Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 286 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:58
simonanton schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:43:
Zijn er mensen die all season onder de ID hebben liggen? Een dealer adviseert dat niet te doen omdat banden harder slijten door t gewicht.

Zijn de mensen met 58 kwh tevreden of hebben ze spijt dat ze geen 77 kwh hebben? Ben benieuwd.
Heb nu al 20.000km Continental All-Seasons onder mijn ID.4 liggen. Achter zijn dit XL (Extra Load) banden. Die hadden er voor ook op moeten komen. Continental heeft die banden echter niet in een XL uitvoering voor deze maat. Op zich wel tevreden. Conti's maken echter nogal wat herrie. Pirelli's zijn veel stiller.

Er is genoeg aanbod in All-Seasons voor EV's. VW zelf adviseert Pirelli's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
[..].

Zijn de mensen met 58 kwh tevreden of hebben ze spijt dat ze geen 77 kwh hebben? Ben benieuwd.
Dat is natuurlijk vooral afhankelijk van het eigen gebruik.
Ik rijd nu een kleine 30.000 kilometer met de ID.3 58kWh en ik ben een beetje aan het orienteren naar een opvolgende leaseauto met een iets grotere accu.
Voor dagelijks forensen in Nederland is het prima te doen. (dat is voor mij een krappe 128 kilometer (heen en weer ter verduidelijking))
Maar heb ,de afgelopen jaren, wel enkele keren gehad dat ik toch wat krap uitkwam omdat ik dan na het forensen nog ergens anders naar toe wilde (en daarna dan ook weer terug naar huis natuurlijk).
Zeker in de winter is de range wat aan de krappe kant, maar dat was wel met software versie 2.3 en ouder. Ik begreep dat het beter wordt vanaf 3.0 en hoger.

Maar wat ik zeg, over het algemeen ben ik wel tevreden over het bereik van de auto. Het is vooral wat je er zelf mee gaat doen. Ga je dagelijks van Maastricht naar Amsterdam rijden, dan is een 77kWh accu denk ik wel fijner. Of als je niet altijd thuis kan laden wil je misschien wat meer 'reserve' hebben voor je dagelijkse ritjes.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
Zijn er mensen die all season onder de ID hebben liggen? Een dealer adviseert dat niet te doen omdat banden harder slijten door t gewicht.

Ben tevreden over de 58kwh. Al had ik ook best die 77kwh willen hebben :). Vooral in het buitenland (wallonie, noord Frankrijk) had dit mogelijk een kleine irritatie bij de 11KW laadpalen (die achteraf niet eens de 11kw haalden) kunnen voorkomen :P. In Nederland is het prima in orde uiteraard.

Nu in de zomer is het prima te doen, maar in de winter en door de bergen kan het wel hard gaan. Dan had ik wel de 77Kwh liever gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Paul_84
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:37

Eerste 50k gereden met zomerbanden en nu 50k met Michelin all season crossclimate 2SUV. Deze waren ruim een jaar geleden erg lastig te krijgen voor ID4 met 20inch, maar nu volgens mij een stuk beter. Hebben als enigste (of 1 van de weinigen) het 3PMSF symbool.

Schat er zeker nog 20k mee te kunnen rijden en daarna komt er weer een zelfde setje op.
Wel iets meer geluid en verbruik t.o.v. de zomerband, maar onder bijna alle omstandigheden meer grip >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

(jarig!)
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Android Auto / Google maps? Op al mijn voorgaande leaseautos was het nooit een probleem. Maar met de ID.4 merk ik dat Google maps overdag hardnekkig op Night mode over blijft schakelen, ongeacht de instelling (car controlled / phone conrolled) ... Waze daarentegen heeft hier geen last van....

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
wiz schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:37:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Android Auto / Google maps? Op al mijn voorgaande leaseautos was het nooit een probleem. Maar met de ID.4 merk ik dat Google maps overdag hardnekkig op Night mode over blijft schakelen, ongeacht de instelling (car controlled / phone conrolled) ... Waze daarentegen heeft hier geen last van....
In Android Auto zit OOK nog een instelling: "Day/Night mode for maps" mogelijk staat deze bij jou standaard op "Night". Dan kan je instellen in Maps wat je wilt maar Android Auto is dan dominant qua settings.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

(jarig!)
DonJunior schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:44:
[...]

In Android Auto zit OOK nog een instelling: "Day/Night mode for maps" mogelijk staat deze bij jou standaard op "Night". Dan kan je instellen in Maps wat je wilt maar Android Auto is dan dominant qua settings.
Sorry was vergeten te melden dat die bij mij ook op automatic staat .. Vandaar dat ik dat dat hardnekkige vasthouden aan de night mode wat vreemd vindt :-) ;)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:13
DonJunior schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Dat is natuurlijk vooral afhankelijk van het eigen gebruik.
Ik rijd nu een kleine 30.000 kilometer met de ID.3 58kWh en ik ben een beetje aan het orienteren naar een opvolgende leaseauto met een iets grotere accu.
Voor dagelijks forensen in Nederland is het prima te doen. (dat is voor mij een krappe 128 kilometer (heen en weer ter verduidelijking))
Maar heb ,de afgelopen jaren, wel enkele keren gehad dat ik toch wat krap uitkwam omdat ik dan na het forensen nog ergens anders naar toe wilde (en daarna dan ook weer terug naar huis natuurlijk).
Zeker in de winter is de range wat aan de krappe kant, maar dat was wel met software versie 2.3 en ouder. Ik begreep dat het beter wordt vanaf 3.0 en hoger.
Ga je volgende leaseauto nog bijtelling aftikken dan? Ik moest een nieuwe uitzoeken en van de werkgever verplicht elektrisch. Maar je tikt makkelijk nu 400+,- af voor beetje auto(Cupra 77kwh 430,-)

Gelukkig nu een id3 die ik kan overnemen uit 2021, maar anders had ik alleen zakelijk gereden en een dikke diesel ernaast gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
wiz schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Sorry was vergeten te melden dat die bij mij ook op automatic staat .. Vandaar dat ik dat dat hardnekkige vasthouden aan de night mode wat vreemd vindt :-) ;)
x2 .. hier ook al serieus liggen vloeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
wiz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:00:
Helder antwoord... Dat wordt dus een 4G LTE repeater in onze garage 😊

[Afbeelding]
Doe maar niet. Het is illegaal en stoort iedereen om de garage heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Laatst online: 19:48
wiz schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Wat ik gemerkt heb bij Apple CarPlay is dat de donker/licht instelling van het id.3 scherm bepalend is voor de meeste apps en dat day/night mode niks doet. Lijkt me een systeemfoutje bij VW die de onjuiste informatie doorgeeft aan de apps.
En ik vind die lichte display-mode bij VW reuze irritant dus bij mij gaat het ook altijd verkeerd.

8)7

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Zijn er mensen met een verbindende ledstrip die er later ingezet is?

En heeft iemand een warmtepomp en zo ja, heeft dit voor je gevoel een positief effect op de actieradius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

KrlGl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Weet je dat zeker?
Want ik krijg met 3.0 af en toe deze melding voor m’n kiezen. (En de accu is vervangen bij de 2.4 update)

[Afbeelding]
heb je verbruikers nog aanstaan of weet je de oorzaak?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Laatst online: 19:48
flippy schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:27:
[...]

heb je verbruikers nog aanstaan of weet je de oorzaak?
Nee, geen verbruikers aan en ik kan niets bedenken waarom dit gebeurt, anders dan dat de 12V accu niet wordt opgeladen wanneer de id.3 een tijdje stilstaat. Meestal gebeurt dit wanneer de auto een paar dagen niet gebruikt is.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:25

kaanmijo

Picobello B.V.

Cloclo100 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:51:
[...]

x2 .. hier ook al serieus liggen vloeken.
En @wiz; als je dit merkt, zet je verlichting van de auto eens aan en weer op auto. Dit fixed dat issue bij mij. Ik heb dan wel CarPlay, maar het lijkt erop of die ID software niet goed doorgeeft of de dagrijverlichting of de normale verlichting aan staat aan het systeem. Als ik ook met een zwarte kaart een tunnel inrij, rij ik met een witte weer naar buiten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Denk ik doe er maar eens eentje....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wRr0OGWESXx2ch03CIEwdC2Bqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzQTM5bX3SWLiXHChQ8uAvUB.jpg?f=fotoalbum_large
\ik heb er een limited edition van gemaakt :P

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Wat is er anders dan? De stikker op je raampje achter?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
DonJunior schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:15:
Wat is er anders dan? De stikker op je raampje achter?
Yep, voor de rest volgens mij niets :*)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

(jarig!)
kaanmijo schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 07:57:
[...]

En @wiz; als je dit merkt, zet je verlichting van de auto eens aan en weer op auto. Dit fixed dat issue bij mij. Ik heb dan wel CarPlay, maar het lijkt erop of die ID software niet goed doorgeeft of de dagrijverlichting of de normale verlichting aan staat aan het systeem. Als ik ook met een zwarte kaart een tunnel inrij, rij ik met een witte weer naar buiten :+
Ik ga eens testen ... Lijkt echter dat Waze hier kennelijk beter mee omgaat dan google maps .. Maar goed, voorlopig heeft mijn vrouw de auto deze week veel mee, dus echt tijd om te testen heb ik pas volgende week :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Laatst online: 19:20
VW schroeft productie ID.4 en ID.7 terug vanwege afnemende vraag: https://www.autoweek.nl/a...e-terug-vraag-valt-tegen/

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mooi, hebben ze tijd om upgrade pakketjes te gaan produceren.
Zodat mensen met bijv. een ID4 1st toch gebruik kunnen maken van alle diensten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
mcmiles schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:17:
VW schroeft productie ID.4 en ID.7 terug vanwege afnemende vraag: https://www.autoweek.nl/a...e-terug-vraag-valt-tegen/
Misschien moeten ze de prijzen terugschroeven. Dat is een belangrijke plus van Tesla.

edit: en niet te vergeten de toevloed van allerlei Chinese auto's!

[ Voor 8% gewijzigd door kisik op 27-06-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:15
kisik schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:08:
[...]

Misschien moeten ze de prijzen terugschroeven. Dat is een belangrijke plus van Tesla.
De Enyaq heeft al een flinke prijsverlaging gehad laatst, kwestie van tijd tot Volkswagen gaat volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:11
kisik schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:08:
[...]

Zullen ze niet meer Q4's gaan produceren? En mogelijk alvast wat vrijmaken voor de nieuwe Cupra die komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

Nu ruim een jaar de 58 kWh 1st plus ID.3 en geen spijt van de accu. Tot een paar weken geleden ook alleen publiek kunnen laden en dat ging ook gewoon prima in de winter (limiet dan op 90% gezet ipv 80% nu). Nu we een eigen laadpaal hebben verwacht ik dat het helemaal geen probleem meer is en ik meer uit sport kijk naar het % dan uit zorg.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Rubenus schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Zullen ze niet meer Q4's gaan produceren? En mogelijk alvast wat vrijmaken voor de nieuwe Cupra die komt.
q4 wordt ook in belgie geproduceerd en de cupra tavascan wordt alleen in china gebouwd en verzonden naar EU

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:03
unex154 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:12:
[...]

De Enyaq heeft al een flinke prijsverlaging gehad laatst, kwestie van tijd tot Volkswagen gaat volgen?
Nu nog even wachten op de L&K uitvoering ter mogelijke opvolging van m'n ID.4.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Laatst online: 14:47
[...]

Sinds ik mijn ID.4 besteld heb ik februari is deze al +- 5000€ gezakt in prijs (België) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Laatst online: 17-09 20:52
[...]

Gebeurt al. Als je op vw.nl bij de voorraadauto's kijkt, zie je daar een enorme voorraad met kortingen van €5-8K!

Dan heeft de hele software-gate toch de nodige sporen achter gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
kisik schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:38:
[...]

Gebeurt al. Als je op vw.nl bij de voorraadauto's kijkt, zie je daar een enorme voorraad met kortingen van €5-8K!

Dan heeft de hele software-gate toch de nodige sporen achter gelaten.
Dat is een actie die tot deze week loopt, maar ook omdat de nieuwe lijn geïntroduceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zo 3.2 staat er hier nu ook op.

Wel fijn dat je nu de locatie van de auto kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Laatst online: 14:44
Vandaag viel het mij ineens op dat het geluid een stuk doffer klinkt, de twee deurspeakers van mijn Id.3 lijken behoorlijk gedempt te zijn. Heeft iemand hier daar ook al eens last van gehad of zou het een onbedoelde feature van software 3.2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

wiz schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:37:
Hij reageert op de dark modus in je auto. Als je die op Helder zet, dan doet hij het gewoon weer op de instelling van je verlichting.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Zo dan, onderhoudsbeurt (50K km) ingeschoten. Waslijst aan zaken die gedaan gaan worden :-)

ID3 Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LKr7GJvrHV5tn4jafBadQrGz-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vnEk7bg9CRIz00A8qn5A0VY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:18
dstaals schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:42:
Zo dan, onderhoudsbeurt (50K km) ingeschoten. Waslijst aan zaken die gedaan gaan worden :-)

ID3 Pro

[Afbeelding]
Als je je uitgebreide handleiding wilt houden, kun je die "vergeten" mee te nemen. Dan kunnen ze 'm ook niet innemen als ze dat nutteloze dunne boekje in je dashboardkastje gaan leggen ;-)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
dstaals schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:42:

ID3 Pro

[Afbeelding]
Valt behoorlijk mee toch? De meeste zijn subtaken die bij een onderhoudsbeurt horen of de terugroepacties. Niks significants zoals je ook zou verwachten bij 50K km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
ElCasa schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:28:
[...]

Mijn bestelling drie maanden geleden gedaan nog steeds geen verwachte productie datum. Heb jij nog specifieke opties? Ik ga uit van begin volgend jaar ergens. :(
Ondertussen de bevestiging dat hij nog steeds voor Nov 23 staat.
Geen specifieke opties, Business Premium met comfort pack & trekhaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:15
Chest3r schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:18:
[...]

Raar toch, ze schroeven productie terug en Battery Life YouTube dude zegt ook dat er nu 2/3 maanden productietijd is op alle ID modellen. Kan me niet voorstellen dat hij niet eerder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Laatst online: 14:47
Chest3r schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:18:
[...]

Ik ben eind vorige week nog eens gaan horen en mijn ID.4 (Business premium met trekhaak) die besteld is eind februari zou in productie gaan begin september, maar deze datum was nog niet bevestigd vanuit de fabriek.

Als dit zo is zou de levering 2e helft september zijn (was bij bestelling november)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
LastSamurai schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:19:
[...]

Nee, ik gebruik geen dongle oid in deze auto.

Voor de 3.0 update nooit het alarm gehoord. En na de update is ie nu al drie keer afgegaan en elke keer als het hard regende of heel vochtig weer was. Dus het lijkt erop dat er met de update ook eaa aan de gevoeligheid van de interieurdetectie is veranderd.
Ik ervaar dit ook sinds de 3.2 update (komende vanaf 2.4). Is dit bij jou nog opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:33
Nou mijn bak staat nu bij de dealer voor de update en kofferbak scharnieren. Ik heb gelijk gevraagd of ze ook konden kijken naar de massage functie op de passagiers stoel.

Kreeg wel een ID.4 mee

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1705
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 17:32
Vandaag ID.4 teruggekregen na terugroepacties (HV batterij controleren, scharnieren kofferbak, software update van 2.4 naar 3.2), software update was succesvol verlopen zeiden ze naderhand.

daarnet is gaan controleren in de wagen, staat nog steeds op sw 2.3.0 (0912 dus 2.4), contact opgenomen met garage, en kreeg vage boodschap dat de wagen wel degelijk ge-update is naar 3.2 maar dat ik het niet kan zien omdat ze de factory reset nadien niet hebben uitgevoerd (doen ze nooit zeggen ze, omdat het voor de gemidelde gebruiker nadien niet mogelijk is om terug te connecteren met app), maar 3.2 zou volgens hen, nadat ik 2 a 300km gereden heb toch miraculeus zichtbaar worden).
Vermits ik dit wel heel vreemd vond, daarstraks zelf is geprobeerd om factory reset uit te voeren in de wagen, maar krijg na enkele minuten de boodschap dat de wagen niet naar factory settings kon teruggezet worden. settings staan er nog allemaal in, maar moet dan wel opnieuw connecteren met app.
Iemand een idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
viper1705 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:37:
Vandaag ID.4 teruggekregen na terugroepacties (HV batterij controleren, scharnieren kofferbak, software update van 2.4 naar 3.2), software update was succesvol verlopen zeiden ze naderhand.

daarnet is gaan controleren in de wagen, staat nog steeds op sw 2.3.0 (0912 dus 2.4), contact opgenomen met garage, en kreeg vage boodschap dat de wagen wel degelijk ge-update is naar 3.2 maar dat ik het niet kan zien omdat ze de factory reset nadien niet hebben uitgevoerd (doen ze nooit zeggen ze, omdat het voor de gemidelde gebruiker nadien niet mogelijk is om terug te connecteren met app), maar 3.2 zou volgens hen, nadat ik 2 a 300km gereden heb toch miraculeus zichtbaar worden).
Vermits ik dit wel heel vreemd vond, daarstraks zelf is geprobeerd om factory reset uit te voeren in de wagen, maar krijg na enkele minuten de boodschap dat de wagen niet naar factory settings kon teruggezet worden. settings staan er nog allemaal in, maar moet dan wel opnieuw connecteren met app.
Iemand een idee ?
terug naar garage, 3.2 is niet geupdate. update is gefaald. stelletje faalhazen.

of je moet zeggen dat je nieuwe dingen ziet op je schermen zoals een shop of batteirj%/consumptie in kleine scherm..

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 28-06-2023 14:41 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1705
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 17:32
Simply1337 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:40:
[...]

terug naar garage, 3.2 is niet geupdate. update is gefaald. stelletje faalhazen.

of je moet zeggen dat je nieuwe dingen ziet op je schermen zoals een shop of batteirj%/consumptie in kleine scherm..
Nee, niets van dat alles te zien, had het al al gelijk gezien vermits de 4G verbinding met globe er anders uitziet bij 3.2
Zucht ! Eind Augustus moet hij alnog terug naar de garage om de HV batterij aan te pakken (er moeten cellen vervangen worden), kunnen ze de update dan opnieuw uitvoeren...

Wel vreemd overigens dat ik geen factory reset kan uitvoeren, maar dat zal dan wel weer een ander probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85d0lGMFV140Pv4EWgb52AFM25w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufUmFOztZWfEdtuGCq8jtqpk.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Net gebeld door de dealer, update blijft hangen doordat de server niet beschikbaar is… wat de neuk heeft VW voor netwerk engineers? Welke klootviool heeft daar de capacity planning gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Sinds de update naar 3.2 vraagt hij telkens om de pincode in de auto tijdens het wegrijden. Verschrikkelijk irritant. Kan dit uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:04
C6DL schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:43:
Sinds de update naar 3.2 vraagt hij telkens om de pincode in de auto tijdens het wegrijden. Verschrikkelijk irritant. Kan dit uit?
Ik vermoed de S-Pin uitschakelen onder je gebruikersprofielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
Nieuwe backend... klinkt veelbelovend.
Ben benieuwd wie deze melding nog meer voor zijn kiezen gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Hallo allen, worden jullie normaliter voorzien van een leenauto bij deze software update / terugroepacties? Of moet deze wel betaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 14:22
aerocooluser schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:07:
Hallo allen, worden jullie normaliter voorzien van een leenauto bij deze software update / terugroepacties? Of moet deze wel betaald worden?
dealer krijgt een schamele vergoeding van rond de 35 euro van VW voor een leenauto voor 1 dag (voor de software update).
voor veel dealers is dat onvoldoende en daarom proberen ze de kosten op de klant af te wimpelen.
VW is echter duidelijk dat er een leenauto beschikbaar hoort te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
sl1000 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:09:
[...]

dealer krijgt een schamele vergoeding van rond de 35 euro van VW voor een leenauto voor 1 dag (voor de software update).
voor veel dealers is dat onvoldoende en daarom proberen ze de kosten op de klant af te wimpelen.
VW is echter duidelijk dat er een leenauto beschikbaar hoort te zijn
Bedankt, ik had al zo een vermoeden... Er wordt in ieder geval niets aangeboden als je er niet om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Weet iemand of je accu degradatie of defecten ook kunt uitlezen met OBD11? Voor mijn gevoel haalde ik afgelopen zomer zeker 500 KM met een volle accu in mijn ID4 maar nu 17k aan kilometers verder kom ik nog maar tot 450.

Laatst een trip, vetrokken met 100% 146 kilometer gereden en aangekomen met 72%. Volgens tronity een verbruik van 21.56 kWh en een gemiddelde consumptie van 14.77 bij een tempratuur van 19 graden. ID.4 PRO met 77 kwh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Laatst online: 19:20
Deze heb ik vanochtend ook binnengehaald, ID.3 first +

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
TWFpa2Vs schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:26:
Weet iemand of je accu degradatie of defecten ook kunt uitlezen met OBD11? Voor mijn gevoel haalde ik afgelopen zomer zeker 500 KM met een volle accu in mijn ID4 maar nu 17k aan kilometers verder kom ik nog maar tot 450.

Laatst een trip, vetrokken met 100% 146 kilometer gereden en aangekomen met 72%. Volgens tronity een verbruik van 21.56 kWh en een gemiddelde consumptie van 14.77 bij een tempratuur van 19 graden. ID.4 PRO met 77 kwh accu.
Klinkt redelijk normaal omdat de reikwijdte zo afhankelijk is van temperatuur, wind, snelheid, belading, bandenspanning, etc, etc.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja je kunt met een dongle de voltages van de cellen uitlezen en zien of er slechte cellen bij zitten. Idem kan de auto via de dongle de slijtage van de accu bij benadering geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
sl1000 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:56:
[...]

Klinkt redelijk normaal omdat de reikwijdte zo afhankelijk is van temperatuur, wind, snelheid, belading, bandenspanning, etc, etc.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja je kunt met een dongle de voltages van de cellen uitlezen en zien of er slechte cellen bij zitten. Idem kan de auto via de dongle de slijtage van de accu bij benadering geven
oké weet je ook waar binnen obd11 toevallig anders ga ik googlen hoor 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ja met carscanner bv en ziet er zo uit.

Weet iemand de criteria van HV module vervanging? Heb hier bv 1 cell met 0,019V afwijking en de auto heeft al 1 module vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDIGK6JoTZmz4rlQ4UiSBsXG-MM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcLCRj6gOKdu9zfqaLqZVIjl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yO5CyRcQutYc_UWsmyvcDZqDZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loFuaY8EdiaeFmjRdK6Nsfmk.jpg?f=fotoalbum_large

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 06:09
Dinsdag de ID.3 1st naar de dealer voor onderhoud (2jr en 55.000km).

Meteen alle updates en resterende recalls opgepakt.
Recall 97GY, crit 03
2. Recall 93P7, crit C1,C2,03
3. Onderhoudsbeurt
4. Recall 44T5, crit 03

Was nog ff billenknijpen omdat als er bepaalde accucellen afgekeurd zouden worden de auto in quarantaine moest en ik hem dan ca. 1 tot 1,5 week kwijt zou zijn. Heerlijk zo vlak voor de vakantie 🫣

Vandaag bericht dat ie weer klaar stond. Inderdaad weer alles ff aanmelden in de auto en app en nu lijkt alles weer te werken. Eindelijk ook de navi weer geupdate sinds mei 2022!
Merk nog niet echt snelheidsverschil in de software. Had een Skoda Enyaq mee ter vervanging en die software werkt echt stukken vloeiender.😂

[ Voor 3% gewijzigd door Rutjes87 op 28-06-2023 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 06:09
C6DL schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:43:
Ik voerde 1 maal de pin in en kon toen onderaan kiezen voor "niet meer vragen" alvorens ik op OK drukte. Daarna is de melding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:02
EdwinDaems schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:00:
[...]

Nieuwe backend... klinkt veelbelovend.
Ben benieuwd wie deze melding nog meer voor zijn kiezen gaat krijgen.
Hier de update ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

viper1705 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:37:

Iemand een idee ?
Wat een onzin.

Mijn auto is ook geupate zonder factory reset. Alles stond nog precies hetzelfde incl wifi wachtwoorden en bluetooth verbindingen etc. En deze had 100% zeker 3.2 vanaf dat ik weg reed bij de garage.

Over 3.2 gesproken. Hebben jullie ook gemerkt dat als je webradio stations opslaat als favorieten, dat de zender na een tijdje verandert naar iets randoms? Van q music fout naar Kensas gospel.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik snap niet wat je bedoelt?

Je zegt dat 21.56 KWh 28% vertegenwoordigt. 21.56/28*100 = 77 KWh

Daarnaast, je hebt voor 146km 28% gebruikt. 146/28*100 is 524 km.

Ik denk dat menig EV rijder zijn auto direct inruilt voor zo’n actieradius.

Ik kom niet onder de 16.5 als ik met fluwelen voet niet harder dan 100 rijd. Hier onder mijn score van afgelopen week waar ik geprobeerd heb zo zuinig mogelijk te rijden met 105 op de snelweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnN0LYIrmer-L-QP1LULBSWCVCg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nbWL5UjEGTLfQvbxilYoYAv8.png?f=fotoalbum_large

Als Ik dit zo uitreken kom ik nog steeds op 77KWh uit met 50k kms. Wat ik me nu afvraag; hoe wordt het verbruik berekent. Is dat de netto opgenomen stroom in KWh, of is dat het verbruikte percentage * accucapaciteit. Dat laatste zou wel verklaren waarom het verbruik omhoog lijkt te gaan met de jaren, omdat de degradatie in het verbruik verstopt wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door AkroBatik op 28-06-2023 20:49 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
@AkroBatik 5% 😱

[ Voor 48% gewijzigd door N0EL op 28-06-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
AkroBatik schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:23:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt?

Je zegt dat 21.56 KWh 28% vertegenwoordigt. 21.56/28*100 = 77 KWh

Daarnaast, je hebt voor 146km 28% gebruikt. 146/28*100 is 524 km.

Ik denk dat menig EV rijder zijn auto direct inruilt voor zo’n actieradius.

Ik kom niet onder de 16.5 als ik met fluwelen voet niet harder dan 100 rijd. Hier onder mijn score van afgelopen week waar ik geprobeerd heb zo zuinig mogelijk te rijden met 105 op de snelweg.

[Afbeelding]

Als Ik dit zo uitreken kom ik nog steeds op 77KWh uit met 50k kms. Wat ik me nu afvraag; hoe wordt het verbruik berekent. Is dat de netto opgenomen stroom in KWh, of is dat het verbruikte percentage * accucapaciteit. Dat laatste zou wel verklaren waarom het verbruik omhoog lijkt te gaan met de jaren, omdat de degradatie in het verbruik verstopt wordt.
Op basis van wat de auto zelf aangeeft als range, kijk ik naar de hele maand zit ik met 1942 km op gemiddeld 18.0kwh/100km. In Mei was het 15.6 kWh/100 op basis van 1792 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1qRtmIIUPqW0PMovPi5VPUS3l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFxP2kDi9aWafWrxbzq0onaX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door TWFpa2Vs op 28-06-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:33
Ik heb sinds deze week de 3.2 update in m'n ID.3 First.
Maar nu doet de iPhone app niks meer, terwijl de auto en mijn profiel er wel nog in lijken te staan."limited services".
Enig idee?

Ik heb A-point bij ophalen van de auto nog gevraagd of er nog iets was dat ik moest weten en de boodschap was 'nee hoor', dus het lijkt me niet dat ik als gebruiker nog een actie moet ondernemen?

De autoverhuurafdeling aldaar vroeg mij daarna trouwens nog of ik m'n leen-ID.3 netjes had afgetankt voor het terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

obd11 lag op me te wachten vandaag. meteen gebruikt om lane assist de nek om te draaien. *O*

nog beetje aan orienteren waar alles zit verstopt door de belachelijke hoeveelheid aparte computers, verklaart ook wel waarom de bus zoveel stroom verbruikt als je stilstaat en niks doet.

nog wat verder graven om de verkeersbordherkenning en dergelijke uit te krijgen, die optie is letterlijk minder dan nutteloos te noemen, ding trekt een compleet eigen plan in wat ie waar leest heb ik het idee. heb gisteren voor de grap eens de volautomatische cruecontrol 1x gebruikt en midden op de snelweg gooit ie ineens het anker uit het raam omdat ie het in zijn kop heeft gehaald dat hij 80 moet gaan rijden op de A2 waar je 130 mocht op dat moment. 8)7

vraag me af of je ook de verplichte tankstations uit de navigatie kan krijgen, de benzineversie van de navigatie laat immers ook geen laadpalen zien....

zit in het gooi als iemand in de buurt nog wat gedaan wilt hebben met obd11. O-)

[ Voor 20% gewijzigd door flippy op 29-06-2023 00:44 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
juanpabloo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:55:
Maar nu doet de iPhone app niks meer, terwijl de auto en mijn profiel er wel nog in lijken te staan."limited services".
Enig idee?

Ik heb A-point bij ophalen van de auto nog gevraagd of er nog iets was dat ik moest weten en de boodschap was 'nee hoor', dus het lijkt me niet dat ik als gebruiker nog een actie moet ondernemen?

De autoverhuurafdeling aldaar vroeg mij daarna trouwens nog of ik m'n leen-ID.3 netjes had afgetankt voor het terugbrengen.
Je moet de auto dan sowieso weer in online modus zetten en als je van 2.4 of oudere software komt zul je de eerste keer ook wat stappen moeten nemen met een pincode aanmaken en We Connect en We Connect Plus activeren via de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
AkroBatik schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Wat een onzin.

Mijn auto is ook geupate zonder factory reset. Alles stond nog precies hetzelfde incl wifi wachtwoorden en bluetooth verbindingen etc. En deze had 100% zeker 3.2 vanaf dat ik weg reed bij de garage.

Over 3.2 gesproken. Hebben jullie ook gemerkt dat als je webradio stations opslaat als favorieten, dat de zender na een tijdje verandert naar iets randoms? Van q music fout naar Kensas gospel.
Bij mij waren er we een aantal instellingen gereset maar vreemd genoeg niet alles. Was zo weer rechtgezet overigens behalve de instelling van de assistant, die moet ik nog even opzoeken. Dat van die radiozenders heb ik ook een keer gehad, wel het juiste icoontje maar een hele andere zender. Ik m’n vriendin uitfoeteren maar dat was dus wellicht niet terecht 🤪.

Ik zag gisteren overigens dat je op het scherm in je dashboard nu ook ziet wanneer je langs een stoeprand rijdt, was dat eerder ook al? Je ziet dan dus echt een stoeprand aan de ene kant en de middellijn aan de andere kant.

[ Voor 11% gewijzigd door Jakkie takkie op 29-06-2023 08:12 ]

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
flippy schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:33:
obd11 lag op me te wachten vandaag. meteen gebruikt om lane assist de nek om te draaien. *O*

nog beetje aan orienteren waar alles zit verstopt door de belachelijke hoeveelheid aparte computers, verklaart ook wel waarom de bus zoveel stroom verbruikt als je stilstaat en niks doet.

nog wat verder graven om de verkeersbordherkenning en dergelijke uit te krijgen, die optie is letterlijk minder dan nutteloos te noemen, ding trekt een compleet eigen plan in wat ie waar leest heb ik het idee. heb gisteren voor de grap eens de volautomatische cruecontrol 1x gebruikt en midden op de snelweg gooit ie ineens het anker uit het raam omdat ie het in zijn kop heeft gehaald dat hij 80 moet gaan rijden op de A2 waar je 130 mocht op dat moment. 8)7

vraag me af of je ook de verplichte tankstations uit de navigatie kan krijgen, de benzineversie van de navigatie laat immers ook geen laadpalen zien....

zit in het gooi als iemand in de buurt nog wat gedaan wilt hebben met obd11. O-)
De meeste modules worden juist uitgezet zodra je je kont uit de stoel licht.
(wat weer een deel van de gekkigheden met deze auto verklaard)

Het reageren op verkeersborden en het aanpassen van de snelheid kun je prima zonder OBD11 aanpassen. zit in het infotainment onder de assist knop, hamburger menu, acc, en dan de derde optie van boven geloof ik. (dacht dat ze het speed preview in het engels noemen. nogal vreemde vertaling, ook in het Nederlands)
Tankstations worden volgens mij getoond vanwege de rustplekken die er bij zitten, maar wat hij toont kun je de instellingen van de navigatie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
juanpabloo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:55:
Enig idee?

Ik moest mijn auto verwijderen uit de app en opnieuw toevoegen na de 3.2 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

sl1000 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:45:
[...]

De meeste modules worden juist uitgezet zodra je je kont uit de stoel licht.
(wat weer een deel van de gekkigheden met deze auto verklaard)

Het reageren op verkeersborden en het aanpassen van de snelheid kun je prima zonder OBD11 aanpassen. zit in het infotainment onder de assist knop, hamburger menu, acc, en dan de derde optie van boven geloof ik. (dacht dat ze het speed preview in het engels noemen. nogal vreemde vertaling, ook in het Nederlands)
Tankstations worden volgens mij getoond vanwege de rustplekken die er bij zitten, maar wat hij toont kun je de instellingen van de navigatie aanpassen.
de optie om de reactie op de borden uit te zetten had ik al gevonden, ik zit meer te kijken naar de melding op het kleine scherm waar je de borden te zien krijgt die de auto denkt dat van toepassing zijn zoals een stoplicht midden op de A4 vanmiddag. 8)7
op zicht een leuk systeem maar dan moet je er wel op kunnen vertrouwen anders is het gewoon een gimmick.

en helaas gaat de vlieger van rustplaatsen niet op, ding geeft ook gewoon onbemande tankstations weer waar absoluut geen plek is om te parkeren.

de aanpassingen met obd11 maken het wel een stuk beter te pruimen achter het stuur en inmiddels ook al de achterlichten meegeschakeld met de dagrijverlichting dus zien de mensen achter mij ook nog iets. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door flippy op 29-06-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:33
Update na m’n vraag na 3.2: De telefoon app werkt weer, overigens na veel frustratie met allemaal foutmeldingen en heel erg veel supertrage software in de auto en tienduizend handelingen en 10 mailtjes. Herinner me eraan om nooit een elektrische Volkswagen te adviseren aan iemand die ouder is dan 30. Het is niet te volgen en je krijgt 0 instructie over wat je überhaupt moet doen en hoe alle apps zich tot elkaar verhouden.

Dank in ieder geval voor jullie hulp en meedenken hier!

Vraag: kent iemand het probleem ‘verbindingsfout (n_002) in de auto bij het openen van de wecharge app? Krijg m op geen enkele manier aan de gang helaas.

En weet iemand hoe ik de steeds maar weer terugkerende melding over battery care voorgoed laat verdwijnen? Ik wil gewoon tot 100% laden, altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
juanpabloo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:40:
Update na m’n vraag na 3.2: De telefoon app werkt weer, overigens na veel frustratie met allemaal foutmeldingen en heel erg veel supertrage software in de auto en tienduizend handelingen en 10 mailtjes. Herinner me eraan om nooit een elektrische Volkswagen te adviseren aan iemand die ouder is dan 30. Het is niet te volgen en je krijgt 0 instructie over wat je überhaupt moet doen en hoe alle apps zich tot elkaar verhouden.

Vraag: kent iemand het probleem ‘verbindingsfout (n_002) in de auto bij het openen van de wecharge app? Krijg m op geen enkele manier aan de gang helaas.

En weet iemand hoe ik de steeds maar weer terugkerende melding over battery care voorgoed laat verdwijnen? Ik wil gewoon tot 100% laden, altijd.
Naar 80% geadviseerd zetten en dan de laadpalen waar je vaak oplaad toevoegen aan de voorkeurslijst.
Hier de uitzondering instellen dat je naar 100% wilt laden.
Helaas de enige workaround die ik tot nu toe heb kunnen vinden want ik werd ook gek van die melding elke keer bij het instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
juanpabloo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:40:

Verbindingsfout bij We Charge lost zich meestal een dag na opnieuw aanmelden vanzelf op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nukar
  • Laatst online: 05-09 15:08
flippy schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:39:
[...]
de optie om de reactie op de borden uit te zetten had ik al gevonden, ik zit meer te kijken naar de melding op het kleine scherm waar je de borden te zien krijgt die de auto denkt dat van toepassing zijn zoals een stoplicht midden op de A4 vanmiddag. 8)7
op zicht een leuk systeem maar dan moet je er wel op kunnen vertrouwen anders is het gewoon een gimmick.
Deze functie icm adaptive CC is levensgevaarlijk. De sensor pikt ook borden op parallelwegen op waardoor de auto bij mij ineens van 100+ ineens naar 30 afremt. Te idioot voor woorden.

Dit kun je overigens gewoon in de instellingen ui zetten

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Nukar schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:30:
[...]

Deze functie icm adaptive CC is levensgevaarlijk. De sensor pikt ook borden op parallelwegen op waardoor de auto bij mij ineens van 100+ ineens naar 30 afremt. Te idioot voor woorden.

En dan te bedenken dat de EU zit te kijken of ze deze optie kunnen verplichten in alle auto's. 8)7
Wegbeheer is gewoon niet consequent genoeg om dat te kunnen realiseren imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Nukar schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:30:
[...]

Kan je even de settings als foto kunnen uploaden? Ik kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
Paganstars schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:12:
[...]

Zal straks even kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:47
Paganstars schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:12:
[...]

Ga in het menu naar Hulpsystemen, klik op het Bordje en zet de optie uit.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Davidas schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:00:
[...]

Ik zat te zoeken onder auto

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nukar
Davidas schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:00:
[...]

Dat kan ook. Ik heb hem alleen uitgezet voor de ACC. De reminder in het dashboard blijft zo wel actief

In het menu Hulpsysteem, rechtsboven in het submenu openenen (de drie puntjes).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akFaH8k6PcFcRvrTNpriue4HcNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lp6702CTmSAtWET34UXCuDVB.png?f=user_large
ACC selecteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV3Efn8pYn55PXYMtMqc0WngI1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jz00dgLUxeDmWDPQTF1wZ4vt.png?f=fotoalbum_large
en de onderste optie 'Voorspelling toegestane snelheid' uitzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPJTraeHvxnMhAExn_Vj2xWPWRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T6CQbRnMCGSmDpswbiiIdBXd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Paul_84
  • Laatst online: 15:37
Ik gisteren ook, krijg nu ook de pushmelding dat de auto volgeladen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
TWFpa2Vs schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:13:
[...]

Op basis van wat de auto zelf aangeeft als range, kijk ik naar de hele maand zit ik met 1942 km op gemiddeld 18.0kwh/100km. In Mei was het 15.6 kWh/100 op basis van 1792 km.

[Afbeelding]
Op basis van tronity kun je geen berekeningen doen. Die pakt alleen maar de state of charge en rekent daar het KWh mee uit. De KWh worden niet echt gemeten door Tronity maar zijn een afgeleide. Dus de state of health zal dan altijd 100% zijn. Je kunt beter rekenen wat er is opgeladen vanuit de laadpaal (met een overhead percentage) of iets met OBD.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Een positieve noot deze keer, net auto (ID3 Pro) opgehaald bij de garage (na 1,5 dag). Grote beurt gehad en tweemaal terugroepactie. Software 3.2 staat er netjes op en helemaal niets opnieuw hoeven instellen :-). Software voelt lekker snel aan in het entertainment systeem. Zelfs de banden na 52K Kilometer nog prima in orde. Tevreden het weekend in dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:02
_Paul_84 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:58:
[...]

Ik gisteren ook, krijg nu ook de pushmelding dat de auto volgeladen is.
Ik nu ook ja!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 09:07
Na ruim een jaar wachten kon ik afgelopen dinsdag eindelijk onze ID Buzz (met alles erop en eraan) ophalen. Woensdag direct een vuurdoop, we hadden al een uitje gepland richting Noordwijk. Dus vanuit Drenthe direct al een lange rit voor de kiezen.

Voor ons als onervaren EV rijders wel spannend, maar rit ging bijna geheel vlekkeloos. Aan het eind van de heenreis meerdere keren achter elkaar de melding kregen (inclusief piep) dat de oplaadstekker niet functioneerde en dat we direct een werkplaats moesten bellen, dit vakkundig genegeerd. We zijn vandaag zonder slag of stoot weer thuisgekomen. Opladen gaat ook prima.

Enige wat me opviel in het gebruik is dat bij het met de neus naar voren inparkeren de 360 camera's niet aanfloepten. Dit heb ik alle keren geactiveerd door hem even in de achteruit te zetten en weer in de vooruit. Ik heb de instelling hiervoor nog niet kunnen vinden. En het draadloos opladen werkt voor geen meter. En de volkswagen Siri voelt zich heel snel aangesproken...

Verder, wat een ruimte en een luxe. Je zoeft over de weg, en het is erg verleidelijk om mee te gaan in het vlotte optrekken van de 'gewone' snelle auto's om je heen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xo0r1jFveE8s7gIdViqoCpp0LhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ls0RUozNQAY9nEOAM0Qm1Ml.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Vr13s schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:05:
Na ruim een jaar wachten kon ik afgelopen dinsdag eindelijk onze ID Buzz (met alles erop en eraan) ophalen. Woensdag direct een vuurdoop, we hadden al een uitje gepland richting Noordwijk. Dus vanuit Drenthe direct al een lange rit voor de kiezen.

Voor ons als onervaren EV rijders wel spannend, maar rit ging bijna geheel vlekkeloos. Aan het eind van de heenreis meerdere keren achter elkaar de melding kregen (inclusief piep) dat de oplaadstekker niet functioneerde en dat we direct een werkplaats moesten bellen, dit vakkundig genegeerd. We zijn vandaag zonder slag of stoot weer thuisgekomen. Opladen gaat ook prima.

Enige wat me opviel in het gebruik is dat bij het met de neus naar voren inparkeren de 360 camera's niet aanfloepten. Dit heb ik alle keren geactiveerd door hem even in de achteruit te zetten en weer in de vooruit. Ik heb de instelling hiervoor nog niet kunnen vinden. En het draadloos opladen werkt voor geen meter. En de volkswagen Siri voelt zich heel snel aangesproken...

Verder, wat een ruimte en een luxe. Je zoeft over de weg, en het is erg verleidelijk om mee te gaan in het vlotte optrekken van de 'gewone' snelle auto's om je heen :)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUyfv4du4Lwv8JP8rUdakhLwHwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlOHk82XPfjZj3IRqJPjQtuc.jpg?f=fotoalbum_large

Deze al geprobeerd?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 09:07
Ha! Nee, wel de knop Assist, leek me op dat moment het meest logisch.. maar dat was zeker niet de juiste route. Dank voor de tip, ga ik volgende keer proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10:43
In november heb ik een ID.4 besteld en deze zou ik vorige week vrijdag 23 juni kunnen ophalen bij de dealer. Daar aangekomen bleek dat tijdens de laadsessie voor aflevering een storing te zijn opgetreden in auto vanwege een defecte waterpomp. Nu wacht ik al meer dan een week op de reparatie (en dus de auto) en de dealer geeft geen duidelijkheid wanneer de auto gereed is.

Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand anders hetzelfde probleem en is het normaal om zo lang te moeten wachten op een nieuwe waterpomp?

De dealer gaf aan dat bij meerdere nieuwe auto's deze storing is opgetreden maar op dit forum zie ik er geen meldingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
Puitv schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:44:
In november heb ik een ID.4 besteld en deze zou ik vorige week vrijdag 23 juni kunnen ophalen bij de dealer. Daar aangekomen bleek dat tijdens de laadsessie voor aflevering een storing te zijn opgetreden in auto vanwege een defecte waterpomp. Nu wacht ik al meer dan een week op de reparatie (en dus de auto) en de dealer geeft geen duidelijkheid wanneer de auto gereed is.

Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand anders hetzelfde probleem en is het normaal om zo lang te moeten wachten op een nieuwe waterpomp?

De dealer gaf aan dat bij meerdere nieuwe auto's deze storing is opgetreden maar op dit forum zie ik er geen meldingen van.
Defecte waterpomp is in dit topic nog niet voorbij gekomen. Of bedoel je warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10:43
Rubenus schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:58:
[...]

Defecte waterpomp is in dit topic nog niet voorbij gekomen. Of bedoel je warmtepomp?
de dealer had het over een waterpomp voor de koeling van de accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
ID.5 GTX (2023) met 3.0 af fabriek, OTA naar 3.2 en daarna weer een naamloze en versieloze update gehad. Vandaag dus weer 1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuHhv5NNsKuBYO39lsyAm4WaTWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JYMNcvx7oPtNMzor8fvIKBu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDoJOQtbh6mFtoHfaol-yRKUbK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SciNrDBymJuX6ex2R12s3XNN.jpg?f=fotoalbum_large

Versienummer ID software bleef 3.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Het gaat over het automatisch activeren. Bij de Enyaq is dit wel zo dat bij voorwaartse obstakels de 360 camera aanfloept. Iemand een idee of dit met OBD te programmeren valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Cloclo100 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:18:
[...]

Het gaat over het automatisch activeren. Bij de Enyaq is dit wel zo dat bij voorwaartse obstakels de 360 camera aanfloept. Iemand een idee of dit met OBD te programmeren valt?
Zou je niet moeten hoeven programmeren.
Wat wel mijn ervaring is, is dat deze pas aan gaat als je even stilgestaan hebt, of heel langzaam rijdt (kruipt) en dan pas obstakels tegenkomt. bij redelijk vlot een vak in rijden wordt het systeem niet geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
sl1000 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Zou je niet moeten hoeven programmeren.
Wat wel mijn ervaring is, is dat deze pas aan gaat als je even stilgestaan hebt, of heel langzaam rijdt (kruipt) en dan pas obstakels tegenkomt. bij redelijk vlot een vak in rijden wordt het systeem niet geactiveerd.
Neen, er komt gewoon een plattegrondje van de wagen en er worden geen camera's geactiveerd. Dat gebeurt zoals TS aangeeft alleen als je de wagen in R zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Hoe werkt het navigeren in de ID i.c.m. je actieradius? Is dat naar tevredenheid?

Heeft er iemand een warmtepomp in zijn ID en is het wat je er van verwacht had?

[ Voor 33% gewijzigd door simonanton op 01-07-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:04
simonanton schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:16:
Hoe werkt het navigeren in de ID i.c.m. je actieradius? Is dat naar tevredenheid?
Dit hangt denk ik van de software versie van de auto af. Ik weet niet hoe het is met >3.2, maar bij 3.0 ben ik er niet te vreden over en gebruik daar voor ABRP. Hopelijk wordt dit beter met softwareversie 3.2 en verder.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik heb een alfen laadpaal en zit met het volgende probleem. Als ik via de app het laden stop zet, begint hij gewoon na een paar minuten terug te laden. Soms duurt het wat langer.. Ik heb geen laadprogramma's ofzo aan staan. Wat mis ik hier? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Puitv schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:44:

Hier ook, ik zou vandaag de auto in ontvangst nemen maar kreeg ook te horen dat de waterpomp vervangen moet worden. Hoop hem nu over twee weken in ontvangst te nemen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
Blijkbaar is er voor de ID3 binnenkort een trekhaak te verkrijgen 1500 kg geremd/ 750 ongeremd en met duitse keuring....
https://www.misterdotcom....KA-p88nqKtpXYaS-JuDLq_7lQ
Bitte lassen Sie sich nicht von Aussagen beim Händler / TÜV / Dekra etc. irritieren, dass die Montage der Kupplung und das Ziehen eines Anhängers bzw. die Montage eines Fahrradträgers nicht möglich seien!
Mit unseren Unterlagen, ausgestellt vom Kraftfahrtbundesamt, basierend auf umfangreichen Prüfungen des TÜV Süd,
werden die Anhängelast und die Stützlast im Fahrzeugschein durch die Zulassungsstelle nachgetragen.
TÜV / Dekra und andere Prüforganisationen dokumentieren nur den ordnungsgemäßen Anbau.
Die Frage der Zulässigkeit wurde im Rahmen der Zulassung der Kupplung bereits positiv beantwortet.
Bei Rückfragen kann jede Stelle gerne bei uns anrufen!
Dat voor 1350.

Hoe zit het met het feit dat op het kentekenbewijs geen waarden staat vermeld?

Chris
Pagina: 1 ... 286 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.