Daar ben ik dus ook bang voor. Langverwachte moment is bijna daar, en dan allemaal errors en weer dagen kwijt...Mistymo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:35:
[...]
Ik had inderdaad errors, en ben de auto 6 dagen kwijt geweest.

Daar ben ik dus ook bang voor. Langverwachte moment is bijna daar, en dan allemaal errors en weer dagen kwijt...Mistymo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:35:
[...]
Ik had inderdaad errors, en ben de auto 6 dagen kwijt geweest.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
230v kabel: Als je overal kan laden aan een AC / DC laadpunt en kan je zonder. Ik heb hem met de eGolf (waar ie gratis meegeleverd werd) 3 keer gebruikt, alle drie op vakantie en alle drie meer uit gemak dan noodzaak (berggebied, AC laders 2 km verder naar beneden bijvoorbeeld).Boy schreef op donderdag 19 november 2020 @ 06:39:
Iemand hier ook accessoires besteld bij de auto?
Ik twijfel of ik nu al een 230 kabel nodig heb, wanneer zou ik die nu aansluiten? Kan me alleen voorstellen in een vakantiehuisje.
Ik twijfel over:
- intapfolie ivm kinderen die nogal lomp kunnen in/uitstappen omdat ze nog jong zijn en de auto hoger https://shop.volkswagen.n...pfolie-id4-zwart?cid=2665
- Kofferbakinleg om wat bschadigingen te voorkomen https://shop.volkswagen.n...-variabele-bodem?cid=2665 / https://shop.volkswagen.n...mat-met-rand-id4?cid=2665
- Spatlappen https://shop.volkswagen.n...appen-id4-achter?cid=2665
Vooral die laatste, omdat ik een witte heb besteld, wordt ie wss snel vies. Zou dit goed helpen?
m'n broer laadt z'n Up altijd op via stopcontact. Nu lees ik op een aantal pagina's dat daar brandgevaar bij is. Vraag me af als dat zo is, hoe ze het kunnen verantwoorden dat ze dit toelaten.DeGroteMuis schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:03:
[...]
230v kabel: Als je overal kan laden aan een AC / DC laadpunt en kan je zonder. Ik heb hem met de eGolf (waar ie gratis meegeleverd werd) 3 keer gebruikt, alle drie op vakantie en alle drie meer uit gemak dan noodzaak (berggebied, AC laders 2 km verder naar beneden bijvoorbeeld).
...
Ja, de electrische trekhaak en een 230V kabel (en winterbanden, laadpaal thuis met pas omdat die verplicht zijn vanuit werkgever/leasecontract).Boy schreef op donderdag 19 november 2020 @ 06:39:
Owja, winterbanden mss ook nog, maar met de huidige winters vind ik het nog overkill. Kan later nog als ik weer met skivakantie ga.rednax2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:37:
[...]
Ja, de electrische trekhaak en een 230V kabel (en winterbanden, laadpaal thuis met pas omdat die verplicht zijn vanuit werkgever/leasecontract).
En ook nog de warmtepomp, alhoewel dat officieel niet een accessoire is natuurlijk (af fabriek), niet zelf voor gekozen maar dat zat op de auto die nog te leveren was.
Ik heb even snel uitgerekend en de bijtelling voor de max is zo'n 95 euro hoger. Die 1140 per jaar en 10k hoger prijs kon ik helaas niet verantwoorden (en zeker niet aan m'n vrouw haha)Antekw schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:05:
[...]
Verwarrend inderdaad, dit zit in de Max versie onder Travel Assist. Ik ben zelf ook meer gecharmeerd van de Max uitvoering maar de balans in netto kosten t.a.v. de bijtelling heeft mij ook doen beslissen om voor de 1ST te gaan die toch wel alles heeft wat je nodig hebt naar mijn mening.
WInterbanden hadden van mij ook niet gehoeven, is een verplichting in de mobiliteitsregeling van de werkgever.Boy schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:44:
[...]
Owja, winterbanden mss ook nog, maar met de huidige winters vind ik het nog overkill. Kan later nog als ik weer met skivakantie ga.
Laadpaal met pas, dat zorgt ervoor dat er geregistreerd wordt hoeveel je opgeladen hebt per auto?
Ik moet de energie ook zakelijk kunnen bewijzen, dus wellicht een goed idee. Heb je zelf eentje uitgezocht?
Ik heb momenteel een aanvraag uit staan voor info over de opties. Laadkompas.nl heeft goede reviews zag ik.
Ik heb de 30cm usb-c naar lightning gekocht, mooi stevig kabeltje van 30 cm voor mijn plus tegen een zeer aantrekkelijke prijs, https://shop.volkswagen.n...0&trimline=1st-plus&cid=3Boy schreef op donderdag 19 november 2020 @ 06:39:
Ik twijfel of ik nu al een 230 kabel nodig heb, wanneer zou ik die nu aansluiten? Kan me alleen voorstellen in een vakantiehuisje.
Ik twijfel over:
- intapfolie ivm kinderen die nogal lomp kunnen in/uitstappen omdat ze nog jong zijn en de auto hoger https://shop.volkswagen.n...pfolie-id4-zwart?cid=2665
- Kofferbakinleg om wat bschadigingen te voorkomen https://shop.volkswagen.n...-variabele-bodem?cid=2665 / https://shop.volkswagen.n...mat-met-rand-id4?cid=2665
- Spatlappen https://shop.volkswagen.n...appen-id4-achter?cid=2665
Vooral die laatste, omdat ik een witte heb besteld, wordt ie wss snel vies. Zou dit goed helpen?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Volgende week worden de winterbanden er op gezet bij mij. Die worden gewoon op de Sanya velg geplaatst. Kun je niet zien welke winterbanden er in jouw contract opgenomen zijn? Lijkt mij sterk dat ze er stalen velgen of zo onder gaan zetten.Soeski schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:29:
Heeft iemand de ID.3 Max op winterbanden staan, maar wel op de Sanya velg?
Ik mag morgen ophalen maar hij zal direct op winterbanden staan, ik weet niet of ze die er onder doen bij 20" of dat je dan een andere velg krijgt. Zou het begrijpen, maar wel jammer dat je auto pas "af" is bij de zomerbandenwissel. Gevoelsmatig.
[ Voor 105% gewijzigd door Gunner op 19-11-2020 14:07 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Hier een privé eigenaar van de ID.3. Redenen om te kopen:Gunner schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:51:
zijn er hier in dit topic ook privé eigenaren van de ID3? Zo ja wat heeft je doen beslissen deze auto te kopen?
naar de prijs/uitrusting kijkende is het weer vooral interessant voor de zakelijke rijder, subsidies voor 2021 gaan ook al weer niet door.
Ik werd heel even enthousiast maar 38.000 neerleggen voor een auto op 18 inch staal met wieldoppen dat kan echt niet meernaast de hele beperkte kleurkeuze al is dat niet echt ID3 eigen, dat zie je op de nieuwe golf etc ook.
Sure, de Plus is wel redelijk maar ja, 6000 euro erbij en waarschijnlijk geen korting mogelijk want ze raken ze toch wel kwijt. Volgende week maar eens proefrijden.
Hoezo is Zappi dan zo'n goede keuze? Zonnepanelen salderen (op dit moment) de energie nog, heb je dit gedaan met oog op toekomst als energie terugleveren minder oplevert ?ID.3 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:37:
[...]
....mits je het laden thuis slim aanpakt (Zappi lader!). Geen wegenbelasting komende jaren en nagenoeg geen brandstofkosten, zorgen voor lage maandlasten.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.ID.3 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:37:
- Subsidie €4000 reeds bevestigd. Uitkering uiterlijk 1e week feb 2021.
Dat is het enige wat ik er interessant aan vind. maar goed, om een beetje ID3 te hebben moet je toch wel de 1st Plus hebben en als er geen subsidie meer is al weer niet aantrekkelijk.- Wij hadden een 1e auto nodig. Ik kijk bij alles vooral naar maandlasten en het rendement op de extra investering vs brandstof alternatief.
[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 19-11-2020 14:46 ]
Als je subsidie wilt, moet je zodra 2021 begint z.s.m. aanvragen (met aankoop in 2021) in mijn beleving, anders wordt het lastig. Loket is dicht voor huidige aankopen uit 2020.Gunner schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:43:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Heb ik gelijk dat dat potje dus al niet meer bestaat voor 2021?
Ik meende dat ergens gelezen te hebben.
[...]
Dat is het enige wat ik er interessant aan vind. maar goed, om een beetje ID3 te hebben moet je toch wel de 1st Plus hebben en als er geen subsidie meer is al weer niet aantrekkelijk.
40K is een beetje de max die ik (ex inruil) wil uitgeven aan een auto. En als ik lees over sofwareproblemen dan is de enthousiasme ook al weer minder. daar heb ik bij VW al wel genoeg van gehad.
Salderen wordt vanaf 2023 afgebouwd idd, met 9% per jaar. Als private koper, kijk ik ca. 10 jaar vooruit. Een groot deel daarvan zit je dus met deze afbouw.Boy schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:42:
[...]
Hoezo is Zappi dan zo'n goede keuze? Zonnepanelen salderen (op dit moment) de energie nog, heb je dit gedaan met oog op toekomst als energie terugleveren minder oplevert ?
Ok, bedankt! pffff..weer een laadpuntmerk om te overwegenID.3 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:51:
[...]
Salderen wordt vanaf 2023 afgebouwd idd, met 9% per jaar. Als private koper, kijk ik ca. 10 jaar vooruit. Een groot deel daarvan zit je dus met deze afbouw.
Daarnaast zijn er met Zappi nog meer mogelijkheden; de onbalans energiemarkt werkt voor mij ook goed samen met de Zappi.
Jammer maar dat potje voor 2021 is bij voorbaat al leeg.ID.3 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:46:
[...]
Als je subsidie wilt, moet je zodra 2021 begint z.s.m. aanvragen (met aankoop in 2021) in mijn beleving, anders wordt het lastig. Loket is dicht voor huidige aankopen uit 2020.
Wij hebben ook een Plus met subsidie, voor ons de doorslag. Wellicht kan je even bellen met uitvoerende instantie m.b.t. aanvraagmoment subsidie, etc.
Kan je nog even wachten (geen optie voor ons met alleen een Seat Mii en 2 kids) dan is het wellicht slim om dit te doen. Komende jaren komen er veel electrische modellen bij. Wel geniet je dan korter van de wegenbelasting korting etc. Keuzes allemaal
[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 19-11-2020 17:52 ]
Ook hier een prive-aankoop. Deels om dezelfde redenen van slim laden met zonnepanelen. Id3 is nog niet geleverd, staat nog steeds bij dealer met softwareproblemen. Ook een zappi-lader bij het huis.... maar lees dit topic:ID.3 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:37:
[...]
Hier een privé eigenaar van de ID.3. Redenen om te kopen:
- Subsidie €4000 reeds bevestigd. Uitkering uiterlijk 1e week feb 2021.
- De vrouw rijdt niet in SUV's; De ID.3 daarintegen heeft zo'n klein neusje en toch zo groot van binnen. Voor ons perfect.
- Wij hadden een 1e auto nodig. Ik kijk bij alles vooral naar maandlasten en het rendement op de extra investering vs brandstof alternatief. Deze is even goed als bij Zonnepanelen, mits je het laden thuis slim aanpakt (Zappi lader!). Geen wegenbelasting komende jaren en nagenoeg geen brandstofkosten, zorgen voor lage maandlasten.
Ja klopt. Ben in gesprek met VW hierover. Ik kan me niet voorstellen dat dit over 6 maanden nog zo is. Anders komt er een in gebreke stelling wegens ondeugdelijk product de kant van VW op. EV’s hebben laadstandaarden waar VW niet aan voldoet op dit moment. Eco mode werkt wel supergoed al!igorpigor schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:28:
[...]
Ook hier een prive-aankoop. Deels om dezelfde redenen van slim laden met zonnepanelen. Id3 is nog niet geleverd, staat nog steeds bij dealer met softwareproblemen. Ook een zappi-lader bij het huis.... maar lees dit topic:
https://myenergi.info/vw-ev-s-and-eco-t2447-s40.html
Er zijn nog problemen met de id3. De id3 is niet zo slim als de lader:-(
Doorschuiven vanuit 2020 naar 2021 kan niet meer. Op 1 jan aanvraag doen met koopcontract in de hand wel. Dan heb je alleen wel kans pas in jan 2022 uitbetaald te krijgen.Gunner schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:47:
[...]
Jammer maar dat potje voor 2021 is bij voorbaat al leeg.
https://www.rtlnieuws.nl/...ket-voor-elektrische-auto
Frustrerend omdat zakelijke rijders feitelijk al tien jaar onbeperkt uit de ruif mogen graaien en na jaren mag een particulier een heel beperkte fooi ontvangen. Als je geluk heb.
Sorry even ranted op overheidsbeleid
[ Voor 33% gewijzigd door Boy op 20-11-2020 07:31 ]
De software update voor de ID.3 die OTA updates mogelijk moet maken zou inmiddels gereed zijn en vanaf december worden uitgerold (eerst op nieuw uit te leveren auto's die deze software nog niet hebben daarna op de reeds uitgeleverde modellen). Dat automatisch parkeren zal overigens niet komen op de huidige ID.3 modellen deze hebben geen parkeersensoren aan de zijkant (alleen voor en achter).Boy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:31:
Dit is wel interessant:Volkswagen ID.4 krijgt update voor automatisch parkeren via smartphone
Maar ID.3's moeten naar de garage voor updates. Is dat een verschil tussen de ID.4 en ID.3, dat de ID.4 wel OTA's kan ontvangen? Of kan de ID.3 dat nu ook?
Edit: Ik heb net gelezen dat OTA updates later mogelijk zou worden bij de ID.3 na een initiele SW update in de garage. Dus dat zou nu al prima moeten zijn lijkt me.
Wij ook particulier.Gunner schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:51:
zijn er hier in dit topic ook privé eigenaren van de ID3? Zo ja wat heeft je doen beslissen deze auto te kopen?
Ik gun zakelijke EV rijders hun belastingvoordeel, maar het voelt inderdaad krom dat dergelijke belastingvoordelen per jaar ongelimiteerd zijn en de subsidiepot met een erg lage limiet ingestoken wordt.Gunner schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:47:
[...]
Jammer maar dat potje voor 2021 is bij voorbaat al leeg.
https://www.rtlnieuws.nl/...ket-voor-elektrische-auto
Frustrerend omdat zakelijke rijders feitelijk al tien jaar onbeperkt uit de ruif mogen graaien en na jaren mag een particulier een heel beperkte fooi ontvangen. Als je geluk heb.
Sorry even ranted op overheidsbeleid
Diezelfde overheid die dacht dat mensen met een hybride auto en hun lage bijtelling trouw hun megazware voertuig aan de stekker zouden hangen. Ja, op fiscaal automotive beleid spat de naïviteit er weer eens vanafDeGroteMuis schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:59:
Waarom dan toch die belofte doen, als iedereen op z'n vingers kan natellen dat het onhoudbaar is zo lang de subsidiepot voor 2021 niet verruimd wordt?
Nodig? Nee, mag hopen van niet, anders zet je jezelf wel heel erg klem voor een auto. Maar als de overheid de koop van bepaalde producten wil stimuleren, moet er ook een passende, geldige stimulans zijn. Niet een wel-niet-misschienvoordeeersteweekvanhetjaar regeling die net niets doet omdat potentiële kopers gewoon er niet op kunnen vertrouwen.Freakie1NL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
Ach als we het over fiscaal hebben en voordelen heb je het voornamelijk over de mensen die ver boven modaal verdienen of een eigen bedrijf hebben. De gemiddelde leaserijder kan pas sinds enige jaren een EV leasen. Jaren lang is een 120K kostende model S 0% bijtelling geweest, zodra er auto's kwamen die voor het 'normale' publiek toegankelijk werden is de roverheid dat snel gaan verhogen.
Bedoel eerlijk is eerlijk als je geld hebt voor een auto met een instapprijs van 37K, heb je dan perse een subsidie van 4K nodig om dat bedrag rond te krijgen?
...en waarom?
Die heeft 't waarschijnlijk over 'een' volgende lichting. Daarnaast, de ene dealer is de andere niet. De ene kreeg er dit jaar slechts 10 toegewezen en de andere iets meer of minder. We hebben bijvoorbeeld, Muntstad, A-point of PON dealer. Importeur verdeelt die dingen onder de verschillende dealers.tiguan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:29:
Ik lees hier dat de ID.4 al te krijgen is dit jaar. Ik had vanmiddag een VW dealer aan de lijn voor een proefrit met de ID.3 en vroeg gelijk hoe het zit met de ID.4 Hij zei dat ze niet eerder dan week 20 volgend jaar te krijgen zijn. Ik niet snap
...en waarom?
Zit je straks nog te hopen op problemen! Maar 1.0 zit zoveel in dat er geheid ook nog bugs inzitten.Soeski schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:18: Aan de andere kant als je wel issues hebt krijg je de s/w update eerder...
* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *
300?! Ik heb dinsdag eentje te pakken gekregen na wat zoeken, waarschijnlijk dan erg veel mazzel gehad.Younes schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:40:
[...]
Die heeft 't waarschijnlijk over 'een' volgende lichting. Daarnaast, de ene dealer is de andere niet. De ene kreeg er dit jaar slechts 10 toegewezen en de andere iets meer of minder. We hebben bijvoorbeeld, Muntstad, A-point of PON dealer. Importeur verdeelt die dingen onder de verschillende dealers.
Het plukje ID4's dat dit jaar op kenteken wordt gezet is reeds vergeven. Amersfoort had afgelopen woensdag een wachtlijst waarop 300 personen stonden.
pff, begin nu toch wel bang te worden dat die ID.4 straks ook buggy as hell is...hopelijk valt het allemaal wel mee en hebben ze de ID.4 goed door kunnen testen nu ze geen brandjes hoefden te blussen voor al uitgeleverde auto'sSoeski schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:18:
Zo, vanmiddag de ID.3 opgehaald met 3 collega's (4 in totaal dus). Leuk! Korte uitleg gehad, heb ze de tip nog meegegeven over alle 4 de ramen in 1x bedienen. Die wisten ze nog niet.
So far so good, alleen de knop "mode" deed niks meer op de middenconsole. Kon niet meer switchen. Hopelijk morgen na een nachtje slapen weer wel. Collega reed de showroom uit, maakte 2 bochten, kritieke storing op het display "ga direct naar de garage" en kon meteen weer naar binnen. Foutmelding doorgestuurd aan VW. Hij mocht wel rijden maar moet 'm komende week meteen weer inleveren. Nooit leuk als je net een nieuwe auto hebt, maarja, dit zat er in met 4 stuks, procentueel gezien. We hebben allemaal nog 0564 gekregen. 0570 slaan ze over indien je geen issues hebt, verder moet je wachten op 1.00. Ze hebben voorlopig geen tijd. Fingers crossed. Aan de andere kant als je wel issues hebt krijg je de s/w update eerder...
Waarom heeft de één er wel last van en de ander niet?Soeski schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:18:
Nooit leuk als je net een nieuwe auto hebt, maarja, dit zat er in met 4 stuks, procentueel gezien.
Alles afwachten kost geld, de bugs moeten toch gedicht worden, kun je beter eerst verkopen. Dan voorkomt VW een (gedeelte van) de boete voor CO2 uitstoot en zakelijke rijders hebben toch 8%. Ik heb het liever zo, dan over 3 maanden 100 euro per maand netto meer bijtelling te betalen. Als ik de auto 5 jaar rij, scheelt me dat toch 6000 euro.MLLL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:52:
[...]
Waarom heeft de één er wel last van en de ander niet?
Blijf het toch bijzonder vinden dat er nog steeds zoveel softwareproblemen zijn, wacht dan gewoon af dat alles op orde en lever dan pas uit.
Als kersverse eigenaar wil je dit soort taferelen gewoon niet, vertrouwen in de auto daalt gelijk naar het dieptepunt als je na 2 bochten een kritieke melding op je display te zien krijgt.
Just my 2 cents......
Wat vinden jullie van de tenenkrommende ID3 reclame met die kinderen die spelen met modelautootjes?
Met die gedachten zou er ook geen Tesla op de weg rijden. Zolang de veiligheid niet in het geding komt is dit de snelste manier om de bugs ook naar voren te krijgen: praktijkervaringen.MLLL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:52:
[...]
Waarom heeft de één er wel last van en de ander niet?
Blijf het toch bijzonder vinden dat er nog steeds zoveel softwareproblemen zijn, wacht dan gewoon af dat alles op orde en lever dan pas uit.
Als kersverse eigenaar wil je dit soort taferelen gewoon niet, vertrouwen in de auto daalt gelijk naar het dieptepunt als je na 2 bochten een kritieke melding op je display te zien krijgt.
Just my 2 cents......
Wat vinden jullie van de tenenkrommende ID3 reclame met die kinderen die spelen met modelautootjes?
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 21-11-2020 08:21 ]
Het is geen negativiteit van mijn kant laat ik dat voorop stellen.GeeMoney schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:20:
[...]
Met die gedachten zou er ook geen Tesla op de weg rijden. Zolang de veiligheid niet in het geding komt is dit de snelste manier om de bugs ook naar voren te krijgen: praktijkervaringen.
In ruil daarvoor krijg je inderdaad nog een lagere bijtelling of mogelijk subsidie en VW zelf kan makkelijker zijn CO2 doelen halen.
Als dit over een anderhalf jaar nog steeds zo buggy is dan is er pas een reden om te klagen wat mij betreft. Dan moet er inmiddels genoeg data binnen zijn en is er ook tijd geweest om ontwikkelaars de bugs op te laten lossen.
Je kan ook in je negativiteit blijven hangen en het staat je ook brij natuurlijk om een basis model japanner te kopen zonder snufjes.
Een particuliere koper zal daar vast anders over denken.Boy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:03:
[...]
Alles afwachten kost geld, de bugs moeten toch gedicht worden, kun je beter eerst verkopen. Dan voorkomt VW een (gedeelte van) de boete voor CO2 uitstoot en zakelijke rijders hebben toch 8%. Ik heb het liever zo, dan over 3 maanden 100 euro per maand netto meer bijtelling te betalen. Als ik de auto 5 jaar rij, scheelt me dat toch 6000 euro.
Daar zullen ze toch aan moeten gaan wennen want EV’s hebben veel minder onderdelen die hevig aan slijtage lijden dus dat werk gaat langzamerhand verschuiven naar software en een stukje elektrotechniek. Kwestie van tijd.MLLL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:44:
[...]
Het is geen negativiteit van mijn kant laat ik dat voorop stellen.
Maar het verbaast mij , er zijn legio merken buiten Tesla om die wel een EV weten te maken zonder extreme bugissues , noem een Kia /Hyundai, zelfs Renault .
VW zou toch beter moeten kunnen mijn inziens.
Denk je dat die dealers zitten te wachten op ID3's die dagenlang ruimte in de werkplaats in beslag nemen voor iets simpels als een software-update?
Geen idee of dat waar is, dat het 90% is. Ik ben eentje die tussen particulier en lease invalt; ik schaf 'm zakelijk aan via m'n eenmanszaak. Dus het is wel mijn eigen wagen, maar wel met de belastingvoordelen.MLLL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:48:
[...]
Een particuliere koper zal daar vast anders over denken.
Maar inderdaad 90 % van de ID3's zal geleased worden en de berijders zal het minder uit maken het is tenslotte niet hun eigen wagen.
Dank voor het delen. Echter als ik de optielijst bekijk met standaard opties van de 1st en de 1stMax wordt hier niks over gezegd (Park assist). Ik ben bang dat dit een gevalletje betalen wordt? Hoe werkt dit dan voor de zakelijke rijders?Boy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:31:
Dit is wel interessant:Volkswagen ID.4 krijgt update voor automatisch parkeren via smartphone
https://www.activlease.nl...-parkeren-via-smartphone/
Dus er komen dus features bij via OTA's, dat ik had het echt niet verwacht eerlijk gezegd...
Maar ID.3's moeten naar de garage voor updates. Is dat een verschil tussen de ID.4 en ID.3, dat de ID.4 wel OTA's kan ontvangen? Of kan de ID.3 dat nu ook?
Edit: Ik heb net gelezen dat OTA updates later mogelijk zou worden bij de ID.3 na een initiele SW update in de garage. Dus dat zou nu al prima moeten zijn lijkt me.
Ik dacht juist dat niet-lease altijd beter is voor de dealer.... Waarom zouden ze dit afdwingen?Soeski schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:32:
Net de ID.3 opgehaald en ook over de ID.4 gesproken. Wittebrug heeft er nog dit jaar, te bestellen, alleen voor de lease. Niet particulier. Op=op
De ID.4 wordt al met de final s/w uitgeleverd, dus niet met de bestaande bugs. Mogelijk wel nieuwe natuurlijkBoy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:21:
[...]
pff, begin nu toch wel bang te worden dat die ID.4 straks ook buggy as hell is...hopelijk valt het allemaal wel mee en hebben ze de ID.4 goed door kunnen testen nu ze geen brandjes hoefden te blussen voor al uitgeleverde auto's
Omdat leasemaatschappijen het merendeel al gekocht hebben. C.q. er afspraken zijn over afname. Ik heb nu via de leasemaatschappij een auto toegewezen gekregen (zoals besteld) waarbij de dealer besteld datum voor mijn leasecontract bestel datum ligt.Boy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:40:
[...]
Ik dacht juist dat niet-lease altijd beter is voor de dealer.... Waarom zouden ze dit afdwingen?
De ID.3 gaat automatisch inparkeren mogelijk ook nog krijgen, alleen niet de 1st Edition. Daar zijn ze "vergeten" de hardware (sensors in de wielkasten die nodig zijn voor parkeren) te plaatsen, dus dat gaat hardwarematig niet mogelijk zijn. Wordt wel een optie op de gewoon te bestellen varianten na de 1st Edition, had ik gelezen.Antekw schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:20:
[...]
Dank voor het delen. Echter als ik de optielijst bekijk met standaard opties van de 1st en de 1stMax wordt hier niks over gezegd (Park assist). Ik ben bang dat dit een gevalletje betalen wordt? Hoe werkt dit dan voor de zakelijke rijders?
Wel goed nieuws dat er OTA updates komen!!
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Als ik hem tot 90% oplaad dan geeft die 330km aanvanderv schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:53:
Al een paar keer opgeladen tot 90% (ID3), elke keer volgens auto circa 280Km actie radius, komt dit iedereen bekend voor?
misschien komt dat omdat het relatief koud is vergeleken met de ideale temperatuur?vanderv schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:53:
Al een paar keer opgeladen tot 90% (ID3), elke keer volgens auto circa 280Km actie radius, komt dit iedereen bekend voor?
Ik ben 1 van die particulieren. Enige emotionele binding met VW heb ik niet. Reden voor aanschaf is prijs en de te verwachten kwaliteit. De ID3 is met 37.000 voor mij nog net acceptabel. Veel andere modellen gaan toch alweer boven de 40 uitkomen. Heb ook op wachtlijst voor de Tesla M3 gestaan, maar dat werd me qua prijs uiteindelijk te gortig. Daar komt bij dat ik geen echte autoliefhebber ben, heb weinig met automerken, pk's en koppel. Nooit meer dan 15.000 aan een auto uitgegeven. Voor mij is aanschaf van een elektrische auto sterk idealistisch ingegeven. Ik ben persoonlijk van mening dat mensen die een dergelijk bedrag aan een auto kunnen uitgeven (ik dus ook) enig duurzaamheidsbesef in hun donder mogen hebben. Als je dat soort bedragen kunt uitgeven waarom rij je dan niet elektrisch/duurzaam? Waarom nog die Q8 slagschepen? Juist de kapitaalkrachtigen in onze samenleving mogen (en moeten) het goede voorbeeld geven. Ik heb extra zonnepanelen op het dak laten leggen zodat ik mn kilometers ook duurzaam kan rijden. En ja, als je als particulier nu elektrisch gaat rijden ben je bijna altijd proefkonijn. Maar ook gedreven proefkonijn. Dat doe ik graag zodat elektrische modellen beter worden en we gewoon sneller het wagenpark vernieuwen. Ik rij nu al jarenlang diesel, dus ik heb nog wel wat te compenseren:-)Smobbo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:56:
Ik snap de redenatie vanuit VW goed. De enige manier om de CO2 boete te voorkomen is de auto’s gewoon de markt opgooien, ongeacht of ze ‘af’ zijn.
Ik snap de redenatie van leaserijders ook, 8% vs 12%.
Wat ik niet snap is dat er nu mensen particulier de ID.3 aanschaffen. Iets eerder in het topic gaf iemand aan dat de redenen waren ‘vw als merk geeft vertrouwen’ en ‘het is het nieuwste model, dus toekomstbestendig’. VW als merk moet juist met dit platform laten zien dat ze betrouwbaar zijn en de modellen die er nu op staan (zoals de ID.3) zijn juist de proefkonijnen. Als ik particulier zoveel geld aan een auto uit zou geven zou ik juist de 2e generatie willen hebben, daar hebben ze de verbeteringen doorgevoerd die ze na een paar jaar ID.3 geleerd hebben...
Hier ook eentje waar de diesel van weg gaat, maar ja, verbeteren doe je niet echt, want deze diesel gaat verkocht worden. Wil je het echt verbeteren, zal hij naar de sloop moeten lijkt meigorpigor schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:44:
[...]
Ik ben 1 van die particulieren. Enige emotionele binding met VW heb ik niet. Reden voor aanschaf is prijs en de te verwachten kwaliteit. De ID3 is met 37.000 voor mij nog net acceptabel. Veel andere modellen gaan toch alweer boven de 40 uitkomen. Heb ook op wachtlijst voor de Tesla M3 gestaan, maar dat werd me qua prijs uiteindelijk te gortig. Daar komt bij dat ik geen echte autoliefhebber ben, heb weinig met automerken, pk's en koppel. Nooit meer dan 15.000 aan een auto uitgegeven. Voor mij is aanschaf van een elektrische auto sterk idealistisch ingegeven. Ik ben persoonlijk van mening dat mensen die een dergelijk bedrag aan een auto kunnen uitgeven (ik dus ook) enig duurzaamheidsbesef in hun donder mogen hebben. Als je dat soort bedragen kunt uitgeven waarom rij je dan niet elektrisch/duurzaam? Waarom nog die Q8 slagschepen? Juist de kapitaalkrachtigen in onze samenleving mogen (en moeten) het goede voorbeeld geven. Ik heb extra zonnepanelen op het dak laten leggen zodat ik mn kilometers ook duurzaam kan rijden. En ja, als je als particulier nu elektrisch gaat rijden ben je bijna altijd proefkonijn. Maar ook gedreven proefkonijn. Dat doe ik graag zodat elektrische modellen beter worden en we gewoon sneller het wagenpark vernieuwen. Ik rij nu al jarenlang diesel, dus ik heb nog wel wat te compenseren:-)
Dank voor je toelichting. De overstap naar EV is zeker een goed plan vanuit idealistisch perspectief!igorpigor schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:44:
[...]
Ik ben 1 van die particulieren. Enige emotionele binding met VW heb ik niet. Reden voor aanschaf is prijs en de te verwachten kwaliteit. De ID3 is met 37.000 voor mij nog net acceptabel. Veel andere modellen gaan toch alweer boven de 40 uitkomen. Heb ook op wachtlijst voor de Tesla M3 gestaan, maar dat werd me qua prijs uiteindelijk te gortig. Daar komt bij dat ik geen echte autoliefhebber ben, heb weinig met automerken, pk's en koppel. Nooit meer dan 15.000 aan een auto uitgegeven. Voor mij is aanschaf van een elektrische auto sterk idealistisch ingegeven. Ik ben persoonlijk van mening dat mensen die een dergelijk bedrag aan een auto kunnen uitgeven (ik dus ook) enig duurzaamheidsbesef in hun donder mogen hebben. Als je dat soort bedragen kunt uitgeven waarom rij je dan niet elektrisch/duurzaam? Waarom nog die Q8 slagschepen? Juist de kapitaalkrachtigen in onze samenleving mogen (en moeten) het goede voorbeeld geven. Ik heb extra zonnepanelen op het dak laten leggen zodat ik mn kilometers ook duurzaam kan rijden. En ja, als je als particulier nu elektrisch gaat rijden ben je bijna altijd proefkonijn. Maar ook gedreven proefkonijn. Dat doe ik graag zodat elektrische modellen beter worden en we gewoon sneller het wagenpark vernieuwen. Ik rij nu al jarenlang diesel, dus ik heb nog wel wat te compenseren:-)
Yes, bij mij ook. Vandaag voor de eerste keer langere rit met de ID3 van Rotterdam naar Oldenzaal. Voor de zekerheid vertrokken met 100% (actieradius 295km). Na de 193km rit nog 98km over.vanderv schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:53:
Die Zappi levert niet meer of minder vanuit je zonnepanelen naar je auto dan een andere laadpaal hoor. Hij kan loadbalancen en heeft monitoring (mits je de extra’s wel aanschaft) maar zodra jij met een domme paal op een zonnige dag je auto gaat laden lever je gewoon niets terug naar het net omdat je verbruikt.Boy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:53:
[...]
Hier ook eentje waar de diesel van weg gaat, maar ja, verbeteren doe je niet echt, want deze diesel gaat verkocht worden. Wil je het echt verbeteren, zal hij naar de sloop moeten lijkt meAnders gaat iemand anders ermee rijden.
Ik ben vooral techneut die houdt van snufjes en de auto stiekem een grote gadget voor me is. Dat het goed is voor het milieu (waar 5000 meningen over zijn of dat wel of niet is) is wel een groot pluspunt!
Zonnepanelen moet ik nog laten plaatsen. Ik keek ook nog naar Zappi omdat deze gelijk vanuit de zonnepanelen de auto kan opladen, maar ik ben huiverig vanwege de problemen ermee
[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 21-11-2020 18:21 ]
Dit snap ik niet, je wil juist toch dat de auto overdag laadt? Lijkt mij dat terugleveren minder opbrengt dan het verbruik van het stroomnet, zonnenenergie is gratis.GeeMoney schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:06:
[...]
Die Zappi levert niet meer of minder vanuit je zonnepanelen naar je auto dan een andere laadpaal hoor. Hij kan loadbalancen en heeft monitoring (mits je de extra’s wel aanschaft) maar zodra jij met een domme paal op een zonnige dag je auto gaat laden lever je gewoon niets terug naar het net omdat je verbruikt.
Dat zeg ik toch ookMLLL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:38:
[...]
Dit snap ik niet, je wil juist toch dat de auto overdag laadt? Lijkt mij dat terugleveren minder opbrengt dan het verbruik van het stroomnet, zonnenenergie is gratis.
[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 21-11-2020 20:43 ]
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Load balancing is niet het enige wat een zappi doet. Als je hem op eco stand zet dan zorgt hij er voor dat je alleen met zelf opgewekte stroom je auto oplaad. Dit doet hij door de laadsnelheid terug te schalen of zelfs te stoppen. Dus als er tijdelijk een wolk voor de zon is zorgt hij er voor dat je dan niet gewoon doorgaat met laden vanuit het net.GeeMoney schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:41:
[...]
...Het enige wat hij doet is load balancing (oftewel je auto terugschakelen als het verbruik in huis toeneemt) maar er gaat net zoveel stroom je auto in op een zonnige dag met een domme laadpaal als met een Zappie.
...
Hmm, zou het kunnen dat hij de km's aangeeft aan de hand van het recente verbruik?vanderv schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:53:
[ Voor 19% gewijzigd door KrlGl op 21-11-2020 21:30 . Reden: plaatje aangepast ]
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Enorm aan het twijfelen door de gemelde problemen, maar het alleen opladen als de zonnepanelen stroom opwekken vind ik echt een top idee...wil een keuze maken binnen 2 weken zodat ik de lader heb hangen voor ik de auto hebMedjai schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:03:
[...]
Load balancing is niet het enige wat een zappi doet. Als je hem op eco stand zet dan zorgt hij er voor dat je alleen met zelf opgewekte stroom je auto oplaad. Dit doet hij door de laadsnelheid terug te schalen of zelfs te stoppen. Dus als er tijdelijk een wolk voor de zon is zorgt hij er voor dat je dan niet gewoon doorgaat met laden vanuit het net.
Dit kan dus beteken dat je auto niet is na eenbewolkte dag. Dit is dus wel degelijk anders dan een domme laadpaal.
Met de eco+ stand kun je instellen dat hij bijvoorbeeld om 7uur sochtends in ieder geval de auto heeft opgeladen, desnoods met net stroom.
Edit: wat @KrlGl zegt dus
Achter lopen valt wel mee, als die werkt. Als ik de wagen aan de oplader hang moet ik de app 10x opnieuw opstarten, airco aan/uit zetten voordat ik zie dat die aan het laden is. Ben aan het begin zelfs een paar keer naar de overkant van de straat gelopen om te checken of de auto wel aan het laden was.Soeski schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:24:
Ervaren jullie ook dat de ID.3 app echt uren achter loopt met de status? Hij lijkt wel continu te verversen, maar de accu geeft nog de lading aan van voor de rit vanmiddag 14.00. Een beetje achterstand ok, maar ruim 4 uur?
Hier dezelfde ervaring, van 20 naar 80% en app geeft 340 km aan als bereik.KrlGl schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:28:
[...]
Hmm, zou het kunnen dat hij de km's aangeeft aan de hand van het recente verbruik?
Ik heb hem nu tot 80% opgeladen en hij geeft 348 km aan als bereik
[Afbeelding]
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Inmiddels liep hij 20 uur achter en in de app stond wel "NU". Ik heb hem tot leven kunnen wekken door de klimatisering direct te starten. Nu heb ik ineens wel het laatste laadpercentage. Gek toch dat fabrikanten dit niet voor elkaar krijgen. Onze Zoë heeft hier last van (15-60 minuten achterstand in de app), mijn Audi e-tron had het, en nu de ID.3 ook weer.eitje84 schreef op zondag 22 november 2020 @ 07:12:
[...]
Achter lopen valt wel mee, als die werkt. Als ik de wagen aan de oplader hang moet ik de app 10x opnieuw opstarten, airco aan/uit zetten voordat ik zie dat die aan het laden is. Ben aan het begin zelfs een paar keer naar de overkant van de straat gelopen om te checken of de auto wel aan het laden was.
Hoop dat ze het snel fixen. Want je kan er al weinig mee maar dan is het wel fijn dat die paar dingen wel werken.
Was dat een A3 e-tron? Hier op een E-tron 55 namelijk helemaal geen last van. Ook de Tesla’s zijn “actueel” hier.Soeski schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:04:
[...]
Inmiddels liep hij 20 uur achter en in de app stond wel "NU". Ik heb hem tot leven kunnen wekken door de klimatisering direct te starten. Nu heb ik ineens wel het laatste laadpercentage. Gek toch dat fabrikanten dit niet voor elkaar krijgen. Onze Zoë heeft hier last van (15-60 minuten achterstand in de app), mijn Audi e-tron had het, en nu de ID.3 ook weer.
Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar met de Zappi.Medjai schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:03:
[...]
Load balancing is niet het enige wat een zappi doet. Als je hem op eco stand zet dan zorgt hij er voor dat je alleen met zelf opgewekte stroom je auto oplaad. Dit doet hij door de laadsnelheid terug te schalen of zelfs te stoppen. Dus als er tijdelijk een wolk voor de zon is zorgt hij er voor dat je dan niet gewoon doorgaat met laden vanuit het net.
Dit kan dus beteken dat je auto niet is na eenbewolkte dag. Dit is dus wel degelijk anders dan een domme laadpaal.
Met de eco+ stand kun je instellen dat hij bijvoorbeeld om 7uur sochtends in ieder geval de auto heeft opgeladen, desnoods met net stroom.
Edit: wat @KrlGl zegt dus
Ja, de A3 e-tron. Nog nooit zo'n slechte app+diensten gezien. Voorsprong door techniek... nou... nee haha. 5 jaar lang gedonder met klimatiseren, status, server errors, JSON errors in de app enz. Ze kregen het maar niet opgelost. Audi snapt er echt niks van. De Golf GTE deed dit al veel beter, maar Tesla, Volvo etc. ook.GeeMoney schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:29:
[...]
Was dat een A3 e-tron? Hier op een E-tron 55 namelijk helemaal geen last van. Ook de Tesla’s zijn “actueel” hier.
Dan is het in ieder geval het laatste jaar sterk verbeterd denk ik want ik heb 0 problemen met de app en voor klimatiseren etc.Soeski schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:14:
[...]
Ja, de A3 e-tron. Nog nooit zo'n slechte app+diensten gezien. Voorsprong door techniek... nou... nee haha. 5 jaar lang gedonder met klimatiseren, status, server errors, JSON errors in de app enz. Ze kregen het maar niet opgelost. Audi snapt er echt niks van. De Golf GTE deed dit al veel beter, maar Tesla, Volvo etc. ook.
En nu hopen dat ze het bij de ID.3 ook op orde gaan krijgen.
Wat geeft hij bij 100% aan?mcmiles schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:45:
[...]
Hier dezelfde ervaring, van 20 naar 80% en app geeft 340 km aan als bereik.
Bijzonder, dat haal ik niet eens op 100% en ik rij 100 max en eco en zoveel mogelijk op ACC.mcmiles schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:45:
[...]
Hier dezelfde ervaring, van 20 naar 80% en app geeft 340 km aan als bereik.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ik zit ook met een schuin oog te kijken naar de aankoop van een EV. Ik vind echter wel dat je van een auto van VW en een bedrag van 35K mag verwachten dat deze geen gekke bugs heeft. Ik wil geen proefkonijn zijn voor zo’n groot bedrag. Dan moeten ze dat er bij zeggen en de prijs door de helft doen. Het voelt allemaal een beetje gehaast. Ik snap dat de concurrentie moordend is, maar juist dan moet je met een auto komen die vanaf minuut 1 het vertrouwen geeft, juist waar VW voor staat/stond.Smobbo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:29:
[...]
Dank voor je toelichting. De overstap naar EV is zeker een goed plan vanuit idealistisch perspectief!
Ik zou nu qua kwaliteit dan toch eerder voor de Kia’s of Hyundai’s gaan. Toch wat meer ‘bewezen’ techniek. Het proefkonijn gehalte bij een doorsnee EV is, naar mijn mening, niet zo groot meer. Zo spannend is het in de praktijk eigenlijk niet.
Met de ID.3 zou ik dat proefkonijn gevoel juist nog hebben, aangezien VW nog weinig heeft laten zien en dit model juist de start van een nieuwe reeks is. Tegelijkertijd zal de de ID.3 ook stappen maken op software gebied.
Hoe dan ook, mooi om meer EV’s op de weg te zien!
Kia Niro-EV 2024
[ Voor 46% gewijzigd door tiguan op 22-11-2020 12:19 ]
Ik ben benieuwd of de ID’s dit nauwkeuriger doentiguan schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:16:
De GOM geeft een accurate weergave van het rijbereik als je tot 80% oplaad (daarbij houdt hij rekening met de recente historie van je rijstijl en de temperatuur), daarboven krijg je de WLTP range te zien heb ik 't idee, die houdt vooral rekening met temperatuur.
In mijn e-Golf staat ie bij 100% in de zomer op 274km rijbereik, in de winter op 210km.
Idd, harde wind, veel kleine stukjes en uiteraard de verwarming aan.(staat overigens buiten gebruik wel altijd binnen)KrlGl schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:28:
[...]
Hmm, zou het kunnen dat hij de km's aangeeft aan de hand van het recente verbruik?
Ik heb hem nu tot 80% opgeladen en hij geeft 348 km aan als bereik
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Dat kan denk ik ook prima, maar dan moet je vanaf volgend jaar de gewone editie bestellen (Family, Tech etc.). Dan krijg je ook s/w final versie. Bugs zullen er dan misschien ook nog zijn, maar dit zal continu met OTA wel opgelost worden. De rijders van de 1st Editions wisten dat ze mogelijk bugs zouden hebben. In alle landen teken je daar ook een formulier voor, behalve in NL. Net zoals dat je in andere landen de 2000kW laadpas krijgt, 3 maanden gratis leasen, soms een warmtepomp of winterpakket. Behalve in NLFreak187 schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:13:
[...]
Ik zit ook met een schuin oog te kijken naar de aankoop van een EV. Ik vind echter wel dat je van een auto van VW en een bedrag van 35K mag verwachten dat deze geen gekke bugs heeft. Ik wil geen proefkonijn zijn voor zo’n groot bedrag. Dan moeten ze dat er bij zeggen en de prijs door de helft doen. Het voelt allemaal een beetje gehaast. Ik snap dat de concurrentie moordend is, maar juist dan moet je met een auto komen die vanaf minuut 1 het vertrouwen geeft, juist waar VW voor staat/stond.
Hij blijft niet op "R" staan. De knop staat altijd neutraal (geen lampje) als je instapt en contact aan zet. Was dat maar zo, dan stond deze altijd op verwarmen in de winter. Maar dat kan dus niet. Zal ook wel een bewuste keuze zijn geweest van de programmeur. Dunno whytiguan schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:03:
Ik laat 'm altijd op de R stand staan. Waarom zou je 'm op neutraal zetten?
[ Voor 9% gewijzigd door Soeski op 22-11-2020 16:08 ]
Eerlijk gezegd heb ik hem nog niet tot 100% geladen in de bijna vier weken dat ik ermee rij. Ik zal het van de week doen en laten weten hier.RonaldPr schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:18:
[...]
Wat geeft hij bij 100% aan?
Bij mijn e-Golf klopt daar helemaal niks van, bij 80% is het ongeveer 200 en bij 100% bijna 300 km.
Dat is dus waarom de vorige implementatie van VW zo goed werkt. Je kunt heel eenvoudig kiezen tussen standaard aan of standaard uit nu heb je die keuze niet...MLLL schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:25:
Grappig, in mijn Cadillac wil ik die kantelde spiegel juist uit zetten als ik hem in zijn R zet.
Vreselijk irritante functie en gevaarlijk. Heb liever overzicht dan dat je misschien een velg aan gort rijdt.
Nu heb ik normale velgen ipv van die koetswielen met 3 mm wang van de band dat scheelt.
Het is uit te zetten bij mijn auto alleen dat werkt zo omslachtig dat ik er nog niet achter ben hoe het precies werkt.
Nog niet eenmaal last van gehad met mijn ID.3 plus.syith schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:42:
Ik moet elke rit opnieuw Assist functies instellen. Zo moet ik elke keer de Auto hold aan- en Lane Assist uitzetten. Meer mensen met deze issues?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq