3.2 is een terugroepactie van VW, en zo zijn er waarschijnlijk nog een paar die open staan op jouw auto (deze link vertelt je welke). Ik ben erg verbaasd dat een dealer een auto durft uit te leveren waarvoor nog terugroepacties open staan.. En een auto uitleveren die over 25 dagen een beurt moet is ook erg discutabel wat mij betreft. Deze dingen horen door de dealer voordat de auto uitgeleverd wordt geregeld te zijn.flaskk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:09:
[...]
Thanks, even opgezocht 0910 is 2.3 0912 is 2.4 zal eens kijken.
Geen idee hoevaak id3 beurtje nodig heeft, maar in 2 jaar tijd nog geen 30dkm gelopen, dus best mogelijk dat ze nog niks aan gedaan hebben...
Helemaal mee eens. Bijzonder slordig van deze dealer.MJMaverick schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:51:
[...]
3.2 is een terugroepactie van VW, en zo zijn er waarschijnlijk nog een paar die open staan op jouw auto (deze link vertelt je welke). Ik ben erg verbaasd dat een dealer een auto durft uit te leveren waarvoor nog terugroepacties open staan.. En een auto uitleveren die over 25 dagen een beurt moet is ook erg discutabel wat mij betreft. Deze dingen horen door de dealer voordat de auto uitgeleverd wordt geregeld te zijn.
*sowieso
Thanks voor de link, zie inderdaad dat niks mee is gebeurd. Ga maandag wel even inplannen.MJMaverick schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:51:
[...]
3.2 is een terugroepactie van VW, en zo zijn er waarschijnlijk nog een paar die open staan op jouw auto (deze link vertelt je welke). Ik ben erg verbaasd dat een dealer een auto durft uit te leveren waarvoor nog terugroepacties open staan.. En een auto uitleveren die over 25 dagen een beurt moet is ook erg discutabel wat mij betreft. Deze dingen horen door de dealer voordat de auto uitgeleverd wordt geregeld te zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LYkx3fK5aNtBzlkl5A2yMCLn.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QQkcBzxZWMuOLk7kDilBTUBb.jpg?f=user_large)
Ik kreeg na twee jaar een melding in de auto voor onderhoud. Dit is m.n. belangrijke voor de 8 jaar garantie op de accu. Moet wel door een officiële VW dealer gebeuren.flaskk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:09:
[...]
Thanks, even opgezocht 0910 is 2.3 0912 is 2.4 zal eens kijken.
Geen idee hoevaak id3 beurtje nodig heeft, maar in 2 jaar tijd nog geen 30dkm gelopen, dus best mogelijk dat ze nog niks aan gedaan hebben...
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik moet binnenkort langs de dealer voor een bandenwissel. Dan wil ik direct een condens probleem aankaarten. Op de ledstrip achter zit eigenlijk voortdurend condens. Heb het topic nagezocht en zie vooral situaties met condens op de kop/achterlampen.
Heeft iemand ervaring met deze klacht en vervangt de dealer hierop de strip?
:strip_exif()/f/image/7k9GfnNlnC5LSDFPjYA9pvkq.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe actueel is de site? Als de dealer de werkzaamheden uitgevoerd heeft... is het dan direct zichtbaar? Bij mij staan 2 andere recalls nog open vlgs de site. Dinsdag wordt de auto geleverd. Vertrouwen op de blauwe ogen vd verkoper of zit er evt vertraging in de site? Of de recalls zijn uitgevoerd kan ik als "leek" toch niet checken. (Zou ook niet nodig moeten zijn).MJMaverick schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:51:
[...]
Antwoord al gevonden : 3 werkdagen.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik heb dat ook regelmatig, al trekt het wel ook altijd weer weg.Bjk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:46:
Ik moet binnenkort langs de dealer voor een bandenwissel. Dan wil ik direct een condens probleem aankaarten. Op de ledstrip achter zit eigenlijk voortdurend condens. Heb het topic nagezocht en zie vooral situaties met condens op de kop/achterlampen.
[Afbeelding]
Mij is altijd verteld dat een Volkswagen zonder condens in de lampen geen echte Volkswagen is
Mijn ID.4 heeft voor de zomer al de 3.2 update gehad. Als ik op die site m'n chassisnummer invoer staan de hoogvoltageaccucontrole en 3.2 update echter nog steeds open. Terwijl ik toch echt al sinds een half jaartje het accupercentage in het schermpje voor m'n stuur zieDevke schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
Hoe actueel is de site? Als de dealer de werkzaamheden uitgevoerd heeft... is het dan direct zichtbaar? Bij mij staan 2 andere recalls nog open vlgs de site. Dinsdag wordt de auto geleverd. Vertrouwen op de blauwe ogen vd verkoper of zit er evt vertraging in de site? Of de recalls zijn uitgevoerd kan ik als "leek" toch niet checken. (Zou ook niet nodig moeten zijn).
Hmm lekker up to date dus haha. Viel me wel op dat je VIN nummer ingeeft op een australische site. Je zou verwachten dat het gewoon in Duitsland geregistreerd staat. Of denk ik nu erg kort door de bocht.Tijsbeer schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:46:
[...]
Mijn ID.4 heeft voor de zomer al de 3.2 update gehad. Als ik op die site m'n chassisnummer invoer staan de hoogvoltageaccucontrole en 3.2 update echter nog steeds open. Terwijl ik toch echt al sinds een half jaartje het accupercentage in het schermpje voor m'n stuur zie
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dit is al een paar weekenden aan de gang. Had het de afgelopen weken ook een aantal keer. Op dit moment doen de app het bij mij wel, en heeft ie ook verbinding met de auto.Gugi101 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:27:
Ik krijg op dit moment geen verbinding met de auto. In het eerste scherm wordt gemeld dat er een datadienst moet worden afgenomen. Maar het daarop volgende scherm spreekt van een "migratie". Zijn er meer mensen die dit hebben? (VW ID3 first, 09-2020)
...
Inmiddels de laatste maand 2x gehad dat tijdens het rijden de aandrijving ineens helemaal weg viel. Een seconde later is de aandrijving weer terug. Heeft iemand anders dit ook weleens meegemaakt?
Dat verklaart dus dat nukkige gedrag…

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Dit gebeurt meestal na een update of het wissen van foutcodes van de auto. De elektromotor kalibreert zich dan.C6DL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:00:
Inmiddels de laatste maand 2x gehad dat tijdens het rijden de aandrijving ineens helemaal weg viel. Een seconde later is de aandrijving weer terug. Heeft iemand anders dit ook weleens meegemaakt?
Oh, lekker veilig tijdens het rijdenAutohillenga schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:07:
[...]
Dit gebeurt meestal na een update of het wissen van foutcodes van de auto. De elektromotor kalibreert zich dan.
Ik heb juist het idee dat de database daar al langer niet is bijgewerkt.Devke schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
Hoe actueel is de site? Als de dealer de werkzaamheden uitgevoerd heeft... is het dan direct zichtbaar? Bij mij staan 2 andere recalls nog open vlgs de site. Dinsdag wordt de auto geleverd. Vertrouwen op de blauwe ogen vd verkoper of zit er evt vertraging in de site? Of de recalls zijn uitgevoerd kan ik als "leek" toch niet checken. (Zou ook niet nodig moeten zijn).
Je kunt ook deze proberen: https://www.dieteren.be/nl/recall/
Bij mij staat op de australische website nog steeds een terugroep open die al lang is uitgevoerd. Op de belgische site is deze wel weg.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Hier staan ook nog beide open, ik heb afspraak gemaakt voor aankomende maandag, maar kunnen ze dit binnen een dag fixen?
Volkswagen AG heeft geconstateerd dat bij ID.3 en ID.4 voertuigen uit een beperkte productieperiode accucellen in de hoogvoltaccu zijn ingebouwd die door een productiefout een verhoogde zelfontlading hebben. Een verhoogde zelfontlading van de afzonderlijke accucellen kan een afname van de accucapaciteit en dus een reductie van de actieradius van de auto tot gevolg hebben. Afhankelijk van de voortgang van de zelfontlading van een accucel kan het gele controlelampje gaan branden en op het ID. Display wordt de waarschuwing Elektrosysteem werkt niet juist. Werkplaats opzoeken, alstublieft weergegeven. De betrokken accumodules moeten worden vervangen. Hou er rekening mee dat de hoogvoltaccu bij afgifte van de auto bij voorkeur een ladingstoestand van circa 20 – 25% heeft. Daardoor kan het verblijf van de auto in de werkplaats
Bij mij twee dagen nodig voor de update en de accucheck. Leenauto meegekregen.flaskk schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:07:
[...]
Hier staan ook nog beide open, ik heb afspraak gemaakt voor aankomende maandag, maar kunnen ze dit binnen een dag fixen?
[...]
Top! Dealer gaf vanmorgen aan dat de recalls waren uitgevoerd. Op deze site geven ze idd aan dat ze uitgevoerd zijn. Althans geen openstaande acties meer :-)RaymondD schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:14:
[...]
Ik heb juist het idee dat de database daar al langer niet is bijgewerkt.
Je kunt ook deze proberen: https://www.dieteren.be/nl/recall/
Bij mij staat op de australische website nog steeds een terugroep open die al lang is uitgevoerd. Op de belgische site is deze wel weg.
Mooi. Morgenochtend ophalen. Zin in.
Gebeurt wel vaker door. Mijne is al twee keer bij de dealer geweest afgelopen jaar. Iedere keer staan er terugroepacties open (de controle van het accupakket en de update naar 3.03.2). Ze beginnen er vooral niet over. En ik ook niet meer, want ik heb mijn dealerbezoekquota al wel bereikt en ben goed klaar met de "service" van VW.MJMaverick schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:51:
[...]
Ik ben erg verbaasd dat een dealer een auto durft uit te leveren waarvoor nog terugroepacties open staan.
Ook rijd ik rond met een bonk tijdens optrekken en remmen. In een snelle bocht hoor je ook iets rollen, klinkt als een bout die over een plaat rolt ergens in een holte? Ik heb contact opgenomen voor een reparatieafspraak. Die staat gepland op de eerste mogelijkheid: in januari.
Volgende week gaan de winterbanden er op, bij een andere firma.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Die bonk herken ik. Maar ben ook al veel te vaak bij a-point geweest in de afgelopen jaren en ik ben daar klaar mee. Dan luister ik liever naar de bonk!
Overigens ook opvallend is dat de sensoren er bij regen vrij snel mee ophouden. Dat zou op zich acceptabel zijn ware het niet dat het zeker 20 minuten duurt voordat ze het weer doen (terwijl het dan allang droog, zelfs zonnig(!) is) en in de tussentijd acc (of überhaupt welke cruise control dan ook) niet werkt en er maar liefst 4 (!) oranje lampjes op het Dashboard blijven branden. Weet iemand een manier om handmatig te triggeren dat de auto eerder checkt of de sensoren weer zicht hebben?
Overigens ook opvallend is dat de sensoren er bij regen vrij snel mee ophouden. Dat zou op zich acceptabel zijn ware het niet dat het zeker 20 minuten duurt voordat ze het weer doen (terwijl het dan allang droog, zelfs zonnig(!) is) en in de tussentijd acc (of überhaupt welke cruise control dan ook) niet werkt en er maar liefst 4 (!) oranje lampjes op het Dashboard blijven branden. Weet iemand een manier om handmatig te triggeren dat de auto eerder checkt of de sensoren weer zicht hebben?
Probeer eens locatiegegevens uit te zetten in de auto, klinkt gek maar werkt wel tegen de storing dat de lampjes aangaan. Herken dit gedrag niet overigens bij mijn eigen, zelfs met zware regen doet Travel Assist het nog, bij extreem zware regen niet meer, hij werkt wel maar blijft niet meer echt precies tussen de lijnen.juanpabloo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:16:
Die bonk herken ik. Maar ben ook al veel te vaak bij a-point geweest in de afgelopen jaren en ik ben daar klaar mee. Dan luister ik liever naar de bonk!
Gisteren weggezet met 81km range en vanmorgen toen ik instapte waren het er nog 63 over, is dit normaal ?
Toen was de wagen warm. Nu niet meer en moet ie je verwarming stoken. Dat rekent ie mee.flaskk schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:30:
Gisteren weggezet met 81km range en vanmorgen toen ik instapte waren het er nog 63 over, is dit normaal ?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Een keer, toen ik de doorgaande weg op draaide na de s-door-handles-update die tegelijk met mijn bandenwissel uit werd gevoerd.C6DL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:00:
Dat er een verklaring is, is fijn, maar het is wel even schrikken als je net aan het versnellen bent en even niks gebeurt, ik moet er niet aan denken dat dat op de invoegstrook langs de snelweg gebeurt.. maar als het met updates te maken heeft is die kans erg gering.Autohillenga schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:07:
[...]
Dit gebeurt meestal na een update of het wissen van foutcodes van de auto. De elektromotor kalibreert zich dan.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Gebeurt enkele honderden meters na het garagebezoek (en meestal heeft de monteur al een korte proefrit gemaakt). Ook als je zelf met OBD dongle fouten wist gebeurt dit. Dus niet zomaar op een onverklaarbaar moment. Ja... MEB auto's hebben nogal wat eigenaardigheden maar er valt mee te leven.Tarin schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:20:
[...]
Een keer, toen ik de doorgaande weg op draaide na de s-door-handles-update die tegelijk met mijn bandenwissel uit werd gevoerd.
[...]
Dat er een verklaring is, is fijn, maar het is wel even schrikken als je net aan het versnellen bent en even niks gebeurt, ik moet er niet aan denken dat dat op de invoegstrook langs de snelweg gebeurt.. maar als het met updates te maken heeft is die kans erg gering.
[ Voor 4% gewijzigd door RaymondD op 31-10-2023 11:03 ]
Hij kwam inderdaad bij mij ook net van de dealer vandaan.Tarin schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:20:
[...]
Een keer, toen ik de doorgaande weg op draaide na de s-door-handles-update die tegelijk met mijn bandenwissel uit werd gevoerd.
[...]
Dat er een verklaring is, is fijn, maar het is wel even schrikken als je net aan het versnellen bent en even niks gebeurt, ik moet er niet aan denken dat dat op de invoegstrook langs de snelweg gebeurt.. maar als het met updates te maken heeft is die kans erg gering.
Verrek. Hier ook vorige week. Eenvoudig bezoekje aan de werkplaats voor een diagnose aan een defecte parkeersensor. Ik draai de weg op en even een fractie van een seconde de aandrijving wegC6DL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:06:
[...]
Hij kwam inderdaad bij mij ook net van de dealer vandaan.
Mijn ID3 is nu al 3 dagen offline, ik krijg in de auto een melding in de trant van dataverbinding onderbroken.Gugi101 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:27:
Ik krijg op dit moment geen verbinding met de auto. In het eerste scherm wordt gemeld dat er een datadienst moet worden afgenomen. Maar het daarop volgende scherm spreekt van een "migratie". Zijn er meer mensen die dit hebben? (VW ID3 first, 09-2020)
[Afbeelding]
Meer mensen last van?
Als dit bij iedereen zo gaat. Waarom rijden ze er zelf niet even een blokje mee rond, of waarschuwen ze ons niet? Toch heel vreemd dat dit "normaal" is?dfijma schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:04:
[...]
Verrek. Hier ook vorige week. Eenvoudig bezoekje aan de werkplaats voor een diagnose aan een defecte parkeersensor. Ik draai de weg op en even een fractie van een seconde de aandrijving weg
Ik denk niet dat dit normaal is. Althans, ik heb dat nog niet mogen ervaren na een beurt of terugroepactie bij Pondealer Amersfoort.C6DL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:21:
[...]
Als dit bij iedereen zo gaat. Waarom rijden ze er zelf niet even een blokje mee rond, of waarschuwen ze ons niet? Toch heel vreemd dat dit "normaal" is?
Het zal dus wel dealer afhankelijk zijn of ze een degelijke proefrit hebben uitgevoerd.
Niet om dit moment, maar wel een paar keer gehad. Of nog een paar dagen wachten.. of zekering F19(?) naast het stuur eruit en erin weer stoppen. Kies hetgene waarmee je het meest comfortabel mee bent. Ik denk dat meeste hier wel eens een ID.x (zeker die 1st Editions rijders onder ons..) in offline modus heeft gehadBensjero schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:10:
[...]
Mijn ID3 is nu al 3 dagen offline, ik krijg in de auto een melding in de trant van dataverbinding onderbroken.
Meer mensen last van?
ID.3 1st Plus Mangan Grey
:strip_exif()/f/image/ukj5L6KqMnN37OSCP9NCeQBY.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe houd ik de sfeerverlichting aan tijdens het rijden? Voor mijn gevoel was deze op de route terug van de dealer. Daarna is me dat niet meer gelukt. Of werkt dit echt alleen maar in het donker?
Nou.. hoor net van mijn vrouw dat de ID.3 hier ook in offline modus staat...

ID.3 1st Plus Mangan Grey
Knopje onder het hartje.. zijn de instellingen.Devke schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:52:
[Afbeelding]
Hoe houd ik de sfeerverlichting aan tijdens het rijden? Voor mijn gevoel was deze op de route terug van de dealer. Daarna is me dat niet meer gelukt. Of werkt dit echt alleen maar in het donker?
Zo niet dan moet je onder auto instellingen (dus hoofdmenu, auto, dan interieurverlichting (geloof ik)) daar zitten de opties voor wanneer het aan moet blijven.
*sowieso
Thnx. Avondritje was de sfeerverlichting aan. Zie je tip net. Zal er morgen eens naar kijken bij daglicht.DonJunior schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:14:
[...]
Knopje onder het hartje.. zijn de instellingen.
Zo niet dan moet je onder auto instellingen (dus hoofdmenu, auto, dan interieurverlichting (geloof ik)) daar zitten de opties voor wanneer het aan moet blijven.
Ik zag vandaag ook wat zitten alleen niet de hoeveelheid die jij erop hebt zitten. Auto vandaag opgehaald. Dus nog tekort om te kunnen roepen of het meer wordt.Bjk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:46:
[Afbeelding]
Bij mij bleek het originele We Connect Start contract na 3 jaar verlopen. Pas na ongeveer 3 weken kon ik in de Volkswagen Shop (myvolkswagen.net) een nieuw 1-jarig contract afsluiten voor 0,- euro.Gugi101 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:27:
...
Mijn ID.3 First Edition heeft nog 2.4 erop staat, ik weet niet of dat nog van invloed is.
Vanuit de IOS app het contract afsluiten lukte om een anderere reden niet, moest per se via de browser.
Na het aankopen moet je wachten totdat het geactiveerd wordt (krijg je mailtjes van) plus een poging om je auto nogmaals te verbinden met je app en daarna werkt bij mij alles weer.
Begrijp ik nu goed dat een blind-spot warning in de buitenspiegel alleen in het Assistance Pakket Plus zit?
Bij een ID.5
Bij een ID.5
[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 31-10-2023 21:26 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Jup. De GOM gebruikt de actuele buitentemperatuur om je range te bepalen. De klimaatinstellingen willen bij mij ook nog wel eens anders zijn met instappen dan na hoe het stond bij de laatste keer uitstappen.flaskk schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:30:
Mogelijk is je batterij ook wat verder afgekoeld waardoor je wat minder bruikbare capaciteit beschikbaar hebt.
Laad je 12v batterij op tijdens parkeren?
[ Voor 3% gewijzigd door Gecko123 op 31-10-2023 22:02 ]
Ja inderdaad, de volgende dag ook weg. Ik moest maandag bij de verdeler zijn voor en update en heb het daar ook verteld. maar ze konden mij ook niet zeggen wat het zou kunnen zijn.Galvatron schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:02:
[...]
Nee, heb het niet meer gehad. Zal we een clitch geweest zijn door een update of zo.
Is het inmiddels al weer bij je weg?
Ik kwam deze tegen in het Mach E topic:
marteltor in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"
Het is dus geen feature (
) specifiek voor VW's.
marteltor in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"
Het is dus geen feature (
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Euh is dat een instelling? geen idee eigenlijk.Gecko123 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:01:
[...]
Laad je 12v batterij op tijdens parkeren?
Hij krijgt midden december alle aandacht, zowel software als batterij check
[ Voor 22% gewijzigd door flaskk op 01-11-2023 09:05 ]
Er is een instelling, bij mij in de app heet hij 'Optimised battery use', die ontlast de 12V-batterij doordat bij stilstand voor communicatie de grote batterij gebruikt wordt.flaskk schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:03:
[...]
Euh is dat een instelling? geen idee eigenlijk.
Hij krijgt midden december alle aandacht, zowel software als batterij checkmoet wel zeggen dat ik het fijne auto vind.
Goed punt, maar bij mij waren ze met de bandenwissel ook vergeten de druksensoren opnieuw aan te melden waardoor ik het eerste langere stuk dat ik ermee reed een benzinepomp met luchtslang op mocht zoeken om te kijken of ze het inderdaad vergeten waren of dat er daadwerkelijk een problem met een van de banden was.C6DL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:21:
[...]
Als dit bij iedereen zo gaat. Waarom rijden ze er zelf niet even een blokje mee rond, of waarschuwen ze ons niet? Toch heel vreemd dat dit "normaal" is?
Maar het had best gemeld mogen worden, hier in het topic zijn we met zijn allen bji elkaar redelijk op de hoogte van dit soort dingen, maar dit is niet bepaald iets wat logisch is of iedereen zou moeten kunnen weten.
[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 01-11-2023 13:57 ]
Ben ff aan het spelen met de auto. Ben hier al ff aan het zoeken maar loop even tegen het volgende aan....
Mijn android telefoon wordt herkend en werkt via de auto. Echter verliest hij vrij snel de verbinding tussen de auto en de telefoon. Tijdens mobiel bellen o.a. niet erg handig ;-)
Wat doet deze id4 prutser mis?
Mijn android telefoon wordt herkend en werkt via de auto. Echter verliest hij vrij snel de verbinding tussen de auto en de telefoon. Tijdens mobiel bellen o.a. niet erg handig ;-)
.
[ Voor 99% gewijzigd door Devke op 01-11-2023 13:59 ]
Bij mij verliest, volgens de Notifications in het dashboard-scherm, het systeem regelmatig de verbinding met de telefoon (iPhone 12 mini; meermaals per rit), maar Spotify via bluetooth blijft vrolijk verder spelen, en ik heb ook nog geen afgebroken gesprekken gehad.Devke schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:56:
Ben ff aan het spelen met de auto. Ben hier al ff aan het zoeken maar loop even tegen het volgende aan....
Bij aflevering van mijn id5 ook een beetje condens. Bij iedere regenbui of wasbeurt werd het erger. Druppels aan de binnenkant zichtbaar. Strip is vervangen.Bjk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:46:
[Afbeelding]
Dank je, het heet iets snders daylight two sided parking lights bij VAG Expert aangepast, helemaal Happy 😃TWFpa2Vs schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:23:
[...]
deze even bookmarken 😊
https://forum.obdeleven.c...oding-list-possibly-enyaq
Wat een gedoe zeg. Ik laad met de stekker app (dynamische tarieven) en die doet het nu ook niet. Kost me gewoon geld. En waar ik voor 0 euro een verlenging moet halen kom ik nu ook niet uit. Later maar weer eens proberen.Sybr_E-N schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:58:
[...]
Bij mij bleek het originele We Connect Start contract na 3 jaar verlopen. Pas na ongeveer 3 weken kon ik in de Volkswagen Shop (myvolkswagen.net) een nieuw 1-jarig contract afsluiten voor 0,- euro.
Mijn ID.3 First Edition heeft nog 2.4 erop staat, ik weet niet of dat nog van invloed is.
Vanuit de IOS app het contract afsluiten lukte om een anderere reden niet, moest per se via de browser.
Na het aankopen moet je wachten totdat het geactiveerd wordt (krijg je mailtjes van) plus een poging om je auto nogmaals te verbinden met je app en daarna werkt bij mij alles weer.
Edit: het is gelukt via duits talige bestel pagina.. schiet mij maar lek.
[ Voor 3% gewijzigd door Gugi101 op 03-11-2023 20:49 . Reden: gelukt! ]
Software blijft een uitdaging voor VW (groep): https://www.autoblog.com/...-to-lay-off-2000-workers/
Na 7 maand rijden met de ID4 Pro Performance kijk ik even terug.
Zal ik beginnen met de minpunten naar mijn ervaring.
- De knoppen aan het stuur voor radio en ACC e.d. lijken overgevoelig. Ik ben der al iets beter in geworden maar heb toch nog regelmatig dat ik ACC uitschakel terwijl ik gewoon de snelheid wens aan te passen.
- De software is op zich OK maar de om de zoveel tijd gebeurt het weer: bepaalde settings worden gewoon spontaan weer veranderd. Stuurverwarming gaat automatisch aan vanaf een bepaalde temperatuur (al tig keer veranderd dit voorjaar), opeens gebruikt hij opnieuw de snelheden van de verkeersborden ook al heb ik dat al 10 keer afgezet, kleur van de verlichting is weer wit,…
Het enige van die zaken die echt storend is zijn die verkeersborden maar ondertussen kan ik die al vlot uitschakelen 😊
- Mogelijk ben ik gewoon lomp, maar ik heb nu al 2x bij het instappen keihard met m’n rechterknie op de kleine console links naast het stuur (waar je lichten mee aanzet e.d.) gestampt, is echt zeer pijnlijk en tot bloedens toe. Het gebeurt als ik gehaast instap dus zal wel aan mij liggen, maar vraag me toch af of hier nog mensen dit voorhebben.
-Het duurt soms wel zeer lang eer Waze klaar is, maar dat kan even goed aan de Android-app liggen.
- Updaten kaartensoftware lukt blijkbaar enkel via USB-C stick, maar bon ik gebruik toch meestal Waze.
- Openen van de deuren lukt soms niet meteen, 2de poging wel.
Geen echte breekpunten, wel toch mogelijke verbeteringen.
Positief
-De weergegeven range is over het algemeen vrij accuraat, wel 1x gehad dat de wagen zeer optimistisch was en me 500km ging laten rijden op 100% lading…euh neen. 😊
- Mooie wagen, van binnen en van buiten
-Je krijgt er al bij al nog redelijk wat in (ik kom van een Peugeot 5008, dus hierop wel flink ingeleverd)
- Grootste deel van de bediening is intuïtief en vrij makkelijk te vinden. De uitzondering bevestigt de regel.
-Nog geen grote software issues gehad (wel 1x terugroepactie), betrouwbaarheid OK tot heden
-Wat een plezier om mee te rijden en dat in combinatie met bovenstaande is toch het belangrijkste lijkt me
Los van de wagen zelf ervaar ik het elektrisch rijden als zeer positief. Ik doe wel bijna nooit heel lang afstanden en kan alles vrij makkelijk inplannen qua laden e.d.
Ritje naar Luxemburg was het effe balen in Wellin waar slechts 3 van de 6 snelladers werkten met zowaar een laadpaalfile tot gevolg. Vlak ernaast ligt een klassiek benzinestation, die hadden lol 😊. Maar daar kan Volkswagen niks aan doen.
Zal ik beginnen met de minpunten naar mijn ervaring.
- De knoppen aan het stuur voor radio en ACC e.d. lijken overgevoelig. Ik ben der al iets beter in geworden maar heb toch nog regelmatig dat ik ACC uitschakel terwijl ik gewoon de snelheid wens aan te passen.
- De software is op zich OK maar de om de zoveel tijd gebeurt het weer: bepaalde settings worden gewoon spontaan weer veranderd. Stuurverwarming gaat automatisch aan vanaf een bepaalde temperatuur (al tig keer veranderd dit voorjaar), opeens gebruikt hij opnieuw de snelheden van de verkeersborden ook al heb ik dat al 10 keer afgezet, kleur van de verlichting is weer wit,…
Het enige van die zaken die echt storend is zijn die verkeersborden maar ondertussen kan ik die al vlot uitschakelen 😊
- Mogelijk ben ik gewoon lomp, maar ik heb nu al 2x bij het instappen keihard met m’n rechterknie op de kleine console links naast het stuur (waar je lichten mee aanzet e.d.) gestampt, is echt zeer pijnlijk en tot bloedens toe. Het gebeurt als ik gehaast instap dus zal wel aan mij liggen, maar vraag me toch af of hier nog mensen dit voorhebben.
-Het duurt soms wel zeer lang eer Waze klaar is, maar dat kan even goed aan de Android-app liggen.
- Updaten kaartensoftware lukt blijkbaar enkel via USB-C stick, maar bon ik gebruik toch meestal Waze.
- Openen van de deuren lukt soms niet meteen, 2de poging wel.
Geen echte breekpunten, wel toch mogelijke verbeteringen.
Positief
-De weergegeven range is over het algemeen vrij accuraat, wel 1x gehad dat de wagen zeer optimistisch was en me 500km ging laten rijden op 100% lading…euh neen. 😊
- Mooie wagen, van binnen en van buiten
-Je krijgt er al bij al nog redelijk wat in (ik kom van een Peugeot 5008, dus hierop wel flink ingeleverd)
- Grootste deel van de bediening is intuïtief en vrij makkelijk te vinden. De uitzondering bevestigt de regel.
-Nog geen grote software issues gehad (wel 1x terugroepactie), betrouwbaarheid OK tot heden
-Wat een plezier om mee te rijden en dat in combinatie met bovenstaande is toch het belangrijkste lijkt me
Los van de wagen zelf ervaar ik het elektrisch rijden als zeer positief. Ik doe wel bijna nooit heel lang afstanden en kan alles vrij makkelijk inplannen qua laden e.d.
Ritje naar Luxemburg was het effe balen in Wellin waar slechts 3 van de 6 snelladers werkten met zowaar een laadpaalfile tot gevolg. Vlak ernaast ligt een klassiek benzinestation, die hadden lol 😊. Maar daar kan Volkswagen niks aan doen.
Die laatste zin ook...... dit was de nieuwe toekomst van software bij Volkswagen (dus nog een verdere verbetering van de post 4.0 software), maar die hebben ze al weer begraven en ze zijn opnieuw begonnen.7o9 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 07:31:
Software blijft een uitdaging voor VW (groep): https://www.autoblog.com/...-to-lay-off-2000-workers/
En hier zijn er nog mensen die denken dat de 3.x softwareversies significante updates gaan krijgen. Je zal maar net een ID.4 of 5 (GTX) geleverd hebben gekregen nog met 3.5 en er heel dik voor hebben betaald.......
Vraagje: Als de auto aan de openbare laadpaal hangt kan ik via de volkswagen app niet met de auto communiceren. Dat betekend dat ik ook niet vanaf afstand kan zien of de auto al bijna vol is. Is dat normaal?
Hij kan geen gegevens ophalen. Kan sws niet of ligt dit voor nu even aan de serverkant van VW?
Hij kan geen gegevens ophalen. Kan sws niet of ligt dit voor nu even aan de serverkant van VW?
:strip_exif()/f/image/JMtsmc2zzjAWNACyrELmGyB4.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, dat is niet normaal. ik kan dat meestal wel zien. vandaag krijg ik een melding "beperkte diensten " ik gok dat er iets bij VW aan de hand is.Devke schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:19:
Vraagje: Als de auto aan de openbare laadpaal hangt kan ik via de volkswagen app niet met de auto communiceren. Dat betekend dat ik ook niet vanaf afstand kan zien of de auto al bijna vol is. Is dat normaal?
Hij kan geen gegevens ophalen. Kan sws niet of ligt dit voor nu even aan de serverkant van VW? [Afbeelding]
Zie op Tronity ook al staan " Due to issues with the VW Group’s servers, no data is currently accessible. The manufacturer has been informed. "
Meldt de auto zelf normaal terug dat hij vol is? 1e keer dat ik laad na aanschaf. Of meldt de app van je provider waar je laad in de app dat laden gestopt is/ accu's vol zijn?illie1 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:31:
[...]
Nee, dat is niet normaal. ik kan dat meestal wel zien. vandaag krijg ik een melding "beperkte diensten " ik gok dat er iets bij VW aan de hand is.
De laatste tijd meldt de VW app bij mij vrij consistent dat ie vol is. Af en toe tijdens het laden ook dat het laden begonnen is, maar dat komt waarschijnlijk omdat er een wagen aan de andere kant van dezelfde laadpaal is gaan laden.Devke schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:42:
[...]
Meldt de auto zelf normaal terug dat hij vol is? 1e keer dat ik laad na aanschaf. Of meldt de app van je provider waar je laad in de app dat laden gestopt is/ accu's vol zijn?
Precies dat heb ik ook al meerdere malen gehad; inderdaad een te groot, hard, hoekig en daardoor uiterst onprettig uitsteeksel, die console!kvaa schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:01:
Laden:
Volgens de GOM had ik nog 47% accuvulling.
53% te vullen dus op een accu van 77kwh. 53% van 77 Kwh = 40.81 kwh. De auto heeft 45.52 kwh geladen. 4.71 Kwh meer. Is dit laadverlies van rond de 10%? Of andere mogelijke oorzaak? Of herkennen jullie dit soort percentages?
53% te vullen dus op een accu van 77kwh. 53% van 77 Kwh = 40.81 kwh. De auto heeft 45.52 kwh geladen. 4.71 Kwh meer. Is dit laadverlies van rond de 10%? Of andere mogelijke oorzaak? Of herkennen jullie dit soort percentages?
Laadverlies is 11% volgens de adac, met deze temperaturen misschien zelfs iets meer dus dit kan.Devke schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:58:
Laden:
En de snelheid van laden speelt ook mee, bij AC laden op de maximale 11kW (3 x 16A) en met een warme accu zijn de laadverliezen bij mijn ID.4 zeer beperkt (max 2% volgens mij). Daarentegen heb ik bij laden op 1 x 10A wel eens laadverliezen van 10 - 15% gezien.
Dat is dus ook echt wel iets om mee te overwegen als je thuis besluit om traag te gaan laden om zoveel mogelijk je zonnestroom te kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Zolang je nog mag salderen kun je veel beter op maximale snelheid laden.
Dat is dus ook echt wel iets om mee te overwegen als je thuis besluit om traag te gaan laden om zoveel mogelijk je zonnestroom te kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Zolang je nog mag salderen kun je veel beter op maximale snelheid laden.
Hmm 2% klinkt stuk beter. Ik heb een id4 met warmtepomp maar naar de openbare oplaadpaal was het denk ik max 1 km rijden. Was een 11kW paal.ik222 schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:07:
En de snelheid van laden speelt ook mee, bij AC laden op de maximale 11kW (3 x 16A) en met een warme accu zijn de laadverliezen bij mijn ID.4 zeer beperkt (max 2% volgens mij). Daarentegen heb ik bij laden op 1 x 10A wel eens laadverliezen van 10 - 15% gezien.
Rijdt jij meer km voordat je hem dan aan de lader gooit zodat de accu warmer is? Geen idee hoever je moet rijden dan om het verlies terug te dringen dan.
Weet je zeker dat je 77kWh hebt om mee te beginnen?Devke schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:58:
Laden:
Dit is dus richting de 74kWh
Dan is je verschil wel kleiner.
ID4.1M Honey Yellow
ReseT schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:13:
[...]
Weet je zeker dat je 77kWh hebt om mee te beginnen?
Dit is dus richting de 74kWh
Als het goed is wel. Vlgs mij heb je alleen de 52 en 77kwh toch? Laat infotainment het zien? Net ff te nat weer om erheen te lopen nu haha
Dan is je verschil wel kleiner.
Met een gemiddelde van 40 km/h gaat dat zelfs mij wel lukken denk ik
Kilometer of 15 snelweg denk ik. Rest allemaal 50 of 80 km wegen. Beetje gespeeld met D en B stand.N0EL schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:20:
Met een gemiddelde van 40 km/h gaat dat zelfs mij wel lukken denk ik
Ik zat vandaag op 22 kwh/100km met gemiddeld 100 op de snelweg. Na 200 km was ik 70% lading kwijt.Devke schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:59:
[Afbeelding]
Toch wel lekker dat met dit weer de WLTP nog steeds binnen handbereik is... kom op bijna 500 km uit.
285km vs de wltp van 500 is niet heel slecht toch?
.
Heb wel hogere waardes op forum gezien vlgs mij. Kan alleen niet uit eigen ervaring spreken. Al onze bestemmingen privé / werk zijn makkelijker te bereiken via 50 en 80 km wegen.AkroBatik schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:39:
[...]
Ik zat vandaag op 22 kwh/100km met gemiddeld 100 op de snelweg. Na 200 km was ik 70% lading kwijt.
285km vs de wltp van 500 is niet heel slecht toch?
2e gebruiker aangemaakt in de auto. Zelf ben ik hoofdgebruiker. Mn dochter is ook gebruiker maar geen hoofdgebruiker. Als ze de auto meeneemt kan ik zeer weinig van de auto zien. Beperkte online diensten melding krijg ik dan in de app. Actieradius, lading etc mist dan. Kan ik het zo instellen dat ik afhankelijk van wie de auto meeneemt toch alle gegevens van de auto kan blijven zien als hoofdgebruiker?
Nee.Devke schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:00:
2e gebruiker aangemaakt in de auto. Zelf ben ik hoofdgebruiker. Mn dochter is ook gebruiker maar geen hoofdgebruiker. Als ze de auto meeneemt kan ik zeer weinig van de auto zien. Beperkte online diensten melding krijg ik dan in de app. Actieradius, lading etc mist dan. Kan ik het zo instellen dat ik afhankelijk van wie de auto meeneemt toch alle gegevens van de auto kan blijven zien als hoofdgebruiker?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
:strip_exif()/f/image/IOo5Bubd45YYvQMq330BJKO0.jpg?f=fotoalbum_large)
Tis nog vroeg..... 3x gelezen met wat ze bedoelen hier. 🙈 en of het een negatief of positief effect heeft op de actieradius. Aan de titel te zien wel (optimaliseren).... ?
[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 06-11-2023 08:30 ]
Volgens mij gaat dit een negatief effect hebben op de actieradius omdat het de HV accu gebruikt voor zaken als airco en dergelijk, in plaats van de 12V accu.Devke schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:29:
[Afbeelding]
Tis nog vroeg..... 3x gelezen met wat ze bedoelen hier. 🙈 en of het een negatief of positief effect heeft op de actieradius.
Gisteravond had ik plots met mijn ID4.1 (sw 3.2) dat de beide schermen niets meer deden in de auto. Eerder op de dag had ik de auto aan de laadpaal gezet, toen geen problemen.
Direct na het instappen bleven de schermen op zwart. Ik ben maar gewoon gaan rijden met de flow van het verkeer mee, in de hoop dat het vanzelf zou herstellen. Op gegeven moment toch maar de auto aan de kant gezet, uitgestapt, vergrendeld en weer open gedaan. Probleem was niet opgelost.
Mijn rit vervolgd (30 mins), probleem niet opgelost. Bij aanvang van de terugrit was het probleem er nog steeds. Iets stond mij bij dat je het info-tainment scherm kan resetten door +/- 15 seconde de uit/aan knop van het scherm in te drukken. Dat hielp gelukkig, ook het scherm achter het stuur sprong weer aan.
Direct na het instappen bleven de schermen op zwart. Ik ben maar gewoon gaan rijden met de flow van het verkeer mee, in de hoop dat het vanzelf zou herstellen. Op gegeven moment toch maar de auto aan de kant gezet, uitgestapt, vergrendeld en weer open gedaan. Probleem was niet opgelost.
Mijn rit vervolgd (30 mins), probleem niet opgelost. Bij aanvang van de terugrit was het probleem er nog steeds. Iets stond mij bij dat je het info-tainment scherm kan resetten door +/- 15 seconde de uit/aan knop van het scherm in te drukken. Dat hielp gelukkig, ook het scherm achter het stuur sprong weer aan.
:strip_exif()/f/image/g3dDt2Fgwxbr5L6x7cfqG7mS.jpg?f=fotoalbum_large)
dat is een compleet nieuwe definitie van dark mode
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Deze 'bug' is ook heel vreemd. Heb dit ook gehad met mijn ID.3, maar slechts 1x. Daarna nooit meer gezien. Hopelijk blijft het voor jou ook hier bij.theobe schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:52:
Gisteravond had ik plots met mijn ID4.1 (sw 3.2) dat de beide schermen niets meer deden in de auto. Eerder op de dag had ik de auto aan de laadpaal gezet, toen geen problemen.
[Afbeelding]
*sowieso
Ik vroeg me ook af wat ik met deze cryptische omschrijving moest. Na wat andere forums te hebben nagelezen kwam ik op het volgende:Devke schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:29:
[Afbeelding]
Tis nog vroeg..... 3x gelezen met wat ze bedoelen hier. 🙈 en of het een negatief of positief effect heeft op de actieradius. Aan de titel te zien wel (optimaliseren).... ?
Het komt er volgens mij op neer dat de modules in de ID een gelimiteerde hoeveelheid energie krijgen toegewezen als de auto is vergrendeld. Als deze hoeveelheid 'op' is bijvoorbeeld omdat je auto tig keer opent en sluit zonder er in te rijden krijgt de betreffende module geen energie meer om de 12V accu te sparen. Je lichten gaan dan bijvoorbeeld niet meer aan als je langs de auto loopt met de sleutel in je zak. Als je deze optie aanzet wordt de 12V accu vanuit de HV accu bijgeladen en is er geen 'energiebudget' voor de modules.
Ik denk dat je hier normaal gesproken dus niet veel aan hebt, alleen als je je auto vaker voor langere tijd niet gebruikt.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Dit heb ik ook 1x gehad. Toen de auto afgesloten en vergrendeld, en na +- 10 minuten deed alles het weer.theobe schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:52:
[Afbeelding]
VW gaat proberen om meer met minder te doen:
VW Group's Troubled Cariad Software Division To Lay Off 2,000 Workers
VW Group's Troubled Cariad Software Division To Lay Off 2,000 Workers
Goedemiddag,
Ik rij inmiddels bijna 3 jaar in een ID4 1ste. Uiteraard de nodige problemen gehad, maar altijd opgelost.
Momenteel staat mij auto echter al 1,5 week bij de dealer. Ik heb problemen met laden.
De auto laadt gewoon, dat gaat goed. Echter stopt deze automatisch na +/- 10 min. Het laden is dan gewoon weer opnieuw te starten, maar stopt daarna weer. enz. enz. In de app zie je gewoon dat het laden wordt gestopt. Ook bij andere palen zelfde probleem.
Dit doet zicht alleen voor bij een AC lader.
DC snelladen gaat prima en gewoon in een keer tot 100%
De dealer heeft hem uitgelezen, maar er zijn geen foutmeldingen. Het lijkt erop alsof hij extern wordt gestopt. er is gedacht aan de app, maar deze is inmiddels uitgelogd en verwijdert.
Iemand toevallig ook al meegemaakt en belangrijker, wat was de oorzaak?
De dealer heeft ook de zekering al geprobeerd, geen oplossing.
Ben erg benieuwd of iemand mij (en de dealer) verder kan helpen.
vast bedankt voor het meedenken!
Ik rij inmiddels bijna 3 jaar in een ID4 1ste. Uiteraard de nodige problemen gehad, maar altijd opgelost.
Momenteel staat mij auto echter al 1,5 week bij de dealer. Ik heb problemen met laden.
De auto laadt gewoon, dat gaat goed. Echter stopt deze automatisch na +/- 10 min. Het laden is dan gewoon weer opnieuw te starten, maar stopt daarna weer. enz. enz. In de app zie je gewoon dat het laden wordt gestopt. Ook bij andere palen zelfde probleem.
De dealer heeft hem uitgelezen, maar er zijn geen foutmeldingen. Het lijkt erop alsof hij extern wordt gestopt. er is gedacht aan de app, maar deze is inmiddels uitgelogd en verwijdert.
Stekker app ooit geinstalleerd gehad?Stan-ID4 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:42:
Goedemiddag,
Dit, of Tibber of een andere smart-charging app
Ik heb alleen de VW app uit de playstore gebruikt.sl1000 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:47:
[...]
Dit, of Tibber of een andere smart-charging app
Daarnaast heb ik een lader thuis van besen. deze communiceert alleen via bluetooth en wifi thuis.
We gebruiken Tibber thuis, maar daarvan heb ik geen laad software van in gebruik.
Een hele tijd geleden kwam er ook een keer zoiets langs. Er wordt vaak alleen gekeken naar foutcodes maar het kan ook een mechanisch defect zijn. In voornoemd geval was een een probleem in de verbinding stekker/auto en hebben ze volgens mij de laadpoort vervangen.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Snap ik , maar dan zou het laden überhaupt niet moeten werken.Jakkie takkie schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:12:
Een hele tijd geleden kwam er ook een keer zoiets langs. Er wordt vaak alleen gekeken naar foutcodes maar het kan ook een mechanisch defect zijn. In voornoemd geval was een een probleem in de verbinding stekker/auto en hebben ze volgens mij de laadpoort vervangen.
Dat start steeds gewoon, zonder uitzondering.
Ook bij DC lader wordt die poort gebruikt, dat gaat sowieso gewoon goed.
Kan dus geen mechanisch iets zijn.
Om zeker te zijn dat het geen app is, zou je de auto een fabrieksreset moeten geven en dan aan een nieuw account bij VW hangen.Stan-ID4 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:15:
[...]
Snap ik , maar dan zou het laden überhaupt niet moeten werken.
Dat start steeds gewoon, zonder uitzondering.
Ook bij DC lader wordt die poort gebruikt, dat gaat sowieso gewoon goed.
Kan dus geen mechanisch iets zijn.
Als het goed is gaan ze dat bij de dealer ook doen.sl1000 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:26:
[...]
Om zeker te zijn dat het geen app is, zou je de auto een fabrieksreset moeten geven en dan aan een nieuw account bij VW hangen.
Hoop dat dat een oplossing biedt..
Ik heb dit ook met regelmaat bij een specifieke laadpaal in onze straat, verder nooit last van gehad bij andere palen. Heb ook niet kunnen vinden hoe het komt, ook verschillende passen geprobeerd maar blijf eruit klappen na 10/15 minuten...Stan-ID4 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:42:
Goedemiddag,
Ik heb het probleem 2x gehad bij een (Vattenfall) laadpaal hier in de straat. Toevallig was in beide gevallen een Volvo C40 verbonden op de andere aansluiting. Je zag op de laadpaal ook wisselend beide auto's een x aantal minuten laden.
Heb overigens bij dezelfde laadpaal ook het fenomeen dat als er een Kia of Hyundai op de andere aansluiting zit, mijn ID.4 nauwelijks boven de 5-6kw uit komt.
Heb overigens bij dezelfde laadpaal ook het fenomeen dat als er een Kia of Hyundai op de andere aansluiting zit, mijn ID.4 nauwelijks boven de 5-6kw uit komt.
[ Voor 25% gewijzigd door BB72 op 07-11-2023 15:12 ]
Het maakt niet uit of ik thuis, onderweg, op de zaak of bij de VW dealer laadt.BB72 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:11:
Ik heb het probleem 2x gehad bij een (Vattenfall) laadpaal hier in de straat. Toevallig was in beide gevallen een Volvo C40 verbonden op de andere aansluiting. Je zag op de laadpaal ook wisselend beide auto's een x aantal minuten laden.
5-10 min en dan stopt ie ermee.
Na herstart weer 5 -10 min enz enz.
Ik heb ook exact hetzelfde bij de palen van Vattenfall als je met 2 auto's gelijkertijd aan het laden bent bij de paal. Ook wordt volgens mij met name 's avonds de kW teruggeschroefd van 11kW naar 5 kW.
Met palen van Allego heb ik hier geen last van. Die onderbreken nooit het laden en geven altijd 11kW, ook al er 2 auto's aan staan.
Volgens mij heeft het te maken met "slim" laden bij de palen van Vattenfall om belasting op piekmomenten te voorkomen.
Jammer genoeg kan je niet forceren dat je de "snel" wilt laden, omdat je nog weer weg wilt binnen een paar uur en dus met 11kW wilt laden.
Met palen van Allego heb ik hier geen last van. Die onderbreken nooit het laden en geven altijd 11kW, ook al er 2 auto's aan staan.
Volgens mij heeft het te maken met "slim" laden bij de palen van Vattenfall om belasting op piekmomenten te voorkomen.
Jammer genoeg kan je niet forceren dat je de "snel" wilt laden, omdat je nog weer weg wilt binnen een paar uur en dus met 11kW wilt laden.
BB72 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:11:
Oke, ik ben er achter gekomen dat ik ook een krakend dak heb. Vooral als in schuin een verkeersdrempel oprijdt oid, dan hoor je het goed. Stoor me er niet aan, ga er ook niet voor naar de dealer.
Vraagje, ik ben nogal bang voor alle berichten over de camera's die kunnen zien dat je met je telefoon in de hand rijdt. Ik doe dat ongemerkt veel te veel.
Dus ik heb een handsfree setje gekocht. In het ventilatierooster gemaakt en nu even afwachten of de koeling voldoende is om de iPhone/Pixel niet te laten oververhitten. Maar, nu ook de echte vraag: die telefoonhouder is met een USB-C kabel verbonden met die aansluiting in het midden vak. Het valt me op dat het blauwe licht van het draadloos laden ook aan blijft als de auto uit staat en ik buiten sta.
Blijft die constant stroom geven?
Vraagje, ik ben nogal bang voor alle berichten over de camera's die kunnen zien dat je met je telefoon in de hand rijdt. Ik doe dat ongemerkt veel te veel.
Dus ik heb een handsfree setje gekocht. In het ventilatierooster gemaakt en nu even afwachten of de koeling voldoende is om de iPhone/Pixel niet te laten oververhitten. Maar, nu ook de echte vraag: die telefoonhouder is met een USB-C kabel verbonden met die aansluiting in het midden vak. Het valt me op dat het blauwe licht van het draadloos laden ook aan blijft als de auto uit staat en ik buiten sta.
Misschien android auto gebruiken?KaiseRRuby schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:00:
Oke, ik ben er achter gekomen dat ik ook een krakend dak heb. Vooral als in schuin een verkeersdrempel oprijdt oid, dan hoor je het goed. Stoor me er niet aan, ga er ook niet voor naar de dealer.
Dat doe ik, maar ik snap niet wat dat te maken heeft met mijn vraag.
Volgens mij kun je dan netjes handsfree bellen, navigeren en muziek luisteren toch?KaiseRRuby schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:42:
[...]
Dat doe ik, maar ik snap niet wat dat te maken heeft met mijn vraag.
dan kan je telefoon in het vak blijven

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.