Na 3dgn offline zekering 19 eruit getrokken en na 5min teruggezet. Alles werkt direct daarna weer. Ondanks het 4g icoontje was het modem of connectiviteit blijkbaar toch offline of gecrashtJasperE schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:34:
Meer mensen op dit moment sync problemen? Mijn id.4 wil ondanks een normaal 4g-bereik icoontje in de auto niet syncen sinds anderhalve dag. Ook valt me op dat ik geen laadpaal statussen op de navigatie kaart zie.
Een handmatige sync geeft deze melding:
[Afbeelding]
Waarschijnlijk toeval maar dit is al de tweede keer dat ik app problemen heb tijdens een lang weekend weg (van de 3x meerdaagse sync problemen die ik heb opgemerkt sinds oktober jl)
Heb jij nog 2.4 software in je Id.3 ?Dave_R schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:28:
[...]
Dit valt mij ook op bij mijn ID3 1st SW 2.4. Aan de voorzijde piept-ie pas als ik voor mijn gevoel al bijna met de bumper ergens tegen aan zit. Achterzijde is sneller. Ik heb er niet echt een probleem mee, maar het is wel opvallend.
Geen tijd voor een update naar 3.2 ?
Laatst werd hier een link gedeeld van autoweek over de komende hardware en software update van de ID.3.
https://www.autoweek.nl/a...n-en-verbeterd-binnenste/
Heeft iemand een idee of ergens anders gelezen wanneer die te bestellen is?
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Wanneer je nu naar de configurator van VW gaat krijg je een melding bij het selecteren van het Assistance Plus pakket: "Indicatieve prijsverhoging per modeljaar 2025" van €400. Dit doet mij vermoeden dat wanneer je dit pakket besteld je iig een 2025 model krijgt, maar dat is een aanname.t2faag schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:24:
Laatst werd hier een link gedeeld van autoweek over de komende hardware en software update van de ID.3.
Vreemd, ik heb die ervaring niet. Ook naar Denemarken geweest afgelopen week. 5x geladen bij Tesla, iedere keer vanaf zo'n 10-20% SoC en steeds normale laadcurve gehad. (boven de 100kW bij start laden).AlphaRomeo schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:21:
Vandaag ben ik naar Denemarken gereden met de ID 5. Volle auto en kinderen op de achterbank. Gemiddeld verbruik 18.4kWh/100km. We hebben 120km/u aangehouden waar dat kon, maar dat was eigenlijk vooral het laatste stuk voorbij Hamburg.
De eerste stop maakten we bij Bremen bij een Tesla SuC, die ondanks de geadverteerde 250kW niet meer dan 36kW aan de auto wilde leveren. Ik begon te denken dat er iets mis was met het snelladen van deze auto en we hebben van de stop daarom maar een vroege lunch gemaakt.
De tweede stop maakten we bij Schleswig bij een Alego snellader. Hier vloog de auto meteen richting de 100kW, wat mij behoorlijk gerust stelde. Voordat de kroost het fruit op had en naar het toilet was geweest zat de auto weer op 85% en hebben we het laatste gedeelte gereden.
Aangezien ik bij Tesla nu nog nooit (2x) meer dan 50kW heb gekregen vraag ik me af of niet-tesla auto's expres geknepen worden misschien...
Anyway, heerlijke reisauto!
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Voor de mensen met een ID.5: Wat is de max laadsnelheid? Ik zie verschillende waardes her en der.
Ik heb zaterdag voor het eerst aan een FastNed gestaan met de ID.5. Van 16% naar 52% geladen, met een max van 115kW.
21KM gereden om bij de FastNed te komen, dus zou best kunnen dat de batterij ook nog niet op goede temperatuur was, maar dus even benieuwd.
Ik heb zaterdag voor het eerst aan een FastNed gestaan met de ID.5. Van 16% naar 52% geladen, met een max van 115kW.
21KM gereden om bij de FastNed te komen, dus zou best kunnen dat de batterij ook nog niet op goede temperatuur was, maar dus even benieuwd.
Dit ziet er wel cool uit...DieterKoblenz schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:05:
[...]
Heb je toevallig een server/NAS draaien met Docker? Dan zou ik naar VWSfriend kijken.
https://github.com/tillsteinbach/VWsFriend
Geeft je alle informatie die de VW api uitspuugt. Vind ik prettiger dan Tronity.
Edit:
Heeft ook ABPR support (die ook persoonlijk ook te duur vind)
Alleen even kijken hoe ik mijn eigen PostGres en Grafana kan gebruiken, ipv de gebundelde...
Er zijn verschillende waardes als max laadsnelheid, afhankelijk van hoe oud de auto is en welke software erop staat. Je kunt bij Fastned kijken wat hun ervaring is, de grafiek is volgens mij op basis van alle laadsessie bij hen met die auto:Ben.Hahlen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:27:
Voor de mensen met een ID.5: Wat is de max laadsnelheid? Ik zie verschillende waardes her en der.
Het is een modeljaar 2022 en Software 3.2 is er een paar weken geleden op gekomen.MJMaverick schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:46:
[...]
Er zijn verschillende waardes als max laadsnelheid, afhankelijk van hoe oud de auto is en welke software erop staat. Je kunt bij Fastned kijken wat hun ervaring is, de grafiek is volgens mij op basis van alle laadsessie bij hen met die auto:
FastNed geeft max 175kW aan, bij optimale omstandigheden.
Over 24 dagen naar Beaune met de auto, volgens ABRP gaat dat met 3 niet al te lange stops lukken, maar de vraag is of de laadsnelheid daar niet te hoog staat...
De laadcurve is niet het meest bepalend voor de laadsnelheid en of je het redt, wel hoe leeg je bij de lader aan komt, de temperatuur vd accu en vooral je rechtervoetje!Ben.Hahlen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:05:
[...]
Het is een modeljaar 2022 en Software 3.2 is er een paar weken geleden op gekomen.
FastNed geeft max 175kW aan, bij optimale omstandigheden.
Over 24 dagen naar Beaune met de auto, volgens ABRP gaat dat met 3 niet al te lange stops lukken, maar de vraag is of de laadsnelheid daar niet te hoog staat...
Eigen PG is geen probleem, maar advies is om de gebundelde grafana te gebruiken.Ben.Hahlen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:27:
[...]
Dit ziet er wel cool uit...
Alleen even kijken hoe ik mijn eigen PostGres en Grafana kan gebruiken, ipv de gebundelde...
https://github.com/tillsteinbach/VWsFriend/issues/115
Als je dat niet wil kan ook alles handmatig worden geinstalleerd.
Bij AliLucKoekkoek schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:01:
Iemand deze al voor de ID.4 gevonden?
https://shop.volkswagen.n...logo-nieuw-logo?cid=30954
Zijn ze al te koop vanaf 3.50 euro..
Ik snap je vraag niet denk ik?LucKoekkoek schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:01:
Je vraagt of iemand die naafkappen, die je zelf in een webshop hebt gevonden, gevonden heeft?
Ik weet wel iemand die ze gevonden heeft:
jij
*sowieso
Zie jij dat ze geschikt zijn voor de ID4 dan?DonJunior schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:38:
[...]
Ik snap je vraag niet denk ik?
Je vraagt of iemand die naafkappen, die je zelf in een webshop hebt gevonden, gevonden heeft?
Ik weet wel iemand die ze gevonden heeft:
jij
Ah ik snap hem, ik zie inderdaad dat deze naafkappen te klein zijn voor een ID4 velg.
Excuses.
*sowieso
https://shop.ahw-shop.de/...llfelge-10a071213?c=10306LucKoekkoek schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:01:
heb ze gevonden. zijn niet goedkoop maar wel een leuke toevoeging
Lijkt me nogal diefstal-gevoelig, niet? Of is dat geen dingetje meer? Vroeger werden VW wieldeksels nog wel eens gestolen omdat die belachelijk duur waren.
Je krijgt de orginele naafdoppen bijna niet uit de velg als het wiel gemonteerd is op de auto.Wilibrord schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:30:
Lijkt me nogal diefstal-gevoelig, niet? Of is dat geen dingetje meer? Vroeger werden VW wieldeksels nog wel eens gestolen omdat die belachelijk duur waren.
ga er vanuit dat deze ook goed vast zitten.
heb ze besteld dus zal ze aan het einde van de week monteren.
Ik ben er vrij laat mee ja, ik ga binnenkort eens een afspraak maken voor een update. Ik durfde het eerder nog niet zo goed aan omdat ik geen (grote) problemen had en te veel verhalen las van issues met SW-updates van de 2020 productie. Ik had dus het gevoel dat de risico's niet opwogen tegen de nieuwe features. Maar versie 3.2 is inmiddels zo lang op de markt dat ik er maar van uitga dat die stabiel is...201WD schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:48:
[...]
Heb jij nog 2.4 software in je Id.3 ?
Dave_R schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:14:
[...]
Zijn de banden en (12v)accu al wel gecontroleerd / vervangen ?
Ik ben er vrij laat mee ja, ik ga binnenkort eens een afspraak maken voor een update. Ik durfde het eerder nog niet zo goed aan omdat ik geen (grote) problemen had en te veel verhalen las van issues met SW-updates van de 2020 productie. Ik had dus het gevoel dat de risico's niet opwogen tegen de nieuwe features. Maar versie 3.2 is inmiddels zo lang op de markt dat ik er maar van uitga dat die stabiel is...
Ik moet nog wachten tot augustus ivm de controle van de HV accu201WD schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:48:
[...]
Heb jij nog 2.4 software in je Id.3 ?

Ik heb 3.2 nu een week of twee, komende van 2.4.
Bevalt grotendeels prima. Heb wel het idee dat ik veel meer "spookreacties" krijg van de spraakassistent.
Bevalt grotendeels prima. Heb wel het idee dat ik veel meer "spookreacties" krijg van de spraakassistent.
@LucKoekkoek Check even je eigen naafkap op het nummer wat aan de binnenkant staat, of dat overeenkomt met het nummer genoemd op de site: 10A6011711AWA (de Duitse site)LucKoekkoek schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:11:
[...]
https://shop.ahw-shop.de/...llfelge-10a071213?c=10306
heb ze gevonden. zijn niet goedkoop maar wel een leuke toevoeging
of naafkap 5G0601171 XQI (de Nederlandse site)
Beiden maten van de naafkappen zijn totaal anders (wat ik opzich begrijp vanwege het verschil in platform (EV/ICE)).
edit: oh nevermind, ik zie dat je ze al besteld hebt..
[ Voor 24% gewijzigd door DonJunior op 07-05-2024 12:50 . Reden: vreemd genoeg dubbel gequote ]
*sowieso
Dit weekend de eerste rit met een caravan gemaakt. Verbruik viel mij erg mee.
Cruise Control op 90km/uur. 32kWh per 100 km
Rijdt echt geweldig.
Leeg gewicht caravan : 624
Max belading : 840
Ik denk dat ik met 725 kg op weg ben geweest.
Cruise Control op 90km/uur. 32kWh per 100 km
Rijdt echt geweldig.
Leeg gewicht caravan : 624
Max belading : 840
Ik denk dat ik met 725 kg op weg ben geweest.
:strip_exif()/f/image/u8AtPjeDWrnKesZNaVJ7UO8G.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door driel24 op 07-05-2024 13:36 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Vandaag op een n weg uit het niets een ghost brake gehad van 80 naar ongeveer 10km/u Iemand idee of dit normaal is ? Of moet ik even langs dealer.
Heeft de laatste tijd vaker dat ineens de parkeersensor aanspringt. Auto gaat elke 10 dagen wel een keertje door de wasstraat, dus kan geen vuil zijn.
Heeft de laatste tijd vaker dat ineens de parkeersensor aanspringt. Auto gaat elke 10 dagen wel een keertje door de wasstraat, dus kan geen vuil zijn.
Ik had dit bij stapvoets rijden.flaskk schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:23:
Vandaag op een n weg uit het niets een ghost brake gehad van 80 naar ongeveer 10km/u Iemand idee of dit normaal is ? Of moet ik even langs dealer.
Oplossing : De nummerplaathouder zat in het zicht van de vóór-sensoren.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
een foute snelheidslimiet-herkenning en bijhorende automatische aanpassing van travel assist/CC snelheid zal het niet geweest zijn, want borden met 10 km/u worden daarbij genegeerd. Ik heb in de buurt enkele "10 ton" limiet borden staan die vaak fout herkend worden als 10 km/u...flaskk schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:23:
Ik kreeg zojuist een E-Mail van VW:
Ik heb een tijd geleden al toestemming gegeven (Tarin in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"). Is dit een verder zinloze dubbele E-Mail? Want dat het werkt merkte ik vorige maand 'al', toen kwam er een update(je) - wat deze scheen te zijn "Service Campaign/Recall Description S-OTA update: ID.S 3.2.1".Wichtige Informationen zum Software Update Ihres ID.
Hallo [naam],
vielen Dank, dass Sie sich als Teil unserer ID. Familie für eine nachhaltige Mobilität entschieden haben. Wir freuen uns daher, wenn wir Ihnen zukünftig neue ID. Software mit weiteren Funktionen und Optimierungen bereitstellen dürfen.
Fahrgestellnummer: [VIN]
Sie können die Updates bequem Over-the-Air mit folgenden Schritten durchführen – ganz ohne Werkstattbesuch:
Stimmen Sie der Datennutzung zu
Um Daten für neue ID. Software auf Ihr Fahrzeug zu senden, benötigen wir Ihre Zustimmung. Ihre Einwilligung ist freiwillig. Ohne diese können keine Datensätze für zukünftige Software- Updates „Over-the-Air“ empfangen werden. Falls Sie diese Einwilligung bereits bei myVolkswagen gegeben haben, brauchen Sie nichts weiter zu tun.
Zustimmen
Ik had dat probleem ook (Tarin in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"), maar het was alleen merkbaar bij parkeren (waar hij bij vooruit rijden extreem vaak een false positive had); vermoedelijk zat hij net op het randje. De kentekenplaathouder zit nu op z'n kop en nu heb ik geen problemen meer.driel24 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:51:
[...]
Ik had dit bij stapvoets rijden.
Oplossing : De nummerplaathouder zat in het zicht van de vóór-sensoren.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Was ook niet een bord herkenning maar puur noodstop met gordel die flink aantrok. Schrok er behoorlijk van. Gelukkig niemand achter mij.bdbfz schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:00:
[...]
een foute snelheidslimiet-herkenning en bijhorende automatische aanpassing van travel assist/CC snelheid zal het niet geweest zijn, want borden met 10 km/u worden daarbij genegeerd. Ik heb in de buurt enkele "10 ton" limiet borden staan die vaak fout herkend worden als 10 km/u...
Voorheen gaf mijn app van de ID. 3 First aan dat na het thuisladen (Zappi) de 'doelladingstoestand bereikt' was, als ik hem weer tot 80% had geladen. Tegenwoordig is het meestal 'laadstand vasthouden - 80%'. Bij dit laatste blijft hij zolang de kabel aangesloten is af en toe 0,01 kWh bijladen (volgens de laadpaal app). Ik gebruik dan niet de uitgesteld laden functie.
Iemand een idee waar dit mee te maken heeft en hoe ik de situatie van voorheen weer terug kan krijgen?
Iemand een idee waar dit mee te maken heeft en hoe ik de situatie van voorheen weer terug kan krijgen?
[ Voor 8% gewijzigd door ja rune op 09-05-2024 07:48 ]
Die "laadstand vasthouden" krijg ik recent ook wanneer mijn ID.7 op de doellaadstand is, maar nog wel aan de lader hangt. Ik heb geen meting langs de kant van de lader/laadpaal, dus ik weet niet of het gedrag effectief veranderd is. Het leek me vooral een wijziging in de app, niet in de auto?ja rune schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:23:
Voorheen gaf mijn app van de ID. 3 First aan dat na het thuisladen (Zappi) de 'doelladingstoestand bereikt' was, als ik hem weer tot 80% had geladen. Tegenwoordig is het meestal 'laadstand vasthouden - 80%'. Bij dit laatste blijft hij zolang de kabel aangesloten is af en toe 0,01 kWh bijladen (volgens de laadpaal app). Ik gebruik dan niet de uitgesteld laden functie.
Bij mij is het ook weer zo ver.
Had de garage iets zinvols te zeggen?
Ik heb 3x terug moeten bellen omdat ze mij zouden terug bellen en dat niet hebben gedaan. Uiteindelijk mag ik maandag op express langskomen (d.w.z kom maar langs en dan kijken we of we tijd hebben)illie1 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:15:
[...]
Bij mij is het ook weer zo ver.![]()
Had de garage iets zinvols te zeggen?
Maandag meer info
*sowieso
Vandaag weer heel de dag reboots. Mijne gaat maandag ook naar de garage. ze gaan de mediamodule en het bedieningspaneel opsturen ter reparatie. Ben benieuwd...DonJunior schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:01:
[...]
Ik heb 3x terug moeten bellen omdat ze mij zouden terug bellen en dat niet hebben gedaan. Uiteindelijk mag ik maandag op express langskomen (d.w.z kom maar langs en dan kijken we of we tijd hebben)
Maandag meer info
Dit klinkt als weken je auto kwijt? 😱illie1 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:47:
[...]
Vandaag weer heel de dag reboots. Mijne gaat maandag ook naar de garage. ze gaan de mediamodule en het bedieningspaneel opsturen ter reparatie. Ben benieuwd...
Krijg je niet gewoon een nieuwe module? Precies wat @TWFpa2Vs zegt, ben je nu weken je auto kwijt en dus een vervanger of niet?illie1 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:47:
[...]
Vandaag weer heel de dag reboots. Mijne gaat maandag ook naar de garage. ze gaan de mediamodule en het bedieningspaneel opsturen ter reparatie. Ben benieuwd...
*sowieso
Ik ben benieuwd hoe snel het gaat. Hoop niet dat het weken duurt. Reparatie is misschien sneller dan een vervangende module.DonJunior schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:02:
[...]
Krijg je niet gewoon een nieuwe module? Precies wat @TWFpa2Vs zegt, ben je nu weken je auto kwijt en dus een vervanger of niet?
Ze dachten eerst dat ik zonder die module ook wel kon rijden. Ik denk het niet, dus we krijgen vervangend vervoer.
Welke accu is dit? De 58?TWFpa2Vs schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:21:
[Afbeelding]
Zonnetje is ook voor het bereik weer gunstig, bijna alleen maar snelweg 110 op ACC en nog wat file helaas. Weggereden met 100%.
396km*15.6kWh/100km/0.87=71kWh
=> 82kWh bruto batterij
Ah, die ga ik onthouden.AndRo555 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:06:
[...]
396km*15.6kWh/100km/0.87=71kWh
=> 82kWh bruto batterij
Was even benieuwd of iemand met een 58kwh ook maar ooit in de buurt gaat komen van de 400km. Op dit moment is het hier na 300km echt wel voorbij, al rij ik dan de accu natuurlijk niet compleet tot 0 leeg.
Mits de condities daarvoor goed zijn gaat dat zeker. Maar dan is en de temperatuur goed, en de route leent zich er voor. Maar die condities zijn zelden 400km achtereen zo.krakendmodem schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:09:
[...]
Ah, die ga ik onthouden.
Was even benieuwd of iemand met een 58kwh ook maar ooit in de buurt gaat komen van de 400km. Op dit moment is het hier na 300km echt wel voorbij, al rij ik dan de accu natuurlijk niet compleet tot 0 leeg.
Vandaag met de 58kWh batterij, ideale condities en geen snelweg:
:strip_exif()/f/image/4b0fpS5eKCW4u1TyVQv78Jtk.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou net over de 500km moeten geven voor een volle batterij. Maar snelweg, regen en warmer/kouder maken dat dat uiteraard niet realistisch is.
[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 12-05-2024 21:25 ]
Maar ID.3 of ID.4? ik rij zelf die laatste namelijk 😁AndRo555 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:24:
[...]
Mits de condities daarvoor goed zijn gaat dat zeker. Maar dan is en de temperatuur goed, en de route leent zich er voor. Maar die condities zijn zelden 400km achtereen zo.
Vandaag met de 58kWh batterij, ideale condities en geen snelweg:
[Afbeelding]
Zou net over de 500km moeten geven voor een volle batterij. Maar snelweg, regen en warmer/kouder maken dat dat uiteraard niet realistisch is.
58kWh is altijd een ID.3 tenzij je in de USA woont 😉TWFpa2Vs schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:34:
[...]
Maar ID.3 of ID.4? ik rij zelf die laatste namelijk 😁
wist ik niet dacht dat er ook een 4 was met kleiner accu pakketAndRo555 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:37:
[...]
58kWh is altijd een ID.3 tenzij je in de USA woont 😉
Klopt niet. Ik rij in België met de 58kWh ID4 (Pure Performance).AndRo555 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:37:
[...]
58kWh is altijd een ID.3 tenzij je in de USA woont 😉
US import? De 52kWh netto / 55kWh bruto versie noemt namelijk pure performance bij de ID.4 in Europa.Riyu schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:29:
[...]
Klopt niet. Ik rij in België met de 58kWh ID4 (Pure Performance).
Wikipedia: Volkswagen ID.4While the smaller battery holds an energy content of 55 kWh, of which 52 kWh are made available to the user, the larger pack comes in at 82/77 kWh. A model with a 62 kWh gross, 58 kWh net battery pack was released for the North American market in 2022
Oooow vergeet wat ik zei. Geen US import, gewone lease. 52kWh idd. Zondagavond, het is warm buiten, je weet wel…AndRo555 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:46:
[...]
US import? De 52kWh netto / 55kWh bruto versie noemt namelijk pure performance bij de ID.4 in Europa.
[...]
Wikipedia: Volkswagen ID.4

De dealer die dat bij mij deed kom ik inmiddels niet meer...DonJunior schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:01:
[...]
Ik heb 3x terug moeten bellen omdat ze mij zouden terug bellen en dat niet hebben gedaan. Uiteindelijk mag ik maandag op express langskomen (d.w.z kom maar langs en dan kijken we of we tijd hebben)
Maandag meer info
Heb een andere gevonden. Want mijn auto had weer iets van 5000 km gereden sinds ze laatst ie laatst bij een dealer is geweest. Dus verzon ie even een nieuw defect: mijn achteruitrijsensoren doent het niet meer...
Deze dealer begon tijdens het maken van een afspraak zelf meteen over het feit dat er twee terugroepacties open staan voor mijn auto en dat ze die graag direct verhelpen. Accutest kon ik een keer voor langskomen, indien nodig konden ze dan alvast onderdelen bestellen. En de update en reparatie daar hebben ze in juni tijd voor.
Heb ze meteen maar een rits andere probleempjes doorgespeeld zodat ze die meteen mogen oplossen. Incluus de reeds een jaar gebroken puddle lights.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Oh ja, die heb ik ook nog ja.. maar dat boeit me nog het allerminst. Daar ga ik echt geen afspraak voor maken.Ultraman schreef op maandag 13 mei 2024 @ 00:18:
[...]
...Incluus de reeds een jaar gebroken puddle lights.
Dit kost me allemaal al tijd genoeg zo.
Voordeel van de huidige VW dealer is juist dat ze zo lekker dichtbij zitten en ik op de fiets terug naar huis kan voor korte onderhoudsbeurten.
Mja ze hebben het wel gewoon super druk..
*sowieso
244 / 61 * 100 = 400 (exact)AndRo555 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:24:
Je denkt verkeerd om. Je accu is meer dan halfvol, dus je mag de GOM waarde niet met 2 vermenigvuldigen.
58/10.9*100 = 532km.ikweethetbeter schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:41:
[...]
244 / 61 * 100 = 400 (exact)
Je denkt verkeerd om. Je accu is meer dan halfvol, dus je mag de GOM waarde niet met 2 vermenigvuldigen.
Zoals ik al aanhaalde, niet realistisch om 500km achter elkaar dergelijke ritten te doen.
Ik heb sinds gisteren exact hetzelfdeDonJunior schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:03:
[...]
hahaha ja begrijpelijk maar gisteren een ontdekking gedaan en het lijkt wel degelijk een hardware probleem te zijn. Als ik namelijk de temperatuur naar beneden wil bijstellen via de passagierskant dan gaat de stoelverwarming van de bijrijder aan.
Dat gebeurt normaliter alleen als je zowel blauw als rood tegelijkertijd indrukt op de touch knoppen onder het display.
Het lijkt er dus op dat de rode 'touch' knop aan de passagierszijde dit euvel veroorzaakt als het warm is. Alsof het plastic uitzet in de hitte en vervolgens automatisch de knop indrukt.
Vandaag maar eens bellen met de garage..
Op dit moment 3 problemen en geen garantie meer:
- "Parkeersensoren voor schoonmaken" melding. Ze zijn schoon maar doen het dus niet.
- Gebroken puddle lights
- Passagiersverwarming gaat uit zichzelf steeds warmer bij warm weer.
[ Voor 12% gewijzigd door RaymondD op 13-05-2024 11:59 ]
Je mag van je auto of bepaalde onderdelen denk ik best verwachten dat ze een realistische tijd meegaan. Ik zou het eerst daarop gooien.RaymondD schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde. Laat me weten of ze een oplossing hebben...
- "Parkeersensoren voor schoonmaken" melding. Ze zijn schoon maar doen het dus niet.
- Gebroken puddle lights
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Vandaag heeft de auto er een dagje gestaan. Met behulp van mijn filmpjes hebben ze besloten om het gehele scherm te gaan vervangen. Ik mag nu mijn auto ophalen en wachten op een nader te maken afspraak.RaymondD schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde. Laat me weten of ze een oplossing hebben...
- Gebroken puddle lights
Ik was overigens niet de enige vandaag met dit issue die binnen kwam.. en ze vertelde dat er mogelijk schermen op voorraad liggen, maar dat durfde ze niet met zekerheid te zeggen.
Ik houd je op de hoogte
*sowieso
Riep ik vorig jaar toch al tegen jeDonJunior schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:31:
[...]
Vandaag heeft de auto er een dagje gestaan. Met behulp van mijn filmpjes hebben ze besloten om het gehele scherm te gaan vervangen. Ik mag nu mijn auto ophalen en wachten op een nader te maken afspraak.
Ik was overigens niet de enige vandaag met dit issue die binnen kwam.. en ze vertelde dat er mogelijk schermen op voorraad liggen, maar dat durfde ze niet met zekerheid te zeggen.
Ik houd je op de hoogte
Boeide mij ook een jaar lang al niet inderdaad. Maar nu had ik zoiets van ben elke 3-4 maanden die auto kwijt omdat er weer iets is. In juni een tankklep, in oktober elke minuut tijdens rijden een biepbiepbiep met een willekeurige storing, een diagnose van de aandrijfas (die al sinds augustus aan het bonken was maar ik geen zin had om een afspraak te maken) en een bandenwissel, in januari een reparatie aan de aandrijfas en we hadden een software-update afgesproken. Nu in april langs geweest voor controle van accupakket, gelukkig half uurtje wachten maar en in juni ben ik de auto meerdere dagen kwijt voor de update.DonJunior schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:08:
[...]
Oh ja, die heb ik ook nog ja.. maar dat boeit me nog het allerminst. Daar ga ik echt geen afspraak voor maken.
Dit kost me allemaal al tijd genoeg zo.
Ik ben er wel klaar mee; ze lossen alles waar ik wat over te zeiken heb maar op.
Ja, bij mij heeft VW Vallei Nijmegen mij in oktober dus een akkoord laten geven op uit te voeren werkzaamheden die ze in januari zouden gaan uitvoeren. Daar stond op de aandrijfas, controle accupakket en de 3.0 ID Software-update. Daar kwam de pieperdepiep bij. Kom ik in januari daar... Oh dat van die piep elke minuut horen we nu voor het eerst. Denk niet dat we daar tijd voor hebben. Waarna ik terugkopte dat van dat probleem in oktober melding is gemaakt en toen de lijst met werkzaamheden is geaccordeerd; ergo: je wist het wel. Toen vroeg ik naar de software update en was het resoluut: nee, die staat niet in gepland. Is bovendien niet nodig, dat is maar een advies.Voordeel van de huidige VW dealer is juist dat ze zo lekker dichtbij zitten en ik op de fiets terug naar huis kan voor korte onderhoudsbeurten.
Mja ze hebben het wel gewoon super druk..
Toen werd ik pissig
Maar ik wilde wel van die klote piep elke minuut af. Dus ik heb hem de sleutels gegeven en ben gegaan.
En gedacht: laat die update maar zitten.
Vielen een maand geleden mijn achteruitrijsensoren weg... Andere garage gebeld, want naar Nijmegen ga ik niet meer. En die kwam gelijk zelf terug met de terugroepacties.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ook mindere ervaring met Vallei Nijmegen (1x geweest), terwijl Vallei Arnhem-Zuid (m'n vaste garage) juist in de regel wel oké is. Is toch dezelfde groep, maar niet dezelfde service blijkbaarUltraman schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:00:
[...]
Boeide mij ook een jaar lang al niet inderdaad. Maar nu had ik zoiets van ben elke 3-4 maanden die auto kwijt omdat er weer iets is. In juni een tankklep, in oktober elke minuut tijdens rijden een biepbiepbiep met een willekeurige storing, een diagnose van de aandrijfas (die al sinds augustus aan het bonken was maar ik geen zin had om een afspraak te maken) en een bandenwissel, in januari een reparatie aan de aandrijfas en we hadden een software-update afgesproken. Nu in april langs geweest voor controle van accupakket, gelukkig half uurtje wachten maar en in juni ben ik de auto meerdere dagen kwijt voor de update.
Ik ben er wel klaar mee; ze lossen alles waar ik wat over te zeiken heb maar op.
[...]
Ja, bij mij heeft VW Vallei Nijmegen mij in oktober dus een akkoord laten geven op uit te voeren werkzaamheden die ze in januari zouden gaan uitvoeren. Daar stond op de aandrijfas, controle accupakket en de 3.0 ID Software-update. Daar kwam de pieperdepiep bij. Kom ik in januari daar... Oh dat van die piep elke minuut horen we nu voor het eerst. Denk niet dat we daar tijd voor hebben. Waarna ik terugkopte dat van dat probleem in oktober melding is gemaakt en toen de lijst met werkzaamheden is geaccordeerd; ergo: je wist het wel. Toen vroeg ik naar de software update en was het resoluut: nee, die staat niet in gepland. Is bovendien niet nodig, dat is maar een advies.
Toen werd ik pissig
Maar ik wilde wel van die klote piep elke minuut af. Dus ik heb hem de sleutels gegeven en ben gegaan.
En gedacht: laat die update maar zitten.
Vielen een maand geleden mijn achteruitrijsensoren weg... Andere garage gebeld, want naar Nijmegen ga ik niet meer. En die kwam gelijk zelf terug met de terugroepacties.

1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ik heb een rare (maar positieve…?) ervaring met mijn id.4 1st. De laatste tijd laadt hij echt absurd snel op. Tikte nu zelfs de 175kw aan.
Kwam met 4% aan bij fastned en hij liep erg op. Laatst zat ik ook al boven de 150kw.
Dit zou hij toch niet moeten kunnen? (2021 model)
Kwam met 4% aan bij fastned en hij liep erg op. Laatst zat ik ook al boven de 150kw.
Na de 3.0 update en warm weer lijkt me dit normaal.Vinslo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:06:
Ik heb een rare (maar positieve…?) ervaring met mijn id.4 1st. De laatste tijd laadt hij echt absurd snel op. Tikte nu zelfs de 175kw aan.
Klopt, maar als de garage niet akkoord geeft is er weinig wat ik verder kan doen. In de winter helemaal geen last van gehad en toen was natuurlijk die update gedaan. Letterlijk de eerste warme dag komt het probleem weer terug.
@RaymondD
Voor vandaag complimenten aan VW Breda want ze heeft me echt goed en zo snel mogelijk geholpen.
Nu een huur auto mee, het scherm was op voorraad en kunnen ze morgen al inbouwen.
*sowieso
Morgen lange rit, maar eens van 18 tot 90% thuis geladen met m’n ID.3 first + en de km teller staat op 376 km. Helemaal tevreden mee, al > 3,5 jaar.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik had begrepen dat die update de max naar 135kw bracht.RaymondD schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:13:
[...]
Na de 3.0 update en warm weer lijkt me dit normaal.
Overigens zijn de laadzorgen niet over. Vorige week is het euvel verholpen dat hij slechts met 7kw laadde met ac laden. Toen deed hij het weer met 11kw. Nu staat hij weer op 7kw te laden
Heb je een GTX? Die zouden inderdaad tot 175kW in theorie moeten kunnen.Vinslo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:06:
Nee, een First Max. Gewoon RWD.AlphaRomeo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:58:
[...]
Heb je een GTX? Die zouden inderdaad tot 175kW in theorie moeten kunnen.
Lijkt erop dat er 1 fase mist. Kan ook aan de laadkabel of laadpaal liggen.Vinslo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:56:
[...]
Ik had begrepen dat die update de max naar 135kw bracht.
Overigens zijn de laadzorgen niet over. Vorige week is het euvel verholpen dat hij slechts met 7kw laadde met ac laden. Toen deed hij het weer met 11kw. Nu staat hij weer op 7kw te laden
Eens. Alleen voor de reparatie was het op elke AC laadpaal. Ook die bij VW zelf.RaymondD schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:49:
[...]
Lijkt erop dat er 1 fase mist. Kan ook aan de laadkabel of laadpaal liggen.
Nu nog niet op een andere kunnen testen, maar stemt niet hoopvol.
Bovendien laadt de andere auto (Model 3) wel met 11 op dezelfde lader.
Laden opnieuw gestart en hij laadt weer op volle snelheid.
Misschien had ik de kabel zelf niet goed erin gestopt dit keer. Wel typisch, maar hopelijk blijft het werken.
[ Voor 26% gewijzigd door Vinslo op 13-05-2024 22:07 ]
Dat ga je niet redden die 532kmAndRo555 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:45:
[...]
58/10.9*100 = 532km.
Zoals ik al aanhaalde, niet realistisch om 500km achter elkaar dergelijke ritten te doen.
10.9 is een erg zuinig verbruik en met mooi weer .
Als je onder de 15kw / 100km.rijdt zit je netjes.
Dus achteraan 300 tot 400km denk ik dat dan meer in de buurt komt.
Prima toch.Vinslo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:06:
Mijn auto laadt met 11 kw, terwijl ik in de app het vinkje "Verminderde laadstroom" aan het staan. Dit heb ik al een tijdje, terwijl het vroeger wel goed ging. De instellingen lijken niet goed te synchroniseren tussen app en auto. Iemand enig idee waar ik wat zou kunnen doen.
Als je het in de auto omzet (onder het kopje 'laden' en dan 'instellingen') werkt het dan wel?kisik schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:46:
Mijn auto laadt met 11 kw, terwijl ik in de app het vinkje "Verminderde laadstroom" aan het staan. Dit heb ik al een tijdje, terwijl het vroeger wel goed ging. De instellingen lijken niet goed te synchroniseren tussen app en auto. Iemand enig idee waar ik wat zou kunnen doen.
*sowieso
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar is er een trucje om permanent 12V op de aansluiting in de kofferbak te krijgen?
Jup: https://www.vwidtalk.com/...to-always-energized.1504/JB076 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:08:
Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar is er een trucje om permanent 12V op de aansluiting in de kofferbak te krijgen?
*sowieso
Knip
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 14-05-2024 14:56 . Reden: Dit mag in V&A (Overig)! ]
Ik heb een extra setje ID.3 velgen in het 'Vraag & Aanbod overig' forum te koop gezet omdat het blijkbaar hier niet mag. Maar volgens mij kijkt daar niemand dus ik zeg het even. Hoop dat dit wel mag.jeantje schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:37:
[mbr]Knip[/]
Overigens zijn mijn ID.3 problemen tot nu toe opgelost. Ik zit nu zelf met het feit dat alle laadpalen steeds bezet zijn en ik dus niet kan laden. Ik overweeg af en toe om toch weer terug te gaan naar een mild hybrid...
[ Voor 26% gewijzigd door jeantje op 14-05-2024 15:16 ]
@RaymondD Heb zojuist de auto weer mogen ophalen inclusief nieuw scherm! Helemaal top dus. Of het probleem daarmee is opgelost gaan we de komende dagen meemakenDonJunior schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:18:
[...]
@RaymondD
Voor vandaag complimenten aan VW Breda want ze heeft me echt goed en zo snel mogelijk geholpen.
Nu een huur auto mee, het scherm was op voorraad en kunnen ze morgen al inbouwen.
*sowieso
Rekening leasemaatschappij of op kosten van Volkswagen/PON?DonJunior schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:16:
[...]
@RaymondD Heb zojuist de auto weer mogen ophalen inclusief nieuw scherm! Helemaal top dus. Of het probleem daarmee is opgelost gaan we de komende dagen meemaken
..aangezien ze akkoord hebben moeten vragen aan de LM gok ik op kosten LM helaas (voor jou dan)RaymondD schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:20:
[...]
Rekening leasemaatschappij of op kosten van Volkswagen/PON?
*sowieso
Zeker, maar eerder werkte het wel in de app. Als ik in de auto de switch omzet, zie ik met een seconde of 10 in de app dat de laadsnelheid is verlaagd. Het is dus ook niet een verbindingsprobleem, want beiden kunnen ze met de back-end communiceren.DonJunior schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:55:
[...]
Als je het in de auto omzet (onder het kopje 'laden' en dan 'instellingen') werkt het dan wel?
Het wordt nog gekker, want als ik wegrijdt met de auto, wordt de switch in de auto wel omgezet naar "Verminderde laadstroom" (als ik dat eerder in de app heb gedaan). Alsof er iets wakker wordt door het wegrijden.
Ik heb in September 2023 een Pro Performance Business besteld (via lease). Oorspronkelijk zou die geleverd worden in februari. Uiteindelijk te horen gekregen dat hij de update kreeg naar het 2024 model (pro business). Eindelijk staat ie nu bij m'n garage te wachten op nummerplaten.
Wat blijkt: ze hebben enkel de motor (en infotainment) de update gegeven. Geen matrixlampen of automatische kofferbak zoals standaard in de pro business zit.. Nog mensen met vergelijkbare ervaring?
Wat blijkt: ze hebben enkel de motor (en infotainment) de update gegeven. Geen matrixlampen of automatische kofferbak zoals standaard in de pro business zit.. Nog mensen met vergelijkbare ervaring?
Ja, vrijwel iedereen hier heeft die ervaring. Je krijgt de configuratie zoals die op het moment van bestellen er is, tenzij er dus grotere dingen zijn aangepast zoals de motor of het infotainment, het hart van de auto zeg maar.Nexoez schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:23:
Ik heb in September 2023 een Pro Performance Business besteld (via lease). Oorspronkelijk zou die geleverd worden in februari. Uiteindelijk te horen gekregen dat hij de update kreeg naar het 2024 model (pro business). Eindelijk staat ie nu bij m'n garage te wachten op nummerplaten.
In mijn geval was het met de navigatie, ik heb schijnbaar 2 dagen besteld nadat je geen standaard navigatie meer in de auto kreeg dus ik mocht het bijbestellen (bij een GTX, moet je nagaan). Had nog mazzel met het grotere scherm, anders had ik dus een GTX gehad met een klein schermpje en zonder navigatie.
Als je op het moment van bestellen wel die Matrixlampen en kofferbak in de configuratie had zitten is het erg vreemd dat dit er niet in zit overigens. Maar hier in de prijslijst zie ik die opties niet staan in de configuratie van toen.
Ik vind het een rare actie van VW overigens om zo te blijven klooien met die uitrustingspakketten en verschillende motoren. Oke, die motoren snap ik nog wel, is gewoon een major update geweest van het platform maar mijn GTX is uit februari 2023 en is eigenlijk al weer verouderd, de nieuwe GTX is een seconde sneller naar de honderd en heeft 41 pk meer. Voelt toch niet leuk met een auto van een jaar oud.
Ps, net nog even gekeken maar als ik mijn auto configureer nu is hij toch weer 4k duurder dan een jaar geleden. Dacht juist dat de prijzen wat omlaag gingen tov afgelopen jaren?
[ Voor 4% gewijzigd door KaiseRRuby op 15-05-2024 10:18 ]
Bedankt voor deze vrij heldere uitleg! Nu, nieuwe motor en infotainment zijn natuurlijk ook al heel vet.KaiseRRuby schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:13:
[...]
Ja, vrijwel iedereen hier heeft die ervaring. Je krijgt de configuratie zoals die op het moment van bestellen er is, tenzij er dus grotere dingen zijn aangepast zoals de motor of het infotainment, het hart van de auto zeg maar.
In mijn geval was het met de navigatie, ik heb schijnbaar 2 dagen besteld nadat je geen standaard navigatie meer in de auto kreeg dus ik mocht het bijbestellen (bij een GTX, moet je nagaan). Had nog mazzel met het grotere scherm, anders had ik dus een GTX gehad met een klein schermpje en zonder navigatie.
Als je op het moment van bestellen wel die Matrixlampen en kofferbak in de configuratie had zitten is het erg vreemd dat dit er niet in zit overigens. Maar hier in de prijslijst zie ik die opties niet staan in de configuratie van toen.
Ik vind het een rare actie van VW overigens om zo te blijven klooien met die uitrustingspakketten en verschillende motoren. Oke, die motoren snap ik nog wel, is gewoon een major update geweest van het platform maar mijn GTX is uit februari 2023 en is eigenlijk al weer verouderd, de nieuwe GTX is een seconde sneller naar de honderd en heeft 41 pk meer. Voelt toch niet leuk met een auto van een jaar oud.
Ps, net nog even gekeken maar als ik mijn auto configureer nu is hij toch weer 4k duurder dan een jaar geleden. Dacht juist dat de prijzen wat omlaag gingen tov afgelopen jaren?
Ik maak me echter zorgen over de koffer. M'n vrouw is vrij klein, dus weet ik niet of ze die manueel dicht krijgt. Met zo'n elektronische koffer ging dat probleem zich niet stellen.
Oorspronkelijk zaten die lampen en koffer idd niet geconfigureerd.
Dan had je het probleem toch ook al toen je de auto oorspronkelijk configureerde?Nexoez schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:29:
[...]
Bedankt voor deze vrij heldere uitleg! Nu, nieuwe motor en infotainment zijn natuurlijk ook al heel vet.
Ik maak me echter zorgen over de koffer. M'n vrouw is vrij klein, dus weet ik niet of ze die manueel dicht krijgt. Met zo'n elektronische koffer ging dat probleem zich niet stellen.
Oorspronkelijk zaten die lampen en koffer idd niet geconfigureerd.
Zeker, maar te laat over nagedacht. Maar toen kwamen ze op de proppen dat in het nieuw model ging krijgen, dus niet meer over nagedacht 😅KaiseRRuby schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:06:
[...]
Dan had je het probleem toch ook al toen je de auto oorspronkelijk configureerde?
Yep, hier is die ervaring er ook.Nexoez schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:23:
Check als leaserijder goed of de catalogusprijs ook correct is. (ivm bijtelling die je betaald)
Was even benieuwd of meer mensen last hebben dat in de ID app de actieradius niet meer weergegeven wordt? Heb wel verbinding maar in het vakje waar de AR staat is nu alleen een streepje te zien.
Nee hier werkt het nog wel gewoon, ook de communicatie met de auto.Galvatron schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:17:
Was even benieuwd of meer mensen last hebben dat in de ID app de actieradius niet meer weergegeven wordt? Heb wel verbinding maar in het vakje waar de AR staat is nu alleen een streepje te zien.
Sorry voor de late reactie, werkt het ondertussen weer normaal of nog niet?kisik schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:05:
[...]
Zeker, maar eerder werkte het wel in de app. Als ik in de auto de switch omzet, zie ik met een seconde of 10 in de app dat de laadsnelheid is verlaagd. Het is dus ook niet een verbindingsprobleem, want beiden kunnen ze met de back-end communiceren.
Het wordt nog gekker, want als ik wegrijdt met de auto, wordt de switch in de auto wel omgezet naar "Verminderde laadstroom" (als ik dat eerder in de app heb gedaan). Alsof er iets wakker wordt door het wegrijden.
Hier vanochtend getest om de laadsnelheid via de app te verlagen (terwijl ik op kantoor zit en de auto aan een publieke laadpaal) en dit werkt naar behoren.
*sowieso
Gek, nu aan de oplader en geeft wel laadvermogen weer maar niet de actie radius nou ja straks maar even opnieuw installerenTWFpa2Vs schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:20:
[...]
Nee hier werkt het nog wel gewoon, ook de communicatie met de auto.
Trekt die dan de 12v accu niet leeg?
ik heb wel de "geoptimaliseerde accugebruik aan staan in de app, ik hoorde van de dealer dat dit voor de 12v accu is maar geen idee.
misschien dat jullie een antwoord hebben
Als het goed is, zou de auto zelf in de gaten hebben of de 12V accu leeg loopt en deze bijladen met behulp van de reguliere accu. Dit zou sinds de 3.0 update zijn. Voorheen liep inderdaad de 12V accu gewoon leeg maar voor zover ik begreep hebben ze dat gefixt.LucKoekkoek schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:49:
[...]
Trekt die dan de 12v accu niet leeg?
ik heb wel de "geoptimaliseerde accugebruik aan staan in de app, ik hoorde van de dealer dat dit voor de 12v accu is maar geen idee.
misschien dat jullie een antwoord hebben
Pin me er niet op vast.
*sowieso
Hier niet werkt goed.Galvatron schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:17:
Mogelijk eens naar je privacy instellingen kijken in menu auto.
Staat dat toevallig uit ?
Nope. Ook de max laadniveau wordt niet gehandhaafd. Staat overal (app, thuislokatie in auto en generiek in auto) op 80%, maar toch tot 90% geladen gisteren en dat alleen maar, omdat mijn vrouw de stekker eruit heeft gehaald (anders misschien 100%). De Battery care mode gaat ook niet automatisch aan valt me nu op. Dat zou toch wel vanzelf moeten nadat je een keer op 100% hebt geladen (Heb ik 2,5 week terug een keer gedaan)DonJunior schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:23:
[...]
Sorry voor de late reactie, werkt het ondertussen weer normaal of nog niet?
Hier vanochtend getest om de laadsnelheid via de app te verlagen (terwijl ik op kantoor zit en de auto aan een publieke laadpaal) en dit werkt naar behoren.
Ik doe het liever niet eigenlijk, maar misschien de auto een keer een reset geven......
[ Voor 5% gewijzigd door kisik op 16-05-2024 10:14 ]
zit je al wel op 3.2+?kisik schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:14:
[...]
Nope. Ook de max laadniveau wordt niet gehandhaafd. Staat overal (app, thuislokatie in auto en generiek in auto) op 80%, maar toch tot 90% geladen gisteren en dat alleen maar, omdat mijn vrouw de stekker eruit heeft gehaald (anders misschien 100%). De Battery care mode gaat ook niet automatisch aan valt me nu op. Dat zou toch wel vanzelf moeten nadat je een keer op 100% hebt geladen (Heb ik 2,5 week terug een keer gedaan)
Ik doe het liever niet eigenlijk, maar misschien de auto een keer een reset geven......
verwijder anders eens alle laad locaties in de auto.
Heb de zekering gewisseld en een koelbox aangesloten. maar eens kijken wat de auto doetDonJunior schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:15:
[...]
Als het goed is, zou de auto zelf in de gaten hebben of de 12V accu leeg loopt en deze bijladen met behulp van de reguliere accu. Dit zou sinds de 3.0 update zijn. Voorheen liep inderdaad de 12V accu gewoon leeg maar voor zover ik begreep hebben ze dat gefixt.
Pin me er niet op vast.
Ga je meten wat de 12V spanning doet tijdens het gebruik? Of ga je het er op gokken en als de accu leeg raakt een booster aansluiten? Ik ben heel benieuwd in ieder geval, want als de 12V accu niet leegloopt ga ik dit ook gebruiken.LucKoekkoek schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:38:
[...]
Hen de zekering gewisseld en een koelbox aangesloten. maar eens kijken wat de auto doet
Helaas heb ik mijn multimeter leeg, Maar ga het nu gewoon proberen een paar uur de koelbox te laten draaien. kijken of er een melding in de app of op het display komt.AlphaRomeo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:01:
[...]
Ga je meten wat de 12V spanning doet tijdens het gebruik? Of ga je het er op gokken en als de accu leeg raakt een booster aansluiten? Ik ben heel benieuwd in ieder geval, want als de 12V accu niet leegloopt ga ik dit ook gebruiken.
heb wel een 2024 ID.4 weet niet of dat anders is.
Ook als de auto uitstaat? Ik weet uit ervaring bij de 2019 etron dat dit enkel gebeurt als de wagen aan staat.DonJunior schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:15:
[...]Als het goed is, zou de auto zelf in de gaten hebben of de 12V accu leeg loopt en deze bijladen met behulp van de reguliere accu. Dit zou sinds de 3.0 update zijn.
Al een hele tijd. Ik had vanmorgen al de enige lokatie verwijderd en verhip dat helpt.sl1000 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:38:
[...]
zit je al wel op 3.2+?
verwijder anders eens alle laad locaties in de auto.
Die laadlokaties hebben bij nooit gewerkt. Deze laadlokatie bij huis, heb ik er begin 2021 100 keer in gezet, waarna hij ook zo vaak weer verdween. Daarna nooit gebruik van gemaakt en er tot vanmorgen ook niet meer naar gekeken eerlijk gezegd.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.