Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 325 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:07
LastSamurai schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:56:
Klopt het dat Tronity niet meer gratis werkt ? Mijn auto is gearchiveerd en ik moet ineens een betaalmethode toevoegen.
volgens de website zou er nog altijd een free subscription zijn, maar die houdt niks bij. Ik betaal op dit moment voor een premium subscription (heb me geregistreerd met een referral code).

Tronity pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 18:42
Tronity was een tijd lang gratis voor VAG rijders, omdat niet alle functionaliteit beschikbaar was. Heb het volgens mij een jaar lang gratis (met alles wat wel werkte) kunnen gebruiken, daarna moest ik idd gaan betalen. Heb ik niet gedaan en eerlijk gezegd mis ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ja is al een tijd dat je moet betalen sinds alle functionaliteit beschikbaar is, ik gebruik het puur voor mijn zakelijke ritten te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
LastSamurai schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:56:
Klopt het dat Tronity niet meer gratis werkt ? Mijn auto is gearchiveerd en ik moet ineens een betaalmethode toevoegen.
Na een half jaar gratis gebruik als VAG gebruiker (deal tussen VAG en Tronity) (april - oktober) moest ik in oktober overstappen naar een betaalde versie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freighter
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
bdbfz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:02:
[...]

Is hij Glacier White of Scale Silver?
Scale silver, blij met mijn keuze, lijnen komen er mooi uit zo en contrasteert leuk met het zwarte dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:54
krakendmodem schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:02:

Wat betreft punt 1: Zie je dit overal? Of vaak op dezelfde locaties? Ik had het vaak dat de auto ineens ging remmen bij een afrit (terwijl ik rechtdoor ging) en altijd bij dezelfde afrit. Achteraf hoorde ik dat andere VW’s (T-roc) bij die afslag op de ACC ook vol ging remmen. Ik heb er geen last meer van, zal die bestuurder eens vragen of hij dat ook nog zo ervaart.
Het is niet op vaste locaties, maar het gebeurt relatief vaak als ik op ACC rijd en de ACC al licht afremt vanwege voorliggend verkeer o.i.d. en ik rem wat bij. Een precies patroon heb ik nooit kunnen ontdekken, het gebeurt ook wel eens zonder ACC. Het lijkt alsof de auto te vaak denkt dat een remactie een noodstop is of kan worden, en daarom de trommelremmen erop gooit. Ook bij rustig afremmen zonder dreigende botsing.

Is op dit forum ook wel eerder over geschreven, daaruit begreep ik dat het een bekend euvel is van de oudere 2.x software. Met 3.x zou dit verbeterd moeten zijn. Bij de volgende (en laatste) "gratis" onderhoudsbeurt na de zomer toch maar eens laten updaten denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dave_R
Jakkie takkie schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:23:
[...]

1 en 2 herken ik niet na bijna 3 jaar ID3? Helemaal in het begin waren de knoppen van de acc kapot die zijn toen door de dealer gefixt (zonder gemopper over garantie van mijn geïmporteerde ID). Verder kan mijn hele gezin goed overweg met de knoppen. De onverlichte sliders gebruik ik sowieso vrijwel nooit, alleen heel af en toe temperatuur of clima.
Misschien moet ik zeggen: onvoorspelbare knoppen i.p.v. onbetrouwbare. Kapot zijn ze niet, helaas, dan viel er tenminste wat te fixen... het is gewoon het technisch ontwerp. Het aantal keren dat ik +1 of -1 km/u op de CC wil instellen, en hij pakt +10 of -10... of hij registreert mijn druk niet, ook niet als ik nog harder druk... en juist wel als ik er per ongeluk heel licht langs beweeg... gewoon om gillend gek van te worden.

Maar goed, ik weet: ik kan niet tegen slecht ontworpen dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 08:38
Hi!

Ik heb een id4 uit 2020 als lease wagen. Ben heel erg blij met deze auto het enige is dat ik wat bass mis uit de luidsprekers. Echt vervangen van alle speakers bij een lease auto is niet echt een optie voor mij. Een paar jaar geleden zag ik ergens op een Amerikaans forum een bericht over een Noors bedrijf wat een optie aanbod voor een bass speaker setje in de achterbak waar je alle kabels nu opbergt. Nu zag ik dat er een Nederlands bedrijf dit nu ook aanbiedt:
https://www.carhifitwente...oor-de-Volkswagen-ID4-ID5

Iemand enig idee of dit het geld waard is? Of zijn er betere goedkopere alternatieven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Dave_R schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:50:
[...]

Misschien moet ik zeggen: onvoorspelbare knoppen i.p.v. onbetrouwbare. Kapot zijn ze niet, helaas, dan viel er tenminste wat te fixen... het is gewoon het technisch ontwerp. Het aantal keren dat ik +1 of -1 km/u op de CC wil instellen, en hij pakt +10 of -10... of hij registreert mijn druk niet, ook niet als ik nog harder druk... en juist wel als ik er per ongeluk heel licht langs beweeg... gewoon om gillend gek van te worden.

Maar goed, ik weet: ik kan niet tegen slecht ontworpen dingen.
Dat zou toch echt moeten lukken na wat oefening. Mijn vrouw en kinderen lukt dit ook (vrijwel) feilloos. Probeer eens de + / - knoppen te bedienen door te sliden van boven naar beneden voor + / - 10 en drukken voor + / - 1 km/u. Sommige mensen hebben niet in de gaten dat je die knoppen ook als slider kunt gebruiken.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
Dat is deels het probleem denk ik. Op de tast naar de plus zoeken kan al als swipe worden geregistreerd. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar als het mis gaat is het lastig corrigeren. Van mij mag de +/-10 geheel worden verwijderd. Als ik snel wil accelereren dan heb ik daar mn voet voor en dan het set knopje. Vervolgens +/- 1 voor kleine correcties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
Ik las hier dat id rijders een langere gratis periode bij Tronity kregen. Gaat dat automatisch?
Ik kreeg alleen 14 dagen trail.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Jakkie takkie schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:37:
[...]

Dat zou toch echt moeten lukken na wat oefening. Mijn vrouw en kinderen lukt dit ook (vrijwel) feilloos. Probeer eens de + / - knoppen te bedienen door te sliden van boven naar beneden voor + / - 10 en drukken voor + / - 1 km/u. Sommige mensen hebben niet in de gaten dat je die knoppen ook als slider kunt gebruiken.
Op zich klopt dat, maar soms weigert ‘ie, zit ‘ie vast of loopt ‘ie vast bij aanraken. Dan heeft ‘ie een eigen wil en kan het zelfs zo zijn dat de acc helemaal naar een lage of hoge snelheid gaat bij iedere willekeurige aanraking in dat gebied. Komt niet heel vaak voor, maar het gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave_R
Jakkie takkie schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:37:
[...]

De +/-10 wil ik nooit, ik wil alleen +/-1. Meestal lukt me dat met het volgende stappenplan: eerst zachtjes de vinger op de knop laten zakken, seconde stil houden, dan heel zorgvuldig kort drukken... en dan nog registreert-ie soms een "swipe", en hop 10 km/u erbij of eraf.

Dan ben ik toch echt van mening dat het een slecht ontwerp is. Zo'n toets moet feilloos te bedienen zijn, en niet vrijwel feilloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
driel24 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 06:18:
Ik las hier dat id rijders een langere gratis periode bij Tronity kregen. Gaat dat automatisch?
Ik kreeg alleen 14 dagen trail.
Tronity voor ID.x rijders was gratis toen er nog weinig functionaliteit voor VW rijders in zat omdat VW nog niet zoveel aanbood via hun API. Nu ze dit wel doen heeft Tronity een aantal maanden geleden ervoor gekozen om VW rijders gelijk te behandelen als alle andere merken, met dus 14 dagen gratis en daarna betalen. De mensen die aangeven dat ze langere tijd gratis hebben gehad zijn dus begonnen in de 'minder mogelijk' periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
Dave_R schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:41:
[...]

De +/-10 wil ik nooit, ik wil alleen +/-1. Meestal lukt me dat met het volgende stappenplan: eerst zachtjes de vinger op de knop laten zakken, seconde stil houden, dan heel zorgvuldig kort drukken... en dan nog registreert-ie soms een "swipe", en hop 10 km/u erbij of eraf.

Dan ben ik toch echt van mening dat het een slecht ontwerp is. Zo'n toets moet feilloos te bedienen zijn, en niet vrijwel feilloos.
Eens dat het feilloos zou moeten werken. Besef echter wel dat +/- 10 niet alleen bij een swipe gebeurt, maar ook wanneer de 'knop' steviger ingedrukt wordt. Volgens mij gaat dat meer om de kracht waarmee er gedrukt wordt dan om de lengte van het drukken.

Anyway, er is een reden dat VW weer teruggaat naar fysieke knoppen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:21
[...]

Bij mij(ID3) zijn de toetsen nagenoeg feilloos te bedienen, zachtjes “tappen” voor +-1 en drukken voor +-10. Zelden dat ik misklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Wij hebben een ID.3 en ID.4 en ik heb ook nooit problemen met de knoppen. Is denk ik heel persoonlijk of het voor je werkt of niet. Een fysieke knop werkt in iedergeval voor (vrijwel) iedereen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Devil schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:12:
Wij hebben een ID.3 en ID.4 en ik heb ook nooit problemen met de knoppen. Is denk ik heel persoonlijk of het voor je werkt of niet. Een fysieke knop werkt in voor (vrijwel) iedereen.
Toen ik met mijn verkering kreeg had ik hetzelfde probleem. Ik heb bijna nooit geen problemen meer met de touchknoppen. Fysieke knoppen komen er denk ik niet. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansen04
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 10:46
Phyth0n schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:04:
[...]

Bij mij(ID3) zijn de toetsen nagenoeg feilloos te bedienen, zachtjes “tappen” voor +-1 en drukken voor +-10. Zelden dat ik misklik.
Precies. Tikje met de wijsvinger voor 1 km/h, drukken met de duim voor 10 km/u. (ID.4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:46
[...]

Mee eens. Hier gaat het ook nog te vaak mis, na twee jaar oefenen.

Het zou eigenlijk niet nodig zijn dat je bij dit soort knoppen na moet denken onder het rijden. Het leidt te veel af als het misgaat.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 16:30
Ik overweeg mijn Model 3 binnenkort in te ruilen voor een ID7.

In het verleden was het bij de ID4 wel eens zo dat als je een later model uit de fabriek had je nieuwe/betere functies kreeg. Speelt dit bij de ID7 ook dat iemand weet? Voor het geval ik een keuze krijg voor een voorraad model of nieuw bestellen.

Zelfde tussen ID7 en ID7T - enige merkbare verschillen ertussen behalve de carrosserievorm?
(snap dat nog niemand dit zelf kan hebben ervaren maar wellicht ergens opgepikt? ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Vinslo op 10-03-2024 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vinslo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:47:

In het verleden was het bij de ID4 wel eens zo dat als je een later model uit de fabriek had je nieuwe/betere functies kreeg. Speelt dit bij de ID7 ook dat iemand weet? Voor het geval ik een keuze krijg voor een voorraad model of nieuw bestellen.

Zelfde tussen ID7 en ID7T - enige merkbare verschillen ertussen behalve de carrosserievorm?
(snap dat nog niemand dit zelf kan hebben ervaren maar wellicht ergens opgepikt? ;) )
Nou de ID7 staat sinds.. 7 december 2023 ofzo bij de dealer, ik heb een voorraadmodel genomen (want; full options en de mooiste ( ;) ) kleur (blauw). Ik verwacht echt binnen een half jaar na introductie (ik zie veel levertijden van +/- 3 maanden bij nieuwe bestelling) echt geen upgrades. De Tourer modellen van VW vind ik persoonlijk niet echt mooi, dus ik ben nog steeds super blij met de liftback.

Ik moet zeggen alles werkt ook gewoon. Zelfs met de knoppen op het stuur heb ik totaal geen moeite (maar mijn vorige auto had ook als van die touch/druk knoppen misschien gewenning) Tot op heden (5K km in goed 2 mnd) eigenlijk niet iets tegengekomen wat niet werkt of vage bugs in de software.

Over een weekje de eerste lang(ere) trip naar Duitsland (zo van; niet haalbaar op 1 accu lading), dus eens kijken hoe dat gaat. Tot op heden alleen nog maar maximaal de accu op een dag bijna leeg gereden in NL, dus dit is wat dat betreft de vuurdoop voor mij en ook voor de ID7 :-)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taddeo
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 19:49
Taddeo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:48:
Ik volg al even dit topic als stille lezer, maar heb nu zelf een vraag.

Begin februari heb ik een ID.4 besteld, Pure Limited Edition (model speciaal geconfigureerd voor de Belgische markt vanwege overheidspremies). Levertijd is ongeveer tussen juni en september, en als ik het hier zowat lees, zou het misschien best nog eens voor de zomer kunnen zijn.

Men stelde ons bij de Volkswagen dealer een onderhoudscontract WeCare Gold (onderhoud, herstelling, bijstand afgezien van problemen onder garantie of schade door ongeval) voor 30 euro per maand voor gedurende vijf jaar of 75.000km (360 EUR per jaar, 1800 EUR voor vijf jaar). Ik weet echter eerlijk gezegd niet goed wat er van te maken. Ik meen overal te lezen dat EVs eigenlijk betrekkelijk weinig onderhoud nodig hebben en dat we hier dus nodeloos geld aan kunnen uitgeven.

Zijn er ID(4) gebruikers die me een inschatting kunnen geven hoe vaak je op onderhoud moet met deze wagens en wat dat bij benadering kost? Zit dat in de grootorde van 360 EUR/jaar of ruim eronder?

Alvast bedankt!
Niemand die me een indicatie kan geven van de standaard hoeveelheid/frequentie onderhoud die een ID4 nodig heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Taddeo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Niemand die me een indicatie kan geven van de standaard hoeveelheid/frequentie onderhoud die een ID4 nodig heeft?
Naar een goede universeel gaan en elk jaar een beurt laten uitvoeren, interieurfilter elk jaa rlaten vervangen, elke 2 jaar je remvloeistof verversen, elke 3 jaar een airco service doen. Dit is beter dan het onderhoudsplan van de dealer, elke 2 jaar een interieurfilter en remvloeistof, de auto staat in elk geval heel snel weer buiten; maar is wel heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 22:11
Rumpelstiltskin schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:34:
Hi!

Ik heb een id4 uit 2020 als lease wagen. Ben heel erg blij met deze auto het enige is dat ik wat bass mis uit de luidsprekers. Echt vervangen van alle speakers bij een lease auto is niet echt een optie voor mij. Een paar jaar geleden zag ik ergens op een Amerikaans forum een bericht over een Noors bedrijf wat een optie aanbod voor een bass speaker setje in de achterbak waar je alle kabels nu opbergt. Nu zag ik dat er een Nederlands bedrijf dit nu ook aanbiedt:
https://www.carhifitwente...oor-de-Volkswagen-ID4-ID5

Iemand enig idee of dit het geld waard is? Of zijn er betere goedkopere alternatieven?
Ziet er wel leuk uit, maar hoe ga je dat aansluiten? Als je de kabels mooi wil wegwerken ga je nog de panelen los moeten maken en iemand anders kan je vertellen of je zomaar een sub kan aansluiten. Of niet (ik denk van niet, de versterker heeft daar normaal een uitgang voor) en ik denk ook dat de huidige versterker gewoon van voor in de auto ligt dus je gaat de kabel door heel de auto moeten leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21
Vinslo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:47:

same here. Wat is voor jou de reden om naar de id7 te gaan ipv weer tesla?

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinslo
  • Laatst online: 18-09 16:30
anti elppa schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:00:
[...]

same here. Wat is voor jou de reden om naar de id7 te gaan ipv weer tesla?
Primaire redenen:
We rijden ook een ID4 en die rijdt veel comfortabeler, heeft veel betere stoelen, fijnere wegligging e.d.
Travel Assist vind ik een stuk prettiger dan Autopilot en gebruik ik voor grote delen van mijn routes.
Ik rij grote afstanden en veel dus comfort en uitgerust aankomen weegt zwaar.
ID4 slurpt alleen energie, met name in de winter dus een efficiëntere auto ernaast is fijn.

Secundair:
Nieuwe model 3 niet zo mooi, en rare ontwerpkeuzes (i.i.g. intern).
Volkswagen design vind ik altijd gewoon erg mooi. Liefst zou ik een buzz rijden ( O+ ) maar die is gewoon te inefficiënt. ID7 vind ik een mooie bak van buiten en binnen.

Tertiair:
Ik merk dat de uitspattingen en gedragingen van Musk mij steeds verder van het Tesla merk afduwen.

En jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Vinslo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:10:
[...]

Primaire redenen:
We rijden ook een ID4 en die rijdt veel comfortabeler, heeft veel betere stoelen, fijnere wegligging e.d.
Travel Assist vind ik een stuk prettiger dan Autopilot en gebruik ik voor grote delen van mijn routes.
Ik rij grote afstanden en veel dus comfort en uitgerust aankomen weegt zwaar.
ID4 slurpt alleen energie, met name in de winter dus een efficiëntere auto ernaast is fijn.

Secundair:
Nieuwe model 3 niet zo mooi, en rare ontwerpkeuzes (i.i.g. intern).
Volkswagen design vind ik altijd gewoon erg mooi. Liefst zou ik een buzz rijden ( O+ ) maar die is gewoon te inefficiënt. ID7 vind ik een mooie bak van buiten en binnen.

Tertiair:
Ik merk dat de uitspattingen en gedragingen van Musk mij steeds verder van het Tesla merk afduwen.

En jij?
had dat paar pagina's terug al gepost. maar komt best overeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
anti elppa schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:37:
[...]

Dit idd. En ik kon 4,5 terug een heel stuk meer leasen dan de model 3 LR, maar waarom? Vond het meer dan prima allemaal. Scheelt stuk bijtelling. En die LR die ik had was ook gewoon 65k toen. Model 3 LR, Trekhaak, acc boost upgrade, getinte ramen, 19" velgen, Lak.

Daarom had ik nu ook weer prima kunnen leven met een model 3. Alleen vind ik die actie met die stokken niet te doen. Rond uit gevaarlijk. Verder hebben ze de parkeersensoren weg gehaald, en blijven de ruitenwissers (ook zonder sensor) bagger.

Dit is voor mij genoeg reden om bij andere merken te kijken. En dan staat de ID7 nu wel boven aan, gevolgd door de BMW I4.

Had net al ff contact met de VW dealer en die geeft 3 maanden levertijd aan voor de sedan. Klopt dat met jullie ervaringen hier? Verder meld hij dat er van de station alleen bekend is dat ie pas vanaf Q3 te bestellen is. Prijzen en levertijden onbekend. Dat zou wel jammer zijn, want kans dat ik die dan voor einde jaar heb is stukkie kleiner op die manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 08:38
MrSnowflake schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:43:
[...]

Ziet er wel leuk uit, maar hoe ga je dat aansluiten? Als je de kabels mooi wil wegwerken ga je nog de panelen los moeten maken en iemand anders kan je vertellen of je zomaar een sub kan aansluiten. Of niet (ik denk van niet, de versterker heeft daar normaal een uitgang voor) en ik denk ook dat de huidige versterker gewoon van voor in de auto ligt dus je gaat de kabel door heel de auto moeten leiden.
Volgens mij ligt er kabel klaar meen ik ergens gelezen te hebben. Maar wel goeie vraag daar had ik nog niet bij stil gestaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Taddeo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Volgens fabrikant om het jaar voor regulier onderhoud en dan zit je volgens mij aan ongeveer die €360 voor ohb. Heb je pech en heb je iets dat buiten de garantie valt, dan kan je de portemonnee trekken.

Als je kosten van herstel van schade zelf kan dragen, is er geen reden om je (extra) te verzekeren is altijd mijn standaard uitgangspunt bij verzekeringen. Je koopt een zekerheidje en weet vooraf wat je (in dit geval over 5 jaar) kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
kisik schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:18:
[...]

Volgens fabrikant om het jaar voor regulier onderhoud en dan zit je volgens mij aan ongeveer die €360 voor ohb. Heb je pech en heb je iets dat buiten de garantie valt, dan kan je de portemonnee trekken.

Als je kosten van herstel van schade zelf kan dragen, is er geen reden om je (extra) te verzekeren is altijd mijn standaard uitgangspunt bij verzekeringen. Je koopt een zekerheidje en weet vooraf wat je (in dit geval over 5 jaar) kwijt bent.
De prijs is iets hoger bij de dealer, ongeveer €600. Uurtarieven zijn astronoom bij dealers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 04:36
Heb vorige maand een proefrit gemaakt in de ID.7 en was aangenaam verrast. Had niet zo'n hoge verwachtingen omdat de ID-serie toch een beetje mwah mwah is ontvangen. Ruim een jaar geleden een proefrit in een i4 gemaakt en in mijn herinneringen was die erg goed.

Anyways: De ID.7 is een hele volwassen auto met alles erop en eraan. Enige minpuntje in mijn ogen is dat grote scherm in het midden (is in mijn ogen te groot). Was ook nog even in de Volkswagen Passat gaan zitten, want iedereen vind die ID.7 maar duur, maar als je daar in zit wordt in een opslag duidelijk waarom die ID.7 10k duurder is. Het is echt een luxere auto (en dat komt van iemand die jaren zeer tevreden in een Passat heeft gereden).

Afgelopen week toch maar weer een proefrit in een BMW i4 gemaakt om de knoop door te hakken. Maar dat viel tegen. Nu in de ID.7 gereden te hebben voelt de i4 gewoon verouderd. De ID.7 is in alles beter, luxer (o.k. materiaal gebruik is een fractie minder, maar met interieur pakket plus alsnog heel mooi). Wat dat betreft verbazingwekkend dat er meer dan vijf keer zoveel i4's worden verkocht dan de ID.7. Echt een hidden gem.

Ga dit weekend naar de dealer om er eentje te bestellen. Full ops. Zijn er mensen die nog een beetje succes gehad hebben met afdingen bij de volkswagen dealert?

[ Voor 23% gewijzigd door filipy23 op 11-03-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
filipy23 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 23:26:

Enige minpuntje in mijn ogen is dat grote scherm in het midden (is in mijn ogen te groot). Was ook nog even in de Volkswagen Passat gaan zitten, want iedereen vind die ID.7 maar duur, maar als je daar in zit wordt in een opslag duidelijk waarom die ID.7 10k duurder is. Het is echt een luxere auto (en dat komt van iemand die jaren zeer tevreden in een Passat heeft gereden).
Wacht maar tot je de achteruitrijd camera ziet, dat is (imho) eigenlijk het enige minpunt aan deze auto ;-)
Dat scherm, je zegt het al, is persoonlijk maar ik denk dat je er zo aangewend bent. Persoonlijk ;-) vind ik het wel fijn. Het zit op een goed plek, best 'fijn' gemonteerd, nee ik zou het niet graag kleiner willen.

Volgens mij moet je de ID7, als je hem wilt plaatsen tegenover een brandstof auto, veel meer plaatsen tussen de Passat en Phaeton. Niet dat 't mij veel uitmaakt verder, maar hij is i.d.d. niet van het niveau Passat..

En wat de i4 vs ID7 betreft, tja.. je rijd toch 'maar' in een Volkswagen he... Ik zag vorige week nog een videootje van de jongens van de ANWB (dacht ik) i4 vs ID7, ook wel leuk om te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door dizzytal op 12-03-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Iemand wel eens problemen op de ID.3 gehad met knipperlichten die foutmeldingen geven aan beide kanten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
jeantje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:27:
Iemand wel eens problemen op de ID.3 gehad met knipperlichten die foutmeldingen geven aan beide kanten?
Beide kanten? Nee dat niet, kreeg hem toevallig wel weer gisteren voor linksachter. :X
Ging ook vanzelf weer weg na geparkeerd te hebben en later weer weg te rijden.
Maar beiden heb ik nog niet meegemaakt nee.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

er is wat apart gedrag opgevallen nu ik een eigen laadpaal heb.

als ik de buss instel op direct opladen (op regeduceerd vermogen, 6kW is genoeg qua snelheid om hem altijd smorgens vol te hebben) krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/li-3IE6v1szVo8wlmXLw63fXTxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BuNOrToud7zHgzlR8I0SAyk.jpg?f=fotoalbum_large

keurig, niks mis mee.

maar als ik hem instel op uitgesteld laden krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asmAtRRQMQKfHX8f8PxPyyBCMBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADyB5N5iOHZNC3aOgBTRsStk.jpg?f=fotoalbum_large

heb hem ingesteld dat hij direct laad tot 20% en de rest past doet om 22:00.

dit is niet een uniek geval, dit is volledig reproduceerbaar en deze "bug" kan ik elke keer opwekken door oplaadmodus te schakelen via de app.

vraag me af waarom hij maar op 2 fases oplaad bij uitgesteld laden. weet niet in hoeverre het uitmaakt in deze maar de laadpaal is een standaard alfen s line.

grootste reden waarom ik dit een probleem vind (nog afgezien dat het niet hoort) is dat de laadpaal straks moet werken zonder load balancing als mijn 2e meetpunt komt en deze paal (door de strot geduwd van de lease) geen CT klemmen optie heeft dus de laadpaal niet weet wat de belasting is op het andere meetpunt en ik geen zin heb om straks constant 16A te trekken over 2 fases. dat word dan een probleem als savonds nog een keer de (af)wasmachine of warmtepomp in de winter er flink aan loopt te trekken.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
flippy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:12:
[..]en ik geen zin heb om straks constant 16A te trekken over 2 fases. dat word dan een probleem als savonds nog een keer de (af)wasmachine of warmtepomp in de winter er flink aan loopt te trekken.
Apart is het zeker maar een enkele (consument) fase kan tot 35A (afhankelijk van welke hoofdaansluiting je hebt natuurlijk)
zie bv: https://www.enexis.nl/aan...-aansluiting-heb-ik-nodig
Aangezien de ID. Buzz max 11 kW over 3 fasen trekt zit je op 11/3=3,6kW per fase, dat komt dan neer op 3600/230=15,6 A per fase. Je hebt zelfs met de laagste aansluiting van 25A dan nog wel wat ruimte (+/- 2300W) voor je vaatwasser. Het is inderdaad niet veel nu ik het zo uitreken. :/
Moet zeggen dat ik regematig 's nachts laad op 11kW en dan op hetzelfde moment de vaatwasser getimed heb. Nog niet meegemaakt dat mijn hoofdschakelaar er uit is gevlogen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

DonJunior schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:38:
[...]

Apart is het zeker maar een enkele (consument) fase kan tot 35A (afhankelijk van welke hoofdaansluiting je hebt natuurlijk)
Aangezien de ID. Buzz max 11 kW over 3 fasen trekt zit je op 11/3=3,6kW per fase, dat komt dan neer op 3600/230=15,6 A per fase. Je hebt zelfs met de laagste aansluiting van 25A dan nog wel wat ruimte (+/- 2300W) voor je vaatwasser. Het is inderdaad niet veel nu ik het zo uitreken. :/
Moet zeggen dat ik regematig 's nachts laad op 11kW en dan op hetzelfde moment de vaatwasser getimed heb. Nog niet meegemaakt dat mijn hoofdschakelaar er uit is gevlogen.
3 fase is standaard 25A.

ik ga niet 1200 per jaar extra betalen voor 10A meer.

heb de laadpaaltoko al gevraagd of ze de paal willen begrenzen want dat mag je zelf niet (ze willen niet dat je gaat emmeren in "hun" instellingen) en dat werkt wel maar dat doet dan weer relatief weinig als de buss doodleuk dan maar meer gaat trekken over 2 fases. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door flippy op 12-03-2024 10:43 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
DonJunior schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:07:
[...]

Beide kanten? Nee dat niet, kreeg hem toevallig wel weer gisteren voor linksachter. :X
Ging ook vanzelf weer weg na geparkeerd te hebben en later weer weg te rijden.
Maar beiden heb ik nog niet meegemaakt nee.
Gek, ik heb dat bij beide kanten de knipperlichten snel knipperen, maar aan de buitenkant lijkt het normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:59
flippy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:12:
er is wat apart gedrag opgevallen nu ik een eigen laadpaal heb.

heb hem ingesteld dat hij direct laad tot 20% en de rest past doet om 22:00.

dit is niet een uniek geval, dit is volledig reproduceerbaar en deze "bug" kan ik elke keer opwekken door oplaadmodus te schakelen via de app.

vraag me af waarom hij maar op 2 fases oplaad bij uitgesteld laden. weet niet in hoeverre het uitmaakt in deze maar de laadpaal is een standaard alfen s line.
Ik heb overigens hetzelfde gedrag. De auto wisselt bij mij wel vaker van fase die hij niet gebruikt.
Heb tijdens het koken, inductieplaat en oven, wel eens met bezweette handjes gezeten, omdat ik een fase meer dan 25 A aan het gebruiken was.
Bij mij zit er een P1-kabel naar de laadpaal toe, de load balancing zou zijn werken moeten doen, maar dat heb ik nog niet gezien. Op mijn splitter knippert het ledje van de laadpaal niet. Ik heb contact opgenomen met de lease maatschappij en de laadpaal beheerder, hun zien geen storing, dus het zou moeten werken.
Mooi overzicht via Ztatz, gebruik het ook al een paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
jeantje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Gek, ik heb dat bij beide kanten de knipperlichten snel knipperen, maar aan de buitenkant lijkt het normaal te zijn.
Probleem is vaak dat de dynamische verlichting dan niet meer werkt. Dan zit er een storing in het dynamische deel en valt ie automatisch terug naar regulier knipperen (in plaats van swipen)
Dus voor de buitenwereld is er niets aan de hand

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 08:25
jeantje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Gewoon een gokje hoor: Je e-sound module is kapot. VW quality O-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
pietermx schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:24:
[...]

Gewoon een gokje hoor: Je e-sound module is kapot. VW quality O-)
Dat is toch die module voor het geluid aan de buitenkant? Ik heb nog wel het spaceship geluid.

Het is ook niet consistent dat de knipperlichten helemaal niet meer werken. Weet iemand hoe je de auto kan restarten/resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
DonJunior schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:38:
[...]

Apparatuur zoals vaatwassers en wasmachines trekken vaak maar gedurende een vrij korte tijd het maximale vermogen. Bij inductieplaat of oven is dat wel anders. Ik heb al wel een aantal keren gehad dat de laadpaal eerst werd begrenst en later zelfs afgeschakeld. Gaat ie na het koken weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:34:
[...]

Apparatuur zoals vaatwassers en wasmachines trekken vaak maar gedurende een vrij korte tijd het maximale vermogen. Bij inductieplaat of oven is dat wel anders. Ik heb al wel een aantal keren gehad dat de laadpaal eerst werd begrenst en later zelfs afgeschakeld. Gaat ie na het koken weer verder.
Klopt, dat doet mijn Alfen ook, maar @flippy gaf aan dat die van hem straks geen loadbalancing doet vanwege het 2e meetpunt. Al snap ik niet precies hoe dat dan gaat maar dat terzijde.
Ik begreep dat de Alfen loadbalancing doet m.b.v. de P1 poort. maar dat kan ik mis hebben.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

DonJunior schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Klopt, dat doet mijn Alfen ook, maar @flippy gaf aan dat die van hem straks geen loadbalancing doet vanwege het 2e meetpunt. Al snap ik niet precies hoe dat dan gaat maar dat terzijde.
Ik begreep dat de Alfen loadbalancing doet m.b.v. de P1 poort. maar dat kan ik mis hebben.
klopt, maar ik heb stras 2 meters in de meterkast. en de 2e is straks alleen voor de laadpaal zodat ik daar een apart contract voor heb. dan heb ik dus ook 2 P1 poorten maar nog steeds 1 hoofdzekering. dus als 1 meter vermogen trekt ziet de andere meter dat niet. dus een p1 aanslutiing is nutteloos. met CT klemmen was daar nog wat mee te doen maar met de P1 stijl niet. je kan immers niet 2 meters aansluiten op 1 paal.

het hoeft ook helemaal geen probleem te zijn als de auto zich gewoon gedraagd zoals het hoort en altijd 3 fases gebruikt met opladen en niet willekeurig ineens 1 fase niet gebruiken en harder aan de andere 2 te gaan trekken.

[ Voor 19% gewijzigd door flippy op 12-03-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik zie hem ook wel eens 2 fasen gebruiken ipv 3. Geen idee waarom, daar kan ik nog geen patroon in vinden.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Laatst online: 19:49
Zondag in de id.7 gereden viel me helemaal niet tegen als niet VW rijder echt premium reiswagen en vooral veel ruimte. Alleen het display vond ik wat ouderwets liever een geïntegreerd scherm. Ga zeker eens in de tourer rijden als die in mei uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
jeantje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:33:
[...]

Dat is toch die module voor het geluid aan de buitenkant? Ik heb nog wel het spaceship geluid.

Het is ook niet consistent dat de knipperlichten helemaal niet meer werken. Weet iemand hoe je de auto kan restarten/resetten?
Dat (de knipperlichten) was bij mij ook (één van) de voorbode(s).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeantje
pietermx schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:21:
[...]

Dat (de knipperlichten) was bij mij ook (één van) de voorbode(s).
Ik heb de batterij losgekoppeld en het was nu even weg. Als het terug komt zal ik het hier laten weten en de auto naar de dealer brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31

Boy

www.byoscoop.nl

ID4.1

Ik heb de laatste tijd zo nu en dan dat de auto niet start met opladen.
Als ik vervolgens de auto verplaats (van oprit af en weer erop), dan start hij wel met laden (soms moet ik dit 2 of 3 x doen).

Iemand een dergelijk probleem bekend mee?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Nee mij niet bekend, wat zegt je laadpaal of wat zie je dat er gebeurd qua licht bij je laadpoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:02
Boy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:29:
ID4.1

Als ik vervolgens de auto verplaats (van oprit af en weer erop), dan start hij wel met laden (soms moet ik dit 2 of 3 x doen).

Niet bekend mee, maar een ‘wild guess’: heb je je oprit als ‘laadlocatie’ ingesteld?
Zo ja, is er dan ook een voorkeurstijd bij opgegeven?

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

KrlGl schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:14:
[...]

Niet bekend mee, maar een ‘wild guess’: heb je je oprit als ‘laadlocatie’ ingesteld?
Zo ja, is er dan ook een voorkeurstijd bij opgegeven?
Nee, ik heb daar niets van ingesteld staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:48:
Nee mij niet bekend, wat zegt je laadpaal of wat zie je dat er gebeurd qua licht bij je laadpoort?
Die zegt volgens mij gewoon 'not connected' (Zappi). Zal volgende keer even opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Autohillenga schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:46:
[...]

De prijs is iets hoger bij de dealer, ongeveer €600. Uurtarieven zijn astronoom bij dealers.
€ 395,37 om precies te zijn. Volkswagen ID. modellen die in Nederland zijn geleverd hebben standaard tot en met 5 en tot en met 7 jaar onderhoud. Dit betekent dat de eerste service-inspecties geheel kosteloos zijn. Als @Taddeo dus een nieuwe heeft besteld wat ik denk, dan weet ik niet of ik dat dure contract voor 5 jaar erbij zou pakken, om dus garantie dingen op te pakken die zich in het 3e t/m het 5e jaar voor zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-09 13:04
IndyVS schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:37:
Volgens mij scheelt er iets aan de HV accu (58 kWh) van mijn id.3. Ik moet de wagen recentelijk wat frequenter opladen. Tijdens mijn laatste rit was het gemiddeld verbruik 16,6 kWh/100 km op 197 km. Het accupercentage nam met 64% af. Als ik de totale capaciteit terugreken kom ik op 51 kWh uit. Dat vind ik toch een significant verschil.
Na verschillende ritten kom in tot de conclusie dat ik 10% accucapaciteit kwijt ben na 2,5 jaar en 35000 km. Blijkbaar is dit niet abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

je moet kijken naar de daadwerkelijke SoC, niet de weergegeven waarde. de weergegeven waarde wijkt flink af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-09 13:04
flippy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:20:
je moet kijken naar de daadwerkelijke SoC, niet de weergegeven waarde. de weergegeven waarde wijkt flink af.
Hmm, kan de dealer dit ook vaststellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

IndyVS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:23:
[...]

Hmm, kan de dealer dit ook vaststellen?
dat kan je zelf met een obd dongle en zoiets als car scanner. die kan gewoon de echte SoC weergeven net als een heleboel andere waardes die je vertellen hoe de accu ervoor staat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
Inmiddels rij ik al weer meer dan een jaar met de ID.5 GTX en meer dan 35k kilometer. Ben er mee wezen rondrijden in Denemarken, met een baby achterin. In de winter mee naar Oostenrijk geweest. Geen enkele keer bij de dealer terug geweest, geen problemen gehad, niks. Onder de streep gewoon een top auto, rijdt als een koning en ziet er ook nog dik uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taddeo
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 19:49
kisik schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:46:
[...]

€ 395,37 om precies te zijn. Volkswagen ID. modellen die in Nederland zijn geleverd hebben standaard tot en met 5 en tot en met 7 jaar onderhoud. Dit betekent dat de eerste service-inspecties geheel kosteloos zijn. Als @Taddeo dus een nieuwe heeft besteld wat ik denk, dan weet ik niet of ik dat dure contract voor 5 jaar erbij zou pakken, om dus garantie dingen op te pakken die zich in het 3e t/m het 5e jaar voor zou kunnen doen.
In België heb je twee jaar garantie, voor zover ik lees, en.... daar blijft het bij. Wel drie jaar wegenhulp (ID. Assistance), maar het is niet altijd zo duidelijk hoe die dekking is in vergelijking met reguliere wegenhulp. Ik denk dat ze eigenlijk gewoon hulp aanbieden via VAB.

Ik heb de dealer ook om wat informatie rond prijszetting van onderhoud gevraagd, maar men is niet happig daar echt op in te gaan. Het is ook mijn eerste wagen, hiervoor altijd met deelsystemen me uit de slag getrokken.

Nog even alles overdenken dus, want er zijn evenveel mensen die het me aan- als afraden, en ik ken niet echt iemand die al geruimere tijd met een ID rijdt. Ik zou het vooral nemen in gevallen zoals hierboven beschreven, als er een soft- of hardware probleem is zoals die knipperlichten, en het doet zich voor buiten garantie.

Bedankt voor alle input al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

KaiseRRuby schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:57:
Inmiddels rij ik al weer meer dan een jaar met de ID.5 GTX en meer dan 35k kilometer. Ben er mee wezen rondrijden in Denemarken, met een baby achterin. In de winter mee naar Oostenrijk geweest. Geen enkele keer bij de dealer terug geweest, geen problemen gehad, niks. Onder de streep gewoon een top auto, rijdt als een koning en ziet er ook nog dik uit.
Een auto die probleemloos de 35000km haalt zou toch vanzelfsprekend moeten zijn?
Of ligt de lat bij VW zo laag tegenwoordig?
_/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MLLL schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Een auto die probleemloos de 35000km haalt zou toch vanzelfsprekend moeten zijn?
Of ligt de lat bij VW zo laag tegenwoordig?
_/-\o_
Geen idee waarom je van een positieve post weer iets negatiefs moet maken.

Edit, ik zit je post historie door te lezen hier in dit topic. Heb jij eigenlijk wel een ID of kom je hier écht alleen maar om af te geven op VW en de ID serie? Grootste gedeelte van je post zijn verwijzingen naar hoeveel beter je vorige auto's waren en hoe verschrikkelijk ouderwets VW is.

[ Voor 30% gewijzigd door KaiseRRuby op 13-03-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

KaiseRRuby schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:19:
[...]

Geen idee waarom je van een positieve post weer iets negatiefs moet maken.

Edit, ik zit je post historie door te lezen hier in dit topic. Heb jij eigenlijk wel een ID of kom je hier écht alleen maar om af te geven op VW en de ID serie? Grootste gedeelte van je post zijn verwijzingen naar hoeveel beter je vorige auto's waren en hoe verschrikkelijk ouderwets VW is.
Gevoelige snaar geraakt?
Was lichtelijk als grap bedoeld. :)
Neem maar van mij aan dat ik draken van auto's gehad heb met Jeep en Caddilac als uitschieters, maar die hadden het veelvoudige van 35000 kilometers gedraaid.

Meest probleemloos waren een MB Vito , Renault Trafic en diverse Lexussen.
Ben nu mij geluk aan het beproeven met een MB GL450 op lpg uit 2007 en maak mij geen illusies dat die probleemloos blijft. Daar branden ook al een paar controlelampjes op het instrumentenpaneel, het lijkt net een VW _/-\o_

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MLLL schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:20:
[...]

Gevoelige snaar geraakt?
Was lichtelijk als grap bedoeld. :)
Neem maar van mij aan dat ik draken van auto's gehad heb met Jeep en Caddilac als uitschieters, maar die hadden het veelvoudige van 35000 kilometers gedraaid.

Meest probleemloos waren een MB Vito , Renault Trafic en diverse Lexussen.
Ben nu mij geluk aan het beproeven met een MB GL450 op lpg uit 2007 en maak mij geen illusies dat die probleemloos blijft. Daar branden ook al een paar controlelampjes op het instrumentenpaneel, het lijkt net een VW _/-\o_
Geen gevoelige snaar, zal mij een worst zijn. Vind het wel bijzonder dat je 10 pagina's aan posts hebt in dit topic zonder de auto daadwerkelijk te bezitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:02
Volkswagen heeft nu naast de id.7 tourer GTX ook de id.3 GTX aangekondigd.
Twee versies: de GTX en de GTX performance. De laatste met wat meer pk’s (wel nog steeds 2-wiel aandrijving) en een topsnelheid van 200 km/u.

Onze Duitse tuinkabouter heeft er al een filmpje over gemaakt

[Video: https://yewtu.be/watch?v=YFSMpQEFo8I]

Edit: Autogefühl heeft inmiddels ook een filmpje met wat meer details:

[Video: https://yewtu.be/watch?v=l6y7VdcOkxA]

[ Voor 16% gewijzigd door KrlGl op 13-03-2024 20:40 ]

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09 21:23
Goedemorgen,

zojuist bericht gekregen van de garage.

onze ID.4 is zojuist afgeleverd.

volgende week uitleveringAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fko4MUEDE3DdfWaBoziBgcr0cz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abaHeiMJOeWIAjmpfcC2YLLp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LfJnkOoP8JAb1WRj5Q06mUE5lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFQkq5AAbLQOVP7IfQF0UfN1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 12:46
ID.7 Tourer GTX en ID.3 GTX zijn aangekondigd. Vooral de Tourer vind ik erg mooi, zal wel een fortuin gaan kosten ;(

Afbeeldingslocatie: https://uploads.vw-mms.de/system/production/images/vwn/081/308/images/0a0b026d92f408844a5c9c01e42e8105f6244132/DB2024AU00471_retina_2400.jpg?1710330886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 19-09 15:12
unex154 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:27:
ID.7 Tourer GTX en ID.3 GTX zijn aangekondigd. Vooral de Tourer vind ik erg mooi, zal wel een fortuin gaan kosten ;(

[Afbeelding]
Oh de begrenzing kickt pas in op 180 en 200 bij de Performance. :*) Aan de andere kant, ik rij niet veel harder dan mag en alleen leuk als je door Duitsland rij.. Misschien dan toch weer een ID.3 als mijn leasecontract afloopt.:)

Zal wel wishful thinking zijn, maar kan er nu wel iets meer gewicht op de fietsendrager en op het dak van de ID.3 >:)

[ Voor 6% gewijzigd door PB1983 op 14-03-2024 11:34 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JohnnyDune
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 09:38
4.1st

Ter info, lering ende vermaak.

Vorige week verscheen de melding: “Elektrosysteem werkt niet correct. Werkplaats opzoeken, alstublieft".

Na wat bladeren in het forum had ik nog even de hoop dat de melding spontaan zou verdwijnen, maar: helaas, de melding bleef trouw terug komen.

Opvallend was het afwijkende remgedrag op ACC, ik had nog even de hoop op een jammerende sensor op de bus die het regelen van het ACC-afremmen zou verstoren, maar het bleek uiteindelijk toch wel degelijk een defecte module in de HV accu te zijn.

Is netjes opgelost, binnen de garantie (ik heb de auto al 3 jaar, maar dit valt gelukkig onder de garantie van de HV accu). Ook het vervangende vervoer (ID.3) werd netjes weggestreept vanwege “garantie-geval”. Pluimpje voor Century Assen 😀

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
unex154 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:27:

[Afbeelding]
ja erg mooi idd. Zal wel stevig duurder gaan zijn dan de standaard versie. Ben benieuwd wanneer de prijzen bekend zijn en vanaf wanneer deze te bestellen is. Iig is de versie die ik nu geconfigureerd heb ook al bijna 65k alles bij elkaar

Ik heb iig begin april (lukt me helaas niet eerder) een proefrit gepland met de id7 sedan. Ik moet daarna eigenlijk 2e helft april wel de knoop door hakken of het de id7 word, en dan bestellen natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 14-03-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
anti elppa schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:09:
[...]

ja erg mooi idd. Zal wel stevig duurder gaan zijn dan de standaard versie. Ben benieuwd wanneer de prijzen bekend zijn en vanaf wanneer deze te bestellen is. Iig is de versie die ik nu geconfigureerd heb ook al bijna 65k alles bij elkaar

Ik heb iig begin april (lukt me helaas niet eerder) een proefrit gepland met de id7 sedan. Ik moet daarna eigenlijk 2e helft april wel de knoop door hakken of het de id7 word, en dan bestellen natuurlijk
Ik weet niet wat de afwegingen zijn (lease?) en wat er nog meer op 't (eventuele) lijstje staat, maar ik zal me verbazen als je niet vlot na proefrijden besteld ;-) (m.a.w. tijd zat... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
dizzytal schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:41:
[...]

Ik weet niet wat de afwegingen zijn (lease?) en wat er nog meer op 't (eventuele) lijstje staat, maar ik zal me verbazen als je niet vlot na proefrijden besteld ;-) (m.a.w. tijd zat... )
Lease ja. En zal idd wel rap gaan. Kom uit een tesla m3 lr. Maar nieuwe tesla valt af door wat achterlijke veranderingen. Mocht id7 tegen vallen, wat ik niet verwacht, dan zou een bmw i4 heel misschien nog wat zijn. Al is die toch al wat verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
anti elppa schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:12:
[...]

Lease ja. En zal idd wel rap gaan. Kom uit een tesla m3 lr. Maar nieuwe tesla valt af door wat achterlijke veranderingen. Mocht id7 tegen vallen, wat ik niet verwacht, dan zou een bmw i4 heel misschien nog wat zijn. Al is die toch al wat verouderd.
Wat is er verouderd aan een auto van 3 jaar oud? 8)7
https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/103574-107817/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
oa de software. Ik kom uit tesla en die bmw (en ook alle andere ID modellen) liepen gewoon gigantisch achter (+ de nodige bugs/ errors etc). Die ID7, en dat zeggen niet alleen mensen om mij heen, maar ook een Bjorn bijvoorbeeld, is het 1e model waar ze wel gewoon goed gekeken en geluisterd hebben naar wat mensen willen.
De filmpjes die ik er van zie zijn gewoon erg goed, het is snel, logisch, weinig tot geen bugs.

Enige waarvan ik hoop dat dat nog in de id7 komt met een update is 1 peddal drive. Want dat zou ik wel echt missen. Zou echt achterlijk zijn als dat er niet in komt bij zo'n dure auto, terwijl dat bij tesla al 3 jaar inzit (met software update). Geeft gewoon zoooo ontzettend veel meer comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:38
Iemand een aanrader voor 21 inch sneeuwkettingen of sokken ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:57:
Inmiddels rij ik al weer meer dan een jaar met de ID.5 GTX en meer dan 35k kilometer. [..] Geen enkele keer bij de dealer terug geweest, geen problemen gehad, niks. ..
Nou..

KaiseRRuby in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Heb trouwens ook vocht in mijn achterlichten zag ik net. Dat is bij nieuwere modellen dus ook niet opgelost.
ik heb op dezelfde plekken dat Android Auto (AA) helemaal de verbinding verliest en op dezelfde plekken dat hij flink hapert.
Hier moet ik me helaas bij aansluiten, heb de navigatie achteraf bijgekocht omdat ik hem graag wilde maar na een aantal beroerde routegeleidingen en het feit dat hij wegen aangeeft waar je langs zou kunnen die al bijna 10 jaar niet meer mogelijk zijn (Monnetlaan Utrecht richting de brug bijvoorbeeld) gebruik ik hem bijna niet meer.
.. om nu te zeggen dat je helemaal geen problemen hebt gehad is niet helemaal waar.
Nogmaals ik ben oprecht blij voor je (en wellicht een tikkeltje jaloers misschien? ;) ) dat jouw auto het zo goed doet (in tegenstelling tot mijn maandagochtend model) maar laten we wel open en eerlijk naar elkaar blijven.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
blinded schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:30:
Iemand een aanrader voor 21 inch sneeuwkettingen of sokken ?
Had je al gezocht in het topic toevallig?
21" is een beetje te groot voor kettingen, voornamelijk vanwege ruimte te kort in de wielkast :
zie: delorean7 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Nou..

[...]

[...]

[...]

.. om nu te zeggen dat je helemaal geen problemen hebt gehad is niet helemaal waar.
Nogmaals ik ben oprecht blij voor je (en wellicht een tikkeltje jaloers misschien? ;) ) dat jouw auto het zo goed doet (in tegenstelling tot mijn maandagochtend model) maar laten we wel open en eerlijk naar elkaar blijven.
Je hebt gelijk hoor, had er over nagedacht om het te melden maar inderdaad:

- panoramadak kraakt
- vocht in de achterlichten (al lijkt dat niet groter te worden)
- nogal een teleurstelling dat ik geen navigatie had maar wel het grotere scherm (zat net in een tussenfase en de dealer had me dat niet vertelt)

Ik bedoelde meer aan te geven dat ik geen grote problemen heb waardoor ik terug zou moeten naar de dealer. Mijn overwegende indruk van de auto is zeer positief.

Je hebt wel gelijk, dat zinnetje was misschien een tikkeltje té overdreven maar had een goede bui denk ik op dat moment. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:38:
[...]

Je hebt gelijk hoor, had er over nagedacht om het te melden maar inderdaad:

- panoramadak kraakt
- vocht in de achterlichten (al lijkt dat niet groter te worden)
- nogal een teleurstelling dat ik geen navigatie had maar wel het grotere scherm (zat net in een tussenfase en de dealer had me dat niet vertelt)

Ik bedoelde meer aan te geven dat ik geen grote problemen heb waardoor ik terug zou moeten naar de dealer. Mijn overwegende indruk van de auto is zeer positief.

Je hebt wel gelijk, dat zinnetje was misschien een tikkeltje té overdreven maar had een goede bui denk ik op dat moment. :+
Is ook prima hoor, nogmaals ik ben lichtelijk jaloers op jouw ervaring met de auto. ;)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Schepje er bovenop, ook hier een probleemloze ID.4 rijder. Denk vooral geluk dat mijne fabrieksaf met 3.0 kwam en er al een hoop kinderziektes opgelost waren. Uiteraard baal ik van langzaam laden soms maar dat is een producteigenschap.

Wel een paar terugroepacties gehad, maar mij nog nooit in de steek gelaten of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
DonJunior schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:27:
[...]

Had je al gezocht in het topic toevallig?
21" is een beetje te groot voor kettingen, voornamelijk vanwege ruimte te kort in de wielkast :
zie: delorean7 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Ja daar uit dat 21 inch en kettingen een probleem is..
Sokken zoeken dan maar? daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@blinded Echt, koop of huur een paar loopvlakkettingen en doe jezelf een plezier. Veel eenvoudiger, werkt altijd ongeacht velgomvang (op basis van de omtrek van je wiel) en je hoeft niet achterin je wielkast te prutsen. Want, die wielkasten, zijn nauwelijks goed te bereiken.. Helemaal als je een 80 kWh hebt.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
JanHenk schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:48:
@blinded Echt, koop of huur een paar loopvlakkettingen en doe jezelf een plezier. Veel eenvoudiger, werkt altijd ongeacht velgomvang (op basis van de omtrek van je wiel) en je hoeft niet achterin je wielkast te prutsen. Want, die wielkasten, zijn nauwelijks goed te bereiken.. Helemaal als je een 80 kWh hebt.
Dat ziet er volgens mij idd makkelijker te monteren uit maar heb net naar de dealer gebeld en volgens hen mag er eigenlijk niks op bij 21 8)7
Ben nu eens aan het kijken wat de leasing zegt als oplossing :D Ziet er wel interessant uit voor latere voertuigen die montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
blinded schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:45:
[...]

Ja daar uit dat 21 inch en kettingen een probleem is..
Sokken zoeken dan maar? daar heb ik geen ervaring mee.
Sokken gelden in veel landen niet als sneeuwkettingen en mogen dus niet gebruikt worden helaas. Oostenrijk bijvoorbeeld moeten het echt kettingen zijn. heb ze zelf ook maar nog nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 09:44
blinded schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Dat ziet er volgens mij idd makkelijker te monteren uit maar heb net naar de dealer gebeld en volgens hen mag er eigenlijk niks op bij 21 8)7
Ben nu eens aan het kijken wat de leasing zegt als oplossing :D Ziet er wel interessant uit voor latere voertuigen die montage.
Dan zou ik toch adviseren gewoon even een andere dealer te bellen. Ik heb namelijk van een Volkswagen dealer (Van Mossel Weert) op mail staan dat het wel degelijk mogelijk is, de exacte inhoud van de mail:
Sneeuwkettingen voor bandenmaat 255/40/21, €409,00 exclusief btw met levertijd 1 dag. Dit zijn kettingen van het merk Veriga.

Indien u deze wenst te bestellen bij een andere Van Mossel vestiging bij u in de buurt kunt u artikelnummer 025253503. Met leverancier HF-Services.
(Heb het zelf uiteindelijk niet gedaan want vond het belachelijk duur, dus we zijn met een andere auto gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
II Stevow II schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Dan zou ik toch adviseren gewoon even een andere dealer te bellen. Ik heb namelijk van een Volkswagen dealer (Van Mossel Weert) op mail staan dat het wel degelijk mogelijk is, de exacte inhoud van de mail:

[...]

(Heb het zelf uiteindelijk niet gedaan want vond het belachelijk duur, dus we zijn met een andere auto gegaan)
Dat ze u kettingen willen verkopen zegt niks over het advies van volkswagen zelf natuurlijk.

https://www.heuts.nl/veri...u20-sneeuwketting-2-stuks
Zal over deze gaan dan

[ Voor 8% gewijzigd door blinded op 15-03-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
jeantje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:21:
[...]

Ik heb de batterij losgekoppeld en het was nu even weg. Als het terug komt zal ik het hier laten weten en de auto naar de dealer brengen.
Auto staat inmiddels bij de dealer, het is de esound module.

Helaas is deze bij de fabriek niet leverbaar en heb ik nu dus geen idee wat ik moet.

De auto heeft nog BOVAG garantie, maar of ik nu een leenauto kan krijgen geen idee.

Wil hier alle issues met deze auto (ID.3 Pro Performance 2020) aan toevoegen:
  • Navigatiesysteem had initieel veel last van reboots.
  • Willekeurig remmen van de auto, soms willekeurig emergency brake ook op snelweg.
  • Soms krachtverlies van motor bij wegrijden dan gaat hij ineens wat langzamer.
  • Kraken van speaker bij tonen van parkeersensoren.
  • Achteruitrijcamera soms zwart/beeld/zwart/beeld.

[ Voor 31% gewijzigd door jeantje op 15-03-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
blinded schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Ja volgens de handleiding volgens mij alleen op (max) 19 inch. Maar dat gaat volgens mij alleen om 'traditionele kettingen' met een staalband achterlangs. Die moet op de band liggen en niet op of 'in' de velg, dat heb je wel bij grotere formaten wielen natuurlijk.

Loopvlakkettingen hebben daar helemaal geen last van, die zitten gewoon op het loopvlak en lopen niet achterlangs of langs de velgrand aan de voorkant oid. En montage is veel, maar dan ook veel, eenvoudiger.

Die traditionele kettingen die ze bij VW (en Skoda) verkopen, voor de (max) 19 inch wielen, zijn van Pewag. Zogenaamd op maat gemaakt, maar ze passen maar net, of eigenlijk gewoon helemaal niet.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Hier de SNOX SUV 600 kettingen, makkelijk om te leggen en passen prima (ID.4 met 19 inch). Aanrader wat mij betreft.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Er zijn echt maar een paar kettingen die passen op 20 inch omdat je minder dan 12mm ruimte hebt. In mijn geval passen de König XG Pro 255. Voor de 21 inch zullen er nog minder passen en raden ze inderdaad loopvlakkettingen aan. Die zijn helaas erg prijzig, ga uit vanaf 500 voor een setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
jeantje schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:26:
[...]

Auto staat inmiddels bij de dealer, het is de esound module.

Helaas is deze bij de fabriek niet leverbaar en heb ik nu dus geen idee wat ik moet.

De auto heeft nog BOVAG garantie, maar of ik nu een leenauto kan krijgen geen idee.

Wil hier alle issues met deze auto (ID.3 Pro Performance 2020) aan toevoegen:
  • Navigatiesysteem had initieel veel last van reboots.
  • Willekeurig remmen van de auto, soms willekeurig emergency brake ook op snelweg.
  • Soms krachtverlies van motor bij wegrijden dan gaat hij ineens wat langzamer.
  • Kraken van speaker bij tonen van parkeersensoren.
  • Achteruitrijcamera soms zwart/beeld/zwart/beeld.
Ik zou zeggen dat dat met Bovag garantie goed geregeld zou moeten zijn? Even de voorwaarden nakijken.

Ik ben overigens benieuwd of de klachten die je noemt allemaal zijn te relateren aan de defecte module, laat even weten of je daar een terugkoppeling van krijgt.

En natuurlijk’fingers crossed’ dat je snel een nieuwe module hebt (je zou ook gebruikt kunnen overwegen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Hier wel een probleem met mijn ID4.1. Getik in de achteras bij optrekken en afremmen. Ondanks dat beide assen in september zijn gelijmd.

Wat zou een permanente oplossing kunnen zijn?

https://youtube.com/shorts/5VPpqk_9Kww?feature=shared

Hopelijk is het een beetje hoorbaar.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Boy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:29:
ID4.1

Ik lees net je vraag. Bij mij soortgelijk probleem sinds een jaar. ID4 .1 2020.
Ik ben er niet 100% uit of het de Wallbox lader of de auto is. Ik verplaats de auto niet maar koppel af sluit de auto en wacht een minuut. Sluit weer aan dan lukt het vaak wel. Echter ook voorgekomen dat ik het 5x moet herhalen om laden te starten. Soms weken geen probleem. Laadstekker harder aanduwen, omhoog duwen, Wallbox resetten. App overnieuw installeren. Allemaal geen verbetering. Denk dus dat het probleem in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:28

tijmeng

Panasonic 7J

Witzwart schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:38:
[...]

Ik lees net je vraag. Bij mij soortgelijk probleem sinds een jaar. ID4 .1 2020.
Ik ben er niet 100% uit of het de Wallbox lader of de auto is. Ik verplaats de auto niet maar koppel af sluit de auto en wacht een minuut. Sluit weer aan dan lukt het vaak wel. Echter ook voorgekomen dat ik het 5x moet herhalen om laden te starten. Soms weken geen probleem. Laadstekker harder aanduwen, omhoog duwen, Wallbox resetten. App overnieuw installeren. Allemaal geen verbetering. Denk dus dat het probleem in de auto zit.
Precies hetzelfde hier gehad. Uiteindelijk was het mijn laadkabel. De VW laadkabel is blijkbaar van matige kwaliteit. Andere laadkabel loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
tijmeng schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Precies hetzelfde hier gehad. Uiteindelijk was het mijn laadkabel. De VW laadkabel is blijkbaar van matige kwaliteit. Andere laadkabel loste het probleem op.
Bij mij is de laadkabel onderdeel van mijn laadbox. Dan zou die kabel dus vernieuwd moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Witzwart schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:09:
[...]

Bij mij is de laadkabel onderdeel van mijn laadbox. Dan zou die kabel dus vernieuwd moeten worden
Toevallig vandaag de auto dan mijn broer getest op de Zappi lader van me, hij heeft een VW Up.

Startte niet met laden, auto stukje vooruit en weer achteruit, nogmaals kabel ingestoken en toen startte hij.

Dus ik vermoed toch de Zappi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Misschien aansluiting is checken? Vuil in de kop of dergelijke of iets anders. Misschien eens uitblazen met een compressor en wat contactspray?
Pagina: 1 ... 325 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.