Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 303 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:12
Ik vind het tijd voor het ontwazemen nog best meevallen. Misschien omdat mijn airco settings ook op comfort staat, maar ook bij Max is het helemaal snel klaar.. Ga er eens op letten.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
PB1983 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:06:
Ik vind het tijd voor het ontwazemen nog best meevallen. Misschien omdat mijn airco settings ook op comfort staat, maar ook bij Max is het helemaal snel klaar.. Ga er eens op letten.
In het verleden ging dat bij ook prima. Sinds de 3.2 update heb ik niet echt het idee dat de max knop heel veel doet.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
low_n_slow schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Ik kom uit een Renault Kadjar en rij sinds kort dus een ID.3. Echter vind ik het ontwazemen echt een verschrikking. Bij de Kadjar zette je gewoon de airco aan en je kon weer door je ramen kijken. Nu blijf ik zoeken naar de juist (en snelle) instelling die alles meteen ontwazemt.
Nu zag ik dat VW een abo aanbied voor extra airco instellingen. Is dat het waard? Sowieso koop ik dat niet af want het is een leaseauto :+

tl:dr, geen idee of het aan de nieuwe software ligt, maar ik ervaar dezelfde problematiek :/
Hoe zwaar moet je ontwasemen dan? Recentelijk toch niet veel hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
PB1983 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:06:
Hoe vochtig is je auto en welke software versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

low_n_slow schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:43:
[...]
Serieus? Wordt de airco dan ook gematigd? Mocht dat echt zo zijn dan hadden ze dat wel ergens mogen vermelden :o
Je kunt je eigen persoonlijke profiel maken.
Zet je alles op eco en de airco op comfort bijvoorbeeld.

Hier staat het sowieso altijd op comfort en nooit last van de airco. Voorruit verwarming hoeft eigenlijk nooit aan. Alleen als er nachtvorst is geweest en er ijs op het raam zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

pa2ra schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

Beter om Easy Access uit te schakelen! Je auto staat bij wijze zomaar op de oprit zonder dat hij op slot is omdat de sleutel een keer te dicht bij de auto is gekomen.
Als één van de deuren niet open is geweest, dan gaat de auto weer op slot na x tijd. Hooguit een minuut is dat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:52
low_n_slow schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

..

[...]
Serieus? Wordt de airco dan ook gematigd? Mocht dat echt zo zijn dan hadden ze dat wel ergens mogen vermelden :o
Mensen, handig he zo'n handleiding..?
Daar staat dit soort informatie gewoon vermeld.

Als je het profiel aanpast staat het ook vermeld 'climate controle: eco'.
Sommige dingen zijn ook echt in de categorie:
"wat had je dan verwacht" :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Net terug vanuit het buitenland (vliegtuig), en een tijdje (10 dagen) niet in de ID.4 gereden.

Auto opgehaald bij de garage (ivm met accu recall en software update naar 3.2).

Nu lijkt het wel of de B mode (waar ik altijd in rij) een stuk minder is. (Accu is niet vol)
Klopt dit, of is het meer een gevoels kwestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:49
N0EL schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:54:
Nu lijkt het wel of de B mode (waar ik altijd in rij) een stuk minder is.
Mijn ID.4 heeft in juli de 3.2 update gehad, en sindsdien is B, waar ik ook altijd in rijd, volgens mij een fractie minder "one pedal driving" geworden.

Dus ik denk dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:49
Vraagje: Kan de Id4 of Id5 al terugleveren aan het net? Ik weet dat er sws een wallbox nodig is dan maar zijn beide auto's er geschikt voor?

Ivm afbouw salderen en zonnepanelen kijk ik naar de optie om de auto te kunnen gebruiken als opslagplek van overtollige opwek. Om vervolgens het in de avond evt terug te leveren aan de woning.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Devke schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:29:
Vraagje: Kan de Id4 of Id5 al terugleveren aan het net? Ik weet dat er sws een wallbox nodig is dan maar zijn beide auto's er geschikt voor?

Ivm afbouw salderen en zonnepanelen kijk ik naar de optie om de auto te kunnen gebruiken als opslagplek van overtollige opwek. Om vervolgens het in de avond evt terug te leveren aan de woning.
Ja, dit kan al sinds software 3.0. En de wallbox ook al geruime tijd. Kost je alleen wel 10k, ex btw, ex installatie.

Te koop bij Venema.
Denk dat het wel goedkoper wordt in de toekomst als er meer vraag en aanbod is.

[ Voor 8% gewijzigd door Autohillenga op 07-10-2023 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Autohillenga schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:09:
[...]

Ja, dit kan al sinds software 3.0. En de wallbox ook al geruime tijd. Kost je alleen wel 10k, ex btw, ex installatie.

Te koop bij Venema.
Top dat dit al kan. Salderen afschaf duurt nog ff dus heb de tijd haha.

Laden alle Id4 en id 5 met 11 kw? Ik dacht dat dit 22 kw was kan het alleen ff niet vinden 🙈

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Devke schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:26:
[...]

Top dat dit al kan. Salderen afschaf duurt nog ff dus heb de tijd haha.

Laden alle Id4 en id 5 met 11 kw? Ik dacht dat dit 22 kw was kan het alleen ff niet vinden 🙈
Ze kunnen max 11 kW laden (3x16A), of max 7,4 kw op 1 fase (32A)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Te koop bij Venema.
3.2 dacht ik.. en er zit een limiet aan, zo uit m.n hoofd max 4000kWh terugleveren gedurende de levensduur van de wagen

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:45:
Vandaag mijn ID.4 opgehaald na de 3.2 update zie ik opeens deze optie in het laad menu 😱 Meer mensen deze optie (alle obd11 aanpassingen zijn wel verloren gegaan)?

Vervangend vervoer stond netjes klaar omdat het een terugroepactie was.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
dit zijn de spelregels 😊

4.000 uur of 10.000 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
ElCasa schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:46:
[...]

Ik ga het volgende week ondervinden. Mijn ID.4 Pro Business van 66k in april 2023 wordt dan afgeleverd. Ben benieuwd of er inderdaad 7k af gaat, want dat is de prijs nu......
Zojuist is het kenteken en de catalogus waarde bekend, dit is gewoon 65k en dus de oude prijs helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 10:14
DonJunior schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:01:
Vanochtend de ID.3 naar de garage gebracht voor alle spook-zaken in mijn auto:
- Automatische temperatuur verhoging
- Automatische radio wisseling
- Bootloop mediascherm.
Ik loop net iets achter je aan. Gisteren begon de bootloop bij mij ook. Ik word maandag teruggebeld door de dealer. Voor mij is het ook het probleem van de LM, maar toch jammer.

Ik vind het nog steeds een bijzonder fijn rijdende auto, maar de kwaliteit is echt niet wat ik had verwacht van Volkswagen. Maar misschien lag de lat te hoog (kom van een Mazda 6).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[...]

Te koop bij Venema.
Prijzen zijn gezakt het afgelopen jaar. Vorig jaar gekeken en zag ik 8k als laagste prijs.

De Wallbox Quasar staat nu op bol.com voor 4500,-

En 3276 euro op een andere website.

Goed om te zien dat het betaalbaar begint te worden. Allemaal de auto opladen met laadpas van het werk en dan thuis aan de stekker hangen _O-

[ Voor 15% gewijzigd door AndereKoekoek op 08-10-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
AndereKoekoek schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:31:

Goed om te zien dat het betaalbaar begint te worden. Allema de auto opladen metaadpas van het werk en dan thuis aan de stekker hangen _O-
Heb ik me ook afgevraagd (niet dat ik het zou doen voor alle duidelijkheid), maar daar vinden ze wel iets op. Al was het maar een eenvoudige verbruikscheck, wat ze vroeger ook deden met benzine tankpassen. Te veel liter voor een bepaald aantal km zal wel een waarschuwing opleveren voor de fleet manager.

En met EV is dat ook goed mogelijk. Je sluit er niet alle misbruik mee uit. En vooral, je kan met een miezerige 3kWh wellicht wel een hele avond een (zuinig, klein) huis gebruiken (zonder grote verbruikers zoals wasmachine of zo, verlichting, tv...), en dat is amper 15km rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35

JT

VETAK y0

Wat zijn de praktijk laadsnelheden voor de 52kwh aan een snellader die genoeg peut levert om de maximale snelheid te halen? Ik ben voor een keuze voor een voertuig op zoek naar vooral de laadsnelheid in kilometers per uur en iets tot 80%, bijvoorbeeld vanaf 5 of 20 procent. En heeft een ID4 nu eigenlijk pre heating? Ik kon het zo snel niet vinden. Ik heb een aantal auto's op het lijstje waarvan de Ioniq 5 voor ons het hoogst haalbare is binnen ons budget. Uit Duitsland is een 77kwh ID4 niet veel goedkoper en dan pak ik liever een Ioniq 5. Maar een 52kwh ID4 is echt een pak goedkoper dus dat is een alternatief als we besluiten dat we wel iets willen inleveren om een bak geld over te houden. Met als leuke extra V2G, interessant zodra die laders wat betaalbaarder zijn vanwege mijn overcapaciteit aan zonnepanelen.

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 08-10-2023 12:23 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

JT schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:18:
Wat zijn de praktijk laadsnelheden voor de 52kwh aan een snellader die genoeg peut levert om de maximale snelheid te halen? Ik ben voor een keuze voor een voertuig op zoek naar vooral de laadsnelheid in kilometers per uur en iets tot 80%, bijvoorbeeld vanaf 5 of 20 procent. En heeft een ID4 nu eigenlijk pre heating? Ik kon het zo snel niet vinden. Ik heb een aantal auto's op het lijstje waarvan de Ioniq 5 voor ons het hoogst haalbare is binnen ons budget. Uit Duitsland is een 77kwh ID4 niet veel goedkoper en dan pak ik liever een Ioniq 5. Maar een 52kwh ID4 is echt een pak goedkoper dus dat is een alternatief als we besluiten dat we wel iets willen inleveren om een bak geld over te houden. Met als leuke extra V2G, interessant zodra die laders wat betaalbaarder zijn vanwege mijn overcapaciteit aan zonnepanelen.
als het gaat om zo snel mogelijk veel km maken kan je beste naar de 1000km testen kijken. hier heb je de exel van teslabjorn ervan:
https://docs.google.com/s...37kwgjE/edit#gid=15442336

https://www.youtube.com/@bjornnyland

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:29
Ik moet morgen mijn Id.4 first edition voor een grote beurt naar de garage brengen. Volgens mij ga ik (eindelijk) van 2.4 naar iets in de 3.x software en ze hebben verzocht hem met ongeveer 20% SoC te brengen. Is dat om de hoogvoltage accu te controleren? Ik zie met de zoekfunctie dat @DonJunior daar een recall op had maar hebben alle auto's bouwjaar 2020 dat?
Nog zaken waar ik op moet letten?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

wheli schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:02:
Ik moet morgen mijn Id.4 first edition voor een grote beurt naar de garage brengen. Volgens mij ga ik (eindelijk) van 2.4 naar iets in de 3.x software en ze hebben verzocht hem met ongeveer 20% SoC te brengen. Is dat om de hoogvoltage accu te controleren? Ik zie met de zoekfunctie dat @DonJunior daar een recall op had maar hebben alle auto's bouwjaar 2020 dat?
Dat is zo te horen idd voor de hoogvoltaccucheck. Verder neem ik aan dat ze je banden gaan vervangen als je nog Goodyear zomerbanden hebt.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
wheli schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:02:
Iedereen heeft de Hoogvoltage recall gehad. Ook nieuwere versies dan de 2020 jaargang.
Ze controleren dan het accupakket op onzuiverheden (defecte cellen) en dienen deze (deels) te vervangen indien nodig.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35

Tarin

Just plain weird.

Ik werd gisteren bij de laadpaal aangesproken door de eigenaar van de id.4 1st die naast onze pro performance (jan 2023 geleverd) stond. We hadden op papier hetzelfde accupakket (77kWh) maar hij was verrast over de efficiënte laadcurve (max ~135kW, tot voorbij de 70% nog >100kW). Daarvoor hoef ik op zich niet veel te doen - gisteren kwamen we toevallig na 150km met 7% aan bij de laadpaal, maar als het niet heel koud is doet hij al snel 120kW.
Andere rijders geven aan onder optimale omstandigheden tot 180kW te kunnen laden, maar dan houdt de auto dat minder lang vol.
Wat ik hiermee zeggen wil is, het is lastig op basis van de kale specs de verwachte laadsnelheid in te schatten. Gisteren belandden we overigens bij een dure ionity-paal, maar ik had ook getekend voor een kwartiertje bij een 50kW-paal om de rest 50km verderop tijdens het shoppen vlak bij huis te doen, maar de eerste locatie was in onderhoud en de tweede leverde niet meer dan 20kW (waarbij de ene paal niet verder kwam dan 11kW). Dus je kunt altijd nog pech hebben ;).
DonJunior schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Iedereen heeft de Hoogvoltage recall gehad. Ook nieuwere versies dan de 2020 jaargang.
Ze controleren dan het accupakket op onzuiverheden (defecte cellen) en dienen deze (deels) te vervangen indien nodig.
Wij niet. Ik zie wel net iets open staan met als omschrijving „S-Outer door handles“; eens kijken of de garage dat wil combineren met de winterbandenwissel ofzo. Ben benieuwd wat precies het probleem is; ik vind dat de bestuurdersdeurgreep soms raar kraakt bij het open doen, wellicht heeft het daarmee te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Tarin op 08-10-2023 14:17 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

flippy schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:40:
[...]

als het gaat om zo snel mogelijk veel km maken kan je beste naar de 1000km testen kijken. hier heb je de exel van teslabjorn ervan:
https://docs.google.com/s...37kwgjE/edit#gid=15442336

https://www.youtube.com/@bjornnyland
Helaas is het ook daar de 77kwh.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:06
Heb de S-Pin weer ingeschakeld nadat ik die een tijd uit had staan. Nu valt het me op dat het personaliseren weer begint terwijl ik wel constant 4G heb, dat was daarvoor niet elke keer het geval (soms had ik helemaal geen verbinding).

Maar krijg dus die vervelende melding elke keer weer, ondanks dat personalisering uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
pa2ra schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:09:
[...]

'Bij instappen' zeg jij, dus dat is dat de auto daarop moet reageren... ik heb het op anticiperen. Dat kan de auto niet.
Wtf kerel? Dat is gewoon iets standaard wat al jaren op auto's zit, id4 design failure. Hoe ge u ook in hoeken probeert draaien of keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Cloclo100 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

Wtf kerel? Dat is gewoon iets standaard wat al jaren op auto's zit, id4 design failure. Hoe ge u ook in hoeken probeert draaien of keren.
Zucht. U weet kennelijk het verschil tussen anticiperen en reageren niet. Dan heeft ons gesprek weinig zin. Fijne dag verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
Met preheating bedoel je waarschijnlijk preconditioning, voordat iedereen hier weer over klimatisering begint :)

Preconditioning van de batterij zit NIET op de ID.4.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Cloclo100 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

Nee sorry. Dat de auto reageert op instappen en daarop de spiegels ontdooit. Dat bestaat al even. Dat de auto moet anticiperen (lees: vooraf weten wanneer jij auto gaat rijden) dat kan alleen via de app ingesteld worden met behulp van tijden.
Dat is niet iets wat al jaren op andere auto's bestaat en dus geen ID.4 design failure. :X

Het verschil zit hem in het 'reageren' en 'anticiperen' .. dat is wat @pa2ra netjes probeert te zeggen, dus zo'n toon aan slaan lijkt me niet uberhaupt niet nodig.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Wellicht kan ik het niet vinden op diverse fora.... tijd voor een nieuwe leesbril haha

De meeste auto's laden met 11 kw? Ik dacht dat 22 al een beetje de standaard werd/was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Devke schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:40:
Wellicht kan ik het niet vinden op diverse fora.... tijd voor een nieuwe leesbril haha

De meeste auto's laden met 11 kw? Ik dacht dat 22 al een beetje de standaard werd/was?
Valt wel mee. Thuis is de meerwaarde beperkt want met 3x25a hem je maximaal 17,5kw voor alles inclusief laden. Misschien voor palen in wijken ofzo maar ik heb geen idee hoe gangbaar 22kw daar is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:33
Als ik nu nog een keer zou mogen kiezen (en ik had de keuze toen niet want de ID.3 First was er toen alleen met 58kWh), zou ik altijd voor een long range versie van een auto kiezen. Een ID4 verbruikt meer dan een ID3, ik zou een ID4 nooit met 52 kWh nemen. Heeft te maken met: 1) vaak nog wat % in je accu willen hebben bij aankomst op vreemde locatie, 2) meer of minder met 'range' bezig hoeven zijn (scheelt enorm in comfort), 3) zomer/winter-verschil in range, en 4) lichte degradatie, je range wordt eerder minder dan meer met verloop van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

juanpabloo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:24:
[...]

Als ik nu nog een keer zou mogen kiezen (en ik had de keuze toen niet want de ID.3 First was er toen alleen met 58kWh), zou ik altijd voor een long range versie van een auto kiezen. Een ID4 verbruikt meer dan een ID3, ik zou een ID4 nooit met 52 kWh nemen. Heeft te maken met: 1) vaak nog wat % in je accu willen hebben bij aankomst op vreemde locatie, 2) meer of minder met 'range' bezig hoeven zijn (scheelt enorm in comfort), 3) zomer/winter-verschil in range, en 4) lichte degradatie, je range wordt eerder minder dan meer met verloop van tijd.
Ik snap je, de vraag is dan alleen of we daar 7000 euro meer voor over hebben, grofweg 27k vs 34k voor een jonge tweedehands. Plus meer wegenbelasting zodra dat betaald moet worden. Alternatief is e-Niro met grotere accu maar op papier trager laden (vandaar dat ik benieuwd ben naar daadwerkelijke laadsnelheid van de 52kwh), geen V2G en geen trekhaak. Wel voor hetzelfde geld full options.

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 08-10-2023 22:30 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
Devke schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:40:

De Renault Zoë kan wel met 22 kW laden. De meeste andere fabrikanten hebben voor 11 kw gekozen omdat het snel genoeg is voor 'traag' laden en te langzaam voor 'snel' laden. Veel mensen laden ook thuis.
Sommige laadpalen kunnen wel 22 kW (2x11) leveren maar zodra een tweede auto aanprikt halveert de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
DonJunior schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Nee sorry. Dat de auto reageert op instappen en daarop de spiegels ontdooit. Dat bestaat al even. Dat de auto moet anticiperen (lees: vooraf weten wanneer jij auto gaat rijden) dat kan alleen via de app ingesteld worden met behulp van tijden.
Dat is niet iets wat al jaren op andere auto's bestaat en dus geen ID.4 design failure. :X

Het verschil zit hem in het 'reageren' en 'anticiperen' .. dat is wat @pa2ra netjes probeert te zeggen, dus zo'n toon aan slaan lijkt me niet uberhaupt niet nodig.
Ik heb toch helemaal niks gezegd over anticiperen of reageren 😂,daar komen jullie mee af. Laten we het dan om een semantische discussie te vermijden "reageren" noemen, wat ik dus mis. Waarom zou dit ineens bij dit model, dat wel kan anticiperen, geen gemis kunnen zijn? Of anders, mag ik niet verlangen dat de auto reageert bij instappen, als hij ook al kan anticiperen? Ik heb ook verteld dat dit bij de Enyaq wel kan, dus ik vind het een design fout en dat is mijn mening. Dat ik zo een toon aansla is omdat mensen voor mij beslissen wat ik mag vinden/denken van een bepaald iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Deze Duitsers hebben best wel wat testen gedaan met de id4 pure: YouTube: VW ID.4 Pure Reale Reichweite vom BASIS AKKU mit 52 kWh! #vwid4 #id4...

Begint met max 100kw en blijft dan rondom de curve van de id3 pure hangen. (Is zelfde batterij als in de 45kw id3. Met 1 module minder dan de 58kw versie (8 ipv 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
wheli schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:43:
[...]

De Renault Zoë kan wel met 22 kW laden. De meeste andere fabrikanten hebben voor 11 kw gekozen omdat het snel genoeg is voor 'traag' laden en te langzaam voor 'snel' laden. Veel mensen laden ook thuis.
Sommige laadpalen kunnen wel 22 kW (2x11) leveren maar zodra een tweede auto aanprikt halveert de snelheid.
Als de max van de id4 bijv 11kw is dan zal aan de wijkpaal van 22kw neem ik aan de id4 niet 22kw gaan binnen slurpen neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
Klopt,de omvormer is 11 kw intern.
Snelladen gaat via DC, daarom kan dat zoveel sneller (onderste 2 pinnen op de lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Gecko123 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Hoe vochtig is je auto en welke software versie heb je?
De laatste keer dat ie echt vochtig was, stond 3.2 er nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
Inmiddels staat mijn ID.3 alweer 2 weken bij de dealer. Onderhoud, software update en na een belletje ook het vervangen van accumodules die blijkbaar teveel degradatie hebben. Wel een ID.3 als leenauto mee dus in principe als zakelijk lease rijder geen probleem maar kan me als particulier voorstellen dat je hier niet zo 1 2 3 op zit te wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroentjeh op 09-10-2023 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

jeroentjeh schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:03:
Inmiddels staat mijn ID.3 alweer 2 weken bij de dealer. Onderhoud, software update en na een belletje ook het vervangen van accumodules die blijkbaar teveel degradatie hebben. Wel een ID.3 als leenauto mee dus in principe als zakelijk lease rijder geen probleem maar kan me als particulier voorstellen dat je hier niet zo 1 2 3 op zit te wachten.
Leuk is het niet maar toen ik m'n privé ID.3 3 maanden kwijt was had ik ook een vervangende ID.3. Het irritantste was dat ik daarmee geen appverbinding had en nog publiek moest laden en het % alleen in een menuutje kon zien. Maar goed, echt dramatisch was het niet en het scheelde nog 2k op de teller van onze auto ook :p.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
jeroentjeh schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:03:
Precies wat @Termy zegt, scheelt je toch weer kilometers met je eigen auto.. én daarna heb je een zo goed als nieuwe accu. Is eigenlijk alleen maar win-win (financieel gezien)

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gerwin16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02-2024
Als je (oudere) kinderen hebt moet je ook eens naar de beenruimte achterin kijken. De Ioniq 5 is bij ons afgevallen omdat die achterin een hogere vloer heeft (zit de accu onder) waardoor je met opgetrokken benen moet zitten (we hebben 2 lange pubers). Dit gaan ze niet een hele vakantietrip volhouden. De ID4 heeft zeeën van ruimte op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

gerwin16 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Als je (oudere) kinderen hebt moet je ook eens naar de beenruimte achterin kijken. De Ioniq 5 is bij ons afgevallen omdat die achterin een hogere vloer heeft (zit de accu onder) waardoor je met opgetrokken benen moet zitten (we hebben 2 lange pubers). Dit gaan ze niet een hele vakantietrip volhouden. De ID4 heeft zeeën van ruimte op de achterbank.
Dank voor je suggestie. De auto's op het lijstje gaan we sowieso nog in het echt bekijken en dan besteden we hier zeker aandacht aan want er zitten met enige regelmaat volwassenen op de achterbank.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:04
gerwin16 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Mee eens. Drie pubers hier op de achterbank. Dat past prima bij de ID4. In de Ioniq5 net niet lekker en zou het zeker de komende jaren een probleem worden.
De ModelY was op de achterbank ook ruim, alleen heeft ie wel twee zitjes met een soort 'bult' in het midden en dat is voor de derde niet zo lekker, de bank van de ID4 is nagenoeg vlak.
Voor mezelf(1m90) kon ik in de Y m'n linkerbeen niet strekken omdat dat een soort voetsteun zit, in de ID4 kan ik m'n linkerbeen op lange ritten helemaal uitstrekken.
De binnenruimte in een ID4 is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Cloclo100 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

Ik heb toch helemaal niks gezegd over anticiperen of reageren 😂,daar komen jullie mee af. Laten we het dan om een semantische discussie te vermijden "reageren" noemen, wat ik dus mis. Waarom zou dit ineens bij dit model, dat wel kan anticiperen, geen gemis kunnen zijn? Of anders, mag ik niet verlangen dat de auto reageert bij instappen, als hij ook al kan anticiperen? Ik heb ook verteld dat dit bij de Enyaq wel kan, dus ik vind het een design fout en dat is mijn mening. Dat ik zo een toon aansla is omdat mensen voor mij beslissen wat ik mag vinden/denken van een bepaald iets.
Ik vroeg je hoe de auto op jouw gedrag zou moeten anticiperen. Jij antwoordde toen met een heel verhaal. Dus kennelijk vind jij dat 'anticipatie'. Ik wees je er vervolgens op dat dat geen antwoord op mijn vraag was, want jij beschreef reactieve eisen (dus niet anticiperende zaken). En vervolgens zeg jij 'WTF... etc. etc.', waarna ik zei dat we beter konden stoppen omdat jij het verschil tussen reactie en anticipatie kennelijk niet wist.

Nogmaals: ik vroeg je hoe een auto op iets kan anticiperen en jij gaat een antwoord geven met reactieve maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Cloclo100 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

De ID.4 heeft twee opties:

1. Anticiperende mode: jij stelt je gewenste vertrektijd in, en de auto gaat klimatiseren (en als dat nodig is, ook ontwasemen/voorruit ijsvrij maken... dat doet hij niet in de zomer kan ik je verzekeren)

2. Reactieve mode: jij stelt in 'direct klimatiseren bij instappen', en de auto gaat dan de ruit meteen ontwasemen/ijsvrij maken.

Ik zie het probleem niet, geen designfout.

Kennelijk wil jij optie 3: midden in de nacht, als de temperatuur onder een drempelwaarde komt, gewoon de auto gaan klimatiseren/ontwasemen/ijsvrij maken - ook al gaat niemand rijden.

Deze optie kent de ID.4 niet, want deze 'requirement' vinden ze niet energievriendelijk: het kost alleen maar batterij en levert niks op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Nee je hebt totaal niet geluisterd. Wat zou ik in hemelsnaam willen dat de auto s’ nachts gaat ontdooien als er niemand gaat rijden? Je hebt eigenlijk vanaf de eerste post totaal niet geluisterd, dat is duidelijk. Ik wil gewoon dat de auto het draaiknopje gewoon op “spiegels verwarmen” laat staan, zodat hij in de winter/koude temp ALTIJD verwarmd als ik instap, zonder dat ik aan het knopje moet draaien. Net zoals elke andere auto die ik gehad heb, maar ook dat is blijkbaar moeilijk te verstaan. Elke keer als je instapt, is door die domme touch knoppen geen geheugen op die draaiknop.

Ik hoef niet nodeloos voor te klimatiseren, wat automatisch een half uur is, als ik gewoon snel mijn spiegels wil ontdooien bij instappen. Het gaat om ontwasemde spiegels en niet heel de auto verwarmen. Net zoals ik niet elke keer wil klimatiseren als ik ontgrendel, want vaak is dit niet nodig. Anticiperen, reageren, telefoneren, hoe jij het ook noemt.. ik wil gewoon dat het draaiknopje een geheugen heeft, zoals elke auto met een beetje opties al jaren heeft.. jongens toch :) .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Cloclo100 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:59:
Nee je hebt totaal niet geluisterd. Wat zou ik in hemelsnaam willen dat de auto s’ nachts gaat ontdooien als er niemand gaat rijden? Je hebt eigenlijk vanaf de eerste post totaal niet geluisterd, dat is duidelijk. Ik wil gewoon dat de auto het draaiknopje gewoon op “spiegels verwarmen” laat staan, zodat hij in de winter/koude temp ALTIJD verwarmd als ik instap, zonder dat ik aan het knopje moet draaien. Net zoals elke andere auto die ik gehad heb, maar ook dat is blijkbaar moeilijk te verstaan. Elke keer als je instapt, is door die domme touch knoppen geen geheugen op die draaiknop.

Ik hoef niet nodeloos voor te klimatiseren, wat automatisch een half uur is, als ik gewoon snel mijn spiegels wil ontdooien bij instappen. Het gaat om ontwasemde spiegels en niet heel de auto verwarmen. Net zoals ik niet elke keer wil klimatiseren als ik ontgrendel, want vaak is dit niet nodig. Anticiperen, reageren, telefoneren, hoe jij het ook noemt.. ik wil gewoon dat het draaiknopje een geheugen heeft, zoals elke auto met een beetje opties al jaren heeft.. jongens toch :) .
Ik sluit mij hier bij aan.
Mijn vorige VAG auto's had ik in de koudere/vochtigere maanden het knop van de spiegels altijd op verwarmen staan.
Stap je de auto in en worden ze meteen verwarmd. Als je dan weg rijdt, zijn ze vaak nagenoeg ontwasemt.

Nu is het instappen, gordel omdoen en daarna aan het irritante knopje draaien op de deur. Dan wachten... En dan rijden.

En ja weet ook wel dat ik de riem ook later kan doen, maar het is een automatisme en vertel mijn kinderen altijd: het eerste wat je doet in de auto is je riem om. Dus geef het goede voorbeeld.

Misschien toch maar weer zo'n ouderwets sponsje in de auto gooien.

Voorklimatsering is weer een overkill imho. Staat die auto een half uur te blazen voor de deur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior

Adem in.. adem uit...

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Okee, maar dit is iets anders dan wat eerder gezegd werd. Er werd gezegd dat andere auto’s automatisch ontwasemen, iets wat ik nog nooit gezien het.

Nu blijkt echter dat je de functie gewoon aan laat staan. Dit laatste lijkt me hoogst ongewenst. Dit doe je ook niet met een douche, of je achterruitverwarming of je ruitenwissers.

Het is immers erg onwenselijk om een stroomverbruiker altijd aan te hebben staan, ongeacht de behoefte. Zeker bij een electrische auto.

Nu terug naar de praktijk, ik heb die knop nog nooit gebruikt ivm het voorverwarmen wat de id doet, inclusief opwarmen als de auto van het slot gaat. Net als de achter- en voorruit verwarming of max ontwasemstand.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
AkroBatik schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

Okee, maar dit is iets anders dan wat eerder gezegd werd. Er werd gezegd dat andere auto’s automatisch ontwasemen, iets wat ik nog nooit gezien het.

Nu blijkt echter dat je de functie gewoon aan laat staan. Dit laatste lijkt me hoogst ongewenst. Dit doe je ook niet met een douche, of je achterruitverwarming of je ruitenwissers.

Het is immers erg onwenselijk om een stroomverbruiker altijd aan te hebben staan, ongeacht de behoefte. Zeker bij een electrische auto.

Nu terug naar de praktijk, ik heb die knop nog nooit gebruikt ivm het voorverwarmen wat de id doet, inclusief opwarmen als de auto van het slot gaat. Net als de achter- en voorruit verwarming of max ontwasemstand.
Zie 2 posts hierboven.. over elke VAG-auto die dit in het verleden had :D
Dat.. werkt.. enkel als je het contact opzet en dus niet altijd. Eigenlijk wat ik in mijn eerste post gewoon vroeg, of dat ergens getoggled kon worden. Vervolgens ben ik rond de oren gestaan met reageren en anticiperen en de hele santeboetiek.. en ik wou gewoon weten of het knopje draaien werkte zoals vroeger ;w

[ Voor 11% gewijzigd door Cloclo100 op 09-10-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
AndereKoekoek schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Mijn vorige VAG auto's had ik in de koudere/vochtigere maanden het knop van de spiegels altijd op verwarmen staan.
Stap je de auto in en worden ze meteen verwarmd. Als je dan weg rijdt, zijn ze vaak nagenoeg ontwasemt.

Nu is het instappen, gordel omdoen en daarna aan het irritante knopje draaien op de deur. Dan wachten... En dan rijden.

En ja weet ook wel dat ik de riem ook later kan doen, maar het is een automatisme en vertel mijn kinderen altijd: het eerste wat je doet in de auto is je riem om. Dus geef het goede voorbeeld.

Voorklimatsering is weer een overkill imho. Staat die auto een half uur te blazen voor de deur.
Precies dit ja. Ik wil niet alle keren een half uur dat geblaas voor gewoon spiegels te ontwasemen. En dan nog, als je het klimatiseren aan zet en ergens maar 5 minuten heen moet rijden, dan blijft hij daar ter plaatse nog 25 minuten blazen. (Tenzij je het weer uitzet via de app ofzo maar dat is totaal niet intuïtief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Sjaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35

Tarin

Just plain weird.

[...]

Dit, maar dan met het knopje op R en de kiepende bijrijderspiegel. Super irritant als je wilt fileparkeren en je van de voorgaande VWs gewend bent dat je dan direct de stoep kunt zien..

Zou een kleine moeite moeten zijn een optie in te bouwen dat hij de laatste instelling onthoudt. Doet hij soms ook met TA.

Klopt het trouwens dat de maximumsnelheid in Eco-modus eigenlijk op 130km/h is begrensd? Af en toe wil hij namelijk niet sneller, maar meestal wel - hoewel de auto eigenlijk standaard op Eco staat (dat onthoudt hij ook). Is imo gewoon gevaarlijk, dat het onvoorspelbaar is. Wil je nog even die vrachtwagen inhalen om te voorkomen dat je klemgereden wordt en daarbij best even 150 rijden, doet de auto gewoon niets :/.
[edit] Dit schijnt normaal te zijn. Eco nog aan als de auto opnieuw ingeschakeld wordt: geen begrenzing. Eco-modus halverwege de rit inschakelen: begrensd op 130km/h. Logisch toch?

[ Voor 26% gewijzigd door Tarin op 09-10-2023 22:35 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Cloclo100 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:29:
[...]

Dat.. werkt.. enkel als je het contact opzet en dus niet altijd. Eigenlijk wat ik in mijn eerste post gewoon vroeg, of dat ergens getoggled kon worden. Vervolgens ben ik rond de oren gestaan met reageren en anticiperen en de hele santeboetiek.. en ik wou gewoon weten of het knopje draaien werkte zoals vroeger ;w
dat was het verleden, dit is de toekomst en alles is er beter. ik zit nog steeds te wachten op de update die ervoor zorgt dat de airco blijft staan op de instellingen waarop ik hem heb achtergelaten....

O-)

[ Voor 11% gewijzigd door flippy op 09-10-2023 22:48 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Cloclo100 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:29:
[...]

Maar dan staat je spiegelverwarming toch aan bij elke rit? Ongeacht of je het nou nodig hebt of niet? Met andere woorden 320 dagen voor die 40 dagen per jaar dat je het nodig hebt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
AkroBatik schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:53:
[...]

Maar dan staat je spiegelverwarming toch aan bij elke rit? Ongeacht of je het nou nodig hebt of niet? Met andere woorden 320 dagen voor die 40 dagen per jaar dat je het nodig hebt.
Nee dat niet, spiegelverwarming in de Golf 7.5 ging alleen aan onder de 10 graden. Dus ook bij mij stond ie altijd op R of verwarming.
Snap de frustratie wel, maar kan me er niet (meer) zó over opwinden.

*sowieso

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ik was even afwezig maar klopt het dat we het nu al 10 pagina’s hebben over spiegel verwarming 😅?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Jakkie takkie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:46:
Ik was even afwezig maar klopt het dat we het nu al 10 pagina’s hebben over spiegel verwarming 😅?
Winter is coming >:)

Eigenlijk alleen maar over verwarming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:58
Zal ik het dan maar over een andere boeg gooien ;-).

Mijn ID.4 met door dealer gemonteerde originele wegklapbare trekhaak, wil niet meer inklappen. Na de schakelaar in de kofferbak geactiveerd te hebben, wordt de trekhaak wel ontgrendeld. Lampje in de schakelaar gaat knipperen een hoop piepjes maar inklappen gaat niet. Trekhaak wordt echt geblokkeerd door iets.

Klinkt dit misschien bekend bij iemand ? Zoja, wat was de oplossing ?

Anders wordt het contact opnemen met de dealer, maar wanneer die dan tijd hebben om ernaar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-09 09:51

BJW

BB72 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:08:
Zal ik het dan maar over een andere boeg gooien ;-).

Mijn ID.4 met door dealer gemonteerde originele wegklapbare trekhaak, wil niet meer inklappen. Na de schakelaar in de kofferbak geactiveerd te hebben, wordt de trekhaak wel ontgrendeld. Lampje in de schakelaar gaat knipperen een hoop piepjes maar inklappen gaat niet. Trekhaak wordt echt geblokkeeerd door iets.

Klinkt dit misschien bekend bij iemand ? Zoja, wat was de oplossing ?

Anders wordt het contact opnemen met de dealer, maar wanneer die dan tijd hebben om ernaar te kijken.
Twee keer eerder gehad, door garage zekering laten vervangen en klaar. Weet niet welke zekering het is, anders kun je het zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door BJW op 10-10-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
Heb dealer net gebeld, mag zomaar vanmiddag nog langskomen. Het kan dus allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
BB72 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:07:
Heb dealer net gebeld, mag zomaar vanmiddag nog langskomen. Het kan dus allemaal wel.
Omdat dit waarschijnlijk een simpel iets is (zoals het vervangen van een zekering) .. daar hebben ze wel even een momentje voor. Dat is wat anders dan een HV accu controleren en aanpassen. :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Paar weken geleden hadden ze toch echt geen tijd om mijn wisserbladen te vernieuwen. Maar door Autotaalglas laten doen. Was 5 minuten werk (incl. poetsen voorruit binnen en buiten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

BB72 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:09:
Paar weken geleden hadden ze toch echt geen tijd om mijn wisserbladen te vernieuwen. Maar door Autotaalglas laten doen. Was 5 minuten werk (incl. poetsen voorruit binnen en buiten).
Bij mij deed de receptie medewerker dit, die zei dat het meer werk is om de afspraak te plannen dan het gelijk te doen.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

BB72 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:09:
Waarom niet zelf doen? Lease?
AkroBatik schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Bij mij deed de receptie medewerker dit, die zei dat het meer werk is om de afspraak te plannen dan het gelijk te doen.
Dat is het goede werkethos d:)b

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
JT schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

Waarom niet zelf doen? Lease?

[.]
Wisserbladen doe ik inderdaad ook gewoon zelf, ondanks lease bestel ik die gewoon zelf zodat ik wél goede wissers heb. Die standaard meuk van VW is echt niet best. Daar kun je een paar weken mee wissen en daarna trekt het al strepen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
Inderdaad lease en die VW wissers zijn niet best. Vraag daarom altijd om Bosch (ook bij dealer). Autotaalglas heeft alleen maar Bosch ;-) en kan rekening gewoon bij mijn leasemaatschappij indienen.

[ Voor 18% gewijzigd door BB72 op 10-10-2023 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Jakkie takkie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:46:
Ach is weer iets anders dan 10 pagina's over het kantelen van de buitenspiegel bij achteruitrijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
MLLL schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:59:
[...]

Ach is weer iets anders dan 10 pagina's over het kantelen van de buitenspiegel bij achteruitrijden. :)
Of verbruik.. :/

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B.Hofman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:48
Duitse prijzen zijn inmiddels bekend voor de vernieuwde aandrijflijnen!

https://www.volkswagen.de...ngineType%3DElektro%22%7D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Jij rijdt toch in B of was het nou D?

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 18-09 10:24
MLLL schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:59:
[...]

Thnx for the trigger. Sinds een maand een ID3 en dus ingesteld dat de spiegels zouden kantelen bij achteruitrijden. Blijkbaar do n ze dat dus voor meer mensen niet zoals ik zou verwachten. Ik ga ff op zoek.

Ik rij in B want veel zuiniger....toch?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Ik krijg het idee dat na de laatste software update van volkswagen ik een stuk minder problemen lees met de id 4 / id 5

We hebben een leuke aangeklede id4 zien staan bij de dealer van 2022. Ene kant zijn we enthousiast. Andere kant de twijfel of we niet nog iets te vroeg zijn met id te gaan rijden. Ik ken mezelf. Met mijn huidige auto kom ik alleen voor een onderhoudsbeurt bij de garage. Zo zou ik dat ook graag zien met de id4. Daar zit ook de twijfel mbt de ervaringen die hier gedeeld zijn al. Heb in verleden ook een VW golf cabrio gehad. Bak ellende die nooit opgelost kon worden door de dealer. Probleem niet te vinden. Raar maar waar. Dus dit werkt ook mee. Vertrouwen in het merk zeg maar.

Enthousiast.... maar ook wel een twijfelaartje hier hoor. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Golf2vr6 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:18:
[...]

Thnx for the trigger. Sinds een maand een ID3 en dus ingesteld dat de spiegels zouden kantelen bij achteruitrijden. Blijkbaar do n ze dat dus voor meer mensen niet zoals ik zou verwachten. Ik ga ff op zoek.

Was het nou zekering 19 die er uitgetrokken moest worden?!
Werkelijk waar nog nooit een auto gehad waarbij dat moest, maar VW maakt ze gewoon,hoe gaaf is dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Golf2vr6 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:18:
[...]

Ik heb het wel eens proberen in te stellen maar met het grote verschil in benodigde instelling voor mij en m'n vrouw leek het niet erg nuttig. Ik onthoud ook nooit dat de functie er is hehe. Geen idee of het wel zou werken als ik het zou proberen..
Echte mannen rijden in B!

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:35
Devke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:18:
Ik krijg het idee dat na de laatste software update van volkswagen ik een stuk minder problemen lees met de id 4 / id 5

We hebben een leuke aangeklede id4 zien staan bij de dealer van 2022. Ene kant zijn we enthousiast. Andere kant de twijfel of we niet nog iets te vroeg zijn met id te gaan rijden. Ik ken mezelf. Met mijn huidige auto kom ik alleen voor een onderhoudsbeurt bij de garage. Zo zou ik dat ook graag zien met de id4. Daar zit ook de twijfel mbt de ervaringen die hier gedeeld zijn al. Heb in verleden ook een VW golf cabrio gehad. Bak ellende die nooit opgelost kon worden door de dealer. Probleem niet te vinden. Raar maar waar. Dus dit werkt ook mee. Vertrouwen in het merk zeg maar.

Enthousiast.... maar ook wel een twijfelaartje hier hoor. ;-)
Voordat je een besluit neemt zou ik er zeker van zijn dat alle terugroepacties zijn uitgevoerd. HV Accu-check en eventueel herstel, rubbers vervangen (weet niet meer precies welke...), achterlicht strip voorzien van nieuwe klemmetjes (al is dat wellicht niet nodig bij een 2022 versie) en 3.2 software geïnstalleerd. En in sommige gevallen banden vervangen. Als dat is gedaan zou het voor mij pas een kandidaat worden, ook al vind ik het een enorm prettige auto om te rijden (rij zelf een 3 maar af en toe in een 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
MJMaverick schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:39:
[...]

Voordat je een besluit neemt zou ik er zeker van zijn dat alle terugroepacties zijn uitgevoerd. HV Accu-check en eventueel herstel, rubbers vervangen (weet niet meer precies welke...), achterlicht strip voorzien van nieuwe klemmetjes (al is dat wellicht niet nodig bij een 2022 versie) en 3.2 software geïnstalleerd. En in sommige gevallen banden vervangen. Als dat is gedaan zou het voor mij pas een kandidaat worden, ook al vind ik het een enorm prettige auto om te rijden (rij zelf een 3 maar af en toe in een 4).
Dankjewel voor de tips. Mocht iemand er nog meer weten....... van harte welkom!

HV heb ik forum gelezen. 3.2 yep had ik staan. Weet iemand wat dat met rubbers was?

Banden probleem was scheef afslijten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ik weet eigenlijk niet of het voor de 4 hetzelfde is als voor de 3 maar in het geval van de 3 was de recall voor de goodyear zomerbanden omdat er een probleem met de banden specifiek is, ongerelateerd aan de auto.

Als je de VIN van de auto weet kan je trouwens zelf makkelijk checken of er nog recalls open staan (zie dit topic voor hoe, weet de website niet uit m'n hoofd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalo
  • Laatst online: 04-09 18:57
Nou, ik prijsde me gelukkig met weinig softwareproblemen, maar ineens zijn ze daar na 9000km toch. Sinds kort dat de iPhones van mij en m’n vrouw plots verbinding maken met CarPlay terwijl de auto op de oprit staat te niksen en wij thuis zijn. Autosleutel ligt ook niet in de buurt. Tijdens het rijden valt het infotainment regelmatig terug naar stand-by en laat alleen dat leuke klokje zien, of hij loopt tussen accepteren van een gebruikersprofiel en dat klokje. Wisselt zo snel dat ik het account niet kan accepteren. Het hele systeem doet dan niets meer. Een reboot lost het tijdelijk op tot het ding weer flipt. Dit weekend maar factory reset doen.. Iemand hier ook last van en nog andere oplossingen? Anders kijken of dit nog onder Bovag-garantie valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Megalo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 06:30:
Nou, ik prijsde me gelukkig met weinig softwareproblemen, maar ineens zijn ze daar na 9000km toch. Sinds kort dat de iPhones van mij en m’n vrouw plots verbinding maken met CarPlay terwijl de auto op de oprit staat te niksen en wij thuis zijn. Autosleutel ligt ook niet in de buurt. Tijdens het rijden valt het infotainment regelmatig terug naar stand-by en laat alleen dat leuke klokje zien, of hij loopt tussen accepteren van een gebruikersprofiel en dat klokje. Wisselt zo snel dat ik het account niet kan accepteren. Het hele systeem doet dan niets meer. Een reboot lost het tijdelijk op tot het ding weer flipt. Dit weekend maar factory reset doen.. Iemand hier ook last van en nog andere oplossingen? Anders kijken of dit nog onder Bovag-garantie valt.
Welkom.bij de club -O-
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

illie1 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

overigens @illie1 hoe is dit nu bij jou afgelopen? of loopt dat nog?

[ Voor 11% gewijzigd door DonJunior op 11-10-2023 06:48 ]

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 18-09 10:24
Termy schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 01:20:
Ik weet eigenlijk niet of het voor de 4 hetzelfde is als voor de 3 maar in het geval van de 3 was de recall voor de goodyear zomerbanden omdat er een probleem met de banden specifiek is, ongerelateerd aan de auto.

Als je de VIN van de auto weet kan je trouwens zelf makkelijk checken of er nog recalls open staan (zie dit topic voor hoe, weet de website niet uit m'n hoofd).
https://www.volkswagen.co...service-campaigns-recalls

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:49
Leuke site! Heb een id4 onder optie die nog bij pon staat, maar weet via de offerte het vin al. Staat een recall op open sinds 20 september voor de coolant pump. V-Coolant pumps V590- and -V468- Productiedatum van de auto is dacht ik januari 2023.

Lijkt als ik zoek de pomp voor de koelvloeistof van de HV accu te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
Megalo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 06:30:
Hmm. Als ik dan ook de linkjes hierboven zie mbt bootloops. Garage's die pas na 2 maanden tijd heeft omdat ze ramvol zitten met problemen oplossen en dat op dan op zulke dure auto's dan snap ik mijn gevoel wel. Ik lees dat mensen vaker bij de garage komen en dat de koffie ook nog een kl.... is ;-)

Alle gekheid op een stokje. Dit brengt wel weer de twijfel om erin te springen op een hoger niveau. Wellicht ook of je met een probleem(pje) nog wel kunt doorrijden of dat je je auto gewoon voor langeretijd kwijt bent. Je loopt zo wellicht uit garantie's en krijgt zelf de rekening gepresenteerd. Wat mij opvalt dat ik nogal wat id 4 en 5 tegen kom uit 2022 (jaar oud. Bijna 2 op papier) die dan zeer laag in de kilometers zitten. Van 0 tot een paar duizend. Er staat dan geen demo bij. Waarom zou je een auto zo snel weer weg doen? Deze problemen?

1 voordeel is er wel. Topic blijft levendig 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Laatst online: 04-09 18:57
Wat ik opvallend vind is dat jij (volgens mij) nog op 2.4 zit, terwijl ik sinds juli de 3.2 update heb gehad.. Dat klinkt dan meer als een hardwareprobleem. Benieuwd inderdaad wat er aan de auto van @illie1 is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
B.Hofman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:44:
Duitse prijzen zijn inmiddels bekend voor de vernieuwde aandrijflijnen!

https://www.volkswagen.de...ngineType%3DElektro%22%7D
66k voor full optie. ;w

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:15
Megalo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:41:
[...]
Wat ik opvallend vind is dat jij (volgens mij) nog op 2.4 zit, terwijl ik sinds juli de 3.2 update heb gehad.. Dat klinkt dan meer als een hardwareprobleem. Benieuwd inderdaad wat er aan de auto van @illie1 is gedaan.
Ik zit sinds 2 maanden op versie 3.2. Na die update is het alleen maar erger geworden. Weet niet of dat daardoor komt of doordat de hardware nog kapotter is. Maar alles gaat uit en reboot nu soms tijdens het rijden, inclusief ACC, dashboard en alle rijhulpsystemen. Je hoort dan het geluid wat je ook hoort als je de auto uitzet en uitstapt. Best schrikken als je op de snelweg rijdt.

Ik ben inmiddels 3 keer bij de dealer geweest, en gisteren hebben ze eindelijk een echte analyse gedaan en (waarschijnlijk) het probleem gevonden. Volgende week gaan ze de centrale controller die aan het mediacenter is gekoppeld vervangen. Precieze benaming weet ik niet, maar het is een duur onderdeel wat volgens mij niet kapot zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ok, hellup - ik heb gezocht in dit topic, maar vanwege de generieke termen heb ik niets kunnen vinden (dus excuses als het vaker gevraagd is).

Mijn ID.3 wordt binnenkort geleverd en honeymoonnet adviseert om "de app" alvast te installeren:
`Download voor Android`
Dit is "de generieke" Volkswagen-android-app.

Nu staat er in de store ook een We connect app 🤔

Weet iemand het verschil tussen deze 2? Waarom / wanneer zou je welke app gebruiken? Wat zijn de voordelen van de verschillende apps?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Maestro.mosjuh schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:15:
Ok, hellup - ik heb gezocht in dit topic, maar vanwege de generieke termen heb ik niets kunnen vinden (dus excuses als het vaker gevraagd is).

Mijn ID.3 wordt binnenkort geleverd en honeymoonnet adviseert om "de app" alvast te installeren:
`Download voor Android`
Dit is "de generieke" Volkswagen-android-app.

Nu staat er in de store ook een We connect app 🤔

Weet iemand het verschil tussen deze 2? Waarom / wanneer zou je welke app gebruiken? Wat zijn de voordelen van de verschillende apps?
Je kan de generieke Volkswagen android App downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ik had met 2.4 geen software issues en met 3.2 ook niet. Het enige dat me tergt is dat om de 1 of andere reden android auto traag als stront verbindt met mijn telefoon maar vrij vlot met die van m'n vrouw. Zit je dan met je S21 Ultra die uitgelachen wordt door een S20..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
PB1983 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:22:
[...]

Je kan de generieke Volkswagen android App downloaden.
@Maestro.mosjuh en om iets meer context te geven: de 'We Connect App' is de 'oude' versie die ze aan het uitfaseren zijn. Deze gaat straks dus niet meer werken (toevallig vorige week een nieuwsbrief over gehad)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pa2ra

En jij hebt echt moeite er geen ad hominems in te gooien vriend.

Ik krijg namelijk dit gevoel bij jouw posts: volgens mij heb jij geen ID.4, maar vind je er wel wat van.

Als jij namelijk wel een ID.4 gehad had, dan wist je dat je gewoon de optie hebt om 'automatisch klimatiseren' op moment van instappen. En afhankelijk van de buitentemperatuur gaan spiegels en voorruit, achterruit ook ontdooid worden.

Dus waar gaat deze discussie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
[...]

Heb jij een ID.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

AndereKoekoek schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:31:
[...]

Prijzen zijn gezakt het afgelopen jaar. Vorig jaar gekeken en zag ik 8k als laagste prijs.

De Wallbox Quasar staat nu op bol.com voor 4500,-

En 3276 euro op een andere website.

Goed om te zien dat het betaalbaar begint te worden. Allemaal de auto opladen met laadpas van het werk en dan thuis aan de stekker hangen _O-
Helaas dat is de Chademo versie. Wij hebben de CCS2 versie nodig die aangekondigd is, maar nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 11-10-2023 22:22 . Reden: Niet reageren is ook een optie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

... dus je hebt idd geen ID.4 en klaagt over een probleem dat je niet hebt..? Ik ben in verwarring.

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 11-10-2023 22:22 . Reden: Quote weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Knip

Maar goed, je hebt dus geen ID.4 dus je weet helemaal niet hoe die auto werkt. Ik had het dus goed, je zit hier gewoon te trollen. De ID.4 doet namelijk gewoon wat jij wilt qua instappen/ontwasemen. Maar jij wilt ID.4 bashen.

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 11-10-2023 22:23 . Reden: Quote weg + niet reageren, gewoon een TR inschieten ]

Pagina: 1 ... 303 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.