Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 312 ... 370 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:37
Hallo,
Ik keek juist op de tablet naar de myvolkswagen site en zag dat er bij mijn auto (id5) modeljaar 2024 stond, terwijl deze geproduceerd werd eind september. Iemand een mogelijke verklaring daarvoor?

Gr.

[ Voor 12% gewijzigd door Sky74 op 09-12-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 13:18
Sky74 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 23:05:
Hallo,
Ik keek juist op de tablet naar de myvolkswagen site en zag dat er bij mijn auto (id5) modeljaar 2024 stond, terwijl deze geproduceerd werd eind september. Iemand een mogelijke verklaring daarvoor?

Gr.
Heb je de auto al in bezit of wacht je er nog op?

Modeljaarwissels vinden altijd in het 3e kwartaal van het jaar plaats. Wellicht heb jij geluk (want volgens mij is MY24 echt een stuk vernieuwd tov daarvoor). Maar het blijven computer en mensen die ze bedienen, dus het kan ook gewoon een foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
MJMaverick schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 23:11:
[...]

Modeljaarwissels vinden altijd in het 3e kwartaal van het jaar plaats. Wellicht heb jij geluk (want volgens mij is MY24 echt een stuk vernieuwd tov daarvoor). Maar het blijven computer en mensen die ze bedienen, dus het kan ook gewoon een foutje zijn.
Ja, rijd er al mee, sinds vorige maand.
Ik heb alleszins geen verlichte knoppen onder het infotainment, dus zal dan vermoedelijk wel een foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 18:53
MJMaverick schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 23:11:
[...]

Ik heb mijn ID4 sinds september en er staat ook modeljaar 2024
Model: ID.4 Pure
Vermogen: 109 kW (148 PS)
Modeljaar: 2024
Kleur: Moonstone Gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 10:34
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar geen antwoord gevonden: mijn linkervoordeur wil niet meer op slot door er buiten op te drukken… terugroepactie 57J6 schijnt over nieuwe software ivm spontaan openende deuren te gaan, dus dat is het niet. Enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05 21:31
pa2ra schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:56:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar geen antwoord gevonden: mijn linkervoordeur wil niet meer op slot door er buiten op te drukken… terugroepactie 57J6 schijnt over nieuwe software ivm spontaan openende deuren te gaan, dus dat is het niet. Enig idee?
Klinkt mij hetzelfde als:
Tarin schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:38:
...
Een ding wat me opviel:
Werkt bij jullie het keyless entry-vlakje op de deurgreep om de auto op slot te zetten in de kou ook minder goed? Soms reageert hij pas na een paar seconden, als ik mijn handpalm er tegen druk.
Het zal wel te koud zijn. Het (absolute first world) probleem is dat ik in de vorige auto's altijd een sleutel moest omdraaien, dus ik had het ding toch in mijn hand. Nu zit hij in mijn broekzak of schoudertas en moet ik hem eerst opvissen om op het afsluit-knopje te drukken..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

Tarin

Just plain weird.

@pa2ra @DonJunior Het lijkt op het moment bij +7°C beter te werken dan vorige week bij -3°C, maar zo goed als in de zomer iig niet. De update ivm de deuren hebben ze bij de afgelopen winterbandenwissel uitgevoerd.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 11:25
DonJunior schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:48:
[...]

ik hoop dit toch niet.. ik heb 11 december eenzelfde afspraak staan (o.a. ivm reboots mediasysteem etc)
Dan ga ik echt helemaal gek worden .. augustus 2024 is echt niet okee. En vervolgens wel vrolijk nieuwe autos blijven uitleveren die ze dus eigenlijk niet kunnen onderhouden??
Succes morgen!
Ik heb nu met lagere temperaturen bijna geen last meer van reboots. Jij ook niet? Of heeft de SW update bij mij toch iets gedaan?

Hoe is het met de andere Rebootloopers op het forum? Hebben jullie er ook minder minder last van tijdens lagere temperaturen?

Bij mijn laatste garagebezoek was dit het resultaat van het onderzoek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjlOfnwmre5A_P_SR9WyAuJxYA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4lDw211C6jMrKd83gq89DmWA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wh1XouK96dTO1m5toUI6Fy1Lf7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezs3l0xsDS158Rxai4815e9V.jpg?f=fotoalbum_large

De garage wilde daarna de 5F module gaan repareren.. Kan dat uberhoupt wel? Vervangen kan ik me iets bij voorstellen. Maar vervangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
illie1 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:51:
[...]

Succes morgen!
Ik heb nu met lagere temperaturen bijna geen last meer van reboots. Jij ook niet? Of heeft de SW update bij mij toch iets gedaan?

Hoe is het met de andere Rebootloopers op het forum? Hebben jullie er ook minder minder last van tijdens lagere temperaturen?

Bij mijn laatste garagebezoek was dit het resultaat van het onderzoek:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De garage wilde daarna de 5F module gaan repareren.. Kan dat uberhoupt wel? Vervangen kan ik me iets bij voorstellen. Maar vervangen?
Haha had je dit in je agenda gezet of?

maar nee uiteraard met het koude weer veel minder, tot geen, last meer van inderdaad.
Word weer een goed verhaal morgen bij de garage :/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:37
Ja lap zeg. Had ik nou net de hoop dat de garage het probleem had verholpen door de 5F module opnieuw te “installeren”, hebben jullie er ook bijna geen last meer van :p Garantie verloopt in januari dus dat wordt nog een leuke later in 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Id3 1st edition:

Mijn auto is de leeftijd van 3jr gepasseerd en blijkbaar verloopt dat ook je “weconnect” licentie. Vervelend want geen file info/temperatuur aanpassen op afstand.

Na veel moeite heb ik nog een jaar licentie kunnen regelen voor 0,-. Top! Maar hoe krijg je dit geactiveerd?

Inmiddels fabrieksinstellingen gedaan in de auto. En probeer de auto uit mn account te verwijderen maar loopt helemaal in de soep. Iemand hier ervaring mee hoe het zou moeten lopen?

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
flippy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:19:
[...]

wat een ongelofelijk vervelend gedrag, de auto gaat dus zelf maar beslissen waneer die gaat regenereren ipv dat de bestuurder beslist.
Grappig dat je dat vervelend gedrag van de auto vind! Ik ga absoluut niet verkondigen dat het ene beter is dan de andere hoor. Gelukkig hebben we keuze :) Ik vind persoonlijk het afremmen heerlijk, want 9 van de 10x doet ie dat rustig op momenten dat ik dat zelf ook zou doen en soms geef ik iets gas, om het afremmen iets euhmmm.. af te remmen..:) Ik houd over het algemeen niet van irritante snufjes in suto’s, maar deze kan ik dan wel weer waarderen.

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:04
ID.3 first + 3.2
Twee lange ritten vandaag, 206 km met voornamelijk meewind en 9gr. Niet harder dan 110 km/u gereden met verbruik 16,4 kWh. Tweede rit 231 km met tegenwind en stevige regen, rond 100 km/u gereden met verbruik van 18,2 kWh. Niet verkeerd denk ik.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
Tarin schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:38:
Een ding wat me opviel:
Werkt bij jullie het keyless entry-vlakje op de deurgreep om de auto op slot te zetten in de kou ook minder goed? Soms reageert hij pas na een paar seconden, als ik mijn handpalm er tegen druk.
Het zal wel te koud zijn. Het (absolute first world) probleem is dat ik in de vorige auto's altijd een sleutel moest omdraaien, dus ik had het ding toch in mijn hand. Nu zit hij in mijn broekzak of schoudertas en moet ik hem eerst opvissen om op het afsluit-knopje te drukken..
Hier ook gemerkt inderdaad, had zelf nog niet de link met de kou gelegd maar zou qua tijdspad wel kunnen kloppen! Aan de batterij ligt het niet, die zijn recent vervangen en iedere keer als ik binnen aan de sleutel pot zit springen de lichten van de auto op de oprit aan dus bereik hebben ze wel.

Ik vind het sowieso onwijs storend dat de auto niet vanzelf op slot gaat als je wegloopt. Voor zover ik weet is dit helaas ook niet in te programmeren.

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

Tarin

Just plain weird.

Sloetz schreef op maandag 11 december 2023 @ 06:33:
[...]

Hier ook gemerkt inderdaad, had zelf nog niet de link met de kou gelegd maar zou qua tijdspad wel kunnen kloppen! Aan de batterij ligt het niet, die zijn recent vervangen en iedere keer als ik binnen aan de sleutel pot zit springen de lichten van de auto op de oprit aan dus bereik hebben ze wel.

Ik vind het sowieso onwijs storend dat de auto niet vanzelf op slot gaat als je wegloopt. Voor zover ik weet is dit helaas ook niet in te programmeren.
Dat laatste is het probleem. Ik tik bij het weglopen tegen het vakje, er gebeurt niks. Loop terug, tik nog een keer, houd mijn vinger of hele hand tegen het vakje, en uiteindelijk werkt het. Of ik loop door, vis mijn sleutel uit het muntenzakje van mijn broek en druk op het afsluitknopje, terwijl ik controleer of de spiegels inklappen of iig de lampen knipperen.
Als de auto een minuut of twee na het verlaten en sluiten van de auto vanzelf op slot zou gaan, zoals onze Fiat Punto en Mitsubishi Space Star volgens mij deden, was het minder vervelend, maar VAG-auto's doen dat niet; iig niet die 4 (A4 avant uit 2017, Golf 7 Variant GTD, Golf 7.5 Variant) die ik via mijn werk na de prive-auto's mocht rijden.

Net als de 'easy close' schop-aktie voor de achterklep, die het beste lijkt te werken als ik de boodschappenkrat uit de auto haal, twee stappen naar achteren doe, dan schop, en dan weer naar achter en dan naar de zijkant loop - direct bij het uitladen reageert hij meestal niet, misschien omdat ik dan al met een been in het bereik van de sensor sta.
Nog altijd beter dan krat neerzetten, knopje drukken, maar toch. Vooral als het niet in 1 keer werkt, op een volle parkeerplaats, met toeschouwers ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 11-12-2023 07:11 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20
Net een bak, climate opties reageerde nergens meer op nadat ik hem op vol blazen had gekregen. zowel via het scherm als de knop zelf helemaal niks. Herstart van het infotainment systeem was nodig om weer iets te kunnen 🙈

Nog niet eerder gehad, iemand anders hier? (ID.4 2022 3.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Misschien ter overvloede. Id4 facelift en id7 krijgen alleen sw versie 4.0 vlgs mijn dealer. Ik kreeg sws de 3.5 update nog. Zit d8 ik op 3.2

Ter info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 23:14
Devke schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:09:
Misschien ter overvloede. Id4 facelift en id7 krijgen alleen sw versie 4.0 vlgs mijn dealer. Ik kreeg sws de 3.5 update nog. Zit d8 ik op 3.2

Ter info
Ik zou info van de dealers met een korreltje zout nemen, vaak hebben ze echt geen idee en roepen ze maar wat, of zijn ze gewoon foutief (of helemaal niet) geinformeerd.
In dit geval komt wat ze zeggen wel overeen met de info die momenteel online is gedeeld, maar het kan zomaar zijn dat zij zich daar zelf ook op baseren, in plaats van interne info vanuit VW.
Ik geloof eerlijk gezegd niets meer tot er een officieel statement vanuit VW zelf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:48
Sloetz schreef op maandag 11 december 2023 @ 06:33:
[...]

De Enyaq heeft/krijgt dit wel, KESSY: keyless entry start exit sy-stem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 13:33
juanpabloo schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:26:
[...]

De Enyaq heeft/krijgt dit wel, KESSY: keyless entry start exit sy-stem
KESSY != deur op slot bij weglopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
sl1000 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:30:
[...]

KESSY != deur op slot bij weglopen
Wel bij de nieuwe (2024) model reeks.

Over nieuwe modellen gesproken, zit zelf sterk te twijfelen of de volgende een VW groep auto gaat worden. Op zich rijdt de ID.4 heerlijk, maar ik erger me aan de instabiele software en onverklaarbare storingen. VW heeft daar nog een inhaalslag te maken, en ik betwijfel of dat bij de nieuwe modellen met 4.x echt zoveel beter gaat zijn.

Toch maar eens loeren bij KIA / Hyundai. Tesla blijft lelijk :+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 10:53
Tarin schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:08:
[...]

Dat laatste is het probleem. Ik tik bij het weglopen tegen het vakje, er gebeurt niks. Loop terug, tik nog een keer, houd mijn vinger of hele hand tegen het vakje, en uiteindelijk werkt het. Of ik loop door, vis mijn sleutel uit het muntenzakje van mijn broek en druk op het afsluitknopje, terwijl ik controleer of de spiegels inklappen of iig de lampen knipperen.
Als de auto een minuut of twee na het verlaten en sluiten van de auto vanzelf op slot zou gaan, zoals onze Fiat Punto en Mitsubishi Space Star volgens mij deden, was het minder vervelend, maar VAG-auto's doen dat niet; iig niet die 4 (A4 avant uit 2017, Golf 7 Variant GTD, Golf 7.5 Variant) die ik via mijn werk na de prive-auto's mocht rijden.

Net als de 'easy close' schop-aktie voor de achterklep, die het beste lijkt te werken als ik de boodschappenkrat uit de auto haal, twee stappen naar achteren doe, dan schop, en dan weer naar achter en dan naar de zijkant loop - direct bij het uitladen reageert hij meestal niet, misschien omdat ik dan al met een been in het bereik van de sensor sta.
Nog altijd beter dan krat neerzetten, knopje drukken, maar toch. Vooral als het niet in 1 keer werkt, op een volle parkeerplaats, met toeschouwers ;).
Ik heb dat eerste ook. Soms heb ik mijn sleutel in mijn jaszak, echt 10 cm van de auto af en dan werkt dat vakje niet. En soms heb ik de sleutel veel verder weg en dan werkt het wel. Redelijk onduidelijk hoe en wat.

De schopactie heb ik exact hetzelfde als jij. Ik heb ook daarnaast wel eens dat ik langs de achterkant loop terwijl de koffer open staat en dat hij dan gaat piepen van: 'ik wil dicht gaan maar jij staat in de weg'. Dan simuleer je een schopactie vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04 12:00
TWFpa2Vs schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:18:
Net een bak, climate opties reageerde nergens meer op nadat ik hem op vol blazen had gekregen. zowel via het scherm als de knop zelf helemaal niks. Herstart van het infotainment systeem was nodig om weer iets te kunnen 🙈

Nog niet eerder gehad, iemand anders hier? (ID.4 2022 3.2)
O ja, regelmatig. Heeft te maken met als je de klimatisering opstart via de app dit voorrang heeft op de bediening in de wagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:08
Weer een dingetje, kan soms niet de muziek harder zetten, zowel op t stuur als het infotainment systeem, even langs de weg stil zetten op slot en weer van slot en werkt ie weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdB39ufu_xfq3K8-KPkmA3Ymipc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BFBFjUBaN5yM7yCrqOUhBVX9.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
flaskk schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:55:
Weer een dingetje, kan soms niet de muziek harder zetten, zowel op t stuur als het infotainment systeem, even langs de weg stil zetten op slot en weer van slot en werkt ie weer.

[Afbeelding]
Is een bekende. Wat werkt is volume helemaal naar 0. Dan kun je hem daarna weer harder zetten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 20:36

wiz

Connecting the world

Vandaag geconstateerd dat mijn ID.4 (juni 2023) langzaam maar zeker uit elkaar begint te vallen 😂 De eerste interieur elementen beginnen te kieren en te wijken … Ben ik toch blij dat het een leaseauto is pffff

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUwUZKfx6L6itdzJBA2qLQxdn08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XC0j1trdWeisRMptG6itN73H.jpg?f=fotoalbum_large

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 17:10

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

flaskk schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:55:

[Afbeelding]
Heb ik ook gehad, tot de update naar 3.0

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
wiz schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:32:
Vandaag geconstateerd dat mijn ID.4 (juni 2023) langzaam maar zeker uit elkaar begint te vallen 😂 De eerste interieur elementen beginnen te kieren en te wijken … Ben ik toch blij dat het een leaseauto is pffff

[Afbeelding]
dit had ik met mijn achterlicht, die moest ik terugklikken in zijn klippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Silhouet schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:22:
[...]

O ja, regelmatig. Heeft te maken met als je de klimatisering opstart via de app dit voorrang heeft op de bediening in de wagen 8)7
hmm ik had hem ook in de auto al bediend dus daarna de app eroverheen ofzo? blazers stonden vol aan namelijk takke herrie 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proostyves
  • Laatst online: 09-05 15:29
Ik heb mij ID.4 afgelopen woensdag eindelijk mogen ophalen (PRO Business Premium, scale silver).
ondertussen een 500km mee gereden en kan dus mijn eerste bevindingen al eens delen:

Ik zal alvast beginnen met dat de wagen echt geweldig rijdt.
Kom van een manuele wagen en merk dat ik met mijn rechter hand soms toch nog de pook aan het zoeken ben :) .
Lees overal dat de software zeer traag is, maar vind dit goed meevallen (SW 3.7). Kom van een opel grandland X en daar duurt alles nog een pak langer.
De touch bediening aan het stuur werkt op zich goed, maar is wel wennen.

De enige zaken waar ik mij voorlopig aan erger is dat de slider voor het volume niet verlicht is, maar dit wist ik op voorhand en dat het volume van Android Auto veel stiller is dat deze van de ingebouwde radio. Al enkele keren goed geschrokken O-) .
Weet iemand of er een volume instelling per geluidsbron mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
TWFpa2Vs schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:00:
[...]

hmm ik had hem ook in de auto al bediend dus daarna de app eroverheen ofzo? blazers stonden vol aan namelijk takke herrie 😅
bij je linker knie zit een ontwasem knopje.
Vrouwlief gebruikt die bij mij, en blijkbaar onthoudt hij dat deze nog aan staat bij de volgende rit.
ik zet 'm ook altijd weer via dat knopje uit. wellicht heeft dat knopje weer "voorrang" op het infotainment?
(ik kijk nergens meer van op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DonJunior schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:56:
[...]

Is een bekende. Wat werkt is volume helemaal naar 0. Dan kun je hem daarna weer harder zetten.
is dit niet hetzelfde focus issue als dat de volume knoppen op het stuur niet meer werken doordat de focus op de audio van de telefoon staat?
keertje op de voice knop op het stuur tikken om de focus weer terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
sl1000 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:31:
[...]

is dit niet hetzelfde focus issue als dat de volume knoppen op het stuur niet meer werken doordat de focus op de audio van de telefoon staat?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar zou kunnen hoor. Heb het vaker in Android Auto, als je dan een bericht hebt geluisterd of een telefoontje hebt gehad. Zou dus zomaar kunnen werken wat je zegt.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
proostyves schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:02:
[..]en dat het volume van Android Auto veel stiller is dat deze van de ingebouwde radio. Al enkele keren goed geschrokken O-) .
Weet iemand of er een volume instelling per geluidsbron mogelijk is?
Moet je op je telefoon even goed instellen bij de instellingen van AndroidAuto.
Ik heb dit probleem namelijk niet en gebruik AA dagelijks.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
DonJunior schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:12:
[...]

Moet je op je telefoon even goed instellen bij de instellingen van AndroidAuto.
Ik heb dit probleem namelijk niet en gebruik AA dagelijks.
Zal ik eens nakijken of ik hier iets kan vinden.
Bij mijn vorige wagen had ik dit probleem niet en heb ondertussen niets aan de telefoon veranderd, dus zou gek zijn, maar daarom niet onmogelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 20:32
proostyves schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:00:
[...]

Zal ik eens nakijken of ik hier iets kan vinden.
Bij mijn vorige wagen had ik dit probleem niet en heb ondertussen niets aan de telefoon veranderd, dus zou gek zijn, maar daarom niet onmogelijk :9
Ik ben vorige week ook van telefoon overgestapt en tegenwoordig start de radio ook in stilte, als ik het volume harder zet met de volume knop, dan wil de auto het volume van de telefoon verhogen en dus niet de audio......

Verder: Ik heb 2 weken geleden de batterij van een sleutel vervangen. Hierbij is schijnbaar het veertje, dat de noodsleutel vast houdt in de behuizing, weg gefloept en ik heb het niet meer kunnen vinden. Ik was er al voor bij mijn dealer geweest, maar die komt niet verder dan mij een nieuwe sleutel á €360 te laten bestellen.

Zie foto. Bij de bovenste is het veertje dus weg, bij de onderste is hij aangewezen met een rood pijltje. Iemand enig idee of en waar ik zoiets kan vinden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiuRAG9y_4R7Rx5x_FngP1PjUVY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/laPiXFESNxOMEmfnEN3w3u9C.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door kisik op 11-12-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
sl1000 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:27:
[...]

bij je linker knie zit een ontwasem knopje.
Vrouwlief gebruikt die bij mij, en blijkbaar onthoudt hij dat deze nog aan staat bij de volgende rit.
ik zet 'm ook altijd weer via dat knopje uit. wellicht heeft dat knopje weer "voorrang" op het infotainment?
(ik kijk nergens meer van op)
daar reageerde hij wel op maar kon evengoed via het infotainment systeem niks meer, zelfs het climate menu lade niet meer dus dacht slim te zijn de widget te gebruiken maar die deed ook niks. Vast een bug in de software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
kisik schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:05:
[...]

Ik ben vorige week ook van telefoon overgestapt en tegenwoordig start de radio ook in stilte, als ik het volume harder zet met de volume knop, dan wil de auto het volume van de telefoon verhogen en dus niet de audio......

Verder: Ik heb 2 weken geleden de batterij van een sleutel vervangen. Hierbij is schijnbaar het veertje, dat de noodsleutel vast houdt in de behuizing, weg gefloept en ik heb het niet meer kunnen vinden. Ik was er al voor bij mijn dealer geweest, maar die komt niet verder dan mij een nieuwe sleutel á €360 te laten bestellen.

Zie foto. Bij de bovenste is het veertje dus weg, bij de onderste is hij aangewezen met een rood pijltje. Iemand enig idee of en waar ik zoiets kan vinden?
[Afbeelding]
zelf buigen van een stukje veerstaal? in de modelbouwwereld wordt het regelmatig gebruikt
je zou even met een schuifmaat moeten meten hoe dik het is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojdremy
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-01-2024
Vorige week mijn nieuwe lease mogen ophalen: id4 pro business premium (moonstone grey). Deze was in bestelling van juni 24, relatief vlot dus. Wat ik opmerk is dat ik achteraan het ID.4 logo "mis", normaal voor de versie? Verder ook bouwjaar 2024 .. zeer futuristisch dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
DonJunior schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:20:
[...]

Haha had je dit in je agenda gezet of?

maar nee uiteraard met het koude weer veel minder, tot geen, last meer van inderdaad.
Word weer een goed verhaal morgen bij de garage :/
@illie1 Vandaag de auto weer terug gehad. enige dat ze hebben gedaan is een software update maar 3.2
Toen ik vroeg: "waarom niet meteen naar 3.5 of 3.7" zegt ze: "nou die zijn nog niet uit".

Sorry? Sta je nu gewoon tegen mij te liegen? Je kan ook gewoon zeggen dat het niet weet toch?

Ik word zo simpel van die toko.

Vervolgens drie kwartier bezig geweest om mijn We Connect weer aan de praat te krijgen.
Pro_tip voor allen: gebruik een spatie bij je postcode invoeren. Anders krijg je een foutmelding: "Controleer uw gegevens" zonder uitleg welke gegevens te controleren.

Nah goed hij rijdt weer in ieder geval..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DonJunior schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:31:
[...]

@illie1 Vandaag de auto weer terug gehad. enige dat ze hebben gedaan is een software update maar 3.2
Toen ik vroeg: "waarom niet meteen naar 3.5 of 3.7" zegt ze: "nou die zijn nog niet uit".

Sorry? Sta je nu gewoon tegen mij te liegen? Je kan ook gewoon zeggen dat het niet weet toch?
Dealer heeft in dit geval wel gelijk. er is voor de oudere auto's nog geen update naar 3.5 of 3.7 beschikbaar vanuit VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Zijn er meer mensen die de volgende combi aan meldingen hebben gehad?

- Knipperlicht linksvoor controleren, alstublieft
- Storing: Wagenverlichting
- Knipperlicht rechtsvoor controleren, alstublieft
- Storing: e-Sound. Voorzichtiger rijden, alstublieft

Zelf nu 3x in 2 weken tijd, 2x de wegenwacht (via VW mobility service) laten komen maar die kan niet veel meer dan de boel een reset geven.

Aan o.a. de post van @ID3-Piet te zien (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74073624) te zien is de e-Sound module defect. Ik ben benieuwd wie hier nog meer ervaring mee hebben en wat er aan gedaan is (module vervangen, binnen / buiten garantie, wel / geen coulance).

[ Voor 11% gewijzigd door pietermx op 11-12-2023 22:27 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proostyves
Ojdremy schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:08:
Vorige week mijn nieuwe lease mogen ophalen: id4 pro business premium (moonstone grey). Deze was in bestelling van juni 24, relatief vlot dus. Wat ik opmerk is dat ik achteraan het ID.4 logo "mis", normaal voor de versie? Verder ook bouwjaar 2024 .. zeer futuristisch dus!
Juist even nagekeken bij mij en hier staat onder het VW logo wel degelijk ID.4.
Vorige week geleverd en ook MY2024 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
sl1000 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:01:
[...]

zelf buigen van een stukje veerstaal? in de modelbouwwereld wordt het regelmatig gebruikt
Wel iets in die richting gedacht, maar op zich geen ervaring mee........ Het lijkt wel zoiets wat vroeger in een klok of zo zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
Waarom staat er die wit kader rond een deel van België en Nederland als ik een reis plan naar Frankrijk?
Wil dat zeggen dat de kaart van Frankrijk niet opgeladen is?
Dacht dat ik ooit ergens gelezen had dat bij iemand de navigatie stopte aan de grens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gafybia5nFBfvb_jaGIy9GMY31A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTqW3J0dkBugLkW4abacUu2G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Dit lijkt wel dezelfde sleutelbehuizing en voordeliger opgelost dan bij de dealer, maar nog steeds ..... bijna €40 om zo'n klein stukje metaal te vervangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
pietermx schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:26:
Zijn er meer mensen die de volgende combi aan meldingen hebben gehad?

- Knipperlicht linksvoor controleren, alstublieft
- Storing: Wagenverlichting
- Knipperlicht rechtsvoor controleren, alstublieft
- Storing: e-Sound. Voorzichtiger rijden, alstublieft

Zelf nu 3x in 2 weken tijd, 2x de wegenwacht (via VW mobility service) laten komen maar die kan niet veel meer dan de boel een reset geven.

Aan o.a. de post van @ID3-Piet te zien (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74073624) te zien is de e-Sound module defect. Ik ben benieuwd wie hier nog meer ervaring mee hebben en wat er aan gedaan is (module vervangen, binnen / buiten garantie, wel / geen coulance).
Paar weken geleden 1 keer gehad en daarna niet meer. Niks aan gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietermx
Sky74 schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:44:
Waarom staat er die wit kader rond een deel van België en Nederland als ik een reis plan naar Frankrijk?
Dacht dat ik ooit ergens gelezen had dat bij iemand de navigatie stopte aan de grens.

[Afbeelding]
Dit geeft aan tot waar je kunt komen op de huidige lading. Hoe leger je accu, hoe kleiner dat gebied wordt.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Sky74 schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:44:

[Afbeelding]
Zoals pietermx aangaf je overblijvende actieradius.

Maar meer dan 11 uur reistijd voor dat traject? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sky74
SiNaga schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:11:
[...]

Zoals pietermx aangaf je overblijvende actieradius.

Maar meer dan 11 uur reistijd voor dat traject? :X
Ja klopt, heb hem een maand en komende winter de eerste gaan skiën met een EV.
Zal in Jan. laten weten of het ook de laatste keer met een EV zal geweest zijn of niet :-).
Zag vorige week met dat koud weer, dat we al aan 7 stops zitten. 11h zal dus nog optimistisch zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Sky74 op 11-12-2023 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:31:
[...]

Ben zeer benieuwd hoe dat bevalt de komende week of 2 weken. Mijn wagen staat voor 27 december geboekt voor een reparatie. Heb kans dat ze vragen om de update uit te voeren. Ik zit te twijfelen wat ik daar op ga antwoorden.
Vervolgens drie kwartier bezig geweest om mijn We Connect weer aan de praat te krijgen.
Pro_tip voor allen: gebruik een spatie bij je postcode invoeren. Anders krijg je een foutmelding: "Controleer uw gegevens" zonder uitleg welke gegevens te controleren.
Mja... Dat is wel wat we ooit hebben afgesproken hoe de syntax van een postcode moet zijn (NEN 3610).

Daar is wel ergens dit millenium een voorstel voor gemaakt dat vier cijfers en twee letter met scheidingsspatie ook mogen... Maar hoe het echt zit staat in NEN 5825:2002 en daar zou ik voor moeten betalen om te kunnen lezen. Dus ik laat het even hier bij :+

Kan iig wel verklaren waarom die Duitsers van mening zijn dat er een spatie in hoort... Goeie tip desondanks :Y

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 11-12-2023 23:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ultraman schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:34:
[...]

Ben zeer benieuwd hoe dat bevalt de komende week of 2 weken. Mijn wagen staat voor 27 december geboekt voor een reparatie. Heb kans dat ze vragen om de update uit te voeren. Ik zit te twijfelen wat ik daar op ga antwoorden.

[...]

Mja... Dat is wel wat we ooit hebben afgesproken hoe de syntax van een postcode moet zijn (NEN 3610).

Daar is wel ergens dit millenium een voorstel voor gemaakt dat vier cijfers en twee letter met scheidingsspatie ook mogen... Maar hoe het echt zit staat in NEN 5825:2002 en daar zou ik voor moeten betalen om te kunnen lezen. Dus ik laat het even hier bij :+

Kan iig wel verklaren waarom die Duitsers van mening zijn dat er een spatie in hoort... Goeie tip desondanks :Y
Ik was vanochtend lekker met de Giulietta op pad. 8)

Ik kreeg vanochtend wel een berichtje van mijn vrouw dat ze een pincode moest intoetsen om uberhaupt muziek te kunnen luisteren, dat vond ze wel wat vreemd. En ik ook, want gisteren is het eerste wat ik heb gedaan, de pincode bevestiging uitzetten.
Vanavond nog maar eens naar kijken. We hebben gewoon 1 account en beiden dezelfde app ingelogd op dat account. Geen gedoe met accounts switchen etc. dus een pincode is ook absoluut niet nodig.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
kisik schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:48:
[...]

Paar weken geleden 1 keer gehad en daarna niet meer. Niks aan gedaan.
Tussen de eerste en tweede keer zat hier ook een paar (2) weken, nu is het dagelijkse praktijk. Hoop dat het snel opgelost kan worden, beetje irritant om te rijden met onbetrouwbare verlichting in deze dagen van het jaar. :|

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:31:
[...]

Ik was vanochtend lekker met de Giulietta op pad. 8)

Ik kreeg vanochtend wel een berichtje van mijn vrouw dat ze een pincode moest intoetsen om uberhaupt muziek te kunnen luisteren, dat vond ze wel wat vreemd. En ik ook, want gisteren is het eerste wat ik heb gedaan, de pincode bevestiging uitzetten.
Vanavond nog maar eens naar kijken. We hebben gewoon 1 account en beiden dezelfde app ingelogd op dat account. Geen gedoe met accounts switchen etc. dus een pincode is ook absoluut niet nodig.
Heb een tijdje geleden die pincode handmatig zelf weer aangezet. Zonder de pin had ik vaak geen verbinding met de auto, met de pin eigenlijk altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
pietermx schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:03:
[...]

Tussen de eerste en tweede keer zat hier ook een paar (2) weken, nu is het dagelijkse praktijk. Hoop dat het snel opgelost kan worden, beetje irritant om te rijden met onbetrouwbare verlichting in deze dagen van het jaar. :|
De verlichting is wel OK, de meldingen niet. Destijds deed al mijn verlichting het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-05 14:20
Flappiewappie schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:22:
Id3 1st edition:

Mijn auto is de leeftijd van 3jr gepasseerd en blijkbaar verloopt dat ook je “weconnect” licentie. Vervelend want geen file info/temperatuur aanpassen op afstand.

Na veel moeite heb ik nog een jaar licentie kunnen regelen voor 0,-. Top! Maar hoe krijg je dit geactiveerd?

Inmiddels fabrieksinstellingen gedaan in de auto. En probeer de auto uit mn account te verwijderen maar loopt helemaal in de soep. Iemand hier ervaring mee hoe het zou moeten lopen?
Ik heb het zelfde euvel. De app kan niet meer aan de auto worden gekoppeld. Ook een ID3 1st. Heb een ticket bij Volkswagen laten aanmaken al meer dan vier weken geleden. Het is onmogelijk om het aan de praat te krijgen. Geen Webservices meer. Geen laden tegen EPEX prijzen meer (dynamisch energiecontract).

Enig voordeel is dat met de huidige SW in de auto nog wel de laadtijd in te stellen is. En met de nieuwe SW werkt die zowaar.. Ik ben benieuwd hoe lang deze ellende blijft duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Flappiewappie @Gugi101 waar lopen jullie op vast precies?
Ik heb afgelopen week, na de update van 2.4 naar 3.2, ook opnieuw We Connect en We Connect Plus moeten aanvragen. Dat registreren lukte allemaal voor geen meter en ik kwam er maar niet uit.
Na lang zoeken wat er fout ging tijdens het registreren bleek dat het postcode veld op het formulier de postcode alleen accepteert als er een spatie tussen de cijfers en getallen staat.
Dus: 1234 AA ipv 1234AA

Geen idee óf dit bij jullie ook speelt maar ik dacht, ik meld het nog een keer, wellicht helpt het jullie verder.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

DonJunior schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:32:
@Flappiewappie @Gugi101 waar lopen jullie op vast precies?
Ik heb afgelopen week, na de update van 2.4 naar 3.2, ook opnieuw We Connect en We Connect Plus moeten aanvragen. Dat registreren lukte allemaal voor geen meter en ik kwam er maar niet uit.
Na lang zoeken wat er fout ging tijdens het registreren bleek dat het postcode veld op het formulier de postcode alleen accepteert als er een spatie tussen de cijfers en getallen staat.
Dus: 1234 AA ipv 1234AA

Geen idee óf dit bij jullie ook speelt maar ik dacht, ik meld het nog een keer, wellicht helpt het jullie verder.
Die hindernis had ik al genomen - belachelijke bug.

Vervolgens heb je de licentie - die wordt natuurlijk niet vanzelf geactiveerd in je auto.

Als ik dan resetten loopt het registratie proces vast op onderstaande screenshot: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdiXoYDSlFlPucLUD6JRWke7T8A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ls9ChP0OEgGW9NxOE3VE1Dej.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0L1A3udAx6nGbeFV_inD8aTGgSU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fQpQI6FHXDilBbqooPjmWVFo.png?f=fotoalbum_large

Hier staat wat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-05 21:59

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

De Duitse ADAC heeft 3 BEV’s in de duurtest.
Eén daarvan is een id3
De details : 100000 km gereden tot nu toe , accucapaciteit 93% en ze laden altijd tot 100%.

Ze gaan er 160.000km meerijden.

YouTube: ADAC Dauertest: Haben E-Autos bestanden? | Unter Strom – Einfach Ele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
Flappiewappie schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:42:
[...]

Vervolgens heb je de licentie - die wordt natuurlijk niet vanzelf geactiveerd in je auto.

Als ik dan resetten loopt het registratie proces vast op onderstaande screenshot: [Afbeelding]

[Afbeelding]
De Volkswagen app al eens geprobeerd ipv we Connect? Ik kreeg hier alleszins de melding dat ik moest overschakelen naar de vw app als ik we Connect wilde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 19:31
Flappiewappie schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:42:
[...]

Als ik dan resetten loopt het registratie proces vast op onderstaande screenshot: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Momenteel hetzelfde probleem met mijn ontvangen ID.3 First plus uit 2020. Krijg het in geen mogelijkheid geactiveerd via de Volkswagen app.

In de auto zag ik versie 2.3.0 met software 0912.
Zou dat betekenen dat de auto al wel de nieuwe 12 volt accu heeft ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-04 09:02
Goedemorgen,

is er een mogelijkheid om de levertijden van bepaalde modellen te zien?

Heb een ID.4 Pro 210 kW (286 PS) 77 kWh besteld.

vw dealer geeft aan levering februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 18:57

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

niki_lauda schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:31:
De Duitse ADAC heeft 3 BEV’s in de duurtest.
Eén daarvan is een id3
De details : 100000 km gereden tot nu toe , accucapaciteit 93% en ze laden altijd tot 100%.

Ze gaan er 160.000km meerijden.

YouTube: ADAC Dauertest: Haben E-Autos bestanden? | Unter Strom – Einfach Ele...
Klopt wel een beetje met mijn gevoel wat de accucapaciteit nog is van mijn ID3.
Ik heb de ID3 nu 3 jaar en +- 100.000 km gereden, en afgelopen zomer en nu in kouder weer voor 't eerst het idee dat ik met vergelijkbare condities +- 4% ofzo mis. Afgezien van dat ik bepaalde cijfertjes niet meer zie staan op mn GOM merk ik er niks van iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-03 13:54
Vraag aan ID4 Pro rijders (77kwh) die op vakantie zijn geweest: hoe lang duurt een laadstop gemiddeld? Graag vermelden wat het vermogen van de laadpaal was.
Ik vraag dat omdat ik van een collega hoorde dat dit gemiddeld zo'n 45 minuten duurt. Dat vind ik zeer lang, zeker als je op doorreis bent en meerdere keren moet doen.
Hij gaf aan dat je de 125 kwh laadsnelheid met de ID4 nooit haalt, misschien aan het begin heel even maar dat de praktijk meer rond de 75 kwh is en soms richting de 50 gaat.
Wie kan dat bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 19:47
BPTBPTBPT schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:10:
Vraag aan ID4 Pro rijders (77kwh) die op vakantie zijn geweest: hoe lang duurt een laadstop gemiddeld? Graag vermelden wat het vermogen van de laadpaal was.
Ik vraag dat omdat ik van een collega hoorde dat dit gemiddeld zo'n 45 minuten duurt. Dat vind ik zeer lang, zeker als je op doorreis bent en meerdere keren moet doen.
Hij gaf aan dat je de 125 kwh laadsnelheid met de ID4 nooit haalt, misschien aan het begin heel even maar dat de praktijk meer rond de 75 kwh is.
Deze zomer naar Italie geweest met de ID4 77 kwh, 45 min is wel erg lang, ik heb voornamelijk bij Ionity gestaan (300KW) en Enel X in Italie (ook 300 KW)
Max wat ik gezien heb ik 125 KW houd wel rekening met het feit dat het zomer is en de batterij goed warm. Laadcurve zakt in naar de 60 KW boven de 80%
In de winter zal idd de laadtijd langer duren, vorige week bij 300 KW fastned kwam ik niet hoger dan 80KW.

Gemiddeld stopten we 20-30 min om van de 20-30% naar 85% te gaan. Met 2 kinderen vrouw en hond moesten we sowieso wel om de 250-300 km stoppen, prima moment om te laden, dus heb niet het gevoel gehad dat ik extra tijd verloren had.
Maar in winterse omstandigheden kan het dus wel langer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Hij gaf aan dat je de 125 kwh laadsnelheid met de ID4 nooit haalt, misschien aan het begin heel even maar dat de praktijk meer rond de 75 kwh is en soms richting de 50 gaat.
Gemiddeld 45 minuten is echt overdreven! Uiteindelijk ligt het eraan hoe leeg de accu was bij aankomst en hoe vol hij is al je weg rijdt, wat is de buitentemperatuur en hoe snel is de werkelijke snelheid van de lader. In de praktijk zou ik zeggen 25 tot 35 min om tot 80/85% te komen (ik probeer wel met <10% aan te komen)...

Zie ook: https://support.fastned.n...s/360013336618-Volkswagen voor de laadsnelheid bij een bepaald %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:08
sl1000 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:31:
[...]

verrekt dat werkt! thanks!

nog een weekje volhouden en dan krijgt ze een hoop aandacht bij de stealer.

Nu nog puntje aan mijn lijstje toegevoegd, sinds kort krijg ik melding in de app dat er een probleem is met de lader, eerste keer terug gelopen naar de auto en bleek hij netjes sapjes te trekken, vanmorgen weer de zelfde melding maar de kilometers lopen wel netjes op dus verwacht dat ie wel laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:17
De truc is niet elke keer van 20% naar 80% te laden, en dus voor lange stops gaan, maar voor meer korte stops waar dan die laadsnelheid hoger is. Je kan dit via ABRP instellen, zij doen de maths voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
Vorig weekend aan een Fastnet van 300KW gestaan en max laadsnelheid was 131kW.
Het was niet overdreven koud, maar toch ook geen 20°, dus vond dit goed meevallen.
SOC was 8% en had juist 50+ km gereden.
In 25min 51,5 kWh geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals hierboven al een paar keer aangegeven:
Wellicht dat je er 45 minuten over doet om naar 100% te komen (en is dat wat je collega altijd doet). Maar dat is niet handig en wordt ook niet geadviseerd.
Het efficiëntst is om bij 10 a 20% lading resterend te gaan laden en dan te laden naar 80% - dan weer te gaan rijden.
Zoals je in de laadcurve op deze pagina kan zien gaat het laden na 80% een stuk trager - vanwege hoe een accu werkt moet de lader dan rustiger gaan laden.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Bedankt voor de reacties op mijn vraag over de laadduur van de ID4. En meer een algemene vraag: wat kan ik verwachten o.g.v. beschikbaarheid van vrije laadpalen? Ik snap dat dat afhangt van het land, de parkeerkplaats, moment, etc. Maar stel: Noord Frankrijk: hoogseizoen, grote parkeerplaats?
Is er dan altijd wat vrij?

Zou dat minder gunstig kunnen worden nu er steeds meer elektrische autos worden verkocht (of wordt dat opgeheven doordat er ook meer palen komen)?

[ Voor 4% gewijzigd door BPTBPTBPT op 13-12-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BPTBPTBPT schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:06:
Bedankt voor de reacties op mijn vraag over de laadduur van de ID4. En meer een algemene vraag: wat kan ik verwachten o.g.v. beschikbaarheid van vrije laadpalen? Ik snap dat dat afhangt van het land, de parkeerkplaats, moment, etc. Maar stel: Noord Frankrijk: hoogseizoen, grote parkeerplaats?

Zou dat minder gunstig kunnen worden nu er steeds meer elektrische autos worden verkocht (of wordt dat opgeheven doordat er ook meer palen komen)?
Lees daarvoor ook even de melding die je krijgt als je op dit topic reageert:
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen

[...]

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor die vraag kan je dus beter hier kijken: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa (dat is natuurlijk niet een ID.x specifiek iets, dus dan kan je beter in een algemeen topic kijken).

[ Voor 3% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 13-12-2023 10:11 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
BPTBPTBPT schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:06:

Zie topic waarschuwing:
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

[..]
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Ok hier dan nog een ID4 specifieke vraag. Ik dacht dat deze thuis met 11Kwh kon laden (als de siuatie dat toelaat: 3 fase aansluiting).
Hier lees ik dat dat maximaal 7,4Kwh is (Zie onder het kopje "Summary & Car-by-Car Comparison ", in de kolom "AC charging rate"). Of lees ik het niet goed?

https://blog.greenenergyc...ide-to-ev-charging-speeds

[ Voor 9% gewijzigd door BPTBPTBPT op 13-12-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
BPTBPTBPT schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:53:
Ok hier dan nog een ID4 specifieke vraag. Ik dacht dat deze thuis met 11Kwh kon laden (als de siuatie dat toelaat: 3 fase aansluiting).
Hier lees ik dat dat maximaal 7,4Kwh is (Zie onder het kopje "Summary & Car-by-Car Comparison ", in de kolom "AC charging rate"). Of lees ik het niet goed?

Je leest wat er staat, maar het blog is niet goed. 11KW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

Zeker kan dit met 11kWh. (zeker met jou 77kw accu)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwin16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02-2024
Sky74 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:22:
[...]

De Volkswagen app al eens geprobeerd ipv we Connect? Ik kreeg hier alleszins de melding dat ik moest overschakelen naar de vw app als ik we Connect wilde gebruiken.
Al eens geprobeerd of je met the website https://www.vwbedrijfswag...en-apps/myvolkswagen.html verder komt? Inloggen met hetzelfde email adres en password als in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000

De uitvoeringen met grotere accus en luxere uitrustingen kunnen allemaal met 11KW laten.
De goedkoopste uitvoering (dacht dat die "pure" heette, maar wellicht alweer gewijzigd) is gelimiteerd tot 2-fase 7.4KW max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zal wel met die productiestop te maken hebben maar je kunt nu op de website van VW niet eens meer iets configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
KaiseRRuby schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:22:
Zal wel met die productiestop te maken hebben maar je kunt nu op de website van VW niet eens meer iets configureren.
Ze willen eerst van de oude rommel af. Teveel voorraad bij de dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Laatst online: 06-05 23:37
Op de Belgische website lijkt dat allemaal nog gewoon open te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:46
De laadstops duren zo lang als je er zelf van maakt. De ene laadt graag tot 90% (of zelfs 100%) en doet er dan 45min over.
Zelf doe ik vaak tussen de 15 en 25min met een 58kWh ID.3. Ik haal elke (buiten de eerste, dan is de batterij vaak nog net te koud) keer 130kW. Typisch tussen de 2 en de 5% als ik inplug en dan gaat die met 45% a 70% weer van de lader, afhankelijk van wat het optimale is tot de volgende stop.

Vermogen van de laadpaal is vaak niet de limiterende factor, toch niet bij de grotere toko's (Ionity, Fastned, EnBW, Total, Engie, E-Vadea, etc.)
Heel soms wel dat he totale site vermogen limiterend is, of dat je net een snellader moet delen met een (erg) snel ladende andere EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
Misschien een gekke vraag, maar zouden jullie als je in de markt bent voor het privé aanschaffen van een id.4 dat nu met de kortingsacties doen of wachten op de nieuwe versie met software 4.0?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
froid schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:15:
Misschien een gekke vraag, maar zouden jullie als je in de markt bent voor het privé aanschaffen van een id.4 dat nu met de kortingsacties doen of wachten op de nieuwe versie met software 4.0?
Ik heb 1.5 maand geleden een voorraad model gekocht. Model ID.4. Auto 1 jaar oud. 500 km gereden. Rook nog lekker nieuw (maar dat is misschien wel met een spray ofzo te fixen). Gekeken naar de nieuwprijs en de aangeboden prijs. Mijn auto goed kunnen inruilen. Wat ik wilde hebben gekregen. Wel na een paar onderhandelingsrondes. Daarnaast op papier is de auto over 3 weken 2 jaar oud. Dealer heb ik aangegeven dat ik die afschrijving niet zelf ga betalen. Of hij denkt mee of ik zou voor 3e keer de zaak weer uitlopen. ;-)

Resultaat...... dealer nam het voor zijn rekening. Gok dat hij zijn quotum nog niet gehaald had haha.

Dus ja dit biedt zeker leuke kansen. Durf en onderhandel scherp. Loop weg als het je niet aanstaat. Uiteindelijk lukt het. Niet verliefd staan kijken in de showroom. Kost je meer geld ;-)

Heerlijke auto. Nog steeds geen spijt van ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:35
DonJunior schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:03:
[...]

Zeker kan dit met 11kWh. (zeker met jou 77kw accu)
Laden met een bepaald vermogen wordt uitgedrukt in kW. Capaciteit van je accu in kWh.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Prive ID4 hier. Op vakanties altijd bij Tesla. Goedkoop, gemakkelijk en snel zat. We timen de stops zo dat we ze met nog ca 10-15% SOC bereiken. Beetje reserve ivm eventuele laadissues. 1x gehad in Oostenrijk dat ik naar een andere lader moest, dus dan ben je het minst gestresst. Tijdens laden altijd eten, plassen en ff relaxen (kinderen). In principe bij 90-100% vol weer verder. Ja, die laatste 20% duurt relatief het langst, maar in absolute zin maar een kwartiertje ofzo. We vinden het gewoon fijn om niet een hele strakke planning te moeten hebben met precieze stopovers. Met iets meer geduld en reserve kan je ook nog eens een stukje omrijden.

• kisik
Wilibrord schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:43:
Op de Belgische website lijkt dat allemaal nog gewoon open te staan.
Ook met de nieuwe motor idd. Daarnaast hebben ze ook in België voorraadmodellen met een aardige korting.

PON zal eerder wellicht een grote voorraad ingekocht hebben. In Duitsland was de EV verkoop in november -40% en lopende band is wel doorgelopen (tot de productiestart iig van de nieuwe motor, die dus niet helemaal vlekkeloos is verlopen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
froid schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:15:
Ligt aan meerdere factoren, niet in de laatste plaats je financiële ruimte. De korting is fors en heel leuk, maar niet meer dan de onmiddellijke afschrijving op de nieuwe auto, omdat de upgrade aanstaande is. Ik zou me daar niet rijk mee rekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door kisik op 14-12-2023 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kisik
en
sl1000 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:01:
[...]

thnx nog. Het is niet alleen buigen. Voor €12 wordt een sleutelbehuizing van alibaba naar me toe gestuurd. Haal ik daar het veertje wel weer uit.

• boran_blok
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-01 20:42
proostyves schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:24:
[...]

Blijkbaar was het een gevalletje juiste zoekterm gebruiken. O-)
@proostyves @Soeski

Ik zit er ook aan te denken om deze verstelbare bodem aan te schaffen. Echter ik mis ergens installatie instructies.

Ik zie dat dit komt met enkele schroeven die voor zover ik zie geen zelftappers zijn.
In mijn koffer zie ik ook geen plaatsen waar deze schroeven in zouden gaan.

Hoe gebeurt de installatie van die verstelbare bodem exact in de kofferruimte?

Ik zal vanavond hier een foto bij plaatsen hoe mijn kofferruimte er uit ziet. Ik weet niet of ze daar ondertussen kleine verschillen in hebben.

• wiz
  • Laatst online: 09-05 20:36

wiz

Connecting the world

Jakkie takkie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:13:
[...]

Laden met een bepaald vermogen wordt uitgedrukt in kW. Capaciteit van je accu in kWh.
Bedoel je niet precies andersom toevallig?😂

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
wiz schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:14:
[...]

Bedoel je niet precies andersom toevallig?😂
https://www.drivingelectr...d/325/what-are-kwh-and-ah
What are kWh or kilowatt hours?
A kilowatt-hour (kWh) is used to measure the capacity of a battery as it refers to how much energy one can store. Kilowatt-hours is the most common way the size of electric car batteries are explained these days; think of it as being equivalent to the size of the fuel tank in a petrol or diesel car.

• proostyves
boran_blok schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:51:
[...]

@proostyves @Soeski

Ik zit er ook aan te denken om deze verstelbare bodem aan te schaffen. Echter ik mis ergens installatie instructies.

Ik zie dat dit komt met enkele schroeven die voor zover ik zie geen zelftappers zijn.

Ik zal vanavond hier een foto bij plaatsen hoe mijn kofferruimte er uit ziet. Ik weet niet of ze daar ondertussen kleine verschillen in hebben.
Heb de vloer afgelopen dinsdag geïnstalleerd.
In het begin duurde het wat langer aangezien je in de bekleding moet snijden en ik dus eerst zeker wou zijn dat de moeren in de auto zaten waar ze moesten zitten. 2e steun was op een kwartiertje klaar.
Al bij al groot uurtje bezig geweest.
Het meeste tijdsverlies lag bij mij aan mezelf aangezien ik gewoon geen comfortabele positie kon vinden om te snijden. (koffer is te diep om overal aan te kunnen van buitenaf en te klein om in te gaan liggen O-) )

Heb spijtig genoeg geen foto's genomen, maar het komt er op neer dat het hetzelfde is als je op de filmpjes kunt zien.
Indien gewenst wil ik 1 kant nog wel eens losmaken en een foto trekken van de openingen in de bekleding die ik gemaakt heb.

Als je er aan begint zou ik wel een nieuw (scherp) breekmes met breed blad voorzien, want de kofferbekleding is stugger dan dat ik gedacht had. |:(
Na enkele openingen gemaakt te hebben was de tip van het mes bot.

[ Voor 41% gewijzigd door proostyves op 14-12-2023 14:13 ]

• boran_blok
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-01 20:42
Over welke filmpjes heb je het direct? Ik heb daar geen link naartoe gezien. Die zouden inderdaad mogelijk wel helpen om te zien wat het allemaal inhoud.

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

proostyves schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:12:
[...]

Heb de vloer afgelopen dinsdag geïnstalleerd.
In het begin duurde het wat langer aangezien je in de bekleding moet snijden en ik dus eerst zeker wou zijn dat de moeren in de auto zaten waar ze moesten zitten. 2e steun was op een kwartiertje klaar.
Al bij al groot uurtje bezig geweest.
Het meeste tijdsverlies lag bij mij aan mezelf aangezien ik gewoon geen comfortabele positie kon vinden om te snijden. (koffer is te diep om overal aan te kunnen van buitenaf en te klein om in te gaan liggen O-) )

Heb spijtig genoeg geen foto's genomen, maar het komt er op neer dat het hetzelfde is als je op de filmpjes kunt zien.
Indien gewenst wil ik 1 kant nog wel eens losmaken en een foto trekken van de openingen in de bekleding die ik gemaakt heb.

Als je er aan begint zou ik wel een nieuw (scherp) breekmes met breed blad voorzien, want de kofferbekleding is stugger dan dat ik gedacht had. |:(
Na enkele openingen gemaakt te hebben was de tip van het mes bot.
Huh? Bij mijn ID.4 1st waren alle gaten in het tapijt al voorgestanst. Ook alle draadgaten voor de bevestiging zat er gewoon. Montage ging dus erg makkelijk, denk dat het een kwartiertje werk was.

• proostyves
boran_blok schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:51:
Over welke filmpjes heb je het direct? Ik heb daar geen link naartoe gezien. Die zouden inderdaad mogelijk wel helpen om te zien wat het allemaal inhoud.
Filmpje is wel van een Q4, maar in grote lijnen hetzelfde.
Heb enkel de onderkant van de zijbekleding achter de wielkasten moeten inkorten aangezien er op de steunen een schuine rand zat welke in de weg zit.

B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:57:
[...]

Huh? Bij mijn ID.4 1st waren alle gaten in het tapijt al voorgestanst. Ook alle draadgaten voor de bevestiging zat er gewoon. Montage ging dus erg makkelijk, denk dat het een kwartiertje werk was.
Heb inderdaad gelezen dat dit bij de 1st modellen voorgestanst was, maar kan met zekerheid zeggen dat dit niet meer het geval is :P

[ Voor 27% gewijzigd door proostyves op 14-12-2023 15:06 ]

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08
boran_blok schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:51:
[...]

@proostyves @Soeski

Mijn collega heeft volgens mij wel even gepuzzeld om dit te monteren ja, met gereedschap, Maar vond wel de juiste plek en montagemanier na even goed kijken (weet niet meer of er een instructievideo was). Hij is zelf echter wel handig met dit soort dingen.

• WISP
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-04 16:29
Wij hebben een ID4 pro sinds november 2022 met 3.2
Sinds één week werkt de key less entry niet meer . Ook de front assist werkt niet.
We hebben alle sensoren proper gemaakt.
Volgens de VWgarage moeten we langskomen, maar dat kan pas eind januari
Zijn er andere mogelijkheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 21:28
WISP schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:23:
Wij hebben een ID4 pro sinds november 2022 met 3.2
Sinds één week werkt de key less entry niet meer . Ook de front assist werkt niet.
We hebben alle sensoren proper gemaakt.
Volgens de VWgarage moeten we langskomen, maar dat kan pas eind januari
Zijn er andere mogelijkheden?
Batterij van de sleutel al vervangen? Ze gaan heel snel leeg en werken dan niet goed meer met keyless entry.

Front assist is denk ik wat anders, die komt bij mij altijd vanzelf weer terug als hij het niet doet ivm slecht weer of sneeuw ofzo.
Pagina: 1 ... 312 ... 370 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.