Ha dat is de mijne! Jammer dat ik dit mooie plaatje heb gemistAMARONE schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:27:
Naast welke tweaker parkeerde ik vanmiddag? [Afbeelding]
Mooie auto hoor, je ziet dat ze flinke stappen zetten. Jammer dat de ID3 qua interieur niet deze kant was opgegaan.vinom schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:55:
Ik ben vooral actief in het Skoda Enyaq topic, maar deze wilde ik toch wel met jullie delen over de ID.4. Ze delen dezelfde tech enzo, dus het is toch wel interessant. Leuk die achterlicht animatie
[YouTube: VW ID4 interior and exterior touchless review]
vmcg schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:05:
[...]
Ha dat is de mijne! Jammer dat ik dit mooie plaatje heb gemist
2 weken geleden mijn auto naar de garage gebracht omdat ze 1 stikker vergeten waren te plakken op de auto. Daarnaast hebben ze meteen een software update uitgevoerd. Dit alles bij elkaar duurde 3 volle dagen.
Nu naar de dag van vandaag. Sinds een aantal dagen brand het airbag storingslampje en deze gaat niet meer weg. Voor de update krijg ik meerdere storingen maar deze gingen allemaal na een paar minuten weg. Nu heb ik dus alleen nog de airbag storing.
Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren.
Sowieso zal die wat vlotter zijn. Ik heb zelf de oude software nog en heb op de snelheid na eigenlijk 0 foutmeldingen. Apart hoe dat kan verschillen.Soeski schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:19:
Wij krijgen binnen een paar weken de ID.3's uitgeleverd, de dealer zei een week geleden dat ze binnen waren. Ik ben echt benieuwd of deze al meteen met v570 wordt geleverd of nog met 562/564 die er vanaf het begin in zit. Er zijn toch veel mensen die storingen hebben met de eerdere software zo te zien, en ook vergelijkbare storingen. Zie het niet zo zitten om vrij laat in het proces de ID.3 te mogen ontvangen, maar wel met de oudere software. We gaan het zien, hopelijk begin december ben ik aan de beurt.
Ik rij nu bijna 2 weken in de ID.3 met de 0564 software. De eerste week had ik ook regelmatig rare storingsmeldingen. Deze week heb ik niets meer gezien. Blijft een beetje vreemd allemaal. Performance van de software zou zeker beter kunnen maar verder is het een heerlijke auto om in te rijden.AMARONE schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:21:
[...]
Sowieso zal die wat vlotter zijn. Ik heb zelf de oude software nog en heb op de snelheid na eigenlijk 0 foutmeldingen. Apart hoe dat kan verschillen.
Leuke cijfers. ID.3 nu (logisch ook) boven aan in de maand oktober.
Welke dealer was dat?Electromonkey schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:03:
Gisteren ook bericht van de dealer gehad, geen 100% zekerheid maar alle signalen staan op levering 2020 voor mij ID.4. Wel heel lekker want dat was het gokje wat ik gewaagd heb met de keuze voor de ID.4.
Ames Dordrecht. Bestelling geplaatst direct op de eerste dag dat het mogelijk was.
Hey leuk daar heb ik die van mij ook besteld :-) doe de groeten aan SanderElectromonkey schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:06:
[...]
Ames Dordrecht. Bestelling geplaatst direct op de eerste dag dat het mogelijk was.
Haha lachen! Heb ik leuk contact mee. Heeft een paar jaar geleden mijn eerste Polo'tje geleverd, top service daar.Antekw schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:07:
[...]
Hey leuk daar heb ik die van mij ook besteld :-) doe de groeten aan Sander
Volgens mij gebruiken ze het vooral als reclamemiddel om de bestellingen aan te wakkeren. Al komt er maar 1 trailer uit Zwickau naar NL dit jaar dan is hier geen woord aan gelogenVolkswagen start nog dit jaar met de levering van de geheel elektrische ID.4 in Nederland. Het gaat daarbij om een gelimiteerd aantal van de exclusieve 1ST edition-modellen. Dat betekent dat een beperkt aantal Nederlandse klanten nog dit jaar kan genieten van de ruimte, veelzijdigheid en luxe van de eerste elektrisch aangedreven SUV van Volkswagen. Vijf jaar lang slechts 8% fiscale bijtelling is daarbij de kers op de taart.
Nederland is naast Duitsland het enige land waar de ID.4 nog dit jaar leverbaar wordt. Zo krijgt het succes van de ID.3 – die in oktober de bestverkochte auto van Nederland was - een snel en passend vervolg.
Ja daar lijkt het wel op he.. apart toch dat je klanten die een maand geleden besteld hebben geen garantie kunt geven maar het wel op je website zet. Laat die ene dan maar een mooie grijze zijn met bestemming DordrechtoZy schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:15:
[...]
Volgens mij gebruiken ze het vooral als reclamemiddel om de bestellingen aan te wakkeren. Al komt er maar 1 trailer uit Zwickau naar NL dit jaar dan is hier geen woord aan gelogenvooralsnog heeft niemand een toezegging dat het daadwerkelijk 2020 wordt. 🤞🤞
Hier hetzelfde. Besteld met minieme kans op 2020 registratie, maar LM en dealer melden nu dat de kans op 2020 registratie heel groot is volgens de laatste berichten.Electromonkey schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:03:
Gisteren ook bericht van de dealer gehad, geen 100% zekerheid maar alle signalen staan op levering 2020 voor mij ID.4. Wel heel lekker want dat was het gokje wat ik gewaagd heb met de keuze voor de ID.4.
Verder op alle fronten zeer tevreden over deze auto en wil nooit meer een auto op dinosap!
Ook ik heb vandaag gebeld met de dealer. Ze melden mij dat er inderdaad met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dit jaar ID.4’s geleverd gaan worden, maar ze weten nog niet precies hoe en wat. Eind volgende week zal er meer duidelijkheid over zijn.rednax2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:39:
[...]
Hier hetzelfde. Besteld met minieme kans op 2020 registratie, maar LM en dealer melden nu dat de kans op 2020 registratie heel groot is volgens de laatste berichten.
Klinkt beter dan ten tijde van mijn bestelling!
Dat is wel een vreemde keus vind ik. Eigen lease eerst oké, zo kan je klanten naar eigen lease proberen te trekken. Maar particulier voor zakelijk via andere maatschappijen? Zakelijke klanten niet uitleveren kost eerder klanten, want bijtelling. Particulieren vinden het vaak wel fijn om in het nieuwe jaar levering te krijgen want bouwjaar. En zelfs als ze wel zsm levering willen, zal 1 maand extra wachten meestal geen reden zijn om af te zien van de bestelling.BDelamontagne schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:42:
De dealers waar ik contact mee heb gehad over de ID.4 bevestigen inderdaad dat er een partij nog dit jaar naar NL komt. Helaas voor mij bieden ze die hoofdzakelijk aan aan de particuliere markt of via de eigen lease, niet voor de LM's. Dat komt volgend jaar pas
Vroege sinterklaas of kerst dit jaar?
[ Voor 14% gewijzigd door Antekw op 13-11-2020 12:05 ]
Ja, vond ik inderdaad ook! Ik blijf wel gewoon rondbellen tot ik er een vind die daar wel akkoord mee gaat. En als het niet lukt, dan de afweging maken om alsnog voor een ID.3 te gaan tegen 8% (jaa jaa, luxe probleem, ik weet)DeGroteMuis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:51:
[...]
Dat is wel een vreemde keus vind ik. Eigen lease eerst oké, zo kan je klanten naar eigen lease proberen te trekken. Maar particulier voor zakelijk via andere maatschappijen? Zakelijke klanten niet uitleveren kost eerder klanten, want bijtelling. Particulieren vinden het vaak wel fijn om in het nieuwe jaar levering te krijgen want bouwjaar. En zelfs als ze wel zsm levering willen, zal 1 maand extra wachten meestal geen reden zijn om af te zien van de bestelling.
Die zure reacties altijd op de auto-websites over elektrische auto's...Antekw schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:05:
Net ook een artikel gepost op autoblog --> https://www.autoblog.nl/n...id-4-heel-erg-snel-187893
Vroege sinterklaas of kerst dit jaar?
Vanmorgen seintje gehad dat de auto in productie staat.
Top!Electromonkey schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:43:
[...]
Die zure reacties altijd op de auto-websites over elektrische auto's...![]()
Hahaha, ik las in een ander topic (misschien wel hier) de benaming analoge fossielen , die is hier zeker op zijn plaats
Hier in de straat staat ook zo'n sneuneus met een stikker achterop zijn auto --> Elektrisch rijden doe je op de kermis.Electromonkey schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:43:
[...]
Die zure reacties altijd op de auto-websites over elektrische auto's...![]()
Maar het fossielengedrag komt ook elke keer terug bij de reviewers over die knopjes, of het gebrek eraan. Ik heb de auto nu 6 weken en ik mis geen enkele knop.
[ Voor 17% gewijzigd door AMARONE op 13-11-2020 14:50 ]
Zo'n witte sticker met een botsautootje voor de tekst? Tijdje terug achterop een rode Leaf gezien, vond die wel grappig.AMARONE schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:49:
[...]
Hier in de straat staat ook zo'n sneuneus met een stikker achterop zijn auto --> Elektrisch rijden doe je op de kermis.
Maar het fossielengedrag komt ook elke keer terug bij de reviewers over die knopjes, of het gebrek eraan. Ik heb de auto nu 6 weken en ik mis geen enkele knop.
Ik mis wel knopjes in de ID.3. Denk wel dat ik eraan kan wennen, maar ik mis ze wel. Smaken verschillen.
[ Voor 8% gewijzigd door DeGroteMuis op 13-11-2020 15:13 ]
Nodig 'm een keer uit voor een stoplicht sprintjeAMARONE schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:49:
[...]
Hier in de straat staat ook zo'n sneuneus met een stikker achterop zijn auto --> Elektrisch rijden doe je op de kermis.

Waarom zou je stroom verspillen daaraan? De ICE rijder met sneuneus sticker rijdt liever op dinosap en voelt de drang om daarvoor een sticker op de auto te plakken. Betekent niet dat je als EV rijder een sprintje moet doen om te bewijzen dat je EV beter is toch?rednax2 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:03:
[...]
Nodig 'm een keer uit voor een stoplicht sprintje
Niet zo serieus op vrijdagmiddagDeGroteMuis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:11:
[...]
Waarom zou je stroom verspillen daaraan? De ICE rijder met sneuneus sticker rijdt liever op dinosap en voelt de drang om daarvoor een sticker op de auto te plakken. Betekent niet dat je als EV rijder een sprintje moet doen om te bewijzen dat je EV beter is toch?
Grappig, mijn dealer zijn het precies op die manier. Vond het al typisch om over 'calamiteiten' te praten. Meestal noem je dat overmacht.The Klumpenator schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:33:
Yeah! Net gebeld door de dealer: mijn ID.4 komt de 2e week van december in Nederland en de 3e week kan ik hem ophalen. Alleen een calamiteit kan ervoor zorgen dat het niet doorgaat.
Ah, dat kan ook.
Inderdaad. Aan de andere kant: het klinkt wel iets zekerder. Zo denk ik niet aan 'Pech, want de vrachtwagen had een lekke band', of een wisselstoring waardoor de ID.4 trein vertraging opliep, maar meer aan 'excuses, we moesten verplicht de fabriek 4 weken sluiten ivm Covid-19'.oZy schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:00:
Grappig, mijn dealer zijn het precies op die manier. Vond het al typisch om over 'calamiteiten' te praten. Meestal noem je dat overmacht.
new software for the ID3.
There is good news from VW: The final software for the ID3 is finally finished.
"The software ME2 is now available for the ID.3, so that the functions still to be added can be compensated with this update".
"Supplementary functions" means that this is the announced major update with the final series software for the time being.
It will also take a few more days:
"We will communicate the service measure with the start of calendar week 49 via the usual channels and will present the exact contents for the technical implementation as well as the up-, side- and downstream special features transparently for you before the start".
The message is, of course, addressed to the dealers, so it should start around 1 December.
First of all, however, not the customers who already drive ID3, but vehicles for customers who have been ordered and promised for delivery with final software.
Such cars have been produced for several weeks and First Edition customers also had the opportunity to postpone the takeover until the series software is ready.
We show you pictures from this week from the airport Altenburg, which is currently used as a logistics location for ID3.
Due to the large number of vehicles, VW is not in a position to install the update ex works or at the logistics locations for all ID3 itself.
The dealers must therefore close the gap and install the update.
The following statement is made: "The affected vehicles are already on their way to you within the next few days. To ensure that all vehicles are flashed before delivery to customers and to reduce any delays that may occur, we would like to involve them in the ongoing process.
and further: "The expected execution of the ID.3 flash will take one working day. Please take this important information into account when planning your workshop capacity utilisation!"
But what about the ID3 Beta Testers from the First Mover Club? They will have to wait!
After all, the first thing is to deliver as many new cars as possible.
We reported last week that VW is still fighting for the CO2 targets, it's all about the last gram, otherwise penalties of several hundred million euros could be imposed.
The customers from the First Mover Club, some of whom are currently suffering, will be contacted in January and provided with the update.
I wonder if everyone has that much patience? VW is already getting the dealers in the mood for such an update:
"We are aware that we will not be able to fully achieve this equalisation. There will be a few first movers who will contact you through various media. - for example the YouTube channel of nextmove - ... "who have found out about the available Flash. We would like to ask you to make the update available to these customers as soon as possible.
Of course, we are also very excited to see whether the new software will only provide the missing features or also eliminate the existing bugs and improve the performance of the infotainment.
For real??? Heb mijn id3 donderdag gebracht en zou vandaag klaar zijn met een update. Werd vandaag gebeld er was een probleem met de software update, lang verhaal kort ze weten niet wanneer ie klaar is, waarschijnlijk mid volgende weekAMARONE schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:29:
De definitieve software update is gereedSummary in English:
new software for the ID3.
There is good news from VW: The final software for the ID3 is finally finished.
.

je kan het even navragen. Ik hoop dat ik mijne bij de dealer tussendoor kan fietsen (incl. Montage trekhaak). Niet dat ik veel problemen heb maar hopelijk brengt deze update veel verbeteringen.Mistymo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:01:
[...]
For real??? Heb mijn id3 donderdag gebracht en zou vandaag klaar zijn met een update. Werd vandaag gebeld er was een probleem met de software update, lang verhaal kort ze weten niet wanneer ie klaar is, waarschijnlijk mid volgende week. Zou toch mooi zijn als ze dan meteen de grote update erop knallen
maar ja dat zal wel weer whishfull thinking zijn.
Gezien er in de tekst staat dat ze week 49 (1e week december) beginnen met de technische details te geven en vanaf 1 december dus ook de update verspreiden denk ik niet dat je deze al krijgt.Mistymo schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:01:
[...]
For real??? Heb mijn id3 donderdag gebracht en zou vandaag klaar zijn met een update. Werd vandaag gebeld er was een probleem met de software update, lang verhaal kort ze weten niet wanneer ie klaar is, waarschijnlijk mid volgende week. Zou toch mooi zijn als ze dan meteen de grote update erop knallen
maar ja dat zal wel weer whishfull thinking zijn.
En 1st Movers zijn sowieso als laatste aan de beurt, want "zij hebben een formulier getekend waarin ze akkoord gaan met beta tester zijn". Dat laatste is overigens in Nederland niet gebeurd voor zover ik weet.
Je kan alleen "hopen" dat je serieuze bug hebt ergens in december waardoor je naar de garage moet, en ze gaan flashen. Dan ben je wel eerder
Ik mag vrijdag a.s. ophalen, ik ben benieuwd welke S/W er in zit. Ik ga gewoon uit van 0564.
Vanmorgen stapte ik de auto in en gaf mij ln telefoon aan of ik toestemming wil geven voor Apple CarPlay. Helaas zie ik nog niks op het scherm. 🧐
Ik zou dan liever 2 dagen wachten met de software wel erop. Wij hebben pon hier, en bij Pon gaat alles anders dan bij omringende landen.Kanter schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:13:
Ik mag die van mij 1 dec ophalen. Met een beetje geluk zit de final erop maar ik verwacht het niet.
[ Voor 12% gewijzigd door AMARONE op 14-11-2020 11:59 ]
Werd van de week ook gebeld door Pon dat ze meer ID. 4 konden leveren in 2020 en of ik nog interesse had in zo'n model. Toch maar nee gezegd. Ik vind de warmtepomp toch wel een belangrijke extra die ik nu wel kon bestellen en in Nederland niet. We gaan het zien.
Voor zo ver je er waarde aan moet hechten. In dit artikel van AD wordt gepraat over zeker duizend ID4s die dit jaar nog op naam komen.
Zie ---> https://www.ad.nl/auto/vo...rer=https%3A%2F%2Ft.co%2F
https://www.volkswagen.nl...r-inclusief-8-bijtelling/
Ik hoop het voor alle kopers, vanuit vw geloof ik het wel maar is dit ook haalbaar voor pon? Zijn de terreinen en dealer parkeerplaatsen met ID3's al leeg?Antekw schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:09:
Hi.
Voor zo ver je er waarde aan moet hechten. In dit artikel van AD wordt gepraat over zeker duizend ID4s die dit jaar nog op naam komen.
Zie ---> https://www.ad.nl/auto/vo...rer=https%3A%2F%2Ft.co%2F
Als ze maar in 2020 op kenteken zijn gezet.AMARONE schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:30:
[...]
Ik hoop het voor alle kopers, vanuit vw geloof ik het wel maar is dit ook haalbaar voor pon? Zijn de terreinen en dealer parkeerplaatsen met ID3's al leeg?
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Update: heb de koopovereenkomst voor de ID.3 1st Basis laten ontbinden en wilde voor de Life gaan (en daar dan mooi lichtmetaal onder - laten - zetten).emperor111 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:31:
Ben al een hele tijd aan het meelezen hier en was voornemens om wat te schrijven na aflevering van mijn bestelde ID3 (1st Basis, particulier). Maar het lijkt wat anders te lopen dan gepland...
Enkele weken geleden een ID3 1st Basis besteld bij de VW Dealer in Breda (de Plus was mij de meerprijs niet waard). Ik had niets in te ruilen, begreep van de verkoper dat Pon ze nogal de duimschroeven aandraait qua marge dus er was weinig onderhandelingsruimte.
Uiteindelijk mochten ze 3% geven op de prijs (37.990 -/- 3% = 36.850). Op het koopcontract staat dat ik de auto pas vanaf 1-1-2021 voor de 1e keer tenaam gesteld wilde hebben (zodat het "bouwjaar" 2021 zou zijn). Dit met de restwaarde in het achterhoofd.
Nu wordt ik eergisteren door de verkoper gebeld: hij heeft zich "vergist" en nu blijkt dat Pon het niet toe staat om de auto pas tenaam te stellen in 2021. Ze moeten de auto tenaam stellen in 2020. Dus de vraag was of ik het leuk zou vinden om dit jaar alvast in de auto te rijden... Leuk wel (kan niet wachten!) maar vanwege dat "bouwjaar" wil ik juist wachten.
Uiteraard aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga; en dat ik er even over na moet denken en wellicht afzie van de koop als de tenaamstelling niet in 2021 plaats kan vinden.
Nu zag ik gisteren dat de prijzen en specs voor de Life versie bekend gemaakt zijn. Het lijkt er in eerste instantie op dat deze 100,- goedkoper is en dat de Life versie het volgende ontbreekt t.o.v. de 1st Basis:
- 18'' staal i.p.v. 18'' lichtmetaal
- niet de stickers op de flanken (die had ik er sowiezo af laten halen)
- niet de pedalen met Play en Pauze symbolen
Als je de prijslijst doorspit van de Life dan zijn er toch nog best wat details die de Life wel heeft en de 1st Basis niet. De Life heeft extra t.o.v. de 1st Basis:
- elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Achterbank ongedeeld, rugleuning in ongelijke delen neerklapbaar en met doorlaadmogelijkheid
- Middenconsole uitgebreid, met afsluitbaar opbergvak en 2 bekerhouders
- Telefoonvoorbereiding 'Plus', inclusief draadloos laden
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Omgevingsverlichting met logo projectie
- USB-C aansluiting (2x achter)
Samengevat:
De 1st Basis is 37.990 en heeft 18'' lichtmetaal. De Life is 37.890 en heeft als extra's het lijstje hierboven. Dat 18'' lichtmetaal koop ik er dan later wel los bij (ik zie deze op vw.be staan voor 710 euro).
De Life lijkt mij dus een betere deal dan de 1st Basis.
Ik neig er nu naar om het koopcontract te ontbinden en opnieuw te onderhandelen over aanschaf van een Life. Wat zouden jullie doen?
Contact gehad met meerdere dealers over een Life: er zijn er een aantal die nog dit jaar ID.3's Life toegewezen krijgen van Pon. Maar alle dealers waarmee ik contact gehad heb, geven aan dat Pon ze verplicht om deze nog dit jaar tenaam te stellen (iets met CO2 boete die VW boven het hoofd hangt..?
Als particulier wil ik graag een auto met datum tenaamstelling 2021, maar Pon lijkt een beetje de particuliere rijder te vergeten in deze. Gemiste kans wat mij betreft. Ik parkeer de zoektocht nu maar even en ga ergens eind van het jaar wel weer eens contact opnemen met een paar VW dealers. Misschien dat Pon tegen die tijd bijgedraaid is (hoewel ik die kans klein acht, gezien de reputatie van Pon..)
Mooi, maar knopjes zijn gewoon op de tast te bedienen, en dus veiliger. Toch apart: aan de ene kant is Tweakers een plek waar mensen vol lust en liefde mechanische toetsenborden in elkaar knutselen voor de "feel" en waar tests worden gedaan door de redactie over actuatie-afstand, hoe "clicky" een toets voelt etc, en aan de andere kant zijn mensen die tastbare knoppen in een auto fijner vinden dan een touchscreen opeens "fossielen".AMARONE schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:49:
[...]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
...en waarom?
Fijner vinden is wat anders dan een auto in een review (Autoweek,visie, etc.) elke keer maar weer afkraken dat er geen knopjes meer zijn. Maar dan ook niet verdiepen in welke mogelijkheden je wel hebt ( sliders..wat is daar anders aan? Hier kan je vegen en tappen zoals een knopje), voicecontrol, via het stuur).Jeroenneman schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:40:
[...]
Mooi, maar knopjes zijn gewoon op de tast te bedienen, en dus veiliger. Toch apart: aan de ene kant is Tweakers een plek waar mensen vol lust en liefde mechanische toetsenborden in elkaar knutselen voor de "feel" en waar tests worden gedaan door de redactie over actuatie-afstand, hoe "clicky" een toets voelt etc, en aan de andere kant zijn mensen die tastbare knoppen in een auto fijner vinden dan een touchscreen opeens "fossielen".
Ik kan me niet herinneren dat de Model S, 3, X ook zo afgekraakt is omdat ze geen knopjes hebben en alles op het grote scherm moest?AMARONE schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:29:
[...]
Fijner vinden is wat anders dan een auto in een review (Autoweek,visie, etc.) elke keer maar weer afkraken dat er geen knopjes meer zijn. Maar dan ook niet verdiepen in welke mogelijkheden je wel hebt ( sliders..wat is daar anders aan? Hier kan je vegen en tappen zoals een knopje), voicecontrol, via het stuur).
Een ander stukje kritiek is dat het scherm voor je neus te weinig info bevat en je veel mist. De Model 3 heeft daar helemaal niks én geen HUD. Ook daar had ik die feedback niet eerder gezien dat dit een probleem was.
Ik zie het zelf ook niet als probleem; als de spraakbediening goed is helemaal niet. Volume wissel je misschien wel regelmatig, maar stoelverwarming, airco temp.. nee, 1x per rit?
/edit: aangepast naar waarheid haha
Google eens Model S dashboard en kijk eens wat je tussen het stuur ziet zitten?Soeski schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:36:
[...]
Ik kan me niet herinneren dat de Model S, 3, X ook zo afgekraakt zijn omdat ze geen knopjes hebben en alles op het grote scherm moest?
Een ander stukje kritiek is dat het scherm voor je neus te weinig info bevat en je veel mist. De Model S, 3, X hebben daar helemaal niks én geen HUD. Ook daar had ik die feedback niet eerder gezien dat dit een probleem was.
Ik zie het zelf ook niet als probleem; als de spraakbediening goed is helemaal niet. Volume wissel je misschien wel regelmatig, maar stoelverwarming, airco temp.. nee, 1x per rit?
En ik heb ook zeker wel kritiek gelezen over de bediening van Tesla's. Ook in de Autoweek.
Persoonlijk zou ik ook liever een knopje met feedback hebben ipv onverlichte sliders. Maar maakt het gemis daarvan de auto onverkoopbaar? Absoluut niet. Bovendien is het meest gebruikte knopje die voor het volume en dat gaat sowieso primair via de stuurbediening. En als de climate control goed werkt is dat inderdaad 1x instellen en daarna nooit meer aanzitten. Zeker als je de auto dmv een app kunt voorverwarmen/koelen, een optie die 99% van de fossiele dinosap uitstoters ICE wagens weer niet hebben...
Wat zegt de dealer?Younes schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:45:
Zojuist een offerte binnengekregen voor de ID4. Als ik met zekerheid dit jaar geleverd kan krijgen, dan wordt dit 'm. Maar jah... zo zijn er nog meer die in hetzelfde schuitje zitten. Ik zou niet weten wie mij die zekerheid kan geven.
Eind van de middag te horen gekregen dat ze niet meer leverbaar zijn. De MAX is ook net vergeven.
...en waarom?
Ben heel benieuwd hoe de inbouw er uit gaat zien. Bij mij staat de steunhaak nog in backorder. Leuk als je foto’s plaatst na de inbouw!juanpabloo schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:15:
Woensdag krijg ik m'n ID.3 trekhaak-unit geïnstalleerd, ik ben benieuwd. Ze rekenen een dagdeel voor de installatie en er werd een aantal keer benoemd dat 'ie daarin ook wat software-updates wilde doen.
Dan is het toch wel weer snel gegaan als er 1000 beschikbaar waren voor levering dit jaar. Balen!Younes schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:15:
[...]
Eind van de middag te horen gekregen dat ze niet meer leverbaar zijn. De MAX is ook net vergeven.
Verbaast me niks, het ging de laatste dagen erg hard met de bestellingen aldus mijn dealer.Younes schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:15:
[...]
Ook benieuwd, ik heb nog niets gehoord van mijn dealer betreffende de trekhaak. Als het gecombineerd kan worden met software updates is het helemaal top.juanpabloo schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:15:
Woensdag krijg ik m'n ID.3 trekhaak-unit geïnstalleerd, ik ben benieuwd. Ze rekenen een dagdeel voor de installatie en er werd een aantal keer benoemd dat 'ie daarin ook wat software-updates wilde doen.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Is er in heel NL geen enkele ID4 meer te bestellen (op kenteken voor 1-1-2021)?Younes schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:15:
[...]
Volgens onze leasemaatscahppij nietjarno1974t schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:34:
[...]
Is er in heel NL geen enkele ID4 meer te bestellen (op kenteken voor 1-1-2021)?
Niet via Pon lijkt het. Ik heb sowieso het idee dat het bericht van VW nogal opgeklopt is door Pon. In eerste instantie stonden er 850 ID.4's voor Nederland op stapel, maar werden nog niet toegezegd aan klanten. Nu heeft VW/Pon het over 1000 ID.4's die wel kunnen worden toegezegd. Effectief houdt dat in dat men er nog 150 uit het buitenland haalt. Ik verwacht dat dit nog niet verkochte/bestelde ID.4's zijn uit landen als bijv Roemenië. Het stukje, alleen Duitsland en NL levering in 2020 neem ik dan ook met een korreltje zout want ik verwacht niet dat VW ID.4's weghaalt van klanten die deze in het buitenland al besteld hebben en waar een leverdatum is toegezegd alleen zodat Pon er meer in Nederland kan leveren.jarno1974t schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:34:
[...]
Is er in heel NL geen enkele ID4 meer te bestellen (op kenteken voor 1-1-2021)?
Aan de andere kant, Corona issues bij toeleveranciers kunnen natuurlijk roet in het eten gooien, maar aan de andere kan kan het ook zo zijn dat er over een maand nog een paar 100 extra komen. De fabriek zou ongeveer 800 ID.3/ID.4 per moeten kunnen produceren https://insideevs.com/new...%2030%20cars%20per%20day. , dus als ze ze uitgeleverd (of in ieder geval op kenteken) weten te krijgen dan blijf ik hoopvol voor 2020 voor NL.
Via een ander kanaal weet ik nog wel enkele ID.4's die nog in 2020 op kenteken kunnen. Niet zo interessant wellicht als het via de Leasemij moet maar wel als je ZZP/ondernemer bent. Stuur maar een DM indien je interesse hebt.
[ Voor 0% gewijzigd door theHoff op 17-11-2020 15:01 . Reden: typo ]
Ach ja, volgend jaar om deze tijd is er weer een run op 12% auto’s.dfader schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:17:
[...]
Volgens onze leasemaatscahppij nietGisteren voor mij een ID4 besteld, er werd gezegd dat het voor 2021 op kenteken kon, maar bij het doorzetten van de bestelling zei de leasemaatscahppij ineens: hey, alles is al weg, dus helaas pindakaas, dat wordt 2021. Zuur maar het is niet anders.
Je hebt bij levering in 2021 wel het voordeel dat je 1 jaar langer 12% bijtelling hebt
Totdat de auto 5 jaar op kenteken staat. Dus levering in Jan 2021 houdt in bijtelling van 12% tot Jan 2026. Geldt niet voor heel 2026 (helaas).RonaldPr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:10:
[...]
Ach ja, volgend jaar om deze tijd is er weer een run op 12% auto’s.
Je hebt bij levering in 2021 wel het voordeel dat je 1 jaar langer 12% bijtelling hebt
Ach genoeg mogelijkheden om te laden
Ja, je hebt helemaal gelijk.theHoff schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:15:
[...]
Totdat de auto 5 jaar op kenteken staat. Dus levering in Jan 2021 houdt in bijtelling van 12% tot Jan 2026. Geldt niet voor heel 2026 (helaas).
Ze zullen eens iets cadeau doen
Huh? Wat zijn die eerste 5 jaar dan? Als je het vergelijkt met de particuliere subsidie (die er pas net is) dan kan je als leaser niet klagen lijkt me.RonaldPr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:46:
[...]
Ja, je hebt helemaal gelijk.
Ze zullen eens iets cadeau doen
Dat wordt een jump, van een Mondeo uit 2008 naar deze
Superbenieuwd hoe die auto in het echt is. Gewoon blind kopen is toch wel een dingetje hoor....
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Gefeliciteerd! Welke uitvoering heb je gekozen? En rij je prive of zakelijk?Boy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:35:
Ik heb vanmorgen 3 dealers gebeld, de 3e had nog een witte ID.4 1st staan gelukkig! Die heeft ie vastgehouden en ik heb net getekend! Mijn eerste rit zal dus gelijk 120 km zijn naar huis haha
Superbenieuwd hoe die auto in het echt is. Gewoon blind kopen is toch wel een dingetje hoor....
Ja zonder de auto fysiek gezien en aangeraakt te hebben is wel een ding ja
Ik heb de ID.4 1st gekozen in het wit. Verder viel er weinig te kiezen, je kan de "gewone" of de max doen, maar dit bedrag was me toch wel de max (pun unintended).Antekw schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:37:
[...]
Gefeliciteerd! Welke uitvoering heb je gekozen? En rij je prive of zakelijk?
Ja zonder de auto fysiek gezien en aangeraakt te hebben is wel een ding ja
Ik twijfelde tussen de ID.3 en de ID.4, want de ID.3 beviel ook wel (behalve die stomme knopjes op het stuur en niet geweldige lane assist, maar ik neem het maar voor lief).
Ik kwam gisteren erachter dat ze dit jaar nog geleverd konden worden dus toen snel actie ondernomen, snel proefrit in ID.3 gemaakt toen. Vrouw was er ook enthousiast over gelukkig.
Ik ga 'm zakelijk aanschaffen (ben zelfstandige), dus die 8% bijtelling was voor mij de doorslag om nu voor een nieuwe auto te gaan.
We hebben twee kinderen, maken regelijkmatig ritten van 200 km, meer km's kunnen rijden als je met vakantie gaat + dakkoffer kunnen gebruiken en meer ruimte hebben toch de doorslag gegeven
[ Voor 9% gewijzigd door Boy op 17-11-2020 13:46 ]
Leuk en inderdaad de 1ST is aantrekkelijk geprijsd helemaal met de 8% bijtelling! Ik snap ook het prijsverschil niet echt zo goed versus de ID3, deze lijkt mij namelijk vrij klein als je naar de uitrustingsniveaus kijkt.Boy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:45:
[...]
Ik heb de ID.4 1st gekozen in het wit. Verder viel er weinig te kiezen, je kan de "gewone" of de max doen, maar dit bedrag was me toch wel de max (pun unintended).
Ik twijfelde tussen de ID.3 en de ID.4, want de ID.3 beviel ook wel (behalve die stomme knopjes op het stuur en niet geweldige lane assist, maar ik neem het maar voor lief).
Ik kwam gisteren erachter dat ze dit jaar nog geleverd konden worden dus toen snel actie ondernomen, snel proefrit in ID.3 gemaakt toen. Vrouw was er ook enthousiast over gelukkig.
Ik ga 'm zakelijk aanschaffen (ben zelfstandige), dus die 8% bijtelling was voor mij de doorslag om nu voor een nieuwe auto te gaan.
Als je de goedkoopste ID.3 zou pakken, zit je 10k lager, is toch best flink, 37k tov 47k.Antekw schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:47:
[...]
Leuk en inderdaad de 1ST is aantrekkelijk geprijsd helemaal met de 8% bijtelling! Ik snap ook het prijsverschil niet echt zo goed versus de ID3, deze lijkt mij namelijk vrij klein als je naar de uitrustingsniveaus kijkt.
maar als je een stap verder gaat, zit je op 43k, en dan vind ik het prijsverschil idd te klein worden.
Wel erg jammer dat er geen keyless entry zit op de 1st.
Wat ik wel echt vet vond, is dat hij rotondes herkende. Ik hoefde rem/gas (electro?) niet te gebruiken, kon gewoon de rotonde zo op (als er geen verkeer aan kwam iig).
Ik hoop stiekem dat LFA nog een SW optie wordt die je kunt toevoegen, maar dat zal wel niet
Verwarrend inderdaad, dit zit in de Max versie onder Travel Assist. Ik ben zelf ook meer gecharmeerd van de Max uitvoering maar de balans in netto kosten t.a.v. de bijtelling heeft mij ook doen beslissen om voor de 1ST te gaan die toch wel alles heeft wat je nodig hebt naar mijn mening.Boy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:59:
Ok, net topic gezocht op lane assist en zie nu dat het idd (wat ik al vermoedde na m'n testrit in de ID.3) lane *keeping* assist is. Dat vind ik wel ruk, hadden ze best wel in het basis model kunnen duwen. Maar 10k meer betalen omdat ik juist alleen die optie belangrijk vindt, ging me een beetje te ver.
Wat ik wel echt vet vond, is dat hij rotondes herkende. Ik hoefde rem/gas (electro?) niet te gebruiken, kon gewoon de rotonde zo op (als er geen verkeer aan kwam iig).
Ik hoop stiekem dat LFA nog een SW optie wordt die je kunt toevoegen, maar dat zal wel niet
Congrats en welkom bij de ID.4 clubBoy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:35:
Ik heb vanmorgen 3 dealers gebeld, de 3e had nog een witte ID.4 1st staan gelukkig! Die heeft ie vastgehouden en ik heb net getekend! Mijn eerste rit zal dus gelijk 120 km zijn naar huis haha
Dat herkennen en automatisch afremmen bij rotondes en kruisingen werkt erg fijn idd. De TravelAssist is een mooie toevoeging op de standaard lane assist. Ik vrees alleen dat dit niet software upgradeable gaat zijn. Bij de ID.3 missen de modellen die dit niet hebben een knopje op het stuur om dit te kunnen activeren. Beetje raar want volgens mij zijn alle noodzakelijke sensoren hiervoor gewoon aanwezig in alle modellen die ook ACC hebben. Had een mooie OTA toevoeging kunnen zijn. Ik vermoed dat dit bij de ID.4 ook zo is.Boy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:59:
Ok, net topic gezocht op lane assist en zie nu dat het idd (wat ik al vermoedde na m'n testrit in de ID.3) lane *keeping* assist is. Dat vind ik wel ruk, hadden ze best wel in het basis model kunnen duwen. Maar 10k meer betalen omdat ik juist alleen die optie belangrijk vindt, ging me een beetje te ver.
Als leaser betaal je een stuk minder belasting. Een echte subsidie zoals voor de particulier is er zakelijk helaas niet.Medjai schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:09:
[...]
Huh? Wat zijn die eerste 5 jaar dan? Als je het vergelijkt met de particuliere subsidie (die er pas net is) dan kan je als leaser niet klagen lijkt me.
Trouwens de particuliere subsidie is in vergelijking met Duitsland ook niet al te best in Nederland
Realiseerde mij dat dit knopje er waarschijnlijk wel is.Alfred66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:08:
[...]
Dat herkennen en automatisch afremmen bij rotondes en kruisingen werkt erg fijn idd. De TravelAssist is een mooie toevoeging op de standaard lane assist. Ik vrees alleen dat dit niet software upgradeable gaat zijn. Bij de ID.3 missen de modellen die dit niet hebben een knopje op het stuur om dit te kunnen activeren. Beetje raar want volgens mij zijn alle noodzakelijke sensoren hiervoor gewoon aanwezig in alle modellen die ook ACC hebben. Had een mooie OTA toevoeging kunnen zijn. Ik vermoed dat dit bij de ID.4 ook zo is.
Alleen kan ik nergens de binnenafmetingen vinden. Weet iemand de maximale lengte van de bagageruimte met neergeklapte achterbank? De machine is 203 cm.
Ik dacht in een video gezien te hebben precies 1m50.RonaldPr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:07:
Ik ga binnenkort een machine ophalen die net niet in de Golf past. Nu zag ik de mogelijkheid om een ID.3 te huren hier in de buurt.
Alleen kan ik nergens de binnenafmetingen vinden. Weet iemand de maximale lengte van de bagageruimte met neergeklapte achterbank? De machine is 203 cm.
/edit: Video opgezocht. Het is 1m65 met de voorstoelen in een normale stand (berijder 1m80) en 1m90 van linksvoor naar rechtsachter.
[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 18-11-2020 09:29 ]
203cm (afhankelijk van hoe dik en hoog ook) krijg ik amper in mijn E-tron, dat gaat dus zeker niet lukken in een ID.3RonaldPr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:07:
Ik ga binnenkort een machine ophalen die net niet in de Golf past. Nu zag ik de mogelijkheid om een ID.3 te huren hier in de buurt.
Een tijd terug met achterbank plat toevallig een trampoline nieuw opgehaald in 4 dozen van elk 190x50x50 . Dat ging er exact in en er kon in principe nog wat bovenop.
[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 17-11-2020 23:22 ]
Kan handig zijn om ook dit topic in de gaten te houden: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDSAlfred66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:55:
[...]
Realiseerde mij dat dit knopje er waarschijnlijk wel is.Alle tochknoppen laten alleen hun opschrift zien als ze verlicht worden. Dit zou betekenen dat ook de travel assist touchknop via een update geactiveerd kan worden. Omdat alle sensoren m.i. aanwezig zijn lijkt het meer een commerciële dan een technische beslissing om travel assist wel of niet via een betaalde upgrade aan te bieden. Dus wie weet wat later nog mogelijk wordt.
De VCDS en OBDEleven wizards konden eerder vaak wel functies vrijschakelen zo lang de hardware maar aanwezig is, misschien straks ook voor de ID series?
Ik ga wel gevoelsmatig mee met het wishful thinking hier, maar diep van binnen weet ik dat dit niet zal gaan gebeuren. VW is geen software bedrijf, die gaan zoiets (nu nog) niet mogelijk maken denk ik.Alfred66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:55:
[...]
Realiseerde mij dat dit knopje er waarschijnlijk wel is.Alle tochknoppen laten alleen hun opschrift zien als ze verlicht worden. Dit zou betekenen dat ook de travel assist touchknop via een update geactiveerd kan worden. Omdat alle sensoren m.i. aanwezig zijn lijkt het meer een commerciële dan een technische beslissing om travel assist wel of niet via een betaalde upgrade aan te bieden. Dus wie weet wat later nog mogelijk wordt.
Ook met de passagiersstoel helemaal naar voren en de rugleuning ook naar voren gedraaid?GeeMoney schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:20:
[...]
203cm (afhankelijk van hoe dik en hoog ook) krijg ik amper in mijn E-tron, dat gaat dus zeker niet lukken in een ID.3.
Een tijd terug met achterbank plat toevallig een trampoline nieuw opgehaald in 4 dozen van elk 190x50x50 . Dat ging er exact in en er kon in principe nog wat bovenop.
Dan kom ik in de Golf ook al op een aardige lengte, maar net niet genoeg.
Of wanneer de passagiersstoel helemaal plat kan dan gaat het zeker. Bij de Golf kan dat niet
[ Voor 7% gewijzigd door RonaldPr op 18-11-2020 09:29 ]
De E-tron is ook vanuit Audi gepubliceerd als concept auto met (software) upgradables maar alles wat met rij eigenschappen te maken heeft is daar ook uitgesloten. Licht opties, DAB radio, mogelijk straks wat visualisaties op je MMI maar dat lijkt vooralsnog het maximale.Alfred66 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:55:
[...]
Ook ontbreekt de hardware wel degelijk in de modellen voor bijvoorbeeld rear traffic assist of zelf van baan wisselen. Daar ontbreken de radars gewoon voor.
Ik verwacht dat dit met de ID.3 niet anders zal zijn eerlijk gezegd aangezien die radars ook niet verwaarloosbaar goedkoop zijn in de hoop dat iemand die software unlock koopt.
In een Golf krijg je dan hooguit 155cm erin volgens de specificaties.RonaldPr schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:22:
[...]
Ook met de passagiersstoel helemaal naar voren en de rugleuning ook naar voren gedraaid?
Dan kom ik in de Golf ook al op een aardige lengte, maar net niet genoeg.
Of wanneer de passagiersstoel helemaal plat kan dan gaat het zeker. Bij de Golf kan dat niet
Mijn E-tron met 190cm was met mijn stoel nog gewoon op mijn positie maar ik ben dan ook 1.90m lang. Verder naar voren kan ik misschien tot 200cm kwijt.
@oZy dat zijn allemaal eigenschappen die met de bestaande hardware gedaan kunnen worden. Nu een auto kopen zonder rear traffic assist bijvoorbeeld geeft niet opeens magisch de radars die nodig zijn.
OTA updates moet je meer zien in de vorm van software functionaliteit die toegevoegd kan worden. (ondersteuning voor spotify bijvoorbeeld of je telefoon als sleutel programmeren etc.)
Het zou mooi zijn als alle hardware wel aanwezig blijkt te zijn maar ik geef alleen maar aan dat dat bij de E-tron in ieder geval niet het geval is en die radars zijn ook nog eens prijzig. Ik kan mij dus niet voorstellen dat dat in elke auto geplaatst wordt in de hoop dat iemand dat straks gaat kopen middels een software unlock.
[ Voor 36% gewijzigd door GeeMoney op 18-11-2020 11:26 ]
PS. uit deze video blijkt ook dat de ID.4 hands-on reviews onder embargo opgenomen worden deze dagen en dat die ergens in de komende weken zullen worden vrijgegeven.
Wel vaag dat de reviewers alsnog in de 'pre-production' model hebben gereden.
En Zweden heeft trouwens de primeur voor een ID.4 in de showroom:
@Boy hij ziet er erg goed uit zo in het wit
[ Voor 37% gewijzigd door oZy op 18-11-2020 11:01 ]
Ah da's waar, die gele idd. Dan is er weinig primeur aan in ZwedenSoeski schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:27:
Björn heeft op 10-11-2020 al een review gedaan van de ID.4 die in de showroom in Noorwegen staat, met dakkoffer. Wat is er dan primeur aan die in Zweden?
Ik ben het helemaal met je eens dat een autofabrikant echt geen hardware gaat inbouwen in de hoop dat iemand een software unlock koopt. (VW laat dit ook zien door bijv. al te bezuinigingen op kabels voor speakers achterin bij modellen die dit niet hebben). Mijn punt was dat de hardware voor travel assist al beschikbaar lijkt te zijn.GeeMoney schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:23:
[...]
De E-tron is ook vanuit Audi gepubliceerd als concept auto met (software) upgradables maar alles wat met rij eigenschappen te maken heeft is daar ook uitgesloten. Licht opties, DAB radio, mogelijk straks wat visualisaties op je MMI maar dat lijkt vooralsnog het maximale.
Ook ontbreekt de hardware wel degelijk in de modellen voor bijvoorbeeld rear traffic assist of zelf van baan wisselen. Daar ontbreken de radars gewoon voor.
Ik verwacht dat dit met de ID.3 niet anders zal zijn eerlijk gezegd aangezien die radars ook niet verwaarloosbaar goedkoop zijn in de hoop dat iemand die software unlock koopt.
[...]
Als je kijkt naar de sensoren in de ID.3 op https://evflux.pro/id3-sensors/ dan zie ik geen extra radars of extra control units specifiek voor travel assist. Dit lijkt te moeten werken op basis van de front radar en de camera onder de spiegel. De enige extra sensoren die de Max heeft tov de Plus zijn die voor de dode hoek detectie in de spiegel. Het zou kunnen dat die ook gebruikt worden i.c.m. met de andere sensoren om travel assist mogelijk te maken maar dat betwijfel ik. Travel assist doet niet aan het wisselen van rijbaan dus hoeft niet te kijken naar passerende auto’s. Wellicht is de info over de sensoren op de site niet compleet en dan ligt het verhaal anders.
Nu zou het sowieso een eerste keer zijn dat dit soort functionaliteit via een betaalde upgrade beschikbaar zou komen dus die kans is idd heel klein. Gelukkig heb ik een Max dus hoef ik daar niet op te gokken
[ Voor 3% gewijzigd door Alfred66 op 18-11-2020 17:13 . Reden: Iets vergeten ]
Ik kan het je vrijdag vertellen, maar alle ID.3's zijn afgeleverd met 0564. De update met snowmode is, dacht ik, 0570. Ik verwacht vrijdag ook 0564 te krijgen, omdat elke update een hele werkdag flashen kost. Daar hebben ze de tijd niet voor nog, tenzij je kritieke problemen hebt zoals sommigen met allerlei errors of een niet rijdende auto.Mistymo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:10:
Aan de id3 bezitters, wat is jullie firmware nummer? Net namelijk een update gehad en ik kan hud in sneeuwmode selecteren, kon ik niet eerder.
Ik had inderdaad errors, en ben de auto 6 dagen kwijt geweest.Soeski schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:23:
[...]
Ik kan het je vrijdag vertellen, maar alle ID.3's zijn afgeleverd met 0564. De update met snowmode is, dacht ik, 0570. Ik verwacht vrijdag ook 0564 te krijgen, omdat elke update een hele werkdag flashen kost. Daar hebben ze de tijd niet voor nog, tenzij je kritieke problemen hebt zoals sommigen met allerlei errors of een niet rijdende auto.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.