Ik was gisteren ook de configuratie van mijn homescreens kwijt en had een auto die steeds stopte met laden omdat hij de ingestelde laadstand steeds terugzette naar 80%. Bovendien zag ik gisteren tijdens parkeren inderdaad ook een procent van de SoC af gaan wat anders zelfs na weken nog niet het geval is. Op facebook regende het ook soortgelijke klachten dus dit was inderdaad echt iets bij Volkswagen.
Stel je voor dat de fabrikant van je auto failliet gaat tegenwoordig en de boedel aan een willekeurig bedrijf in een willekeurige plek van de wereld verkoopt. Dan kan je straks alleen nog maar achteruit rijden, tenzij je bedrag x overmaakt.
.
Zodra dit soort geruchten spelen zou ik direct de 'online' modus van de auto eruit gooien. Dan maar geen updates meer... maar kun je wel blijven rijden (hetzij basaal)AkroBatik schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:23:
Stel je voor dat de fabrikant van je auto failliet gaat tegenwoordig en de boedel aan een willekeurig bedrijf in een willekeurige plek van de wereld verkoopt. Dan kan je straks alleen nog maar achteruit rijden, tenzij je bedrag x overmaakt.
Wel een goed punt wat je aankaart (wellicht niet voor in dit topic).. je merkt nu al steeds meer hoe afhankelijk de nieuwe auto's zijn geworden van de software en bijbehorende backend van de fabrikant.
De auto valt of staat met het functioneren van deze twee. Als de backend niet goed functioneert is ook meteen de auto 'ruk' (om maar even grof te zeggen).
Terwijl dit niet heel eerlijk is.. de ID.3 vind ik echt een prettig auto en toch is het beeld in de media erg beroerd, en dat is eigenlijk alleen vanwege software/backend getrut vanuit VW.
VW heeft een prima auto gebouwd die echt goed rijdt.. maar ze hebben ook een flinke software inhaalslag moeten maken..
*sowieso
Hi mijn laadklep van mijn ID3 gaat niet meer open 😢 iemand een idee hoe ik dit kan openen? Ik had begrepen dat er rechtsachter achter de bekleding een nood mechanisme zit. Ik zie 2 koortjes maar welke moet ik hebben? (Weet ook niet of dit gaat werken)
Gaat niet lukken. Die zijn voor de kabel. Als je geluk hebt gaat ie nog open. Zo snel mogelijk de dealer bellen.mokkalokka schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:35:
Hi mijn laadklep van mijn ID3 gaat niet meer open 😢 iemand een idee hoe ik dit kan openen? Ik had begrepen dat er rechtsachter achter de bekleding een nood mechanisme zit. Ik zie 2 koortjes maar welke moet ik hebben? (Weet ook niet of dit gaat werken)
zuignap op het deurtje plakken zodat je er aan kan trekken en duwen.mokkalokka schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:35:
dan snel rammelen met het deurtje terwijl je op de open knop van de afstandbediening blijft drukken.
zo krijg je 'm uiteindelijk open.
creditcard achter het deurtje drukken zodat je kunt trekken (en op het deurtje duwen) zou ook kunnen.
maar je moet echt snel 10-tallen keren kunnen rammelen om 'm los te wurmen.
Daarna w.s. naar de dealer voor een nieuw motor mechanisme.
al werkt smeren in sommige gevallen ook nog
[ Voor 6% gewijzigd door sl1000 op 13-07-2023 10:34 ]
De klep is groot genoeg om een wc ontstopper te gebruikensl1000 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:33:
[...]
zuignap op het deurtje plakken zodat je er aan kan trekken en duwen.
dan snel rammelen met het deurtje terwijl je op de open knop van de afstandbediening blijft drukken.
zo krijg je 'm uiteindelijk open.
creditcard achter het deurtje drukken zodat je kunt trekken (en op het deurtje duwen) zou ook kunnen.
maar je moet echt snel 10-tallen keren kunnen rammelen om 'm los te wurmen.
Daarna w.s. naar de dealer voor een nieuw motor mechanisme.
al werkt smeren in sommige gevallen ook nog

HP Dragonfly G3 Oled i7-1265U 16Gb 2Tb 5G / Surface Pro SD X Elite Oled 32Gb 2Tb + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Lol, wel een passende oplossingwiz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:44:
[...]
De klep is groot genoeg om een wc ontstopper te gebruiken

De VW app gooit er tegenwoordig wat meer pushmeldingen uit, bijvoorbeeld als het opladen is gestart of voltooid. Ik krijg er steevast ook 1 met "laden gestart" als mijn auto staat te laden en een andere auto wordt aangesloten op de tweede aansluiting van de straatlaadpaal hier. Kennelijk reset dat hele ding dan even of zo.
ID.3 first + 60.000km
Vanmiddag mijn ID opgehaald met software update 3.2
Eerste indruk, multimedia scherm en navigatie verlopen een stuk sneller en vloeiender. Opstarten van het scherm ook sneller, mooie nieuwe indeling met o.a. verbruik gegevens in het kleine scherm achter het stuur.
Gelijk maar eens even in de update ID.3 gezeten, dat ziet er een stuk hoogwaardiger uit wat betreft interieur. Anyway we rijden zeker nog een jaar door met de heerlijk rijdende en comfortabele 3.
Eerste indruk, multimedia scherm en navigatie verlopen een stuk sneller en vloeiender. Opstarten van het scherm ook sneller, mooie nieuwe indeling met o.a. verbruik gegevens in het kleine scherm achter het stuur.
Gelijk maar eens even in de update ID.3 gezeten, dat ziet er een stuk hoogwaardiger uit wat betreft interieur. Anyway we rijden zeker nog een jaar door met de heerlijk rijdende en comfortabele 3.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik heb gisteren een update gehad van de dealer. Mijn nieuwe auto staat klaar met gerepareerde pomp. Helaas ben ik nu op vakantie@r!k schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:53:
[...]
Net met de dealer gesproken, schijnt een hele berg Id4s, id5s, id buzz en q4's uitgeleverd te zijn met een 'defecte' waterpomp en die moeten nu allemaal vervangen worden. Mijn waterpomp staat nu gepland voor ontvangst voor eind juli maar dat wordt waarschijnlijk later.
Nice, hoe heb je deze update geregeld voor je ID3 first?mcmiles schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:44:
ID.3 first + 60.000km
Hier staat wat
Zoals de rest hier neem ik aan, door een afspraak te plannen
.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ah hier hopen ze eind volgende week de pomp binnen te krijgen, hopelijk kan ik hem de week daarna ophalen.Puitv schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:19:
[...]
Ik heb gisteren een update gehad van de dealer. Mijn nieuwe auto staat klaar met gerepareerde pomp. Helaas ben ik nu op vakantieen kan ik pas begin augustus deze nu in ontvangst nemen.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ik ben door mij dealer gebeld circa 6 weken geleden omdat het op initiatief van de fabriek is.Flappiewappie schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:52:
[...]
Nice, hoe heb je deze update geregeld voor je ID3 first?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik heb die van mij vorige week opgehaald. Totaal 2 weken moeten wachten op reparatie. Dus heb denk geluk gehad. Maar ook mij werd verteld dat het in de fabriek fout gegaan is. Inderdaad hele serie met dit probleem maar ook bij skoda's. QA kan hier wel wat beter.@r!k schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:26:
[...]
Ah hier hopen ze eind volgende week de pomp binnen te krijgen, hopelijk kan ik hem de week daarna ophalen.
Ook nog iets wat ik hoorde. VW schijnt een hele serie verkeerd gebouwd te hebben. bij 100 auto's comfort pakket vergeten.... daar sta je dan je nieuwe auto op te halen om dan te horen van je dealer... uhm ja dat comfort pakket wat er op zou moeten zitten.... ;-) VW heeft hier en daar wel wat issues.
Maar goed tot nu toe bevalt mijn nieuwe ID4 prima. Geen issues verder hier.
Goed dat je het zegt, even goed opletten of alles erop zit dus.jdgraaf schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:13:
[...]
Ik heb die van mij vorige week opgehaald. Totaal 2 weken moeten wachten op reparatie. Dus heb denk geluk gehad. Maar ook mij werd verteld dat het in de fabriek fout gegaan is. Inderdaad hele serie met dit probleem maar ook bij skoda's. QA kan hier wel wat beter.
Ook nog iets wat ik hoorde. VW schijnt een hele serie verkeerd gebouwd te hebben. bij 100 auto's comfort pakket vergeten.... daar sta je dan je nieuwe auto op te halen om dan te horen van je dealer... uhm ja dat comfort pakket wat er op zou moeten zitten.... ;-) VW heeft hier en daar wel wat issues.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niet alleen met de IDx series is. Bij mijn vorige Golf 7.5 waren ze het sportonderstel vergeten.. oeps. Kon de auto dus weer terug naar de garage om dat achteraf alsnog in te bouwen. Dus dat ze dingen vergeten in de fabriek is zeker niet iets van de laatste tijd helaas.jdgraaf schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:13:
[...]
Ik heb die van mij vorige week opgehaald. Totaal 2 weken moeten wachten op reparatie. Dus heb denk geluk gehad. Maar ook mij werd verteld dat het in de fabriek fout gegaan is. Inderdaad hele serie met dit probleem maar ook bij skoda's. QA kan hier wel wat beter.
*sowieso
Arghhh,
Sinds jan 21 rijd ik de ID.4 first edition (basisversie). Inmiddels ruim 83k zonder grote problemen gereden. Sinds vorige week de laatste update (3.2). Gisteren kreeg ik opeens de melding dat er een storing in het elektrische systeem is en dat ik de werkplaats moet opzoeken. Net toen ik dat wilde doen, verdween de melding weer. Ik helemaal blij. Echter, net krijg ik weer de melding. Verdorie. Net nu ik maandag vroeg op vakantie wilde gaan. Gebeld met de VW pechservice en die raden mij toch echt aan maandag eerst naar de dealer te gaan.
Ik leg een link met de softwareupdate. Zou het iets heel onschuldigs kunnen zijn waarmee ik toch gewoon door kan rijden (heb net 60 km zonder problemen gereden)? Is dit een bekende melding na de update? Het viel mij op dat de leenauto die ik kreeg ten tijde van de update ook dezelfde melding gaf (had ook 3.2).
Nou goed, ik baal gewoon enorm dat dit net nu moet gebeuren. Als iemand nog briljante ideeën hoe dit aan te pakken heeft, hoor ik dat graag. Er is zeker geen weekendpechservice of zo?
Sinds jan 21 rijd ik de ID.4 first edition (basisversie). Inmiddels ruim 83k zonder grote problemen gereden. Sinds vorige week de laatste update (3.2). Gisteren kreeg ik opeens de melding dat er een storing in het elektrische systeem is en dat ik de werkplaats moet opzoeken. Net toen ik dat wilde doen, verdween de melding weer. Ik helemaal blij. Echter, net krijg ik weer de melding. Verdorie. Net nu ik maandag vroeg op vakantie wilde gaan. Gebeld met de VW pechservice en die raden mij toch echt aan maandag eerst naar de dealer te gaan.
Ik leg een link met de softwareupdate. Zou het iets heel onschuldigs kunnen zijn waarmee ik toch gewoon door kan rijden (heb net 60 km zonder problemen gereden)? Is dit een bekende melding na de update? Het viel mij op dat de leenauto die ik kreeg ten tijde van de update ook dezelfde melding gaf (had ook 3.2).
Nou goed, ik baal gewoon enorm dat dit net nu moet gebeuren. Als iemand nog briljante ideeën hoe dit aan te pakken heeft, hoor ik dat graag. Er is zeker geen weekendpechservice of zo?
Hebben ze niet toevallig ook de terugroepactie voor slechte batterijcellen in het het accupakket uitgevoerd samen met de 3.2 update? Die melding als hij zo komt en ook weer gaat zou namelijk te maken kunnen hebben met lucht in het koelsysteem van het batterijpakket…The Klumpenator schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:57:
Arghhh,
Op zich kan dat dan waarschijnlijk niet direct kwaad maar je wilt met deze melding hoe dan ook niet door blijven rijden (melding kan namelijk meerdere oorzaken hebben, vaak accu koeling gerelateerd). Ik zou dus, hoe vervelend ook, toch eerst langste de dealer gaan.
dit is dan wel fijn van de buzz, die op papier 170kW doet maar schijnbaar geen probleem heeft met meer:
:strip_exif()/f/image/XfXybScjLuR1O3dGcskn082o.jpg?f=fotoalbum_medium)
oplaadsessie was minder dan 4 minuten om genoeg te hebben om thuis te komen. heb nog steeds moeite met mensen die blijven zeuren dat EV's allemaal niks zijn en je alleen maar bij de paal staat te wachten voor uren, ik had nota bene niet eens tijd om ff snel de bosjes in te rennen...
en ja, die tijd klopt.
:strip_exif()/f/image/XfXybScjLuR1O3dGcskn082o.jpg?f=fotoalbum_medium)
oplaadsessie was minder dan 4 minuten om genoeg te hebben om thuis te komen. heb nog steeds moeite met mensen die blijven zeuren dat EV's allemaal niks zijn en je alleen maar bij de paal staat te wachten voor uren, ik had nota bene niet eens tijd om ff snel de bosjes in te rennen...
en ja, die tijd klopt.

[ Voor 22% gewijzigd door flippy op 15-07-2023 20:12 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Afhankelijk van je pechhulp service (wel of geen vervangend vervoer) zou ik het erop wagen. Lijkt me heel sterk dat ze maandag meteen tijd hebben, en het is ook maar afwachten of ze vervangend vervoer hebben staan (en dat kan ook zomaar alleen een polo of nog erger een up zijn). Mocht je pechhulp hebben zonder vervangend vervoer dan zou ik wel eerst naar de garage gaan.The Klumpenator schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:57:
Arghhh,
Ik heb even op de factuur gekeken en ik zag dat de 12 volt accu is vervangen en de hoogvoltaccu (ik neem aan dat die de motor aandrijft) gecontroleerd is. Dus jouw theorie zou kunnen kloppen.ik222 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:05:
[...]
Hebben ze niet toevallig ook de terugroepactie voor slechte batterijcellen in het het accupakket uitgevoerd samen met de 3.2 update? Die melding als hij zo komt en ook weer gaat zou namelijk te maken kunnen hebben met lucht in het koelsysteem van het batterijpakket…
Op zich kan dat dan waarschijnlijk niet direct kwaad maar je wilt met deze melding hoe dan ook niet door blijven rijden (melding kan namelijk meerdere oorzaken hebben, vaak accu koeling gerelateerd). Ik zou dus, hoe vervelend ook, toch eerst langste de dealer gaan.
Het is een beetje een gok om ermee toch op vakantie te gaan. Heb de standaard VW pechhulp met goedkoop vervangend vervoer. Maar ja, stilstaan langs de weg is toch niet echt ideaal… nog maar even over nadenken.
Alles is relatief, met mijn diesel tank ik 900km in 4 minuten en met mijn benzine 700km in 4 minuten.flippy schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:09:
dit is dan wel fijn van de buzz, die op papier 170kW doet maar schijnbaar geen probleem heeft met meer:
[Afbeelding]
en ja, die tijd klopt.
Maakt allemaal niet uit voor de rest als jij er maar blij mee bent toch?!
@C6DL Er zijn er inderdaad meerdere die dit hebben, of hebben gehad. Is een reparatie bij de dealer voor nodig als je je er aan stoort.
*sowieso
Weet je toevallig ook wat dit heeft veroorzaakt?DonJunior schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:36:
@C6DL Er zijn er inderdaad meerdere die dit hebben, of hebben gehad. Is een reparatie bij de dealer voor nodig als je je er aan stoort.
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1C6DL schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:39:
[...]
Weet je toevallig ook wat dit heeft veroorzaakt?
Vw’s quality checks…C6DL schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:39:
[...]
Weet je toevallig ook wat dit heeft veroorzaakt?
.
Dat dacht ik ook, dus na de eerste keer even in de WD40 gezet, maar dat voor kwam niet dat de laadklep weer niet open te krijgen was. Constructie issue, het mechaniek moet vervangen worden, dus daar gaan er meerdere last van krijgen vermoed ik.Jakkie takkie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:20:
[...]
Misschien is het een idee om dat palletje preventief te voorzien van WD40 oid.
Ik had ook WD40 juist met PTFE gebruikt, dat voorkomt het dus niet…….ReseT schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:16:
[...]
Je kan beter geen WD40 gebruiken. Dit laat een plakkerige film achter wat bv zand, haartjes en vuil aantrekt.
Een beter alternatief is PTFE droogsmeermiddel wat geen/minder vuil aantrekt. WD40 maakt dit ook.
Ik heb het in ieder geval preventief gedaan. Gezien ik verder geen gegronde life-time testen heb gedaan zie je mij hierover wellicht binnenkort of nooit.
Ik heb al een aantal dagen de melding in de app:
Zijn er meer mensen met dit probleem?
ID3.1 met 3.2 software, en in het verleden is de 12 volt accu ook al eens vervangen.
Gisteren een rit vanuit Friesland naar Amsterdam en weer terug gemaakt, lijkt me voldoende kilometers om de 12 volt accu weer op te laden.
De auto zelf geeft verder geen melding dat de 12 volt accu te weinig energie heeft.Bediening via de app op dit moment niet mogelijk
De 12-volt-accu heeft te weinig energie.
Bij het volgende gebruik van de auto wordt deze weer automatisch opgeladen.
ID3.1 met 3.2 software, en in het verleden is de 12 volt accu ook al eens vervangen.
Gisteren een rit vanuit Friesland naar Amsterdam en weer terug gemaakt, lijkt me voldoende kilometers om de 12 volt accu weer op te laden.
afgelopen week 1 of 2x die melding gehad. maar ik heb ook een koelbox (met compressor) achterin staan die altijd aan staat dus ik verbruik wel 12v maar volgens mij laad die gewoon vanzelf bij.Eltjo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:30:
[...]
De auto zelf geeft verder geen melding dat de 12 volt accu te weinig energie heeft.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Ik heb het ook af en toe, maar geen extra verbruikers aan…
Bij mij is met 2.4 ook de accu vervangen.
Heb er al eerder over gepost hier.
ID.3 1st 3.7 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Ik heb het de laatste weken ook een paar keer gehad. Ook gezeur dat ik geoptimaliseerd accugebruik in moet schakelen. Volgens mij is het een 'fake' melding en is er niets aan de hand.Eltjo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:30:
[...]
De auto zelf geeft verder geen melding dat de 12 volt accu te weinig energie heeft.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Nou ja, in zoverre fake, dat je bij deze melding niet meer de app kunt gebruiken om je auto te bedienen…
Dat heb ik nog niet gehad. Ik heb de optie aan gezet en vervolgens weer uit.KrlGl schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:33:
Nou ja, in zoverre fake, dat je bij deze melding niet meer de app kunt gebruiken om je auto te bedienen…
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Het punt wat ik wil maken is dat je geen natte olie producten moet gebruiken maar een (ptfe) droogsmeermiddel. Vanwege aantrekking van vuil. Dit heeft in het algemeen negatief effect op het te smeren oppervlakte. Vuil zorgt voor een mogelijk abrasive of verstoppende werking.mhe59 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:12:
[...]
Ik had ook WD40 juist met PTFE gebruikt, dat voorkomt het dus niet…….
Tweede punt is dat ik dan ook niet weet of het in deze situatie preventief werkt omdat ik geen test heb gedaan.
Dus in het geval dat je iets wilt smeren, kan je beter een droogsmeermiddel gebruiken dan een olie.
ID4.1M Honey Yellow
Nieuwe DC paal geprobeerd en er ging 125 kW in.AkroBatik schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:36:
[...]
Dan zou ik niet direct de conclusie trekken dat er niks aan de hand is. Met die logica is er ook niks aan de hand met het AC laden bij jouw auto als je op een 4 kW paal staat.
Auto is bij de dealer geweest en die hebben het probleem wel kunnen constateren, maar niet kunnen oplossen.
Ik ga hem binnenkort voor twee dagen brengen en dan gaan ze verder zoeken.
Kreeg trouwens ook door dat er een terugroep aktie op zit betreffende de deurklinken. Dat gaan ze ook gelijk doen dan. Code was 57J6. Weet iemand wat dat is?
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4
Sta je dan 4 minuten lang zon stinkend vies ding vast te houden. Als een EV rijder klinkt dat als veel werk!MLLL schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:08:
[...]
Alles is relatief, met mijn diesel tank ik 900km in 4 minuten en met mijn benzine 700km in 4 minuten.
Maakt allemaal niet uit voor de rest als jij er maar blij mee bent toch?!
Het is niet erg om wat ev mythes te ontkrachten, maar nu ben je je zelf voor de gek aan het houden.1234567y schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:00:
[...]
Sta je dan 4 minuten lang zon stinkend vies ding vast te houden. Als een EV rijder klinkt dat als veel werk!
Met een snellader, en zeker in het buitenland, ben ben je vaak al de helft van die 4 minuten bezig om het laden überhaupt te starten. Dan nog maar hopen dat je laadpas het doet, de lader werkt, de lader niet te ver uit de route ligt, niet in gebruik is, je batterij in optimale omstandigheden is om een goede laadsnelheid te halen.
Het is allemaal wel te doen, maar om nou te zeggen dat het niet hoeven tanken op langere ritten echt een voordeel is, is een romantisering van de werkelijkheid.
Op de dagelijkse commute waarin je niet afhankelijk bent van publieke palen met eventuele bezetting is het niet hoeven tanken in mijn ogen WEL prettiger. Maar hiervoor geldt, alleen als je op eigen parkeerplek kan opladen, altijd en op elke moment.
.
ik heb nog goede herrinneringen (*kuch*) als kind zijnde van in de file staan bij de franse tankstations om te kunnen/mogen tanken en een zee van nederlanse autos met blauwe zeilen over de troep op het imperiaal en sleurhutten voor zover het oog reikt en moeten rennen naar de wc omdat pa snel weer door "moest" terwijl zn broek meurde van de gemorste diesel voor de rest van de dag.AkroBatik schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:11:
[...]
Het is niet erg om wat ev mythes te ontkrachten, maar nu ben je je zelf voor de gek aan het houden.
Met een snellader, en zeker in het buitenland, ben ben je vaak al de helft van die 4 minuten bezig om het laden überhaupt te starten. Dan nog maar hopen dat je laadpas het doet, de lader werkt, de lader niet te ver uit de route ligt, niet in gebruik is, je batterij in optimale omstandigheden is om een goede laadsnelheid te halen.
Het is allemaal wel te doen, maar om nou te zeggen dat het niet hoeven tanken op langere ritten echt een voordeel is, is een romantisering van de werkelijkheid.
Op de dagelijkse commute waarin je niet afhankelijk bent van publieke palen met eventuele bezetting is het niet hoeven tanken in mijn ogen WEL prettiger. Maar hiervoor geldt, alleen als je op eigen parkeerplek kan opladen, altijd en op elke moment.
die verplichte 20 minnuutjes pauze voor het opladen na 4+ uur rijden is nog niet zo erg als ik naar die tijd terugdenk...
Met je ev zal je niet moeten rennen voor de wc, dat klopt zeker.flippy schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:21:
[...]
ik heb nog goede herrinneringen (*kuch*) als kind zijnde van in de file staan bij de franse tankstations om te kunnen/mogen tanken en een zee van nederlanse autos met blauwe zeilen over de troep op het imperiaal en sleurhutten voor zover het oog reikt en moeten rennen naar de wc omdat pa snel weer door "moest" terwijl zn broek meurde van de gemorste diesel voor de rest van de dag.
die verplichte 20 minnuutjes pauze voor het opladen na 4+ uur rijden is nog niet zo erg als ik naar die tijd terugdenk...
Echter is het bij een ice een keuze, geen verplichting.
De 20 minuten zijn het probleem niet. De problemen ontstaan als die 20 minuten (wat stiekem eigenlijk 30+ is) niet lukken, door een van de vele randzaken die de EV wereld nog moet oplossen zoals hierboven beschreven.
.
Ik zie het niet als een probleem, integendeel. Het forceert vaders rust te nemen ipv dom doorkachelen met als gevolg de verplichte ongelukken, geschaarde sleurhutten en overig geneuzel op de vakantieroutes omdat pa stiekem toch niet zo goed 12+ uur non stop kan rijden als hij dacht. Daarnaast red je het vaak niet eens zo lang omdat er toch elke 2 uur wel plaspauzes ingelast moeten worden om de achterbank droog te houden. Kleine moeite om dat te combineren met bijladen.AkroBatik schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:16:
[...]
Met je ev zal je niet moeten rennen voor de wc, dat klopt zeker.
Echter is het bij een ice een keuze, geen verplichting.
De 20 minuten zijn het probleem niet. De problemen ontstaan als die 20 minuten (wat stiekem eigenlijk 30+ is) niet lukken, door een van de vele randzaken die de EV wereld nog moet oplossen zoals hierboven beschreven.
Dan nog praten we over 1x per jaar iets meer plannen, dat is niks ten opzichte van de het geld wat je bespaart in brandstof met een ev.
Vroeger was het doodnormaal dat je als vertegenwoordiger of zo 350km deed op een lpg tank en dat werd voor lief genomen omdat het goedkoper is. Nu is word gedaan alsof het einde nabij is als men minder dan 600km kan rijden met een ev zonder stoppen ook al is de ev een klap goedkoper per km.
[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 17-07-2023 00:55 ]
Tankdop past precies tussen de handel van het tankpistool.1234567y schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:00:
[...]
Sta je dan 4 minuten lang zon stinkend vies ding vast te houden. Als een EV rijder klinkt dat als veel werk!
Denken in oplossingen niet in problemen
Een natte vieze oplaadkabel opbergen is nooit een probleem begrijp ik?
Hier met de ID4 afgelopen week. Gelukkig op een schappelijker tijdstipflippy schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:09:
[Afbeelding]
en ja, die tijd klopt.

:strip_exif()/f/image/uBAov4AA4P4ABlMqsSQyLdGo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Electromonkey op 17-07-2023 08:12 ]
Heb je er ook een oplossing voor (gevonden)? Kon zo snel niets vinden met de zoekoptie.KrlGl schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:29:
Ik heb het ook af en toe, maar geen extra verbruikers aan…
Ging het vanzelf weer weg? Of hoe heb je de melding weer weggekregen?Jakkie takkie schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:54:
Ik heb het de laatste weken ook een paar keer gehad. Ook gezeur dat ik geoptimaliseerd accugebruik in moet schakelen. Volgens mij is het een 'fake' melding en is er niets aan de hand.
Heb ook niet het idee dat de 12 volt accu nu echt een probleem heeft omdat de auto zelf niets aangeeft. Maar wat @KrlGl al aangeeft, nu werkt de bediening vanuit de app helemaal niet meer.
[ Voor 23% gewijzigd door Eltjo op 17-07-2023 08:22 ]
Vorig week vanuit het zuiden van Frankrijk naar Metz gereden (750km). 7 jaar geleden dezelfde route gereden, toen nog met een auto met benzinemotor. Met die was ik toch anderhalf uur eerder in het hotel. De tussenstops zijn gewoon langer, en ja we hebben nu een kind mee.. maar die vond het zelfs met 36+ te heet voor de speeltuin. Dan sta je maar te wachten en te wachten op de aire.AkroBatik schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:11:
[...]
Het is niet erg om wat ev mythes te ontkrachten, maar nu ben je je zelf voor de gek aan het houden.
Met de benzine-auto (zonder kind) was het tanken, betalen, plasje doen, even wat eten en 20 minuten later was je weer onderweg. Ik rij denk nog wel een jaartje of 2 in de ID.3 (staat nu pas 40k op de teller), mijn volgende leaseauto zal er eentje met een grotere range en snellere laadfunctionaliteit worden.
ID.3 1st Plus Mangan Grey
VW had enorme backend problemen afgelopen 2 weken. Deze zijn (volgens VW) afgelopen vrijdag opgelost.Eltjo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:19:
[...]
Heb je er ook een oplossing voor (gevonden)? Kon zo snel niets vinden met de zoekoptie.
[...]
Ging het vanzelf weer weg? Of hoe heb je de melding weer weggekregen?
Heb ook niet het idee dat de 12 volt accu nu echt een probleem heeft omdat de auto zelf niets aangeeft. Maar wat @KrlGl al aangeeft, nu werkt de bediening vanuit de app helemaal niet meer.
ik zou 't daarom nog even aankijken of deze meldingen niet voortkomen uit de problemen die er in de backend speelden.
Dat je toen ook 2,5 kilo CO2 per liter benzine uitstootte en nu 0 lijkt op vakantiereizen opeens een non argument te zijn. Daar lijkt alleen de reistijd als vergelijking te tellen. En ja, die is op lange reizen korter met een ICE, dat is niet bepaald rocket science. De vraag is of het echt veel uitmaakt of je om half 3 of om 4 uur in je hotel aankomt.PB1983 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:19:
[...]
Met de benzine-auto (zonder kind) was het tanken, betalen, plasje doen, even wat eten en 20 minuten later was je weer onderweg. Ik rij denk nog wel een jaartje of 2 in de ID.3 (staat nu pas 40k op de teller), mijn volgende leaseauto zal er eentje met een grotere range en snellere laadfunctionaliteit worden.
En ja met 36 graden moeten wachten op een aire is niet leuk, maar ik kan je vertellen dat ik dat 4 jaar geleden met een ICE ook stond te doen, met kleine kinderen heb je nou eenmaal niet echt een keus.
Met een beetje googlen kom je erachter dat er op veel plekken in Frankrijk op max 2 minuten van de snelweg enorme winkelcentra staan met snelladers die nooit bezet zijn, en waar je binnen in de airco een broodje kunt eten en naar de wc kunt. Maar ja als je zo snel mogelijk van a naar b wilt is 2 x 2 minuten natuurlijk ook teveel. Kortom het is maar wat je zelf van de reis maakt.
ID 3 Pro met software 3.2, merk nu dat verkeersbordherkenning aan blijft ondanks dat ik alle schuiven in het menu uit heb gezet. Meer mensen last van? ECO mode staat uit evenals verkeersbordherkenning zelf.
Helemaal met je eens, het is ook een verandering van mindset. Vroeger stond je om 4 uur op om halfslaap dronken op de achterbank, van huis naar je vakantieadres 1000km+ verderop vervoerd te worden. Vind het leuk om auto te rijden, maar dat is mij ook gewoon te gortig. 600-700km rijden en dan een hotel is ook prima.Ro ofzo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:35:
[...]
Kortom het is maar wat je zelf van de reis maakt.
En toch moest ik een beetje glimlachen, als ik na 20km rijden weer vanaf de achterbank hoorde.. "Papa, wanneer gaan we weer laden, dat vind ik zo leuk.. ". Altijd beter dan.. "Papa ik moet heeel nodig plassuh".
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Dat zou het kunnen verklaren... ik blijf het proberen :-)sl1000 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:20:
VW had enorme backend problemen afgelopen 2 weken. Deze zijn (volgens VW) afgelopen vrijdag opgelost.
ik zou 't daarom nog even aankijken of deze meldingen niet voortkomen uit de problemen die er in de backend speelden.
Dan zul je bij ACC een schuifje naar links moeten doen. Dan is dat over.dstaals schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:04:
ID 3 Pro met software 3.2, merk nu dat verkeersbordherkenning aan blijft ondanks dat ik alle schuiven in het menu uit heb gezet. Meer mensen last van? ECO mode staat uit evenals verkeersbordherkenning zelf.
EV:VW ID3 PV:15 x 295Wp
Je moet ook “voorspelling snelheid" uitzetten in het assist menu. En het schuifje in het ACC menu naar links wat Gerardus aangeeft. Ik heb vorige week de 3.2 update via de garage geïnstalleerd gekregen voor mijn ID.3 first en moest diverse instellingen opnieuw instellen.dstaals schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:04:
Vanochtend stipt half acht stond ik bij de dealer. Blijkt dat de softwareupdate (naar 3.2) hier vanalles mee te maken heeft. Ik ben geen deskundige, maar wat ik er van begrepen heb, zijn de toleranties ten aanzien van de batterijcellen scherper gezet bij de update. Dit maakt dat er sneller een foutmelding wordt gegeven. Dat levert geen acuut probleem op, maar moet tzt wel bekeken worden door de dealer. Had weer te maken met garantieclaims die VW neer kan leggen bij de batterijproducent. Ben dus gewoon op vakantie gegaan (800 km). Heeft inderdaad geen problemen veroorzaakt. Kon gewoon snelladen en het verbruik was prima.The Klumpenator schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:24:
[...]
Ik heb even op de factuur gekeken en ik zag dat de 12 volt accu is vervangen en de hoogvoltaccu (ik neem aan dat die de motor aandrijft) gecontroleerd is. Dus jouw theorie zou kunnen kloppen.
Het is een beetje een gok om ermee toch op vakantie te gaan. Heb de standaard VW pechhulp met goedkoop vervangend vervoer. Maar ja, stilstaan langs de weg is toch niet echt ideaal… nog maar even over nadenken.
Kortom, het zou mij niet verbazen als meer ID bezitters hier last van krijgen. Maar gelukkig zorgt het niet voor problemen op de korte termijn. Dank voor het meedenken.
Had vanmiddag naar huis ineens geen Android Auto meer.. Kreeg bij het instappen de melding: "Niet beschikbaar". Meerdere keren de kabel geprobeerd maar kreeg niet eens de optie tot verbinden of draadloos verbinden. Alleen een zwart scherm met de 'niet beschikbaar' melding.
Uiteraard onlinemodus gecheckt en dat was gewoon ok. Witte bol met actieve 4g verbinding.
Iemand een idee hoe dit op te lossen (mocht dit weer gebeuren), ik ga binnenkort op vakantie en wil wel graag Android Auto kunnen gebruiken.
Overigens tot vanochtend altijd zonder problemen gebruikt.. ik gebruik eigenlijk niets anders namelijk.
Uiteraard onlinemodus gecheckt en dat was gewoon ok. Witte bol met actieve 4g verbinding.
Iemand een idee hoe dit op te lossen (mocht dit weer gebeuren), ik ga binnenkort op vakantie en wil wel graag Android Auto kunnen gebruiken.
Overigens tot vanochtend altijd zonder problemen gebruikt.. ik gebruik eigenlijk niets anders namelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door DonJunior op 17-07-2023 21:30 ]
*sowieso
Goed om te horen. Hier ook sinds vorige week die melding toen ik na het laden op m'n werk naar huis reed. Ook recent geüpdatet naar 3.2. Afspraak voor HV accu controle staat al gepland voor na de vakantie, maar voor de zekerheid toch ook maar even over bellen nog.The Klumpenator schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:06:
[...]
Vanochtend stipt half acht stond ik bij de dealer. Blijkt dat de softwareupdate (naar 3.2) hier vanalles mee te maken heeft. Ik ben geen deskundige, maar wat ik er van begrepen heb, zijn de toleranties ten aanzien van de batterijcellen scherper gezet bij de update. Dit maakt dat er sneller een foutmelding wordt gegeven. Dat levert geen acuut probleem op, maar moet tzt wel bekeken worden door de dealer. Had weer te maken met garantieclaims die VW neer kan leggen bij de batterijproducent. Ben dus gewoon op vakantie gegaan (800 km). Heeft inderdaad geen problemen veroorzaakt. Kon gewoon snelladen en het verbruik was prima.
Kortom, het zou mij niet verbazen als meer ID bezitters hier last van krijgen. Maar gelukkig zorgt het niet voor problemen op de korte termijn. Dank voor het meedenken.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Zoals ook in de omschrijving staat zijn deze toevoegingen helaas niet van toepassing op de ID modellen.andreasvdwal schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:58:
Net een update van de we connect app in de app store
Ben benieuwd
[Afbeelding]
Ik heb al wel een ID.4 gespot met SW 3.5.. Benieuwd of en wanneer deze OTA beschikbaar komt... Geen tijd gehad verschillen te checken helaas... 😔
HP Dragonfly G3 Oled i7-1265U 16Gb 2Tb 5G / Surface Pro SD X Elite Oled 32Gb 2Tb + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Nieuwe wagens worden nu inderdaad geleverd vanaf fabriek met versie 3.5. Heb er zelf sinds 6 weken één en die had al direct 3.5.wiz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:31:
Ik heb al wel een ID.4 gespot met SW 3.5.. Benieuwd of en wanneer deze OTA beschikbaar komt... Geen tijd gehad verschillen te checken helaas... 😔
De mijne kwam op 12 juni.. Maar met 3.2 🤔Induslogic schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:38:
[...]
Nieuwe wagens worden nu inderdaad geleverd vanaf fabriek met versie 3.5. Heb er zelf sinds 6 weken één en die had al direct 3.5.
Vreemd. De mijne was geleverd op 30 mei met versie 3.5. Model ID4 Pro Performance.
Ik lees net op Facebook dat 3.5 voorlopig niet OTA komt en dat je daar een afspraak voor moet maken bij je dealer... 🙈Induslogic schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:48:
[...]
Vreemd. De mijne was geleverd op 30 mei met versie 3.5. Model ID4 Pro Performance.
[ Voor 37% gewijzigd door wiz op 17-07-2023 23:19 ]
Via die VW-groep? Zou je een screenshot willen delen? Ik zou trouwens ook wel de release notes van 3.5 willen zien, mocht iemand die hebben. Ik vermoed geen significante verbeteringen tov 3.2, dus dan laat ik nóg een afspraak bij de dealer wel voorlopig zitten.wiz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:56:
[...]
Ik lees net op Facebook dat 3.5 voorlopig niet OTA komt en dat je daar een afspraak voor moet maken bij je dealer... 🙈
Battery Life heeft een overzicht gemaakt van de verschillen (voor de ID3). Het grootste verschil zou het bidirectionele laden zijn (met een volkswagen laadpunt)Megalo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:37:
[...]
Via die VW-groep? Zou je een screenshot willen delen? Ik zou trouwens ook wel de release notes van 3.5 willen zien, mocht iemand die hebben. Ik vermoed geen significante verbeteringen tov 3.2, dus dan laat ik nóg een afspraak bij de dealer wel voorlopig zitten.
YouTube: VW Id.3 Facelift - Old vs New (Id Software 3.5)
Blijkbaar toch door de backend problemen, sinds vanochtend kan ik alles vanuit de app weer regelen.sl1000 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:20:
VW had enorme backend problemen afgelopen 2 weken. Deze zijn (volgens VW) afgelopen vrijdag opgelost.
Nee joh? Ik dacht dat VW had gezegd dat alle auto's voor 3.2 terug moesten en dat daarna alles OTA zou worden. Maar ook dat redden ze dan weer niet? Wat een giller zeg. Niet normaal.wiz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:56:
[...]
Ik lees net op Facebook dat 3.5 voorlopig niet OTA komt en dat je daar een afspraak voor moet maken bij je dealer... 🙈
Ondertussen tuf ik rustig verder op 2.4. Ik vind het wel best als ik het zo lees.
*sowieso
Wat ook lekker was .. Zijn auto is met 6 weken precies 2 weken eerder geleverd dan die van mij .. de zijne kwam al met 3.5, de mijne met 3.0 (en ging meteen OTA naar 3.2)DonJunior schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:28:
[...]
Nee joh? Ik dacht dat VW had gezegd dat alle auto's voor 3.2 terug moesten en dat daarna alles OTA zou worden. Maar ook dat redden ze dan weer niet? Wat een giller zeg. Niet normaal.
Ondertussen tuf ik rustig verder op 2.4. Ik vind het wel best als ik het zo lees.
Zijn er meer mensen die ervaren dat het geluid via CarPlay een stuk minder is dan als je je telefoon via Bluetooth verbindt? Is dit een instelling ergens of is dit iets wat Apple heeft bedacht?
Nee dit is puur de technische achtergrond van Android Auto en/of Apple Carplay. En is ergens ook wel logisch. In plaats van alleen een dedicated audio signaal stuur je nu allerlei informatie over het lijntje (hetzij draadloos/met draad) waardoor het audio signaal iets aan data moet inleveren om toch een goede ervaring te krijgen. Doe je helaas niets aan.BJW schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:48:
Zijn er meer mensen die ervaren dat het geluid via CarPlay een stuk minder is dan als je je telefoon via Bluetooth verbindt? Is dit een instelling ergens of is dit iets wat Apple heeft bedacht?
*sowieso
Mhua ik weet niet of het logisch is. Carplay is wifi-direct, dus de bandbreedte zou voldoende moeten zijn.DonJunior schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:51:
[...]
Nee dit is puur de technische achtergrond van Android Auto en/of Apple Carplay. En is ergens ook wel logisch. In plaats van alleen een dedicated audio signaal stuur je nu allerlei informatie over het lijntje (hetzij draadloos/met draad) waardoor het audio signaal iets aan data moet inleveren om toch een goede ervaring te krijgen. Doe je helaas niets aan.
Ik heb trouwens geen issues met geluidskwaliteit van Carplay. Ik vind eerder de speakers/versterker van de ID3 wat minder dan die van mijn vorige Golf (ook standaard geluid).
Zit Carplay standaard op de ID5 pro of pro business? Of is dat een extra optie-pakket?
[ Voor 17% gewijzigd door Ferra op 18-07-2023 17:34 ]
In België zit dit standaard op alle ID4 modellen, dus ik vermoed ook bij de ID5. Check even de uitrusting op ‘App-Connect’ in de configuratorFerra schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:11:
Zit Carplay standaard op de ID5 pro of pro business? Of is dat een extra optie-pakket?
Zojuist mijn 3 1st weggebracht voor de 3.2 update annex terugroepactie hoogvoltageaccu.
De garage denkt dat ik hem vanmiddag weer kan ophalen.
Ben benieuwd…
Ben benieuwd…
Zit standaard op mijn ID.4 Pro. Samen met Android Auto.Ferra schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:11:
Zijn er meer mensen bij wie hun id3 sinds vanmorgen offline is?
Ik heb al wel het trucje gevonden met het verwijderen van F19, maar voordat ik dat doe wilde ik even checken of er misschien een algemeen probleem is.
Ik heb al wel het trucje gevonden met het verwijderen van F19, maar voordat ik dat doe wilde ik even checken of er misschien een algemeen probleem is.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
De apps op mijn prive- en werktelefoon beweren allebei dat ze 8 uur geleden voor het laatst contact met de auto hebben gehad. Dat kan kloppen, toen heb ik er voor het laatst mee gereden. In het vakje met de resterende kilometers staat echter "laadtoestand vasthouden", maar de auto is gisteravond al van de lader gegaan gevolgd door een kort ritje van een paar kilometer.
Niet dus.KrlGl schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:11:
Zojuist mijn 3 1st weggebracht voor de 3.2 update annex terugroepactie hoogvoltageaccu.
Ben benieuwd…
Update hebben ze moeten herstarten. Wie weet morgen….

Wel de leen Up ingeruild voor een groter model omdat ik morgen de auto vol mensen heb wat niet echt past in een Up…
Ik heb gisteravond toch maar even de F19 truc uitgevoerd en kan zeggen dat dat wonderbaarlijk goed helpt. Mocht iemand anders het nog een keer hebben:
- Zekering F19 verwijderen (kijk even in het boekje welke het is. Het is in ieder geval een 5 amp zekering)
- Auto op slot en even een kwartiertje wachten. Ook zorgen dat de sleutel niet in de buurt is
- Zekering terugplaatsen
- Auto weer op slot en even 5 minuten wachten
- Instappen en auto starten en het werkt weer.
- Zekering F19 verwijderen (kijk even in het boekje welke het is. Het is in ieder geval een 5 amp zekering)
- Auto op slot en even een kwartiertje wachten. Ook zorgen dat de sleutel niet in de buurt is
- Zekering terugplaatsen
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Nergens zie ik staan dat je de auto van het slot haalt..MagicTempest schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:53:
Ik heb gisteravond toch maar even de F19 truc uitgevoerd en kan zeggen dat dat wonderbaarlijk goed helpt. Mocht iemand anders het nog een keer hebben:
- Zekering terugplaatsen
*sowieso
al mogelijk met 3.2, 3.5 is onderhuidse bugfixes en weer wat SW verbetering van de modules.Induslogic schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:11:
[...]
Het grootste verschil zou het bidirectionele laden zijn (met een volkswagen laadpunt)
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Goed puntDonJunior schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:59:
[...]
Nergens zie ik staan dat je de auto van het slot haalt..
Waarom dan niet gewoon OTA aanbieden zou je denken?Simply1337 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:00:
[...]
al mogelijk met 3.2, 3.5 is onderhuidse bugfixes en weer wat SW verbetering van de modules.
heeft vw dat gezegd? [heb nog geen afbeelding gezien]wiz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:31:
[...]
Waarom dan niet gewoon OTA aanbieden zou je denken?
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nieuwe versie toegevoegd van het upgrade model ID.3: https://www.autoweek.nl/a...-duur-door-nieuwe-versie/
Net PON aan de lijn gehad, die bevestigen dat hier een afspraak voor ingepland moet worden ... maar hebben pas in oktober tijd ....Simply1337 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:35:
[...]
heeft vw dat gezegd? [heb nog geen afbeelding gezien]
Update van de garage: 3.2 is gelukt alleen…KrlGl schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:18:
[...]
Niet dus.
Update hebben ze moeten herstarten. Wie weet morgen….
![]()
Wel de leen Up ingeruild voor een groter model omdat ik morgen de auto vol mensen heb wat niet echt past in een Up…
Er is een cel defect van de hoog-voltage accu en gezien de slechte leverbaarheid van deze onderdelen kunnen ze geen prognose geven van de reparatieduur…
Voorlopig dus maar weer wat dino-sap verbranden

[ Voor 4% gewijzigd door KrlGl op 20-07-2023 11:55 ]
Volgende week is het voor mij ook zover. Mijn ID.4 Pro (2.3 af fabriek) gaat naar A-Point voor de 3.2 update.
Er was zowaar nog een plekje vrij op dinsdag. Hopelijk gaat het soepel
Er was zowaar nog een plekje vrij op dinsdag. Hopelijk gaat het soepel
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
@Mitchell2.24v Ik hoop het je hopen. Ik ga het pas doen na mijn vakantie (of wellicht pas net voor het inleveren van de auto .. daar ben ik nog niet over uit) De auto doet het ansich prima nu.
*sowieso
Haha, dank je. Ik heb 'm anderhalve week niet nodig, dus ik waag de gok.DonJunior schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:42:
@Mitchell2.24v Ik hoop het je hopen. Ik ga het pas doen na mijn vakantie (of wellicht pas net voor het inleveren van de auto .. daar ben ik nog niet over uit) De auto doet het ansich prima nu.
Je hebt wel gelijk, het is een lastige overweging. Uiteindelijk hoop ik dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. En met een beetje geluk knallen ze er meteen 3.5 op. Dat zal ik wel vragen wanneer ik daar ben.
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Ik heb een Cupra Born en ik moet voor de update van 3.2 naar 3.2.1 ook naar de garagewiz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:31:
[...]
Waarom dan niet gewoon OTA aanbieden zou je denken?
Kun je er voorlopig niet mee doorrijden dan?KrlGl schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:55:
[...]
Update van de garage: 3.2 is gelukt alleen…
Er is een cel defect van de hoog-voltage accu en gezien de slechte leverbaarheid van deze onderdelen kunnen ze geen prognose geven van de reparatieduur…
Voorlopig dus maar weer wat dino-sap verbranden
Mijn auto is nu aan de beurt voor de 3.2 update. Ik ben benieuwd of ze meteen doorpakken. Maar voor vw lijken recalls een way of life te zijn geworden.wiz schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:30:
[...]
Net PON aan de lijn gehad, die bevestigen dat hier een afspraak voor ingepland moet worden ... maar hebben pas in oktober tijd ....

Nee, mag niet van de garage. Ik moest hem achterlaten en hij gaat op transport naar de werkplaats van de hoofdvestiging. Bij mijn garage mogen ze dit niet fixen.SiNaga schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:24:
[...]
Kun je er voorlopig niet mee doorrijden dan?
Volgens de baliekluiver mag er niet meer mee gereden worden (raar, want ik heb zelf de werkplaats afspraak gemaakt voor de terugroepactie, anders reed ik er nu nog mee) en kan de reparatie wel eens een paar weken gaan duren ivm slechte leverbaarheid van onderdelen.
Dat worden dure kilometers, de komende tijd.
En ook nog: de leenauto is van Easyrent (want de familie Pon moet hier natuurlijk ook aan verdienen) en daar mogen geen huisdieren in…. Dus de komende weken kunnen we niet op stap of zo…

Ik vind hier wel wat van…
3.1+
Volgende week afspraak voor de nieuwe banden (terugroepactie), ben benieuwd wat er onder komt..
Volgende week afspraak voor de nieuwe banden (terugroepactie), ben benieuwd wat er onder komt..
[ Voor 9% gewijzigd door vanderv op 21-07-2023 00:15 . Reden: Aanvulling ]
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.