Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 275 ... 376 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Oh dus het is nog niet officieel. Dan wacht ik het nog ff af allemaal :)
Enige wat ik wel graag zie van die update is het verbruik op het display achter het stuur. Dat vind ik nou echt nuttig :) Want nu doe ik echt niet mijn best om zuinig te rijden, simpelweg omdat ik 't niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-08 23:07
KrlGl schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:28:
Volgens onze Duitse boskabouter kun je zowel de 3.2 update vanaf 3.0 bij de dealer halen of wachten op de OTA

https://www.youtube.com/watch?v=Q7IS8amFdzc
Volgens dit filmpje zou je ook met een First met 3.0 de OTA kunnen krijgen. Wanneer is alleen natuurlijk de vraag. Hij heeft zelf een First en ging volgens mij ook de OTA naar 3.1/3.2 afwachten en is over het algemeen wel goed geinformeerd, maar kan er natuurlijk ook naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tiguan schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:36:
Oh dus het is nog niet officieel. Dan wacht ik het nog ff af allemaal :)
Enige wat ik wel graag zie van die update is het verbruik op het display achter het stuur. Dat vind ik nou echt nuttig :) Want nu doe ik echt niet mijn best om zuinig te rijden, simpelweg omdat ik 't niet zie.
Je kan toch gewoon onder WAGEN je verbruik zien? :)

Anyway, mijn dealer kan ik blijkbaar al wel de 3.2 plannen... pas in juli.... verder zie ik (nog) niets over gratis vervangend vervoer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynzUvRHaXQZg3LbAcqGQb33Xqag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WDQhamlk9mKAWkuVH5kprw4H.png?f=user_large

maar goed ik w8 wel ff op de uitnodiging ofzo. 2.4 werkt op zich goed voor me.

Goed, KIA heeft het ook niet beter voor elkaar btw;
As an EV6 owner, our situation with software updates is no better. The only "OTA" updates we get are for the infotainment system, but they're so slow to roll out you end up manually updating it via USB thumb drive, or you may never get it.

Also, to get pre conditioning on my 22 EV6, I had to go to a dealership and have them apply it via a TSB, thing is, they're not EV6 enthusiast so the service advisors want to fight you on everything, since this specific TSB doesn't show under anyone's VIN in the system, so they say they cant or wont do it. So you end up having to fight with them and bring in print outs of the TSB(s) you want applies and show them where it says it can be done on "customer request". Then they want to charge you for it, so you have to show them on the TSB where Kia says they can bill Kia X amount of hours for this work when done in warranty. Basically you have to do their jobs and be on top of the ball, lest you be taken advantage of.

Its just the worst experience, to fix anything with the car related to actual functionality you have to come in and get TSB software updates done, I had an HVAC Fahrenheit to Celsius bug fixed also when I got my pre conditioning update done. So literally any little bug requires a dealer trip. But hey, you MIGHT get an OTA notification if you haven't updated your infotainment maps in like 6 months, but even then it may take over 24 hours to download since its downloading like 15 gig over LTE. Ultimately it just makes sense to do it via USB flash drive, to be done with it. Oh and you need the latest version of the infotainment update to get pre conditioning as well so hope you did that before you brought it in the dealer for the TSB. lol

Hyundai/Kia have a long way to go and you're not missing out on anything. I had to spend over 3 hours at the dealer getting updates applied, and that was after convincing them to do them which took over a day. Some people have it worse (early EV6 owners), since they need even more TSB's applied (Auto parking brake when shifting into park TSB) before they can get pre conditioning, so if the tech doesn't do it right, they wont get the update and it'll be this cluster fuck where they have to come back and do it again.

[ Voor 66% gewijzigd door Gunner op 02-05-2023 12:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Gunner schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:20:
[...]

Je kan toch gewoon onder WAGEN je verbruik zien? :)
Ik ben te lui om daar heen te gaan elke keer. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn ervaringen mbt kopen van occasion ID4.1M als particulier zou ik graag willen delen. Gezien de ID series ouder worden, is het nu interessanter voor particulieren. Hopelijk heeft iemand er baat bij.

Warmtepomp
Uitzonderlijk moeilijk om te achterhalen of je een warmtepomp hebt. Dit is nergens fysiek te herkennen. (ik kan het niet sluitend terug vinden). Uiteindelijk via het koelmiddel R744a geïdentificeerd. R1234yf zou gebruikt worden voor auto’s zonder warmtepomp. Kan iemand zonder warmtepomp dit bevestigen?

Recalls/service
Het was uitzonderlijk lastig om via de verkoper te achterhalen wat voor achterstallige onderhoud / terugroep acties gaande zijn. Uiteindelijk was bellen naar je huis merkdealer het makkelijkst. Als je de situatie uitlegt kunnen zij aangeven welke acties al zijn uitgevoerd. En twee dagen geleden (net te laat) via vw.au VIN (tip van @Coasterfreak ) het meest compleet qua openstaande acties/campagnes.

Mijn angst is dat dan de VW dealer deze acties onvakkundig uitvoert / er is geen enkele manier om dit te controleren.

Software update
De te bezichtigen auto had nog 2.3. maar wel een nieuwe accu (Varta VA met “RA” indicatie, volgens ID-Furkan). Vreemd dat dit dan niet 2.4 was meegenomen. De toezegging dat ID software 3.2 als recall/service campagne uitgevoerd zal worden vanaf de aller eerste bouwjaren (productieweken van week 45/19) deed mij overstag gaan. Dit is wel erg kort na de aankondiging. Ben dan benieuwd of het gaat lukken om 3.2 erop te zetten.

Onderhoud inclusief
Daarnaast was onderhoud helemaal niet duidelijk. Het betrof een NL-geleverde auto 1st edition. Volgens de brochure is onderhoud tot 8 jaar inclusief. Echter staat niet bij of het overdraagbaar is, of wat dan ook. De merkdealer refereert dan ook naar PON/Volkswagen Nederland.

Als ik het kenteken invoer, dan krijg ik 366 euro als inspectiekosten voorgeschoteld. Ex. Lucht filter en remvloeistof wissel. (vereist) Totaal komt dit rond de 500euro per 24 maanden. Dit is dan exclusief de slijtagedelen, banden en wissers, etc.

Voor mij is deze conclusie niet sluitend omdat het nergens concreet staat. Dus ik denk dat ik bij de eerst volgende beurt, bij 48 maanden, een interessante discussie zal krijgen met een dealer.

Accuconditie
Voor mijn eerste elektrische auto ben ik erg nerveus voor de accuconditie. Heb dit niet goed kunnen controleren dan een test-ritje. De meter gaf toen aan 240km voor een id.4 77-pro bij 15 graden. Op de boordcomputer stond 28kwh/100. Ik reed zelf op 21 inch 18-19kwh/100. Maar omdat de GoM (guess-o-meter) situatie-afhankelijk is, was het voor mij moeilijk om te achterhalen wat het werkelijke bereik is.

Vermoedelijk heeft de vorige bestuurder de auto flink op z'n staart getrapt. Gelukkig zou het met een elektromotor minder vatbaar zijn voor evt schade bij een koude ice motor.

Is er een betere manier om een inschatting te maken voor de accu-conditie? Het doel is dan ook evt informatie te verzamelen om aanspraak te doen op de 8jaar accugarantie.

Velgen
Uiteindelijk ook de 21” Narvik’s ingeruild op 20” Drammen. Weet niet of het zoveel uitmaakt op range (volgens mij maar 10km per lading) maar banden zijn betaalbaarder en minder vatbaar voor stoeprandschades met de bijbehorende corrosie gevolgen.

Daarnaast bij de auto gelet op:
  • Cupping binnenzijde achterbanden. (zal dit sowieso nog een keer laten uitlijnen/checken)
  • Achterkant lichtbalk uitzetting door hitte
  • Panorama kraakt
Door alle punten ben ik helaas vergeten naar de gewone dingetjes. Doet airco het, doen alle knoppen het, etc.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

Vandaag onderweg naar Duitsland en tot mijn verbazing/blijdschap weer onder de 15 kWh/100 km over het eerste deel van 2 uur 105 km/u op de snelweg. Blijkbaar is het alweer warm genoeg tegenwoordig :).

We kwamen met beduidend meer % aan op de eerst stop dan verwacht dus meer dan 43 kW heb ik niet gezien (Fastned), maar nu in Duitsland bij een supermarkt 150 kW lader begon hij met 103 kW (18% SoC). Jammer wel dat het halveerde zodra er naast me een polestar kwam laden :p

Ik sta nu bij een Aldi süd en schijnbaar is het tarief met je credit card slechts 39 ct/kWh terwijl ik nu met shell recharge 79 betaal... Hm. Maar even gestopt en nu met CC gestart. Ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Termy op 02-05-2023 15:14 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
ReseT schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:51:

Software update
De te bezichtigen auto had nog 2.3. maar wel een nieuwe accu (Varta VA met “RA” indicatie, volgens ID-Furkan). Vreemd dat dit dan niet 2.4 was meegenomen.
2.3 onder menu software informatie zegt niets, VW is bij 2.4 vergeten software nummering aan te passen. Je kunt via een andere weg de huidige software versie checken, zoek even terug in dit topic, staat vaak genoeg vermeldt.
Anyway binnenkort niet meer relevant want alles en ID-reen en zijn schoonmoeder krijgt een dealerupdate naar 3.2. Dus ook de 1st modellen die nog op 2.3 zitten.
Of dat succesvol gaat verlopen met de huidige trackrecord van VW qua softwareupdates is een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:55
Warmtepomp
Uitzonderlijk moeilijk om te achterhalen of je een warmtepomp hebt. Dit is nergens fysiek te herkennen. (ik kan het niet sluitend terug vinden). Uiteindelijk via het koelmiddel R744a geïdentificeerd. R1234yf zou gebruikt worden voor auto’s zonder warmtepomp. Kan iemand zonder warmtepomp dit bevestigen?
@ReseT Wat betreft die warmtepomp had ik dezelfde vraag in die is door @_eLMo_ beantwoord, zie ook een foto van mijn warmtepomp hier.
Die rechtopstaande buisjes met zwarte doppen zijn de ventielen van de warmtepomp.

[ Voor 6% gewijzigd door jacox op 02-05-2023 16:00 . Reden: Korte uitleg van de foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Laatst online: 29-11-2024
Warmtepomp
RDW checken, uitvoering controleren. D0M1ASA = warmtepomp / D0O1ASA = geen warmtepomp

Recalls/service
mijn.volkswagen.nl

inloggen met je weconnect id account wat is verbonden met auto. je kunt oud onderhoud raadplegen wat is uitgevoerd.

Software update
versie 0910 = 2.3
versie 0912 = 2.4

beide geeft id software 2.3 weer

Onderhoud inclusief
je komt er zelf achter

Accuconditie
obd2 adapter, carscanner en max HV Tractie batterij checken.

Velgen
Valt mee :P

• Cupping binnenzijde achterbanden. (zal dit sowieso nog een keer laten uitlijnen/checken) - Uitlijnen!
  • Achterkant lichtbalk uitzetting door hitte - fix aanwezig, houder vervangen
  • Panorama kraakt - elk halfjaar insmeren door dealer

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-07 14:21
Kan het zijn dat dat niet werkt met een importbak zoals de mijne? Of even geduld hebben na aanmaken account?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjdgr
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-06 14:51
Mijn auto heeft ook een service recall op de batterij module. Wel vreemd dat de dealer daar tijdens het onderhoud in februari niks over gemeld heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Mijn ervaringen mbt kopen van occasion ID4.1M als particulier zou ik graag willen delen. Gezien de ID series ouder worden, is het nu interessanter voor particulieren. Hopelijk heeft iemand er baat bij.

Warmtepomp

Recalls/service
Het was uitzonderlijk lastig om via de verkoper te achterhalen wat voor achterstallige onderhoud / terugroep acties gaande zijn. Uiteindelijk was bellen naar je huis merkdealer het makkelijkst. Als je de situatie uitlegt kunnen zij aangeven welke acties al zijn uitgevoerd. En twee dagen geleden (net te laat) via vw.au VIN (tip van @Coasterfreak ) het meest compleet qua openstaande acties/campagnes.

Mijn angst is dat dan de VW dealer deze acties onvakkundig uitvoert / er is geen enkele manier om dit te controleren.

Software update
De te bezichtigen auto had nog 2.3. maar wel een nieuwe accu (Varta VA met “RA” indicatie, volgens ID-Furkan). Vreemd dat dit dan niet 2.4 was meegenomen. De toezegging dat ID software 3.2 als recall/service campagne uitgevoerd zal worden vanaf de aller eerste bouwjaren (productieweken van week 45/19) deed mij overstag gaan. Dit is wel erg kort na de aankondiging. Ben dan benieuwd of het gaat lukken om 3.2 erop te zetten.

Onderhoud inclusief
Daarnaast was onderhoud helemaal niet duidelijk. Het betrof een NL-geleverde auto 1st edition. Volgens de brochure is onderhoud tot 8 jaar inclusief. Echter staat niet bij of het overdraagbaar is, of wat dan ook. De merkdealer refereert dan ook naar PON/Volkswagen Nederland.

Als ik het kenteken invoer, dan krijg ik 366 euro als inspectiekosten voorgeschoteld. Ex. Lucht filter en remvloeistof wissel. (vereist) Totaal komt dit rond de 500euro per 24 maanden. Dit is dan exclusief de slijtagedelen, banden en wissers, etc.

Voor mij is deze conclusie niet sluitend omdat het nergens concreet staat. Dus ik denk dat ik bij de eerst volgende beurt, bij 48 maanden, een interessante discussie zal krijgen met een dealer.

Accuconditie
Voor mijn eerste elektrische auto ben ik erg nerveus voor de accuconditie. Heb dit niet goed kunnen controleren dan een test-ritje. De meter gaf toen aan 240km voor een id.4 77-pro bij 15 graden. Op de boordcomputer stond 28kwh/100. Ik reed zelf op 21 inch 18-19kwh/100. Maar omdat de GoM (guess-o-meter) situatie-afhankelijk is, was het voor mij moeilijk om te achterhalen wat het werkelijke bereik is.

Vermoedelijk heeft de vorige bestuurder de auto flink op z'n staart getrapt. Gelukkig zou het met een elektromotor minder vatbaar zijn voor evt schade bij een koude ice motor.

Is er een betere manier om een inschatting te maken voor de accu-conditie? Het doel is dan ook evt informatie te verzamelen om aanspraak te doen op de 8jaar accugarantie.

Velgen
Uiteindelijk ook de 21” Narvik’s ingeruild op 20” Drammen. Weet niet of het zoveel uitmaakt op range (volgens mij maar 10km per lading) maar banden zijn betaalbaarder en minder vatbaar voor stoeprandschades met de bijbehorende corrosie gevolgen.

• Cupping binnenzijde achterbanden. (zal dit sowieso nog een keer laten uitlijnen/checken)
  • Achterkant lichtbalk uitzetting door hitte
  • Panorama kraakt
Door alle punten ben ik helaas vergeten naar de gewone dingetjes. Doet airco het, doen alle knoppen het, etc.
Het verbaast me dat niet te achterhalen was hoe dat zit met onderhoud. Ik neem aan dat je hem niet bij een VW dealer hebt gekocht? Zou eenvoudig te achterhalen moeten zijn. Mijn dealer wist me in ieder geval direct te melden dat ik gewoon mocht aftikken :| .

Accu conditie controleren, dit kun je laten doen of zelf doen met een dor derden te leveren USB stick, hoe en wat staat ook al ergens hier op het forum. Het historische verbruik wat je op het scherm in de auto ziet zegt niet veel over het rijgedrag van de vorige eigenaar, dat is van veel meer factoren afhankelijk dan alleen de stand van het gaspedaal. Ik zie zo 123 geen relatie tussen gebruik van de auto en de accu garantie tenzij je hem ontzettend zou misbruiken? Zal wellicht iets over staan in de kleine lettertjes.

Goed dat je dit deelt trouwens. Er zullen wellicht meer mensen zijn die zich dit afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Tjdgr schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:49:
Mijn auto heeft ook een service recall op de batterij module. Wel vreemd dat de dealer daar tijdens het onderhoud in februari niks over gemeld heeft..
Die van mij ook. Misschien zijn ze vergeten dit terug te koppelen? Ik heb niet het idee dat er iets aan de hand is met mijn accu overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ze hadden een gaatje 30/5 voor de update naar 3.2 en dat is ook nog precies binnen het jaar van aankoop dus heb sowieso nog garantie van Muntstad. Dat durfde ik wel aan. Overigens zeiden ze dat ze niet weten hoe het met kosten zou zitten als buiten fabrieksgarantie een module vervangen zou moeten worden zoals vorige keer bij 2.4. Hij snapte dat ik dat geen fantastisch antwoord vond bij een update voor een momenteel goedwerkende auto maar meer kon hij er niet van maken. Aangezien ik dus nog binnen dealergarantie zit is het nu ook nog niet relevant.

De battery module recall is ook al gepland, voor 31/7-1/8 (2 dagen nodig) maar daarvan zei hij dat het geen update betreft en niks met regelapparatuur te maken heeft dus hoefde ik me geen zorgen te maken over eventuele kosten. Dit alles was wel telefonisch dus ik ga er nog even een mailtje aan wijden om het zwart op wit te krijgen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-07 00:17
Ik heb dus nog 3 recalls staan. De 55N1 (W-Seal roof connection rear lid hinges), de 93P7 (S-check / replace battery modules), en de 97GY (software update).

Nu (a-point Almere) kunnen ze de software updaten schijnbaar niet doen voordat de S-check / replace battery modules) gedaan is, en deze kunnen ze pas ergens in augustus doen.
Daarna moet ik een afspraak maken voor de software update.

Dit is echt de laatste keer dat ik bij hun een auto koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Jakkie takkie schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:47:
[...]

Kan het zijn dat dat niet werkt met een importbak zoals de mijne? Of even geduld hebben na aanmaken account?
wellicht hier mogelijk?
https://www.volkswagen.de...-nutzer/myvolkswagen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
N0EL schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:57:
Ik heb dus nog 3 recalls staan. De 55N1 (W-Seal roof connection rear lid hinges), de 93P7 (S-check / replace battery modules), en de 97GY (software update).

Nu (a-point Almere) kunnen ze de software updaten schijnbaar niet doen voordat de S-check / replace battery modules) gedaan is, en deze kunnen ze pas ergens in augustus doen.

je kunt gewoon naar een andere dealer he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Maandag heb ik een afspraak voor de puddle lights, en ga dan het e.a. bespreken.
Anders inderdaad een andere dealer met de melding dat het de laatste keer is dat ik bij hun een auto koop (niet dat dit veel uitmaakt denk ik)

[ Voor 6% gewijzigd door N0EL op 02-05-2023 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

N0EL schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:57:

Interessant, mijn dealer wil juist eerst de update doen en daarna de high voltage battery recall. Dat leek vooral te liggen aan de beperkte beschikbaarheid van gecertificeerd personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 15:33
Galvatron schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Ik lees hier dat sommige van 2.4 naar 3.2 gaan maar dan wordt het door de garage gedaan. Wat pagina’s terug hebben ze het ook over 3.0 maar dat 3.2 via de dealer wordt gedaan, ik las ook ergens dat VW 3.0 inmiddels OTA heeft gecanceld. En dit allemaal gelezen https://www.vwforum.nl/vi...a9c1f606a78a46a4&start=15 kortom, ik denk dat ik beter de dealer kan gaan bellen.
Eind juni naar de garage voor 3.2 (3.0 gaan we overslaan). Ook van VW een mail met de melding dat het straks via een dealer gaat lopen. Kortom, zit je nog op 2.4, lekker een dealer bellen voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Galvatron schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:55:
[...]

Eind juni naar de garage voor 3.2 (3.0 gaan we overslaan). Ook van VW een mail met de melding dat het straks via een dealer gaat lopen. Kortom, zit je nog op 2.4, lekker een dealer bellen voor een afspraak.
sdie van mij wilde plannen na mijn 2 jaar beurt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Net geprobeerd mij te registreren vooor erWin.
Ik krijg netjes een mail om de registratie te bevestigen, daarna krijg ik een mail met gebruikersnaam en WW.
Als ik dan wil inloggen, komt er de melding dat mijn account gedeactiveerd is en ik contact moet opnemen met support. Dit kan voor zover ik zie alleen via een contactformulier. Heeft nog iemand dit mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:20
Polo_Maniac schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:23:
Net geprobeerd mij te registreren vooor erWin.
Ik krijg netjes een mail om de registratie te bevestigen, daarna krijg ik een mail met gebruikersnaam en WW.
Als ik dan wil inloggen, komt er de melding dat mijn account gedeactiveerd is en ik contact moet opnemen met support. Dit kan voor zover ik zie alleen via een contactformulier. Heeft nog iemand dit mee gemaakt?
Ik heb dit ook meegemaakt. Mijn account heb ik op mijn werk aangemaakt, hier gaan we in GB het internet op.
Ze zien dan een verschil tussen een NL-account en een GB-IP adres.
Na mijn uitleg hebben ze mijn account geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Laatst online: 07-01-2024
spencer_830 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:49:
[...]

Ik heb dit ook meegemaakt. Mijn account heb ik op mijn werk aangemaakt, hier gaan we in GB het internet op.
Ze zien dan een verschil tussen een NL-account en een GB-IP adres.
Na mijn uitleg hebben ze mijn account geactiveerd.
Ik werk in NL en woon in België. Ik heb een melding gehad dat ze idd zagen dat het land van IP niet overeenkwam met het fysieke adres en dat ik hiervoor toestemming moest geven. Ik dacht dat het daarmee opgelost was, maar blijkbaar hangt het dan daar op vast.
Weet jij nog hoe lang het duurde voor ze het account activeerde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Vandaag aardig wat in Saarland rond gekard en dat was toch wel erg relaxed met de 3.1+. Vooral in B rijden voelde extra lekker met constant bergje op en bergje af. In D rijden lijkt me zelfs gevaarlijk eigenlijk aangezien je dan gewoon ongeremd naar beneden rolt.

Oh, en ik heb van muntstad zwart op wit op de mail dat er geen kosten voor ons zullen zijn voor noch de 3.2 update noch de battery recall, ongeacht wat er gebeurt. Dan heb ik er wel zin in ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Termy op 03-05-2023 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
leinenga schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Ik zit ook op 23.3. En er was nog iemand al met Plus en toch uitgebreide schermen.
Ik heb dus wel in de display achter het stuur de aanduiding welk baan ik moet hebben, maar dus geen mooie schermen. Maar ja om daar nu mee naar de garage te gaan. Vermoedelijk krijg je een glazige blik als antwoord.
Ik heb exact hetzelfde, enkel achter stuur zichtbaar. Geen halszaak, wel irritant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-07 16:19
TAV de 3.2 update... Mijn dealer heeft een slimmere werkplaatsplanning gemaakt..... Ze zitten krap in het personeel, dus eerder kon het pas vanaf in juli. Vanaf komende maandag hebben ze iedere dag één 3.2 update in de planner beschikbaar om 8:00 uur. Ik denk dat ze die makkelijk in kunnen starten en vervolgens met andere zaken aan de slag gaan om af en toe te kijken hoe de update verloopt......

Ik ben al te vaak proefkonijn geweest, dus maar ingepland voor eind mei. Laat andere auto's maar als oefenmateriaal dienen :-)

[edit]: er zijn wel meer plekken, maar alleen met inlevertijd vd auto om 8:00 uur. De update schijnt 9 uur te duren lees ik op verschillende plekken. Ik denk dat ze zeker willen zijn dat de auto's voor sluitingstijd (=18 uur) weer klaar zijn. In mijn 2 eerdere werkplaatsupdates op vrijdagen, was iedere keer de update niet klaar aan het einde vd dag, waardoor mijn vervangende auto t/m maandag of dinsdag verlengd moest worden. Al doende leert men (en ik ook, dus niet de auto aanleveren op een vrijdag!)

[ Voor 35% gewijzigd door kisik op 05-05-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:20
Polo_Maniac schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:07:
[...]

Ik werk in NL en woon in België. Ik heb een melding gehad dat ze idd zagen dat het land van IP niet overeenkwam met het fysieke adres en dat ik hiervoor toestemming moest geven. Ik dacht dat het daarmee opgelost was, maar blijkbaar hangt het dan daar op vast.
Weet jij nog hoe lang het duurde voor ze het account activeerde?
Ik heb in mijn mail-verkeer terug gekeken, maar kan het niet precies terug vinden.
Mijn gevoel is dat het binnen 2 dagen wel geregeld was.
Hier zit ook de tijd in dat ik een aantal keer heb geprobeerd om in te loggen en niet begreep waarom het niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:26
Ivm erWIN. Wanneer kan je eigenlijk je VIN nr. krijgen? Is dit al beschikbaar vanaf de bestelling of pas als de auto gemaakt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lupajane
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:07
Cloclo100 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:11:
Ivm erWIN. Wanneer kan je eigenlijk je VIN nr. krijgen? Is dit al beschikbaar vanaf de bestelling of pas als de auto gemaakt is?
Ik kreeg het een week voor levering van de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 09:49
VIN wordt bekend/toegewezen op het moment dat er een definitieve produktiedatum is. Dan zou je dealer dit ook moeten kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 07:23
Vw maakt het weer lekker onduidelijk. Wat is het nou, autos bij levering met 3.x en hoger krijgen ota en alle anderen niet of autos die nu 3.0 hebben krijgen automatisch ota naar 3.2

Hoe lastig kan het zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:25
Ik heb vanmorgen vroeg m'n 4.1M bij de dealer afgeleverd, en kreeg daarnet een telefoontje: upgrade naar 3.2 succesvol! *O*

Ik ga zometeen maar eens even de supersnellere interface en de enorme hoeveelheid fijne nieuwe features ervaren :+

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 15:53

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tijsbeer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:34:
Ik heb vanmorgen vroeg m'n 4.1M bij de dealer afgeleverd, en kreeg daarnet een telefoontje: upgrade naar 3.2 succesvol! *O*

Ik ga zometeen maar eens even de supersnellere interface en de enorme hoeveelheid fijne nieuwe features ervaren :+
Versie 3.2 schijnt ook het krakende dak op te lossen !!!!11

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:38
Kan ik voor de eerste onderhoudsbeurt na 2 jaar naar een andere dealer dan waar ik m'n auto heb gekocht en is het dan ook gratis? Bij a-point kan ik pas half juli terecht, dat is toch te gek voor woorden dat de eerste mogelijke afspraak ruim 1,5 maand later is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-08 17:09
unex154 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:08:
Kan ik voor de eerste onderhoudsbeurt na 2 jaar naar een andere dealer dan waar ik m'n auto heb gekocht en is het dan ook gratis? Bij a-point kan ik pas half juli terecht, dat is toch te gek voor woorden dat de eerste mogelijke afspraak ruim 1,5 maand later is.
Toch is het niet zo gek. Overal waar je komt is het zo druk. Wij hebben als universeel pas over 3 week plek als iemand belt voor een APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
unex154 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:08:
Ja, dat kan, zolang het maar een VW servicepartner is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
AkroBatik schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:03:
[...]

Versie 3.2 schijnt ook het krakende dak op te lossen !!!!11
En de puddle lights niet te vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 22:31

delorean7

Let's take the Aston toni

Autohillenga schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:14:
[...]

Toch is het niet zo gek. Overal waar je komt is het zo druk. Wij hebben als universeel pas over 3 week plek als iemand belt voor een APK.
zo is het hier ook - omgeving Utrecht zelfde verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drummerboy71
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-10-2023
Las dat de ID.5 nu al met software 3.5 uitgeleverd wordt....... als er (snel) OTA update van 3.2 naar 3.5 volgt prima..... anders de afspraken met dealers van 3.2 update, upgraden naar 3.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 12:59
Deze week heb ik toevallig de dealer gevraagd naar 3.5 voor de ID4. Maar helaas, ze wisten niet echt dat die er aan kwam, laat staan een verwachte planning.
Wel jammer want V2L voor de vakantie was wel leuk geweest.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kisik
Voor de vakantiegangers naar Frankrijk en verder:
https://www.ad.nl/auto/fr...bertje-betekent~a5f603d9/
Met vakantie zal iedereen voldoen aan dat criterium om te carpoulen, maar, via dit artikel doorgezocht op milieuzone: https://www.anwb.nl/vakan...voorbereiding/milieuzones (was voor mij iig nieuw)

In Lyon geldt dus een milieuzone voor Metropole de Lyon en verder bijv. Parijs, Montpellier, Marseille. Elektrisch krijgt een groene sticker en voor ruim €4,50 krijg je die thuis bezorgd: https://certificat-air.gouv.fr/ rechtsboven Engels selecteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:28
Stickers voor Duitse milieuzones, stickers voor Franse, en andere zullen volgen. Voor je het weet kun je niet meer door je raam naar buiten kijken!

Waarom stoppen ze niet met die onzin, en laat ze nummerborden scannen. De app van de milieupolitie zegt dan of een voertuig voldoet of niet. Dat moet vast wel op Europees niveau geregeld kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
ikweethetbeter schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:22:
Stickers voor Duitse milieuzones, stickers voor Franse, en andere zullen volgen. Voor je het weet kun je niet meer door je raam naar buiten kijken!

Waarom stoppen ze niet met die onzin, en laat ze nummerborden scannen. De app van de milieupolitie zegt dan of een voertuig voldoet of niet. Dat moet vast wel op Europees niveau geregeld kunnen worden!
Ik heb de restjes van Oostenrijk nog op mijn raam zitten :(

Er zal wel één of andere privacy pleitbezorger voorkomen dan dit geregeld wordt.

Nederlandse milieu zones vanaf 2025 voor transport (geen idee hoe ze dat verder gaan organiseren): https://www.destentor.nl/...t-zo-zuinig-ook~a35d319e/

[ Voor 13% gewijzigd door kisik op 05-05-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:27

Tarin

Just plain weird.

Ik had deze week vanwege een reparatie aan de buitenspiegel een leenwagen - een R-Line T-Roc met *tromgeroffel* handgeschakelde 1.0 benzine-motor.

Na 5 jaar (diesel) automaat en 4 maanden elektrisch wende het schakelen heel snel - in de ID.4 grijp ik nog steeds af en toe fout als ik achteruit wil rijden.
Maar wat een lamme bak was dat, aan de ene kant werd heel vroeg aangeraden 1 of 2 versnellingen omhoog te schakelen (60km/h in de 6e versnelling) maar aan de andere kant was hij niet vooruit te branden. Ik heb nooit geklaagd over onze oude auto's (Fiat Punto, Mitsubishi Space Star), die waren ook niet snel, maar dit voelde echt extreem langzaam aan. Ik was blij toen ik weer in de ID.4 zat :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
ikweethetbeter schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:22:

Hebben ze al in de UK.
Een EV heeft de optie om een "groen" streepje op de nummerplaat te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eo7Xvv24MQ96SHOGiVC4avYSm2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ylue7rn8oQo9TQgwX7hKRNvE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

N0EL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:08:
[...]

Hebben ze al in de UK.

[Afbeelding]
In Duitsland mogen EVs (en PHEVs) een E aan het einde van het nummerbord hebben. Het is echter optioneel dus echt veel officieels kan je er niet mee regelen.
Je krijgt dan allerlei vage voordelen (op sommige plekken goedkoper of gratis parkeren of laden, van sommige busbanen gebruik maken), die een beetje klinken als 'Leuk tot iedereen elektrisch rijdt, dan word het weer opgeheven.'

Iets automatiseren met kentekenplaatherkenning en een centrale database is technisch goed haalbaar maar lastig betrouwbaar te krijgen en daarbij goed te beveiligen.. daar zijn al eenvoudigere projecten gefaald.

Shit, wat een negatief zeurbericht. Sorry mensen :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VWID4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-03 13:20
Hoe is het op dit moment met de range? Mijn ID.4 heeft op dit moment (software 2.4) een range van tussen de 300-325 bij een volle accu. En het is de vraag of je dat echt zou halen als je gaat rijden. Voor mijn gevoel was dit vorig jaar rond deze tijd een stuk hoger. Ik heb het gevoel dat er iets niet goed is met de accu of software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:49
VWID4 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:56:
Hoe is het op dit moment met de range? Mijn ID.4 heeft op dit moment (software 2.4) een range van tussen de 300-325 bij een volle accu. En het is de vraag of je dat echt zou halen als je gaat rijden. Voor mijn gevoel was dit vorig jaar rond deze tijd een stuk hoger. Ik heb het gevoel dat er iets niet goed is met de accu of software.
Welke accu (kWh) heb je? Hier zit de range momenteel rond de 320km op 80% ofwel 320 / 80% = 400km op een volle accu.

Maar tja, het blijft een GoM :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinDaems
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-07 21:29
Ik heb hetzelfde qua range. Heb me er maar bij neergelegd. Alle cellen lijken in orde te zijn volgens OBD2 scanner / OBD11.
In de ochtend is het nog koud dus zijn ook alle cellen koud en daardoor een mindere range.
Het is nog even wachten op het warmere weer om weer een range op de GOM van boven de 400km te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Wij zien in de ID.4 Pro ook een ruime 300km bij 80%, effectief is het (nog) wat minder omdat ik vaak vroeg wegrijd en dan is het nog <10°C met een auto die nooit in de zon staat.. op de terugweg is het verbruik altijd beduidend minder.

Omdat ik op het moment alleen snel kan laden heb ik de batterij nooit voller dan 80%.

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 05-05-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Hier ID4 Max met 77kWh accu op 21" wielen, warmtepomp en met V3 software,
@80% volgens GOM tussen de 260km / 280km over de laatste maanden gemeten.

[ Voor 21% gewijzigd door N0EL op 05-05-2023 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:28
N0EL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:08:
Hebben ze al in de UK.

[Afbeelding]
Dit is niet helemaal wat ik bedoel...

Wat ik bedoel is dat het kenteken (MY02 ZRO) wordt gescand, en dat er dan op het scherm terugkomt of het voertuig gestolen is, de eigenaar moet worden opgespoord, de wegenbelasting is betaald, ..., en dus ook of-ie een milieuzone in mag. En deze info moet natuurlijk worden gefilterd voor het doel, want de milieupolitie hoeft waarschijnlijk niet te weten of er wegenbelasting is betaald.

Dus eigenlijk exact dezelfde check die wordt uitgevoerd als je voor 5 euro zo'n sticker aanvraagt, zonder dat je je ruit helemaal volplakt met stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
ikweethetbeter schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Dit is niet helemaal wat ik bedoel...

Wat ik bedoel is dat het kenteken (MY02 ZRO) wordt gescand, en dat er dan op het scherm terugkomt of het voertuig gestolen is, de eigenaar moet worden opgespoord, de wegenbelasting is betaald, ..., en dus ook of-ie een milieuzone in mag. En deze info moet natuurlijk worden gefilterd voor het doel, want de milieupolitie hoeft waarschijnlijk niet te weten of er wegenbelasting is betaald.

Dus eigenlijk exact dezelfde check die wordt uitgevoerd als je voor 5 euro zo'n sticker aanvraagt, zonder dat je je ruit helemaal volplakt met stickers.
Ik denk dan altijd hoe werkt het in Oostenrijk, waar je al sinds jaar en dag een sticker moet plakken voor de tol........ Een boete voor het niet hebben van een vignet rolt geheel automatisch op kenteken in je brievenbus thuis, dus schijnbaar is er wel toegang tot kentekeninformatie.

Wisten jullie dat je dat vignet ook digitaal kan kopen en dan aan je kenteken kan koppelen? En dat het debiele aan dit digitale vignet is, dat je die MINSTENS 18 dagen voor gebruik via internet aan moet schaffen, anders krijgen de servers in Oostenrijk het proces niet tijdig afgerond.

Waarom is de tolweg in Frankrijk niet op kenteken maar met een transponder achter je voorruit? Zitten er teveel frauderisico's op kenteken? Ik heb wel eens een flitsboete + -foto met een lachende ik achter het stuur uit Duitsland ontdoken door keurig na ontvangst een briefje terug te sturen en te beweren dat ik het niet was, dat iemand mijn kenteken na had gemaakt. Niks meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-08 07:57
Wat is GoM precies? Ik heb in mijn kleine schermpje staan dat de batterij momenteel 92% opgeladen is en dat zou een range van 427km moeten geven, ID.5 GTX van 2023.

Heb wel wat vreemds ontdekt gisteren in mijn kofferbak, waar de hoedenplank vast zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMb6VZxC9KCaC_ABzAR9UFlbvjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXQA8HNRXHyMDhvFwZ40IgdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hMz-7yLpIpGg2oWdHidOX3EVjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbjO9cc8vp3PcFzU1W0MpHR8.jpg?f=fotoalbum_large

De ene bevestiging is niet mooi rond en klikt ook niet goed vast. Heb de hoedenplank er nog nooit vanaf gehad dus kan me niet voorstellen dat ik dit zelf heb gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

KaiseRRuby schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:58:
Wat is GoM precies? Ik heb in mijn kleine schermpje staan dat de batterij momenteel 92% opgeladen is en dat zou een range van 427km moeten geven, ID.5 GTX van 2023.

Heb wel wat vreemds ontdekt gisteren in mijn kofferbak, waar de hoedenplank vast zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ene bevestiging is niet mooi rond en klikt ook niet goed vast. Heb de hoedenplank er nog nooit vanaf gehad dus kan me niet voorstellen dat ik dit zelf heb gedaan..
GOM = Guess-O-Meter, oftwel een inschatting over het resterend bereik rekening houdende met het afgelopen verbruik.

M.b.t. je hoedenplank, dat is niet goed. Beide bevestigingspunten horen mooi rond te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:56
N0EL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:08:
Hier ID4 Max met 77kWh accu op 21" wielen en met V3 software,
@80% volgens GOM tussen de 260km / 280km over de laatste maanden gemeten.
Dat is wel weinig voor deze temperaturen.

Ik zit met een ID.3 58kWh zonder warmtepomp op 390 a 410km op de GOM met 100%. Dat is ongeveer een 310 a 330km op 80%.
Dat is een pak meer kilometers met bijna 20kWh minder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
AndRo555 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Ik zit met een ID.3 58kWh zonder warmtepomp op 390 a 410km op de GOM met 100%. Dat is ongeveer een 310 a 330km op 80%.
Tenzij hij elke avond 133 rijdt op de snelweg en dat 2u lang. Dat kan het wel kloppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:48
kisik schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:44:
Voor de vakantiegangers naar Frankrijk en verder:
https://www.ad.nl/auto/fr...bertje-betekent~a5f603d9/
Met vakantie zal iedereen voldoen aan dat criterium om te carpoulen, maar, via dit artikel doorgezocht op milieuzone: https://www.anwb.nl/vakan...voorbereiding/milieuzones (was voor mij iig nieuw)

In Lyon geldt dus een milieuzone voor Metropole de Lyon en verder bijv. Parijs, Montpellier, Marseille. Elektrisch krijgt een groene sticker en voor ruim €4,50 krijg je die thuis bezorgd: https://certificat-air.gouv.fr/ rechtsboven Engels selecteren.
Toevallig gisteren besteld inderdaad.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
KaiseRRuby schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:56:
[...]

Tenzij hij elke avond 133 rijdt op de snelweg en dat 2u lang. Dat kan het wel kloppen..
130 zelden. 120 best wel vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Tja, dat kost goed wat meer energie en dat voel je in een efficiënte auto zoals een EV vrij sterk.

Als je zo elke 60 km een 350+ kW langs de snelwegen van Europa hebt kun je weer ouderwetsch planken maar voor nu is het niet zo'n goed idee. Hoe verleidelijk het ook is hier in Duitsland O-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
N0EL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Dat maakt wel verschil hoor, op de meter. Ik doe het zelden maar als ik 130+ rij zie ik mijn range echt kelderen.

Vind de range voorspelling van de navi ook sterk. Paar keer getest, 59km rijden was ook echt minus 59km op de range en niet min 90 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-08 23:40
N0EL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Dan is het een prima range. Alles boven de 100 km/u…afijn het is hier al heel vaak besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
duitsland sticker.. frankrijk sticker... zwitserland sticker..
oostenrijk kun je op kenteken een vignet kopen.. geen sticker! :D

hierzo 280-300km op 80%.. rijden wel door in de koele ochtend.... en tranquillo terug naar huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
[...]

Wat is je gemiddeld verbruik dan? Kom ik nooit aan terwijl ik altijd rustig rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:21
mokkalokka schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:20:
[...]

Wat is je gemiddeld verbruik dan? Kom ik nooit aan terwijl ik altijd rustig rij.
Inderdaad, ik ben ook benieuwd. Haal ik ook niet.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 17:56
[...]

Herkenbare cijfers! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VswxGFF5cUVLVLbEv9sZFGqIgyY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AQVKVXucWhgh3aJ694rVr0QQ.png?f=fotoalbum_large

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Zeer herkenbaar… 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPVGbKLs7MQrUxrkf0-SkthZvcA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/caEzMIDOjaQ21ldZj5wDKpy0.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door KrlGl op 06-05-2023 17:12 ]

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53

Haan

dotnetter

Het is gewoon heel erg afhankelijk van hoe je rijdt, dus vrij zinloos te vergelijken met anderen. Iemand die regelmatig 130 rijdt zal een significant hoger verbruik / lagere range hebben dan iemand die voornamelijk binnen de bebouwde kom rijdt. Het enige dat een beetje zin heeft is je eigen verbruik in de gaten houden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 16:21

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb hier ongeveer 330-350 op 80% en ga echt zelden naar 100.

350km stond erop toen het van de week 20+ graden was. Met 15 graden zit het iets lager.

Als ik ga rijden en blijf netjes 100 rijden, dan is ie zuiniger dan de schatting. Zit in in de stad of tijd 120 dan is ie minder zuinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Net weer terug uit Duitsland met ruim 4 uur rijden en gemiddeld verbruik onder de 16 kWh/100. Kreeg bij 81 km op de GoM de 20% waarschuwing dus we zitten weer op 400+ km bij 100% met onze 58 kWh ID.3 :).

Ben benieuwd wat dat wordt na de battery recall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:21
Toch wel een verschilletje. Maar ik rijd dan ook vaak 130+. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80L3xl5uQQHJ6hhSw8ZQ8XBZ-NA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/umIR40f97t9ytzx3XUo2qaGT.png?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Termy schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:16:
Net weer terug uit Duitsland met ruim 4 uur rijden en gemiddeld verbruik onder de 16 kWh/100. Kreeg bij 81 km op de GoM de 20% waarschuwing dus we zitten weer op 400+ km bij 100% met onze 58 kWh ID.3 :).

Ben benieuwd wat dat wordt na de battery recall.
Dat zal logischerwijs hetzelfde blijven na de battery recall, met jouw batterij is immers niets aan de hand als je die range haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Haan schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 17:28:
Het is gewoon heel erg afhankelijk van hoe je rijdt, dus vrij zinloos te vergelijken met anderen. Iemand die regelmatig 130 rijdt zal een significant hoger verbruik / lagere range hebben dan iemand die voornamelijk binnen de bebouwde kom rijdt. Het enige dat een beetje zin heeft is je eigen verbruik in de gaten houden.
Dat dus 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:56
Vandaag 406km op de gom bij 96%. Dus 422km gom op de volle 58kWh. Exact WLTP, wat ik ook ongeveer wel lijk te halen.

All time verbruik op 16.3kWh/100km (afgelopen 2 maanden)
De meeste ritten de laatste dagen bij milde temperaturen in de 11 a 13kWh/100km. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 07-05-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Jakkie takkie schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:21:
[...]

Dat zal logischerwijs hetzelfde blijven na de battery recall, met jouw batterij is immers niets aan de hand als je die range haalt.
Toch krijg ik nu maar 287 km op 80%. Dat zou 359 km zijn op 100%. Misschien toch iets mis :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Gisteren heeft de garage mijn auto bijgewerkt naar versie 3.2. Ik vroeg me af hoe ik de Plug and Charge-functie kan activeren. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Laatst online: 13:05
Hebben meer mensen last dat de app niet synchroniseert met de server. Vanaf gistermiddag heeft de app geen contact meer met de server. De auto functioneert normaal. Scherm al eens opnieuw opgestart. Mobiel echtgenoot heeft hetzelfde probleem. Verschil met Wifi en 4G is er niet.
id software 3.2

Ik zag gisteren wel dat velen dit probleem niet hadden. Ze posten een afbeelding terwijl ik dat probleem al wel had. Wie heeft dit eerder meegemaakt. Wie heeft er een oplossing voor mij. Ik denk dat het toch een instelling in de auto is. Hoe reset ik het.

[ Voor 32% gewijzigd door Gerardus1956 op 07-05-2023 09:43 ]

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:35
Termy schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:39:
[...]

Toch krijg ik nu maar 287 km op 80%. Dat zou 359 km zijn op 100%. Misschien toch iets mis :P.
Heb ik ook hoor. Haal voor het gevoel minder range dan het eerste jaar van bezit.

Maar goed het is nutteloos om dit te spreken. Hoop dat de recall en 3.2 weer wat verbetering geven al verwacht ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Kanter schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Heb ik ook hoor. Haal voor het gevoel minder range dan het eerste jaar van bezit.

Maar goed het is nutteloos om dit te spreken. Hoop dat de recall en 3.2 weer wat verbetering geven al verwacht ik het niet.
Inderdaad, ik had hetzelfde ervaren. Voorheen had ik bij een acculading van 80% een bereik van ongeveer 280 km, maar nu met softwareversie 3.2 is dit toegenomen tot 390 km bij 80%. Dit heeft te maken met je rijstijl (GOM). De kilometer-range zal uiteindelijk weer afnemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-08 11:24

mhe59

ID.5 Pro Performance

RutgerO schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:19:
Ik rijd sinds ca 1,5 jaar een ID.3 pro 58kw.
De auto bevalt me prima, nu ca 45k mee gereden. Jammer alleen dat achterin af fabriek geen luidsprekers zitten. Dit heb ik opgelost door een (origineel) setje via Kufatec.de in de achterdeuren te installeren. Het werkte goed.
Dat was met software 2.1. Toen update naar 2.3, helemaal prima. Maar sinds januari heb ik 2.4 en de achterspeakers doen het niet meer. En het meest vervelende is dat ook niemand ze aan de praat kan krijgen. Gisteren met de auto bij de Volkswagendealer geweest en ook zij kunnen het niet oplossen. Ze suggereerden zelfs dat ik dus een paar 100 weg heb gegooid door achteraf speakers in te bouwen!! Dat kan toch niet waar zijn?

Zijn er mensen die het zelfde hebben meegemaakt en de achterspeakers in 2.4 wèl weer aan de gang hebben gekregen? Graag hoor ik hoe jullie dat gedaan hebben!
Ik heb het door Vagexpert.nl laten inbouwen in 2021. Inderdaad na de update naar 2.4 deden de achterspeakers het niet meer. Bij Vagexpert langs geweest en met service van de zaak reed ik weer met vol geluid weg :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:17
mhe59 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb het door Vagexpert.nl laten inbouwen in 2021. Inderdaad na de update naar 2.4 deden de achterspeakers het niet meer. Bij Vagexpert langs geweest en met service van de zaak reed ik weer met vol geluid weg :-)
Wat heeft dit ongeveer gekost? En weet jij of zij het gehele geluidssysteem een upgrade kunnen geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Beetje een late vraag [vandaag pas gezien], maar ik ben van plan om aanstaande zaterdag naar Hilden, DE te rijden voor de (kleinschalige) ID.Treffen in de Ruhrgebied. met o.a. andere ID rijders, mensen van wolfsburg en grote kans dat de ID.7 er ook staat (wss gecamoufleerd).

Howel duits niet mn sterkste kan is lijkt het me wel lachen om te gaan :+

Als er geintreseerden zijn kunnen we in NL of DE meeten voordat we gezamelijk die kant op rijden en/of onderweg op de route oppikken [even vaste punten/tijdstip bepalen]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUCkT0rO66XbFTWuIGZrG9-1pDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oQCYmC48sW0MgqMC4MK7wkG0.png?f=fotoalbum_large

Vanaf amsterdam is dat 2.5 uur rijden.

Geef even een duimpje 👍zodat ik de animo kan zien die wellicht kunnen komen as stoet

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 07-05-2023 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Simply1337 maar daar spreken ze allemaal Duits? Dat wordt een beetje lastig denk. Verstaan doe ik het wel en lezen lukt ook wel..
Lijkt me wel leuk om een keertje in NL naar toe te gaan met wat Tweakers

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:21:
@Simply1337 maar daar spreken ze allemaal Duits? Dat wordt een beetje lastig denk. Verstaan doe ik het wel en lezen lukt ook wel..
Lijkt me wel leuk om een keertje in NL naar toe te gaan met wat Tweakers
volgende stap, deze was even te kort aangekondigd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-07 15:03
Gaat mij helaas niet lukken, had wel lachen geweest

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramhuijten
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:14
Hallo mede ID-3 rijders,

Ondanks alle updates en redelijk wat bezoeken aan de garage ben ik enthousiast over mijn ID.3 Business (58kwh). Binnenkort een nieuwe proef: de eerste week van juli op vakantie naar Frankrijk met twee kleintjes van 1 en 3. De heen- en terugreis worden geen probleem. Maar rondom onze camping is er in de wijde omtrek geen laadpaal te vinden. Weten jullie of je ergens Granny chargers kunt huren? En hebben jullie hier ervaring mee op vakantie? Ik verwacht iets van 2,5 KWh qua laad snelheid…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:37
bramhuijten schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:59:
Hallo mede ID-3 rijders,

Ondanks alle updates en redelijk wat bezoeken aan de garage ben ik enthousiast over mijn ID.3 Business (58kwh). Binnenkort een nieuwe proef: de eerste week van juli op vakantie naar Frankrijk met twee kleintjes van 1 en 3. De heen- en terugreis worden geen probleem. Maar rondom onze camping is er in de wijde omtrek geen laadpaal te vinden. Weten jullie of je ergens Granny chargers kunt huren? En hebben jullie hier ervaring mee op vakantie? Ik verwacht iets van 2,5 KWh qua laad snelheid…
denk dat je beter af bent door eentje op marktplaats te kopen voor een paar tientjes

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24
Hallo mede ID-3 rijders,

Eentje aanschaffen vind ik wel de moeite waard: gebruik je de komende auto generatie ook nog wel.
Als je een uitje doet: zoek dan vantevoren of je daar een parkeerplek met laadpaal kan vinden. En anders een snellader onderweg naar je uitje.

Met een granny op de camping gaat het laden ook prima snel vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Hallo mede ID-3 rijders,

Heb het vorig jaar ook gedaan, met de granny charger op de campingplek. Resultaat was meerdere keren de stacaravan in het donker doordat het net allemaal teveel stroom trok en dus weer de groepenkast induiken om alles terug aan te zetten.
Ik zat op ongeveer 1 tot 1,5 kwh met de granny overigens. Dat is prima als je een dagje op de camping blijft maar echt wel krap als je ook nog weg wilt.

Overigens moet je ook even goed controleren of het is toegestaan. Niet elke campinghouder is er happig op.

Daarnaast inderdaad de tip van @1Mark opvolgen en je uitstapjes plannen door parkeerplaatsen te zoeken bij je bestemming waar je kan laden of anders inderdaad onderweg laden. (al is dat laatste minder praktisch met zulke kleine koters)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Laatst online: 27-06 17:56
mhe59 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Wat heeft dat destijds gekost? Ik ben benieuwd naar je indicatie.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Simply1337
VERKOCHT!

ID.7 Station gesnapt
https://www.autoweek.nl/a...che-stationwagon-betrapt/

[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 08-05-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Doe mij die ook maar. Als hij tenminste een beetje betaalbaar te configureren is.. over 1,5-2 jaar moet ik weer wat bestellen.
Minder luchtweerstand dan de ID.4 en toch lekker ruim achterin en in de achterbak, maar ik ben wel benieuwd naar de precieze afmetingen en de draaicirkel. Als ik er mijn fiets tenminste nog in kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat zal wel ruim over de 70K gaan, als je ziet wat een id.3 nu al kost....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Gunner schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:40:
Dat zal wel ruim over de 70K gaan, als je ziet wat een id.3 nu al kost....
ye, huidige id4 prijzen geeft mij geen hoop dat het een "volks"wagen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Zou het helpen? Net als bij trainers bij een voetbalclub. Meestal werkt het niet als de voorwaarden om te presteren niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Nu online
kisik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Zou het helpen? Net als bij trainers bij een voetbalclub. Meestal werkt het niet als de voorwaarden om te presteren niet goed zijn.
Dat is maar de vraag, soms is een te rigoreuze ingreep in de top contraproductief. We zullen het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Vanmorgen bij de garage geweest wegens gebonk uit het vooronder..... De kenners hier weten dan al wat er aan de hand is. De stabilisatiestangen zijn gebroken. Ik krijg nog een prijsopgaaf en planning. Ze gaan kijken of het tegelijk met mijn 3.2 update gaat lukken eind mei, maar als ik via de planner op internet kijk, dan hebben ze voor onderhoud dat slechts 1 uurtje duurt, pas half juni weer planbare plek.

De vraag is hoe verantwoord het is om zo lang door te rijden? Betreft een 4.1M

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-08 22:34
kisik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:57:
Vanmorgen bij de garage geweest wegens gebonk uit het vooronder..... De kenners hier weten dan al wat er aan de hand is. De stabilisatiestangen zijn gebroken. Ik krijg nog een prijsopgaaf en planning. Ze gaan kijken of het tegelijk met mijn 3.2 update gaat lukken eind mei, maar als ik via de planner op internet kijk, dan hebben ze voor onderhoud dat slechts 1 uurtje duurt, pas half juni weer planbare plek.

De vraag is hoe verantwoord het is om zo lang door te rijden? Betreft een 4.1M
Stabilisatorstangen zouden toch wat langer mee moeten gaan. Coulance? Ze hebben de stabilatorstangen aangepast ergens in 2021 en is dus een bekend probleem van de oudere ID's. Slechte zaak als je je daarvoor laten betalen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Pagina: 1 ... 275 ... 376 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.