II Stevow II schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:03:
Helaas, net geprobeerd maar lijkt niet te werken. Geprobeerd met helemaal open +5 sec en dan helemaal dicht +5 sec en andersom.
Zie ook dit in de instellingen:
[Afbeelding]
Ook hier hetzelfde probleem. 5sec vasthouden heeft geen resultaat.
Mijn collega stuurde me net deze foto uit een ID.4 die hij in juni 2022 kreeg en onlangs naar 3.2 geupdated werd:Simply1337 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:54:
[...]
Wie heeft met Dealer update 3.2 de optie "EASY ENTRY" geactiveerd gekregen? (memory stoelen nodig)
Ik niet. Wil kijken of dit een installatie fuckup is of dat het zo hoort.. Krijg wat gemixte signalen..
:fill(white):strip_exif()/f/image/3MBCiOzamdYq2b2NaMhMOzm5.png?f=user_large)
Wordt nog leuk op de tweedehandsmarkt dus, als je specifiek op zoek bent naar dit soort features of gewoon alles wil vergelijken.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Bij mij werkt dit. Hoe heb je dit getest?Cloclo100 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:57:
[...]
Standaard geleverd hier, maar de zwerm data met rijstrookwisselhulp werkt precies niet. ☹️ Of zijn er bepaalde voorwaarden waaraan voldaan moet zijn.
Neem aan dat je in het assist menu de optie aan hebt staan?
nu is die feature nog wel weer aan te zetten met OBD11, maar over het algemeen zijn de aanwezige features van de ID.4 niet te begrijpen voor een outsider. Helemaal mee eens.Tarin schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:52:
[...]
Mijn collega stuurde me net deze foto uit een ID.4 die hij in juni 2022 kreeg en onlangs naar 3.2 geupdated werd:
[Afbeelding]
Wordt nog leuk op de tweedehandsmarkt dus, als je specifiek op zoek bent naar dit soort features of gewoon alles wil vergelijken.
Ja zou kunnen, geen idee. Hij was vrij stellig over dat die maat goodyear zomerbanden allemaal afgekeurd waren.AMARONE schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:21:
[...]
Nja, kan ook gewoon een keuze zijn vanuit de dealer toch?
Ik had voorheen volgens mij Continental Ecogrips winterbanden en ik was daar zwaar ontevreden over ( een dof resonerend geluid tussen de 80-100km/h ). Merk jij hier iets van bij de zomerbanden of zijn ze fluisterstil?
Ben blij dat die kwijt waren vorig jaar en er Michelins onder zitten in de winter nu. 3.1P
Ga het wel zien volgende maand. Heb de auto bijna 3 jaar en ben er zeer tevreden over qua rijgedrag nog. Navigatie is ook prima icm laden en files, de rest van de software valt tegen. Het stuur met die touchknoppen zou ik nooit meer anders willen!
Ik merkte overigens geen verschil in geluid tussen de goodyears en continental. Ik zou beide niet fluisterstil noemen op de snelweg
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Goedenavond,
Ik had een vraag over de id5 die ik vorige besteld heb en in oktober geleverd zal worden.
Heeft deze ergens een optie om de batterij voor te verwarmen / op temperatuur te brengen zodat het laden vlotter gaat in de koudere dagen die dan bijna voor de deur zullen staan?
Ik had een vraag over de id5 die ik vorige besteld heb en in oktober geleverd zal worden.
Heeft deze ergens een optie om de batterij voor te verwarmen / op temperatuur te brengen zodat het laden vlotter gaat in de koudere dagen die dan bijna voor de deur zullen staan?
De ID.5 heeft die optie momenteel niet en is ook niet aangekondigd voor de nabije toekomst. De ID.7 heeft dat wel maar heeft nieuwe software en hardware die nog niet in de ID3/4/5 zitten.Sky74 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:18:
Goedenavond,
Vandaag heb ik de auto gebracht voor de 3.2 update, morgen is ie klaar. Ik hou je op de hoogte.Simply1337 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:54:
[...]
Wie heeft met Dealer update 3.2 de optie "EASY ENTRY" geactiveerd gekregen? (memory stoelen nodig)
Ik niet. Wil kijken of dit een installatie fuckup is of dat het zo hoort.. Krijg wat gemixte signalen..
VW ID.4 Max 2021
Gister auto opgehaald (mag weer een vervolg afspraak voor vervangen van een cell uit de HV batterij)...Simply1337 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:54:
[...]
Helaas geen easy entry te bekennen....
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Dit klopt niet. De id4/5 hebben een HV heater van 6kw (High-Voltage Heater (PTC) ZX17).Stockbaard schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:25:
[...]
De ID.5 heeft die optie momenteel niet en is ook niet aangekondigd voor de nabije toekomst. De ID.7 heeft dat wel maar heeft nieuwe software en hardware die nog niet in de ID3/4/5 zitten.
https://vwts.ru/forum/topic/250359/
Initieel bij eerste versies van de FW werkte met 6kw tot een graad of 8. Maar dat vergde teveel van de accu. Vervolgens 1.5kw tot een graad of 3. (sorry, bron vergeten)
Hardware is aanwezig, alleen de implementatie is niet goed.
[ Voor 10% gewijzigd door ReseT op 09-06-2023 09:04 ]
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE
implementatie (die er is) werkt ansich ok. wat mist zijn de mogelijkheden om handmatig de accu voor te verwarmen en dat de auto automatisch de accu verwarmt als je een snellader als doel instelt. dit zijn software features die nu wel in de ID.7 geïmplementeerd zijn (met software versie 4) maar waarvan onduidelijk is of deze nog in een toekomstige update van de ID.3/4/5/Buzz zullen komen.ReseT schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:03:
[...]
Dit klopt niet. De id4/5 hebben een HV heater van 6kw (High-Voltage Heater (PTC) ZX17).
https://vwts.ru/forum/topic/250359/
Initieel bij eerste versies van de FW werkte met 6kw tot een graad of 8. Maar dat vergde teveel van de accu. Vervolgens 1.5kw tot een graad of 3. (sorry, bron vergeten)
Hardware is aanwezig, alleen de implementatie is niet goed.
Versie 4 zelf zal nooit naar deze auto's komen vanwege het verschil in hardware (scherm/CPU/ etc)
Is dat een officieel statement waar je dat op baseert? Sw kan zo worden geschreven dat met verschillende hw configuraties dezelfde release kan worden geïnstalleerd. Eens?sl1000 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:17:
[...]
…. dit zijn software features die nu wel in de ID.7 geïmplementeerd zijn (met software versie 4) maar waarvan onduidelijk is of deze nog in een toekomstige update van de ID.3/4/5/Buzz zullen komen.
Versie 4 zelf zal nooit naar deze auto's komen vanwege het verschil in hardware (scherm/CPU/ etc)
De UI van de ID.7 is best wel anders (de 'hardware' touch-knoppen direct onder het scherm (P-mode, Clima, Driving mode etc.) zijn weg in daarvoor in de plaats zijn er boven en onderin het scherm (meer) knoppen - onder andere directe Clima-functies zoals circulatie en AC aan/uit.SiNaga schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:51:
[...]
Is dat een officieel statement waar je dat op baseert? Sw kan zo worden geschreven dat met verschillende hw configuraties dezelfde release kan worden geïnstalleerd. Eens?
Hoewel ik die extra knopjes heel graag op de ID.4 wil, zal de UI niet enorm gewijzigd gaan worden, vermoed ik.
Hoewel, met SW kan natuurlijk alles. Ook voor verschillende automodellen verschillende UI-opties tonen of verbergen.
Maar veel van wat er hier over de (SW)-toekomstplannen van VW wordt geschreven varieert van Info van VW via educated guesses tot ((IMO best terecht) vrij negatieve) onderbuikgevoelens op basis van de tot nu toe behaalde resultaten.
[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 09-06-2023 17:06 ]
Zojuist m’n ID3 1st ook aangemeld bij de dealer. Begin september is de 1st (pun intended) mogelijke beschikbaarheid.
4 “terugroep”acties staan er open.
De accucellen, Goodyear banden check, en software-update van 2.3 naar een nieuwere versie? We zien het wel.
Rij nu een paar maandjes in deze auto en over het algemeen best tevreden.
4 “terugroep”acties staan er open.
De accucellen, Goodyear banden check, en software-update van 2.3 naar een nieuwere versie? We zien het wel.
Rij nu een paar maandjes in deze auto en over het algemeen best tevreden.
Mijn ID 3 1st Plus geupdate naar 3.2
Werkte de vw navigatie niet (auto stond volgens navi zelfs in België) en ook de weconnect app kreeg geen verbinding. Verder doet de fader voor de later ingebouwde achterspeakers het niet, maar ik verwacht dat Vagexpert dat voor me weer oplost.
Terug geweest, heeft de dealer het hersteld maar de weconnect krijgt geen contact en dat gingen ze met Pon opnemen.
Vandaag daarover terug gebeld, de wagen heeft een Pon softwarematige update nodig, deze duurt een hele dag, kan daarvoor de auto op 3 juli brengen.
Iemand dezelfde ervaringen? Ben een beetje verbaasd namelijk.
Werkte de vw navigatie niet (auto stond volgens navi zelfs in België) en ook de weconnect app kreeg geen verbinding. Verder doet de fader voor de later ingebouwde achterspeakers het niet, maar ik verwacht dat Vagexpert dat voor me weer oplost.
Terug geweest, heeft de dealer het hersteld maar de weconnect krijgt geen contact en dat gingen ze met Pon opnemen.
Vandaag daarover terug gebeld, de wagen heeft een Pon softwarematige update nodig, deze duurt een hele dag, kan daarvoor de auto op 3 juli brengen.
Iemand dezelfde ervaringen? Ben een beetje verbaasd namelijk.
Interessant, dit triggert bij mij de realisatie dat deze autos, die nonstop aan het internet hangen (!), op een gegeven moment met sw komen die voor een bepaalde periode nog enkel bestaat uit (security) fixes om vervolgens de eol status te bereiken, ondanks dat de auto zelf nog prima mee kan. Planned obsolescence dus. Het zal mij niet verbazen als dat een dingetje gaat worden in de toekomst.Tarin schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:05:
[...]
De UI van de ID.7 is best wel anders (de 'hardware' touch-knoppen direct onder het scherm (P-mode, Clima, Driving mode etc.) zijn weg in daarvoor in de plaats zijn er boven en onderin het scherm (meer) knoppen - onder andere directe Clima-functies zoals circulatie en AC aan/uit.
Hoewel ik die extra knopjes heel graag op de ID.4 wil, zal de UI niet enorm gewijzigd gaan worden, vermoed ik.
Hoewel, met SW kan natuurlijk alles. Ook voor verschillende automodellen verschillende UI-opties tonen of verbergen.
Maar veel van wat er hier over de (SW)-toekomstplannen van VW wordt geschreven varieert van Info van VW via educated guesses tot ((IMO best terecht) vrij negatieve) onderbuikgevoelens op basis van de tot nu toe behaalde resultaten.
Hoe is dit anders dan voor de vorige generatie autos dan? Die geen ota hadden maar wel af en toe bij de dealer een update kregen. Die krijgen ook echt geen sw update meer maar rijden ook nog allemaal.SiNaga schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:19:
[...]
Interessant, dit triggert bij mij de realisatie dat deze autos, die nonstop aan het internet hangen (!), op een gegeven moment met sw komen die voor een bepaalde periode nog enkel bestaat uit (security) fixes om vervolgens de eol status te bereiken, ondanks dat de auto zelf nog prima mee kan. Planned obsolescence dus. Het zal mij niet verbazen als dat een dingetje gaat worden in de toekomst.
Die oude auto’s zijn niet verbonden met het internet dus hebben geen blootstelling aan cyberaanvallen.Ro ofzo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:39:
[...]
Hoe is dit anders dan voor de vorige generatie autos dan? Die geen ota hadden maar wel af en toe bij de dealer een update kregen. Die krijgen ook echt geen sw update meer maar rijden ook nog allemaal.
Hoopvol na het ophalen van de auto en de andere positie van de stoelen, lijkt het erop dat het toch een hele lange monteur is geweest die in de auto heeft gezeten. Geen easy entry met software 3.2.Simply1337 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:54:
[...]
Dat gezegd hebbende, nu ik de update hebt gehad, is er iemand in NH met een OBD11 die (tegen betaling) Scandinavische DRL kan activeren voor me?
VW ID.4 Max 2021
Mijn ID.4 is ondertussen ook ge-update naar 3.2. De dealer gaf aan dat het in één keer lukte en dat verbaasde hen enigszins, omdat ik een universele trekhaak heb.
Alles werkt, op een punt na, naar behoren. Systeem is lekker vlot en geen gare foutmeldingen gezien tot dusver. Maar, keyless entry werkt niet meer.
Van alles al geprobeerd;
Batterij vervangen van sleutels
Beide sleutels proberen
Sleutels opnieuw syncen
Fabrieksinstellingen (4x)
Als gast alles instellen ipv account
Lukt maar niet. Sleutels worden wel netjes gedetecteerd, omdat de verlichting in de avond wel aan gaat als ik de auto nader. Uiteraard is keyless entry geactiveerd in de instellingen.
Als ik de dealer bel mag ik weer 1,5 tot 2 maanden wachten alvorens ik terecht kan. Zucht.
Ps. Geen easy entry gezien….
Alles werkt, op een punt na, naar behoren. Systeem is lekker vlot en geen gare foutmeldingen gezien tot dusver. Maar, keyless entry werkt niet meer.
Van alles al geprobeerd;
Batterij vervangen van sleutels
Beide sleutels proberen
Sleutels opnieuw syncen
Fabrieksinstellingen (4x)
Als gast alles instellen ipv account
Lukt maar niet. Sleutels worden wel netjes gedetecteerd, omdat de verlichting in de avond wel aan gaat als ik de auto nader. Uiteraard is keyless entry geactiveerd in de instellingen.
Als ik de dealer bel mag ik weer 1,5 tot 2 maanden wachten alvorens ik terecht kan. Zucht.
Ps. Geen easy entry gezien….
It ain't stupid if it works!
Gisteren mijn ID4.1 de update naar 3.2 ontvangen bij A-point Hoofddorp.
Had alleen verwacht dat de navigatie wel geüpdatet zou zijn. Zit nog steeds op 21.5.
Hoe kan ik deze het makkelijkst updaten?
Had alleen verwacht dat de navigatie wel geüpdatet zou zijn. Zit nog steeds op 21.5.
duidelijk easy entry is geen onderdeel van de niet fabriek 3.x naar 3.2 update. inschakelen via obd11 is de enige manier zoals in 2.x... lekker VW
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
rijden en auto niet op prive/offline stand houden.theobe schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:11:
Gisteren mijn ID4.1 de update naar 3.2 ontvangen bij A-point Hoofddorp.
anders een keertje een fabrieksinstelling reset uitvoeren en alles opnieuw koppelen.
als laatste is er nog een usb trickje, maar 3.x zou dit gezeur echt gefixt moeten hebben
Dat laatste zou ik suggereren wanneer je na een weekje nog niet geüpdatet bent (wel zorgen dat je weconnect geactiveerd is en je de overige aanbevelingen van Furkan ten harte neemt), echter wat actueel wordt aangeboden is van eind ‘22. Wel recenter dan wat je nu hebt.Simply1337 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:29:
[...]
rijden en auto niet op prive/offline stand houden.
anders een keertje een fabrieksinstelling reset uitvoeren en alles opnieuw koppelen.
als laatste is er nog een usb trickje, maar 3.x zou dit gezeur echt gefixt moeten hebben
https://app-connect.volks...tes/nl/download/#download
Kan het systeem mogelijk wel weer triggeren om daarna blijvend naar updates te gaan zoeken zodat je vervolgens op 23.5 komt
[ Voor 10% gewijzigd door SiNaga op 10-06-2023 11:43 ]
(knip)
[ Voor 98% gewijzigd door SiNaga op 10-06-2023 11:40 ]
De afgelopen dagen heb ik, wanneer ik met de ID3 over een hobbel/drempel rij, een bonkend geluid van achter. Het klinkt een beetje als een doffe klap. Het valt me vooral op dat het hoorbaar is wanneer ik schuin een drempel/inrit oprij. Rechtdoor als het ware is minder herkenbaar Iemand bekend hiermee?
Ik dacht eerst even hier checken alvorens ik naar de garage ren
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Wij hebben deze week ook onze ID3 met update 3.2 teruggekregen met aanzienlijk verlaagd rijbereik (300km op 100% laden, wat ongeveer 20 a 25% lager is dan ervoor).niki_lauda schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:32:
Vraagje
Donderdag update gehad. Naar 3.2. In de avond geladen tot 80%. Sinds gisteren in het display staat de accu op 100% met een range die normaal bij 80% hoort.
Daarnaast een andere observatie de parkeersensoren zijn kritischer geworden. Ik heb een smalle oprit. Voorheen als ik netjes in het midden reed geen piepjes nu aan beide kanten.
Is dit bij jou opgelost geraakt en zijn er nog mensen met dit probleem?
Het is wel verbeterd. VW heeft me geadviseerd om bij de dealer langs te gaan. Nu heb ik meer.Teecee83 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:21:
[...]
Wij hebben deze week ook onze ID3 met update 3.2 teruggekregen met aanzienlijk verlaagd rijbereik (300km op 100% laden, wat ongeveer 20 a 25% lager is dan ervoor).
Wat ik me wel heb bedacht is omdat alle historische data zijn gewist dat dit misschien van invloed is.
Heb anders 22 juni afspraak bij de dealer.
De auto heeft 6 uur lang “aan” stil gestaan tijdens het software updaten. Dat vertekend de verbruikscijfers nogal. Zou zichzelf na een paar dagen gebruik moeten oplossenTeecee83 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:21:
[...]
Wij hebben deze week ook onze ID3 met update 3.2 teruggekregen met aanzienlijk verlaagd rijbereik (300km op 100% laden, wat ongeveer 20 a 25% lager is dan ervoor).
Dat zou een gebroken stabilisatorstang kunnen zijn. Zie een paar pagina’s terug.Cardo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:18:
De afgelopen dagen heb ik, wanneer ik met de ID3 over een hobbel/drempel rij, een bonkend geluid van achter. Het klinkt een beetje als een doffe klap. Het valt me vooral op dat het hoorbaar is wanneer ik schuin een drempel/inrit oprij. Rechtdoor als het ware is minder herkenbaar Iemand bekend hiermee?
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Wij hadden dit idd ook. Lijkt nu langzamerhand te verbeteren.Teecee83 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:21:
[...]
Vorige week ge-update van 3 naar 3.2 en nu op vakantie met de ID4 naar zuid Frankrijk (>1200km)
Update 3.2
- krijg het idee dat de app op de iPhone (zowel PUMP als WeConnect) niet meer automatisch de laadstatus bijwerkt tijdens het laden. Handig met widgets hoef je de app niet te openen.
- melding over de batterijcare modus blijft elke keer terug komen
- melding over mobiel netwerk niet bereikbaar regelmatig gehad. Kan ook door het buitenland komen. Werkt overigens wel gewoon.
- laat netjes laadsnelheid in kwh zien op het midden display
- laat handig aan de de rit gegevens zien rechts in het kleine schermpje voor je (bijv. gemiddelde kWh verbruik)
- webradio is erg prettig in buitenland
Lange afstand met de ID4
Frankrijk heeft veel geïnvesteerd in nieuwe laadinfrastructuur en dat is te merken. Mooie en uitgebreide laadstations. Laadpas van New Motion en WeCharge werkt overal. Ik ben geen laadpalen tegengekomen die niet werkte. Laadstations zijn uitgerust met winkel, koffie en rustplaatsen. Ook voldoende laadplekken.
De auto rijdt ontzettend prettig op ACC en actieradius is vrij accuraat. Ik gebruik naast de navigatie ook de PUMP app om te checken waar we gingen laden maar dat had meer te maken met eerder stoppen met het gezin. Persoonlijk vind ik ruim 1000 km ook wel de max met 4x laden (2u laden) met een gezin. Dan ben je al snel 13-14u onderweg. We zitten dan ook nog eens buiten het hoofdseizoen.
:strip_exif()/f/image/0yr179Hzn9nVMvABYB4dPSG2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kWe22Qq9VzA4a58mLQTEL98o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G2WVOzJyW7TkSemapCuyQp7j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h2gzxPYBWcoWBwcFMu5a1Elr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uzG1FyEjPCa92wJ4ENJlG4IG.jpg?f=fotoalbum_large)
Update 3.2
- krijg het idee dat de app op de iPhone (zowel PUMP als WeConnect) niet meer automatisch de laadstatus bijwerkt tijdens het laden. Handig met widgets hoef je de app niet te openen.
- melding over mobiel netwerk niet bereikbaar regelmatig gehad. Kan ook door het buitenland komen. Werkt overigens wel gewoon.
- laat handig aan de de rit gegevens zien rechts in het kleine schermpje voor je (bijv. gemiddelde kWh verbruik)
Lange afstand met de ID4
Frankrijk heeft veel geïnvesteerd in nieuwe laadinfrastructuur en dat is te merken. Mooie en uitgebreide laadstations. Laadpas van New Motion en WeCharge werkt overal. Ik ben geen laadpalen tegengekomen die niet werkte. Laadstations zijn uitgerust met winkel, koffie en rustplaatsen. Ook voldoende laadplekken.
De auto rijdt ontzettend prettig op ACC en actieradius is vrij accuraat. Ik gebruik naast de navigatie ook de PUMP app om te checken waar we gingen laden maar dat had meer te maken met eerder stoppen met het gezin. Persoonlijk vind ik ruim 1000 km ook wel de max met 4x laden (2u laden) met een gezin. Dan ben je al snel 13-14u onderweg. We zitten dan ook nog eens buiten het hoofdseizoen.
:strip_exif()/f/image/0yr179Hzn9nVMvABYB4dPSG2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kWe22Qq9VzA4a58mLQTEL98o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G2WVOzJyW7TkSemapCuyQp7j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h2gzxPYBWcoWBwcFMu5a1Elr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uzG1FyEjPCa92wJ4ENJlG4IG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pOcrfaO8lpKH3w59tkNHBLxl.jpg?f=fotoalbum_large)
Kaboem!
4.1Rmvis schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:09:
[...]
Oplossing gevonden, vandaag was in mijnVolkswagen account de mogelijkheid om WeConnect & We Connect Plus abonnement ‘aan te schaffen’ voor 0,- euro.
Nu meldingen weg in de instellingen en hopen op auto synchronisatie
We Connect is onbeperkt geldig en We Connect Plus 3 jaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind deze optie nergens? Ik heb gekeken op https://shop.volkswagen.nl/ en https://shop.volkswagen-we.com/, maar er is niets te vinden.
Bij de laatste staat "Op dit moment zijn er geen producten beschikbaar in de webshop"
Moet ik ergens anders kijken? Of moet ik wachten totdat ik de SW update heb en komt het pas beschikaar als ik op de laatste versie zit?
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Goed om te horen dat de infrastructuur verbeterd is! Welke route heb je gereden? Ik zie vooral fotos van achteruit inparkeren snelladers. Wij gaan over paar weken met aanhanger die kant op, ik ben dus vooral op zoek naar laders waar je langs kunt parkeren, maar die lijken schaars...micha_bos schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:21:
Vorige week ge-update van 3 naar 3.2 en nu op vakantie met de ID4 naar zuid Frankrijk (>1200km)
Update 3.2
Lange afstand met de ID4
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben onlangs in Normandië geweest (zonder aanhanger oid) en juist dat viel mij op. Opstellingen a la Fastned (in Nederland) zie je in die regio niet of nauwelijks, ook niet bij Fastned daar.Ro ofzo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:43:
[...]
Goed om te horen dat de infrastructuur verbeterd is! Welke route heb je gereden? Ik zie vooral fotos van achteruit inparkeren snelladers. Wij gaan over paar weken met aanhanger die kant op, ik ben dus vooral op zoek naar laders waar je langs kunt parkeren, maar die lijken schaars...
We connect plus vind ik ook niet in de shop, we connect wel. (SW 3.5) iemand een idee hoe ik kan zien of ik die plus heb geactiveerd? Heb het infotainment plus pakket alleszins.Boy schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:31:
[...]
4.1
Ik vind deze optie nergens? Ik heb gekeken op https://shop.volkswagen.nl/ en https://shop.volkswagen-we.com/, maar er is niets te vinden.
Bij de laatste staat "Op dit moment zijn er geen producten beschikbaar in de webshop"
Moet ik ergens anders kijken? Of moet ik wachten totdat ik de SW update heb en komt het pas beschikaar als ik op de laatste versie zit?
Bij mij was dit pas een dag later pas beschikbaar in de shop. https://shop.volkswagen-we.com/articleOverview Deze kan je bereiken via de app Instellingen -> DienstenpakkettenBoy schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:31:
[...]
4.1
De status is zichtbaar via https://www.vwbedrijfswag...kswagen/myvolkswagen.html zoals onderstaand:Cloclo100 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:11:
[...]
We connect plus vind ik ook niet in de shop, we connect wel. (SW 3.5) iemand een idee hoe ik kan zien of ik die plus heb geactiveerd? Heb het infotainment plus pakket alleszins.
Blijkbaar via bedrijfs portal meer info beschikbaar en de app verwijst daar ook heen, Volkswagen logica

:strip_exif()/f/image/8zA7QOY9HTLbhIsWCaBedVS6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Rmvis op 11-06-2023 15:18 ]
Het is geactiveerd.. Handige link, bedankt!Rmvis schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:17:
[...]
Bij mij was dit pas een dag later pas beschikbaar in de shop. https://shop.volkswagen-we.com/articleOverview Deze kan je bereiken via de app Instellingen -> Dienstenpakketten
[...]
De status is zichtbaar via https://www.vwbedrijfswag...kswagen/myvolkswagen.html zoals onderstaand:
Blijkbaar via bedrijfs portal meer info beschikbaar en de app verwijst daar ook heen, Volkswagen logica
[Afbeelding]
"een dag later" is na de SW update denk ik dan? Ik zie nog niets iig (mijn auto heb ik sinds december 2020)Rmvis schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:17:
[...]
Bij mij was dit pas een dag later pas beschikbaar in de shop. https://shop.volkswagen-we.com/articleOverview Deze kan je bereiken via de app Instellingen -> Dienstenpakketten
[...]
Klopt, na de update naar 3.2 en opnieuw koppelen van account met de auto.Boy schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:56:
[...]
"een dag later" is na de SW update denk ik dan? Ik zie nog niets iig (mijn auto heb ik sinds december 2020)
Voorheen had ik alleen WeConnect Start, deze heeft nu een 1 erbij gekregen en is 3 jaar geldig na eerste registratie. Via de shop zag ik dat je voor 0 euro WeConnect en WeConnect Plus kon toevoegen.
Overigens heb ik een ID.3 1st Plus uit 11-2020 (Zelf pas in bezit sinds feb. dit jaar) en ik lees dat jij SW 3.5 hebt dan heb je een ID.4 denk ik. Wellicht is dat het verschil?
Mis je de bijbehorende functionaliteiten nu dan?
Fijn topic dit. Al veel geleerd over mijn ID.3
Ik heb sinds 2 maanden een dld import ID.3 Pro performance uit 12-2020
Hij rijdt super smooth maar is ook snel als het moet. Ik ben er erg blij mee.
Laden doe ik via een Zappi 2.1 zoveel mogelijk op eigen zon. Gewoon omdat het kan.
Ik heb de 2.4 versie.
Twee dingen die niet goed gaan:
1. Vandaag met 70 km/u maakte hij plotseling een noodstop. Zelfs de gordelspanners gingen aan. Ik denk door een fietser die stopte bij het stoplicht. Heeft iemand anders dat ook wel eens gehad?
2. Af en toe blijft het grote scherm herstarten. De zekering eruit halen en terugplaatsen of 10sec op de aan/uit knop lijkt te helpen. Ik heb het idee dat het vooral is als het dashboard in de zon heeft gestaan. Weet iemand of dat ergens op slaat? Of komt het ergens anders door?
Laden doe ik via een Zappi 2.1 zoveel mogelijk op eigen zon. Gewoon omdat het kan.
Ik heb de 2.4 versie.
1. Vandaag met 70 km/u maakte hij plotseling een noodstop. Zelfs de gordelspanners gingen aan. Ik denk door een fietser die stopte bij het stoplicht. Heeft iemand anders dat ook wel eens gehad?
2. Af en toe blijft het grote scherm herstarten. De zekering eruit halen en terugplaatsen of 10sec op de aan/uit knop lijkt te helpen. Ik heb het idee dat het vooral is als het dashboard in de zon heeft gestaan. Weet iemand of dat ergens op slaat? Of komt het ergens anders door?
Ziet eruit al een defecte 12v accu. Daar is immers een terugroep actie voor. Of heb je deze (inclusief update naar software 2.4 al uitgevoerd?)KrlGl schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:57:
Hier zouden ze ook wat aan moeten doen. De auto hangt nota bene aan de laadkabel…
![]()
[Afbeelding]
*sowieso
is het aanzetten van de geheugenfunctie van de lane assist (zodat je hem dus effictief permanent uit kan zetten) its wat je alleen via zo'n (dure) obd11 dongle kan doen of zijn er ook dealers die dat willen doen? kunnen zullen ze het natuurlijk wel maar willen is wat anders.
ik rij nu een poosje met een buzz het rijd geweldig behalve dat de lane assist is gewoon iets wat niet werkt met ons wegennet met voor ons simpele dingen zoals fietstroken en het feit dat de camera het verschil niet ziet tussen belijning en een reparatie op de weg en je vervolgens frontaal je tegenligger of een sloot in wilt sturen.
vind het eenbeetje zonde om een stapel centen op tafel te moeten leggen voor een dongle die ik maar voor 1 ding hoeft te gebruiken dus ga dan liever naar een garage of zoiets hiervoor die in 10 min de instelling kan aanpassen.
ik rij nu een poosje met een buzz het rijd geweldig behalve dat de lane assist is gewoon iets wat niet werkt met ons wegennet met voor ons simpele dingen zoals fietstroken en het feit dat de camera het verschil niet ziet tussen belijning en een reparatie op de weg en je vervolgens frontaal je tegenligger of een sloot in wilt sturen.
vind het eenbeetje zonde om een stapel centen op tafel te moeten leggen voor een dongle die ik maar voor 1 ding hoeft te gebruiken dus ga dan liever naar een garage of zoiets hiervoor die in 10 min de instelling kan aanpassen.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Ik had dit ook gisteren. Wilde het SOC percentage instellen, kreeg geen verbinding en ook een paar keer deze melding. Ik denk dat het glitch was, later niets meer aan de hand namelijk. Ik zou me er niet direct zorgen om maken.KrlGl schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:57:
Hier zouden ze ook wat aan moeten doen. De auto hangt nota bene aan de laadkabel…
![]()
[Afbeelding]
Dat van die noodstop of iets wat daar op lijkt hebben meer mensen gehad. Is denk ik niet helemaal te voorkomen, auto ziet een object waarvan hij denk of berekent dat het in het rijpad terecht kan komen en reageert daarop. Ik heb het wel eens gehad (gelukkig met lagere snelheid) bij een oversteekplaats voor fietsers waar een jochie hard aan kwam fietsen en pas op het allerlaatste moment stopte.illie1 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:58:
Fijn topic dit. Al veel geleerd over mijn ID.3
Ik heb de 2.4 versie.
Optimize battery Use in de app zou dit moeten verhelpen?KrlGl schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:57:
![]()
[Afbeelding]
Wat ik heb begrepen is dat wijzigingen die je via OBD11 doet, na een update van VW weer gereset kunnen worden. Dus dan ga je die dongel na elke update weer nodig hebben (of telkens terug moeten na die garage)flippy schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:31:
is het aanzetten van de geheugenfunctie van de lane assist (zodat je hem dus effictief permanent uit kan zetten) its wat je alleen via zo'n (dure) obd11 dongle kan doen of zijn er ook dealers die dat willen doen? kunnen zullen ze het natuurlijk wel maar willen is wat anders.
*sowieso
Die staat aan. Ik had dit al eerder aan de hand.ReseT schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:50:
[...]
Optimize battery Use in de app zou dit moeten verhelpen?
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Zie mijn onderschrift. Ik zit al geruime tijd op 3.0DonJunior schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:01:
[...]
Ziet eruit al een defecte 12v accu. Daar is immers een terugroep actie voor. Of heb je deze (inclusief update naar software 2.4 al uitgevoerd?)
En is toen ook je 12v accu gewisseld. Als je nu iets meer informatie geeft.. wat er al wel en niet is gedaan.. scheelt dat weer loze antwoorden geven.KrlGl schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:19:
[...]
Zie mijn onderschrift. Ik zit al geruime tijd op 3.0
*sowieso
Uiteraard, dat ging imperatief samen met de 2.4 update (die ook door de dealer moest)DonJunior schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:26:
[...]
En is toen ook je 12v accu gewisseld. Als je nu iets meer informatie geeft.. wat er al wel en niet is gedaan.. scheelt dat weer loze antwoorden geven.
dat is minder tof nieuws. dus ik ontkom niet echt aan die aankoop.DonJunior schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:06:
[...]
Wat ik heb begrepen is dat wijzigingen die je via OBD11 doet, na een update van VW weer gereset kunnen worden. Dus dan ga je die dongel na elke update weer nodig hebben (of telkens terug moeten na die garage)
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Welke implementatie? Volgens mij werkt preconditioning van de batterij nietsl1000 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:17:
[...]
implementatie (die er is) werkt ansich ok. wat mist zijn de mogelijkheden om handmatig de accu voor te verwarmen en dat de auto automatisch de accu verwarmt als je een snellader als doel instelt. dit zijn software features die nu wel in de ID.7 geïmplementeerd zijn (met software versie 4) maar waarvan onduidelijk is of deze nog in een toekomstige update van de ID.3/4/5/Buzz zullen komen.
even versimpelt/verkort gezegd (geen zin om er een half a4'tje aan te spenderen):pa2ra schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:24:
[...]
Welke implementatie? Volgens mij werkt preconditioning van de batterij niet
1. de auto warmt de accu op als deze erg koud is (<0 graden) en het interieur wordt verwarmt.
2. de accu wordt actief verwarmt als de auto aan een snellader hangt en de accu nog geen 25 graden is.
dus er is wel een vorm van preconditioning, alleen nogal beperkt...
Bij die "Optimize battery Use" komt een melding dat dit ten nadele komt van rijbereik. Over welke grootorde spreken we dan?
Meerdere keren, van de 10 keer was het 9 keer een false-positive. Vaak bij zebra's of kruispunten dat ie toch iets zag wat mogelijk noodstop-waardig was, maar eigenlijk altijd bij snelheden tussen de 30 en 50km. Het is niet altijd feilloos en soms is het gewoon een stoeprand, verkeersdrempels of net aangereden gans/zwaan..illie1 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:58:
[ Voor 14% gewijzigd door PB1983 op 12-06-2023 07:09 ]
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Is me tot op heden nog niet gebeurd, alle aanpassingen zijn nog steeds actief.DonJunior schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:06:
[...]
Wat ik heb begrepen is dat wijzigingen die je via OBD11 doet, na een update van VW weer gereset kunnen worden. Dus dan ga je die dongel na elke update weer nodig hebben (of telkens terug moeten na die garage)
Dat kan natuurlijk. Maar er zijn ook berichten voorbij gekomen op dit forum dat dit wel is gebeurd. Ook met speaker configuraties, na achteraf bij plaatsen en coderen dat dit, soms, niet altijd, na een update weer gereset is. Misschien heb jij dan mazzel gehad, of die anderen juist ongeluk. Dat kan.TWFpa2Vs schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:14:
[...]
Is me tot op heden nog niet gebeurd, alle aanpassingen zijn nog steeds actief.
Wilde alleen bij @flippy aangeven dat dit eventueel ook speelt. Dan ben je wellicht dus goedkoper uit met een dongel dan een meervoudig bezoek aan de garage.
Mocht het zo zijn als bij jou @TWFpa2Vs dan zou men ook eerste gewoon de garage kunnen proberen.. mocht het na een update weg zijn, dan alsnog een OBD2 dongel te kopen.
[ Voor 25% gewijzigd door DonJunior op 12-06-2023 08:37 ]
*sowieso
Hey, nee ik heb zeker nog niet 3.5 (een 4.1 heb ik idd), ik weet niet precies welke versie ik heb, niet meer gekeken, maar begin juli gaat ie naar de garage voor de SW update, dus check het daarna weerRmvis schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:04:
[...]
Klopt, na de update naar 3.2 en opnieuw koppelen van account met de auto.
Voorheen had ik alleen WeConnect Start, deze heeft nu een 1 erbij gekregen en is 3 jaar geldig na eerste registratie. Via de shop zag ik dat je voor 0 euro WeConnect en WeConnect Plus kon toevoegen.
Overigens heb ik een ID.3 1st Plus uit 11-2020 (Zelf pas in bezit sinds feb. dit jaar) en ik lees dat jij SW 3.5 hebt dan heb je een ID.4 denk ik. Wellicht is dat het verschil?
Mis je de bijbehorende functionaliteiten nu dan?
Hebben meerdere mensen de melding dat de bandenspanning te laag is. Dat is mij nu al 3 x overkomen. Niets aan de hand met de banden. Waarschijnlijk reageert de sensor ook op een te hoge bandenspanning. Het is pas begonnen nadat ik de banden had opgepompt naar een spanning tot volle belading (ongeveer). Bij lange ritten met warm weer krijg ik de melding. Die ik dan in de auto moet wegdrukken.
EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW
Heb je in de auto bij de bandenoptie na het oppompen op SET gedrukt?Gerardus1956 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:47:
Hebben meerdere mensen de melding dat de bandenspanning te laag is. Dat is mij nu al 3 x overkomen. Niets aan de hand met de banden. Waarschijnlijk reageert de sensor ook op een te hoge bandenspanning. Het is pas begonnen nadat ik de banden had opgepompt naar een spanning tot volle belading (ongeveer). Bij lange ritten met warm weer krijg ik de melding. Die ik dan in de auto moet wegdrukken.
dat herijkt het systeem op de nieuwe druk.
Nee, dat heb ik niet gedaan na het oppompen.sl1000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:55:
[...]
Heb je in de auto bij de bandenoptie na het oppompen op SET gedrukt?
dat herijkt het systeem op de nieuwe druk.
Maar nu al 3x gedaan na de melding. Dan moet je op SET drukken om aan te geven dat de druk goed is. De eerste keer na alle banden nagemeten te hebben op drukverlies. De 2e keer visuele controle. Gisteren heb ik na melding 200 km doorgereden.
Het voelt natuurlijk niet goed om die melding te krijgen.
Om nu lucht uit de banden te laten lopen, vind ik ook al wat.
EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW
Afgelopen weekend toch nog maar eens geprobeerd, nu ging het wel goed bij mij. Het is dus de moeite waard om het nog eens te proberen. Overigens had ik hem toen in Drive staan. (geen idee of het uit maakt)
Daarnaast is mij dit weekend opgemerkt dat Easy Open van de kofferbak ook niet meer werkt sinds de update. Meerdere mensen die hier last van hebben? Heb de instellingen al gecontroleerd, maar hij staat netjes ingesteld. (even uitzetten en opnieuw aanzetten lijkt ook niet te helpen). En ik gebruik het bijna dagelijks, dus ik weet welke voetbeweging ik moet maken
Ik ben vooral benieuwd of die spiegels automatisch naar beneden gaan na de nieuwe update naar 3.x (bij achteruit rijden), beetje vervelend om iedereen keer handmatig die spiegels iedere keer in te moeten schakelen bij het achteruit inparkeren.
(ID3 Pro met nog 2.3)
(ID3 Pro met nog 2.3)
Je doet mij nu denken aan een Rus die zijn Lada van achteren opentraptII Stevow II schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:03:
[...]
Afgelopen weekend toch nog maar eens geprobeerd, nu ging het wel goed bij mij. Het is dus de moeite waard om het nog eens te proberen. Overigens had ik hem toen in Drive staan. (geen idee of het uit maakt)
Daarnaast is mij dit weekend opgemerkt dat Easy Open van de kofferbak ook niet meer werkt sinds de update. Meerdere mensen die hier last van hebben? Heb de instellingen al gecontroleerd, maar hij staat netjes ingesteld. (even uitzetten en opnieuw aanzetten lijkt ook niet te helpen). En ik gebruik het bijna dagelijks, dus ik weet welke voetbeweging ik moet maken
Zie nu pas dat ik de 2 quotes uit mijn originele bericht door de war heb gehaald.Boy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:01:
[...]
Hey, nee ik heb zeker nog niet 3.5 (een 4.1 heb ik idd), ik weet niet precies welke versie ik heb, niet meer gekeken, maar begin juli gaat ie naar de garage voor de SW update, dus check het daarna weer

Dan zou ik de update sowieso even afwachten, ik kreeg deze opties pas beschikbaar na de software update van de auto. Dus dan is het denk ik logisch dat het nu niet beschikbaar is.
[ Voor 9% gewijzigd door Rmvis op 12-06-2023 13:13 ]
Nope, je moet altijd het draaiknopje op R hebben staan; de stand van het knopje onthoudt hij niet voor je volgende rit. In de Golf wees het knopje eigenlijk altijd naar de R, tenzij ik de verwarming aan wilde of in de wasstraat, dat dat in de ID.4 niet kan vind ik irritant want ik was gewend dat het automatisch gaat en het 360°-aanzicht is niet altijd duidelijk genoeg, vooral als de zon raar staat of als het vrij donker is.krakendmodem schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:10:
Ik ben vooral benieuwd of die spiegels automatisch naar beneden gaan na de nieuwe update naar 3.x (bij achteruit rijden), beetje vervelend om iedereen keer handmatig die spiegels iedere keer in te moeten schakelen bij het achteruit inparkeren.
(ID3 Pro met nog 2.3)
[...]
Ik had het gister ook, en vorige zomer ook een keer toen het zo warm was. Ik denk dat het systeem in de war raakt als het 30+ graden wordt, heeft natuurlijk ook invloed op de bandenspanning. Maar wel irritant, want ben gelijk bang voor lek.Gerardus1956 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:47:
Volgens mij komt dat gewoon door het warme weer, dan zijn de druk verschillen in je band groter waardoor hij dat rapporteert als een lekkage. Afgelopen zomervakantie ook een paar keer gehad.
Dat zorgt er voor dat je laadpercentage steeds terug naar 80% gezet wordt.Cloclo100 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 06:48:
Bij die "Optimize battery Use" komt een melding dat dit ten nadele komt van rijbereik. Over welke grootorde spreken we dan?
Ik dacht dat in een toekomstige update hij zelf de verwarming/airco gaat gebruiken als ie te lang boven 80% staat
Heb je daar een bron van? Dat zou ik echt bijzonder vinden..Md87 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:50:
[...]
Dat zorgt er voor dat je laadpercentage steeds terug naar 80% gezet wordt.
Ik dacht dat in een toekomstige update hij zelf de verwarming/airco gaat gebruiken als ie te lang boven 80% staat
*sowieso
Gerardus1956 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:47:
unex154 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:23:
[...]
Ik had het gister ook, en vorige zomer ook een keer toen het zo warm was. Ik denk dat het systeem in de war raakt als het 30+ graden wordt, heeft natuurlijk ook invloed op de bandenspanning. Maar wel irritant, want ben gelijk bang voor lek.
Jullie weten toch dat er bij Volkswagen geen druksensoren in de banden zitten, hé?Rev! schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:28:
Volgens mij komt dat gewoon door het warme weer, dan zijn de druk verschillen in je band groter waardoor hij dat rapporteert als een lekkage. Afgelopen zomervakantie ook een paar keer gehad.
VW gebruikt het aantal omwentelingen van de ABS-sensoren/wheelspeedsensoren om zo aan de hand van de verschillen te berekenen of er een lekke band is.
Daarom dat er op dat SET knopje gedrukt moet worden na het oppompen van banden of wisselen tussen winterwielen en zomerwielen. Hierdoor kan de software de verschillen in omwentelingen vastleggen en als nieuwe "0" vastleggen.
Dit natuurlijk omdat het een stuk goedkoper is dan 4 ventielen met sensoren te monteren...
Nee dat wist ik niet, maar het verbaast me ook niet. Dan vermoed ik dat de band wat uitzet en weer krimpt door de warmtewisselingen waardoor hij afgaat.
Nee toch niet, dat is de battery care mode. Zie hieronder het verschil..Md87 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:50:
[...]
Dat zorgt er voor dat je laadpercentage steeds terug naar 80% gezet wordt.
:strip_exif()/f/image/nk3OgdymGkoAAT1a9NBvzQBK.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoi , wat is de status op dit moment van jouw ID5? . Ik zit met mijn ID5 GTX nog steeds op 3.0. Dealer zegt: U heeft de meest recente versie.....drummerboy71 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:32:
Las dat de ID.5 nu al met software 3.5 uitgeleverd wordt....... als er (snel) OTA update van 3.2 naar 3.5 volgt prima..... anders de afspraken met dealers van 3.2 update, upgraden naar 3.5?
Dezelfde ervaring hier tijdens een lange rit in warme omstandigheden. Best wel schrikken ik dacht eerst dat ik een lekke band had. Na het stilzetten van de auto was niets aan de hand. Later ging de melding vanzelf weg en is niet meer teruggekomen.Rev! schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:28:
De lagebandenspanningdetectie lijkt wat 'te' gevoelig afgesteld?
Detecteren die dingen niet gewoon een "verschil" in bandenspanning?Gerardus1956 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:47:
Hier staat wat
Normale TPMS sensoren doen dat inderdaad wel ja. Alleen zoals eerder opgemerkt (door @Polo_Maniac ) maakt VW geen gebruik van TPMS sensoren. Dus het enige wat gemeten wordt is de omloopsnelheid en als de ABS sensoren zien dat het wiel rechtsafter structureel afwijkt qua omloopsnelheid, zal je een melding krijgen want de kans is dan heel groot dat je een lekke band hebt.Flappiewappie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:19:
[...]
Detecteren die dingen niet gewoon een "verschil" in bandenspanning?
*sowieso
Ik kreeg hem eind februari op 3.0 en er stonden meteen twee updates als OTA klaar naar 3.2. Ook een ID.5 GTX.MarkMark1007 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:23:
[...]
Hoi , wat is de status op dit moment van jouw ID5? . Ik zit met mijn ID5 GTX nog steeds op 3.0. Dealer zegt: U heeft de meest recente versie.....
Ik heb nooit aan de praat gekregen dat de spiegel in achteruitstand ging. Moet hij middels het spiegelknopje op R staan?Tarin schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:10:
[...]
Nope, je moet altijd het draaiknopje op R hebben staan; de stand van het knopje onthoudt hij niet voor je volgende rit. In de Golf wees het knopje eigenlijk altijd naar de R, tenzij ik de verwarming aan wilde of in de wasstraat, dat dat in de ID.4 niet kan vind ik irritant want ik was gewend dat het automatisch gaat en het 360°-aanzicht is niet altijd duidelijk genoeg, vooral als de zon raar staat of als het vrij donker is.
Jup, je zet de auto in R, schakelt dan het spiegelknopje ook naar R en versteld dán zelf de spiegel naar beneden. Daarna ga je gewoon rijden. Eenmaal klaar met rijden haal je de auto uit de R stand en dan zou je spiegel vanzelf weer naar de reguliere stand moeten draaien.Boy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:50:
[...]
Ik heb nooit aan de praat gekregen dat de spiegel in achteruitstand ging. Moet hij middels het spiegelknopje op R staan?
Nu is de spiegel ingesteld. Enige dat je zelf moet doen is, nadat je de auto in R hebt gezet de spiegel ook nog in R zetten. Deze dipt dan naar de vooraf ingestelde stand.
*sowieso
Ik loop tegen het volgende probleem aan. In de anderhalve week dat ik de auto heb, heb ik nu al voor de 2e keer laadproblemen thuis. Ik heb een Alfen moeten laten installeren via het werk, hiervoor had ik een Enyaq waar ik via een Zappi probleemloos een jaar heb geladen. 3x32A verzwaring, ik kon aan 11kWh laden en tegelijk koken en warmtepomp draaien..
In de app en in car staat gewoon het 80% laadmaximum ingesteld, en verlaagde laadsnelheid. Nadat ik gebadged heb begint de wagen te laden en na 3kWh stopt hij met laden. Er staat dan gewoon op de laadpaal : “laadpaal gereed, wacht op voertuig” en daaronder “kaart voor lezer houden om te stoppen”. Als ik dan via de app of in car het laden terug begin, stopt hij weer random. Dan eens na 1 minuut, dan eens na 5 minuten. Alle andere dagen was er geen probleem. De wagen staat op 66% nu en ik heb geen laadschema’s aangemaakt.
Wat ik heb gedaan;
1. De thuislocatie verwijderd en terug toegevoegd.
2. De thuislocatie helemaal verwijderd.
3 Alle instellingen in de app gereset.
Ik vraag dit hier in deze groep(en niet de laadpaalgroep) omdat ik wil weten of het herkenbaar is en met de auto te maken heeft. Als de paal “zegt” dat hij klaar is, zie ik niet in waarom hij niet zou kunnen laden. Misschien dat de load balancing module uit staat, maar dan zou ik nog meeeer dan voldoende moeten hebben om aan verlaagde laadsnelheid te laden. Herkenbaar voor iemand? Straks moet ik ergens dringend naartoe en kan ik niet bijladen.. dat geeft problemen
.
In de app en in car staat gewoon het 80% laadmaximum ingesteld, en verlaagde laadsnelheid. Nadat ik gebadged heb begint de wagen te laden en na 3kWh stopt hij met laden. Er staat dan gewoon op de laadpaal : “laadpaal gereed, wacht op voertuig” en daaronder “kaart voor lezer houden om te stoppen”. Als ik dan via de app of in car het laden terug begin, stopt hij weer random. Dan eens na 1 minuut, dan eens na 5 minuten. Alle andere dagen was er geen probleem. De wagen staat op 66% nu en ik heb geen laadschema’s aangemaakt.
Wat ik heb gedaan;
Ik vraag dit hier in deze groep(en niet de laadpaalgroep) omdat ik wil weten of het herkenbaar is en met de auto te maken heeft. Als de paal “zegt” dat hij klaar is, zie ik niet in waarom hij niet zou kunnen laden. Misschien dat de load balancing module uit staat, maar dan zou ik nog meeeer dan voldoende moeten hebben om aan verlaagde laadsnelheid te laden. Herkenbaar voor iemand? Straks moet ik ergens dringend naartoe en kan ik niet bijladen.. dat geeft problemen
@Cloclo100 Denk toch dat je richting het laadpalen topic moet. Iets zegt mij dat je loadbalancing niet correct staat en/of dat de Alfen niet weet dat je een dergelijke verzwaring hebt thuis. Ik vermoed dat er ergens een instelling niet goed staat.
Zelf heb ik ook een Alfen en nog nooit deze problemen gezien icm met mijn ID.3.
Nu heb ik ook niet dergelijke grootverbruikers dus mogelijk dat de laadpaal dat ziet als de totaalbelasting te hoog ofzo. Helemaal zeker weten doe ik het niet. Je zou het kunnen testen door de overige grootverbruikers even uit te zetten tot het laden klaar is??
Nu heb ik ook niet dergelijke grootverbruikers dus mogelijk dat de laadpaal dat ziet als de totaalbelasting te hoog ofzo. Helemaal zeker weten doe ik het niet. Je zou het kunnen testen door de overige grootverbruikers even uit te zetten tot het laden klaar is??
*sowieso
Ja er staat niets anders op hier, buiten 150-200w sluimerverbruik. De andere dagen dat ik wel probleemloos kon laden heb ik regelmatig de airco en de regeninstallatie etc tegelijkertijd laten bollen. 🤷🏻♂️DonJunior schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:57:
@Cloclo100 Denk toch dat je richting het laadpalen topic moet. Iets zegt mij dat je loadbalancing niet correct staat en/of dat de Alfen niet weet dat je een dergelijke verzwaring hebt thuis. Ik vermoed dat er ergens een instelling niet goed staat.
Ik heb ook een Alfen laadpaal van mijn werkgever gekregen en laad tijdens daluren op verlaagde snelheid.Cloclo100 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:00:
[...]
Ja er staat niets anders op hier, buiten 150-200w sluimerverbruik. De andere dagen dat ik wel probleemloos kon laden heb ik regelmatig de airco en de regeninstallatie etc tegelijkertijd laten bollen. 🤷🏻♂️
Tot nu toe heb ik met de ID.4 geen problemen gehad.
Voordat ik mijn ID.4 kreeg, heb ik een Opel Astra Hybrid gehad. Deze laad op 1 fase.
Tijdens de eerste keer keer laden met de ID.4 ging die ook maar op 1 fase.
Ik heb, via de 3-fase automaat, de laadpaal even helemaal uitgezet, een half uurtje gewacht en hem weer aangezet. Hierna ging het 3-fase laden wel correct.
Wellicht dat je de laadpaal ook een keer kunt resetten.
Bedankt voor de tip, ik ga eens proberen!spencer_830 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:11:
[...]
Ik heb ook een Alfen laadpaal van mijn werkgever gekregen en laad tijdens daluren op verlaagde snelheid.
Tot nu toe heb ik met de ID.4 geen problemen gehad.
Voordat ik mijn ID.4 kreeg, heb ik een Opel Astra Hybrid gehad. Deze laad op 1 fase.
Tijdens de eerste keer keer laden met de ID.4 ging die ook maar op 1 fase.
Ik heb, via de 3-fase automaat, de laadpaal even helemaal uitgezet, een half uurtje gewacht en hem weer aangezet. Hierna ging het 3-fase laden wel correct.
Wellicht dat je de laadpaal ook een keer kunt resetten.
Rij sinds dit weekend een ID4 1st max occasion. (Resultaat van mijn eerder gedeelde aankoopervaring) Is een maand later geleverd door de update naar sw3.2 en HV check voor oplevering. Er is een hv module vervangen wat een levertijd had.
Vielen mij een aan dingen op waar ik geen weet bij heb bij langdurig stalken van dit topic;
Vielen mij een aan dingen op waar ik geen weet bij heb bij langdurig stalken van dit topic;
- Tijdens proefrit was de SW2.4 veel soepeler dan de huidige SW3.2. Het is absoluut niet zo vloeiend als wat je op de videos van id.Furkan ziet. Veel stroperige en bij elk verandering scherm moet het beeld laden. Meermaals factory reset gedaan. Maar dit wilt niet helpen. Iemand idee? Zekering?
- Gelijk gekeken naar de HV energy content. Bij 50.000km is er nog 72800wh over. (Batterij 24graden) Ietsjes over 5% degradatie.
Meet ik goed en wat is een gemiddelde?
- OBD 11; meerdere modules niet bereikbaar/rood, is dit altijd zoveel? Kan dan niet zoveel coderen
- Een service beurt gehad. Remvloeistof, filter. Maar de service interval blijft op 70 dagen staan. Met obd11 kan ik het resetten, maar komt dat ook in de app te staan? Of toch dealer omdat er server-side nog iets speelt?
- Noodopening van portieren, waarbij je harder aan de deurhendel trekt voor een mechanische werking, werkt links achter niet. Als ik dat harder probeer te forceren, hoor ik kunststof kraken. De overige 3 werken prima. Is dit de portier recall, waarbij deuren soms open gingen tijdens rijden?
- Shop werkt, ook connect plus en connect gekocht voor 0 euro. Spelletjes etc, allemaal aanwezig.
- Verder doet alles het.
- Rijdt heerlijk! Nogmaals onderstrepen, genoeg over te lezen.
[ Voor 7% gewijzigd door ReseT op 12-06-2023 22:34 ]
Helaas geen verandering. Ik ga morgen eens proberen laden aan een publieke laadpaal.
Dat is jammer. Geen buren of bekenden met een elektrische auto om jouw laadpaal te testen ?Cloclo100 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:13:
[...]
Helaas geen verandering. Ik ga morgen eens proberen laden aan een publieke laadpaal.
Neen.. Allemaal laggards 😬😝spencer_830 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:36:
[...]
Dat is jammer. Geen buren of bekenden met een elektrische auto om jouw laadpaal te testen ?
Welke regio woon je, misschien wilt een mede-tweaker wel helpen.
Denk toch naar de dealer, wat je nog kan proberen is even testen bij een andere laadpaal gaan en testen of hij hetzelfde doet om de laadpaal uit te sluiten. Een laadpaal is super simpel, je auto geeft de laadpaal als het ware een signaal om te gaan laden. Kan ook aan hardware liggen hoor, de OBC bijvoorbeeld (on board charger)Cloclo100 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:43:
Ik loop tegen het volgende probleem aan. In de anderhalve week dat ik de auto heb, heb ik nu al voor de 2e keer laadproblemen thuis. Ik heb een Alfen moeten laten installeren via het werk, hiervoor had ik een Enyaq waar ik via een Zappi probleemloos een jaar heb geladen. 3x32A verzwaring, ik kon aan 11kWh laden en tegelijk koken en warmtepomp draaien..
Wat ik heb gedaan;
Ik vraag dit hier in deze groep(en niet de laadpaalgroep) omdat ik wil weten of het herkenbaar is en met de auto te maken heeft. Als de paal “zegt” dat hij klaar is, zie ik niet in waarom hij niet zou kunnen laden. Misschien dat de load balancing module uit staat, maar dan zou ik nog meeeer dan voldoende moeten hebben om aan verlaagde laadsnelheid te laden. Herkenbaar voor iemand? Straks moet ik ergens dringend naartoe en kan ik niet bijladen.. dat geeft problemen.
Heb je al eens gechecked of de stekker er wel goed in zit? Ik kan met herinneren dat een van de andere forummers een jaar of wat geleden altijd moest laden met een pakje zakdoekjes onder de stekker gepropt omdat de verbinding niet goed was. Gaf ook van die rare problemen.Cloclo100 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:43:
Wat ik heb gedaan;
Ik vraag dit hier in deze groep(en niet de laadpaalgroep) omdat ik wil weten of het herkenbaar is en met de auto te maken heeft. Als de paal “zegt” dat hij klaar is, zie ik niet in waarom hij niet zou kunnen laden. Misschien dat de load balancing module uit staat, maar dan zou ik nog meeeer dan voldoende moeten hebben om aan verlaagde laadsnelheid te laden. Herkenbaar voor iemand? Straks moet ik ergens dringend naartoe en kan ik niet bijladen.. dat geeft problemen.
Euh ik ontdek net dat als ik de auto van het slot haal, het laden stopt? En omgekeerd terug begint te laden. Is dit normaal en zo ja, kan het dan te maken hebben met dat de sleutel in de buurt van de auto ligt?
https://photos.app.goo.gl/xdCNYrXGLMjfwyEX6
Ik heb de sleutels ver weg gelegd en hij stopt evenzeer met laden..
https://photos.app.goo.gl/xdCNYrXGLMjfwyEX6
Ik heb de sleutels ver weg gelegd en hij stopt evenzeer met laden..
Heb vanalles geprobeerd en de auto verplaatst.. Geen resultaten..Jakkie takkie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:06:
[...]
Heb je al eens gechecked of de stekker er wel goed in zit? Ik kan met herinneren dat een van de andere forummers een jaar of wat geleden altijd moest laden met een pakje zakdoekjes onder de stekker gepropt omdat de verbinding niet goed was. Gaf ook van die rare problemen.
Morgen dan nog de rest bij een publieke paal. Ofwel is da het probleem, ofwel zit ik met een maandagmodel 😅
Om het nog wat gekker te maken, vannacht is de resterende 10% in 2x opgeladen. Ik had de verminderde laadstroom afgezet.
:strip_exif()/f/image/d2Os40m6hl2p8axlVC0lBK8F.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Cloclo100 op 13-06-2023 07:14 ]
mogelijk relatie met elkaar..ReseT schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:51:
- Tijdens proefrit was de SW2.4 veel soepeler dan de huidige SW3.2. Het is absoluut niet zo vloeiend als wat je op de videos van id.Furkan ziet. Veel stroperige en bij elk verandering scherm moet het beeld laden. Meermaals factory reset gedaan. Maar dit wilt niet helpen. Iemand idee? Zekering?
- OBD 11; meerdere modules niet bereikbaar/rood, is dit altijd zoveel? Kan dan niet zoveel coderen
werkt je kick sensor / easyopen van je kofferbak? wss niet, kun je met je eerste punt en easyopen even weer langs de dealer en zeggen dat de update niet lekker werkt en even opnieuw geladen moet worden (als dat de fix is natuurlijk)
Grappige relatie. Kick sensor werkt wel. Maar gaat niet dicht, dan krijg ik een piep.Simply1337 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:13:
[...]
mogelijk relatie met elkaar..
werkt je kick sensor / easyopen van je kofferbak? wss niet, kun je met je eerste punt en easyopen even weer langs de dealer en zeggen dat de update niet lekker werkt en even opnieuw geladen moet worden (als dat de fix is natuurlijk)
Ik zal een vragen bij de dealer wat ze kunnen doen.
relatie is dat het mogelijk bout is geinstalleerd en wellicht bepaalde instellingen niet hebben gewijzigd wat benodigd was om het te laten werken.ReseT schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:29:
[...]
Grappige relatie. Kick sensor werkt wel. Maar gaat niet dicht, dan krijg ik een piep.
Ik zal een vragen bij de dealer wat ze kunnen doen.
maar grappig dat jij dan wel de eerste bent waarbij die sensor wel werkt. waarschijnlijk de installatie procedure deels gewijzigd
Vanmorgen zat ik in de auto en hoorde ik allemaal piepjes. Door het hele menu heen zitten akkeren, me ook flink op zitten winden, voordat ik eindelijk erachter kwam dat ze in de podcast die ik luisterde elke keer een naam weg piepten.

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.