Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 290 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
vanderv schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:26:
3.1+
Volgende week afspraak voor de nieuwe banden (terugroepactie), ben benieuwd wat er onder komt..
Is dat ook voor de ID3? Ik dacht alleen ID4.

Poeh.. Als je er over nadenkt kost dit IDx project VW echt bakken met geld zo met al die terugroepacties.
- Tot nu toe elke grote software update (dat zijn er nu dan 2 waarvoor de auto terug moest)
- 12v accu
- hoogvoltage accu
- en dan dus ook de banden

Waarbij in het begin er ook nog wel eens een module of 2 sneuvelden tijdens het update proces. Heftig hoor.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

kaanmijo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:17:
[...]

Ik heb een Cupra Born en ik moet voor de update van 3.2 naar 3.2.1 ook naar de garage :+ Het kan nog erger
Klopt ... Maar toch ... Eerst een werkplaatsafspraak om van 2.4 naar 3.0/1 te gaan zodat OTA in het vervolg mogelijk is, dan inderdaad 3.0/1 naar 3.2 via OTA doen, om vervolgens voor 3.2 naar 3.5 weer via een werkplaatsafspraak te moeten doen ...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 04:18
Oktober 2021 kreeg ik m'n ID.4 met 2.3.
Oktober 2022 een weekend werkplaats voor de upgrade van 2.3 naar 2.4.
Dit weekend staat de upgrade van 2.4 naar 3.2 op de planning, vanmiddag brengen en morgenmiddag ophalen...

Ik ben benieuwd!

Hopelijk zijn de CarPlay / Android Auto connectie issues dan verdwenen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
wiz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:31:
[...]

Waarom dan niet gewoon OTA aanbieden zou je denken?
Wat ik begrepen heb worden in de hele auto door VW componenten platforms gebruikt die niet altijd automatisch goed "met elkaar praten". Als je 1 kant en klaar platform inclusief software koopt dan is dit meestal geen probleem. Maar om kosten te besparen heeft VW gekozen overal en nergens de goedkoopste onderdelen vandaan te halen. De werking moet vervolgens door software tot stand komen. Software, waarvan VW besloten heeft dit in eigen beheer te bouwen en op te lossen.

Als je 1 component update, dan is de kans groot dat een onderdeel wat niet up to date is niet meer kan verbinden met component nummer 1 en andersom. Gevolg: een systeem storing die als een inktvlek over je auto kan gaan. Zeker als bepaalde onderdelen de veiligheid in het gedrang brengen wil je als autofabrikant niet dat je klanten zelf ongecontroleerd gaan hobby-en. NB. het kan niet alleen bezuiniging zijn, maar ook gebrek aan onderdelen, waardoor je nu andere componenten in je EV zet of een te forse prijsverhoging/schaarste van het huidige onderdeel. Op je lopende bend wil je generiek dezelfde onderdelen inzetten op dezelfde plek, met hetzelfde gereedschap etc.

Een OTA update komt binnen in de auto en updatet de hoofd electronica. Maar ook in allerlei regulators van de accu's, stuurbekrachtigingspompen, crash detectie, ABS etc. zitten stuur modules die niet zomaar vanuit de hoofd box mee genomen worden in de update. Wat een dealer doet is laag voor laag upgraden via hun eigen software programma en daarna de onderdelen "elkaar weer laten vinden" om zo de dagelijkse communicatie van componenten overeind de houden. Daarom kost dit zoveel tijd. Je gaat eerst laag voor laag de software laden, maakt dat de lagen weer geactiveerd worden en elkaar weer zien

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ucsdcom
DonJunior schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:25:
[...]
Is dat ook voor de ID3? Ik dacht alleen ID4.

Poeh.. Als je er over nadenkt kost dit IDx project VW echt bakken met geld zo met al die terugroepacties.
- Tot nu toe elke grote software update (dat zijn er nu dan 2 waarvoor de auto terug moest)
- 12v accu
- hoogvoltage accu
- en dan dus ook de banden

Waarbij in het begin er ook nog wel eens een module of 2 sneuvelden tijdens het update proces. Heftig hoor.
VW heeft zich echt op het EV project verkeken. Nu de oude baas Diess weg is durven steeds meer mensen van binnen VW zich uit te spreken en hoopvol een andere richting te tonen.

De vorige top heeft volgens insiders beslissingen gemaakt die op korte termijn zouden leiden tot flinke inkomsten....maar de bom is te vroeg gebarsten. In Duitsland wordt hier veel over gesproken. Herbert Diess wilde een opbouw doen zoals in de begindagen van andere EV bouwers (o.a. Tesla) waar klanten de eerste periode een mindere afwerking zouden accepteren tegenover de mogelijkheid relatief goedkoop EV te rijden. Tegelijkertijd wilde Diess slimmer zijn dan de concurrentie door geen relatief duur kant en klaar platform te kopen, maar zelf een nieuw platform voor EV's op te richten in de vorm van het MEB platform. Daarbij zouden onderdelen voordeliger ingekocht kunnen worden, waarna de software deze in het platform moest integreren. Alleen......de software afdeling werd ook pas toen ingericht en die hadden veel tijd nodig omdat het niet goed werkte. Andere bedrijven hadden jaren gewerkt en dus ook jaren kunnen testen om EV platformen relatief storings en probleem vrij te kunnen bouwen. VW wilde dat even 10 keer sneller doen.....wat niet lukte. Eigenlijk was dit vooral bij de ID.3 first edition pijnlijk merkbaar: de beloofde introductie prijs van onder de 30.000,- euro werd niet gehaald. Er was veel kritiek over de karige binnenafwerking en nog erger: in de eigen VW marken zoals Duitsland werd de ID.3 first uitgeleverd met on affe software die functies miste. Klanten kregen in Duitsland van hun dealers de keuze wachten, of met korting rijden met het gemis van functies.

Diestelgate maakte dat VW snel met een EV platform op de markt wilde komen. Door te weinig tijd om goed door te testen waren bepaalde onderdelen killing in de keten. Software matig vielen deze onderdelen zo vaak uit dat VW de OTA updates niet ging uitvoeren, maar in de werkplaats niet alleen de software updates uitvoerde, maar ook meteen DIE hardnekkig storende onderdelen verving. En telkens nieuwe.

En nu de volgende klap: de verkopen van de VW EV's vallen na een eerste periode van flinke verkopen nu de laatste maanden tegen. De prijs is hoog, zeker voor gewone consumenten die hun auto vervangen. En voor die prijs leveren concurrenten meer, beter en mooier. Kia/Hyundai haalt links en rechts in met betere techniek, sneller laden, meer uitrusting en mooiere interieurs. Tesla verlaagt prijzen, waardoor ze steeds meer in het vaarwater van VW's duurdere modellen komen. Chinese merken als MG en BYD komen opeens kijken met allerhande aanbiedingen en nieuwe modellen. En ook de Stellantis groep komt op stoom met de Peugeot, Citroën en Opel EV's. En dan nog Renault met de Megane EV en de goedkopen zustermerk Dacia Spring.

China stapt nu over op Chinese EV's die goedkoper en beter zijn. Volgens zeggen worden de VW ID.3's die daar met een partner gebouwd worden op dit moment voor 16.00,- á 17.000,- euro omgerekend aangeboden om verkopen te blijven houden. Wat er van waar is weet ik niet, maar deze berichten komen nu van verschillende richtingen.

Dus je conclusie is juist: De problemen van de beginjaren hebben VW schade gedaan. Ook kosten ze VW veel geld. De directie is vervangen en je ziet dat VW nu sterk inzet en miljarden investeert om de inhaalslag te maken. Maar dat kost kruim.

Ze willen het nu goed doen, dus je ziet nu kleinere OTA updates met tussentijds soms een update via het dealer netwerk. Eventueel weer met het vervangen van onderdelen. In de nieuwe ID.3 facelift is heel veel opgelost en verbeterd. Als de navigatiesystemen begin 2024 op zijn, dan komt er een nieuwe versie van deze systemen/boordcomputers met verlichte toetsen en aanpassingen. Dus ze zijn er nog lang niet.

Maar gelukkig worden bestaande klanten niet vergeten. Nieuwe klanten blijven echter voorlopen op bestaande klanten met software en hardware. En al worden de verschillen wel steeds kleiner, de oudere VW EV's op het platform missen soms de hardware voor een update naar de volgende verbetering.

De toekomst zal leren of VW dan voor hun naam toch over gaat tot opnieuw een hardware vervanging, of dat men bij VW de van 4 naar 2 jaar beperkte EV garantie tov. ICE auto's uitzit.

We zullen zien. Toch zou ik intussen gerust een VW EV product durven kopen. Toen ik bij de start mijn reservering annuleerde was dat puur omdat bij mij toen met de kennis van toen het vertrouwen miste. Met de nieuwe leiding van nu en de nieuwe investeringen/oplossings richtingen heb ik dat vertrouwen wel.

[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 21-07-2023 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12

Termy

valt er nog wat te fragge?

KrlGl schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:47:
[...]

Nee, mag niet van de garage. Ik moest hem achterlaten en hij gaat op transport naar de werkplaats van de hoofdvestiging. Bij mijn garage mogen ze dit niet fixen.
Volgens de baliekluiver mag er niet meer mee gereden worden (raar, want ik heb zelf de werkplaats afspraak gemaakt voor de terugroepactie, anders reed ik er nu nog mee) en kan de reparatie wel eens een paar weken gaan duren ivm slechte leverbaarheid van onderdelen.
Dat worden dure kilometers, de komende tijd.

En ook nog: de leenauto is van Easyrent (want de familie Pon moet hier natuurlijk ook aan verdienen) en daar mogen geen huisdieren in…. Dus de komende weken kunnen we niet op stap of zo… |:(

Ik vind hier wel wat van…
Ik ook, nl dat je duidelijk bij je garage moet klagen ipv hier en een fatsoenlijke oplossing moet eisen ;).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Yes we did it..... Volgende week dinsdag met de ID4 naar Italie.... Zin in.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
Gisteren en vandaag lange stukken gereden met de ID.5. Voor het eerst iets vreemd gehad. Stond op het homescreen en touch werkte niet meer, evenals de klok, temperatuur, etc. Eigenlijk werkte niks behalve de navi widget, daar reed ik gewoon door, zeg maar.

Na een kwartier een reset van van het systeem en toen werkte het weer. Voor de eerste keer in inmiddels 13k. kilometer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:02
Termy schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:48:
[...]

Ik ook, nl dat je duidelijk bij je garage moet klagen ipv hier en een fatsoenlijke oplossing moet eisen ;).
Inmiddels gebeurd (besproken met de vestigingsleider) en opgelost!
_/-\o_

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drakandr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 21:39
Drakandr schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:42:
Allereerst klopt het verhaal van de verkoper niet. De auto zou qua autonomy gelijk zijn aan onze proefrit auto.
Dat was achteraf dus een 1st Max met Travel Assist. De Pro Edition komt niet verder dan ping-pong Lane Assist, waardoor ik dus gisteren half de weg af ging omdat ik had verwacht dat ie het wel zou overnemen.
Kleine update mbt Travel Assist, via VW Parts service van mijn dealer een ander stuur besteld voor mijn Pro Edition. Type 10A419089N. Uiteindelijk is dit vertaald naar de EU variant. Ik denk dat de N voor North America stond. In Breda een tuner gevonden die voor mij het nieuwe stuur er op heeft gezet en de VCS coding heeft geregeld.

Wat opviel bij het nieuwe stuur is dat er een extra controller in zit. Dit is onderdeel 3G0959542A. Deze meet kennelijk of je je handen aan het stuur hebt. Het stuurwiel zelf heeft ook wat extra draadjes.

Het coden was nog wel wat gedoe. Zo moesten meerdere modulen weten dat er een capacitief stuurwiel aanwezig was. Daarna werkte het als een zonnetje.

Wat daarnaast nog handig is om te vermelden dat het verwijderen van het stuur het beste gaat via de onderkant. Bovenop zit het scherm in de weg om er handig bij te kunnen. Om er via de onderkant bij te kunnen moet de kap van het stuurhuis even verwijderd worden.

Oh ja, zodra je één kant van het stuur los hebt, blijft de toeter hangen. Dus wel even de min van de accu af halen :)

Ondertussen rijdt ik al weer een maandje met Travel Assist en het is een verademing ten opzichte van Lane Assist :*) Nu hopen dat VW niet in de toekomst roet in het eten gooit met een software update. Dus daar blijf ik dan maar voorzichtig mee ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• hoekronald
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
Daar sta je dan… donderdag ochtend rond 8:15 uur aangekomen op mijn werk om nog even 3 uur bij te laden bovenop de huidige actieradius van 80km. Om 11:00 moet ik weer in de auto stappen om die dag nog 200KM te maken. Maar dat liep even anders.

De laadklep ging niet open. Door een aantal hier al gemeld, dus ik wist meteen wat het was. Voor de vorm nog wat dingen geprobeerd (2x 15 min weg bij de auto, laadklep hard indrukken bij ontgrendelen etc). Via de leasemaatschappij en de VW pechhulp, die voor de zekerheid dezelfde tips doorgaven, ben ik uiteindelijk beland bij VW Pon in Amersfoort.

De eerste reactie was: ‘we hebben geen tijd, onderdelen duren lang om te bestellen dus ik hoop dat u genoeg actieradius heeft om thuis te komen of bij uw eigen dealer te komen’. Heerlijke opmerking om te krijgen als je een drukke (reis)dag hebt en over een aantal dagen met vakantie gaat.

Sinds december 2020 rijdt ik met veel plezier en zonder grote issues in mijn ID.4 first edition, maar bij het eerste grote probleem voelde ik helaas wat menig forum lid al heeft ervaren; klant onvriendelijkheid. Ik kan heel veel begrijpen en snappen, maar met zo’n eerste opmerking wordt bij mij weer bevestigd dat een ‘mens’ het verschil maakt in het servicen van een klant. En zeker als het over een cruciaal onderdeel gaat van een auto.

Terwijl er nog met een glazen blik naar me gekeken wordt, heb ik mijn telefoon gepakt en de dealer gebeld die mijn auto tot op heden vlekkeloos heeft geserviced: Pouw Harderwijk. Ik weet dat op dit forum er ook andere geluiden zijn, maar ook deze keer stonden ze klaar. 45 min na mijn belletje had ik de auto gebracht, stond er een leen auto klaar, werd de diagnose gesteld en zoals verwacht een nieuw motortje besteld voor de laadklep met bijbehorende onderdelen, want ze moesten eerst onderdelen slopen. 24 uur later heb ik de auto weer gewassen opgehaald.

Zo kan het dus ook…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
KaiseRRuby schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:17:
Gisteren en vandaag lange stukken gereden met de ID.5. Voor het eerst iets vreemd gehad. Stond op het homescreen en touch werkte niet meer, evenals de klok, temperatuur, etc. Eigenlijk werkte niks behalve de navi widget, daar reed ik gewoon door, zeg maar.

Na een kwartier een reset van van het systeem en toen werkte het weer. Voor de eerste keer in inmiddels 13k. kilometer.
Oh, ps. Ik kreeg ook een keer of 10 de melding dat het installeren van de 'digitale wagendocumentatie' niet was gelukt met een foutcode. Toen opeens was het wel gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pon Amersfoort heb ik ook geen al te beste ervaringen mee (skoda in mijn geval). Ze zijn veel te druk en de klantvriendelijkheid en het meedenken lijdt daar onder. Erg jammer.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 18:44
KaiseRRuby schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:01:
Oh, ps. Ik kreeg ook een keer of 10 de melding dat het installeren van de 'digitale wagendocumentatie' niet was gelukt met een foutcode. Toen opeens was het wel gelukt.
Dit heb ik ook na een verder vlekkeloos verlopen 3.2 update van de week. Ik zal 'm vaker laten proberen. :O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
hoekronald schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 00:27:
24 uur later heb ik de auto weer gewassen opgehaald.

Zo kan het dus ook…
GEWASSEN opgehaald? Kun je eens vragen aan Pouw of ze aan A-Point Amsterdam dat concept kunnen uitleggen, ik weet zeker dat ze geschokt zullen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Als je het raam naar beneden wilt doen en hij gaat juist omhoog.. Ook een bug?

[ Voor 6% gewijzigd door C6DL op 22-07-2023 23:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

juanpabloo schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:54:
[...]

GEWASSEN opgehaald? Kun je eens vragen aan Pouw of ze aan A-Point Amsterdam dat concept kunnen uitleggen, ik weet zeker dat ze geschokt zullen reageren.
Ik heb nog nooit een auto ongewassen terug gehad van een dealer.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:50
C6DL schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:06:
Dat heb ik hier ook al eens 2 of 3 keer gehad. Voor mij een te klein issue om me verder druk over te maken of stappen voor te ondernemen. Maar vreemd is het wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
Devil schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:35:
[...]

Ik heb nog nooit een auto ongewassen terug gehad van een dealer.
Ik altijd .. maar die van mij mogen ze ook niet wassen. Dat doe ik zelf wel :D

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Pouw is ook echt een waardeloze dealer groep.
A-Point Nieuwegein, eigenlijk de budget A-Point was toen ik nog ID.3 als leaseauto had erg netjes. Keurig bellen dat de auto klaar is en vragen of hij gewassen mocht worden. Bij ja kreeg je hem gewassen terug.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Id3 1st edition gisteren aangesloten op 150kW charger met resterend percentage van 50%. Puur om eens te testen. Net rit ervoor gedaan van 30km, dus batterij was warm. Oplaadsnelheid was slechts max 45kW. Aan wat kan dat liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:25:
Id3 1st edition gisteren aangesloten op 150kW charger met resterend percentage van 50%. Puur om eens te testen. Net rit ervoor gedaan van 30km, dus batterij was warm. Oplaadsnelheid was slechts max 45kW. Aan wat kan dat liggen?
Dat komt omdat je hem aansluit met nog 50% lading, serieus hogere laadsnelheden haal je pas onder de 20% en de maximale snelheden pas als je hem aansluit rond de 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag een vreemd kinderslot probleem. Kreeg opeens een error in mijn infotainment. Electronic Childproof lock. Please activate again.

Kinderslot lampje gaat niet meer aan (id4).
En de knop is nu een toggle geworden. Bij het indrukken gaat of linksachter of rechtsachter het kinderslot aan. 8)7

Iemand een idee voor fix?

Update: ondertussen wel de achterdeuren gelijk getrokken door de deur en binnenhendel open te houden terwijl het kinderslot knopje gebruikt wordt.

Maar nu brandt het kinderslot knopje nog steeds niet.

De functionaliteit is gelukkig weer hersteld.
Freakie1NL schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:17:
[...]

Pouw is ook echt een waardeloze dealer groep.
A-Point Nieuwegein, eigenlijk de budget A-Point was toen ik nog ID.3 als leaseauto had erg netjes. Keurig bellen dat de auto klaar is en vragen of hij gewassen mocht worden. Bij ja kreeg je hem gewassen terug.
A-point Nieuwegein? Bedoel je niet Muntstad?

[ Voor 14% gewijzigd door ReseT op 23-07-2023 21:00 ]

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:33:
[...]

Dat komt omdat je hem aansluit met nog 50% lading, serieus hogere laadsnelheden haal je pas onder de 20% en de maximale snelheden pas als je hem aansluit rond de 10%.
Dan kan je eigenlijk nooit snel laden van 10 tot bv 80%, als het zo inzakt? Had toch verwacht dat minstens 100kW mogelijk zou zijn tot aan 80%.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:23:
[...]

Dan kan je eigenlijk nooit snel laden van 10 tot bv 80%, als het zo inzakt? Had toch verwacht dat minstens 100kW mogelijk zou zijn tot aan 80%.
Je bent zo te zien nieuw in de EV wereld. Op Fastned kan je de laadcurve zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

ReseT schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:53:

[...]

A-point Nieuwegein? Bedoel je niet Muntstad?
Je hebt gelijk Muntstad.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:25:
Klopt inderdaad wel ongeveer hoor. Ik kom net terug uit Copenhagen en heb een paar keer geladen met een SOC onder de 5%, je haalt dan ca. 130kW in het begin. Het blijft een beetje persoonlijke voorkeur hoe je het laden op lange ritten aanpakt, zelf heb ik van tevoren laadpunten opgezocht en dan kan het een nadeel zijn als je een keer een stuk rustig hebt moeten rijden dat je SOC nog wat hoog is en je daardoor een wat lagere laadsnelheid haalt. Je hoeft dan echter ook minder te laden dus uiteindelijk is het echt minutenwerk wat het scheelt.

Heenweg naar Copenhagen was een prima ritje trouwens maar de terugweg was ruk. Bij de eerste stop 4x naar een andere laad locatie moeten rijden voor ik een werkende laadpaal had, was blij dat ik wat marge had ingebouwd. 2e stop zelfde geneuzel en een stekker van een IONITY paal die er niet meer uit wilde. Super geholpen overigens door de medewerkster van de hotline, truukje is kennelijk 6x sluiten / openen van de auto en dan gaat de vergrendeling van de stekker er vanaf. Misschien handig om te weten. Opvallend veel IONITY laadpalen defect, bij de eerste stop 4 van de 8, tweede stop 3 van de 4 en derde stop 3 van de 8 (en 2 andere geblokkeerd door een Nederlandse Taycan rijder die niet aan het laden was). Aan de ID lag het niet, die reed wederom voortreffelijk 💪🏻.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

kapotte ionity laders heb ik nog niet veel gezien in de stukken waar ik rij. de ABB laders van de shell laadpalen wel, een duitser die er ook stond en mijn frustratie deelde legde mij nog even uit dat ABB een afkorting is voor Always Be Broken. duitse humor schijbaar want die vent lachte her hardste om zijn eigen grappen. als je er staat met nog 5% met bijna geen alternatief in de buurt is het wat minder grappig....

ik hoef gelukkig niet vaak de snelladers te gebruiken maar er is dus nog wel flink wat winst te pakken voor de diverse laadpaalexploitanten door te zorgen dat een paal het daadwerkelijk doet. als je te vaak je vingers brand aan een niet werkende paal van exploitant X dan zal je in de toekomst merk X ook automatisch overslaan en dat kost hun weer klanten. vooral voor ionity is dat vrij zuur omdat het nota bene een samenwerking is met vrijwel alle duitse automakers. als die hun eigen laders niet eens aan de gang kunnen houden....

valt me wel op dat de laatste dagen de meldingen van de app dat de accu opgeladen is wel goed werkt. dat is ook ongeveer de eerste keer sinds dat ik de buzz heb dat het eindelijk werkt zoals geadverteerd.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Ik ben momenteel met vrouw en kind met onze ID.4 1M aan een rondreis bezig door Duitsland, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Frankrijk en Belgie. Mijn ervaring tot nu toe is na 4 landen en 4 laadstops: gewoon doorkachelen tot de batterijmelding en dan naar een Tesla supercharger in de buurt. Er staan er massas overal en ondanks hoogseizoen nog niet de helft bezet. Bovendien spotgoedkoop. In Oostenrijk zelfs maar €0.41 ct/KWH. Zonder abonnement. Ik zou niet weten waarom je uberhaupt bij Inonity of een andere Supercharger zou moeten laden. Zelfs AC is duurder. Andere superchargers zijn bijna altijd lawaaibakken, vaak op mindere locaties, minder stalls en je kan bovendien niet lekker gemakkelijk met een app laden en meekijken.

Edit - ohja, nog vergeten te melden: de auto heeft SW3.2 en ik klokte bij 15% SOC 147KW bij en Tesla Supercharger.

[ Voor 7% gewijzigd door Firstconnection op 23-07-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Firstconnection schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:46:
Ik ben momenteel met vrouw en kind met onze ID.4 1M aan een rondreis bezig door Duitsland, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Frankrijk en Belgie. Mijn ervaring tot nu toe is na 4 landen en 4 laadstops: gewoon doorkachelen tot de batterijmelding en dan naar een Tesla supercharger in de buurt. Er staan er massas overal en ondanks hoogseizoen nog niet de helft bezet. Bovendien spotgoedkoop. In Oostenrijk zelfs maar €0.41 ct/KWH. Zonder abonnement. Ik zou niet weten waarom je uberhaupt bij Inonity of een andere Supercharger zou moeten laden. Zelfs AC is duurder. Andere superchargers zijn bijna altijd lawaaibakken, vaak op mindere locaties, minder stalls en je kan bovendien niet lekker gemakkelijk met een app laden en meekijken.

Edit - ohja, nog vergeten te melden: de auto heeft SW3.2 en ik klokte bij 15% SOC 147KW bij en Tesla Supercharger.
Ga ik ook eens proberen. Heb je alleen app en account voor nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
Jakkie takkie schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:24:
[...]

Ga ik ook eens proberen. Heb je alleen app en account voor nodig toch?
Klopt. Je koppelt je bankrekening in de Tesla app en klaar. App is verder ook heel fijn in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik zou niet weten waarom je uberhaupt bij Inonity of een andere Supercharger zou moeten laden.
Men heeft nog abonnementen waarbij een kwh 35 cent of minder kost..

en nog niet beschikbaar in portugal, polen, hongarije, slovenie, slowakije en kroatie waar Ionity wel aanwezig is

en daarnaast caravantrekkers en bijna alle SuC is geen goude combi als je ook fastned/EnBW hebt op je route hebt

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Werkt inderdaad perfect met Tesla Superchargers. Vorige maand rondreis met ID.3 First Plus, SW 2.4 door Zuid-Zweden gemaakt, via Denemarken (totaal 4300 km). Met abonnement erbij (voor 1 maand) vaak geladen voor 30 cent/kWh. Nergens problemen met de laders, starten ook erg snel met laden en overal meteen plek, mede door de grote hoeveelheid laders. Vaak de max. gehaald van 130 kW bij het laden.
Kan helaas pas in oktober naar SW versie 3.2, bij de Vallei VW dealer in Nijmegen hebben ze niet eerder tijd.. |:(

[ Voor 20% gewijzigd door ja rune op 24-07-2023 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 09:44
Van de week weer bij de dealer geweest voor de Easy Open Acces van de achterklep, die sinds de 3.2 update niet meer werkt. Blijkt dat het regelapparaat vervangen moet worden, dus die is besteld en zal na mijn vakantie vervangen worden. Ben benieuwd bij hoeveel mensen dit nog meer het geval zal zijn, zag hier en daar al voorbijkomen dat er meer mensen waren met dit probleem sinds de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-02 14:10
ik had hetzelfde probleem met Easy Open Access maar bij mij hoefden ze enkel de sensor een reset te geven en nu doet 'ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-09 16:44

BJW

ja rune schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:56:
Werkt inderdaad perfect met Tesla Superchargers. Vorige maand rondreis met ID.3 First Plus, SW 2.4 door Zuid-Zweden gemaakt, via Denemarken (totaal 4300 km). Met abonnement erbij (voor 1 maand) vaak geladen voor 30 cent/kWh. Nergens problemen met de laders, starten ook erg snel met laden en overal meteen plek, mede door de grote hoeveelheid laders. Vaak de max. gehaald van 130 kW bij het laden.
Kan helaas pas in oktober naar SW versie 3.2, bij de Vallei VW dealer in Nijmegen hebben ze niet eerder tijd.. |:(
Zijn alle Tesla laders inmiddels open voor alle merken? Of houdt PUMP (bv) daar wel rekening mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
BJW schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Zijn alle Tesla laders inmiddels open voor alle merken? Of houdt PUMP (bv) daar wel rekening mee?
Wat ik heb gelezen kun je niet overal laden maar je kunt in de app aangeven dat je geen tesla rijdt dus ik denk dat ie dan alleen aangeeft waar je wel kunt laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

C6DL schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:06:
Oh, dat issue heeft mijn ID.4 ook. Vervelend, niet onoverkomelijk, en parkeer ik wel tot het volgende onderhoud.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Ik zou niet weten waarom je uberhaupt bij Inonity of een andere Supercharger zou moeten laden.
Ik wel.
1. Via de meeste leasemaatschappijen werkt je laadpas niet bij Tesla.
2. Voor leaserijders is tarief niet relevant
3. Ik rij momenteel met een aanhanger door Frankrijk, kan bij veel snelladers langs de route zonder afkoppelen laden, behalve bij Tesla.

Ondanks dat ik het een goed initiatief vind dat ze zijn opengesteld, zou ik ze zelf dus alleen gebruiken als er niets anders in de buurt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ook een easy open / kicksensor probleem hier... probeer het sinds mei te laten fixen [hoewel de eerste niet noodgeval onderzoek gat in juli was ga ik er volgende week weer terug... en dan zijn de smaken.. reset en alles handmatig opnieuw instellen of module vervangen.

hoop het eerste.. anders moet ik weer terug |:(

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ja rune schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:56:
Ha, lekker zijn ze daar. Twee weken geleden zeggen ze tegen mij dat er pas tijd is in december... :z

Gezien de nog aanwezige irritaties en bugs in 3.2 ben ik daar verder niet malig om. Heb gehoord dat er voor de bug waar ik mij het meest aan ga storen (verlies van Driving Mode instelling) reeds een patch is, maar die is nog niet GA. Ik blijf lekker op 2.4, de niet bijwerkende navigatie, niet werkende laadlocaties en uitgesteld laden heb ik inmiddels workarounds voor. Niet werkend Android Auto stoor ik mij niet aan, gebruik ik simpelweg niet (meer).

[ Voor 49% gewijzigd door Ultraman op 24-07-2023 14:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ro ofzo schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Ik wel.
1. Via de meeste leasemaatschappijen werkt je laadpas niet bij Tesla.
2. Voor leaserijders is tarief niet relevant
3. Ik rij momenteel met een aanhanger door Frankrijk, kan bij veel snelladers langs de route zonder afkoppelen laden, behalve bij Tesla.

Ondanks dat ik het een goed initiatief vind dat ze zijn opengesteld, zou ik ze zelf dus alleen gebruiken als er niets anders in de buurt was.
Punt 1 is mijn grootste probleem. Ik vertrek vrijdag richting Denemarken maar met de laadpas van mijn werk kan ik niet laden bij de Tesla punten. Dus ik ben een beetje gebonden aan de andere laadpalen. Tenzij ik geen optie heb uiteraard maar normaal hoef ik niet perse een dief van mijn eigen portomonnee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
BJW schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Niet alle laders zijn open, maar de dekking was bijna overal goed genoeg met de Tesla laders die wel open zijn. PUMP gebruik ik niet, wel ABRP. Ik denk dat ABRP er rekening mee houdt als je je automodel ingevoerd hebt. In de Tesla app te verifiëren.
Ultraman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:59:
[...]
Ha, lekker zijn ze daar. Twee weken geleden zeggen ze tegen mij dat er pas tijd is in december... :z
De afspraak heb ik denk ik een maand geleden gemaakt, voor eind oktober dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
KaiseRRuby schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Punt 1 is mijn grootste probleem. Ik vertrek vrijdag richting Denemarken maar met de laadpas van mijn werk kan ik niet laden bij de Tesla punten. Dus ik ben een beetje gebonden aan de andere laadpalen. Tenzij ik geen optie heb uiteraard maar normaal hoef ik niet perse een dief van mijn eigen portomonnee te zijn.
De heenreis naar Denemarken was bij ons geen probleem maar een niet werkende laadpaal is wel erg vervelend, meestal heb je toch een bepaald tijdstip in gedachten wanneer je wilt arriveren op de plaats van bestemming. Ik was achteraf blij dat ik meerdere mogelijkheden had (Elli/WeCharge, ANWB en IONITY). Als je telefoon hapert (had ik op de heenweg 1 keer, geen bereik) kun je volgens mij ook niet zomaar laden bij IONITY en Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 20-09 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ultraman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Gezien de nog aanwezige irritaties en bugs in 3.2 ben ik daar verder niet malig om. Heb gehoord dat er voor de bug waar ik mij het meest aan ga storen (verlies van Driving Mode instelling) reeds een patch is, maar die is nog niet GA. Ik blijf lekker op 2.4, de niet bijwerkende navigatie, niet werkende laadlocaties en uitgesteld laden heb ik inmiddels workarounds voor. Niet werkend Android Auto stoor ik mij niet aan, gebruik ik simpelweg niet (meer).
Welke irritaties en bugs heb je het dan over? Ik ben echt wel heel blij met de update en heeft een hoop dingen beter gemaakt:

+ punten
  • Display percentage
  • Beter Navigatie guidance in HUD
  • Werkende route planning met laadstops (op onze rit van 500KM werkte dit perfect)[
  • Webradio - Bekende Radio zenders luisteren in Frankrijk, zonder te moeten zoeken naar een acceptabel lokaal station
  • Verhoogde laadsnelheid
  • Regeneratie die werkt als je remt terwijl de ACC aanstaat (vroeger remde hij alleen op de frictie remmen)
  • Travel assist resetten naar opgeslagen snelheid met 1 knop ipv 2
Zaken die nog aangepast mogen worden
  • Travel assist toggelen met de mode knop op het stuur. (Limiter, ACC, Travel Assist)
  • Stomme profielen die niks toevoegen
  • Opslaan van driving modena reset van de auto.
  • vast nog wel andere dingen, maar deze zijn redelijk simpel zou je zeggen
@Ultraman , jij geeft aan dat het niet opslaan van driving mode een reden is om niet te willen updaten, maar bij mij heeft dat nog nooit gewerkt. Het is lastig te meten met bijvoorbeeld DCC, maar het gevoel zegt dat hij enkel de kleuren onthoudt, maar de daadwerkelijke settings niet. Je ziet dat het duidelijkst bij regeneratie. Als ik sport selecteer, remt hij op de motor als ik mijn gas los laat. Als ik vervolgens de auto opnieuw start, dan doet hij dat niet meer, totdat ik opnieuw de sportstand kies.

Ik weet dat veel mensen standaard op B rijden, dus dit niet zullen merken, maar probeer dit maar eens.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
AkroBatik schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:37:
[...]
  • Regeneratie die werkt als je remt terwijl de ACC aanstaat (vroeger remde hij alleen op de frictie remmen)
Weet je zeker dat dat werkt?
bij mijn auto werkt dit na de 3.2 update namelijk nog steeds niet in D-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

sl1000 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:47:
[...]

Weet je zeker dat dat werkt?
bij mijn auto werkt dit na de 3.2 update namelijk nog steeds niet in D-mode
Jazeker. Als je nu 100 rijdt op de travel assist en je remt, dan vult eerst het groene balkje, voordat de remmen worden aan gesproken. Dit was elke keer wel geleidelijk en niet een noodstop ofzo, maar voor 3.2 moest je eerst de acc uitzetten (rem aantikken) en dan nog een keer remmen, maar dat hoeft nu niet meer.

Wellicht is dit anders tussen acc en travel assist. De acc gebruik ik eigenlijk nooit zonder travel assist.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Vandaag iets bijzonders: Mijn temperatuur in de auto gaat vanzelf omhoog. Alsof iemand op de knop drukt van de climatecontrole. Dus tijdens de rit zet ik hem op 21 (ter illustratie) en vervolgens zie ik de cijfers opklimmen (soms snel, soms met tussenpozenl naar HI. Dan kan ik snel zelf weer terug tikken naar 21.. maar hij gaat elke keer weer omhoog. Best irritant op een lange rit.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
DonJunior schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:18:
Vandaag iets bijzonders: Mijn temperatuur in de auto gaat vanzelf omhoog. Alsof iemand op de knop drukt van de climatecontrole. Dus tijdens de rit zet ik hem op 21 (ter illustratie) en vervolgens zie ik de cijfers opklimmen (soms snel, soms met tussenpozenl naar HI. Dan kan ik snel zelf weer terug tikken naar 21.. maar hij gaat elke keer weer omhoog. Best irritant op een lange rit.
Hahaha ik heb veel klachten zien voorbij komen op dit forum, en heb er zelf ook nog veel, maar dit is wel met afstand de mooiste.

Sterkte. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zit Bruce Willis naast je of ben je hem zelf? Sliders al geprobeerd schoon te maken?

als dat het probleem is kom ik niet meer bij:
DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:58:
[...]

Je scherm is vies.. :X

Grappig ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen rijden. Eerste wat ik doe als ik de auto in stap is de hoogglans zwarte delen en het scherm met een doekje schoonmaken. Kleine moeite en blijft de auto er altijd fris uitzien.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Gebruik je toevallig een microvezel doek?
Het kan zijn dat het oppervlakte van de plastic onderdelen licht statisch zijn geladen door wrijving. Hoogglans polycarbonaat heeft de neiging om het oppervlakte statisch geladen te houden. Heeft weer invloed op de capacitieve touch sensor.

Je zou een licht vochtige doek kunnen proberen. De lading zou door water verminderd kunnen worden. Theedoek bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Bij mij doet sinds deze week het navigatie display het niet meer via Android audio. Er staat 'route geleiding niet actief'. Zowel met Waze, TomTom en maps.
Iemand anders hier al eens tegenaan gelopen?
Ik heb 3.2 en tot vorige week werkte het gewoon.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
AkroBatik schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:35:
[...]

Zit Bruce Willis naast je of ben je hem zelf? Sliders al geprobeerd schoon te maken?
Of de Ghostbusters gebeld? :D

en nu zit iedereen met het Ghostbusters-liedje in hun hoofd >:)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:58:
[...]

Je scherm is vies.. :X

Grappig ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen rijden. Eerste wat ik doe als ik de auto in stap is de hoogglans zwarte delen en het scherm met een doekje schoonmaken. Kleine moeite en blijft de auto er altijd fris uitzien.
Antwoord op de hoogglans delen :-)

https://www.torque-alliance.com/collections/all/vw-id-4

Hier kun je matte maar ook carbon covers kopen om over de handgrepen en middenconsole te plakken ...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja rune
Drie weken geleden hetzelfde gehad met de ID.3F, althans alleen voor de bijrijder (de temperatuur aan bestuurderskant bleef gewoon staan). Temperatuur ging steeds wisselend omhoog. Tevens viel dan ook regelmatig het geluid van de radio uit en soms zelfs het hele middensysteem. In de loop van 3 dagen nam de frequentie af en daarna (vooralsnog) niet meer teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 04:18
Afgelopen zaterdag is mijn ID.4 Pro geüpdatet van versie 2.4 naar 3.2. Die update ging op zich probleemloos. Wel moest ik opnieuw inloggen met een S-PIN, en heb ik een nutteloos profiel. Het heeft me een paar pogingen gekost om ervoor te zorgen dat ik niet bij elke start de S-PIN opnieuw hoef in te voeren, maar het is gelukt! Mijn profiel is het enige profiel in mijn auto, wie er ook in rijdt.

Toen dat allemaal werkte, zag ik mijn auto plus de gegevens (accu status) in de Volkswagen app.

Echter, sinds gisteren zie ik de auto niet meer in de app.

Qua gegevensdeling met Volkswagen: voertuiggegevens zoals accustatus deel ik wel, altijd exacte locatie niet (want VW deelt die mogelijk ook met derden volgens eigen zeggen).

Is dit een bekend probleem? Is er een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ondanks alles heb ik toch besloten te navigeren naar en in Denemarken via ABRP via de ODB2 dongle. Vind de ingebouwde navi niet betrouwbaar genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:59
KaiseRRuby schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:56:
Ondanks alles heb ik toch besloten te navigeren naar en in Denemarken via ABRP via de ODB2 dongle. Vind de ingebouwde navi niet betrouwbaar genoeg.
Ik ben vorige week naar de franse Alpen geweest met deze combinatie.
Dit was overigens mijn eerste rit waarbij ik tussentijds moest laden.
Het heeft mij positief verrast, vooral dat ik op ABRP kon zien hoeveel laadplekken er beschikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Firstconnection schreef op maandag 24 juli 2023 @ 05:39:
[...]

Klopt. Je koppelt je bankrekening in de Tesla app en klaar. App is verder ook heel fijn in gebruik.
Geen 10 euro starttarief meer bij de superchargers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
spencer_830 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Ik ben vorige week naar de franse Alpen geweest met deze combinatie.
Dit was overigens mijn eerste rit waarbij ik tussentijds moest laden.
Het heeft mij positief verrast, vooral dat ik op ABRP kon zien hoeveel laadplekken er beschikbaar waren.
Vraagje meteen aan jou, al vraag ik het ook in het Carplay topic. Wat mij opvalt aan ABRP is dit:

Ik heb dus de premium versie. Ik kan hem gewoon gebruiken, hij staat ook als 'grote' app gewoon in het app overzicht. De app gaat alleen niet naar de favorieten/laatstgebruikte apps balk aan de linkerkant, ik moet hem helemaal weer openen via het app overzicht zelf. Ook komt de app niet in verkleinde versie te staan op het homescreen. Even twee plaatjes van het internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uH3CC5VUXxiZ55qZYGYm_DQkNvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBfU0kOyctI2GMH0BKaOkb17.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook echt een VW ID.5. ABRP komt dus niet in de balk aan de linkerkant (waar het kleine icoontje nu staat van Maps, Music en Phone).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrJctJ84y2_xQR5jttgXy1--Kek=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t6UzeLLcqLaZe4xpYB4IUw6f.jpg?f=user_large

Dit is een willekeurige auto maar wel het homescreen van iOS 13 waar je dus de tiles hebt. De navi tile geeft Flitsmeister weer terwijl ABRP als actieve navigatie is ingesteld.

Had jij dat ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

De icoontjes aan de linkerkant zijn fixed. Dat betekent dat de eerste enkel navigatie kan zijn (2e muziek, 3e messaging). Als je wisselt tussen google maps en ABRP, zal je nooit beide icoontjes krijgen, maar enkel de laatst gebruikte.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb sinds een dikke maand een ID.4 maar mis even wat hier met de updates bedoeld wordt… de mijne doet OTA’s en zit op 3.6?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:59
KaiseRRuby schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:30:
[...]

Vraagje meteen aan jou, al vraag ik het ook in het Carplay topic. Wat mij opvalt aan ABRP is dit:

Ik heb dus de premium versie. Ik kan hem gewoon gebruiken, hij staat ook als 'grote' app gewoon in het app overzicht. De app gaat alleen niet naar de favorieten/laatstgebruikte apps balk aan de linkerkant, ik moet hem helemaal weer openen via het app overzicht zelf. Ook komt de app niet in verkleinde versie te staan op het homescreen. Even twee plaatjes van het internet.

[Afbeelding]

Dit is ook echt een VW ID.5. ABRP komt dus niet in de balk aan de linkerkant (waar het kleine icoontje nu staat van Maps, Music en Phone).

[Afbeelding]

Dit is een willekeurige auto maar wel het homescreen van iOS 13 waar je dus de tiles hebt. De navi tile geeft Flitsmeister weer terwijl ABRP als actieve navigatie is ingesteld.

Had jij dat ook?
Ik heb het tijdens de terugrit uitgeprobeerd.
Indien ik ABRP open heb als app komt deze wel links als klein icoontje te staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRBdH8_K3csTOgXTiKuKjIq9FO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhQOLkutlM3XZeRRJSle73Kn.jpg?f=fotoalbum_large

Echter als ik naar Spotify of de telefoon schakel komt bovenaan Google Maps te staan. Via het hoofdscherm kan ik alleen terug naar ABRP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:56:
Zo zit ik nu ook in zuid-frankrijk, en vorig jaar naar Italië ook gebruikt. Gaat probleemloos.

Tot nu toe nog geen enkele ID.3 tegengekomen, blijkbaar totaal niet populair. Wel veel ID.4's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
spencer_830 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:05:
[...]

Indien ik ABRP open heb als app komt deze wel links als klein icoontje te staan:

[Afbeelding]

Echter als ik naar Spotify of de telefoon schakel komt bovenaan Google Maps te staan. Via het hoofdscherm kan ik alleen terug naar ABRP.
Dit heb ik ook. Ook is het niet mogelijk om ABRP weer te geven in de 'home' van Carplay, zoals op mijn tweede foto stond. Bij jou ook niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
theHoff schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Geen 10 euro starttarief meer bij de superchargers?
Op de factuur staat alleen het aantal afgenomen KWH's en de KWH prijs. Samen een totaal bedrag. Was vorig jaar ook al zo toen we naar Denemarken zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXrXAdq2xJpnIgjWIzjpIRXd27A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/drlhBFFC2nWgIXCJVYOimvlO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Firstconnection op 25-07-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

hoe kan je voorkomen dat de auto uit zichzelf bedenkt dat de airco na 30 seconden ineens op een compleet andere instelling moet dan wat je bij de vorige rit hebt ingesteld?

word beetje simpel ervan dat de auto beslist wat de temperatuur moet zijn en of de airco wel of niet aanstaat en niet gewoon op de stand blijft staan waar die op stond.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
wiz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:07:
[...]

Antwoord op de hoogglans delen :-)

https://www.torque-alliance.com/collections/all/vw-id-4

Hier kun je matte maar ook carbon covers kopen om over de handgrepen en middenconsole te plakken ...
Jij begrijpt dat ik die uiteraard al lang in de auto heb zitten. Dat was week 2 toen ik die voor het middenconsole had gekocht. Die voor de deuren vond ik niet mooi dus die maak ik dan maar schoon.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
AkroBatik schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:35:
[...]

als dat het probleem is kom ik niet meer bij:

[...]
Die zijn uiteraard schoon en vetvrij ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ReseT schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:23:
[...]

Gebruik je toevallig een microvezel doek?
Het kan zijn dat het oppervlakte van de plastic onderdelen licht statisch zijn geladen door wrijving. Hoogglans polycarbonaat heeft de neiging om het oppervlakte statisch geladen te houden. Heeft weer invloed op de capacitieve toch sensor.

Je zou een licht vochtige doek kunnen proberen. De lading zou door water verminderd kunnen worden. Theedoek bv.
Toevallig gebruik ik wel zo'n doek ja. Goede tip, zal het morgen eens proberen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ja rune schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Drie weken geleden hetzelfde gehad met de ID.3F, althans alleen voor de bijrijder (de temperatuur aan bestuurderskant bleef gewoon staan). Temperatuur ging steeds wisselend omhoog. Tevens viel dan ook regelmatig het geluid van de radio uit en soms zelfs het hele middensysteem. In de loop van 3 dagen nam de frequentie af en daarna (vooralsnog) niet meer teruggekomen.
Ik heb precies dit ook. Alleen ik heb gee gescheiden climate controle dus heel de auto wordt gewoon warm. Maar je ziet inderdaad dat het scherm bij de passagierskant het icoontje omhoog komt alsof iemand daar de temperatuur hoger zet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Nog niet gehad wel sinds ik een iphone heb met een magsafe lader in het ventilatie rooster dat spontaan het scherm van de drive modus aan gaat en hij wisselt naar een willekeurige modus heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:27
Id4.1 2.4

Eigenlijk heb ik al ruim 2 jaar een prima functioneerde auto. Maar nu, terwijl ik op vakantie ben, doet de navi het niet meer. Ritje van Zwitserland maar Italie. Opgelost door ABRP te gebruiken met apple carplay maar fijn is anders. Reizen gaat verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
spencer_830 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:05:
[...]

Heb je nu wel of niet persee OBD nodig om live data (battery status) in ABRP te krijgen?

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Induslogic
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 12:21
maik73 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:49:
[...]

Heb je nu wel of niet persee OBD nodig om live data (battery status) in ABRP te krijgen?
Om het live percentage in ABRP te krijgen heb je inderdaad een Bluetooth OBD nodig. Maar zonder werkt ook, dan geeft hij enkel een schatting wat je percentage zou zijn op dat punt in de route en dan kan je aan de hand daarvan zelf inschatten en je route wijzigen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Induslogic schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:07:
[...]

Om het live percentage in ABRP te krijgen heb je inderdaad een Bluetooth OBD nodig. Maar zonder werkt ook, dan geeft hij enkel een schatting wat je percentage zou zijn op dat punt in de route en dan kan je aan de hand daarvan zelf inschatten en je route wijzigen indien nodig.
Een tijd terug kon ABRP de live data van de auto van het internet ophalen. Dit werkte behoorlijk goed. Geen idee waarom ze deze functie er uit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
maik73 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:49:
[...]

Ik gebruik home assistant om het percentage vanuit de volkswagen backend naar ABRP te drukken via hun Iternio API.
zo weet abrp altijd mijn percentage. als ik de dongle er in druk, is het preciezer and heeft hij ook meer data zoals batterij voltage, etc. maar voor de standaard ritten is het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
sl1000 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:46:
[...]

Ik gebruik home assistant om het percentage vanuit de volkswagen backend naar ABRP te drukken via hun Iternio API.
Hoe druk je hem door naar hun api ? Heb mn battery state nl ook in HA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sl1000
maik73 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:57:
[...]

Hoe druk je hem door naar hun api ? Heb mn battery state nl ook in HA.
dit toevoegen aan je configuration.yaml

code:
1
2
3
4
5
6
7
template:
rest_command:
  abrp:
    url: 'http://api.iternio.com/1/tlm/send?api_key=<api_key>&token=<token_key>&tlm={"utc":{{ utcnow().strftime("%s") }},"soc":{{ states("sensor.id4_state_of_charge") }},"soh":94,"odometer":{{ states("sensor.id4_odometer") }},"is_charging":{{ is_state("sensor.id4_charging_state", "charging") | int }},"car_model":"volkswagen:id4:21:77"}' 
    method: POST
    headers: 
      content_type: "charset=utf-8; application/x-www-form-urlencoded"

api_key -> even googlen naar welke key bv OVMS gebruikt, en deze "lenen" of bij het dev team lief vragen of je je eigen key mag hebben.
token -> aan te maken in de abrp app/website onder je profiel
car_model -> deze heb ik nu voor een 77KW ID.4 geconfigureerd. zie documentatie hieronder hoe je een list van car models kunt opvragen uit de api en welke waarden je voor andere modellen/accugroottes moet hanteren

Meer info over wat je kunt pushen naar ABRP: https://documenter.getpostman.com/view/7396339/SWTK5a8w

Zodra je dit werkend hebt, kun je een automation toevoegen in HA welke bv elke 30 seconden het rest command aanroept
bv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
alias: ABRP updaten
description: ""
trigger:
  - platform: time_pattern
    seconds: /30
condition: []
action:
  - service: rest_command.abrp
    data: {}
mode: single

[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 26-07-2023 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
densterdad2 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 01:39:
Id4.1 2.4

Eigenlijk heb ik al ruim 2 jaar een prima functioneerde auto. Maar nu, terwijl ik op vakantie ben, doet de navi het niet meer. Ritje van Zwitserland maar Italie. Opgelost door ABRP te gebruiken met apple carplay maar fijn is anders. Reizen gaat verder prima.
Infotainment systeem resetten naar fabrieksinstellingen, vermoedelijk gaat hij het dan weer doen. Komt vaker voor, je bent dan de verbinding met de kaart servers kwijt waardoor je geen updates meer krijgt en ook niet kan navigeren in landen waar je niet eerder bent geweest (of in elk geval waarvan de kaarten niet meer aanwezig zijn).

Doe je niets dan zal de navigatie pas weer gaan werken zodra je op bekend terrein bent en heb je hetzelfde zodra je weer terug naar het buitenland gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 26-07-2023 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
ik222 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Infotainment systeem resetten naar fabrieksinstellingen, vermoedelijk gaat hij het dan weer doen. Komt vaker voor, je bent dan de verbinding met de kaart servers kwijt waardoor je geen updates meer krijgt en ook niet kan navigeren in landen waar je niet eerder bent geweest (of in elk geval waarvan de kaarten niet meer aanwezig zijn).

Doe je niets dan zal de navigatie pas weer gaan werken zodra je op bekend terrein bent en heb je hetzelfde zodra je weer terug naar het buitenland gaat.
Makkelijker is dan om de zekering eruit te trekken van je navigatie. Dan hoef je niet alles opnieuw in te stellen. Zekering F19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-09 16:44

BJW

Vorige week is de stabilisatorstang van mijn ID4 vervangen. Het 'bonken' is nu voorbij maar er zit nog wel een klein kraakje in het stuur (voornamelijk hoorbaar bij rotondes). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
BJW schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:59:
Vorige week is de stabilisatorstang van mijn ID4 vervangen. Het 'bonken' is nu voorbij maar er zit nog wel een klein kraakje in het stuur (voornamelijk hoorbaar bij rotondes). Iemand een idee?
Is dat niet het plastic van het stuur dat langs de stuurkolom schuurt?
Dat is lig een wel meer gehoorde klacht. Niet elke dealer wil er wat aan doen, maar je kunt eens kijken of je het plastic iets kunt terug drukken als dat het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
AMARONE schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Makkelijker is dan om de zekering eruit te trekken van je navigatie. Dan hoef je niet alles opnieuw in te stellen. Zekering F19
Dat werkt volgens mij niet om de verbinding met de kaart servers te herstellen.

Wel uiteraard als je systeem enkel offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
ik222 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:41:
[...]

Dat werkt volgens mij niet om de verbinding met de kaart servers te herstellen.

Wel uiteraard als je systeem enkel offline is.
Werkt prima, na de zekering eruit getrokken te hebben kon mijn navigatie weer verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
AMARONE schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Werkt prima, na de zekering eruit getrokken te hebben kon mijn navigatie weer verbinding maken.
Ja oke maar wat bedoel je met verbinding maken? Als het gaat om live vekeersinformatie en dat soort dingen werkt het inderdaad. Maar als je kaarten niet bijgewerkt worden en je daarmee ook geen navigatie in het buitenland hebt dan is volgens mij de enige oplossing een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Niet online
even een update van onze rondtrip door Europa met de ID4:
Nu 2 Tesla superchargers tegen gekomen waar geen enkele stall werkte, terwijl er wel andere non-Tesla's stonden te laden. Het leek fout te gaan met het docken van de CCS2 connector. Direct na het insteken zie je de auto de connector zichtbaar bewegen, maar niet locken. Herhaalt zich steeds 3x en de auto zelf geeft dan ook wel/niet/wel op het infotainment aan dat er een laadkabel is gedetecteerd.

Het lijkt haast alsof de connector niet ver genoeg in de socket gaat. Ik heb alles geprobeerd; kabel schuin, omhoog drukken, omlaag drukken, aandrukken etc. Met geen mogelijkheid verbinding. Op een station verderop was alles goed. Ook op dezelfde locatie een Ionity geprobeerd om te zien of mijn chargepoort een issue had. Laden ging prima.

Heb het niet nagemeten, maar het lijkt alsof de CCS stekkers op sommige Tesla stations net niet 'diep' genoeg zijn om de CP pin te bereiken voor de handshake. Die pin zit bij de ID4 ook wel errug ver naar achter. Op geen enkel ander non-Tesla station, thuis of met de VW kabel een issue.

Iemand anders dit al eens tegen gekomen?

[ Voor 0% gewijzigd door Firstconnection op 26-07-2023 19:34 . Reden: typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
ik222 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:09:
[...]

Ja oke maar wat bedoel je met verbinding maken? Als het gaat om live vekeersinformatie en dat soort dingen werkt het inderdaad. Maar als je kaarten niet bijgewerkt worden en je daarmee ook geen navigatie in het buitenland hebt dan is volgens mij de enige oplossing een factory reset.
Exact wat jij zegt. Voor diegene met dit probleem, zoek dit topic er maar op na. Die zekering is de veel snellere oplossing zonder verlies van instellingen.

Mijn ID3.1P staat bij de dealer voor de update en accu+banden check. De update ging niet zoals gewenst dus hopelijk morgen wel resultaat. Nu een fossiel mee, niet te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door AMARONE op 26-07-2023 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Firstconnection schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:55:
even een update van onze rondtrip door Europa met de ID4:
Nu 2 Tesla superchargers tegen gekomen waar geen enkele stall werkte, terwijl er wel andere non-Tesla's stonden te laden. Het leek fout te gaan met het docken van de CCS2 connector. Direct na het insteken zie je de auto de connector zichtbaar bewegen, maar niet locken. Herhaalt zich steeds 3x en de auto zelf geeft dan ook wel/niet/wel op het infotainment aan dat er een laadkabel is gedetecteerd.

Het lijkt haast alsof de connector niet ver genoeg in de socket gaat. Ik heb alles geprobeerd; kabel schuin, omhoog drukken, omlaag drukken, aandrukken etc. Met geen mogelijkheid verbinding. Op een station verderop was alles goed. Ook op dezelfde locatie een Ionity geprobeerd om te zien of mijn chargport een issue had. Laden ging prime.

Heb het niet nagemeten, maar het lijkt alsof de CCS stekkers op sommige Tesla stations net niet 'diep' genoeg zijn om de CP pin te bereiken voor de handshake. Die pin zit bij de ID4 ook wel errug ver naar achter. Op geen enkel ander station, thuis of met de VW kabel een issue.

Iemand anders dit al eens tegen gekomen?
Wel eens gehad ja, wisselen van station hielp toen. Blijft beetje vaag waar het aan ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Meer mensen hier waarbij tronity zegt geen verbinding meer met de auto te hebben en waar opnieuw inloggen niet werkt? Meerdere mails ook over gehad vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
TWFpa2Vs schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:09:
Meer mensen hier waarbij tronity zegt geen verbinding meer met de auto te hebben en waar opnieuw inloggen niet werkt? Meerdere mails ook over gehad vannacht.
Ja exact hetzelfde.
Heb wel opnieuw ingelogd maar had geen connectie.
Verder niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
TWFpa2Vs schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:09:
Even opnieuwe inloggen in Tronity met je VW inloggegevens. Daarna doet hij het weer. Ik dacht dat je op het inlogscherm terecht komt door op de rode waarschuwingsbalk te klikken in de Tronity App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Opnieuw inloggen zegt hij doodleuk dat username en password niet kloppen terwijl ik daarmee inlog in de app en op de Volkswagen site (copy paste uit password manager dus geen dikke vingers :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DonJunior schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:43:
[...]

Toevallig gebruik ik wel zo'n doek ja. Goede tip, zal het morgen eens proberen.
Nou gisteren was helemaal een toppunt.
Heb een doekje van badstof, een puntje een klein beetje nat gemaakt en over het capacitieve gedeelte gewreven. Daarna uiteraard droog gemaakt.. Dat leek helaas niet de oplossing.. :|
Nu ging het mediasysteem, niet daardoor hoor, in een of andere bootloop tijdens de gehele rit... ik vermoed dat het hele ding gewoon veel te heet wordt en dat zorgt voor kuren ofzo.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
TWFpa2Vs schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:44:
Opnieuw inloggen zegt hij doodleuk dat username en password niet kloppen terwijl ik daarmee inlog in de app en op de Volkswagen site (copy paste uit password manager dus geen dikke vingers :) )
Heb je VW connect gebruikt of gewoon VW om in te loggen? Bij mij werkte via connect niet maar via VW wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Probleem is opgelost was een issue aan VW kant met authenticatie server melde Tronity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DonJunior schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:48:
[...]

Nou gisteren was helemaal een toppunt.
Heb een doekje van badstof, een puntje een klein beetje nat gemaakt en over het capacitieve gedeelte gewreven. Daarna uiteraard droog gemaakt.. Dat leek helaas niet de oplossing.. :|
Nu ging het mediasysteem, niet daardoor hoor, in een of andere bootloop tijdens de gehele rit... ik vermoed dat het hele ding gewoon veel te heet wordt en dat zorgt voor kuren ofzo.
zit je ergens in het zuiden op vakantie? anders klinkt het gewoon als een stervende infotainment. tijd voor een nieuwe onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Ik weet niet of het hir al langs is gekomen, vond het ook niet meteen terug, maar ik heb even volgende vraag;

Ik heb een ID4 PP uit 2022 zonder elektrische kofferklep maar met safelock.

Als ik de kofferklep open als de wagen in gesloten toestand is en nadien teurg dichtklap, geeft de wagen soms een biep, soms 2 biepen maar soms helemaal niets.

Ik kan er ook niet meteen patroon in vinden wanneer die het wel of niet doet.
Persoonlijk vind ik de biep wel handig als confirmatie dat die goed dicht is.

Iemand enig idee hoe het zit met de biepjes ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
TWFpa2Vs schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:35:
Probleem is opgelost was een issue aan VW kant met authenticatie server melde Tronity.
ODO-meter data is helaas al dagen oud. Backend stuurt daar niet meer de correcte data van door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
[...]

Bij mijn dealer moet ik er juist altijd dwingend bij zeggen dat ik hem NIET gewassen wil hebben. Ze kijken dan altijd verbaasd. Maar ik wil hem echt niet door de krassen wastraat in hun buurt.

De lak van de ID modellen is niet heel dik. Dus ik probeer er zuinig op te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ucsdcom op 27-07-2023 11:35 ]

Pagina: 1 ... 290 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.