Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 274 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:54

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

DonJunior schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:22:
Ik wacht wel even met de volgende afspraak tot alle mensen voor mij een positieve ervaring hebben. Ben nu iets te vaak 'proefkonijn' geweest .. dus als ik zeker weet dat deze goed gaat maak ik een afspraak voor ná mijn zomervakantie ;)
Ik heb maar een afspraak gemaakt. Heb gelijk de eerst volgende mogelijkheid gepakt. Ben nu eind juni aan de beurt.

Ik wil graag nog voor aanvang van het vierde levensjaar versie 3.x hebben.

Als ik moet wachten tot ik benadert wordt en daarna weer 2 maanden moet wachten voordat er überhaupt een monteur beschikbaar is zal het helemaal lang op zich laten wachten

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:00
AkroBatik schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:50:
[...]

Ik heb maar een afspraak gemaakt. Heb gelijk de eerst volgende mogelijkheid gepakt. Ben nu eind juni aan de beurt.

Ik wil graag nog voor aanvang van het vierde levensjaar versie 3.x hebben.

Als ik moet wachten tot ik benadert wordt en daarna weer 2 maanden moet wachten voordat er überhaupt een monteur beschikbaar is zal het helemaal lang op zich laten wachten
Wanneer wordt 3.2 officieel uitgebracht?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:37
Davidas schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:54:
[...]

Wanneer wordt 3.2 officieel uitgebracht?
Jij hebt geen 3.2 op je auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 22:00
Ik heb een Id.3 1st plus met nu 3.0 software.
Volgens de website van volkswage n zou je dan ook uitgebreide rijbaanbegeleiding moeten hebben.
https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-3-0

Ik merk wel dat ID.Light de baan waar je heenmoet aangeeft, maar niet het mooie uitgebreide scherm bij knooppunten. Heeft iemand dat wel aan de praat met 3.0 software? Mis ik nog een instelling?
Zie screendumpje wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/796E2DBKATW9kqCyEuHqaTMmByE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5S7CwXjlwXb0mJZrBNRj0qt6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:32
leinenga schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:46:
Volgens de website van volkswage n zou je dan ook uitgebreide rijbaanbegeleiding moeten hebben.

Ik merk wel dat ID.Light de baan waar je heenmoet aangeeft, maar niet het mooie uitgebreide scherm bij knooppunten. Heeft iemand dat wel aan de praat met 3.0 software? Mis ik nog een instelling?
[Afbeelding]
Waarschijnlijk mis je het laatste onderdeel van deze 'feature'
Voor gebruik van de online componenten van het navigatiesysteem heb je een actief We Connect Plus-account nodig.
of
Deze functie maakt deel uit van het navigatiesysteem zoals beschikbaar in het optionele Infotainmentpakket.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
Die beide opties heb ik dus wel.
Ik ben benieuwd of iemand anders met een 3.0 die via OTA is geïnstalleerd dit uitgebreide scherm wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Simply1337 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:44:
[...]

ID Software 3.5 rolt NU van de band in Wolfsburg.

Kun je in je VW systeem inloggen en kijken welke softwareverband/verbinding je hebt? dat zegt ook genoeg welke je gaat krijgen.

EDIT: versie 11 = 3.5

edit2:
Versie 1 = 1.0 [?]
Versie 2 = 2.0 [?]
Versie 3 = 2.1 [?]
Versie 4 = 2.3 [fabriek]
Versie 5 = 2.4/3.0.x ota/dealer
Versie 6 = 3.0 [fabriek]
Versie 7 = 3.1 [fabriek]
Versie 8 = 3.2 [fabriek]
Versie 9 = 3.3 [fabriek/scherm 3.2]
Versie 10 = 3.4 [fabriek/scherm 3.2]
Versie 11 = 3.5 [fabriek]
@Simply1337, hoe en waar kun je zien welke versie je hebt. Ik zie alleen "uw wagen heeft ID.software 3.2.0.
Die versie 8,9 of 10 kom ik nergens tegen.Wel zie ik in mijn voertuiggegevens het volgende staan:
v6j control of software network uitvoering 10. Is dit hetzelfde als de ID software versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:14
leinenga schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:30:
Ik ben benieuwd of iemand anders met een 3.0 die via OTA is geïnstalleerd dit uitgebreide scherm wel heeft.
Ik heb dat wel. Moet zeggen dat ik er niks voor heb hoeven doen. Na de 3.0 OTA update op mijn ID.3 1st Max werkte dat meteen zoals in het plaatje te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:14
Ik heb het ook niet. Misschien pas bij 3.2 actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
Kacang schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:08:
[...]

Ik heb dat wel. Moet zeggen dat ik er niks voor heb hoeven doen. Na de 3.0 OTA update op mijn ID.3 1st Max werkte dat meteen zoals in het plaatje te zien is.
Misschien nog iets met de kaartversie? Maar die lijkt me ook wel redelijk up to date:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3jA0WAtcRcImsnG54msD15Gkew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRy7NYPUVUnBsp3CtjsMposi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:23
Ik heb bij mijn ID.3 1st Max OTA 3.0 gekregen en het scherm/begeleiding waaraan je refereert deed het vanaf het eerste moment dat ik met 3.0 ging rijden. Alleen op de snelweg, en alleen vanaf ongeveer 2km voor de 'wegsplitsing' tot ongeveer 500 meter (??) na de splitsing. Ik twijfel even of dit alleen gebeurt bij een splitsing van de snelweg of dat het ook bij een afrit gebeurt maar gezien de beschrijving zal het ook wel gebeuren bij een afrit.

Ziet er mooi en duidelijk uit, al is de begeleiding hiervan, in combinatie met de ID.Light niet altijd zoals ik het verwacht. Bijvoorbeeld wanneer ik de weg wil vervolgen, en dus niet wil afslaan, en ik rijd op de linker van de 2 rechtdoor gaande banen dan wil het systeem me vaak per sé op de linkerbaan hebben. Terwijl beiden toch echt in de door mij gewenste en door de navi aangegeven richting gaan.

Edit: zelfde kaartversie als die jij laat zien.

[ Voor 4% gewijzigd door MJMaverick op 28-04-2023 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Ja. Mijn VW navigatie laat dat zijn.
ID.4 met een OTA update naar 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
Ik zie nu 2x id.3 1st MAX waar het wel werkt.
Ik heb 1st plus. Zou dat het verschil kunnen zijn? Ik heb natuurlijk geen travel assist, maar alleen lane assist.

Het gekke is dat de ID.light dus wel aangeeft als ik van baan dien te wisselen. Dus hij 'weet' wel welke baan ik zit. Dat werkt over het algemeen ook best prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Kacang schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:08:
[...]

Zelfde ervaring als Kacang - ID3 1st Pro

Heb je op het schermpje achter je stuur dan ook geen rijbaanaanduiding (kruisjes en pijltjes per rijbaan)?

Een fijne feature, maar op sommige vaste punten op de snelweg is de begeleiding apart:
- op de kaart met pijlen de juiste baan en afslag (rechts) aangegeven, maar met ID-light en gesproken instructies terwijl ik op de afslag rijdt zeggen dat ik de baan naar links, terug de snelweg op sturen
- op een driebaans snelweg bij een specifieke afslag zeggen dat je 2 banen naar links toe moet om op de snelweg te blijven, terwijl je keurig op de rechterbaan van de hoofdrijbaan zit, niet op de afslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
SiNaga schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:46:
[...]

Zelfde ervaring als Kacang - ID3 1st Pro

Heb je op het schermpje achter je stuur dan ook geen rijbaanaanduiding (kruisjes en pijltjes per rijbaan)?

Een fijne feature, maar op sommige vaste punten op de snelweg is de begeleiding apart:
- op de kaart met pijlen de juiste baan en afslag (rechts) aangegeven, maar met ID-light en gesproken instructies terwijl ik op de afslag rijdt zeggen dat ik de baan naar links, terug de snelweg op sturen
- op een driebaans snelweg bij een specifieke afslag zeggen dat je 2 banen naar links toe moet om op de snelweg te blijven, terwijl je keurig op de rechterbaan van de hoofdrijbaan zit, niet op de afslag
Oke, 1st plus kan het dus wel ;)
Ik heb dacht ik achter het stuur wel de rijstrookaanduiding.(let daar altijd wat minder op) Zal er morgen even specifiek op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:23
leinenga schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:51:
[...]

Oke, 1st plus kan het dus wel ;)
Pro is niet hetzelfde als Plus... Volgens mij zijn alle ID.3 1st een Pro (want 58/62 kWh accu). De 1st is/was er in 3 uitvoeringen: gewoon (geen toevoeging op 1st), Plus en Max. @SiNaga welke uitvoering is jouw ID.3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
MJMaverick schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:53:
[...]

Pro is niet hetzelfde als Plus... Volgens mij zijn alle ID.3 1st een Pro (want 58/62 kWh accu). De 1st is/was er in 3 uitvoeringen: gewoon (geen toevoeging op 1st), Plus en Max. @SiNaga welke uitvoering is jouw ID.3?
Ik heb ‘em niet zef samengesteld. Rdw zegt pro en de weconnect app zegt pro performance.
Accu is 58 kWh. Geen lane assist, wel ACC.
Geen achteruitrijcamera, geen keyless entry.
Import uit Duitsland.

Lees ik https://www.volkswagen-ne...hree-equipment-lines-5333
dan zou het basic moeten zijn, mits internationaal de uitvoeringen gelijke specs hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37
leinenga schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:46:

[Afbeelding]
Heb ik idd ook sinds OTA 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
MJMaverick schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:53:
[...]

O ja, iets te snel gelezen. Dus toch nog wachten op de eerste 1st Plus 3.0 waar het scherm wel werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:33
Is er een manier om je lampen altijd aan te laten staan zolang je in de auto zit?

Na gebruik springen ze bij mij elke keer weer op auto. Online vind ik veel mensen die vragen of je ze uit kan zetten, maar niet of je ze juist altijd aan kan laten staan.

Edit: wel gevonden dat je de gevoeligheid van de sensor kan aanpassen naar laag-midden-hoog in de auto.

[ Voor 17% gewijzigd door Louislouislouis op 29-04-2023 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:13
leinenga schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:07:
[...]

O ja, iets te snel gelezen. Dus toch nog wachten op de eerste 1st Plus 3.0 waar het scherm wel werkt ;)
Ik heb een 1st plus uit december 2020 en de OTA 3.0 gehad. Bij mij werkte het ook meteen. Vond het wel grappig en werkt opzich wel nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
DonJunior schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:22:
Ik wacht wel even met de volgende afspraak tot alle mensen voor mij een positieve ervaring hebben. Ben nu iets te vaak 'proefkonijn' geweest .. dus als ik zeker weet dat deze goed gaat maak ik een afspraak voor ná mijn zomervakantie ;)
Gezien de drukte in de werkplaatsen heb ik m ook maar eind juni ingepland (1e mogelijkheid). Als er tot die tijd veel berichten van falende updates zijn annuleer ik de afspraak weer. Als je eerst gaat wachten ben je waarschijnlijk pas na de zomer aan de beurt.
Ik wil heel graag een betere snellaadcurve voor onze vakantietrip naar zuid frankrijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
Ro ofzo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:37:
[...]

Gezien de drukte in de werkplaatsen heb ik m ook maar eind juni ingepland (1e mogelijkheid). Als er tot die tijd veel berichten van falende updates zijn annuleer ik de afspraak weer. Als je eerst gaat wachten ben je waarschijnlijk pas na de zomer aan de beurt.
Ik wil heel graag een betere snellaadcurve voor onze vakantietrip naar zuid frankrijk.
Ik ga ook naar zuid Frankrijk deze zomer.. maar updates plan ik liever niet voor een belangrijk moment .. dat doe ik niet op mijn computer laat staan bij mijn auto. Na de vakantie is prima. Heb twee kleine koters en heb vorig jaar gemerkt dat ik toch langer stil sta dan gepland dus ik ga gewoon met de flow. Als het laden wat langer duurt ga ik wel voetballen met mijn zoon of hinkelen met mijn dochter. Het is immers vakantie.. geen haast ;)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
DonJunior schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:55:
[...]

Ik ga ook naar zuid Frankrijk deze zomer.. maar updates plan ik liever niet voor een belangrijk moment .. dat doe ik niet op mijn computer laat staan bij mijn auto. Na de vakantie is prima. Heb twee kleine koters en heb vorig jaar gemerkt dat ik toch langer stil sta dan gepland dus ik ga gewoon met de flow. Als het laden wat langer duurt ga ik wel voetballen met mijn zoon of hinkelen met mijn dochter. Het is immers vakantie.. geen haast ;)
Sowieso…. Hoeveel minuten scheelt het per laadbeurt, 5? Als daar het halen van je bestemming vanaf moet hangen.

De integratie van laadpunten in de navigatie is daarentegen natuurlijk wel een hele mooie optie wanneer je ergens tijd waar je geen kennis hebt van lokale laadpunten.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:44:
[...]

..

De integratie van laadpunten in de navigatie is daarentegen natuurlijk wel een hele mooie optie wanneer je ergens tijd waar je geen kennis hebt van lokale laadpunten.
Daar gebruik ik Google Maps voor omdat je dan live updates hebt van de status van de laadpunten (welke bezet/vrij/defect zijn)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:12
@DonJunior Is het mogelijk om laadpalen altijd op Google Maps te tonen (in combinatie met Android Auto)? Ik krijg ze alleen te zien als ik er specifiek naar zoek, dus gebruik die functionaliteit eigenlijk nooit.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 29-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
tiguan schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:33:
@DonJunior Is het mogelijk om laadpalen altijd op Google Maps te tonen (in combinatie met Android Auto)? Ik krijg ze alleen te zien als ik er specifiek naar zoek, dus gebruik die functionaliteit eigenlijk nooit.
Ik krijg ze ook alleen als ik er naar zoek.
Maar ik plan mijn route ook iets anders dan iedereen hier denk ik?
Ik plan mijn route van speeltuin naar speeltuin, je wil toch je kids ook een leuke vakantie geven, en daar in de buurt zoek ik een snellader.
En ja.. dat is een hele onderneming.. maar een goede voorbereiding is het halve werk

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Andre61 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:44:
[...]

@Simply1337, hoe en waar kun je zien welke versie je hebt. Ik zie alleen "uw wagen heeft ID.software 3.2.0.
Die versie 8,9 of 10 kom ik nergens tegen.Wel zie ik in mijn voertuiggegevens het volgende staan:
v6j control of software network uitvoering 10. Is dit hetzelfde als de ID software versie?
Gefeliciteerd. Je hebt "3.4" vanuit fabriek al geïnstalleerd gekregen. alleen staat er 3.2 op je id versie omdat het gewoon verdere verbetering is van enkele HW modules van je auto en VW liefst geen aandacht wilt spenderen in de verdere fragmentatie van de autos :D

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 21:42
Heeft iemand met een id.3 met OTA 3.0 al in Erwin gekeken? Staat daar ook een terugroep actie of krijgen wij wel via OTA de update 3.0 naar 3.2?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:09
Volgens onze Duitse boskabouter kun je zowel de 3.2 update vanaf 3.0 bij de dealer halen of wachten op de OTA

https://www.youtube.com/watch?v=Q7IS8amFdzc

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik weet dat er al vaker in dit forum over banden gesproken is. Voor mijn ID4 ben ik nu toe aan nieuwe 20" banden. Liefst met seal. Iemand nog tips. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Michelin maar met dezelfde specs als ik nu heb vind ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:38
Hallo allen, ik heb misschien een domme vraag maar we gaan in september trouwen en zou graag met een ID Buzz naar de gemeente willen rijden. Zijn er mensen die misschien hub id Buzz verhuren voor zo een gelegenheden of weten bij wie dit wel kan in de regio Zuid-Limburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDune
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:41
Witzwart schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:37:
Ik weet dat er al vaker in dit forum over banden gesproken is. Voor mijn ID4 ben ik nu toe aan nieuwe 20" banden. Liefst met seal. Iemand nog tips. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Michelin maar met dezelfde specs als ik nu heb vind ik ze niet.
Heb er net een weekje de Pirelli Scorpion Elect onder (ID.4 1st). Rijden heerlijk stil en comfortabel. Duurzaamheid zal zich nog moeten bewijzen 😉

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
DonJunior schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:55:
[...]

Ja die dealers zitten echt op deze werkplaatsupdate te wachten. Ik kan pas inplannen op zijn vroegst 6 juli 2023! Precies als de zomervakantie begint hier in de regio, dus als de monteurs ook nog lekker van de vakantie willen genieten, gaat de echte update campagne pas ergens in augustus van start.

Maar als iedere electrische auto 5 minuten sneller zou kunnen DC laden, dan zou de kans op laadfiles wat kleiner zijn. Het is dus niet alleen of ík 5*5 minuten eerder aan een koud biertje zit in Zuid Frankrijk. Ik ben benieuwd of we komende zomer de effecten gaan zien aan de snelweg van meer EV's met kleine accu en lage maximale laadsnelheid bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 21:42
BomBer_BeN schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:05:
Hallo allen, ik heb misschien een domme vraag maar we gaan in september trouwen en zou graag met een ID Buzz naar de gemeente willen rijden. Zijn er mensen die misschien hub id Buzz verhuren voor zo een gelegenheden of weten bij wie dit wel kan in de regio Zuid-Limburg.
Je zou bij de dichtstbijzijnde VW dealer kunnen vragen. Dealers hebben ook vaak een verhuur.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
BomBer_BeN schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:05:
Geen dichtstbijzijnde dealer die een ID. Buzz in de verhuur heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
kisik schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:22:
[...]

Ja die dealers zitten echt op deze werkplaatsupdate te wachten. Ik kan pas inplannen op zijn vroegst 6 juli 2023! Precies als de zomervakantie begint hier in de regio, dus als de monteurs ook nog lekker van de vakantie willen genieten, gaat de echte update campagne pas ergens in augustus van start.

Maar als iedere electrische auto 5 minuten sneller zou kunnen DC laden, dan zou de kans op laadfiles wat kleiner zijn. Het is dus niet alleen of ík 5*5 minuten eerder aan een koud biertje zit in Zuid Frankrijk. Ik ben benieuwd of we komende zomer de effecten gaan zien aan de snelweg van meer EV's met kleine accu en lage maximale laadsnelheid bijv.
Voor de 58 kWh geen zorgen, update scheelt een minuut onder perfecte omstandigheden. De 80 met LG chem cellen ook amper tijdswinst. De 80 met CATL cellen scheelt wel veel tijd. 26 minuten ipv. 36 minuten. Echt een verbetering. Welke accu heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
JohnnyDune schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:06:
[...]

Heb er net een weekje de Pirelli Scorpion Elect onder (ID.4 1st). Rijden heerlijk stil en comfortabel. Duurzaamheid zal zich nog moeten bewijzen 😉
Goede keus, hele fijne, stille banden. Heb ze onder de Enyaq zitten, nu 74k op de teller en gemiddeld 4.5 mm achter en 5 mm voor. Gaan heel lang mee tot nu toe. Banden beginnen bij 6.3 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:38
Autohillenga schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:19:
[...]

Geen dichtstbijzijnde dealer die een ID. Buzz in de verhuur heeft?
Nope had al contact opgenomen met de VW dealer die hier in de buurt ligt maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Simply1337 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:33:
[...]

Gefeliciteerd. Je hebt "3.4" vanuit fabriek al geïnstalleerd gekregen. alleen staat er 3.2 op je id versie omdat het gewoon verdere verbetering is van enkele HW modules van je auto en VW liefst geen aandacht wilt spenderen in de verdere fragmentatie van de autos :D
Waar in de voertuig gegevens kan ik deze informatie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Autohillenga schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:21:
[...]

Voor de 58 kWh geen zorgen, update scheelt een minuut onder perfecte omstandigheden. De 80 met LG chem cellen ook amper tijdswinst. De 80 met CATL cellen scheelt wel veel tijd. 26 minuten ipv. 36 minuten. Echt een verbetering. Welke accu heb jij?
Ik wist helemaal niet dat er verschillende cellen werden toegepast, is dat alleen bij Skoda of ook bij VW? Heeft iemand daar meer info over?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:31
voor de mensen die willen weten wat voor terugroepacties er op je wachten, zonder in te loggen op erwin, voer hier je vin in:

https://www.volkswagen.co...service-campaigns-recalls

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zcse2Ey.png

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 21:26
Heb voor onze auto(privé id.3) ook beide terug roep acties staan als ik het vin daar in vul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-09 19:05
Coasterfreak schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:36:
voor de mensen die willen weten wat voor terugroepacties er op je wachten, zonder in te loggen op erwin, voer hier je vin in:

[Afbeelding]
Wow, zeer interessant!

Ik heb ook de S-check and replace battery module(s) terugroepactie staan. Weet iemand of er dan effectief slechte modules zijn of dat dit moet gecontroleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga

[Afbeelding]
Ik heb deze recalls ook staan mijn vin, maar bij de rdw staat er niets wanneer ik zork op kenteken?

Overigens verwarrend dat 3.2 als recall instaat; ik heb 3.0 als ota update gekregen, dan zou volgens de recente informatie van vw 3.2 ook ota volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
IndyVS schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:09:
[...]

Wow, zeer interessant!

Ik heb ook de S-check and replace battery module(s) terugroepactie staan. Weet iemand of er dan effectief slechte modules zijn of dat dit moet gecontroleerd worden?
gewoon een check, en als het moet wordt er wat vervangen als dat al niet heeft plaatsgevonden tijdens de 2.4 update recall

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
SiNaga schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:18:
[...]

Ik heb deze recalls ook staan mijn vin, maar bij de rdw staat er niets wanneer ik zork op kenteken?

Overigens verwarrend dat 3.2 als recall instaat; ik heb 3.0 als ota update gekregen, dan zou volgens de recente informatie van vw 3.2 ook ota volgen?
omdat het meer een "service campaign" is:

What is a service campaign?
Service campaigns are not safety-related. As technology improves, there may be instances where a manufacturer has developed new components or improvements that will help to enhance the overall performance of your vehicle. The enhancements will be applied to your vehicle when you take it to a Volkswagen Dealer, normally during routine servicing and repairs. Volkswagen will not usually write to customers advising them of service campaigns.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Autohillenga schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:21:
[...]

77kw, maar hoe weet ik welk type ik heb? En dan nog laat ik de update niet doen 1 dag voor vertrek. We gaan 7 juli rijden naar Spanje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Ik heb er ook nog een "Service Campaign/Recall Description W-Seal roof connection rear lid hinges" bij staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
kisik schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:06:
[...]

77kw, maar hoe weet ik welk type ik heb? En dan nog laat ik de update niet doen 1 dag voor vertrek. We gaan 7 juli rijden naar Spanje. ;)
MY20/21 is bij de 80 LG Chem, daar kom je met 2.4/3.0 achter. MY22 is CATL voor de 80.
GTX is altijd LG. Als accu onder 10% zit en je haalt 175 kw heb je LG maar die kakt heel snel in. CATL gaat tot 135 kw maar blijft tot rond 75% boven de 100 kw. 58kwh batterij is altijd LG Chem. Andere manier is chassisnummer en op Partslink kijken welke onderdeelnummer module je hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Autohillenga op 30-04-2023 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 10:59
Onder het rijden kreeg ik ineens dit scherm te zien. Ik heb maar op annuleren gedrukt. Daarna kwam het niet meer terug. Ik heb versie 2.4. Heeft iemand ook zoiets gezien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EBsRf1VnTbyUQ7zHlOxVuvlGBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOBKetVtTYhtAcZWUus0pDZY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 08:51

Termy

valt er nog wat te fragge?

Hier ook gecheckt en heb er 2 staan. S-Check and replace battery module(s) en S-ID.Software 3.2 software update.

Tijdens de 2.4 update waarvoor m'n auto zo'n 3 maanden bij de garage heeft gestaan kwam die battery recall ook al voorbij in dit topic en toen ik daarnaar vroeg werd gesteld dat er geen recall op m'n VIN stond (29/9). Nu dus blijkbaar wel, ook al staat er hier dat dit al sinds 1/9/2022 zo is (als ik de commencement date zo moet interpreteren).

Maar eens vragen hoe dit zit.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 16:22
Pjotr662 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 00:01:
Onder het rijden kreeg ik ineens dit scherm te zien. Ik heb maar op annuleren gedrukt. Daarna kwam het niet meer terug. Ik heb versie 2.4. Heeft iemand ook zoiets gezien?
[Afbeelding]
Ja, ik kreeg hem vandaag ook binnen (ID.5/3.0)
Is een updaten van de aandrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Laatst online: 18-03 07:43
Termy schreef op maandag 1 mei 2023 @ 01:58:
Hier ook gecheckt en heb er 2 staan. S-Check and replace battery module(s) en S-ID.Software 3.2 software update.
Idem. Auto is in februari nog binnen geweest voor de 2.4 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 08:02
N0EL schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:06:
Ik heb er ook nog een "Service Campaign/Recall Description W-Seal roof connection rear lid hinges" bij staan
Ik ook.

Is vervangend vervoer inclusief bij de 3.2 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 11:26
xetri schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:09:
[...]

Ik ook.

Verschilt per dealer zo is de ervaring op dit forum, het zou inbegrepen moeten zijn. Bij mijn dealer was het in ieder geval inbegrepen bij vorige service calls (waaronder 2.4), maar aangezien ik op een half uurtje fietsen zit zet ik gewoon een fiets achterop de auto (= goed voor de conditie *O* ).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Hi ik zag bij mijn instellingen banden nog winterbanden staan maar rij op zomerbanden kan ik dit aanpassen ergens of maakt dit niks uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:44
mokkalokka schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:31:
Hi ik zag bij mijn instellingen banden nog winterbanden staan maar rij op zomerbanden kan ik dit aanpassen ergens of maakt dit niks uit?
Nee, de interface is wat onduidelijk, maar de auto heeft geen setting voor winter of zomerbanden. Dat is de setting om de snelheidswaarschuwing aan te kunnen zetten, en die wordt vaak voor winterbanden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Autohillenga schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:15:
[...]

MY20/21 is bij de 80 LG Chem, daar kom je met 2.4/3.0 achter. MY22 is CATL voor de 80.
GTX is altijd LG. Als accu onder 10% zit en je haalt 175 kw heb je LG maar die kakt heel snel in. CATL gaat tot 135 kw maar blijft tot rond 75% boven de 100 kw. 58kwh batterij is altijd LG Chem. Andere manier is chassisnummer en op Partslink kijken welke onderdeelnummer module je hebt.
Ik heb de GTX en voor het eerst afgelopen week 145kW gehaald. Zat precies op 10% qua lading trouwens. Hoogste snelheid ooit tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
  • Laatst online: 19:44
Oeei, prijsverhoging bij (iig) de ID4 per 1 mei 2023. Nieuwe prijzen zijn op dit moment in de configurator te zien. Zowel basisprijs wat hoger, maar ook op de opties is een verhoging toegepast. Pdf prijslijst betreft nog de "oude" prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

LastSamurai schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:33:
[...]

Nee, de interface is wat onduidelijk, maar de auto heeft geen setting voor winter of zomerbanden. Dat is de setting om de snelheidswaarschuwing aan te kunnen zetten, en die wordt vaak voor winterbanden gebruikt.
Met een max constructiesnelheid van 164kmh zullen de meeste banden prima de max snelheid aankunnen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Simply1337 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:33:
[...]

FYI (jij schijnt er behoorlijk wat vanaf te weten namelijk), mijn GTX van productiemaand januari 2023 heeft ook 'Software network, version 10'.

Dit zijn ook onderdelen waar ik wel benieuwd naar ben:

- Torque 460 Nm Base motor is N23/N11/N12 (motor type's?)
- Electric motor unit 0EH.A and 0EJ.B
- Vehicles with special upgrade measures (door GTX versie? GTX is ook gewoon losse code op de lijst)
- Suspension range 07 installation control only, no requirement forecast
- Electric motor: highest consolidated effective output 220 kW base motor: T9W/N11/N12/N23/T65/T1V/T0V
- Cell module A

Zie jij hier wat interessants tussen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:22
pietermx schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:47:
[...]

Verschilt per dealer zo is de ervaring op dit forum, het zou inbegrepen moeten zijn. Bij mijn dealer was het in ieder geval inbegrepen bij vorige service calls (waaronder 2.4), maar aangezien ik op een half uurtje fietsen zit zet ik gewoon een fiets achterop de auto (= goed voor de conditie *O* ).
Leenfiets of e-bike was ook een optie. Het is 35 minuten hardlopen of 23 minuten fietsen zijn. Bij beide updates kreeg ik een leenauto mee. Geen idee of het bij 3.2 ook het geval zal zijn.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Zojuist afspraak ingepland voor de 3.2 update en iets met een dakscharnier.
Eind Augustus bij Maas in Gouda. Er waren er al aardig wat ingepland begreep ik.
Was leuk geweest als het voor de vakantie geregeld was, aan de andere kant is ie nu stabiel en dat is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
LastSamurai schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:22:
Zojuist afspraak ingepland voor de 3.2 update en iets met een dakscharnier.
Eind Augustus bij Maas in Gouda. Er waren er al aardig wat ingepland begreep ik.
Was leuk geweest als het voor de vakantie geregeld was, aan de andere kant is ie nu stabiel en dat is ook wat waard.
ik wacht nogsteeds op 3.0 voor de zomervakantie van 2022 :+

ach, auto rijdt nog en wss 2 min sneller naar de 80% is ook prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
KaiseRRuby schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:08:
[...]

FYI (jij schijnt er behoorlijk wat vanaf te weten namelijk), mijn GTX van productiemaand januari 2023 heeft ook 'Software network, version 10'.

- Vehicles with special upgrade measures (door GTX versie? GTX is ook gewoon losse code op de lijst)
- Electric motor: highest consolidated effective output 220 kW base motor: T9W/N11/N12/N23/T65/T1V/T0V
- Cell module A

je max koppel
je type motoren
gtx uitvoering (sticker, bumpers, interieur]
sport vering? [DCC is 06 bij mij]
max kw output/299 pk.

niet zo spannend nee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
Ja, ik wel. ID 3 First Plus. Check wel even of je navigatie database wel ge-update is. Ik zit op 23.3

Peter

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
Ik heb een ID4Pro met 3.0 OTA en ik heb die uitgebreide begeleiding wel. Het werkt op kruispunten op de snelweg. Je kan dan precies zien op welke rijbaan je zit en waar je heen moet. Werkt best goed. Ook als je een baan opschuift zie je dat direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Jakkie takkie schreef op zondag 30 april 2023 @ 18:29:
[...]

Ik wist helemaal niet dat er verschillende cellen werden toegepast, is dat alleen bij Skoda of ook bij VW? Heeft iemand daar meer info over?
Hier word het heel fijn en duidelijk uitgelegd.
YouTube: Skoda ENYAQ iV - Batteriehersteller, Laden, Konditionierung, Plug & ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
pveatx schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:36:
[...]

Ja, ik wel. ID 3 First Plus. Check wel even of je navigatie database wel ge-update is. Ik zit op 23.3

Peter
Ik zit ook op 23.3. En er was nog iemand al met Plus en toch uitgebreide schermen.
Ik heb dus wel in de display achter het stuur de aanduiding welk baan ik moet hebben, maar dus geen mooie schermen. Maar ja om daar nu mee naar de garage te gaan. Vermoedelijk krijg je een glazige blik als antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
leinenga schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Ik zit ook op 23.3. En er was nog iemand al met Plus en toch uitgebreide schermen.
Ik heb dus wel in de display achter het stuur de aanduiding welk baan ik moet hebben, maar dus geen mooie schermen. Maar ja om daar nu mee naar de garage te gaan. Vermoedelijk krijg je een glazige blik als antwoord.
ID3 first plus, bij mij werkte het alleen tussen deel 1 en deel 2 van de OTA update. Na installatie van deel 2 dus niet meer.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:45

[Afbeelding]
Ik heb wel de S-Check and replace battery module(s) , maar geen software update (ID.3 Pure van 2021). Komt die software update er nog wel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:28
tinusa4 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:57:
Oeei, prijsverhoging bij (iig) de ID4 per 1 mei 2023. Nieuwe prijzen zijn op dit moment in de configurator te zien. Zowel basisprijs wat hoger, maar ook op de opties is een verhoging toegepast. Pdf prijslijst betreft nog de "oude" prijzen.
Was gelukkig bij mijn bestelling al rekening mee gehouden. Aflevering staat nog steeds op week 40. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
KaiseRRuby schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:08:
[...]

- Cell module A

Waar vinden jullie dit allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Hebben jullie ook zo'n 'gat' aan de binnenkant van de kofferklep? Betreft 4.1M

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIvL7m7UiDQjFhE9THOkv77bCBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmG7HDGxAt3qPMya2SOMPj1b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
kisik schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:09:

[Afbeelding]
Normaal hoort daar de gevarendriehoek te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Autohillenga schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:15:
[...]

4.1M van december 2020, dus dat klinkt dan als een Lg chem? Ik wist niet dat dat onderscheid er gaandeweg is gekomen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 11:26

[Afbeelding]
Is voor de (of een) gevarendriehoek.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Polo_Maniac schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:09:
[...]

Normaal hoort daar de gevarendriehoek te zitten.
tjeez wat weird. die heb ik namelijk nooit gebruikt (gelukkig). Heel lang geleden (zomer 2021?) is de led balk wel eens opnieuw bevestigd/klemmen vervangen..... Zouden ze hem daarvoor eruit hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo_Maniac
kisik schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:14:
[...]

tjeez wat weird. die heb ik namelijk nooit gebruikt (gelukkig). Heel lang geleden (zomer 2021?) is de led balk wel eens opnieuw bevestigd/klemmen vervangen..... Zouden ze hem daarvoor eruit hebben gehad?
Yep, als je goed kijkt zitten er 2 schroeven achter verstopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 22:03

kaanmijo

Picobello B.V.

[Afbeelding]
Ik heb een Cupra Born (aka ID.3 maar dan anders) en ook zo’n gat in de kofferbak. Mijn gevarendriehoek zit echter in een tasje onder de laadvloer in de kofferbak, dus volgens mij is dit gewoon een onderdeel wat ze overal gebruiken en te lui zijn om te vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
kisik schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:10:
[...]

4.1M van december 2020, dus dat klinkt dan als een Lg chem? Ik wist niet dat dat onderscheid er gaandeweg is gekomen.......
De CATL heeft een hele stabiele laadcurve. De LG piekt hoog en daalt snel. Maar ik denk dat e ervoor de LG nog wel een snellere curve komt. De ID. Buzz is ook stuk sneller en heeft dezelfde LG chem cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
kaanmijo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Ik heb een Cupra Born (aka ID.3 maar dan anders) en ook zo’n gat in de kofferbak. Mijn gevarendriehoek zit echter in een tasje onder de laadvloer in de kofferbak, dus volgens mij is dit gewoon een onderdeel wat ze overal gebruiken en te lui zijn om te vervangen :+
Daar ligt wel de pur-bus, compressor, sleepoog en een bagagenet....

Zoeken in dit topic levert het vlgende op: Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Sommigen hebben hem wel, is schijnbaar niet verplicht dus als bezuiniging (?!?!?) niet altijd toegepast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
kisik schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:29:
[...]

Daar ligt wel de pur-bus, compressor, sleepoog en een bagagenet....

Zoeken in dit topic levert het vlgende op: Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Sommigen hebben hem wel, is schijnbaar niet verplicht dus als bezuiniging (?!?!?) niet altijd toegepast....
ID4Pro, ja, daar hoort de gevarendriehoek, die er helaas niet bij zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:09
Vandaag iets raars: opeens zie ik dit bij de rechter koplamp. Ik weet zeker dat dit er een paar dagen geleden niet zat, want toen heb ik daar gepoetst. Lijkt wel of iemand hier heeft zitten prutsen?
Kan het ook niet makkelijk terugduwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xFDCpKDmXT4RjNycjC3pCiqJbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e2cOHaECOd68ZMtyeSi9xIaL.jpg?f=user_large

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KrlGl schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:40:
Vandaag iets raars: opeens zie ik dit bij de rechter koplamp. Ik weet zeker dat dit er een paar dagen geleden niet zat, want toen heb ik daar gepoetst. Lijkt wel of iemand hier heeft zitten prutsen?
Kan het ook niet makkelijk terugduwen.

[Afbeelding]
Lijkt er inderdaad op dat iemand voornemens was deze even van je te lenen.

Ik heb trouwens op 21 juni een telefonisch bevestigde afspraak voor de software update naar 3.2 vanaf 2.4

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
AkroBatik schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:42:
[...]
Ik heb trouwens op 21 juni een telefonisch bevestigde afspraak voor de software update naar 3.2
Op welke versie zit je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:24
Zojuist de update naar 3.2 gepland bij Ames. Volgende week donderdag zijn we aan de beurt voor de 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:34
Hoi Tweakers, ik zit met m’n ID4 op versie 2.4. Wordt 3.0 nu middels OTA aangeboden of moet ik een afspraak maken bij de dealer? Ik lees namelijk verschillende berichten hierover.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coasterfreak
Galvatron schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:42:
Hoi Tweakers, ik zit met m’n ID4 op versie 2.4. Wordt 3.0 nu middels OTA aangeboden of moet ik een afspraak maken bij de dealer? Ik lees namelijk verschillende berichten hierover.
wat heb je tot nu toe gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Polo_Maniac schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:55:
[...]

Waar vinden jullie dit allemaal?
Ik heb zo’n extract gekocht op basis van je VIN.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:34
Coasterfreak schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:45:
[...]

wat heb je tot nu toe gelezen?
Ik lees hier dat sommige van 2.4 naar 3.2 gaan maar dan wordt het door de garage gedaan. Wat pagina’s terug hebben ze het ook over 3.0 maar dat 3.2 via de dealer wordt gedaan, ik las ook ergens dat VW 3.0 inmiddels OTA heeft gecanceld. En dit allemaal gelezen https://www.vwforum.nl/vi...a9c1f606a78a46a4&start=15 kortom, ik denk dat ik beter de dealer kan gaan bellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Galvatron op 01-05-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
xetri schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:09:
[...]

Ik ook.

Broekhuis gaf aan van wel, klasse Up/Mi.
Heb maar voor de electrische fiets gekozen 😄.
8 juni gaat de wagen van 2.4 naar 3.2.

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetri
  • Laatst online: 25-09 08:02
Sloetz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 06:54:
[...]

Broekhuis gaf aan van wel, klasse Up/Mi.
Heb maar voor de electrische fiets gekozen 😄.
8 juni gaat de wagen van 2.4 naar 3.2.
Heb het, bij uitzondering (?) zeiden ze ook gekregen van Ames. 26-5 ben ik aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Galvatron schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Ik lees hier dat sommige van 2.4 naar 3.2 gaan maar dan wordt het door de garage gedaan. Wat pagina’s terug hebben ze het ook over 3.0 maar dat 3.2 via de dealer wordt gedaan, ik las ook ergens dat VW 3.0 inmiddels OTA heeft gecanceld. En dit allemaal gelezen https://www.vwforum.nl/vi...a9c1f606a78a46a4&start=15 kortom, ik denk dat ik beter de dealer kan gaan bellen.
Ik was gisteren bij de dealer voor de twee-jaar controle.

Ik heb 3.0, en ik diende een nieuwe afspraak te maken voor:
- upgrade naar 3.2
- Een 'extra controle' op de accu.

Wat mij het idee gaf dat de 'extra controle' de reden is voor geen OTA

ID3.1

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 02-05-2023 10:10 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:12
Dus als je een ID.3 First hebt met 3.0 moet je een werkplaatsafspraak maken voor 3.2? Deze komt niet OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 19:04
Ik heb net gebeld en voor onze ID.3 first staan ook die twee recalls open. Dus HV modules checken en waarschijnlijk vervangen en de SW update van 3.0 naar 3.2.

Maar ze hadden voor de SW update nog niet alle details... Sta op de lijst om een afspraak te maken zodra ze meer duidelijkheid hebben. Auto dan waarschijnlijk drie dagen kwijt... 8)7

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
t2faag schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:25:
Ik heb net gebeld en voor onze ID.3 first staan ook die twee recalls open. Dus HV modules checken en waarschijnlijk vervangen en de SW update van 3.0 naar 3.2.

Maar ze hadden voor de SW update nog niet alle details... Sta op de lijst om een afspraak te maken zodra ze meer duidelijkheid hebben. Auto dan waarschijnlijk drie dagen kwijt... 8)7
Dat had ik afgelopen week ook.. zou de auto ook 3 dagen kwijt zijn. Uiteindelijk maar 1 dag en viel het allemaal mee. Maar ze houden een slag om de arm omdat het bij sommige niet zo soepel loopt.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
tiguan schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:17:
Dus als je een ID.3 First hebt met 3.0 moet je een werkplaatsafspraak maken voor 3.2? Deze komt niet OTA?
ik ga nog niet te hard roepen, maar volgens mij is de 3.2 ota ALLEEN bestemd voor autos die met 3,0 van fabriek zijn afgerold.

Details voor deze OTA moet nog naar buiten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

tiguan schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:17:
Zo is het mij verteld, ja.
t2faag schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:25:

Dit dus. Over aantal dagen hebben we het niet gehad, FYI

[ Voor 52% gewijzigd door Tukk op 02-05-2023 10:35 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Pagina: 1 ... 274 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.