Toon posts:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 278 279 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DonJunior schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:44:
[...]

Laten we het er over eens zijn dat je absoluut gelijk hebt over het feit dat het er niet helemaal helder staat.
Thanks (y) daarom denk ik ook dat ze juridisch erg zwak staan mocht iemand dat aanvechten.
Waarom ik overigens denk dat het alle electrische auto's betreft is omdat ze specifiek deze 2 categorien splitsen, waarom zouden ze anders de electrische auto apart benoemen van de 'Volkswagens'?
Het is een gok maar omdat je vroeger garantie optioneel erbij kon kopen en die optie voor een id.x nooit is geweest.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:28
Tussen al dit juridisch gezwets even wat heuglijk nieuws. The eagle has landed, nu nog de papierenmolen en ik dan kan ik hopelijk mijn verlof inzetten met new wheels :9~ . Besteld 22 juli BTW.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
Vette bak. Proficiat. Nieuw (e plek voor) GTX logo. Veel mooier dan de oude oplossing.

[Voor 90% gewijzigd door BB72 op 23-05-2023 12:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:59
@Cloclo100 Yeah! Gefeliciteerd!! Alvast veel plezier ermee
@BB72 Scherp!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-05 10:55
Ro ofzo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:49:
[...]

Mijn ervaring met officiele dealers is dat het er overal zo aan toe gaat. Soortgelijke discussies in het verleden gehad bij Ford, Renault en Peugeot. Maar PON doet er inderdaad nog wel een schepje bovenop. Wellicht dat het bij Koreanen of Japanners anders is en dat ik daar voor mijn volgende wagen ga kijken. Dat of een Tesla. Maar dit was in elk geval zeker mijn 1e en laatste VW.
Mijn lessons learned..bestel geen auto die net nieuw op de markt is. Ik heb dit nu 3x keer gedaan |:( en 3x een hoop gezeik gehad. Gemiddeld reed ik een auto 3-4 jaar (tot 150-180 km) en de eerste 1,5 jaar ben je gewoon aan de beurt met kinderziektes.

Met de ID.4 1st die ik rij (2020), rij ik door het wisselen van werkgever een stuk minder maar is het niet anders qua gezeur en komen daarbovenop nog alle terugroep acties. Ik heb het te doen met mijn dealer die gebonden is aan de regels van PON. Maar het is kansloos hoelang de wachttijd is voor het inplannen van onderhoud of een verstoring (2-3 maanden wachten totdat je aan de beurt is lijkt nu meer regel dan uitzondering). Daarnaast kan er wat mij betreft meer worden meegedacht in oplossingen en coulance (hoezo durft men een UP! aan te bieden als vervangend vervoer van een ID.4 tijdens een update, want dit is het enige wat PON vergoed.. terwijl mijn leasemaatschappij standaard 1 klasse lager vergoed, kortom Golf Station moet prima kunnen.. 8)7 )

Na al het negatieve over de service, ben ik wel erg blij met wat de ID.4 biedt. Wat mij betreft blijft het een heerlijk comfortabele reisauto met heerlijk veel ruimte voor het gezin en voldoende power (en zeker als 1st heel veel waar voor het geld)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
Forumbezoeker schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:15:
[...]

[..] Daarnaast kan er wat mij betreft meer worden meegedacht in oplossingen en coulance (hoezo durft men een UP! aan te bieden als vervangend vervoer van een ID.4 tijdens een update, want dit is het enige wat PON vergoed.. terwijl mijn leasemaatschappij standaard 1 klasse lager vergoed, kortom Golf Station moet prima kunnen.. 8)7 )

[..]
Volgens mij geeft de garage gewoon mee wat te op dat moment hebben staan. Ik kreeg van VW TB Breda vorige maand een Skoda Enyaq mee als vervangend vervoer. Daarvoor een keer een e-golf gehad.

Heb met de vorige VW (Golf) ook een keer een Audi Q7 V6 TDI meegekregen (dat was een leuke dag O+ )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
Hangt er meestal vanaf of de dealer een eigen pool met leenauto's heeft of dat ze huurauto's inzetten. Bij het laatste krijg je zelden groter dan je eigen klasse. Meestal een klasse lager.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:11
Forumbezoeker schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:15:
[...]
Daarnaast kan er wat mij betreft meer worden meegedacht in oplossingen en coulance (hoezo durft men een UP! aan te bieden als vervangend vervoer van een ID.4 tijdens een update, want dit is het enige wat PON vergoed.. terwijl mijn leasemaatschappij standaard 1 klasse lager vergoed, kortom Golf Station moet prima kunnen.. 8)7 )
Zelfs voor een Up voor de derde werkplaats software-update sinds ik de auto heb moet er hier betaald worden bij de lokale dealer. Alleen de fiets is gratis. Ik zou dat geen service willen noemen. Geen idee of ze wel een huurauto naar Pon in rekening brengen. Waarschijnlijk teken ik straks alleen een werkbonnetje met "TPI-xyz SW update 3.2". De dealer vangt daar een vast bedrag (incl. vervangende auto?!?) voor en de eindklant voelt zich weer genaaid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:12
BB72 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:42:
Vette bak. Proficiat. Nieuw (e plek voor) GTX logo. Veel mooier dan de oude oplossing.

[Afbeelding]
Die oude oplossing heb ik ook nog nooit live gezien. Bij mij is het ook zo:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-05 22:34
kisik schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:48:
[...]

Zelfs voor een Up voor de derde werkplaats software-update sinds ik de auto heb moet er hier betaald worden bij de lokale dealer. Alleen de fiets is gratis. Ik zou dat geen service willen noemen. Geen idee of ze wel een huurauto naar Pon in rekening brengen. Waarschijnlijk teken ik straks alleen een werkbonnetje met "TPI-xyz SW update 3.2". De dealer vangt daar een vast bedrag (incl. vervangende auto?!?) voor en de eindklant voelt zich weer genaaid.
Ik kreeg tot nog toe altijd een kostenoverzicht waarbij de totale kosten zichtbaar zijn en vervolgens de garantie zaken in mindering worden gebracht. Dit zal wel per dealer verschillen.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jakkie takkie
Morgen bij mijn auto de HV accu check maar niets gehoord over het aanleveren met een bepaald percentage SOC. Iemand daar nog actuele info over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:33
Jakkie takkie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:26:
Morgen bij mijn auto de HV accu check maar niets gehoord over het aanleveren met een bepaald percentage SOC. Iemand daar nog actuele info over?
3.1+
Die van mij staat er sinds vandaag voor de 3.2 en controle HV accu, niks gehoord over een bepaald percentage...
(VW Polo mee als leenauto) hopelijk morgenmiddag weer ophalen.

[Voor 7% gewijzigd door vanderv op 23-05-2023 19:30]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Elga(carriër), Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 20kWp(oost,west)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:23
Jakkie takkie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:26:
mijn pon dealer zei daar niks over toen ik er extra om vroeg, sinds ik op de duitse forum wel las dat je de auto in principe best wel leeg (20%) moet leveren

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanderv
Coasterfreak schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:58:
[...]

mijn pon dealer zei daar niks over toen ik er extra om vroeg, sinds ik op de duitse forum wel las dat je de auto in principe best wel leeg (20%) moet leveren
Als er daadwerkelijk modules fysiek gewisseld moeten worden, dan zit daar nog wel enigszins logica in...

Nu ik daar over nadenk, is het voor de bms/modules van de accu ook weleens goed om zo nu en dan naar 100% te laden? Of soms eens een snellader? Hier altijd via 11 kW en tot 80%...

Gasloos per 6-1-2020, L/W Elga(carriër), Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 20kWp(oost,west)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
vanderv schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:45:
[...]

Als er daadwerkelijk modules fysiek gewisseld moeten worden, dan zit daar nog wel enigszins logica in...

Nu ik daar over nadenk, is het voor de bms/modules van de accu ook weleens goed om zo nu en dan naar 100% te laden? Of soms eens een snellader? Hier altijd via 11 kW en tot 80%...
1x p/m naar 100% laden om cellen te balanseren altijd gezond om te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jakkie takkie
vanderv schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:45:
[...]

Met dit type accu is er geen enkele reden om dat te doen. Balanceren is niet afhankelijk van de SOC en kan ook door de auto zelf worden gedaan als dat nodig is. De ‘luie accu’ zoals je vroeger had met de NiCd en NiMH techniek is verleden tijd.

[Voor 7% gewijzigd door Jakkie takkie op 23-05-2023 22:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:50
vanderv schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:29:
[...]

3.1+
Die van mij staat er sinds vandaag voor de 3.2 en controle HV accu, niks gehoord over een bepaald percentage...
(VW Polo mee als leenauto) hopelijk morgenmiddag weer ophalen.
Mij werd wel verteld de SOC rond de 25 te hebben voor mijn afspraak van vervanging van enkele HV modules. Had wel iets te maken met het in balans stellen van alle afzonderlijke modules, maar ken de details niet.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jakkie takkie
Sandrioni schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:02:
[...]

Mij werd wel verteld de SOC rond de 25 te hebben voor mijn afspraak van vervanging van enkele HV modules. Had wel iets te maken met het in balans stellen van alle afzonderlijke modules, maar ken de details niet.
Dat zal inderdaad iets te maken hebben met het voltage waarop individuele cellen worden aangeleverd. Als dat heel veel afwijkt van de reeds aanwezige cellen zal het balanceren wel heel lang duren of helemaal niet gaan.

Nu ik er nog eens over nadenk lijkt het me dat het SOC percentage voor de controle niet heel relevant is maar wel bij vervangen/uitwisselen. Zal morgen eens vragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaiseRRuby
https://www.autoweek.nl/a...-elektrische-skoda-enyaq/
Wat daaraan wellicht eveneens bijdraagt, is dat de elektrische Skoda zijn batterij nu kan voorverwarmen.
Zoals het artikel zegt: zoiets zal ook wel naar de zustermodellen komen..

Acties:
  • +7Henk 'm!

• KaiseRRuby

Nieuwe spellen jongens, daar zitten jullie natuurlijk enorm op te wachten!

• kisik
Jakkie takkie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:17:
[...]

Ik kreeg tot nog toe altijd een kostenoverzicht waarbij de totale kosten zichtbaar zijn en vervolgens de garantie zaken in mindering worden gebracht. Dit zal wel per dealer verschillen.
Ik ga er volgende week op letten, want dan HV accu, SW 3.2 en de stabilisatorstangen in 1 keer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jakkie takkie
kisik schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Ik ga er volgende week op letten, want dan HV accu, SW 3.2 en de stabilisatorstangen in 1 keer.
Ik heb mijn auto vanmorgen weggebracht en kreeg weer dat kosten overzicht. Controle HV en update naar 3.2 was samen iets van €693.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:55
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:17:
[Afbeelding]

Was enkel een update.. Niks nieuws dus :-o

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:55

MLLL

Palm Treo 650

[Afbeelding]

Raad het aantal stofdeeltjes?

645 kom ik op uit ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanderv
3.1+
Auto net opgehaald, 3.2 erop en hv controle, alles goed gegaan en hv accu is goed.

Wel de mededeling, er worden nieuwe banden besteld, terugroepactie.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
[Afbeelding]

Je scherm is vies.. :X

Grappig ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen rijden. Eerste wat ik doe als ik de auto in stap is de hoogglans zwarte delen en het scherm met een doekje schoonmaken. Kleine moeite en blijft de auto er altijd fris uitzien.

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:58:
[...]

Grappig ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen rijden. Eerste wat ik doe als ik de auto in stap is de hoogglans zwarte delen en het scherm met een doekje schoonmaken. Kleine moeite en blijft de auto er altijd fris uitzien.
Het is ochtend en de zon schijnt erop… dan zie je echt alles op zo’n scherm, zeker met een foto.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:42

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

[...]

Grappig, ik snap niet waar mensen de tijd/zin vandaan halen om elke keer dat je in de auto stapt alle hoogglans zwarte delen en het scherm met een doekje schoon te maken.

.

• DonJunior
@AkroBatik Zowel tijd als zin leg ik in de door jou gequote post toch uit?
Tijd: Instappen, doekje uit de deur, 1 veeg over het pianozwart en schoon.. als je het bijhoudt is het echt nul moeite. Heb het ook wel eens een week niet gedaan, maar dan ben je langer aan het poetsen om het schoon te krijgen
Zin: Ik houd mijn spullen graag netjes en schoon, hoop niet dat daar ook al iets mis mee is?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 17:55

MLLL

Palm Treo 650

AkroBatik schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:25:
[...]

Grappig, ik snap niet waar mensen de tijd/zin vandaan halen om elke keer dat je in de auto stapt alle hoogglans zwarte delen en het scherm met een doekje schoon te maken.
Van mij mag die zwarte hoogglanshype wel weer stoppen.
Ik heb ook een paar delen in het interieur zitten die hoogglans zwart zijn , het liefst sloop ik het er morgen uit wat een ellende.

Ipv van chic ziet het vaak armoedig uit omdat het inderdaad stof aan trekt lijkt wel

• DonJunior
@MLLL Ja dat sowieso. Verschrikkelijk vind ik het. Soms zie je in de auto reviews dat ze heel het middenconsole hoogglans zwart hebben gemaakt "want chique ofzo" .. maar dat ziet er altijd goor uit.
Ben ook erg blij met mijn middenconsole vervanging zodat ik in ieder geval daar wat minder vuiligheid heb (want dat was echt niet bij te houden) de deurgrepen gaat nog wel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:32:
@AkroBatik Zowel tijd als zin leg ik in de door jou gequote post toch uit?
Tijd: Instappen, doekje uit de deur, 1 veeg over het pianozwart en schoon.. als je het bijhoudt is het echt nul moeite. Heb het ook wel eens een week niet gedaan, maar dan ben je langer aan het poetsen om het schoon te krijgen
Zin: Ik houd mijn spullen graag netjes en schoon, hoop niet dat daar ook al iets mis mee is?
Er is niks mis mee, maar er is ook niet echt een noodzaak om dit zo te zeggen. Mijn auto is geen zwijnestal, je ziet wat stof op het scherm en een veeg van een vette vinger. De auto wordt gebruikt om naar het werk te rijden en naar de kinderopvang, dus is veel gebruikt met niet altijd schone vingers.

De auto wordt ook regelmatig schoongemaakt, ook met een doekje, die ligt keurig in het dashboardkastje. Dat jij hem elke dag schoonmaakt moet je lekker zelf weten maar ik heb niet echt de behoefte om mij te gaan zitten verdedigen op een forum omdat mijn scherm een beetje viezig eruit ziet onder vol zonlicht.

Daarnaast was mijn doel vooral om te laten zien dat er een spelletjesupdate is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:14:
[...]
[..]Dat jij hem elke dag schoonmaakt moet je lekker zelf weten maar ik heb niet echt de behoefte om mij te gaan zitten verdedigen op een forum omdat mijn scherm een beetje viezig eruit ziet onder vol zonlicht.

[..]
Opvallend dat je alleen mijn opmerking eruit filtert en dan zo reageert..
@MLLL schrijft bijna hetzelfde maar daar reageer je niet op? :?

Maakt mij overigens totaal niet uit of je auto een bende is of niet. Ik constateer alleen dat je scherm vies is en geef aan hoe ik het zelf bijhoudt. Mijn vrouw rijdt zelf ook met een 'vies' scherm rond. Haar boeit het allemaal niet.. kan ik ook niet echt inkomen. Zelf houdt ik het graag schoon omdat ik gek wordt van al die vingerafdrukken.. dat is alles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:25:
[...]

Maakt mij overigens totaal niet uit of je auto een bende is of niet. Ik constateer alleen dat je scherm vies is en geef aan hoe ik het zelf bijhoudt. Mijn vrouw rijdt zelf ook met een 'vies' scherm rond. Haar boeit het allemaal niet.. kan ik ook niet echt inkomen. Zelf houdt ik het graag schoon omdat ik gek wordt van al die vingerafdrukken.. dat is alles.
We hebben al een keer een discussie gehad en ik ga dat niet nog een keer doen. Jij hebt een grote behoefte om mij op mijn vieze scherm te wijzen, prima. Succes met het dagelijks poetsen van je auto.

Overigens schrijft @MLLL helemaal niet hetzelfde. Die heeft niet de behoefte om me te wijzen op mijn enorm smerige auto.

[Voor 7% gewijzigd door KaiseRRuby op 24-05-2023 21:55]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• KaiseRRuby
[...]

Even hoe jouw opmerking op mij overkomt. Ten eerste: 'je scherm is vies' met dat poppetje erachter. Komt op mijn over alsof je het erg afkeurt. Ten tweede dat je niet snapt hoe mensen zo kunnen rijden. Daar zit ook iets in, namelijk dat je mensen die zo kunnen rijden echt vreemd vind en ook eigenlijk viespeuken.

Dan ga je even vertellen hoe jij het doet en hoe goed dat is. Elke dag een doekje langs het hoogglans. Vervolgens is het ook nog eens een 'kleine moeite' (dus mensen die dat niet doen zijn luilakken en die nemen die kleine moeite niet) en de auto blijft ook nog eens 'fris eruit zien'. Dus mijn auto ziet er niet fris uit.

Ik vind dat een onprettige manier van communiceren en ik heb er moeite mee. En daarom zit ik hier niet, zoals gezegd wilde ik laten zien dat er een spelletjes update is.

[Voor 7% gewijzigd door KaiseRRuby op 24-05-2023 21:54]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Coasterfreak
DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:25:
[...]

lol, het punt is dat kaiserruby aan precies niemand vroeg of zn scherm schoon genoeg was of niet. er valt te zeuren over genoeg dingen in deze wereld en deze auto's, ik geloof dat er betere dingen te doen zijn dan mierenneuken over stof op een scherm

• Cloclo100
Iemand ervaring met een keramische coating? Houdbaarheid van 3 tot 10j, afhankelijk van de coating, dat klinkt toch te mooi om waar te zijn?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:53:
[...]

Even hoe jouw opmerking op mij overkomt. Ten eerste: 'je scherm is vies' met dat poppetje erachter. Komt op mijn over alsof je het erg afkeurt. Ten tweede dat je niet snapt hoe mensen zo kunnen rijden. Daar zit ook iets in, namelijk dat je mensen die zo kunnen rijden echt vreemd vind en ook eigenlijk viespeuken.

Dan ga je even vertellen hoe jij het doet en hoe goed dat is. Elke dag een doekje langs het hoogglans. Vervolgens is het ook nog eens een 'kleine moeite' (dus mensen die dat niet doen zijn luilakken en die nemen die kleine moeite niet) en de auto blijft ook nog eens 'fris eruit zien'. Dus mijn auto ziet er niet fris uit.

Ik vind dat een onprettige manier van communiceren en ik heb er moeite mee. En daarom zit ik hier niet, zoals gezegd wilde ik laten zien dat er een spelletjes update is.
Sorry maar zo heb ik het echt totaal niet bedoeld..
Kon ik het beter verwoorden? wellicht heb je daar een punt en daarom zal ik het proberen toe te lichten zodat je hopelijk ziet dat ik jou niet, op de door jouw aangenomen manier, wilde afvallen:

Wat ik bedoelde te zeggen is dat, doordat ik het dagelijks doe, het voor mij een kleine moeite is en dat, daardoor, voor mijn gevoel, de auto lekker fris blijft ogen. Daarmee zeg ik en bedoel ik geenszins dat jou auto niet fris is en dat jij een luilak en viespeuk bent.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:18:
[...]

Sorry maar zo heb ik het echt totaal niet bedoeld..
Kon ik het beter verwoorden? wellicht heb je daar een punt en daarom zal ik het proberen toe te lichten zodat je hopelijk ziet dat ik jou niet, op de door jouw aangenomen manier, wilde afvallen:

Wat ik bedoelde te zeggen is dat, doordat ik het dagelijks doe, het voor mij een kleine moeite is en dat, daardoor, voor mijn gevoel, de auto lekker fris blijft ogen. Daarmee zeg ik en bedoel ik geenszins dat jou auto niet fris is en dat jij een luilak en viespeuk bent.
Blijft toch vervelend aan internet, dat sommige dingen soms totaal anders overkomen dan de bedoeling was. Prettige reactie in ieder geval, dank je.

En ik snap je volkomen, ik heb er speciaal een schone theedoek voor in de auto liggen die ik met regelmaat langs het interieur haal, maar ook een zachte doek voor de binnenkant van de ruit (is bij mij vaak vettig) en een vochtig doekje voor het stuur.

Maar dat doe ik niet elke dag, soms als ik de file sta en meestal als ik de auto echt was van binnen en buiten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:04
Gister was weer een toppunt....

Allereerst Travel Assist niet beschikbaar (komt wel vaker voor zeker in de ochtend).
Toen, Foutmelding Auto Hold (en die was idd niet beschikbaar).
Toen viel mijn bestuurdersdeur plots open en stopte de auto. Na paar keer heen en weer met de drive-schakelaar ging hij uiteindelijk weer aan. Deur slot klepperde alsof hij niet op slot wilde of in het slot wilde vallen (lampje op deurkolom was ook uit).

Aangekomen op plaats van bestemming auto neergezet met alle foutmeldingen en naar mijn afspraak gegaan. 5 uur later kom ik bij de auto.... Is m'n deur open . :?

Ingestapt, zelfde meldingen dus direct doorgereden naar de garage.
Conclusie garage: Wordt opgelost met de software update naar 3.2
Alle foutmeldingen waren ineens weg. Dus naar huis.

Kom thuis, deur wil niet meer open.... Dus via passagiers zijde uitgestapt.

Deze ochtend: Alles is weer opgelost als sneeuw voor de zon :O

vw id4 1st Max

Acties:
  • +11Henk 'm!

• KaiseRRuby

Grappig. Ben benieuwd of ik nu een andere software versie heb.

En deze nog speciaal omdat ik hier een doekje over het scherm heb gehaald:

[Voor 21% gewijzigd door KaiseRRuby op 25-05-2023 09:36]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

maik73 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 07:29:
Gister was weer een toppunt....

Allereerst Travel Assist niet beschikbaar (komt wel vaker voor zeker in de ochtend).
Toen, Foutmelding Auto Hold (en die was idd niet beschikbaar).
Toen viel mijn bestuurdersdeur plots open en stopte de auto. Na paar keer heen en weer met de drive-schakelaar ging hij uiteindelijk weer aan. Deur slot klepperde alsof hij niet op slot wilde of in het slot wilde vallen (lampje op deurkolom was ook uit).

Aangekomen op plaats van bestemming auto neergezet met alle foutmeldingen en naar mijn afspraak gegaan. 5 uur later kom ik bij de auto.... Is m'n deur open . :?

Ingestapt, zelfde meldingen dus direct doorgereden naar de garage.
Conclusie garage: Wordt opgelost met de software update naar 3.2
Alle foutmeldingen waren ineens weg. Dus naar huis.

Kom thuis, deur wil niet meer open.... Dus via passagiers zijde uitgestapt.

Deze ochtend: Alles is weer opgelost als sneeuw voor de zon :O
Deur probleem heb ik ook gehad. Niet dat hij open was, maar dat hij niet meer open ging. Zou ook opgelost worden met software 2.1. Helaas zorgde deze update voor een brick, 4 weken wachten op een nieuwe module en daarna bleek toch de handgreep defect. Dit was voor de terugroepactie van de handgrepen. Wellicht goed om te checken of je deze gehad hebt.

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:30
KaiseRRuby schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was dit 3.1 of 3.2 of gewoon een aandrijflijn update of dergelijke?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
TWFpa2Vs schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Was dit 3.1 of 3.2 of gewoon een aandrijflijn update of dergelijke?
Ik zit al een hele tijd op 3.2 en deze OTA kreeg ik vandaag, geen idee wat er precies gaat veranderen. Schijnbaar iets in mijn software nummer.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JB076
  • Laatst online: 15:04
Aan de hoogglans delen in mijn ID.3 kan het team van CSI drie dagen lol hebben

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kreeg hem vanmorgen ook, wat is er nieuw? Ik had eerst versie 3.2.0 en nu versie 3.2 *O*. De prioriteiten bij VW krijgen ze steeds beter op orde.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DonJunior
[..]

[Afbeelding]
>:)

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-05 20:22
SiegmundB schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:57:
[...]

huh? gaat het hier om een prive of zakelijke (lease) aankoop. nogmaals: auto natie wilrijk gemaild op 2/5 en NOG STEEDS NUL reply en dan lees ik hier dat d'ieteren zelf mails stuurt, sterk hoor. misschien volgende keer toch een koreaan nemen
goed, ik kan eindelijk nog een update maken. aangezien vrijdag 19/5 de garage dicht was omwille van de brugdag, ben ik deze ochtend dan maar geweest.
dus ik leg uit: heb jullie gemaild op 2/5, dit is de mail, maar nog geen reactie gehad blijkbaar. kan ik nu een afspraak maken hiervoor aub?
meneer u hebt inderdaad 3 service acties, wij gaan u bellen om een afspraak te maken want we hebben een wachtlijst. wij rekenen op 4 dagen om alles in orde te krijgen, maar alles is onder garantie en u zal een vervangwagen krijgen.
YOU SAY WHAT?
moest het een privé auto zijn, ik had hem achtergelaten vandaag
ben echt benieuwd wanneer ik ga gebeld worden... :(

[Voor 6% gewijzigd door SiegmundB op 25-05-2023 15:16]

• DonJunior
SiegmundB schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:10:
[...]

goed, ik kan eindelijk nog een update maken. aangezien vrijdag 19/5 de garage dicht was omwille van de brugdag, ben ik deze ochtend dan maar geweest.
dus ik leg uit: heb jullie gemaild op 2/5, dit is de mail, maar nog geen reactie gehad blijkbaar. kan ik nu een afspraak maken hiervoor aub?
meneer u hebt inderdaad 3 service acties, wij gaan u bellen om een afspraak te maken want we hebben een wachtlijst. wij rekenen op 4 dagen om alles in orde te krijgen, maar alles is onder garantie en u zal een vervangwagen krijgen.
YOU SAY WHAT?
moest het een privé auto zijn, ik had hem achtergelaten vandaag
ben echt benieuwd wanneer ik ga gebeld worden... :(
Doet je auto het niet meer of?
Ik zie niet zo goed wat VW hier nog meer kan doen, alles wordt onder garantie vervangen EN je krijgt tijdelijke een vervangende auto.
Het is op dit moment bijzonder druk in alle auto garages dus zo vreemd is hun reactie toch ook niet?
Ik mis denk ik even waarom je zo boos bent? (tenzij de auto natuurlijk helemaal ruk is en inderdaad niet rijdt.. dan snap ik dat je niet graag weggestuurd wordt)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:58
Ik kan me officieel toe voegen als bezitter van een ID 4 (tot in detail 77kWh 128kW Pro)
De volgende opties heb ik erop staan:
-Assistance pack
-Comfort "Plus" pack
-Infotainment "Plus" pack
-Trekhaak

Hieronder nog een plaatje (voor de bijna volledig black versie gegaan)

Nu had ik wel een vraagje ivm de koffer indeling. Er zitten 2 plastieken randen vangeschroefd aan de beiden zijkanten van de binnenkant van de koffer.
Zie plaatjes hieronder:

Daardoor verlies ik een paar cm diepte van de koffer. Mag ik deze er gewoon af schroeven? Of schaad ik daarmee iets? Het is een leasewagen dus ik zal ze achterna ook gewoon terug moeten aanbrengen.

Ik had op het forum al eens gezocht onder koffer :) maar geen hits van bovenstaande gevonden.

Alvast bedankt!

• TSLJoost
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-05 17:21
gerre1 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:06:
Nu had ik wel een vraagje ivm de koffer indeling. Er zitten 2 plastieken randen vangeschroefd aan de beiden zijkanten van de binnenkant van de koffer.

Daardoor verlies ik een paar cm diepte van de koffer. Mag ik deze er gewoon af schroeven? Of schaad ik daarmee iets? Het is een leasewagen dus ik zal ze achterna ook gewoon terug moeten aanbrengen.

Ik had op het forum al eens gezocht onder koffer :) maar geen hits van bovenstaande gevonden.

Alvast bedankt!
Er zijn wel hits maar die zijn allemaal van mensen die niet zo'n mooie dubbele bodem hebben als jij en die die randen er juist willen inschroeven in plaats van eruit... Staan ook hele filmpjes van op youtube.
:)

ID.4 1st 2020

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-05 20:22
DonJunior schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:44:
[...]

Doet je auto het niet meer of?
Ik zie niet zo goed wat VW hier nog meer kan doen, alles wordt onder garantie vervangen EN je krijgt tijdelijke een vervangende auto.
Het is op dit moment bijzonder druk in alle auto garages dus zo vreemd is hun reactie toch ook niet?
Ik mis denk ik even waarom je zo boos bent? (tenzij de auto natuurlijk helemaal ruk is en inderdaad niet rijdt.. dan snap ik dat je niet graag weggestuurd wordt)
Jawel auto Doet het prima.
Maar wat een service is dat nu.
Ik krijg geen antwoord op een mail en als ik persoonlijk langsga dan word ik nog niet geholpen.
Ik zit nog steeds op 2.3 trouwens, dus het word tijd om ook eens te kunnen genieten van alle updates die ik nog tegoed heb.

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-05 20:51
Vandaag zijn er 4 nieuwe banden onder mijn ID4 gezet. De bandenspecialist gaf aan dat de ID4 uitgelijnd moet worden. Hij heeft mij de slijtage laten zien met overduidelijk diepe slijtage 3 cm breed vanaf binnenzijde van de beide achterbanden. Canvas was te zien. Auto heeft nooit schade gehad of een rare schuiver gemaakt.
Zijn er meer die dit herkennen? Verder normale slijtage gelijkmatig over het loopvlak. (50.000 km)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik kan me officieel toe voegen als bezitter van een ID 4 (tot in detail 77kWh 128kW Pro)
-Assistance pack
-Comfort "Plus" pack
-Trekhaak

[Afbeelding]

Zie plaatjes hieronder:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast bedankt!
Het lijkt er op dat je de verstelbare bodem hebt, maar de daadwerkelijke bodem mist.

.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:59

Boy

App developer

Witzwart schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:39:
Vandaag zijn er 4 nieuwe banden onder mijn ID4 gezet. De bandenspecialist gaf aan dat de ID4 uitgelijnd moet worden. Hij heeft mij de slijtage laten zien met overduidelijk diepe slijtage 3 cm breed vanaf binnenzijde van de beide achterbanden. Canvas was te zien. Auto heeft nooit schade gehad of een rare schuiver gemaakt.
Zijn er meer die dit herkennen? Verder normale slijtage gelijkmatig over het loopvlak. (50.000 km)
Mijn 4.1 heeft ook rond 50k nieuwe zomerbanden gekregen, dit was afgelopen keer toen ik belde voor de bandenwissel. Vond het ook best snel, maar ik weet niet wat normaal is.

• Jakkie takkie
Dat is inderdaad niet normaal, het slijtage patroon zou gelijkmatig moeten zijn. Als je bandenspanning niet goed is geweest zou het midden of juist de buitenkant maar dan aan beide zijden versleten moeten zijn. Als de bandenspecialist hem niet gelijk uitgelijnd heeft zo snel mogelijk doen en eventueel terug naar de dealer daarmee (of door de dealer laten doen). Ik hoop dat je foto's hebt gemaakt van de oude banden om het te kunnen aantonen.

• Jakkie takkie
Boy schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:14:
[...]

Mijn 4.1 heeft ook rond 50k nieuwe zomerbanden gekregen, dit was afgelopen keer toen ik belde voor de bandenwissel. Vond het ook best snel, maar ik weet niet wat normaal is.
Afhankelijk van je rijgedrag kan het best snel gaan. Volgens mij waren er mede forummers die maar de helft van die kilometers haalden, je bent dus waarschijnlijk een voorzichtige rijder ;)

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 22:26

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik kwam er met 25000km ook achter. ID3 en er zat een spijker in de band. Bandenspecialist gaf hetzelfde aan. Ook aan de binnenkant maar gelukkig niet zoveel slijtage.

• Jakkie takkie
Cloclo100 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:03:
Tussen al dit juridisch gezwets even wat heuglijk nieuws. The eagle has landed, nu nog de papierenmolen en ik dan kan ik hopelijk mijn verlof inzetten met new wheels :9~ . Besteld 22 juli BTW.

[Afbeelding]
Volgens mij is deze auto ook geschikt voor bi-directioneel laden en ontladen. Ga je dat gebruiken? Ben eigenlijk benieuwd hoe dat werkt.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

Jakkie takkie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:43:
[...]

Volgens mij is deze auto ook geschikt voor bi-directioneel laden en ontladen. Ga je dat gebruiken? Ben eigenlijk benieuwd hoe dat werkt.
Ik gok van niet aangezien je daar een (erg dure) DClaadpaal voor nodig hebt bij VW.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-Assistance pack
-Comfort "Plus" pack
-Trekhaak

[Afbeelding]
Interessante wielen. Zijn dat stalen velgen met wieldoppen?

MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:35
ReseT schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:57:
[...]

deze: https://shop.ahw-shop.de/...warz-11a071459zkc?c=10267

of de 18" versie (die passen ook onder een id.3 met 18" stalen velgen)

https://shop.ahw-shop.de/...arz-11a601147ezkc?c=10267

[Voor 24% gewijzigd door RaymondD op 25-05-2023 22:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloclo100
Jakkie takkie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:43:
[...]

Wij zijn nu met een nieuwbouw bezig, die laadpaal komt er sowieso ja.

• Cloclo100
Cloclo100 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:24:
Iemand ervaring met een keramische coating? Houdbaarheid van 3 tot 10j, afhankelijk van de coating, dat klinkt toch te mooi om waar te zijn?
Niemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:59
Eerder 2-3 maand, een glascoating gaat wel veel langer mee. 1 tot 2 jaar moet je ongeveer op rekenen. Glas coating is wel een heel stuk duurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
Zou je dan niet beter naar PPF kunnen kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:58
ReseT schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:57:
[...]

Inderdaad, dat zijn de standaard velgen. Ik ging voor all black dus ze pasten er nog het beste bij!
AkroBatik schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:08:
[...]

Het lijkt er op dat je de verstelbare bodem hebt, maar de daadwerkelijke bodem mist.
Nee hoor die bodem had ik er afgehaald :) die zit al netjes opgeborgen in onze garage.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloclo100
DonJunior schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:48:
[...]

Zou je dan niet beter naar PPF kunnen kijken?
Daar zit je rond de € 5.000 euro voor een volledige auto. 8)7 Glass coating lijkt me dan inderdaad wat interessanter, rond de € 1.000 euro kan je daar gesteld zijn. Mijn vrouw daarentegen gaat het iets minder interessant vinden ;w .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
Cloclo100 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:15:
[...]

Daar zit je rond de € 5.000 euro voor een volledige auto. 8)7 Glass coating lijkt me dan inderdaad wat interessanter, rond de € 1.000 euro kan je daar gesteld zijn. Mijn vrouw daarentegen gaat het iets minder interessant vinden ;w .
Is dat zoveel duurder dan wrappen? Ik heb mijn auto gewrapt namelijk en was nog niet de helft kwijt van wat jij hier nu schrijft. Geen idee hoor.. oprechte vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloclo100
DonJunior schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:45:
[...]

Is dat zoveel duurder dan wrappen? Ik heb mijn auto gewrapt namelijk en was nog niet de helft kwijt van wat jij hier nu schrijft. Geen idee hoor.. oprechte vraag
O.b.v. een aantal Google resultaten ja..
Maar goed, het is een leasewagen, ik ga daarin niet overdrijven natuurlijk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jakkie takkie
Gangster93 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:28:
[...]

Dat had ik ook. Heeft de auto onlangs een onderhoudsbeurt gehad? Na een onderhoudsbeurt deed mijn airco het niet meer. Bleek dat bij die onderhoudsbeurt aangegeven was (ergens in de instellingen) dat er geen airco in m’n auto zat waardoor die ook niet ‘aangeroepen’ werd.
Vandaag mijn auto weer opgehaald en de airco doet het weer. Zat inderdaad ergens een bitje scheef, was fysiek niets aan de hand.

Update naar 3.2.0 ging wel een beetje lastig volgens de garage maar uiteindelijk toch gelukt, ze hadden hier 2 dagen extra voor nodig (3 in totaal). Vervangend vervoer was zonder meer gratis omdat garantie alleen niet elektrisch.

Fijn die extra informatie in je scherm tijdens het rijden, eigenlijk kun je er bij een doorsnee rit niets mee maar om de een of andere reden wil je toch altijd weten wat je verbruik is. Switchen tussen verbruik langdurig, vanaf laden en vanaf start doe je trouwens met de OK button. Ik meen dat iemand dat laatst vroeg hier. De views op je dashboard zijn ook veranderd, als je van links naar rechts gaat krijg je een andere view als wanneer je van rechts naar links gaat. Allemaal even wennen.

Gaaf dat de navigatie in de HUD nu zo verbeterd is. Je ziet nu echt een plaatje van een rotonde en waar je moet afslaan. Echt veel beter dan hiervoor.

S-Pin en gebruikersprofiel aanmaken ging erg gemakkelijk trouwens. Alleen nog even een profiel voor mijn vriendin en mijn zoon aanmaken, dat lukte zo 123 niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:40
Ik ben op een vakantiehuis in Frankrijk
Nu wil ik mijn id4 middels een verlengkabel van 15m opladen op het normale stroom.

Het apparaat blijft maar rood knipperen en vervolgens gebeurd er niets. Ik herinner me iets soortgelijks een jaar geleden in Nederland. Heeft dit te maken met de verlengkabel? Moet toch mogelijk zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 22:26

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

C6DL schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:45:
Nu wil ik mijn id4 middels een verlengkabel van 15m opladen op het normale stroom.

Het apparaat blijft maar rood knipperen en vervolgens gebeurd er niets. Ik herinner me iets soortgelijks een jaar geleden in Nederland. Heeft dit te maken met de verlengkabel? Moet toch mogelijk zijn?
Ik heb dit ook gezien bij het laden thuis. De granny van VW is heel kritisch op aarde of lekstromen. Een stopcontact doet het bij bij goed een andere niet. Met dezelfde verlengkabel.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:11
C6DL schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:45:

Waarschijnlijk ligt het aan de aarde. Ander geaard stopcontact proberen.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Doen de comfortstoelen het eigenlijk al bij software 3+?

Dus dat de stoelen naar achtergaan als je uit de auto stapt?

.

• KaiseRRuby
AkroBatik schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:15:

Zou het graag voor je testen maar heb die stoelen niet. Was echt een dure upgrade vond ik, achteraf zag ik dat ze ook de massage functie hadden dus weet niet of ik nou spijt moet hebben dat ik ze niet heb..

• kisik

Deze feature wist ik niet eens. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik hem mis. Vorige week een keer in een Tesla gereden en toen kreeg ik commentaar van diegene die achter mij zat dat de benen in de knel kwamen terwijl ik uitstapte.

Wat ik wel hoop is dat de presets weer werken zoals "vroegâh" (is kaput na een vd updates.) Dat als je instapt en je drukt 1 of 2 dat de stoelen in één keer naar de betreffende preset gaat. Nu moet ik het getal vd preset ingedrukt houden totdat de positie is bereikt, anders stopt hij.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

kisik schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:06:
[...]

Deze feature wist ik niet eens. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik hem mis. Vorige week een keer in een Tesla gereden en toen kreeg ik commentaar van diegene die achter mij zat dat de benen in de knel kwamen terwijl ik uitstapte.

Wat ik wel hoop is dat de presets weer werken zoals "vroegâh" (is kaput na een vd updates.) Dat als je instapt en je drukt 1 of 2 dat de stoelen in één keer naar de betreffende preset gaat. Nu moet ik het getal vd preset ingedrukt houden totdat de positie is bereikt, anders stopt hij.
Hij stond destijds in de papieren handleiding beschreven maar werkt(e) niet.

Voor je presets; dit is een feature, geen bug. Druk op de present voordat je instapt en het werkt wel.

.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:08
ElCasa schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Mijn ID4 staat nog in bestelling, maar kan je met de nieuwe update niet native Spotify gebruiken? Ik gebruik dat ook in mijn Tesla en werkt echt top!. Begreep dat dit ook kan vanaf 3.x
Heb toch nog even navraag gedaan bij Volkswagen over de Spotify app. Zie bijlage met het antwoord 😉

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

canizares99 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:18:
[...]

Heb toch nog even navraag gedaan bij Volkswagen over de Spotify app. Zie bijlage met het antwoord 😉

[Afbeelding]
Aangezien je hiervoor een apart data abonnement moet afsluiten, ben ik bang dat je er straks net zoveel gebruik van maakt als nu ;)

.

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:29

Ik heb het Interieur Style Pakket Plus, hierbij gaan de stoelen naar achteren als je de deur opent.
Als je daarna op de rem duwt en de auto gaat aan, dan schuiven ze naar de laatste ingestelde positie.

Ik heb de ID.4 Pro, vanuit de fabriek geleverd met 3.2.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
spencer_830 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:55:
[...]

Ik heb het Interieur Style Pakket Plus, hierbij gaan de stoelen naar achteren als je de deur opent.
Als je daarna op de rem duwt en de auto gaat aan, dan schuiven ze naar de laatste ingestelde positie.

Ik heb de ID.4 Pro, vanuit de fabriek geleverd met 3.2.
Maar volgens mij krijg je dat niet na een update naar 3.2, dat heb je alleen als je 3.2 af fabriek hebt dacht ik.

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:08
AkroBatik schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:43:
[...]

Aangezien je hiervoor een apart data abonnement moet afsluiten, ben ik bang dat je er straks net zoveel gebruik van maakt als nu ;)
Ben benieuwd of dat zo is, we wachten het af ;-)

• ElCasa
  • Laatst online: 16:47
[...]

[Afbeelding]
Top! Die van mij zal toch waarschijnlijk pas begin 2024 geleverd worden. Dus met nog wat uitstel zal die misschien dan beschikbaar zijn. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 11:53
Cloclo100 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:24:
Mijn ID.5 (en mijn vorige auto, na 4 jaar had ik er nog steeds baat bij) heb ik met een glascoating laten behandelen. Ik zou nooit meer zonder willen, wassen/wasstraat zonder speciale na behandelingen en de auto is weer perfect schoon. En na een goede regenbui is hij ook weer bijna schoon.

Vuil hecht minder goed, wordt makkelijker schoon, maar als er bijvoorbeeld enorm veel pollen in de lucht hangen moet je natuurlijk wel net zo goed je auto wassen/afspuiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Termy
  • Nu online

Termy

Vighu schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:12:
[...]

Mijn ID.5 (en mijn vorige auto, na 4 jaar had ik er nog steeds baat bij) heb ik met een glascoating laten behandelen. Ik zou nooit meer zonder willen, wassen/wasstraat zonder speciale na behandelingen en de auto is weer perfect schoon. En na een goede regenbui is hij ook weer bijna schoon.

Vuil hecht minder goed, wordt makkelijker schoon, maar als er bijvoorbeeld enorm veel pollen in de lucht hangen moet je natuurlijk wel net zo goed je auto wassen/afspuiten.
Wat kostte dat?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vrijdag voor de tweede keer sinds ik hem gekocht. 1,5 jaar geleden, heb door de wasstraat gehaald. Ook de eerste keer viel het op dat de kleur rood er dan weer extra uitspringt als ie zo schoon is O+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vighu
Ca. 900 euro incl. behandeling van al het glas met een coating (verwacht op het glas niet dezelfde eigenschappen/levensduur als op de lak).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vighu
Gunner schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:10:
[Afbeelding]

Vrijdag voor de tweede keer sinds ik hem gekocht. 1,5 jaar geleden, heb door de wasstraat gehaald. Ook de eerste keer viel het op dat de kleur rood er dan weer extra uitspringt als ie zo schoon is O+
Heeft niemand van jullie ID.3 eigenaren de neiging om deze lijn door te trekken? Heb dat altijd al een logische lijn gevonden, zeker i.c.m. een panoramadak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 20:55

Die van mij doen dat toch, geleverd met v3.0

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaiseRRuby
[...]

[Afbeelding]
Zou wel gaaf zijn als dit echt komt. Rij momenteel een tijdje zonder Carplay en een ingebouwde Spotify app is het enige wat echt wordt gemist hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 21:36
Weet iemand hier wat deze nieuwe front camera op de facelifted ID.3 doet? :?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Skidsteer schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:36:
Weet iemand hier wat deze nieuwe front camera op de facelifted ID.3 doet? :?

[Afbeelding]
Asfalt temperatuur opsnuiven…

Ik vermoed hetzelfde als alle andere auto’s met zo’n camera, voor de 360 view. Bij de ID.4 zit ie in het logo, ik weet niet of de originele ID.3 deze optie al had.

[Voor 8% gewijzigd door AkroBatik op 29-05-2023 22:58]

.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:43
AkroBatik schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:57:
[...]

Asfalt temperatuur opsnuiven…

Ik vermoed hetzelfde als alle andere auto’s met zo’n camera, voor de 360 view. Bij de ID.4 zit ie in het logo, ik weet niet of de originele ID.3 deze optie al had.
Alleen in de ID.3 Tour5 met de grotere batterij was deze optie mogelijk volgens mij.. en daarnaast zat het bij deze ook in de neuslogo.

Amerikaanse id4 zit de voorcamera ook op de bumper en wss komt de eu facelift ook daar binnenkort..

[Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 30-05-2023 10:01]

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Termy
  • Nu online

Termy

Vanochtend de ID.3 1st plus weggebracht voor de 3.2 update, banden recall en schijnbaar ook de HV recall. Althans, daar gaat ze al op checken of het nodig is of niet.

Kijken of ze het dit keer binnen de 3 maanden weten te doen ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Alleen in de ID.3 Tour5 met de grotere batterij was deze optie mogelijk volgens mij.. en daarnaast zat het bij deze ook in de neuslogo.

Amerikaanse id4 zit de voorcamera ook op de bumper en wss komt de eu facelift ook daar binnenkort..
Mooi, kunnen ze het logo(en dus de radar) ook gaan verwarmen...

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
Vighu schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Heeft niemand van jullie ID.3 eigenaren de neiging om deze lijn door te trekken? Heb dat altijd al een logische lijn gevonden, zeker i.c.m. een panoramadak

[Afbeelding]
euh nee eigenlijk niet.. heeft wat mij betreft een hele hoog Toyota CHR gehalte.. en die auto vind ik persoonlijk niet heel erg mooi (veel te druk met al die lijnen die dan ook nog in verschillende kleuren zijn, vooral rondom de C-stijl))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
AkroBatik schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Mooi, kunnen ze het logo(en dus de radar) ook gaan verwarmen...
Maar als ze verwarmingsdraadjes door het logo gaan trekken (om de radar sneeuwvrij te houden) zitten die draadjes toch in de weg van de radar ;)

Sowieso als het sneeuwt kapt de radar er toch mee want die snapt geen zak van al die vlokken sneeuw en krijgt allemaal vreemd informatie terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:29
Gister tijdens een VW preview event even in de ID.7 gezeten. Zowel van buiten als binnen zeer fraai, al heb je gevoelsmatig wel minder ruimte dan bijvoorbeeld in de ID.4 doordat hij minder hoog is. Maar dat wordt in de lengte dan wel weer ruimschoots gecompenseerd. Verder meer een typische 4 persoons zakelijke sedan dan een familiewagen. Viel me vooral ook op dat hij van voren lang is (lange "motorruimte"), benieuwd of daar dan een frunk in zit. Vergeten te vragen / checken.
Ook even stukje in de Buzz gereden, dat ding heeft wel extreem veel binnenruimte terwijl hij toch lekker compact is van buiten. Positief door verrast. Behalve dan door de prijs. 67k voor de kale instapversie is particulier niet echt interessant.

[Voor 7% gewijzigd door Ro ofzo op 30-05-2023 11:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
Ro ofzo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:58:
Gister tijdens een VW preview event even in de ID.7 gezeten. Zowel van buiten als binnen zeer fraai, al heb je gevoelsmatig wel minder ruimte dan bijvoorbeeld in de ID.4 doordat hij minder hoog is. Maar dat wordt in de lengte dan wel weer ruimschoots gecompenseerd. Verder meer een typische 4 persoons zakelijke sedan dan een familiewagen. Viel me vooral ook op dat hij van voren lang is (lange "motorruimte"), benieuwd of daar dan een frunk in zit. Vergeten te vragen / checken.
Ook even stukje in de Buzz gereden, dat ding heeft wel extreem veel binnenruimte terwijl hij toch lekker compact is van buiten. Positief door verrast. Behalve dan door de prijs. 67k voor de kale instapversie is particulier niet echt interessant.
Helaas heeft de ID.7 GEEN Frunk

(zie ook: YouTube: VW ID7 reveal REVIEW - can it crush the EV sedan competition?)

[Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 30-05-2023 12:13. Reden: Plaatje toegevoegd]

Pagina: 1 ... 278 279 280 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee