Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 305 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zijn er mensen hier met een easy open kofferbak ?
Hoe werkt dit bij jullie?

Bij mij lijkt de kofferbak steeds een soort van ontzet.
Als ik de kofferbak open wil doen, dan gaat de kofferbak vaak eerst op slot en moet ik nog een keer drukken voor hij echt open gaat.

Het maakt dan niet uit met welke knop ik de kofferbak open; sleutel, knop op klep of knop in de deur.

Dealer kijkt er elke keer naar, nu al 3x, en zegt het te hebben opgelost, maar uiteindelijk blijft dat niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:27
AndereKoekoek schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:56:
Zijn er mensen hier met een easy open kofferbak ?
Hoe werkt dit bij jullie?

Bij mij lijkt de kofferbak steeds een soort van ontzet.
Als ik de kofferbak open wil doen, dan gaat de kofferbak vaak eerst op slot en moet ik nog een keer drukken voor hij echt open gaat.

Het maakt dan niet uit met welke knop ik de kofferbak open; sleutel, knop op klep of knop in de deur.

Dealer kijkt er elke keer naar, nu al 3x, en zegt het te hebben opgelost, maar uiteindelijk blijft dat niet het geval te zijn.
Pre- of post OTW 3.2?

Ervoor kon ik er keyless met een kratje bier in de handen naar de kofferbak toe lopen en middels de schopbeweging de kofferbak openen, kratje bier erin, laadkabel eruit en middels schop ook weer dicht. Nergens op te drukken, alles geheel automagisch.

Na de 3.2 OTW deed het openen het wel, maar sluiten niet meer. Na een werkplaatsbezoek waar ze hiernaar hebben gekeken, doen beiden het niet meer (gaven ook aan het te hebben opgelost). Ik heb de service adviseur hierover gemaild met het verzoek voor een nieuwe serviceafspraak, maar nog steeds geen reactie. Nu het regenseizoen begint komt, is het wel handig dat het weer een keertje gaat werken.

Misschien hebben we dezelfde onkundige dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

kisik schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Pre- of post OTW 3.2?

Ervoor kon ik er keyless met een kratje bier in de handen naar de kofferbak toe lopen en middels de schopbeweging de kofferbak openen, kratje bier erin, laadkabel eruit en middels schop ook weer dicht. Nergens op te drukken, alles geheel automagisch.

Na de 3.2 OTW deed het openen het wel, maar sluiten niet meer. Na een werkplaatsbezoek waar ze hiernaar hebben gekeken, doen beiden het niet meer (gaven ook aan het te hebben opgelost). Ik heb de service adviseur hierover gemaild met het verzoek voor een nieuwe serviceafspraak, maar nog steeds geen reactie. Nu het regenseizoen begint komt, is het wel handig dat het weer een keertje gaat werken.

Misschien hebben we dezelfde onkundige dealer.
De voetbeweging deed het bij mij voorheen al niet zo goed, dus die gebruikte ik al niet meer.
Gebruik wel heel vaak de sleutel om de klep te openen als ik naar de auto loop.

Met de voet onlangs geprobeerd met een krat boodschappen in de hand, maar kreeg het toen weer niet werkend. En daarna op de klep 2x moeten drukken om te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
All,

Ik heb het VIN nummer van mijn id4. Ik heb ergens gelezen hier dat je mbv dat nummer oa kunt kijken welke recall acties open staan. Je kon het nummer dan invoeren op een website. Ik heb wel gevonden dat 1 bereider dezelfde melding als mij kreeg op de vw site. Namelijk dat hij de code niet herkend. Dealer heeft het ook geprobeerd met een andere id maar ook hij ervaart hetzelfde. Raar dat vw zn eigen auto's niet vindt.

Wat is de link vd website die jullie hiervoor gebruikt hebben?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:36
Heb zitten kijken of er wat was en zowaar heb ik er 1. Meer mensen deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-6k4njHpXY6lWjtT13PaV6wbRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Se0fdoOew1X0mH2dYGz9xRD5.png?f=fotoalbum_large

Dit is het:

Technical background
At ID.4 and ID5. vehicles from a limited production period, there is a possibility that moisture can penetrate the electronics of the exterior door handles. At driving speeds of up to 15 km/h, the moisture that has penetrated the electronics can cause the respective car door to open unexpectedly if the car is subjected to high lateral forces. The software of the door control devices is being updated on the affected vehicles in order to prevent the doors from opening unexpectedly.

Hoe werkt het nu, moet ik gewoon een afspraak bij de dealer maken en deze code noemen?

[ Voor 43% gewijzigd door KaiseRRuby op 17-10-2023 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
KaiseRRuby schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:22:

[Afbeelding]

Dit is het:

Technical background
At ID.4 and ID5. vehicles from a limited production period, there is a possibility that moisture can penetrate the electronics of the exterior door handles. At driving speeds of up to 15 km/h, the moisture that has penetrated the electronics can cause the respective car door to open unexpectedly if the car is subjected to high lateral forces. The software of the door control devices is being updated on the affected vehicles in order to prevent the doors from opening unexpectedly.

Hoe werkt het nu, moet ik gewoon een afspraak bij de dealer maken en deze code noemen?
Als je geen problemen hebt kun je het ook laten zitten tot de volgende beurt / keer dat de auto in de garage moet zijn. Daarnaast worden de open calls niet gesloten in deze website, als deze door de dealer zijn gefixt. mijne roept bv nog steeds dat ik een update van de firmware open heb staan, welke inmiddels al weer 5 maanden op mijn auto zit. Dus er is een grote kans dat dingen die worden weergegeven al door de dealer zijn afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online

[Afbeelding]

Dit is het:

Technical background

Mijn auto moet nog geleverd worden. Ik heb deze ook erin staan. Verkoper heeft het doorgegeven aan de werkplaats. Ik ga dr vanuit dat het geregeld wordt. Al is het dan de vraag zie ik waar je kunt zien dat het idd is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Devke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:20:
[...]

Mijn auto moet nog geleverd worden. Ik heb deze ook erin staan. Verkoper heeft het doorgegeven aan de werkplaats. Ik ga dr vanuit dat het geregeld wordt. Al is het dan de vraag zie ik waar je kunt zien dat het idd is uitgevoerd.
Op dezelfde website.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Hierboven staat van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Devke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:07:
[...]

Hierboven staat van niet.
Misschien komt het in de toekomst nog een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik gebruik vandaag voor het eerst de granny charger met een verlengkabel speciaal voor EV's. (2.5mm). Na enkele minuten succesvol laden brand het lampje op de auto waar de stekker in gaat rood ipv groen. Na opnieuw aankoppelen is hij weer groen en na enkele minuten weer rood. Wat zou dit gedrag kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Geen aarde? Zonder aarde wil de granny charger niet laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
sl1000 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:49:
Geen aarde? Zonder aarde wil de granny charger niet laden
Ja zit erop.

Zonder verlengsnoer gebeurd hetzelfde.
Na 10x opnieuw proberen laat hij inmiddels nu zonder problemen voor 15 minuten. Dit voelt niet echt alsof ik hier op kan vertrouwen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Banden.....

Hoeveel kilometer rijden jullie met een setje nieuwe banden op jullie id?

Bij mijn huidige auto rijd ik er wel 40.000 km mee.

Nu zit er natuurlijk een set banden onder de auto die ik binnenkort krijg. Zijn zomerbanden. De winter nadert langzaam. Vandaar ik benieuwd ben naar hoelang (kilometers) jullie rijden met een bandenset en welke winterbanden jullie evt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19

qless

...vraag maar...

Misschien een vraag die al 100 keer beantwoord is, maar hoe kan ik op het display achter het stuur wisselen tussen gegevens sinds start, sinds laden of altijd?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

qless schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:57:
Misschien een vraag die al 100 keer beantwoord is, maar hoe kan ik op het display achter het stuur wisselen tussen gegevens sinds start, sinds laden of altijd?
Ok drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
Devke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:17:
Banden.....

Hoeveel kilometer rijden jullie met een setje nieuwe banden op jullie id?

Bij mijn huidige auto rijd ik er wel 40.000 km mee.

Nu zit er natuurlijk een set banden onder de auto die ik binnenkort krijg. Zijn zomerbanden. De winter nadert langzaam. Vandaar ik benieuwd ben naar hoelang (kilometers) jullie rijden met een bandenset en welke winterbanden jullie evt gebruiken.
Ik zit nu op 62.000 km met de originele set (zomer)
Volgende set wordt all-season, gezien onze afnemende winters.
Waarschijnlijk de nieuwe EV band van Vredestein

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
KrlGl schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:15:
[...]

Ohh 62000 daar doe ik het ook voor :-) netjes. Ik las op internet dat 25000 aardig richting max ging. Dat vond ik weinig. Ik gok iets met de rechtervoet 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Devke schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:07:
[...]

Ohh 62000 daar doe ik het ook voor :-) netjes. Ik las op internet dat 25000 aardig richting max ging. Dat vond ik weinig. Ik gok iets met de rechtervoet 🤣
Ik zit nu op ongeveer 40k met Hankook zomerbanden. Zitten nu voor en achter op de slijtagemarkers. Door de slechte uitlijning af fabriek is de zijkant van de voorbanden echter helemaal aan gort.
Ik rij afwisselend rustig tot zeer assertief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Devke schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:07:
[...]

Dat, de auto uitvoering (ID4, ID3, 45 vs 62 vs 77KW accu, etc), maar ook het merk band. De Bridgestone Alenzas (veel in Amerika gebruikt) zijn bv berucht om hun hoge slijtage en specifieke cupping problemen.
‘T is altijd lastig om dingen als bandenslijtage generiek te trekken.

Ik heb een ID4 77KW en ook winters, maar ongeveer 30000 op mijn zomer banden gereden en daar zit nog een goeie 4mm op. Ze worden geloof ik geleverd met 9mm dus dat zou betekenen dat ik rond de 50k op mijn zomers ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
sl1000 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Dat, de auto uitvoering (ID4, ID3, 45 vs 62 vs 77KW accu, etc), maar ook het merk band. De Bridgestone Alenzas (veel in Amerika gebruikt) zijn bv berucht om hun hoge slijtage en specifieke cupping problemen.
‘T is altijd lastig om dingen als bandenslijtage generiek te trekken.

Ik heb een ID4 77KW en ook winters, maar ongeveer 30000 op mijn zomer banden gereden en daar zit nog een goeie 4mm op. Ze worden geloof ik geleverd met 9mm dus dat zou betekenen dat ik rond de 50k op mijn zomers ga halen.
Welk merk banden heb jij? Dealer van mij gaf aan dat er op de sloffen van de fabriek 5.4 mm zat. Das wel raar. Dit ivm rolweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Ro ofzo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Ik zit nu op ongeveer 40k met Hankook zomerbanden. Zitten nu voor en achter op de slijtagemarkers. Door de slechte uitlijning af fabriek is de zijkant van de voorbanden echter helemaal aan gort.
Netjes. Ik neem aan wel idd speciaal banden voor een EV? Die zijn stukje prijziger 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Devke schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

Welk merk banden heb jij? Dealer van mij gaf aan dat er op de sloffen van de fabriek 5.4 mm zat. Das wel raar. Dit ivm rolweerstand.
Pirelli Scorpion Elect met Seal Inside.
(af fabriek)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06

[Afbeelding]

Dit is het:

Technical background

Heb hier enkele weken geleden een oproep voor gehad van volkswagen uit (en hier gepost) waarna ik een afspraak heb gemaakt bij de dealer.

Vanochtend zijn ze de wagen komen ophalen en enkele uurtjes later stond die terug op de parking.
Volgens de persoon van de dealer zou daarmee ook het vreemde gedrag van de raamsluiting opgelost moeten zijn.
Hiermee bedoel ik dat de knopjes voor de ramen niet altijd doen wat je wenst. Hopelijk is dat ook zo want is best lastig dat je je raam wil sluiten en dat die verder open gaat.

Voor België (en mss ook NL) kan je de recall checken bij D'Ieteren, officieel importeur voor België.

[ Voor 6% gewijzigd door PeGys op 18-10-2023 13:47 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:36
PeGys schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Heb hier enkele weken geleden een oproep voor gehad van volkswagen uit (en hier gepost) waarna ik een afspraak heb gemaakt bij de dealer.

Vanochtend zijn ze de wagen komen ophalen en enkele uurtjes later stond die terug op de parking.
Volgens de persoon van de dealer zou daarmee ook het vreemde gedrag van de raamsluiting opgelost moeten zijn.
Hiermee bedoel ik dat de knopjes voor de ramen niet altijd doen wat je wenst. Hopelijk is dat ook zo want is best lastig dat je je raam wil sluiten en dat die verder open gaat.

Voor België (en mss ook NL) kan je de recall checken bij D'Ieteren, officieel importeur voor België.
Dat had ik even gemist, dank! Heb zelf geen klachten qua raam of deur overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:15
Megalo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:33:
[...]
Nou ik ben heel benieuwd of dat het probleem bij je oplost. De verkopende dealer heeft in mijn geval vanaf 30 oktober tijd. Hopelijk komen ze niet eerst met een software-update aanzetten zoals bij @DonJunior, maar erkennen ze direct dat het een hardwareprobleem is.
Helaas.. weer terug bij af. De dealer heeft nog een keer gekeken en ze zeggen nu weer dat ze toch denken dat het een softwareprobleem is.
De versie die het moet oplossen moet volgens de garage nog worden gemaakt.
Ik geloof niet dat het op deze manier goed gaat komen.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Ro ofzo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Heb zelfde issue met mn buzz, 20k en buitenzijde banden alsof iemand er met een bandschuurmachine overheen is geweest.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:20
illie1 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:17:
[...]

Helaas.. weer terug bij af. De dealer heeft nog een keer gekeken en ze zeggen nu weer dat ze toch denken dat het een softwareprobleem is.
De versie die het moet oplossen moet volgens de garage nog worden gemaakt.
Ik geloof niet dat het op deze manier goed gaat komen.
Iemand tips?
pfff lekker kansloos weer.. Maar bij jou is dus de hele hardware unit vervangen en toch het probleem weer terug of haal ik dingen door elkaar?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
flippy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:43:
[...]

Heb zelfde issue met mn buzz, 20k en buitenzijde banden alsof iemand er met een bandschuurmachine overheen is geweest.
Als fabrieksaf die uitlijning zo beroerd is dan is dit wel te verhalen toch? En bij 20k is wel snel naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Devke schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Als fabrieksaf die uitlijning zo beroerd is dan is dit wel te verhalen toch? En bij 20k is wel snel naar mijn mening.
ik heb het ook specifiek in de opmerkingen gezet dat dit garantiewerk is en een mail naar de leasetoko gestuurd mochten ze alsnog proberen een rekening te sturen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:15
DonJunior schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

pfff lekker kansloos weer.. Maar bij jou is dus de hele hardware unit vervangen en toch het probleem weer terug of haal ik dingen door elkaar?
Nee, ze zouden de hardware vervangen..Dat hebben ze niet gedaan en ze wijzen weer naar de SW. Ik ga denk eens wat meer druk zetten rechtstreeks bij VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 23:27
Vandaag een bijzonder ervaring gehad bij de A-Point Hoofddorp. Mijn ID4.1 moest vandaag voor een reguliere onderhoudsbeurt bij 103K op de teller. Van te voren had ik ook gemeld dat de snellaadaansluiting niet meer altijd goed werkt. Hij vergrendelt niet goed bij o.a. Tesla superchargers, TotalEnergies, Engie, Electra. Tijdens een snellaadsessie was iemand een keer tegen de kabel aangelopen. Waarschijnlijk is een pin binnenin verbogen of iets dergelijks. Nadien bij snelladen problemen. Vaak moet ik de sessie een paar keer proberen te starten of van paal wisselen als het echt niet lukt. Soms een beetje eruit trekken, naar links of naar rechts duwen en pakt tie 'm uiteindelijk wel. Overigens heb ik bij Fastned nooit problemen, waarschijnlijk heeft de snellaad stekker daar net wat grotere gaatjes in de stekker.

Bij de dealer hebben ze het vandaag gecontroleerd en op een paal bij hun op locatie geprobeerd. "Bij ons doet tie het goed en pakt tie in 1x". OK, maar hebben jullie ook in de aansluiting gekeken of iets niet goed is? "Nee, wil je dat er naar gekeken wordt, dan moet je nieuwe afspraak maken. De eerst volgende mogelijkheid is 3e week december". Volgens mij heb ik heel duidelijk uitgelegd, raar dat jullie dan niet verder kijken. "Ons advies is er om er een filmpje van te maken en dan een nieuwe afspraak te maken." |:(

Ze waren wel op tijd klaar, auto stond daar in de lader, net zo lang gewacht totdat tie 100% was ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Na de zware regenbuien ligt er altijd een plasje water op de batterij-indicator sticker naast de laadpoort. Als ik een beetje water wegpoets dan loopt het wel leeg. Meer mensen last van?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
ReseT schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:46:
Na de zware regenbuien ligt er altijd een plasje water op de batterij-indicator sticker naast de laadpoort. Als ik een beetje water wegpoets dan loopt het wel leeg. Meer mensen last van?
Moet je even het 'afvoer' gaatje schoonmaken of even doorprikken. Kan zijn dat er over de tijd wat rommel in is blijven hangen en daardoor het gat is dichtgeslibt

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
illie1 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Nee, ze zouden de hardware vervangen..Dat hebben ze niet gedaan en ze wijzen weer naar de SW. Ik ga denk eens wat meer druk zetten rechtstreeks bij VW.
Door die constante standby's en zelfs reboots van het hele systeem is de interne navigatie, maar ook carplay, natuurlijk compleet onbruikbaar. Bizar dat ze aankomen met een software-update die nog moet worden uitgebracht. Hoe lang gaat dat dan duren volgens hen? Als dat de voorgestelde oplossing gaat zijn in mijn geval wordt het een ingebrekestelling ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
DonJunior schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Bij mij verbind Android Auto zelfs als ik NIET in de auto zit.. hoe snel wil je het hebben :+

Die anticipeert gewoon dat ik nu, terwijl ik thuis op het toilet zit, graag AA in de auto wil luisteren :o
Dus je auto is van het slot en 'op contact' gezet door iemand. Heb je dat graag, zo op de oprit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
pa2ra schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

Dus je auto is van het slot en 'op contact' gezet door iemand. Heb je dat graag, zo op de oprit?
Je maakt een grapje hoop ik..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Jelmer schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:47:
Gister een proefrit gemaakt in een id4 gtx. Wat een power zeg! ACC werkt icm TA geweldig. Zelfs integratie met CarPlay en Apple kaarten: de instructie wordt ook op het instrumentenpaneel en in de HUD getoond (afstand tot volgende afslag/rotonde en richting). ACC remt vervolgens automatisch af. Was bij de eerste bocht toch best spannend.

Leuke extra tov van mijn Ateca van 2018 is dat de voor- en achter camera’s de meesturende functie hebben voor de uiterste hoeken.

Kogel is in elk geval thuis door de kerk. Wordt een Id4 pro business advantage, assistance plus, style, design, 20” hamar, uni grijs met zwart dak en trekhaak.

In de Ateca valt acc ook soms uit met stevige regen en een goede sneeuw bui. Vaak helpt het om na een paar minuten acc even uit te zetten en weer in te schakelen.
Weet je zeker dat die uitvoering hetzelfde kan als wat jij in de GTX hebt gezien? Ik denk het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Cloclo100 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

klopt, maar dan gaat hij toch 30 minuten klimatiseren en komen al die andere praktijkvoorbeelden/problemen die ik opsomde .. ?
Nee, hij gaat dan klimatiseren als je instapt (en als je de optie eronder ook aanzet, ontwasemt hij ook, en de stuur en stoelverwarming gaan ook aan obv de buitentemperatuur). Als je uitstapt, stopt dat klimatiseren direct. Daarom zei ik: als hij bij jou blijft doorloeien, dan even naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
KrlGl schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:15:
[...]

Kom je vaak in Duitsland (bijvoorbeeld), dan zijn all-seasons geen goed idee: bij een ongeluk zal de politie altijd kijken of jij winterbanden hebt en zit je snel in het beklaagdenbankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:43
pa2ra schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

Nee, hij gaat dan klimatiseren als je instapt (en als je de optie eronder ook aanzet, ontwasemt hij ook, en de stuur en stoelverwarming gaan ook aan obv de buitentemperatuur). Als je uitstapt, stopt dat klimatiseren direct. Daarom zei ik: als hij bij jou blijft doorloeien, dan even naar de garage.
Het is niet meer onder de 10 graden geweest, dus ik kom er asap op terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
pa2ra schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

Kom je vaak in Duitsland (bijvoorbeeld), dan zijn all-seasons geen goed idee: bij een ongeluk zal de politie altijd kijken of jij winterbanden hebt en zit je snel in het beklaagdenbankje.
Nee - zo zwart wit is het niet!

Zolang de all-season banden een "sneeuwvloksymbool" (3pmsf-symbool) hebben dan zijn ze gewoon geaccepteerd als "winterband" in Duitsland en loop je dus geen enkel aanvullend risico met betrekking tot aansprakelijkheid.

En tbh - het is wel verstandig om er even op te letten, maar alle enigszins kwalitatieve all-season-banden hebben tegenwoordig dit symbool.

Met de steeds zachtere / kortere winters geef ik ook voorkeur aan all-season ipv losse zomer en winterbanden. Ik weet dat ik met een compromis rondrijd (alhoewel - zijn all seasons niet de perfecte band voor de lente en de herfst? 🤔), maar het aantal echte winterse dagen (met winterse neerslag) wordt steeds minder, dus ook het aantal dagen dat een echte winterband nuttig is... En die dagen kan ik dan ook gewoon thuis werken mocht dat echt nodig of handig zijn.

Edit:
Daarbij komt dat met de voortschrijdende techniek de all seasons ook steeds beter worden en de nadelen van een paar jaar terug ook steeds minder of zelfs opgelost worden.

De potentieel extra kosten aan brandstof e.d. "verdien" ik makkelijk terug doordat ik niet 2x per jaar naar de garage moet om de banden te wisselen. (het alternatief: extra set velgen en zelf wisselen komt ook met z'n eigen extra kosten die ik niet "terug verdien").

[ Voor 16% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 20-10-2023 13:13 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Nu online
pa2ra schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

Weet je zeker dat die uitvoering hetzelfde kan als wat jij in de GTX hebt gezien? Ik denk het namelijk niet.
De HUD zit er straks niet in, dat klopt. Wat denk je dat er niet in zit dan? Naar mijn idee komen de meeste zaken vanuit het Assistance Plus pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
DonJunior schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Je maakt een grapje hoop ik..
Nee. Jij schrijft dat je telefoon draadloos met het entertainmentsysteem van de auto verbindt. Daarvoor moet de auto wel aan staan ('op contact' zouden we in het ICE tijdperk zeggen).

Of heb je het wat verkeerd omschreven en trek ik daarom de verkeerde conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Cloclo100 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:46:
[...]

Het is niet meer onder de 10 graden geweest, dus ik kom er asap op terug :)
Dat klimatiseren werkt altijd wel, maar inderdaad - ontwasemen, stuurverwarming en stoelverwarming werkt volgens mij inderdaad pas vanaf bepaalde temperaturen.

Keep us posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Maestro.mosjuh schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Nee - zo zwart wit is het niet!

Zolang de all-season banden een "sneeuwvloksymbool" (3pmsf-symbool) hebben dan zijn ze gewoon geaccepteerd als "winterband" in Duitsland en loop je dus geen enkel aanvullend risico met betrekking tot aansprakelijkheid.

En tbh - het is wel verstandig om er even op te letten, maar alle enigszins kwalitatieve all-season-banden hebben tegenwoordig dit symbool.

Met de steeds zachtere / kortere winters geef ik ook voorkeur aan all-season ipv losse zomer en winterbanden. Ik weet dat ik met een compromis rondrijd (alhoewel - zijn all seasons niet de perfecte band voor de lente en de herfst? 🤔), maar het aantal echte winterse dagen (met winterse neerslag) wordt steeds minder, dus ook het aantal dagen dat een echte winterband nuttig is... En die dagen kan ik dan ook gewoon thuis werken mocht dat echt nodig of handig zijn.

Edit:
Daarbij komt dat met de voortschrijdende techniek de all seasons ook steeds beter worden en de nadelen van een paar jaar terug ook steeds minder of zelfs opgelost worden.

De potentieel extra kosten aan brandstof e.d. "verdien" ik makkelijk terug doordat ik niet 2x per jaar naar de garage moet om de banden te wisselen. (het alternatief: extra set velgen en zelf wisselen komt ook met z'n eigen extra kosten die ik niet "terug verdien").
Helemaal eens. Ik had in het verleden 'all weather banden' of 'all seasons banden' en die hadden dat symbooltje niet. Dat had dan een probleem kunnen zijn in het buitenland. Dus de OP moet even checken of die banden van hem dat symbooltje wel hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
Jelmer schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

De HUD zit er straks niet in, dat klopt. Wat denk je dat er niet in zit dan? Naar mijn idee komen de meeste zaken vanuit het Assistance Plus pakket.
Dat bedoelde ik, die HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
pa2ra schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

Nee. Jij schrijft dat je telefoon draadloos met het entertainmentsysteem van de auto verbindt. Daarvoor moet de auto wel aan staan ('op contact' zouden we in het ICE tijdperk zeggen).

Of heb je het wat verkeerd omschreven en trek ik daarom de verkeerde conclusie?
Ik heb niets verkeerd omschreven, jij trekt wel een verkeerde conclusie: ;)

Maar het is alweer enige tijd geleden, dus ik vergeef het je: DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Overigens een tip voor de volgende keer, controleer ook de smileys rondom een geschreven tekst, die kunnen nogal eens een hint geven.
DonJunior schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:00:
[...]
Bij mij verbind Android Auto zelfs als ik NIET in de auto zit.. hoe snel wil je het hebben :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallieboe
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb na 3 dagen (!) wachten ook mijn ID.4 1st Max terug van de dealer na upgrade naar 3.2. Tot zover nog niets vreemds kunnen ontdekken behalve dat de IOS app zegt dat ik op dit moment geen contract heb voor mobiele onlinediensten. Het zal vast al eerder gevraagd zijn maar kon niet direct vinden op dit forum. Iemand een idee wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Wallieboe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:35:
Ik heb na 3 dagen (!) wachten ook mijn ID.4 1st Max terug van de dealer na upgrade naar 3.2. Tot zover nog niets vreemds kunnen ontdekken behalve dat de IOS app zegt dat ik op dit moment geen contract heb voor mobiele onlinediensten. Het zal vast al eerder gevraagd zijn maar kon niet direct vinden op dit forum. Iemand een idee wat het probleem is?
heb je al een hoofdgebruiker aangemaakt in de auto, en alle apps in de shop gedownload en geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 13:48
pa2ra schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

Heb hier de 18"Michelin Crossclimate (SUV banden vanwege het gewicht) onder de ID3 en dat is daar geen enkel probleem.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
DonJunior schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:24:
[...]

Maar het is alweer enige tijd geleden, dus ik vergeef het je: DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Overigens een tip voor de volgende keer, controleer ook de smileys rondom een geschreven tekst, die kunnen nogal eens een hint geven.

[...]
Die smiley die jij plaatste: :+ waar staat dat voor? Ik denk dat er heel slecht gecommuniceerd wordt door smileys te gebruiken. Want iedereen heeft zo zijn interpretatie van smileys }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
DonJunior schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:24:
[...]

[...]
Ik lees het. Maar dan nog: het probleem is dus dat je auto kennelijk 'aan' staat. En dat is het probleem, lijkt me. Want je telefoon maakt geen verbinding met je auto als die 'uit' staat (er is dan immers geen systeem om verbinding mee te maken). Dus de vraag is: waarom staat je auto aan?

Merk je bijv. ook dat je ID.3 leegloopt, als hij stil staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Wallieboe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:35:
Had ik in het begin ook. Even een mail naar de supportdesk van Volkswagen gestuurd en het probleem was met een dag opgelost. weconnect-support@volkswagen.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
BazerK schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:12:
[...]

Heb hier de 18"Michelin Crossclimate (SUV banden vanwege het gewicht) onder de ID3 en dat is daar geen enkel probleem.
Zegt me niks. Ik weet namelijk niet of jij al eens met de politie in aanraking bent gekomen. Want dan wordt het mogelijk wel een probleem. De band ken ik niet. Staat daar dat winterbandensymbool op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
pa2ra schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Dat klimatiseren werkt altijd wel, maar inderdaad - ontwasemen, stuurverwarming en stoelverwarming werkt volgens mij inderdaad pas vanaf bepaalde temperaturen.

Keep us posted.
Tis niet te hopen. Bij deze temperaturen vind ik stoelverwarming (ivm rugklachten) best lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
pa2ra schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

Ik lees het. Maar dan nog: het probleem is dus dat je auto kennelijk 'aan' staat. En dat is het probleem, lijkt me. Want je telefoon maakt geen verbinding met je auto als die 'uit' staat (er is dan immers geen systeem om verbinding mee te maken). Dus de vraag is: waarom staat je auto aan?

Als ik even voor @DonJunior mag reageren, gezien ik dezelfde issues heb. Aan de hand van wat ik merk kom ik tot de conclusie dat het infotainment op mogelijk willekeurige momenten reboot, ook als de auto in “sluimer” modus staat. En telkens als het infotainment opnieuw start, probeert de auto weer verbinding te maken met al eerder verbonden mobiele telefoons. Het is dan alsof de auto zich realiseert dat de infotainment niet aan moet staan en de boel zelf weer afsluit, want als je niets doet stopt de verbinding ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Simply1337 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:37:
[...]

kan met obd11, weet nu even niet hoe, maar is mogelijk

als je niet wilt coderen:
voordat je opstaat, riem gordel even achter je om vastklikken. nu heb je 30 minuten voordat het uit zichzelf uitschakeld :+

edit:
Even mn setje weer gepakt

Stoelsensor uitschakelen
Gateway [19]
-Adaption
--Occupant detection
---DriverSBE_Out: True -> False

nu moet je met knop auto in/uitschakelen

30 min verlengen:
Zelfde plek als bovenstaande
-TimeOut ComfortReadyStatus : 1800s[30 min] -> 3600s [1h]

^eigenlijk kun je je kampeerstand hiermee inschakelen... als je tijd extreem lang zet [geen idee tot welke waarde het accepteert]
vandaag toch even nog gedaan. scheelt een hoop.

radio blijft nu ook "gewoon" aan als je even gaat verzitten of nog je telfoon uit je achterzak moet pakken als je instapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
Devke schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

Tis niet te hopen. Bij deze temperaturen vind ik stoelverwarming (ivm rugklachten) best lekker.
Haha, klopt. Je kunt het natuurlijk altijd handmatig aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Devke schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

ik dacht dat onder de 12 graden de stoel en stuur verwarming aangaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
sl1000 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:59:
[...]

Lees al hierboven dat het handmatig kan. Heel prettig haha.

We zijn aan het aftellen tot we onze id.4 kunnen ophalen. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
sl1000 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:59:
[...]

Ik vind het wel jammer dat je niet kan ''direct klimatiseren'' zonder stuur en stoelverwarming.
Bij 10 graden hoef ik geen stuurverwarming en eigenlijk ook geen stoelverwarming.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Jim423 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:13:
[...]

Ik vind het wel jammer dat je niet kan ''direct klimatiseren'' zonder stuur en stoelverwarming.
Bij 10 graden hoef ik geen stuurverwarming en eigenlijk ook geen stoelverwarming.
VAG is het daar dus niet mee eens en VAG weet het beter hoe jij je auto wilt gebruiken dus je kan maar beter je mening bijstellen anders komt hans potsch je halen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 20-10-2023 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
pa2ra schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

Het is een bug, een probleem met de auto.
Ter verduidelijking:
De auto gaat VANZELF aan. Ik doe de auto uit, op slot, sleutel in het metalen trommeltje en vervolgens, later op de avond gaat het mediasysteem vanzelf aan en verbind mijn telefoon volautomatisch met Android Auto. (omdat de auto dus wel in de buurt staat, oprit, van de woonkamer)

Dus NEE ik laat niet zelf de auto aan en ik vind het ook niet prettig nee. Daarom gaat deze dus naar de garage.

En de smiley, die niet alleen ik maar werkelijk iedereen op het forum gebruikt, is om aan te tonen dat het een grap is (je weet wel, een clown).
Ook zonder smiley had je toch wel kunnen begrijpen dat ik niet de auto heel de dag aan laat staan op de oprit.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:44

MLLL

Palm Treo 650

DonJunior schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Ter verduidelijking:
De auto gaat VANZELF aan. Ik doe de auto uit, op slot, sleutel in het metalen trommeltje en vervolgens, later op de avond gaat het mediasysteem vanzelf aan en verbind mijn telefoon volautomatisch met Android Auto. (omdat de auto dus wel in de buurt staat, oprit, van de woonkamer)

Dus NEE ik laat niet zelf de auto aan en ik vind het ook niet prettig nee. Daarom gaat deze dus naar de garage.

En de smiley, die niet alleen ik maar werkelijk iedereen op het forum gebruikt, is om aan te tonen dat het een grap is (je weet wel, een clown).
Ook zonder smiley had je toch wel kunnen begrijpen dat ik niet de auto heel de dag aan laat staan op de oprit.
Zet hem 3km van je huis af en je bent ook van het probleem af,scheelt je weer een garagebezoekje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:53
DonJunior schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:54:
[...]

Moet je even het 'afvoer' gaatje schoonmaken of even doorprikken. Kan zijn dat er over de tijd wat rommel in is blijven hangen en daardoor het gat is dichtgeslibt
Bedoel je het gaatje waar bij mijn ID.3 het palletje van het rubberen koordje in was gestoken (in de fabriek, gok ik)? :| :F

Gespot dankzij jouw post, en even spieken bij de ID.3 die naast me stond te laden. Gaatje voor dat palletje zit gewoon in de arm van de laadklep.

NB aan allen dat aan de binnenkant van de laadklep ook een hangertje voor het CCS2 kapje zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
DonJunior schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Ter verduidelijking:

Das niet fijn. Hij gaat hopelijk niet van het slot dan ook nog eens?

[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 20-10-2023 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Devke schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:11:
[...]

Das niet fijn. Hij gaat hopelijk niet van het slot dan ook nog eens?
Nee gelukkig niet, is ook alleen het media gedeelte dat random opstart.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Jim423 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:13:
[...]

kun je uitschakelen. In het klima-menu zit rechts boven in een sterretje. daaronder kun je temperatuur-geschakelde verwarming van de stoelen en stuur uit- of inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
flippy schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:14:
[...]

VAG is het daar dus niet mee eens en VAG weet het beter hoe jij je auto wilt gebruiken dus je kan maar beter je mening bijstellen anders komt hans potsch je halen. :+
of je leest de handleiding |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

sl1000 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

of je leest de handleiding |:(
die krijg je er niet meer bij... 8)7

en dan nog: de airco heeft (teminste in mijn buzz) een compleet eigen leven. kan hem rustig zetten op 23 (of 20 met de airco uit en alleen raam en voeten uitblaas en even niet opletten voor een paar minuten of de volgende reis staat hij doodleuk op auto 22 met airco aan dus een handleiding of instellingen doen bar weinig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
flippy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

die krijg je er niet meer bij... 8)7

en dan nog: de airco heeft (teminste in mijn buzz) een compleet eigen leven. kan hem rustig zetten op 23 (of 20 met de airco uit en alleen raam en voeten uitblaas en even niet opletten voor een paar minuten of de volgende reis staat hij doodleuk op auto 22 met airco aan dus een handleiding of instellingen doen bar weinig dan.
Hoe staat deze instelling in jouw volkswagen app? (op je telefoon):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWQhavusGiyH1BrsIeXZHE8uspY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zELp2ocacc6jF4EzkeSNwlTA.jpg?f=user_large

(hmm beetje lelijk geknipt, maar 't is wel te snappen zo)
Deze optie moet eigenlijk altijd uit staan voor normale gebruikers

[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 21-10-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

sl1000 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Hoe staat deze instelling in jouw volkswagen app? (op je telefoon):

[Afbeelding]

(hmm beetje lelijk geknipt, maar 't is wel te snappen zo)
Deze optie moet eigenlijk altijd uit staan voor normale gebruikers
dat staat ook allemaal uit. :-(

hij vind na 1 minuttje rijden ook vaak spontaan "nieuwe instellingen" die hij wilt toepassen en je kan op annuleren drukken tot je een ons weegt maar hij blijft zeuren tot je op ja drukt en dan verandert er ook direct weer vanalles. niks doen met die melding heeft ook geen zin want dant accepteer je het kennelijk ook.

[ Voor 21% gewijzigd door flippy op 21-10-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
sl1000 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

kun je uitschakelen. In het klima-menu zit rechts boven in een sterretje. daaronder kun je temperatuur-geschakelde verwarming van de stoelen en stuur uit- of inschakelen.
Staan beide uit.
Stoelverwarming gaat dan ook nooit aan. Echter de stuurverwarming blijft aanspringen soms op 1 soms op 2 bolletjes als je instapt na de vertrektijd binnen 30 min. Ik heb nu ruitontdooien in de App uitgezet, hopelijk is dat de oplossing.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Welke app gebruiken jullie voor de besturing van jullie ID? Werkt dit een beetje? Gratis app of moet je maandelijks betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Devke schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:45:
Welke app gebruiken jullie voor de besturing van jullie ID? Werkt dit een beetje? Gratis app of moet je maandelijks betalen?
Wat bedoel je ik begrijp je vraag niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:42:
[...]

Wat bedoel je ik begrijp je vraag niet?
Ik zie allerlei screens voorbij komen uit apps mbt de ID3 4 5 etc. Klimatisering wordt o.a besproken hier. Dus ik vroeg me af welke app(s) dit is/zijn en of dit betaalde apps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
@Devke
Dat is de standaarden Volkswagen app, voorheen We Connect ID. Dat had je dealer je moeten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
ikweethetbeter schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:38:
@Devke
Dat is de standaarden Volkswagen app, voorheen We Connect ID. Dat had je dealer je moeten vertellen.
Ik heb de auto nog niet geleverd gekregen. Ga dr vanuit dat dit bij aflevering komt dan nog. Ben graag goed voorbereid haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
GPS signaal/navigatie van mijn 1st plus is sinds deze week weer volledig de weg kwijt. Steeds enkele kilometers naast de werkelijke locatie. Gevolg is steeds meldingen over bocht vooruit, verkeerde max snelheid en dus een niet werkende navigatie.

Vorig jaar heb ik ook een periode gehad met deze problemen maar dat was spontaan weer opgelost. Afgelopen zomer nooit een probleem gezien.

Aangezien mijn garantie voorbij is en het geen leaseauto is weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Irritant is het wel.

De vorige keer gooide de dealer het op software maar ik heb inmiddels 3.2 en heb het probleem dus nu weer.

[ Voor 9% gewijzigd door RaymondD op 21-10-2023 19:22 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
RaymondD schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:21:
GPS signaal/navigatie van mijn 1st plus is sinds deze week weer volledig de weg kwijt. Steeds enkele kilometers naast de werkelijke locatie. Gevolg is steeds meldingen over bocht vooruit, verkeerde max snelheid en dus een niet werkende navigatie.

Vorig jaar heb ik ook een periode gehad met deze problemen maar dat was spontaan weer opgelost. Afgelopen zomer nooit een probleem gezien.

Aangezien mijn garantie voorbij is en het geen leaseauto is weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Irritant is het wel.

De vorige keer gooide de dealer het op software maar ik heb inmiddels 3.2 en heb het probleem dus nu weer.
Vlgs mij kun je het altijd gooien op ondeugelijk product. Google er eens op wat je rechten daarin zijn of voorwaardes. Je mag namelijk van een product verwachten dat het doet waarvoor het bedoeld is. Je zou ook eens naar garanties kunnen kijken want ik heb al eens iets gelezen over 5 jaar europese garanties op producten. Rechten die je daar hebt. Precieze weet ik er niet meer van. Dit is me blijven hangen. Hopelijk heb je er iets aan.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 21-10-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Devke schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:12:
[...]

Vlgs mij kun je het altijd gooien op ondeugelijk product. Google er eens op wat je rechten daarin zijn of voorwaardes. Je mag namelijk van een product verwachten dat het doet waarvoor het bedoeld is. Je zou ook eens naar garanties kunnen kijken want ik heb al eens iets gelezen over 5 jaar europese garanties op producten. Rechten die je daar hebt. Precieze weet ik er niet meer van. Dit is me blijven hangen. Hopelijk heb je er iets aan.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
https://www.rijksoverheid...ten-bij-aankoop-in-europa

Ff snel wat gegoogled voor je. Niet alles gelezen maar wellicht staat er iets in voor je. Anders kun je altijd evt je rechtsbijstand bellen voor mogelijkheden te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Hebben jullie ook soms dat de volume niet te bedienen is? Hij blijft dan op telefoon staan en krijg het geluid dan niet harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
C6DL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:16:
Hebben jullie ook soms dat de volume niet te bedienen is? Hij blijft dan op telefoon staan en krijg het geluid dan niet harder
Klopt, even in het menu dan weer de radio selecteren en dan doet hij het weer.
Is een bug die al een tijdje aanwezig is en ook al gemeld bij VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
KrlGl schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:37:
[...]

Klopt, even in het menu dan weer de radio selecteren en dan doet hij het weer.
Is een bug die al een tijdje aanwezig is en ook al gemeld bij VW
Maar de radio staat dan juist geselecteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Zeker heb ik deze ook.
Tip, welke bij mij werkt, ongeacht de audiobron: als je dit hebt, zet het volume helemaal zacht totdat deze op stil gaat. Daarna kun je hem weer harder zetten en bedienen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
C6DL schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:12:
[...]

Maar de radio staat dan juist geselecteerd?
Dan begreep ik je verkeerd. Waar ik op doelde is dat wanneer je in de auto stapt terwijl je de vorige rit CarPlay aan had staan, het volume het niet meer doet totdat je de audiobron weer selecteert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dit gebeurt mij vooral nadat ik bijvoorbeeld ben gebeld of iemand op de videodeurbel heeft gedrukt thuis en ik een melding op mijn telefoon krijg.

Op de één of andere manier houdt die app dan op de achtergrond het audiokanaal bezet. Als ik dan alle apps op de telefoon sluit, werkt het in 75% van de gevallen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Voor mijn lease ben ik wat aan het rondneuzen voor een nieuwe auto. Omdat ik me er zelden (eens in de vijf jaar) in verdiep kom ik allemaal nieuwe dingen tegen, zoals de mogelijkheid van een warmtepomp waarmee het bereik van de auto niet (zo sterk) beïnvloed wordt door airco/verwarming gebruik. Ik lees hier in het topic wat posts terug met vooral negatieve ervaringen (airco werkt niet, vaak kapot, effect op range is klein, had ik het maar niet genomen etc.)

Zijn er misschien mensen die hun ervaringen met de warmtepomp willen toelichten of misschien juist positieve ervaring mee hebben?

Hamvraag eigenlijk: warmtepomp, wel of niet doen?

Edit: ik kijk momenteel naar de ID.5 / ID.4. pro business advantage. Volgens mij niet echt veel verschillen behalve het kontje.

[ Voor 9% gewijzigd door SirLenncelot op 22-10-2023 14:22 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Versmissen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb een ID.4. Ik gebruik thuis de optie 'Verminderde AC laadstroom' om mijn piektarief te beperken. Bij 'Direct laden' werkt dit prima, bij 'Laden op voorkeurtijden' laadt de auto echter steeds aan volle kracht. Heeft er nog iemand ervaring met dit probleem? Of is er iemand die kan bevestigen dat het wel werkt? Ik heb versie 3.5 van de software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

SirLenncelot schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:19:
Voor mijn lease ben ik wat aan het rondneuzen voor een nieuwe auto. Omdat ik me er zelden (eens in de vijf jaar) in verdiep kom ik allemaal nieuwe dingen tegen, zoals de mogelijkheid van een warmtepomp waarmee het bereik van de auto niet (zo sterk) beïnvloed wordt door airco/verwarming gebruik. Ik lees hier in het topic wat posts terug met vooral negatieve ervaringen (airco werkt niet, vaak kapot, effect op range is klein, had ik het maar niet genomen etc.)

Zijn er misschien mensen die hun ervaringen met de warmtepomp willen toelichten of misschien juist positieve ervaring mee hebben?

Edit: ik kijk momenteel naar de ID.5 / ID.4. pro business advantage. Volgens mij niet echt veel verschillen behalve het kontje.
Het bereik wat ik haal (met wp) is veelal lager dan forum genoten ZONDER warmtepomp. In andere landen heeft VW geld teruggegeven aangezien de pomp niet deed wat werd beloofd. Dus bij mijn eventuele volgende vw stast hij onderaan het lijstje met opties.

Dat het bereik lager is wil niet zeggen dat het door de wp komt, maar ik heb nog nergens gezien dat het echt resultaat oplevert bij vw.

Vanmorgen met 13 graden, 100 km/h op de snelweg 22kwh/100km

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:06
Jan Versmissen schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:24:
Ik heb een ID.4. Ik gebruik thuis de optie 'Verminderde AC laadstroom' om mijn piektarief te beperken. Bij 'Direct laden' werkt dit prima, bij 'Laden op voorkeurtijden' laadt de auto echter steeds aan volle kracht. Heeft er nog iemand ervaring met dit probleem? Of is er iemand die kan bevestigen dat het wel werkt? Ik heb versie 3.5 van de software.
Ik laad thuis ook met het laden op voorkeurstijden en verminderde laadstroom.
Dit gaat bij mij altijd goed, echter moet ik in het menu wel elke keer als ik op de oprit sta de keuze maken dat er geladen moet worden op voorkeurstijden.

In de Volkswagen-app heb ik dit ingesteld onder:
Vertrektijden -> Laden (hierbij een locatie aangemaakt) -> rechtsboven op de instellingen -> verminderde AC-stroom aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Versmissen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-11-2023
Bedankt voor het antwoord. Wel heel gek, ik doe exact hetzelfde, maar bij mij werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
SirLenncelot schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:19:

Mijn id 4 met warmtepomp wordt binnenkort geleverd. Weekje wachten nog. Van de dealer begreep ik iets meer actieradius maar dat de warmtepomp pas zn werk zou doen onder de 7 graden. Ga dr vanuit dat het zo is maar blijven autoverkopers. Bedoel dat niet negatief maar ben meer van eerst zien dan geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-09 23:46
Devke schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

Mijn id 4 met warmtepomp wordt binnenkort geleverd. Weekje wachten nog. Van de dealer begreep ik iets meer actieradius maar dat de warmtepomp pas zn werk zou doen onder de 7 graden. Ga dr vanuit dat het zo is maar blijven autoverkopers. Bedoel dat niet negatief maar ben meer van eerst zien dan geloven.
Werkt ook niet, is aangetoond in meerdere tests, zowel rijdend als stilstaand, het verbruik is hetzelfde of meer dan de PTC verwarmer. Volkswagen komt met de nieuwe ID4/5 en ID7 wel met een vernieuwde warmtepomp die wél goed zijn werk doet.

YouTube: VW ID.3 Winterprobleme im Check: Wärmepumpen-Fail, Verbrauch, Schnel...

[ Voor 16% gewijzigd door Autohillenga op 22-10-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Autohillenga schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:03:
[...]

Werkt ook niet, is aangetoond in meerdere tests, zowel rijdend als stilstaand, het verbruik is hetzelfde of meer dan de PTC verwarmer. Volkswagen komt met de nieuwe ID4/5 en ID7 wel met een vernieuwde warmtepomp die wél goed zijn werk doet.

YouTube: VW ID.3 Winterprobleme im Check: Wärmepumpen-Fail, Verbrauch, Schnel...
Dan wrijf ik dit de dealer wel onder zn neus. Ik heb geen nieuwe id4 gekocht. Het zat er als optie al op. Of ik dr wat mee ga winnen??? Ik zie dat het filmpje al zeker 2 jaar oud is. Zijn er daarna geen verbeterde versies gekomen?

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 22-10-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-09 23:46
Devke schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:48:
[...]

Dan wrijf ik dit de dealer wel onder zn neus. Ik heb geen nieuwe id4 gekocht. Het zat er als optie al op. Of ik dr wat mee ga winnen??? Ik zie dat het filmpje al zeker 2 jaar oud is. Zijn er daarna geen verbeterde versies gekomen?
Van eventuele verbeteringen heb ik geen kennis, wel andere berijders die hetzelfde verbruik en bereik als mij hebben in de winter met warmtepomp.

Feit is wel, dat de nieuwe generatie ID4/5/7 een compleet nieuw systeem is, en ook compacter en minder complex in elkaar zit.
Pagina: 1 ... 305 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.