Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 324 ... 371 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

JoopO schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:42:
[Afbeelding]

Vorige week overstap gemaakt van een T5.2 diesel DSG naar een ID Buzz. De T5 is een fantastische auto, 8 jaar mee gereden, heel Europa mee door geweest. Na dik 200.000 kilometer tijd voor wat anders. De Buzz was even wennen, maar rijdt als een droom. Eerste lange rit staat volgende week op het programma. De Transporter had een 85 liter tank, bij zuinig rijden 1200 kilometer bereik mogelijk. Dat wordt echt wennen.
het went snel hoor. vooral als je thuis oplaad. ik heb in 35.000 iets van 2 of 3x de snellader gebruikt. waarvan 1x omdat de laadpaal in de straat stuk was.
met alle troep achterin weegt de mijn 3200kg en is nog steeds een stuk vlotter uit de startblokken dan mn oude T en een hele klap stiller.

als je de lane assist eindelijk zat bent kan je keertje berichtje sturen dan zet ik hem wel uit voor je. ;)

welke maat banden heb je eigenlijk? lijkt op de foto dat de banden smaller zijn dan de velg.

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 27-02-2024 18:25 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopO
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-05 15:15
flippy schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:04:
[...]

het went snel hoor. vooral als je thuis oplaad. ik heb in 35.000 iets van 2 of 3x de snellader gebruikt. waarvan 1x omdat de laadpaal in de straat stuk was.
met alle troep achterin weegt de mijn 3200kg en is nog steeds een stuk vlotter uit de startblokken dan mn oude T en een hele klap stiller.

als je de lane assist eindelijk zat bent kan je keertje berichtje sturen dan zet ik hem wel uit voor je. ;)

welke maat banden heb je eigenlijk? lijkt op de foto dat de banden smaller zijn dan de velg.
Bandenmaat 265/40 21. Ziet er inderdaad wat "getrokken" uit. Maar komt denk ik door de vrij dikke beschermrand die schuin naar buiten uitloopt.

Lane assist is me (nog niet) negatief opgevallen. De verkeersbordenherkenning en de ingrepen die daar uit volgen, is me wel negatief opgevallen. Dat moet gewoon helemaal uit. Lijkt er op dat dat gewoon in de standaardinstellingen geregeld kan worden. Heb dat nu iig uitgeschakeld.

Ik heb een OBD11 dongle, zal daar binnenkort eens in gaan neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:28
Pieterve schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:04:
Iemand ervaring met het importeren van een ID.3 uit Duitsland?
Meer bepaald de garantie.
Ik heb al een paar dealers gecontacteerd en die beweren dat de verplichte 12M dealergarantie niet geldig is in het buitenland.
De batterijgarantie wel.

Lijkt mij bizar, ik heb al meerdere VW’s geimporteerd uit Duitsland, en toen kreeg ik altijd garantie.

Zonder garantie een ID,3 1st importeren lijkt mij een te gewaagde gok
Heb ik ook gedaan, aantal issues gehad maar nooit gedoe over garantie.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
Mijn alarm gaat elke keer af als ik mijn auto op slot doe. Wat was het probleem ook alweer, batterij van sleutel leeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
KaiseRRuby schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:12:
Mijn alarm gaat elke keer af als ik mijn auto op slot doe. Wat was het probleem ook alweer, batterij van sleutel leeg toch?
Dat zou kunnen, heb je geen melding gehad dat de batterij leeg was? Die krijg ik altijd ruim van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Jakkie takkie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:38:
[...]

Dat zou kunnen, heb je geen melding gehad dat de batterij leeg was? Die krijg ik altijd ruim van tevoren.
Niet gehad, maar kreeg het echt de hele ochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:05
Een hommel in het interieur >:)

Zonder gekheid, check ff je kofferklep. Even goed dicht duwen. Als dat het niet is kan het ook een lage 12v batterij zijn

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 09:47
DonJunior schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:06:
[...]

Een hommel in het interieur >:)

Zonder gekheid, check ff je kofferklep. Even goed dicht duwen. Als dat het niet is kan het ook een lage 12v batterij zijn
Dongle laten zitten, waarna je telefoon de dongle uitleest is ook gegarandeerd plezier.
Heb die ellende altijd als ik sta te laden tijdens de vakantie trips en dan even weg loop voor een broodje/plaspauze. zodra je dan weer 30 meter van de auto bent begint het kreng te loeien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
sl1000 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:35:
[...]

Dongle laten zitten, waarna je telefoon de dongle uitleest is ook gegarandeerd plezier.
Heb die ellende altijd als ik sta te laden tijdens de vakantie trips en dan even weg loop voor een broodje/plaspauze. zodra je dan weer 30 meter van de auto bent begint het kreng te loeien
Ah, ik heb ook een dongle inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft iemand last van het her-pairen van Android auto? Dat lukt vaak niet. Het scherm blijft steken na de knop " Android activeren".

Ook met kabel lukt het niet meer. Na een dagje gaat het de eerste keer weer prima. Maar her-pairen met ook andere toestellen werkt niet.

Het betreft een pixel 8, pixel 6 en Samsung A53 , dus ik neem aan dat het niet ligt aan Android auto implementatie op de telefoon.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ReseT schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:29:
Heeft iemand last van het her-pairen van Android auto? Dat lukt vaak niet. Het scherm blijft steken na de knop " Android activeren".

Ook met kabel lukt het niet meer. Na een dagje gaat het de eerste keer weer prima. Maar her-pairen met ook andere toestellen werkt niet.

Het betreft een pixel 8, pixel 6 en Samsung A53 , dus ik neem aan dat het niet ligt aan Android auto implementatie op de telefoon.
Jup, maar dat is hier al sinds het begin eigenlijk.
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je moet wachten tot de witte lampjes (die knipperen onder je raam) klaar zijn. Dan connecten.
Maar daar heb ik zelf geen geduld voor hahaha
Wat ik doe is via de kabel inpluggen en wachten. Dan komt ie vanzelf. Soms niet, dan haal ik de kabel er uit en weer erin, meestal werkt dat wel.

Soms heeft de auto de voorkeeur voor draadloos Android Auto, hoe dat precies zit weet ik ook niet. Maar eigenlijk lukt het uiteindelijk altijd wel binnen een minuut of 5. (dus paar keer inpluggen/uitpluggen)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 11:25
Mijn ID.3 is net een paar maanden uit de garantie. Opeens krijg ik een SOS storing. Na ruim een maand kunnen we bij de dealer terecht. Na 100 euro te betalen voor een diagnose krijgen we een offerte van 1100 euro voor het vervangen van de SOS chip.
Verder wordt er gesteld dat we wettelijk niet mogen rijden met deze storing, dus dat we het wel moeten fixen. Blijkbaar een vaker voorkomend probleem bij auto's van de VW group uit 2020.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Heb ik nog andere opties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 27-05 09:47
Sabbath schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:00:
Mijn ID.3 is net een paar maanden uit de garantie. Opeens krijg ik een SOS storing. Na ruim een maand kunnen we bij de dealer terecht. Na 100 euro te betalen voor een diagnose krijgen we een offerte van 1100 euro voor het vervangen van de SOS chip.
Verder wordt er gesteld dat we wettelijk niet mogen rijden met deze storing, dus dat we het wel moeten fixen. Blijkbaar een vaker voorkomend probleem bij auto's van de VW group uit 2020.

Als de auto prive gereden wordt kun je je beroepen op het consumentenrecht. Je mag verwachten dat zo'n module een veel langere levensduur heeft dan 3 jaar.
zakelijk heb je helaas minder mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:14
Jakkie takkie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:30:
[...]

Heb ik ook gedaan, aantal issues gehad maar nooit gedoe over garantie.
Ik rij ook een zelf geimporteerde Id.3 1st uit 2021.
Ik wordt gewoon netjes behandeld bij VW dealer hier in Nederland.
4 nieuwe banden , gratis ivm terugroepactie en accupack gratis vervangen om dat een pack anderes waardes had dan de overigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Sabbath schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:00:

Je bent zeker niet de eerste inderdaad: Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanhetwerk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04:40
Beste forum genoten,

Als jullie zouden mogen kiezen zouden jullie dan opnieuw voor een ID4 gaan? Ik twijfel zeer sterk tussen een model y long range en een id4 Gtx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
aanhetwerk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:54:
Beste forum genoten,

Als jullie zouden mogen kiezen zouden jullie dan opnieuw voor een ID4 gaan? Ik twijfel zeer sterk tussen een model y long range en een id4 Gtx.
Als het een recent/nieuw model is wel ja. Ik zou bijvoorbeeld zo een nieuwe ID7 kiezen.
Geen tweedehands ID.4 1st ofzo.
Al twijfel ik met dit soort berichten wel heel erg: Sabbath in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[ Voor 24% gewijzigd door DonJunior op 02-03-2024 15:10 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 10:45
Beste forum genoten,

wat maakt het dat je twijfelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aanhetwerk
DonJunior schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:09:
[...]

Als het een recent/nieuw model is wel ja. Ik zou bijvoorbeeld zo een nieuwe ID7 kiezen.
Geen tweedehands ID.4 1st ofzo.
Al twijfel ik met dit soort berichten wel heel erg: Sabbath in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Nee betreft een hele nieuwe om aan te schaffen. De id7 is echt te groot voor ons gezin van 4. De nieuwe id4 is ideaal qua grootte. Daarnaast is de id7 geen optie want AWD is een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexoez
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
aanhetwerk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Nee betreft een hele nieuwe om aan te schaffen. De id7 is echt te groot voor ons gezin van 4. De nieuwe id4 is ideaal qua grootte. Daarnaast is de id7 geen optie want AWD is een vereiste.
Ik zou niet twijfelen en voor de ID4 (nieuw model) gaan ipv model y
..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aanhetwerk
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:26:
[...]

wat maakt het dat je twijfelt?
De model y is iets zuiniger tov de Gtx (niet perse een probleem) maar vooral de beperkte garantie van 2 jaar van de Volkswagen.
Daarnaast heeft de Volkswagen wel
Veel voordelen voor ons: 360 graden camera, gewoon parkeersensoren, gewoon een regensensor, head up display. De id 4 is gewoon best een goede auto (vinden wij). Ok het Dashboard en de materialen zijn in de model y iets zachter maar voor mij en mijn vrouw niet direct een probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door aanhetwerk op 02-03-2024 17:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:40
aanhetwerk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:09:
[...]

De model y is iets zuiniger tov de Gtx (niet perse een probleem) maar vooral de beperkte garantie van 2 jaar van de Volkswagen.
Veel voordelen voor ons: 360 graden camera, gewoon parkeersensoren, gewoon een regensensor, head up display. De id 4 is gewoon best een goede auto (vinden wij). Ok het Dashboard en de materialen zijn in de model y iets zachter maar voor mij en mijn vrouw niet direct een probleem.
Een bijkomend voordeel van de ID4 tov de Y is dat bij drempels niet telkens je gebit er uit vliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 00:02
InfoTracer schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:39:
[...]

Bijna goed. De DC pinnen zijn alleen voor de fase. Maar er worden zeker nog andere pinnen gebruikt voor de communicatie.
Google maar is op ccs pin layout.
DC heeft geen fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Heb je er een OBD scanner in zitten toevallig? Haal die er maar eens uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
aanhetwerk schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:09:
[...]

Klinkt alsof je voldoende redenen hebt gevonden, nadelen zijn dus gebrek aan garantie en coulance vanuit PON en de beroerde software updates 😁

Ik rij private lease maar zou geen eigenaar willen zijn van een ID auto als ik kijk hoe sommige hier behandeld worden, zoals onlangs nog met de sos module van iemand.

Maar het is allemaal persoonlijk natuurlijk 😃

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Beste forum genoten,

Hier op het forum lees je vooral de negatieve ervaringen, logisch ook want als er niks aan de hand is heb je wellicht ook weinig redenen om iets te posten. Er zijn echter ook een heleboel mensen die probleemloos met een ID3/4/5 rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Net terug van vakantie. Op zich allemaal prima verlopen. Maar 1x hoeven wachten tot er een lader vrij was en verder eigenlijk maar 1x echt zitten wachten op het laden (toen de kinderen sliepen). Alle overige stops duurde iedereen de auto uit, lopen naar de wc (laders zijn in Duitsland vaak vrij achteraf) laten plassen, schone luier etc steeds langer dan het laden.

Nog iets bizars bij het op de terugweg weer van de berg afrijden. Had hem tot 95% geladen, maar dat was blijkbaar nog teveel. Halverwege de berg werd het enorm heet in de auto en konden we de verwarming niet meer instellen. De auto meldde dat tijdens het bergaf rijden de temperatuur niet zelf ingesteld kan worden. Waarschijnlijk om zoveel mogelijk energie te verbruiken om maximaal te kunnen blijven regenereren.

Dus dan rij je daar met je ramen open in de regen, omdat het anders niet uit te houden is 8)7

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-05 08:52

DJR

Model Y versus IDx ?

Als snelladen belangrijk is en ook de range dan heeft Tesla geen competitie in deze prijsklasse. De aangekondigde nieuwe MY (Juniper) heeft state of the art batterij techniek aan boord en veegt de vloer aan met de laadcapaciteiten van de ID series. Tussen de 250 en 350kW snelladen en dat met een vlakke laadcurve. Dat is voor VW nog toekomst muziek. En software? Voor ons helder. Wij wachten op de nieuwe MY. Ook al staat er dan een Tesla op iedere straathoek maar op basis van de EV kwaliteiten laat ik mijn persoonlijke wens op enige exclusiviteit dan maar vallen...

[ Voor 29% gewijzigd door DJR op 03-03-2024 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:41
DJR schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:28:
Model Y versus IDx ?

Als snelladen belangrijk is en ook de range dan heeft Tesla geen competitie in deze prijsklasse. De aangekondigde nieuwe MY (Juniper) heeft state of the art batterij techniek aan boord en veegt de vloer aan met de laadcapaciteiten van de ID series. Tussen de 250 en 350kW snelladen en dat met een vlakke laadcurve. Dat is voor VW nog toekomst muziek. En software? Voor ons helder. Wij wachten op de nieuwe MY. Ook al staat er dan op iedere straathoek eentje maar op basis van de EV kwaliteiten laat ik mijn persoonlijke wens op enige exclusiviteit dan maar vallen...
Wachten op het volgende model is altijd winst, als je 1) tijd hebt om te wachten, en 2) het geld hebt voor het nieuwe model.

Bjorn Nyland vergeleek deze week het laden met een ID.7 met de MY LR (getest in 2022). Dat valt zeker niet negatief uit voor de ID.7. Afwachten hoe de 2024 model refreshes van de andere ID.x modellen, en de refresh van de MY zullen laden... Teslabjorn ID.7 charging comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05 15:52
Jakkie takkie schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:09:
[...]

Hier op het forum lees je vooral de negatieve ervaringen, logisch ook want als er niks aan de hand is heb je wellicht ook weinig redenen om iets te posten. Er zijn echter ook een heleboel mensen die probleemloos met een ID3/4/5 rijden.
Heb ook problemen gehad met mijn 1st edition, maar nog steeds grote blij met de ID.3. Als ik nu zou moeten kiezen, (en het leaseprijs meevalt) voor de id.7.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:47
[...]

Dat klopt. Mijn ID3 1st uit 2020 rijd ik met veel plezier en tot nu toe zonder grote problemen. Ik moet wel zeggen dat ik de software (zit nog op 2.4) niet zo goed durf te updaten uit angst voor het binnenhalen van mogelijke problemen die ik tot nu toe niet heb. Dat zegt wel wat natuurlijk.

Ik heb drie (bekende) ergernissen:

1. Onnodig niet-regeneratief remmen;
2. De onbetrouwbare touch-knoppen overal, met name op het stuurwiel;
3. De onverlichte knoppen/sliders onder het scherm.

Die laatste twee zijn onbegrijpelijke ontwerp-missers waar al veel over is geschreven; ik koop in ieder geval pas een nieuw model ID3 als deze gefixt zijn. Die eerste zou met een software update nog te verbeteren moeten zijn... als ik dat een keer aandurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 15:35
Wij hebben een ID.4 en onze dochter ene Model Y, wij zouden zelf altijd de ID.4 verkiezen boven de Model Y en onze dochter ook. De software van Model Y is vele malen beter, maar het rijcomfort van de ID.4 is gewoon vele malen beter. De Model Y voelt erg onrustig aan door de strakke vering en daardoor dus wat onprettiger.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

Als snelladen belangrijk is en ook de range dan heeft Tesla geen competitie in deze prijsklasse. De aangekondigde nieuwe MY (Juniper) heeft state of the art batterij techniek aan boord en veegt de vloer aan met de laadcapaciteiten van de ID series. Tussen de 250 en 350kW snelladen en dat met een vlakke laadcurve.
Is de Juniper al aangekondigd en die laadcurve ook? De huidige laadcurve van de tesla's is mwah in vergelijking met de 800v architecturen van hyundai/kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
1Mark schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:17:
[...]

Is de Juniper al aangekondigd en die laadcurve ook? De huidige laadcurve van de tesla's is mwah in vergelijking met de 800v architecturen van hyundai/kia
En toch zie je ook negatieve reviews (o.a. ook Teslabjorn op Youtube) dat 800V platformen juist langzamer laden of slechtere curves hebben met de huidige generatie 400V laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:06

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[...]

Net een video gekeken van Michael schmidt B.E.N. Over een horrorverhaal over een Ionic5 bezitter problemen met dealers en auto. Ik dacht dat garantie daar beter was maar dus niet.
Ik heb een keer een lege 12V accu gehad verder weinig problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Dave_R schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:20:
[...]

Dat klopt. Mijn ID3 1st uit 2020 rijd ik met veel plezier en tot nu toe zonder grote problemen. Ik moet wel zeggen dat ik de software (zit nog op 2.4) niet zo goed durf te updaten uit angst voor het binnenhalen van mogelijke problemen die ik tot nu toe niet heb. Dat zegt wel wat natuurlijk.

Die laatste twee zijn onbegrijpelijke ontwerp-missers waar al veel over is geschreven; ik koop in ieder geval pas een nieuw model ID3 als deze gefixt zijn. Die eerste zou met een software update nog te verbeteren moeten zijn... als ik dat een keer aandurf.
1 en 2 herken ik niet na bijna 3 jaar ID3? Helemaal in het begin waren de knoppen van de acc kapot die zijn toen door de dealer gefixt (zonder gemopper over garantie van mijn geïmporteerde ID). Verder kan mijn hele gezin goed overweg met de knoppen. De onverlichte sliders gebruik ik sowieso vrijwel nooit, alleen heel af en toe temperatuur of clima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
Model Y versus IDx ?

Als snelladen belangrijk is en ook de range dan heeft Tesla geen competitie in deze prijsklasse. De aangekondigde nieuwe MY (Juniper) heeft state of the art batterij techniek aan boord en veegt de vloer aan met de laadcapaciteiten van de ID series. Tussen de 250 en 350kW snelladen en dat met een vlakke laadcurve. Dat is voor VW nog toekomst muziek. En software? Voor ons helder. Wij wachten op de nieuwe MY. Ook al staat er dan een Tesla op iedere straathoek maar op basis van de EV kwaliteiten laat ik mijn persoonlijke wens op enige exclusiviteit dan maar vallen...
Iedereen heeft een andere use case denk ik. Zelf heb ik in de laatste 6 maanden 18k km gereden met de ID5 (3.2). Weinig tot geen problemen, behalve een laadklep die 2 maal niet direct openging.
Persoonlijk zou ik toch ook opnieuw de ID 5 leasen ipv Tesla:

1. Genoeg vermogen. (extra vermogen van de Tesla lijkt me nutteloos voor het degelijks drukke verkeer)
2. Veel meer comfort (ik heb wel de sportstoelen en DCC); maar ik vind het comfort veel aangenamer.
3. Snel laden gaat ook goed. Zomer ~145KW en winter 125KW (en bij de nieuwe versies is dit nog beter door de battery preconditioning) Ik gebruik het eigenlijk zelden, want ik heb een laadpaal op mijn oprit. Dus enkel van toepassing op dagen dat ik meer dan 400km rijd. Tot dusver 3 keer op 8 maanden denk ik.
4. Ik steun liever een EU fabrikant met EU fabrieken dan een niet EU fabrikant.
5. Ik ben zeer tevreden van de Travel Pilot ism de HUD. Hierdoor kan ik relax op de autostrade rijden en in de file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 20:01
Met die 15 graden buiten merk je trouwens wel een flink verschil zeg. Duik onder de 16Kwh nu met 105km/u. Laat die warmte maar komen.
Dave_R schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:20:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat de stap naar 3.2 hier goed bevallen is. Iets uitgebreider, iets meer informatie op je kleine schermpje (accupercentage). En juist wat minder problemen met uitvallende systemen.

1 week na updaten van de software kreeg ik wel de melding dat mijn HV-accu een probleem had, maar daar had de dealer mij al voor gewaarschuwd dat die melding er aan zat te komen. :). Dat is inmiddels verholpen en rij nu echt probleemloos in de ID3. (1st 2020).

Snelheid van de UI is hetzelfde gebleven bij mij. Geen idee of de UI sneller is geworden bij nieuwere ID’s.

Wat betreft punt 1: Zie je dit overal? Of vaak op dezelfde locaties? Ik had het vaak dat de auto ineens ging remmen bij een afrit (terwijl ik rechtdoor ging) en altijd bij dezelfde afrit. Achteraf hoorde ik dat andere VW’s (T-roc) bij die afslag op de ACC ook vol ging remmen. Ik heb er geen last meer van, zal die bestuurder eens vragen of hij dat ook nog zo ervaart.

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 03-03-2024 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Idd gaan weer richting 400+ kilometer weer op een accu 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1Xf7QjuO84inTrkVnLAMxPA6Ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rK10OMuDignb1tV27y1d1rD7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
pa2ra schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:18:
[...]

En toch zie je ook negatieve reviews (o.a. ook Teslabjorn op Youtube) dat 800V platformen juist langzamer laden of slechtere curves hebben met de huidige generatie 400V laadpalen.
Offtopic: de supercharger palen zijn niet 100% compatible want die werken alleen op 400V, maar bij alle andere gaat het altijd snel.

Ik ben benieuwd hoe de ID7 laadcurve op Fastned eruit gaat zien. Bjorn is er wel tevreden mee. De curve lijkt heel erg op die van de Model 3 LR Li-ion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpeDE502_CQeFUtlfXfkAKneVZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DAS4wqjKU4mPc8TqBcIFXtzI.png?f=fotoalbum_large

Als ik nù weer een nieuwe auto zou kiezen zou de ID7 mijn voorkeur hebben, aangezien ik ook zo tevreden ben met mijn ID3 (tweede auto, naast de EV6). Omdat volgens mij de draaicirkel ook klein is, je handmatig kan battery preconditionen en het glazen dak sjiek is. En het komt niet van Musk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 11:59
Hi,

Eind van het jaar moet m’n id4 vervangen worden. Ik neig, zeker na de laatste tests van Björn erg naar de id7 tourer.

Heeft iemand hier al wat vernomen van levertijden van de auto id7 tourer?

Exact zo moet hij worden, aangezien ik verplicht een witte moet rijden ivm companypolicy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYRhIRtS2zGxcUnDl0QppS74CZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4MPXDHM5TB0uGsZ6nEFUCGC.jpg?f=fotoalbum_large

Enige twijfel is de ruimte op de oprit. Bijna 5m is serieus lang… als alternatief heb ik een witte id.buzz in gedachten. We hebben jarenlang een vw t4 California gereden, dus ik like die vibes wel ;)

Wat is de levertijd van de idbuzz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 11:59
Link naar de laatste id7 review van Björn, die wellicht zijn man wil veranderen van Teslabjorn naar IDbjorn…

https://youtu.be/MuvSO68U-bc?si=h6fv553osZ2M_tX0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25

Superflip

*pwiet*

KingsCrown schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:11:
Hi,

Eind van het jaar moet m’n id4 vervangen worden. Ik neig, zeker na de laatste tests van Björn erg naar de id7 tourer.

Exact zo moet hij worden, aangezien ik verplicht een witte moet rijden ivm companypolicy.

[Afbeelding]

Enige twijfel is de ruimte op de oprit. Bijna 5m is serieus lang… als alternatief heb ik een witte id.buzz in gedachten. We hebben jarenlang een vw t4 California gereden, dus ik like die vibes wel ;)

De mijne (full option met pano) zal in Juni geleverd worden (BE), maar moet wachten tot eind augustus om te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ga dit topic ook volgen. Ik ben nu een Enyaq 80-rijder van zo ongeveer het eerste uur. Niet dat mijn auto nu vervangen moet worden, hij moet een jaartje of twee mee.

Ik ben eigenlijk heel tevreden over de Enyaq. Hij doet heel veel dingen goed. Een paar pijnpunten zoals trage software, geen batterij-preconditioning, zijn opgelost met model year 2024. De Enyaq 85 zou daarom zeker een goede opvolger zijn van mijn huidige Enyaq.

Maar, ik ben eigenlijk meer fan van stations. De ID.7 Tourer staat nu met stip op één om op termijn mijn huidige Enyaq op te volgen. Was sowieso al enthousiast over de verbeteringen die VAG heeft doorgevoerd in het MEB platform, omdat ze precies aanpakken wat er mis mee is. Na de recente tests van o.a. Björn, is dat bevestigd.

Lees daarom graag de ervaringen hier even mee.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 15:46
TWFpa2Vs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:37:
Vind 't nog een beetje vaag, paar weken terug laadde m'n ID.5 nog op tot 415km (100%), laatste dagen komt ie niet boven de 400km (nu net klaar, 391km). Ben idd ook benieuwd naar de zomer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkie takkie
mawi schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:53:
[...]

Vind 't nog een beetje vaag, paar weken terug laadde m'n ID.5 nog op tot 415km (100%), laatste dagen komt ie niet boven de 400km (nu net klaar, 391km). Ben idd ook benieuwd naar de zomer.
Dat zegt, net als bij een benzine auto, vrijwel niets over de werkelijke range op het moment dat je gaat rijden. Die is met name afhankelijk van je rijgedrag en de buitentemperatuur. Het enige verschil met een benzine auto is dat bij de ID de momentane temperatuur van invloed is op het getal dat je in je display ziet, vandaar dat dit soms ook wijzigt als je instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Bij gecombineerde ritten snelweg/stad zie je het ook goed. Ik raak op de snelweg meestal meer range kwijt dan ik daadwerkelijk rijd, maar dat wordt dan weer gecompenseerd omdat de teller in de stad blijft staan op wat 'ie bij de afrit aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 18:44
TWFpa2Vs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:37:

[Afbeelding]
77kwh veronderstel ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 15:46
JB076 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:03:
Bij gecombineerde ritten snelweg/stad zie je het ook goed. Ik raak op de snelweg meestal meer range kwijt dan ik daadwerkelijk rijd, maar dat wordt dan weer gecompenseerd omdat de teller in de stad blijft staan op wat 'ie bij de afrit aangaf.
't is nog een beetje wennen merk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 11:25
sl1000 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:32:
[...]

Als de auto prive gereden wordt kun je je beroepen op het consumentenrecht. Je mag verwachten dat zo'n module een veel langere levensduur heeft dan 3 jaar.
zakelijk heb je helaas minder mogelijkheden
Auto is inderdaad prive. Thanks, dan ga ik toch nog maar even mopperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
correct ID.4 😬 2022 model op software 3.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-05 12:23
TWFpa2Vs schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:58:
[...]

correct ID.4 😬 2022 model op software 3.2
En 80 op de snelweg achter een vrachtwagen zeker... 17kWh/100km is niet echt realistisch als 'gemiddeld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ron322 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:10:
[...]

En 80 op de snelweg achter een vrachtwagen zeker... 17kWh/100km is niet echt realistisch als 'gemiddeld'
Lol, nee je ziet de gemiddelde snelheid toch? ik rij gewoon 110 op de snelweg. Over 20k zit ik op 18.x nog iets (niet in de buurt van de auto op dit moment) gemiddeld en dan rij ik gewoon de maximale snelheid en in sommige gevallen +10 km/u.

In dit geval ook nog wat file gehad waardoor de gemiddelde snelheid naturlijk instorte.

[ Voor 8% gewijzigd door TWFpa2Vs op 05-03-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
ron322 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:10:
[...]
17kWh/100km is niet echt realistisch als 'gemiddeld'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YuaNV0Q2Um45_SqPwPwRkoq_HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61BWb2sCbcJE5d8uWYh8TauC.jpg?f=fotoalbum_large

Jawel

(4.1M met allseasons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
Nou hier dan een realistisch verbruik wanneer je voornamelijk snelweg rijdt (en dan 130 km/h wanneer maar enigszins mogelijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSlI_rEixINTKoC-FAKKFXRU9VY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RlK7oK8cQAgIgRA3TgQNvRkc.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-04 21:40
ron322 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:44:
Nou hier dan een realistisch verbruik wanneer je voornamelijk snelweg rijdt (en dan 130 km/h wanneer maar enigszins mogelijk)

[Afbeelding]
en mét airco aan ,lekker warm, op 22,5 graden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online

[Afbeelding]

Het wordt écht eens tijd voor een poll/debat over de definitie van 'realistisch'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001

Termy

valt er nog wat te fragge?

Tja, in de zomer haal ik 14-15 kWh/100 en in de winter is dat ongeveer 18 bij 100 km/u met m'n ID.3. Het ligt er gewoon nogal aan.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 18:44
Ik sta op het punt om een ID.3 1st Max uit 2020 te kopen.
De prijs is goed, enkel geven ze maar 1 jaar garantie en nog 4 jaar op de accu.

Ze bieden het Wecare contract aan (Belgie) voor 80 euro/ maand.
Dit omvat verlengde garantie. (tot 8 jaar) en al het onderhoud.

Lijkt mij nogal duur.

Aan te raden, of raden jullie ziezo deze auto's (1st) af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05 15:52
Pieterve schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:02:
Ik sta op het punt om een ID.3 1st Max uit 2020 te kopen.
De prijs is goed, enkel geven ze maar 1 jaar garantie en nog 4 jaar op de accu.

Ze bieden het Wecare contract aan (Belgie) voor 80 euro/ maand.
Dit omvat verlengde garantie. (tot 8 jaar) en al het onderhoud.

Lijkt mij nogal duur.

Aan te raden, of raden jullie ziezo deze auto's (1st) af?
Nee, raad zeker geen 1st af, je moet alleen heel goed navragen welke dingen al vervangen zijn en op welke softwareversie de auto wordt geleverd. Denk hierbij aan een vervanging van de SOS-module, HV-batterij, 12v batterij, mogelijk ook de versnellingsswitch (van mij al 2x). ID.3 is een hele fijne auto, en ja de designkeuzes in het interieur zijn ook wat teleurstellend, maar je gaat veel plezier hebben met de auto als de bovenste zaken reeds zijn vervangen.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-05 13:59

BJW

Iemand ervaring met een deur (achterdeur) die niet meer goed sluit en wat je daar aan kan doen? Als ik de deur dicht doe/gooi dan valt hij niet in het slot maar blijft hij half open staan. Na een keer of 5/6 hard dichtslaan lukt het dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
PB1983 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:21:
[...]

Nee, raad zeker geen 1st af, je moet alleen heel goed navragen welke dingen al vervangen zijn en op welke softwareversie de auto wordt geleverd. Denk hierbij aan een vervanging van de SOS-module, HV-batterij, 12v batterij, mogelijk ook de versnellingsswitch (van mij al 2x). ID.3 is een hele fijne auto, en ja de designkeuzes in het interieur zijn ook wat teleurstellend, maar je gaat veel plezier hebben met de auto als de bovenste zaken reeds zijn vervangen.
Sluit ik mij uit eigen ervaring bij aan. Ik zou wel kijken hoeveel degradatie de batterij inmiddels heeft (onafhankelijk voor welke 2e hands ev je zou gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
BJW schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:36:
Iemand ervaring met een deur (achterdeur) die niet meer goed sluit en wat je daar aan kan doen? Als ik de deur dicht doe/gooi dan valt hij niet in het slot maar blijft hij half open staan. Na een keer of 5/6 hard dichtslaan lukt het dan...
Hard dicht slaan is natuurlijk nooit een optie. Check ff of je palletje in de deur gesmeerd moet worden en/of per ongeluk het kinderslot niet 'half' geactiveerd is waardoor het palletje niet goed in de deurgrijper valt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freighter
  • Laatst online: 09-12-2024
Vandaag mijn ID.7 gaan ophalen, wat een schitterende wagen zeg, blown away! Enkele vragen voor jullie; werkt jullie QI wireless charging ook zo slecht met iPhone? Mijn 15 pro wil hij helemaal niet herkennen (met of zonder hoesje). Als je hem heel specifiek positioneerd lukt het wel, maar van zodra je een bocht maakt en de iPhone verschuift wat stop het laden…

Tweede opmerking; ik kan de wagen niet locken of unlocken via de Volkswagen app, iets wat ik met mijn BMW heel vaak gebruikte. Ondersteund VW dit niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ron322
densterdad2 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:58:
[...]

en mét airco aan ,lekker warm, op 22,5 graden.....
Klopt, ik rijd alsof het een echte auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik gebruik met ID.4 ook echt gewoon als auto, airco staat hier altijd aan maar jouw verbruikcijfers haal ik echt niet, je gemiddelde snelheid ligt ook maar 10km/u hoger gemiddeld genomen dus ook dat is geen mega verschil @ron322

Misschien een verschil in aandrijflijn en rijstijl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rd8u3T44Aa2SIgj10mFheq98FlA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Snf76QLZ0YOG1RjDtEuU3BNp.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Freighter schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:43:
[...] QI wireless charging ook zo slecht met iPhone? Mijn 15 pro wil hij helemaal niet herkennen (met of zonder hoesje). Als je hem heel specifiek positioneerd lukt het wel, maar van zodra je een bocht maakt en de iPhone verschuift wat stop het laden…
Zelfde probleem hier in de ID.4, en de golf 7.5, en de Passat van mijn collega, en de golf 8 van een andere collega.
Ik heb een magsafe-puck op een houder geknutseld, lang leve de 3D-printer. Kan ik meteen het scherm van mijn telefoon zien voor Spotify, de enbw-app of (incidenteel) Maps.
Tweede opmerking; ik kan de wagen niet locken of unlocken via de Volkswagen app, iets wat ik met mijn BMW heel vaak gebruikte. Ondersteund VW dit niet?
Dat kon de Golf 7.5 wel, na identificeren bij de dealer (had ik geen behoefte aan, geen idee of de ID dat kan).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-05 14:50
Ik stond vandaag oog in oog met een ID4. De mangan Grey is echt heel mooi. Door drukte kon ik geen vraag stellen aan de verkopers en ik moest ook snel weg. Maar kan je met een ID4 op afstand het interieur van de auto laten verwarmen zodat je niet hoeft te krabben. Zeg maar zoiets als vervanger van een soort standkachel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Vandaag mijn ID.7 gaan ophalen, wat een schitterende wagen zeg, blown away! Enkele vragen voor jullie; werkt jullie QI wireless charging ook zo slecht met iPhone? Mijn 15 pro wil hij helemaal niet herkennen (met of zonder hoesje). Als je hem heel specifiek positioneerd lukt het wel, maar van zodra je een bocht maakt en de iPhone verschuift wat stop het laden…

Met mijn ID3 kan ik alle smaken opladen via QI oude Nokia, IPhone en Xiaomi. Zelfs losse QI wireless receiver werkt bij mij al wordt hij wel warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
SamSid schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:05:
Ik stond vandaag oog in oog met een ID4. De mangan Grey is echt heel mooi. Door drukte kon ik geen vraag stellen aan de verkopers en ik moest ook snel weg. Maar kan je met een ID4 op afstand het interieur van de auto laten verwarmen zodat je niet hoeft te krabben. Zeg maar zoiets als vervanger van een soort standkachel?
Jazeker 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 23:47
Termy schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:58:
Tja, in de zomer haal ik 14-15 kWh/100 en in de winter is dat ongeveer 18 bij 100 km/u met m'n ID.3. Het ligt er gewoon nogal aan.
Ik zit met de ID.3 sinds september op een gemiddelde van 16,6 kWh/100km. Waarvan hul veeeel op 100km/u. Dus best gemiddeld over afgelopen winter. Maargoed, ik hou me dan wel aan de snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:31
SamSid schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:05:
Dat sws incl. de stoelverwarming. Planmatig/op schema, maar ook handmatig in de app. Bij sommige uitvoeringen ook de voorruitverwarming er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Laatst online: 22:31
ron322 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:49:
[...]

Kom op ID-ers. Niet zitten bakkelijen hierover. Interieurtemperatuur is allemaal persoonlijk/gevoel. Dosering van het rechtervoetje heeft veruit de meeste impact op je verbruikscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 23:47
kisik schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:43:
[...]

Dat sws incl. de stoelverwarming. Planmatig/op schema, maar ook handmatig in de app. Bij sommige uitvoeringen ook de voorruitverwarming er bij.
En stuurverwarming, zijspiegels en achterruit niet vergeten! Zijspiegels verwarmen ook mee als het "algoritme" vind dat het voldoende koud is.

[ Voor 15% gewijzigd door Gecko123 op 06-03-2024 09:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:39
ron322 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:49:
[...]

Idd, veel beter dan in een koelkast te zitten voor een paar km meer bereik :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Induslogic
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-05 08:47

Nee, de ID app kan dat inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:27
De app kun je helaas niet gebruiken om de wagen op slot of open te doen.
Je ziet bovenin wel een slotje of de auto open (slotje open) of dicht (slotje dicht) is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:53
KingsCrown schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:11:
Hi,

[Afbeelding]

same here. Heb nu ruim 4.5 jaar in een model 3 LR gereden en moet oktober wat anders hebben. Model 3 valt gewoon echt af ivm dat idiote gedoe van het weglaten van de stokken. En na die tests van Bjorn ben ik toch wel heel geïnteresseerd in de ID7. Ook liefst station (ben altijd station man geweest).

Ik ga maar eens een proefritje plannen en eens zien wat de levertijden zijn.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
anti elppa schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:37:
[...]

same here. Heb nu ruim 4.5 jaar in een model 3 LR gereden en moet oktober wat anders hebben. Model 3 valt gewoon echt af ivm dat idiote gedoe van het weglaten van de stokken. En na die tests van Bjorn ben ik toch wel heel geïnteresseerd in de ID7. Ook liefst station (ben altijd station man geweest).

Ik ga maar eens een proefritje plannen en eens zien wat de levertijden zijn.
Maar dat is toch een compleet andere prijs range of ben ik nou gek?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:47
DonJunior schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:41:
[...]

Maar dat is toch een compleet andere prijs range of ben ik nou gek?
Het is zeker een andere prijsklasse, maar de Model3 valt nu in een andere prijsklasse dan 4.5 jaar geleden (nu veel goedkoper). Als hij dus 4.5 jaar geleden een Model 3 kon betalen is het niet onrealistisch om te veronderstellen dan nu een ID7 in budget past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Invictus66 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Het is zeker een andere prijsklasse, maar de Model3 valt nu in een andere prijsklasse dan 4.5 jaar geleden (nu veel goedkoper). Als hij dus 4.5 jaar geleden een Model 3 kon betalen is het niet onrealistisch om te veronderstellen dan nu een ID7 in budget past.
Dit idd. En ik kon 4,5 terug een heel stuk meer leasen dan de model 3 LR, maar waarom? Vond het meer dan prima allemaal. Scheelt stuk bijtelling. En die LR die ik had was ook gewoon 65k toen. Model 3 LR, Trekhaak, acc boost upgrade, getinte ramen, 19" velgen, Lak.

Daarom had ik nu ook weer prima kunnen leven met een model 3. Alleen vind ik die actie met die stokken niet te doen. Rond uit gevaarlijk. Verder hebben ze de parkeersensoren weg gehaald, en blijven de ruitenwissers (ook zonder sensor) bagger.

Dit is voor mij genoeg reden om bij andere merken te kijken. En dan staat de ID7 nu wel boven aan, gevolgd door de BMW I4.

Had net al ff contact met de VW dealer en die geeft 3 maanden levertijd aan voor de sedan. Klopt dat met jullie ervaringen hier? Verder meld hij dat er van de station alleen bekend is dat ie pas vanaf Q3 te bestellen is. Prijzen en levertijden onbekend. Dat zou wel jammer zijn, want kans dat ik die dan voor einde jaar heb is stukkie kleiner op die manier

[ Voor 4% gewijzigd door anti elppa op 07-03-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-05 14:21
anti elppa schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:37:
[...]

Dit idd. En ik kon 4,5 terug een heel stuk meer leasen dan de model 3 LR, maar waarom? Vond het meer dan prima allemaal. Scheelt stuk bijtelling. En die LR die ik had was ook gewoon 65k toen. Model 3 LR, Trekhaak, acc boost upgrade, getinte ramen, 19" velgen, Lak.

Daarom had ik nu ook weer prima kunnen leven met een model 3. Alleen vind ik die actie met die stokken niet te doen. Rond uit gevaarlijk. Verder hebben ze de parkeersensoren weg gehaald, en blijven de ruitenwissers (ook zonder sensor) bagger.

Dit is voor mij genoeg reden om bij andere merken te kijken. En dan staat de ID7 nu wel boven aan, gevolgd door de BMW I4.

Had net al ff contact met de VW dealer en die geeft 3 maanden levertijd aan voor de sedan. Klopt dat met jullie ervaringen hier? Verder meld hij dat er van de station alleen bekend is dat ie pas vanaf Q3 te bestellen is. Prijzen en levertijden onbekend. Dat zou wel jammer zijn, want kans dat ik die dan voor einde jaar heb is stukkie kleiner op die manier
Welke actie met stokken bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Mraze schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Welke actie met stokken bedoel je?
Oh tesla vond het grappig om de hendels naast het stuur weg te bezuinigen. Dus dan moet je knipperlichten bedienen met 2 knopjes op het stuur.....erg veilig op een rotonde. Verder moet je de versnellingen bedienen op het scherm. Ook waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
anti elppa schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:34:
[...]

Oh tesla vond het grappig om de hendels naast het stuur weg te bezuinigen.
Wat Tesla als "radicale vernieuwing" ziet vs. wat VW als "radicale vernieuwing" ziet, is precies wat me bij VW houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
[...]
Had net al ff contact met de VW dealer en die geeft 3 maanden levertijd aan voor de sedan. Klopt dat met jullie ervaringen hier?
Onderaan de pagina staat een link naar een Google Sheets document met levertijden. Er staan natuurlijk nog niet veel ID.7s in, maar wel een paar. Levertijd met panoramisch dak is zeker langer, eerder 4 a 5 maanden. Zonder panoramisch dak is 3 maanden misschien realistischer, maar lijkt toch ietwat optimistisch m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:47
[...]
Had net al ff contact met de VW dealer en die geeft 3 maanden levertijd aan voor de sedan. Klopt dat met jullie ervaringen hier?
Ik heb net een ID7, zonder pano dak, besteld (België) en de geplande leverdatum is eind juni.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Volgens mij zijn vandaag de prijzen van de ID.7 Tourer online gekomen.

De configurator werkt ook meteen. Zoals verwacht is de ID7 Tourer precies 1000 EUR duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
JanHenk schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:59:

De configurator werkt ook meteen. Zoals verwacht is de ID7 Tourer precies 1000 EUR duurder.
Ah super nice. Thanks!! Raar dat die medewerker me dat niet kon vertellen vanmorgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Laatst online: 27-05 08:55
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:53:
Ik gebruik met ID.4 ook echt gewoon als auto, airco staat hier altijd aan maar jouw verbruikcijfers haal ik echt niet, je gemiddelde snelheid ligt ook maar 10km/u hoger gemiddeld genomen dus ook dat is geen mega verschil @ron322

Misschien een verschil in aandrijflijn en rijstijl
Ja dat moet haast wel, weinig regenereren en uitrollen misschien?

Gegeven dat de ID.3 wat zuiniger rijd, kom ik met mijn toch wel behoorlijk sportieve rijstijl (had eigenlijk een golf gti moeten rijden) alsnog op een langetijd gemiddelde van hieronder. Tja, die files en drukte op de weg zullen ook wel helpen in een redelijk gemiddelde verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnRokrc2tfGInIQ-djlZxkiGiwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wi8IOzli3YTEshrw2GlUZ2m8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:36

Jeeez wat een saaie kleuren weer. Was er al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 20:46

[Afbeelding]
@ron322 Vermoed dat je deze km in de wintermaanden bij elkaar gereden hebt? Pak hem beet de afgelopen 3-4 maanden? Dat kan echt een vertekend beeld geven nm als je dat over een geheel jaar bekijkt. In de zomer gaat het gemiddelde omlaag (in positieve zin)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxxb2es7HvKaWaE5fOxVjNoicBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jm12qlZhvLzHVkwndBZAa9sL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben een sportieve rijder die meestal 10-20km boven max snelheid aanhoud ;-) En zeer veel snelweg km rijdt. Stoelverwarming + stuurverwarming in de winter standaard aan.
Ons gemiddelde snelheid ligt op hetzelfde niveau 8) . Deze snelheid is wel een zeer belangrijke factor op het verbruik!
Gemiddelde snelheid lager > verbruik positiever 8)
Indien je de auto inderdaad nog maar enkele maanden hebt, check het verbruik na de zomer nog maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:25

ID7 Business Pro zonder extra pakketten kost €59220 vergelijk je dat met de kale de ID7 Tourer Pro Business dan betaal je €61490.
Dus die duizend is een Pro Buisness vergelijken met de kaler Pro m.a.w. het is appels met peren vergelijken.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taddeo
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-05 23:22
Ik volg al even dit topic als stille lezer, maar heb nu zelf een vraag.

Begin februari heb ik een ID.4 besteld, Pure Limited Edition (model speciaal geconfigureerd voor de Belgische markt vanwege overheidspremies). Levertijd is ongeveer tussen juni en september, en als ik het hier zowat lees, zou het misschien best nog eens voor de zomer kunnen zijn.

Men stelde ons bij de Volkswagen dealer een onderhoudscontract WeCare Gold (onderhoud, herstelling, bijstand afgezien van problemen onder garantie of schade door ongeval) voor 30 euro per maand voor gedurende vijf jaar of 75.000km (360 EUR per jaar, 1800 EUR voor vijf jaar). Ik weet echter eerlijk gezegd niet goed wat er van te maken. Ik meen overal te lezen dat EVs eigenlijk betrekkelijk weinig onderhoud nodig hebben en dat we hier dus nodeloos geld aan kunnen uitgeven.

Zijn er ID(4) gebruikers die me een inschatting kunnen geven hoe vaak je op onderhoud moet met deze wagens en wat dat bij benadering kost? Zit dat in de grootorde van 360 EUR/jaar of ruim eronder?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Wimhaw schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:49:
[...]

ID7 Business Pro zonder extra pakketten kost €59220 vergelijk je dat met de kale de ID7 Tourer Pro Business dan betaal je €61490.
Dus die duizend is een Pro Buisness vergelijken met de kaler Pro m.a.w. het is appels met peren vergelijken.
Volgens mij vergelijk je een prijs zonder rijklaarmaakkosten met een prijs inclusief rijklaarmaakkosten. Over appels en peren gesproken?

De Tourer is voor iedere uitvoering gewoon 1000 euro meerprijs tov de “sedan”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:25
JanHenk schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Volgens mij vergelijk je een prijs zonder rijklaarmaakkosten met een prijs inclusief rijklaarmaakkosten. Over appels en peren gesproken?

De Tourer is voor iedere uitvoering gewoon 1000 euro meerprijs tov de “sedan”.
Je hebt helemaal gelijk. Het rare is dat ik nu andere getallen zie dan wat ik begin van de avond zag. Heb gewoon toen de standaard prijs geselecteerd en door geklikt, zonder iets aan te vinken, naar de samenvatting gekeken. Dat waren de prijzen, die ik heb genoteerd.
Nu wordt er wat anders weergegeven. Zal wel aan mij liggen!

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Freighter
  • Laatst online: 09-12-2024
[...]

Op mijn lijst stond tevens de M3 highland, BMW i4 en de ID7. In the end voor de ID7 gegaan vanwege reeds vermelde vreemde keuzes van Tesla en de I4 die naar mijn mening reeds outdated is en kleine binnenruimte (mijn collega heeft er een en uitvoerig getest). Sinds dinsdag trotse eigenaar geworden (4 maand levertijd dus met pano dak) en ik ben echt werkelijk impressed, snap helemaal waarom Bjorn Nyland er zo positief over is, VW heeft echt een homerun binnengehaald!

Nu snel nog even opladen terwijl ik dit berichtje typ..! 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0wTCRtxAgRB_sjN3E0tvxMFXbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuRU4vxrRnFPknvnV7yLquQN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Freighter schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:53:
[...]

Op mijn lijst stond tevens de M3 highland, BMW i4 en de ID7. In the end voor de ID7 gegaan vanwege reeds vermelde vreemde keuzes van Tesla en de I4 die naar mijn mening reeds outdated is en kleine binnenruimte (mijn collega heeft er een en uitvoerig getest). Sinds dinsdag trotse eigenaar geworden (4 maand levertijd dus met pano dak) en ik ben echt werkelijk impressed, snap helemaal waarom Bjorn Nyland er zo positief over is, VW heeft echt een homerun binnengehaald!

Nu snel nog even opladen terwijl ik dit berichtje typ..! 😉[Afbeelding]
Goed om te lezen en heel veel plezier met je wagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
lucky7 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:17:
[...]

@ron322 Vermoed dat je deze km in de wintermaanden bij elkaar gereden hebt? Pak hem beet de afgelopen 3-4 maanden? Dat kan echt een vertekend beeld geven nm als je dat over een geheel jaar bekijkt. In de zomer gaat het gemiddelde omlaag (in positieve zin)
[Afbeelding]

Ik ben een sportieve rijder die meestal 10-20km boven max snelheid aanhoud ;-) En zeer veel snelweg km rijdt. Stoelverwarming + stuurverwarming in de winter standaard aan.
Ons gemiddelde snelheid ligt op hetzelfde niveau 8) . Deze snelheid is wel een zeer belangrijke factor op het verbruik!
Gemiddelde snelheid lager > verbruik positiever 8)
Indien je de auto inderdaad nog maar enkele maanden hebt, check het verbruik na de zomer nog maar eens.
Ja dat klopt helemaal, heb de auto vanaf 22 december dus alleen nog maar in de relatief koude periode gereden. Ik zal de balans na een jaar eens opmaken. Maar 17kWh/100km... gaat nooit gebeuren en is niet realistisch bij 'normaal' gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
Freighter schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:53:
[...]
Sinds dinsdag trotse eigenaar geworden (4 maand levertijd dus met pano dak)
Is hij Glacier White of Scale Silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 17:23
Klopt het dat Tronity niet meer gratis werkt ? Mijn auto is gearchiveerd en ik moet ineens een betaalmethode toevoegen.
Pagina: 1 ... 324 ... 371 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.