Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 292 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:14
simonanton schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Denk t niet, maar Tweakers met een andere auto zullen denk ik dit draadje niet volgen.
Ik volg toevallig wel meerdere draadjes op Tweakers inzake andere EVs. VW spant wel de kroon qua 'service' (hoe asociaal ze zich opstellen richting de klant) maar bijna alle EVs hebben wel issues hoor. Van Ford tot Mazda en van Cupra tot BMW, overal is er wel wat. En de ene bereider heeft gewoon meer ongeluk dan de andere. Dat zie je in dit VW draadje ook.

Vaak vergeet men hoe ingewikkeld EVs zijn qua software. Zeker, hardwarematig is het allemaal een stuk simpeler dan ICE autos. Maar softwarematig is het compleet andere koek dan de autofabrikanten gewend zijn.
Daar gaat dus veel meer tijd en geld in zitten dan ze bedacht hadden en dat zie je, bij VW vooral, terug in de overige auto, omdat toch ergens op bespaard moet worden (aangezien de accu ook al prijzig is)

Al met al zie ik wel dat de problemen met ID.x series afnemen ondanks dat je ze steeds meer en meer op de weg ziet. Dus dat lijkt me een goed teken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Het is precies wat @DonJunior zegt. Ik besef me elke keer als ik in de auto stap of de app gebruik wat een geweldig stuk techniek het is. Wie had dit nou 20 jaar geleden gedacht en dat het zo fantastisch zou rijden. Ik heb ook een import auto via de dealer gekocht. Heb zo’n goede aanbieding gehad met inruil, dat ik hoop dat mijn geluk van lange duur is en vooral zonder technische problemen. Deze is iig dit jaar geproduceerd dus ik hoop dat ik dan goed zit. In de app geeft mijn auto nu vol 401 aan bij een 58 kwh accu. Dat is pcs wat ik hoopte. Daarnaast heeft ie een warmtepomp dus hoop dat de actieradius in de koudere maanden de 300 aantikt. We gaan t meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:56
Heb nu al een paar keer gehad dat mijn ID.3 sinds 3.2 niet wou meer opladen. Een paar weken geleden bij de publieke laadpaal thuis en nu op kantoor. Binnenkort maar eens trouble shooten, of het de auto is, of de kabel? Kaart en laadpaal heb ik vanmorgen kunnen uitsluiten.

Na 3 keer het opnieuw aansluiten van de kabel, werkte het opeens wel? :X

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
DropjesLover schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, je gebruikt zelden 0-100% maar hte gebied 20-80%. Goed, 400km is wat ruim, maar 300 moet toch zeker kunnen. Van de 520km WLTP blijft in de winter doorgaans 70 a 80% van over, dan kom ik toch aan 350-400km om eerlijk te zijn?
Ik heb er inmiddels 2 volle winters op zitten met de ID4. Ik rij voor werk regelmatig een rit van 280km (140km enkele reis) en heb in de winter regelmatig dat ik met 100% weg rij en met <5% thuis kom. En dat is gewoon overdag woonwerk verkeer dus geen 140kmh op de snelweg. Dat is mijn praktijkervaring. Dus nogmaals, ik zou me niet te snel rijk rekenen op basis van theoretische range en percentages.
Qua comfort en rijgedrag is het overigens wel echt een prima wagen, ik zou geen betere gezinswagen kunnen bedenken in dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ro ofzo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:38:
[...]

Dakkoffer is killing, dat heb ik vorig jaar zelf ook ervaren en heb ik sindsdien eigenlijk afgezworen. Dit jaar met aanhanger ipv dakkoffer en dat scheelt echt enorm.
🤨 het zal wel aan mij liggen hoor, maar een paar maand terug schetste je een heel ander beeld m.b.t. de dakkoffer, daar lijk je hem juist aan te bevelen 🤔.
Ro ofzo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Ik vind het verbruik met dakkoffer elke keer weer enorm meevallen. Zowel naar Oostenrijk in de winter als Zuid Frankrijk in de zomer.
[...]

Ik keek even in je history omdat je zei:
Ro ofzo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

Ik heb er inmiddels 2 volle winters op zitten met de ID4. Ik rij voor werk regelmatig een rit van 280km (140km enkele reis) en heb in de winter regelmatig dat ik met 100% weg rij en met <5% thuis kom.
[...]
Dan is het natuurlijk wel handig als je er bij meld welk accupakket je hebt - 52kWh of 77 kWh maar dat vermeld je nergens :D

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Dan is het natuurlijk wel handig als je er bij meld welk accupakket je hebt - 52kWh of 77 kWh maar dat vermeld je nergens :D
Ik gok 58 kwh zonder watmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:26

DropjesLover

Dit dus ->

Maestro.mosjuh schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

🤨 het zal wel aan mij liggen hoor, maar een paar maand terug schetste je een heel ander beeld m.b.t. de dakkoffer, daar lijk je hem juist aan te bevelen 🤔.

[...]

[...]

simonanton schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Ik gok 58 kwh zonder watmtepomp.
In een van z'n eerste posts in dit topic staat dat hij een 77kWh'er heeft. In de winter een halvering van het bereik is wel extreem, dat komt niet naar voren uit andere gebruikerservaringen en onderzoeken bij EV's die ik het laatste jaar gezien heb. 10-30% verlies, dat is het wel.

Dat dakkoffer is wel inconsistent.
Op m'n huidige Megane station leidt een dakkoffer tot ~10% hoger verbruik. Dat is wel bij max 130km/u gps rijden, en 100% snelweg in plaats van wat ik normaal deed 70% snelweg (woon-werk verkeer) rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 02-08-2023 13:52 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Herkennen meer 77 kwh’ers dat? In de winter nog maar 280 km actieradius. Ik vind dat opmerkelijk. Ik zou dit eerder bij een 58 kwh verwachten. Mijn vorige auto, e-Golf 35 kwh, haalde 180 km in de winter. Maar misschien door het gewicht en het feit dat het een SUV is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tisokes
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-09 13:40
simonanton schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:54:
Herkennen meer 77 kwh’ers dat? In de winter nog maar 280 km actieradius. Ik vind dat opmerkelijk. Ik zou dit eerder bij een 58 kwh verwachten. Mijn vorige auto, e-Golf 35 kwh, haalde 180 kwh in de winter. Maar misschien door het gewicht en het feit dat het een SUV is.
Als het buiten vriest, haal ik bij 130km/u ook maar een 250km ;)
ID.4 77 kWh (2021) met WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
Maestro.mosjuh schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

[...]

[...]

Ik had op basis van diverse andere ervaringen van gebruikers en youtube filmpjes een veel erger gebruik verwacht met de dakkoffer. Dus vandaar dat ik het vond meevallen. Maar alles is relatief.

Ik heb een 77kwh met warmtepomp.

Mijn ervaring met de praktijkrange is dat het mega wisselvallig is en van meerdere factoren afhankelijk. Temperatuur, regen, wind, welke banden je eronder hebt liggen etcetera. Enige wat wel constant is is verbruik afhankelijk van gewicht van bagage/passagiers. Dat komt waarschijnlijk omdat hij van zichzelf al zo zwaar is.
In de winter valt het verbruik soms vies tegen, in de zomer is hij soms weer opvallend zuinig.
Vergelijken met een egolf gaat wat mij betreft niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
DropjesLover schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

[...]

In een van z'n eerste posts in dit topic staat dat hij een 77kWh'er heeft. In de winter een halvering van het bereik is wel extreem, dat komt niet naar voren uit andere gebruikerservaringen en onderzoeken bij EV's die ik het laatste jaar gezien heb. 10-30% verlies, dat is het wel.
Het is dus geen halvering van je bereik. Ik moet de eerste hier nog tegenkomen die in de zomer de opgegeven WLTP range haalt zonder de hele rit met 80kmh achter een vrachtwagen te hangen. Dat betekent met 77kwh een verbruik van 15kwh/100. Succes daarmee.
Zomer: 400-450km
Winter:300-350km
Met uitschieters naar boven of beneden afhankelijk van omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

simonanton schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:54:
Herkennen meer 77 kwh’ers dat? In de winter nog maar 280 km actieradius. Ik vind dat opmerkelijk. Ik zou dit eerder bij een 58 kwh verwachten. Mijn vorige auto, e-Golf 35 kwh, haalde 180 km in de winter. Maar misschien door het gewicht en het feit dat het een SUV is.
Van 0-100 zal je vast meer kunnen halen, maar dat is geen praktijkverbruik aangezien je nooit 100% gebruikt, maar eerder 70 tot 80%.

Voor het gemak doen we net of er geen degradatie is.

77kwh * 75% = 58 KWh

58 KWh / 300km = 0.193 KWh per KM.

Met 110kmh en volle bepakking en winterse temperaturen, zal het moeilijk worden om daar onder te komen. En nee, een warmtepomp gaat dit helaas niet oplossen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:26

DropjesLover

Dit dus ->

AkroBatik schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:19:
[...]

Van 0-100 zal je vast meer kunnen halen, maar dat is geen praktijkverbruik aangezien je nooit 100% gebruikt, maar eerder 70 tot 80%.

Voor het gemak doen we net of er geen degradatie is.

77kwh * 75% = 58 KWh

58 KWh / 300km = 0.193 KWh per KM.

Met 110kmh en volle bepakking en winterse temperaturen, zal het moeilijk worden om daar onder te komen. En nee, een warmtepomp gaat dit helaas niet oplossen.
Met een lange rit voor de boeg laad je hem wel toch gewoon tot 100%?
Degradatie is wel een puntje, maar geen 10% in 3 jaar lijkt me. 10% in 10 jaar is niet ongewoon, en dan nog bij de eerste generaties EV's.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

DropjesLover schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Met een lange rit voor de boeg laad je hem wel toch gewoon tot 100%?
Degradatie is wel een puntje, maar geen 10% in 3 jaar lijkt me. 10% in 10 jaar is niet ongewoon, en dan nog bij de eerste generaties EV's.
10% in 3 jaar is zeker te verwachten.

Bij een lange rit zal je de accu zeker volladen tot 100%, maar dat is enkel de eerste keer. Bij de volgende stop ga je slechts tot 80%. De verhouding van laadtijd ten opzichte van extra bereik is daarboven onvoldoende.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Ro ofzo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Het is dus geen halvering van je bereik. Ik moet de eerste hier nog tegenkomen die in de zomer de opgegeven WLTP range haalt zonder de hele rit met 80kmh achter een vrachtwagen te hangen. Dat betekent met 77kwh een verbruik van 15kwh/100. Succes daarmee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sbhy7kgXfGhGYLuTTIIAzkMZBqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4RTAu9vF9HiTbTbjj7lhDSx.jpg?f=fotoalbum_large

Gister geladen ten oosten van Parijs, toen over de snelweg naar Brugge gereden met 110 KMH op de cruisecontrol grootste gedeelte. Kwartier file bij Lille. Vandaag van Brugge naar Gent en bij Lokeren geladen. Afstand 393 KM met nog 64 KM over plus dan nog de turtle range. Geen idee hoeveel dat is, maar bij elkaar is het toch wel redelijk de WLTP? We zaten met zijn drieën in de auto en vol bepakt. Rondom continental 4-seizoensbanden. ID.4 met 77KWH accupakket. Bouwjaar dec 2020 en sinds jan 2021 in bezit. 43K gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1bIfiZJWkelnHwwIJQo0CPYNkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlCSgc8UXEAUml0pbE1u4ezL.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: jaartallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
@Firstconnection WLTP 77 kwh ID.4 is 528.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
Dat geldt voor een fabrieks nieuwe ID.4. De mijne is 2.5 jaar oud dus er is al wat degradatie. Daar komt bij dat de WLTP cycle een gemiddelde snelheid heeft van 46.5 KMH en zoals je kan zien in de foto hebben wij gemiddeld 74 KMH gereden. Dat scheelt nogal in negatieve zin op de range.

Ik durf de stelling dat mijn 2.5 jaar oude ID.4 de werkelijke WLTP range nog zou halen dus wel te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:08
Ro ofzo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

15,8 op 5000km met een GTX, dat is pal op WLTP. En nee ik rij geen 80 achter een vrachtwagen, wel 1/2e autosnelweg woon/werk aan 110. Ik rij wel altijd op travel assist/eco stand, op secundaire wegen houdt dat mijn verbruik heel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Ik had het een paar reply’s terug over Tesla. Eigenlijk kiezen de Tesla rijders voor een “van Moof”. Uiteindelijk delven dit soort nieuwkomers het onderspit tegen een Batavus of Gazelle. Lees: Volkswagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
simonanton schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:43:
Ik had het een paar reply’s terug over Tesla. Eigenlijk kiezen de Tesla rijders voor een “van Moof”. Uiteindelijk delven dit soort nieuwkomers het onderspit tegen een Batavus of Gazelle. Lees: Volkswagen.
Qua jaarcijfers is het eerder omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nou, de mijne (pro, 77kwh) geldt met z’n twee maanden oud nog wel als nieuw dunkt me. Op 80% haal ik met geluk, nu in de zomer, 320km. Op 100% zou ik volgens de boordcomputer 400 moeten halen. In de buurt van die 500km is mij nog niet gelukt.

Ik rij overwegend snelwegen, ca 110 km/h gemiddeld. Soms na 19.00. Dan 135 km/h.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:04
Auto is weer terug van de terugroepactie hoogvoltage accu. Reparatie heeft precies twee weken geduurd I.v.m. slechte levering onderdelen.
Kreeg hem netjes gewassen en weer opgeladen en compleet met de 3.2 update terug.
_/-\o_

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Firstconnection schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

[Afbeelding]

Gister geladen ten oosten van Parijs, toen over de snelweg naar Brugge gereden met 110 KMH op de cruisecontrol grootste gedeelte. Kwartier file bij Lille. Vandaag van Brugge naar Gent en bij Lokeren geladen. Afstand 393 KM met nog 64 KM over plus dan nog de turtle range. Geen idee hoeveel dat is, maar bij elkaar is het toch wel redelijk de WLTP? We zaten met zijn drieën in de auto en vol bepakt. Rondom continental 4-seizoensbanden. ID.4 met 77KWH accupakket. Bouwjaar dec 2020 en sinds jan 2021 in bezit. 43K gereden.

[Afbeelding]

Edit: jaartallen
Ik vermoed dat je aardig wat wind mee had.

Toen ik deze getallen zag heb ik even een test gedaan met de id.4 1st max, ook in het bezit sinds januari 2021 en ongeveer 50k km.

Ik reed alleen in een lege auto, in eco stand met de airco uit en de temperatuur op lo. Acc op 104 en vervolgens de verbruiksteller op 0 gezet. Na een afstand van 30 km en een gemiddelde snelheid van 102, kwam ik uit op een verbruik van 21 kwh per 100 km.

Duidelijk dat de headwind van 45km/h een behoorlijke impact had.

Voor de grap nog even omgedraaid, toen haalde ik 14 kwh/100km

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12

Termy

valt er nog wat te fragge?

AkroBatik schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:46:
[...]

Ik vermoed dat je aardig wat wind mee had.

Toen ik deze getallen zag heb ik even een test gedaan met de id.4 1st max, ook in het bezit sinds januari 2021 en ongeveer 50k km.

Ik reed alleen in een lege auto, in eco stand met de airco uit en de temperatuur op lo. Acc op 104 en vervolgens de verbruiksteller op 0 gezet. Na een afstand van 30 km en een gemiddelde snelheid van 102, kwam ik uit op een verbruik van 21 kwh per 100 km.

Duidelijk dat de headwind van 45km/h een behoorlijke impact had.

Voor de grap nog even omgedraaid, toen haalde ik 14 kwh/100km
Ja, nogal wiedes. Luchtweerstand is op basis van de snelheid tov van de lucht dus als je 45 km/u wind in je bakkes krijgt dan rijd je dus effectief 145, wat in deze temperaturen idd boven de 20 kWh/100 zal kosten. En dat schaalt niet lineair dus het gemiddelde van die 2 is ook niet accuraat voor 100 km/u door stilstaande lucht.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
AkroBatik schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:46:
[...]

..na een afstand van 30 km en een gemiddelde snelheid van 102..
De gemiddelde snelheid van mijn 'meting' was veel lager: 74KMH. De WLTP waar ik op reageerde is nóg veel lager: 46.5 KMH.

Hoe sneller je rijdt, hoe meer energie dat kost. Jouw test bevestigt dat heel duidelijk. Alleen is jouw rit geen realistisch beeld van een lange reis. Als we samen uit Parijs waren vertrokken voor dezelfde rit hadden de uitkomsten nagenoeg gelijk geweest. Misschien die van jou zelfs beter als je low-friction zomerbanden zou hebben, want ik rij op all-seasons met nog zo'n 7 mm profiel en omdat je minder gewicht aan boord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Firstconnection schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:39:
[...]

De gemiddelde snelheid van mijn 'meting' was veel lager: 74KMH. De WLTP waar ik op reageerde is nóg veel lager: 46.5 KMH.

Hoe sneller je rijdt, hoe meer energie dat kost. Jouw test bevestigt dat heel duidelijk. Alleen is jouw rit geen realistisch beeld van een lange reis. Als we samen uit Parijs waren vertrokken voor dezelfde rit hadden de uitkomsten nagenoeg gelijk geweest. Misschien die van jou zelfs beter als je low-friction zomerbanden zou hebben, want ik rij op all-seasons met nog zo'n 7 mm profiel en omdat je minder gewicht aan boord hebt.
Ik probeer meer aan te geven dat de omstandigheden zwaar kunnen variëren en dan een hele negatieve impact op het verbruik kan hebben. Ik heb regelmatig dat ik verrast wordt door het verbruik, positief, maar ook negatief. 3 weken terug in Frankrijk, ook wind tegen met 130kmh: 26kwh. In December richting Parijs, een ijskoude nacht en voor langere tijd onder de -5 met dus een ijskoude batterij voor we vertrokken. Na 100 km had ik pas weer volledige beschikking over acceleratie en regeneratie. Dit had ook weer invloed op het reisschema. Range korter en net de lader halen en laadsnelheid die flink lager was.

Al met al, op de vraag van dropjeslover, ga je 400 km halen: niet als de condities tegen vallen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:44
Wat ik wel vaak vervelend vind aan de auto is dat de keyless entry de laadpoort niet altijd ontgrendeld. Heb vaak de sleutel in mijn tas en dan moet ik weer de tas pakken om die poort te kunnen ontgrendelen. Heel vervelend.

Snap overigens ook goed dat een tijdje geleden ik las dat die auto inbraak was. Ik kom ook wel eens beneden in onze garage en dan is mijn auto ook niet op slot, terwijl ik wel weg ben gelopen met de sleutel. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Ik lees dat de banden in principe met R18 van de ID.3 op 2.5 bar moeten worden gebracht. Met 5 mensen en een volle kofferbak zouden slechts de achterbanden moeten worden opgepompt tot 2.8. Zijn er mensen op dit forum die dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
simonanton schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:41:
Ik lees dat de banden in principe met R18 van de ID.3 op 2.5 bar moeten worden gebracht. Met 5 mensen en een volle kofferbak zouden slechts de achterbanden moeten worden opgepompt tot 2.8. Zijn er mensen op dit forum die dat doen?
Die van mij staan koud standaard op 2.8. Heb ze ook wel eens op 3 gezet, maar vond dat toch te hard. 20" wielen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
AkroBatik schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

Ik probeer meer aan te geven dat de omstandigheden zwaar kunnen variëren en dan een hele negatieve impact op het verbruik kan hebben. Ik heb regelmatig dat ik verrast wordt door het verbruik, positief, maar ook negatief. 3 weken terug in Frankrijk, ook wind tegen met 130kmh: 26kwh. In December richting Parijs, een ijskoude nacht en voor langere tijd onder de -5 met dus een ijskoude batterij voor we vertrokken. Na 100 km had ik pas weer volledige beschikking over acceleratie en regeneratie. Dit had ook weer invloed op het reisschema. Range korter en net de lader halen en laadsnelheid die flink lager was.

Al met al, op de vraag van dropjeslover, ga je 400 km halen: niet als de condities tegen vallen.
Zeker waar. Langlopende gemiddelden zeggen meer. Morgen komen we weer thuis na 16 dagen door de Alpenlanden, DLD en FR. De teller staat nu op 2550 KM bij 16.1 kWh/100KM. Airco regelmatig aan gehad, maar ook flinke klimmen over bergpassen van 1100 meter en in Zwitserland langdurig harde regen. Vind het qua verbruik heel erg meevallen en prima in lijn met onze trip naar Legoland vorig jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Firstconnection schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:13:
[...]

Zeker waar. Langlopende gemiddelden zeggen meer. Morgen komen we weer thuis na 16 dagen door de Alpenlanden, DLD en FR. De teller staat nu op 2550 KM bij 16.1 kWh/100KM. Airco regelmatig aan gehad, maar ook flinke klimmen over bergpassen van 1100 meter en in Zwitserland langdurig harde regen. Vind het qua verbruik heel erg meevallen en prima in lijn met onze trip naar Legoland vorig jaar.
Bizar! Ik kom echt niet in de buurt van dit soort verbruiken tenzij ik alleen zit en niet harder dan 100 rijd.

Mijn lang during gemiddelde ligt op 19 ongeveer.
KaiseRRuby schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:34:
Wat ik wel vaak vervelend vind aan de auto is dat de keyless entry de laadpoort niet altijd ontgrendeld. Heb vaak de sleutel in mijn tas en dan moet ik weer de tas pakken om die poort te kunnen ontgrendelen. Heel vervelend.

Snap overigens ook goed dat een tijdje geleden ik las dat die auto inbraak was. Ik kom ook wel eens beneden in onze garage en dan is mijn auto ook niet op slot, terwijl ik wel weg ben gelopen met de sleutel. Vreemd.
Ik hoop dat je je auto handmatig op slot doet. Gewoon weglopen is onvoldoende, dan blijft de auto gewoon open.

[ Voor 32% gewijzigd door AkroBatik op 02-08-2023 22:40 ]

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:14

Je weet hopelijk dat geen enkele VW automatisch op slot gaat als je weg loopt?
Dat was oprecht een verbazing van mij toen ik van mijn lease Renault Megane overstapte naar een VW Golf. Dat de Golf niet automatisch op slot gaat bij weglopen terwijl de Megane dat wel doet. Kreeg toen in het grote VW topic te lezen dat dit zo hoort.

Altijd zelf de auto dicht doen door op het handvat te tikken.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:58:
[...]

Dat is niet helemaal correct. Mijn ID.3 kan zichzelf wel op slot doen. Alleen is VW er inconsistent mee (en dat is vervelend).

Scenario 1: ik ben een stuk wezen rijden. Arriveer op plaats van bestemming. Parkeer mijn auto, stap uit en sluit portier.

In dit scenario zal de auto zich niet op slot doen en heb je helemaal gelijk. Auto zal niet op slot gaan. :)

Scenario 2: auto staat op mijn oprit. Ik loop naar het portier en pak de greep. Auto ontgrendelt zich. Ik zie door het raam dat de kinderstoel er niet in zit. Vervolgens loop ik naar de overkant van de straat naar de auto van mijn vrouw. Open die en trek de kinderstoel er uit. Sluit die auto weer en loop met de stoel richting mijn ID.3. Terwijl ik naast de portier sta, mijn hand reik naar de greep om de deur te openen hoor ik: *klak* *bzzz* en de spiegels draaien naar binnen.

In dit scenario is het alsof die ID.3 staat te jengelen: Na-na-na-na-na, ik ga lekker op slo-hot.
Auto heeft zelf het slot er op gegooid. Doet ie vrij consequent, zit vast een timeout op van een $tijdseenheid. Dit maak ik vaker mee. Tegenwoordig is mijn oplossing voor dit gedrag de deur open zetten. ;)

Dat een ID.3 nooit zelfstandig het slot er op gooit is daarom niet helemaal waar. Ze hebben het bij VW voor elkaar dat de auto in het scenario waar je het slot er normaalgesproken op wilt hebben de auto het niet doet. En juist wanneer je wilt dat ie open blijft de wagen zichzelf weer sluit. Althans zo voelt dat voor mij dan hè :P

Of is dit ook iets wat de update naar 3.x veranderd? :D

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

Altijd zelf de auto dicht doen door op het handvat te tikken.
Volmondig eens. Zeker doen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:16
@Ultraman alle VAG auto’s die ik gereden heb (en dat zijn er best veel) gingen altijd alleen maar automatisch op slot nadat je hem ontgrendeld had maar vervolgens niet opent en gaat rijden. Dan gaat hij vanzelf weer op slot. Alle andere scenario’s zal hij niet op slot gaan.
Mijn Renault Megane deed dat overigens alleen als ik die gekke keycard ook meenam, anders ook niet wat dus ook logisch is.

Waarom ze niet op slot gaan bij het ook meenemen van je sleutel (met keyless entry en stop/go zien ze immers dat de sleutel buiten bereik van de auto gaat) is mij ook een raadsel. Zelfs mijn huidige e-tron doet het ook exact zo. Wellicht toch een veiligheids dingetje dat je niet per ongeluk iemand op kan sluiten ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 03-08-2023 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ultraman schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 02:12:
[...]

Dat is niet helemaal correct. Mijn ID.3 kan zichzelf wel op slot doen. Alleen is VW er inconsistent mee (en dat is vervelend).

Scenario 1: ik ben een stuk wezen rijden. Arriveer op plaats van bestemming. Parkeer mijn auto, stap uit en sluit portier.

In dit scenario zal de auto zich niet op slot doen en heb je helemaal gelijk. Auto zal niet op slot gaan. :)

Scenario 2: auto staat op mijn oprit. Ik loop naar het portier en pak de greep. Auto ontgrendelt zich. Ik zie door het raam dat de kinderstoel er niet in zit. Vervolgens loop ik naar de overkant van de straat naar de auto van mijn vrouw. Open die en trek de kinderstoel er uit. Sluit die auto weer en loop met de stoel richting mijn ID.3. Terwijl ik naast de portier sta, mijn hand reik naar de greep om de deur te openen hoor ik: *klak* *bzzz* en de spiegels draaien naar binnen.

In dit scenario is het alsof die ID.3 staat te jengelen: Na-na-na-na-na, ik ga lekker op slo-hot.
Auto heeft zelf het slot er op gegooid. Doet ie vrij consequent, zit vast een timeout op van een $tijdseenheid. Dit maak ik vaker mee. Tegenwoordig is mijn oplossing voor dit gedrag de deur open zetten. ;)

Dat een ID.3 nooit zelfstandig het slot er op gooit is daarom niet helemaal waar. Ze hebben het bij VW voor elkaar dat de auto in het scenario waar je het slot er normaalgesproken op wilt hebben de auto het niet doet. En juist wanneer je wilt dat ie open blijft de wagen zichzelf weer sluit. Althans zo voelt dat voor mij dan hè :P

Of is dit ook iets wat de update naar 3.x veranderd? :D
Er is inderdaad een tine-out om hem op slot te doen als je geen portier hebt geopend nadat je hem ontgrendelt hebt. Dit om te voorkomen dat de auto open staat als je per ongeluk op de afstandsbediening hebt gedrukt.

Oplossing is het portier kort te openen en dan weer te sluiten.

Dit is overigens iets wat ik ook bij niet ID vw’s, Kia en Renault (zonder keyless) heb waargenomen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

GeeMoney schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 04:33:
@Ultraman alle VAG auto’s die ik gereden heb (en dat zijn er best veel) gingen altijd alleen maar automatisch op slot nadat je hem ontgrendeld had maar vervolgens niet opent en gaat rijden. Dan gaat hij vanzelf weer op slot. Alle andere scenario’s zal hij niet op slot gaan.
Precies. En dat is verwarrend, getuige de post van @KaiseRRuby , want je verwacht dat hij het ook doet als je na het rijden wegloopt. Waarom kan het wel x seconden nadat je de wagen ontgrendeld hebt, maar niet x seconden nadat je de portier hebt gesloten. Doe het dan of helemaal niet, of beide. :P

Waar het mij om ging:
[...]

is dat dat de lading onvoldoende dekte. Ding doet het namelijk wel, alleen onder bepaalde omstandigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:36
Ultraman schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:16:
[...]

Precies. En dat is verwarrend, getuige de post van @KaiseRRuby , want je verwacht dat hij het ook doet als je na het rijden wegloopt. Waarom kan het wel x seconden nadat je de wagen ontgrendeld hebt, maar niet x seconden nadat je de portier hebt gesloten. Doe het dan of helemaal niet, of beide. :P

Waar het mij om ging:

[...]

is dat dat de lading onvoldoende dekte. Ding doet het namelijk wel, alleen onder bepaalde omstandigheid ;)
Het op slot gaan van de auto als deze niet binnen x seconden geopend is gebeurt ook als je nog naast de auto staat, is dus niet gebonden aan het feit of de sleutel in de buurt is. Via longcoding heb ik dit wel eens aangepast maar dat werkte ook niet optimaal. Volgens mij heeft de Skoda Enyaq dit wel, misschien iemand handig met longcoding om dit 'over' te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ElCasa schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:40:
[...]

Het op slot gaan van de auto als deze niet binnen x seconden geopend is gebeurt ook als je nog naast de auto staat, is dus niet gebonden aan het feit of de sleutel in de buurt is.
Klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Bedankt voor de reacties @Ultraman @DonJunior @AkroBatik

Ik wist dat dus niet. Gelukkig parkeer ik vaak in afgesloten parkeergarages (thuis en op werk) en in andere gevallen deed ik hem vaak zelf op slot. Maar ik besef me ook nu pas dat het keyless ‘entry’ is en geen leave.

Bedenk me nu wel dat keyless entry dus niet betekent dat je laadpoort open gaat. Vind ik ook beetje stom, omdat dit ook inconsistent lijkt te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door KaiseRRuby op 03-08-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:56
Viel mij gisteren en vandaag opeens op hoeveel ID.3 er op de A12/A20 reden. Op de A20 bij Rotterdam gistermiddag rond half 5 in colonne gereden met drie andere ID.3 bestuurders. :D

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Firstconnection schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Deze had ik net zondag na thuiskomst van de vakantie gemaakt. Zelfde auto en geboortemaand en ik zit op 46K.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh7fCjRh_2Bo4qI-p04QcoTDqfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXn9Ud1F3qpzX1I8Nmyyuf7d.jpg?f=fotoalbum_large

Gemiddelde snelheid is bijna hetzelfde, toch heb ik een fors hoger verbruik. Ik ben in Spanje geweest met veel hitte en ik rij wel door als dat kan, dus 130 op de snelweg waarbij de snelheid soms ook oploopt naar 150 als het volgende laadstation binnen bereik is.

De wens is om iedere 2 á 2,5 uur of zo te stoppen ivm onze blaascapaciteit, dan dus 250-300 km per stint om met een redelijk lege accu aan te komen en daar pas ik mijn rij- en laadgedrag dan een beetje op aan. WLTP is een onhaalbaar doel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
PB1983 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:08:
Viel mij gisteren en vandaag opeens op hoeveel ID.3 er op de A12/A20 reden. Op de A20 bij Rotterdam gistermiddag rond half 5 in colonne gereden met drie andere ID.3 bestuurders. :D
De “oude” voorraad gaat nu zeer scherp geprijsd weg doordat er een nieuw model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
KaiseRRuby schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:46:
Bedankt voor de reacties @Ultraman @DonJunior @AkroBatik

Ik wist dat dus niet. Gelukkig parkeer ik vaak in afgesloten parkeergarages (thuis en op werk) en in andere gevallen deed ik hem vaak zelf op slot. Maar ik besef me ook nu pas dat het keyless ‘entry’ is en geen leave.

Bedenk me nu wel dat keyless entry dus niet betekent dat je laadpoort open gaat. Vind ik ook beetje stom, omdat dit ook inconsistent lijkt te zijn.
Ik heb geen keyless entry blijkt achteraf, maar ik baal daar niet van. Blijkbaar moet je thuis je sleutel in een metalendoosje leggen, anders kan je auto worden gestolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:42
simonanton schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:34:
[...]
Blijkbaar moet je thuis je sleutel in een metalendoosje leggen, anders kan je auto worden gestolen.
Dat is achterhaald. VW groep sleutels van tegenwoordig hebben een bewegingssensor. Als de sleutel een tijdje niet beweegt dan stopt hij met het uitzenden van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
simonanton schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:34:
[...]

Ik heb geen keyless entry blijkt achteraf, maar ik baal daar niet van. Blijkbaar moet je thuis je sleutel in een metalendoosje leggen, anders kan je auto worden gestolen.
Opmerking weg. Dubbel tov opmerking hiervoor.

[ Voor 17% gewijzigd door kisik op 03-08-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
BB72 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:50:
[...]

Dat is achterhaald. VW groep sleutels van tegenwoordig hebben een bewegingssensor. Als de sleutel een tijdje niet beweegt dan stopt hij met het uitzenden van het signaal.
De VW dealer haalde dat wel aan. En verzekeringsmaatschappijen zien dat ook liever wel gebeuren. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

simonanton schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

De VW dealer haalde dat wel aan. En verzekeringsmaatschappijen zien dat ook liever wel gebeuren. Better safe than sorry.
Ik had ergens gelezen dat VW gebruik maakt van UWB (Ultra Wide Band) technologie en dat daardoor het sleutel signaal sowieso niet of nauwelijks te kopiëren is. Dus niet nodig om sleutels in een metalen doos op te bergen ..

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Vanmorgen reed er een ID.3 achter me die 1 van de koplampen hinderlijk in m'n achterkijkspiegel had schijnen, terwijl de andere koplamp wel normaal was afgesteld. Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt :?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simonanton
wiz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:25:
[...]

Ik had ergens gelezen dat VW gebruik maakt van UWB (Ultra Wide Band) technologie en dat daardoor het sleutel signaal sowieso niet of nauwelijks te kopiëren is. Dus niet nodig om sleutels in een metalen doos op te bergen ..
Je hebt gelijk:
N.a.v. dit artikel:
https://www.ad.nl/auto/al...eyless-diefstal~ac4a3ecd/

bron ADAC:
https://assets.adac.de/im...iste_500_Autos_rjqzty.pdf

Dus met de ID lijn zit je safe.

[ Voor 15% gewijzigd door simonanton op 03-08-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

MBT keyless entry en UWB, UWB bevat ook afstands en positie signalen. Dus zelfs met een ID die z'n sleutel binnen in huis "ziet" liggen zou de auto sowieso op slot gaan als je je meer dan een meter of twee verwijdert van de auto (Ik heb geen keyless entry dus kan dat niet testet) :-)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
kisik schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:23:
[...]

Deze had ik net zondag na thuiskomst van de vakantie gemaakt. Zelfde auto en geboortemaand en ik zit op 46K.

[Afbeelding]

Gemiddelde snelheid is bijna hetzelfde, toch heb ik een fors hoger verbruik. Ik ben in Spanje geweest met veel hitte en ik rij wel door als dat kan, dus 130 op de snelweg waarbij de snelheid soms ook oploopt naar 150 als het volgende laadstation binnen bereik is.

De wens is om iedere 2 á 2,5 uur of zo te stoppen ivm onze blaascapaciteit, dan dus 250-300 km per stint om met een redelijk lege accu aan te komen en daar pas ik mijn rij- en laadgedrag dan een beetje op aan. WLTP is een onhaalbaar doel voor mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vqLc682oyI-XVM86DW5q3L5iF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7bAK6S4HsNCzQZqSwPQ1XzF.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn ook weer thuis. Tja, een heel ander verbruik dan jij. Wat je anders doet weet ik niet, maar zal ongetwijfeld in het rijgedrag liggen. Ik richt op lange stukken op 110 KMH. Soms er ff boven bij inhalen van een cluster autos, soms er ff onder bij het wachten op een inhaalmoment. Verder vermijd ik alle regeneratie zoveel als ik kan. Dwz overal uitrollen of slechts met een paar KW regenererend remmen. Heb alleen bij grote afdalingen in B gereden. De auto vraagt daar overigens zelf om met een melding op het scherm. Anders altijd alles in D.

edit: jouw gemiddelde snelheid was 16% hoger, en je verbruik was (misschien wel daardoor) 30% hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

wiz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:41:
[...]

MBT keyless entry en UWB, UWB bevat ook afstands en positie signalen. Dus zelfs met een ID die z'n sleutel binnen in huis "ziet" liggen zou de auto sowieso op slot gaan als je je meer dan een meter of twee verwijdert van de auto (Ik heb geen keyless entry dus kan dat niet testet) :-)
Daar begon de hele discussie dus mee, dat dat niet het geval is bij VW ;)
kisik schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:23:
[...]

[Afbeelding]

Dit is een verbruik waar ik me meer aan kan relateren ;)

[ Voor 52% gewijzigd door AkroBatik op 03-08-2023 18:05 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Firstconnection schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:16:
[...]
Wij zijn ook weer thuis. Tja, een heel ander verbruik dan jij. ........
Keurig hoor!

Het verbruik zal idd exponentieel toenemen met de snelheid. Ik rijd ook alleen B bij afdalingen in begrachtige gebieden. Verder uit laten rollen of minimaal regeneratief remmen. Ten slotte op de Autoroute in Zuid Frankrijk ook flink file gehad over bijna 10% van de aangeven kilometers. Dat haalt de gemiddelde snelheid naar beneden en het verbruik omhoog ivm een loeiende airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
kisik schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:08:
[...]

Keurig hoor!

Het verbruik zal idd exponentieel toenemen met de snelheid. Ik rijd ook alleen B bij afdalingen in begrachtige gebieden. Verder uit laten rollen of minimaal regeneratief remmen. Ten slotte op de Autoroute in Zuid Frankrijk ook flink file gehad over bijna 10% van de aangeven kilometers. Dat haalt de gemiddelde snelheid naar beneden en het verbruik omhoog ivm een loeiende airco.
Heeft de softwareversie misschien nog invloed en ook het type accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
KaiseRRuby schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:57:
[...]

Heeft de softwareversie misschien nog invloed en ook het type accu?
Mogelijk, maar het rechtervoetje zal wel het grootste effect hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Van mijn eGolf kon ik ook de ritgegevens via de app inzien zoals dus het verbruik. Van de ID.3 kan dat niet. Jammer. Of is er toch een manier behalve in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFMBGY11oxL49WWNBfbrgKgY7gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8LvfjS65AeqDmV57zOJMo0pI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
In de app voor de eGolf kon ik dit dus allemaal ook zien. Dat mis ik in de nieuwe Volkswagen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:54
Haan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:56:
Vanmorgen reed er een ID.3 achter me die 1 van de koplampen hinderlijk in m'n achterkijkspiegel had schijnen, terwijl de andere koplamp wel normaal was afgesteld. Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt :?
Zat er een UK sticker op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDune
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZv1YcXjh4JcsJQRIUogW2qNnzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nuFgKnCpHBCGCa4zCs73rtBy.png?f=fotoalbum_large

Sinds een paar dagen softwareversie 3.2 (ID.4 1st). Komen nu flink wat extra gegevens binnen (incl. positie van de auto).. De odometer (Totale afstand) komt echter niet binnen in de Volkswagen app en ook niet in Home Assistant. De odometer zal dus waarschijnlijk niet doorgegeven worden via de api, of met een waarde van “0”. In de auto zelf geeft de odometer het echte aantal kilometers aan (ruim 55.000).

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Voor zover ik weet heb ik alle apps in de auto geïnstalleerd en aangemeld en de overige data lkomt ook gewoon allemaal binnen. Alleen de odometer niet…

Hopelijk weet iemand een oplossing, dit geeft vreselijk jeuk in m”n hoofd :D

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
Grappig. Ik zie zelf wel de totale km-stand van de odometer in de VW-app, maar Tronity geeft niet het aantal km's weer bij individuele trips en daarom ook niet het verbruik. Wellicht zelfde soort issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
JohnnyDune schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 06:57:
[Afbeelding]

Sinds een paar dagen softwareversie 3.2 (ID.4 1st). Komen nu flink wat extra gegevens binnen (incl. positie van de auto).. De odometer (Totale afstand) komt echter niet binnen in de Volkswagen app en ook niet in Home Assistant. De odometer zal dus waarschijnlijk niet doorgegeven worden via de api, of met een waarde van “0”. In de auto zelf geeft de odometer het echte aantal kilometers aan (ruim 55.000).

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Voor zover ik weet heb ik alle apps in de auto geïnstalleerd en aangemeld en de overige data lkomt ook gewoon allemaal binnen. Alleen de odometer niet…

Ik heb datzelfde; SoC komt goed door, laadtoestand idem, reisdoelen doorsturen via de app gaat vlekkeloos, maar de km-stand wordt niet geüpdatet.
Geen idee waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Ik denk het niet, maar niet specifiek op gelet.
[Afbeelding]

Android of iOS? Bij mij (iOS) zie ik wel de kilometerstand in de app. Dus aan de backend zal het niet liggen

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDune
  • Laatst online: 12:15
iOS. Verder haal ik de data ook binnen in Home Assistant en daar staat bij de odometer: "Onbekend". Dat suggereert dat de variabele misschien wel helemaal niet doorgegeven wordt via de api (backend)

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeCeeGee
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-08-2023
Hoi allemaal. Ik volg al enkele maanden dit forum en heb er al veel van opgestoken. Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen en advies ! Sinds een week heb ik m´n ID4 in gebruik (77kWh) en het bevalt me al heel goed. Er zijn nog een paar zaken die ik tegenkwam die ik nog niet goed werkend heb gekregen en voorlopig geen oplossing in dit topic heb gevonden. Heeft iemand suggesties ?

1) op m´n vorige VW konden we per sleutel de instelling van de wagen personaliseren zodat mijn vrouw en ik andere stoel, spiegel, rijhulp, radio etc instelling konden bewaren. Dat lukt niet bij de ID4 maar dealer zei dat dit wel zou lukken via de gebruikersprofielen. Voorlopig lijkt dit ook niet te lukken, ik heb het geprobeerd met de stoelinstellingen maar er gebeurt niks als ik van profiel wissel ... Ik heb al verschillende posts gezien waarin men de profielen als "waardeloos" omschreef dus ik vrees dat dit nog niet gaat lukken ?
2) de "Ondersteunde rijstrookwissel" via travel assist heb ik nog niet werkend gezien. Heb wel alle benodigde hulpsystemen voor zover ik kan zien. Volgens handleiding moet je dit activeren in submenu van travel assist om dan via de "set" van de ACC/travel assist de functie te activeren en zou het boven de 90 km/u werken. Echter, ik zie niet de beloofde pijltjes die op het display bij de zijlijnen moeten verschijnen (wit voor ok en grijs voor niet ok/niet ondersteund). Aantikken van richtingaanwijzer zet verder ook niets in gang.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Vanochtend m'n ID4 aan de oplader gezet, hoorde ik bij het instappen een brommend geluid, dashboard (bij stuur) bleef zwart. Na een paar sceconden ging het scherm aan, maar was alles wazig (wit,rood,groen kleuren rondom de cijfers enzo). Hij is nu aan het laden, ga straks kijken of het nog steeds zo is, maar heeft iemand dit al een keer meegemaakt?

Update: alles weer normaal na ik ‘m van de laadpaal heb afgehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Galvatron op 04-08-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
KM-stand info-doorvoer is al een weekje en een beetje kapot..

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:22
Simply1337 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:38:
Tronity en HA geven bij mij de juiste km-stand weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Hier ook. Zowel TRONITY als HA geven de odometer correct

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3RrZ8FN_gFGTST6zl48IiPAGN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaZaAfIv6WhTbv0ufqEX4nM7.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen in de TRONITY-app worden de tripafstanden niet meegenomen. Lijkt me een probleempje bij TRONITY in de backend

[ Voor 11% gewijzigd door KrlGl op 04-08-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
KrlGl schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:10:

[Afbeelding]

Alleen in de TRONITY-app worden de tripafstanden niet meegenomen. Lijkt me een probleempje bij TRONITY in de backend
spencer_830 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Tronity en HA geven bij mij de juiste km-stand weer.
wat zegt jullie VW app? want info voorziening is ipc hetzelfde en fysiek in auto natuurlijk checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Weet iemand toevallig welke provider door VW wordt gebruikt voor de webradio functionaliteit? De link voor Studio Brussel is verouderd en moet geupdate worden .. (is al een paar jaar geleden dat deze verandering was :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
wiz schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:27:
Weet iemand toevallig welke provider door VW wordt gebruikt voor de webradio functionaliteit? De link voor Studio Brussel is verouderd en moet geupdate worden .. (is al een paar jaar geleden dat deze verandering was :-)
volgens de logo als je een webradio start:

www.audials.com

vroeger was het radio.de alleen werd amper geupdate in VW DB van internetradio.

Zit je op SW 3.x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
KrlGl schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:10:

[Afbeelding]

Welke HA plugin is dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Simply1337 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:34:
[...]

volgens de logo als je een webradio start:

www.audials.com

vroeger was het radio.de alleen werd amper geupdate in VW DB van internetradio.

Zit je op SW 3.x ?
Ik zit op SW 3.2 en heb net de kapotte link gemeld bij Audials... 👍🏻. (we'll see 😎)

*update* Audials neemt het bij de volgende maandelijkse database update mee...

[ Voor 11% gewijzigd door wiz op 04-08-2023 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
Wanneer je die nog niet hebt kun je eerst de HACS integratie installeren. Daarna kun je via HACS de integratie van mede-Tweaker @mitchdc installeren. Daarna 1 van de voorbeelden volgen om gegevens van jouw ID.x auto in HA zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Simply1337 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:26:
[...]

[...]

wat zegt jullie VW app? want info voorziening is ipc hetzelfde en fysiek in auto natuurlijk checken.
VW-app zegt precies hetzelfde als HA en TRONITY net als de odometer in de auto

[ Voor 5% gewijzigd door KrlGl op 04-08-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Bij mij blijft de odo in de app en tronity hangen

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
AkroBatik schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:10:
Bij mij blijft de odo in de app en tronity hangen
Ik zag net een probleempje bij de vw servers waardoor je geen verbinding kon maken.
Dat is nu verholpen, probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmvis
  • Niet online
Simply1337 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:38:
Hier ook ongeveer een week de odometer kapot. VW API update niet meer gebruik het zelf in Homey app.
Merkte wel dat in de auto de service app was ge-update en ik opnieuw voorwaarde moest accepteren. Helaas update hij nog steeds niet. Hopelijk komt VW snel met een update :9~

Betreft ID.3 SW 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[Afbeelding]

Ik krijg wel alles binnen in MQTT Domoticz. Je hebt gelijk update wel maar geen wijziging van de waarde

[ Voor 3% gewijzigd door niki_lauda op 05-08-2023 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
wiz schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:50:
[...]

LOL ... Dat is natuurlijk absoluut waar ... Maar was desondanks benieuwd waar het technische (=zuinigste) optimum zich een beetje bevindt ...
Het zuinigste, maar ook minst veilige, is 1 km/h 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Volgens mij is dat ook geen feature van keyless entry. Sommige Dc laadpalen koppelen jou zelf af, je hebt dan de sleutel niet nodig. En soms moet je dat zelf doen. Dat gebeurt niet automatisch als je er dichtbij staat met de sleutel, is mijn ervaring…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Is het niet zo dat hij vrij snel na het openen weer op slot gaat? Wellicht eerst proberen de kabel los te halen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Gebruikt er iemand Plug&Charge? Hoe zit dat met thuisladen? Ik neem aan dat dat dan je eigen energiekosten zijn en dus niet via WeCharge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

simonanton schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:27:
Gebruikt er iemand Plug&Charge? Hoe zit dat met thuisladen? Ik neem aan dat dat dan je eigen energiekosten zijn en dus niet via WeCharge?
Dat ligt aan je laadpaal. Meestal betaal je met je laadpas en krijg je het terug van je laapaal beheerder.

Tenzij je je eigen laadpaal open zet (dus dat iedereen kan laden) of hem op 0 cent zet.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
AkroBatik schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:35:
[...]

Dat ligt aan je laadpaal. Meestal betaal je met je laadpas en krijg je het terug van je laapaal beheerder.

Tenzij je je eigen laadpaal open zet (dus dat iedereen kan laden) of hem op 0 cent zet.
Ik heb een Wallbox, zonder kaart thuis. Dus hoef het alleen via de app van Wallbox vrij te geven. Maar aangezien ik Plug & Charge - We Charge by Elli heb geactiveerd vroeg ik me af of het verbruik thuis dan toch via Elli wordt gefactureerd. Dat zou dan niet zo handig zijn volgens mij. Of er moeten mensen zijn, die zeggen dat ik er geld aan verdien. :-)

[ Voor 9% gewijzigd door simonanton op 05-08-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:22
DeeCeeGee schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:57:

2) de "Ondersteunde rijstrookwissel" via travel assist heb ik nog niet werkend gezien. Heb wel alle benodigde hulpsystemen voor zover ik kan zien. Volgens handleiding moet je dit activeren in submenu van travel assist om dan via de "set" van de ACC/travel assist de functie te activeren en zou het boven de 90 km/u werken. Echter, ik zie niet de beloofde pijltjes die op het display bij de zijlijnen moeten verschijnen (wit voor ok en grijs voor niet ok/niet ondersteund). Aantikken van richtingaanwijzer zet verder ook niets in gang.

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb deze functie normaal uitstaan. Voor deze post heb ik het eens geactiveerd.
Ik neem aan dat je onder de travel assist wel de optie hebt om dit aan/uit te zetten?
Wat de precieze criteria zijn kan ik je niet vertellen.
Gisteren tijdens mijn rit naar huis waren de pijltjes op de 80km/u weg er nog niet, op het moment dat ik de autosnelweg opreed kwamen deze in beeld. Na een aantal km stroopte het verkeer op, ik moest terug naar 50km/u en de pijltjes verdwenen. Nadat de file was opgelost kon ik normaal met 100km/u doorrijden, echter de pijltjes kwamen niet terug. Op de navigatie zag ik wel nog dat er een oranje-lijn was, misschien dat ze daarom niet terug kwamen.
Zoals de op onderstaande afbeeldingen, hoef je niet minimaal 90km/u te rijden om ze te activeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0E78GtBqG6frOzNhwHvkwAjUhc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lp3g6txov4XSGRk7LEi5kP4F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpVky69qCb6nLGJUU3__46Fl98M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n67qCIcIxeliZ7SApKHmhENH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZhKyma2XGlVkxjIUWiV3Cglx9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czN9XZwnfljWeW59ZQJ5b9hg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTTFF
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Even een vraagje van mijn kant. Ik heb sinds 19 mei een id4.
Auto bevalt verder supergoed en alles maar toch loop ik nu tegen een probleem aan waar ik in de eerste paar weken geen last van heb gehad.
Voor deze auto had ik een Kia Niro EV welke ik ook altijd thuis deed opladen met mijn Newmotion Home Advanced laadpaal en daar heb in in 4 jaar tijd eigenlijk nooit een probleem mee gehad.
Waar ik de laaste weken met mijn id4 tegenaan loop is dat ik niet meer op maximale snelheid kan laden.
Die snelheid is altijd 5 kWh geweest.
Nu kom ik echter niet meer verder dan 2 kWh.
Soms springt hij na een paar uur weer naar de 5 maar meestal blijft dit 2 (zichtbaar in de app).
Dus ik heb smorgens geen volle accu meer.
De laadpaal maakt gebruik van load balancing maar verder staat er in huis niets aan (ook zichtbaar in mijn P1 meter app), dus de snelheid zou maximaal moeten zijn. Snelladers langs de snelweg werken verder prima (120-125 kWh)
Iemand een idee waar ik dit zoeken moet? Ikzelf denk dat dit toch echt aan de auto ligt maar het zou natuurlijk ook de laadpaal kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

niki_lauda schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:06:
[...]

Ik krijg wel alles binnen in MQTT Domoticz.
Oi, ik gebruik ook Domoticz en heb een ID.4.
Weet je ergens een uitleg pagina hoe dit te installeren/koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

B@rt_d@_M@n schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Oi, ik gebruik ook Domoticz en heb een ID.4.
Weet je ergens een uitleg pagina hoe dit te installeren/koppelen?
Inlezen in Iobroker met de vw Connect koppeling. Daarna met node-red naar domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 09:07
Iets soortgelijks heb ik met onze ID Buzz gehad, echter wel in combinatie met een waarschuwing op het scherm dat de laadstekker niet meer goed functioneert. Het was bij mij wel andersom, snelladen werkte niet (niet meer dan 5 kw) en het gewoon thuisladen werkte prima.

Conclusie van Volkswagen garage was dat de snellaadkabel die in de auto zit defect was, deze is 2 weken terug vervangen en alles werkt weer naar behoren.
LTTFF schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:21:
Auto bevalt verder supergoed en alles maar toch loop ik nu tegen een probleem aan waar ik in de eerste paar weken geen last van heb gehad.
Voor deze auto had ik een Kia Niro EV welke ik ook altijd thuis deed opladen met mijn Newmotion Home Advanced laadpaal en daar heb in in 4 jaar tijd eigenlijk nooit een probleem mee gehad.
Waar ik de laaste weken met mijn id4 tegenaan loop is dat ik niet meer op maximale snelheid kan laden.
Soms springt hij na een paar uur weer naar de 5 maar meestal blijft dit 2 (zichtbaar in de app).
De laadpaal maakt gebruik van load balancing maar verder staat er in huis niets aan (ook zichtbaar in mijn P1 meter app), dus de snelheid zou maximaal moeten zijn. Snelladers langs de snelweg werken verder prima (120-125 kWh)
Iemand een idee waar ik dit zoeken moet? Ikzelf denk dat dit toch echt aan de auto ligt maar het zou natuurlijk ook de laadpaal kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Er zit nu regelmatig iemand achterin en ik heb zelf ook met regelmaat achterin gezeten, maar die gordel zit echt niet fijn. Snijdt in je nek. Meer mensen dat ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Laatst online: 21-09 03:49
spencer_830 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb deze functie normaal uitstaan. Voor deze post heb ik het eens geactiveerd.
Ik neem aan dat je onder de travel assist wel de optie hebt om dit aan/uit te zetten?
Wat de precieze criteria zijn kan ik je niet vertellen.
Gisteren tijdens mijn rit naar huis waren de pijltjes op de 80km/u weg er nog niet, op het moment dat ik de autosnelweg opreed kwamen deze in beeld. Na een aantal km stroopte het verkeer op, ik moest terug naar 50km/u en de pijltjes verdwenen. Nadat de file was opgelost kon ik normaal met 100km/u doorrijden, echter de pijltjes kwamen niet terug. Op de navigatie zag ik wel nog dat er een oranje-lijn was, misschien dat ze daarom niet terug kwamen.
Zoals de op onderstaande afbeeldingen, hoef je niet minimaal 90km/u te rijden om ze te activeren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de functie zelf normaalgesproken ook uit staan en 'm n.a.v. je post ook maar eens aangezet en uitgeprobeerd. In het begin werkte het erg goed, tot ik een afrit nam (TA ging uit omdat ik remde) en daarna weer op de snelweg verder ging (met TA aan). De Lane Change pijlen zijn daarna niet meer teruggekomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

LTTFF schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:21:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IqvUqw93y4Y260iqkAIYTWmzYs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bjIVGIZdw5FyXRZ5raBxZog0.png?f=fotoalbum_large

2e functie niet toevallig aanstaan? Wat voor aansluiting heb je trouwens die 5 kw haalt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTTFF
  • Nu online
AkroBatik schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:56:
[...]

[Afbeelding]

2e functie niet toevallig aanstaan? Wat voor aansluiting heb je trouwens die 5 kw haalt?
Battery care mode staat uit in de app.
Eerlijk gezegd weet ik niet welke aansluiting ik heb maar haalde bij mijn vorige auto altijd 5.2 kWh en bij mijn id4 de eerste weken ook. Alleen de laatste weken wisselt het tussen 2 en 5.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

LTTFF schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:34:
[...]

Battery care mode staat uit in de app.
Eerlijk gezegd weet ik niet welke aansluiting ik heb maar haalde bij mijn vorige auto altijd 5.2 kWh en bij mijn id4 de eerste weken ook. Alleen de laatste weken wisselt het tussen 2 en 5.2.
De 2e... Reduce AC current. AC laadstroom beperken in het Nederlands volgens mij.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTTFF
  • Nu online
AkroBatik schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:39:
[...]

De 2e... Reduce AC current. AC laadstroom beperken in het Nederlands volgens mij.
Verminderde AC-stroom staat er bij mij ja.
Staat ook uit.
Ik heb eens gekeken en heb een 1x25 aansluiting waarvan een gedeelte naar de huis apparaten gaat en de rest naar de auto denk ik. Daarom de laadsnelheid van 5 en een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

LTTFF schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:44:
[...]

Verminderde AC-stroom staat er bij mij ja.
Staat ook uit.
Ik heb eens gekeken en heb een 1x25 aansluiting waarvan een gedeelte naar de huis apparaten gaat en de rest naar de auto denk ik. Daarom de laadsnelheid van 5 en een beetje.
Vreemd. 1 fase zou max 3.6 KW moeten zijn. Haal je bij andere laadstations wel de 11KW?

.

Pagina: 1 ... 292 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.