Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 281 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Electromonkey schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:01:
[...]

Ik heb de meldingen over ook maar de helft van die functies werken wel en de helft niet. Heel apart en krijg het ook niet weg/goed.
Update omtrent de niet werkende diensten/uitroepteken in de app bij sommige functies. Ik had dus wel WeConnect Plus geactiveerd maar niet de GRATIS WeConnect. Net in de Shop gedaan en alles kwam gelijk beschikbaar…man man man.

Ik kon ook gelijk Plug & Charge activeren, locatie van de auto was zichtbaar en in de app werkt nu ook “Toestand van de wagen”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:44
MJMaverick schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:42:
[...]

Ik krijg alleen een melding van de We Connect ID. app wanneer het laden begint, niet wanneer dit klaar is ook al geeft de gestart-melding dat wel aan. Android, Samsung S22+. k kan in de app geen specifieke settings voor push-notificaties vinden, in de generieke Android settings voor notificaties staat alles aan.
In dat geval heb ik hier hetzelfde ja. Wel een notificatie als het start, nooit als het eindigd.

Hij is net klaar.. best fanatieke range voor een ID3 58kW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZ8tC9lIjB5GctMuxcIzZLzHtV8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZhM22MkfsLw4qLbSFnp5bmzn.jpg?f=user_large

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Dat is de fabrieksopgave toch?

Ik heb nog nooit meer dan 370-380 gezien op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-09 13:04
JB076 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:59:
Dat is de fabrieksopgave toch?

Ik heb nog nooit meer dan 370-380 gezien op 100%.
Ik zit nu op 385 km op 80% (ID.3, 58 kWh). En ja, dit haal ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 17:49

delorean7

Let's take the Aston toni

niki_lauda schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:32:
Vraagje
Donderdag update gehad. Naar 3.2. In de avond geladen tot 80%. Sinds gisteren in het display staat de accu op 100% met een range die normaal bij 80% hoort.

Daarnaast een andere observatie de parkeersensoren zijn kritischer geworden. Ik heb een smalle oprit. Voorheen als ik netjes in het midden reed geen piepjes nu aan beide kanten.
Zou wel lekker zijn als deze nu wat eerder signaal geven, vind van mijn laatste 6 auto’s deze wel heel laat beginnen met feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IndyVS schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:28:
[...]

Poeh hoe dan, ik zit met 80% rond de 290km met dit weer, en ik rij niet extreem hard (wel een beetje dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAO
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 23:08

DAO

Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:57:
[...]

Poeh hoe dan, ik zit met 80% rond de 290km met dit weer, en ik rij niet extreem hard (wel een beetje dus).
Het zal wel aan mijn rijstijl liggen (hoewel ik met een Kona (64kw) het redelijk gemiddeld tot goed deed lees 400km met dit weer) maar ik red dus met dit weer zelfs maar 280km op 100% (58kw).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:12

Termy

valt er nog wat te fragge?

Als jullie niet beiden 100% snelweg op 100 km/u doen gaat deze vergelijking natuurlijk nergens over.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
[...]

30% van kms’s zijn op de snelweg waar ik max 110 km/u rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nu 3.2 update's op gang komt. Wat kunnen we nog verwachten voor de deze gebruikersgroep <BJ2023 en verder?

Het lijkt mij dat VW inzet om hierna geen verdere (feature-) ondersteuning meer te geven. Al je dan iets nieuws wilt, moet je maar een nieuwe auto kopen.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Nou mijn auto een week kwijt geweest.... Handgreep vervangen (die leefde zijn eigen leven). Ik had gehoopt dat ze ook meteen de update gedaan zouden hebben, maar helaas....
Hiervoor moet ie woensdag terug.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
ReseT schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:59:
Nu 3.2 update's op gang komt. Wat kunnen we nog verwachten voor de deze gebruikersgroep <BJ2023 en verder?

Het lijkt mij dat VW inzet om hierna geen verdere (feature-) ondersteuning meer te geven. Al je dan iets nieuws wilt, moet je maar een nieuwe auto kopen.
Wat voor nieuwe software features zou je dan na 3.2 nog willen ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door SiNaga op 05-06-2023 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
SiNaga schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Momenteel geen nieuwe dingen wat niet bij introductie is aangeven. Meer perfectioneren van huidige features / ondersteuning bij oplossen van bugs. Battery preconditioning zou ik daaronder scharen. (weet dan niet of dit initieel is aangegeven als feature).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb dit weekend een filmpje gemaakt nadat ik uit de carwash kwam...
Er kwam behoorlijk wat water uit, moet ik zeggen...

https://www.facebook.com/...A1YV9nrqHbeIl&__tn__=R]-R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:01

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

Het is denk ik ook wel vooral dat ze beloofden elke 12 weken of zo een update te pushen. Ik verwachtte wel de ambitie bij VW om te concurreren en laten zien dat ze ook steeds je auto leuker maken met updates zoals bij Tesla zo is

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 19:59
Vandaag aanhanger er achter gehad en het viel me ineens op dat je pas onder de 20km/h de achteruitrij camera kan activeren. Jammer, want dat is best handig om de aanhanger in de gaten te kunnen houden.
Kan dat eventueel met ODBEleven worden aangepast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:24
Even wat bevindingen na een 500km rijden:

Blij om terug met een EV te rijden, het rijcomfort is uitstekend. Heel tevreden van mijn keuze, voorlopig rij ik 16,8 kwh gemiddeld, rij bijna uitsluitend op travel assist en B modus. (eco)

Paar vragen/minpuntjes ook:
1. Android Auto connecteert tergend traag, heb een s23U en de laatste versie van AA. Heb de instellingen op altijd automatisch connecteren staan. Soms is hij snel, maar vaak pas na enkele minuten. Is dit iets wat herkenbaar is? Voorts staat de dag/nacht modus op automatisch, maar toch staat hij overdag op de nachtkaart 🤔.
2. Ik las hier her en der dat vanaf 3.2 het infotainment snel en responsief aanvoelde, ik vind het juist laggy en traag. Ik weet natuurlijk niet hoe het hiervoor was, maar het is allesbehalve een vloeiende ervaring.
3. In de Enyaq kon ik instellen dat de auto automatisch sluit na 30sec, nadat je hem per ongeluk ontgrendeld zonder in te stappen. Ik vind deze instelling niet terug.. Is dit nog in te stellen via OBD?
4. Als ik dichtbij een obstakel kom, gaan de sensors beginnen piepen en krijg ik een soort scherm alsof ik geen camera's heb. Ik zie gewoon de wagen 360, maar geen omgeving. Het cameragedeelte van het scherm blijft gewoon zwart. Dit is geheel anders dan bv. ik de auto in achteruit zet, waar ik dan de achtercamerabeelden zie en de 360. Is dit bij iedereen zo? Bij de Enyaq switchte het beeld ook als ik van R naar D ging, van achter - naar voorcamera, dit is hier niet het geval en ik vind het wel een gemis in bepaalde situaties.
5. Ik heb via de shop de zwermgegevens "aangekocht". Moet je dat nog ergens activeren bij instellingen of is dit dan automatisch zo in orde, ik vind het nergens terug.
6. Ik heb ook de spelletjes aangekocht, maar deze blijven wachtende staan in de shop. Duurt dit enkele dagen of blijft de boel oneindig lang hangen? 😀

Bedankt voor jullie bijdrages!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 19:21
Cloclo100 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:02:

Blij om terug met een EV te rijden, het rijcomfort is uitstekend. Heel tevreden van mijn keuze, voorlopig rij ik 16,8 kwh gemiddeld, rij bijna uitsluitend op travel assist en B modus. (eco)

1. Android Auto connecteert tergend traag, heb een s23U en de laatste versie van AA. Heb de instellingen op altijd automatisch connecteren staan. Soms is hij snel, maar vaak pas na enkele minuten. Is dit iets wat herkenbaar is? Voorts staat de dag/nacht modus op automatisch, maar toch staat hij overdag op de nachtkaart 🤔.
...
3. In de Enyaq kon ik instellen dat de auto automatisch sluit na 30sec, nadat je hem per ongeluk ontgrendeld zonder in te stappen. Ik vind deze instelling niet terug.. Is dit nog in te stellen via OBD?
...
5. Ik heb via de shop de zwermgegevens "aangekocht". Moet je dat nog ergens activeren bij instellingen of is dit dan automatisch zo in orde, ik vind het nergens terug.
6. Ik heb ook de spelletjes aangekocht, maar deze blijven wachtende staan in de shop. Duurt dit enkele dagen of blijft de boel oneindig lang hangen? 😀

1. Helaas herkenbaar. Verbinden met AA werkt inconsistent zoals je beschrijft, en het overkomt mij ook regelmatig dat er helemaal geen verbinding gemaakt kan worden.

3. Bij mijn ID.3 is er geen instelling die dat regelt maar gaat de auto nadat deze is ontgrendeld en binnen 30 seconden niet is geopend vanzelf weer op slot.

5. Ergens in de Setup is een menu-item waar je dit kunt aanzetten. Weet even niet uit mijn hoofd hoe dat precies heet maar is wel duidelijk qua omschrijving.
6. Soms heeft een aankoop uit de shop erg lang nodig voordat deze ook echt beschikbaar is. Ik heb bij een aantal items 2 of 3 dagen moeten wachten totdat hij ook echt beschikbaar was. Stabiliteit van de verbinging met de server vermoed ik.

Hth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

@Cloclo100 Geen idee wat betreft de rest maar voor punt 1 merkte ik dat het veel sneller gaat als je met zowel wifi als BT aan de auto in stapt ipv alleen BT.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Termy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:19:
@Cloclo100 Geen idee wat betreft de rest maar voor punt 1 merkte ik dat het veel sneller gaat als je met zowel wifi als BT aan de auto in stapt ipv alleen BT.
Ok bedankt voor de tip, will try it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[...]

Welke versie van de software? Ik heb dit sinds de update naar 3.2 en heb de fabrieksinstellingen terug moeten zetten en heb sindsdien op de snelweg gereden.

[ Voor 19% gewijzigd door niki_lauda op 05-06-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

IndyVS schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:28:
[...]

En welke jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
Hier 2.4, ik moet nog wachten tot november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik heb sinds vandaag een id.3 tot mijn beschikking. Kun je daarbij instellen hoe hard er geremd wordt bij het loslaten van het gaspedaal? Ik heb dat nog niet gevonden bij de instellingen voor remmen.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 19:21
Jeroen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:34:
Ik heb sinds vandaag een id.3 tot mijn beschikking. Kun je daarbij instellen hoe hard er geremd wordt bij het loslaten van het gaspedaal? Ik heb dat nog niet gevonden bij de instellingen voor remmen.
Volgens mij kun je dat alleen beïnvloeden door D of B te kiezen. D remt niet, B wel. Wellicht dat het selecteren van verschillende rijprofielen er nog invloed op heeft, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02

2. Ik las hier her en der dat vanaf 3.2 het infotainment snel en responsief aanvoelde, ik vind het juist laggy en traag. Ik weet natuurlijk niet hoe het hiervoor was, maar het is allesbehalve een vloeiende ervaring.
4. Als ik dichtbij een obstakel kom, gaan de sensors beginnen piepen en krijg ik een soort scherm alsof ik geen camera's heb. Ik zie gewoon de wagen 360, maar geen omgeving. Het cameragedeelte van het scherm blijft gewoon zwart. Dit is geheel anders dan bv. ik de auto in achteruit zet, waar ik dan de achtercamerabeelden zie en de 360. Is dit bij iedereen zo? Bij de Enyaq switchte het beeld ook als ik van R naar D ging, van achter - naar voorcamera, dit is hier niet het geval en ik vind het wel een gemis in bepaalde situaties.

Wat punt 2 betreft, dat komt volgens mij omdat mensen van 2.x komen en dat is nog veel trager. Ik stapte ook in op 3.2 en vind het ook echt niet snel. Soms start ik de auto op en ben ik al lang en breed onderweg voordat alles een beetje draait.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
[...]

Profielinstellingen en telefoonvoorkeur bij meerdere telefoons opslaan per autosleutel
Laadklep en kabel (ac laden) ontgrendelen bij keyless openen achterklep.
Entertainment starten bij ontgrendelen auto met sleutel (sneller opgestart)
Klimatisering op afstand starten met de autosleutel.
Voorkeur voor specifieke laadstations afhankelijk van laadpasabbonement.
Adaptieve cruisecontrol naast op basis van kaart ook op basis van historie van eigen rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-08 11:26

Punt 4 is bij mij ook een ergernis. Geen idee of dit anders ingesteld kan worden. Iemand een idee / andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
lucky7 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:16:
hi,
ik heb een vraagje over specifiek module 8125 icm odbeleven.
Net zoals bij mijn eerdere VAG auto's ben ik aan de slag gegaan om enkele zaken aan te passen met odbeleven.
In zo wat alle modules kan ik zonder issues in komen. Echter module 8125 (application Server infotainment) wil niet lukken.
De melding: FOUT module reageert niet. Controleer het contact en probeer het opnieuw' blijft telkens naar voren komen.
Tal van mogelijkheden heb ik al geprobeerd, motorkap open, contact aan / uit, deur open, deur dicht, ect ect.

SW van de ID4 is op dit moment 3,2

Ik ben zoekende in een oplossing, deze module bevat namelijk tal van leuke dingen om aan te passen.
Wellicht heeft een van jullie tips?
Is het uberhaupt wel mogelijk om in die module te komen?

Bedankt.
Iemand met ODBEleven die even zou kunnen checken of module 8125 zonder issues te benaderen is? _/-\o_
Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:56

Tarin

Just plain weird.

Op punt 2: Ik vind het ook niet snel of vloeiend - vooral als het systeem nog op aan het starten is, maar dat was de Golf 7.5 hiervoor ook niet. Net als daar is er ook geen pijl op te trekken of het systeem compleet op moet starten of uit een soort slaapmodus komt. Als een telefoon of computer zo stroperig zou lopen was ik al lang hardware gaan uitwisselen, het is toch bijzonder dat we dat bij auto's (en 'smart'televisies) een soort van accepteren.
Op punt 3: Dat was me nog niet opgevallen, maar ik gebruik de knopjes op de afstandsbediening alleen nog om de auto op slot te zetten als ik dat bij het uitstappen vergeten ben (of nog bij de achterklep bezig was tewijl de overige passagies uitstapten en ik te lui ben om naar de deur te lopen). De Golf had die functie inderdaad, maar dat was eerder vervelend - en raar dat hij eigenlijk niet altijd na een minuut ofzo automatisch op slot gaat.
Op punt 4: Als je terwijl je (langzaam) vooruit rijdt de camera's in wil schakelen moet je op de knop P-Menu (onder het beelscherm) drukken - maar voordat hij begint te piepen, anders schakel je de parkeermodus-lite uit en moet je nog een keer drukken. Als je hem in z'n achteruit zet gaat hij automagisch in de (uit/)parkeermodus en daar blijft hij ook in als je hem op D zet, tot je een bepaalde snelheid bereikt. Wat hij in B doet weet ik niet, ik ben ouderwets en rij altijd in D.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 09:44
@Simply1337 Heb jij na de 3.2 update de beschikking over de automatisch inparkeren functionaliteit? Ik dacht dat de ID.4 1st MAX deze functionaliteit nog zou krijgen? De benodigde hardware is toch immers aanwezig, met de 360 graden camera en sensoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
II Stevow II schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:03:
@Simply1337 Heb jij na de 3.2 update de beschikking over de automatisch inparkeren functionaliteit? Ik dacht dat de ID.4 1st MAX deze functionaliteit nog zou krijgen? De benodigde hardware is toch immers aanwezig, met de 360 graden camera en sensoren?
Daarvoor heb je parkeer sensoren aan de zijkant boven de wielkasten nodig.
Die missen op de oudere autos (<mid 2022 of zoiets), dus nee die opties krijg je niet op de oudere autos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

II Stevow II schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:03:
De 1st MAX die ze hier als voorbeeld heeft genomen heeft in ieder geval niet de sensoren aan de zijkant die je daarvoor nodig hebt.
Onze Pro Performance met Assistenz Plus (besteld in november 2021, geleverd in januari 2023) mist ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Tarin schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:21:
[...]

De 1st MAX die ze hier als voorbeeld heeft genomen heeft in ieder geval niet de sensoren aan de zijkant die je daarvoor nodig hebt.
Onze Pro Performance met Assistenz Plus (besteld in november 2021, geleverd in januari 2023) mist ze ook.
sowieso Lane change assist, autopark, en/of parking memory nodig voor die zij-sensoren. volgens mij was het de optie parking plus om die te krijgen.

achja, geen zelf inparkeren, maar met die draaicirkel van de id3/4/5 is dat ook geen lastige kwestie.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Simply1337 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:56:
[...]

sowieso Lane change assist, autopark, en/of parking memory nodig voor die zij-sensoren. volgens mij was het de optie parking plus om die te krijgen.

achja, geen zelf inparkeren, maar met die draaicirkel van de id3/4/5 is dat ook geen lastige kwestie.
Plus dat iedereen die een klein beetje kan rijden, dit zelf drie keer zo snel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
kisik schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:04:
[...]

Plus dat iedereen die een klein beetje kan rijden, dit zelf drie keer zo snel doet.
muah systemen die je laat gassen en remmen en alleen de indraaing doet kan het sneller doen omdat het gewoon meestal in 1x goed gaat en je alleen 1x naar achter en 1x naar voren hoeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
Simply1337 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:11:
[...]

muah systemen die je laat gassen en remmen en alleen de indraaing doet kan het sneller doen omdat het gewoon meestal in 1x goed gaat en je alleen 1x naar achter en 1x naar voren hoeft
Lukt mij ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmvis
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
lucky7 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:13:
[...]

Iemand met ODBEleven die even zou kunnen checken of module 8125 zonder issues te benaderen is? _/-\o_
Dank alvast :)
Hier met een ID.3 1st Plus op SW 3.2 kan ik deze module benaderen (aanpassen niet gecontroleerd)

Wel merkte ik voor het aanzetten van “onthoud laatste instelling” voor Lane Assist nu nodig is om de motorkap open te hebben :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
Even een update over de stabilisatorstangreparatie 4.1M.

Er was er dus 1 gebroken na 2 jaar en 2 maanden. Dit is een bekend probleem bij de ID serie, schijnbaar zijn de koppelstangen aangepast een half jaar na productiestart ivm de gebrekkige kwaliteit. De dealer (en PON) redeneert nu: auto is ouder dan twee jaar, dus geen garantie. Tegelijkertijd zeggen ze: bekend probleem, dus ipv alleen de kapotte vervangen, moet je ze beiden vervangen. Ze zouden wel "coulance" toepassen. Ik heb nu de rekening binnen. Alsnog €125.

Nu komt het mooiste: ik krijg op de nieuwe koppelstangetjes wel maar liefst 4 jaar reparatiegarantie. Het zit allemaal vol tegenstrijdigheden, waarmee VW zich wmb wel een beetje voor l%l zet. Niet zo fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
kisik schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:27:

Er was er dus 1 gebroken na 2 jaar en 2 maanden. Dit is een bekend probleem bij de ID serie, schijnbaar zijn de koppelstangen aangepast een half jaar na productiestart ivm de gebrekkige kwaliteit. De dealer (en PON) redeneert nu: auto is ouder dan twee jaar, dus geen garantie. Tegelijkertijd zeggen ze: bekend probleem, dus ipv alleen de kapotte vervangen, moet je ze beiden vervangen. Ze zouden wel "coulance" toepassen. Ik heb nu de rekening binnen. Alsnog €125.

Nu komt het mooiste: ik krijg op de nieuwe koppelstangetjes wel maar liefst 4 jaar reparatiegarantie. Het zit allemaal vol tegenstrijdigheden, waarmee VW zich wmb wel een beetje voor l%l zet. Niet zo fraai.
Op zich is €125 te overzien. Je zou kunnen overwegen om het bij een geschillencommissie van de bovag neer te leggen: https://www.bovag.nl/info/auto/klachten.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
RaymondD schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:25:
[...]

Op zich is €125 te overzien. Je zou kunnen overwegen om het bij een geschillencommissie van de bovag neer te leggen: https://www.bovag.nl/info/auto/klachten.
Is zeker te overzien, maar dat kan je dus ook van VW zeggen, zeker icm "bekend probleem". Ik ga daar geen geschillencommissiezaak voor opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
kisik schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:30:
[...]

[..]. Ik ga daar geen geschillencommissiezaak voor opstarten.
Zo blijft VW met dit soort eigenaardige acties wegkomen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

niki_lauda schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:32:
Vraagje
Donderdag update gehad. Naar 3.2. In de avond geladen tot 80%. Sinds gisteren in het display staat de accu op 100% met een range die normaal bij 80% hoort.

Daarnaast een andere observatie de parkeersensoren zijn kritischer geworden. Ik heb een smalle oprit. Voorheen als ik netjes in het midden reed geen piepjes nu aan beide kanten.
Met Volkswagen contact gehad. Ik rijd voor de duidelijkheid een ID.3.

Krijg ik nu een ID.4? O-)

Net mailtje ontvangen.
Beste H,

Naar aanleiding van onze eerdere communicatie aangaande uw Volkswagen ID.3, sturen wij u deze email.

Wij van Volkswagen hebben een onderzoek verricht en hieruit blijkt dat het helaas om een technisch probleem gaat.

Wij willen u vriendelijk verzoeken of u uw Volkswagen Service partner of dealer kunt contacten, om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Wij hopen u bij deze genoeg te hebben geinformeerd.

Onze medewerkers staan altijd voor u klaar op telefoon nummer 0800 0200 453.

Informeer de support medewerker ook het casenummer xxxxxx, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.

We wensen u altijd een veilige reis met uw Volkswagen ID.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

niki_lauda schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Met Volkswagen contact gehad. Ik rijd voor de duidelijkheid een ID.3.

Krijg ik nu een ID.4? O-)

Net mailtje ontvangen.

[...]
Met die ID.4 heb je sowieso piepjes aan beide kanten ;). Maar de sensoren piepen bij bij ook (vanaf levering 3.1/3.2) inderdaad vrij snel, in combinatie met toch wat minder overzicht dan in de Golf (7.5) voelt de ID.4 best lomp groot aan - maar de draaicirkel is dan weer verrassend klein.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 06-06-2023 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
kisik schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:27:

Heb je toevallig een foto/video van hoe dit eruit ziet?
Als het een bekend probleem is moet hiervan op het internet meer van te vinden zijn, met een vw instructie: Technical Service Bulletin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
MJMaverick schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:08:
[...]

5. Ergens in de Setup is een menu-item waar je dit kunt aanzetten. Weet even niet uit mijn hoofd hoe dat precies heet maar is wel duidelijk qua omschrijving.

Hth.
Zou je hier eens een foto van kunnen delen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Cloclo100 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:10:
[...]

Zou je hier eens een foto van kunnen delen? Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBLZlDwGqs5MbCHfqHGiYu0lzYU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6dGhzGiCugMYSGesTPFrqLv9.png?f=user_large
De onderste optie in de Privacy-Instellingen is voor het activeren van v2x/zwerm-communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
ReseT schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Als het een bekend probleem is moet hiervan op het internet meer van te vinden zijn, met een vw instructie: Technical Service Bulletin?
Zelf geen foto gemaakt. Ik heb bij feestboek foto's gezien van iemand anders, maar weet niet welke taal het was om het terug te zoeken. Een Technical Service Bulletin heb ik ook geen weet van, anders dan de medewerkers van de service afdeling die aangaf dat het een bekend probleem was en dus beiden stangen vervangen moesten worden en ik voor de kosten coulance kreeg. Dat van een aanpassing van de stangen na een half jaar productie, heeft iemand hier een keer aangegeven.

Ik merkte het door gebonk rechtsvoor achter het dashboard. M.n. op klinkerwegen en bijv. niet op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
DonJunior schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:57:
[...]

Zo blijft VW met dit soort eigenaardige acties wegkomen.
Dat klopt, maar ik ben best een principiële motherfucker en ik neem dit zeker mee bij mijn overwegingen voor mijn volgende auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Tarin schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:19:
[...]

[Afbeelding]
De onderste optie in de Privacy-Instellingen is voor het activeren van v2x/zwerm-communicatie.
Ja vreemd want ik heb dit in de we connect shop moeten aankopen, die v2x heb ik al getoggeld in de garage bij aflevering.. Die aankoop in de shop was 2 dagen later 😅. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcMAIefZ4uBeRublk9YBoapOz_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmT8HF1gqS7WbE4AGsvpTmB5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020

martijn v o

Certified by Enphase.

Vandaag de ID4 in ontvangst mogen nemen en gelijk gekeken naar de software versie 3.5 staat erop.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
martijn v o schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:12:
Vandaag de ID4 in ontvangst mogen nemen en gelijk gekeken naar de software versie 3.5 staat erop.
Gefeliciteerd met je ID4.

Ik was al blij dat ik net op 2.4 zat.. -O-

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 00:57
Sinds een paar dagen het probleem dat de auto geen internetverbinding heeft. Op welke manier kan ik zekering 19 loshalen? Met mijn handen is het nog niet gelukt, hoe hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kisik
ReseT schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Gevonden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXvVtPVmWJYi5VW6Y3K9jMj7sdA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U4l2a78cdAZd1Mec3lPO2DhH.png?f=user_large

Deze is op 20 maart op FB gezet (ID.3 met 21K km op de teller) met allemaal anderen die eronder aangeven ook dit probleem te hebben gehad.

Ik vermoedde na gerammel al de stang vanwege eerdere berichten, maar kon het zelf niet waarnemen, ook niet na het helemaal uitslaan van de wielen.

Er was ook nog een foto van na reparatie (de zeskantsmoer á €3,20 - 70% coulance staat 0ok op mijn rekening ;) ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zfm01L56t4CKFUnGOsTDg9UqJYs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IIypcvlwhfs5MmqXMMdzYMNl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door kisik op 07-06-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

kisik schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:17:
[...]

Gevonden [Afbeelding]

Deze is op 20 maart erop gezet (auto met 21K km op de teller) met allemaal anderen die eronder aangeven ook dit probleem te hebben gehad.

Ik vermoedde na gerammel al de stang vanwege eerdere berichten, maar kon het zelf niet waarnemen, ook niet na het helemaal uitslaan van de wielen.

Er was ook nog een foto van na reparatie (de zeskantsmoer á €3,20 - 70% coulance staat 0ok op mijn rekening ;) ):
[Afbeelding]
Lijkt wel of ze nog wat oude onderdelen hadden liggen in Zwickau…

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
Stockbaard schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:13:
Sinds een paar dagen het probleem dat de auto geen internetverbinding heeft. Op welke manier kan ik zekering 19 loshalen? Met mijn handen is het nog niet gelukt, hoe hebben jullie dat gedaan?
Met een simpele punttang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
zekeringstrekker zit in de zekeringskast onder de motorkap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
AkroBatik schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:30:
[...]

Lijkt wel of ze nog wat oude onderdelen hadden liggen in Zwickau…
Alle beetjes helpen om een CO2 neutrale productie te bereiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 20-09 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

IndyVS schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:53:
[...]

Vond het al zo vreemd dat die auto geen 4-takt was. Dus toch wat trabby onderdeeltjes gerecycled.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
IndyVS schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:53:
[...]

En nog wat gewicht te sparen door die buis hol te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Simply1337 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:37:
[...]

zekeringstrekker zit in de zekeringskast onder de motorkap!
Kom je nu mee :X ik heb extra zekeringen moeten kopen omdat ik #19 kwijt was

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Stockbaard schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:13:
Je kunt ook gewoon nog even wachten, meestal komt het na een aantal dagen vanzelf weer goed. Ik heb hem er nog nooit uit gehaald.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Ik weet niet of het een goede tip is om met een metalen punttang in je zekeringkast te gaan rommelen 😅.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:38
Jakkie takkie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:24:
[...]

Je kunt ook gewoon nog even wachten, meestal komt het na een aantal dagen vanzelf weer goed. Ik heb hem er nog nooit uit gehaald.
Dit.
Gewoon niks doen werkte iedere keer al bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Paganstars schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:13:
[...]

Kom je nu mee :X ik heb extra zekeringen moeten kopen omdat ik #19 kwijt was
Dit is echt al wel vaker vermeld ben ik bang.. ook, of wellicht juist, door @Simply1337

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:18
kisik schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:04:
[...]

nope, holle buizen zijn qua contructie sterker. Materiaal bezuiniging/gewicht is een mooie bijkomstigheid

[ Voor 8% gewijzigd door BazerK op 07-06-2023 13:25 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
BazerK schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:18:
[...]

nope, holle buizen zijn qua contructie sterker. Materiaal bezuiniging/gewicht is een mooie bijkomstigheid
Heeft hier dan niet geholpen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik ben op zoek naar een upgrade voor onze eGolf en kom uit op de ID4nivm ruimte en range. Maar alle Indianenverhalen over problemen schrikken me een beetje af.

Wat is de consensus hier? Heeft de 'first' versie over het algemeen meer problemen dan de latere versies? Is er een manier om er achter te komen of een occasion in het verleden problemen gehad heeft, worden reparaties door de dealers geregistreerd?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

kisik schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Kan je nagaan wat die flexibele boren kosten om zo'n buis mooi hol te krijgen.. verklaart wel het een en ander over de prijsstijgingen :P.
[...]

Afhankelijk van het type belasting. En de manier van omvormen die gebruikt wordt (resulterende materialstructuur).
Je link geeft aan dat een holle buis steviger is dan een massieve staaf van gelijke massa ;). Het gaat bij FEM (een deel van sterkteleer) om de oppervlakte en vorm van de doorsnede.
Een nadeel van hol materiaal is dat het bij gelijkblijvende massa meer ruimte inneemt :P.

[ Voor 36% gewijzigd door Tarin op 07-06-2023 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Devil schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:01:
Ik ben op zoek naar een upgrade voor onze eGolf en kom uit op de ID4nivm ruimte en range. Maar alle Indianenverhalen over problemen schrikken me een beetje af.

Wat is de consensus hier? Heeft de 'first' versie over het algemeen meer problemen dan de latere versies? Is er een manier om er achter te komen of een occasion in het verleden problemen gehad heeft, worden reparaties door de dealers geregistreerd?
De meeste problemen zijn software gerelateerd, en aangezien alle modellen en bouwjaren dezelfde versie hebben / krijgen, moet je alleen opletten dat oudere modellen wel op de nieuwste software zitten. Updates willen nog wel eens voor problemen zorgen. In elk geval die naar 3.2
Mechanisch zijn er weinig bekende problemen. De verlichting in de spiegels gaat bij de meesten stuk, en er schijnen soms problemen met stabilisatorstangen te zijn maar ik rij al 2 jaar en 60k km in een 1st en heb daar geen problemen mee.
Verder voornamelijk elektrische auto slijtage, remschijven en banden gaan er sneller aan dan bij een ice.
Oja er schijnt ook iets met gekraak te zijn als je een panoramadak hebt, maar die heb ik niet dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ro ofzo op 07-06-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Zouden remschijven juist niet langer mee moeten gaan door het regeneratief remmen met de motor?

Mijn Polo had kort na iedere wasbeurt alweer smerige velgen door alle troep die van de remmerij kwam. Op de ID.3 merk ik daar veel minder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

JB076 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:27:
Zouden remschijven juist niet langer mee moeten gaan door het regeneratief remmen met de motor?

Mijn Polo had kort na iedere wasbeurt alweer smerige velgen door alle troep die van de remmerij kwam. Op de ID.3 merk ik daar veel minder van.
Ja ik heb op mn eGolf ook meer last van vliegroest op de schijven dan van overmatige slijtage. Probeer het remmen altijd zo te doseren dat hij de hele tijd regeneratief remt. Maar wel duidelijk meer bandenslijtage (en dan kom je bij een 1st M aan de beurt met die 21 inch velgen).

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
Rmvis schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:36:
[...]

Hier met een ID.3 1st Plus op SW 3.2 kan ik deze module benaderen (aanpassen niet gecontroleerd)

Wel merkte ik voor het aanzetten van “onthoud laatste instelling” voor Lane Assist nu nodig is om de motorkap open te hebben :?
Super bedankt voor het testen.
Wellicht zit er nog verschil in ID4 <> ID3? Bij mij wil het nm echt niet lukken.
Motorkap open of dicht, in P of in N maakt allemaal geen verschil.
Het vervelende is dat ook enkel die module niet wil meewerken, echt alle andere modules zijn zonder issues te benaderen. Iemand hier met ODB11 die hiermee ervaring heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Devil schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Ja ik heb op mn eGolf ook meer last van vliegroest op de schijven dan van overmatige slijtage. Probeer het remmen altijd zo te doseren dat hij de hele tijd regeneratief remt. Maar wel duidelijk meer bandenslijtage (en dan kom je bij een 1st M aan de beurt met die 21 inch velgen).
Toevallig vorige week rondom de banden laten vervangen €1250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
lucky7 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:34:
[...]

Super bedankt voor het testen.
Wellicht zit er nog verschil in ID4 <> ID3? Bij mij wil het nm echt niet lukken.
Motorkap open of dicht, in P of in N maakt allemaal geen verschil.
Het vervelende is dat ook enkel die module niet wil meewerken, echt alle andere modules zijn zonder issues te benaderen. Iemand hier met ODB11 die hiermee ervaring heeft?
ik kan erop, welke SW versie zegt het onder info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
Simply1337 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:47:
[...]

ik kan erop, welke SW versie zegt het onder info?
SW ID4 is: 3.2
ODB11 Software versie is: 1.9.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
lucky7 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:50:
[...]

SW ID4 is: 3.2
ODB11 Software versie is: 1.9.15
je 8125 module..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
Vermoed dat deze bij openen van de module terug te vinden is onder het menu item: informatie?
Zo ver kom ik helaas niet. Bij het aanklikken van de module gelijk de melding: fout module reageert niet controleer het contact en probeem opnieuw.
Na het wegklikken van deze melding kom ik weer in het module overzicht uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IQiHDroJBtpp8VAHVA4G3d7ziw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AxjPhRa3GjJD1ZjKjsqU95Fv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 14:30
martijn v o schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:12:
Vandaag ook om mijn ID4 geweest
Het is ook versie 3,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
lucky7 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:14:
[...]

Vermoed dat deze bij openen van de module terug te vinden is onder het menu item: informatie?
Zo ver kom ik helaas niet. Bij het aanklikken van de module gelijk de melding: fout module reageert niet controleer het contact en probeem opnieuw.
Na het wegklikken van deze melding kom ik weer in het module overzicht uit.
[Afbeelding]
even onder voorbehoud, maar dat lijkt een situatie waarbij de module kuren begint te vertonen [icas3] en waarbij wellicht de SW niet compleet/goed is geinstalleerd.

Mogelijke fix? geen idee.. wachten op een crash van je icas3 of een brick tijdens een update naar volgende variant.. want de dealer gaat het ipc niet doen zonder je een reden kan vinden dat je auto niet naar behoren werkt met huidige SW en dus die module onder garantie vervangen/opnieuw geinstalleerd moet worden

En SW aanpassen via derde partij app is denk ik niet een reden wat goed genoeg is om ze over de streep te trekken zonder zelf te betalen voor de manuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Nog vergeten te melden maar m'n ID.3 1st plus met 19" banden had dus een recall op de goodyear zomerbanden en rijdt nu rond op continental ecogrips. Schijnbaar was het niet slechts een rotte batch van Goodyear. Het moest echt een heel andere band worden dan de goodyears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi! Na enige tijd meelezen, een account gemaakt. Twee maanden geleden bestelde ik de ID4 Pure Performance via mijn werkgever. Verwachte leverdatum was toen eind december. Zonet telefoon gekregen dat de auto in productie gaat rond 15 september - verwachte leverdatum 15 oktober.

Nog tweakers die met een Pure uitvoering rondrijden of besteld hebben? Wat zijn jullie er ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 18:44
Vandaag een Renault Megane E-tech mee van de zaak.

Natuurlijk is het anders als het niet je eigen auto is, maar toch meteen genezen van m'n FOMO als ID.3-eigenaar. Anyway, korrel zout dus:

++ Android Automotive, yes pls
+ groot dash- & middendisplay
+ mooier interieur :Y
-- lage zitpositie, flinke motorkap, hoge portieren -> oncomfortabel gebrek aan overzicht
-- pookjes, overal pookjes.
(L 1 complexe voor richtingaanwijzers & licht)
(R 3! voor de drive, ruitenwissers, audio)
- gaat piepen wanneer je uitstapt zonder 'm uit te zetten

-/+ Het oogt prima allemaal, maar ineens miste ik de simpele touch controls van de ID.3 zowaar een beetje.
-/+ FrontWD, daar kan ik weinig over zeggen. Het geheel voelt zo anders aan. De aandrijving was prima.
-/+ Veel 🍃 eco-babbel en stats/savings. Als dat je ding is.
-/+ Airco was.. luid? Subjectief, en het was warm.

Als we geen D/B discussie (meer) willen, dan willen we zeker ook geen regenerative-flippertjes aan het stuur-discussie? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lucky7
Simply1337 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:16:
[...]

even onder voorbehoud, maar dat lijkt een situatie waarbij de module kuren begint te vertonen [icas3] en waarbij wellicht de SW niet compleet/goed is geinstalleerd.

Mogelijke fix? geen idee.. wachten op een crash van je icas3 of een brick tijdens een update naar volgende variant.. want de dealer gaat het ipc niet doen zonder je een reden kan vinden dat je auto niet naar behoren werkt met huidige SW en dus die module onder garantie vervangen/opnieuw geinstalleerd moet worden

En SW aanpassen via derde partij app is denk ik niet een reden wat goed genoeg is om ze over de streep te trekken zonder zelf te betalen voor de manuren
Na wat zoeken het issue gevonden, lag niet aan de ID4 maar aan de settings in de ODB11 app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAfE3fhKT8jHwNKnAa4-94NTIX4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIlH5Nd6PYhUVqzJlGt2NbBM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwzFkyyoySbtpVLY_mXowoIyueo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/c6fCVvj9GhNs48ndniOjWXt2.png?f=fotoalbum_tile

Bij de settingsinstellingen rechtsboven in het module overzicht het potloodje drukken is de optie om voor 'bus interface lijst codering' de gateway te kiezen. Bij gateway staat de module 8125 er bij mij om de een of andere reden 2 keer tussen. :? Eentje stond aangevinkt de andere niet. Na ze allebei aangevinkt te hebben lukte het gelukkig wel om de module te benaderen en aanpassingen uit te voeren.

Iedereen bedankt voor het meedenken, wordt zeer gewaardeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
lucky7 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Na wat zoeken het issue gevonden, lag niet aan de ID4 maar aan de settings in de ODB11 app.
[Afbeelding][Afbeelding]

Bij de settingsinstellingen rechtsboven in het module overzicht het potloodje drukken is de optie om voor 'bus interface lijst codering' de gateway te kiezen. Bij gateway staat de module 8125 er bij mij om de een of andere reden 2 keer tussen. :? Eentje stond aangevinkt de andere niet. Na ze allebei aangevinkt te hebben lukte het gelukkig wel om de module te benaderen en aanpassingen uit te voeren.

Iedereen bedankt voor het meedenken, wordt zeer gewaardeerd! :)
Huh?! das toch vreemd dat het 2x een module kan scannen waarbij ene een geest module is?
maar goed, mooi dat het werkt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:38
[...]

per kg
maar twee buizen van dezelfde diameter toch nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Auto (ID4.1 Max) ook weer terug na de update... ik merk nu dat mijn schuifdak niet lekker werkt, elke keer als ik op het knopje druk beweegt hij maar een stukje. Ik krijg het ook niet voor elkaar hem helemaal open/dicht te doen. Weet iemand of dit een bekend probleem is? kan ik het wellicht opnieuw kalibreren net als bij de ramen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
II Stevow II schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:12:
Auto (ID4.1 Max) ook weer terug na de update... ik merk nu dat mijn schuifdak niet lekker werkt, elke keer als ik op het knopje druk beweegt hij maar een stukje. Ik krijg het ook niet voor elkaar hem helemaal open/dicht te doen. Weet iemand of dit een bekend probleem is? kan ik het wellicht opnieuw kalibreren net als bij de ramen?
Heb jij een knopje? Ik heb een slider voor het schuifdak en je moet daadwerkelijk met je vinger naar voren sliden om hem dicht te doen.

Dat hij maar een klein stukje dicht gaat lijkt mij een feature, zo kun je kiezen hoe ver je hem dicht wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
KaiseRRuby schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Heb jij een knopje? Ik heb een slider voor het schuifdak en je moet daadwerkelijk met je vinger naar voren sliden om hem dicht te doen.

Dat hij maar een klein stukje dicht gaat lijkt mij een feature, zo kun je kiezen hoe ver je hem dicht wil hebben.
Ja ik bedoel inderdaad de slider. Als ik hem naar voren veeg (of naar achteren) dan gebeurt er dus niets. Als ik de voorkant/begin van de slider indruk beweegt hij een stukje en stopt dan.

In mijn herinnering kon je ook de voorkant/achterkant van de slider indrukken + ingedrukt houden om hem te bewegen. Bij de slide beweging gaat hij gewoon helemaal open/dicht. (tot je er weer op drukt om hem te stoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Je moet hem calibreren. Zoek even op die term, volgens mij heeft @Simply1337 dat ergens uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Jakkie takkie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:42:
Je moet hem calibreren. Zoek even op die term, volgens mij heeft @Simply1337 dat ergens uitgelegd.
Ja dat ging dus over de ramen, niet over het dak 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• didekoning
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-09 14:03
ik222 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:28:
[...]

Die is simpel zelf op te lossen. Scherm eerst helemaal open doen. Dan in een keer helemaal dicht en als hij dicht is de knop nog 5 seconden vasthouden. En dan weer helemaal open en als hij helemaal open is de knop nog 5 seconden vasthouden. Daarna werkt het weer gewoon, is inderdaad puur kalibratie :)

Was bij mij ook niet gedaan door de dealer, dus even zelf gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
II Stevow II schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Ja dat ging dus over de ramen, niet over het dak 8)7
zelfde handeling.. naar achteren vegen en wachten totdat volledig open + 5s.. naar voren vegen totdat volledig gesloten + 5s..

dealer heeft het niet voor je gekalibreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-09 15:27
Simply1337 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:53:
[...]

zelfde handeling.. naar achteren vegen en wachten totdat volledig open + 5s.. naar voren vegen totdat volledig gesloten + 5s..

dealer heeft het niet voor je gekalibreerd
Ik heb hetzelfde probleem, ga het straks eens proberen met die +5s.
Al vaker volledig naar achteren en naar voren gedaan maar niet met de 5 seconden vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Helaas, net geprobeerd maar lijkt niet te werken. Geprobeerd met helemaal open +5 sec en dan helemaal dicht +5 sec en andersom.

Zie ook dit in de instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtfJXxGAoLnZ7cLe64OJAqLTpI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3SoAwzkYtBr9sxffMp3ffRc.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg je verder nog een audio/visuele feedback? Moet hij in P staan of juist niet? Contact staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
II Stevow II schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:03:
Helaas, net geprobeerd maar lijkt niet te werken. Geprobeerd met helemaal open +5 sec en dan helemaal dicht +5 sec en andersom.

Zie ook dit in de instellingen:
[Afbeelding]

Krijg je verder nog een audio/visuele feedback? Moet hij in P staan of juist niet? Contact staat aan.
werkt dus helemaal niet? dat kan je niet kalibreren :+ hop terug naar dealer

EDIT: je zonnescherm en infotainment praat niet lekker met elkaar.. mogelijke update issue..

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 08-06-2023 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 13:10
Termy schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:01:
Nog vergeten te melden maar m'n ID.3 1st plus met 19" banden had dus een recall op de goodyear zomerbanden en rijdt nu rond op continental ecogrips. Schijnbaar was het niet slechts een rotte batch van Goodyear. Het moest echt een heel andere band worden dan de goodyears.
Nja, kan ook gewoon een keuze zijn vanuit de dealer toch?

Ik had voorheen volgens mij Continental Ecogrips winterbanden en ik was daar zwaar ontevreden over ( een dof resonerend geluid tussen de 80-100km/h ). Merk jij hier iets van bij de zomerbanden of zijn ze fluisterstil?

Ben blij dat die kwijt waren vorig jaar en er Michelins onder zitten in de winter nu. 3.1P

Ga het wel zien volgende maand. Heb de auto bijna 3 jaar en ben er zeer tevreden over qua rijgedrag nog. Navigatie is ook prima icm laden en files, de rest van de software valt tegen. Het stuur met die touchknoppen zou ik nooit meer anders willen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Tarin schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:45:
[...]

Onze ID.4 werd met 3.1/3.2 geleverd en daar was de functie ingeschakeld; ik heb even moeten zoeken hoe ze uit konden, voor ons had het geen toegevoegde waarde.

De optie is een klein beetje verstopt, je kunt het voor de bestuurders- en bijrijdersstoel apart activeren:

[Afbeelding]
Wie heeft met Dealer update 3.2 de optie "EASY ENTRY" geactiveerd gekregen? (memory stoelen nodig)

Ik niet. Wil kijken of dit een installatie fuckup is of dat het zo hoort.. Krijg wat gemixte signalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Simply1337 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:54:
[...]

Wie heeft met Dealer update 3.2 de optie "EASY ENTRY" geactiveerd gekregen? (memory stoelen nodig)

Ik niet. Wil kijken of dit een installatie fuckup is of dat het zo hoort.. Krijg wat gemixte signalen..
Standaard geleverd hier, maar de zwerm data met rijstrookwisselhulp werkt precies niet. ☹️ Of zijn er bepaalde voorwaarden waaraan voldaan moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Simply1337 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:54:
[...]

Ik heb mijn collega's uit der ID.4-Teams-groep gevraagd, wie weet heeft een van hen ook deze situatie.
Cloclo100 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Standaard geleverd hier, maar de zwerm data met rijstrookwisselhulp werkt precies niet. ☹️ Of zijn er bepaalde voorwaarden waaraan voldaan moet zijn.
Heb je voor de rijstrookwisselhulp sensoren aan de zijkant nodig? Heb je die?
Wat is de rijstrookwisselhulp, meer dan de lamp in de zijspiegel, toch? En wat heeft die met zwermdata te maken - als er een volvo uit 1990 in je dode hoek hangt helpt de zwermdata toch niet bij iets lokaals als van rijstrook wisselen?

Pagina: 1 ... 281 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.