Sloetz schreef op maandag 11 december 2023 @ 06:33:
[...]
Hier ook gemerkt inderdaad, had zelf nog niet de link met de kou gelegd maar zou qua tijdspad wel kunnen kloppen! Aan de batterij ligt het niet, die zijn recent vervangen en iedere keer als ik binnen aan de sleutel pot zit springen de lichten van de auto op de oprit aan dus bereik hebben ze wel.
Ik vind het sowieso onwijs storend dat de auto niet vanzelf op slot gaat als je wegloopt. Voor zover ik weet is dit helaas ook niet in te programmeren.
Dat laatste is het probleem. Ik tik bij het weglopen tegen het vakje, er gebeurt niks. Loop terug, tik nog een keer, houd mijn vinger of hele hand tegen het vakje, en uiteindelijk werkt het. Of ik loop door, vis mijn sleutel uit het muntenzakje van mijn broek en druk op het afsluitknopje, terwijl ik controleer of de spiegels inklappen of iig de lampen knipperen.
Als de auto een minuut of twee na het verlaten en sluiten van de auto vanzelf op slot zou gaan, zoals onze Fiat Punto en Mitsubishi Space Star volgens mij deden, was het minder vervelend, maar VAG-auto's doen dat niet; iig niet die 4 (A4 avant uit 2017, Golf 7 Variant GTD, Golf 7.5 Variant) die ik via mijn werk na de prive-auto's mocht rijden.
Net als de 'easy close' schop-aktie voor de achterklep, die het beste lijkt te werken als ik de boodschappenkrat uit de auto haal, twee stappen naar achteren doe, dan schop, en dan weer naar achter en dan naar de zijkant loop - direct bij het uitladen reageert hij meestal niet, misschien omdat ik dan al met een been in het bereik van de sensor sta.
Nog altijd beter dan krat neerzetten, knopje drukken, maar toch. Vooral als het niet in 1 keer werkt, op een volle parkeerplaats, met toeschouwers

.
[
Voor 10% gewijzigd door
Tarin op 11-12-2023 07:11
]