Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 287 ... 371 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:14
W116-1964 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:36:
Blijkbaar is er voor de ID3 binnenkort een trekhaak te verkrijgen 1500 kg geremd/ 750 ongeremd en met duitse keuring....
https://www.misterdotcom....KA-p88nqKtpXYaS-JuDLq_7lQ

[...]

Dat voor 1350.

Hoe zit het met het feit dat op het kentekenbewijs geen waarden staat vermeld?

Chris
vrij simpel, als het niet op je kentekenbewijs staat mag je niks trekken. als je dit laat installeren in duitsland gaat rdw niet ervoor zorgen dat hetop je kentekenbewijs komt dat je mag trekken.

enige manier om dit voor elkaar te krijgen is een duitse id3 kopen met al een "ahk" erop, en met de juiste papieren naar rdw voor auto invoering keuring zodat je ook een juiste kentekenbewijs krijgt waarop staat dat je mag trekken.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij is het enige wat ze zeggen dat ze er een trekhaak op kunnen zetten die 1500kg aan kan volgens hun eigen testen… Maar volgens mij is hetgeen op het kentekenbewijs in elk geval in Nederland nog steeds bepalend voor wat je er dan ook daadwerkelijk mee mag trekken, en dat is dan dus nog steeds 0kg bij een ID.3. En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit in Duitsland of andere Europese landen anders gaat zijn, dus feitelijk koop je dan een trekhaak maar zodra je er iets achter hangt loop je kans op een boete en ben je waarschijnlijk ook niet meer verzekerd.

Technisch geloof ik best dat het verder goed werkt, al is 1500kg wel ook meteen fors meer dan wat Volkswagen bij de ID.4 toestaat (1000kg). Maar 1000kg zal een ID.3 ook vast wel kunnen trekken, alleen wat technisch kan is slechts een klein deel van het verhaal…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:34

DJR

Hier een ID5 GTX uitgeleverd met 3.2
Vandaag twee updates kort achter elkaar. Een update over We Connect en een bericht over een verbeterde backoffice. Kort daarop een aangekondigde OTA update zonder enige beschrijving maar eentje die 10 minuten heeft gedraaid. Daarna geen enkele boodschap en ook geen versie wijziging.

Volkswagen heeft het na al die jaren nog altijd niet onder de knie hoe je updates helder communiceert naar de berijders.

Wie heeft dezelfde updates gekregen en weet er meer over te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik222 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:48:
Volgens mij is het enige wat ze zeggen dat ze er een trekhaak op kunnen zetten die 1500kg aan kan volgens hun eigen testen… Maar volgens mij is hetgeen op het kentekenbewijs in elk geval in Nederland nog steeds bepalend voor wat je er dan ook daadwerkelijk mee mag trekken, en dat is dan dus nog steeds 0kg bij een ID.3. En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit in Duitsland of andere Europese landen anders gaat zijn, dus feitelijk koop je dan een trekhaak maar zodra je er iets achter hangt loop je kans op een boete en ben je waarschijnlijk ook niet meer verzekerd.

Technisch geloof ik best dat het verder goed werkt, al is 1500kg wel ook meteen fors meer dan wat Volkswagen bij de ID.4 toestaat (1000kg). Maar 1000kg zal een ID.3 ook vast wel kunnen trekken, alleen wat technisch kan is slechts een klein deel van het verhaal…
Een buzz staat op dezelfde basis weegt uit zichzelf al 2,5 ton en mag ook gewoon een ton trekken en dan nog een slordige 600kg in de achterbak. Goed, de buzz heeft wel 255 breed erop zitten voor het gewicht maar dat maakt niet het grote verschil hier...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-05 12:48
Gister voor het eerst sinds update naar 3.2 aan de snellader en positief verrast over de laadsnelheid. Start gelijk met 145 op 8% soc, en eindigde met 128 op 33%. Had geen tijd om hem helemaal vol te gooien, dus ben wel benieuwd of hij dit inderdaad nog langer vol houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:11

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ro ofzo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:50:
Gister voor het eerst sinds update naar 3.2 aan de snellader en positief verrast over de laadsnelheid. Start gelijk met 145 op 8% soc, en eindigde met 128 op 33%. Had geen tijd om hem helemaal vol te gooien, dus ben wel benieuwd of hij dit inderdaad nog langer vol houdt.
En welke ID.x is dit :)?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
Termy schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:18:
[...]

En welke ID.x is dit :)?
ID4 1st uit 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 12:46
DJR schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:42:
Hier een ID5 GTX uitgeleverd met 3.2
Vandaag twee updates kort achter elkaar. Een update over We Connect en een bericht over een verbeterde backoffice. Kort daarop een aangekondigde OTA update zonder enige beschrijving maar eentje die 10 minuten heeft gedraaid. Daarna geen enkele boodschap en ook geen versie wijziging.

Volkswagen heeft het na al die jaren nog altijd niet onder de knie hoe je updates helder communiceert naar de berijders.

Wie heeft dezelfde updates gekregen en weet er meer over te vertellen?
Zoals ik 10 posts voor je beschreef heb ik die eerste ook gehad over de backoffice. Die tweede heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 15:21
W116-1964 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:36:
Blijkbaar is er voor de ID3 binnenkort een trekhaak te verkrijgen 1500 kg geremd/ 750 ongeremd en met duitse keuring....
https://www.misterdotcom....KA-p88nqKtpXYaS-JuDLq_7lQ

[...]

Dat voor 1350.

Hoe zit het met het feit dat op het kentekenbewijs geen waarden staat vermeld?

Chris
je kunt het ding ook aan je elektrische fiets lassen.
Wil je dan ook een 1500KG aanhanger achter je aan trappen?

De keuring waarden gaan vooral over lange stukken met 12% (is de keuring waarde dacht ik) stijging en daling. De auto (en vooral de remmen) moet dat ook aan kunnen.

Ik ben het er mee eens dat het onderstel gelijk is aan de ID.4, en je daarom geen problemen mag verwachten als je die waarden aanhoudt, maar daar kijkt de verzekering of politie niet naar bij een ongeluk of controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdgraaf
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-04 14:04
Puitv schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:53:
[...]

de dealer had het over een waterpomp voor de koeling van de accu
Ik heb toevallig hetzelfde. Kon vanuit de showroom direct door de garage in.
Bij het uitlezen van de melding maakte de monteur de opmerking dat hij een week eerder iemand had met 94km op de teller. Dus dat ik niet de eerste was. Bestelling van onderdeel duurt 2 weken is mij aangeven. Niet op voorraad, dus backorder bij de fabriek.
Maar inderdaad de waterpomp van de koeling voor de accu's.

Denk dus dat wel dat de QA in de fabriek op dit punt beter kan. ;-)

Voor nu kan ik niet anders dan wachten. Wel een ID3 als vervangend vervoer meegekregen. Dus bij mij vanuit de dealer tot nu toe prima ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:27
_Paul_84 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:58:
[...]

Ik gisteren ook, krijg nu ook de pushmelding dat de auto volgeladen is.
Sinds de update krijg ik helemaal geen meldingen meer.
Eerder kreeg ik nog een melding als het laden gestart is, nu krijg ik deze ook niet meer.
Op mijn iPhone heb ik de app opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft nog niks opgelost.
Is er een andere instelling die ik moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:08
spencer_830 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Sinds de update krijg ik helemaal geen meldingen meer.
Eerder kreeg ik nog een melding als het laden gestart is, nu krijg ik deze ook niet meer.
Op mijn iPhone heb ik de app opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft nog niks opgelost.
Is er een andere instelling die ik moet doen ?
Is het wereldbolletje in je mulitmediasysteem wit? Heb je de auto in online-modus staan? IN beide gevallen kan de auto anders uiteraard geen notificatie uitsturen omdat deze dan geen bereik/netwerk heeft.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57
mcmiles schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:17:
VW schroeft productie ID.4 en ID.7 terug vanwege afnemende vraag: https://www.autoweek.nl/a...e-terug-vraag-valt-tegen/
We zitten een week na voorgaand bericht:
https://www.telegraaf.nl/...t-verkopen-ruim-80-omhoog

Als ik een nieuwe auto zou moeten kopen zou ik nog even wachten to de prijzen van de auto die ik zou willen, nog wat naar beneden gaan.

Wel balen voor de mensen die al bijna een jaar op een ID.3, 4 of 5 wachten of gewacht hebben. De volle mep betaald en nu heb je ruime keuze uit voorraad met een leuke korting. VW.nl heeft van ieder model 400-500 auto's uit voorraad leverbaar met een korting tot wel €8000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:36
kisik schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:22:
[...]

We zitten een week na voorgaand bericht:
https://www.telegraaf.nl/...t-verkopen-ruim-80-omhoog

Als ik een nieuwe auto zou moeten kopen zou ik nog even wachten to de prijzen van de auto die ik zou willen, nog wat naar beneden gaan.

Wel balen voor de mensen die al bijna een jaar op een ID.3, 4 of 5 wachten of gewacht hebben. De volle mep betaald en nu heb je ruime keuze uit voorraad met een leuke korting. VW.nl heeft van ieder model 400-500 auto's uit voorraad leverbaar met een korting tot wel €8000
Toch een teken dat de tekorten weer wat teruglopen. En wellicht een voorbode voor verlaging van de catalogus prijs. Die voorraden zullen ze ook wel niet voor de lol met zoveel korting aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Rubenus schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Toch een teken dat de tekorten weer wat teruglopen. En wellicht een voorbode voor verlaging van de catalogus prijs. Die voorraden zullen ze ook wel niet voor de lol met zoveel korting aanbieden.
Van de ID.3 wellicht nog wat pre-facelift auto's die ze kwijt willen, maar uiteindelijk zullen ze mee moeten met de concurrentie ook..... Volgens mij zijn iig chipstekorten praktisch non-existent...... Chips in overvloed met ook prijsdrukkende effecten. Er moeten heel wat chips in een EV..... Met laptops ook.... de laatste weken tot wel 35% permanente prijsdalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:30
Ben benieuwd waar de facelift van de ID.4 en Skoda Enyaq L&K, ID.7, etc. op uit gaan komen, en überhaupt wanneer de orderboeken open gaan.

Voor de ID.7 stond eerder op de website dat het eind juni zou zijn, maar inmiddels staat er niks meer.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 13:35
Vorige week ID.3 naar 3.2 geupdate.
- Daarna nog diverse kleine updates ontvangen
- Ik zie geen locatiegegevens in de app
- Navigatie nog oude versie
Zien meer mensen dit? Zou een factory reset iets toevoegen? Volgens mij is deze niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
pietermx schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:33:
Ben benieuwd waar de facelift van de ID.4 en Skoda Enyaq L&K, ID.7, etc. op uit gaan komen, en überhaupt wanneer de orderboeken open gaan.

Voor de ID.7 stond eerder op de website dat het eind juni zou zijn, maar inmiddels staat er niks meer.
Zou de 4 zo snel komen dan? De 5 heeft een andere kont, maar is verder hetzelfde. Als de 4 gefacelift zou worden, dan zou de 5, die effectief net een jaar geleverd is, gelijk 'achterhaald' zijn. Dat zou ik niet zo slim vinden denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:30
kisik schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:00:
[...]

Zou de 4 zo snel komen dan? De 5 heeft een andere kont, maar is verder hetzelfde. Als de 4 gefacelift zou worden, dan zou de 5, die effectief net een jaar geleverd is, gelijk 'achterhaald' zijn. Dat zou ik niet zo slim vinden denk ik....
Lijkt me dat die (vrijwel) tegelijk met de nieuwe Enyaq L&K komt. Wellicht naast elkaar, aangezien ze dat bij Skoda (blijkbaar) ook van plan zijn.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkMark1007
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09-2024
Goededag

De 97GY update in de werkplaats. Geld die ook voor een af fabriek 3.0 id5 gtx?

Dealer reageert niet op dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
MarkMark1007 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:07:
Goededag

De 97GY update in de werkplaats. Geld die ook voor een af fabriek 3.0 id5 gtx?

Dealer reageert niet op dit soort vragen.
Andere dealer nemen 8)7
Maar nee, deze upgrade is voor auto's die af fabriek met pre 3.0 kwamen.
Pas later gaan ze naar de 3.0 auto's kijken (volgens VW op Facebook)

en mensen die 3.0 via OTA gekregen hebben kunnen kiezen om het via de dealer te doen of op de upgrade van de 3.0 af-fabriek te wachten.

't is me alleen nog een raadsel of ze daar wel OTA aandurven. Betwijfel het een beetje, moet ik eerlijk zijn

[ Voor 22% gewijzigd door sl1000 op 03-07-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikGerbrand
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:35
Ro ofzo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:50:
Vorig weekend met id.4 pro dec 2021 3.2 ook piek van 174kw gehaald in Duitsland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrVAI6DPJCeSSwtuZNwn9OgTgVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vWHdX91xkoKUZ71oDrmMzkCE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:43

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ErikGerbrand schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:54:
[...]

Vorig weekend met id.4 pro dec 2021 3.2 ook piek van 174kw gehaald in Duitsland.

[Afbeelding]
Wat een interessante x-as

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

AkroBatik schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:00:
[...]

Wat een interessante x-as
meetpunten gebaseerd op tijd (2 a 3 min zo te zien) maar weergegeven in SoC.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44
[...]

Ik heb van het weekend eerst bij een Shell galaden. Het maximum volgens de laadpaal was 160kw, maar ik kwam niet hoger dan 75kw en zakte meteen naar 45 kw. Terwijl hij onder de 50% zat. De volgende dag bij een Fastned (300kw) had ik er ongeveer 20% inzitten, maar kwam ik niet hoger dan 90kw en dit zakte al vrij snel naar 75kw.
Ik zit nog op de oude 2.3 software. Maar dit waren wel hele lage waardes. Ik ben 100-120kw gewend bij start en rond de 50% pas zakken naar 80kw.
Ik heb ook ID.4 pro uit dec 2021.
Het kan toch niet stuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 18:38
Op de ID3 1st haal ik de volle 100KW snelheid alleen als de accu schoon leeg is. (Dus rond de 10% of lager). Als ik inplug terwijl de accu rond de 50% zit, dan gaat het zeker niet sneller dan 50KW.

Ik maak dus soms gewoon maar gebruik van een 50KW snellader bij Fastned wetende dat de auto toch niet sneller laadt. :') al is dat misschien 1x per maand ofzo dat ik überhaupt de snellader gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
krakendmodem schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:32:
Op de ID3 1st haal ik de volle 100KW snelheid alleen als de accu schoon leeg is. (Dus rond de 10% of lager). Als ik inplug terwijl de accu rond de 50% zit, dan gaat het zeker niet sneller dan 50KW.

Ik maak dus soms gewoon maar gebruik van een 50KW snellader bij Fastned wetende dat de auto toch niet sneller laadt. :') al is dat misschien 1x per maand ofzo dat ik überhaupt de snellader gebruik.
Met onze ID.3 1st op 3.0 haalde we 128kW rond de 10-15% en bleef goed hoog tot 80%.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 18:38
t2faag schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:46:
[...]

Met onze ID.3 1st op 3.0 haalde we 128kW rond de 10-15% en bleef goed hoog tot 80%.
Oei. Ik vergat te melden dat ik 2.3 nog heb.

Vanaf leeg naar 70% blijft de snelheid wel hoog. Daarin zakt ie al redelijk snel onder de 40KW. (Ergens logisch)

[ Voor 19% gewijzigd door krakendmodem op 03-07-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Burns schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:07:
[...]

Ik heb van het weekend eerst bij een Shell galaden. Het maximum volgens de laadpaal was 160kw, maar ik kwam niet hoger dan 75kw en zakte meteen naar 45 kw. Terwijl hij onder de 50% zat. De volgende dag bij een Fastned (300kw) had ik er ongeveer 20% inzitten, maar kwam ik niet hoger dan 90kw en dit zakte al vrij snel naar 75kw.
Ik zit nog op de oude 2.3 software. Maar dit waren wel hele lage waardes. Ik ben 100-120kw gewend bij start en rond de 50% pas zakken naar 80kw.
Ik heb ook ID.4 pro uit dec 2021.
Het kan toch niet stuk zijn?
accu was waarschijnlijk ook nog niet warm genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
Rev! schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:49:
Zo 3.2 staat er hier nu ook op.

Wel fijn dat je nu de locatie van de auto kunt zien.
Heb nu ook 3.2 vandaag erop gekregen. In auto gezet dat hij locatie mag delen. Maar in de app zegt hij steeds dat deze niet beschikbaar is?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Rusky schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:11:
[...]

Heb nu ook 3.2 vandaag erop gekregen. In auto gezet dat hij locatie mag delen. Maar in de app zegt hij steeds dat deze niet beschikbaar is?
WeConnect en WeConnect+ ook aangeschaft in de shop op de auto? Die zijn gratis maar moet je daar wel “kopen” .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 20:44
flippy schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:54:
[...]

accu was waarschijnlijk ook nog niet warm genoeg.
Bedankt voor je reactie. Maar in beide gevallen had ik er al tientallen km opzitten en het weer is natuurlijk ook warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
ik222 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:16:
[...]

WeConnect en WeConnect+ ook aangeschaft in de shop op de auto? Die zijn gratis maar moet je daar wel “kopen” .
We connect plus wel maar we connect niet dus … niet gezien. Nu wel gedaan. Info auto komt tevoorschijn maar locatie nog niet … ff wachten denk
Buiten de auto doet hij het wel

[ Voor 4% gewijzigd door Rusky op 03-07-2023 21:53 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Burns schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:44:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar in beide gevallen had ik er al tientallen km opzitten en het weer is natuurlijk ook warm.
ik hebt gemerkt dat (iig bij de buzz) dat onder de 30~32 graden de accu er weinig zin in heeft. met normaal rijden duurt het ook erg lang voor je de accu boven die grens krijgt voor zover ik carscanner in de gaten heb gehouden tijdens lange ritten. met 103 op de teller kom je vrijwel niet aan die temperatuur zonder voorverwarmen van de accu. zie dat ook in dat de bms aangeeft dat die maar 270A of zo accpeteert.

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 03-07-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Nieuwe software update voor iOS In het Kroatisch. Beetje vreemd dit… ik installeer hem nog niet 😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWquX9kUmCAB8OEB-xOYO1mHwjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgGvTSRuKHLQa7DDapivOMKz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwb7lrsIbtN_bO7xd8fuWcQ3FMg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/POiTbU0wdshs3PPZQoQFfyeV.png?f=fotoalbum_large

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31

Haan

dotnetter

Vandaag ook de ID.4 van m'n vrouw bij de garage geweest voor wat terugroepacties en software update. Hij kwam terug met versie 3.1 maar er stond nog een update klaar, nu is ie naar 3.2 (duurde slechts een paar minuutjes).
Maar er moest wel nog een vervolgafspraak gemaakt worden van 2 dagen voor iets met de HV accu, iemand een idee waar dat over gaat :?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Wat is nu de beste manier van navigeren naar frankrijk? Via de routeplanner van de auto zelf? Of van te voren laadatations uitkiezen en via carplay ( zo deed ik het voeig jaar)
Is een 1000km vanaf thuis

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Rusky schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:56:
Wat is nu de beste manier van navigeren naar frankrijk? Via de routeplanner van de auto zelf? Of van te voren laadatations uitkiezen en via carplay ( zo deed ik het voeig jaar)
https://abetterrouteplanner.com/

routeplanner in de auto heeft nog wel eens de neiging om ineens een compleet nieuw plan te bedenken. goed opletten of die nog wel goed gaat af ten toe dus.

[ Voor 18% gewijzigd door flippy op 03-07-2023 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Via de routeplanner van de auto zelf gaat prima, recentelijk nog gedaan over een vergelijkbare afstand (sw 3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Wat is nu de beste manier van navigeren naar frankrijk? Via de routeplanner van de auto zelf? Of van te voren laadatations uitkiezen en via carplay ( zo deed ik het vorig jaar)
Goeie vraag. Daar verschillen de meningen dus over. Voorgaande vakanties bleek de native navigatie een drama. Komende vrijdag richting zuiden van Frankrijk (900 km) ga ik het nog een keer een kans geven (ivm 3.2), maar ik heb wel vast huiswerk gedaan en zal abrp en Waze parallel aan zetten om te checken hoe het verloopt in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De navigatie van de auto zelf werkt op zich uitstekend, het is alleen wel vervelend dat hij telkens vlak voordat je bij een goed haalbare stop bent vaak alsnog gaat wijzigen naar een stop net iets eerder waar je dan met een net te volle accu aankomt. En dat doet hij dus ook terwijl je de oorspronkelijk geplande stop dan prima gaat halen binnen de ingestelde marges, ik begrijp het dus niet.

Bovenstaande ervaring was met 2.3 en 3.0, met 3.2 gaan we het hopelijk deze zomer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Jullie voelen je er dus wel comfortabel bij om met de ID op vakantie te gaan. Geen laadstress?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 11:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Reeds een uur aan het kloten mijn laadklep open te krijgen. Ging niet open na ontgrendelen en dubbel ontgrendelen. Heb een kwartier busrust geprobeerd, daarna 20 minuten gaan rijden (gedachte na een rit gaat ie met uitstappen ook open) en ik heb de 12V accu er nog af gepakt voor paar minuten. Ding blijft zitten waar ie zit.

Erg onhandig want morgen zou ie 180 km gaan rijden. Niet dus, want ik krijg er geen sap in :(
Ben kapot, ik ga naar bed. Dat wilde ik om 22:45 al.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-05 23:39
Tijdje geleden kon ik mijn laadklep ook niet open krijgen. Stond al met een schroevendraaier en een rol ducktape klaar.

Ik had ook nog eens het halve interieur rechts achter los getrokken met de hoop dat ik er misschien zo bij kon. Wel Een kabeltje met een oog er aan gevonden, maar die is om de laadkabel los te krijgen. (volgens de kenners zit er nog een kabel, maar die is voor de brandweer.)

Maar goed. Na heel veel keer alles op slot en weer open gedaan te hebben werkte de laadklep weer opeens.

Ik ben die dag nog naar de dealer gereden, en die kon zien dat er een foutmelding was. Ze hebben toen voor de zekerheid het motortje vervangen.

Tot nu gelukkig geen probleem meer.
(Schroevendraaier en ducktape liggen nog wel in de auto)

[ Voor 21% gewijzigd door N0EL op 04-07-2023 00:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Haan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:53:
..
Maar er moest wel nog een vervolgafspraak gemaakt worden van 2 dagen voor iets met de HV accu, iemand een idee waar dat over gaat :?
Dit is wel enkele keren benoemd de afgelopen maanden maar zal het even kort samenvatten. VW heeft een controle terugroepactie op de IDx series inzake de hoogvoltage accus. Bij sommige modellen blijken de batterijen iets te snel te degraderen, waardoor enkele cellen vervangen moeten worden. De terugroepactie staat dus gepland voor twee dagen maar dat is uit voorzorg voor als ze daadwerkelijk iets moeten gaan vervangen.
In eerste instantie moeten ze hem eerst gaan doormeten en controleren.
Kan dus ook zo zijn dat je de auto binnen een dag al weer terug hebt. (zoals bij mij het geval was)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
simonanton schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:08:
Jullie voelen je er dus wel comfortabel bij om met de ID op vakantie te gaan. Geen laadstress?
Niet om het laden. Technisch kan je prima reize in Europa. Het enige minpunt vind ik nog wel de enorme verschillen in laadprijs, afhankelijk van laadpas en 'merk' laadstation. Dan schommel ik de komende vakantie tussen €0,35 en €0,79 per kwh. Is dus niet een kwestie van €0,30 (20%?) meer of minder per liter brandstof, maar in het slechtste geval meer dan het dubbele betalen om energie in je auto te proppen.

Heb je een auto en laadpas van de zaak, dan zou ik me helemaal nergens druk om maken.

EDIT: tenzij je op een zwarte zaterdag gaat rijden waarschijnlijk, maar dat is bij benzinestations niet anders die dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door kisik op 04-07-2023 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pjJ7IzuoBlyU5r54P19krZUxQk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25okf85X7nzBjRWORXYaZ1fu.jpg?f=fotoalbum_medium

Ja hoor.. geen enkel probleem.. Duitsland, zwitserland prima te doen.. Italie was iets meer vooruitkijken qua laadmogelijkheden maar al met al zonder problemen heen en terug Italie gedaan.
Dit jaar gaan we zuidfrankrijk proberen maar ook daar verwacht ik niet al teveel problemen.
Er is overigens een heel topic over reizen met en EV. Wellicht interessant om te lezen
DonJunior in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tisokes
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:39
kisik schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:11:
[...]

Goeie vraag. Daar verschillen de meningen dus over. Voorgaande vakanties bleek de native navigatie een drama. Komende vrijdag richting zuiden van Frankrijk (900 km) ga ik het nog een keer een kans geven (ivm 3.2), maar ik heb wel vast huiswerk gedaan en zal abrp en Waze parallel aan zetten om te checken hoe het verloopt in de praktijk.
Ik ben zaterdag naar Frankrijk gereden (880km) en heb toch ook nog gepland met ABRP en ingegeven in Waze. Voorkeurstations ingegeven (Ionity, Fastned en Total) in ABRP, dit mist nog in de native navigatie voordat ik dat zou durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Tisokes schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:48:
[...]

Ik ben zaterdag naar Frankrijk gereden (880km) en heb toch ook nog gepland met ABRP en ingegeven in Waze. Voorkeurstations ingegeven (Ionity, Fastned en Total) in ABRP, dit mist nog in de native navigatie voordat ik dat zou durven.
Ik heb Waze voor actuele verkeers- en flitserinfo. De native navigatieapp in de auto heeft helemaal geen flitserinfo en de verkeersinfo is niet altijd even betrouwbaar. Voorkeursstations gebruik ik idd ook in ABRP (heen ivm WeCharge: Ionity, Fastned, terug iig Fastned en Tesla ivm niet verlengen WeCharge)

In de native app kan je toch ook iets met voorkeursstations dacht ik? Dat ga ik op de tweede stint vrijdag wel uitvogelen als de vrouw het stuur overneemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoT85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-02 12:34
[...]

[Afbeelding]
Heb ik dus inmiddels ook al 2x gehad. 1x in Frankrijk een maandje geleden en vorige week weer een keer in Luxemburg.
Ja hoor, onlangs 1300 km naar zuid Frankrijk gereden. Vooraf ABRP de route laten uitrekenen via Ionity laadpalen (i.v.m. Elli laadpas en abbo). Op de heenweg veel file gehad dus kwam iedere keer ruimer uit en hoefde dus niet lang te laden.
Op de terugweg met 135 a 140 door kunnen rijden en toen kwam ik uit op de voorspelde percentages van ABRP waardoor ik doorgaans netjes van 10 naar 80 procent laadde. Toen dus ook 1x die 170 kW aangetikt, rest van de tijd netjes de 135 kW. Warme accu en goede condities helpen daar dus ook echt in. Dat merkte ik ook op de heenweg aangezien die condities minder ideaal zijn met een vollere accu en als alles niet echt lekker is opgewarmd omdat je in de file hebt gestaan.

De auto gisteren bij de dealer neergezet voor terugroepacties 55N1 (achterklep scharnier), 93P7 (HV accu check) en 97GY (Software update). Wel bijzonder dat onlangs bij de onderhoudsbeurt 55N1 volgens mij al gedaan is. Werd gisteren eind van de dag gebeld dat de software update in eerste instantie niet gelukt was en dat het dus een dag langer ging duren.

Edit: krijg nu de melding dat de auto gereed is. Dus de update lijkt vannacht gewoon gedraaid te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nielswerf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Rit van ruim 1000 km zit er op naar ons Franse vakantieadres, met 2 kleine kinderen. We zijn maar 130 km/h gaan rijden, aangezien we de accu niet leeg kregen tussen de stops door (half uur elke 2 à 3 uur). Geen moment op een app gekeken, overal laad plekken beschikbaar in Frankrijk. Luxemburg was een drama, daar zou ik het overslaan.

Kosten en zwarte zaterdag natuurlijk daargelaten..

ID.4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
Met het risico in herhaling te vallen na een hoop andere Tweakers.

Prima te doen hoor. Ik roep al een jaar dat ik zelden zo relaxed op vakantie ben gegaan als afgelopen jaar.
Richting Italië. Duitsland is (in ieder geval richting het zuiden) volledig volgezet met laadpalen bij stations. Oostenrijk wordt al wat minder. Vanaf de grens met ItaIië droogt het op maar dit breidt wel uit.

Qua tijd nauwelijks verschil overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het zal nu allemaal wel prima gaan ja met laden, midden in de zomervakantie zal het overal een stuk drukker zijn. Ik ga volgende maand in ieder geval gewoon met een benzineauto op pad. Met name ook omdat op onze eerste locatie in Frankrijk in een straal van drie kilometer maar 1 laadpaal te vinden was, dus dat is gewoon irritant. Op het moment dat iedere camping een aantal laadpalen heeft staan zal het ook een stuk makkelijker gaan.

Na de software-update van gisteren had ik vandaag trouwens de melding 'hoofdschakelaar staat uit' oid toen ik de cruise control in wilde schakelen. Tijdens het rijden op goed geluk wat geprobeerd en het bleek op te lossen door de knop waarmee je de cruise control normaal gesproken aan/uit zet een aantal seconden ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Haan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:14:
[.]

Na de software-update van gisteren had ik vandaag trouwens de melding 'hoofdschakelaar staat uit' oid toen ik de cruise control in wilde schakelen. Tijdens het rijden op goed geluk wat geprobeerd en het bleek op te lossen door de knop waarmee je de cruise control normaal gesproken aan/uit zet een aantal seconden ingedrukt te houden.
Dit is gewoon normaal gedrag, ook voor de software update.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05 22:05
DonJunior schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:18:
[...]

Komt bij mij vooral voor bij het aanschakelen van de airco. Dan efkens aan de kant staan, multimedia resetten door aan/uit knop ingedrukt te houden en daarna werkt het dan wel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:37
Ultraman schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 00:03:
Reeds een uur aan het kloten mijn laadklep open te krijgen. Ging niet open na ontgrendelen en dubbel ontgrendelen. Heb een kwartier busrust geprobeerd, daarna 20 minuten gaan rijden (gedachte na een rit gaat ie met uitstappen ook open) en ik heb de 12V accu er nog af gepakt voor paar minuten. Ding blijft zitten waar ie zit.

Erg onhandig want morgen zou ie 180 km gaan rijden. Niet dus, want ik krijg er geen sap in :(
Ben kapot, ik ga naar bed. Dat wilde ik om 22:45 al.
Pas geleden had ik ook dit probleem. Laden was toen niet persé nodig dus even gelaten voor wat het was en sindsdien geen last meer van gehad.

Was het eigenlijk alweer vergeten tot ik deze post zag. Hoe is het bij jou afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

DonJunior schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:18:
[...]

In 20 maanden nooit eerder gehad, ook niet bij eerdere updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Haan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:28:
[...]

In 20 maanden nooit eerder gehad, ook niet bij eerdere updates.
Je hebt het over de 'hoofdschakelaar' van de ACC toch? (tenminste dat was mijn aanname)
Als ACC uit staat en je klikt op inschakelen dan krijg je toch standaard de melding dat ACC niet aan staat ("Acc gedeactiveerd") dat je deze eerst aan moet zetten.
Of heb jij het over een andere melding?

Ik dacht dat jij het over deze melding had:
(ff screenshot van een andere VW maar de melding is in essentie hetzelfde)
https://uploads.tapatalk-...2e4a9828e90e44bb6244a.jpg

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Het zal nu allemaal wel prima gaan ja met laden, midden in de zomervakantie zal het overal een stuk drukker zijn. Ik ga volgende maand in ieder geval gewoon met een benzineauto op pad. Met name ook omdat op onze eerste locatie in Frankrijk in een straal van drie kilometer maar 1 laadpaal te vinden was, dus dat is gewoon irritant. Op het moment dat iedere camping een aantal laadpalen heeft staan zal het ook een stuk makkelijker gaan.

Ik kwam laatst thuis en toen was de oven koud, dus heb ik hem maar aan gezet.

De acc heeft een aan en uitschakelaar, die hoef je niet ingedrukt te houden, maar gewoon 1 keer op te drukken en die setting onthoudt ie. Wellicht is de setting gereset of heeft de monteur dat gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 04-07-2023 12:49 ]

.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• simonanton
Volgens mij zijn de meeste ID bezitters hier wel tevreden over hun auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@DonJunior @AkroBatik Dit was dus anders. Iedere knop links op het stuur gaf de melding dat de 'hoofdschakelaar' uit stond (ik weet niet meer wat ie precies zei, maar zoiets was het). Ook bij gewoon drukken op de knop waarmee je normaal gesproken de ACC aan of uit zet. Die knop moest je dus een aantal seconden ingedrukt houden. Op die manier kun je blijkbaar de cruise control helemaal uitschakelen en dus ook niet zomaar aanzetten, ik heb ook geen idee waarom je dat überhaupt zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Louislouislouis schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:42:
[...]

Pas geleden had ik ook dit probleem. Laden was toen niet persé nodig dus even gelaten voor wat het was en sindsdien geen last meer van gehad.

Was het eigenlijk alweer vergeten tot ik deze post zag. Hoe is het bij jou afgelopen?
Uh nou nog helemaal niks. Gisteren niet open gekregen. Vanochtend heb ik nog even op de sleutel gedrukt om te zien of hij alsnog na een nacht rust wel wilde: neen.

Ik ben met alternatief vervoer naar de klant gegaan.

Morgenochtend kan ik langskomen bij de lokale VW garage. Dan gaat men kijken of ze hem open krijgen, zo niet dan breken ze hem voor mij open en bestellen ze vervangende onderdelen. En dan tape ik hem wel dicht.
Als ik rustig aan doe kom ik dan nog net op het werk. Gelukkig heb ik een afspraak van 10:00 naar 11:00 kunnen verzetten en heb ik daar wat ademruimte.

Stel het wordt breken en later reparatie dan gaan we proberen het plaatsen daarvan
te combineren met de meerdere (terugroep)acties die voor mijn wagen open staan (o.a. HV accu nakijken en de 3.2 software-update). Plus andere dingen die ik nog heb. Dat wordt vast een datum een eind in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

simonanton schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:55:
Volgens mij zijn de meeste ID bezitters hier wel tevreden over hun auto.
Als ie rijdt en goed is is de ID.3 een fijne wagen. Over het algemeen heb ik er schik mee.

Inmiddels begint VW mijn geduld wel te testen. Ik ben er niet over te spreken dat ik al 2.5 jaar rijd in een auto die incompleet is. En vanuit VW hoor je niets; overal kan ik zelf achteraan. Daar ben ik echt klaar mee. Ik hoop oprecht dat na deze beurt alles op zijn plek gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05 22:05
Haan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:00:
@DonJunior @AkroBatik Dit was dus anders. Iedere knop links op het stuur gaf de melding dat de 'hoofdschakelaar' uit stond (ik weet niet meer wat ie precies zei, maar zoiets was het). Ook bij gewoon drukken op de knop waarmee je normaal gesproken de ACC aan of uit zet. Die knop moest je dus een aantal seconden ingedrukt houden. Op die manier kun je blijkbaar de cruise control helemaal uitschakelen en dus ook niet zomaar aanzetten, ik heb ook geen idee waarom je dat überhaupt zou willen.
Was het iets in de aard van 'deze functie is enkel beschikbaar bij ingeschakeld contact'? Dat heb ik soms bij het aanzetten van de airco tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Silhouet schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:00:
[...]

Was het iets in de aard van 'deze functie is enkel beschikbaar bij ingeschakeld contact'? Dat heb ik soms bij het aanzetten van de airco tijdens het rijden.
Nee dat was het niet. Maar iedereen kan het waarschijnlijk zelf even checken door die knop ingedrukt te houden ;) Ik zal dat straks ook nog eens testen als ik weer in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
nielswerf schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:20:
[...]

Rit van ruim 1000 km zit er op naar ons Franse vakantieadres, met 2 kleine kinderen. We zijn maar 130 km/h gaan rijden, aangezien we de accu niet leeg kregen tussen de stops door (half uur elke 2 à 3 uur). Geen moment op een app gekeken, overal laad plekken beschikbaar in Frankrijk. Luxemburg was een drama, daar zou ik het overslaan.

ID.4 Pro
Welke navigatie heb je gebruikt? Vorig jaar ABRP gebruikt, maar het zou ook wel fijn zijn om de standaard navigatie te kunnen gebruiken hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:49

delorean7

Let's take the Aston toni

Hier ook een ID4.1st naar de dealer voor HVAC, beurt en sw update 3.2 (althans hopelijk) en airco kapot (wordt niet meer koud).

Er ook klaar mee dat je alles zelf moet aandragen... zitten in het derde jaar met deze auto en het gaat me allemaal wat te langzaam qua verbeteringen.

Overigens was het scherm van de Cupra die ik ter vervanging had nog slechter en had meer bugs dan mijn ID4, dus het kan ook nog slechter.

Onder de streep, een top auto, maar lost de belofte verder (nog steeds) niet in.

Kunnen we ergens nog geld terug vragen voor die niet werkende/slecht aangestuurde warmtepomp in deze 1st edition auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
Nog mensen opgemerkt dat (in België althans) de configurator voor de ID modellen al een dikke week niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Haan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Nee dat was het niet. Maar iedereen kan het waarschijnlijk zelf even checken door die knop ingedrukt te houden ;) Ik zal dat straks ook nog eens testen als ik weer in de auto zit.
Maak eens een foto van die melding dan? Ik vind het maar wat vaag. Je kan namelijk ACC volledig uitschakelen door die knop rechtsbovenin in te drukken. Dan werkt inderdaad dat hele cluster links op het stuurwiel niet meer tot je deze weer inschakelt.
Afbeelding ter illustratie (geleend van internet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOGr0gXhxtJvNMu1tViXfp0m3Pg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rLZdkwdKlyRsCnlguOQD759m.jpg?f=user_large

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro ofzo
Spreek je uit ervaring of niet? Want ik ben inmiddels al 3 keer midden in het hoogseizoen met de id4 op bestemmingen >1000km geweest en heb nog nooit voor een laadpaal hoeven wachten. En ja er komen steeds meer elektrische auto's bij maar het tempo waarmee snelladers in het buitenland uit de grond worden gestampt ligt net zo hoog. Maar goed ieder zijn keus, hoe meer mensen hun EV in de vakantie laten staan hoe kleiner de kans dat ik alsnog ergens moet wachten.
Daarnaast wat betreft laadpalen op de camping, als ik hem tijdens mijn verblijf op de camping meer dan 1 keer vol moet gooien dan is het veel, en dat doe ik meestal tijdens het boodschappen doen. Als het gaat om laadpalen op een doorreiscamping moet je beter zoeken want die zijn er genoeg, waar ik de 1e nacht verblijf heeft er inmiddels 4 staan, en die op de terugrit 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Zouden alle modellen nog de 3.5 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
simonanton schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 06:25:
Mag je hopen, maar VW blijft over dit alles erg stil. Heb nog nergens een roadmap ofzo kunnen vinden...

[/rant modusaan] Ben zelf ondertussen naar andere auto's aan het kijken. Ben wel beetje afgeknapt hoe VW het hele software gedoe aanpakt. De auto rijdt erg heel erg fijn en prima, maar... het zijn die zee aan kleine dingen die mij aflaten haken bij VW. Met name met het multimedia systeem, maar ook niet lekker werkende navigatie, lane assist die je soms wil vermoorden, etc. Ook het verplicht op Okay moeten drukken elke als je instapt. Waarom mag dat niet uit? Heb nu een leen gold. met op het oog de zelfde software, maar daar hoef je geen okat te drukken RAAR!!! [/rant modus uit]

Daarnaast mis ik toch wel op onze ID.3 een trekhaak en vind een ID.4 te groot.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
simonanton schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 06:25:
Dat vast nog wel, want af fabriek wordt die wel geleverd. Daarna gaat het wel stoppen ben ik bang. Wat er daarna gebeurt, is niet bekend.

In de specificaties van de facelift ID.4 en 5 (en de nieuwe 7) komt 4.0 software en daarvan is volgens mij bekend gemaakt dat dat niet compatible is met de eerdere hardware.

Maar goed VW heeft geleerd en je hoort he-le-maal niks meer over toekomstige releases verder. Van over-promise, under-deliver naar volledige radiostilte.

Ik rij mijn ID.4 nog een jaartje of twee en daarna komt er hoogstwaarschijnlijk geen VAG auto meer (als ze dan überhaupt nog bestaan :+ ). (of er moet een woest aantrekkelijke inruilregeling komen voor mensen die zoals ik alle ellende van deze transitie van VW hebben moeten doorstaan)

[ Voor 21% gewijzigd door kisik op 05-07-2023 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 12:46
t2faag schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:06:
[...]

Mag je hopen, maar VW blijft over dit alles erg stil. Heb nog nergens een roadmap ofzo kunnen vinden...

[/rant modusaan] Ben zelf ondertussen naar andere auto's aan het kijken. Ben wel beetje afgeknapt hoe VW het hele software gedoe aanpakt. De auto rijdt erg heel erg fijn en prima, maar... het zijn die zee aan kleine dingen die mij aflaten haken bij VW. Met name met het multimedia systeem, maar ook niet lekker werkende navigatie, lane assist die je soms wil vermoorden, etc. Ook het verplicht op Okay moeten drukken elke als je instapt. Waarom mag dat niet uit? Heb nu een leen gold. met op het oog de zelfde software, maar daar hoef je geen okat te drukken RAAR!!! [/rant modus uit]

Ik zou zeggen: lees de andere 'ervaringen met' topics eens door. Tenzij je een Tesla koopt (waar ook vreemde dingen in zitten hoor) zul je die software problemen overal ervaren. Kijk eens op de homepage, het artikel over Android Auto in de Volvo en Polestar. Ik link er even naar: hier. Selecteer op +2 en kijk naar de reactie van Lancer.

Wil niet zeggen dat het daarom bij de ID zo goed is, maar er is geen andere fabrikant aan te wijzen die het wel op orde heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:48
nielswerf schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:20:
[...]

ID.4 Pro
Wij zijn ook net met onze ID.4 pro met 2 kleine kinderen naar Zuid-West Frankrijk geweest (Biarritz, 1250 km). Langs de péage en de meeste N-wegen geen enkel probleem omdat vrijwel iedere tankstation snelladers heeft. Plannen via ABRP is eigenlijk niet nodig, omdat de laadpunten langs de weg ook met borden worden aangekondigd. Met kleine kinderen kun je je namelijk niet altijd houden aan de ABRP planning. Nadeel van die app is trouwens dat je kennelijk niet van de route kunt afwijken, hij bleef me maar terugsturen naar de vorige afslag en met verkeersdrukte houdt de app zonder abonnement geen rekening.

VW navigatie en Google Maps kwamen vaak overeen en die gebruikte ik dus voor de snelste route. Nadeel van de VW navigatie is wel dat deze, bij SW versie 2.4 althans, ook langzame laadpunten of verder van de route inplanned terwijl ik natuurlijk alleen snelladers direct naast de route wil.

De auto en de reis bevielen prima. Waar het kon overal 135 op de teller gereden en door die snelheid ging laden altijd met maximale snelheid. Geen laadstress gehad, verplicht om de 2 à 2,5 uur 30 of 45 minuten onthaasten is wel lekker. In kleinere Franse en Spaanse steden is het wel zoeken naar normale laadpunten, maar die vind je meestal wel in parkeergarages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

DonJunior schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:06:
[...]

Maak eens een foto van die melding dan? Ik vind het maar wat vaag. Je kan namelijk ACC volledig uitschakelen door die knop rechtsbovenin in te drukken. Dan werkt inderdaad dat hele cluster links op het stuurwiel niet meer tot je deze weer inschakelt.
Afbeelding ter illustratie (geleend van internet)
[Afbeelding]
Die melding is inmiddels dus weg en ik krijg het ook niet meer gereproduceerd door nogmaals die knop ingedrukt te houden. Dus het is inderdaad een beetje vaag ;) Maargoed, het werkt nu gewoon weer zoals vanouds, dat is het belangrijkst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 08:03

wiz

Connecting the world

kisik schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Dat vast nog wel, want af fabriek wordt die wel geleverd. Daarna gaat het wel stoppen ben ik bang. Wat er daarna gebeurt, is niet bekend.

In de specificaties van de facelift ID.4 en 5 (en de nieuwe 7) komt 4.0 software en daarvan is volgens mij bekend gemaakt dat dat niet compatible is met de eerdere hardware.

Maar goed VW heeft geleerd en je hoort he-le-maal niks meer over toekomstige releases verder. Van over-promise, under-deliver naar volledige radiostilte.

Ik rij mijn ID.4 nog een jaartje of twee en daarna komt er hoogstwaarschijnlijk geen VAG auto meer (als ze dan überhaupt nog bestaan :+ ). (of er moet een woest aantrekkelijke inruilregeling komen voor mensen die zoals ik alle ellende van deze transitie van VW hebben moeten doorstaan)
Ik denk dat zolang de ID.4 een productiewagen is er nog wel software updates komen. Of deze binnen de v3 branch blijven dan wel dat er evt een v4 branch komt die specifiek voor de ID.3 en/of ID.4 modellen is is hierbij feitelijk niet echt relevant ... :-)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 21:23

Tarin

Just plain weird.

t2faag schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:06:
[...]

Ik heb gisteren voor de leut een C300DE zitten configureren maar ik vind €85.000 een beetje te veel van het goede, ik wil ook niet weten wat de lease-kosten daarvan per maand worden. En die software luistert ook niet altijd netjes. Mijn collega moppert op het navigatiesysteem in haar Octavia en een andere vind dat van de Golf 8 helemaal niks. Het gras is niet altijd groener..

Neemt niet weg dat ik het navigatie/multimedia-systeem van de Golf 7.5 ook beter vond:
- Discover Media onthield waar je was met afspelen via USB als je wisselt van Spotify naar lokale muziek of als degene die altijd via bluetooth luistert niet in de auto zit. De ID.4 begint altijd bij het eerste nummer op het USB-stickje.
- Ging automatisch verder met Spotify/Podcasts als je met je bluetooth-apparaat terugkomt en dat de laatst gebruikte audio-bron was.
- De Golf had in de navigatie een weergave van de hoogte - als je over een lange rit ziet dat je over het algemeen stijgt of daalt verklaart dat ook je (meer/minder)verbruik.
- De Golf had een extra lijstje met de komende 3-4 afslagen/files/parkeerplaatsen, de ID.4 geeft aan dat er binnenkort 2 bakkers soort van langs de route zijn?
- De Golf liet altijd zien wat je geschatte aankomsttijd was, de ID.4 moet je altijd rekenen (en niet je hand in de buurt van het scherm houden, want dan verdwijnt de resterende reistijd).
- De Golf zoomde geleidelijk in op een snelwegknooppunt, de ID.4 knalt het zoom-niveau op 1900m afstand in 1 keer op 5-20m, waardoor je alleen nog je rijstroken en je auto ziet in het scherm, en niet het verloop van het knooppunt.
- De Golf kon zelf inparkeren, de ID.4 mist daarvoor de sensors (maar heeft wel 360° Areaview).

Allemaal kleine dingetjes, maar ik loop er constant tegen aan.

Er is ook positiefs te vermelden:
TA werkt dan weer wel goed, ook de stuur-je-nog-mee is een stuk beter met de vasthoud-herkenning dan de Golf waar je af en toe aktief aan het stuur moest wiebelen, ook op een lang stuk rechte snelweg.
De extra ruimte op de achterbank en boven mijn hoofd is ook fijn, de kofferbak is iets kleiner maar nog steeds groot genoeg, hij rijdt een stuk stiller (maar het audiosysteem is dan weer niet geweldig).
Sinds we het automatische laadstops inplannen uit hebben gezet rijdt het ook een stuk fijner van laadpaal naar laadpaal (ik plan liever vantevoren via abrp vanwege de laadkaart (enbw doet veel maar niet alles) en het aantal 150kW+ zuilen en (als ik mijn vrouw en dochter mee heb) iets te zien/doen in de buurt van de laadplek).

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 05-07-2023 09:53 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
Tarin schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:49:
[...]
- De Golf liet altijd zien wat je geschatte aankomsttijd was, de ID.4 moet je altijd rekenen (en niet je hand in de buurt van het scherm houden, want dan verdwijnt de resterende reistijd).
Dit kan de ID.x ook. simpel een keer op de reistijd rechtsboven in het navigatiescherm tikken en je krijgt ipv de reistijd de aankomsttijd. ook kun je in de cockpit bij het stuur het scherm naar links vegen en dan zie je daar de aankomsttijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

sl1000 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Dit kan de ID.x ook. simpel een keer op de reistijd rechtsboven in het navigatiescherm tikken en je krijgt ipv de reistijd de aankomsttijd. ook kun je in de cockpit bij het stuur het scherm naar links vegen en dan zie je daar de aankomsttijd.
Dat moet ik eens proberen, ik heb tot nu toe alleen in het navigatiescherm naar links geveegd en dan op het doel geklikt, het was me niet bekend dat op de aankomsttijd drukken ook een functie heeft.
Update: het werkt, hoera! Dank voor de tip :).

Is een beetje tekenend voor het systeem: er zijn allerlei kleine verstopte functies zoals deze, maar ze zijn niet altijd logisch doorgevoerd, op andere elementen klikken doet dan weer niks, en even uitzoomen om het overzicht van een knooppunt terug te krijgen heeft een waarschuwing op het scherm dat je op de weg moet letten en niet met je navigatiesysteem moet spelen tot gevolg.
Het voelt een beetje als een ouderwetse point-and-click-adventure in combinatie met een zeer strak afgestelde workpace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:46
Ik krijg sinds die laatste kleine update elke keer als ik begin te rijden de onderstaande melding.. Ik kan ze wegwissen zoveel ik wil, maar ze blijft terug komen :/ .

Voorts heb ik nu een kleine 2500 km met de auto. Zalige rit zonder foutmeldingen en ondanks dat ik de GTX heb zit ik op 16kWh/100km, rij altijd travel assist en natuurlijk geen zware voet. Heel blij met de kleurkeuze ook, al bij al tevreden.

Maar man dat infotainment systeem, wat een drama. Als ik een uur rijd, dan begint alles een beetje responsief te worden, maar daarvoor.. alle aanrakingen hebben pas een paar seconden later resultaat. Android Auto connecteert soms pas na enkele minuten, terwijl bij mijn Enyaq bij software 2.0 dit al aan sprong nog voor ik de auto in D zette. Ik ga dit toch eens escaleren bij de dealer, wat een drama.

Voorts vind ik het zoals eerder gezegd nogal speciaal dat VW de 360° niet activeert bij vooruit parkeren(is bij de Enyaq wel, nochtans zelfde platform), dat een volgend nummer naar beneden duwen is ipv naar boven. Ik heb ook het infotainment plus systeem met dan de extra woofer etc, maar ik moet via een equalizer zelf alles instellen? Er zijn geen presets blijkbaar? Ik ken helemaal niets van die schuivers met frequenties. Haha, jongens toch wat een gepruts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47TZVTupdW-BJlxACdr7pzfp2TE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Si1ij8DpaFaF5e8PzOfT9viu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Cloclo100 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:18:
Ik krijg sinds die laatste kleine update elke keer als ik begin te rijden de onderstaande melding.. Ik kan ze wegwissen zoveel ik wil, maar ze blijft terug komen :/ .
[...]

[Afbeelding]
Die verschijnt bij mij alleen als ik voor of tijdens het laden de schuif op 90% of 100% zet; aangezien hij daarna teruggezet wordt komt de melding dan niet meer voorbij.

Bij mij komt dan weer regelmatig de melding voorbij dat de mobiele verbinding verbroken is (uit de bewoording is niet af te leiden of hij de eigen 4G bedoelt of de bluetoothverbinding met mijn telefoon - Spotify/Podcasts speelt echter vrolijk verder).. Ik let niet eens meer op de meldingen-notificatie want er staat eigenlijk 98% van de tijd niets interessants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-05 18:39
Riyu schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:59:
Nog mensen opgemerkt dat (in België althans) de configurator voor de ID modellen al een dikke week niet werkt?
ID.4 en ID.5 werken inderdaad niet, ID.3 en ID. Buzz wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:46
Tarin schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Die verschijnt bij mij alleen als ik voor of tijdens het laden de schuif op 90% of 100% zet; aangezien hij daarna teruggezet wordt komt de melding dan niet meer voorbij.

Bij mij komt dan weer regelmatig de melding voorbij dat de mobiele verbinding verbroken is (uit de bewoording is niet af te leiden of hij de eigen 4G bedoelt of de bluetoothverbinding met mijn telefoon - Spotify/Podcasts speelt echter vrolijk verder).. Ik let niet eens meer op de meldingen-notificatie want er staat eigenlijk 98% van de tijd niets interessants.
ja maar ik heb helemaal niets veranderd, en dit blijft elke rit terug komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Cloclo100 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:42:
[...]

ja maar ik heb helemaal niets veranderd, en dit blijft elke rit terug komen..
Via app of laadpaginainstelling kun je dit aanpassen

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
wiz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:25:
[...]

Ik denk dat zolang de ID.4 een productiewagen is er nog wel software updates komen. Of deze binnen de v3 branch blijven dan wel dat er evt een v4 branch komt die specifiek voor de ID.3 en/of ID.4 modellen is is hierbij feitelijk niet echt relevant ... :-)
Getal maakt niet uit idd. Zolang er met iedere update ook weer de nodige bugs worden geïntroduceerd....... Maar goed, we weten het niet, want VW houdt wijselijk zijn mond tav de 'oude' software. Ze creëren wel weer verwachtingen tav software bij nog te introduceren auto's. Iets met een ezel en een steen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:37
Tarin schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Bij mij komt dan weer regelmatig de melding voorbij dat de mobiele verbinding verbroken is (uit de bewoording is niet af te leiden of hij de eigen 4G bedoelt of de bluetoothverbinding met mijn telefoon - Spotify/Podcasts speelt echter vrolijk verder)..
...
Ben blij (nou ja, eigenlijk niet...) dat jij hier ook last van hebt, want ik word een beetje geïrriteerd van die melding. Ik zie hem echt heel vaak, en het betreft de Bluetooth verbinding tussen de auto en mijn mobile telefoon (Samsung S22+). Mijn ID.3 heeft 3.0 en toen ik laatst een Buzz met 3.2 had gebeurde hetzelfde. Constant de melding "Bluetooth-handsfree-verbinding is verbroken". Vervolgen wordt de verbinding hersteld en niet veel later verschijnt de melding opnieuw... Wanneer dit gebeurt als ik aan het bellen ben stopt de audio via de auto en gaat het gesprek op mijn telefoon verder. Eerst dacht ik dat het mijn telefoon was die het probleem was, maar alle andere Bluetooth verbindingen met diverse andere apparaten zijn verder stabiel, dus ik vermoed toch dat het aan de VW software ligt.

Mocht iemand een suggestie hebben hoe dit op te lossen dan hoor ik het graag. Heb al diverse resets, repairing en andere actie geprobeerd, maar tot nu toe heeft niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb ook sinds kort een ID.4 (1st max) occasion. Heel tevreden, maar toch twee vragen. Er is maar 1 user aangemaakt in de auto, maar toch moet ik elke keer bij aanzetten die user actief kiezen op een scherm waar je niet voorbij komt. Hoe kan ik dat uitzetten?

Ten tweede gebruik ik Android auto en krijg ik met Waze niet de juiste instructies in mijn HUD/kleine schermpje bij een rotonde. Hij heeft of gewoon rechtsaf slaan aan, zoals bij een gewone kruising (ook als is het driekwart ofzo), of hij geeft aan dat je de rotonde volledig rond moet rijden. TomTom doet het wel goed, maar TomTom is veel slechter qua trafic informatie en rerouting. Meer mensen dat probleem?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:37
Devil schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:50:
Ik heb ook sinds kort een ID.4 (1st max) occasion. Heel tevreden, maar toch twee vragen. Er is maar 1 user aangemaakt in de auto, maar toch moet ik elke keer bij aanzetten die user actief kiezen op een scherm waar je niet voorbij komt. Hoe kan ik dat uitzetten?
Dat kan niet. Wellicht bij een volgende versie van de software (4.0 oid) maar tot nu toe moet je bij alle ID.x auto's met software 2.x of 3.x steeds de huidige gebruiker bevestigen.

Edit: verkeerd vermelde 2.x software verwijdert. Excuus voor de verwarring

[ Voor 7% gewijzigd door MJMaverick op 06-07-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:49

delorean7

Let's take the Aston toni

MJMaverick schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:59:
[...]

Ben blij (nou ja, eigenlijk niet...) dat jij hier ook last van hebt, want ik word een beetje geïrriteerd van die melding. Ik zie hem echt heel vaak, en het betreft de Bluetooth verbinding tussen de auto en mijn mobile telefoon (Samsung S22+). Mijn ID.3 heeft 3.0 en toen ik laatst een Buzz met 3.2 had gebeurde hetzelfde. Constant de melding "Bluetooth-handsfree-verbinding is verbroken". Vervolgen wordt de verbinding hersteld en niet veel later verschijnt de melding opnieuw... Wanneer dit gebeurt als ik aan het bellen ben stopt de audio via de auto en gaat het gesprek op mijn telefoon verder. Eerst dacht ik dat het mijn telefoon was die het probleem was, maar alle andere Bluetooth verbindingen met diverse andere apparaten zijn verder stabiel, dus ik vermoed toch dat het aan de VW software ligt.

Mocht iemand een suggestie hebben hoe dit op te lossen dan hoor ik het graag. Heb al diverse resets, repairing en andere actie geprobeerd, maar tot nu toe heeft niets geholpen.
Je kan eens proberen wifi uit te schakelen van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 08:03

wiz

Connecting the world

delorean7 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:24:
[...]

Je kan eens proberen wifi uit te schakelen van de auto?
Mijn wifi staat in de regel uit en ook ik blijf deze meldingen krijgen

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

MJMaverick schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:02:
[...]

Dat kan niet. Wellicht bij een volgende versie van de software (4.0 oid) maar tot nu toe moet je bij alle ID.x auto's met software3 2.x of 3.x steeds de huidige gebruiker bevestigen.
Thx, super irritant, ik hoop dat ze het fixen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MJMaverick schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:02:
[...]

Dat kan niet. Wellicht bij een volgende versie van de software (4.0 oid) maar tot nu toe moet je bij alle ID.x auto's met software3 2.x of 3.x steeds de huidige gebruiker bevestigen.
Ik herken dit eigenlijk totaal niet. Ik zie wel op het kleine scherm "Welkom Bestuurder" o.i.d maar iets bevestigen? Nog nooit gedaan. Misschien omdat er maar één gebruiker is?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 06-07-2023 10:04 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Gunner schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Ik herken dit eigenlijk totaal niet. Ik zie wel op het kleine scherm "Welkom Bestuurder" o.i.d maar iets bevestigen? Nog nooit gedaan. Misschien omdat er maar één gebruiker is?
Jij hebt nog geen versie 3+ neem ik aan?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AkroBatik schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:12:
[...]

Jij hebt nog geen versie 3+ neem ik aan?
Ja, maar ik zie dat @MJMaverick het er een beetje onhandig heeft neergezet met "software3 2.x" waardoor ik dacht dat het ook voor 2.x goldt. Maar het is dus vanaf 3.x pas blijkbaar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:37
Tarin schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:49:
[...]
- Ging automatisch verder met Spotify/Podcasts als je met je bluetooth-apparaat terugkomt en dat de laatst gebruikte audio-bron was.
Dit is een instelling, ik denk in android auto, bij mij stond dit eerst aan en vond dit juist super irritant. Stap je in en hoor je muziek van de radio en dan spring hij even later om naar spotify :/. Ik weet dus niet meer precies waar maar audio van je telefoon automatisch starten is wel een instelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Stigandr schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Dit is een instelling, ik denk in android auto, bij mij stond dit eerst aan en vond dit juist super irritant. Stap je in en hoor je muziek van de radio en dan spring hij even later om naar spotify :/. Ik weet dus niet meer precies waar maar audio van je telefoon automatisch starten is wel een instelling.
Correct, zit inderdaad in Android Auto settings:
Open op je telefoon Android Auto settings (via Settings telefoon en dan zoeken op Android Auto)
Dan staat daar een vinkje "Start music automatically" die kun je naar gelang je wens aan of uit zetten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Stigandr schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde - de auto onthoudt dat er 'iets' van audio afgespeeld werd, dus speelt ook weer 'iets' af - helaas niet hetzelfde: het MP3tje waar je gebleven was vergeet hij, en ook wat überhaupt de bron was, de vorige keer.
Ik gebruik geen Android Auto of Apple Carplay; stream gewoon vanuit de Spotify/Podcasts-app naar de auto.
In de Golf 7.5 (Discover Media):
- Podcast/Spotify speelt nog tijdens het parkeren, auto uit, telefoon springt op pauze, volgende keer auto in, podcast speelt automatisch verder.
In de ID.4:
- Podcast/Spotify speelt nog tijdens het parkeren, auto uit, podcast stopt uiteindelijk maar pas nadat ik uitgestapt ben; dit is deels te verklaren doordat er geen sleutel is die ik uit het contact trek. Volgende keer auto aan: eerste nummer op de USB-stick speelt, wat irritant is want 1) het volume voor een podcast is meestal anders dan dat van muziek en 2) Groundhog Day, maar dan met een liedje uit de muziekcollectie van mijn vrouw.
- Als ik voor het uitstappen de audio pauzeer op mijn telefoon of in het media-ding van de auto gebeurt de volgende keer bij starten niks.

Wellicht moet ik de start/stop-knop gebruiken? Maar die heb ik voor mijn gevoel nog nooit nodig gehad. Parkeren, "hand"rem erop (dan zijn meteen de parkeersensoren stil, en het afscheidsschermpje wordt getoond), uitstappen, auto op slot. Als ik na de "hand"rem op Start/Stop druk gaat de boel weer aan.
MJMaverick schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:59:
[...]

Ik heb het probleem met de iPhone 12 mini van de zaak. Audio blijft gewoon doorspelen (streamen via -ik neem aan- dezelfde bluetooth-verbinding). Telefoneren doe ik niet zoveel onderweg, ik rijd meestal voor/na kantooruren en ik kom veel uitgeruster aan als ik me niet ook nog op een telefoongesprek moet concentreren - hoewel het met de dure brandstof wel wat minder is geworden rijden er hier nog steeds regelmatig figuren met >200km/h omdat dat nou eenmaal mag hier in DE dus constant spiegelen is wel zo veilig. Ik zal de volgende keer precieze verwoording van de melding onthouden.

[ Voor 37% gewijzigd door Tarin op 06-07-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Rev! schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:01:
[...]

Welke navigatie heb je gebruikt? Vorig jaar ABRP gebruikt, maar het zou ook wel fijn zijn om de standaard navigatie te kunnen gebruiken hiervoor.
Late reactie: maar gewoon de standaard navigatie. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:58
Soms met ACC actief, dan geeft mijn ID.4 de melding "corner ahead" en vertraagt de auto
(bv van 50 naar 30 of naar 40)
Vaak is de bocht niet de naam bocht waardig.
Ik heb al bordenherkenning uitgezet, maar dat heeft geen invloed.

Tips?
Pagina: 1 ... 287 ... 371 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.