Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 273 ... 370 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05 11:54
DonJunior schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:08:
Zojuist de ID.3 bij de garage gezet voor:
- Terugroepactie: Hoogvoltage accu
- Terugroepactie: 12v accus & update 2.4
- Voertuig onderhoud (remmen, vloeistoffen etc)
- Bandenwissel

Overigens netjes een Enyaq meegekregen.. mooie auto hoor.

Even duimen dat alles goed gaat en dat ik niet net als @FlowDesign de auto weken kwijt ben.
Was jou nou zelf een beperkte(re) range opgevallen? In het nieuws las ik dat je automatisch een bericht zou krijgen, omdat Vw aan diagnostische gegevens verzameld tijdens onderhoud zelf kan zien of een cell defect is.

Ik vraag mij af of ik daarop twee jaar moet wachten, gezien mijn auto bij de eerste 'onderhoudsbeurt' nog geen 40km gereden had (eind 2022 een ID3 van dec 2020 gekocht met dus erg weinig kms). Dan lijkt het mij sterk dat VW al genoeg gegevens heeft om te kunnen bepalen dat de HV-accu moet worden gerepareerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23
Megalo schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:48:
[...]

Was jou nou zelf een beperkte(re) range opgevallen? In het nieuws las ik dat je automatisch een bericht zou krijgen, omdat Vw aan diagnostische gegevens verzameld tijdens onderhoud zelf kan zien of een cell defect is.

Ik vraag mij af of ik daarop twee jaar moet wachten, gezien mijn auto bij de eerste 'onderhoudsbeurt' nog geen 40km gereden had (eind 2022 een ID3 van dec 2020 gekocht met dus erg weinig kms). Dan lijkt het mij sterk dat VW al genoeg gegevens heeft om te kunnen bepalen dat de HV-accu moet worden gerepareerd.
Nou, dat is ook met slechts één meting van jouw auto wel te bepalen hoor, aangezien ze de verwachte afname op basis van duizenden accu's vergelijken met de jouwe, is dat al een goede indicatie.
Maar ze kunnen bij de garage ook alle celgroepen in het accupakket afzonderlijk doormeten, dan weten ze ook of er iets mis is.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:56
Megalo schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:48:
[...]

Daar kan ik zelfs na twee jaar ID.3 geen zinnig antwoord op geven. Ik rij ook totaal niet consistent dus de GoM heeft geen idee wat ie met mij aan moet. Ik heb de afgelopen jaren, bij 100% accu, verschillende kilometerstanden voorbij zien komen, van 420 tot 240 max.

En natuurlijk ook afhankelijk van het weer, de 420 was tijdens de zomervakantie in Italie, met kinderen in de auto rijd ik een stuk rustiger. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-05 13:54
DonJunior schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:18:
[...]

Ik kreeg trouwens de totaal factuur onder ogen (welke uiteraard niet doorberekend gaat worden) maar dat was toch een bedrag van rond de 5400 euro. :X
Voor een eerste onderhoudsbeurt van de auto is dat vrij fors niet? Ik dacht dat electrische auto's goedkoper onderhoud met zich mee zouden brengen.
De gewone onderhoudsbeurt was €450,= incl. BTW.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:31

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Jakkie takkie schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:29:
[...]

De gewone onderhoudsbeurt was €450,= incl. BTW.
Ik heb nog niets betaald voor een onderhoudsbeurt in 2 jaar,wel 150€ voor het uitlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
niki_lauda schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:10:
[...]

Ik heb nog niets betaald voor een onderhoudsbeurt in 2 jaar,wel 150€ voor het uitlijnen.
Mijn auto komt uit Duitsland, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wij zitten prive een occasion id4 (1st edition 2020) te overwegen. De auto is orgineel Nederlands geleverd en niet geïmporteerd. Wat wij thuis niet uitkomen is de garantie en onderhoud.

Op verschillende Volkswagen persberichten staat dat onderhoud en garantie 8 jaar inclusief is.

Maar als een willekeurige id4 1st edition 2020 invoer voor een Volkswagen servicebeurt staat er doodleuk 366,90 euro voor een inspectiebeurt (ik neem aan hooguit luchtfilter en remvloeistof?).

Dat is duurder dan een bezineauto. En helemaal niet inclusief. Hoe zit dat nou voor een occasion?
  • Wat is nou werkelijk inclusief en de waarheid mbt onderhoud en garantie van het persbericht?
  • Heeft iemand - prive bezitter - al een inspectiebeurt gehad (en betaald)?
  • Is er een onderhoudsschema / prijslijst bekend?
Wat wel door de officiële dealer herhaald wordt is de 8 jaar/160kkm garantie op de batterij.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 13:10
ReseT schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:20:
Wij zitten prive een occasion id4 (1st edition 2020) te overwegen. Wat wij thuis niet uitkomen is de garantie en onderhoud.

Op verschillende Volkswagen persberichten staat dat onderhoud en garantie 8 jaar inclusief is.

Maar als een willekeurige id4 1st edition 2020 invoer voor een Volkswagen servicebeurt staat er doodleuk 366,90 euro voor een inspectiebeurt (ik neem aan hooguit luchtfilter en remvloeistof?).

Dat is duurder dan een bezineauto. En helemaal niet inclusief. Hoe zit dat nou voor een occasion?
  • Wat is nou werkelijk inclusief en de waarheid mbt onderhoud en garantie van het persbericht?
Wat wel door de officiële dealer herhaald wordt is de 8 jaar/160kkm garantie op de batterij.
Hmm goeie niet eerder tegengekomen dat onderhoud inclusief is, was de garantie op de eerste modellen niet 2 jaar? Nevermind nee dus volgens het artikel.

** * Buiten deze onderhoudsbeurten vallen slijtagedelen zoals o.a. remschijven, remblokken, ruitenwissers, banden en schade die ontstaan is door invloeden van buitenaf.

ik denk dat dit lijstje niet alles omvattend is en dat interieur filters hier ook buiten vallen.

[ Voor 17% gewijzigd door TWFpa2Vs op 25-04-2023 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:32
Wij zitten prive een occasion id4 (1st edition 2020) te overwegen. Wat wij thuis niet uitkomen is de garantie en onderhoud.

Volgens mij is dat verhaal met gratis onderhoud voor officieel geïmporteerde auto's (de 'gratis' onderhoudskosten heb je dan in de aanschafsprijs vooruit betaald). De onderhoudsprijslijst is er voor geïmporteerde auto's, maar juist ook voor een 'realistische' prijsstelling, omdat de dealers standaard onderhoud wel degelijk ergens in rekening gaan brengen, namelijk bij PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
kisik schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:45:
[...]

Volgens mij is dat verhaal met gratis onderhoud voor officieel geïmporteerde auto's (de 'gratis' onderhoudskosten heb je dan in de aanschafsprijs vooruit betaald). De onderhoudsprijslijst is er voor geïmporteerde auto's, maar juist ook voor een 'realistische' prijsstelling, omdat de dealers standaard onderhoud wel degelijk ergens in rekening gaan brengen, namelijk bij PON.
De auto die wij overwegen is orgineel Nederlands geleverd.
Voor onze situatie wil ik alleen weten wat ik kan verwachten qua onderhoudskosten.

Als in de prijslijst staat dat er 366 euro inspectie is per 30kkm voor een merkdealer dan is dat flink aan de prijs tov een benzine auto bij dezelfde dealer.

Waar ik dan naar op zoek ben is dit; Volkswagen onderhoudsprijslijst, maar dan voor EV's.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18
ReseT schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:54:
[...]

Voor onze situatie wil ik alleen weten wat ik kan verwachten qua onderhoudskosten.

Als in de prijslijst staat dat er 366 euro inspectie is per 30kkm voor een merkdealer dan is dat flink aan de prijs tov een benzine auto bij dezelfde dealer.

Waar ik dan naar op zoek ben is dit; Volkswagen onderhoudsprijslijst, maar dan voor EV's.
Hier kan ik je niet bij helpen helaas. Wil je graag een andere vraag stellen: Weet je welke software versie de auto heeft en als het < 3.0 is. Vind je dat dan erg?

[ Voor 10% gewijzigd door KaiseRRuby op 25-04-2023 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Als je de auto bij een dealer koopt heb je in het gunstigste geval 1 jaar garantie (das Weltauto). Daarnaast 8 jaar op de accu (max. 160tkm). Voor de onderhoudsprijzen naast het reguliere onderhoud ben je minimaal hetzelfde kwijt als bij een gewone benzine auto denk ik. En als je iets bijzonders hebt zoals een defecte module kan het ook zomaar duurder uitvallen. De snel slijtende brede banden helpen ook niet mee…. Stond laatst nog een artikel online over een banden boer die slapend rijk wordt door de banden vretende Tesla’s.

Onderhoud is gewoon duur, denk niet dat dat bij andere merken heel anders is. Bij een werkplaats tarief van €120 zit je met 2 uurtjes werk en wat materiaal dik boven de €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:42
Wij zitten prive een occasion id4 (1st edition 2020) te overwegen. De auto is orgineel Nederlands geleverd en niet geïmporteerd. Wat wij thuis niet uitkomen is de garantie en onderhoud.

ID.3 first
Ik rij nu 2,5 jaar in de ID.3. 6 maanden geleden onderhoudsbeurt gehad bij mijn VW-dealer en dat was gratis, op €14,50 na voor de nieuwe achterruitwisser. Verder de genoemde garantie op de accu. Het onderhoud is meen ik de eerste 6 jaar gratis.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
[...]

Geen idee of er een dergelijke lijst is. Voor €259 kan je naar quick-shit voor een onderhoud volgens fabrieksvoorschrift, met behoud van garantie en mobiliteitsgarantie. Maar dat heb jij voorlopig niet nodig als jouw auto nog een paar jaar 'gratis' onderhoud bij de merkdealer kan genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ID.3 1st - 2020 - 6 jaar onderhoud, 2 onderhoudsbeurten, 1 apk, 2 jaar fabreksgarantie, 8jaar/160k km op HV batterij
De Volkswagen ID.3 wordt geleverd inclusief:
- 2 jaar volledige fabrieksgarantie
- 8 jaar fabrieksgarantie op de hoogvoltaccu (óf max. 160.000km)
- Door Volkswagen voorgeschreven onderhoudsinspecties en de
wettelijke APK-keuring voor een periode van tot wel 72 maanden, uit
te voeren door een erkende Nederlandse Volkswagen servicepartner
naar keuze. De periode van 6 jaar onderhoud gaat in vanaf het
moment dat de ID.3 afleveringsklaar gemaakt wordt door de
Nederlandse Volkswagen dealer. Er zijn twee onderhoudsinspecties
(24 maanden en 48 maanden) en één APK (bij 48 maanden)
inbegrepen, de kosten voor de derde inspectieservice en tweede APK
zijn niet inbegrepen.

Onder de geadviseerde onderhoudsinspecties vallen:
- Onderhoudsinspecties
- Vervanging remvloeistof
- Vervanging interieurfilter
ID.4 1st 2020 - 8 jaar onderhoud, 3 onderhoudsbeurten, 2 apk's, 2 jaar fabreksgarantie, 8jaar/160k km op HV batterij
De Volkswagen ID.4 wordt geleverd inclusief:
- 2 jaar volledige fabrieksgarantie
- 8 jaar fabrieksgarantie op de hoogvoltaccu (óf max. 160.000km)
- Door Volkswagen voorgeschreven onderhoudsinspecties en de wettelijke APK-keuring voor een periode van tot wel 96 maanden, uit te voeren door een erkende Nederlandse Volkswagen servicepartner naar keuze. De periode van 8 jaar onderhoud gaat in vanaf het moment dat de ID.4 afleveringsklaar gemaakt wordt door de Nederlandse Volkswagen dealer. Er zijn drie onderhoudsinspecties (24 maanden, 48 maanden en 72 maanden) en twee APK (bij 48 maanden en 72 maanden) inbegrepen, de kosten voor de vierde inspectieservice en derde APK zijn niet inbegrepen.
Onder de geadviseerde onderhoudsinspecties vallen:
- Onderhoudsinspecties
- Vervanging remvloeistof
- Vervanging interieurfilter
en ik lees ook niks anders voor normale id.3/4's vanaf 2021. 2022/2023 niet bekeken

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
niki_lauda schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:10:
[...]

Bij mij hadden ze €540,- ex btw voor de 2 jaar onderhoudsbeurt aan de lease maatschappij. Geen extra zaken uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
mcmiles schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:15:
[...]

ID.3 first
Ik rij nu 2,5 jaar in de ID.3. 6 maanden geleden onderhoudsbeurt gehad bij mijn VW-dealer en dat was gratis, op €14,50 na voor de nieuwe achterruitwisser. Verder de genoemde garantie op de accu. Het onderhoud is meen ik de eerste 6 jaar gratis.
Thanks voor het delen. Was je hierbij ook een occasion eigenaar? En wist je dan van te voren dat het onderhoud inclusief is?

Ik kan namelijk niet achterhalen of dit voor onze situatie toepasbaar is.
kisik schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:38:
[...]

Geen idee of er een dergelijke lijst is. Voor €259 kan je naar quick-shit voor een onderhoud volgens fabrieksvoorschrift, met behoud van garantie en mobiliteitsgarantie. Maar dat heb jij voorlopig niet nodig als jouw auto nog een paar jaar 'gratis' onderhoud bij de merkdealer kan genieten.
De dealer zegt van geen onderhoud inclusief. Ondanks dat het aan de voorwaarden voldoet. Nederlands geleverd, 1st edition.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Simply1337
Ze zijn wakker geworden bij VW.

3.2 dealer install voor 2.4 vanaf 02-05 beschikbaar(informatie iedergeval voor dealers). Sommige dealers riskeren klantautos direct en sommige gaat eerst proberen op eigen vloot(kan een week of 2 verschillen)

Geen info wat er gebeurt met autos die nu op 3.0 zit, maar hey zou OTA ready moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDN1R6fgD0Gk0ZFM1cqUQJ2pvvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvwGaLB5htkBjsgHjQ0zmwAn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 17:43
Simply1337 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:02:

3.2 dealer install voor 2.4 vanaf 02-05 beschikbaar(informatie iedergeval voor dealers). Sommige dealers riskeren klantautos direct en sommige gaat eerst proberen op eigen vloot(kan een week of 2 verschillen)

Geen info wat er gebeurt met autos die nu op 3.0 zit, maar hey zou OTA ready moeten zijn.

[Afbeelding]
"this action will last up to 9 hours"

Oof. Dat is best heftig. Als dit weer via de dealers moet dan krijgen ze wederom een berg werk over zich heen omdat ze voor mijn gevoel nog niet eens in de buurt van klaar zijn met de 2.4 uograde..

Waar heb je dit bericht vandaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
DonJunior schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:08:
Zojuist de ID.3 bij de garage gezet voor:
- Terugroepactie: Hoogvoltage accu
- Terugroepactie: 12v accus & update 2.4
- Voertuig onderhoud (remmen, vloeistoffen etc)
- Bandenwissel

Overigens netjes een Enyaq meegekregen.. mooie auto hoor.

Even duimen dat alles goed gaat en dat ik niet net als @FlowDesign de auto weken kwijt ben.
Vanmiddag bericht van de garage: "uw auto is klaar "

Ik viel bijna van mijn stoel.

Morgen de auto ophalen (had vanavond geen tijd meer)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 08:53
kibber schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:27:
[...]

"this action will last up to 9 hours"

Oof. Dat is best heftig. Als dit weer via de dealers moet dan krijgen ze wederom een berg werk over zich heen omdat ze voor mijn gevoel nog niet eens in de buurt van klaar zijn met de 2.4 uograde..

Waar heb je dit bericht vandaan?
https://www.goingelectric...ic.php?p=2071301#p2071301

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:42
ReseT schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:31:
[...]

Thanks voor het delen. Was je hierbij ook een occasion eigenaar? En wist je dan van te voren dat het onderhoud inclusief is?

Nee, ik heb de ID.3 nieuw gekocht. Ik ben er zeer tevreden mee, stil, comfortabel en ruim van binnen.

[...]

De dealer zegt van geen onderhoud inclusief. Ondanks dat het aan de voorwaarden voldoet. Nederlands geleverd, 1st edition.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Simply1337 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:02:

[Afbeelding]
ik wacht rustig af tot de ita melding om 3.0 naar 3.2 in 2025 te updaten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
[...]

[...]

Waarom koop je geen auto in Duitsland? Beetje zoeken en je hebt een auto met verlengde garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY4m8_-SHdZOmcI1e0LJ5nLwgaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aP6OHs6B3sK1DNsXgSQStGyj.jpg?f=fotoalbum_large

De app is er iig klaar voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-05 20:39
Wat ik me afvraag, gaat de actieradius omlaag door het gebruik van bv de stoelverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:49
Uit nieuwsgierigheid..... Momenteel zijn wij in Duinrell bij Wassenaar.....waarom is die kaart voor de helft uitgegrijsd? Lijkt bij grote stukken van de kustlijn het geval te zijn. Beschermd gebied of zo? Autoloze zone?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCAl1LbtFI3-zx04mEggVArnapo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbMtjQ8Dz0kEKmZrrY0vIGHz.jpg?f=fotoalbum_large

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

0re0 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:52:
Wat ik me afvraag, gaat de actieradius omlaag door het gebruik van bv de stoelverwarming?
Ja alles wat stroom verbruikt heb je geladen met een stekker.. Is dat merkbaar? Denk het niet.

Wat interessant is, is dat bij ICE vw’s je dit in een menuutje ziet als stroomverbruiker. Net als achterruitverwarming bv. Bij de electrische versies, waar het echt impact heeft op actieradius, zie je dat nergens. 8)7

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Sandrioni schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:55:
Uit nieuwsgierigheid..... Momenteel zijn wij in Duinrell bij Wassenaar.....waarom is die kaart voor de helft uitgegrijsd? Lijkt bij grote stukken van de kustlijn het geval te zijn. Beschermd gebied of zo? Autoloze zone?

[Afbeelding]
Goede vraag, ik woon in die omgeving en zag dit met regelmaat. Je kan ook in die zone rijden zonder dat je wielen er vanaf vallen.

Volgens mij zou dit de actieradius moeten weergeven, aangezien de grijze zone verdwijnt als je die optie uitzet. Heb je ook software versie < 3.0?

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-05 23:04
Als je daardoor de kachel iets lager hoeft te zetten scheelt het energie en wordt de actieradius zelfs hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik

Geen idee hoe het exact zit. Ik heb ook een ID.4 1st van eind 2020 en heb afgelopen december keurig de eerste ohb gekregen, zonder een rekening te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:32
AkroBatik schreef op woensdag 26 april 2023 @ 04:54:
[...]

Goede vraag, ik woon in die omgeving en zag dit met regelmaat. Je kan ook in die zone rijden zonder dat je wielen er vanaf vallen.
Heb er hemelsbreed 20km ten zuiden van Wassenaar ook last van. Woon ook aan de kust en een gedeelte van mijn woonplaats heeft ook zo'n mooi uitgegrijsd vlak. Gedeelte daarvan is inderdaad niet publiek toegankelijk voor auto, maar in het andere gedeelte gewoon een N-weg.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:16
Heb melding gekregen dat mijn id4 gtx(scale silver - black narvik - full option) in week 17 gemaakt gaat worden en einde mei ergens in België gaat zijn. Bestelling was einde Juli '22 geplaatst. Paar vraagjes :

1. Met welke software worden ze tegenwoordig uitgeleverd? 3.2?
2. Heeft iemand hier dezelfde kleur+velgen? Ik vind nergens voorbeelden op Google 😅. Zou wel eens willen sneak previewen.
3. Zijn er nog mensen die onlangs een productieweek doorgekregen hebben en dan alsnog een onderdeel blijkt te missen, waardoor de auto de "banking" status krijgt? Heb er best weinig vertrouwen in door eerdere posts hier, maar hoop dat ik mis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:24
[...]

3.1 +
Hier ongeveer 2,5 jaar prive bezit, bij 2 jaar de beurt gehad, ook alleen een achterruit wisser betaald (circa €15,-). Onderhoud zat bij de aanschaf in.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:49
Blijft een mysterie dus 😬
PB1983 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:21:
[...]

Heb er hemelsbreed 20km ten zuiden van Wassenaar ook last van. Woon ook aan de kust en een gedeelte van mijn woonplaats heeft ook zo'n mooi uitgegrijsd vlak. Gedeelte daarvan is inderdaad niet publiek toegankelijk voor auto, maar in het andere gedeelte gewoon een N-weg.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb jij deze update zelf gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
KaiseRRuby schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:08:
[...]

Heb jij deze update zelf gehad?
De IOS app is gisteren geupdate, de ID.4 zit nog op 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
spencer_830 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:12:
[...]

De IOS app is gisteren geupdate, de ID.4 zit nog op 3.2
Jup, ik zie het. Ik kan inderdaad nu ook de route naar mijn auto sturen, dat vind ik handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
AkroBatik schreef op woensdag 26 april 2023 @ 04:49:
[...]

Ja alles wat stroom verbruikt heb je geladen met een stekker.. Is dat merkbaar? Denk het niet.

Wat interessant is, is dat bij ICE vw’s je dit in een menuutje ziet als stroomverbruiker. Net als achterruitverwarming bv. Bij de electrische versies, waar het echt impact heeft op actieradius, zie je dat nergens. 8)7
Er zit toch een losse 12v accu in de auto? Gaat de stroom hier niet gewoon vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
onderhoud kan worden afgekocht waardoor je korting krijgt op je auto, maar fiscale waarde zelfde blijft.

Wellicht is dit aan de hand? of het is een importauto. eerste kenteken en geregistreerd in NL hetzelfde datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Cloclo100 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:23:
Heb melding gekregen dat mijn id4 gtx(scale silver - black narvik - full option) in week 17 gemaakt gaat worden en einde mei ergens in België gaat zijn. Bestelling was einde Juli '22 geplaatst. Paar vraagjes :

1. Met welke software worden ze tegenwoordig uitgeleverd? 3.2?
2. Heeft iemand hier dezelfde kleur+velgen? Ik vind nergens voorbeelden op Google 😅. Zou wel eens willen sneak previewen.
3. Zijn er nog mensen die onlangs een productieweek doorgekregen hebben en dan alsnog een onderdeel blijkt te missen, waardoor de auto de "banking" status krijgt? Heb er best weinig vertrouwen in door eerdere posts hier, maar hoop dat ik mis ben.
ID Software 3.5 rolt NU van de band in Wolfsburg.

Kun je in je VW systeem inloggen en kijken welke softwareverband/verbinding je hebt? dat zegt ook genoeg welke je gaat krijgen.

EDIT: versie 11 = 3.5

edit2:
Versie 1 = 1.0 [?]
Versie 2 = 2.0 [?]
Versie 3 = 2.1 [?]
Versie 4 = 2.3 [fabriek]
Versie 5 = 2.4/3.0.x ota/dealer
Versie 6 = 3.0 [fabriek]
Versie 7 = 3.1 [fabriek]
Versie 8 = 3.2 [fabriek]
Versie 9 = 3.3 [fabriek/scherm 3.2]
Versie 10 = 3.4 [fabriek/scherm 3.2]
Versie 11 = 3.5 [fabriek]

[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 26-04-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:12
Verwarmt de warmtepomp ook de accu’s bij het gebruik van een vertrektijd in de app?

[ Voor 194% gewijzigd door Louislouislouis op 26-04-2023 10:05 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 10:49
Ben ik nou de enige, of zijn er nog mensen die zin hebben om gewoon in hun auto te stappen en een ritje te gaan maken?

I really love my buzz...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBiYgrPJF8b-RZhyt8o8cHqvOHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgTdezwSW3alsVVTVPosRCPL.jpg?f=fotoalbum_large

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
KaiseRRuby schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:15:
[...]

Jup, ik zie het. Ik kan inderdaad nu ook de route naar mijn auto sturen, dat vind ik handig.
Hopelijk voegen ze nog toe dat je de route ook op een kaart kunt zien in de app.
Tenminste ik heb dit nog niet gevonden, mocht dit mogelijk zijn, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:16
Simply1337 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:44:
[...]

Kun je in je VW systeem inloggen en kijken welke softwareverband/verbinding je hebt? dat zegt ook genoeg welke je gaat krijgen.

edit2:
Versie 1 = 1.0 [?]
Versie 2 = 2.0 [?]
Versie 3 = 2.1 [?]
Versie 4 = 2.3 [fabriek]
Versie 6 = 3.0 [fabriek]
Versie 7 = 3.1 [fabriek]
Versie 8 = 3.2 [fabriek]
Ik kan nog nergens inloggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Laatst online: 24-04 21:40
Zijn er eigenlijk release notes van de updates? Ik wist niet eens dat 3.4 en 3.5 bestond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Simply1337 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:44:
[...]

edit2:
Versie 1 = 1.0 [?]
Versie 2 = 2.0 [?]
Versie 3 = 2.1 [?]
Versie 4 = 2.3 [fabriek]
Versie 6 = 3.0 [fabriek]
Versie 7 = 3.1 [fabriek]
Versie 8 = 3.2 [fabriek]
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 13:58
c00kie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:05:
Ben ik nou de enige, of zijn er nog mensen die zin hebben om gewoon in hun auto te stappen en een ritje te gaan maken?

I really love my buzz...
[Afbeelding]
zeker... ik fiets bijna niet meer >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior

I really love my buzz...
[Afbeelding]
Ondanks dat ik veel zeur op Volkswagen Nederland, geniet ik echt elke keer van de ID3. Ik vind het een bijzonder fijne auto om te rijden.
Desondanks pak ik wel de Alfa Giulietta als ik even 'gewoon een stukje wil rijden'.

Het is bij ons thuis wel altijd onderhandelen wie de ID3 mee mag nemen naar het werk, dat zegt ook wel genoeg.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PB1983

[Afbeelding]
Nee hoor, stap nog met heel veel plezier mijn ID.3 in, die paar problemen die ik heb gehad, neem ik dan maar even voor lief. Verkeerslichtsprintjes zijn leuk :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

C6DL schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:39:
[...]

Er zit toch een losse 12v accu in de auto? Gaat de stroom hier niet gewoon vanaf?
Jazeker, en die 12v accu wordt opgeladen door bovennatuurlijke krachten.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55

I really love my buzz...
Jazeker! Ik heb veel te zeuren (gehad) op mijn mooie rooie ID.4, maar sinds ik alle hulpsystemen heb uitgeschakeld, ben ik heel blij met deze auto en rij ik er graag in. Voor de lol, of voor een klusje aan de andere kant van het land.

Ik baal er ook enorm van dat we nog niet in de gelegenheid zijn geweest een echte roadtrip (1000KM+). Gezondheid thuis laat dat helaas (nog?) niet toe.

Ik vind het ook nog altijd leuk om andere IDs te zien. Laatst een bordeauxrode Buzz van een of ander Porsche onderdeel, en recentelijk ook een paar keer een groene ID.4. Mooie kleur! Tenzij er meer in deze kleur rondrijden, ben ik 'm al een paar keer tegengekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jYL2SNpdgRj6yeGFhzMM6OMVL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQGafEvzimuvS9IupQfnw7xo.jpg?f=fotoalbum_large

Minder leuk was het om een paar weken geleden 's morgens een witte ID.4 op de A2 net na de afrit Culemborg te zien stilstaan. Die werd op de ambulance gezet :-(

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Ik gebruik 'm graag en heb dat niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ultraman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:30:
[...]

Dank voor het bericht. :)
Ik moet deshalve wel opmerken dat VW geen jaartal achter "April" heeft gezet. En "plan to" is een intentie, geen afspraak. Opgevolgd met "as soon as possible".

Daarmee is <+:) 2024 nog steeds een optie.
April bijna voorbij en nog niet echt iets vernomen toch?

Dan ga ik maar blaten: Lijkt er (wederom) op dat 3.0 OTA van de baan is en dat het een Over-Der-Werkstatt update gaat worden.
De Engelse VW website vermeld het al (ik heb de NL niet eens bekeken):
How do I get the update?

To receive the software update please schedule an appointment with your Volkswagen Retailer here
.
Bron: https://www.volkswagen.co.../software-update-3-0.html

En vanaf 2 mei lijkt het een servicemaatregel bij VW dealers te worden volgens: https://www.goingelectric...ic.php?p=2071301#p2071301

@DonJunior lijkt er op dat je je waggie net een maandje te vroeg gebracht hebt? -O-
Had je wellicht de spits af kunnen bijten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Ultraman Hahaha hou eens op.. deze afspraak stond al gepland voor 2022 en is drie verplaatst. Ben blij dat dit nu voorbij is. De overige updates zie ik dan wel weer met de volgende bandenwissel ofzo.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
DonJunior schreef op donderdag 27 april 2023 @ 00:26:
@Ultraman Hahaha hou eens op.. deze afspraak stond al gepland voor 2022 en is drie verplaatst. Ben blij dat dit nu voorbij is. De overige updates zie ik dan wel weer met de volgende bandenwissel ofzo.
@DonJunior Je zou misschien wel eens de eerste kunnen worden. Uit de link van hierboven:
Das neue Update auf die ID. Software 3.2.x wird nicht nur bei den Fahrzeugen mit bereits installierter Version 2.4. oder 2.4.1 aufgespielt. Auch alle ID. Fahrzeuge, die die Version 2.4.1 noch nicht erhalten haben, werden mit der neuen Servicemaßnahme direkt auf den aktuellen Stand 3.2.x upgedatet. Diese Aktion wird bis zu 9 Stunden dauern. Weitere FAQs folgen rechtzeitig zum Start.

edit: Nu ik het me bedenk... je was net geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door kisik op 27-04-2023 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Laatst online: 18-03 07:43
Mijn zomerbanden zitten er net op. Die update komt dan in oktober wel. Man man man...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:23

Termy

valt er nog wat te fragge?

Wat is 2.4.1 eigenlijk?

Voordeel van 3.2 bij de dealer is wel dat ie dan niet afgesleept hoeft te worden als ie gebrickt wordt ;).

Ik ga dit wel pas doen wanneer ik hiertoe uitgenodigd/opgeroepen word en ik zwart op wit heb dat de kosten van mislukken niet voor mij zijn.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:35
https://arstechnica.com/c...-steering-wheel-controls/

Ik las vorig jaar dat het stuur onderhanden genomen zou worden.
Is hier al een update van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Warpozio schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:44:
https://arstechnica.com/c...-steering-wheel-controls/

Ik las vorig jaar dat het stuur onderhanden genomen zou worden.
Is hier al een update van?
Nee gek genoeg niet. Ook de ID.7 wordt uitgeleverd met capacitieve knoppen. Wel een nieuwe layout.

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/2024-volkswagen-id-7-prototype-121319-6425819ee1d7e.jpg

Maar ik moet zeggen dat ik wel gewend ben aan het stuur.. Als ik nu in een Golf 7 stap voelt dat heel ouderwets.
Enige wat ik wel echt graag terug zou zien is de climatecontrole van de Golf. Met fysieke draaiknoppen.
Nu moet je wachten tot het systeem is opgestart alvorens je iets kan instellen qua temperatuur.. (luxe problemen.. I know)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-04 02:24
DonJunior schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:43:
[...]

Nee gek genoeg niet. Ook de ID.7 wordt uitgeleverd met capacitieve knoppen. Wel een nieuwe layout.

[Afbeelding]

Maar ik moet zeggen dat ik wel gewend ben aan het stuur.. Als ik nu in een Golf 7 stap voelt dat heel ouderwets.
Enige wat ik wel echt graag terug zou zien is de climatecontrole van de Golf. Met fysieke draaiknoppen.
Nu moet je wachten tot het systeem is opgestart alvorens je iets kan instellen qua temperatuur.. (luxe problemen.. I know)
Ik heb ook geen klachten over het stuur, buiten dat de volume en next/prev knoppen op de verkeerde plek staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:26
Gisteren heb ik mijn ID.3 Pro opgehaald bij mijn werkgever (zakelijk lease). De auto was in september voor het eerst in gebruikgenom en en afgelopen maandag ingeleverd door een collega waardoor ik deze heb kunnen overnemen. Het is mijn eerste auto dus elektrisch rijden en het rijden met alle slimme snufjes (ACC, lane assist, travel assist) is sowieso erg wennen. Desondanks rijdt de auto erg fijn, zeker in de B-stand! :)

Enige grote probleem wat ik heb is dat ik geen hoofdgebruiker kan toevoegen waardoor ik niet de We Connect ID-app kan gebruiken. Het infotainmentsysteem probeert verbinding te maken met We Connect ID maar het enige wat ik zie is een leeg zwart scherm. Ik kan ook niet terug want de terugknop aan de linkerkant is dan verdwenen. Als ik iets anders op mijn scherm wil hebben, moet ik de auto rebooten met de startknop of door de deuren te vergrendelen.

Ik heb al telefonisch contact gehad met Volkswagen en hoewel de medewerker erg vriendelijk was met het doorlopen van de stappen en het controleren of de auto wel verbinding heeft, krijg ik nu een reactie met een stappenplan wat ik hier op GoT al heb gezien en uitgeprobeerd:
m4yall schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Gisteravond is bij mij de WeConnect registratie ook gelukt na een tweede keer factory reset te hebben gedaan. Hieronder de instructie van het we connect team. Niet anders dan wat de dealer adviseerde maar gisteren werkte het ineens.

Please park your ID.4 in a safe location where there is good mobile phone reception.
Next, switch off the ignition. Check on the exit screen displayed in the infotainment system that the online mode is switched on for the next start.
Exit the vehicle, lock it and wait for at least 10 minutes.
After this time has elapsed, you can enter the vehicle again and perform a factory reset by selecting “Setup” -> “Restore factory settings” in the infotainment system. Confirm this action with the “OK” button.
Once this has been done, you will need to add your ID.3 to your user account once again via the “Configuration wizard” and legitimise yourself as primary user via the scan of the QR code that will be displayed on the screen.
Aan de mobiele verbinding kan het niet liggen, ik heb het op meerdere plekken geprobeerd met verschillend aantal streepjes (2 tot 5). Ook via de WiFi thuis of de mobiele hotspot mag het niet baten.
Softwareversie van de ID.3 is 3.0 dus niet de meest recente versie.
Als ik de VIN verwijder uit de app dan krijg ik wel een QR code om de VIN toe te voegen aan de app maar er wordt geen QR code getoond om de auto te verbinden aan mijn account :(

Iemand een idee wat wel werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 27-04-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
VirinR schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:57:
Gisteren heb ik mijn ID.3 Pro opgehaald bij mijn werkgever (zakelijk lease). De auto was in september voor het eerst in gebruikgenom en en afgelopen maandag ingeleverd door een collega waardoor ik deze heb kunnen overnemen. Het is mijn eerste auto dus elektrisch rijden en het rijden met alle slimme snufjes (ACC, lane assist, travel assist) is sowieso erg wennen. Desondanks rijdt de auto erg fijn, zeker in de B-stand! :)

Enige grote probleem wat ik heb is dat ik geen hoofdgebruiker kan toevoegen waardoor ik niet de We Connect ID-app kan gebruiken. Het infotainmentsysteem probeert verbinding te maken met We Connect ID maar het enige wat ik zie is een leeg zwart scherm. Ik kan ook niet terug want de terugknop aan de linkerkant is dan verdwenen. Als ik iets anders op mijn scherm wil hebben, moet ik de auto rebooten met de startknop of door de deuren te vergrendelen.

Ik heb al telefonisch contact gehad met Volkswagen en hoewel de medewerker erg vriendelijk was met het doorlopen van de stappen en het controleren of de auto wel verbinding heeft, krijg ik nu een reactie met een stappenplan wat ik hier op GoT al heb gezien en uitgeprobeerd:

[...]

Aan de mobiele verbinding kan het niet liggen, ik heb het op meerdere plekken geprobeerd met verschillend aantal streepjes (2 tot 5). Ook via de WiFi thuis of de mobiele hotspot mag het niet baten.
Softwareversie van de ID.3 is 3.0 dus niet de meest recente versie.
Als ik de VIN verwijder uit de app dan krijg ik wel een QR code om de VIN toe te voegen aan de app maar er wordt geen QR code getoond om de auto te verbinden aan mijn account :(

Iemand een idee wat wel werkt?
Systeem in de auto ook al eens helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:26
TWFpa2Vs schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:04:
[...]

Systeem in de auto ook al eens helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Ja ik heb de factory reset ook al gedaan maar dat mocht ook niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

DonJunior schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:43:
[...]

[Afbeelding]

Ik zou mijn swipe toetsen missen :( vooral de swipe bewegingen van snelheid aanpassen, of volume wijzigen of volgende track, voelen erg natuurlijk.

De wijziging zoals bij de id.7 is wel erg welkom, dezelfde plek als oudere vw’s is veel logischer.

Voor de temperatuur bij opstarten is de pre conditionering bedoelt :p

[ Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 27-04-2023 14:21 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
AkroBatik schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:18:
[...]

..
Voor de temperatuur bij opstarten is de pre conditionering bedoelt :p
Helder, maar daar doelde ik niet op.
Als ik midden op de dag in de auto stap begint dat ding te blazen terwijl dat, op dat moment niet altijd nodig is. (ramen open vind ik vaak fijner dan pislauwe lucht in mijn smoel ;) )
Maar je kan het op dat moment niet direct aanpassen.. je moet dan wachten tot het systeem helemaal opgestart is en dan pas kun je iets wijzigen.
#luxeproblemen

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NudsaPJCcLd9Mjw0mggRikn1Ois=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fPamToBwYp8w8FqXRsOjsX8s.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Los van het feit dat belooft was dat het via OTA zou gaan, dit is toch goed nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:47:
[...]

Los van het feit dat belooft was dat het via OTA zou gaan, dit is toch goed nieuws?
Lijkt me wel ja. Wat goed dat VW nu zo doorpakt!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 07:36
DonJunior schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:54:
[...]

Ja joh, ga VW nog even de hemel in prijzen..... Dit hadden ze vorig jaar al moeten doen.

Het duurt lang, ze communiceren niet... Ik lees het hier maar heb van VW zelf nog niets gehoord....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
[...]

Eens! Blij verrast dat iedereen naar 3.2 gaat, had verwacht dat ze na 3.0 eerdere bouwjaren niet meer gingen updaten.

Ik heb wel enig medelijden met de dealers en ik verwacht wel enig chagrijn, want de vergoeding die ze vanuit VW krijgen is vast niet kostendekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Ja, zeker. Ik ben er blij mee. Zit nog op 2.3 omdat mijn originele update-afspraak niet door kon gaan. Ik moest nog een nieuwe plannen, en zo ben je er meteen in één keer vanaf!
Dit vind ik inderdaad een logische stap. Zal zowel de berijders als VW uiteindelijk wel een hoop tijd gaan schelen als ze het restant nu in één keer goed doen.
maik73 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:02:
Ja joh, ga VW nog even de hemel in prijzen..... Dit hadden ze vorig jaar al moeten doen.
Volgens mij is er een verschil tussen iets goed nieuws vinden en VW de hemel in prijzen. Natuurlijk had het al lang beter gekund, maar in de huidige situatie is dit voor velen goed nieuw en een mooie oplossing.
Het duurt lang, ze communiceren niet... Ik lees het hier maar heb van VW zelf nog niets gehoord....
Dat vind ik inderdaad ook een kwalijke zaak. Ze kunnen hier toch gewoon de app voor gebruiken? Iedere berijder zal die App wel hebben. Veel makkelijker kun je de mensen niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Megalo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:13:
[...]

Eens! Blij verrast dat iedereen naar 3.2 gaat, had verwacht dat ze na 3.0 eerdere bouwjaren niet meer gingen updaten.

Ik heb wel enig medelijden met de dealers en ik verwacht wel enig chagrijn, want de vergoeding die ze vanuit VW krijgen is vast niet kostendekkend.
Dat klopt waarschijnlijk. Maar ik vermoed dat ze hiermee andere kosten voorkomen. Namelijk die van auto's die afgesleept en dus ongepland bijgewerkt moeten worden.

Ik weet niet hoeveel auto's er nu nog pre 2.4 zijn, maar die kosten hoeven dealers ook niet meer te maken, dus dat scheel ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:14
[...]

Goed doorpakt met dingen beloven ja. Want met alle respect maar na alle eerder gecommuniceerde beloftes en deadlines ga ik pas zeggen dat ze goed doorpakken als ik voor de zomervakantie daadwerkelijk een rijdende auto met software versie 3.2 terug heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:14
Mitchell2.24v schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:15:
[...]

Ik weet niet hoeveel auto's er nu nog pre 2.4 zijn, maar die kosten hoeven dealers ook niet meer te maken, dus dat scheel ook weer.
Niet helemaal waar want die moeten nog steeds ook de 12v accuwissel krijgen. En wellicht moeten die ook eerst overgezet worden naar 2.4 voordat ze 3.2 er overheen kunnen zetten. En aangezien 2.4 naar 3.0 alleen al 9 uur duurt (wat ik heb gelezen in elk geval) zijn ze alsnog minstens 2 dagen bezig met deze wagens, dus qua kosten zal het niet veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Ro ofzo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:32:
[...]

Niet helemaal waar want die moeten nog steeds ook de 12v accuwissel krijgen. En wellicht moeten die ook eerst overgezet worden naar 2.4 voordat ze 3.2 er overheen kunnen zetten. En aangezien 2.4 naar 3.0 alleen al 9 uur duurt (wat ik heb gelezen in elk geval) zijn ze alsnog minstens 2 dagen bezig met deze wagens, dus qua kosten zal het niet veel schelen.
Dat is waar, die accuwissel was ik even vergeten. Ik hoop dat ze bij VW wel zo slim zijn om de software in één keer te updaten. Als het niet OTA hoeft, hebben ze vast meer mogelijkheden om tussenliggende versies over te slaan...

We zullen het zien... Eerst de uitnodiging maar eens afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:54
Het lijkt erop dat ze bij VAG het eerst bij de Cupra Born's hebben uitgeprobeerd.. Die zijn afgelopen maanden allemaal geupdate naar de nieuwste versie (3.1) + accuwissel.. Mijn auto staat helaas al sinds maandag bij de dealer voor de update.. Schiet allemaal nog niet op.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopkip
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:41
Wegens garantiegeval (puddle lights, connector lichtbalk op kofferklep) en terugroepactie (scharnieren kofferdeksel) ineens gevraagd achter de update. Ze voorzien nu twee dagen. Ik ga van 3.0 naar 3.2. Fingers crossed.

(VW ID.4 Pro Performance bj 06/21 - België - privé voertuig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 12:40
sopkip schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:42:
Wegens garantiegeval (puddle lights, connector lichtbalk op kofferklep) en terugroepactie (scharnieren kofferdeksel) ineens gevraagd achter de update. Ze voorzien nu twee dagen. Ik ga van 3.0 naar 3.2. Fingers crossed.

(VW ID.4 Pro Performance bj 06/21 - België - privé voertuig)
Ik heb 16 mei een afspraak staan voor precies dezelfde punten! Zal ook maar eens informeren want zit nog op 2.4 nu.

VW ID.4 Max 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSLJoost
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-10-2024
Top, blij mee. Ik heb hem ingepland voor half juni. Kunnen ze nog even oefenen. Ben benieuwd.

ID.4 1st 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
TSLJoost schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:25:
[...]

Top, blij mee. Ik heb hem ingepland voor half juni. Kunnen ze nog even oefenen. Ben benieuwd.
Je bent dus de enige in Nederland die een uitnodiging heeft ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSLJoost
Jakkie takkie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:31:
[...]

Je bent dus de enige in Nederland die een uitnodiging heeft ontvangen?
Nee hoor, kan hem gewoon online inplannen bij de dealer (Wittebrug). Klik klik klaar.

ID.4 1st 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
TSLJoost schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:35:
[...]

Nee hoor, kan hem gewoon online inplannen bij de dealer (Wittebrug). Klik klik klaar.
Zie inderdaad voor vestiging De Lier nu ook de 3.2 update staan. Eerste moment 2-6, twijfel twijfel.. want ik wil toch eind juni met de id.3 richting Zuid-Frankrijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
[...]

Dan neem ik aan dat je straks niet gaat lopen zeuren hier als het niet goed is vlak voor je vakantie 😉. Dacht dat de meeste lezers hier hun lesje wel hadden geleerd 🤣.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TSLJoost
Jakkie takkie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:42:
[...]

Dan neem ik aan dat je straks niet gaat lopen zeuren hier als het niet goed is vlak voor je vakantie 😉. Dacht dat de meeste lezers hier hun lesje wel hadden geleerd 🤣.
Nee hoor :)
Ik heb niks te zeuren. Een van de allereerste ID.4's en nog nooit een probleem mee gehad. Ook niet met de drie eerdere updates.

ID.4 1st 2020

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
maik73 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:02:
[...]

Overdrijven is ook een vak.. ik prijs VW absoluut de hemel niet in. Als je dit topic in de gaten had gehouden had je deze opmerking ook absoluut niet gemaakt denk ik zo.
Als er iemand VW niet de hemel in gaat prijzen.. 😅

Dat gezegd hebbende, deze berichtgeving is positief. Met doorpakken bedoel ik dat ze niet gaan doormodderen met updates 2.4, 3.0, 3.1 etc maar gewoon meteen naar 3.2 gaan en hiervoor alle autos terughalen ipv men zelf laten proberen (met gebrickte autos als gevolg)
Ze hebben dus geleerd van hun fouten en dat vind ik noemenswaardig.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

DonJunior schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:50:
[...]
Ze hebben dus geleerd van hun fouten en dat vind ik noemenswaardig.
Nou ja, ik ben er al twee keer geweest voor een update en iedere keer zeggen ze dat het vanaf nu OTA is. Mijn verwachting toen ik de auto nam was dat alles OTA zou zijn, mede natuurlijk doordat VW dat nadrukkelijk gepromoot heeft.

Voordat iedereen nu geweest is zijn we weer maanden verder.

Leuk dat het nu duidelijk is maar ik vind het een wanprestatie.

Gelukkig doet mijn auto het verder goed dus ik denk dat ik het nog maar even aankijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3t2wZGv3wDYItdsZUM2lu2HJWIk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TnOER1zirumdTBdu5j0UIxft.png?f=user_large

dat ging makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-05 23:31
Ik heb een afspraak staan voor de Puddle lights op 8-5 en hoopte dat deze 3.2 update dan ook kon krijgen.
Krijg dit net terug van mijn contact persoon (a-point Almere).
Goedemiddag,

Het klopt dat er sinds vandaag een nieuwe software is vrijegeven voor uw auto. (3.2) Dit is alleen een enorm grote update waar ik de auto zeker een dag voor nodig heb, ik zie ook dat er nog een terugroepactie open staat waarbij wij 1 of meerdere accu cellen moeten vervangen. Ook hier heb ik de auto een dag voor nodig. Lang verhaal kort, het gaat me niet lukken dit te combineren met de bestaande afspraak. We kunnen voor deze 2 acties wel een afspraak inplannen als u de auto komt brengen 8/5. Ik kan nu nog geen afspraak inplannen omdat er nog vorm gegeven moet gaan worden hier intern aan hoe we dit gaan plannen, ik verwacht dat dit tegen de tijd van uw bestaande afspraak wel geregeld is.
Euhhhhhh 1 of meerdere accu cellen moeten vervangen.

Hebben meer mensen hier een terugroep actie voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coasterfreak
N0EL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:30:
Ik heb een afspraak staan voor de Puddle lights op 8-5 en hoopte dat deze 3.2 update dan ook kon krijgen.

[...]

ja, hele oude terugroepactie waar een of meer cellen wellicht vervangen moeten worden. is dus meer een controle voor je accupakket, werd meestal gedaan samen met de 2.4 update bij de dealer na wat tijd

met de 3.2 update "terugroepactie" zit de accucheck er ook in als dat nog niet was uitgevoerd.

edit: volledige info terugroepactie vertaalt uit het duits

Bron: erWin
Service actie 97GY
Procesnummer: 2069865/1
Software-update-ID Software 3.2
Releasedatum: 25-04-2023
De servicemaatregel knippert de ID-software 3.2. De servicemaatregel is in principe beschikbaar voor alle voertuigen die zijn gebouwd met ID-software lager dan 3.0 (productieweken van week 45/19 - week 50/21). Ook als de voertuigen tijdens een werkplaatsbezoek al ID-software 2.4 of een flash naar ID-software 3.0 hebben gekregen. Denk bijvoorbeeld aan geoptimaliseerd opladen en energiebeheer, verbeterde spraakbesturing en navigatie of nieuwe apps en online diensten in de auto.
Verder:
Zijn werkplaats weet er ook niets van, dat wordt waarschijnlijk pas volgende week bekend gemaakt.
Doorslaggevend is de productiedatum (productieweken van week 45/19 - week 50/21) en niet de actuele softwareversie.
Tegelijkertijd wordt de HV-accu gecontroleerd en indien nodig worden modules vervangen.
Omvat:
- Verbeterde spraakbesturing en navigatie
- Nieuwe functies in auto-apps en online services
- Route-import vanuit WeConnect naar het voertuig
- Plug&Charge oplaadfunctie
Voor alle ID.'s met een productieweek van week 51/21 tot en met week 47/22 (ID. Software 3.2) is momenteel standaard een software-update via OTA gepland.

[ Voor 49% gewijzigd door Coasterfreak op 28-04-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 11:44
Vooral interessant dat ze een terugroepactie zien waar de klant niet van op de hoogte is gesteld. :-|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-01 18:08
Hier precies hetzelfde. Afspraak kan pas 19 op 20 juni voor de ID.4 en 28 op 29 juni voor de ID.3. Beiden moeten naar een andere vestiging van De Waal in Tiel ivm de accu terugroep actie. Ik dacht dat het om de 12V accu ging maar die was al vervangen door De Waal in Druten bij de 2.4 update dus vond het al raar.

Maar begrijp nu dus dat het om het grote accupakket gaat. Auto's zijn beiden 2 dagen weg.

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:36

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

7o9 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:19:
[...]

Nou ja, ik ben er al twee keer geweest voor een update en iedere keer zeggen ze dat het vanaf nu OTA is. Mijn verwachting toen ik de auto nam was dat alles OTA zou zijn, mede natuurlijk doordat VW dat nadrukkelijk gepromoot heeft.

Voordat iedereen nu geweest is zijn we weer maanden verder.

Leuk dat het nu duidelijk is maar ik vind het een wanprestatie.

Gelukkig doet mijn auto het verder goed dus ik denk dat ik het nog maar even aankijk.
Heeft VW na al die jaren OTA nog steeds niet op orde? :X 8)7

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
Bij Century Assen/Groningen op de 16e juni nu een afspraak gemaakt voor 'software-update ID.3 & ID.4'. Dus (nog) geen specifieke optie voor 3.2, maar ik ga ervan uit dat dat wel duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-04 14:49
Ik heb een afspraak gemaakt in mei voor de update van 3.0 naar 3.2, geen idee of dat dit al mogelijk is vanaf 3.0 maar dat hoor ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:53
[...]

Dank! Ingepland voor mid juni in Voorschoten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
N0EL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:30:

[...]

Zie: DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

De eerste generaties ID.x hebben deze Hoogvoltage controle als 'terugroep actie'.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ik wacht wel even met de volgende afspraak tot alle mensen voor mij een positieve ervaring hebben. Ben nu iets te vaak 'proefkonijn' geweest .. dus als ik zeker weet dat deze goed gaat maak ik een afspraak voor ná mijn zomervakantie ;)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-05 23:31
Dankjewel @DonJunior
Ik heb de meeste terugroepacties al voor mijn ID4, behalve de hoogvoltage accu.

[ Voor 7% gewijzigd door N0EL op 28-04-2023 14:34 ]

Pagina: 1 ... 273 ... 370 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.