Ik volg toevallig wel meerdere draadjes op Tweakers inzake andere EVs. VW spant wel de kroon qua 'service' (hoe asociaal ze zich opstellen richting de klant) maar bijna alle EVs hebben wel issues hoor. Van Ford tot Mazda en van Cupra tot BMW, overal is er wel wat. En de ene bereider heeft gewoon meer ongeluk dan de andere. Dat zie je in dit VW draadje ook.simonanton schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:03:
[...]
Denk t niet, maar Tweakers met een andere auto zullen denk ik dit draadje niet volgen.
Vaak vergeet men hoe ingewikkeld EVs zijn qua software. Zeker, hardwarematig is het allemaal een stuk simpeler dan ICE autos. Maar softwarematig is het compleet andere koek dan de autofabrikanten gewend zijn.
Daar gaat dus veel meer tijd en geld in zitten dan ze bedacht hadden en dat zie je, bij VW vooral, terug in de overige auto, omdat toch ergens op bespaard moet worden (aangezien de accu ook al prijzig is)
Al met al zie ik wel dat de problemen met ID.x series afnemen ondanks dat je ze steeds meer en meer op de weg ziet. Dus dat lijkt me een goed teken.
*sowieso