er is wat apart gedrag opgevallen nu ik een eigen laadpaal heb.
als ik de buss instel op direct opladen (op regeduceerd vermogen, 6kW is genoeg qua snelheid om hem altijd smorgens vol te hebben) krijg je dit:
keurig, niks mis mee.
maar als ik hem instel op uitgesteld laden krijg je dit:
heb hem ingesteld dat hij direct laad tot 20% en de rest past doet om 22:00.
dit is niet een uniek geval, dit is volledig reproduceerbaar en deze "bug" kan ik elke keer opwekken door oplaadmodus te schakelen via de app.
vraag me af waarom hij maar op 2 fases oplaad bij uitgesteld laden. weet niet in hoeverre het uitmaakt in deze maar de laadpaal is een standaard alfen s line.
grootste reden waarom ik dit een probleem vind (nog afgezien dat het niet hoort) is dat de laadpaal straks moet werken zonder load balancing als mijn 2e meetpunt komt en deze paal (door de strot geduwd van de lease) geen CT klemmen optie heeft dus de laadpaal niet weet wat de belasting is op het andere meetpunt en ik geen zin heb om straks constant 16A te trekken over 2 fases. dat word dan een probleem als savonds nog een keer de (af)wasmachine of warmtepomp in de winter er flink aan loopt te trekken.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen