Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 280 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:49
Jakkie takkie schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:15:
[...]
Alleen nog even een profiel voor mijn vriendin en mijn zoon aanmaken, dat lukte zo 123 niet.
Kan ik alleen maar afraden, omdat alleen de huidig ingelogde user de auto remote kan beheren.
Dus als je zoon de auto mee heeft gehad, kun jij de volgende dag niet meer remote klimatiseren, laden starten/stoppen, etc.

die extra profielen zijn echt geheel nutteloos in een niet bedrijfssituatie imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:00
sl1000 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:44:
[...]

Kan ik alleen maar afraden, omdat alleen de huidig ingelogde user de auto remote kan beheren.
Dus als je zoon de auto mee heeft gehad, kun jij de volgende dag niet meer remote klimatiseren, laden starten/stoppen, etc.

die extra profielen zijn echt geheel nutteloos in een niet bedrijfssituatie imho
Dit. Mijn vrouw en ik gebruiken de app op hetzelfde account (dus gewoon inloggen met dezelfde gegevens) dan kun je beiden gewoon de auto bedienen indien nodig.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:54

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

DonJunior schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:51:
[...]

Maar als ze verwarmingsdraadjes door het logo gaan trekken (om de radar sneeuwvrij te houden) zitten die draadjes toch in de weg van de radar ;)

Sowieso als het sneeuwt kapt de radar er toch mee want die snapt geen zak van al die vlokken sneeuw en krijgt allemaal vreemd informatie terug.
Dat is de reden dat andere merken(Mercedes bv. Een verwarmde radar hebben ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 00:57
[...]

Erg jammer dat dit zo werkt, ik keek er zo naar uit bij 3.x. Scheelt weer een minuutje de spiegels en stoel verstellen, maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Stockbaard schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Erg jammer dat dit zo werkt, ik keek er zo naar uit bij 3.x. Scheelt weer een minuutje de spiegels en stoel verstellen, maar helaas
Tsja, ze zijn weer eens doorgeslagen met privacy, of hebben alleen de use-case van een bedrijf waar iemand een week (of meer) een pool auto heeft in gedachte gehad.
in dat laatste geval is het fijn dat een collega niet kan zien of je auto kan beheren. maar in een familie situatie wil je dat natuurlijk juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:01
Stockbaard schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Kan je bij de id4 geen profiel per sleutel instellen? Bij de Enyaq ging dit wel..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

Tarin

Just plain weird.

AkroBatik schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:15:
Doen de comfortstoelen het eigenlijk al bij software 3+?

Dus dat de stoelen naar achtergaan als je uit de auto stapt?
Onze ID.4 werd met 3.1/3.2 geleverd en daar was de functie ingeschakeld; ik heb even moeten zoeken hoe ze uit konden, voor ons had het geen toegevoegde waarde.

De optie is een klein beetje verstopt, je kunt het voor de bestuurders- en bijrijdersstoel apart activeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8uE8sNh46C3ODFtWr-dFoSbVno=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/REoRPaPKB8XQKD9NQSkzn0ns.gif?f=user_large

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 07:23
[...]

Dit inderdaad. Hier hele familie (4 personen) op dezelfde account. Individuele profielen werkte echt niet. Voor. Geen. Meter. Privacy my a$$. Gewoon heel slecht bedacht en uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
[...]

Ben ik inmiddels achter, we hebben ze er gelijk ook weer af gehaald 🤣

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:40

Termy

valt er nog wat te fragge?

Termy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:56:
Vanochtend de ID.3 1st plus weggebracht voor de 3.2 update, banden recall en schijnbaar ook de HV recall. Althans, daar gaat ze al op checken of het nodig is of niet.

Kijken of ze het dit keer binnen de 3 maanden weten te doen ;).
Helaas, iig niet in 1 dag gelukt. De server vloog er uit waardoor alle updates faalden. Waren ze niet heel blij mee, hehe.

De HVaccu was gecheckt en ok bevonden dus die hoeven we iig niet meer te doen.

Heeft iemand hier trouwens ook last van dat het schermpje achter het stuur af en toe geel flikkert? Het is bij ons erg random maar heb het nu genoemd ivm garantie. Ze gaan het nu aankijken na de update en als het nog steeds voorkomt dan gaan ze er naar kijken (nog binnen de garantie).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 18:44
Termy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:40:
[...]
Heeft iemand hier trouwens ook last van dat het schermpje achter het stuur af en toe geel flikkert? Het is bij ons erg random maar heb het nu genoemd ivm garantie. Ze gaan het nu aankijken na de update en als het nog steeds voorkomt dan gaan ze er naar kijken (nog binnen de garantie).
Ja! :| MY21, en heb het als sinds het begin (soms geel, soms blauw). Zo random dat ik nog niet de moeite heb genomen om het op video vast te leggen.

edit:
in het wild gespot

[ Voor 9% gewijzigd door Skidsteer op 30-05-2023 20:14 . Reden: video erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Skidsteer schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:10:
[...]

Ja! :| MY21, en heb het als sinds het begin (soms geel, soms blauw). Zo random dat ik nog niet de moeite heb genomen om het op video vast te leggen.

edit:
in het wild gespot [YouTube: VW ID 4 Yellow Flash Fault]
Ah, handig, dat filmpje! Misschien dat als ik dat laat zien ze er iets mee kunnen. Hier ook zowel geel als blauw, maar vooral geel, precies zoals in het filmpje.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Termy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:40:
[...]

Helaas, iig niet in 1 dag gelukt. De server vloog er uit waardoor alle updates faalden. Waren ze niet heel blij mee, hehe.
Vanmiddag gebeld door de dealer ivm mijn geplande update morgen. Gaat niet door want idd serverproblemen bij VW. Nieuwe afspraak over 2 weken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:30
Inmiddels rij ik al weer ruim 2 jaar met met ID.4 1st (met warmtepomp) en tik bijna de 50.000km aan.

De laatste paar weken heb ik een probleem met het klimaatsysteem/airco. Met buitentemperaturen zo rond de 12 - 15 graden hoor ik de pomp van warmtepomp of airco na enkele tientallen meters rijden aanslaan en die blijft vervolgens continu (non stop) met hoog toerental doordraaien. Ook bij stilstand voor bijvoorbeeld een stoplicht blijft dit hoge toerental aanhouden. Vervelend, het maakt best wel herrie en geeft trilling in het stuur. Daarnaast zie ik dat bij stilstand dat het afgenomen vermogen 1,8 - 2,0 kWh bedraagt, hier lekt dus stroom en actieradius weg.

Met de paar warmere dagen in de afgelopen week, merk ik ook dat de airco niet goed koelt. Voorheen kwam er goed gekoelde lucht uit de roosters, nu is dat niet veel koeler dan de buitenlucht temperatuur.

Ik ben al bij de dealer geweest en die hebben de auto aan de computer gehangen en gereset. Het heeft echter niet geholpen. Zelf heb ik het vermoeden dat dit te maken heeft met de 3.0 OTA update die ik begin dit jaar ontvangen heb en daarna een 'gebrickte' auto tot gevolg had.

Zijn er meer mensen die dit probleem van het hoge toerental van de warmte-/airco pomp herkennen? Beter nog, wat kan er aan gedaan worden? Mijn auto staat eind juli voor een update naar 3.2 in de werkplaats in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@NexusUser Is je airco condensor niet gewoon lek? Dan kun je software resetten wat je wilt maar dat gaat natuurlijk niet werken. Ik vraag dit omdat ik vorig jaar hetzelfde had met mijn prive auto (niet ID.3) .. kreeg ik ook alleen maar buitentemperatuur (of warmere) lucht uit de ventilatieroosters. Bleek dat de condenser was lek geraakt door een steentje of iets. Dan is deze hele druk uit je airco systeem en koelt ie niets.
Mogelijk dat de warmtepomp dit probeert te compenseren en daardoor flink aan de bak moet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

kisik schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:52:
[...]

Vanmiddag gebeld door de dealer ivm mijn geplande update morgen. Gaat niet door want idd serverproblemen bij VW. Nieuwe afspraak over 2 weken.....
Ze beweerden hier dat het morgen wel zou lukken maar goed, we zullen zien.. anders krijg ik een vervangende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
@NexusUser De warmtepomp wordt alleen gebruikt om de accu op te warmen, daar hadden we het laatst over in dit topic. Geluid zou echter zo maar hetzelfde kunnen zijn als van de airco compressor is immers een zelfde soort apparaat. Maar als het inderdaad de warmtepomp is zou ik eerder opteren voor een defecte temperatuursensor oid waardoor het systeem denk dat de HV accu moet worden opgewarmd. Maar oh hey, ik ben geen automonteur 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Jakkie takkie schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:33:
@NexusUser De warmtepomp wordt alleen gebruikt om de accu op te warmen, daar hadden we het laatst over in dit topic. Geluid zou echter zo maar hetzelfde kunnen zijn als van de airco compressor is immers een zelfde soort apparaat. Maar als het inderdaad de warmtepomp is zou ik eerder opteren voor een defecte temperatuursensor oid waardoor het systeem denk dat de HV accu moet worden opgewarmd. Maar oh hey, ik ben geen automonteur 😅
De warmtepomp wordt daar nu juist niet voor gebruikt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Jakkie takkie schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:33:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8ATLbj2sctF4iDZR-lFR4Hx8Po=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LpO5mjJvoRPQJ4jSRi2MW5hQ.png?f=user_large

Bron : VW site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

:X wat een claim! Actieradius daalt niet. Ik denk dat ze bedoelen dat de actieradius niet daalt versus geen warmtepomp :Y)

Verder klopt dit inderdaad dat de wp voor interieur verwarming is.

[ Voor 8% gewijzigd door AkroBatik op 31-05-2023 04:11 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Termy schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:30:
[...]

Ze beweerden hier dat het morgen wel zou lukken maar goed, we zullen zien.. anders krijg ik een vervangende auto.
Dat zal. Ws. ben ik uit de planning gehaald om jouw auto vandaag te kunnen updaten dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

kisik schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:14:
[...]

Dat zal. Ws. ben ik uit de planning gehaald om jouw auto vandaag te kunnen updaten dan ;)
Ja, het leek me al onmogelijk dat dit niet tot verschuiving leidt als alle geplande updates gisteren gefaald zijn.

Ach, jij hebt tenminste nog een auto :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:44
Ben toch minder tevreden geworden over de interne navigatie. Afgelopen weekend 3(!) keer gehad dat hij me over niet bestaande weggetjes probeerde te sturen.

1x in Blaricum, onmogelijk om de afslag te nemen. Is een nieuwere wijk met een rondweggetje langs een gewone weg. 1x in Kanaleneiland, daar denkt de navi dat je nog vanaf de brug de Monnetlaan in kunt rijden. 1x in de Meern, daar staan inmiddels al lang paaljes en kun je er dus niet langs.

Erg vervelend want een andere route krijg je niet zo snel, hij blijft je maar naar die route sturen die niet kan. Volgens mij gewoon erg oude kaarten..

Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:37:
Ben toch minder tevreden geworden over de interne navigatie. Afgelopen weekend 3(!) keer gehad dat hij me over niet bestaande weggetjes probeerde te sturen.

1x in Blaricum, onmogelijk om de afslag te nemen. Is een nieuwere wijk met een rondweggetje langs een gewone weg. 1x in Kanaleneiland, daar denkt de navi dat je nog vanaf de brug de Monnetlaan in kunt rijden. 1x in de Meern, daar staan inmiddels al lang paaljes en kun je er dus niet langs.

Erg vervelend want een andere route krijg je niet zo snel, hij blijft je maar naar die route sturen die niet kan. Volgens mij gewoon erg oude kaarten..

Zonde.
Heb je wel de nieuwste kaarten? Het is schijnbaar een vrij gebruikelijk probleem dat de auto update faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
NexusUser schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:28:
Inmiddels rij ik al weer ruim 2 jaar met met ID.4 1st (met warmtepomp) en tik bijna de 50.000km aan.

De laatste paar weken heb ik een probleem met het klimaatsysteem/airco. Met buitentemperaturen zo rond de 12 - 15 graden hoor ik de pomp van warmtepomp of airco na enkele tientallen meters rijden aanslaan en die blijft vervolgens continu (non stop) met hoog toerental doordraaien. Ook bij stilstand voor bijvoorbeeld een stoplicht blijft dit hoge toerental aanhouden. Vervelend, het maakt best wel herrie en geeft trilling in het stuur. Daarnaast zie ik dat bij stilstand dat het afgenomen vermogen 1,8 - 2,0 kWh bedraagt, hier lekt dus stroom en actieradius weg.

Met de paar warmere dagen in de afgelopen week, merk ik ook dat de airco niet goed koelt. Voorheen kwam er goed gekoelde lucht uit de roosters, nu is dat niet veel koeler dan de buitenlucht temperatuur.

Ik ben al bij de dealer geweest en die hebben de auto aan de computer gehangen en gereset. Het heeft echter niet geholpen. Zelf heb ik het vermoeden dat dit te maken heeft met de 3.0 OTA update die ik begin dit jaar ontvangen heb en daarna een 'gebrickte' auto tot gevolg had.

Zijn er meer mensen die dit probleem van het hoge toerental van de warmte-/airco pomp herkennen? Beter nog, wat kan er aan gedaan worden? Mijn auto staat eind juli voor een update naar 3.2 in de werkplaats in de planning.
Zelfde auto 4.1M met warmtepomp. Ik herken dit niet. Warmtepomp draait wel altijd als de airco aanstaat, maar geen storend geluid of trillingen waardoor ik niet echt doorheb of deze bij mij continue draait. Zal er eens op letten, maar bij mij is de lucht die uit de roosters komt dusdanig koud dat ik de airco eigenlijk nooit onder de 22,5 zet omdat het anders oncomfortabel wordt met koude luchtstromen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Termy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:19:
[...]

Heb je wel de nieuwste kaarten? Het is schijnbaar een vrij gebruikelijk probleem dat de auto update faalt.
Hoe kom ik daar achter? Die weg die ik noemde bij Kanaleneiland is al zeker 5 jaar dicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
In systeeminformatie het versienummer van je kaarten opzoeken. Navigatiedatabase 23.3 betekent bijvoorbeeld maart 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
theHoff schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:32:
[...]

Zelfde auto 4.1M met warmtepomp. Ik herken dit niet. Warmtepomp draait wel altijd als de airco aanstaat, maar geen storend geluid of trillingen waardoor ik niet echt doorheb of deze bij mij continue draait. Zal er eens op letten, maar bij mij is de lucht die uit de roosters komt dusdanig koud dat ik de airco eigenlijk nooit onder de 22,5 zet omdat het anders oncomfortabel wordt met koude luchtstromen in de auto.
Ik herken dit niet met ook dezelfde uitvoering.

Bij een vorige auto heb ik wel een keer gehad dat de elektronische verdeler die de verhouding warme/koude mengt tot de gewenste temp., stuk was, waardoor het altijd veels te heet was in de zomer en volgens mij te koud bij kouder weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
JB076 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:54:
In systeeminformatie het versienummer van je kaarten opzoeken. Navigatiedatabase 23.3 betekent bijvoorbeeld maart 2023.
Die zal wel up to date zijn, maar garbage in, garbage out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Hoe kom ik daar achter? Die weg die ik noemde bij Kanaleneiland is al zeker 5 jaar dicht..
https://mapfeedback.here.com/ :D

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
JB076 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:54:
Die heb ik, waardeloze input dus gewoon. Heb ook al een keer gehad dat hij me een afslag afstuurde en meteen erna weer erop. Ook onzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:22:
[...]

Die heb ik, waardeloze input dus gewoon. Heb ook al een keer gehad dat hij me een afslag afstuurde en meteen erna weer erop. Ook onzinnig.
Dit heeft mijn navigatie in de ID.3 ook eens gedaan.. bij een file gaf hij aan dat er een kortere route was.. die bestond uit de afrit nemen, kruispunt over en oprit weer op. |:(

Persoonlijk vind ik dat behoorlijk asociaal als mensen dat doen.. maar ik begrijp nu wel wat meer de Audi/VW rijders. Die doen dat dus niet express maar de navigatie zegt ze dit te doen. :+

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
[...]

Maar je werd wel met je ID-Light de afslag af gestuurd toch? :X (pun intended). Maar serieus, dit soort gein overkomt je een paar keer en dan zoek je wat anders. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Wel vreemd, want hier zie je duidelijk dat er geen doorsteek is. Als je hier zoekt om Monnetlaan Utrecht zie je dat de weg draait bij de Churchillaan. Mijn navi zei toch duidelijk dat ik daar in kon. Zal er eens een foto van maken.

[ Voor 27% gewijzigd door KaiseRRuby op 31-05-2023 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
kisik schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:45:
[...]

Maar je werd wel met je ID-Light de afslag af gestuurd toch? :X (pun intended). Maar serieus, dit soort gein overkomt je een paar keer en dan zoek je wat anders. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard!
Jup, heb me er nu drie keer aan geërgerd. Dat is eigenlijk al te veel. Heb nu een Android telefoon, dan koppel ik ABRP wel weer aan de OBD dongle. Zeker als ik straks naar Denemarken ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hoe lang blijft bij jullie het ID.light eigenlijk de laadvoorgang aangeven? Bij mij gaat hij vrij snel uit en dan zie je niet meer direct hoe ver hij is met laden - via de app is er altijd wat vertraging, zeker op de laatste paar procent richting de 80.
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:37:

Zonde.
Ik vind het systeem eigenlijk best goed werken; buiten onze de doodlopende weg die volgens het systeem niet doodlopend is (en we daarmee geacht worden door een poller heen te rijden en een verbodsbord te negeren) heb ik nog geen fouten in het kaartmateriaal ontdekt..
Meteen gedaan :).
[...]

Ik vind de lucht die uitgeblazen wordt ook altijd aan de koude kant, ook vind ik de hoeveelheid slecht te regelen omdat de links/rechts-instelling ook de open/dicht-instelling is - vroeger had je een wieltje waarmee je per ventilatieuitgang de sterkte van de luchtstroom kon doseren, erg fijn als je bijrijder een andere hoeveelheid (maar wel enige) frisse lucht wil.
Toen ik echter daarnet iets wilde controleren, begon meteen warme lucht te blazen (onder de carport was de auto op een koele 18°C binnentemperatuur gebleven en ik de laatste rit 21,5° in had gesteld omdat het buiten nou eenmaal warm was.
Ik mis de directe knopjes Airco aan/uit, Ventilatiesterkte, Binnencirculatie wel een beetje.
[...]

Dat doet hij wel af en toe inderdaad, vooral op ingewikkelde snelwegknooppunten waar je op zich het klaverbladdeel op kan en parallel aan de hoofdrijbaan kan blijven rijden, of bijvoorbeeld op de gesplitste banen van de Van Brienenoordbrug waar je op zich kan voorsorteren voor welke richting A20 je later wil pakken (of andersom de A15). Op dat soort punten vind ik het erg irritant dat hij 2km voor het knooppunt al zo ver inzoomt dat je het verloop van de snelweg niet meer ziet en je dat soort situaties niet meer goed in kunt schatten - dat deed het oude systeem (van de Golf 7.5) beter. Heb er toevallig net een mailtje aan kundenbetreuung@volkswagen.de aan gewijd.

Ik heb wel dankzij een duik in de instellingen op zoek naar de navigatiedatabase (bij ons ook 23.3) de optie gevonden, automatische laadstops uit te schakelen \o/ (en/of de restbuffer aan te passen). Ik plan altijd via abrp en mijn laadpas-netwerk waar ik wil laden, en dan probeert de auto vaak 5km voor de geplande laadstop nog een laadstop in te passen omdat ik bij aankomst minder dan 30km bereik over heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:48:
[...]

Jup, heb me er nu drie keer aan geërgerd. Dat is eigenlijk al te veel. Heb nu een Android telefoon, dan koppel ik ABRP wel weer aan de OBD dongle. Zeker als ik straks naar Denemarken ga.
Ik ben wel van plan om met 3.2 de navigatie nog een kans te geven.

En dingen worden echt wel beter..... Vorig jaar zomer heb ik naar Spanje (en het jaar ervoor Oostenrijk) een route uitgestippeld en uitgeprint van Ionity naar Ionity. Ik heb er nu voldoende vertrouwen in dat ik gewoon ga rijden (weer Spanje) en als ik bijna leeg ben, dat ik onderweg wel zie waar ik ga laden (want in 2 dagen oude prints op A4 zit ook geen file informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tarin schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:51:
Hoe lang blijft bij jullie het ID.light eigenlijk de laadvoorgang aangeven? Bij mij gaat hij vrij snel uit en dan zie je niet meer direct hoe ver hij is met laden - via de app is er altijd wat vertraging, zeker op de laatste paar procent richting de 80.

[...]

Ik vind het systeem eigenlijk best goed werken; buiten onze de doodlopende weg die volgens het systeem niet doodlopend is (en we daarmee geacht worden door een poller heen te rijden en een verbodsbord te negeren) heb ik nog geen fouten in het kaartmateriaal ontdekt..

[...]

Meteen gedaan :).

[...]

Ik vind de lucht die uitgeblazen wordt ook altijd aan de koude kant, ook vind ik de hoeveelheid slecht te regelen omdat de links/rechts-instelling ook de open/dicht-instelling is - vroeger had je een wieltje waarmee je per ventilatieuitgang de sterkte van de luchtstroom kon doseren, erg fijn als je bijrijder een andere hoeveelheid (maar wel enige) frisse lucht wil.
Toen ik echter daarnet iets wilde controleren, begon meteen warme lucht te blazen (onder de carport was de auto op een koele 18°C binnentemperatuur gebleven en ik de laatste rit 21,5° in had gesteld omdat het buiten nou eenmaal warm was.
Ik mis de directe knopjes Airco aan/uit, Ventilatiesterkte, Binnencirculatie wel een beetje.

[...]

Dat doet hij wel af en toe inderdaad, vooral op ingewikkelde snelwegknooppunten waar je op zich het klaverbladdeel op kan en parallel aan de hoofdrijbaan kan blijven rijden, of bijvoorbeeld op de gesplitste banen van de Van Brienenoordbrug waar je op zich kan voorsorteren voor welke richting A20 je later wil pakken (of andersom de A15). Op dat soort punten vind ik het erg irritant dat hij 2km voor het knooppunt al zo ver inzoomt dat je het verloop van de snelweg niet meer ziet en je dat soort situaties niet meer goed in kunt schatten - dat deed het oude systeem (van de Golf 7.5) beter. Heb er toevallig net een mailtje aan kundenbetreuung@volkswagen.de aan gewijd.

Ik heb wel dankzij een duik in de instellingen op zoek naar de navigatiedatabase (bij ons ook 23.3) de optie gevonden, automatische laadstops uit te schakelen \o/ (en/of de restbuffer aan te passen). Ik plan altijd via abrp en mijn laadpas-netwerk waar ik wil laden, en dan probeert de auto vaak 5km voor de geplande laadstop nog een laadstop in te passen omdat ik bij aankomst minder dan 30km bereik over heb..
Ik sluit me aan bij wat je zegt, ik was ook best wel tevreden maar ben toevallig in drie nieuwere wijken geweest en daar gaat hij de mist in.

(even relativeren: mijn zus rijdt een e208 en heeft een hardnekkig probleem rondom Carplay die random het niet doet. Uitermate vervelend en reactie van Peugeot is: ja de nieuwe iPhones zijn te hightech qua software voor onze systemen) We zijn dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
kisik schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Ik ben wel van plan om met 3.2 de navigatie nog een kans te geven.

En dingen worden echt wel beter..... Vorig jaar zomer heb ik naar Spanje (en het jaar ervoor Oostenrijk) een route uitgestippeld en uitgeprint van Ionity naar Ionity. Ik heb er nu voldoende vertrouwen in dat ik gewoon ga rijden (weer Spanje) en als ik bijna leeg ben, dat ik onderweg wel zie waar ik ga laden (want in 2 dagen oude prints op A4 zit ook geen file informatie)
Ben benieuwd naar je ervaring, de mijne zijn dus al met 3.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donearlenspry
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb mijn ID.4. gisteren in ontvangst genomen. softwareversie 3.5 installed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:55
Die moet ik even onthouden.. Om mijn kant van mijn woonwijk in te rijden, geeft de navi dat een straat beschikbaar is voor al het doorgaand verkeer. Echter is een kleine 30m alleen maar beschikbaar voor fiets en lopend verkeer. Hoe vaak ik daar geen auto's heb in zien rijden, die vervolgens mogen straatje keren :) Op Google Maps overigens hetzelfde verhaal.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

Ik ben blij dat ik niet de enige ben. ik heb de temp altijd rond de 19-20°C staan. Voor de blazer aan de deurkant vind ik geen enkel stand waar de lucht blaast zonder dat het ijskoud aan voelt.
Uit ergernis, heb ik dit rooster volledig dicht gezet, zodat het interieur toch nog koelt via de andere blaasmonden.

Wat de WP of Airco betreft, kan ik mij niet voorstellen dat bij een auto waar de optie WP in zit, er ook nog een airco in zit. Fabrikanten zijn zo uit op kosten besparingen, dat ik mij niet kan voorstellen dat beide er in zitten. (Dan hadden ze ook wat meer geld in de kwaliteit van het interieur kunnen steken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
donearlenspry schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:11:
Ik heb mijn ID.4. gisteren in ontvangst genomen. softwareversie 3.5 installed :)
Jammer dat er nergens te zien is wat jouw versie 3.5 nou anders heeft dan mijn versie 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
Ik heb deze vraag ook al op een aantal Facebook groepen gesteld, maar krijg er niet direct een antwoord op.

Afgelopen weekend ben ik naar de carwash geweest. Nadat de wagen uit de wasstraat was, droog ik de wagen na met enkele doeken. Om zeker te zijn, dat na het drogen er niet opnieuw water over de achterbumper loopt, open en sluit ik de kofferklep altijd een aantal keren, om het water er uit te krijgen, waar je niet bij kunt. Als ik de eerste keer de klep open, dan zie ik geen water staan, maar na die paar keer openen en sluiten, staat er dus water op de bekleding aan de binnenzijde, zoals je ziet op de foto beneden.
Dit is trouwens na de 2de keer een aantal keer openen en sluiten. Bij de eerste keer was er zoveel water uit gekomen dat het via de opening van de slotvanger in het compartiment onder de laadvloer liep. (de ruimte waar de granny lader ligt)

Is hier niemand anders met dit probleem? Het gaat om een ID.5.

Kanttekening, ik heb een klein ongelukje gehad enkele maanden geleden en toen was de spoiler van de achterklep afgebroken aan de linkerkant. De dealer heeft dit herstelt. De eerste keer gewoon het bovenste gelakte deel vervangen en de onderschaal niet. Met gevolg dat de spoiler na 2 dagen opnieuw compleet los was. Ik wil nu zeker zijn, dat zij niet de oorzaak zijn van het waterlek. Anders ga ik klacht indienen bij de verzekeraar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biCgSG4ITswa4tPUrY-39F-_jfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Vrwam7kb3SOj6i1WP71MEgO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 04:18
Polo_Maniac schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:13:
Wat de WP of Airco betreft, kan ik mij niet voorstellen dat bij een auto waar de optie WP in zit, er ook nog een airco in zit.
Wat ik me niet voor kan stellen, is dat een fabrikant extra kan (en mag) vragen voor een warmtepomp voor verwarmen, als er ook al een airco (=een warmtepomp voor koelen) in zit.

Hier 2 dingen voor verkopen is net zo dom als zeggen dat een auto 2 motoren nodig heeft, één voor vooruit rijden en één voor achteruit rijden...

Maar je ziet het: het gebeurt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Termy

Termy

Zojuist bericht gekregen dat de update naar 3.2 gelukt is en ik hem op kan halen. Moet niet gekker worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
ikweethetbeter schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:55:
[...]

Wat ik me niet voor kan stellen, is dat een fabrikant extra kan (en mag) vragen voor een warmtepomp voor verwarmen, als er ook al een airco (=een warmtepomp voor koelen) in zit.

Hier 2 dingen voor verkopen is net zo dom als zeggen dat een auto 2 motoren nodig heeft, één voor vooruit rijden en één voor achteruit rijden...

Maar je ziet het: het gebeurt!
Klopt en dat bedoelde ik eigenlijk ook...
Een warmtepomp kan normaal verwarmen en koelen, het is gewoon een kwestie van het water langs de juiste warmtewisselaar van de warmtepomp/airco te sturen...

Heb dus eigenlijk nooit gesnapt wat de WP meer kan de standaard Airco... Of zit er bij een standaard airco gewoon ergens nog een extra elektrische weerstand om te verwarmen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Polo_Maniac schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:16:
[...]

Klopt en dat bedoelde ik eigenlijk ook...
Een warmtepomp kan normaal verwarmen en koelen, het is gewoon een kwestie van het water langs de juiste warmtewisselaar van de warmtepomp/airco te sturen...

Heb dus eigenlijk nooit gesnapt wat de WP meer kan de standaard Airco... Of zit er bij een standaard airco gewoon ergens nog een extra elektrische weerstand om te verwarmen?!
De standaard airco is een simpeler systeem en daarom goedkoper, verwarming gaat via weerstandsverwarming, de accu kan alleen gekoeld worden met de airco, niet opgewarmd. Bij de warmtepomp zijn er sterker uitgevoerde componenten gebruikt, ook extra componenten als kleppenblokken, gaskoeler etc etc.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ze CO2 gebruikt hebben als koudemiddel, dit is wel efficiënter, maar dan wel onder perfecte omstandigheden, in alle andere omstandigheden is R1234YF veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:32:
[...]

Jammer dat er nergens te zien is wat jouw versie 3.5 nou anders heeft dan mijn versie 3.2.
Bidirectioneel laden dacht ik. (voor de happy few)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58

Boy

www.byoscoop.nl

4.1

Net een afspraak gemaakt gekregen voor de SW update, die is over anderhalve maand, maar de accu moet dus ook gecheckt en mss 2 modules vervangen worden zei hij geloof ik en daar zijn 2 dagen voor nodig! Poeh...en is pas in november...

ze hebben wel wat werk met deze auto 😅

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39
Vandaag naar het Volkswagen event op de KNVB Campus in Zeist geweest. We waren er om de ID7 te bekijken, mogelijk de opvolger van onze huidige Polestar 2 over 2 jaar. We willen dan eigenlijk voor de ID.7 Variant gaan, die en jaartje later op de markt komt.

Hiervoor reden we een Passat GTE Variant en daar waren we mega enthousiast over. De ruimte, comfort, het paste precies bij ons. Paar dingen die ons opvielen:
- Veel ruimte, zowel voor als achterin
- Software was echt snel
- Deuren slaan vrij soft dicht, geen 'klets'
- Interieur vonden we nog steeds als een auto aavoelen. P2 interieur vind ik iets mooier qua afwerking, maar de ruimte die de ID.7 geeft weegt voor mij wel echt zwaarder. Alleen al de dubbele cuphouder + alle ruimte die in dat middenconsole zit, ongelofelijk.

Kleine foto impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pvl8nuSXnmyX3gSFqi7KSvCu00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KrfJi1DKr3Iau4r616WGENz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ISzaGQ7_O0sdvQW6wVvHXNSVEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J32Cg9ILVpZzyf6DSM6qoIrd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnTgNKN_8FSyvAgP1h3vP4VhrvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0DLBt1PgLTvIgxL2bt97L5l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6jtksUCH2OjG-n6VBx4rxkiLTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUmMozRNHMlkPtEOVXyK9QmA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owrXhMpa2owVlWp2n2xgTH9O9Jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZYcb63Wa7Zs9uu3snHIytVs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29FWBOG4Xb-hkCnXwzP8Kmg7U24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zR6eGmKQRbgdoh3WLipSiO9D.jpg?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cloclo100 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:33:
[...]

Bidirectioneel laden dacht ik. (voor de happy few)
Dat zit er in 3.2 ook gewoon in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Dat zit er in 3.2 ook gewoon in.
Ik zal het vrijdag eens vragen 👍
Aflevertime!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:32:
[...]

bug fixes, HW SW verbeteringen, qua functionaliteit niks nieuws

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

kramon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:44:
Vandaag naar het Volkswagen event op de KNVB Campus in Zeist geweest. We waren er om de ID7 te bekijken, mogelijk de opvolger van onze huidige Polestar 2 over 2 jaar. We willen dan eigenlijk voor de ID.7 Variant gaan, die en jaartje later op de markt komt.

Hiervoor reden we een Passat GTE Variant en daar waren we mega enthousiast over. De ruimte, comfort, het paste precies bij ons. Paar dingen die ons opvielen:
- Software was echt snel
- Interieur vonden we nog steeds als een auto aavoelen. P2 interieur vind ik iets mooier qua afwerking, maar de ruimte die de ID.7 geeft weegt voor mij wel echt zwaarder. Alleen al de dubbele cuphouder + alle ruimte die in dat middenconsole zit, ongelofelijk.

Kleine foto impressie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie ik daar op de tweede foto extra software-knoppen voor het bedienen van de airco onderin het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Tarin schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:48:
[...]

Zie ik daar op de tweede foto extra software-knoppen voor het bedienen van de airco onderin het scherm?
Die recirculatie en ac-knoppen? Ja, ze werkten ook nog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

kramon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:56:
[...]

Die recirculatie en ac-knoppen? Ja, ze werkten ook nog ;-)
De overige knoppen die bij de ID.3-5 onder het scherm zitten zijn naar de bovenkant van het scherm verhuisd zie ik.. Op zich fijn dat er weer meer direct beschikbare 'knoppen' zijn, maar de bovenrand van het vrij grote beeldscherm lijkt me niet superbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Simply1337 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:17:
[...]

bug fixes, HW SW verbeteringen, qua functionaliteit niks nieuws
Wat is HW SW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ik heb nu dus 3.2 en moet opnieuw inloggen in we connect. Ik probeer daarvoor in de app op het plusje in de auto rechts boven te drukken en dan connect vehicle en log in via qr code scan, welke in de auto te zien is.

Dan gaat ie ff denken en komt ie terug met de melding dat het niet gelukt is. Jammer de bammer.

Is dit net als toen ik hem net had en dat dit de volgende dag gewoon werkt of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmvis
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Termy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:46:
Ik heb nu dus 3.2 en moet opnieuw inloggen in we connect. Ik probeer daarvoor in de app op het plusje in de auto rechts boven te drukken en dan connect vehicle en log in via qr code scan, welke in de auto te zien is.

Dan gaat ie ff denken en komt ie terug met de melding dat het niet gelukt is. Jammer de bammer.

Is dit net als toen ik hem net had en dat dit de volgende dag gewoon werkt of doe ik iets verkeerd?
Zojuist ook mijn ID.3 terug van garage met 3.2. Het koste mij ook flink wat zoeken, maar ineens zag ik het in een ooghoek.

Als je in de app rechtsboven het plusje klikt. Zie je je huidige auto staan. Daar staat een knop, "Meld u aan in de auto".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZb7MQNwiODXq6hmz1nTY9AQ31Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiiaV1I9z0Ugym76asYCqZr8.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen nu wil de auto/profiel niet synchroniseren waardoor de app geen actuele gegevens toont. Meer mensen gehad? Zou dit even duren?

[ Voor 6% gewijzigd door Rmvis op 31-05-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Rmvis schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:24:
[...]

Zojuist ook mijn ID.3 terug van garage met 3.2. Het koste mij ook flink wat zoeken, maar ineens zag ik het in een ooghoek.

Als je in de app rechtsboven het plusje klikt. Zie je je huidige auto staan. Daar staat een knop, "Meld u aan in de auto".
[Afbeelding]

Alleen nu wil de auto/profiel niet synchroniseren waardoor de app geen actuele gegevens toont. Meer mensen gehad? Zou dit even duren?
Welke versie van connect.id heb je? Het ziet er bij mij iets anders uit (wel ook de Engelse versie) maar dit is precies wat ik net omschreef :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Termy, @Rmvis : Met versie 3.1/3.2 en de gebruikersaccounts moet je mogelijk onder de Instellingen bij Gebruikers nog de privacy-instellingen zo zetten dat er internetcommunicatie met de app toegestaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmvis
  • Niet online
Termy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:43:
[...]

Welke versie van connect.id heb je? Het ziet er bij mij iets anders uit (wel ook de Engelse versie) maar dit is precies wat ik net omschreef :).
Ah ja bij beter lezen zie ik dat je hetzelfde omschreef. Aanmelden in de auto lukt alleen synchroniseren niet.

Ik heb iOS app Versie 2.8.0
Tarin schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:57:
@Termy, @Rmvis : Met versie 3.1/3.2 en de gebruikersaccounts moet je mogelijk onder de Instellingen bij Gebruikers nog de privacy-instellingen zo zetten dat er internetcommunicatie met de app toegestaan wordt.
Thanks voor de tip, ik heb denk ik een ander probleem ik zie de melding bij meerdere online diensten:
“U hebt geen lopend contract voor mobiele onlinediensten” :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3a8Lwx0CTy8xhdNZMi8ZzdrrL30=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wpiedu8oGR6uJMJpvDiZvvCP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Tarin schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:57:
Dit is in de auto of in de app?

@Rmvis Ah, vandaar. Hier Android met versie 3.0.12 van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
[...]

Dank voor je antwoord. Dit was ook mijn beleving voordat ik de OTA 3.0 update had gekregen. Voorheen niet bewust de warmte- of aircopomp gehoord. Nu is het gewoon irritant, hoog toerental geluid bij het stoplicht, past niet echt bij wat een stille EV hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
Autohillenga schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:59:
[...]

De standaard airco is een simpeler systeem en daarom goedkoper, verwarming gaat via weerstandsverwarming, de accu kan alleen gekoeld worden met de airco, niet opgewarmd. Bij de warmtepomp zijn er sterker uitgevoerde componenten gebruikt, ook extra componenten als kleppenblokken, gaskoeler etc etc.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ze CO2 gebruikt hebben als koudemiddel, dit is wel efficiënter, maar dan wel onder perfecte omstandigheden, in alle andere omstandigheden is R1234YF veel beter.
Klopt. Bij de ID4 1st was de warmtepomp een (dure!) extra optie en zou de verwarming 4 keer efficiënter moeten maken.

Over het CO2 koudemiddel staat in het volgende artikel beschreven waarom daarvoor gekozen is:

https://evflux.pro/id3-cooling-and-heating/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58

Boy

www.byoscoop.nl

Hardware software

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
NexusUser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:24:
[...]

Klopt. Bij de ID4 1st was de warmtepomp een (dure!) extra optie en zou de verwarming 4 keer efficiënter moeten maken.

Over het CO2 koudemiddel staat in het volgende artikel beschreven waarom daarvoor gekozen is:

https://evflux.pro/id3-cooling-and-heating/
Had het inderdaad gelezen, VW heeft nog heel veel werk aan de huidige warmtepomp, een CO2 systeem is in de basis onstabiel door de hoge druk, als het systeem eenmaal perfect in balans is haal je inderdaad een COP van 4-7. Maarja… eerst het systeem maar eens stabiel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
NexusUser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:01:
[...]

Dank voor je antwoord. Dit was ook mijn beleving voordat ik de OTA 3.0 update had gekregen. Voorheen niet bewust de warmte- of aircopomp gehoord. Nu is het gewoon irritant, hoog toerental geluid bij het stoplicht, past niet echt bij wat een stille EV hoort te zijn.
Ik heb ook 3.0 erop staan, dus ik denk niet dat het direct met de software te maken heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Termy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:19:
[...]

Dit is in de auto of in de app?

@Rmvis Ah, vandaar. Hier Android met versie 3.0.12 van de app.
Ik neem aan in de app? Ik zie dit scherm overigens helemaal niet in mijn app….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
Jakkie takkie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:26:
[...]

Ik neem aan in de app? Ik zie dit scherm overigens helemaal niet in mijn app….
nee, is in de auto. nogal verborgen in het gebruikers menu, onder de instellingen van het het gebruikers account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmvis
  • Niet online
ik heb denk ik een ander probleem ik zie de melding bij meerdere online diensten:
[Afbeelding]
Oplossing gevonden, vandaag was in mijnVolkswagen account de mogelijkheid om WeConnect & We Connect Plus abonnement ‘aan te schaffen’ voor 0,- euro.
Nu meldingen weg in de instellingen en hopen op auto synchronisatie :)

We Connect is onbeperkt geldig en We Connect Plus 3 jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrckjMMhJoVNzRW13fIkqNcEvis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gYSm4b74kVR0xkUvZdFNCdPQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhovs1XpW-haqOvLwHcTe0e-CHE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fj1Xi2HfC8jsXHQRgyKaCwyk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
https://shop.volkswagen-we.com/

Voor de ongelukkige zal APP [rode driehoek] connectie en auto SHOP niet werken omdat je niks in de shop in de auto of via de website kunt kopen.. optie is dan om support te contacten en hun uit te laten zoeken in de backend en dingen te fixxen... ondertussen heb ik nogsteeds een auto zonder een werkende shop en dus geen werkende app met "extras's". support is 2 weken ermee bezig.. geduld..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-VTzscEjxtps4Xty2Ps-5PK-DQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fOArN9jbUbs8UkG03DnLOqOx.png?f=user_large

Daarnaast voor andere die Update 3.2 hebben uitgevoerd en/of moeten ophalen van dealer.
Check even of je Easy Open (kicksensor kofferbak) werkt.. bij mij is die stuk
Check of je "stoelen" opties hebt in de interieur opties [rechts onder op scherm].. ik heb het niet en dus geen easy access..
check of je ramen sluiten wanneer je sluitknop van je afstandsbediening ingedrukt houdt [wel inschakelen eerst].. bij mij niet meer.

ugh....

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 01-06-2023 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:27:
https://shop.volkswagen-we.com/

Voor de ongelukkige zal APP [rode driehoek] connectie en auto SHOP niet werken omdat je niks in de shop in de auto of via de website kunt kopen.. optie is dan om support te contacten en hun uit te laten zoeken in de backend en dingen te fixxen... ondertussen heb ik nogsteeds een auto zonder een werkende shop en dus geen werkende app met "extras's". support is 2 weken ermee bezig.. geduld..

[Afbeelding]

Daarnaast voor andere die Update 3.2 hebben uitgevoerd en/of moeten ophalen van dealer.
Check even of je Easy Open (kicksensor kofferbak) werkt.. bij mij is die stuk
Check of je "stoelen" opties hebt in de interieur opties [rechts onder op scherm].. ik heb het niet en dus geen easy access..
check of je ramen sluiten wanneer je sluitknop van je afstandsbediening ingedrukt houdt [wel inschakelen eerst].. bij mij niet meer.

ugh....
Voor die laatste, wellicht moet je eerst de ramen kalibreren, had ik ook bij de vorige update.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-08 11:26
hi,
ik heb een vraagje over specifiek module 8125 icm odbeleven.
Net zoals bij mijn eerdere VAG auto's ben ik aan de slag gegaan om enkele zaken aan te passen met odbeleven.
In zo wat alle modules kan ik zonder issues in komen. Echter module 8125 (application Server infotainment) wil niet lukken.
De melding: FOUT module reageert niet. Controleer het contact en probeer het opnieuw' blijft telkens naar voren komen.
Tal van mogelijkheden heb ik al geprobeerd, motorkap open, contact aan / uit, deur open, deur dicht, ect ect.

SW van de ID4 is op dit moment 3,2

Ik ben zoekende in een oplossing, deze module bevat namelijk tal van leuke dingen om aan te passen.
Wellicht heeft een van jullie tips?
Is het uberhaupt wel mogelijk om in die module te komen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AkroBatik schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Voor die laatste, wellicht moet je eerst de ramen kalibreren, had ik ook bij de vorige update.
grappig net weer geprobeerd en het werkte ... wellicht niet goed gedrukt laatst.. dus die issue valt bij mij weg, andere 2 blijft ipc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04
Staan die achterstoelen nou in zo’n enorme hoek of lijkt dat maar zo? Het witte vlak in de deur van de raamlijn is een driehoek.

Wel vette bak, mooie ontwikkeling dat we ook weer non-suvs krijgen
kramon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:44:

- Software was echt snel

Kleine foto impressie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
juanpabloo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:41:
Staan die achterstoelen nou in zo’n enorme hoek of lijkt dat maar zo? Het witte vlak in de deur van de raamlijn is een driehoek.

Wel vette bak, mooie ontwikkeling dat we ook weer non-suvs krijgen
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar zo voelde het niet. Met bijna 1.90 lengte zit je achterin wel echt tegen t dak aan. Tenzij je onderuit gaat hangen. Mogelijk dat het bij de Variant beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
Niemand die dit herkent?
Polo_Maniac schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:33:
Ik heb deze vraag ook al op een aantal Facebook groepen gesteld, maar krijg er niet direct een antwoord op.

Afgelopen weekend ben ik naar de carwash geweest. Nadat de wagen uit de wasstraat was, droog ik de wagen na met enkele doeken. Om zeker te zijn, dat na het drogen er niet opnieuw water over de achterbumper loopt, open en sluit ik de kofferklep altijd een aantal keren, om het water er uit te krijgen, waar je niet bij kunt. Als ik de eerste keer de klep open, dan zie ik geen water staan, maar na die paar keer openen en sluiten, staat er dus water op de bekleding aan de binnenzijde, zoals je ziet op de foto beneden.
Dit is trouwens na de 2de keer een aantal keer openen en sluiten. Bij de eerste keer was er zoveel water uit gekomen dat het via de opening van de slotvanger in het compartiment onder de laadvloer liep. (de ruimte waar de granny lader ligt)

Is hier niemand anders met dit probleem? Het gaat om een ID.5.

Kanttekening, ik heb een klein ongelukje gehad enkele maanden geleden en toen was de spoiler van de achterklep afgebroken aan de linkerkant. De dealer heeft dit herstelt. De eerste keer gewoon het bovenste gelakte deel vervangen en de onderschaal niet. Met gevolg dat de spoiler na 2 dagen opnieuw compleet los was. Ik wil nu zeker zijn, dat zij niet de oorzaak zijn van het waterlek. Anders ga ik klacht indienen bij de verzekeraar...

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb het voor je gecontroleerd, mijn ID.5 heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:27
Zojuist mijn nieuwe ID4 mogen ontvangen. Erg blij mee!

Helaas een storing bij Volkswagen waardoor ik weconnect ID niet kan registreren. Ik wacht het rustig af.

Mocht iemand anders dus problemen hebben, ik heb gebeld en de storing zit bij Volkswagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:52
Ik had al het idee dat er iets mis was. Mijn woon-werk rit van vanochtend is ook helemaal verkeerd geregistreerd door Tronity (maakt gebruikt van WeConnect API).

Was een rit van ruim 100km. 219 km/h met een ID.4 Pro. Mochten we willen ;-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl5M2zXt9biIPuzYsG5botNvROw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mcFVLHfEAWrxojwP6G1uj9ct.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Heb het voor je gecontroleerd, mijn ID.5 heeft het niet.
Ook met het herhaaldelijk openen en sluiten niet? Zoals gezegd, als ik de eerste keer na de wasstraat de koffer open doe, dan is het bij mij ook droog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 16:22
Ook nog niet gehad bij mijn ID.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Heb ook vandaag mijn ID4 eindelijk afgehaald.. Had natuurlijk al met de Enyaq de nodige ervaring maar al bij al zeer blij dat ik de gtx heb gekozen.

1 puntje, bij de shop staat "travel assist met zwermgegevens". Dit is gratis voor 2j, maar als ik het goed begrijp is dit niet standaard geactiveerd en dien ik het dus aan te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ik heb nu de auto kunnen synchroniseren en we connect en we connect plus uit de shop geplukt maar de app blijft zeuren dat er limited services zijn en ik zie de accustatus dus niet. Wel zie ik de open ramen en of de auto op slot is en dat verandert ook mee wanneer ik ramen open of sluit. Er is dus wel degelijk enige connectie maar de accu zg niet...

Wtf mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Termy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:03:
Ik heb nu de auto kunnen synchroniseren en we connect en we connect plus uit de shop geplukt maar de app blijft zeuren dat er limited services zijn en ik zie de accustatus dus niet. Wel zie ik de open ramen en of de auto op slot is en dat verandert ook mee wanneer ik ramen open of sluit. Er is dus wel degelijk enige connectie maar de accu zg niet...

Wtf mis ik hier?
Heb je in de auto, onder gebruikers(accounts), bij de Instellingen, de Privacy-opties goed gezet? Er zijn drie dingen die je in/uit kan schakelen: onder Data Verzenden Gebruiks- en Locatiegegevens, en onder Speciale Functies V2x voor swarm-communicatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBLZlDwGqs5MbCHfqHGiYu0lzYU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6dGhzGiCugMYSGesTPFrqLv9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 17:13
Sinds de 3.2 update blijft bij mij in de shop auto-onderhoud op wachten, alstublieft staan.

Volkswagen weet het zelf ook niet hoe dit op te lossen want ik krijg allerlei suggesties... Op de id movers lees ik dat meerdere mensen dit probleem hebben, ik denk dat het aan volkswagen zelf ligt maar misschien zie ik toch iets over het hoofd in de instellingen ergens, weet iemand hoe de instellingen juist moeten staan voor het auto onderhoud in de shop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urObuB_7ew6Zs1nN055tutTHb78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3OiO8YUaXJsj0ShIFJwkwJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Tarin schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:38:
[...]

Heb je in de auto, onder gebruikers(accounts), bij de Instellingen, de Privacy-opties goed gezet? Er zijn drie dingen die je in/uit kan schakelen: onder Data Verzenden Gebruiks- en Locatiegegevens, en onder Speciale Functies V2x voor swarm-communicatie:

[Afbeelding]
Ja, alles staat aan.

Ok, geen idee waarom maar de app liet bij opstarten nu wel iets zien op de plek van de laadstatus en ging toen klagen dat het uit stond. In de settings 'charging' aangezet en nu zie ik het weer. Een aantal andere dingen, zoals temperature notifications gaven eerst een melding dat het niet beschikbaar is maar dat is nu ook weg.

Tja, zal wel serverissue zijn geweest..?

[ Voor 24% gewijzigd door Termy op 03-06-2023 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Vraagje
Donderdag update gehad. Naar 3.2. In de avond geladen tot 80%. Sinds gisteren in het display staat de accu op 100% met een range die normaal bij 80% hoort.

Daarnaast een andere observatie de parkeersensoren zijn kritischer geworden. Ik heb een smalle oprit. Voorheen als ik netjes in het midden reed geen piepjes nu aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cloclo100 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:25:
Heb ook vandaag mijn ID4 eindelijk afgehaald.. Had natuurlijk al met de Enyaq de nodige ervaring maar al bij al zeer blij dat ik de gtx heb gekozen.

1 puntje, bij de shop staat "travel assist met zwermgegevens". Dit is gratis voor 2j, maar als ik het goed begrijp is dit niet standaard geactiveerd en dien ik het dus aan te kopen?
Wil je misschien wat foto’s plaatsen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloclo100
KaiseRRuby schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:01:
[...]

Wil je misschien wat foto’s plaatsen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVuRiy2fMfAjjZPkwTfFizeh-to=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SNKNpeptEkzutgC1eVw4GEY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEKXlMCaStB6wVvMzohS-ggpKU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPMLigZO3lSV9oS8fJhzutQo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10:18
De app zou nu een melding geven als de wagen is opgeladen, maar ik heb deze niet gekregen 8)7

Is dit omdat ik nog op 2.4 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
IndyVS schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:13:
De app zou nu een melding geven als de wagen is opgeladen, maar ik heb deze niet gekregen 8)7

Is dit omdat ik nog op 2.4 zit?
Krijg je wel een melding als je begint met laden?
Buiten dat valt hier natuurlijk geen zinnig woord over te zeggen aangezien we niet weten wat voor telefoon je hebt, welk OS, welke instellingen je hebt, of je auto online is, etc
Er komen nogal wat variabelen bij kijken zeg maar.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
DonJunior schreef op zondag 4 juni 2023 @ 07:49:
[...]

Krijg je wel een melding als je begint met laden?
Buiten dat valt hier natuurlijk geen zinnig woord over te zeggen aangezien we niet weten wat voor telefoon je hebt, welk OS, welke instellingen je hebt, of je auto online is, etc
Er komen nogal wat variabelen bij kijken zeg maar.
Ik krijg alleen een melding van de We Connect ID. app wanneer het laden begint, niet wanneer dit klaar is ook al geeft de gestart-melding dat wel aan. Android, Samsung S22+. k kan in de app geen specifieke settings voor push-notificaties vinden, in de generieke Android settings voor notificaties staat alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:34
Rmvis schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:12:
[...]

Ah ja bij beter lezen zie ik dat je hetzelfde omschreef. Aanmelden in de auto lukt alleen synchroniseren niet.

Ik heb iOS app Versie 2.8.0

[...]

Thanks voor de tip, ik heb denk ik een ander probleem ik zie de melding bij meerdere online diensten:
[Afbeelding]
Ik heb de meldingen over ook maar de helft van die functies werken wel en de helft niet. Heel apart en krijg het ook niet weg/goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ik kreeg, op 2.4 nog, ook een melding dat hij ging vertellen wanneer het laden klaar is. Gebeurde uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
MJMaverick schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:42:
[...]

Ik krijg alleen een melding van de We Connect ID. app wanneer het laden begint, niet wanneer dit klaar is ook al geeft de gestart-melding dat wel aan. Android, Samsung S22+. k kan in de app geen specifieke settings voor push-notificaties vinden, in de generieke Android settings voor notificaties staat alles aan.
Ik heb dezelfde ervaring op iOS 16.5 - wel een melding wanneer de laatste start (of mislukt tijdens de start), de tekst dat ik een melding krijgt wanneer de sessie voltooid is, maar die laatste melding komt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:32
SiNaga schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:50:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring op iOS 16.5 - wel een melding wanneer de laatste start (of mislukt tijdens de start), de tekst dat ik een melding krijgt wanneer de sessie voltooid is, maar die laatste melding komt dus niet.
Ik ook, exact hetzelfde.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAO
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 23:08

DAO

Davidas schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Ik ook, exact hetzelfde.
+1
Pagina: 1 ... 280 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.