Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 276 ... 372 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:34
RaymondD schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:04:
[...]

Stabilisatorstangen zouden toch wat langer mee moeten gaan. Coulance? Ze hebben de stabilatorstangen aangepast ergens in 2021 en is dus een bekend probleem van de oudere ID's. Slechte zaak als je je daarvoor laten betalen.
Heb ik ook aangegeven en hij zou kijken naar coulance. Ik heb nog niks gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 22:31

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Misschien kunnen ze de code door chatgpt halen om de fouten te vinden :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:53
bramhuijten schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:59:
Hallo mede ID-3 rijders,

Ondanks alle updates en redelijk wat bezoeken aan de garage ben ik enthousiast over mijn ID.3 Business (58kwh). Binnenkort een nieuwe proef: de eerste week van juli op vakantie naar Frankrijk met twee kleintjes van 1 en 3. De heen- en terugreis worden geen probleem. Maar rondom onze camping is er in de wijde omtrek geen laadpaal te vinden. Weten jullie of je ergens Granny chargers kunt huren? En hebben jullie hier ervaring mee op vakantie? Ik verwacht iets van 2,5 KWh qua laad snelheid…
Vorig jaar naar Denemarken op vakantie geweest, wel een granny charger (geleend van mijn ouders) meegenomen.. om er dan achter te komen dat je niet bij het huisje of kampeerplek mocht opladen. Voor Zuid-Frankrijk ga ik dat ding ook weer meenemen. En van drie-jarigen weet ik.. dat die langer in de speeltuin willen blijven, dan de auto aan de fast charger gekoppeld is.

En dan de onvermijdelijk, na 2 minuten in de auto... "Papa ik moet plassuhhhhh".... :/

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Simply1337 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:17:
Beetje een late vraag [vandaag pas gezien], maar ik ben van plan om aanstaande zaterdag naar Hilden, DE te rijden voor de (kleinschalige) ID.Treffen in de Ruhrgebied. met o.a. andere ID rijders, mensen van wolfsburg en grote kans dat de ID.7 er ook staat (wss gecamoufleerd).

Howel duits niet mn sterkste kan is lijkt het me wel lachen om te gaan :+

Als er geintreseerden zijn kunnen we in NL of DE meeten voordat we gezamelijk die kant op rijden en/of onderweg op de route oppikken [even vaste punten/tijdstip bepalen]

[Afbeelding]

Vanaf amsterdam is dat 2.5 uur rijden.

Geef even een duimpje 👍zodat ik de animo kan zien die wellicht kunnen komen as stoet

Ik had ook graag gegaan, is maar 105km van thuis uit, maar heb een aantal klusjes op staan dit weekend helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 17:05
Simply1337 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:52:
[...]

ye, huidige id4 prijzen geeft mij geen hoop dat het een "volks"wagen wordt...
Prijzen is idd 1 ding maar als de bijtelling dan 'geharmoniseerd' is met ICE auto's moet ik toch eens gaan rekenen of ik niet weer benzine ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Auto is weer eens offline. Meer mensen last van? Of wordt het zekering trekken?
Hij doet het weer!

Had gisteren ook al een melding dat ik de richtingaanwijzer linksachter moest controleren, maar die was na 1x richting aangeven weer weg.

[ Voor 5% gewijzigd door JB076 op 08-05-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenH
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 12:00
Simply1337 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:17:
en grote kans dat de ID.7 er ook staat (wss gecamoufleerd).
vandaag al foto's gezien dat hij open en bloot ergens stond te pronken:
https://www.autoweek.nl/a...che-stationwagon-betrapt/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 23:03
ID.3+ 3.0
Van het weekend update gehad van de WeConnect ID app voor iPhone.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvXpS0d7FmV9QMQlmqMEnHhbbwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4P3s7U2Rj4DSzcq7MhP3hkSC.jpg?f=fotoalbum_large

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28
JB076 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:51:
Auto is weer eens offline. Meer mensen last van? Of wordt het zekering trekken?
Hij doet het weer!

Had gisteren ook al een melding dat ik de richtingaanwijzer linksachter moest controleren, maar die was na 1x richting aangeven weer weg.
Die storingen aan de verlichting komen vaker voor, meestal is er niets aan de hand. Kan ook haast niet want het allemaal LED volgens mij.

Heeft iemand wel eens bij de hand gehad dat de airconditioning het niet lijkt te doen? We hebben nu de eerste warme dagen weer gehad maar als ik hem aanzet voel ik eigenlijk geen verlaging van de temperatuur van de uitgeblazen lucht. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het systeem in eens helemaal niet meer werkt.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 22:32
Jakkie takkie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:21:
[...]

Die storingen aan de verlichting komen vaker voor, meestal is er niets aan de hand. Kan ook haast niet want het allemaal LED volgens mij.

Heeft iemand wel eens bij de hand gehad dat de airconditioning het niet lijkt te doen? We hebben nu de eerste warme dagen weer gehad maar als ik hem aanzet voel ik eigenlijk geen verlaging van de temperatuur van de uitgeblazen lucht. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het systeem in eens helemaal niet meer werkt.
Dat had ik ook. Heeft de auto onlangs een onderhoudsbeurt gehad? Na een onderhoudsbeurt deed mijn airco het niet meer. Bleek dat bij die onderhoudsbeurt aangegeven was (ergens in de instellingen) dat er geen airco in m’n auto zat waardoor die ook niet ‘aangeroepen’ werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Dat is al weer een tijdje terug, in december. Maar ik heb de airco sinds die tijd idd niet meer gebruikt. Zou wel heel vreemd zijn maar dan zou de dealer uitsluitsel moeten kunnen geven. Maar ff langs gaan binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 22:32
Jakkie takkie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:39:
Dat is al weer een tijdje terug, in december. Maar ik heb de airco sinds die tijd idd niet meer gebruikt. Zou wel heel vreemd zijn maar dan zou de dealer uitsluitsel moeten kunnen geven. Maar ff langs gaan binnenkort.
De airco gaat toch standaard aan als je de auto instapt? Of is dat ergens uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-06 17:59

MLLL

Palm Treo 650

Gangster93 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:02:
[...]

De airco gaat toch standaard aan als je de auto instapt? Of is dat ergens uit te zetten?
bij die onderhoudsbeurt aangegeven was (ergens in de instellingen) dat er geen airco in m’n auto zat waardoor die ook niet ‘aangeroepen’ werd.
Welkom in de wondere wereld van de VWsoftware :)

Bijzonder want volgens mij bestaat er niet eens ID-X zonder airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

heb het gehad.. bij mijn eerste gebruik van AC in maart (januari in ontvangst)..... er was geen koelvloeistof in het systeem :(

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-06 22:08

Freakie1NL

Grote Baas

LastSamurai schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:48:
[...]

Prijzen is idd 1 ding maar als de bijtelling dan 'geharmoniseerd' is met ICE auto's moet ik toch eens gaan rekenen of ik niet weer benzine ga rijden.
Ja, daar zijn ze je even voor. :-(

https://www.athlon.com/nl...ht-elektrisch-vanaf-2025/

Ik moet dan ook weer kiezen, maar zal dan waarschijnlijk kiezen voor laten uitkeren van budget en zelf maar iets kopen/leasen (waarvoor deze verplichting niet van toepassing is). Niet dat ik niet blij met het BEV rijden ben. Maar gezien leasebudgetten als jaren niet/nauwelijks stijgen terwijl auto's schreeuwend duur worden mag je blij zijn als je straks een kale ID.2 kan leasen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
Afgelopen weekend bij de Nurburgring geweest en met de ID.5 gegaan. Niet om te racen hoor. Ging prima, ook dat laden in Duitsland is prima.

Wat me wel stoort is: ik heb Carplay aangesloten maar gebruik de interne navi en dan het basis overzicht scherm van VW.

Elke keer als ik een melding krijg springt hij naar het CarPlay scherm en dat duurt best even. Is dat uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:20

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Oké dan, ik heb in juli ook een afspraak kunnen inplannen voor de update naar software v3.2 (ID.4 1st).

De werkplaats heeft in de bevestiging dit gemeld:
- KABELBOOM
- 97FY 0099 WWO
- 97102599 Cr. 03 Software update ID.Software
- 93P7 C1 C2 03 93030199 Hoogvoltaccu controleren / testresultaat

Weet iemand wat dit inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:27
[...]

Ik ervaar dit van de airco ook. Airco wordt wel koud maar het blijft warm in de auto. Er lijkt dus toch iets niet goed te gaan. Ik heb er een afspraak voor gemaakt bij de dealer. Wordt ook direct de 3.2 update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:40
KaiseRRuby schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:18:
Elke keer als ik een melding krijg springt hij naar het CarPlay scherm en dat duurt best even. Is dat uit te zetten?
Ik ken het issue.... ben je bijna op je bestemming.... moet je links, rechts, rechts links (snel achter elkaar), zie je steeds je carplay tussendoor en verlies je je route scherm. Ik zet meestal de carplay even helemaal uit....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
maik73 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Ik ken het issue.... ben je bijna op je bestemming.... moet je links, rechts, rechts links (snel achter elkaar), zie je steeds je carplay tussendoor en verlies je je route scherm. Ik zet meestal de carplay even helemaal uit....
Exact. Ik heb nu de meldingen van Whatsapp en Telegram uitgezet via Carplay, die optie heb je binnen Instellingen - Meldingen - 'specifieke app'. Maar wel gekke omweg, wat mij betreft zou het scherm gewoon niet moeten switchen de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 20:46
KaiseRRuby schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Logischerwijs krijg je navi en draadloos als je voor 20 juli hebt besteld en zodra je na 20 juli hebt besteld krijg je het niet.
Even nog een terugkoppeling over mijn eerdere bericht.
Helaas ziet de werkelijkheid er iets anders uit. Auto is geleverd op 1 mei zonder navi software en draadloosladen telefoon.
Uitleg van de dealer is als volgt hierover:
Bij bestellingen die zijn gedaan in de periode eind juni tot eind juli 2022 is de fabriek zelf gaan beoordelen of de optie er wel of niet in geplaatst ging worden. Dit staat dus los of je voor of na 20 juli besteld hebt. Dit is meer op willekeurige basis gedaan.
Juli 2022 is de basisprijs van de ID4 iets goedkoper geworden mede door het weglaten van de navisoftware en draadloosladen optie.
Bij levering wordt de fiscale waarde van de auto bepaald, de 'missende' optie zit hierdoor ook niet in de fiscale prijs.
Optie zit er niet in dus wordt ook niet voor betaald. Indien de optie bij levering wel aanwezig was zou ook op de factuur dit benoemd staan met de bijbehorende prijs van ik dacht 1100-1200euro.

Maar het rijden bevalt gelukkig goed. ;) Eerste 2000km staan al op de klok.
Bij aflevering stond de update klaar van 3.1 naar 3.2. Deze was in 30seconden afgerond.
Een dingetje staat nog open om even met de dealer af te stemmen, ik heb de melding hier volgens mij nog niet soortgelijk voorbij zien komen. In het berichtencentrum komt de melding steeds terug: Licentie verlopen: Licentie noodoproepservice verlopen. Geen noodoproep 2G/3G-netwerkdekking. :?
Auto heeft normale 4G dekking
Iemand van jullie dit al eens gezien en weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
lucky7 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Even nog een terugkoppeling over mijn eerdere bericht.
Helaas ziet de werkelijkheid er iets anders uit. Auto is geleverd op 1 mei zonder navi software en draadloosladen telefoon.
Uitleg van de dealer is als volgt hierover:
Bij bestellingen die zijn gedaan in de periode eind juni tot eind juli 2022 is de fabriek zelf gaan beoordelen of de optie er wel of niet in geplaatst ging worden. Dit staat dus los of je voor of na 20 juli besteld hebt. Dit is meer op willekeurige basis gedaan.
Juli 2022 is de basisprijs van de ID4 iets goedkoper geworden mede door het weglaten van de navisoftware en draadloosladen optie.
Bij levering wordt de fiscale waarde van de auto bepaald, de 'missende' optie zit hierdoor ook niet in de fiscale prijs.
Optie zit er niet in dus wordt ook niet voor betaald. Indien de optie bij levering wel aanwezig was zou ook op de factuur dit benoemd staan met de bijbehorende prijs van ik dacht 1100-1200euro.

Bij aflevering stond de update klaar van 3.1 naar 3.2. Deze was in 30seconden afgerond.
Een dingetje staat nog open om even met de dealer af te stemmen, ik heb de melding hier volgens mij nog niet soortgelijk voorbij zien komen. In het berichtencentrum komt de melding steeds terug: Licentie verlopen: Licentie noodoproepservice verlopen. Geen noodoproep 2G/3G-netwerkdekking. :?
Dank voor je update. Heb jij wel het grotere scherm of ook het kleinere scherm? Wel interessant, dat deze dealer dan weer heel wat anders zegt dan mijn dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucky7
Kleinere scherm is geleverd.
Ik heb het vermoeden dat alle dealers ook de draad kwijt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
lucky7 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:16:
Kleinere scherm is geleverd.
Ik heb het vermoeden dat alle dealers ook de draad kwijt zijn ;)
Valt echt geen touw aan vast te knopen. Wat vind je ervan dat je dit zo hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 20:15
Ik heb nu regelmatig problemen met Android Auto dat ik eerst me telefoon moet unlocken voordat Android Auto verder op start. Kent iemand deze problemen en kan dit slimmer? Ik heb geprobeerd om Smart Lock te gebruiken en heb het bluetooth apparaat toegang gegeven maar het probleem blijft aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucky7
KaiseRRuby schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Valt echt geen touw aan vast te knopen. Wat vind je ervan dat je dit zo hebt gekregen?
Tja, ik heb mij erbij neergelegd inmiddels. :X Er zijn wel wat krachttermen gebruikt richting de dealer ;)
Navi software zou ik evt nog kunnen aanschaffen in de shop a 995euro oid.
Draadloosladen van de gsm wordt een lastiger verhaal....
Zwart wit gezien is de auto nu gewoon 1200euri 'goedkoper' door de missende opties.

Dealer gaf aan dat er tientallen soortgelijke gevallen bij hem bekend waren.
Zij komen hier ook pas achter nadat de auto van de trailer afrolt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 0x1970
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-12-2024
Ook in België krijgen we de lang verwachte software update naar 3.x. Daarnet gebeld door de dealer voor een afspraak. Op 6 juni mag mijn ID.4 onder het mes.
Ik ben die dan voor 2 dagen kwijt (krijg iets ter vervanging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:08
jeroentjeh schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:31:
Ik heb nu regelmatig problemen met Android Auto dat ik eerst me telefoon moet unlocken voordat Android Auto verder op start. Kent iemand deze problemen en kan dit slimmer? Ik heb geprobeerd om Smart Lock te gebruiken en heb het bluetooth apparaat toegang gegeven maar het probleem blijft aanhouden.
Dit heb ik bij instappen niet. Duurt soms even om te connecten, maar hoef niets aan te raken om verbinding te maken.
Ik gebruik geen smart lock en het lijkt erop dat google dat recent heeft uitgeschakeld oid.

Wel bij/na uitstappen de laatste tijd soms dat ik spotify vanuit m'n broekzak hoor spelen. oOo Of dat was voorheen anders geregeld, of m'n gebruikspatroon is ergens veranderd. (Of spotify :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06 17:08
[...]
Ik heb voor de zekerheid navraag gedaan bij de wagenparkbeheerder (leaseresource) of ik de update (3.1 naar 3.2) mocht uitvoeren, deze geeft aan dat ik hiervoor naar de dealer moet. Vreemd voor iets dat 30 seconden duurt.

De licentiemelding zie ik ook. (en, na 3 dagen, de eerste storing: P: Omgevingsoverzicht niet beschikaar. De 360 camera doet het niet meer).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Sinds drie weken ook in het bezit van een ID4. (Moest er een jaartje op wachten maar wat rijdt hij fijn!)

De licentiemelding heb ik ook. Ook op Facebook verschillende mensen die deze melding hebben bij hun pas afgeleverde auto. De melding is bij de dealer bekend en er zou vanuit Duitsland een oplossing moeten komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YfSxDu9o195DeOpAAWpjq-bESM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ryJGEGrBq8G1IahATElh3OaZ.png?f=user_large

Inmiddels is de melding bij mij overgaan in 'Storing noodoproepfunctie, Werkplaats opzoeken alstublieft' en brandt het lampje bij de SOS knop ook rood. (was de eerste week groen). Binnenkort wordt de auto uitgelezen en de SOS module evt. vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIvfWuBweP03v69zCZZd6Rfz1ck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iC1Rg8kMYWzXs0tUcP2IDDNX.png?f=user_large

De auto is wel gewoon online. Alle diensten werken gewoon. (verkeersinformatie in de navigatie, web-radio etc.)

Ik lees dat sommige mensen bij 3.2 de resterende actieradius bij bestemming kunnen zien in de navigatie. Bij de instellingen van de navigatie heb ik wel een switch actieradius staan die ik aan of uit kan zetten. Maar die doet niet zichtbaar iets. Waar zou ik dat moeten kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-06 10:22

mhe59

ID.5 Pro Performance

Louislouislouis schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:28:
[...]

Wat heeft dit ongeveer gekost? En weet jij of zij het gehele geluidssysteem een upgrade kunnen geven?
Het was in 2021 en heb er omdat ik 1 van de eerste was er €580 voor betaald, twee speakers voor de achterportieren incl. bekabeling en upgrade software ivm fader en een dongle.
Maar ik zou zeggen stel deze vraag aan Vagexpert.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbydeblauwe
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-05-2023
Vrijdag mag ik mijn id4 ophalen. Er is wel wat druk opgezet. De auto stond al even in de garage maar moesten eerst wachten op de nummerplaten en daarna was het donker maken van de achterruiten. Dat laatste ging nu nog meer dan een week duren waardoor ik de auto pas volgende week zaterdag zou mogen ophalen.
Ik haal hem echter vrijdag op en doe hem dan woensdag binnen om die ruiten te laten behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

jeroentjeh schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:31:
Geen last van hier. Wel dat het lang duurt voor android auto gestart is. De telefoon van m'n vrouw was me altijd ruim voor maar ik denk dat ik er nu achter ben waarom: zij heeft WiFi altijd aan staan maar mijn telefoon zet die uit zodra ik van huis ga. Helaas staat de auto ruim buiten bereik van m'n WiFi dus tegen de tijd dat ik in stap en verbinding probeer te maken staat dat uit. Afgelopen vakantie had ik hier geen last van en heb ik het handmatig gewoon altijd aan gezet en dan start android auto echt heel snel.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-06 09:30
0x1970 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:55:
Ook in België krijgen we de lang verwachte software update naar 3.x. Daarnet gebeld door de dealer voor een afspraak. Op 6 juni mag mijn ID.4 onder het mes.
Ik ben die dan voor 2 dagen kwijt (krijg iets ter vervanging).
wat een verrassing, mag ik weten welke dealer of regio en gaat het om een lease of privé wagen? ik heb zelf sinds dinsdag 2/5 een mail gestuurd en heb NOG GEEN ENKEL antwoord ontvangen, via telefoon geraak ik niet binnen dus zal ik op 19/5 zelf maar eens langsgaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0x1970
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-12-2024
SiegmundB schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:18:
[...]

wat een verrassing, mag ik weten welke dealer of regio en gaat het om een lease of privé wagen? ik heb zelf sinds dinsdag 2/5 een mail gestuurd en heb NOG GEEN ENKEL antwoord ontvangen, via telefoon geraak ik niet binnen dus zal ik op 19/5 zelf maar eens langsgaan
Ik was ook verrast.

Geleased bij Dieteren. De dealer is lac in Lier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:44

Tarin

Just plain weird.

geert1975 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:17:
[...]

Ik lees dat sommige mensen bij 3.2 de resterende actieradius bij bestemming kunnen zien in de navigatie. Bij de instellingen van de navigatie heb ik wel een switch actieradius staan die ik aan of uit kan zetten. Maar die doet niet zichtbaar iets. Waar zou ik dat moeten kunnen zien?
De Actieradius-switch toont je actieradius op de kaart (dus een kader om je positie heen waar je met je huidige acculading maximaal komt - eventueel een stuk uitzoomen.
Als ik navigeer (softwarestand 3.2) zie ik de resterende afstand tot bestemming en de geschatte resterende batterijcapaciteit (als een half- of bijna-leeg batterijtje in het wit/geel/rood), geen resterende accuradius bij bestemming. Ik maak tijdens het rijden zelf af en toe de berekening hoeveel km ik over zou moeten hebben bij aankomst en houd in de gaten of dat voor mij voldoende buffer is. Het is hier niet altijd makkelijk in te schatten omdat ik hier in Duitsland wat meer heuveltjes op moet (maar ook regelmatig met -20kWh/100km heuveltje af rijd). Helaas is regenereren nog altijd minder efficient dan gewoon doorrollen dus ik zet vaak (als de maximumsnelheid dat toelaat) AAC uit en rol steeds sneller, dan weer langzamer en als ik weer op mijn gewenste kruissnelheid zit druk ik op SET of RESUME.

Als ik met 120km/h en AAC aan een heuvel af rijd en de auto begint te regenereren vanwege de 10% daling gaan volgens mij ook de remlichten aan wat me niet in alle situaties het goede signaal richting achterliggers lijkt (indien geen snelheidsbegrenzing).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
lucky7 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:06:
[...]

Draadloosladen van de gsm wordt een lastiger verhaal....
Ik zou zeggen, je mist er niets aan. Iedere keer als ik mijn telefoon in het vak leg verschijnt er 3 bochten later een melding in het scherm ‘Telefoon kan niet geladen worden, verwijder losse voorwerpen’. Dan moet je de melding wegklikken, je telefoon weer recht leggen en hopen dat je voorlopig niet weer hoeft af te slaan. Geef mij maar een kabel..

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
geert1975 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:17:
Sinds drie weken ook in het bezit van een ID4. (Moest er een jaartje op wachten maar wat rijdt hij fijn!)

De licentiemelding heb ik ook. Ook op Facebook verschillende mensen die deze melding hebben bij hun pas afgeleverde auto. De melding is bij de dealer bekend en er zou vanuit Duitsland een oplossing moeten komen.

[Afbeelding]

Inmiddels is de melding bij mij overgaan in 'Storing noodoproepfunctie, Werkplaats opzoeken alstublieft' en brandt het lampje bij de SOS knop ook rood. (was de eerste week groen). Binnenkort wordt de auto uitgelezen en de SOS module evt. vervangen.

[Afbeelding]

De auto is wel gewoon online. Alle diensten werken gewoon. (verkeersinformatie in de navigatie, web-radio etc.)

Ligt een beetje aan wat je bedoelt. Als je een reisdoel hebt ingesteld kun je op de kaart helemaal aan de rechterkant op dat pijltje drukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QlA2J5OtodFSOdEnP5KRPAIwjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdVJ1o0c4yhN3EQNYC25X71T.jpg?f=fotoalbum_large

Dan klik je op je einddoel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXplJcAIzEF7_hz4jvng53bY2DE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKy4x8ZFM8rtkkKNEiem4yjI.jpg?f=fotoalbum_large

Dan zie je wel een geschat accupercentage..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlJm6C_RJKeQbdMjSjTyi5CqDYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5NVPxp2OYFqOvjQkF0nyE29.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:27
Sloetz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:37:
[...]

Ik zou zeggen, je mist er niets aan. Iedere keer als ik mijn telefoon in het vak leg verschijnt er 3 bochten later een melding in het scherm ‘Telefoon kan niet geladen worden, verwijder losse voorwerpen’. Dan moet je de melding wegklikken, je telefoon weer recht leggen en hopen dat je voorlopig niet weer hoeft af te slaan. Geef mij maar een kabel..
Inderdaad, of de telefoon wordt zo warm dat hij extreem traag (onbruikbaar) wordt. En het laden gaat erg traag. Ik doe er altijd een kabel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
kisik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:57:
Vanmorgen bij de garage geweest wegens gebonk uit het vooronder..... De kenners hier weten dan al wat er aan de hand is. De stabilisatiestangen zijn gebroken. .............

De vraag is hoe verantwoord het is om zo lang door te rijden? Betreft een 4.1M
De laatste vraag blijft nog staan. Ik zou hiermee door kunnen rijden en eind mei is er pas plaats om te repareren. Ik lees op internet verschillende dingen over het wel of niet door kunnen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:45
Gebruik draadloos laden ook niet meer. telefoon werd zo heet elke keer. Is ook totaal geen ventilatie op die plek. Kan ook niet goed zijn voor de levensduur van je telefoon batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
Die opmerking van het draadloosladen heb ik al meerdere plekken voorbij zien komen. Ook bij andere VAG modellen.
Die gaan we inderdaad niet echt missen.

De melding van de licentie noodoproep ga ik eens bij de dealer droppen. Kijken wat die gaat roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
lucky7 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:24:
Die opmerking van het draadloosladen heb ik al meerdere plekken voorbij zien komen. Ook bij andere VAG modellen.
Die gaan we inderdaad niet echt missen.
Hetzelfde geldt voor de navigatie. Lekker Wazen of Googlmapsen. Die €1200 heb jij mooi in je zak gehouden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
kisik schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:28:
[...]

Hetzelfde geldt voor de navigatie. Lekker Wazen of Googlmapsen. Die €1200 heb jij mooi in je zak gehouden!
Het is 750 euro ex BTW en als het een lease-auto is kun je het achteraf nog in je leasecontract doen, dat is al weer iets anders. Deel je mening overigens niet, in combinatie met IQ.light en de mogelijkheid om lange trips te plannen inclusief laden vind ik het het geld zeker waard.

Je zou een vergelijkbaar iets kunnen opzetten met ABRP + OBDII dongle, maar dat vind ik persoonlijk nogal houtje-touwtje, het navigatiesysteem is nogal een onmisbaar onderdeel van een elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
KaiseRRuby schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:34:
[...]

Het is 750 euro ex BTW en als het een lease-auto is kun je het achteraf nog in je leasecontract doen, dat is al weer iets anders. Deel je mening overigens niet, in combinatie met IQ.light en de mogelijkheid om lange trips te plannen inclusief laden vind ik het het geld zeker waard.

Je zou een vergelijkbaar iets kunnen opzetten met ABRP + OBDII dongle, maar dat vind ik persoonlijk nogal houtje-touwtje, het navigatiesysteem is nogal een onmisbaar onderdeel van een elektrische auto.
Veruit de meesten hier hebben nog SW <2.4! Ik rij al 2,5 jaar zonder die bagger VW navigatie elektrisch, althans, ik heb hem wel, maar gebruik hem niet. De kaarten zijn ook vaak gedateerd en de verkeersinformatie traag en niet kloppend.

En lange trips hoef je niet meer exact in te plannen. Ik zat toevallig gisteren mijn vakantie naar Spanje na te lopen. Langs de autoroute in Frankrijk is er een explosie aan snelladers bij gekomen tov vorig jaar. En goedkoop (via Wecharge)! Aangezien snelladen in F een prijs per minuut heeft, denk ik komende zomer op misschien wel op 0,20 per KWH te komen voor snelladen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BB72
Ik herken de negatieve ervaringen met de VW Navigatie totaal niet. Vind het super goed werken incl. laadstops en actuele verkeersinformatie. Heb SW 3.1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:50
BB72 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:55:
Ik herken de negatieve ervaringen met de VW Navigatie totaal niet. Vind het super goed werken incl. laadstops en actuele verkeersinformatie. Heb SW 3.1.
Ben er ook tevreden over. Wat ik alleen mis is een donkere modus voor in de avond..

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
yea navigatie < 3.0 is gewoon een domme navigatie. laadstopplanner werkt, maar er zit geen speelruimte in de planner. altijd te lang en teveel laden. >=3.0 is het gewoon gewoon hoe het zou moeten werken.

zelfde met gepland laden.. werkt pas met 3.0.. ugh.

eigenlijk is 3.0 hoe de ID series de markt zou op moeten gaan qua software.. enige gezeur zou dan geweest.. kale interieur, geen verlichte sliders, geen frunk, touch op stuur en achterruiten bedienen met een touchknop.

thats it zo n beetje he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Davidas schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:10:
[...]

Ben er ook tevreden over. Wat ik alleen mis is een donkere modus voor in de avond..
er is een donkeremodus. kun je automatisch laten starten of altijd in donkere modus zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:30
Davidas schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:10:
[...]

Dat is een instelling. Bij mij wordt het navigatiescherm donker op het moment dat de normale verlichting van de auto aan gaat.
Je kunt hem ook permant donker zetten eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 17:10
leinenga schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Dat is een instelling. Bij mij wordt het navigatiescherm donker op het moment dat de normale verlichting van de auto aan gaat.
Je kunt hem ook permant donker zetten eventueel.
Ik heb hem altijd donker, dat vind ik mooier aan de randen en rustiger voor mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Simply1337 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:13:
yea navigatie < 3.0 is gewoon een domme navigatie. laadstopplanner werkt, maar er zit geen speelruimte in de planner. altijd te lang en teveel laden. >=3.0 is het gewoon gewoon hoe het zou moeten werken.

zelfde met gepland laden.. werkt pas met 3.0.. ugh.

eigenlijk is 3.0 hoe de ID series de markt zou op moeten gaan qua software.. enige gezeur zou dan geweest.. kale interieur, geen verlichte sliders, geen frunk, touch op stuur en achterruiten bedienen met een touchknop.

thats it zo n beetje he.
Dit is het antwoord wat voor mij ook zo voelt en ook de rode draad door dit topic. Mensen die hun auto hebben geleverd gekregen met >3.0 zijn eigenlijk prima tevreden over hun auto, met wat probleempjes her en der.

Heb nu sinds die update de mogelijkheid om de route naar je auto te sturen via de app. Heerlijk is dat, ik heb het niet gemist maar nu het er is wil ik niet anders. Voelt dus gewoon als een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
1 ding wat we wel gemeen hebben met > 3.0 .... geen voorverarming van de accu als je snellader als bestemming hebt... en heb zo'n gevoel dat dat niet gaat komen zonder een modeljaar24 autowissel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Mee eens. Al heb ik inmiddels ook prima kunnen leven met touch op stuur. Er kunnen een groot aantal zaken beter. Vind het echter wel een heerlijke auto om in te rijden, dus dat maakt veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-06 12:04

BJW

Over die 'frunk' geproken, is er hier iemand die ervaringen heeft met de frunks die in omloop zijn? Kwam er afgelopen vakantie weer achter dat mijn laadkabel onder de volgepakte kofferbak zat toen we aankwamen bij onze overnachting en ik hem aan de lader wilde hangen. Dat zijn van die moment dat je zo'n frunk mist. Vind zelf dit een hele mooie maar aardig aan de prijs: https://www.frunk.at/produkt/set-vw-id-4-id-5-frunk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik

enige gezeur zou dan geweest.. kale interieur, geen verlichte sliders, geen frunk, touch op stuur en achterruiten bedienen met een touchknop.
Ik heb met alle beperkingen leren leven net als de navigatie. Het enige wat af en toe nog vloeken is, is als je denkt de ramen voor te openen, je per ongeluk de touch voor achter hebt geraakt en achter de ramen open gaan.

Ik denk trouwens dat het verzenden van een bestemming van de app naar de auto begin 2021 wel eens gewerkt heeft. Deze functie lijkt nu terug te komen met >3.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:56
kisik schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:00:
[...]
Ik heb met alle beperkingen leren leven net als de navigatie. Het enige wat af en toe nog vloeken is, is als je denkt de ramen voor te openen, je per ongeluk de touch voor achter hebt geraakt en achter de ramen open gaan.
Daar wil ik toch aan toevoegen dat sommige instellingen regelmatig, onaangekondigd, terug naar default gaan.
Temperatuur naar 21 of 22 graden, AC op vol blazen, en ACC instellingen die wijzigen.
Dat blijft mijn grootste frustratie; ondanks dat ik in de app heb ingesteld dat ik geen synchronisatie wil met de app en in de app ook nog eens de juiste instellingen staan ingevoerd.

Software 3.1 hier en over de auto zelf enorm tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 20:15
Termy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:36:
[...]

Geen last van hier. Wel dat het lang duurt voor android auto gestart is. De telefoon van m'n vrouw was me altijd ruim voor maar ik denk dat ik er nu achter ben waarom: zij heeft WiFi altijd aan staan maar mijn telefoon zet die uit zodra ik van huis ga. Helaas staat de auto ruim buiten bereik van m'n WiFi dus tegen de tijd dat ik in stap en verbinding probeer te maken staat dat uit. Afgelopen vakantie had ik hier geen last van en heb ik het handmatig gewoon altijd aan gezet en dan start android auto echt heel snel.
Hm ja het opstarten duurt ook even maar ik krijg letterlijk deze melding in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4Iu3j8Cf0yM62OlvgSc-6Evmj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QeaAyVWiS8Vp3WXwQVB0p6Vx.jpg?f=user_large

Edit: Zie nu een optie in Android Auto op de telefoon: Android Auto starten indien vergrendeld en deze stond op uit. Heb hem nu aangezet. Even testen of het nu werkt.

Edit 2: Het werkt. :) Vreemd heb deze optie volgens mij nooit uitgezet en heb het idee dat deze er na een update bij is gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroentjeh op 10-05-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

Tarin schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:34:
[...]

De Actieradius-switch toont je actieradius op de kaart (dus een kader om je positie heen waar je met je huidige acculading maximaal komt - eventueel een stuk uitzoomen.
Als ik navigeer (softwarestand 3.2) zie ik de resterende afstand tot bestemming en de geschatte resterende batterijcapaciteit (als een half- of bijna-leeg batterijtje in het wit/geel/rood), geen resterende accuradius bij bestemming. Ik maak tijdens het rijden zelf af en toe de berekening hoeveel km ik over zou moeten hebben bij aankomst en houd in de gaten of dat voor mij voldoende buffer is. Het is hier niet altijd makkelijk in te schatten omdat ik hier in Duitsland wat meer heuveltjes op moet (maar ook regelmatig met -20kWh/100km heuveltje af rijd). Helaas is regenereren nog altijd minder efficient dan gewoon doorrollen dus ik zet vaak (als de maximumsnelheid dat toelaat) AAC uit en rol steeds sneller, dan weer langzamer en als ik weer op mijn gewenste kruissnelheid zit druk ik op SET of RESUME.
Hoe snel ga je dan wel niet? In de delen waar ik vorige week reed zou ik het niet bepaald chill vinden als ik ongeremd de heuvel af zou rollen. Zowel vrij steil als weinig overzicht met constant bochtjes en dichte begroeiing.
Als ik met 120km/h en AAC aan een heuvel af rijd en de auto begint te regenereren vanwege de 10% daling gaan volgens mij ook de remlichten aan wat me niet in alle situaties het goede signaal richting achterliggers lijkt (indien geen snelheidsbegrenzing).
Als het goed is niet want je vertraagt niet als je regenererend je snelheid vast houdt en remlichten zouden alleen aan moeten gaan vanaf bepaalde vertraging.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Simply1337 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:15:
[...]

er is een donkeremodus. kun je automatisch laten starten of altijd in donkere modus zetten.
Maar ik bedoel meer een donkere modus voor de navigatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sk-kkQjZrrqYFgVONq1jasnt-W0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKI6zvEsmiYvDCuG5E0j6zkW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:01

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

BJW schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Over die 'frunk' geproken, is er hier iemand die ervaringen heeft met de frunks die in omloop zijn? Kwam er afgelopen vakantie weer achter dat mijn laadkabel onder de volgepakte kofferbak zat toen we aankwamen bij onze overnachting en ik hem aan de lader wilde hangen. Dat zijn van die moment dat je zo'n frunk mist. Vind zelf dit een hele mooie maar aardig aan de prijs: https://www.frunk.at/produkt/set-vw-id-4-id-5-frunk/
Cool! Maar wat overbodig voor mij. Zou liever iets zonder gasveer hebben en extra bergruimte waar alleen mn kabel in past. Zou dat alleen op vakantie gebruiken, wanneer de auto vol ligt met de carbags tassenset.

Iemand zoiets gezien?

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Davidas schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:00:
[...]

Maar ik bedoel meer een donkere modus voor de navigatie.
[Afbeelding]
Never mind. Heb het al gevonden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik (auto geleverd met 3.1/3.2) vind de VW-navigatie eigenlijk prima, met uitzondering van 2 punten:
1) Bij het naderen van een knooppunt/afslag wordt in 1 keer extreem ingezoomd waardoor je totaal geen overzicht meer hebt van hoe het knooppunt loopt, en
2) Bij het navigeren naar een laadpunt hoeft hij geen tussenlaadstop in te plannen als ik met 5% resterende acculading aankom...
Termy schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:55:
[...]

Hoe snel ga je dan wel niet? In de delen waar ik vorige week reed zou ik het niet bepaald chill vinden als ik ongeremd de heuvel af zou rollen. Zowel vrij steil als weinig overzicht met constant bochtjes en dichte begroeiing.
Dat zijn stukken rechte snelweg, als er bochten in zitten of de boel onoverzichtelijk is, is er meestal wel een snelheidsbegrenzing en wordt geregenereerd, maar als ik bijvoorbeeld hier bovenaan de heuvel 120 km/h rijd en AAC uit zet rijd ik onderaan 134km/h (precies op het punt waar weer op 130km/h begrensd is).
[...]

Als het goed is niet want je vertraagt niet als je regenererend je snelheid vast houdt en remlichten zouden alleen aan moeten gaan vanaf bepaalde vertraging.
Okay, dat klinkt zinvol. Als voormalig automaatrijder ben ik me altijd een beetje te sterk bewust van wat voor signalen ik afgeef (met een handbak is op de motor remmen als je een heuveltje af gaat veel natuurlijker). Af en toe zou een lampje met de remlichten mee aangaat op het dashboard helemaal niet verkeerd zijn. Ik dacht dat er ook al een keer iemand een GoPro aan zijn achterruit had gehangen?
[edit]het was wat meer low-tech met een spiegeltje:
https://www.vwidtalk.com/...ht-doing-back-there.3432/

[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 10-05-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:39
Simply1337 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:36:
1 ding wat we wel gemeen hebben met > 3.0 .... geen voorverarming van de accu als je snellader als bestemming hebt... en heb zo'n gevoel dat dat niet gaat komen zonder een modeljaar24 autowissel...
Mijn ervaring is dat bij een lange trip de eerste keer snelladen de accu opwarmt naar >40 graden. Tijdens het rijden daarna blijft de accu >25 graden en dus zullen alle volgende keren laden snel zijn.
In mijn geval was zelfs na een overnachting, 8 uur later (met een 10 graden nacht) de accu nog steeds >20 graden. Afkoelen duurt echt lang voor zo’n berg metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW

BJW

Auto voor eerste 'beurt' naar de garage. Standaard dingen worden direct meegenomen: Puddle Lights, Ledstrip achter vastzetten. Kreeg net een telefoontje dat ze hem een dagje langer houden en ook direct updaten naar 3.2. Daarnaast was er nog een terugroepactie m.b.t. de scharnieren van de achterklep, weet iemand wat daarmee aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW

BJW

AkroBatik schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:02:
[...]

Cool! Maar wat overbodig voor mij. Zou liever iets zonder gasveer hebben en extra bergruimte waar alleen mn kabel in past. Zou dat alleen op vakantie gebruiken, wanneer de auto vol ligt met de carbags tassenset.

Iemand zoiets gezien?
Ze hebben daar ook een versie zonder gasveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:39
BJW schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:05:
Auto voor eerste 'beurt' naar de garage. Standaard dingen worden direct meegenomen: Puddle Lights, Ledstrip achter vastzetten. Kreeg net een telefoontje dat ze hem een dagje langer houden en ook direct updaten naar 3.2. Daarnaast was er nog een terugroepactie m.b.t. de scharnieren van de achterklep, weet iemand wat daarmee aan de hand is?
Moet een laagje kit omheen om te voorkomen dat er contant vocht tussen de scharnieren en de auto blijft zitten. voorkomt roesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Gangster93 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:28:
[...]

Dat had ik ook. Heeft de auto onlangs een onderhoudsbeurt gehad? Na een onderhoudsbeurt deed mijn airco het niet meer. Bleek dat bij die onderhoudsbeurt aangegeven was (ergens in de instellingen) dat er geen airco in m’n auto zat waardoor die ook niet ‘aangeroepen’ werd.
Vandaag nog even gechecked met de functie voorverwarmen/koelen. Volgens mij wordt de airconditioning inderdaad niet aangestuurd, eerder hoorde je duidelijk wanneer de koeling aan ging, nu hoor ik alleen de ventilatie. Bijzonder dit weer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
BJW schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Ik blijft dit geen goed idee vinden.
Als een Frunk ontworpen is bij de wagen, is deze meestal waterdicht ontworpen. (bij Tesla in ieder geval)
Deze oplossing is niet waterdicht onder de motorkap. als je dan de laadkabel hier in legt gaan de contacten in de stekker oxideren. Geen idee wat dit over lange tijd voor je kabel betekent, maar ik doe dit zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BJW schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:05:
Wat doen ze met jouw puddle lights? Broekhuis gaf aan dat ze dat wilden repareren met coulance op alleen de onderdeelkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Hoezo repareren met coulance. Is gewoon fabrieksfout/matige kwaliteit waarom het kapot gaat. Zou gewoon volledig onder garantie moeten vallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Dat Renault-logo onder de deur zou me echt gestolen kunnen worden als het geld moet kosten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannschl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 07:58
Dag allen,

Van de leasemaatschappij mag ik een nieuwe uitzoeken. Één van de mogelijke keuze's is een ID4 Pro.

Nu is er helaas beperkte ruimte in het leasebudget voor extra opties, waardoor ik wat dingen tegen elkaar moet wegstrepen.
Door verschillende personen is mij verteld dat een warmtepomp een aanrader is.

Nu ben ik nieuwsgierig naar ervaringen in de praktijk. Hoeveel schatten jullie dat het scheelt op de actieradius?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-06 19:00
Hannschl schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:13:
Dag allen,

Van de leasemaatschappij mag ik een nieuwe uitzoeken. Één van de mogelijke keuze's is een ID4 Pro.

Nu is er helaas beperkte ruimte in het leasebudget voor extra opties, waardoor ik wat dingen tegen elkaar moet wegstrepen.

Nu ben ik nieuwsgierig naar ervaringen in de praktijk. Hoeveel schatten jullie dat het scheelt op de actieradius?

Alvast bedankt!
Scheelt niets of verbruikt zelfs meer. Hier heeft het Duitse Nextmove eenheid uitgebreide video over gemaakt.

YouTube: VW ID.3 Winterprobleme im Check: Wärmepumpen-Fail, Verbrauch, Schnel...

Voor dat geld kun je beter Matrix verlichting nemen of AR-HUD bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 13:06
Dag allen,

Alvast bedankt!
Allereerst scheelt het alleen op de actieradius op dagen dat je ook echt verwarming nodig hebt. En dat is niet echt vaak. Als het boven de 10 graden is en helemaal als de zon een beetje schijnt is het interieur al snel warm genoeg.

Verder alleen zinvol op dagen dat je net te kort komt op de actieradius. Als je niet te kort komt dan laad je thuis 's nachts gewoon weer op. Als je wel flink tekort komt dan moet je toch laden onderweg en dan heb je het verlies van de verwarming in een halve minuut extra laden er weer bij. Meerprijs van de warmtepomp ga je in ieder gaval nooit terug verdienen op laadkosten.

Neem de led matrix verlichting, daar heb je meer aan.

[ Voor 10% gewijzigd door RaymondD op 10-05-2023 19:32 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
m181087 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:45:
[...]

Daar wil ik toch aan toevoegen dat sommige instellingen regelmatig, onaangekondigd, terug naar default gaan.
Temperatuur naar 21 of 22 graden, AC op vol blazen, en ACC instellingen die wijzigen.
Dat blijft mijn grootste frustratie; ondanks dat ik in de app heb ingesteld dat ik geen synchronisatie wil met de app en in de app ook nog eens de juiste instellingen staan ingevoerd.

Software 3.1 hier en over de auto zelf enorm tevreden.
En dat is zo irritant. Ik heb nu leren leven met alle tekortkomingen met 2.4, weet niet wat er straks weer omvalt wat nu wel werkt.

2 jaar geleden kon ik ook een navigatiebestemming van de app naar de auto sturen, maar dat werkt al jaren niet meer. Ik hoor dingen door updates over geluidsinstellingen die kapot gaan, Airco's die kuren krijgen en weet ik wat allemaal, gebrickte auto's etc.

Ik wil de update wél om een aantal zaken:
1. Iets sneller laden onderweg
2. Plug & charge
3. Ik wil ook graag positiever worden over de bagger VW navigatie
4. Het op kunnen slaan van de thuislokatie en het gepland kunnen laden (werkt al 2,5 jaar niet).

Eind mei wordt ik hopelijk blij gemaakt, maar resultaten uit het verleden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Polo_Maniac schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:31:
[...]

Ik blijft dit geen goed idee vinden.
Als een Frunk ontworpen is bij de wagen, is deze meestal waterdicht ontworpen. (bij Tesla in ieder geval)
Deze oplossing is niet waterdicht onder de motorkap. als je dan de laadkabel hier in legt gaan de contacten in de stekker oxideren. Geen idee wat dit over lange tijd voor je kabel betekent, maar ik doe dit zeker niet!
Ik laa(d)t de kabel meestal ook gewoon aan de auto hangen als het regent.

Maar je hebt een punt. Jaar in jaar uit zal hij niet van opknappen. Zeker als ik zie hoe de binnenkant van de “motorruimte” er uit ziet.

Desalniettemin zal voor alleen tijdens de vakantie niet al te veel kwaad kunnen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tarin schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:38:
Ik (auto geleverd met 3.1/3.2) vind de VW-navigatie eigenlijk prima, met uitzondering van 2 punten:
1) Bij het naderen van een knooppunt/afslag wordt in 1 keer extreem ingezoomd waardoor je totaal geen overzicht meer hebt van hoe het knooppunt loopt, en
2) Bij het navigeren naar een laadpunt hoeft hij geen tussenlaadstop in te plannen als ik met 5% resterende acculading aankom...

[...]
Dat zijn stukken rechte snelweg, als er bochten in zitten of de boel onoverzichtelijk is, is er meestal wel een snelheidsbegrenzing en wordt geregenereerd, maar als ik bijvoorbeeld hier bovenaan de heuvel 120 km/h rijd en AAC uit zet rijd ik onderaan 134km/h (precies op het punt waar weer op 130km/h begrensd is).

[...]

Okay, dat klinkt zinvol. Als voormalig automaatrijder ben ik me altijd een beetje te sterk bewust van wat voor signalen ik afgeef (met een handbak is op de motor remmen als je een heuveltje af gaat veel natuurlijker). Af en toe zou een lampje met de remlichten mee aangaat op het dashboard helemaal niet verkeerd zijn. Ik dacht dat er ook al een keer iemand een GoPro aan zijn achterruit had gehangen?
[edit]het was wat meer low-tech met een spiegeltje:
https://www.vwidtalk.com/...ht-doing-back-there.3432/
Ik begrijp niet zo goed waarom jullie zo moeilijk doen? Je stelt toch gewoon de acc in op de snelheid die je wilt rijden? De auto doet de rest. En zolang je niet TE hard moet afremmen, doet hij dat ook via regeneratie of vrije loop.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
kisik schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:05:
[...]
Eind mei wordt ik hopelijk blij gemaakt, maar resultaten uit het verleden..........
om je gerust te stellen.. P&C na werkt alles al met 3.0. P&C is een 3.2 dingetje en heb al berichten gezien dat het gewoon werkt als je wecharge hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AkroBatik schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:49:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom jullie zo moeilijk doen? Je stelt toch gewoon de acc in op de snelheid die je wilt rijden? De auto doet de rest. En zolang je niet TE hard moet afremmen, doet hij dat ook via regeneratie of vrije loop.
Het is hier in Duitsland niet zo plat als in Nederland. Heuveltje af gaat het me met de ACC soms te langzaam, dan zet ik hem uit (of verander ik de snelheid), ik rijd vaak lange stukken en dan vind ik 130km/h zonde van de energie maar 110km/h de heuvel af weer traag. Het hangt er ook van af hoe druk het is en hoe de rest van het verkeer door rijdt. Maar ik ben sowieso nog aan het zoeken naar wat voor mij optimaal rijdt, ben pas 10 keer echt een flink stuk (>250km) gereden maar er komen nog veel van zulke ritten in de komende 3 jaar, hoop ik.
In NL gaat de ACC gewoon op 105 en blijf ik er verder van af.

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 10-05-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Simply1337 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:09:
[...]

om je gerust te stellen.. P&C na werkt alles al met 3.0. P&C is een 3.2 dingetje en heb al berichten gezien dat het gewoon werkt als je wecharge hebt.
Moet zeggen dat P&C mij nog nooit is gelukt. Ben er mee bezig geweest maar het is lastig. Uberhaupt om met de app een laadpaal te starten is me nog niet gelukt. Je weet bijvoorbeeld de naam van de laadpaal niet, dus je hebt dan keuze uit 6 palen en elke keer kreeg ik een foutmelding. Zal binnenkort weer eens proberen om het voor elkaar te krijgen, maar laadt bijna altijd thuis dus publiek moet net even van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tarin schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:19:
[...]

Het is hier in Duitsland niet zo plat als in Nederland. Heuveltje af gaat het me met de ACC soms te langzaam, dan zet ik hem uit (of verander ik de snelheid), ik rijd vaak lange stukken en dan vind ik 130km/h zonde van de energie maar 110km/h de heuvel af weer traag. Het hangt er ook van af hoe druk het is en hoe de rest van het verkeer door rijdt. Maar ik ben sowieso nog aan het zoeken naar wat voor mij optimaal rijdt, ben pas 10 keer echt een flink stuk (>250km) gereden maar er komen nog veel van zulke ritten in de komende 3 jaar, hoop ik.
In NL gaat de ACC gewoon op 105 en blijf ik er verder van af.
In de bergen op de snelweg, (haarspeld bochten zijn weer anders) stel ik hem in op de snelheid die ik wil rijden en de acc houdt rekening met het overige verkeer en of er gas bij moet of juist moet afremmen. Het rijdt erg ontspannend kan ik je vertellen.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Dag allen,

Alvast bedankt!
Ik heb een ID3 met een warmtepomp en mijn collega’s ID3’s zonder. Ik heb nog nooit enig verschil kunnen ontdekken in werking of range, zou dan ook afraden daar in te investeren tenzij je zeker weet dat de werking significant is verbeterd in de nieuwe modellen (heb daar nog niets over gehoord dus betwijfel dat).

Overigens meen ik dat de warmtepomp wordt gebruikt om de accu te verarmen en niet het interieur? Dat kost nl. veel meer energie en zou meer zoden aan de dijk zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11-2024

Cool_Mod_E

9200 Wp

Ik heb indertijd bij de dealer gericht gevraagd naar de "winst" van een warmtepomp. Het antwoord was: " "maximaal 35 km".
Ik heb hem dus weggelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Cool_Mod_E schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:28:
Ik heb indertijd bij de dealer gericht gevraagd naar de "winst" van een warmtepomp. Het antwoord was: " "maximaal 35 km".
Ik heb hem dus weggelaten.
Dat zou 10% zijn, dat is niet gek.

Maargoed ik ben nog niemand tegen gekomen (mijzelf inclusief) die de warmtepomp bij een ID een grote toegevoegde waarde vindt.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
KaiseRRuby schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:25:
[...]

Moet zeggen dat P&C mij nog nooit is gelukt. Ben er mee bezig geweest maar het is lastig. Uberhaupt om met de app een laadpaal te starten is me nog niet gelukt. Je weet bijvoorbeeld de naam van de laadpaal niet, dus je hebt dan keuze uit 6 palen en elke keer kreeg ik een foutmelding. Zal binnenkort weer eens proberen om het voor elkaar te krijgen, maar laadt bijna altijd thuis dus publiek moet net even van pas komen.
Kom op man. Probeer ik positief te kijken naar het after 3.0 tijdperk, kom je hier mee ;) Zelfs het starten van een laadsessie uit de We-connect app kan ik nu wel. Jij vertelt me nu dat dat straks weer "stuk" is :X Zonder gekheid. Er staat altijd wel een sticker met een id van het betreffende laadstation op de lader, die je ook in de app terug vindt.

Ik heb de afgelopen tijd met derde apps gepoogd de tekortkomingen van de VW app development (deels) weg te poetsen, maar dan krijg ik van zo'n derde leverancier de melding "Werkt alleen bij VW als je auto-software een versie hoger dan 3.0 heeft".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drummerboy71
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-10-2023
[...]

Deze melding heb ik ook gehad (pas geleverde ID.4 pro, sw 3.2), en is uiteindelijk makkelijk op te lossen...... effe een mailtje sturen naar weconnect-support@volkswagen.de en binnen een dag was het bij mij verholpen. Ook de "shop" in de auto werkt nu (effe printscr en je VIN meesturen, hebben ze genoeg aan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14:11
Gisterenavond een e-mail ontvangen van de Belgische importeur voor de terugroepacties (controle accu en software-update).

Er wordt voor de controle van de accumodules geadviseerd dat de auto een ladingstoestand van 20 - 25% heeft bij het binnenbrengen. Daardoor kan het verblijf van de auto in de werkplaats zo kort mogelijk worden gehouden.

Edit:
Hier kunnen ook de terugroepacties opgevraagd worden obv chassisnummer
https://www.dieteren.be/nl/recall/

[ Voor 15% gewijzigd door IndyVS op 11-05-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

De warmtepomp was een plichtnummer bij ons, een van de onderdelen van de 'referentieuitvoering' die er in ieder geval in moesten om €50 euro per maand extra lease-budget te krijgen.

Ik heb net voor de leut weer een keer in de configurator zitten kijken - het Assistenzpaket Plus is nu inclusief 'IQ-DRIVE' en bevat weer Park Assist Plus - iets wat de afgelopen 2 jaar niet in dat pakket zat. De auto is echter ook bijna €6000 euro duurder geworden - 10% - en daarmee boven de €60.000 euro (dan wordt hij hier dubbel niet meer half belast - 0,25% voor Elektrisch onder de 60.000, 0,5% voor duurder elektrisch en hybride, en 1% van de totaalprijs voor gewoon ouderwets benzine/diesel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
drummerboy71 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:21:
[...]

Deze melding heb ik ook gehad (pas geleverde ID.4 pro, sw 3.2), en is uiteindelijk makkelijk op te lossen...... effe een mailtje sturen naar weconnect-support@volkswagen.de en binnen een dag was het bij mij verholpen. Ook de "shop" in de auto werkt nu (effe printscr en je VIN meesturen, hebben ze genoeg aan)
Mail is verstuurd, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik heb een VIN nummer gekregen van mijn garage, de auto zou in productie zijn. Ik heb zo eens een paar minuten erWIN gekocht om eens in de config en optiepakketten te kijken maar er was nog niets te zien. Ik neem dan aan dat dit pas actief is in hun systeem als de auto effectief volledig geproduceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
kisik schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:56:
[...]

Kom op man. Probeer ik positief te kijken naar het after 3.0 tijdperk, kom je hier mee ;) Zelfs het starten van een laadsessie uit de We-connect app kan ik nu wel. Jij vertelt me nu dat dat straks weer "stuk" is :X Zonder gekheid. Er staat altijd wel een sticker met een id van het betreffende laadstation op de lader, die je ook in de app terug vindt.

Ik heb de afgelopen tijd met derde apps gepoogd de tekortkomingen van de VW app development (deels) weg te poetsen, maar dan krijg ik van zo'n derde leverancier de melding "Werkt alleen bij VW als je auto-software een versie hoger dan 3.0 heeft".
Ben inderdaad blij verrast door een keer een positief bericht van jouw kant, haha!

In mijn verdediging, ik heb twee laadpassen, 1 zakelijk en 1 persoonlijk. Die zakelijke gebruik ik altijd als ik aan een publieke paal laadt, en dat is al heel zelden. Dus toen Plug&Charge beschikbaar kwam heb ik een pas aangevraagd en een abbonnement genomen maar eigenlijk gebruik ik het nooit. Dus ik had het een aantal keer geprobeerd gewoon om te testen maar pas vorige week bedacht ik me dat ik waarschijnlijk wel die laadpas moest activeren of toevoegen aan de app, dus dat heb ik gedaan.

Heb in Duitsland een paar keer geladen met de VW pas, is niet goedkoop daar trouwens. Maar zal binnenkort eens proberen via de app te laden.

Maar officieel zou je toch niks hoeven doen, de kabel inpluggen en dan zou het al moeten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
KaiseRRuby schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:34:
[...]

Maar officieel zou je toch niks hoeven doen, de kabel inpluggen en dan zou het al moeten werken?
P&C weet ik dus niet. Met de app is het inprikken, de betreffende laadpaal in je app selecteren en dan de sessie te starten met de slider "Betaald laden starten". Per saldo is dat omslachtiger dan het starten van je sessie met je pas. Niet alles in een app is vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:52
Vandaag de eerste service beurt gehad. De HV terugroepactie en sw 3.2 stonden nog open op mijn voertuig. Dealer zei ook dat de HV eerst moest gebeuren alvorens sw upgrade.

Maar goed. Scheen dat er maar één persoon binnen deze VW dealer met meerdere vestigingen hiervoor gekwalificeerd was (HV). Wordt halverwege juli ergens dus nog wachten helaas op de nieuwe software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:50
IndyVS schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:48:
Gisterenavond een e-mail ontvangen van de Belgische importeur voor de terugroepacties (controle accu en software-update).

Er wordt voor de controle van de accumodules geadviseerd dat de auto een ladingstoestand van 20 - 25% heeft bij het binnenbrengen. Daardoor kan het verblijf van de auto in de werkplaats zo kort mogelijk worden gehouden.

Edit:
Ik ook. Vandaag maar meteen gebeld voor een afspraak. Kan pas 6 september terecht wegens weinig monteurs die aan de accu mogen werken. Zou de auto in totaal een week kwijt zijn en ik krijg een cupra born als vervangwagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Mijn auto wordt, as we speak, geupdate naar 3.2.
HV batterij check wordt gedaan, mits vervanging nodig komt er een vervolgafspraak en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-06 09:30
IndyVS schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:48:

Edit:
huh? gaat het hier om een prive of zakelijke (lease) aankoop. nogmaals: auto natie wilrijk gemaild op 2/5 en NOG STEEDS NUL reply en dan lees ik hier dat d'ieteren zelf mails stuurt, sterk hoor. misschien volgende keer toch een koreaan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tisokes
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:19
Jakkie takkie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:11:
[...]

Ik heb een ID3 met een warmtepomp en mijn collega’s ID3’s zonder. Ik heb nog nooit enig verschil kunnen ontdekken in werking of range, zou dan ook afraden daar in te investeren tenzij je zeker weet dat de werking significant is verbeterd in de nieuwe modellen (heb daar nog niets over gehoord dus betwijfel dat).

Overigens meen ik dat de warmtepomp wordt gebruikt om de accu te verarmen en niet het interieur? Dat kost nl. veel meer energie en zou meer zoden aan de dijk zetten.
Warmtepomp is volgens mij juist enkel voor interieur te verwarmen/afkoelen en heeft niets te maken met batterijconditionering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Tisokes schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:14:
[...]

Warmtepomp is volgens mij juist enkel voor interieur te verwarmen/afkoelen en heeft niets te maken met batterijconditionering.
juist voor batterijconditionering.. alleen het batterijconditioneringsaspect voorverwarming voor snelladen is er (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tisokes
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:19
SiegmundB schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:57:
[...]

huh? gaat het hier om een prive of zakelijke (lease) aankoop. nogmaals: auto natie wilrijk gemaild op 2/5 en NOG STEEDS NUL reply en dan lees ik hier dat d'ieteren zelf mails stuurt, sterk hoor. misschien volgende keer toch een koreaan nemen
Ik had vorige week al gebeld voor een afspraak ivm die service acties en ik sta ingepland voor 19 juni (3 dagen). Gisteren heb ik ook die email gehad van Volkswagen Recall Team.
Id4 Pro 77kw (aug 21)
Pagina: 1 ... 276 ... 372 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.