Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 309 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-09 22:02
Hey,
Vandaag mijn id5 pro performance gaan ophalen. Juist mijn eerst 25km gereden. 90 en 70 baan met rotondes en verkeerslichten. Heel rustig gereden.
Auto begon bij verbruik sinds start op 60kWh/100km om te zakken tot 23kWh/100 km. Ik dacht dat 70 en 90km/u banen nog meeviel kwa verbruik. Had persoonlijk iets lager verwacht. Maar misschien moet hij nog wat inregelen?
Verder staat er software 3.7 op.
Kom van vw touran, is dus best even wennen. Rijdt wel zalig.
Gr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:04
Sky74 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:57:
Hey,
Vandaag mijn id5 pro performance gaan ophalen. Juist mijn eerst 25km gereden. 90 en 70 baan met rotondes en verkeerslichten. Heel rustig gereden.
Auto begon bij verbruik sinds start op 60kWh/100km om te zakken tot 23kWh/100 km. Ik dacht dat 70 en 90km/u banen nog meeviel kwa verbruik. Had persoonlijk iets lager verwacht. Maar misschien moet hij nog wat inregelen?
Verder staat er software 3.7 op.
Kom van vw touran, is dus best even wennen. Rijdt wel zalig.
Gr.
Geef het een kilometer of 10.000 de tijd en kijk dan nog eens naar je verbruik. Je moet ook leren rijden met zo'n auto, elektrisch rijdt echt anders dan verbranding. Je gaat straks veel meer de auto laten uitrollen, rustiger optrekken, de B stand verbruiken, etc.

Ik haal in mijn ID.5 GTX met gemak 18 kWh/100 en soms ook wel 17 (ligt een beetje aan de omstandigheden natuurlijk). Anderen hier hebben wat meer maar voor mijn gevoel doen de recentere auto's het wat beter.

• Sky74
KaiseRRuby schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:21:
[...]

Geef het een kilometer of 10.000 de tijd en kijk dan nog eens naar je verbruik. Je moet ook leren rijden met zo'n auto, elektrisch rijdt echt anders dan verbranding. Je gaat straks veel meer de auto laten uitrollen, rustiger optrekken, de B stand verbruiken, etc.

Ik haal in mijn ID.5 GTX met gemak 18 kWh/100 en soms ook wel 17 (ligt een beetje aan de omstandigheden natuurlijk). Anderen hier hebben wat meer maar voor mijn gevoel doen de recentere auto's het wat beter.
Oke, dus nog wat geduld hebben en oefenen :)
De garage zei: steeds B gebruiken tenzij autostrade. Heb dus in B stand gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
KaiseRRuby schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:21:
[...]

...rustiger optrekken, de B stand verbruiken, etc.

..
Hahaha nope en nope..

De auto is veel te leuk om als een opa mee te rijden 8)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Sky74 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:04:
[...]

Oke, dus nog wat geduld hebben en oefenen :)
De garage zei: steeds B gebruiken tenzij autostrade. Heb dus in B stand gereden.
..en tenzij passagiers. Die vinden de B stand over het algemeen ook niet prettig. Maar goed, lekker ermee rijden en vooral ervan genieten en niet teveel bezig zijn met cijfertjes enzo. ;)

(Anders krijgen we dadelijk wéér de B vs D discussie of iedereen die zijn verbruikscijfers moet delen (please don't) :O

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:27
DonJunior schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:01:

(Anders krijgen we dadelijk wéér de B vs D discussie of iedereen die zijn verbruikscijfers moet delen (please don't) :O
Daar is de zoekfunctie toch prima voor geschikt?

Even wat anders. Ik ben gisteren voor de 6e keer bij de werkplaats geweest. Na de 3.2 OTW update in juni kon ik met schopbeweging nog wel de achterklep openen, maar ging die niet meer dicht. Hier hadden meer mensen last van door de 3.2 OTW update. Hierop is de auto in augustus naar de werkplaats geweest, maar is de Easy open er eigenlijk alleen maar slechter op geworden. Daarom gisteren weer een dag de auto kwijt bij de dealer. Nu is de analyse dat de hardware achter de bumper niet goed is en dat deze vervangen moet worden. Kostenraming €370 (na coulance :+ ).

Vanuit mijn perspectief deed de Easy Open het voor de OTW update en de daarop volgende 2 werkplaats bezoeken...... Zij zeggen nu dat het hardware faillure is en ik dus de keuze heb voor herstel (op eigen kosten natuurlijk en vanaf januari) of het zo te laten.

Wat te doen? Ik wordt er een beetje moedeloos van..... Simply had het ook na de 3.2 update, maar bij hem is het met calibratie snel opgelost. Hoeveel anderen hadden dit na de OTW en hoe is het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
proostyves schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:47:
[...]

Dan gaat het bij u vlotter dan bij mij.
Productie begin september, anderhalve maand bij de importeur gestaan, nu 2 weken bij garage en platen zijn deze week eindelijk aangevraagd |:(

Bij welke garage heb je besteld? (kan zijn dat je dit al wel eens gezegd hebt, maar kan het zo direct niet vinden O-) )
Brussels Auto Group in Anderlecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Sky74 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:57:
Het eerste kwartier trekt de verwarming een groot aandeel van je verbruik. Met langere ritten zal je zien dat je gemiddelde flink zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
1Mark schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:36:
[...]

Het eerste kwartier trekt de verwarming een groot aandeel van je verbruik. Met langere ritten zal je zien dat je gemiddelde flink zakt.
Aanvulling: volgens mij maakt het hierbij uit of je de navigatie van de auto gebruikt of de navigatie van je telefoon. Als je een korte rit maakt zal de auto minder energie stoppen in het verwarmen van de accu. Dit heb ik ergens gelezen op een duits forum maar nooit onderzocht of het echt zo werkt.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chest3r
proostyves schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:47:
[...]

Dan gaat het bij u vlotter dan bij mij.
Productie begin september, anderhalve maand bij de importeur gestaan, nu 2 weken bij garage en platen zijn deze week eindelijk aangevraagd |:(

Bij welke garage heb je besteld? (kan zijn dat je dit al wel eens gezegd hebt, maar kan het zo direct niet vinden O-) )
Brussels Auto Group Anderlecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:55
kisik schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:03:
[...]

Daar is de zoekfunctie toch prima voor geschikt?

Even wat anders. Ik ben gisteren voor de 6e keer bij de werkplaats geweest. Na de 3.2 OTW update in juni kon ik met schopbeweging nog wel de achterklep openen, maar ging die niet meer dicht. Hier hadden meer mensen last van door de 3.2 OTW update. Hierop is de auto in augustus naar de werkplaats geweest, maar is de Easy open er eigenlijk alleen maar slechter op geworden. Daarom gisteren weer een dag de auto kwijt bij de dealer. Nu is de analyse dat de hardware achter de bumper niet goed is en dat deze vervangen moet worden. Kostenraming €370 (na coulance :+ ).

Vanuit mijn perspectief deed de Easy Open het voor de OTW update en de daarop volgende 2 werkplaats bezoeken...... Zij zeggen nu dat het hardware faillure is en ik dus de keuze heb voor herstel (op eigen kosten natuurlijk en vanaf januari) of het zo te laten.

Wat te doen? Ik wordt er een beetje moedeloos van..... Simply had het ook na de 3.2 update, maar bij hem is het met calibratie snel opgelost. Hoeveel anderen hadden dit na de OTW en hoe is het opgelost?
1 x gehad dat ik hem niet dicht kreeg na drukken op het knopje voor elektrisch sluiten. Heb de auto met de sleutel een x ontgrendeld en daarna lukt het gewoon. Daarna niet meer voorgekomen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Md87 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:14:
[...]

Ik ga gewoon even helemaal rond, er is een gleufje waar de spray tussen kan lopen, je merkt vanzelf hoeveel je moet aanbrengen, wordt het een rommeltje :) .

daarna ga ik er nog even met een doekje over
Bedankt voor je antwoord! Maar doe je dat dan aan de buitenkant, dus tussen het rubber boven op het dak, of spuit je langs de rand van de hemelbekleding aan de binnenkant?

Ik kwam een filmpje tegen van iemand die het ook aam de buitenzijde deed, maar ik begreep dat ze bij VW juist de rubberen steunen aan de binnenkant inspuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Vraagje. Mijn dochter zat net in de auto naast me. Haar mobiel was verbonden met de auto. Nadat ze uitgestapt was is mijn telefoon verbonden. De hele weg op mijn profiel gereden. Geen android auto gebruikt

Hoe kan het dat de radio soms uitvalt (geen muziek te horen (via infotainment weer naar radio geeft gelijk weer muziek) en dat "hallo id" niet werkt. Geen reactie van die lieve dame wat ze voor me kan doen......

[ Voor 13% gewijzigd door Devke op 18-11-2023 15:14 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Devke schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:12:
Vraagje. Mijn dochter zat net in de auto naast me. Haar mobiel was verbonden met de auto. Nadat ze uitgestapt was is mijn telefoon verbonden. De hele weg op mijn profiel gereden. Geen android auto gebruikt

Hoe kan het dat de radio soms uitvalt (geen muziek te horen (via infotainment weer naar radio geeft gelijk weer muziek) en dat "hallo id" niet werkt. Geen reactie van die lieve dame wat ze voor me kan doen......
Vanmorgen was het weer weg. En zo te zien aan de reacties herkend niemand het (geen reactie's) ;-)

Vast mijn fout dan ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
Devke schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:12:
Volgens mij gebeurt dit soms omdat je telefoon vanwege een notificatie via het Bluetooth kanaal de auto audio overneemt, maar daarna niet goed weer wordt vrijgegeven. Als het weer gebeurt even de Bluetooth uitzetten op je telefoon en daarna weer aanzetten. Dat helpt bij mij.

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06
Devke schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:55:
[...]

Vanmorgen was het weer weg. En zo te zien aan de reacties herkend niemand het (geen reactie's) ;-)

Vast mijn fout dan ergens.
Wat moet jij gelukkig zijn dat "hallo ID" niet werk... Nuja, dat ding reageert op alles behalve hallo ID overgens. Het minste kuchje of een scheet op de radio springt dat ding aan, maar als je hem dan ooit eens wil hebben negeert het ding je volkomen.

Terecht dat dat ding een vrouwenstem heeft gekregen.

Overigens is het "geen muziek" soms een ding als je op android auto/carplay muziek op had en je dan de wagen in gebruik neemt zonder. Dan denk die dat er nog muziek van je smartphone afkomt.

Beter dat dan de gekende volkswagen kwaal waar er gewoon geen geluid is. Alles lijkt normaal, maar geen geluid. Infotainment een hard restart geven werkt overigens wel om het op te lossen.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
In de navigatie van de ID kan je filteren op laadsnelheid van de laadpaal.
Je kan ook kiezen voor vrije palen, ionity of we charge laadpas.
Is er een mogelijkheid om je eigen laadpassen toe te voegen zodat de navigatie daarmee rekening houdt ?
Excuses mocht het hier al eens gevraagd zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Sky74 op 19-11-2023 22:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:53
PeGys schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:36:
[...]

Wat moet jij gelukkig zijn dat "hallo ID" niet werk... Nuja, dat ding reageert op alles behalve hallo ID overgens. Het minste kuchje of een scheet op de radio springt dat ding aan, maar als je hem dan ooit eens wil hebben negeert het ding je volkomen.
Je kunt het uitzetten dat hij/zij op "Hallo Id" reageert. Dan kun je alsnog op de knop op het stuur drukken als je wel iets van haar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
PeGys schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:36:
[...]

Terecht dat dat ding een vrouwenstem heeft gekregen.

Overigens is het "geen muziek" soms een ding als je op android auto/carplay muziek op had en je dan de wagen in gebruik neemt zonder. Dan denk die dat er nog muziek van je smartphone afkomt.

Beter dat dan de gekende volkswagen kwaal waar er gewoon geen geluid is. Alles lijkt normaal, maar geen geluid. Infotainment een hard restart geven werkt overigens wel om het op te lossen.
Over het algemeen werkt hallo ID hier gewoon goed. Mijn dochter had middels apple carplay geluisterd. Dat verklaard dus precies wat je schrijft. Thnx.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
Devke schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:51:
[...]

Over het algemeen werkt hallo ID hier gewoon goed. Mijn dochter had middels apple carplay geluisterd. Dat verklaard dus precies wat je schrijft. Thnx.
Korte tik op het spraak knopje op het stuurwiel haalt de focus ook terug naar de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Sky74 schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:11:
In de navigatie van de ID kan je filteren op laadsnelheid van de laadpaal.
Je kan ook kiezen voor vrije palen, ionity of we charge laadpas.
Is er een mogelijkheid om je eigen laadpassen toe te voegen zodat de navigatie daarmee rekening houdt ?
Excuses mocht het hier al eens gevraagd zijn.
Nee, net als dat je andere exploitanten dan Ionity niet kan selecteren. Is dit niet een soort gedwongen winkelnering zoal M$ vroeger met Explorer had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:16
Kun je trouwens gewoon door blijven rijden met de vw als deze een beurt nodig heeft?

Ik heb al eentje gepland maar moet daarvoor 2 maanden wachten, nu geeft hij nog aan "3 dagen tot servicebeurt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 08:53
flaskk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:35:
Kun je trouwens gewoon door blijven rijden met de vw als deze een beurt nodig heeft?

Ik heb al eentje gepland maar moet daarvoor 2 maanden wachten, nu geeft hij nog aan "3 dagen tot servicebeurt"
De auto zal er geen probleem van maken. Of jij het kunt met de irritante herinnering iedere keer is een ander verhaal :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
flaskk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:35:

Nee dat gaat niet. De auto zal niet meer activeren als de dagen overschreden zijn. :+

Nee zonder gekheid, natuurlijk kun je dan blijven rijden. De servicebeurt melding is een advies (net als dat vroeger in de boekjes stond dat je auto om de zoveel duizend kilometer een beurt nodig had om de garantie te behouden)
Het is niet zo dat de auto van de een op de andere dag ermee stopt. Ook heb je al een afspraak gemaakt dus dat zit wel goed. Geen zorgen ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Ja normaal kun je inderdaad prima over je servicebeurten heen, maar geen idee wat vw voor leuk idee had bedacht oid :)

Ik ben er wel echt aan toe, gisteren had ik flitsmeister via androidauto aan, dus beetje tempo maken kwam ik ineens een flitser tegen, dus kon nog net op tijd remmen... dus ik kijk naar het infotainment scherm of die flitser erop stond, zat die compleet vast. Dat heb ik nog nooit gehad met de hyundai, dus zou waarschijnlijk wel aan de auto liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
flaskk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:41:
[...]

Ja normaal kun je inderdaad prima over je servicebeurten heen, maar geen idee wat vw voor leuk idee had bedacht oid :)

Ik ben er wel echt aan toe, gisteren had ik flitsmeister via androidauto aan, dus beetje tempo maken kwam ik ineens een flitser tegen, dus kon nog net op tijd remmen... dus ik kijk naar het infotainment scherm of die flitser erop stond, zat die compleet vast. Dat heb ik nog nooit gehad met de hyundai, dus zou waarschijnlijk wel aan de auto liggen...
Dat ligt dus aan FM na de laatste update werkt het alleen als je eerst FM start en dan verbind met AA. Kijk maar eens bij de reviews van FM in de store.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 09:12
Vorige week mijn auto naar de garage gebracht voor een kleine reparatie. Klacht: gebonk op hobbelige wegen.
Bij A.point Amsterdam zuid-oost zijn de koppelstangen vervangen. (“ De taak van de koppelstang is om de stabilisatorstang links en rechts stevig te verbinden met de wielophangingen. Deze combinatie zorgt voor een goede wegligging.”)
Voor 280 euro geen gebonk meer… Voor het materiaal bestaat een coulance regeling: 70% korting. Scheelde toch 101 euro…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43
ID3-Piet schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:24:
Vorige week mijn auto naar de garage gebracht voor een kleine reparatie. Klacht: gebonk op hobbelige wegen.
Bij A.point Amsterdam zuid-oost zijn de koppelstangen vervangen. (“ De taak van de koppelstang is om de stabilisatorstang links en rechts stevig te verbinden met de wielophangingen. Deze combinatie zorgt voor een goede wegligging.”)
Voor 280 euro geen gebonk meer… Voor het materiaal bestaat een coulance regeling: 70% korting. Scheelde toch 101 euro…
Herkenbaar, kan mijn ID3 strax ophalen. 4 koppelstangen vervangen en 1 lekke schokbreker :X (met 15000km op de teller, privat lease)
Heb als leenauto de Cupra meegekregen ... ben wel verliefd geworden op met name de achterlichten _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door BazerK op 21-11-2023 14:35 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 03:24

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Godsakke, ik heb een parkeersensor die graag schoongemaakt wil worden. Maar dat lost het probleem niet op, hij zal wel stuk zijn. Dus even een werkplaatsafspraak gemaakt... 8 januari is pas de eerste mogelijkheid 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Dan valt mijn werkplaats nog mee. Ten eerste voor de zomer 2 koppelstangen vervangen na coulance €125 en afgelopen week een defect gediagnosticeerd voor mijn EasyOpen, het onderdeel is nu binnen en 14 december mag de auto ervoor naar de werkplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
B@rt_d@_M@n schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:58:
Godsakke, ik heb een parkeersensor die graag schoongemaakt wil worden. Maar dat lost het probleem niet op, hij zal wel stuk zijn. Dus even een werkplaatsafspraak gemaakt... 8 januari is pas de eerste mogelijkheid 😒
goed kijken en meestal zie je dat steenslag het front beschadigd heeft. de sensor is relatief eenvoudig zelf los te klikken en te vervangen. kan een berg geld schelen om zelf te doen (als het geen zakelijke lease betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
ID3-Piet schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:24:
Hoeveel km heb jij er op staan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 09:12
Jakkie takkie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:21:
[...]

Hoeveel km heb jij er op staan nu?
36000 km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Ik heb een rammel rechtsachter in mijn ID 3. Lijkt in het interieur maar kan het niet vinden. Iemand enig idee?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:15
RaymondD schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:45:
Ik heb een rammel rechtsachter in mijn ID 3. Lijkt in het interieur maar kan het niet vinden. Iemand enig idee?
ik heb dat ook. ik heb het idee dat het ergens bij de laadklep vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Laatst online: 15-09 09:17
Had ook een rammel achterin (ID.4) bij de laadklep. Bleek de bekabeling van mijn bij de dealer gemonteerde trekhaak niet goed vastgezet/weggewerkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Volgens mij is het hier al wel eerder over gegaan, maar merk het nu zelf pas sinds het kouder is geworden en de voorruit beslaat of bevroren is (zoals vanmorgen). Maar het lijkt wel of sinds de 3.2 update het max blazen bijna niks meer doet. Weet zeker dat voor de update deze knop nog echt max ging blazen.... Meer mensen dit gemerkt na de update naar 3.2 en hoe werkt deze bij mensen die af fabriek 3.2 of 3.5 hebben. Blaast ie wel max? Anders toch maar weer eens naar de dealer.... :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SLlkgoTZOeEjZhOzNUVbRO5O-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqL2xxlupAVyJao4PYP4TfWt.jpg?f=fotoalbum_large

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
Mijn dochter heeft een spelletje van haar switch laten vallen op de acherbank (ID4). Precies tussen de gaatjes van het ding waar je je riem in vast klikt. Dat spel ligt nu dus onder de cover/bekleding van de achterbank. Is daar nog bij te komen op de 1 of andere manier?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
t2faag schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:45:
Volgens mij is het hier al wel eerder over gegaan, maar merk het nu zelf pas sinds het kouder is geworden en de voorruit beslaat of bevroren is (zoals vanmorgen). Maar het lijkt wel of sinds de 3.2 update het max blazen bijna niks meer doet. Weet zeker dat voor de update deze knop nog echt max ging blazen.... Meer mensen dit gemerkt na de update naar 3.2 en hoe werkt deze bij mensen die af fabriek 3.2 of 3.5 hebben. Blaast ie wel max? Anders toch maar weer eens naar de dealer.... :(

[Afbeelding]
Ik heb een id4 1st en bij mij geen verschil voor en na 3.2 vanmorgen nog gebruikt en blaast gewoon zoals pre 3.2 maximale stand, in no time geen beslagen ramen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:44

[Afbeelding]
Staat je verwarming in eco stand? Want in comfort werkt het in 3.2 gewoon prima.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ik had hetzelfde van de week dat het best even duurde voordat hij echt vol ging blazen, auto stond gewoon in comfort stand. ID.4 Pro uit 2022.

[ Voor 7% gewijzigd door TWFpa2Vs op 22-11-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:02
...

Meer mensen dit gemerkt na de update naar 3.2 en hoe werkt deze bij mensen die af fabriek 3.2 of 3.5 hebben. Blaast ie wel max? Anders toch maar weer eens naar de dealer.... :(
Mijn ID.4 heeft eerder dit jaar de 3.2 update gehad (in 2022 geleverd met 2.3, de 2.4 overgeslagen). Ik heb het idee dat het wisselend is. De ene keer duurt het best lang voor hij gaat blazen, de andere keer relatief snel. Direct stevig blazen doet hij niet.

Het is alweer even geleden, maar volgems mij ging dat bij 2.3 aanzienlijk beter.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Qosmic schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:49:
Mijn dochter heeft een spelletje van haar switch laten vallen op de acherbank (ID4). Precies tussen de gaatjes van het ding waar je je riem in vast klikt. Dat spel ligt nu dus onder de cover/bekleding van de achterbank. Is daar nog bij te komen op de 1 of andere manier?
Je kan de zitkussen gewoon optillen. Zit met paartal bruikbare plastic klikkers vast.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Laatst online: 15-09 09:17
Mitchell2.24v schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:18:
[...]

Mijn ID.4 heeft eerder dit jaar de 3.2 update gehad (in 2022 geleverd met 2.3, de 2.4 overgeslagen). Ik heb het idee dat het wisselend is. De ene keer duurt het best lang voor hij gaat blazen, de andere keer relatief snel. Direct stevig blazen doet hij niet.

Het is alweer even geleden, maar volgems mij ging dat bij 2.3 aanzienlijk beter.
Hoe kan dit toch. Waarom is dat update beleid van VW zo ondoorzichtig. Mijn ID.4 is november vorig jaar geleverd met 3.1 en daar zit ik nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:47
BB72 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:09:
[...]

Hoe kan dit toch. Waarom is dat update beleid van VW zo ondoorzichtig. Mijn ID.4 is november vorig jaar geleverd met 3.1 en daar zit ik nog steeds op.
omdat de autos die niet op 3.x zaten wat meer prioriteit hadden

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 13:34

DJR

Qosmic schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:49:
Hier een ID5 en mijn zoon liet zijn airpod precies ertussen vallen afgelopen zomer. Met geen mogelijkheid meer bij te komen. Stofzuiger er tussen gezet om het weer op te zuigen maar niks werkt. Ik ben van plan om dit door de garage te laten doen bij een volgende onderhoudsbeurt. Wat een matig design dat er een grote holle ruimte zit waar je nooit meer bij kan als er iets tussen valt.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
ReseT schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:02:
[...]

Je kan de zitkussen gewoon optillen. Zit met paartal bruikbare plastic klikkers vast.
Vanaf de achterkant vd bankzitting. Maar pas op, er zit ook bekabeling van sensoren in de zitting, ik meen ter plaatse van de zitting links-achter. Bij is er 1,5 jaar geleden een chocolade paaseitje langs de gordelbevestiging gevallen en die heb ik nooit meer terug gevonden (gat gaat nog dieper dan de zitting.) Ik hoop voor je dochter dat je hem toch terug gaat vinden en anders kan je dit weekend vast een leuk schoencadeautje kopen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-08 11:26

[Afbeelding]
Als ik die knop gebruik duurt het hier zeker enkele minuten voordat er lucht begint te stromen.
Als je het handmatig op vol blazen zet werkt het wel gewoon. Weet iemand of er iets aan die knop zit wat je niet handmatig kunt instellen? Is die knop niet gewoon een short-cut naar 'blazers op vol vermogen op het voorraam'?

Het is nu al twee keer voorkomen dat bij dit koude weer na instappen het voorraam binnen 5 seconden helemaal beslagen was. Geen idee hoe dit komt. Ik stap alleen in de auto zonder natte kleren 8)7
Indien je dit wil laten verdwijnen door de blazers sta je gewoon 10 min te wachten.
Het voorverwarmen van de auto voorkomt dit gelukkig op. Maarja soms is dat lastig te plannen / vergeet je het wel eens als je wegloopt uit een restuarant bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
DJR schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:22:
[...]

Hier een ID5 en mijn zoon liet zijn airpod precies ertussen vallen afgelopen zomer. Met geen mogelijkheid meer bij te komen. Stofzuiger er tussen gezet om het weer op te zuigen maar niks werkt. Ik ben van plan om dit door de garage te laten doen bij een volgende onderhoudsbeurt. Wat een matig design dat er een grote holle ruimte zit waar je nooit meer bij kan als er iets tussen valt.

8)7
ja echt waardeloos en idd wel een matig design. Mijne moet over 3 weken voor een beurtje (na 2 maanden wachttijd) en vraag het dan de garage nog wel even.
Als dat niet werkt probeer ik het hier zelf wel met de gegeven tips.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16

[Afbeelding]
Voorverwarmen werkt beter dan deze knop. Hoef je ook niet te wachten in de auto. Je kan meteen wegrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24

[Afbeelding]
Zelfde probleem heb ik ook. Na het indrukken van de max knop duurt het een paar minuten voordat hij gaat blazen. Zeker weten sinds de 3.2 update. Handmatig via de climate menu's op de voorruit laten blazen werkt wel. Ik heb er nog niet over geklaagd.... ik heb eerst wel belangrijkere problemen die gefixt moeten worden..... gps locatie werkt niet :-(. 3 januari heen voor calibratie. Ik ben benieuwd maar heb er weinig vertrouwen in. Uiteraard net buiten garantie maar ik mag hopen dat er coulance is.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
PB1983 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:29:
[...]

Staat je verwarming in eco stand? Want in comfort werkt het in 3.2 gewoon prima.
Nee alles staat op comfort. Net toen de auto warm ging die wel harder maar niet max blazen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
tiguan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:58:
[...]

Voorverwarmen werkt beter dan deze knop. Hoef je ook niet te wachten in de auto. Je kan meteen wegrijden.
I know, maar ja mot je dat niet vergeten 8)7. Had ook niet verwacht te moeten krabben vanmorgen…

[ Voor 8% gewijzigd door t2faag op 22-11-2023 18:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t2faag
schijnbaar bekend probleem, antwoord van VW in die FB groep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AchxKlzbqA6W6KYNMKzAES7Stnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UuCLiswO0bTdJRn2nVDHWyy8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
dus we zijn niet gek gelukkig 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:12

El Pollo Diablo

3-wieler

Doordat mijn Polestar 2 afgelopen Zondag aan de linker-achterzijde aangereden is, heb ik een andere lease-auto tot mijn beschikking gekregen. Een ID4, 150Kw, 77kWh. In de kleur Wit. In maart op kenteken gezet, en er staan zo'n 10.000Km op. Deze auto zal minimaal een maand mijn vervoermiddel zijn.

Er zitten een paar onhebbelijkheden in de auto, en ik hoop dat jullie als ervaringsdeskundigen mij daar mee kunnen helpen:
1. De wagen heeft ACC. Ik wil graag CC. Is het "adaptive" deel uit te schakelen? Ik kan het in ieder geval niet vinden.
2. Is het automatisch snelheid aanpassen als er een snelheidsbord gelezen wordt uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:46
El Pollo Diablo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:28:
Doordat mijn Polestar 2 afgelopen Zondag aan de linker-achterzijde aangereden is, heb ik een andere lease-auto tot mijn beschikking gekregen. Een ID4, 150Kw, 77kWh. In de kleur Wit. In maart op kenteken gezet, en er staan zo'n 10.000Km op. Deze auto zal minimaal een maand mijn vervoermiddel zijn.

Er zitten een paar onhebbelijkheden in de auto, en ik hoop dat jullie als ervaringsdeskundigen mij daar mee kunnen helpen:
1. De wagen heeft ACC. Ik wil graag CC. Is het "adaptive" deel uit te schakelen? Ik kan het in ieder geval niet vinden.
2. Is het automatisch snelheid aanpassen als er een snelheidsbord gelezen wordt uit te schakelen?
1. Niet via het infotainment systeem, dit kan wel middels codering aanpassen, dan kun je schakelen tussen, ACC, CC en snelheidsbegrenzing.

2. Dit kun je wel uitzetten, dit kan in het menu van de hulpsystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
BB72 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:09:
[...]

Ik zit nog op 2.4 d:)b

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Autohillenga schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:35:
[...]

1. Niet via het infotainment systeem, dit kan wel middels codering aanpassen, dan kun je schakelen tussen, ACC, CC en snelheidsbegrenzing.

2. Dit kun je wel uitzetten, dit kan in het menu van de hulpsystemen.
side question:

kan je met coderen de stand onhouden waar die in stond? nu start hij altijd in ACC waar ik een pesthekel aan heb en alleen de begrenzer gebruik. ACC hoeft er niet uit (mag zeker wel) maar ik wil gewoon dat ie begint in de begrenzer of iig de stand waar ik hem heb achtergelaten. dat geld trouwens voor bijna alle functies in de auto waarvan VAG denkt dat ze het beter weten dan de bestuurder....

[ Voor 9% gewijzigd door flippy op 22-11-2023 22:36 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerwin16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02-2024
kisik schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:24:
[...]

Vanaf de achterkant vd bankzitting. Maar pas op, er zit ook bekabeling van sensoren in de zitting, ik meen ter plaatse van de zitting links-achter. Bij is er 1,5 jaar geleden een chocolade paaseitje langs de gordelbevestiging gevallen en die heb ik nooit meer terug gevonden (gat gaat nog dieper dan de zitting.) Ik hoop voor je dochter dat je hem toch terug gaat vinden en anders kan je dit weekend vast een leuk schoencadeautje kopen ergens.
Je kunt inderdaad de zitting oplichten (gaat wel moeilijk door de sterke klemmen), google voor de instructies. Vervolgens kun je vanaf de rugleuning zijde onder de bekleding komen.
Tip om het verder te voorkomen: vul de opening op met bijvoorbeeld met een stukje schuimrubber of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:46
flippy schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:24:
[...]

side question:

kan je met coderen de stand onhouden waar die in stond? nu start hij altijd in ACC waar ik een pesthekel aan heb en alleen de begrenzer gebruik. ACC hoeft er niet uit (mag zeker wel) maar ik wil gewoon dat ie begint in de begrenzer of iig de stand waar ik hem heb achtergelaten. dat geld trouwens voor bijna alle functies in de auto waarvan VAG denkt dat ze het beter weten dan de bestuurder....
Durf het je niet te zeggen, ik probeer het morgen even.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

t2faag schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:29:

[Afbeelding]
Wil dat zeggen dat we binnenkort 3.5 krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Ah daarom dat ik geen last had, max blaast hard genoeg, mijn id4 is uitgeleverd met 3.5

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• t2faag
niki_lauda schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:23:
[...]

Wat is binnenkort? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Gezien de tijd tussen aankondiging en uitrol bij 2.4 en 3.2 zou ik alvast een afspraak bij de dealer maken voor de handmatige update ergens augustus 2024 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
gerwin16 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
[...]

Je kunt inderdaad de zitting oplichten (gaat wel moeilijk door de sterke klemmen), google voor de instructies. Vervolgens kun je vanaf de rugleuning zijde onder de bekleding komen.
Tip om het verder te voorkomen: vul de opening op met bijvoorbeeld met een stukje schuimrubber of iets dergelijks.
Bedankt voor de tip mbt schuimrubber. Ik weet hoe ik de bank los wip, maar misschien help je er anderen mee door de googlelink er gelijk bij te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
[...]

Bij de werkplaats vorige week gaf de servicemedewerker ook aan dat er wat aan zat te komen. Gevraagd naar een planning...... Wist hij niet zeker, mogelijk begin 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 21:11
Oh jee, dit is een first bij mij..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DSguvV1yHT8S6UpSHhLxIUrv4A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gGs29CFRDCWkoKgSMQ12USOl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 13:34

DJR

kisik schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:41:
[...]

Bedankt voor de tip mbt schuimrubber. Ik weet hoe ik de bank los wip, maar misschien help je er anderen mee door de googlelink er gelijk bij te zetten.
YouTube: VW ID.4 Rear Seat Bottom Removal!

[ Voor 16% gewijzigd door DJR op 24-11-2023 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Die video kon ook echt 10 seconden zijn.. :X
Conclusie: Voor aan de zetel met twee handen recht omhoog trekken, dan de losse zetel naar achteren duwen en omhoog.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Geen paniek 😅. Komt waarschijnlijk vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
t2faag schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:29:

[Afbeelding]
Bedankt voor het delen. Volgens mij bedoeld VW hier dat er verminderde maximale ventilatorsnelheid kan optreden als het voorklimatiseren aan staat of deze 30 minuten eerder is geactiveerd.

Maar ik heb dit probleem ook wanneer ik voorklimatiseren niet gebruik. Dus is dit mogelijk ook niet opgelost in software 3.5.

Het is vervelend maar dan maar tot er een fix is handmatig 3 knoppen instellen op HI+Vooruit+maximale ventilator zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
[...]

Hahaha, binnenkort is zeer relatief bij VAG. Ik zit nog op 2.4 te wachten, sta op de wachtlijst bij de dealer. Ze hebben blijkbaar het 1e kwartaal '24 ingepland en ik zit er nog steeds niet bij. Gaat nl ook om de cel-controle van de accu (terugroepactie) en dat duurt behoorlijk lang. Misschien kunnen ze tegen die tijd vlot doorstomen naar 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:49
Heeft iemand ervaring met een piepend rempedaal en mogelijke oplossingen?

Mijn rempedaal piept elke keer vrij hard wanneer ik of de acc remt. Het klinkt alsof het scharnier gortdroog is.

Mijn plan is om er wat WD40 in te spuiten (volgens mij kan je er net bij), dit brengt alleen wel het risico op plakkerige voeten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
DieterKoblenz schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:13:
[...]

Hahaha, binnenkort is zeer relatief bij VAG. Ik zit nog op 2.4 te wachten, sta op de wachtlijst bij de dealer. Ze hebben blijkbaar het 1e kwartaal '24 ingepland en ik zit er nog steeds niet bij. Gaat nl ook om de cel-controle van de accu (terugroepactie) en dat duurt behoorlijk lang. Misschien kunnen ze tegen die tijd vlot doorstomen naar 3.5.
Dat is meer een dealer ding dan VW/VAG. Ik kon bij mijn dealer binnen een maand terecht toen ik daarvoor een afspraak maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pluimpje9
  • Laatst online: 23:04
Louislouislouis schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:17:

Mijn rempedaal piept elke keer vrij hard wanneer ik of de acc remt. Het klinkt alsof het scharnier gortdroog is.

Mijn plan is om er wat WD40 in te spuiten (volgens mij kan je er net bij), dit brengt alleen wel het risico op plakkerige voeten met zich mee.
Ik heb dit ook maar dan met mijn Skoda Enyaq.
Op forums wordt aangegeven dat het rembekrachtiging cilinder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
1Mark schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:54:
[...]

Dat is meer een dealer ding dan VW/VAG. Ik kon bij mijn dealer binnen een maand terecht toen ik daarvoor een afspraak maakte.
Binnenkort sloeg inderdaad op het algemene track-record van OTA updates and de "planning" daarvan bij VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
Iemand ervaring met vw pewag RS servo 9 sneeuwkettingen op een id5?
Heb juist een uur liggen proberen met krijg ze er niet rond.
Het laatste stuk, dat je moet uittrekken is 4cm tekort.
Heb nochtans al verschillende keren sneeuwkettingen gelegd, maar deze krijg ik er niet rond.
Iemand ervaring hiermee of met andere op een id5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb een tijdje geleden een setje gekocht om de plek van de telefoon draadloos te maken. Echter heb ik die van de ID.4 en niet van de ID.5. Dus bij mij past het niet. Het gaat om dat vakje in de middenconsole. Je kunt het standaard vakje eruit wippen, de kabel vastklikken en zodoende een draadloos oplaadbaar vakje maken. Eigenlijk dus gewoon wat je hebt als je een optie voor draadloos laden in de auto hebt.. ;)

Hij was 50 euro maar ik kan hem dus niet gebruiken. Mocht iemand hem kunnen gebruiken en voor een zacht prijsje overnemen, laat maar weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@KaiseRRuby is de ID.5 niet standaard met draadloos opladen in de middenconsole?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
SirLenncelot schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:50:
@KaiseRRuby is de ID.5 niet standaard met draadloos opladen in de middenconsole?
De mijne niet in ieder geval..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chest3r
Chest3r schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:05:
[...]

Wagen is geleverd bij de garage :9~
Nummerplaten zijn aangevraagd, dan nog naar de keuring voor de trekhaak :)

Afwachten... B)
30 Nov de wagen afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Mijn vriendin gaf aan dat ze moest krabben, dus ik dacht mooi, als je een ev hebt kun je mooi voorverwarmen zodat alles ontdooid is..

Probeer via de app te auto te bereiken maar helaas pindakaas, weer enervander vage melding. Iemand idee hoe je dit kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eesaeKPdBzjfU1k4dLgJQhLCRvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7GvhZRAS3SNTRWax7sVFUZE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 12:49

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
flaskk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:10:
Mijn vriendin gaf aan dat ze moest krabben, dus ik dacht mooi, als je een ev hebt kun je mooi voorverwarmen zodat alles ontdooid is..

Probeer via de app te auto te bereiken maar helaas pindakaas, weer enervander vage melding. Iemand idee hoe je dit kan oplossen?

[Afbeelding]
Kan diverse oorzaken hebben. Meestal lost dit zich met geduld op, een andere oplossing kan zijn zekering 19 verwijderen en de auto een tijdje rust geven, om hem daarna weer terug te plaatsen. Zoek even op in dit forum om de precieze procedure rondom zekering 19 te vinden.

Komt erop neer dat de communicatiemodule geen verbinding kan maken met het GSM netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door MJMaverick op 28-11-2023 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Laatst online: 15:54
Dan ben je mij toch nog voor.
Hier staat de aflevering ingepland op 7/12.
Platen zijn gisteren binnengekomen vanuit de leasing, maar toch nog meer dan een week wachten |:(
Ben er eigenlijk nu al klaar mee op vlak van service. :(
Als het onderhoud op dezelfde manier afgehandeld wordt als de aflevering ga ik mij de komende jaren niet populair maken bij de garage denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
MJMaverick schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:18:
[...]

Kan diverse oorzaken hebben. Meestal lost dit zich met geduld op, een andere oplossing kan zijn zekering 19 verwijderen en de auto een tijdje rust geven, om hem daarna weer terug te plaatsen. Zoek even op in dit forum om de precieze procedure rondom zekering 19 te vinden.

Komt erop neer dat de communicatiemodule geen verbinding kan maken met het GSM netwerk.
Volkswagen even contact gezocht, lag aan mijn telefoon, moest updates checken en anders even de app opnieuw installeren.

Ik kan er wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
flaskk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:11:
[...]

Volkswagen even contact gezocht, lag aan mijn telefoon, moest updates checken en anders even de app opnieuw installeren.

Ik kan er wel mee leven.
Hmm, nou, jouw telefoon heeft echt niets te maken met het feit dat jouw auto de verbindingsstatus niet kan weergeven. Dat zegt de auto echt alleen wanneer die zelf geen contact kan maken met de VW servers. Staat echt los van jouw telefoon.

Hopelijk weet de auto de komende dagen weer gewoon contact te leggen met de servers, dan is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
flaskk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:11:
[...]

Ik kan er wel mee leven.
Deze melding heeft, zoals @MJMaverick ook al aangeeft helemaal niets te maken met jouw telefoon maar met de 3/4g module van de auto zelf. De auto heeft zelf ook een simkaart waarmee deze vebinding maakt naar de servers van VW. Deze is even van het padje af en geeft vervolgens deze melding. Bijzonder dat VW dan zegt dat jij je telefoon moet updaten :?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Ja snap goed dat te maken heeft met de auto, waarschijnlijk eerst protocol om de gebruiker eea te laten proberen denk ik.

Maar goed over 3 weken gaat hij naar de garage voor de updates. Is niet mijn auto dus ga ook niet met zekeringen kloten oid.

Is wel echt beetje dubbel gevoel deze auto, rijdt als een tierelier maar elke week heb ik wel iets wat dan ook weer spontaan verdwijnt. Kreeg vorige week de melding sleutel niet herkend, dus dacht batterij zal wel leeg zijn, vervangen met wat moeite 2 dagen later precies de zelfde melding weer, keertje vergrendelen en ontgrendelen helpt. Of die onzin over dat ik steeds de vooruit moet schoonmaken, ik was hem elke week met de hand. Het is meer een itilaan dan een Duitser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
flaskk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:24:
[...]

Ja snap goed dat te maken heeft met de auto, waarschijnlijk eerst protocol om de gebruiker eea te laten proberen denk ik.

Maar goed over 3 weken gaat hij naar de garage voor de updates. Is niet mijn auto dus ga ook niet met zekeringen kloten oid.

Is wel echt beetje dubbel gevoel deze auto, rijdt als een tierelier maar elke week heb ik wel iets wat dan ook weer spontaan verdwijnt. Kreeg vorige week de melding sleutel niet herkend, dus dacht batterij zal wel leeg zijn, vervangen met wat moeite 2 dagen later precies de zelfde melding weer, keertje vergrendelen en ontgrendelen helpt. Of die onzin over dat ik steeds de vooruit moet schoonmaken, ik was hem elke week met de hand. Het is meer een itilaan dan een Duitser.
klinkt allemaal als een slechte 12v accu. welke firmware draait je auto momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
flaskk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:24:
[...]

Een zekering uittrekken en insteken is de moeite toch niet? Dit is juist toegankelijk gemaakt omdat het gewoon af en toe nodig is bij auto's om een zekering te vervangen. Er zitten vaak zelfs reserves naast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:12
Louislouislouis schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:17:

WD40 is geen smeermiddel. Zeker niet voor zo'n toepassing.
Daarvoor het je een spuitbuis white grease. d:)b

WD40 ruikt lekker maar is eigenlijk nergens anders goed voor.....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KaiseRRuby
SirLenncelot schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:57:
[...]

Een zekering uittrekken en insteken is de moeite toch niet? Dit is juist toegankelijk gemaakt omdat het gewoon af en toe nodig is bij auto's om een zekering te vervangen. Er zitten vaak zelfs reserves naast.
Sorry hoor, ik rij al mijn hele leven nieuwe leaseauto's en heb nog nooit een zekering uit moeten trekken en insteken. Dat hoort niet bij een splinternieuwe wagen, zo simpel is het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
dat het niet hoort bij een nieuwe auto ben ik wel met je eens hoor.

Maar als mijn optie was om dit te doen en de functionaliteit terug te hebben of om drie weken te wachten tot de monteur dit voor me doet dan wist ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
Ik heb een dingetje met remmen. Als ik rem dan vertraagd de auto keurig maar het laatste stukje 'hapt' er iets en staat de auto abrupt stil. Als ik op de motorrem afrem heb ik dit niet, alleen als ik de echte remmen gebruik.

De auto is twee jaar oud, met 40000 Km. Binnenkort eerste beurt.

Wat zouden dit kunnen zijn ? Remschoenen achter ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
LastSamurai schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:51:
Ik heb een dingetje met remmen. Als ik rem dan vertraagd de auto keurig maar het laatste stukje 'hapt' er iets en staat de auto abrupt stil. Als ik op de motorrem afrem heb ik dit niet, alleen als ik de echte remmen gebruik.

De auto is twee jaar oud, met 40000 Km. Binnenkort eerste beurt.

Wat zouden dit kunnen zijn ? Remschoenen achter ?
Heb je autohold toevallig aanstaan? zo ja, zet die eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
sl1000 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:15:
[...]

Heb je autohold toevallig aanstaan? zo ja, zet die eens uit.
Ok, ga ik proberen. Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:06
De accumodules zijn slecht leverbaar. Ik had normaal een afspraak op 5 december voor de update naar 3.? + controle hoogvoltaccu. Deze is verplaatst naar augustus 2024. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
IndyVS schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:23:
De accumodules zijn slecht leverbaar. Ik had normaal een afspraak op 5 december voor de update naar 3.? + controle hoogvoltaccu. Deze is verplaatst naar augustus 2024. |:(
de controle moet bepalen of er een cel vervangen moet worden.
Ik zou eens een andere dealer bellen en vragen of ze eerder tijd hebben voor de upgrade.
Bijna een jaar wachten voor een upgrade is wel erg idioot.
Pagina: 1 ... 309 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.