Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 285 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Warpozio schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:42:
[...]

Interessante theorie, maar wat is je verbruik aan 100 en aan 160?
Wie met meer verstand van zulke berekeningen kan de sweetspot berekenen?
Voor verbruik bij 100km/h hanteer ik real range van EV database = 20kwh/100
Voor verbruik bij 160km/h is een filmje van carwow DE op youtube = 38kwh/100 (komt ook overeen met mijn ervaring).
Laadtijd kun je gemiddelde opgave van VW pakken die klopt wel ongeveer, van 10-80 in 38 minuten.

Stel dat je 600km snelweg zonder snelheidslimiet hebt en start met 100%, dan moet je met 160km/h 3 x laden vs 1 x laden bij 100km/h.
Bij 160 km/h is je rijtijd 3 uur en 44 minuten, bij 100 km/h 6 uur.
Totaal kom je dan op 5 uur en 38 minuten bij 160km/h en 6 uur en 38 minuten bij 100km/h.
Scheelt dus precies een uur.
Met de kanttekening dat je bij 160km/h nooit langer dan 70 minuten in 1 stuk rijdt, en bij 100km/h het 1e stuk 3 uur en 39 minuten onafgebroken rijden is.

Er zal ongetwijfeld ergens een sweetspot zitten waarbij je precies een laadstop kunt skippen en niet zo lang achter elkaar hoeft te rijden.

Maar de conclusie is in elk geval dat 100km/h zeker niet de kortste reistijd oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Naar mijn ervaring van gister ben ik er over uit dat gewoon 130 rijden het lekkerst door rijdt. Je hebt toch ook vaak te maken met drukte en baustelle en grote stukken verplicht 100 of 120. Dan komt de gemiddelde snelheid al gauw niet veel hoger dan 110. En soms lekker doortrekken naar de 160 is ook leuk. Daarnaast rijdt je met 130 het mooiste met het verkeer mee….

Verbruik lag met onze rijstijl toch nog netjes rond de 18kwh/100km.

In NL zijn we ook erg verwend met het vlakke land, maar die heuvels in DE maken ook grote impact op de range en dan denk ik; zo snel mogelijk die heuvel over. Blijft ook leuk om al die ice auto’s in te halen die dat stijle stuk terug zakken, want de motor trekt het niet. (Nostalgie naar 207 tijden)…

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:53
AkroBatik schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:44:
[...]

130 rijden en dan laden tot 50%? Dan sta je elke uur stil. Ik zou eerder zeggen tot 80%
Bij de achterwielaangedreven 77 kWh is dat beter tot 80%. Die laadt tot 80% boven 100 kw, de GTX is sneller tot 50%. Maar heeft ook alleen zin als je zo snel mogelijk wil zijn. Normaliter laadt ik wel tot 80-100% maar dan gaan we even ergens eten/koffie doe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoT85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-07 11:44
Md87 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:02:
[...]

Ik heb me een Rubberspray gekocht (Gummipflege), gekraak meteen weg!
Ik ben bijna geneigd het bij mijn dealer te melden. Heb onlangs bij de servicebeurt aangegeven dat mijn dak kraakt. Tot mijn grote verbazing was dit niet een bekend probleem en gingen ze het onderzoeken. Eind van de dag de auto opgehaald en kreeg te horen dat het een nieuwe afspraak werd waarbij de gehele hemel los moet en er in het ergste geval zelfs een nieuw dak in zou moeten.

De puddle lights overigens ook al laten vervangen. Dat was overduidelijk wel een bekend probleem bij ze.

Verbaasd me echt enorm hoe weinig er binnen VW (PON) gecommuniceerd lijkt te worden over dit soort problemen. Zelfs een grote dealer als van den Udenhout is dus niet echt lekker op de hoogte blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
MarcoT85 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:49:
[...]

Ik ben bijna geneigd het bij mijn dealer te melden. Heb onlangs bij de servicebeurt aangegeven dat mijn dak kraakt. Tot mijn grote verbazing was dit niet een bekend probleem en gingen ze het onderzoeken. Eind van de dag de auto opgehaald en kreeg te horen dat het een nieuwe afspraak werd waarbij de gehele hemel los moet en er in het ergste geval zelfs een nieuw dak in zou moeten.

De puddle lights overigens ook al laten vervangen. Dat was overduidelijk wel een bekend probleem bij ze.

Verbaasd me echt enorm hoe weinig er binnen VW (PON) gecommuniceerd lijkt te worden over dit soort problemen. Zelfs een grote dealer als van den Udenhout is dus niet echt lekker op de hoogte blijkbaar.
Bij Wittebrug leek ik dan weer de 1e te zijn met de puddle lights, ze hadden in elk geval moeite het te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
MarcoT85 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:49:
[...]

Grappig, dealer deed het bij mij automatisch zonder dat ik er om gevraagd had 😅.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
t2faag schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:42:
Naar mijn ervaring van gister ben ik er over uit dat gewoon 130 rijden het lekkerst door rijdt. Je hebt toch ook vaak te maken met drukte en baustelle en grote stukken verplicht 100 of 120. Dan komt de gemiddelde snelheid al gauw niet veel hoger dan 110. En soms lekker doortrekken naar de 160 is ook leuk. Daarnaast rijdt je met 130 het mooiste met het verkeer mee….

Verbruik lag met onze rijstijl toch nog netjes rond de 18kwh/100km.

In NL zijn we ook erg verwend met het vlakke land, maar die heuvels in DE maken ook grote impact op de range en dan denk ik; zo snel mogelijk die heuvel over. Blijft ook leuk om al die ice auto’s in te halen die dat stijle stuk terug zakken, want de motor trekt het niet. (Nostalgie naar 207 tijden)…
Dat is ook mijn ervaring voor DE. Als je het door ABRP laat berekenen zie je dat het ook niet mega veel uitmaakt. Go with de flow lijkt het beste, ook voor je mede weggebruikers (niets zo irritant als iemand die met 100 helemaal naar links gaat op een vierbaansweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:53
Ro ofzo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:31:
[...]

Voor verbruik bij 100km/h hanteer ik real range van EV database = 20kwh/100
Voor verbruik bij 160km/h is een filmje van carwow DE op youtube = 38kwh/100 (komt ook overeen met mijn ervaring).
Laadtijd kun je gemiddelde opgave van VW pakken die klopt wel ongeveer, van 10-80 in 38 minuten.

Stel dat je 600km snelweg zonder snelheidslimiet hebt en start met 100%, dan moet je met 160km/h 3 x laden vs 1 x laden bij 100km/h.
Bij 160 km/h is je rijtijd 3 uur en 44 minuten, bij 100 km/h 6 uur.
Totaal kom je dan op 5 uur en 38 minuten bij 160km/h en 6 uur en 38 minuten bij 100km/h.
Scheelt dus precies een uur.
Met de kanttekening dat je bij 160km/h nooit langer dan 70 minuten in 1 stuk rijdt, en bij 100km/h het 1e stuk 3 uur en 39 minuten onafgebroken rijden is.

Er zal ongetwijfeld ergens een sweetspot zitten waarbij je precies een laadstop kunt skippen en niet zo lang achter elkaar hoeft te rijden.

Maar de conclusie is in elk geval dat 100km/h zeker niet de kortste reistijd oplevert.
Bjorn Nyland op YouTube heeft het een keer uitgetest met een Model 3P, daar zat de sweet spot op 190km\h. 170 of 190 scheelde maar een paar minuten. Wel weer veel meer verbruik, blijft een kwestie van tijd/hoeveel geld wil je uitgeven aan stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

kisik schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:50:
[...]

Interessant, maar vorig jaar zomer in de hittegolf naar Spanje ben ik daar niet tegenaan gelopen. ook niet toen de kinderen geen zin hadden om in de hitte buiten rond te lopen en besloten op de achterbank te blijven Netflixen, met airco aan.
dat is mooi, ligt ook mogelijk aan de accu, de grote accu in de buzz die 170kW doet heeft er wel (soms) last van. die heeft die airco echt nodig als je met een baksteen op het pedaal over de autobahn gaat tussen de laadpalen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

@Md87 Heb je een linkje toevallig naar dat middel? En behandel je daarmee dan gewoon de rubbers vanaf de buitenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Heb je ook een naam? Is het een hand spray, spuitbus, lotion? Gummipflege betekent namelijk rubber onderhoud, heel generiek. :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier overigens inmiddels 3.2 op de auto, alles werkt behalve easy open dat is stuk sinds de update. Maar als ik het hier lees schijnt dat een bekende bug te zijn… Gelukkig gebruik ik dat precies nooit.

Verder valt t.o.v. 3.0 vooral op dat het infotainment systeem duidelijk vloeiender is geworden en dat je nu op de kaart ook alleen snelladers met meer dan 100kW kan weergeven.

Ook registreert TRONITY nu ineens trips, dus de auto geeft dat nu blijkbaar door via de API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
ik222 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:22:
Hier overigens inmiddels 3.2 op de auto, alles werkt behalve easy open dat is stuk sinds de update. Maar als ik het hier lees schijnt dat een bekende bug te zijn… Gelukkig gebruik ik dat precies nooit.

Verder valt t.o.v. 3.0 vooral op dat het infotainment systeem duidelijk vloeiender is geworden en dat je nu op de kaart ook alleen snelladers met meer dan 100kW kan weergeven.

Ook registreert TRONITY nu ineens trips, dus de auto geeft dat nu blijkbaar door via de API.
Wat is precies “easy open”? Is dat de functie van op afstand dat de auto je herkent en open gaat of die functie dat je de hendel aanraakt en hij opent of het kleine streepje aanraakt en dichtgaat?

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 14:40
Braaaii schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Wat is precies “easy open”? Is dat de functie van op afstand dat de auto je herkent en open gaat of die functie dat je de hendel aanraakt en hij opent of het kleine streepje aanraakt en dichtgaat?
Met je schenen tegen je achterbumper aan schoppen en hopen dat je achterklep (elektrisch) open gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ro ofzo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:31:
[...]

Wel 17 grade.. probeer 25+ en je zult zien dat het rond 32-34 is ;)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Bschnitz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:56:
Heren, sinds mijn id.3 1st nu definitief naar de eeuwige jachtgronden is verwezen en ik een andere auto heb gekregen is het ook tijd om afscheid te nemen van het model.

Is er iemand binnen dit topic die ik kan blij maken met een (batch 1) model van de id.3?

Ophalen in Lent. Stuur een me een berichtje.

[Afbeelding]
wat rij je nu?
En inmiddels geheel weer beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
ReseT schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:21:
[...]

Heb je ook een naam? Is het een hand spray, spuitbus, lotion? Gummipflege betekent namelijk rubber onderhoud, heel generiek. :)
En hoe pas je het toe? Ik heb nav een eerdere opmerking hier een gummi stick gekocht, maar kwam erachter dat ik niet fatsoenlijk tussen het glas en het rubber kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
sl1000 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:40:
[...]

wat rij je nu?
En inmiddels geheel weer beter?
Yes, fysiek weer helemaal in orde. Bedankt voor het vragen :)

Rij nu een ioniq 6 sinds 2 dagen, die was op voorraad. Moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Zelfs de verplichte NCAP piepjes zijn te doen, te lui om ze elke keer uit te zetten. Begreep dat die uiteindelijk op alle nieuwe autos komen.

Rijd totaal anders dan de id.3, is natuurlijk ook veel langer enzo. Wat mis ik de korte draaicirkel van de id.3 ;(

Maar voor de rest rijd hij als een droom. Nu ook echt one pedal drive. Dat is wel echt mijn ding merk ik.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sinds mijn garagebezoek aan de VW dealer voor (oa) de update van 2.3 naar 3.* luistert het ding enorm slecht naar wat ik wil. Als ik wil bellen zeg ik "bel "*****" en voorheen was het spot-on maar nu krijg ik te veel opties (als de auto me überhaupt begrijpt) of doet het niets. En dat is storend, maar vanmiddag belde ik 112.

Druk op de knop op m'n stuur, hij luistert (ID.4 Pro) en ik zeg "bel 112". En hoewel het voor 3.* < altijd goed ging, blijft Android Auto rondjes draaien, me niet (goed) begrijpen óf andere contacten willen bellen. Los van het zorgelijke en irritante (iemand willen bellen wat voorheen lukte en nu met veel pijn en moeite) was het in dit geval een half noodgeval (bermbrand bij de A59/Fijnaart). En zo onduidelijk spreek ik niet. Het is trager, het is behelpen. Kan aan mijn telefoon liggen (Xperia 1 - II ) maar na de update van de ID.4 is het echt enorm veel k*tter geworden.

Stoor me er ontzettend aan, ook dat mn (Spotify) muziek pas speelt na een minuut of 2. Wil zoiets praktisch instant gereed hebben zeker met een directe USB-C verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
De SlimLaden app van Eneco werkt eindelijk ook doordat SW3.2 is geïnstalleerd. Ik 'verdien' nu 2 cent per geladen kilowatt, uitbetaald op mijn rekening, doordat de app de planning hiervoor stuurt.

Aangezien ik nog een jaar (net als de afgelopen 2 jaar :*) ) mijn tarieven vast heb staan, is dit voor mij nu gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 16:22
ik222 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:07:
[...]

@Md87 Heb je een linkje toevallig naar dat middel? En behandel je daarmee dan gewoon de rubbers vanaf de buitenkant?
Ik gebruik deze: https://www.protecton.be/protecton-rubberspray-400ml
Gewoon even op de rand spuiten en achteraf met een doekje over gaan

edit: link was verkeerd

[ Voor 8% gewijzigd door Md87 op 20-06-2023 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Bschnitz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:53:
[...]

Yes, fysiek weer helemaal in orde. Bedankt voor het vragen :)

Rij nu een ioniq 6 sinds 2 dagen, die was op voorraad. Moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Zelfs de verplichte NCAP piepjes zijn te doen, te lui om ze elke keer uit te zetten. Begreep dat die uiteindelijk op alle nieuwe autos komen.

Rijd totaal anders dan de id.3, is natuurlijk ook veel langer enzo. Wat mis ik de korte draaicirkel van de id.3 ;(

Maar voor de rest rijd hij als een droom. Nu ook echt one pedal drive. Dat is wel echt mijn ding merk ik.
Top te horen dat alles weer ok is!

Ioniq 6 is ook echt wel ff een stapje omhoog vs de ID.3.
Veel plezier er mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 16:22
kisik schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:45:
[...]

En hoe pas je het toe? Ik heb nav een eerdere opmerking hier een gummi stick gekocht, maar kwam erachter dat ik niet fatsoenlijk tussen het glas en het rubber kwam.
Ik heb een spray gekocht, (lijkt op wd40), loopt er mooi tussen.
De link staat in mn vorige comment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:08
Exorcist schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:57:
Sinds mijn garagebezoek aan de VW dealer voor (oa) de update van 2.3 naar 3.* luistert het ding enorm slecht naar wat ik wil. Als ik wil bellen zeg ik "bel "*****" en voorheen was het spot-on maar nu krijg ik te veel opties (als de auto me überhaupt begrijpt) of doet het niets. En dat is storend, maar vanmiddag belde ik 112.

Druk op de knop op m'n stuur, hij luistert (ID.4 Pro) en ik zeg "bel 112". En hoewel het voor 3.* < altijd goed ging, blijft Android Auto rondjes draaien, me niet (goed) begrijpen óf andere contacten willen bellen. Los van het zorgelijke en irritante (iemand willen bellen wat voorheen lukte en nu met veel pijn en moeite) was het in dit geval een half noodgeval (bermbrand bij de A59/Fijnaart). En zo onduidelijk spreek ik niet. Het is trager, het is behelpen. Kan aan mijn telefoon liggen (Xperia 1 - II ) maar na de update van de ID.4 is het echt enorm veel k*tter geworden.

Stoor me er ontzettend aan, ook dat mn (Spotify) muziek pas speelt na een minuut of 2. Wil zoiets praktisch instant gereed hebben zeker met een directe USB-C verbinding.
Gebruik nooit de voice commando's maar ik vind het ook erg traag, het systeem zelf. Soms stap ik in de auto, plug mijn telefoon in, doe de gordel om, rij weg en moet dan gewoon na 20 seconden even ergens wachten voordat mijn navigatie eindelijk klaar is en geladen kan worden. Ontzettend vervelend, voelt echt alsof je in de tijd terug stapt.

Overigens ben ik ook benieuwd of jullie een geluid horen op het moment dat de auto regenereert? Ik hoor een soort soezend geluid op het moment dat ik 110 rijdt en de auto actief gaat regenereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-08 11:26
KaiseRRuby schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:10:
[...]
Overigens ben ik ook benieuwd of jullie een geluid horen op het moment dat de auto regenereert? Ik hoor een soort soezend geluid op het moment dat ik 110 rijdt en de auto actief gaat regenereren.
Dat geluid herken ik ook. Geen idee of het altijd zo geweest is, viel mij de laatste dagen steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:19
[...]

Gebruik nooit de voice commando's maar ik vind het ook erg traag, het systeem zelf. Soms stap ik in de auto, plug mijn telefoon in, doe de gordel om, rij weg en moet dan gewoon na 20 seconden even ergens wachten voordat mijn navigatie eindelijk klaar is en geladen kan worden. Ontzettend vervelend, voelt echt alsof je in de tijd terug stapt.

Over het eerste: echt frustrerend ja. SW 3.5 en dit gaat allemaal veel trager dan mijn inloop skoda oktavia van 5j oud.

Over het tweede: dat is toch normaal?? de motor(en) moet(en) volop aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cloclo100 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Over het eerste: echt frustrerend ja. SW 3.5 en dit gaat allemaal veel trager dan mijn inloop skoda oktavia van 5j oud.

Over het tweede: dat is toch normaal?? de motor(en) moet(en) volop aan het werk.
Ja misschien wel, ik heb er nooit zo opgelet maar als je het een keer hoort kun je het niet meer on-horen. Ik heb trouwens opeens dat ik geen pincode meer in hoef te voeren, wellichte een keer slaapdronken aangezet dat hij het onthouden moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
KaiseRRuby schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Ja misschien wel, ik heb er nooit zo opgelet maar als je het een keer hoort kun je het niet meer on-horen. Ik heb trouwens opeens dat ik geen pincode meer in hoef te voeren, wellichte een keer slaapdronken aangezet dat hij het onthouden moet?
Euh.. heb ik nog nooit moeten ingeven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cloclo100 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:36:
[...]

Euh.. heb ik nog nooit moeten ingeven? :?
Zou dit dan iets nieuws zijn van versie 3.5? Ik zit op 3.2 overigens maar kreeg wel een OTA een tijdje geleden waar ik geen idee van heb wat er toen is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-09 17:23
KaiseRRuby schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Zou dit dan iets nieuws zijn van versie 3.5? Ik zit op 3.2 overigens maar kreeg wel een OTA een tijdje geleden waar ik geen idee van heb wat er toen is veranderd.
Pin heb ik direct uitgezet, moet alleen steeds mijn gebruikersaccount bevestigen, ook erg irritant, maar volgens mij is dat niet weg te krijgen..

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

Helder antwoord... Dat wordt dus een 4G LTE repeater in onze garage 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDa3loxh4PQXt6d5J09pUc3uRXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcFw2zy4ovbapTPT7uetqqGT.jpg?f=fotoalbum_large

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Volkswagen? Nieuwe app naam?
Hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Md87 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:48:
[...]

Ik gebruik deze: https://www.protecton.be/protecton-rubberspray-400ml
Gewoon even op de rand spuiten en achteraf met een doekje over gaan

edit: link was verkeerd
Welke rand? Van binnenuit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmvis
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
N0EL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:20:
Volkswagen? Nieuwe app naam?
Hmmmm
Klopt, ze zijn van meerdere app’s voor ICE en EV naar 1 app gegaan. Hopelijk een goede stap in gedeelde software ontwikkeling binnen de VAG groep. <+:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgvYX4AtjF76_p_VT8uoI9T3RcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Labgrog0WUpNXNRULaaFhgww.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Reed laatst in een Skoda Fabia en dat was allemaal zo goed als instant (koppelen telefoon met de auto, nav. werkte gelijk, Spotify) en alles reageert direct op de knoppen. Bizar dat je dat in een auto van +-50k moet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cloclo100 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:00:
[...]

Welke rand? Van binnenuit?
TPI voor knarsende panoramadak.Via https://www.meinid.com/th...ch-panoramadach-knirscht/

[ Voor 20% gewijzigd door ReseT op 20-06-2023 16:26 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
ReseT schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:25:
[...]

TPI voor knarsende panoramadak.Via https://www.meinid.com/th...ch-panoramadach-knirscht/
Euh dat ziet er helemaal niet zo simpel uit. Ik had in mijn hoofd ergens wd40 style in spuiten en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:04
Davidas schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:54:
[...]

Pin heb ik direct uitgezet, moet alleen steeds mijn gebruikersaccount bevestigen, ook erg irritant, maar volgens mij is dat niet weg te krijgen..
Met OBD11 weg te krijgen alleen dan heb je geen positiebepaling meer van de auto in de We Connect ID. app op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:03
KaiseRRuby schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Veranderingen staan nog niet online :(
https://www.meinid.com/wiki/lexicon/8-software-versionen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

EdwinDaems schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:19:
[...]

Met OBD11 weg te krijgen alleen dan heb je geen positiebepaling meer van de auto in de We Connect ID. app op de telefoon.
waar pas je dat aan in obd11?

dat zijn nu net 1 van die dingen wat die tool het bedrag waard kan zijn om zon stom abonoment af te sluiten ervoor.

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 20-06-2023 19:09 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
flippy schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:00:
[...]

waar pas je dat aan in obd11?

dat zijn nu net 1 van die dingen wat die tool het bedrag waard kan zijn om zon stom abonoment af te sluiten ervoor.
Module 8125 Application Server Infotainment
Adaptation
Function configuration pso
AA function (new)
Deactivated

Vergeet niet de frunk te openen voor het kunnen verwijderen van de SFD door OBD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Cloclo100 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:55:
[...]

Euh dat ziet er helemaal niet zo simpel uit. Ik had in mijn hoofd ergens wd40 style in spuiten en klaar..
Idd. Het lijkt alsof het vet van buitenaf wordt aangebracht? Met een spatel de rubbers opzij duwen en dan vet ertussen spuiten..... Ik weet niet of ik dat zelf ga doen...... Verder dacht ik dat er destijds iets van binnenuit was gedaan, te zien aan de vettige randen rondom op het glaspaneel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
wiz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:00:
Helder antwoord... Dat wordt dus een 4G LTE repeater in onze garage 😊

[Afbeelding]
Zo een repeater is toch illegaal, dacht ik. Tenzij je toestemming krijgt van de operator, wat zeer onwaarschijnlijk is...
Want heb hetzelfde probleem in mijn garage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Polo_Maniac schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Zo een repeater is toch illegaal, dacht ik. Tenzij je toestemming krijgt van de operator, wat zeer onwaarschijnlijk is...
Want heb hetzelfde probleem in mijn garage...
Daar ben ik nu ook achter :(

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

Ik heb een vraag, na mijn update naar 3.2 werkt WeCharge niet deze komt met een foutmelding. Tevens krijg ik een foutmelding mbt geen wifi verbinding met externe hotspot.

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen is. Terug naar de dealer ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsuUDMj7C3KllwgowKn66bcjdx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ju2iApO0QReqBe0KggQCzpiR.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGDUeExU2k8gKpafR4z5aqJ0Hxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9YC9tu0qVsASPiT2I5rfYtf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

mhe59 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:29:
Ik heb een vraag, na mijn update naar 3.2 werkt WeCharge niet deze komt met een foutmelding. Tevens krijg ik een foutmelding mbt geen wifi verbinding met externe hotspot.

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen is. Terug naar de dealer ?[Afbeelding][Afbeelding]
Duurde een dag of zo en toen werktr het gewoon.

Die hotspot melding krijg je niet weg als je telefoon niet gebruikt als hotspot onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

mhe59 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:29:

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen is. Terug naar de dealer ?[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zet nu gewoon mijn wifi uit als ik vertrek, deze functionaliteit is duidelijk nog niet volledig doorgedacht en uitontwikkeld door VAG

(Alle andere merken EV bij ons in de garage, Tesla, Jaguar, Hyundai, werken probleemloos met Wifi en lijken naadloos heen en weer te schakelen)

[ Voor 12% gewijzigd door wiz op 22-06-2023 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Iemand hier met ervaring met het kopen van een gebruikte/tweedehands ID.3? Ze zijn het afgelopen jaar toch redelijk wat in prijs gedaald en daardoor wat aantrekkelijker geworden. Zijn er misschien speciale dingen waar je op moet letten bij het zoeken naar een goede?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Vandaag voor het eerst sinds ik de auto heb (iets meer dan een jaar) een geschat bereik van >400 km bij 100% gehaald (ID.3 1st Plus).

Gunstige weersomstandigheden en relatief rustig gereden de laatste tijd.

[ Voor 28% gewijzigd door JB076 op 22-06-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
JB076 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:23:
Vandaag voor het eerst sinds ik de auto heb (iets meer dan een jaar) een geschat bereik van >400 km bij 100% gehaald (ID.3 1st Plus).

Gunstige weersomstandigheden en relatief rustig gereden de laatste tijd.
Leuk, tot je de oprit/straat uit rijdt.. dan ben je ineens 20km kwijt ;)

DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Kreeg er eerst nog 9 bij toen ik instapte (416 in de app, werd 425). Uiteindelijk wel 100 bereik er af gereden op een rit van 85 kilometer, maar dat was met veel snelweg vergeleken met de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klindenburg
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-07-2024
maik73 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:00:
[...]

Mijn auto staat bij de garage voor hetzelfde probleem.
Blijkt bij mij toch een issue te zijn met de HV accu. Auto geeft storing en wil niet meer met 11KW laden.
Dit is gekomen na de update naar 3.2

Hopelijk gaan ze het snel fixen. Was van plan om volgende maand naar Italie te gaan met de auto....
Mijn ID 5 GTX staat voor het zelfde probleem sinds deze week bij de dealer. Hebben ze het bij jou inmiddels kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
Daan schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:37:
Iemand hier met ervaring met het kopen van een gebruikte/tweedehands ID.3? Ze zijn het afgelopen jaar toch redelijk wat in prijs gedaald en daardoor wat aantrekkelijker geworden. Zijn er misschien speciale dingen waar je op moet letten bij het zoeken naar een goede?
Softwareversie zou ik zeggen. Sommige updates kosten een hoop tijd en/of moeten bij de dealer gebeuren. Voor evt. aflevering meteen laten doen dus. De staat van het accupakket is geloof ik door te meten. Verder zou je dit topic kunnen doorbladeren op notoire zwakke punten van de auto. De uitstapverlichting (puddle lights) is er bijvoorbeeld een die vaak kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
JB076 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:23:
[...]

Softwareversie zou ik zeggen. Sommige updates kosten een hoop tijd en/of moeten bij de dealer gebeuren. Voor evt. aflevering meteen laten doen dus. De staat van het accupakket is geloof ik door te meten. Verder zou je dit topic kunnen doorbladeren op notoire zwakke punten van de auto. De uitstapverlichting (puddle lights) is er bijvoorbeeld een die vaak kapot gaat.
Ik zou ook even goed kijken welke uitvoering je wilt hebben. Veel mensen klagen over de stoelen van de goedkopere uitvoeringen die weinig verstel mogelijkheden hebben. Er kan ook een issue zijn met de stoel leuning die spontaan naar achteren zakt.

Goede stoelen en de travel assist hebben mij doen besluiten een Max te kiezen.

En ga zeker even een paar proef ritjes maken.

Tip: kijk even goed rond op Volkswagen.de. Daar vindt je soms auto’s met verlengde garantie. Het huidige model is behoorlijk in prijs gedaald door de aanstaande facelift.

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkie takkie op 22-06-2023 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mijn id.4 vandaag teruggekregen na de update naar 3.2. Geen problemen en alle instellingen en gegevens zijn bewaard gebleven. Behalve de radio zenders… ook de shop werkte in een keer.

Het viel me alleen op dat op de terugweg naar huis de navigatietegel op het home screen de resterende reistijd liet zien. Na alle installaties en activaties van pakketten is dit nu verdwenen. Iemand enig idee?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
Vandaag ging m'n ID.3 1st naar de dealer voor de update naar 3.2. Helaas is die mislukt en mag die in augustus voor een nieuwe poging. De dealer zei dat het in 60% van de gevallen mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Laatst online: 16-09 09:19
Vandaag ook mijn Id.3 terug met update 3.2. Installatie was een succes en ging een stuk sneller dan ze in eerste instantie aangaven. De leenauto gaf steeds na 5 minuten rijden aan dat 'gevaarherkenning' beperkt zou zijn, nu gaf mijn id dat ook ineens aan op de terugrit, zou dat te maken hebben met de onderlinge communicatie?
Ook reageert de infotainment een stuk sneller, er is nog steeds vertraging maar ik kan geen heel woord meer typen voor de eerste karakter op het scherm verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
AkroBatik schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:45:
...

Het viel me alleen op dat op de terugweg naar huis de navigatietegel op het home screen de resterende reistijd liet zien. Na alle installaties en activaties van pakketten is dit nu verdwenen. Iemand enig idee?
Met 3.0 heb ik dat zeer incidenteel ook. Ik heb het idee dat de bewegingssensor niet helemaal lekker reageert en in de stand blijft staan dat ie beweging herkent, ook al is mijn hand er niet meer bij in de buurt. Daardoor zie je steeds het vergrootglas ipv de resterende kms en aankomsttijd. Na een herstart werkt het bij mij nagenoeg altijd weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@AkroBatik @tiguan @m0h4life Update vanaf welke versie?
Ik zit net drie weken op 2.4. Gaan ze dan meteen naar 3.2? Dan zal ik voor na de vakantie ook eens een afspraak maken..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
DonJunior schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:47:
Ik zit net drie weken op 2.4. Gaan ze dan meteen naar 3.2? Dan zal ik voor na de vakantie ook eens een afspraak maken..
Ik zit al op 3.0.
Ondertussen heb ik m'n auto gewoon terug en kan ik er gewoon mee rijden. Misschien is dat ook wel handig om te weten.

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 23-06-2023 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-02 14:10
ik zat ook op 2.4 en ben meteen op 3.2 gezet met de software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

Met de regen afgelopen dagen merk ik hetzelfde probleem als ik vorig jaar met een leenID3 had: ruitenwisser op 'int' reageert niet op regen. Wel gaan ze af en toe aan bij een hobbel of zo, ook al is het droog.

Herkent iemand dit en is dit een kwestie van een sensortje schoonmaken of naar de garage?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Termy schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:55:
Met de regen afgelopen dagen merk ik hetzelfde probleem als ik vorig jaar met een leenID3 had: ruitenwisser op 'int' reageert niet op regen. Wel gaan ze af en toe aan bij een hobbel of zo, ook al is het droog.

Herkent iemand dit en is dit een kwestie van een sensortje schoonmaken of naar de garage?
Dat had ik in de mijne ook.

Eerst hebben ze de interval schakelaar vervangen, uiteindelijk de hele voorruit!

Blijkbaar was er iets met de sensor in de voorruit en die kunnen ze niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

7o9 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:35:
[...]

Dat had ik in de mijne ook.

Eerst hebben ze de interval schakelaar vervangen, uiteindelijk de hele voorruit!

Blijkbaar was er iets met de sensor in de voorruit en die kunnen ze niet vervangen.
Ugh, dat klinkt niet fijn buiten de garantie :(.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
Mijn ID had al versie 3.0 van de OTA 'insider' ronde van vorig jaar augustus/september. Van wat ik van de dealer begreep is het de bedoeling dat autos met 2.4 voorrang zouden hebben, ik had de 'mazzel' dat de accupack ook nagekeken moest worden. Gelukkig is die helemaal in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Termy schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Ugh, dat klinkt niet fijn buiten de garantie :(.
Hopelijk is het bij jou niet zo dramatisch. Ik vond het vrij idioot.

Is gewoon een slechte design keuze van Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
m0h4life schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Mijn ID had al versie 3.0 van de OTA 'insider' ronde van vorig jaar augustus/september. Van wat ik van de dealer begreep is het de bedoeling dat autos met 2.4 voorrang zouden hebben, ik had de 'mazzel' dat de accupack ook nagekeken moest worden. Gelukkig is die helemaal in orde.
Nja mijn ID3 is dus 3 of 4 weken geleden binnen geweest voor de HV accu controle en update naar 2.4.
De dag erna kwam dit bericht over updaten naar 3.2 .. dus was even benieuwd.
Zelf een afspraak gemaakt of benaderd door de garage?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
DonJunior schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:01:
[...]
Nja mijn ID3 is dus 3 of 4 weken geleden binnen geweest voor de HV accu controle en update naar 2.4.
De dag erna kwam dit bericht over updaten naar 3.2 .. dus was even benieuwd.
Zelf een afspraak gemaakt of benaderd door de garage?
Ik had zelf een afspraak gemaakt hiervoor, wel gebeld ivm de HV-accu. En dat was maar goed ook, er was nog plek binnen twee weken die ik niet kon inplannen via de planner. Daar zou de eerst volgende optie pas in oktober zijn 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
m0h4life schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:43:
[...]

Ik had zelf een afspraak gemaakt hiervoor, wel gebeld ivm de HV-accu. En dat was maar goed ook, er was nog plek binnen twee weken die ik niet kon inplannen via de planner. Daar zou de eerst volgende optie pas in oktober zijn 8)7 .
Ze hadden bij mij een fout in de planning gemaakt. Nieuwe afspraak kon pas in september. Na aandringen kon het toch wel binnen 2 weken.
Dus even bellen naar de dealer kan helpen als je geen zin hebt om achteraan in de rij aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 16:14
Ik neem dus auto van collega over, maar zie dat iedereen auto naar de dealer brengt voor een ota update? Hoe is dat zo?

Ben blij dat het lease is, want collega gaf aan dat ook verschillende bliepjes en kort durende meldingen krijgt (airbag, remmerij enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Iemand enig idee hoe ik ambient kleuren aan rijprofielen koppel (Eco, Comfort en Sport etc)? Kan de optie ervoor nergens vinden 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
flaskk schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 18:31:
Ik neem dus auto van collega over, maar zie dat iedereen auto naar de dealer brengt voor een ota update? Hoe is dat zo?

Ben blij dat het lease is, want collega gaf aan dat ook verschillende bliepjes en kort durende meldingen krijgt (airbag, remmerij enz)
Geen paniek. Klopt idd dat deze update via de dealer gaat maar behalve het ongemak van wegbrengen en ophalen zul je er waarschijnlijk weinig last van hebben. De auto (ik spreek voor mezelf) lijkt echt beter te zijn en ik denk dat je er net als vele anderen met veel plezier in zult rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
EdwinDaems schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:58:
Vandaag de auto (4.1M) afgegeven bij de dealer voor een aantal puntjes, recall acties en update van 2.3 naar 3.2.
De dealer dekt zich alvast in 😂

"Goedemiddag, ik wil even overleggen wat te doen n.a.v. uw bericht betreft de openstaande recalls. Wij hebben recall 93P7 en de overige geplande werkzaamheden inmiddels uitgevoerd. De hoogvolt accu is gecontroleerd en is in orde. Recall 97GY is nog niet uitgevoerd. Dit betreft een grote update en voordat we hieraan beginnen wil ik even vragen of we dat nu al wel zullen doen. De verwachting is dat de auto pas aan het eind van de week gereed zal zijn als we de update nu gaan uitvoeren. Als we deze update daarentegen gaan plannen bij onze specialist zal de update in 1 of maximaal 2 dagen kunnen worden afgerond. Ik verneem graag van u wat uw voorkeur heeft."

Ben benieuwd of de update gaat lukken en hoe lang het gaat duren.
🤞🏼🍀
De update naar 3.2 is geslaagd.
Door de dealer was de update naar 3.1.2 geïnstalleerd.
Daarna zelf aan de slag gemoeten om de installatie af te ronden met wat de meesten hier ook gedaan hebben;
s-pin, profielen, we connect plus, diverse apps installeren etc.
Nadat alles klaar was even de meeste zaken getest en ook heb ik het dak nu kunnen recalibreren (naar achter, 5sec vasthouden, naar voren, 5 seconden vasthouden en dat nog een keer)
Ben prima tevreden met de update en gelukkig is er behoorlijk wat functionaliteit bijgekomen zoals de status van de auto, locatie etc.

Het enige wat er niet meer werkt en dat is hier ook al vaker genoemd, de achterklep met de voetbeweging.
Die doet het niet meer na de update.

Het lijkt er ook op dat (ondanks dat het zomer is) de auto veel zuiniger is geworden.
Vorige zomer reed ik nog met gemiddeld 20kw/100km op lange ritten en nu met gemiddeld 17kw/100km.
Hopelijk blijft dat zo in de winter en doet de warmtepomp het nu beter met de nieuwe software.

Ik ben voor het eerst behoorlijk tevreden over de huidige functionaliteit :D _/-\o_

Overigens na de update en alle testen wel nog even alle oude modificaties opnieuw moeten toepassen met obd11. Die waren zoals verwacht allemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:02
Silhouet schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Ik heb ontdekt dat je de navigatie in 3D weergave moet zetten om deze weergave te krijgen. Dat doe je door te tappen op het kompas icoontje, dat wisselt tussen 2D, 2D noordwaarts gericht, en 3D.
Je hebt helemaal gelijk! Bij mij werkt het nu ook. Duurde even voor ik het kon uittesten, maar ik kreeg nu mooi de afritten en banen te zien in (inderdaad) 3D. Wel apart dat dit in 2D blijkbaar gewoon helemaal niks doet.
Bedankt nogmaals voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MJMaverick schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:18:
[...]

Met 3.0 heb ik dat zeer incidenteel ook. Ik heb het idee dat de bewegingssensor niet helemaal lekker reageert en in de stand blijft staan dat ie beweging herkent, ook al is mijn hand er niet meer bij in de buurt. Daardoor zie je steeds het vergrootglas ipv de resterende kms en aankomsttijd. Na een herstart werkt het bij mij nagenoeg altijd weer prima.
Je hebt gelijk. Toen ik weer in de auto stapte was het terug.

Easy open werkt hier ook niet meer - heeft iemand dit al aangegeven bij de dealer? En wat was het gevolg?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:11
Ik heb een afspraak voor easy open herstel bij de dealer gemaakt voor na de vakantie. Het was ze nog niet bekend dat dit een bekend probleem is. Ook gelijk maar even de puddle lights en een stabilisatorstangstangetje aangemeld ter reparatie; bij beide items zelfde verhaal. Ben benieuwd naar het vervolg.

[ Voor 9% gewijzigd door Tijsbeer op 24-06-2023 09:59 ]

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inmiddels heb ik een paar dagen 3.2 op mijn ID.4. Ik moet zeggen 3.2 is ook t.o.v. 3.0 wel echt een flinke stap vooruit, met name omdat de infotainment echt veel vloeiender is geworden. Ook CarPlay werkt voor mijn gevoel veel vloeiender dan op 3.0.

Het Easy Open gebeuren meld ik wel bij het volgende dealerbezoek, vind het niet belangrijk genoeg om hem daar weer apart voor te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Correctie, easy open werkt bij mij gewoon prima!

Erg blij met de update, alleen even wennen aan de travel assist, ik zet hem nu elke keer uit :/

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:31
Wat is de beste plek voor een tolbadge bij de ID.4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

plattie83 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:38:
het (zwart gestippeld) vlak achter de spiegel. daar mist wat coatingen zodat zenders beter werken.

de verwarmingsdraden leveren niet zo snel problemen op. ruiten met dit hittewerende coatings geven de meeste issues.

[ Voor 29% gewijzigd door flippy op 25-06-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
plattie83 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:38:
Is een digitale geen beter idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentagon0873
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:02
Rmvis schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:09:
[...]

Oplossing gevonden, vandaag was in mijnVolkswagen account de mogelijkheid om WeConnect & We Connect Plus abonnement ‘aan te schaffen’ voor 0,- euro.
Nu meldingen weg in de instellingen en hopen op auto synchronisatie :)

We Connect is onbeperkt geldig en We Connect Plus 3 jaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik kan helaas met de e-golf alleen voor €79/j een abonnement pakken.....

1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 8kw Pelletkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
Davidas schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:16:
[...]

Is een digitale geen beter idee? :)
Hoe bedoel je digitale? Ik ben een leek op tolbadge gebied en was van plan eentje bij de ANWB te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
plattie83 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:34:
[...]

Hoe bedoel je digitale? Ik ben een leek op tolbadge gebied en was van plan eentje bij de ANWB te halen.
Download de ANWB Onderweg app en start je route naar gewenste eindbestemming, vervolgens zie je de tolkosten en ook waar eea aan te schaffen valt.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfIrDADe3IxoiHQgAhhRT7Y75vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Depwglg7k7EG1Tesnjs2Oste.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Davidas schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:45:
[...]

Download de ANWB Onderweg app en start je route naar gewenste eindbestemming, vervolgens zie je de tolkosten en ook waar eea aan te schaffen valt.

Voorbeeld:
[Afbeelding]
Maar dan moet je toch alsnog stoppen voor de tolpoort?

Maar idd het zwart gestippelde gedeelte rond de spiegel. Ik heb hem rechts achter de spiegel hangen en hij werkt perfect.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
AkroBatik schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:02:
[...]

Maar dan moet je toch alsnog stoppen voor de tolpoort?

Maar idd het zwart gestippelde gedeelte rond de spiegel. Ik heb hem rechts achter de spiegel hangen en hij werkt perfect.
Nee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E02WVJkRcwKWJpKMeXfMLVjLXzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQVr7ECSQVdwfZT6fPzD1XO5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plattie83
Davidas schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:45:
[...]

Voorbeeld:
[Afbeelding]
Dat kende ik helemaal niet! Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
plattie83 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:34:
[...]

Als het voor frankrijk of spanje is kun je ook online een badge bestellen, bijvoorbeeld op fulli.com . Is momenteel helemaal gratis (zowel de badge als de verzending) plus je hoeft een jaar lang geen abokosten te betalen. Ik weet niet of anwb ook aan die actie mee doet, als dat niet zo is is het makkelijk 25 euro verdienen. Bij mij lag hij binnen een week op de deurmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
flippy schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:49:
[...]

het (zwart gestippeld) vlak achter de spiegel. daar mist wat coatingen zodat zenders beter werken.

de verwarmingsdraden leveren niet zo snel problemen op. ruiten met dit hittewerende coatings geven de meeste issues.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Maar dit is voor Oostenrijk.

Dit geldt niet voor Frankrijk toch?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
AkroBatik schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:08:
[...]

Maar dit is voor Oostenrijk.

Dit geldt niet voor Frankrijk toch?
Klopt, maar voor Frankrijk heb je ze volgens mij ook, heb ik alleen zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Ik wil de achterbakverlichting uitbreiden met wat potentere ledstrips maar denk niet dat de orginele verlichting die extra amperes leuk gaan vinden.

is er ergens een VAG werkplaatshandboek of vergelijkbaar waar je kan achterhalen waar je "officeel" stroom kan aftappen bij de ID series? de buzz is wel nieuwer maar veel verschil zal er niet inzitten qua zekeringboxen tussen de modellen.

los daarvan nog wel een vraagje: als je 12V verbruikers aanlaat (zoals koelkasten of dingen opladen) gaat de auto dan zelf automatisch de hoofdaccu weer inschakelen om de loodaccu weer bij te laden of laat hij hem gewoon doodleuk leeglopen?

[ Voor 23% gewijzigd door flippy op 26-06-2023 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Davidas schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:25:
[...]

Klopt, maar voor Frankrijk heb je ze volgens mij ook, heb ik alleen zelf geen ervaring mee.
Dat is wel even handige informatie om erbij te vermelden 8)7

Ik had net een fulli badge aangeschaft voor Frankrijk en zag toen jouw bericht en dacht .. oh dat is inderdaad beter dan dat gekloot met kastjes in de auto.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
flippy schreef op maandag 26 juni 2023 @ 02:07:
Ik wil de achterbakverlichting uitbreiden met wat potentere ledstrips maar denk niet dat de orginele verlichting die extra amperes leuk gaan vinden.

is er ergens een VAG werkplaatshandboek of vergelijkbaar waar je kan achterhalen waar je "officeel" stroom kan aftappen bij de ID series? de buzz is wel nieuwer maar veel verschil zal er niet inzitten qua zekeringboxen tussen de modellen.

los daarvan nog wel een vraagje: als je 12V verbruikers aanlaat (zoals koelkasten of dingen opladen) gaat de auto dan zelf automatisch de hoofdaccu weer inschakelen om de loodaccu weer bij te laden of laat hij hem gewoon doodleuk leeglopen?
Volgens mij schakelt hij naar verloop van tijd sowieso uit.. als deze al werkt wanneer je het contact uit hebt

Dit stond er bij mijn Golf destijds
The 12-volt [trunk] socket will work only when the ignition is switched on.
bron: https://www.vwgolf.org/sockets_in_the_vehicle-215.html

Ik zie nu ook dat dit bij de IDx het geval is:
Zie: https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=572&start=10

Kijk ook eens hier: https://www.vwidtalk.com/threads/12v-outlet-in-trunk.3446/
Daar schrijven ze dat deze sowieso direct uit gaat als je uitstapt maar dat er wel een workaround is.

[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 26-06-2023 08:44 . Reden: toevoeging ID3 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

DonJunior schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:43:
[...]

Volgens mij schakelt hij naar verloop van tijd sowieso uit.. als deze al werkt wanneer je het contact uit hebt

Dit stond er bij mijn Golf destijds

[...]

bron: https://www.vwgolf.org/sockets_in_the_vehicle-215.html

Ik zie nu ook dat dit bij de IDx het geval is:
Zie: https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=572&start=10

Kijk ook eens hier: https://www.vwidtalk.com/threads/12v-outlet-in-trunk.3446/
Daar schrijven ze dat deze sowieso direct uit gaat als je uitstapt maar dat er wel een workaround is.
Bij mij blijft hij gewoon aan. 1 uur heb ik al getest met een koelbox voorin.
Ik kan de zekering wel naar onderen verzetten maar dat is nu nog niet nodig lijkt het.

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 26-06-2023 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
flippy schreef op maandag 26 juni 2023 @ 02:07:

Ja dat is 1 van de redenen dat de 12v accu's van oude modellen vervangen werden bij de update naar 2.4 . Daarvoor gebeurde dat niet (of niet goed) en gingen er nog wel eens 12V accus dood.
Nu checkt de auto periodiek de lading van de 12V accu (ook als de auto idle is) en topt deze op uit de HV batterij indien nodig. Dus je kunt je koelkast / verlichting gerust een nachtje aan laten staan.

Dat die bij jou nog stroom geeft als je de auto afsluit is apart want volgens mij staat het systeem standaard op uitschakelen als de auto uit en verlaten is. Dit kun je inderdaad fixen door de zekering te verplaatsen, dan heb je continue stroom op je 12V outlet. Maar wellicht is dat bij nieuwe modeljaren standaard anders ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Zijn er mensen die all season onder de ID hebben liggen? Een dealer adviseert dat niet te doen omdat banden harder slijten door t gewicht.

Zijn de mensen met 58 kwh tevreden of hebben ze spijt dat ze geen 77 kwh hebben? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Ro ofzo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Ja dat is 1 van de redenen dat de 12v accu's van oude modellen vervangen werden bij de update naar 2.4 . Daarvoor gebeurde dat niet (of niet goed) en gingen er nog wel eens 12V accus dood.
Nu checkt de auto periodiek de lading van de 12V accu (ook als de auto idle is) en topt deze op uit de HV batterij indien nodig. Dus je kunt je koelkast / verlichting gerust een nachtje aan laten staan.

Dat die bij jou nog stroom geeft als je de auto afsluit is apart want volgens mij staat het systeem standaard op uitschakelen als de auto uit en verlaten is. Dit kun je inderdaad fixen door de zekering te verplaatsen, dan heb je continue stroom op je 12V outlet. Maar wellicht is dat bij nieuwe modeljaren standaard anders ingesteld.

[YouTube: VW ID.4 12v Outlet From Switched Power To 12v Constant Battery Powered.]
Ik heb de "ex" demobak van de dealer. Denk dat die wat aanpassingen hebben gedaan zodat ze de auto extern kunnen opladen via de 12v stekker achterin. De verlichting kan ook in "showroomstand" bij mij, denk dat het daar in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
simonanton schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:43:
Zijn er mensen die all season onder de ID hebben liggen? Een dealer adviseert dat niet te doen omdat banden harder slijten door t gewicht.

Zijn de mensen met 58 kwh tevreden of hebben ze spijt dat ze geen 77 kwh hebben? Ben benieuwd.
ID3 first +
Ik heb na 50.000 km mijn vier zomerbanden afgelopen winter gewisseld voor all season. Bevalt tot nu toe prima, ook mee naar de wintersport geweest. Het rijgeluid is hetzelfde als mijn zomerbanden en over extra slijtage kan ik nu nog niets zeggen. Als ik er weer hetzelfde aantal km’s mee rijdt is dat uitstekend wat mij betreft.

Eind 2024 ga ik eens naar een nieuwe ID.3 kijken en denk dan wel dat ik voor de 77 kWh ga. Wat meer range is zeker in de winter wel prettiger.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
Ro ofzo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Nu checkt de auto periodiek de lading van de 12V accu (ook als de auto idle is) en topt deze op uit de HV batterij indien nodig.
Weet je dat zeker?
Want ik krijg met 3.0 af en toe deze melding voor m’n kiezen. (En de accu is vervangen bij de 2.4 update)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGkjCfAe5K1GyiQWLbLjCkreKwo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CDooBmTbEWNrLxeWSyQyHjb0.png?f=fotoalbum_large

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Pagina: 1 ... 285 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.