Ik vind dit de laatste tijd ook idd. Net alsof je een beginnend bestuurder bent , zo voelt het af en toe. Ik heb zelf Auto-Hold altijd al uit staan, dus dat zou voor mij geen oplossing zijn. Ben benieuwd of het bij jou na het uitzetten van Auto-Hold weg is.LastSamurai schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:51:
Ik heb een dingetje met remmen. Als ik rem dan vertraagd de auto keurig maar het laatste stukje 'hapt' er iets en staat de auto abrupt stil. Als ik op de motorrem afrem heb ik dit niet, alleen als ik de echte remmen gebruik.
De auto is twee jaar oud, met 40000 Km. Binnenkort eerste beurt.
Wat zouden dit kunnen zijn ? Remschoenen achter ?
Alle dealers in de buurt maken deel uit van dezelfde groep. Dus dat heeft helaas geen zin.sl1000 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:46:
[...]
de controle moet bepalen of er een cel vervangen moet worden.
Ik zou eens een andere dealer bellen en vragen of ze eerder tijd hebben voor de upgrade.
Bijna een jaar wachten voor een upgrade is wel erg idioot.
[ Voor 6% gewijzigd door IndyVS op 29-11-2023 17:28 ]
Heb ik ook, maar pas sinds de eerste beurt en dan m.n. als het wat kouder wordt........ Als je goed op je regeneratiebalk let achter je stuur, zal je zien dat het gebeurt bij overgang van regeneratie naar echt remmen. Dat loopt niet soepel en is ronduit irritant.LastSamurai schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:51:
Ik heb een dingetje met remmen. Als ik rem dan vertraagd de auto keurig maar het laatste stukje 'hapt' er iets en staat de auto abrupt stil. Als ik op de motorrem afrem heb ik dit niet, alleen als ik de echte remmen gebruik.
De auto is twee jaar oud, met 40000 Km. Binnenkort eerste beurt.
Wat zouden dit kunnen zijn ? Remschoenen achter ?
Wat gebeurd er als je 2x op de ontgrendel knop drukt van je afstandsbediening?theobe schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:52:
Ik heb met mijn ID.4 nu het volgende: De vergrendelpin van de laadaansluiting is uit. Ik kan dus niet meer mijn laadkabel in de aansluiting stoppen... Heeft iemand een oplossing om dit te resetten?
Zie hieronder.
[Afbeelding]
Geen resultaat helaas... Ik heb de mobiliteitservice van VW gebeld. Er zou nu iemand onderweg zijn.
TWFpa2Vs schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:54:
[...]
Wat gebeurd er als je 2x op de ontgrendel knop drukt van je afstandsbediening?
[ Voor 13% gewijzigd door theobe op 29-11-2023 18:39 ]
vermoed dat je toe bent aan een nieuwe vergrendel motortheobe schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:39:
Geen resultaat helaas... Ik heb de mobiliteitservice van VW gebeld. Er zou nu iemand onderweg zijn.
[...]
er zit toch aan de binnenkant een klepje waar je met de hand de pin eruit kan trekken?
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
als 'ie daarna niet opnieuw vergrendeld, wil de auto ook niet sneller dan 1KW laden op AC en helemaal niet op DC, dus tja, wat levert het op...flippy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:43:
er zit toch aan de binnenkant een klepje waar je met de hand de pin eruit kan trekken?
1kW is meer dan 0 in het ergste geval.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Het is gelukt om ‘m te ontgrendelen met een tip van de ANWB, die was gebeld door VW mobility service.
De kabel maakt kennelijk wel iets contact als tie er niet helemaal goed inzit, dus tegen de vergrendelpin aan. Met de afstandsbediening kon ik ‘m ontgrendelen.
Dat werkte dus niet toen met de kabel er uit.
Gelukkig maar, probleem opgelost. Kan nu gewoon weer laden.
De kabel maakt kennelijk wel iets contact als tie er niet helemaal goed inzit, dus tegen de vergrendelpin aan. Met de afstandsbediening kon ik ‘m ontgrendelen.
theobe schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:39:
[...]
ik hoop dit toch niet.. ik heb 11 december eenzelfde afspraak staan (o.a. ivm reboots mediasysteem etc)IndyVS schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:23:
De accumodules zijn slecht leverbaar. Ik had normaal een afspraak op 5 december voor de update naar 3.? + controle hoogvoltaccu. Deze is verplaatst naar augustus 2024.
Dan ga ik echt helemaal gek worden .. augustus 2024 is echt niet okee. En vervolgens wel vrolijk nieuwe autos blijven uitleveren die ze dus eigenlijk niet kunnen onderhouden??
*sowieso
Het valt mij op dat Tibber geen locatiegegevens van de ID.3 meer krijgt om te bepalen of je thuis bent voor het slim laden. Zijn er hier gebruikers waarbij het wel werkt?
Iemand dit al eens gehad?
Zojuist start de ID3 met voorverwarmen (automatisch schema)
Gaat het alarm van de auto af vanwege de voorverwarming.
*sowieso
Ik gebruik de automatische voorverwarming regelmatig en dit heb ik nooit gehad. Lag er niet iets los in de auto, een blaadje, dode vlieg oid, wat het alarm heeft getriggered ?DonJunior schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:59:
Ja ik gebruik het ook altijd (doordeweeks vast schema) dus vandaar dat ik verrast was.LastSamurai schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:01:
[...]
Ik gebruik de automatische voorverwarming regelmatig en dit heb ik nooit gehad. Lag er niet iets los in de auto, een blaadje, dode vlieg oid, wat het alarm heeft getriggered ?
Geen idee heb niet gekeken in de auto.. maar dat van dat blaadje zou wel valide zijn wellicht.
*sowieso
Zijn er hier mensen die een ID.7 overwegen of al besteld hebben? Of heeft iemand iets opgevangen ivm levertermijnen?
Ik zie in een aantal YT reviews terugkomen dat men dit één van de beste EVs vindt en zelfs verkiest boven een BMW i5 bijvoorbeeld. Nu is zo'n review altijd maar een heel korte momentopname, maar ik was toch verrast dat te horen. Is VW een inhaalbeweging aan het maken, of heb ik een te negatief beeld van de bestaande ID reeks?
Ik zie in een aantal YT reviews terugkomen dat men dit één van de beste EVs vindt en zelfs verkiest boven een BMW i5 bijvoorbeeld. Nu is zo'n review altijd maar een heel korte momentopname, maar ik was toch verrast dat te horen. Is VW een inhaalbeweging aan het maken, of heb ik een te negatief beeld van de bestaande ID reeks?
Denk dat er voor de huidige ID-reeks teveel negatieve reclame wordt gemaakt vanuit verschillende kanalen.Wilibrord schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:20:
Zijn er hier mensen die een ID.7 overwegen of al besteld hebben? Of heeft iemand iets opgevangen ivm levertermijnen?
De problemen bij de software divisie van VW worden luidkeels verspreid, de problemen qua software in het begin van de ID-reeks worden nog steeds herhaald, maar niemand zegt ook maar iets over de verbeteringen die intussen zijn doorgevoerd.
Daarnaast draait de ID.7 op een volledig nieuwe software versie, die huidige ID eigenaren vermoedelijk nooit zullen krijgen, die zowat alles gereviseerd heeft gekregen, waardoor de problemen met de ID.3/4/5 niet meer zouden voorkomen.
Er is echter nog nergens een duurtest te bespeuren, laat staan een diepgaande ervaring met de nieuwe software.
Mocht men mij nu de keuze geven een nieuwe wagen te kiezen, zou ik persoonlijk ook meteen voor de ID.7 kiezen, mocht die in station verkrijgbaar zijn. Zelfs de sedan zou ik kiezen boven de massa aan zelfuitgeroepen SUV's.
Versta me niet verkeerd, ik vind men ID.4 (3.2) een uitstekende wagen, maar ik hekel de hele SUV hype en wil gewoon een station.
Daarvoor is de ID.7, kijkende naar alle verbeteringen en nieuwe features, gewoon een super interessante wagen.
Een beetje verlies heb je altijd...
Volkswagen heeft gisteren nog door iemand anders contact opgenomen en vroeg naar mijn kenteken.
Kreeg paar uur later en mail terug met deze opmerking
Helaas hebben wij te maken gehad met een storing in de online diensten. Inmiddels is deze storing verholpen.
Mocht je nog problemen ervaren in de app, dan adviseer ik je deze opnieuw te downloaden.
En vanmorgen was de auto ook weer online na 2 weken. dus daar ben ik erg blij om.
Helaas hebben wij te maken gehad met een storing in de online diensten. Inmiddels is deze storing verholpen.
Mocht je nog problemen ervaren in de app, dan adviseer ik je deze opnieuw te downloaden.
En vanmorgen was de auto ook weer online na 2 weken. dus daar ben ik erg blij om.
Die ID.7 station komt er begin volgend jaar aan, toch?PeGys schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:50:
[...]
Mocht men mij nu de keuze geven een nieuwe wagen te kiezen, zou ik persoonlijk ook meteen voor de ID.7 kiezen, mocht die in station verkrijgbaar zijn. Zelfs de sedan zou ik kiezen boven de massa aan zelfuitgeroepen SUV's.
Al is het altijd afwachten hoeveel tijd er kruipt tussen aankondiging en wanneer er effectief geleverd wordt.
Mooi dat het opgelost is, wel wederom een onzinnig antwoord over 'de app'.flaskk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:23:
Volkswagen heeft gisteren nog door iemand anders contact opgenomen en vroeg naar mijn kenteken.
Oh nice! Opgelost. Dus inderdaad niks te maken met je eigen telefoon..flaskk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:23:
*sowieso
Klopt. Voor mij blijft het echter gewoon bij kijken, moet ngo 3 jaar met de ID.4...Wilibrord schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:44:
[...]
Die ID.7 station komt er begin volgend jaar aan, toch?
Al is het altijd afwachten hoeveel tijd er kruipt tussen aankondiging en wanneer er effectief geleverd wordt.
Heb van de dealer wel uitnodiging ontvangen om een testrit te doen met de ID.7
Misschien toch maar eens doen...
Deze week de eerste ritten bij echt winterse omstandigheden gereden; ID.4 pro met warmtepomp. Temperatuur op 18,5-19°C, stoel- en stuurverwarming op 1.
Maandag: koude auto (twee weken geen lange stukken gereden), natte sneeuw, die op een gegeven moment bleef liggen. Halverwege geladen, uiteindelijk rond de 21 kWh/100km gereden over ruim 300km; toen het nog net boven 0° was 120-130 gereden en daarna 70-100 afhankeljik van de rest van het verkeer (bij sneeuwprut op de linkerbaan en 2cm sneeuw tussen de banen en op de vluchtstrook wissel ik liever niet vaker dan noodzakelijk. AAC/TA gaven het op een gegeven moment op (de HUD gaf nog wel de rijstroken aan met oranje lijntjes); toen ben ik in B-modus gaan rijden zodat de remlichten niet steeds aangaan als ik een beetje af moest remmen.
Woensdag terug was het droog en reed het vrij redelijk door, met volle batterij vertrokken (kon bij de klant laden) en halverwege weer tot 100% geladen (moest even shoppen/eten), 24 kWh/100km bij -2 tot 1° en 120km/h (ik mis het rittenoverzicht in de app wat ik in de golf wel had (en mijn collega in zijn Passat GTE heeft).
Gisteren naar Berlijn, weer ongeveer 300km, op de helft 1 keer geladen (80kW), toen ik aankwam was de accu zo warm dat hij op de terugweg (bij de bouwmarkt in de buurt van kantor) direct boven de 80kW begon te laden, vervolgens heb ik hem met 130km/h tot 10% leeggereden en heb op 2/3e van de rit tot 80% gladaden, daarbij de 127kW aangetikt (begon op 100, klom vrij rap naar 120+ en zakte rond de 70% pas weer in met 95kW bij 75%. Het laatste stuk was klote want het begon weer te sneeuwen, dus de laatste 70km rustig aan gereden. Uiteindelijk stond er 21 kW/100km op de meter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BSgmKrzklRRgtgF0GD7vwlCb.jpg?f=user_large)
(ik was uiteindelijk om 19:10 klaar)
Voor flinke stukken, en als de auto dankzij een laadpunt op locatie warm is voor je vertrekt, viel me het verbruik deze week helemaal niet tegen. Met kleinere stukjes is het waarschijnlijk minder feest de komende weken..
Ik ben voor een wallbox voor thuis aan het kijken, ik denk dat dat het comfort nog een enorm stuk verhoogd omdat ik dan met warme auto/accu kan vertrekken en er niet op hoef te letten dat ik bij thuiskomst nog mnistens minstens 15-30% in de accu heb, afhankelijk van de plannen van de komende dagen en de laadmogelijkheden daar omheen.
Maandag: koude auto (twee weken geen lange stukken gereden), natte sneeuw, die op een gegeven moment bleef liggen. Halverwege geladen, uiteindelijk rond de 21 kWh/100km gereden over ruim 300km; toen het nog net boven 0° was 120-130 gereden en daarna 70-100 afhankeljik van de rest van het verkeer (bij sneeuwprut op de linkerbaan en 2cm sneeuw tussen de banen en op de vluchtstrook wissel ik liever niet vaker dan noodzakelijk. AAC/TA gaven het op een gegeven moment op (de HUD gaf nog wel de rijstroken aan met oranje lijntjes); toen ben ik in B-modus gaan rijden zodat de remlichten niet steeds aangaan als ik een beetje af moest remmen.
Woensdag terug was het droog en reed het vrij redelijk door, met volle batterij vertrokken (kon bij de klant laden) en halverwege weer tot 100% geladen (moest even shoppen/eten), 24 kWh/100km bij -2 tot 1° en 120km/h (ik mis het rittenoverzicht in de app wat ik in de golf wel had (en mijn collega in zijn Passat GTE heeft).
Gisteren naar Berlijn, weer ongeveer 300km, op de helft 1 keer geladen (80kW), toen ik aankwam was de accu zo warm dat hij op de terugweg (bij de bouwmarkt in de buurt van kantor) direct boven de 80kW begon te laden, vervolgens heb ik hem met 130km/h tot 10% leeggereden en heb op 2/3e van de rit tot 80% gladaden, daarbij de 127kW aangetikt (begon op 100, klom vrij rap naar 120+ en zakte rond de 70% pas weer in met 95kW bij 75%. Het laatste stuk was klote want het begon weer te sneeuwen, dus de laatste 70km rustig aan gereden. Uiteindelijk stond er 21 kW/100km op de meter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BSgmKrzklRRgtgF0GD7vwlCb.jpg?f=user_large)
(ik was uiteindelijk om 19:10 klaar)
Voor flinke stukken, en als de auto dankzij een laadpunt op locatie warm is voor je vertrekt, viel me het verbruik deze week helemaal niet tegen. Met kleinere stukjes is het waarschijnlijk minder feest de komende weken..
Ik ben voor een wallbox voor thuis aan het kijken, ik denk dat dat het comfort nog een enorm stuk verhoogd omdat ik dan met warme auto/accu kan vertrekken en er niet op hoef te letten dat ik bij thuiskomst nog mnistens minstens 15-30% in de accu heb, afhankelijk van de plannen van de komende dagen en de laadmogelijkheden daar omheen.
[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 01-12-2023 07:36 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
:strip_exif()/f/image/AJhIpI4NcPaV3PF69sksFh2y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PcCzX4b7aGy66KUQbNguyWRA.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel even wennen qua rijden...
Geleverd met software versie 3.7
[ Voor 29% gewijzigd door Chest3r op 01-12-2023 10:59 ]
Het went snel en daarna wil je nooit anders meer.Chest3r schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliceerd en geniet er van!
Ik werd vandaag ingehaald door een ID.5 in politietrim inclusief zwaailichten. Heb nog nergens teruggelezen dat dat nieuwe dienstauto's zijn? Regio Hollands Midden.
Hou dit topic wel eens in de gaten maar zit eigenlijk bij de buren (Skoda Enyaq). Had dus hetzelfde probleem! Bij mij is dezelfde dag de hele vergrendelpin vervangen bij de dealer, maar vraag me nu dus af of dit trucje ook geholpen. Hoop het in ieder geval niet meer mee te maken. Je leest veel over de laadklep die vast blijft zitten, maar die kan je nog openbreken. Deze pin kan geen kant op en je kan daardoor niet meer laden...theobe schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:33:
Het is gelukt om ‘m te ontgrendelen met een tip van de ANWB, die was gebeld door VW mobility service.
[...]
Heb een paar weken terug een everzwijn geramd en nu bij de herstelling krijg ik een karig uitgeruste Peugeot 2008 als vervangwagen. Toch wel echt pijnlijk hoe snel dit karretje mijn android auto opstart.. 😅.
Vallei Auto Groep? Vandaag hoorde ik ook dat 2.4 > 3.2. voor augustus 2024 wordt gepland, eerder kan echt niet want ze zouden maar 1 medewerker hebben die dit kan. Ik kreeg zelfs het advies om bij andere dealers na te vragen. Ongelooflijk toch?IndyVS schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:23:
De accumodules zijn slecht leverbaar. Ik had normaal een afspraak op 5 december voor de update naar 3.? + controle hoogvoltaccu. Deze is verplaatst naar augustus 2024.

Jij bent wel echt over alles zo negatief zeg. Maar prima, dat is je goed recht. Mijn zus heeft een 2008, al sinds het begin problemen met Carplay. Valt zomaar uit, start soms niet op, volkomen raadselachtig waarom het niet werkt. Heeft bijna een jaar geduurd, toen is het gefixt door een softwareupdate. De app van Peugeot is heel slecht, werkt vaak niet of heel traag. Het gras aan de overkant is echt niet altijd groener.Cloclo100 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:18:
Heb een paar weken terug een everzwijn geramd en nu bij de herstelling krijg ik een karig uitgeruste Peugeot 2008 als vervangwagen. Toch wel echt pijnlijk hoe snel dit karretje mijn android auto opstart.. 😅.
Carplay op mijn oude Polo startte trouwens ook veel en veel sneller op dus ik snap wel wat je bedoelt.
Mooie bak!Chest3r schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand ook het probleem dat je met geen mogelijkheid klimatisering vanuit de app kan starten? App blijft 5 minuten actie starten en geeft dan melding “klimatisering starten mislukt”. Betreft een ID3 (2020) met softwareversie 3.2.
Vanwege dit vandaag langs de garage gereden en die zeggen dat dit sinds versie 3.2 zo is om kosten te besparen voor de gebruiker. Maar nu ik hier zo lees lijkt het erop dat het bij andere wel gewoon werkt. Iemand een oplossing zodat ik het gewoon uit de app kan starten?
Vanwege dit vandaag langs de garage gereden en die zeggen dat dit sinds versie 3.2 zo is om kosten te besparen voor de gebruiker. Maar nu ik hier zo lees lijkt het erop dat het bij andere wel gewoon werkt. Iemand een oplossing zodat ik het gewoon uit de app kan starten?
Heb dit ook lange tijd gehad, kon alleen de status van de auto zien via de app maar klimatisering en het laden niet starten.roenie93 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 00:28:
Iemand ook het probleem dat je met geen mogelijkheid klimatisering vanuit de app kan starten? App blijft 5 minuten actie starten en geeft dan melding “klimatisering starten mislukt”. Betreft een ID3 (2020) met softwareversie 3.2.
Uiteindelijk de auto een volledige reset gegeven en verwijderd uit m’n VW account, daarna opnieuw toegevoegd. Daarna werkte alles weer zoals vanouds.
PS Antwoord van je garage is onzin
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Veel roest op de schijf?tiguan schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:10:
[...]
Ik vind dit de laatste tijd ook idd. Net alsof je een beginnend bestuurder bent , zo voelt het af en toe. Ik heb zelf Auto-Hold altijd al uit staan, dus dat zou voor mij geen oplossing zijn. Ben benieuwd of het bij jou na het uitzetten van Auto-Hold weg is.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Dat dacht ik al toen ik hier aan het lezen waspietermx schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 07:42:
[...]
Heb dit ook lange tijd gehad, kon alleen de status van de auto zien via de app maar klimatisering en het laden niet starten.
Uiteindelijk de auto een volledige reset gegeven en verwijderd uit m’n VW account, daarna opnieuw toegevoegd. Daarna werkte alles weer zoals vanouds.
PS Antwoord van je garage is onzin
Bedoel je met volledige reset de optie “Fabrieksinstellingen terugzetten”? Dit heb ik van de week gedaan en ook uit mijn account verwijderd, maar helaas niks uitgemaakt.
De laatste tijd meer gebonk op de voorophanging. Klinkt alsof iets losschiet. Alleen merkbaar als ik volledige stuuruitslag heb en/of achteruit van een drempel rij.
In eerste instantie verdenk ik de stabilisatorstangen. Maar ik zie niets afgebroken. Kan het alsnog de stabilisatorstangen zijn of toch iets anders?
In eerste instantie verdenk ik de stabilisatorstangen. Maar ik zie niets afgebroken. Kan het alsnog de stabilisatorstangen zijn of toch iets anders?
ID4.1M Honey Yellow
Andere vraag:
Vanmorgen kan ik een laadsessie bij Vattenfall niet starten via mijn Pas. Lampje op paal knippert even groen en schiet daarna op een rood kruisje. Pak ik de laadpas van mijn vrouw, ook van Vattenfall en daar start de sessie wel. Herkennen jullie dit?
Vanmorgen kan ik een laadsessie bij Vattenfall niet starten via mijn Pas. Lampje op paal knippert even groen en schiet daarna op een rood kruisje. Pak ik de laadpas van mijn vrouw, ook van Vattenfall en daar start de sessie wel. Herkennen jullie dit?
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ja klopt:roenie93 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:25:
[...]
Dat dacht ik al toen ik hier aan het lezen was
Bedoel je met volledige reset de optie “Fabrieksinstellingen terugzetten”? Dit heb ik van de week gedaan en ook uit mijn account verwijderd, maar helaas niks uitgemaakt.
1. In de auto "Fabrieksinstellingen terugzetten"
2. In de app je auto verwijderen uit je account
3. Opnieuw aanmelden in de auto m.b.v. de app
Bij mij was het daarna opgelost, maar tja blijft VW
1 cm = 10 mm = 10000 µm
De ID.7 en de nieuwe versie van de ID.4 & 5 worden met 4.0 geleverd. Voor bestaande generatie ID.3, 4 en 5 komt 4.0 volgens mij niet beschikbaar. Misschien voor de nieuwe generatie ID.3 wel, die is nu een paar maanden 'bekijkbaar' bij de dealer maar heb nog niets gehoord over geleverde auto's.Devke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:33:
...
ID kan al software 4.0? Zo lees ik de beschrijving van de vw app.
Hmm je zou toch mogen verwachten dat bestaande modellen gewoon ook een upgrade krijgen.MJMaverick schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:50:
[...]
De ID.7 en de nieuwe versie van de ID.4 & 5 worden met 4.0 geleverd. Voor bestaande generatie ID.3, 4 en 5 komt 4.0 volgens mij niet beschikbaar. Misschien voor de nieuwe generatie ID.3 wel, die is nu een paar maanden 'bekijkbaar' bij de dealer maar heb nog niets gehoord over geleverde auto's.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
vereist nieuwere hardware. VW heeft al aangegeven dat backporten niet zal gebeuren.Devke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:56:
[...]
Hmm je zou toch mogen verwachten dat bestaande modellen gewoon ook een upgrade krijgen.
Gebeurt bij mij ook geregeld eens. Heb de indruk dat de servers van volkswagen uit een cluster 386's in een hoekje van de kelder bestaan... Meer niet bereikbaar dan wel.roenie93 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:25:
[...]
Dat dacht ik al toen ik hier aan het lezen was
Na enkele malen opnieuw proberen lukt het overigens wel.
De laatste anderhalve maand krijg ik ook geregeld amper updates van de wagen. Ga ik naar de app en zie ik staan dat die al 15 of 20 uur niet meer heeft gupdate. Zeer handig, zo'n app...
@PeGys ik heb veel gedoe met de auto maar connectiviteitsproblemen had ik echt alleen in het begin (2021) dat is nu wel voorbij.
Dat werkt eigenlijk altijd wel bij mij. Dus aan de cluster servers zal het zeker niet liggen want dan had iedereen er last van gehad.
Een slechte verbinding in de auto kan ik me voorstellen als de Vodafone 4G dekking bij jou in de buurt niet lekker werkt. De auto verbindt namelijk via het Vodafone netwerk (voor zover ik begreep) .. als ie weinig dekking heeft dan kan hij ook niet echt updaten en reageren op een app handeling.
Dat werkt eigenlijk altijd wel bij mij. Dus aan de cluster servers zal het zeker niet liggen want dan had iedereen er last van gehad.
Een slechte verbinding in de auto kan ik me voorstellen als de Vodafone 4G dekking bij jou in de buurt niet lekker werkt. De auto verbindt namelijk via het Vodafone netwerk (voor zover ik begreep) .. als ie weinig dekking heeft dan kan hij ook niet echt updaten en reageren op een app handeling.
*sowieso
In België weet ik de operator niet precies.DonJunior schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:27:
@PeGys ik heb veel gedoe met de auto maar connectiviteitsproblemen had ik echt alleen in het begin (2021) dat is nu wel voorbij.
Echter, als de wagen op men werk aan het laadpunt hangt en waar die aangeeft vol verbinding te hebben, moet ik soms 4, 5 keer te vernieuwen alvorens ik zie wat de laadstatus is...
Laat staan dat ik de pushmeldingen op tijd krijg.
Het is niet altijd het geval, maar toch meer wel dan niet.
Ze gaven wel aan dat als de accumodules vlotter verkrijgbaar zijn, de afspraak wordt vervroegd. Ik weet niet hoe groot de impact is (enkel bij mijn dealergroep of enkel in België). Momenteel heeft wel niemand anders hier al over bericht.DonJunior schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:48:
[...]
ik hoop dit toch niet.. ik heb 11 december eenzelfde afspraak staan (o.a. ivm reboots mediasysteem etc)
Dan ga ik echt helemaal gek worden .. augustus 2024 is echt niet okee. En vervolgens wel vrolijk nieuwe autos blijven uitleveren die ze dus eigenlijk niet kunnen onderhouden??
A&M in België. Bij de meeste verdelers zijn er maar 1 of 2 techniekers die aan de ID’s mogen werken, waardoor achterstand wegwerken bijna onmogelijk is.Omnivore schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:21:
[...]
Vallei Auto Groep? Vandaag hoorde ik ook dat 2.4 > 3.2. voor augustus 2024 wordt gepland, eerder kan echt niet want ze zouden maar 1 medewerker hebben die dit kan. Ik kreeg zelfs het advies om bij andere dealers na te vragen. Ongelooflijk toch?
Ik heb hier ook soms last van.PeGys schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:46:
[...]
In België weet ik de operator niet precies.
Echter, als de wagen op men werk aan het laadpunt hangt en waar die aangeeft vol verbinding te hebben, moet ik soms 4, 5 keer te vernieuwen alvorens ik zie wat de laadstatus is...
Met "alles".. Dat de automatische spiegel + ruitverwarming niet adequaat werkt en dan het infotainment systeem dat trager is dan een gameboy van begin jaren 90.. Mag gerust geventileerd worden 🙃. Voor dat eerste vroeg ik hier trouwens om hulp. Mijn review van een aantal maanden terug had vooral veel positieve punten. Moest dit het fanboy forum zijn, hoor ik het natuurlijk ook graag.KaiseRRuby schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:29:
[...]
Jij bent wel echt over alles zo negatief zeg. Maar prima, dat is je goed recht. Mijn zus heeft een 2008, al sinds het begin problemen met Carplay. Valt zomaar uit, start soms niet op, volkomen raadselachtig waarom het niet werkt. Heeft bijna een jaar geduurd, toen is het gefixt door een softwareupdate. De app van Peugeot is heel slecht, werkt vaak niet of heel traag. Het gras aan de overkant is echt niet altijd groener.
Carplay op mijn oude Polo startte trouwens ook veel en veel sneller op dus ik snap wel wat je bedoelt.
Ik heb alles via iobroker en domoticz beschikbaar, conectiviteit via die weg is top.PeGys schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:46:
[...]
In België weet ik de operator niet precies.
Heb in het afgelopen een keer een weekend verbindingsproblemen gehad.
Als ik met mijn telefoon problemen heb met de app start ik hem opnieuw op.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Treedt sinds een tijdje op bij onze ID3 met ongeveer 80dkm.ReseT schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:53:
De laatste tijd meer gebonk op de voorophanging. Klinkt alsof iets losschiet. Alleen merkbaar als ik volledige stuuruitslag heb en/of achteruit van een drempel rij.
De stuur uitslag van de id3 is best extreem (vandaar ook de kleine draaicirkel). Allicht is het stugge rubbers door de kou die op hun max belast worden?
Ik zie of voel ook niks als ik er onder kijken / opkrik.
Na wat zoeken op Duitse en Engelse forums lijkt er toch best vaak een issue te zijn met de stabilisator connectie stangen. Deze worden bij aardig wat mensen onder garantie vervangen.
[ Voor 11% gewijzigd door tijmeng op 02-12-2023 21:08 ]
Ja, dit is absoluut het fanboy forum, had je dat niet door?Cloclo100 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:40:
[...]
Met "alles".. Dat de automatische spiegel + ruitverwarming niet adequaat werkt en dan het infotainment systeem dat trager is dan een gameboy van begin jaren 90.. Mag gerust geventileerd worden 🙃. Voor dat eerste vroeg ik hier trouwens om hulp. Mijn review van een aantal maanden terug had vooral veel positieve punten. Moest dit het fanboy forum zijn, hoor ik het natuurlijk ook graag.
Kun je laten zien waar je deze info vandaan hebt?sl1000 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:57:
[...]
vereist nieuwere hardware. VW heeft al aangegeven dat backporten niet zal gebeuren.
Klopt, hier zijn 4 (!) stabilisator stangen vervangen. Deze waren allemaal te ruim.tijmeng schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:02:
[...]
Na wat zoeken op Duitse en Engelse forums lijkt er toch best vaak een issue te zijn met de stabilisator connectie stangen. Deze worden bij aardig wat mensen onder garantie vervangen.
Verder was er nog 1 lekke schokbreker.
(ID3 dec 2022 met 14500km)
Op klinker wegen was er een irritant gebonk/geklapper te horen.
Is een aandachtspuntje voor alle ID's.
[ Voor 7% gewijzigd door BazerK op 03-12-2023 00:59 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Ik ben deze info ook wel ergens tegengekomen waarbij gesteld wordt dat de ID.4 en ID.5 2024 hardware refresh en software versie 4.0 krijgen en dat versie 4.0 niet naar de oude ID's kwam.KaiseRRuby schreef op zondag 3 december 2023 @ 00:19:
[...]
Kun je laten zien waar je deze info vandaan hebt?
Aangezien het nog vroeg in de introductie van software 4.0 was, wachtte ik nog wat af op meerdere berichten.
Echter wordt er wel meer gesteld dat er een hardware refresh is voorzien, lijkt het me echter wel geloofwaardig dat de software niet, of in afgeslankte versie naar de pre-24 modellen komt.
Bron, jah, een random nieuwsbericht dat ik op het internet tegenkwam...
O.a. uit een interview van volkswagen met de verantwoordelijke voor het infotainment systeem. Deze is op facebook in de VW.ID drivers club gedeeld.KaiseRRuby schreef op zondag 3 december 2023 @ 00:19:
[...]
Hardwarematige verschillen zorgen er voor dat de nieuwe interface niet op de oudere generaties kunnen draaien. Daarnaast had men ook geen actieve plannen (op dat moment) om het ‘handmatig verwarmen’ van de accu, welke in versie 4.0 zit, te backporten naar de oudere generaties.
En als je geen garantie hebt kan je gewoon betalen zoals ik na 2 jaar en 3 maanden. Dit terwijl het een heel veelvuldig voorkomend probleem is.tijmeng schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:02:
[...]
Het is hier op dit forum ook al meermaals voorbij gekomen. Niet iedereen kijkt naar de ID auto's met roze bril.sl1000 schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:56:
[...]
O.a. uit een interview van volkswagen met de verantwoordelijke voor het infotainment systeem. Deze is op facebook in de VW.ID drivers club gedeeld.
Hardwarematige verschillen zorgen er voor dat de nieuwe interface niet op de oudere generaties kunnen draaien. Daarnaast had men ook geen actieve plannen (op dat moment) om het ‘handmatig verwarmen’ van de accu, welke in versie 4.0 zit, te backporten naar de oudere generaties.
Iedereen die now as we speak nog een NIEUWE ID.4 of ID.5 uitgeleverd krijgen, zullen nooit naar SW 4.0 ev. worden gebracht. De hardware is gewoon anders. Dat 'nieuws' is als sinds de zomer of zo bekend bij ID bezitters die de wittebroodsweken al ruim voorbij zijn.
Weet je toevallig of er een aanpassing in het ontwerp is gedaan in de vervangen stangen? Of blijft het een terugkerend kwaaltje?kisik schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:14:
[...]
En als je geen garantie hebt kan je gewoon betalen zoals ik na 2 jaar en 3 maanden. Dit terwijl het een heel veelvuldig voorkomend probleem is.
[...]
Heb ik me ook afgevraagd.......... Ik hoop van wel.sl1000 schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:22:
[...]
Weet je toevallig of er een aanpassing in het ontwerp is gedaan in de vervangen stangen? Of blijft het een terugkerend kwaaltje?
Heb je ee ODB dongle in je auto zitten? Dat triggert bij mij nog wel eens het alarm.DonJunior schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:59:
Ik heb ergens gezien dat de nieuwe ID4, 5, 7 een groter scherm krijgen. Daarvoor is versie 4.0 vereist. En 4.0 zou daarom de oude (kleinere) schermen niet meer ondersteunen.KaiseRRuby schreef op zondag 3 december 2023 @ 00:19:
[...]
Zullen we dit soort steken onder water gewoon achterwege laten?kisik schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:14:
[...]
En als je geen garantie hebt kan je gewoon betalen zoals ik na 2 jaar en 3 maanden. Dit terwijl het een heel veelvuldig voorkomend probleem is.
[...]
Het is hier op dit forum ook al meermaals voorbij gekomen. Niet iedereen kijkt naar de ID auto's met roze bril.
Iedereen die now as we speak nog een NIEUWE ID.4 of ID.5 uitgeleverd krijgen, zullen nooit naar SW 4.0 ev. worden gebracht. De hardware is gewoon anders. Dat 'nieuws' is als sinds de zomer of zo bekend bij ID bezitters die de wittebroodsweken al ruim voorbij zijn.
Er is hier ook meerdere malen beweerd dat de 1.st editions nooit de upgrade naar 3.0 zouden krijgen en die kregen het wel.
Het zou in mijn optiek volkomen belachelijk zijn dat de auto’s die in 2023 gekocht zijn niet naar 4.0 geüpdatet gaan worden. Zeker aangezien de ID.7 net geleverd is.
Ik ga het maar eens rustig afwachten, de discussie erover heeft toch geen zin.
Het gooien op onderstaande:BazerK schreef op zondag 3 december 2023 @ 00:56:
[...]
Klopt, hier zijn 4 (!) stabilisator stangen vervangen. Deze waren allemaal te ruim.
Verder was er nog 1 lekke schokbreker.
(ID3 dec 2022 met 14500km)
Op klinker wegen was er een irritant gebonk/geklapper te horen.
Is een aandachtspuntje voor alle ID's.
Is uw aankoop sneller dan verwacht kapot? Of komt het product stuk aan? Dan moet de verkoper het meestal repareren of vervangen. Hij is dat verplicht, ook als u geen fabrieksgarantie of verkopersgarantie (meer) hebt. Want in de wet staat dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat noemen we ook wel 'wettelijke garantie'.
Na 14k kilometers is dit denk ik prima op de toonbank neer te droppen van de VW dealer.
Ik heb sinds een paar dagen dat de verbinding met de auto steeds weg is. Even wisselen tussen gebruikers en hij heeft weer 4G. Na een uurtje oid valt dit dan weer weg. Meer mensen last van? En ja, zekering 19 is er al even uit geweest.
Mijn ID.3 is naar de garage geweest (ook nieuwe stabilisator stangen).Maar nu hebben ze het Gastgebruiker account ingeschakeld. Ik probeer weer als Hoofdgebruiker in te loggen via de Volkswagen App, maar loop hier vast. Ik kom tot het scherm 'Bestel nu gratis uw diensten' maar hier valt niks te kiezen.Als ik vervolgens klik op 'Je selectie bevestigen' dan krijg ik al weken een melding 'Er is iets misgegaan. Probeer het nog eens.'
Ik heb hier melding van gemaakt bij Volkswagen en kreeg de volgende reactie:
De afgelopen drie jaar heeft u gratis kunnen profiteren van de mobiele online diensten. Deze online services werken niet meer omdat uw We Connect Start-licentie is verlopen en u momenteel niet in staat bent om uw services te activeren en deze licentie te verlengen. Onze ontwikkelaars werken er hard aan om een oplossing te vinden.
We verontschuldigen ons voor deze kortstondige uitval van de online services en vragen om een beetje geduld totdat u het volledige comfort van deze services opnieuw kunt ervaren!
Zijn er meer mensen op dit forum die hier last van hebben en/ of hebben jullie wellicht een oplossing ? Het is wel heel erg irritant want voorheen kon ik via de app de auto voorverwarmen/ ruiten ontdooien en dit werkt gewoon niet meer. Ze hebben dit bij Volkswagen echt heel slecht voor elkaar.
/f/image/wkyaIdN2wJveNwuuWXSGEhbl.png?f=fotoalbum_large)
De afgelopen drie jaar heeft u gratis kunnen profiteren van de mobiele online diensten. Deze online services werken niet meer omdat uw We Connect Start-licentie is verlopen en u momenteel niet in staat bent om uw services te activeren en deze licentie te verlengen. Onze ontwikkelaars werken er hard aan om een oplossing te vinden.
We verontschuldigen ons voor deze kortstondige uitval van de online services en vragen om een beetje geduld totdat u het volledige comfort van deze services opnieuw kunt ervaren!
Zijn er meer mensen op dit forum die hier last van hebben en/ of hebben jullie wellicht een oplossing ? Het is wel heel erg irritant want voorheen kon ik via de app de auto voorverwarmen/ ruiten ontdooien en dit werkt gewoon niet meer. Ze hebben dit bij Volkswagen echt heel slecht voor elkaar.
/f/image/wkyaIdN2wJveNwuuWXSGEhbl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1qd9aWRnTA9OhbHcV7w0Wqux.png?f=fotoalbum_large)
Ze zeggen steeds dat het lek boven is en dat met het nieuwe platform en 4.0 software alles beter is, maar ondertussen zijn dit soort fuckups aan de orde van de dag. En dit heeft niets te maken met oude versie hardware of software, maar gewoon met het nog steeds niet gecontroleerd kunnen testen en uitrollen van updates.
En dan werkplaatsen die geen idee hebben en je weg sturen met de mededeling dat het aan je telefoon ligt.
Dus zou je blind een nieuwe versie bestellen met verbeterde hardware en 4.x ? Mij niet gezien, maar good luck als je wel dat vertrouwen hebt.
En als aanvulling op de opmerkingen over het backporten van oude modellen: je hebt dus 0 garantie dat dit feestje zich over 4 jaar niet weer herhaalt en ook je MY24 niet verder wordt geupdatet.
En dan werkplaatsen die geen idee hebben en je weg sturen met de mededeling dat het aan je telefoon ligt.
Dus zou je blind een nieuwe versie bestellen met verbeterde hardware en 4.x ? Mij niet gezien, maar good luck als je wel dat vertrouwen hebt.
En als aanvulling op de opmerkingen over het backporten van oude modellen: je hebt dus 0 garantie dat dit feestje zich over 4 jaar niet weer herhaalt en ook je MY24 niet verder wordt geupdatet.
[ Voor 14% gewijzigd door Ro ofzo op 03-12-2023 20:30 ]
Hele updaten zou niet hoeveel als ze een vloeiende infotainment systeem hebben en software waar je op kan vertrouwen.
Ik had laatst helemaal geen verbinding via facebook mijn beklaagd gedaan en moest mijn kenteken doorgeven en daarna deed ie t weer.BJW schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:59:
Ik heb sinds een paar dagen dat de verbinding met de auto steeds weg is. Even wisselen tussen gebruikers en hij heeft weer 4G. Na een uurtje oid valt dit dan weer weg. Meer mensen last van? En ja, zekering 19 is er al even uit geweest.
Ik heb de laatste maanden met grote regelmaat dat se verbinding hersteld is nadat deze verbroken zou zijn geweest. Ik merk zelf niet dat de verbinding niet meer in stand was, maar het valt mij wel op; het jaar ervoor dat ik deze auto reed, kreeg ik die melding niet. Of de verbinding is minder stabiel, of het systeem meld meer.BJW schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:59:
Maar in de mate die jij hebt, dat herken ik niet
Nee dat heb ik niet. Dat euvel was mij ook al bekend inderdaad. Toch bedankt voor het meedenken.pa2ra schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:24:
[...]
Heb je ee ODB dongle in je auto zitten? Dat triggert bij mij nog wel eens het alarm.
*sowieso
Mijn ID.4 die (hopelijk) woensdag afgeleverd wordt heeft geen variabele bodem in de koffer.
Bij mijn huidige wagen heb ik het wel, maar het pakket waar deze inzat bij de ID.4 vond ik te duur voor wat het was.
Nu heb ik op internet gezien dat er mensen zijn die dit achteraf ingebouwd hebben met originele Volkswagen onderdelen.
Aangezien het toch wel handig is zie ik dit ook wel zitten.
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Bij mijn huidige wagen heb ik het wel, maar het pakket waar deze inzat bij de ID.4 vond ik te duur voor wat het was.
Nu heb ik op internet gezien dat er mensen zijn die dit achteraf ingebouwd hebben met originele Volkswagen onderdelen.
Welkom in het topic.proostyves schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:04:
Mijn ID.4 die (hopelijk) woensdag afgeleverd wordt heeft geen variabele bodem in de koffer.
Tip: als je iets wilt weten kun je vaak, makkelijker, eerst de zoekfunctie gebruiken. Dit omdat veel onderwerpen al wel eens een keer voorbij zijn gekomen. Dat scheelt je weer wachten op antwoord
Heb even snel voor je gezocht:
De dubbele bodem:
https://shop.ahw-shop.de/...paeckraum-schwarz?c=10266
Een een ervaring van (de collega van) @Soeski : Soeski in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
*sowieso
Ja mijn auto synchroniseert ook niet meer na 27-11 en ik heb mij ID.3 ook 3 jaar..scotman21 schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:30:
Mijn ID.3 is naar de garage geweest (ook nieuwe stabilisator stangen).Maar nu hebben ze het Gastgebruiker account ingeschakeld. Ik probeer weer als Hoofdgebruiker in te loggen via de Volkswagen App, maar loop hier vast. Ik kom tot het scherm 'Bestel nu gratis uw diensten' maar hier valt niks te kiezen.Als ik vervolgens klik op 'Je selectie bevestigen' dan krijg ik al weken een melding 'Er is iets misgegaan. Probeer het nog eens.'
[Afbeelding]
[Afbeelding]

ID.3 1st Plus Mangan Grey
Geen idee wat dit met steken onder water te maken heeft??!?!?! Het is gewoon een gezegde dat gaat over op verschillende wijze naar iets kijken. Zie hier voor de uitleg over de roze bril: https://mindmotivations.n...ereld-door-een-roze-bril/KaiseRRuby schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:15:
[...]
Zullen we dit soort steken onder water gewoon achterwege laten?
Er is hier ook meerdere malen beweerd dat de 1.st editions nooit de upgrade naar 3.0 zouden krijgen en die kregen het wel.
Het zou in mijn optiek volkomen belachelijk zijn dat de auto’s die in 2023 gekocht zijn niet naar 4.0 geüpdatet gaan worden. Zeker aangezien de ID.7 net geleverd is.
Ik ga het maar eens rustig afwachten, de discussie erover heeft toch geen zin.
Die ID.7 die net geleverd wordt heeft een andere hardware architectuur en daar hoort een ander software platform bij. Als NU je kijkt bij VW: https://www.volkswagen.nl/modellen/id4, dan kan je op het moment ALLEEN maar auto's kopen die nog uitgerust zijn met de oude hardware (en SW 3.7 er op). ID.7 en binnenkort ook ID.4 en ID.5 krijgen nieuwe hardware en nieuwe software vanaf 4.0. Ik dacht dat de productie van die nieuwe ID.4 en ID.5's als wel begonnen was, dus zodra de voorraad er doorheen is, kan je die ook bestellen. Bestaande auto's gaan nog wel degelijk software upgrades krijgen, wat er dan geupgraded wordt is onbekend. Dit zijn zeker niet dezelfde upgrades als het nieuwe platform, want dat heeft VW al gezegd.
EDIT: Als ik nu een ID.4 of 5 zou overwegen, zou ik nog even wachten tot de nieuwe uitvoering er is. Mijn verwachting is dat de prijs aardig in de buurt gaat komen van de verlaagde "Advantage" prijzen nu.
[ Voor 7% gewijzigd door kisik op 04-12-2023 09:34 ]
Ik heb veel shit gehad, maar verbindingsproblemen maar 1 keer in bijna 3 jaar. Ik werk dan ook niet met meerdere profielen. Misschien dat dit een complicerende factor is?SiNaga schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:53:
[...]
Ik heb de laatste maanden met grote regelmaat dat se verbinding hersteld is nadat deze verbroken zou zijn geweest. Ik merk zelf niet dat de verbinding niet meer in stand was, maar het valt mij wel op; het jaar ervoor dat ik deze auto reed, kreeg ik die melding niet. Of de verbinding is minder stabiel, of het systeem meld meer.
Maar in de mate die jij hebt, dat herken ik niet
Oke, ik werd wat feller omdat ik ervoor werd uitgemaakt voor fanboi en nu voor iemand die op een roze wolk zit. Ik rij gewoon dezelfde auto als jullie en heb dezelfde waardeloze problemen als jullie dus van die bewoordingen is nou niet bepaald sprake in mijn geval. Het is erg flauw om dan bewoordingen als 'roze wolk' en 'fanboi' te gebruiken als iemand gewoon een iets andere manier van kijken heeft ipv die depressieve toon die hier constant hangt. Als we zo gaan reageren gaat de lol er wel vanaf.kisik schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:01:
[...]
Geen idee wat dit met steken onder water te maken heeft??!?!?! Het is gewoon een gezegde dat gaat over op verschillende wijze naar iets kijken. Zie hier voor de uitleg over de roze bril: https://mindmotivations.n...ereld-door-een-roze-bril/
Die ID.7 die net geleverd wordt heeft een andere hardware architectuur en daar hoort een ander software platform bij. Als NU je kijkt bij VW: https://www.volkswagen.nl/modellen/id4, dan kan je op het moment ALLEEN maar auto's kopen die nog uitgerust zijn met de oude hardware (en SW 3.7 er op). ID.7 en binnenkort ook ID.4 en ID.5 krijgen nieuwe hardware en nieuwe software vanaf 4.0. Ik dacht dat de productie van die nieuwe ID.4 en ID.5's als wel begonnen was, dus zodra de voorraad er doorheen is, kan je die ook bestellen. Bestaande auto's gaan nog wel degelijk software upgrades krijgen, wat er dan geupgraded wordt is onbekend. Dit hoeven zeker niet dezelfde upgrades te zijn als het nieuwe platform.
EDIT: Als ik nu een ID.4 of 5 zou overwegen, zou ik nog even wachten tot de nieuwe uitvoering er is. Mijn verwachting is dat de prijs aardig in de buurt gaat komen van de verlaagde "Advantage" prijzen nu.
Maar ben wel benieuwd naar sommige bronnen voor stellingen die hier geponeerd worden. Ik heb zelf een x aantal software updates gehad en het lijkt mij sterk dat dit opeens zal stoppen zodra 4.0 er is. Zoals al werd gezegd, wellicht komt er een afgeslankte versie voor oudere auto's oid maar die auto's uit 2023 kunnen toch niet opeens obsolete verklaard worden? Ik snap ook dat er nog geen definitieve antwoorden zijn hoor, het is gewoon interesse.
Het nieuwe standaard scherm is 2cm groter dan het grotere scherm van de huidige versie. Je zou zeggen dat zoiets toch prima zou moeten passen qua interface.Als het qua hardware niet past is dat niet op te lossen natuurlijk, heeft het te maken met de nieuwe drivetrain?
Heb trouwens ook vocht in mijn achterlichten zag ik net. Dat is bij nieuwere modellen dus ook niet opgelost.
[ Voor 7% gewijzigd door KaiseRRuby op 04-12-2023 09:44 ]
Ik rij m’n lease id3 first nu 3 jaar en ruim een maand en op wat van de bekende haperingen na, werkt de app inclusief voorverwarmen nog steeds, gelukkig.
Blijkbaar was het een gevalletje juiste zoekterm gebruiken.DonJunior schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:42:
[...]
Welkom in het topic.
Tip: als je iets wilt weten kun je vaak, makkelijker, eerst de zoekfunctie gebruiken. Dit omdat veel onderwerpen al wel eens een keer voorbij zijn gekomen. Dat scheelt je weer wachten op antwoord
Heb even snel voor je gezocht:
De dubbele bodem:
https://shop.ahw-shop.de/...paeckraum-schwarz?c=10266
Een een ervaring van (de collega van) @Soeski : Soeski in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

geen probleem. we zijn hier om elkaar te helpen.proostyves schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:24:
[...]
Blijkbaar was het een gevalletje juiste zoekterm gebruiken.
*sowieso
Het had wat voeten in de aarde, maar het werkt weer. Werkte het best op een desktop, op een smartphone vond ik het wat minder praktischjuanpabloo schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:54:
Ik rij m’n lease id3 first nu 3 jaar en ruim een maand en op wat van de bekende haperingen na, werkt de app inclusief voorverwarmen nog steeds, gelukkig.
- Ga naar https://www.myvolkswagen.net/ en log in
- Scroll naar beneden, en zoek Contracten en looptijden
- Ga naar Volkswagen Connect Shop
- Schaf dan de VW Connect Plus en VW Connect aan. Deze zijn allebei gratis (behalve dan dat je ziel hebt verkocht aan de VAG en PON
ID.3 1st Plus Mangan Grey
hahahahhaPB1983 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:28:
[...]
[..](behalve dan dat je ziel hebt verkocht aan de VAG en PON
Maar goed dat deden we al toen we instapte bij eender welke ID.x series. Geen idee hoeveel data er dagelijk over het lijntje naar VW gaat, maar dat is wel meer dan alleen het VIN-nummer en binnentemperatuur gok ik zo.
*sowieso
Het gaat niet om jouw. Voel je niet persoonlijk aangesproken. Ik kan nu ook zeggen dat je mij depressief noemt (steek onder water......), maar dat bedoel je vast ook niet zo. We hebben verschillende manieren om ernaar te kijken, wel vanuit ons eigen perspectief en niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn!KaiseRRuby schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:37:
[...]
Oke, ik werd wat feller omdat ik ervoor werd uitgemaakt voor fanboi en nu voor iemand die op een roze wolk zit. Ik rij gewoon dezelfde auto als jullie en heb dezelfde waardeloze problemen als jullie dus van die bewoordingen is nou niet bepaald sprake in mijn geval. Het is erg flauw om dan bewoordingen als 'roze wolk' en 'fanboi' te gebruiken als iemand gewoon een iets andere manier van kijken heeft ipv die depressieve toon die hier constant hangt. Als we zo gaan reageren gaat de lol er wel vanaf.
Maar ben wel benieuwd naar sommige bronnen voor stellingen die hier geponeerd worden. Ik heb zelf een x aantal software updates gehad en het lijkt mij sterk dat dit opeens zal stoppen zodra 4.0 er is. Zoals al werd gezegd, wellicht komt er een afgeslankte versie voor oudere auto's oid maar die auto's uit 2023 kunnen toch niet opeens obsolete verklaard worden? Ik snap ook dat er nog geen definitieve antwoorden zijn hoor, het is gewoon interesse.
Het nieuwe standaard scherm is 2cm groter dan het grotere scherm van de huidige versie. Je zou zeggen dat zoiets toch prima zou moeten passen qua interface.Als het qua hardware niet past is dat niet op te lossen natuurlijk, heeft het te maken met de nieuwe drivetrain?
Heb trouwens ook vocht in mijn achterlichten zag ik net. Dat is bij nieuwere modellen dus ook niet opgelost.
En de software-update... die zal niet stoppen, er is wel gezegd dat er nog bug-fixes en zo gaan komen. Maar wat is een software update bij VW? Ik krijg nog iedere maand een nieuwe navigatiekaart OTA....... Tegelijkertijd is er ook gezegd dat "oude" modellen niet de nieuwe software gaan krijgen die de ID.7 wel heeft. Lees eens onder het kopje: "The Volkswagen Operating System" op https://cariad.technology...ons/unified-software.html en ik zie dat er in 2025 (weer?) een nieuw platform gaat komen. Welke impact heeft dat op bestaande auto's? Zie ook "How does the new platform differ to current solutions?" op: https://cariad.technology...e-platform-explained.html wij zitten op de "current solution" en updates zijn gewoon lastig.
Idd is dit een gevallettje garantie of het nou een koop of (in mijn geval) een private lease is.Devke schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:09:
[...]
Het gooien op onderstaande:
Is uw aankoop sneller dan verwacht kapot? Of komt het product stuk aan? Dan moet de verkoper het meestal repareren of vervangen. Hij is dat verplicht, ook als u geen fabrieksgarantie of verkopersgarantie (meer) hebt. Want in de wet staat dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat noemen we ook wel 'wettelijke garantie'.
Na 14k kilometers is dit denk ik prima op de toonbank neer te droppen van de VW dealer.
De afhandeling/reparatie was top zoals altijd bij mijn VW dealer. Echter duurt alles wat langer omdat men ook hier met persooneels/onderdeel leverings problemen zitten zoals in vrijwel elk ander bedrijf. Daar kan je de werkplaats/dealer niet de schuld van geven wat ik vaak lees in dit forum. Enige coulance van de klant is ook wat waard
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Prima, we laten dat persoonlijke en emotie even achterwege. Waar het mij om gaat, ik lees hier dit:kisik schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:38:
[...]
Het gaat niet om jouw. Voel je niet persoonlijk aangesproken. Ik kan nu ook zeggen dat je mij depressief noemt (steek onder water......), maar dat bedoel je vast ook niet zo. We hebben verschillende manieren om ernaar te kijken, wel vanuit ons eigen perspectief en niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn!
En de software-update... die zal niet stoppen, er is wel gezegd dat er nog bug-fixes en zo gaan komen. Maar wat is een software update bij VW? Ik krijg nog iedere maand een nieuwe navigatiekaart OTA....... Tegelijkertijd is er ook gezegd dat "oude" modellen niet de nieuwe software gaan krijgen die de ID.7 wel heeft. Lees eens onder het kopje: "The Volkswagen Operating System" op https://cariad.technology...ons/unified-software.html en ik zie dat er in 2025 (weer?) een nieuw platform gaat komen. Welke impact heeft dat op bestaande auto's? Zie ook "How does the new platform differ to current solutions?" op: https://cariad.technology...e-platform-explained.html wij zitten op de "current solution" en updates zijn gewoon lastig.
Weliswaar een post uit juni, maar toch. Jullie refereren neem ik aan naar de post van Skoda?He reviewed the preproduction car and the infotainment system was loaded with the same software as the ID7 which included the electronic vent controls. He mentions that it's not specked for the Buzz at the moment being a preproduction vehicle. VW has to tweak the software in V4.0 for the Buzz specifically and he said it will be good to go when launched. Like any new vehicle there are things that are rushed before they release the actual final version. As far as V4.0 for the ID4, it would be tailored to our displays and look the same but without some of the software features that are included with the ID7.
:strip_exif()/f/image/R6tfKwcQMT0q4qaZiAfalCKL.webp?f=fotoalbum_large)
Krijg je een melding als er een kaartupdate via OTA is geweest? Ik rijd sinds een aantal maanden in een id 5 (sw versie 3.2), maar ik heb nog nooit een melding over een kaartupdate gezien. Hoe kun je controleren welke versie navigatiekaart je hebt?
Dat niet, maar dit klinkt als hetzelfde. Dat privacy geneuzel is voor mij wel nieuw. Ik weet dat ID's in Oostenrijk nog geen upgrade hebben gehad naar 3.2 ivm privacywetgeving aldaar.KaiseRRuby schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:20:
Weliswaar een post uit juni, maar toch. Jullie refereren neem ik aan naar de post van Skoda?
[Afbeelding]
Nee geen melding. Volgens mij onder de tegel setup en dan systeeminstellingen oid. Daar zie je dan iets van navigatiesoftware. De nummering is dan iets van 23.11, waarbij het jaar en maand worden bedoeld. Doorgaans wordt de voorgaande maand als laatste versie getoond volgens mij.Drks schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:28:
Krijg je een melding als er een kaartupdate via OTA is geweest? Ik rijd sinds een aantal maanden in een id 5 (sw versie 3.2), maar ik heb nog nooit een melding over een kaartupdate gezien. Hoe kun je controleren welke versie navigatiekaart je hebt?
Nou ja, ik heb wel wat meer onderzoek gedaan en daarom reageer ik erop. Zie deze quote:kisik schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:40:
[...]
Dat niet, maar dit klinkt als hetzelfde. Dat privacy geneuzel is voor mij wel nieuw. Ik weet dat ID's in Oostenrijk nog geen upgrade hebben gehad naar 3.2 ivm privacywetgeving aldaar.
https://www.vwidtalk.com/...oftware.12774/post-249108
Ik haal het er nog even uit:
Als je via andere websites deze info leest en dan zie je die keiharde beweringen hier in het topic dat er never nooit een update naar 4.0 komt en dat dit is bevestigd ben ik wel benieuwd wat er nou klopt.What is? There is no official word from Volkswagen that 3.x ID's would not get software 4.0.
There is word from the sibling company, Skoda, on two different channels, and in one of them Skoda refers to UNECE cyber security standards, with which the current generation of their Enyaq - a rebadged ID.4 - is incompatible with both on hardware and software level.
Volkswagen has not, officially, stated anything - excuses or otherwise. The latest I've seen is the official Volkswagen account commenting on their own FB Group - sorry, need an European VIN to get accepted - that 3.5 "will not be the last update" to the current generation. I would take that with a grain of salt, as they've previously contradicted other statements by VW (for example regarding batter pre-conditioning) and also I would not that 3.5 not being the last does not equal 4.0 coming either. It could be 3.6, 3.7....3.99.
Ik heb vrijdag te horen gekregen dat mijn bestelde id.4 met de nieuwe 4.0 software/hardware geproduceerd wordt. Wel krijgt de auto nog wel de 204pk motor. Dus half 2023 (motorisch en accu) en half 2024 koets en interieur. Productie datum is 8januari 2024 (besteld bij Muntstad).KaiseRRuby schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:37:
[...]
Dus een verschil van hardware en drivetrain is dus wel mogelijk..
Tja.... 🤨
Die ruis veroorzaakt VW (bewust?). Verkopen van oude voorraden gaat nou eenmaal wat lastiger als die over een maand al gedateerd zou zijn.KaiseRRuby schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:47:
[...]
Als je via andere websites deze info leest en dan zie je die keiharde beweringen hier in het topic dat er never nooit een update naar 4.0 komt en dat dit is bevestigd ben ik wel benieuwd wat er nou klopt.
Zie ook de belofte van VW aangaande de nieuwe id.4 en id.5:
https://www.volkswagen-ne...ower-and-efficiency-17728
Heb een ID.4 met Assistance Plus. Weet iemand een manier om de P-Menu knop direct de 360 camera in te laten schakelen ipv dat deze "intelligent" naar een parkeerplek gaat zoeken? Nu moet ik na de P-Menu knop te hebben aangeraakt eerst nog op het scherm een knop aanraken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lb8OyuAIxenjT5H2ctVVecQb.png?f=user_large)
Om eerst de achteruit in te schakelen is ook niet altijd even handig - denk aan smalle parkeergarage uitrijden, of vooruit een smal parkeervak inrijden. Ik zie in enkele filmpjes die direct de achteruit camera's en pdc aanzetten via de P-Menu knop. Die hebben dan ook niet het tweede knopje in het scherm zo het lijkt.
Als dit betekend dat ik via coding park assist plus uit moet zetten, prima, zolang de 360 camera dan nog maar werkt
:fill(white):strip_exif()/f/image/lb8OyuAIxenjT5H2ctVVecQb.png?f=user_large)
Om eerst de achteruit in te schakelen is ook niet altijd even handig - denk aan smalle parkeergarage uitrijden, of vooruit een smal parkeervak inrijden. Ik zie in enkele filmpjes die direct de achteruit camera's en pdc aanzetten via de P-Menu knop. Die hebben dan ook niet het tweede knopje in het scherm zo het lijkt.
Als dit betekend dat ik via coding park assist plus uit moet zetten, prima, zolang de 360 camera dan nog maar werkt
Da's ook interessant. Ik lees her en der dat het probleem qua hardware zit in de buttons onder dat scherm, dat zou niet compatibel zijn. Dan krijg je waarschijnlijk dat nieuwe scherm dus met die fysieke andere buttons ofzo.A.Geerts schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:02:
[...]
Ik heb vrijdag te horen gekregen dat mijn bestelde id.4 met de nieuwe 4.0 software/hardware geproduceerd wordt. Wel krijgt de auto nog wel de 204pk motor. Dus half 2023 (motorisch en accu) en half 2024 koets en interieur. Productie datum is 8januari 2024 (besteld bij Muntstad).
Dus een verschil van hardware en drivetrain is dus wel mogelijk..
Nog een maandje wachten, dan weten we meer.
Welke belofte bedoel je?kisik schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:06:
[...]
Die ruis veroorzaakt VW (bewust?). Verkopen van oude voorraden gaat nou eenmaal wat lastiger als die over een maand al gedateerd zou zijn.
Zie ook de belofte van VW aangaande de nieuwe id.4 en id.5:
https://www.volkswagen-ne...ower-and-efficiency-17728
"exceptional technical performance"
"Software and infotainment are state-of-the-art"
"top of the segment with their new technologies"
"latest-generation software which is much faster and offers more functions"
"completely new menu structure"
"new IDA voice assistant, which responds more precisely than in the past to natural voice commands and offers new functions"
"battery is pre-conditioned"
Dit soort mooi beloftes zijn ze heel goed in.
[ Voor 12% gewijzigd door kisik op 04-12-2023 12:26 ]
Ja prima, maar de conclusie is dus dat er nog nooit officieel bevestigd is vanuit Volkswagen dat 4.0 niet naar onze wagens komt. Enige is dat Facebook bericht van Skoda. Of was er ook ergens een interview ofzo, dat kan ik niet vinden.kisik schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:26:
[...]
"exceptional technical performance"
"Software and infotainment are state-of-the-art"
"top of the segment with their new technologies"
"latest-generation software which is much faster and offers more functions"
"completely new menu structure"
"new IDA voice assistant, which responds more precisely than in the past to natural voice commands and offers new functions"
"battery is pre-conditioned"
Dit soort mooi beloftes zijn ze heel goed in.
Even los van of dit wel of niet officieel is. Niet alles vereist nieuwe hardware. In theorie kunnen ze er ook voor kiezen om uitgeklede software features onder "4.0" naar oudere ID's te brengen. Of dat vanuit commercieel oogpunt überhaupt gaat gebeuren is een ander verhaal. Wel mag je imo verwachten dat cruciale (veiligheids)updates naar de oudere modellen komen.
Zoiets hoop ik dan inderdaad maar. Zou wel gaaf zijn als er nog wat updates komen die de boel wat versnellen bijvoorbeeld.diotav schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:34:
Even los van of dit wel of niet officieel is. Niet alles vereist nieuwe hardware. In theorie kunnen ze er ook voor kiezen om uitgeklede software features onder "4.0" naar oudere ID's te brengen. Of dat vanuit commercieel oogpunt überhaupt gaat gebeuren is een ander verhaal. Wel mag je imo verwachten dat cruciale (veiligheids)updates naar de oudere modellen komen.
Ik heb een Id.3 overgenomen in de lease, met 2.3 Firmware (denk ik). Ik kom ook niet door deze stap in de app.scotman21 schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hiervoor reed ik ook een ID3, ik heb de hoop opgegeven voor deze auto en gebruik de app dan maar niet...
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Maar dat er is ook nooit officieel bevestigd dat 4.0 wél naar onze auto's komt (en wat daar dan in zou zitten). Dat is toch hetzelfde? Punt is dat ze er helemaal niks over melden. Van over-promise - under-deliver naar complete radiostilte.KaiseRRuby schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:06:
[...]
Ja prima, maar de conclusie is dus dat er nog nooit officieel bevestigd is vanuit Volkswagen dat 4.0 niet naar onze wagens komt. Enige is dat Facebook bericht van Skoda. Of was er ook ergens een interview ofzo, dat kan ik niet vinden.
Misschien krijgen we wel een 4.0 "in name only", dus wel het versienummer, maar geen functies omdat je hardware er niet geschikt voor is. Net zoiets als recent een aantal ID bezitters een "OTA" hebben gekregen van 3.5 naar 3.7. Gewoon een ander labeltje erop, maar geen nieuwe functies.
Scheelt wel een boel discussies op internet

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.