Ik zit op de Android app versie 3.0.25 en dit is ook de laatste versie. Verder hetzelfde. Ik heb de app een keer uitgelogd en opnieuw ingelogd, maar ik hou de goudgele ID.4 (die zo zeldzaam is, dat ik hem ook alleen nog maar in de app heb gezien!) Ik heb na 3.2 en opnieuw aanloggen wel dat mijn profielfoto van de website naar de app en ook de auto is verzonden, maar de auto in de app wordt maar niet wit. Ik laat me wel een keer verrassen door VW dat ie ineens wit wordt.Sloetz schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:42:
@kisik & @wiz
Nee niets bewust geactiveerd of extra privacy gevoelige data afgestaan. Van de week was ie idd nog goudgeel en vanochtend ineens in kleur, juiste velgen en met het designpakket. Zelfs de badge aan de zijkant is die van de eerste versies (korte).
Appversie is 2.12.0 op iOS, software in auto is 3.2 na de laatste werkplaats update. Auto is een NL wagen.
Die opladers zijn standaard 10A?C6DL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:45:
Weet iemand of de ID4 granny lader op max 10 ampere ingesteld kan worden?
Bij ons in de flat is een oudewets stopcontact en zodra ik boven de 10A kom knalt de zekerig eruit.
Vandaar de vraagIk realiseer me dat het laden extra lang gaat duren
Zie ook het maximum vermogen van 2300W:
https://shop.volkswagen.n...dkabel-type-2-230v-mode-2
3.0.26 is de laatste versie, maar die van mij is ook nogsteeds geel.kisik schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:02:
[...]
Ik zit op de Android app versie 3.0.25 en dit is ook de laatste versie.
Mijn app is v2.13.0 (IOS), ik heb uitgelogd en weer ingelogd, maar ook hier blijft de afbeelding hartstikke geel. Met ook nog eens een Duits kenteken...N0EL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:39:
[...]
3.0.26 is de laatste versie, maar die van mij is ook nogsteeds geel.
Ik ben er op harde wijze achter gekomen dat elke laadwijziging (thuis-station) die ik in de app doorvoer, zoals éénmalig van 80 naar 100% en uitzetten verminderde laadstroom, gewoon NIET doorkomt in de auto. De dag erop opnieuw geprobeerd.. maar niets veranderd aan de laadinstellingen. Ik moet dus in de auto stappen om bv. terug 100% naar 80% te zetten, terwijl in de app braafjes die instelling al toegepast is. Ik durf het bijna niet te vragen, maar is dit normaal?
Hier netjes kleur van mijn eigen auto (+bijbehorende velgen+lampen
+privacy glass) met IOS app v2.13.0. Misschien ligt het ook nog aan de SW versie van de auto (ik heb v3.1.
+privacy glass) met IOS app v2.13.0. Misschien ligt het ook nog aan de SW versie van de auto (ik heb v3.1.
/f/image/gKsXfO7zeSD8UMNNmBcGcbT3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door BB72 op 09-08-2023 14:31 ]
Dat zal zeker aan software versies liggen.BB72 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:06:
Hier netjes kleur van mijn eigen auto (+bijbehorende velgen+lampen) met IOS app v2.13.0. Misschien ligt het ook nog aan de SW versie van de auto (ik heb v3.1.
[Afbeelding]
Hier ID3 met 2.4 en Android.. gewoon een verkeerde kleur helaas.
*sowieso
Hmm, zelfde IOS versie, maar toch zie ik verschillen:BB72 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:06:
Hier netjes kleur van mijn eigen auto (+bijbehorende velgen+lampen) met IOS app v2.13.0. Misschien ligt het ook nog aan de SW versie van de auto (ik heb v3.1.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ccbmo99SRK5waVvWMRc9r1Hs.jpg?f=fotoalbum_large)
De auto heeft software versie 3.2 trouwens.
Die is qua prijs niet eens zo heel duur voor een granny-charger - wel jammer dat je de laadstroom niet zelf kan instellen...Phyth0n schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:00:
[...]
Die opladers zijn standaard 10A?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Zijn er nog mensen waar de ontwaseming van de voorruit ondermaats werkt? Hier met een 2023 ID.3 werkt het echt slecht, tenzij ik zelf de clima op LO zet met de fan op hoogste stand. Dan is de voorruit in no-time vrij. Maar dan begint de buitenkant aan te damen vanwege de koude temp van het glas.
Het lijkt als of de ontwaseming bijna geen airco compressor en verarmingselement aanspreekt, waardoor de lucht nog steeds vrij vochtig is. Mij lijkt als die vol de lucht koelt en dan terug opwarmt er mooi droge 21 graden lucht het interieur binnenkomt.
Het lijkt als of de ontwaseming bijna geen airco compressor en verarmingselement aanspreekt, waardoor de lucht nog steeds vrij vochtig is. Mij lijkt als die vol de lucht koelt en dan terug opwarmt er mooi droge 21 graden lucht het interieur binnenkomt.
Nee, niet normaal. Werkt bij mij altijd, ook met eerdere s/w versies (nu v3.2).Cloclo100 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:05:
Ik ben er op harde wijze achter gekomen dat elke laadwijziging (thuis-station) die ik in de app doorvoer, zoals éénmalig van 80 naar 100% en uitzetten verminderde laadstroom, gewoon NIET doorkomt in de auto. De dag erop opnieuw geprobeerd.. maar niets veranderd aan de laadinstellingen. Ik moet dus in de auto stappen om bv. terug 100% naar 80% te zetten, terwijl in de app braafjes die instelling al toegepast is. Ik durf het bijna niet te vragen, maar is dit normaal?
Jup,AndRo555 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:28:
Zijn er nog mensen waar de ontwaseming van de voorruit ondermaats werkt? Hier met een 2023 ID.3 werkt het echt slecht, tenzij ik zelf de clima op LO zet met de fan op hoogste stand. Dan is de voorruit in no-time vrij. Maar dan begint de buitenkant aan te damen vanwege de koude temp van het glas.
Maar bij de verlichtingmodule (links van het stuur) zit een knopje om je ramen snel te ontwasemen, dat werkt iets beter
*sowieso
Dat is net het knopje dat quasi niets doet (maar wel oplicht)DonJunior schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
Jup,
Maar bij de verlichtingmodule (links van het stuur) zit een knopje om je ramen snel te ontwasemen, dat werkt iets beter
Wel lawaai van de fans, maar weinig resultaat.
Het geeft de indruk wel te willen, maar het gewoon te efficiënt te willen doen. (door zo weinig mogen de lucht te koelen vooraleer terug op te warmen).
[ Voor 23% gewijzigd door AndRo555 op 09-08-2023 14:40 ]
Dat is de voorruit verwarming en dat is een optie in het Comfort Pakket (Plus). Dat werkt met folie dat verwarmd wordt tussen de 2 lagen voorruit.DonJunior schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
Jup,
[ Voor 8% gewijzigd door BB72 op 09-08-2023 14:42 ]
Bij mij werkt die juist erg goed. Gisteren nog gebruikt i.v.m. hoge luchtvochtigheid.AndRo555 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:38:
[...]
Dat is net het knopje dat quasi niets doet (maar wel oplicht)
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Klik je na de aanpassing in de app, wel op ‘opslaan’? Ik druk daarna ook altijd nog even op ‘nu synchroniseren’. Dan doet hij het eigenlijk altijd wel.Cloclo100 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:05:
Je hoort het meer dat men hier kort met ruitenwissers doet. Mijn ervaring is omgekeerd. Ik heb 2 jaar (50k km) met de originele wissers gedaan. Toen de auto voor de controlebeurt moest zijn ze op mijn verzoek vervangen.Witzwart schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:02:
Ik heb inmiddels 2x bij de garage nieuwe ruitenwissers laten plaatsen. Tot op heden raspen ze allemaal zeer snel. Iemand en tip welke ruitenwisser meer dan een half jaar goed funtioneren. (ID4)
Mijn geheim is denk ik ze met enige regelmaat schoon maken. Stukkie keukenrol of een doek en een schone ruit.
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 09-08-2023 14:52 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
De ruitenwissers af-fabriek waren van begin af aan niet best/niet stil/streperig. Vorige week was ik het helemaal zat. Bij Autototaalglas, Bosch Aerotwins laten monteren (gewoon rekening naar leasemaatschappijt, omdat de VW dealer niet kon zeggen wat voor een wissers VW zou leveren. Heb altijd goede ervaringen gehad met dit merk/type wisserbladen. Hoop nu weer.Witzwart schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:02:
Ik heb inmiddels 2x bij de garage nieuwe ruitenwissers laten plaatsen. Tot op heden raspen ze allemaal zeer snel. Iemand en tip welke ruitenwisser meer dan een half jaar goed funtioneren. (ID4)
24000km op de teller, auto geleverd November 2022.
[ Voor 5% gewijzigd door BB72 op 09-08-2023 15:07 ]
Vanzelfsprekend.. vanavond nog eens wat prullen en anders maar eens de app eraf zwieren en terug installeren.KaiseRRuby schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:47:
[...]
Klik je na de aanpassing in de app, wel op ‘opslaan’? Ik druk daarna ook altijd nog even op ‘nu synchroniseren’. Dan doet hij het eigenlijk altijd wel.
Probeer het eens tijdens het laden aan te passen via de app.
Dat had ik gedaan, maar geen avance. Ik dacht daarom dit eens vóór het laden te doen, maar daar ook niets gewijzigd.N0EL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:33:
Probeer het eens tijdens het laden aan te passen via de app.
1st max, mooie gele oto.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Kan het zijn dat de Tesla granny charger dan wel 16A is? want die klapt dus steeds de zekering eruit bij dit stopcontactPhyth0n schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:00:
[...]
Die opladers zijn standaard 10A?
Dan zou ik er eens naar laten kijken want die knop werkt bij mij perfect. Afgelopen week nog meermaals gebruikt vanwege vochtige spullen in de auto waardoor de voorruit helemaal besloeg. Drukte die knop in en binnen seconden zag je mijn voorruit open gaan. Eveneens een ID3.l 58kW (2020)AndRo555 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:38:
[...]
Dat is net het knopje dat quasi niets doet (maar wel oplicht)
Het geeft de indruk wel te willen, maar het gewoon te efficiënt te willen doen. (door zo weinig mogen de lucht te koelen vooraleer terug op te warmen).
@BB72 Nee ook niet waar (in mijn geval) Ik heb namelijk geen voorruit verwarming (had ik wel op mijn Golf 7.5 en dat mis ik wel)
Wat ie wel doet is warme lucht over de voorruit blazen en supersnel ontwasemen zonder condens op je voorruit te krijgen.
*sowieso
Geen idee, als ik via google een handleiding doorscroll dan lijkt het erop dat deze tot 32A zou kunnen gaan, maar dat kan volledig afhangen van het model en de regio.C6DL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:54:
[...]
Kan het zijn dat de Tesla granny charger dan wel 16A is? want die klapt dus steeds de zekering eruit bij dit stopcontact
Zowel op iOS als op Android geprobeerd. App herstart, telefoon herstart, App verwijderd en herinstalleren... Niks.. Gewoon nog steeds gele auto (SW 3.2) 😜B@rt_d@_M@n schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:18:
[...]
Hmm, zelfde IOS versie, maar toch zie ik verschillen:
[Afbeelding]
De auto heeft software versie 3.2 trouwens.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Er zit serverside bij VW iets niet lekker. Of in de data. Dat laatste zou vreemd zijn, want in mijn profiel zie ik dat mijn auto Gletscherwhite is. Laat maar hangen. Zal wel VW logica achter zittenwiz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:19:
[...]
Zowel op iOS als op Android geprobeerd. App herstart, telefoon herstart, App verwijderd en herinstalleren... Niks.. Gewoon nog steeds gele auto (SW 3.2) 😜
Je kunt ieder geval nog het schuifje 'Verminderde AC-laadstroom' (zo heet hij in de app) aanzetten. In de auto weet ik zo niet de exacte benaming, maar ook iets in die richting. Dan halveert je laadstroom ongeveer. Dus zelfs met een 16A granny zou hij dan nog naar 8A moeten gaan. Of dus van 10A naar 5A.C6DL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:45:
Weet iemand of de ID4 granny lader op max 10 ampere ingesteld kan worden?
Bij ons in de flat is een oudewets stopcontact en zodra ik boven de 10A kom knalt de zekerig eruit.
Vandaar de vraagIk realiseer me dat het laden extra lang gaat duren
Heb je je thuisstation ook als laadlocatie ingesteld? Dan moet je namelijk (in de app) niet naar instellingen gaan, maar naar vertrektijden -> naam laadlocatie en dan naar het tandwieltje rechtsbovenin. Daar kun je ook dezelde instellingen doen als bij de normale instellingen, maar dan dus specifiek voor je laadlocatie.Cloclo100 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:05:
Dat heeft mij ook een tijd gekost voor ik daarachter was.
Lijkt gefaseerd geupdate te worden, beetje geluk hebben dus.micha_bos schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:25:
[Afbeelding]
Bij mij sinds gisteren ook veranderd naar de 'werkelijke' auto - weet iemand wat er gewijzigd is?
Handmatig eerder 😉😂Davidas schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 00:10:
[...]
Lijkt gefaseerd geupdate te worden, beetje geluk hebben dus.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Haha ik ken al die toestanden hoor, de app syncte gewoon niet naar de auto terwijl het wel uitgesynct was. Het lijkt nu opgelost alleszins..leinenga schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:12:
[...]
Je kunt ieder geval nog het schuifje 'Verminderde AC-laadstroom' (zo heet hij in de app) aanzetten. In de auto weet ik zo niet de exacte benaming, maar ook iets in die richting. Dan halveert je laadstroom ongeveer. Dus zelfs met een 16A granny zou hij dan nog naar 8A moeten gaan. Of dus van 10A naar 5A.
Volgens mij heb je de verkeerde post van mij gequote, maar mooi dat het voor je is opgelostCloclo100 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:58:
[...]
Haha ik ken al die toestanden hoor, de app syncte gewoon niet naar de auto terwijl het wel uitgesynct was. Het lijkt nu opgelost alleszins..
Sinds de update van mijn ID.4 naar software 3.2 heb ik een vreemd issue met mijn Wallbox Pulsar Plus. Ik ben benieuwd of anderen dit ook ervaren.
Ik maak vaak gebruik van de optie om "groen te laden". De wallbox houdt het stroomverbruik van de woning in de gaten en zodra de zonnepanelen voldoende stroom terugleveren wordt de auto opgeladen. Nu lijkt het er echter op, sinds de 3.2 update, dat zodra de auto niet direct stroom krijgt van de Wallbox de auto het niet accepteert dat de Wallbox (bijvoorbeeld) een half uur later de laadsessie wil starten. Als ik in de VW app een aanpassing maak in bijvoorbeeld het maximum laadpercentage wordt de sessie opeens wel gestart.
Ik heb dit voorheen nooit eerder ervaren. Anderen die dit ook hebben en heel toevallig een oplossing gevonden hebben?
Ik maak vaak gebruik van de optie om "groen te laden". De wallbox houdt het stroomverbruik van de woning in de gaten en zodra de zonnepanelen voldoende stroom terugleveren wordt de auto opgeladen. Nu lijkt het er echter op, sinds de 3.2 update, dat zodra de auto niet direct stroom krijgt van de Wallbox de auto het niet accepteert dat de Wallbox (bijvoorbeeld) een half uur later de laadsessie wil starten. Als ik in de VW app een aanpassing maak in bijvoorbeeld het maximum laadpercentage wordt de sessie opeens wel gestart.
Ik heb dit voorheen nooit eerder ervaren. Anderen die dit ook hebben en heel toevallig een oplossing gevonden hebben?
Ik heb ook een Wallbox en kan het activeren, maar de app geeft aan dat ik geen geschikte meter heb. Heb je daar nog een speciale unit voor geïnstalleerd? Ik heb een Carlo Gavazzi EM112, dus de beperkende factor zou de omvormer kunnen zijn.Scoopbles schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:53:
Ik maak vaak gebruik van de optie om "groen te laden". De wallbox houdt het stroomverbruik van de woning in de gaten en zodra de zonnepanelen voldoende stroom terugleveren wordt de auto opgeladen.
[ Voor 8% gewijzigd door simonanton op 10-08-2023 13:09 ]
De ID.4 is dat niet, zoek maar eens in dit forumKrlGl schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:55:
[...]
Ik zou er niet op gokken dat de id.3 marterproof is.
Ik weet van een achterbuurman dat de Opel Ampera-E dat niet is. Die moest weggetakeld worden en het was een prijzige reparatie.
Ik heb mijn id.3 voor de zekerheid op een vlonder van kippengaas staan en dat gaat al 3 jaar goed.
Mijn ICE die ik hiervoor had, heeft wel bezoek van een marter gehad (gelukkig alleen de watersproeierleiding kapot). Na dat akkefietje heb ik het kippengaas gemaakt en sindsdien geen problemen meer.
oepsleinenga schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:39:
[...]
Volgens mij heb je de verkeerde post van mij gequote, maar mooi dat het voor je is opgelost
AutoWeek deed deze week de Accudegradatietest op een VW ID3 met 100k op de teller.
https://youtu.be/logquCRTR48
Voor diegene die geen zin hebben om te zoeken in / kijken naar een filmpje (voor iets wat gewoon een artikel / vermelding zou kunnen zijn)Riyu schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:17:
AutoWeek deed deze week de Accudegradatietest op een VW ID3 met 100k op de teller.
ID.3 - 58kWh met een kilometerstand van 104.515
State of health: 94%
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Ik heb ook een wallbox pulsar plus. Ik maak geen gebruik van groen laden maar sinds de update heb ik vaak poblemen het laadproces te starten.Scoopbles schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:53:
Sinds de update van mijn ID.4 naar software 3.2 heb ik een vreemd issue met mijn Wallbox Pulsar Plus. Ik ben benieuwd of anderen dit ook ervaren.
Van alles geprobeerd. App overnieuw installeren. Stekker posities, instellingen laadstroom etc. Andere AC DC laders geen probleem. Weet niet zeker dat de update het probleem is. Kan ook gewoon een probleem in de wallbox zelf zijn maar nu ik jouw bericht lees dacht ik toch even melden.
ik heb het probleem ook gehad, gebruiken jullie laadlocaties met schema’s in de auto? Sinds ik die heb verwijderd werkt het gewoon naar behoren voor mij.
Heb voor de zekerheid in home assistant nog wel een reset flow maar die heeft ook al tijden niet hoeven te lopen (30 januari voor het laatst). Je kan de auto via api namelijk forceren het laadproces opnieuw te starten.
Heb voor de zekerheid in home assistant nog wel een reset flow maar die heeft ook al tijden niet hoeven te lopen (30 januari voor het laatst). Je kan de auto via api namelijk forceren het laadproces opnieuw te starten.
[ Voor 18% gewijzigd door TWFpa2Vs op 11-08-2023 08:05 ]
Het staat ook in het artikel toch?Maestro.mosjuh schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:20:
[...]
Voor diegene die geen zin hebben om te zoeken in / kijken naar een filmpje (voor iets wat gewoon een artikel / vermelding zou kunnen zijn)
ID.3 - 58kWh met een kilometerstand van 104.515
State of health: 94%
Het zit ook safe met de frisheid en de capaciteit van zijn huidige accupakket ... leest na de meting een fraaie 94 procent accucapaciteit af. De elektrische Volkswagen heeft nog altijd 54 kWh paraat
*sowieso
Het zijn echte draadjes die tussen de ruitlagen zit, hebben ze flink voor moeten lappen bij ford om dat patent te mogen gebruiken.BB72 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:40:
[...]
Dat is de voorruit verwarming en dat is een optie in het Comfort Pakket (Plus). Dat werkt met folie dat verwarmd wordt tussen de 2 lagen voorruit.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Nee, bij Volkswagen maken ze al en tijdje geen gebruik meer van draadjes voor de voorruitverwarming (want die zijn zichtbaar en kunnen hinderlijk zijn), maar de duurdere oplossing met folie. Heb het met eigen ogen gezien toen ze mijn voorruit (ID.4) hebben vervangen.flippy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:23:
[...]
Het zijn echte draadjes die tussen de ruitlagen zit, hebben ze flink voor moeten lappen bij ford om dat patent te mogen gebruiken.
Hier lees je er ook meer over: https://www.autozine.nl/v...rwarmbare-voorruit-bij-vw
[ Voor 4% gewijzigd door BB72 op 11-08-2023 08:49 ]
Beste forumleden,
Dank voor alle info die jullie gedeeld hebben met ons mbt tot de aanschaf van een eventuele ID5. We hebben vanmorgen de conclusie getrokken nog even de blijven rijden in onze benzine auto. Twee ledig. We vinden afschrijvingen tov eerdere nieuwe auto's veel te hoog (ene kant logisch... auto kost ook wat), maar we hebben dat er niet voor over. Sepp regeling. Regering stimuleert electrisch rijden voor bepaalde doelgroep (max 45k catalogus waarde). Inruil eigen auto is toch echt te weinig ondanks goede markt. Ook de verhalen hier brachten ons soms wat twijfel toe maar ook mooie hoop voor (nabije toekomst) :-)
Gister nog een verhaal gehoord van iemand die zijn nieuwe ID4 ging ophalen in de showroom en met eigen auto naar huis moest. Zijn nieuwe ID deed het niet.
Prachtige auto's! Maar alles bij elkaar voor ons nog niet interessant. Verwacht dat elektrische auto's in de (nabije) toekomst goedkoper moeten worden en als de regering een beetje beter haar best moet doen met regeling. Hij bestaat maar wij hebben dr niks aan ;-)
Nogmaals dank en ik blijf electrisch rijden volgen. Wat een mooie manier van rijden!
Dank voor alle info die jullie gedeeld hebben met ons mbt tot de aanschaf van een eventuele ID5. We hebben vanmorgen de conclusie getrokken nog even de blijven rijden in onze benzine auto. Twee ledig. We vinden afschrijvingen tov eerdere nieuwe auto's veel te hoog (ene kant logisch... auto kost ook wat), maar we hebben dat er niet voor over. Sepp regeling. Regering stimuleert electrisch rijden voor bepaalde doelgroep (max 45k catalogus waarde). Inruil eigen auto is toch echt te weinig ondanks goede markt. Ook de verhalen hier brachten ons soms wat twijfel toe maar ook mooie hoop voor (nabije toekomst) :-)
Gister nog een verhaal gehoord van iemand die zijn nieuwe ID4 ging ophalen in de showroom en met eigen auto naar huis moest. Zijn nieuwe ID deed het niet.
Prachtige auto's! Maar alles bij elkaar voor ons nog niet interessant. Verwacht dat elektrische auto's in de (nabije) toekomst goedkoper moeten worden en als de regering een beetje beter haar best moet doen met regeling. Hij bestaat maar wij hebben dr niks aan ;-)
Nogmaals dank en ik blijf electrisch rijden volgen. Wat een mooie manier van rijden!
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Prima conclusie hoor, ik snap je ook volkomen. Wat ik je wel wil meegeven: als je zoekt naar negatieve ervaringen dan vind je negatieve ervaringen, als je zoekt naar positieve dan vind je positieve.Devke schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:47:
Beste forumleden,
In al je berichten klinkt erg door dat je bang bent voor problemen met je auto. Bij geen enkele auto rijdt je gegarandeerd probleemloos. Natuurlijk is de ID serie in het begin met veel problemen geweest maar als je alleen daar naar kijkt kun je er nooit meer 1 kopen.
Je zegt ook constant: ik hoorde hier een probleem, ik las daar een probleem, ik zie dit/dat wat niet goed is. Als je die instelling hebt zou ik er nooit 1 kopen. En vergis je niet, als je gaat zoeken naar de mensen die dit soort problemen hebben ervaren met een gewone niet-elektrische auto vind ze je ook bij de vleet, auto’s die niet goed zijn bij aflevering.
Daarnaast is een forum vaak iets waar mensen komen die iets te vertellen hebben en vaak is dat negatief. Je hebt natuurlijk ook mensen die gewoon ervaringen willen delen maar kijk ook maar op de reviewsites. Die zijn positief of negatief, bijna nooit neutraal.
Wat ik zeggen wil: ik denk dat 80% van de ID eigenaren gewoon rustig rondrijdt en weinig of geen problemen ervaart, of wat kleinigheden die ze helemaal niet erg vinden. Dan gaan ze gewoon een keer naar de garage.
Dat zijn mensen die prima tevreden zijn met hun auto maar die hoor je dus nergens. Kijk naar jezelf, hoeveel dingen heb je die het gewoon doen maar waar je weinig behoefte voor hebt om er iets over te delen online?
Die grote groep moet je dus ook niet vergeten. In ieder geval succes met het vinden van een nieuwe auto zodra je weer in de markt bent. Wellicht zien we je dan hier wel weer eens terug, tenzij wij tegen die tijd allemaal onze ID’s in de gevel van de dealer hebben geparkeerd uit pure ellende.
Heeft Ford daar echt een patent op? Het werd 50 jaar geleden al toegepast in de zeevaart en ik kan mij niet voorstellen dat de scheepswerven daarvoor aan Ford betaald hebbenflippy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:23:
[...]
Het zijn echte draadjes die tussen de ruitlagen zit, hebben ze flink voor moeten lappen bij ford om dat patent te mogen gebruiken.
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Ik heb gewoon draadjes in de ruit zitten van de buzz.BB72 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:47:
[...]
Nee, bij Volkswagen maken ze al en tijdje geen gebruik meer van draadjes voor de voorruitverwarming, maar de duurdere oplossing met folie. Heb het met eigen ogen gezien toen ze mijn voorruit (ID.4) hebben vervangen.
Hier lees je er ook meer over: https://www.autozine.nl/v...rwarmbare-voorruit-bij-vw
:strip_exif()/f/image/zFyMEYg3FuH6VkMZ4gnBQ4yr.jpg?f=fotoalbum_large)
quote]KrlGl schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:07:
[...]
Heeft Ford daar echt een patent op? Het werd 50 jaar geleden al toegepast in de zeevaart en ik kan mij niet voorstellen dat de scheepswerven daarvoor aan Ford betaald hebben
[/quote]
Het gaat om de manier waarop, zeevaart doet het op een andere manier.
En lees net dat het patent van ford verlopen is dus andere fabrikanten kunnen het straffeloos gebruiken inmiddels.
Wat ook verklaart wasrom mijn buzz dezelfde draden in de ruit heeft zitten als mijn oude transit.
[ Voor 24% gewijzigd door flippy op 11-08-2023 10:12 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Ben er inmiddels achter waarom mijn ID.3 niet meer op wou laden. Bleek dat het laadkabel kapot te zijn, in een bepaalde hoek wil die nog wel laden

ID.3 1st Plus Mangan Grey
Goed verhaal, ben ik het mee eens.KaiseRRuby schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:07:
[...]
Prima conclusie hoor, ik snap je ook volkomen. Wat ik je wel wil meegeven: als je zoekt naar negatieve ervaringen dan vind je negatieve ervaringen, als je zoekt naar positieve dan vind je positieve.
In al je berichten klinkt erg door dat je bang bent voor problemen met je auto. Bij geen enkele auto rijdt je gegarandeerd probleemloos. Natuurlijk is de ID serie in het begin met veel problemen geweest maar als je alleen daar naar kijkt kun je er nooit meer 1 kopen.
Je zegt ook constant: ik hoorde hier een probleem, ik las daar een probleem, ik zie dit/dat wat niet goed is. Als je die instelling hebt zou ik er nooit 1 kopen. En vergis je niet, als je gaat zoeken naar de mensen die dit soort problemen hebben ervaren met een gewone niet-elektrische auto vind ze je ook bij de vleet, auto’s die niet goed zijn bij aflevering.
Daarnaast is een forum vaak iets waar mensen komen die iets te vertellen hebben en vaak is dat negatief. Je hebt natuurlijk ook mensen die gewoon ervaringen willen delen maar kijk ook maar op de reviewsites. Die zijn positief of negatief, bijna nooit neutraal.
Wat ik zeggen wil: ik denk dat 80% van de ID eigenaren gewoon rustig rondrijdt en weinig of geen problemen ervaart, of wat kleinigheden die ze helemaal niet erg vinden. Dan gaan ze gewoon een keer naar de garage.
Dat zijn mensen die prima tevreden zijn met hun auto maar die hoor je dus nergens. Kijk naar jezelf, hoeveel dingen heb je die het gewoon doen maar waar je weinig behoefte voor hebt om er iets over te delen online?
Die grote groep moet je dus ook niet vergeten. In ieder geval succes met het vinden van een nieuwe auto zodra je weer in de markt bent. Wellicht zien we je dan hier wel weer eens terug, tenzij wij tegen die tijd allemaal onze ID’s in de gevel van de dealer hebben geparkeerd uit pure ellende.
Ik zelf heb bijv. een ID.3 uit eind 2020 met ondertussen bijna 60k op de teller en ik heb 0 serieuze problemen gehad.
Niks kapot, niet stil gestaan, geen kapotte accu.
Uiteraard heb ik de software issues wel gehad, maar nu ik op 3.2 zit werkt alles eigenlijk nagenoeg prima.
In mijn geval is het wel een zakelijke auto, dus het zou mij sowieso geen geld kosten mocht er iets zijn.
Maar ik hield in het begin ook mijn hart vast als ik alle berichten las.
De KM-stand in de app/Tronity lijkt eindelijk weer te werken.
VW meld het ook op Facebook.
VW meld het ook op Facebook.
Hello everyone,
with all the feedback from you, the issue of asynchronous odometer values between app and vehicle has now been solved.
The cause was analyzed on the basis of the VINs provided by you and a fix on the server was deployed. This should now gradually take effect on all vehicles. By the end of the week at the latest, it should work again for everyone.
A big thank you to the community for sending us the information and for your patience.
Cheers,
Your Volkswagen ID. Team
[ Voor 81% gewijzigd door C0C0 op 11-08-2023 10:59 ]
Ik heb zelf een ID3 pure gekocht als stadsauto. En deze bevalt supergoed. De snelheid, stilte, de mega-kleine draaicirkel en de ruimte zijn echt top. Ook incidenteel langere ritten zijn luxe genoeg.Frank_P schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:50:
[...]
Goed verhaal, ben ik het mee eens.
Ik zelf heb bijv. een ID.3 uit eind 2020 met ondertussen bijna 60k op de teller en ik heb 0 serieuze problemen gehad.
Uiteraard heb ik de software issues wel gehad, maar nu ik op 3.2 zit werkt alles eigenlijk nagenoeg prima.
In mijn geval is het wel een zakelijke auto, dus het zou mij sowieso geen geld kosten mocht er iets zijn.
Wat wel helpt is dat ik het leuk vind om met nieuwe tech bezig te zijn, dus bijvoorbeeld apps gebruiken voor het (vantevoren) plannen van laden vind ik geen probleem. En het pro-actief inplannen van software updates via terugroep actie bij de dealer vind ik daarom ook geen last. Kom ik tenminste ook nog eens bij de dealer ipv alleen bij bandenwissels
Helemaal mee eens. Ik rijd sinds 2020 particulier elektrisch. Tot eind juli met een eGolf (laatst geproduceerde model eGolf uit 2020) en daarna de ID.3. Ik vind het fantastisch rijden. Met de eGolf geen enkel probleem gehad in die 3 jaar. Helaas viel de actieradius met een 35 kwh accupakket wat tegen. Nu een slagje groter. De doorslag gaf de SEPP vergoeding om niet voor een 77 kwh te kiezen. Met 58 kwh kunnen we prima uit de voeten. Buiten Nederland iets meer plannen, maar de navigatie houdt er rekening mee. Terug naar brandstof alleen hier om is geen keuze vind ik. Ik lees hier ook negatieve verhalen die ik niet herken, maar er zullen altijd zulke verhalen zijn. De meeste problemen zijn luxe problemen of wensen. Wil de mensen die serieuze problemen ondervinden niet bagatelliseren, maar de meesten ervaren geen tot weinig problemen.KaiseRRuby schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:07:
[...]
Prima conclusie hoor, ik snap je ook volkomen. Wat ik je wel wil meegeven: als je zoekt naar negatieve ervaringen dan vind je negatieve ervaringen, als je zoekt naar positieve dan vind je positieve.
Al paar weken rij ik in een ID3 Pro 58kWh uit 2021 via private (occasion) lease.
De auto rijdt fantastish!
Aleen... ID software versie is 2.3.
Er zijn geen terugroepacties voor deze model bij RWD te zien.
Hoe krijg ik dan een software update via dealer?
In MijnVW omgeving heb ik al de dealer staan (A-Point), maar de leasemaatschappij zal jaarlijkse onderhoud bij Bosch of Kwik-Fit laten uitvoeren.
De auto rijdt fantastish!
Hoe krijg ik dan een software update via dealer?
In MijnVW omgeving heb ik al de dealer staan (A-Point), maar de leasemaatschappij zal jaarlijkse onderhoud bij Bosch of Kwik-Fit laten uitvoeren.
Terugroep zie je niet bij RDW, maar kun je hier checken: (even je VIN invoeren)Usta schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:16:
Al paar weken rij ik in een ID3 Pro 58kWh uit 2021 via private (occasion) lease.
De auto rijdt fantastish!![]()
Hoe krijg ik dan een software update via dealer?![]()
https://www.volkswagen.co...service-campaigns-recalls
Mogelijk moet je het een paar keer doen voordat hij ‘pakt’, dat was in ieder geval bij mij zo. De derde keer deed hij het
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Ook hierbij mijn ervaring delen met mijn id.4.
- Auto sinds december 2021
- een week voor de vakantie naar 3.2 geüpdatet - dit moment nog in Italië.
- travel pack + en interieur geüpgraded
Positieve punten sinds de update:
- de Id.light met de navigatie werkt nu top op snelwegen. Het liefst heb ik dat Waze dit ook kan, maar voor de time being gebruik ik de VW navigatie.
- navigatie houdt rekening met opladen. De helft van de vakantie zowel ABRP als de VW nav naast elkaar gebruikt, maar vanaf heden rijden we alleen op de VW nav.
- grote frustratie tot op heden was dat de VW navigatie op naam weinig kon vinden (hotels, pretparken er ). Bleek dat We Connect (plus) niet was geactiveerd :-p.
- Eindelijk gaat de auto automatisch op travel assist als ik de snelheid instel. Kortom, weer een knop minder nodig.
- 130kw laden!
Natuurlijk heb ik (helaas) ook wel wat (bekende) issues
- kinderslot gaat vaak in storing, sinds 3.2 geen last van.
- camera bij de rechterspiegel valt soms uit.
Punten die ik nog mis/nog niet uit ben
- memory van de stoel aan een profiel koppelen.
- easy entry is nog steeds niet geactiveerd
- dat andere navigatie apps Id.light kunnen gebruiken.
Verder rijdt de auto echt top en sinds vandaag klopt eindelijk de kleur van de auto in de app (zwart).
- Auto sinds december 2021
- een week voor de vakantie naar 3.2 geüpdatet - dit moment nog in Italië.
- travel pack + en interieur geüpgraded
Positieve punten sinds de update:
- de Id.light met de navigatie werkt nu top op snelwegen. Het liefst heb ik dat Waze dit ook kan, maar voor de time being gebruik ik de VW navigatie.
- navigatie houdt rekening met opladen. De helft van de vakantie zowel ABRP als de VW nav naast elkaar gebruikt, maar vanaf heden rijden we alleen op de VW nav.
- grote frustratie tot op heden was dat de VW navigatie op naam weinig kon vinden (hotels, pretparken er ). Bleek dat We Connect (plus) niet was geactiveerd :-p.
- Eindelijk gaat de auto automatisch op travel assist als ik de snelheid instel. Kortom, weer een knop minder nodig.
- 130kw laden!
Natuurlijk heb ik (helaas) ook wel wat (bekende) issues
- kinderslot gaat vaak in storing, sinds 3.2 geen last van.
- camera bij de rechterspiegel valt soms uit.
Punten die ik nog mis/nog niet uit ben
- memory van de stoel aan een profiel koppelen.
- easy entry is nog steeds niet geactiveerd
- dat andere navigatie apps Id.light kunnen gebruiken.
Verder rijdt de auto echt top en sinds vandaag klopt eindelijk de kleur van de auto in de app (zwart).
[ Voor 7% gewijzigd door TalkingCarrot op 11-08-2023 13:57 ]
Top!KrlGl schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:39:
[...]
Terugroep zie je niet bij RDW, maar kun je hier checken: (even je VIN invoeren)
https://www.volkswagen.co...service-campaigns-recalls
Mogelijk moet je het een paar keer doen voordat hij ‘pakt’, dat was in ieder geval bij mij zo. De derde keer deed hij het
Ik zie al dat er 2 open terugroepacties zijn voor mij ID3 (93P7 - Check and replace Battery module, en 97GY - ID.Software 3.2 update).
Ja, eerst even hun bellen.7o9 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:02:
[...]
Leasemaatschappij bellen? Je gaat het zelf moeten aankaarten.
Ook wij rijden sinds februari een occasion ID.3 1st Plus uit 2020 (privé). Gekocht met 11.000km nu inmiddels +/- 26.000 op de teller.
We zijn er erg tevreden mee en hebben er geen grote issues mee gehad. Jammer dat soms de werkplaats lang duurt voor ruimte, maar dit is overal wel zo merk ik.
Alleen kleinigheden welke onder garantie gefixt zijn/worden:
- Software update naar 3.2 (uitgevoerd)
- Kapotte interieur verlichting achter (Reparatie staat gepland)
- HV accu moet vervangen worden (Reparatie gepland)
- Speakers in achterdeuren (achteraf ingebouwd door eerste eigenaar, maar door dealer waar we gekocht hebben netjes opgelost en functioneel)
Nu zou ik daar heel negatief over kunnen zijn want met m’n ICE VW’s of SEAT heb ik dit nooit gehad. Maar vooral met VW’s na een jaar of 4 vinden ze olie heel lekker
Vooral voor ons belangrijk zijn we de helft kwijt aan rij kosten (km prijs) ten opzichte van onze vorige ICE. Dit komt ook doordat we thuis kunnen laden. Voor ons is kantelpunt van € 0,90/KWh+ waarbij er geen verschil is in verbruik met een EV of ICE.
We zijn er erg tevreden mee en hebben er geen grote issues mee gehad. Jammer dat soms de werkplaats lang duurt voor ruimte, maar dit is overal wel zo merk ik.
Alleen kleinigheden welke onder garantie gefixt zijn/worden:
- Software update naar 3.2 (uitgevoerd)
- Kapotte interieur verlichting achter (Reparatie staat gepland)
- HV accu moet vervangen worden (Reparatie gepland)
- Speakers in achterdeuren (achteraf ingebouwd door eerste eigenaar, maar door dealer waar we gekocht hebben netjes opgelost en functioneel)
Nu zou ik daar heel negatief over kunnen zijn want met m’n ICE VW’s of SEAT heb ik dit nooit gehad. Maar vooral met VW’s na een jaar of 4 vinden ze olie heel lekker
Vooral voor ons belangrijk zijn we de helft kwijt aan rij kosten (km prijs) ten opzichte van onze vorige ICE. Dit komt ook doordat we thuis kunnen laden. Voor ons is kantelpunt van € 0,90/KWh+ waarbij er geen verschil is in verbruik met een EV of ICE.
Grappig. De id.4 heeft dat niet, daar idd folie. Wellicht omdat je bij de buzz verder van je voorruit zit.flippy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:08:
[...]
Ik heb gewoon draadjes in de ruit zitten van de buzz.
[Afbeelding]
quote]KrlGl schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:07:
[...]
Heeft Ford daar echt een patent op? Het werd 50 jaar geleden al toegepast in de zeevaart en ik kan mij niet voorstellen dat de scheepswerven daarvoor aan Ford betaald hebben
[/quote]
Het gaat om de manier waarop, zeevaart doet het op een andere manier.
En lees net dat het patent van ford verlopen is dus andere fabrikanten kunnen het straffeloos gebruiken inmiddels.
Wat ook verklaart wasrom mijn buzz dezelfde draden in de ruit heeft zitten als mijn oude transit.
.
Vreemd ik heb op het laatste stuk van onze vakantie eens geprobeerd de VW nagivatie gebruiken.TalkingCarrot schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:55:
VW navigatie : 3 stops met <20% bij aankomst
ABRP : 2 stops met >20% bij aankomst.
Bijna een uur reisverschil.
Toch maar ABRP gebruikt en die klopte ook gewoon. Past de VW navi dit aan als je gaat rijden?
Goede argumentaties. Jazeker. Negativiteit post je sneller dan positiviteit (over het algemeen). Electrisch rijden is het grote onbekende (nog). Het rijdt voortreffelijk. Laat ik daar helder in zijn. Het heeft zeer zeker onze interesse gewekt! Mn afschrijving hield ons tegen. Die vonden wij veelste hoog. A voor onze eigen auto in een goede 2e handsmarkt. B voor de nieuwe ID5. Pracht auto! Dealer gaf inzicht in een bijna 3 jaar oude id 4 en afschrijving. Achteraf eerlijk van hem maar verkooptechisch niet slim. Im weet dat je op jonge auto's of nieuw hard afschrijft. Dit was echter teveel vh goede. Maar ons moment komt zeker! Sterker nog.... ik kijk erna uit :-).KaiseRRuby schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:07:
[...]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
denk eerder dat het goedkoper is. niet vergeten dat het VAG is...AkroBatik schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
Grappig. De id.4 heeft dat niet, daar idd folie. Wellicht omdat je bij de buzz verder van je voorruit zit.
de VAG navi is minder dan nutteloos. geblokeerde wegen laat hij keurig zien (zoals ring A10 zuid) maar hij stuurt je er alsnog doodleuk overheen.Rev! schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:52:
[...]
Vreemd ik heb op het laatste stuk van onze vakantie eens geprobeerd de VW nagivatie gebruiken.
Toch maar ABRP gebruikt en die klopte ook gewoon. Past de VW navi dit aan als je gaat rijden?
gewoon telefoon erin prikken voor ABRP of google maps, stuk gebruiksvriendelijker ook.
[ Voor 52% gewijzigd door flippy op 11-08-2023 21:48 ]
Eens!Frank_P schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:50:
[...]
Goed verhaal, ben ik het mee eens.
Een marketing man vertelde mij ooit het volgende: een goede ervarring wordt rond de 5 keer doorverteld. Een slechte meer dan 15 keer.
Die ervaring deel ik dus echt niet!flippy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:45:
de VAG navi is minder dan nutteloos. geblokeerde wegen laat hij keurig zien (zoals ring A10 zuid) maar hij stuurt je er alsnog doodleuk overheen.
gewoon telefoon erin prikken voor ABRP of google maps, stuk gebruiksvriendelijker ook.
Gisteren hier in Zuid-Frankrijk een gedeelte een weg afgesloten ivm een beginnende bos/berm brand. De navi gaf dit wegdeel keurig als afgesloten af. Ook realtime drukke routes worden met oranje aangegeven.
We zijn hier op de VW navi heen gereden en de laadstops werden keurig aangepast.
hij kan het rustig wel aangeven maar dan moet hij er wel wat mee doen een daar schort het nogal aan. bij een trip van amsterdam naar utrecht stuurt hij me dwars door de ring A10 zuid die ook keurig aangegeven staat als afgesloten en in utrecht zijn er langdurige afsluitingen aan de westzijde die hij ook aangeeft maar er doodleuk niks mee doet en de route recht over die wegen adviseert. de laadstops kan me in zulke gevallen niks intereseren, helemaal als hij blijft zeuren om te stoppen bij een tankstation waar je niet kan opladen of een resturant die niet eens open is op een rit van 5km en de accu is nog 75%....plattie83 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:04:
[...]
Die ervaring deel ik dus echt niet!
Gisteren hier in Zuid-Frankrijk een gedeelte een weg afgesloten ivm een beginnende bos/berm brand. De navi gaf dit erfdeel keurig als afgesloten af. Ook realtime drukke routes worden met oranje aangegeven.
We zijn hier op de VW navi heen gereden en de laadstops werden keurig aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 11-08-2023 22:10 ]
Inderdaad apart, ik ben gister daar nog correcte richting opgestuurd. Het lag aan mijn eigenwijsheid/automatisme dat ik dit pas op het laatst doorhad. Maar VW nav had het gezien en stuurde me goed. Wel is de afsluiting niet zichtbaar als dusdanig afgesloten.flippy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:45:
de VAG navi is minder dan nutteloos. geblokeerde wegen laat hij keurig zien (zoals ring A10 zuid) maar hij stuurt je er alsnog doodleuk overheen.
Wellicht verschil in ID software versie? Ik draai SW 3.2
[ Voor 8% gewijzigd door Rmvis op 11-08-2023 22:12 ]
Hij deed er wel zeker wat mee want de navigatie leidde ons al om met het gesloten wegdeel aangegeven. Ter plaatse zagen we dat we daadwerkelijk door de politie werden omgeleid. Dus dat deed hij helemaal goed.flippy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:09:
[...]
hij kan het rustig wel aangeven maar dan moet hij er wel wat mee doen een daar schort het nogal aan. bij een trip van amsterdam naar utrecht stuurt hij me dwars door de ring A10 zuid die ook keurig aangegeven staat als afgesloten en in utrecht zijn er langdurige afsluitingen aan de westzijde die hij ook aangeeft maar er doodleuk niks mee doet en de route recht over die wegen adviseert. de laadstops kan me in zulke gevallen niks intereseren, helemaal als hij blijft zeuren om te stoppen bij een tankstation waar je niet kan opladen of een resturant die niet eens open is op een rit van 5km en de accu is nog 75%....
Ik zit ook op 3.2
Nee ik heb van de week nog issues mee gehad. Navi staat ingesteld op minimaal 30km over bij bestemming. Bij 40km over gaat hij toch heel hardnekkig laadstop inplannen totdat ik nog maar 250 meter van mijn bestemming verwijderd ben.Rev! schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:52:
[...]
Vreemd ik heb op het laatste stuk van onze vakantie eens geprobeerd de VW nagivatie gebruiken.
Daarnaast plant hij de meest idiote stops in: voor de snelwegafrit die ik moet hebben laden bij het tankstation waardoor ik de afrit niet meer kan nemen en 15 minuten moet omrijden, terwijl als je de afrit wel neemt er 30(!) snelladers beschikbaar zijn op een parkeerplaats net naast de snelweg.
Ik had de hoop dat 3.2 dit zou verbeteren maar het is echt kansloos slecht.
Hier moet ik me helaas bij aansluiten, heb de navigatie achteraf bijgekocht omdat ik hem graag wilde maar na een aantal beroerde routegeleidingen en het feit dat hij wegen aangeeft waar je langs zou kunnen die al bijna 10 jaar niet meer mogelijk zijn (Monnetlaan Utrecht richting de brug bijvoorbeeld) gebruik ik hem bijna niet meer.Ro ofzo schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 00:16:
[...]
Nee ik heb van de week nog issues mee gehad. Navi staat ingesteld op minimaal 30km over bij bestemming. Bij 40km over gaat hij toch heel hardnekkig laadstop inplannen totdat ik nog maar 250 meter van mijn bestemming verwijderd ben.
Daarnaast plant hij de meest idiote stops in: voor de snelwegafrit die ik moet hebben laden bij het tankstation waardoor ik de afrit niet meer kan nemen en 15 minuten moet omrijden, terwijl als je de afrit wel neemt er 30(!) snelladers beschikbaar zijn op een parkeerplaats net naast de snelweg.
Ik had de hoop dat 3.2 dit zou verbeteren maar het is echt kansloos slecht.
Ben net terug uit Denemarken. Heenreis met ABRP gedaan, terug gewoon met Google Maps, dat vind ik toch de beste en fijnste navigatie. Er staan in Duitsland en Denemarken zoveel laadpalen dat je bijna niet mis kunt grijpen.
Vlak bij Hamburg helemaal vol geladen en in 1 ruk door naar huis. Onderweg zelfs de topsnelheid even opgezocht, 185 was te halen en toen vond ik het mooi geweest. Wel spannend om met zo weinig range naar huis te rijden..
:strip_exif()/f/image/q4xkJMBqDuNgjuL3vtzMqG2o.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen enkele navigatie is perfect maar ik vind de ingebouwde Volkswagen navigatie nog de beste over het algemeen. ABRP is misschien iets fijner met laadstops plannen omdat die niet steeds blijft wisselen, maar de navigatie daarvan vind ik dan weer waardeloos.
Google Maps ben ik zelf geen fan van, die doet me te vaak rare dingen en bovendien vind ik files e.d. slecht inzichtelijk en heb je niet de mogelijkheid om zelf keuzes te maken voor een omleiding bijvoorbeeld.
Google Maps ben ik zelf geen fan van, die doet me te vaak rare dingen en bovendien vind ik files e.d. slecht inzichtelijk en heb je niet de mogelijkheid om zelf keuzes te maken voor een omleiding bijvoorbeeld.
Kan me hier totaal niet in vinden eigenlijk. Ik gebruik alleen maar Google Maps juist omdat je ruim optijd de vertragingen en komende files aan ziet komen.ik222 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 07:46:
..
En als je tijdens de route op het "overzicht" knopje klikt krijg je altijd minimaal 1, maar meestal 2 alternatieve routes aangeboden.
Hoe dan ook. Zullen we proberen om de navigatie discussie niet al te ver op te laten lopen anders lijkt het dadelijk redelijk offtopic te worden
*sowieso
Sta op het punt om richting Italië af te reizen met tussenstop in Stuttgart.
In 1e instantie van plan om met VW nav(.3.2) te vertrekken, maar na het lezen van een aantal van jullie reacties, besloten om dit niet te doen.
Plan is om met Pump (Pro) te gaan, omdat ik slechte ervaringen met ABRP heb met veelvuldig crashen, maar ik twijfel in hoeverre Pump dynamisch is met zijn routeplanning.
Wat doet Pump als er een lange file staat en andere route korter is, biedt Pump dan een alternatieve route aan - weet iemand dit?
In 1e instantie van plan om met VW nav(.3.2) te vertrekken, maar na het lezen van een aantal van jullie reacties, besloten om dit niet te doen.
Plan is om met Pump (Pro) te gaan, omdat ik slechte ervaringen met ABRP heb met veelvuldig crashen, maar ik twijfel in hoeverre Pump dynamisch is met zijn routeplanning.
Wat doet Pump als er een lange file staat en andere route korter is, biedt Pump dan een alternatieve route aan - weet iemand dit?
[ Voor 3% gewijzigd door J.W op 12-08-2023 09:54 ]
Ik word zo hopeloos van dit soort vebruiksstatistieken.KaiseRRuby schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:02:
[...]
Hier moet ik me helaas bij aansluiten, heb de navigatie achteraf bijgekocht omdat ik hem graag wilde maar na een aantal beroerde routegeleidingen en het feit dat hij wegen aangeeft waar je langs zou kunnen die al bijna 10 jaar niet meer mogelijk zijn (Monnetlaan Utrecht richting de brug bijvoorbeeld) gebruik ik hem bijna niet meer.
Ben net terug uit Denemarken. Heenreis met ABRP gedaan, terug gewoon met Google Maps, dat vind ik toch de beste en fijnste navigatie. Er staan in Duitsland en Denemarken zoveel laadpalen dat je bijna niet mis kunt grijpen.
Vlak bij Hamburg helemaal vol geladen en in 1 ruk door naar huis. Onderweg zelfs de topsnelheid even opgezocht, 185 was te halen en toen vond ik het mooi geweest. Wel spannend om met zo weinig range naar huis te rijden..
[Afbeelding]
Gisteren 103 op de acc, geen verkeer op de weg, perfect weer en een lege auto, 20% meer verbruik dan jij..
/f/image/wrxTb4fPCrUeCGyhHoMTKa3w.png?f=fotoalbum_large)
.
De vraag is of de statistiek wel klopt. Ik zeg niet dat de GOM klopt, maar ik gebruik zelf bv geen Tronity dus als ik mijn verbruik opgeef is dat op basis van wat de auto zelf opheeft. Als jii dat vergelijkt obv wat Tronity berekent dan vergelijk je in potentie 2 verschillende berekeningsmethoden.AkroBatik schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:14:
[...]
Ik word zo hopeloos van dit soort vebruiksstatistieken.
Gisteren 103 op de acc, geen verkeer op de weg, perfect weer en een lege auto, 20% meer verbruik dan jij..
[Afbeelding]
Ik ken Tronity niet, maar misschien rekent dat bruto met de geladen capaciteit, dus inclusief laad verlies?
Enige andere variabele in het geheel is toch echt de bestuurder en de manier van rijden. De auto zullen technisch echt niet verschillend in verbruik.
Er zijn zoveel variabelen dat je dit niet kan vergelijken. Van geladen gewicht, hoogtemeters, wind tegen of mee, travel assist of niet, eco-modus, 19inch of 21inch wielen,.. EtcAkroBatik schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:14:
[...]
[Afbeelding]
Tronity kijkt puur naar de SoC bij aanvang en de SoC bij aankomst, in dit geval is die 17% minder dus zegt Tronity dat er 0,17 * 77 = 13,09 kWh verbruikt is. En dat is dan dus 13,09 / 67 * 100 = 19,5 kWh per 100 kilometer.
Alleen dat is heel grof, want SoC is sowieso al nooit compleet lineair en verspringt ook nog eens met hele procenten. Het kan dus zomaar zijn dat je bij vertrek nog net op 73 stond en bij aankomst net naar 56 gesprongen bent.
Daarnaast houdt Tronity dus geen rekening met accu degradatie, en die zal ook zomaar tussen de 5 en 10% zijn als je de auto 2 of 3 jaar hebt.
Alleen dat is heel grof, want SoC is sowieso al nooit compleet lineair en verspringt ook nog eens met hele procenten. Het kan dus zomaar zijn dat je bij vertrek nog net op 73 stond en bij aankomst net naar 56 gesprongen bent.
Daarnaast houdt Tronity dus geen rekening met accu degradatie, en die zal ook zomaar tussen de 5 en 10% zijn als je de auto 2 of 3 jaar hebt.
Dat klopt. Maar wat betreft dat laatste: mijn ID.4 is een 1st max met trekhaak en WP. Zwaarder worden ze niet. En 4 seizoenenbanden met zacht rubber, geen eco EV banden met hard 4 mm profiel. Beide werken on het nadeel. Van de banden weet ik dat zeker, want na de wissel ging mijn verbruik minimaal 0.5 KWH/100 KM omhoog. Qua velgmaat zit ik in midden. Heb direct na aanschaf de 21" omgeruild voor 20"Cloclo100 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:31:
[...]
Er zijn zoveel variabelen dat je dit niet kan vergelijken. Van geladen gewicht, hoogtemeters, wind tegen of mee, travel assist of niet, eco-modus, 19inch of 21inch wielen,.. Etc
Ja, dat doet de app.J.W schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:10:
Sta op het punt om richting Italië af te reizen met tussenstop in Stuttgart.
Tronity is niet helemaal accuraat, maar ik haal 16 kw/100km enkel als ik de teller reset als ik al 95 rijdt, met de verwarming uit en al helemaal geen blijk van tegenwind.Firstconnection schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:22:
[...]
De vraag is of de statistiek wel klopt. Ik zeg niet dat de GOM klopt, maar ik gebruik zelf bv geen Tronity dus als ik mijn verbruik opgeef is dat op basis van wat de auto zelf opheeft. Als jii dat vergelijkt obv wat Tronity berekent dan vergelijk je in potentie 2 verschillende berekeningsmethoden.
Ik ken Tronity niet, maar misschien rekent dat bruto met de geladen capaciteit, dus inclusief laad verlies?
Enige andere variabele in het geheel is toch echt de bestuurder en de manier van rijden. De auto zullen technisch echt niet verschillend in verbruik.
Het verbruik lijkt de laatste tijd veel hoger dan eerst. De terugweg deed ik 28kw/100 omdat ik toen 130 reed.
Id.4 1st max warmtepomp en 21 inch met nieuwe Michelin pilot sport ev op 3 bar
De banden zijn wel nieuw, en wellicht dat die dus energie slurpen vergeleken met de vorige, maar volgens de website van Michelin, zouden ze goed moeten zijn voor de range.
.
Begrijp heel goed dat het hopeloos gaat worden. Lijkt ook geen logische oplossing voor te zijn, dezelfde omstandigheden en toch veel meer verbruik.AkroBatik schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:14:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb een andere accu in de GTX, kan dat verschil maken?
Er zijn meer mensen die rapporteren dat 21" wielen onzuiniger zijn dan kleinere maten. Ik heb het zelf niet getest; ik ging terug omdat ik ze oncomfortabel vond. Verschil met 20" is echt groot qua comfort.AkroBatik schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:48:
[...]
Id.4 1st max warmtepomp en 21 inch met nieuwe Michelin pilot sport ev op 3 bar
Maar de verbruiken die jij noemt bij constante snelheden zijn helemaal niet vreemd hoor. Alleen valt het me op dat jij een hoog verbruik hebt juist bij een lage gemiddelde snelheid. Dat doet me vermoeden dan het in je rijgedrag zit. Ik denk dat je vlot optrekt en veel regenereert. Regenereren haalt nog niet de 50% roundtrip efficiency in vergelijking met uitrollen. Probeert anders een tijdje compleet als een oma te rijden, naar je gevoel extreem goed anticiperen, rustig optrekken, ruim van de voren gas los en als je regenererend remt dan met een zo laag mogelijk remvermogen over een langere tijd.
M.a.w. rij eens een paar 100 KM alsof je nog met 5% een charger moet halen. Zeker weten dat je een beter verbruik haalt.
Geheimpje: zo rijd ik dus altijd
Als ik er niet mee bezig ben, dan rijd ik inderdaad redelijk door en trek ik harder op. Maar als ik met 100 kmh op de cruise rij, en de teller reset en meer verbruik dan anderen inclusief optrekken en afremmen, dan ben ik in de war. 100 op de cruise control kan je niet op een zuinigere manier rijden.Firstconnection schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:06:
[...]
Er zijn meer mensen die rapporteren dat 21" wielen onzuiniger zijn dan kleinere maten. Ik heb het zelf niet getest; ik ging terug omdat ik ze oncomfortabel vond. Verschil met 20" is echt groot qua comfort.
Maar de verbruiken die jij noemt bij constante snelheden zijn helemaal niet vreemd hoor. Alleen valt het me op dat jij een hoog verbruik hebt juist bij een lage gemiddelde snelheid. Dat doet me vermoeden dan het in je rijgedrag zit. Ik denk dat je vlot optrekt en veel regenereert. Regenereren haalt nog niet de 50% roundtrip efficiency in vergelijking met uitrollen. Probeert anders een tijdje compleet als een oma te rijden, naar je gevoel extreem goed anticiperen, rustig optrekken, ruim van de voren gas los en als je regenererend remt dan met een zo laag mogelijk remvermogen over een langere tijd.
M.a.w. rij eens een paar 100 KM alsof je nog met 5% een charger moet halen. Zeker weten dat je een beter verbruik haalt.
Geheimpje: zo rijd ik dus altijd
.
Afhankelijk van wind en temperatuur zit ik met 100 op de cruise control ook snel rond de 17 KWH/100. Daar is weinig aan te veranderen behalve spelen met inhalen. Zoveel mogelijk auto's volgen, langer rechts blijven achter vrachtwagens/bussen/busjes etc. en dan pas kort achter ze naar links om in te halen. Steeds een beetje slipstream meepakken. Dat helpt veel, maar bij mij zijn het vooral de provinciale- en lokale wegen waarop ik het totale ritgemiddelde verbeter.AkroBatik schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:24:
[...]
Als ik er niet mee bezig ben, dan rijd ik inderdaad redelijk door en trek ik harder op. Maar als ik met 100 kmh op de cruise rij, en de teller reset en meer verbruik dan anderen inclusief optrekken en afremmen, dan ben ik in de war. 100 op de cruise control kan je niet op een zuinigere manier rijden.
Denk zelf dat het optrekken nog niet zo veel scheelt, maar het uitrijden; laten rollen van de wagen ipv remmen.
ik maar denken dat ik in Wallonië met amper 5% accu/range en af en toe even de airco uit te schakelen ‘m al serieus aan het knijpen was.KaiseRRuby schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:02:
[...]
Hier moet ik me helaas bij aansluiten, heb de navigatie achteraf bijgekocht omdat ik hem graag wilde maar na een aantal beroerde routegeleidingen en het feit dat hij wegen aangeeft waar je langs zou kunnen die al bijna 10 jaar niet meer mogelijk zijn (Monnetlaan Utrecht richting de brug bijvoorbeeld) gebruik ik hem bijna niet meer.
[Afbeelding]
En qua laadpalen daar. Ja, voornamelijk 11KW palen. In tientallen kilometers geen fatsoenlijke snellader te vinden, ook gewone laadpalen moet je soms een flink stuk voor rijden.
Mijn verbruik is overigens wel meestal zoals ik het nu liet zien, dit is niet extreem zuinig ofzo. Rij lange stukken snelweg altijd in de D, in de stad vaak in de B. Auto was in dit geval helemaal volgeladen, plus twee volwassenen en een baby. Zoals ik zei, ik heb ook zelfs een stukje 185 gereden, toen zag ik de range kelderen. Stand is altijd 'comfort' al merk ik weinig verschil tussen 'comfort' en 'eco'.AkroBatik schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:24:
[...]
Als ik er niet mee bezig ben, dan rijd ik inderdaad redelijk door en trek ik harder op. Maar als ik met 100 kmh op de cruise rij, en de teller reset en meer verbruik dan anderen inclusief optrekken en afremmen, dan ben ik in de war. 100 op de cruise control kan je niet op een zuinigere manier rijden.
Wat is jullie ervaring over de standaard ruitenwissers van de ID3 (of 4?).
De linker wisser klapt/tikt behoorlijk (tegen het glas?) aan bij het wissen. De wissers zelf werken wel goed. Geen strepen over het scherm bij het vegen, dus echt versleten zijn ze niet. Maar ik wordt er zelf een beetje getikt van
De auto is nu 3 jaar oud/50K gelopen. Over twee weken krijgt hij z’n eerste check bij de dealer. Alle terugroepacties worden dan aangepakt (controle HV accu, banden die mogelijk scheurtjes hebben, update naar de 3.2 + vervangen 12V accu). Ben de auto dus minimaal 2 dagen kwijt. Ben wel heel benieuwd naar de 3.2 update.
Verder heb ik heel soms dat er bij het instappen een “tik” uit de speakers van de auto komt. Alsof er stroom op de speakers staat. En vanavond had ik de situatie dat de radio keihard op 100% stond te knallen nadat ik ging zitten op de bestuurdersstoel. De speakers kraakten erover, dus hoop dat die niet de geest geven binnenkort.
Verder wel aardig tevreden over de auto. Kleine dingetjes wat soms een beetje jammer is, maar nog wel mee te leven valt.
De linker wisser klapt/tikt behoorlijk (tegen het glas?) aan bij het wissen. De wissers zelf werken wel goed. Geen strepen over het scherm bij het vegen, dus echt versleten zijn ze niet. Maar ik wordt er zelf een beetje getikt van
De auto is nu 3 jaar oud/50K gelopen. Over twee weken krijgt hij z’n eerste check bij de dealer. Alle terugroepacties worden dan aangepakt (controle HV accu, banden die mogelijk scheurtjes hebben, update naar de 3.2 + vervangen 12V accu). Ben de auto dus minimaal 2 dagen kwijt. Ben wel heel benieuwd naar de 3.2 update.
Verder heb ik heel soms dat er bij het instappen een “tik” uit de speakers van de auto komt. Alsof er stroom op de speakers staat. En vanavond had ik de situatie dat de radio keihard op 100% stond te knallen nadat ik ging zitten op de bestuurdersstoel. De speakers kraakten erover, dus hoop dat die niet de geest geven binnenkort.
Verder wel aardig tevreden over de auto. Kleine dingetjes wat soms een beetje jammer is, maar nog wel mee te leven valt.
Ik heb de standaard ruitenwisserbladen van mijn ID.4 destijds al binnen 5 maanden vervangen voor Bosch Aerotwins, echt een wereld van verschil in geluid maar in ook in wissen. Nu ruim 1,5 jaar later werken deze nog steeds meer dan prima.
[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 12-08-2023 21:02 ]
Ik wil de mijne ook vervangen, heb je misschien een typenummer oid zodat ik ze kan bestellen?ik222 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:01:
Ik heb de standaard ruitenwisserbladen van mijn ID.4 destijds al binnen 5 maanden vervangen voor Bosch Aerotwins, echt een wereld van verschil in geluid maar in ook in wissen. Nu ruim 1,5 jaar later werken deze nog steeds meer dan prima.
FlowDesign in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"KaiseRRuby schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:49:
[...]
Ik wil de mijne ook vervangen, heb je misschien een typenummer oid zodat ik ze kan bestellen?
Iemand al zijn audio geupgrade in zijn ID4?
Any tips? Ik twijfel tussen een flinke kist in de achterbak iets onder de voorstoelen
Any tips? Ik twijfel tussen een flinke kist in de achterbak iets onder de voorstoelen
Jazeker, voor de ID.4 heb je voor de voorruit 3 397 006 839 en 3 397 006 831 nodig (verschillende maten voor links en rechts). Achteruit heb ik zelf nog niet vervangen (die gebruik ik zelden en vind ik goed genoeg)KaiseRRuby schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:49:
[...]
Ik wil de mijne ook vervangen, heb je misschien een typenummer oid zodat ik ze kan bestellen?
[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 13-08-2023 08:35 ]
Dat is voor de ID4 dan? Ik heb gisteren de ruitenwissers, voorzijde, van de ID3 vervangen voor Bosch Aerotwin (type AP 30 U). Beiden (zowel links ala rechts) zijn identiek qua grootte.ik222 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:34:
[...]
Jazeker, voor de voorruit heb je 3 397 006 839 en 3 397 006 831 nodig (verschillende maten voor links en rechts). Achteruit heb ik zelf nog niet vervangen (die gebruik ik zelden en vind ik goed genoeg)
*sowieso
Is toevallig het probleem dat de binnenverlichting na verloop van tijd niet meer aan gaat na openen portier nog steeds aanwezig in software 3.2?
Liep daar gisteren weer tegenaan met uitpakken van de auto. Klep gedaan en daarna mocht ik in het donker de coupé uitruimen.
Gelukkig heb ik een prettige zaklamp.
Net zoals ik dat elke week heb op de avonden dat ik de kinderen ophaal. Daar pas ik altijd al de workaround van weer op slot en weer van het slot toe. Bedacht mij gisteravond tijdens het vermoeid uitpakken van de vakantiespullen dat dat eigenlijk een beetje van de zotte is. Met zelfs de meest simpele doos op wielen heb je dat probleem niet
Is dat op de nieuwe software ook nog het geval? Dus dat je de auto ontgrendeld, portier opent, binnenverlichting gaat aan. Sluit portier weer, gaat verder met uitladen klep. Je opent na enige minuten de portier weer, rechtsachter in mijn geval en dan doet de binnenverlichting niks.
Liep daar gisteren weer tegenaan met uitpakken van de auto. Klep gedaan en daarna mocht ik in het donker de coupé uitruimen.
Gelukkig heb ik een prettige zaklamp.
Net zoals ik dat elke week heb op de avonden dat ik de kinderen ophaal. Daar pas ik altijd al de workaround van weer op slot en weer van het slot toe. Bedacht mij gisteravond tijdens het vermoeid uitpakken van de vakantiespullen dat dat eigenlijk een beetje van de zotte is. Met zelfs de meest simpele doos op wielen heb je dat probleem niet
Is dat op de nieuwe software ook nog het geval? Dus dat je de auto ontgrendeld, portier opent, binnenverlichting gaat aan. Sluit portier weer, gaat verder met uitladen klep. Je opent na enige minuten de portier weer, rechtsachter in mijn geval en dan doet de binnenverlichting niks.
[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 13-08-2023 08:16 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Wel opletten er is een verschil tussen de Aerotwin en de Aerotwin+ . Wij hoeven geen + te kopen want daar zitten alleen maar meer adapters bij volgens mij.DonJunior schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 07:58:
[...]
Dat is voor de ID4 dan? Ik heb gisteren de ruitenwissers, voorzijde, van de ID3 vervangen voor Bosch Aerotwin (type AP 30 U). Beiden (zowel links ala rechts) zijn identiek qua grootte.
Voor de ID.4 inderdaad.DonJunior schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 07:58:
[...]
Dat is voor de ID4 dan? Ik heb gisteren de ruitenwissers, voorzijde, van de ID3 vervangen voor Bosch Aerotwin (type AP 30 U). Beiden (zowel links ala rechts) zijn identiek qua grootte.
En de ID.5 is dezelfde neem ik dan aan, ik zal zelf ook wel even zoeken. Dit is wel gemakkelijk zo. De zoektocht geeft eigenlijk enkel deze weer:ik222 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:34:
[...]
Jazeker, voor de ID.4 heb je voor de voorruit 3 397 006 839 en 3 397 006 831 nodig (verschillende maten voor links en rechts). Achteruit heb ik zelf nog niet vervangen (die gebruik ik zelden en vind ik goed genoeg)
https://www.nieuweruitenw...uitenwissers-vw-id-5.html
Dan zie ik ook dat ze bij productiedatum auto aangeven 2021, toen was de ID.5 er nog helemaal niet dus ik neem even aan dat het dezelfde zijn als de ID.4.
[ Voor 24% gewijzigd door KaiseRRuby op 13-08-2023 09:00 ]
Winparts is volgens mij goedkoper.KaiseRRuby schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:59:
[...]
En de ID.5 is dezelfde neem ik dan aan, ik zal zelf ook wel even zoeken. Dit is wel gemakkelijk zo. De zoektocht geeft eigenlijk enkel deze weer:
https://www.nieuweruitenw...uitenwissers-vw-id-5.html
Dan zie ik ook dat ze bij productiedatum auto aangeven 2021, toen was de ID.5 er nog helemaal niet dus ik neem even aan dat het dezelfde zijn als de ID.4.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.