Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 326 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:02
Witzwart schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:38:
[...]

Ik lees net je vraag. Bij mij soortgelijk probleem sinds een jaar. ID4 .1 2020.
Ik ben er niet 100% uit of het de Wallbox lader of de auto is. Ik verplaats de auto niet maar koppel af sluit de auto en wacht een minuut. Sluit weer aan dan lukt het vaak wel. Echter ook voorgekomen dat ik het 5x moet herhalen om laden te starten. Soms weken geen probleem. Laadstekker harder aanduwen, omhoog duwen, Wallbox resetten. App overnieuw installeren. Allemaal geen verbetering. Denk dus dat het probleem in de auto zit.
Kan het zijn dat je nog op software 2.x zit met je id?
Bij mij werkt de combinatie id.3/Zappi vlekkeloos sinds de laatste 3.x update.
Daarvoor moest ik hem soms wel 4 x instekkeren voordat hij pakte

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:37
Ik heb een id.3 en een Vw Elli connect charger.
3 fase lader , nooit problemen met laden werkt prima tussen de 10 en 11 kw.
Fijne lader die je voor weinig geld gebruikt koopt in Duitsland. ( daar waren ze met subsidie verkocht )
Zelf aangesloten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31

Boy

www.byoscoop.nl

KaiseRRuby schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:19:
[...]

Geen idee waarom je van een positieve post weer iets negatiefs moet maken.

Edit, ik zit je post historie door te lezen hier in dit topic. Heb jij eigenlijk wel een ID of kom je hier écht alleen maar om af te geven op VW en de ID serie? Grootste gedeelte van je post zijn verwijzingen naar hoeveel beter je vorige auto's waren en hoe verschrikkelijk ouderwets VW is.
Ik heb het ook nooit begrepen en 3 jaar geleden viel me dat wel op en op gereageerd. Voelt als wat leedvermaak, beetje jammer. Vind het wel apart dat dit al 3 jaar zo gaat.
Maar soms heeft ie ook leuke, inhoudelijke reacties.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

KrlGl schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:18:
[...]

Ja, zit nog te wachten op de oproep voor de update naar 3.x. mss dit maar eens melden en kijken of het eerder kan, want heb wel wat meer dingetjes die niet lekker gaan zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
[...]

Maar dan zou die UP toch niet hetzelfde euvel moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

TWFpa2Vs schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Ja, dat verbaast me ook, maar nu geeft @KrlGl aan dat hij dit issue dus ook had en dat vind ik dan wel anders een vreemd toeval, maar kan natuurlijk wel.

Zojuist trouwens de auto ingeprikt en werkte gelijk. Het is ook zo random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
[...]

Bij mij zijn eigenlijk de laadproblemen pas begonnen na de update 3.x maar dat kan ook gewoon toeval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:02
TWFpa2Vs schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:30:
[...]

Dat kan natuurlijk best als het door VW geïmplementeerde protocol niet 100% overeenstemt met dat van de Zappi. En in dat geval kan de up hetzelfde algoritme hebben als de id-serie <3.0

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 19:59
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:34:
Schepje er bovenop, ook hier een probleemloze ID.4 rijder. Denk vooral geluk dat mijne fabrieksaf met 3.0 kwam en er al een hoop kinderziektes opgelost waren. Uiteraard baal ik van langzaam laden soms maar dat is een producteigenschap.

Wel een paar terugroepacties gehad, maar mij nog nooit in de steek gelaten of wat dan ook.
Idem. Ook probleemloos. 2.1 af fabriek. Prima wagen, met drie pubers ruimte genoeg achterin. Soms beetje groot voor in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
Ik had dus maanden een oranje waarschuwing met de melding dat er een storing was in de motor.

Afspraak ingepland maar na gisteren is de melding weg. Wat denken jullie, heeft het nog zin om tijd te verdoen bij de dealer of gewoon die afspraak annuleren nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
Ik heb een ID4 en gebruik Android auto.
Android auto staat op automatisch wisselen maar blijft op nacht stand staan.

In de ontwikkelaars opties van mijn s20fe heb ik gewisseld tussen beheerd door auto en beheerd door telefoon. Geen verschil. Ook op in settings handmatig op Dag gezet maar helaas blijft AA op nacht staan.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
driel24 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:09:
Ik heb een ID4 en gebruik Android auto.
Android auto staat op automatisch wisselen maar blijft op nacht stand staan.

In de ontwikkelaars opties van mijn s20fe heb ik gewisseld tussen beheerd door auto en beheerd door telefoon. Geen verschil. Ook op in settings handmatig op Dag gezet maar helaas blijft AA op nacht staan.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Kijk eens of het verschil maakt als je de lampen van de auto uit/aan zet.
Kan ook nog een optie in Maps zelf zijn, dat die Google Maps op 'Nacht' stand staat dan blijf je dat ook zien in AA volgens mij.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:37
AMARONE schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:50:
Ik had dus maanden een oranje waarschuwing met de melding dat er een storing was in de motor.

Afspraak ingepland maar na gisteren is de melding weg. Wat denken jullie, heeft het nog zin om tijd te verdoen bij de dealer of gewoon die afspraak annuleren nu?
Ik zou de auto zeker laten checken, uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Zijn er hier meer mensen waarbij de Auto niet lekker meer bijwerkt in Home Assistant? Gebruik van beide de laatste versie maar tussendoor lijkt hij updates niet op te pakken. zo denkt hij bv dat ik nog op 100% accu zit terwijl dit 82% is.

Herstart ik de plugin dan loopt hij weer maar was even bekend of meer mensen hetzelfde ervaren? zowel de plugin als HA draaien op de laatste versie.

[ Voor 7% gewijzigd door TWFpa2Vs op 18-03-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
DonJunior schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:16:
[...]

Kijk eens of het verschil maakt als je de lampen van de auto uit/aan zet.
Kan ook nog een optie in Maps zelf zijn, dat die Google Maps op 'Nacht' stand staat dan blijf je dat ook zien in AA volgens mij.
Lampen wijzigen geeft geen verschil.
Het is overigens een AA verschijnsel.
Flitsmeister, TomTom en Google maps staan allemaal op nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Afgelopen donderdag een mail gehad dat er toestemming was vereist om een OTA update te kunnen downloaden. OTA Update naar 3.2, welteverstaan.

Vrijdag kreeg ik in de auto de melding dat deze geïnstalleerd werd (133 minuten zou het duren en de auto zou niet te gebruiken zijn tijdens de installatie, nou prima :)

Vandaag maar eens op vwid.vwgroup.io gekeken en zowaar: "Vehicle Consent Management" is verschenen en daar kan ik OTA Updates nu ook aanzetten :)

Overigens weining "nieuws" te merken aan 3.2 vs 3.1.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
driel24 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Het volgt het ingestelde thema… die staat op donker en dan gaat alles van aa en CarPlay op nacht. Bij thema licht (alles van vw wordt dan wit, ook het instumentencluster) wordt gezien als dag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
driel24 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Ja.. dus Google Maps wil je op 'dag' zetten (of automatisch) en dan zou het in AA ook goed moeten gaan.
Heb zelf ook een tijdje hiermee zitten stoeien en volgens mij was dat de oplossing.
Doordat Maps in nachtmodus staat, pakt AA dat over (ongeacht de AA instellingen)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
TWFpa2Vs schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:45:
Zijn er hier meer mensen waarbij de Auto niet lekker meer bijwerkt in Home Assistant? Gebruik van beide de laatste versie maar tussendoor lijkt hij updates niet op te pakken. zo denkt hij bv dat ik nog op 100% accu zit terwijl dit 82% is.

Herstart ik de plugin dan loopt hij weer maar was even bekend of meer mensen hetzelfde ervaren? zowel de plugin als HA draaien op de laatste versie.
Welke plugin gebruik jij voor HA integratie?

Ik gebruik de "Volkswagen We Connect ID" HACS plugin van @mitchdc en ik zie regelmatig dat er voor 1 van mijn beide auto's veel gegevens ontbreken. Herstarten van HA lost het meestal op, maar niet altijd. Aangezien de backend van VW nogal eens kuren vertoont heb ik de aanname dat de data niet altijd op de juiste manier overkomt waardoor de plugin er geen chocolade van kan maken. Wanneer alle data doorkomt zie ik in HA dezelfde data als in de VW app op mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
MJMaverick schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Welke plugin gebruik jij voor HA integratie?

Ik gebruik de "Volkswagen We Connect ID" HACS plugin van @mitchdc en ik zie regelmatig dat er voor 1 van mijn beide auto's veel gegevens ontbreken. Herstarten van HA lost het meestal op, maar niet altijd. Aangezien de backend van VW nogal eens kuren vertoont heb ik de aanname dat de data niet altijd op de juiste manier overkomt waardoor de plugin er geen chocolade van kan maken. Wanneer alle data doorkomt zie ik in HA dezelfde data als in de VW app op mijn telefoon.
Yes gebruiken dezelfde, een reload van de intergratie is hier vaak al genoeg maar voorheen hoefde ik dit niet handmatig te doen.

logs geven het volgende aan nu, zal idd wel VW back-end zijn;
volkswagen_we_connect_id] Unexpected error fetching volkswagen_we_connect_id data: Could not fetch data. Status Code was: 502

Apparaat even verwijderd, plugin verwijderd en opnieuw geinstalleerd, kijken of dat nog verschil maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door TWFpa2Vs op 18-03-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:05
Jakkie takkie schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:37:
[...]

Ik zou zeggen dat dat met Bovag garantie goed geregeld zou moeten zijn? Even de voorwaarden nakijken.

Ik ben overigens benieuwd of de klachten die je noemt allemaal zijn te relateren aan de defecte module, laat even weten of je daar een terugkoppeling van krijgt.

En natuurlijk’fingers crossed’ dat je snel een nieuwe module hebt (je zou ook gebruikt kunnen overwegen).
Nieuwe module word besteld maar levertijd is onbekend vanuit Volkswagen, er is een tekort aan onderdelen voor de ID modellen.

Andere klachten staan er los van dat heeft te maken met andere modules in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
jeantje schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:36:
[...]

...

Andere klachten staan er los van dat heeft te maken met andere modules in de auto.
Probleem is dat de sound-generator tijdens storing de canbus behoorlijk kan verzieken waardoor je allerlei vage andere meldingen krijgt. Ben dus wel benieuwd óf die andere storingen ook écht door andere modules komt of door ruis op de lijn van de soundgenerator

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

TWFpa2Vs schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:45:

Ligt denk ik eerder aan de Vw servers. Maak gebruik van domoticz en iobroker, zelfde issueAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnDfvAl5T9TY2k1g4ZGoz4SUAgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zzQHbug3KOwES8k723x1Ow1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door niki_lauda op 19-03-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20-09 19:34
Ik heb bij muntstad een trekhaak voor mijn id.4 besteld (in aug 2023 al) nu krijg ik vanuit muntstad te horen dat deze pas in q3/q4 van dit jaar beschikbaar zijn. Hebben meer mensen een trekhaak in bestelling staan? (eventueel met dezelfde ervaring?)

[ Voor 7% gewijzigd door A.Geerts op 19-03-2024 20:59 ]

Tja.... 🤨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
@MJMaverick & @TWFpa2Vs ik heb helaas weinig invloed op de input die binnen komt vanuit de onderliggende library. Vanwege dit soort issues blijft het voor mijn ogen ook een "custom component" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
mitchdc schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:07:
@MJMaverick & @TWFpa2Vs ik heb helaas weinig invloed op de input die binnen komt vanuit de onderliggende library. Vanwege dit soort issues blijft het voor mijn ogen ook een "custom component" :)
Snap ik helemaal, ik wilde met name gewoon even checken of ik niets verkeerd deed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Hallo, Wat is jullie ervaring met in het buitenland op vakantie laden bij Tesla ?
Ik zie dat op mn route ABRP een aantal Tesla laders heeft ingepland in Duitsland met ongeveer 20 stalls
Lijkt me ideaal en hopelijk weinig wachttijd.
Maar onze stekker zit 'verkeerd' is dat lastig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 19:04
LastSamurai schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:27:
Hallo, Wat is jullie ervaring met in het buitenland op vakantie laden bij Tesla ?
Ik zie dat op mn route ABRP een aantal Tesla laders heeft ingepland in Duitsland met ongeveer 20 stalls
Gaat prima als het er niet te druk is, van het weekend nog twee keer gedaan bij Erfstadt op de heen en terug reis.

Prijs is goed en er is meestal genoeg plek en via de app wordt je ook gewaarschuwd welke er buiten gebruik zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door t2faag op 20-03-2024 13:07 ]

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:57

Consulectro

Lekker bezig...

LastSamurai schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:27:
Gaat prima. Wel even een abonnement nemen bij Tesla. Via de app kun je dat eenvoudig afsluiten voor 1 maand als je op vakantie gaat. Dan krijg je 25% korting op het toch al goedkope Tesla tarief. Tesla SuperChargers werken dus niet met laadpassen.
Vanwege het feit dat de laadpoort bij een VW aan de andere kant zit, gebruik je vaak wel een dubbele stall.
Zelf heb ik daar geen problemen van ondervonden omdat er genoeg stalls zijn die vrij zijn.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Consulectro schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Gaat prima. Wel even een abonnement nemen bij Tesla. Via de app kun je dat eenvoudig afsluiten voor 1 maand als je op vakantie gaat. Dan krijg je 25% korting op het toch al goedkope Tesla tarief. Tesla SuperChargers werken dus niet met laadpassen.
Vanwege het feit dat de laadpoort bij een VW aan de andere kant zit, gebruik je vaak wel een dubbele stall.
Zelf heb ik daar geen problemen van ondervonden omdat er genoeg stalls zijn die vrij zijn.
Over het algemeen gaat het goed. Vorig jaar meegemaakt in Frankrijk bij Nancy dat er bij laadplekken van Tesla een lus in het wegdek is per laadplek. Geen idee of dat nu nog kan. Afgelopen voorjaarsvakantie naar Oostenrijk niet gehad. Dan krijg je gemekker dat je niet kan laden, omdat je auto niet recht zou staan/gedetecteerd wordt. En dat klopt natuurlijk, maar dan moeten ze die laadkabels maar eens langer maken. Uiteindelijk met heel veel passen en meten is het wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:57

Consulectro

Lekker bezig...

kisik schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:22:
[...]

Over het algemeen gaat het goed. Vorig jaar meegemaakt in Frankrijk bij Nancy dat er bij laadplekken van Tesla een lus in het wegdek is per laadplek. Geen idee of dat nu nog kan.
Had ik vorig jaar in Frankrijk ook. Later niet meer meegemaakt. :)

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
t2faag schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Gaat prima als het er niet te druk is, van het weekend nog twee keer gedaan bij Erfstadt op de heen en terug reis.
Ja dat had ik er bij moeten zetten. Ik ga op zwarte zaterdag 10-8 naar Chamonix via Duitsland en Zwitserland. Dus het kan hier en daar druk zijn.
Is er een manier om te zoeken of het de nieuwere palen met de stekker in het midden zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
Consulectro schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Ja dat is een lastige. Laadkosten krijg ik vergoed van mn werkgever, abonnementskosten niet, is natuurlijk heel krom, maar zijn we nu aan het bespreken.
Ik kon trouwens wel in de Tesla app m'n Travelcard ID invullen, maar geen idee of en hoe dat werkt, nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
anders gewoon ionity pakken of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

LastSamurai schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:05:
[...]

Ja dat is een lastige. Laadkosten krijg ik vergoed van mn werkgever, abonnementskosten niet, is natuurlijk heel krom, maar zijn we nu aan het bespreken.
Ik kon trouwens wel in de Tesla app m'n Travelcard ID invullen, maar geen idee of en hoe dat werkt, nog niet getest.
Voor die 13 euro per maand is het toch een nobrainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.kruit
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-04 10:44
Vandaag ben ik bij de dealer geweest voor een probleem met de voorste USB-C laadpoorten in mijn ID.3. In 50% van de gevallen gaf mijn telefoon aan dat hij aan het opladen was, maar tijdens de rit liep het percentage alleen maar terug. In de andere helft van de gevallen werkte de oplader wel naar behoren: een normaal aantal procenten erbij naarmate de tijd vordert. Diverse telefoons en kabels geprobeerd, maar vergelijkbare (wisselende) ervaringen. Het gekke is; toen ik de auto net kreeg (inmiddels 6 maanden geleden) werkte de poorten naar mijn idee wel naar behoren. Ik heb ook 2 USB-C poorten achterin, die werken wel normaal.

De dealer geeft aan dat dit beeld normaal is: de voorste 2 poorten zijn hoofdzakelijk voor data en hebben een zeer beperkte stroomsterkte. Een telefoon zou dus amper opladen. De achterste 2 poorten zijn daadwerkelijk laadpoorten.

Voordat ik mijzelf voor gek verklaar.. Wat zijn jullie ervaringen met laadsnelheden op Volkswagens met 4 USB-C poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Jelmer schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:50:
[...]

Het volgt het ingestelde thema… die staat op donker en dan gaat alles van aa en CarPlay op nacht. Bij thema licht (alles van vw wordt dan wit, ook het instumentencluster) wordt gezien als dag…
Ik moest even zoeken welk thema je bedoelde... gevonden en het is idd zo.
Hij neemt dit over.
Raar, want volgens mij rijdt bijna iedereen met de thema stand "donker", waardoor je dus altijd met nachtstand AA rijdt. Alleen als je AA in de settings handmatig op dag zet, krijg je dagstand.
Ontwikkelaars opties in AA beheerd door auto of beheerd door telefoon helpen niet.

Ik hoop dat een update van VW of AA dit op kan lossen in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:27
douwe.kruit schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:45:
Wat zijn jullie ervaringen met laadsnelheden op Volkswagens met 4 USB-C poorten?
Ik laad mijn iPhone 13 Pro dagelijks op via de USB-C poort. Eigenlijk nooit op gelet hoe snel dit gaat. Echter nooit problemen mee en laad prima.

Wel een ID.4 1st.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:48

martijn v o

Certified by Enphase.

Heer een Samsung S nog wat op een van de voorste lader en die laad als een tierelier.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:00
Vandaag ben ik bij de dealer geweest voor een probleem met de voorste USB-C laadpoorten in mijn ID.3. In 50% van de gevallen gaf mijn telefoon aan dat hij aan het opladen was, maar tijdens de rit liep het percentage alleen maar terug. In de andere helft van de gevallen werkte de oplader wel naar behoren: een normaal aantal procenten erbij naarmate de tijd vordert. Diverse telefoons en kabels geprobeerd, maar vergelijkbare (wisselende) ervaringen. Het gekke is; toen ik de auto net kreeg (inmiddels 6 maanden geleden) werkte de poorten naar mijn idee wel naar behoren. Ik heb ook 2 USB-C poorten achterin, die werken wel normaal.

De dealer geeft aan dat dit beeld normaal is: de voorste 2 poorten zijn hoofdzakelijk voor data en hebben een zeer beperkte stroomsterkte. Een telefoon zou dus amper opladen. De achterste 2 poorten zijn daadwerkelijk laadpoorten.

Voordat ik mijzelf voor gek verklaar.. Wat zijn jullie ervaringen met laadsnelheden op Volkswagens met 4 USB-C poorten?
In mijn ID.3 1st werken de voorste usbpoorten prima om op te laden. Ik heb vaak Flitsmeister met beeld aan en dan laadt hij mijn Samsung S21 gewoon nog bij.
Klinkt mij alsof de dealer er geen zin in heeft en een onzinverhaal verkoopt om je af te wimpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:07
leinenga schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:21:
[...]

Klinkt mij alsof de dealer er geen zin in heeft en een onzinverhaal verkoopt om je af te wimpelen.
In mijn e-Golf uit 2017 was dat inderdaad zo: een 12V-lader was sneller dan de ingebouwde USB poorten. Dat een dealer deze symptomen met die oude kennis linkt, dat kan ik mij wel voorstellen. Over mijn ID.7 staat in de brochure "USB-C ports at the front (2), USB-C charging sockets at the rear of the centre console (2); charging capacity up to 45 W". Volgens mij is er dus geen verschil tussen voor en achter.

[ Voor 4% gewijzigd door bdbfz op 20-03-2024 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:50
A.Geerts schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:57:
Ik heb bij muntstad een trekhaak voor mijn id.4 besteld (in aug 2023 al) nu krijg ik vanuit muntstad te horen dat deze pas in q3/q4 van dit jaar beschikbaar zijn. Hebben meer mensen een trekhaak in bestelling staan? (eventueel met dezelfde ervaring?)
Vergelijkbare ervaring gehad. Afgeleverd eind december 2022, trekhaak wel gemonteerd maar regelmodule in backorder. Heeft tot begin december 2023 geduurd voordat deze is gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07

Hier hetzelfde probleem, ID3 First Plus en Samsung S20. Loopt m.n. leeg bij meerdere (navigatie)apps aan. Daarom standaard maar een langere kabel vanuit achterste USB-poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:46
Ik rijd eigenlijk altijd met AA en prik de telefoon dan standaard aan de voorste USB-C. Dat gaat goed. Hij laad niet zo snel als thuis, maar hij laadt zeker wel op.

De achterste poorten gebruik ik zelf nooit.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[..]Wat zijn jullie ervaringen met laadsnelheden op Volkswagens met 4 USB-C poorten?
Ik heb mijn dashcam op de achterste USB-C omdat die iets meer vermogen levert.
Mijn telefoon hang ik altijd aan de voorste USB-C en dan linksvoor.
Hiermee gebruik ik altijd Android Auto en de telefoon laadt dan netjes op.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09

In aanvulling wat al eerder vermeld: Een oud toestel van Samsung s20 werd altijd behoorlijk warm in de ID.3 en laadde inderdaad amper op. Nu heb ik een Samsung Fold4 en gaat het prima.

Ik ben tot nu toe van mening dat het voornamelijk aan het toestel ligt. Maargoed ik heb het dan niet met nog andere toestellen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Mitchell2.24v schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:05:
[...]

Ik rijd eigenlijk altijd met AA en prik de telefoon dan standaard aan de voorste USB-C. Dat gaat goed. Hij laad niet zo snel als thuis, maar hij laadt zeker wel op.

De achterste poorten gebruik ik zelf nooit.
Zelfde verhaal.. ongeveer 1% per minuut. Rijd ik thuis weg met 40% batterij op mijn oude Samsung Galaxy A51, is ie meestal wel 90 tot vol als ik een uur later op kantoor ben. Het is niet geweldig snel

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Weet iemand , of kan iemand die de id7 al
Heeft de afmetingen van de kofferbak ?

Nevermind op de uk website staat wel wat
https://www.volkswagen.co...s/id7/id7-dimensions.html

[ Voor 45% gewijzigd door wd200 op 22-03-2024 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
wd200 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:16:

'de ID.7' .. je bent je er van bewust dat deze in 2 varianten komt? Een sedan en station (tourer).
Bij beiden zullen de maten dus anders zijn.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
wd200 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:16:

24 bananendozen met de bank neergeklapt!

Zie op 6:18 het resultaat vergeleken met andere EV's

YouTube: VW ID7 Pro banana box test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 09:25
Meer mensen problemen met de Volkswagen app? Bij mij al ruim 7 uur geen connectie meer, maar ook niet vanuit Tronity of de ANWB Slim Laden app. Sync triggeren (zowel vanuit de app als vanuit de auto) doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
mawi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:02:
Meer mensen problemen met de Volkswagen app? Bij mij al ruim 7 uur geen connectie meer, maar ook niet vanuit Tronity of de ANWB Slim Laden app. Sync triggeren (zowel vanuit de app als vanuit de auto) doet niets.
App werkt prima hier. Auto staat nu bij de dealer en zie net namelijk dat ze de deur hebben opengedaan :P

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-09 09:30
Nieuwe OTA update wordt op dit moment geinstalleerd.. straks ff testen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iH0IBDxXhMWKhH4v1n6fWgNnFLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avCIVh9IBkrXdUetMQrWYslY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSYO-avQ6fBi2BNhhO3WOXvx3xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvSMZsKPnriOEcpyRUc7fSHf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Laatst online: 18-09 16:30
mawi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:02:
Werkt hier ook prima. Misschien wil het nog wel helpen de infotainment te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Laatst online: 18-09 16:30
Overigens na een proefrit met de ID.7 hem ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdoch1980
Eerst een storingsmelding van mijn interne verlichting (gaat ook niet aan) is blijkbaar standaard, gebeurde laatste OTA ook :) ff vergrendelen en opnieuw beginnen en het is weer weg.

Niks gemerkt qua kalibratie oid d:)b
DonJunior schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:06:
[...]

App werkt prima hier. Auto staat nu bij de dealer en zie net namelijk dat ze de deur hebben opengedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
kisik schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:43:
[...]

24 bananendozen met de bank neergeklapt!

Zie op 6:18 het resultaat vergeleken met andere EV's

YouTube: VW ID7 Pro banana box test
Apart dat een id7 (oke, niet station, maar toch) minder kwijt kan dan een Enyaq of Enyaq coupé, gezien de auto een flink stuk langer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
juanpabloo schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:35:
[...]

Apart dat een id7 (oke, niet station, maar toch) minder kwijt kan dan een Enyaq of Enyaq coupé, gezien de auto een flink stuk langer is.
De vergelijking in profiel zegt alles: carsized ID.7 vs Enyaq (je kan ze met de achterkant gelijk zetten, dat toont het best waar de Enyaq z'n 10% extra laadruimte wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas533
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03 09:31
Heb een ID4 Pure 52Kw. Kan sinds dec 23 soms wel of niet laden bij openbare laadpalen in het hele land. Ben in het bezit van 4 verschillende laadpassen. Steeds de melding fout bij laden probeer opnieuw. Diverse malen bij de dealer Hoogenboom Vlaardingen terug geweest. Auto heeft er aantal keren gestaan voor onderzoek. Laad aansluiting van de auto vervangen. Vandaag opgehaald. Kon weer niet laden bij een paal. Snelladen werkt wel altijd. Weer de auto terug. Ze weten het niet meer. Ben er na 4 maanden wel klaar mee. Iemand ideen of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
jonas533 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:59:
Heb een ID4 Pure 52Kw. Kan sinds dec 23 soms wel of niet laden bij openbare laadpalen in het hele land. Ben in het bezit van 4 verschillende laadpassen. Steeds de melding fout bij laden probeer opnieuw. Diverse malen bij de dealer Hoogenboom Vlaardingen terug geweest. Auto heeft er aantal keren gestaan voor onderzoek. Laad aansluiting van de auto vervangen. Vandaag opgehaald. Kon weer niet laden bij een paal. Snelladen werkt wel altijd. Weer de auto terug. Ze weten het niet meer. Ben er na 4 maanden wel klaar mee. Iemand ideen of ervaringen?
Klinkt eerder als een probleem met je OBC (On-board charger), aangezien snelladen wel werkt. In welk deel van het land woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12

Termy

valt er nog wat te fragge?

Je dealer heeft gelijk.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
DonJunior schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:06:
[...]

Wordt ie eindelijk gefixt?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Goede onderbouwing weer (y)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
@douwe.kruit Ik gebruik voor mijn eigen telefoon altijd de USB-C poort linksvoor i.c.m. Android Auto. M'n telefoon laad wel op, maar het gaat traag. Bij een ritje van een half uur zal die denk 10% meer batterij hebben vermoed ik, maar het wordt zeker nooit minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Hahaha nee bandenwissel..

offtopic:
waar ze tijdens het wisselen erachter kwamen dat het profiel eigenlijk wel erg weinig was en dus werd ik toch (na anderhalf uur wachten) naar huis gestuurd. Met vervangend vervoer (dat was dan wel weer netjes) want de banden gingen ze meteen bestellen en in de middag er onder gooien..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Ik heb een vraag: is dit bereik, of beter gezegd het bereik in combinatie met het gestelde verbruik, normaal? id.3 First 58kWh met 85k op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WesIT4vF8qI76k-i5fgaHD-_Aa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50d45cInPAc39k40EtU1KHjx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

juanpabloo schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:49:
Ik heb een vraag: is dit bereik, of beter gezegd het bereik in combinatie met het gestelde verbruik, normaal? id.3 First 58kWh met 85k op de teller.
Er zijn natuurlijke vele variabelen, maar dat lijkt nogal hoog verbruik/laag bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs

[Afbeelding]
wat is je max snelheid geweest, temperatuur en er staat vandaag best wat wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Uh tja het is gewoon zo. De achterste poorten zijn high power maar geen data en de voorste wel data (AA bedraad bv) maar lage power. Dit is in dit topic al voorbij gekomen en ook extreem triviaal om zelf te testen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie

[Afbeelding]
Bij ons zit het verbruik momenteel onder de 14kWh per 100km. Je hebt wellicht flink doorgereden? Heb hem toevallig net opgeladen 261km bij 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
murdoch1980 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:37:
Nieuwe OTA update wordt op dit moment geinstalleerd.. straks ff testen :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik krijg deze melding elke keer maar nergens een optie om de update te starten. Ook niet in het menu wannee je uit de auto stapt. En ook niet in het setupmenu. Hoe start je de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdoch1980
pa2ra schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:13:
[...]

Ik krijg deze melding elke keer maar nergens een optie om de update te starten. Ook niet in het menu wannee je uit de auto stapt. En ook niet in het setupmenu. Hoe start je de update?
Als je parkeert krijg je een apart menu met aantal opties zoals interieurbewaking aan en uit zetten en daar zat bij mij een gele balk met “installeer update” of iets dergelijks, je ziet nog een stukje geel op de eerste foto achter de melding (rechtsboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
murdoch1980 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:15:
[...]

Als je parkeert krijg je een apart menu met aantal opties zoals interieurbewaking aan en uit zetten en daar zat bij mij een gele balk met “installeer update” of iets dergelijks, je ziet nog een stukje geel op de eerste foto achter de melding (rechtsboven)
Dat is wat ik schreef: die gele balk heb ik niet bij het uitstappen/parkeren.

Dus de vraag is: is er een andere manier om een update te triggeren? Of waarom krijg ik nog steeds die melding elke keer? 'Ok' klikken helpt niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
pa2ra schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:25:
[...]

Dat is wat ik schreef: die gele balk heb ik niet bij het uitstappen/parkeren.

Dus de vraag is: is er een andere manier om een update te triggeren? Of waarom krijg ik nog steeds die melding elke keer? 'Ok' klikken helpt niet...
Misschien ter aanvulling: toen ik vandaag met de auto weg moest, en parkeerde bij een winkel, kreeg ik die gele balk wel. Maar omdat ik natuurlijk weer naar huis moest, heb ik daar niks mee gedaan.

Dat was de enige keer dat ik die gele balk kreeg. Daarna niet meer, maar wel die melding over die 30-40 km, die krijg ik nu elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
pa2ra schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Misschien ter aanvulling: toen ik vandaag met de auto weg moest, en parkeerde bij een winkel, kreeg ik die gele balk wel. Maar omdat ik natuurlijk weer naar huis moest, heb ik daar niks mee gedaan.

Dat was de enige keer dat ik die gele balk kreeg. Daarna niet meer, maar wel die melding over die 30-40 km, die krijg ik nu elke keer.
Ik dacht:ik sluit de auto eens af en laat hem een half uurtje met rust.

Et voila: de button verscheen weer. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo

[Afbeelding]
Sorry, onduidelijke vraagstelling. Maar met 18 kWh/100 km als verbruik (wat ik op zich heel oké vind gezien de snelwegkilometers) en een range van 240 km (227 gereden + 13 over) kom ik op 43,2 kWh aan capaciteit. Dat is echt.heel.weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ben je met 100% weggereden dan? 13 KM is ook gebaseerd op je snelweg kilometers kan ook 25 of meer zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door TWFpa2Vs op 23-03-2024 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
juanpabloo schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:23:
[...]

Sorry, onduidelijke vraagstelling. Maar met 18 kWh/100 km als verbruik (wat ik op zich heel oké vind gezien de snelwegkilometers) en een range van 240 km (227 gereden + 13 over) kom ik op 43,2 kWh aan capaciteit. Dat is echt.heel.weinig!
Gemiddelde snelheid van 96 kmpu doet vermoeden dat je flink doorgereden hebt. Wanneer je harder dan ~110 kmpu gaat neemt het verbruik erg hard toe en dat zou voor mij wel het hoge verbruik verklaren.

Sorry, sluit niet aan bij jouw vraag... Het zou mij ernstig verbazen wanneer er in jouw accupakket nog maar 43,2 kWh past. Dat heeft ie van mij niet iig, en die is ongeveer net zo oud en 96k+ kms. En bijna altijd tot 100% geladen in de afgelopen 3 1/2 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door MJMaverick op 23-03-2024 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:27

[Afbeelding]
Het was vandaag nogal koud en guur. En je gemiddelde snelheid was vrij hoog. Ik kijk er niet van op. (Verbruik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Zo, na lang wikken en wegen (en uitstelgedrag :+) gisteren 4 All Season 3PMSF banden op m'n ID.3 laten monteren: Michelin CrossClimate 2 215/50/R19 93T :D. Volgens testdata/reviews die ik kon vinden zijn ze erg goed op alle vlakken (droog/nat/sneeuw), houden ze het lang vol en blijven ze hun eigenschappen behouden tot aan de wettelijke limiet, dus dat leek me een goede optie. Ik kom nu van de winterbanden (Goodyear UltraGrip Performance Plus) met nog erg veel profiel (~8 mm of zo, slechts 2 winters mee gereden en we rijden ~12000 km/jaar) dus qua geluid is het niet verbazend dat het een verbetering is, maar toch prettig. Ook de rolweerstand van deze all season band is relatief laag dus dat is ook weer mooi meegenomen. Hoe ze precies vergelijken met de zomerbanden wat dit betreft is me minder duidelijk maar zover ik kon zien presteren de Michelins niet heel veel slechter dan een goede zomerband. Qua rijeigenschappen merk ik eerlijk gezegd niet veel verschil, maar goed, ik ben dan ook niet aan't racen.

Als ik nu ook nog eens m'n oude banden die amper versleten zijn (de zomerbanden zijn zelfs nieuw van halverwege zomer 2023 ivm de recall :o) kan verpatsen dan verdienen we deze all seasons snel terug. Misschien dat als ik de zomer-/winterbanden niet bij Muntstad zelf had gedaan het wat goedkoper kon maar momenteel betaalde ik ruim 2 nieuwe CrossClimate 2 banden per jaar aan wisselen/opslag... Het viel me sowieso mee hoeveel die banden kostten online. Echt een groot verschil met andere goede banden vond ik het niet en nu kon het ook nog eens binnen een week ipv pas ergens diep in mei... De drukte bij Muntstad in Utrecht is al reden genoeg om daar geen bandenwissel te willen doen. Om maanden van te voren moeten te voorspellen of je nog sneeuw of al 20+ gaat meemaken maakte me erg onrustig. Daar gelukkig nu allemaal vanaf.

En nu als echte tweaker uiteraard gaan bijhouden op hoeveel profiel ik nog zit na x km gereden ivm omleggen van de banden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Termy schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:45:
Zo, na lang wikken en wegen (en uitstelgedrag :+) gisteren 4 All Season 3PMSF banden op m'n ID.3 laten monteren: Michelin CrossClimate 2 215/50/R19 93T :D. Volgens testdata/reviews die ik kon vinden zijn ze erg goed op alle vlakken (droog/nat/sneeuw), houden ze het lang vol en blijven ze hun eigenschappen behouden tot aan de wettelijke limiet, dus dat leek me een goede optie. Ik kom nu van de winterbanden (Goodyear UltraGrip Performance Plus) met nog erg veel profiel (~8 mm of zo, slechts 2 winters mee gereden en we rijden ~12000 km/jaar) dus qua geluid is het niet verbazend dat het een verbetering is, maar toch prettig. Ook de rolweerstand van deze all season band is relatief laag dus dat is ook weer mooi meegenomen. Hoe ze precies vergelijken met de zomerbanden wat dit betreft is me minder duidelijk maar zover ik kon zien presteren de Michelins niet heel veel slechter dan een goede zomerband. Qua rijeigenschappen merk ik eerlijk gezegd niet veel verschil, maar goed, ik ben dan ook niet aan't racen.

Als ik nu ook nog eens m'n oude banden die amper versleten zijn (de zomerbanden zijn zelfs nieuw van halverwege zomer 2023 ivm de recall :o) kan verpatsen dan verdienen we deze all seasons snel terug. Misschien dat als ik de zomer-/winterbanden niet bij Muntstad zelf had gedaan het wat goedkoper kon maar momenteel betaalde ik ruim 2 nieuwe CrossClimate 2 banden per jaar aan wisselen/opslag... Het viel me sowieso mee hoeveel die banden kostten online. Echt een groot verschil met andere goede banden vond ik het niet en nu kon het ook nog eens binnen een week ipv pas ergens diep in mei... De drukte bij Muntstad in Utrecht is al reden genoeg om daar geen bandenwissel te willen doen. Om maanden van te voren moeten te voorspellen of je nog sneeuw of al 20+ gaat meemaken maakte me erg onrustig. Daar gelukkig nu allemaal vanaf.

En nu als echte tweaker uiteraard gaan bijhouden op hoeveel profiel ik nog zit na x km gereden ivm omleggen van de banden :).
Ik vind het een goed verhaal! Jammer dat je als leaserijder die keuze niet hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

juanpabloo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:00:
[...]

Ik vind het een goed verhaal! Jammer dat je als leaserijder die keuze niet hebt.
Helemaal niet? Ik dacht wel eens gelezen te hebben van mensen die eigen keuzes maken. Mogelijk moet je ze dan wel bewaren om na de lease terug te kunnen geven met dezelfde banden. Maar hier kunnen andere leaserijders vast meer over vertellen :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 19-09 15:12
Het viel mij pas na bijna 3,5 jaar op, dat als je de auto ontgrendeld en de deur opent.. het rempedaal even kort beweegt.. :o

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:12
Tijdens een rit van de ene kant naar de andere kant van t land besloot de auto door matige weersomstandigheden dat er onderweg een laadstop nodig was onderweg. De route was niet optimaal, dus de bestemming ging prima gehaald worden zonder laden. Ondanks dat de route een aantal keer herberekend werd bleef de auto navigeren naar een laadpunt. Uiteindelijk werd ik zelfs langs de bestemming gestuurd... Ik kreeg het rijdend niet voor elkaar om deze tussenstop er tussenuit te krijgen, is dat wel mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
Mythling schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:59:
Tijdens een rit van de ene kant naar de andere kant van t land besloot de auto door matige weersomstandigheden dat er onderweg een laadstop nodig was onderweg. De route was niet optimaal, dus de bestemming ging prima gehaald worden zonder laden. Ondanks dat de route een aantal keer herberekend werd bleef de auto navigeren naar een laadpunt. Uiteindelijk werd ik zelfs langs de bestemming gestuurd... Ik kreeg het rijdend niet voor elkaar om deze tussenstop er tussenuit te krijgen, is dat wel mogelijk?
Je stelt in de navigatie-instellingen een minimum SoC in waarmee je op bestemmingen wil aankomen. Als je daar onder zit, zelfs wanneer je langs de bestemming rijdt, gaat de navigatie je naar een lader sturen. Je wou immers op de bestemming komen met dat minimum SoC percentage... Kan het dat geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:12
Dat kan zeker. Ik heb die instelling nog niet bewust gezien, maar ik zal eens zoeken. Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:10:
[...]

Bij ons zit het verbruik momenteel onder de 14kWh per 100km. Je hebt wellicht flink doorgereden? Heb hem toevallig net opgeladen 261km bij 70%.
266 bij 90% hier :o
ID3 Business Pro 58kWh

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zie hier niks raars aan. Gisteren twee ritten van ca 110 en van 130 km gehad. De langste was overdag en kostte me circa 45%. Daarna terug naar 100% geladen en in de avond de kortere rit gemaakt. Kostte me 40%.

Mijn ID.4 doet al maandenlang echt niet meer dan 250 km op een volle batterij. Maar ik rijd dan ook zelden onder de 100 km/u tenzij een klein stukje van/naar de snelweg, en na 19:00 zit ik rond 135/140 km/u

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02

Dit staat overigens in het instructieboekje:'The ID.5 and ID.5 GTX1 are already connected as standard. The ID.5 and ID.5 GTX1 are the first Volkswagens to feature USB-PD ports (Power Delivery). Located in the passenger compartment, the ports are able to charge larger, more powerful devices such as laptops
with up to 45 watts'

Dat ga ik straks eens even proberen, en ook even meten wat de max wattage is van de 4 poorten in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
KaiseRRuby schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:08:
[...]

Dit staat overigens in het instructieboekje:'The ID.5 and ID.5 GTX1 are already connected as standard. The ID.5 and ID.5 GTX1 are the first Volkswagens to feature USB-PD ports (Power Delivery). Located in the passenger compartment, the ports are able to charge larger, more powerful devices such as laptops
with up to 45 watts'

Dat ga ik straks eens even proberen, en ook even meten wat de max wattage is van de 4 poorten in de auto zelf.
Volgens mij heeft mijn ID.4 ook 2 USB-C PD poorten, achterop de middenconsole. Ik kan er in ieder geval een laptop mee opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 19:41
pa2ra schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:14:
[...]

Volgens mij heeft mijn ID.4 ook 2 USB-C PD poorten, achterop de middenconsole. Ik kan er in ieder geval een laptop mee opladen :)
Laptop laden lukt inderdaad met de achterste USB-C poorten, ideaal om tijdens het laden van de auto toch nog wat te kunnen werken op de laptop. Mijn vorige wagen had een 230V stopcontact, ik dacht dit te gaan missen op de ID4 maar op deze manier kan ik alles aansluiten wat ik nodig heb.

Nu nog een USB-C koffiemachine vinden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
DonJunior schreef op maandag 25 maart 2024 @ 06:30:
[...]

266 bij 90% hier :o
ID3 Business Pro 58kWh
Ja maar jij rijdt hem als een GTX 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:58

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Ja maar jij rijdt hem als een GTX 😁
_/-\o_

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

juanpabloo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:00:
[...]

Heb zelf een leaseauto via Athlon en onder mijn ID4 liggen gewoon all-season banden (AllSeasonContact2 van Continental). Zowel in de zomer als in de winter prima grip.

Voor zo ver je grip kunt hebben op een gladde ondergrond met een elektrische auto. Al een keer vast gestaan in de blubber namelijk dat ze me eruit hebben moet slepen. Denk dat ik met een ICE er wel wat uit gekomen eerlijk gezegd, maar goed... All-season banden rijden prima! VW polo van mijn vrouw heeft ze nu ook ronder liggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09

[Afbeelding]
227 x 0,18 / 0,95 = 43 kWh batterijcapaciteit. Kan wel eens voorkomen zonder dat er iets aan de hand is. Hou dit een paar sessies bij voor een meer gemiddelde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21
AndereKoekoek schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:08:
[...]

Heb zelf een leaseauto via Athlon en onder mijn ID4 liggen gewoon all-season banden (AllSeasonContact2 van Continental). Zowel in de zomer als in de winter prima grip.

Voor zo ver je grip kunt hebben op een gladde ondergrond met een elektrische auto. Al een keer vast gestaan in de blubber namelijk dat ze me eruit hebben moet slepen. Denk dat ik met een ICE er wel wat uit gekomen eerlijk gezegd, maar goed... All-season banden rijden prima! VW polo van mijn vrouw heeft ze nu ook ronder liggen
dat ligt dan puur ook aan de auto. Ik zit nu nog in een tesla m3 longrange en ik kom werkelijk waar overal uit. Bagger, ijs, dikke sneeuw. Je zet hem op standje slip mode, en je hoeft amper iets te doen. Vroeger veel quattro en 4 wiel aandrijving auto's gereden, naar Tesla, 4wd, winterbanden en dan slip mode is in mijn ervaring onverslaanbaar. Zeker ook omdat de model 3 totaal niet zwaar is ivm andere electrische auto's.

Mocht ik idd zoals hier geschreven wel voor de ID7 gaan, dan ga ik dat absoluut missen op wintersport/ bos paden waar ik soms kom.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 09:25
Na drie dagen dat de app niet werkte heb ik maar eens een melding gemaakt bij Volkswagen (vanuit de app, ze reageren best vlot). Moest een keer infotainment offline zetten en weer terug, foto's sturen van settings etc. Vervolgens na mijn laatste reactie via de mail deed de app 't ineens weer, dus ik gevraagd of er aan de backend iets was aangepast, maar toen radiostilte en melding is gesloten.

Ben wel blij dat de app iig weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 15:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5td6smOllaKcrh_Y5JmZvfzjtXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsMOBjHBoKZe2AfmzwIsgP3K.jpg?f=fotoalbum_large

Deze update kwam voorbij (id3; sw3.2) maar ik kan hem niet installeren: er staat een melding dat “sluit ramen” die niet weg wil.

Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
Er is een reset procedure voor de ramen. Al geprobeerd? YouTube: How to reset VW's one touch up/down windows
Pagina: 1 ... 326 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.