Hoe lang blijft bij jullie het ID.light eigenlijk de laadvoorgang aangeven? Bij mij gaat hij vrij snel uit en dan zie je niet meer direct hoe ver hij is met laden - via de app is er altijd wat vertraging, zeker op de laatste paar procent richting de 80.
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:37:
Ben toch minder tevreden geworden over de interne navigatie. Afgelopen weekend 3(!) keer gehad dat hij me over niet bestaande weggetjes probeerde te sturen.
1x in Blaricum, onmogelijk om de afslag te nemen. Is een nieuwere wijk met een rondweggetje langs een gewone weg. 1x in Kanaleneiland, daar denkt de navi dat je nog vanaf de brug de Monnetlaan in kunt rijden. 1x in de Meern, daar staan inmiddels al lang paaljes en kun je er dus niet langs.
Erg vervelend want een andere route krijg je niet zo snel, hij blijft je maar naar die route sturen die niet kan. Volgens mij gewoon erg oude kaarten..
Zonde.
Ik vind het systeem eigenlijk best goed werken; buiten onze de doodlopende weg die volgens het systeem niet doodlopend is (en we daarmee geacht worden door een poller heen te rijden en een verbodsbord te negeren) heb ik nog geen fouten in het kaartmateriaal ontdekt..
Meteen gedaan

.
theHoff schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:32:
[...]
Zelfde auto 4.1M met warmtepomp. Ik herken dit niet. Warmtepomp draait wel altijd als de airco aanstaat, maar geen storend geluid of trillingen waardoor ik niet echt doorheb of deze bij mij continue draait. Zal er eens op letten, maar bij mij is de lucht die uit de roosters komt dusdanig koud dat ik de airco eigenlijk nooit onder de 22,5 zet omdat het anders oncomfortabel wordt met koude luchtstromen in de auto.
Ik vind de lucht die uitgeblazen wordt ook altijd aan de koude kant, ook vind ik de hoeveelheid slecht te regelen omdat de links/rechts-instelling ook de open/dicht-instelling is - vroeger had je een wieltje waarmee je per ventilatieuitgang de sterkte van de luchtstroom kon doseren, erg fijn als je bijrijder een andere hoeveelheid (maar wel enige) frisse lucht wil.
Toen ik echter daarnet iets wilde controleren, begon meteen warme lucht te blazen (onder de carport was de auto op een koele 18°C binnentemperatuur gebleven en ik de laatste rit 21,5° in had gesteld omdat het buiten nou eenmaal warm was.
Ik mis de directe knopjes Airco aan/uit, Ventilatiesterkte, Binnencirculatie wel een beetje.
Dat doet hij wel af en toe inderdaad, vooral op ingewikkelde snelwegknooppunten waar je op zich het klaverbladdeel op kan en parallel aan de hoofdrijbaan kan blijven rijden, of bijvoorbeeld op de gesplitste banen van de Van Brienenoordbrug waar je op zich
kan voorsorteren voor welke richting A20 je later wil pakken (of andersom de A15). Op dat soort punten vind ik het erg irritant dat hij 2km voor het knooppunt al zo ver inzoomt dat je het verloop van de snelweg niet meer ziet en je dat soort situaties niet meer goed in kunt schatten - dat deed het oude systeem (van de Golf 7.5) beter. Heb er toevallig net een mailtje aan kundenbetreuung@volkswagen.de aan gewijd.
Ik heb wel dankzij een duik in de instellingen op zoek naar de navigatiedatabase (bij ons ook 23.3) de optie gevonden, automatische laadstops uit te schakelen \o/ (en/of de restbuffer aan te passen). Ik plan altijd via abrp en mijn laadpas-netwerk waar ik wil laden, en dan probeert de auto vaak 5km voor de geplande laadstop nog een laadstop in te passen omdat ik bij aankomst minder dan 30km bereik over heb..