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:06:
Behalve dat er geen sprake is van aankopen voor €0. Alle We Connect opties bevatten enkel de lopende contractduur. :'(

[Afbeelding]
Dat is vaag, bij mij stond daar namelijk ook "Deze heb je al" maar vervolgens toch ook een knop voor aankopen voor 0 euro en moest ik allerlei gegevens invullen.

Anyway, probeer dan toch eens een app reset.
En als dat dan wel werkt, dan neem ik mijn volgende reactie richting @201WD terug :o
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:51
Ik was toch echt even in de war door dit nieuwsbericht...

nieuws: Google maakt cloud-based ide Project IDX beschikbaar als publieke bèta

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:15

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

De ADAC heeft zijn jaarlijkse overzicht van betrouwbaarheid van auto’s weer gepubliceerd
De ID 3 en 4 komen daarin heel goed naar voren. Een hele hoge betrouwbaarheidsscore kan ik wel zeggen. Sehr niedrige pannen index van 0,8 tot 1,0
Resp in untere mittelklasse en mittelklasse
https://www.adac.de/rund-...nne/adac-pannenstatistik/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
diotav schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:06:

[Afbeelding]
Ik heb deze melding nu opeens ook en ik heb 100% die app geactiveerd in de auto, 3.2 staat er sinds Juni vorig jaar op. Contracten lopen tot 27-06-2026 & 27-06-2053. Zal wel een bugje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Rev! schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 00:17:
[...]

Ik heb deze melding nu opeens ook en ik heb 100% die app geactiveerd in de auto, 3.2 staat er sinds Juni vorig jaar op. Contracten lopen tot 27-06-2026 & 27-06-2053. Zal wel een bugje zijn?
Ja idd.
Bij mij loopt We Connect app ook tot 30-08-2053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ben heel geïnteresseerd in We Connect Plus, Webradio en Spotify.
Ook hoe de navigatie is in combinatie met online verkeersinformatie? Is dit een beetje te vergelijken met Waze?

Werkt het vlot om je internet te delen van je gsm, of gebruik je beter zo'n dataplan?

Ervaringen?

Of is Android Auto de betere manier. (TuneIn, Spotify en Waze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Rev! schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 00:17:
[...]

Toch ook maar even contact gezocht met VW. Dit was naar het schijnt niet de eerste melding. De app lijkt ook te updaten zonder dat ik deze moet openen, en hun data geeft gewoon actieve contracten aan. Dus wellicht is het een false trigger in een backend ergens.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-07 16:02
Ff snelladen bij Tesla. 2e keer. Wat me opvalt bij snelladen is het getik onder de auto. Denk accu pakket. Koude accu nog. Denk de werking van het geheel? Moet ff opwarmen? Paar minuutjes en dan is het weg.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 5.76 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27

Tarin

Just plain weird.

Devke schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:20:
Ff snelladen bij Tesla. 2e keer. Wat me opvalt bij snelladen is het getik onder de auto. Denk accu pakket. Koude accu nog. Denk de werking van het geheel? Moet ff opwarmen? Paar minuutjes en dan is het weg.
Klopt, het accupakket zet uit als het bij het snelladen opwarmt.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Jaaaaa... het was toch een week rustig met de auto..

:X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QymCmBuNgm7lfLDr50XQWGGXlY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IlR5WCjKevbVyNQd37R4xr3h.jpg?f=user_large

Drie keer de sessie gestopt en weer gestart.. toen werkte het weer. :?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
DonJunior schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:42:
Jaaaaa... het was toch een week rustig met de auto..

:X

[Afbeelding]

Drie keer de sessie gestopt en weer gestart.. toen werkte het weer. :?
Openbaar of maakt dat niks uit?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 5.76 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7KsJTI_qTocTnkk7kfOW2Uv40o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1MgE1s1Jdf4qmHspu2fnBa6.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch wel lekker hoor. Nog nooit gezien na laden 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 00:50
Hier aan de openbare laadpaal aan het laden momenteel.

De zon schijnt flink en er zal ongetwijfeld genoeg energie terug geleverd worden via al die zonnepanelen. Krijg het idee dat de auto nu een tikje sneller aan het laden is op 11KW. Gaat nu richting de 82km/u. Normaal schommelt het wel eens tussen de 10/11KW met 60km/u als de zon niet schijnt.

Ah, m’n vermoeden klopt. Best wel vet. https://www.mra-e.nl/wp-c...elingen-in-Slim-Laden.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door krakendmodem op 19-05-2024 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 23:27
Nexoez schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:06:
Ik ben heel geïnteresseerd in We Connect Plus, Webradio en Spotify.
Ook hoe de navigatie is in combinatie met online verkeersinformatie? Is dit een beetje te vergelijken met Waze?

Werkt het vlot om je internet te delen van je gsm, of gebruik je beter zo'n dataplan?

Ervaringen?

Of is Android Auto de betere manier. (TuneIn, Spotify en Waze)
Ik gebruik vooral Android auto met Waze en Spotify. Ik ben aan Waze gewend en ik kan mijn route evt al thuis instellen. De routeplanner van mijn id3 is mij te dwingend met laadstops en je doel invoeren in Waze vind ik makkelijker.
Leukste van de ingebouwde routeplanner is de "Nightrider" richting indicatie gimmick bij mijn voorruit :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:29
krakendmodem schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:10:

De zon schijnt flink en er zal ongetwijfeld genoeg energie terug geleverd worden via al die zonnepanelen. Krijg het idee dat de auto nu een tikje sneller aan het laden is op 11KW. Gaat nu richting de 82km/u. Normaal schommelt het wel eens tussen de 10/11KW met 60km/u als de zon niet schijnt.

Ah, m’n vermoeden klopt. Best wel vet. https://www.mra-e.nl/wp-c...elingen-in-Slim-Laden.pdf
11kW = 11kW. Dat de auto daar een wisselende snelheid van maakt in termen van aantal kilometers per uur die je erin gooit, ligt alleen voornamelijk aan je actueel gemiddeld verbruik in je boordcomputer. Door het weer ligt je actuele verbruik lager, dus wordt dit weergegeven in een hogere laadsnelheid in km/u (hetzelfde aantal kWh's levert je een groter bereik op).

10 of 11kW komt wel door het slimladen uit je artikel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
Ansich eens over die kilometers. Maar die 11kw is geen 11kw ;)
De auto laad met max 16 ampere op volle snelheid of 8 ampere op gereduceerde snelheid. Op een zonnige dag kan het wijkvoltage oplopen tot 250volt en in dat geval laad je dus ruim 10% procent sneller dan wanneer je 220 volt uit het stopcontact krijgt. (Zal ongetwijfeld ook wel weer in kilometers per uur te vertalen zijn, maar die wisselt zo veel meer door rijgedrag dat daar toch geen pijl op te trekken is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
sl1000 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Ansich eens over die kilometers. Maar die 11kw is geen 11kw ;)
De auto laad met max 16 ampere op volle snelheid of 8 ampere op gereduceerde snelheid. Op een zonnige dag kan het wijkvoltage oplopen tot 250volt en in dat geval laad je dus ruim 10% procent sneller dan wanneer je 220 volt uit het stopcontact krijgt. (Zal ongetwijfeld ook wel weer in kilometers per uur te vertalen zijn, maar die wisselt zo veel meer door rijgedrag dat daar toch geen pijl op te trekken is)
kW is dan dus een eenheid die niet zo constant is en km/u een variabele die zo variabel is dat je er ook niks aan hebt om te zien hoe snel je auto laadt. Waarom wordt de laadsnelheid dan niet in Ampere aangegeven denk ik dan (als leek natuurlijk)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Devke schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Openbaar of maakt dat niks uit?
Thuis op de oprit. Maar het lijkt weer te werken. 8)7

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40
diotav schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:45:
[...]

Toch ook maar even contact gezocht met VW. Dit was naar het schijnt niet de eerste melding. De app lijkt ook te updaten zonder dat ik deze moet openen, en hun data geeft gewoon actieve contracten aan. Dus wellicht is het een false trigger in een backend ergens.
Hier nu ook deze melding, berichtje naar VW support gestuurd.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

krakendmodem schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:10:

de autolader regelt op amperes niet voltage. dus als je pech hebt en je zit op 215V netto onder belasting versus de 250V die je kan krijgen in een volle straat met zonnepanelen is ongeveer 800W a 1kW extra laadvermogen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jer0ne
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-07 22:48
ID.4 1st Max, 2020.
Met 95k op de teller tijd voor mijn kleine review: De ID.4 is op alle gebied een grote vooruitgang t.o.v. mijn vorige auto (Merc c300h). Rijden, hoogte, ruimte, bijtelling.

Onderweg laden heb ik vrijwel nooit hoeven doen, luxe van een laadpunt aan huis. De vakanties met de auto zijn doorgaans binnen de 500 km en gingen altijd soepel met 1 keer stoppen/laden onderweg. Meer dan voldoende ruimte in de kofferbak. Ik gebruikte die dubbele vloer in de kofferruimte nooit en heb die hele dubbele vloer eruit gehaald - zit met schroeven aan de zijkant vast, en is gemakkelijk terug te plaatsen als de auto weer ingeleverd moet worden. Hierdoor ontstaat er nog meer ruimte en vooral ook een vlakkere vloer aan de zijkanten. De rubber mat (vw accessoire) past prima.

Travel Assist is mijn meest gebruikte hulpsysteem, wil dat niet meer missen!

Android Auto werkt goed voor de nav en muziek. Switchen vanuit AA naar bijv radiozenders of andere functies blijft nog wel een gedoe steeds. En het verschil in audio volume is wel groot tussen AA en de radio, maar ligt misschien aan mijn settings..

Ik heb twee keer een "Noodstop" bij lage snelheid door het Assist systeem gehad. Een keer niet nodig, die voetganger had ik wel gezien! Een keer nuttig, bij achteruitrijden/parkeren had ik een fietser niet zien aankomen.

Behalve voor de software updates en regulier onderhoud (bij 80k geloof ik) nooit bij de garage geweest. Tot vorige week, toen de laadklep vast bleef zitten. Het kon ter plekke bij de garage gerepareerd met een nieuw scharnier en veertje. Ik las dat ik niet de eerste ben met dit probleem, goed dat de dealer de onderdelen op voorraad had!

De velgen heb ik niet krasvrij kunnen houden. Het ligt misschien aan mijn bocht- en parkeervaardigheden i.c.m. de afmetingen van de auto + wielen.

Verbeteringen voor bediening, meldingen en knoppen zijn zeker mogelijk en meer dan welkom. Maar al met al ben ik een super tevreden gebruiker, heb nooit stilgestaan met de ID.4! Eind van dit jaar eens oriënteren voor de volgende EV. Voorkeur om bij VW te blijven, maar er is veel keuze... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:10

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik reed laatst over de snelweg en bij invoegen viel opeens de aandrijving weg en remde ik af (neem aan vanwege in B rijden) met de melding "ingreep ESC". Iemand enig idee wat ik mogelijkerwijs misdaan heb om dit te veroorzaken? Ik reed op de ACC en gaf richting aan voordat ik van baan wisselde.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Jer0ne schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:29:

Android Auto werkt goed voor de nav en muziek. Switchen vanuit AA naar bijv radiozenders of andere functies blijft nog wel een gedoe steeds.
Gewoon hallo. ID zender NPO radio x of iets anders werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0ne
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-07 22:48
niki_lauda schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:55:
[...]

Top, gaan we doen! Doe wel veel met Oke Google, maar Hallo ID zit nog niet in mijn systeem.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Termy schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:30:
Ik reed laatst over de snelweg en bij invoegen viel opeens de aandrijving weg en remde ik af (neem aan vanwege in B rijden) met de melding "ingreep ESC". Iemand enig idee wat ik mogelijkerwijs misdaan heb om dit te veroorzaken? Ik reed op de ACC en gaf richting aan voordat ik van baan wisselde.
ESC = Electronic Stability Control,
kan me voorstellen dat de auto 'voelde' dat je grip verloor en dus even pas op de plaat maakte qua vermogen? Heb dat wel eens gehad, maar dat was in de sneeuw. Wellicht reed jij nu over een gladde witte lijn (ivm regen? ) en voelde de auto iets dat jij mogelijk niet voelde.. geen idee anders.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

DonJunior schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:11:
[...]

ESC = Electronic Stability Control,
kan me voorstellen dat de auto 'voelde' dat je grip verloor en dus even pas op de plaat maakte qua vermogen? Heb dat wel eens gehad, maar dat was in de sneeuw. Wellicht reed jij nu over een gladde witte lijn (ivm regen? ) en voelde de auto iets dat jij mogelijk niet voelde.. geen idee anders.
Het was droog en ik probeerde niet als een gek te accelereren of zo. Ook een plek waar ik vaker gereden heb.

Naja, het zal wel als het niet vaker gebeurt.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Iemand een idee of tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcDb7lhrA5Vjp5ls9-Mu1NqgnTk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G1mwnr5jsD80Z5aGa4qjJRJi.jpg?f=user_large

Ik krijg de hele ochtend, continu de melding: "charging error"

Terwijl ik op dat moment aan het rijden was met de auto. Nu staat de auto geparkeerd, zonder laden, en blijf ik deze meldingen krijgen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:09
Zojuist een mail gehad van Volkswagen duitsland--> Belangrijke informatie over de software-update van je ID

Gevraagd wordt om akkoord te geven op het datagebruik voor OTA updates.

Zou er weer iets aankomen na lange tijd? (ik rij in een ID4.1st).

Meerdere mensen deze mail gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Antekw schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:22:
Zojuist een mail gehad van Volkswagen duitsland--> Belangrijke informatie over de software-update van je ID

Yep, ook net binnen.

Beetje doorklikken suggereert wel dat er niks is na 3.2. Maar goed, er staat ook nergens een soort disclaimer van dat als je akkoord gaat dat je pech hebt als het mislukt dus dan accepteer ik dit wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Termy op 21-05-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD

Ik heb die ota toestemming in menu altijd aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:32

Ja hier ook een mail binnen. (ID3 met v3.5)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik

Na "Ja" klikken krijg je december 2024 een kaartupdate voor je navigatie of zo....... Datagebruik voor OTA updates zit toch in je WeConnect abonnement? Zitten geen variabele kosten aan vast verder. Onzinnige melding dus. Afgelopen januari was er ook een aankondiging voor updates en moest iedereen in zijn profiel de consent voor OTA's aanvinken. Wat hebben we sindsdien aan updates gehad? Niks-nada-noppes.

Oftewel: ik geloof het pas als er een merkbare verbetering/uitbreiding op mijn auto is aanbeland en eerlijk gezegd verwacht ik helemaal niks meer wat dat betreft. Ik denk dat ze een beetje de kluts kwijt zijn bij VW. WeCharge ook bijvoorbeeld met 3.2 hebben ze daar een aparte app in de auto geïntroduceerd, waar je eigenlijk niks mee kan en de prijsstelling is ook al bijna 2 jaar zeer niet-marktconform. Hoeveel gebruikers/klanten zullen ze hebben? Dat lijkt ook abandonware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-07 17:50
Mooi platte laadcurve

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liEBAQT7OV6b2bcccmrlPXc8GBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSoyxmJmloLDXlKpmhnormEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-07 23:31
welke app / visualisatie is dit 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-07 19:10

mhe59

ID.5 Pro Performance

Wie heeft er een ID.5 of ID.4 met een wegklapbare trekhaak ? Hoe werkt dat ?
Ik heb nu een ID.5 met zo’n trekhaak, maar kan (nog) niet terugvinden hoe deze werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthyPR
  • Laatst online: 10-05 12:57
mhe59 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:05:
Wie heeft er een ID.5 of ID.4 met een wegklapbare trekhaak ? Hoe werkt dat ?
Ik heb nu een ID.5 met zo’n trekhaak, maar kan (nog) niet terugvinden hoe deze werkt
Ik heb hem in mijn ID.4 aan binnenkant van de kofferbak rechts een knopje zitten, net onder de hoedenplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-07 19:10

mhe59

ID.5 Pro Performance

MatthyPR schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:09:
[...]

Ik heb hem in mijn ID.4 aan binnenkant van de kofferbak rechts een knopje zitten, net onder de hoedenplank.
Inderdaad, heb het gevonden, dank je wel 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sky74
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:31:
[...]

welke app / visualisatie is dit 😱
ABRP via dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didekoning
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-07 11:52
Welke dongle gebruik je en werkt deze fijn? Ik wil voor de zomervakantie ook een dongle voor ABRP gaan aanschaffen maar las in dit topic dat er vaak problemen zijn met VGate en Veepeak. Dit waren volgens mij vooral issues dat je ze elke rit opnieuw een soort aan moet zetten, of zijn deze problemen ondertussen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:12
didekoning schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:43:
Welke dongle gebruik je en werkt deze fijn? Ik wil voor de zomervakantie ook een dongle voor ABRP gaan aanschaffen maar las in dit topic dat er vaak problemen zijn met VGate en Veepeak. Dit waren volgens mij vooral issues dat je ze elke rit opnieuw een soort aan moet zetten, of zijn deze problemen ondertussen opgelost?

[...]
Als het je alleen maar om de vakantie gaat, is het dan niet handiger om een Tronity abo te nemen voor een maand (of meer als je langer gaat) dan te prutsen met een dongle? ABRP kan via Tronity live data van je auto uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
diotav schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:45:
[...]

Zelfde melding nu ook in de app dat ik geen contract heb, terwijl alles gewoon actief is en loopt tot ergens in 2025. Lijkt ook gewoon allemaal te werken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didekoning
Ja dat heeft ook mijn voorkeur, maar ik was ook benieuwd naar goed werkende dongles. Als tweaker is het altijd leuk om meer data in te zien :P
jacox schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:55:
[...]

Als het je alleen maar om de vakantie gaat, is het dan niet handiger om een Tronity abo te nemen voor een maand (of meer als je langer gaat) dan te prutsen met een dongle? ABRP kan via Tronity live data van je auto uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:07
Weet iemand of een achterbumper van de id.3 makkelijk te vervangen is?
En zo ja, is er ergens een montagetekening op het wijde web te vinden waar ik overheen gekeken heb?

Alle info is welkom

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:56
In welk sub-menu heb je dit gevonden, of welke instelling moet ik aanzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:56
didekoning schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:20:
Ja dat heeft ook mijn voorkeur, maar ik was ook benieuwd naar goed werkende dongles. Als tweaker is het altijd leuk om meer data in te zien :P

[...]
Ik heb deze :

https://www.amazon.de/-/e...Diagnostic/dp/B07PLDC2SC/

Deze zit er bij mij altijd in, met de ON/OFF knop kan ik hem aanzetten wanneer ik dat nodig heb.
Overigens moet ik hem wel zelf ook weer uitzetten. Als ik de ABRP-app open, de dongle is nog aan en de auto op slot, gaat het alarm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
didekoning schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:43:

[...]
Zo uit het hoofd, dacht ik dat het de OBDLink CX was.
Wel tevreden van. Je GSM moet voor lange ritten dan wel aan de lader, want verbruikt wel wat. Scherm blijft actief.
Moet eens nagaan of die ook blijft registreren als app op achtergrond draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
KrlGl schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:39:
Weet iemand of een achterbumper van de id.3 makkelijk te vervangen is?
En zo ja, is er ergens een montagetekening op het wijde web te vinden waar ik overheen gekeken heb?

Alle info is welkom
Moeilijk is het niet.
de modderkuipen achter moeten er uit, torx
Achterlichten demonteren, let op met foutmelding, die daarna weer gereset moet worden.
Makkelijkste iss het te doen met 2 man , extra handjes om hem vast te houden, dit om schade te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-07 09:48

SFA

PB1983 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Ja, dat klopt.. maar ook na 3 jaar werkt het nog steeds gratis. Heb het toen zelf zo op gelost

[...]
Nu ineens weer in mijn app "U heeft op dit moment geen contract voor mobiele diensten".. Iemand een gouden tip?

ID.4 1ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallieboe
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb toen in de app opnieuw "iets" opnieuw bevestigd. Daarna app opnieuw gestart en toen werkte het ineens weer. Geen idee wat dit nu weer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
  • Laatst online: 21-07 17:13
Wallieboe schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:43:
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb toen in de app opnieuw "iets" opnieuw bevestigd. Daarna app opnieuw gestart en toen werkte het ineens weer. Geen idee wat dit nu weer was.
Bij mij is het sinds een paar dagen ook (weer) een onnavolgbare puinhoop, inclusief de melding "geen contract voor mobiele onlinediensten". Maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer goed: als ik op de link klik naar myVolkswagen, krijg ik de melding dat We Connect gewoon actief is. En als ik doorklik naar de Connect Shop staat daar nogmaals dat We Connect actief is. Ik kan nergens iets opnieuw bevestigen. Enig idee wat voor "iets" jij hebt bevestigd om het te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Dave_R schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Bij mij is het sinds een paar dagen ook (weer) een onnavolgbare puinhoop, inclusief de melding "geen contract voor mobiele onlinediensten". Maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer goed: als ik op de link klik naar myVolkswagen, krijg ik de melding dat We Connect gewoon actief is. En als ik doorklik naar de Connect Shop staat daar nogmaals dat We Connect actief is. Ik kan nergens iets opnieuw bevestigen. Enig idee wat voor "iets" jij hebt bevestigd om het te fixen?
Ook al eens via internet geprobeerd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:07
201WD schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:16:
[...]

Moeilijk is het niet.
de modderkuipen achter moeten er uit, torx
Achterlichten demonteren, let op met foutmelding, die daarna weer gereset moet worden.
Makkelijkste iss het te doen met 2 man , extra handjes om hem vast te houden, dit om schade te voorkomen.
Dank! Ik ga hiermee aan de slag

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 23:27
DonJunior schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:16:
[...]

@RaymondD Heb zojuist de auto weer mogen ophalen inclusief nieuw scherm! Helemaal top dus. Of het probleem daarmee is opgelost gaan we de komende dagen meemaken ;)
Het lijkt alsof ze in de US en Canada een recall moeten gaan doen voor een vergelijkbaar issue in de id4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfJAXHTgnUVD3lz27_kVy6oDHxo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RTs5kwZCToHZ6ZbQmHQ54kFw.png?f=fotoalbum_large

https://www.reddit.com/r/VWiD4Owners/s/Bk128hvgBV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:56
illie1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 06:31:
[...]

Het lijkt alsof ze in de US en Canada een recall moeten gaan doen voor een vergelijkbaar issue in de id4.

[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/VWiD4Owners/s/Bk128hvgBV
Lees ik dat nu goed als een integrale verkoopstop op de id4 totdat het probleem is opgelost? Waar nog geen oplossing voor is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Vinslo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:20:
[...]

Lees ik dat nu goed als een integrale verkoopstop op de id4 totdat het probleem is opgelost? Waar nog geen oplossing voor is?
Gaat over tot en met MY2023. Die worden nieuw niet meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13

Boy

www.byoscoop.nl

Dave_R schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Ik heb die melding ook. Ik had 'spelletjes' en 'auto-onderhoud' geactiveerd, maar blijft staan.
Verder heb ik we connect, we connect plus en we connect start.

Krijg het ook niet weggedrukt met het kruisje.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didekoning
Boy schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Ik heb die melding ook. Ik had 'spelletjes' en 'auto-onderhoud' geactiveerd, maar blijft staan.
Verder heb ik we connect, we connect plus en we connect start.

Krijg het ook niet weggedrukt met het kruisje.
Ik had gister dezelfde melding, maar hij lijkt nu weer weg te zijn. Op de Volkswagen ID facebook pagina hebben heel veel mensen dezelfde melding, bij sommige is hij weg na het opnieuw inloggen in de app. Volkswagen heeft zelf nog geen reacties gegeven op de posts met het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Gisterenavond ook even de melding dat We connect start was verlopen. Vandaag was de melding weer weg in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27

Tarin

Just plain weird.

Ik heb dezelfde melding in de app (Duitsland, zowel Android als iOS), sinds een paar dagen. Alle functies werken wel gewoon (inclusief het bolletje bij het 'vehicle health report' toen mijn ruitewisservloeistof bijgevuld moest worden).
@DonJunior Ik hoor net van een collega die hetzelfde probleem heeft (bijrijdertemperatuur stelt zichzelf naar boven bij), ik vraag nog even na of het met de hogere temperaturen samen lijkt te hangen.
@illie1 Dat lijkt me iets anders - er zijn geen spontane reboots - tenzij dezelfde ghost-touches helemaal aan de linkerkant van de unit (bij de aan/uitschakelaar) geregistreerd worden; hoewel de dashboard (snelheid enzo) gewoon leesbaar blijft bij een reboot van het grote scherm (afgezien van het feit dat hij tijdens de reboot van 'dark mode' afgaat.)

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 23-05-2024 10:07 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Tarin schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:06:
[..]
@DonJunior Ik hoor net van een collega die hetzelfde probleem heeft (bijrijdertemperatuur stelt zichzelf naar boven bij), ik vraag nog even na of het met de hogere temperaturen samen lijkt te hangen.
@illie1 Dat lijkt me iets anders - er zijn geen spontane reboots - tenzij dezelfde ghost-touches helemaal aan de linkerkant van de unit (bij de aan/uitschakelaar) geregistreerd worden; hoewel de dashboard (snelheid enzo) gewoon leesbaar blijft bij een reboot van het grote scherm (afgezien van het feit dat hij tijdens de reboot van 'dark mode' afgaat.)
Heel irritant die automatische verwarming. Bij mij werkt het sinds de reparatie weer zonder problemen, dus dat geeft hoop voor anderen.

Die automatische reboots heb ik eerder ook gehad overigens. Heb ik ook op film staan.
YouTube: VW ID3, bootloop
Leek ook samen te hangen met de hitte (en mogelijk dus wat jij zegt dat ie denkt dat je op de aan/uit knopt drukt, net als met de temperatuur slider)

Overigens is die bootloop sinds die update vorig jaar niet meer voorgekomen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tisokes
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:01
Er moet een batterij module vervangen worden bij mijn ID4. Er is momenteel een afspraak ingepland voor begin augustus.
Eind juni rijden we naar Spanje en ik vroeg mij af of er mensen waren die ervaring hadden met een 'defecte' module en welke invloed dat heeft op de range?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
Tisokes schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:15:
Er moet een batterij module vervangen worden bij mijn ID4. Er is momenteel een afspraak ingepland voor begin augustus.
Eind juni rijden we naar Spanje en ik vroeg mij af of er mensen waren die ervaring hadden met een 'defecte' module en welke invloed dat heeft op de range?
Ik heb dat gehad met een Id3, ook nog weken met die melding gereden. Ik merkte er niets van tijdens het rijden en of bereik. Volgens wat ik te horen kreeg was de module niet defect maar gaf deze andere waardes aan dan de rest en daardoor kwam die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
Jakkie takkie schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:58:
[Afbeelding]

Van de week de Misterdotcom trekhaak laten monteren op mijn ID3. Deze zit een stuk lager dan de originele steunhaak. Moet zeggen dat het prima rijd met een flinke aanhanger erachter. Als je de originele steunhaak op je auto hebt hoef je elektrisch niets aan te passen en zou je de trekhaak zelf kunnen monteren.

Wij kunnen van de zomer in ieder geval weer met de Knaus naar Zuid Frankrijk 🌞
https://nextmove.de/anhae...g-fuer-den-vw-id-3-kommt/
Heb je de trekhaak op deze manier laten monteren? ik las er op Duitse fora over van mensen die het ook daadwerkelijk op kenteken hebben.
ik had gehoopt dat Volkswagen het licht gezien zou hebben bij de facelift en de zn ev range meer trekgewicht zou geven maar helaas. Nu hebben de ID modellen door andere regels in duitsland wel meer trekgewicht, zo stond er op de camping een duitse id4 gtx met een trekgewicht op kenteken van 1600kg liet de beste man mij zien.

[ Voor 14% gewijzigd door JLC_NL op 23-05-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
didekoning schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:20:

[...]
@didekoning Heb een tijdje een vLinker MC+ gebruikt, werkte prima en heb 'm een tijdje gebruikt totdat ik Tronity ontdekte. Dat was vorig jaar gratis, nu helaas niet meer.

Ik had de vLinker destijds bij Amazon besteld : https://amazon.nl/vLinker...kZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De ID.7 Tourer nu ook als 1st Edition: https://www.volkswagen.nl...n-id7-tourer-1st-edition/

Alles erop en eraan voor € 64.990.

140 exemplaren komen naar Nederland.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:03
We connect app geeft geen SoC info meer... Storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Hoe ervaren jullie het "snel" laden in de zomer tijdens lange ritten? Is dit wel te doen?
Gezien de ID4 (in mijn geval) langerzamer laadt in de zomer dan in de winter bij gebrek aan accu koeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
C6DL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:49:
Hoe ervaren jullie het "snel" laden in de zomer tijdens lange ritten? Is dit wel te doen?
Gezien de ID4 (in mijn geval) langerzamer laadt in de zomer dan in de winter bij gebrek aan accu koeling.
nog nooit last van gehad, waar haal je dit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
TWFpa2Vs schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:34:
[...]

nog nooit last van gehad, waar haal je dit vandaan?
Is algemeen bekend als het goed is..
Google maar eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sky74
spencer_830 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:52:
[...]

In welk sub-menu heb je dit gevonden, of welke instelling moet ik aanzetten ?
Bij instellingen, mijn routes, de datum selecteren en dan krijg je het volledig overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
201WD schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:38:
Gisterenavond ook even de melding dat We connect start was verlopen. Vandaag was de melding weer weg in de app
Hier sinds vanmiddag ook verdwenen.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
C6DL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:35:
[...]

Is algemeen bekend als het goed is..
Google maar eens
kan het niet zo snel vinden hoor, maar hier geen last gewoon prima laadcurves in de zomer met snelladen en niet langzamer of sneller dan in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:07
Tisokes schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:15:
Same here. Ik krijg ook een nieuwe module halverwege juni. Heb niks gemerkt aan verbruik of range. Merk buiten de melding en de bekende lampjes op het dashboard helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
ikweethetbeter schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:11:
We connect app geeft geen SoC info meer... Storing?
Hier al enkele dagen niet meer. App afsluiten, uitloggen etc. heeft allemaal geen effect. We Connect is gewoon actief.

Hoor graag als iemand een oplossing heeft. En anders maar weer eens contact met VW opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
201WD schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:25:
[...]

Ook al eens via internet geprobeerd ?
Dank voor suggestie, maar helaas geen verschil met doorklikken vanuit de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Dave_R schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:37:
[...]

Hier al enkele dagen niet meer. App afsluiten, uitloggen etc. heeft allemaal geen effect. We Connect is gewoon actief.

Hoor graag als iemand een oplossing heeft. En anders maar weer eens contact met VW opnemen...
Communicatie van de auto met de backend services loopt via een encrypted verbinding welke elke 7 dagen wordt vernieuwd. Meest waarschijnlijke is dat deze plat ligt. Optie is om een week geduld te hebben of de zekering (nummer 19) van de communicatie module even 10 seconden eruit te trekken voor een geforceerde reset.

Doe dit dan wel van buiten de auto en niet met je gat in de stoel, om problemen (met o.a. de airbag module) te voorkomen. Google dit topic of het internet voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Wat betekent Grenspolitie Roemenië?
Ik had vandaag ook die melding over de online diensten.
Logde in bij myvolkswagen en keek toen toevallig naar de configuratie/uitrusting van mijn ID3B 2020. Daar stond dus bij Grenspolitie Roemenië????????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13

Boy

www.byoscoop.nl

niki_lauda schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:55:
[...]

Ik dacht "Ja, dit is handig!".

Ik zeg 'Hallo ID, radio 2" => kan ie niet vinden

"Hallo ID, NPO Radio 2" => kan ie niet vinden. Gaat ie zoeken op internet, zegt ie. Daarna 'moment geduld aub' en niets meer

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:03
Dave_R schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:37:

Geen oplossing.
Het werkt wel in PUMP, een app op mijn iPhone.
Het ligt duidelijk aan de VW app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
Boy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:15:
[...]

Ik dacht "Ja, dit is handig!".

Ik zeg 'Hallo ID, radio 2" => kan ie niet vinden

"Hallo ID, NPO Radio 2" => kan ie niet vinden. Gaat ie zoeken op internet, zegt ie. Daarna 'moment geduld aub' en niets meer
Bij werkt het wel.
Is het misschien zo dat je ze eerst in favorieten moet zetten?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Pagina: 1 ... 333 ... 375 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.