Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 336 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:51
KingsCrown schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:46:
[...]

Nee, uiteraard niet over een lange periode. Maar bij de id4 heb ik ook bij goed weer de WLTP nooit gezien, laat staan met 20% ;)

Bij de E-UP kan je trouwens verbruik per rit terugzien in de app. Vreemd dat dit niet kan bij de iD.x.

[Afbeelding]
Leuk! Ja waarom dit ook niet in de app van de id.4 bijvoorbeeld zit snap ik ook niet.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 08:47
Taddeo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:26:
Vrijdag onze nieuwe ID4 Pure Limited afgehaald (52 kW, versie voor de Belgische markt met wat optiepakketten erop).

Vandaag al meteen er op uit voor een week in Duitsland, perfecte test om het elektrische rijden en laden gewoon te worden. Heel leuke rijervaring, ongelooflijk ontspannend.

Wat me wel opvalt: drie Tesla snelladers aangedaan vandaag, en bij alledrie maar snelheid tot 50 kWh gehaald. Ik heb steeds opgeladen van ongeveer 25% tot 80%. Het lijkt me dat de wagen wel meer aan kan, nee? Ligt het aan Tesla zelf, of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?
verder leegrijden, bij voorkeur onder de 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-08 02:27
Wilibrord schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:07:
Zijn er nog ID.(7) rijders die het gevoel hebben dat de outdoor temperatuur ruim onderschat wordt? Ik merk het al langer, maar vandaag bijvoorbeeld werd de hele dag door halstarrig 14-15°C aangegeven, terwijl het toch echt warmer was buiten.
Zou dat gevolgen hebben voor bepaalde systemen? Conditionering batterij bijvoorbeeld.
Ik alleszins niet. Maar het is tegenwoordig veel vochtiger als de afgelopen jaren. Dus het voelt warmer aan. Het was zaterdag 21gr. Maar je had eerder het idee dat het 25 of meer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Devke schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:21:
[...]

Leuk! Ja waarom dit ook niet in de app van de id.4 bijvoorbeeld zit snap ik ook niet.
Idd de app van de superb iv gaf meer info als de vw (id) app.

[ Voor 45% gewijzigd door MrSnowflake op 10-06-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Heeft trouwens iemand een idee hoe de ID.7 aan Home Assistant te koppelen? Ik heb al 2 integraties geprobeerd, maar geen auto te zien; terwijl inloggen wel werkt.

Ik zou nl graag meer controle hebben over het voorverwarmen van het interieur.

[ Voor 20% gewijzigd door MrSnowflake op 10-06-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 16:37
MrSnowflake schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:45:
Heeft trouwens iemand een idee hoe de ID.7 aan Home Assistant te koppelen? Ik heb al 2 integraties geprobeerd, maar geen auto te zien; terwijl inloggen wel werkt.

Ik zou nl graag meer controle hebben over het voorverwarmen van het interieur.
De integratie die ik gebruik is die van mede-Tweaker @mitchdc . Op dit moment loop ik daarbij tegen wat probleemjes aan (dependency dingetje van een onderliggende lib en het feit dat VW vindt dat mijn account iets te vaak tegen de api heeft gepraat...) maar over het algemeen werkt deze integratie goed. Overigens heb ik de integratie gebruikt bij een ID.3 en ID.4, ID.7 heb ik niet getest.

Te installeren via HACS.

[ Voor 5% gewijzigd door MJMaverick op 10-06-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
stelling schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:17:
Ik heb sinds ruim een week dat ik in de app mijn laadstatus van de auto niet meer zie. Het blokje is compleet verdwenen. De app wordt wel gesynchroniseerd, want ik krijg wel een melding als ik start met laden en als hij vol is. Ook het aanpassen van de instellingen werkt.

Hebben meer mensen dit probleem?
Yep, heb hetzelfde sinds ongeveer 10 dagen. Al paar keer doorgeklikt naar de websites om dan daar door alle opties te bladeren maar die geven mij allemaal de indruk dat het toch zou moeten werken tot nog ruim 2025 ... maar helaas...
Galvatron schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:54:
Had hetzelfde, app verwijderd van de telefoon en auto teruggezet naar fabrieksinstellingen. Daarna app weer geïnstalleerd, auto gekoppeld en alles deed het weer. Heb daarna m’n diensten weer geactiveerd en….(tromgeroffel)..kreeg ineens extra (gratis) diensten en m’n contract ging van tot 2025 naar 2026. In het menu heb ik nu spelletjes, wagenservice, etc. Wellicht een update die niet lekker is afgerond maar weer helemaal blij.
Heb App ook al eens verwijderd en teruggezet maar dat mocht niet baten. Zal eens uitzoeken hoe ik de auto terug naar 'fabrieksinstellingen' kan brengen.. lijkt me veel werk voor iets dat eigenlijk niet stuk was =/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:26
Boy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:51:
Ik heb zojuist op weg naar huis de navigatie van het systeem zelf aangezet en hij gaf wel duidelijk aan dat ik moest gaan laden. Iets waar ik normaal ABRP icm Tronity voor gebruik.

Nu dat in 3.x een stuk beter lijkt te werken, neig ik ernaar om deze zomer deze eens te proberen op weg richting Frankrijk.

Iemand de laatste stand nog getest en vergeleken met ABRP?
Beetje laat, maar ik ben vorige week (30 mei t/m 2 juni) naar Frankrijk geweest. Route gepland met ABRP, maar op de interne navigatie gereden. Eindbestemming ingeplugd en het verder laten uitzoeken. Kwam redelijk overeen met ABRP.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taddeo
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 19:49
TWFpa2Vs schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:35:
[...]

verder leegrijden, bij voorkeur onder de 10%
Ik heb hem zonet eens leeggereden tot 6%, maar geen verschil, 50 à 52 kWh en niet meer. Zou het aan de Tesla charger liggen, een instelling in de wagen of vraag ik toch best eens na bij de garage? De wagen zelf geeft als snellaadcapaciteit 110 kWh aan...

[ Voor 7% gewijzigd door Taddeo op 10-06-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48

Boy

www.byoscoop.nl

Ben.Hahlen schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:49:
[...]

Beetje laat, maar ik ben vorige week (30 mei t/m 2 juni) naar Frankrijk geweest. Route gepland met ABRP, maar op de interne navigatie gereden. Eindbestemming ingeplugd en het verder laten uitzoeken. Kwam redelijk overeen met ABRP.
Dat klinkt goed! Zo een lange tijd Android Auto gebruiken merk ik dat m'n telefoon ook wel lange tijd warm is, en constant aan de lader voor 14 uur...zou fijn zijn als dat minder kan

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
ID 7 zou vandaag geleverd worden. Krijg alleen dit bericht van de dealer ‘Wij krijgen van de importeur onderstaand bericht:
Auto staat in banking en wacht op laatste onderdelen, helaas kunnen wij niet zien hoe lang dit nog duurt en welke onderdelen dit zijn
.’ Banking? Mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:34
Taddeo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Ik heb hem zonet eens leeggereden tot 6%, maar geen verschil, 50 à 52 kWh en niet meer. Zou het aan de Tesla charger liggen, een instelling in de wagen of vraag ik toch best eens na bij de garage? De wagen zelf geeft als snellaadcapaciteit 110 kWh aan...
Had 17% laatst en haalde 105kwh bij een fastnet oplader. Zou inderdaad aan de Tesla charger kunnen liggen of aan de auto. Check wel even na 1-2 minuten want charger begint langzaam, gisteren begon deze met 48kwh, na 15 seconde op 68kwh en schoot toen door naar 105kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:19
ChrisRobinson schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:28:
ID 7 zou vandaag geleverd worden. Krijg alleen dit bericht van de dealer ‘Wij krijgen van de importeur onderstaand bericht:
Auto staat in banking en wacht op laatste onderdelen, helaas kunnen wij niet zien hoe lang dit nog duurt en welke onderdelen dit zijn
= nagenoeg afgewerkt aan de kant gezet, tot de missing parts kunnen geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisRobinson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
Cloclo100 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:33:
[...]

= nagenoeg afgewerkt aan de kant gezet, tot de missing parts kunnen geïnstalleerd worden.
Ah, dank! Kan dus nog weken duren, afhankelijk van de missing parts ;). Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:03

AlphaRomeo

FP PowerMod
Taddeo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:10:
[...]
Ik heb eenzelfde probleem gemeld met mijn ID.5 ergens een aantal pagina's terug. Een andere gebruiker herkende zich er ook in, terwijl een aantal anderen dat weer niet deden. Het zou best kunnen dat (een aantal) Tesla SuC's niet-Tesla's afknijpen.

Zie hier: AlphaRomeo in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
En hier: AlphaRomeo in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Aanvulling voor dit topic van een ID4 rijder
Sinds oktober 2023 rijdend met een VW ID4 Pro Performance (modeljaar 2024) 77kwh/150kW en ID software 3.5 (vanaf aflevering). (onderstaande verbruikerscijfers zijn met 19inch winter en zomerbanden)
km: 12.784
kWh/100km: 19.2 (gemiddelde range van zo 400 kilometer)
gemid km/h: 61

Geen problemen met de auto. Software is snel/app werkt altijd prima. Met snelladen niet echt hoge pieken (+150kW) meestal zo rond de 130kW p/u maar vooral de hoge laadsnelheid bij +50% vallen op. Ik heb wat sessies bijgehouden en bij 72% laadt de auto nog met 89kW p/u. Zeer netjes dus.

Ik kan de meerprijs voor de elektrisch verstelbare stoelen met massagefunctie aanbevelen. Heerlijk voor de lange afstanden. De 204PK wendt wel erg snel, en ik kan mij voorstellen dat de 286PK net wat beter past bij een vlotte rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Galvatron schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:32:
[...]

Had 17% laatst en haalde 105kwh bij een fastnet oplader. Zou inderdaad aan de Tesla charger kunnen liggen of aan de auto. Check wel even na 1-2 minuten want charger begint langzaam, gisteren begon deze met 48kwh, na 15 seconde op 68kwh en schoot toen door naar 105kwh.
telkens zelfde tesla supercharger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:34
TWFpa2Vs schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:41:
[...]

telkens zelfde tesla supercharger?
Was Fastned charger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 16:14
deroby schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:52:
[...]

Yep, heb hetzelfde sinds ongeveer 10 dagen. Al paar keer doorgeklikt naar de websites om dan daar door alle opties te bladeren maar die geven mij allemaal de indruk dat het toch zou moeten werken tot nog ruim 2025 ... maar helaas...

[...]

Heb App ook al eens verwijderd en teruggezet maar dat mocht niet baten. Zal eens uitzoeken hoe ik de auto terug naar 'fabrieksinstellingen' kan brengen.. lijkt me veel werk voor iets dat eigenlijk niet stuk was =/
Ik had ook dit probleem. Bleek dat ik niet alle diensten had geactiveerd. Dacht dat We Connect Plus voldoende was maar moest ook We Connect activeren. Daarna werkte het weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlXK3RqJjCMP9wIhTTEpGqozhQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXXnUS8MLXS0pvLp6fuXMEtz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Van de week een proefrit in een ID.7 nog tips waar ik op moet letten om er een goed gevoel bij te krijgen? Ik kom van een Octavia uit '21 en heb in zo'n beetje alle auto's in dit segment al een proefrit gereden (althans wat mij leuk lijkt).

[ Voor 5% gewijzigd door True op 10-06-2024 23:32 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
True schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:29:
Van de week een proefrit in een ID.7 nog tips waar ik op moet letten om er een goed gevoel bij te krijgen? Ik kom van een Octavia uit '21 en heb in zo'n beetje alle auto's in dit segment al een proefrit gereden (althans wat mij leuk lijkt).
Of je hem niet te groot vindt. Zeker op grote parkings kan hij nogal breed en lang zijn, hij steekt overal uit. Kijk ook of je de elektrische ventilatieroosters iets vind, ik vind dat er functionaliteit aan ontbreekt. Ze zijn elektrisch, waarom kan ik dan geen presets definieren? Voor de rest zalige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
ChrisRobinson schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:28:
Dat is ook tijkelijk laat. De dealer wist een week geleden ook al dat de auto er niet zou geraken op tijd... maar ja vw garages zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
MJMaverick schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:46:
[...]

De integratie die ik gebruik is die van mede-Tweaker @mitchdc . Op dit moment loop ik daarbij tegen wat probleemjes aan (dependency dingetje van een onderliggende lib en het feit dat VW vindt dat mijn account iets te vaak tegen de api heeft gepraat...) maar over het algemeen werkt deze integratie goed. Overigens heb ik de integratie gebruikt bij een ID.3 en ID.4, ID.7 heb ik niet getest.

Te installeren via HACS.
Die heb ik al geprobeerd... nu nog pas de 0.2.2. Bedankt iig. Mss mitch eens contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taddeo
Galvatron schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:32:
[...]

Vanavond eens bij Ionity geprobeerd, ook daar een opvallende plafonnering tot 50 kWh, zeer merkwaardig. Ik heb de garage al eens gemaild of zij weten of ik iets over het hoofd zie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:45
Taddeo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 03:06:
[...]

Vanavond eens bij Ionity geprobeerd, ook daar een opvallende plafonnering tot 50 kWh, zeer merkwaardig. Ik heb de garage al eens gemaild of zij weten of ik iets over het hoofd zie.
Ik kan me ergens herinneren dat de Pure versie met de 52KW accu gelimiteerd is tot 50KW snelladen.
Weet niet precies welke uitvoering je hebt?

edit: zie nu dat je een Pure-limited hebt.
als je op volkswagen.be, onder de configurator naar de volledige uitrusting kijkt, zie je dat laden inderdaad gelimiteerd is tot 50KW -> "Laadvermogen gelijkstroom (DC) 50 kW"

Softwarematig gecapped dus.

[ Voor 22% gewijzigd door sl1000 op 11-06-2024 09:39 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taddeo
sl1000 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:28:
[...]

Ik kan me ergens herinneren dat de Pure versie met de 52KW accu gelimiteerd is tot 50KW snelladen.
Weet niet precies welke uitvoering je hebt?

edit: zie nu dat je een Pure-limited hebt.
als je op volkswagen.be, onder de configurator naar de volledige uitrusting kijkt, zie je dat laden inderdaad gelimiteerd is tot 50KW -> "Laadvermogen gelijkstroom (DC) 50 kW"

Softwarematig gecapped dus.
Aha, bedankt om het mysterie op te helderen!

Dat is iets waar je natuurlijk niet op let als elektrisch geheel nieuw voor je is. Je zou net denken dat een hogere laadsnelheid de kleinere batterij kan compenseren. Benieuwd wat de gedachtegang achter deze inperking is, maar goed, er zal wel een verkoopslogica achter zitten. En vermoedelijk weinig mogelijkheid om de cap op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Taddeo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Dat is iets waar je natuurlijk niet op let als elektrisch geheel nieuw voor je is. Je zou net denken dat een hogere laadsnelheid de kleinere batterij kan compenseren. Benieuwd wat de gedachtegang achter deze inperking is, maar goed, er zal wel een verkoopslogica achter zitten. En vermoedelijk weinig mogelijkheid om de cap op te heffen.
ik weet een setting in de auto welke alleen met een ODB2-dongle (OBDELEVEN) te vinden is, welke de maximale laad-snelheid aangeeft. 50/100/ongelimiteerd.
ik weet alleen niet of het aanpassen van deze setting daadwerkelijk wat doet.
is het wellicht ook mogelijk om via de VW website een "upgrade" van de laadsnelheid te kopen? (zou me niets verbazen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:09
Zou er dan niet gewoon een ander type BMS tussen geplaatst worden? Dat de ID Pure naast een kleinere accu ook een ander type BMS heeft die maar tot 50kW gaat.
Ter illustratie een e-golf gaat ook maar tot 40kW DC laden.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DonJunior schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:41:
Zou er dan niet gewoon een ander type BMS tussen geplaatst worden? Dat de ID Pure naast een kleinere accu ook een ander type BMS heeft die maar tot 50kW gaat.
Ter illustratie een e-golf gaat ook maar tot 40kW DC laden.
Zou goed kunnen. Maar ik kan me ook voorstellen dat VW via de shop een upgrade verkoopt.
Deden ze in het verleden ook voor de Skoda, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001

Termy

valt er nog wat te fragge?

Dat een kleinere batterij trager laadt is niet gek. Maar zoveel kleiner dan die in m'n ID.3 is het ook weer niet en ik ga wel tot 100+.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik rijd nu een weekje met deze wagen: ID.5 Pro Business 77 kWh 210 kW (286 pk) (nieuw 2024 model)

Leuke ervaring, toffe wagen. De verhoogde remafstand door het extra gewicht is een beetje wennen. Ook is de auto best breed.

Negatief punt: geen bereik. Rijden op de snelweg gaat als volgt:
- display geeft aan dat je 300km kan rijden
- rij 20 kilometer
- display geeft aan dat je nog 255km kan rijden :+

Op zich niks verrassend natuurlijk, maar is echt nog niet OK deze wagens op dit vlak.
Verder is deze wagen voor particulieren helemaal onbetaalbaar, gelukkig betaalt mn werkgever de 58K (met voorwaarden...)

Dus al bij al kan ik niet klagen.

edit: 58K is de particuliere prijs en niet wat de werkgever betaalt, maar toch ... :-)

[ Voor 7% gewijzigd door SideShow op 11-06-2024 14:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:03

AlphaRomeo

FP PowerMod
@SideShow

offtopic:
Hier een particulier die zo'n wagen dus wel gewoon betaald heeft, wel met de kop er af, en er lopen hier meer mensen rond. Voor een deel is dat ook gewoon een rekensom, want je bespaart op brandstof en wegenbelasting behoorlijk waardoor de auto ook 8-10k duurder mag zijn dan een gelijkwaardige brandstofauto.

Maar het probleem dat jij benoemt van het bereik ken ik totaal niet. Zou het kunnen zijn dat de auto nog een beetje moet wennen aan je rijstijl? In mijn ervaring wordt de schatting bepaald op je verbruik over de afgelopen periode. Als je toevallig een week veel binnendoor hebt gereden en dan ineens de snelweg op blaast met 140, krijg je inderdaad precies wat je ziet. Mijn vorige benzineauto deed dat niet anders trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 09:01
Inderdaad, mij Corsa dieseltje geeft ook 1.000km range aan als ik ben gaat tanken. Met veel moeite kom ik aan de 700 in de realiteit.

Edit: ik heb vorige week een ID3 Pro Performance Business besteld. Levering in de garage zou voor half september tot half oktober zijn, dus voorlopig hebben ze de einddatum van aflevering op half november gezet.

[ Voor 44% gewijzigd door UglyDinosaur op 11-06-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deroby
ralphdavidvdb schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:28:
[...]
Ik had ook dit probleem. Bleek dat ik niet alle diensten had geactiveerd. Dacht dat We Connect Plus voldoende was maar moest ook We Connect activeren. Daarna werkte het weer.
Hmm.. in mijn geval heb ik enkel "We Connect Start" !?!?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_CDTbsqSSgGJG9O3HuYG0y9gOc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/thIBlznLf2nyqxHPhF3w3iB3.png?f=user_large

Het is een company lease (via KBC) dus ik vermoed dat Start het enige is dat ik ga kunnen krijgen :X
Dat gezegd zijnde, als ik daar op [Meer Informatie] klik dan lees ik
We Connect Start bevat voor jouw auto ID.4 Pro Performance:

Laden
Klimatisering
Online verkeersinformatie
Laadstations
Online kaartupdate
Online reisdoel en route importeren
Parkeerplaatsen
Webradio
Online routeberekening
Vertrektijden
Online spraakbediening
En als ik doorklik op laden dan staat daar
Je kunt een laadsessie met de Volkswagen-app op afstand aansturen.
Niet dus :/

---

Oh fun, als ik op de bestelknop van "We connect Plus" klik dan krijg ik daar als aanbieding 2 jaar voor 0 euro ?!

De grap is wel: (Zoek de 7 verschillen!)
We Connect Plus bevat voor jouw auto ID.4 Pro Performance:

Laden
Klimatisering
Online verkeersinformatie
Laadstations
Online kaartupdate
Online reisdoel en route importeren
Parkeerplaatsen
Webradio
Online routeberekening
Vertrektijden
Online spraakbediening
Online bijzondere reisdoelen zoeken
en ja, "Online bijzondere reisdoelen zoeken" is misschien wel handig, maar om dat nu als differentiator te hebben tussen Start en Plus?!?

Anyway, besteld. Ben eens benieuwd of dit verschil gaat maken; zal het wel effe tijd moeten geven... Zo niet bestel ik er later deze week de 'gewone' We Connect nog eens bij... (is ook 0 euro)

Toch maar rare manier van werken zulle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
SideShow schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:34:
[..]

Negatief punt: geen bereik. Rijden op de snelweg gaat als volgt:
- display geeft aan dat je 300km kan rijden
- rij 20 kilometer
- display geeft aan dat je nog 255km kan rijden :+

Op zich niks verrassend natuurlijk, maar is echt nog niet OK deze wagens op dit vlak.[..]
Sorry maar dit vind ik zo'n rare opmerking, hoezo is niet nog niet OK met deze wagens?
De auto toont de verwachting van het aantal kilometers dat je kan rijden over het gemiddelde verbruik sinds start.
Als jij als een debiel op het pedaal gaat staan, ja dan vliegt je range omlaag.
Dat is bij mij Giulietta van 2013 niet veel anders. Maar serieus. Als ik een middagje snelweg doe met de Giulietta op cruisecontrol, dan kan 1000 kilometer rijden volgens de GoM. Vervolgens pak ik een weggetje achteraf mee en dan is er van die 1000 nog 600 over in 10 minuten.

Idem met de ID.x wanneer ik rustig naar het werk rijdt dan klopt de GoM aardig. Ga ik daarna door de binnenstad banjeren dan zakt de range in als een plumpudding.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

DonJunior schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:31:
[...]

Sorry maar dit vind ik zo'n rare opmerking, hoezo is niet nog niet OK met deze wagens?
De auto toont de verwachting van het aantal kilometers dat je kan rijden over het gemiddelde verbruik sinds start.
Als jij als een debiel op het pedaal gaat staan, ja dan vliegt je range omlaag.
Dat is bij mij Giulietta van 2013 niet veel anders. Maar serieus. Als ik een middagje snelweg doe met de Giulietta op cruisecontrol, dan kan 1000 kilometer rijden volgens de GoM. Vervolgens pak ik een weggetje achteraf mee en dan is er van die 1000 nog 600 over in 10 minuten.

Idem met de ID.x wanneer ik rustig naar het werk rijdt dan klopt de GoM aardig. Ga ik daarna door de binnenstad banjeren dan zakt de range in als een plumpudding.
Hey hey, rustig :-) Ik ben geen debiel en rijd gewoon aan 125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
deroby schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:54:
[...]

...

Het is een company lease (via KBC) dus ik vermoed dat Start het enige is dat ik ga kunnen krijgen :X

[...]

...

Anyway, besteld. Ben eens benieuwd of dit verschil gaat maken; zal het wel effe tijd moeten geven... Zo niet bestel ik er later deze week de 'gewone' We Connect nog eens bij... (is ook 0 euro)

[tl;dr]Je moet We Connect volgens mij ook installeren, anders doet de Plus functionaliteit het niet in de auto[/tl;dr]

Het is inderdaad een ondoorzichtige manier van doen bij VW met betrekking tot We Connect. Eén van de redenen daarvoor is dat zo constant switchen van business model, en iedere beslissing die ze op dat vlak nemen niet doorzetten en/of weer aanpassen.

We Connect Start brengt je nauwelijks online functionaliteit (als ik het goed heb). Aangezien We Connect functionaliteit gekoppeld is aan jouw eigen VW account, in combinatie met jouw auto, heeft het feit dat je een leaseauto rijdt geen enkele impact. Ik rij al 20 jaar lang leaseauto's van VW en heb vanaf het moment dat VW het aanbood gebruik gemaakt van We Connect (of hoe de voorlopers ook heetten mochten).

In de ID auto's van VW die ik gereden heb (2x ID.3, 1x ID.Buzz en 1x ID.4) heb ik altijd zowel 'We Connect' als 'We Connect Plus' moeten activeren om de Plus functionaliteit te krijgen. Meestal deed ik dat door in de auto die apps in de shop te bestellen. Dit activeren was steeds gratis voor minimaal 2 jaar en de teller begon iedere activatie weer op 0, ook wanneer de auto eerst door iemand anders gereden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
SideShow schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:32:
[...]

ik gok dat je boordcomputer nog te weinig echte data heeft, en weer speelt natuurlijk ook een belangrijke rol naast snelheid. de GOM zit er hier niet vaak naast na behoorlijk wat kilometers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
[...]

Dit is inderdaad een vrij normale snelheid. Echter, bij auto neemt het verbruik erg toe wanneer de snelheid boven de 100 kmpu komt. Dit omdat de luchtweerstand kwadratisch toeneemt wanneer de snelheid toeneemt. Bij EV's lijkt dit effect mensen veel meer op te vallen (en wellicht is het effect ook groter dan bij ICE auto's, dat weet ik eerlijk gezegd niet). Je zou kunnen kijken wat het verbruik (en de GOM) aangeven wanneer je een langere periode 100 tot max 110 kmpu gaat rijden.

Dit gezegd hebbende, wanneer je gewoon lekker door wilt rijden en vaker/langer laden geen issue is, dan lekker rijden zoals je zelf wilt. Moet je trouwens sowieso doen :P .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55
Weer wat geleerd vandaag: ga niet de ruiten van binnen schoonmaken terwijl je in de wasstraat zit. Waarschijnlijk ging ik iets met mijn gewicht uit de stoel waardoor de parkeerrem erop ging, vervolgens ook de stuurbekrachtiging uit of misschien zelfs op slot(?). Niet veel later stond ik schuin in de wasstraat bijna tegen een borstel aan voordat ik met toeteren aandacht trok en de staat stil werd gelegd.

De auto dacht zelf dat er een aanrijding was en ging de nooddiensten bellen, dat heb ik naar mijn idee snel geannuleerd. Vervolgens redelijk makkelijk weer tussen de rails gekomen en mocht ik voor de 2e ronde door de straat. Tijdens de 2e ronde zag ik de politie aankomen en vrij vlot weer vertrekken na iemand van de wasstraat gesproken te hebben, dus ik zal wel niet snel genoeg de noodoproep geannuleerd hebben.

Gelukkig zelf geen schade aan zowel auto als wasstraat, maar ik heb geen idee wat ik beter had kunnen doen in mijn ID.3 op het moment dat de parkeerrem erop ging. Naar mijn weten kan je deze niet uitzetten zonder de rem goed in te drukken wat ik ook niet wilde doen op dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 21:29
Phyth0n schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:14:
Weer wat geleerd vandaag: ga niet de ruiten van binnen schoonmaken terwijl je in de wasstraat zit. Waarschijnlijk ging ik iets met mijn gewicht uit de stoel waardoor de parkeerrem erop ging, vervolgens ook de stuurbekrachtiging uit of misschien zelfs op slot(?). Niet veel later stond ik schuin in de wasstraat bijna tegen een borstel aan voordat ik met toeteren aandacht trok en de staat stil werd gelegd.

De auto dacht zelf dat er een aanrijding was en ging de nooddiensten bellen, dat heb ik naar mijn idee snel geannuleerd. Vervolgens redelijk makkelijk weer tussen de rails gekomen en mocht ik voor de 2e ronde door de straat. Tijdens de 2e ronde zag ik de politie aankomen en vrij vlot weer vertrekken na iemand van de wasstraat gesproken te hebben, dus ik zal wel niet snel genoeg de noodoproep geannuleerd hebben.

Gelukkig zelf geen schade aan zowel auto als wasstraat, maar ik heb geen idee wat ik beter had kunnen doen in mijn ID.3 op het moment dat de parkeerrem erop ging. Naar mijn weten kan je deze niet uitzetten zonder de rem goed in te drukken wat ik ook niet wilde doen op dat moment.
Gordel omhouden of ingeklikt houden, dan gaat hij niet in de noodstop toestand....

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
Taddeo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Even inpikken hierop. Rij zelf met een ID4 Pure 2024 model. Het snelladen met 100Kw was een optie hier. In praktijk haal ik meestal 112-115 bij lage batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Phyth0n schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:14:

Zie multitasken zorgt voor meer stress dan je lief is! Wat een ervaring pfff 😱🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
[...]

Te installeren via HACS.
Er lijkt een bug in de gebruikte lib te zitten en er zitten een heel aantal velden in de response van de VW api, die niet verwerkt werden, dus ik heb daar aanpassingen voor gedaan in die lib. Nu nog uitzoeken hoe ik die lib kan gebruiken in de hacs integration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
RaymondD schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:51:
[...]

Gordel omhouden of ingeklikt houden, dan gaat hij niet in de noodstop toestand....
Ah ja, maar die ging juist uit om beter bij de ramen te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Phyth0n schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Ah ja, maar die ging juist uit om beter bij de ramen te kunnen.
volgende keer 'm even in neutraal zetten als je dat wilt doen.
je krijgt dan een melding dat wegrolbeveiliging is uitgeschakeld of zoiets.
(de auto weet immers niet beter dan dat je uit wil gaan stappen en zet netjes de parkeerrem er op)

[ Voor 13% gewijzigd door sl1000 op 12-06-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:02

Flappiewappie

Hier nog meer

Nog tips voor een vaste laadklep?

Mijn gaat sinds maandag niet meer open. Pon Utrecht gebeld en die geven aan dat ze de laadklep forceren om te openen en dan nieuwe onderdelen bestellen. Beetje amateuristisch toch?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Flappiewappie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:40:

Mijn gaat sinds maandag niet meer open. Pon Utrecht gebeld en die geven aan dat ze de laadklep forceren om te openen en dan nieuwe onderdelen bestellen. Beetje amateuristisch toch?
Locking motor gaat stuk en dan gaat 'ie niet meer van het slot.
de mijne is ook pas vernieuwd. wat bij mij nog lukte was de klep een stukje indrukken en dan telkens de auto op slot doen en van het slot doen. uit eindelijk na een paar minuten deed de motor het een keertje en ging de klep open. Daarna gelijk de "oortjes" van het staafje wat de klep vasthoudt geknipt, zodat deze niet meer dicht kan. De klep moet je daarna met een stuk plakband dicht houden totdat de motor unit vervangen is.
Het ding vervangen ze als geheel, dus geen probleem dat je het staafje verknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Heb je in de achterbak achter de bekleding aan de rechterzijde gekeken voor de handmatige ontgrendeling?
Oh wacht, dat is voor de laadkabel. Heb je dit toevallig geprobeerd? YouTube: Fix, lid don't open VW ID.4

[ Voor 18% gewijzigd door theHoff op 12-06-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusa4
  • Nu online
pa2ra schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:19:
[...]

Volgens eerdere berichten zou preconditioning nooit komen, toch?
Skoda heeft 3.7 nu officieel aangekondigd incl. beschrijving:
https://www.skoda-auto.com/emobility/me-3-7-software-update

Pre-battery conditioning nog steeds in bespreking:
https://www.vwidtalk.com/.../1716488987854-png.34506/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
sl1000 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:40:
[...]

volgende keer 'm even in neutraal zetten als je dat wilt doen.
je krijgt dan een melding dat wegrolbeveiliging is uitgeschakeld of zoiets.
(de auto weet immers niet beter dan dat je uit wil gaan stappen en zet netjes de parkeerrem er op)
De auto stond in neutraal omdat hij door de wasstraat moet kunnen rollen, dus dat gaat niet helpen. Ik denk dat de andere tip van de gordel achter je dichtgeklikt houden zou werken, maar ik ga het er niet op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-09 22:03

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[...]

Te installeren via HACS.
Ik gebruik iobroker met nodeRed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
Phyth0n schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:16:
[...]

De auto stond in neutraal omdat hij door de wasstraat moet kunnen rollen, dus dat gaat niet helpen. Ik denk dat de andere tip van de gordel achter je dichtgeklikt houden zou werken, maar ik ga het er niet op wagen.
Sorry ik was wat te kort door de bocht. In het wagenmenu onder remmen zit een optie om de parkeerrem uit te schakelen. Da’s de wegrolbeveiliging waar ik het over had. Je krijgt dan ook een melding in het scherm achter je stuur. Deze optie kun je ook toevoegen aan het snel-menu als je in het infotainment van boven naar beneden swiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 16:14
deroby schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:54:
[...]

Hmm.. in mijn geval heb ik enkel "We Connect Start" !?!?
[Afbeelding]

[...]

En als ik doorklik op laden dan staat daar

[...]

Niet dus :/

---

Oh fun, als ik op de bestelknop van "We connect Plus" klik dan krijg ik daar als aanbieding 2 jaar voor 0 euro ?!

De grap is wel: (Zoek de 7 verschillen!)

[...]

en ja, "Online bijzondere reisdoelen zoeken" is misschien wel handig, maar om dat nu als differentiator te hebben tussen Start en Plus?!?

Bij mij werkte het pas weer toen ik alle drie de diensten had geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-08 09:38

Ook ooit hetzelfde gehad en ook niet met de servicelaptop te ontgrendelen.
Erg lastig als je 200km hebt gereden om een vrachtje af te leveren die alleen via de achterklep naar buiten kan.
Uiteindelijk heb ik iets gedaan wat bij een ICE auto ook altijd heeft gewerkt om de ECU fris en fruitig te krijgen.
De 12v accu los, enkele minuten wachten en de accu weer vast.
En warempel.. de klep deed het weer.
Helaas wel tig foutmeldingen op het scherm maar gelukkig verdwenen die weer na een keer rijden.

Hopelijk helpt dit ook voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 13:40
[...]

En dat is al teveel. Ga gewoon 100 rijden

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DonJunior
pa2ra schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:20:
[...]

En dat is al teveel. Ga gewoon 100 rijden
Op het profiel van @SideShow kun je zien dat hij in Roeselare woont. Ergo, Belgie. Waarom zou hij daar 100 moeten gaan rijden omdat wij in Nederland van die debiele regelgevers hebben?
Ik denk vooral dat men vooral zelf moet weten hoe hard/zacht hij zij moet rijden.
Ik rijd zelf 100 overal, maar dat is gewoon omdat ik dat zelf prettig vind. Ik gebruik juist mijn autoritten als momenten voor mezelf zodat ik de hektiek van thuis heel even kan laten voor wat het is. Heel even mijn eigen muziek en geen "Papa" gezeur aan mij hoofd. Begrijp me niet verkeerd, ik klaag niet over thuis. Alleen het momentje rust in de auto geniet ik wel heel erg van. Dus dan hoef ik niet heel hard te rijden want dan ben ik sneller op plaats van bestemming en moet ik weer de chaos in.

[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 13-06-2024 09:42 . Reden: iets vriendelijker gemaakt.. sorry ]

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
[...]

Te installeren via HACS.
Ik ga snel kijken om de versie problemen te fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15:43
mitchdc schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Top!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Als het goedis moet het nu weer werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15:43
mitchdc schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:24:
[...]

Als het goedis moet het nu weer werken!
Het werkt bij mij weer. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:04
DonJunior schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Heel even mijn eigen muziek en geen "Papa" gezeur aan mij hoofd. Begrijp me niet verkeerd, ik klaag niet over thuis. Alleen het momentje rust in de auto geniet ik wel heel erg van. Dus dan hoef ik niet heel hard te rijden want dan ben ik sneller op plaats van bestemming en moet ik weer de chaos in.
Ik zou dan alleen nog maar binnenwegen pakken, waar je 60-80km/uur mag rijden :+
Ben je tot bijna 2x zolang in je eigen relax bubbel voordat je thuis bent!

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-08 22:24
ID.3 first +
Ik ben benieuwd of de wijzigingen bij de Cupra Born ook vertaald worden naar de ID.3 2025 model: https://www.autoweek.nl/a...k-diverse-prijzen-omlaag/

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfanatic
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-06-2024
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 18-06-2024 09:00 . Reden: Dit is sluikreclame ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:39
Aanpassingen aan het exterieur is aanpassingen aan je bereik! Als die mud flaps aerodynamisch waren geweest, hadden ze erop gezeten ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Notna op 18-06-2024 09:01 . Reden: quote weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-08 22:24
Ik heb voor mijn ID.3 ruim 3 jaar geleden een rubberen mat voor de bagageruimte gekocht. Zelf opgehaald omdat ik toch in Aalsmeer moest zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Notna op 18-06-2024 09:01 . Reden: Quote weg ]

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mcmiles schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:03:
ID.3 first +
Ik ben benieuwd of de wijzigingen bij de Cupra Born ook vertaald worden naar de ID.3 2025 model: https://www.autoweek.nl/a...k-diverse-prijzen-omlaag/
Naar aanleiding van onderstaande:

https://topgear.nl/autoni...-id-3-nieuwe-update-2024/

Misschien wel handig om o.a de VW site de komende week/weken even in de gaten te blijven houden omdat daar nú nog niet alle wijzigingen doorgevoerd zijn, al leek het daar afgelopen middag wel even op (de door mij bestelde Full-Option Pro-S Business uitvoering die in week 41 pas geproduceerd gaat worden is helaas €400,- duurder geworden maar dat heb ik er graag voor over).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-06-2024 22:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ik heb van dit bedrijf destijds (2021) rubber matten voor de ID3 (zowel, voor- achter, als kofferbakmat) als ook de middenconsole beschermer gekocht.
Prima kerels, reageren snel op vragen (toen in ieder geval, geen idee hoe dat nu is)
Producten zijn ook wel van goede kwaliteit. De matten werken nog steeds meer dan prima. Ik maak ze altijd schoon met de hogedrukspuit in de wasboxen even afdrogen en weer door.

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 18-06-2024 09:01 . Reden: Quote weg ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
LittleKiller schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Aanpassingen aan het exterieur is aanpassingen aan je bereik! Als die mud flaps aerodynamisch waren geweest, hadden ze erop gezeten ;)
Dat is geen antwoord op de vraag toch?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Will_M schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:18:
[...]

[..] is helaas €400,- duurder geworden maar dat heb ik er graag voor over).
..dat snap ik niet? hoezo heb je het er graag voor over dat de auto duurder wordt?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
DonJunior schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:36:
[...]

Dat is geen antwoord op de vraag toch?
Je hoeft toch ook geen antwoord te geven om nieuwe inzichten te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
LittleKiller schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:34:
[...]

Je hoeft toch ook geen antwoord te geven om nieuwe inzichten te geven?
Wist je dat de kolibrie achteruit kan vliegen?

Nu vraag je jezelf wellicht af, waar slaat dit nou weer op?
Het is dan wel geen antwoord op de door jou gestelde vraag, maar misschien geef ik je hiermee wel een nieuw inzicht. .. je weet het niet. :+

Daarbij is het net zo relevant als jouw reactie op de vraag of een bedrijf een beetje goed aangeschreven staat.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhd
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-08 15:51

dhd

Vandaag deed ik nog eens een ID.4 configuratie op volkswagen.be. ik merkte dat nu ook op de Pro (RWD) configuratie een max DC charging speed geldt van 175 kW ipv 135 kW (voorheen was 175 kW enkel voorbehouden voor de GTX AWD) en dat het wltp rijbereik is gestegen naar 549 km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
mitchdc schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Thanks voor de interventie. Ik had zelf de lib al aangepast, maar ik was nog aan het uitzoeken hoe ik hem kon testen met jouw custom component. Gelukkig had een ander al een pull request gemaakt voor de lib.

Mijn id.7 werkt nu wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deroby
ralphdavidvdb schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:45:
[...]

Bij mij werkte het pas weer toen ik alle drie de diensten had geactiveerd.
Wel hier dus ook .. maf hoor dat Connect Plus niet gewoon alles van de onderliggende dingen aanbiedt..
Maar soit, APP werkt weer en nu kan ik zelfs spelletjes downloaden .. .alsof dat ding niet al traag genoeg is met louter de basis software ?!?!

Anyway, ik kan weer zien hoeveel er al in de batterij zit en heb nu zelfs een 'health report' maar opzoeken waar ie geparkeerd staat dat lukt op het eerst zicht nog niet... (de error boodschap zegt dat er mogelijk iemand anders mee aan het rijden is ... straks toch effe op de oprit gaan checken ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:41
deroby schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:04:
[...]

Anyway, ik kan weer zien hoeveel er al in de batterij zit en heb nu zelfs een 'health report' maar opzoeken waar ie geparkeerd staat dat lukt op het eerst zicht nog niet... (de error boodschap zegt dat er mogelijk iemand anders mee aan het rijden is ... straks toch effe op de oprit gaan checken ;) )
Als je meerdere profielen hebt gemaakt in de auto, kan je alleen de parkeerpositie zien wanneer je eigen profiel gekozen werd bij de laatste rit. En je moet in je profiel op de website toelaten dat locatiegegevens gedeeld worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 13:40
DonJunior schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Op het profiel van @SideShow kun je zien dat hij in Roeselare woont. Ergo, Belgie. Waarom zou hij daar 100 moeten gaan rijden omdat wij in Nederland van die debiele regelgevers hebben?
Ik denk vooral dat men vooral zelf moet weten hoe hard/zacht hij zij moet rijden.
Ik rijd zelf 100 overal, maar dat is gewoon omdat ik dat zelf prettig vind. Ik gebruik juist mijn autoritten als momenten voor mezelf zodat ik de hektiek van thuis heel even kan laten voor wat het is. Heel even mijn eigen muziek en geen "Papa" gezeur aan mij hoofd. Begrijp me niet verkeerd, ik klaag niet over thuis. Alleen het momentje rust in de auto geniet ik wel heel erg van. Dus dan hoef ik niet heel hard te rijden want dan ben ik sneller op plaats van bestemming en moet ik weer de chaos in.
ik zeg niks over verkeersregels. Het ging toch over verbruik? Nou, en dan is 100 km/h rijden gewoon echt veeeeeeel beter dan 120 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
pa2ra schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:05:
[...]

ik zeg niks over verkeersregels. Het ging toch over verbruik? Nou, en dan is 100 km/h rijden gewoon echt veeeeeeel beter dan 120 rijden.
in het verlengde hiervan: 80 rijden achter een vrachtwagen is extreem efficient. Maar het is natuurlijk wel een afweging in energie versus tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
pa2ra schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Je kan even goed 70 rijden op de autosnelwegen in België. Inderdaad efficiënt. Daar stopt het ook.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-08 14:49
Eind januari besteld, nu binnen in de garage om te laten inschrijven. Mijn nieuwe ID.7 wordt vrijdag geleverd, heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
briecht schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:46:
Eind januari besteld, nu binnen in de garage om te laten inschrijven. Mijn nieuwe ID.7 wordt vrijdag geleverd, heel benieuwd!
Ik hoop dat het beter gaat als bij mij.

Gisteren hele dag binnen om de 2de sleutel te koppelen en om naar het kinderslot te kijken dat een fout gaf. Ook hebben ze "een update uitgevoerd" op de hud, hij was 1x tijdens het rijden uit gegaan en kreeg hem niet meer gestart in die rit. Daarna werkte de hud wel gewoon weer. Maar ik verwacht dat hij niet random uitvalt. Ik hoop dat die verwachting niet onrealistisch is.

Alles leek in orde tot ik deze middag reed en werd vergast met een kinderslot foutmelding.

Daarna kreeg ik ook nog laadproblemen thuis. Na 2u insteken had hij maar 1kWh geladen. Geen erg dacht ik, efkes toerke doen en het zal zichzelf wel oplossen (ook al zou het niet mogen gebeuren, maar blijkbaar is dit het moderne vw), maar bij het vertrek op dat toerke wist de auto mij te verrassen met een foutmelding ivm het elektrosysteem. "Bezoek een werkplaats" aldus mijn nieuwe nog geen 2 weken oude id.7. Volgende week dan maar terug naar de garage voor de 3de keer dan in evenveel weken.

[ Voor 5% gewijzigd door MrSnowflake op 15-06-2024 22:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 16:10
schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:46:
Geniet ervan, ik heb inmiddels de eerste 800 km erop zitten. Super comfortabel, gelukkig geen foutmeldingen. Het verbruik is heel laag (vind ik) vergeleken met de Enyaq 60 die ik eerder reed. En TA werkt eindelijk weer zoals het zou moeten (bij de Enyaq moest ik het stuur schudden omdat hij lichte aanraking niet herkende).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uruz_VCXIe99JqRetP4UVVW3kHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqWlBVVRAQDZcZ7oBvMKaPsR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
EVfanatic schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:18:
Hey! Ik heb net een nieuwe ID.3 en zat naar was accessoires te kijken. Nu leek het erop dat Plugear veel ID 3 accessoires heeft.

Hebben mensen ervaring met de kwaliteit van hun producten?

Ik keek zelf naar deze deurgreep kappen om van het glanzende af te komen en hun spatlappen voor de ID 3.

https://www.plugear.com/p...er-set-abs-coating-4-pcs/

https://www.plugear.com/p..._mud-flaps-splash-guards/

Benieuwd naar jullie ervaring!
In 2021 daar rubberen matten gehaald voor de gehele auto. Zijn dikke prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 29-08 13:33
Tukker87 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 05:59:
[...]

Geniet ervan, ik heb inmiddels de eerste 800 km erop zitten. Super comfortabel, gelukkig geen foutmeldingen. Het verbruik is heel laag (vind ik) vergeleken met de Enyaq 60 die ik eerder reed. En TA werkt eindelijk weer zoals het zou moeten (bij de Enyaq moest ik het stuur schudden omdat hij lichte aanraking niet herkende).

[Afbeelding]
Dat is een bijzonder laag verbruik! Mooi hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DonJunior schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:37:
[...]

..dat snap ik niet? hoezo heb je het er graag voor over dat de auto duurder wordt?
Misschien niet helemaal correct verwoord, uiteraard had ik ook liever gezien dat de auto in z'n geheel goedkoper uit zou gaan vallen, maar ik bedoelde er mee te zeggen dat ik dat kleine meerbedrag wel over heb voor de hardware en firmware upgrades van het multimedia systeem en stuurwiel (en hopelijk ook de upgrade naar 230PK).

;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
juanpabloo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Dat is een bijzonder laag verbruik! Mooi hoor.
Het weer is goed. Zeker een mooi verbruik. Geniet hier ook lekker van. In de winter komen de 20'ers weer tevoor schijn.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:02

Flappiewappie

Hier nog meer

Netjes geholpen door Muntstad in Maarssen, die kregen hem open door er hard op te slaan (echt hard meppen/forceren). Meteen nieuwe stelmotor erin gezet. Pechhulp kon mij niet helpen (als ik met 5% lading ergens had gestaan waarschijnlijk wel door hem echt open te trekken).

Blijft een raar manco...

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:15
DonJunior schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:02:
[...]

Krijg je niet gewoon een nieuwe module? Precies wat @TWFpa2Vs zegt, ben je nu weken je auto kwijt en dus een vervanger of niet?
Na meer dan 5 weken zonder reparatie of nieuwe module mijn auto maar weer opgehaald..
Volgens de reperateur was de module niet kapot maar is het iets anders. Volgens mij is het onzin en is vervanging gewoon te duur. Kansloze garage is het. De auto is al sinds augustus kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 16:10
Devke schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:21:
[...]

Het weer is goed. Zeker een mooi verbruik. Geniet hier ook lekker van. In de winter komen de 20'ers weer tevoor schijn.
Het weer goed? Ik weet niet in welk deel van Nederland jij woont, maar ik hoef de planten geen water te geven de komende 3 seizoenen.

Zoals gezegd heb ik inmiddels wel ervaring met de Enyaq voor meerdere jaren. Dat de winter minder is, is bekend. Maar ik baal nog steeds een bereik van 540-560 km (omgerekend 100%). Dat vind ik meer dan netjes.
In de winter verwacht ik dat er 100 vanaf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:12
Flappiewappie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:47:
[...]

Netjes geholpen door Muntstad in Maarssen, die kregen hem open door er hard op te slaan (echt hard meppen/forceren). Meteen nieuwe stelmotor erin gezet. Pechhulp kon mij niet helpen (als ik met 5% lading ergens had gestaan waarschijnlijk wel door hem echt open te trekken).

Blijft een raar manco...
Ik maak me dan eerder zorgen over wat er met je auto gebeurt in een parkeergarage of afgelegen plaats als hard meppen genoeg is; of was het slot maar half/ deels geblokkeerd? Anders wordt het een nieuwe, schadevrije en onverzekerde manier van dingen ontvreemden uit de koffer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Devke
Een review van onze id.4 na 8 maanden rijden.

Wat een heerlijke auto. Als ik berichten in media lees dat de helft van de EV bezitters weer naar een benzine auto wilt dan snap ik daar werkelijk niks van. We zijn nu een goede 7000 kilometer verder. Geen enkele kilometer was vervelend. Sterker nog iedere kilometer is een genot nog.

Zijn er probleempjes geweest? Hmm ff denken. Wissers een x laten vervangen onder garantie. We konden de volgende dag daarvoor al direct terecht bij onze dealer. Navigatie is 1x uitgevallen maar was ook vrij snel weer terug. Een achterklep die niet altijd met de voet opent (zwiepen onder de auto met je voet). Maar dat is maar zelden.

Actieradius (100%-20%) gaat met dit weer naar werkelijk 400 kilometer rijden. In de winter meer richting 300 kilometer. Kosten technisch? Iets duurder in de verzekering tov onze vorige auto maar veel goedkoper in de wegenbelasting en brandstofkosten (50% goedkoper). We laden tegen 30ct/kWh.

Zou ik met de kennis van nu weer tot een aankoop overgaan? Volle 100% van Ja. Het is een prachtig stuk techniek. Is snel. Rust in de auto tijdens het rijden. Is het vervelend om te wachten tijdens snelladen bijvoorbeeld? Nee hoor. Ik ga dan vaak even de benen strekken. Tegen die tijd is de auto vol geladen. Bewegen en laden tegelijk. 2 vliegen in 1 klap.

Twijfelaars? Ga eens rijden. Neem een uitgebreide proefrit. Test. Vergeet vooral ook niet te genieten.

Wilde deze positieve ervaring toch eens delen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
Tukker87 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:29:
[...]

Het weer goed? Ik weet niet in welk deel van Nederland jij woont, maar ik hoef de planten geen water te geven de komende 3 seizoenen.

Zoals gezegd heb ik inmiddels wel ervaring met de Enyaq voor meerdere jaren. Dat de winter minder is, is bekend. Maar ik baal nog steeds een bereik van 540-560 km (omgerekend 100%). Dat vind ik meer dan netjes.
In de winter verwacht ik dat er 100 vanaf gaat.
Zuid Oosten. Ach het regent soms. Temperatuur mag ook iets hoger. Ja we lopen achter qua zomerse zon (ik heb zonnepanelen en kan dat vergelijken met andere jaren) maar het is ook geen schaatsweer. Ik merk een goed verschil iig qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
knip

[ Voor 99% gewijzigd door LittleKiller op 16-06-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
manzonderdas schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:55:
[...]

Ik maak me dan eerder zorgen over wat er met je auto gebeurt in een parkeergarage of afgelegen plaats als hard meppen genoeg is; of was het slot maar half/ deels geblokkeerd? Anders wordt het een nieuwe, schadevrije en onverzekerde manier van dingen ontvreemden uit de koffer.
Volgens mij ging het hier om de laadklep (voor de stekker) niet de kofferbak toch?

Zou me daar niet al te druk over maken.
Als ze iets uit je auto willen hebben pakken ze het toch wel.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:40
Flappiewappie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:47:
[...]

Blijft een raar manco...
Iemand die weet waar ik het onderdeelnummer kan vinden? Ik heb een ID.4 van 3,5 jaar oud. Misschien is het wel goed om die motor preventief zelf te vervangen, voordat het op een moment kapot gaat als ik op de Autoroute du Soleil sta met 35 graden en lege accu. Ik lees het iets te vaak dat het een gebrekkig onderdeel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
kisik schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Iemand die weet waar ik het onderdeelnummer kan vinden? Ik heb een ID.4 van 3,5 jaar oud. Misschien is het wel goed om die motor preventief zelf te vervangen, voordat het op een moment kapot gaat als ik op de Autoroute du Soleil sta met 35 graden en lege accu. Ik lees het iets te vaak dat het een gebrekkig onderdeel is.
Geen onderdeelnummer, maar wellicht kan dit je onrust iets verminderen ..
YouTube: VW ID.4 Or Any VW Fuel Door or Charge Port Door Won't Open. Credit ...

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Heb je zelf al eens getest of dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
sl1000 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Nee.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:40
[...]

Ik wil het niet eens testen eigenlijk. Dit schijnt net zoals met een zuignapje, vaker niet dan wel te werken.

Als een nieuwe motortje 3 of 4 tientjes en een halfuurtje werk is, voorkom ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Laatst online: 11:16
[...]

Ik wel; ik open al een paar maanden m'n laadklepje op die manier. Geen zin om naar de stealer te gaan...

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Pagina: 1 ... 336 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.