Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 272 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
mcmiles schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:29:
[...]

Ik mag met mijn ID 3 first + niet klagen, na in december de nieuwe accu en 2.4 ontvangen te hebben half januari de 3.0 update. Het werkt allemaal prima moet ik zeggen, tot nu geen hickups of andere zaken aan de hand gehad.
Grappig, hier ook een First Plus, in februari jongstleden naar 2.4 gegaan maar nog geen 3.0 te bekennen.
Ben overigens prima tevreden met de kar, en was dat op 2.1 ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 12:14
@KaiseRRuby Hoeveel buitenlandse ritten heb je gemaakt? Ik heb mijn id.4 nu bijna 3 jaar en merk dat het steeds makkelijker wordt (ondanks dat ik zelden lange ritten maak)
Alleen de beschikbaarheid van snelladers is mega irritant... Ik laad meestal bij Ionity maar sommige plaatsen hebben maar aan 1 kant van de snelweg laders en dan staan ze snel vol. (Maar dat is natuurlijk geen echt probleem van VW)

[ Voor 6% gewijzigd door wheli op 18-04-2023 21:35 ]

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 21:54
0re0 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:53:
[...]

Check. Ik geloof het wel dan.
De auto is in staat om 1200 kilo te trekken. Dat het op Nederland niet op papier staat neem ik dan maar voor lief als ik ooit een boete zou krijgen.
Je rijdt met een combinatie die zo dan niet de weg op mag. Dus je bent niet verzekerd.

Ik snap niet dat je het voor lief neemt...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• drummerboy71
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-10-2023
Heb gisteren mijn nieuwe ID.4 pro opgehaald (na bijna 10 maanden wachten). Software af-fabriek op 3.2. Prima aflevering gehad en 150 km gereden. Auto rijdt echt super. Wel is het nog wennen voor me, in D-stand is het zelf best fors remmen; terwijl in B-stand, met "gas" loslaten door de auto zelf al flink vertraagd wordt...... maar daar ga ik wel aan wennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUrNHOtTLPl8PSUfNTjZwxv25M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFg0HN1RGjLHhrV7oSqNCvW4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik rijd sinds ca 1,5 jaar een ID.3 pro 58kw.
De auto bevalt me prima, nu ca 45k mee gereden. Jammer alleen dat achterin af fabriek geen luidsprekers zitten. Dit heb ik opgelost door een (origineel) setje via Kufatec.de in de achterdeuren te installeren. Het werkte goed.
Dat was met software 2.1. Toen update naar 2.3, helemaal prima. Maar sinds januari heb ik 2.4 en de achterspeakers doen het niet meer. En het meest vervelende is dat ook niemand ze aan de praat kan krijgen. Gisteren met de auto bij de Volkswagendealer geweest en ook zij kunnen het niet oplossen. Ze suggereerden zelfs dat ik dus een paar 100 weg heb gegooid door achteraf speakers in te bouwen!! Dat kan toch niet waar zijn?

Zijn er mensen die het zelfde hebben meegemaakt en de achterspeakers in 2.4 wèl weer aan de gang hebben gekregen? Graag hoor ik hoe jullie dat gedaan hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

drummerboy71 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:24:
Heb gisteren mijn nieuwe ID.4 pro opgehaald (na bijna 10 maanden wachten). Software af-fabriek op 3.2. Prima aflevering gehad en 150 km gereden. Auto rijdt echt super. Wel is het nog wennen voor me, in D-stand is het zelf best fors remmen; terwijl in B-stand, met "gas" loslaten door de auto zelf al flink vertraagd wordt...... maar daar ga ik wel aan wennen.

[Afbeelding]
#TeamBlauw! *O* Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:44
wheli schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:35:
@KaiseRRuby Hoeveel buitenlandse ritten heb je gemaakt? Ik heb mijn id.4 nu bijna 3 jaar en merk dat het steeds makkelijker wordt (ondanks dat ik zelden lange ritten maak)
Alleen de beschikbaarheid van snelladers is mega irritant... Ik laad meestal bij Ionity maar sommige plaatsen hebben maar aan 1 kant van de snelweg laders en dan staan ze snel vol. (Maar dat is natuurlijk geen echt probleem van VW)
0. Heb ook slechts 1 keer zo'n lange rit gemaakt dat ik echt moest laden tussendoor. Dat ging prima, ik haalde een broodje en ik was klaar.

Maar het gaat ook om het idee toch. Stel dát je op een strak schema zit en het duurt twee keer zo lang. Ik vind het geen gebrek van de auto overigens, meer een onzeker punt om de hele laadstructuur momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:07
Vanochtend vond mijn schoonbroer zo zijn ID.3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZDJS2mnQIIOKVFiWpRAfraHg5g=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKe7PrxV5pjVSrbnjQcLsM34.jpg?f=fotoalbum_small

Spiegelglazen gejat

https://www.omroepbrabant...n-lijkt-wel-op-bestelling

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met 255 banden rondom bij een ID.4 (21 inch standaard velgen)? Ik zie net dat de garage bij het vervangen van de banden niet alleen de achterbanden heeft vervangen maar ook de voorbanden en dat die ipv 235/45 R21 nu ook 255/40 R21 zijn, net zoals de achterbanden. Loopt niet aan in de wielkasten, stuurt iets zwaarder, maar evengoed niet de bedoeling wat mij betreft. Voordeel is wel dat ik voor en achter nu kan roteren, maar vraag me af of het kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
Anderen ook uit de app gegooid? Aanmelden lukt op dit moment ook niet, krijg een melding 'aanmelden mislukt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
theHoff schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:30:
Heeft iemand hier ervaring met 255 banden rondom bij een ID.4 (21 inch standaard velgen)? Ik zie net dat de garage bij het vervangen van de banden niet alleen de achterbanden heeft vervangen maar ook de voorbanden en dat die ipv 235/45 R21 nu ook 255/40 R21 zijn, net zoals de achterbanden. Loopt niet aan in de wielkasten, stuurt iets zwaarder, maar evengoed niet de bedoeling wat mij betreft. Voordeel is wel dat ik voor en achter nu kan roteren, maar vraag me af of het kwaad kan.
kan het kwaad? neuh. ook genoeg 21"s gezien op winterbanden met 255 rondom.

maar de voorvelg is smaller dan achter, dus wang gaat meer opbollen (stoeprand bescherming 8) )

Nadeel is dus zware stuurbeweging en meer consumptie. Persoonlijk zou ik gewoon terug naar 235 gaan voren want dan slijt het ook "gelijkwaardig" met achteren zonder te wisselen.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:53

Tarin

Just plain weird.

Megalo schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:40:
Anderen ook uit de app gegooid? Aanmelden lukt op dit moment ook niet, krijg een melding 'aanmelden mislukt'.
De App werkt, maar laatste synchronisatie is 21 uur geleden.
Spotify werkt hier ook niet, en Microsoft 365 bokt. Wellicht is iemand ergens over een netwerkkabeltje gestruikeld.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

wheli schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:35:
Ik vind het ook jammer dat er vaak 2 snelladers en 2 50kW-laders staan; bij Hünxe waren pas de 300kW-laders aan beide kanten in onderhoudsmodus en kon je dus alleen langzaam laden, toen zijn we maar doorgereden. Irritant als je dat soort dingen eerst in een app moet checken - als je samen onderweg bent prima, maar ik ga als ik alleen rijd niet met mijn telefoon kloten om de status/beschikbaarheid van laadpalen in de EnBW-app te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tarin schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:20:
[...]

Ik vind het ook jammer dat er vaak 2 snelladers en 2 50kW-laders staan; bij Hünxe waren pas de 300kW-laders aan beide kanten in onderhoudsmodus en kon je dus alleen langzaam laden, toen zijn we maar doorgereden. Irritant als je dat soort dingen eerst in een app moet checken - als je samen onderweg bent prima, maar ik ga als ik alleen rijd niet met mijn telefoon kloten om de status/beschikbaarheid van laadpalen in de EnBW-app te controleren.
Ik gebruik vaak de Chargemap app. Daar wordt in de commentaren vaak wel aangegeven of bepaalde palen niet werken of niet bereikbaar zijn. Op die manier maak ik dan een planning van de laadstations waar ik ga laden onderweg. Een laadstation een paar KM van de snelweg pakken helpt vaak ook goed.
Enige irritante is wanneer je in een file terecht komt, pauze wil nemen en dan toch ergens anders gaat laden. Maarja dat hoort helaas nog een beetje bij het elektrisch rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Tarin schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:17:
[...]

De App werkt, maar laatste synchronisatie is 21 uur geleden.
Spotify werkt hier ook niet, en Microsoft 365 bokt. Wellicht is iemand ergens over een netwerkkabeltje gestruikeld.
idd denk gewoon even tijdelijk iets stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:34
TWFpa2Vs schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:56:
[...]

ja had het probleem ook, werkt sinds een paar min weer (na vele inlogpogingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Ja, idd, ik ben ook uit de app gegooid en aanmelden lukt niet. Lekker weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:34
murdoch1980 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:10:
[...]

ja had het probleem ook, werkt sinds een paar min weer (na vele inlogpogingen)
Geinig om in HomeAssistant te zien dat ie rond 12:00 begint te haperen wat ie kan uitklezen (in dit geval de range) en dan een gat tot 13:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rUXbgQz93td4FNmLBWP1e5QdEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EL3KkbaZfhJizAgFqdx7pCn4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 20:39
Niet uit de app gegooid maar wel de melding ‘aanmelden mislukt’ in multimediascherm. Echter nu weer verdwenen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

theHoff schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:28:
[...]

Ik gebruik vaak de Chargemap app. Daar wordt in de commentaren vaak wel aangegeven of bepaalde palen niet werken of niet bereikbaar zijn. Op die manier maak ik dan een planning van de laadstations waar ik ga laden onderweg. Een laadstation een paar KM van de snelweg pakken helpt vaak ook goed.
Enige irritante is wanneer je in een file terecht komt, pauze wil nemen en dan toch ergens anders gaat laden. Maarja dat hoort helaas nog een beetje bij het elektrisch rijden.
Het blijft inderdaad soms spannend; als ik met mijn familie op weg ga, probeer ik vantevoren een route uit te stippelen, en voor de standaard-lange-rit (600km naar mijn ouders) hebben we inmiddels een paar stoppunten met meerdere laders, een speelplaatsje en/of wat groen en/of eventueel wat te eten gevonden (helaas niet altijd alles overal).
Pas stonden we langs de A7 bij Ionity - wij pakten de laatste van de 6 laadzuilen en het Tesla-parkje ernaast stond helemaal vol - maar met in totaal 22 laadplekken was de doorstroming heel redelijk.

Als ik in m'n eentje onderweg ben ben ik wat minder veeleisend - als ik een kwartier langer moet laden lees ik een paar bladzijden extra, geen zin om me druk te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Ik ga komende maand als begeleider mee op een 3 daags prehistorisch schoolkamp. De lokatie is in de middle of nowhere en stroom is er niet voorhanden. Nu willen we wel foto's en filmpjes maken en dus moeten de telefoons af en toe geladen worden. Hoe doe ik dat het beste in de ID.4?

Het volgende heb ik geprobeerd: telefoon in 1 vd voorste laders, auto op slot en na een kwartier kijken. Dit lukt, maar laadt niet zo snel. Ik heb hetzelfde bij de achterste (snelle) usb poorten geprobeerd. Hier geen succes. Ik kan de Bjorn Nyland truc proberen met iets van gewicht op de voorstoel, gordel vast en sleutel in het vakje laten liggen. Dan blijft de auto geactiveerd en ik denk dat er dan stroom achter zal zijn. Deze valt eigenlijk af, want ik wil niet de hele tijd op de parkeerplaats de wacht gaan houden.

Mijn vermoeden is dat de voorste usb poorten uit de 12v accu hun stroom pakken en de achterste usb poorten uit de HV accu. Er zullen meerdere telefoons geladen worden over 3 dagen, dus uit de 12v accu vind ik dan niet zo'n handige optie denk ik.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

kisik schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:06:
Ik ga komende maand als begeleider mee op een 3 daags prehistorisch schoolkamp. De lokatie is in de middle of nowhere en stroom is er niet voorhanden. Nu willen we wel foto's en filmpjes maken en dus moeten de telefoons af en toe geladen worden. Hoe doe ik dat het beste in de ID.4?

Het volgende heb ik geprobeerd: telefoon in 1 vd voorste laders, auto op slot en na een kwartier kijken. Dit lukt, maar laadt niet zo snel. Ik heb hetzelfde bij de achterste (snelle) usb poorten geprobeerd. Hier geen succes. Ik kan de Bjorn Nyland truc proberen met iets van gewicht op de voorstoel, gordel vast en sleutel in het vakje laten liggen. Dan blijft de auto geactiveerd en ik denk dat er dan stroom achter zal zijn. Deze valt eigenlijk af, want ik wil niet de hele tijd op de parkeerplaats de wacht gaan houden.

Mijn vermoeden is dat de voorste usb poorten uit de 12v accu hun stroom pakken en de achterste usb poorten uit de HV accu. Er zullen meerdere telefoons geladen worden over 3 dagen, dus uit de 12v accu vind ik dan niet zo'n handige optie denk ik.

Iemand een suggestie?
Blijft er stroom staan op de 12V-aansluiting in de achterbak? Dat lijkt me op zich wel handig omdat je daar misschien een koelbox aan hangt.. in dat geval kan je voor een (goede) 12V-naar-USB-adapter gaan. Je kan er eventueel ook een of twee grotere powerbanks mee opladen zodat je kampdeelnemers niet steeds in je auto hoeven te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Tarin schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:42:
[...]

Blijft er stroom staan op de 12V-aansluiting in de achterbak? Dat lijkt me op zich wel handig omdat je daar misschien een koelbox aan hangt.. in dat geval kan je voor een (goede) 12V-naar-USB-adapter gaan. Je kan er eventueel ook een of twee grotere powerbanks mee opladen zodat je kampdeelnemers niet steeds in je auto hoeven te zijn.
Nope. Dat had ik al een keer proefondervindelijk uitgevonden. Vorig jaar in Spanje was ik even alleen met de auto op pad, toen bleek dat ik een lekke band had. Ik dacht no problemo, even de compressor pakken om wat lucht bij te pompen en dan snel naar een garage 10 km verderop. Dat feest ging niet door. Er stond geen spanning op de 12v in de koffer, als er niet iemand op de bestuurdersstoel zat. Ik moest dus een onbekende vragen voorin te zitten volgens mij met de rempedaal ingedrukt, zodat ik rechtsachter de lekke band iets bij kon pompen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:00
kisik schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:52:
[...]

Nope. Dat had ik al een keer proefondervindelijk uitgevonden. Vorig jaar in Spanje was ik even alleen met de auto op pad, toen bleek dat ik een lekke band had. Ik dacht no problemo, even de compressor pakken om wat lucht bij te pompen en dan snel naar een garage 10 km verderop. Dat feest ging niet door. Er stond geen spanning op de 12v in de koffer, als er niet iemand op de bestuurdersstoel zat. Ik moest dus een onbekende vragen voorin te zitten volgens mij met de rempedaal ingedrukt, zodat ik rechtsachter de lekke band iets bij kon pompen.......
als je van buiten af de knop op de stuurkolom in drukt gaat de auto een half uurtje aan zonder dat je op de stoel hoeft te zitten, dan is er ook stroom op de 12V connector in de achterbak.

als je permanent stroom op de 12v poort in de achterbak wilt hebben, dan kun je een zekering 1 positie naar beneden verplaatsen, simpel klusje. Heb alleen zo de foto even niet meer bij de hand. @Simply1337 heeft die hier al wel eens gepost. de enige verticale zekering midden onder (uit mijn hoofd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:54

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

[...]

Volgende keer je gordel vastmaken, ipv een spanjaard in je auto zetten 🤣

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

sl1000 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:19:
[...]

als je van buiten af de knop op de stuurkolom in drukt gaat de auto een half uurtje aan zonder dat je op de stoel hoeft te zitten, dan is er ook stroom op de 12V connector in de achterbak.

als je permanent stroom op de 12v poort in de achterbak wilt hebben, dan kun je een zekering 1 positie naar beneden verplaatsen, simpel klusje. Heb alleen zo de foto even niet meer bij de hand. @Simply1337 heeft die hier al wel eens gepost. de enige verticale zekering midden onder (uit mijn hoofd).
Rtfm ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-09 12:05
Hallo iedereen,

Ik heb een ID4 1st 77kwh en heb 2 vragen:

- aan 100% batterij geeft hij zelfs met deze aangename temperaturen van rond de 17 graden slechts 350 km rijbereik en inderdaad in de praktijk verbruikt hij rond de 20 kWh/100 km bij een gemiddelde snelheid van 25 km/u dus zeker niet enkel autostrade ofzo.
Moet ik de batterij eens laten nakijken?

- ik heb nog steeds software 2.3.0… wanneer ik systeeminformatie op updates druk, zie ik enkel een zwart scherm…
Iemand een idee hoe ik kan updaten naar 3.0?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:50

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Anno 2023 kan die onzin toch niet meer?
Waar zijn ze mee bezig bij volkswagen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MLLL schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:02:
[...]

Anno 2023 kan die onzin toch niet meer?
Waar zijn ze mee bezig bij volkswagen?!
Ik ben de eerste om vw scherp te houden op hun gebrekken, maar dit is gewoon een keuze. In 99.9% van de gevallen is dit super. In andere auto’s al meer dan eens de motor laten lopen waar ik pas achterkom als ik de auto op slot zet.

In dit uitzonderlijke geval heb je een work around nodig; of de gordel vastmaken, of de zekering op de permanent 12v stand zetten.

Ik zou iig deze keuze niet willen inwisselen voor een contact dat ik elke keer uit moet zetten.

Zelfde geldt voor de captive knoppen op het stuur. Een onderwerp waar veel autojournalisten over zeuren, maar ik zou druktoetsen echt een achteruitgang vinden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 08:54
MatteC schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:39:
Hallo iedereen,

- aan 100% batterij geeft hij zelfs met deze aangename temperaturen van rond de 17 graden slechts 350 km rijbereik en inderdaad in de praktijk verbruikt hij rond de 20 kWh/100 km bij een gemiddelde snelheid van 25 km/u dus zeker niet enkel autostrade ofzo.

- ik heb nog steeds software 2.3.0… wanneer ik systeeminformatie op updates druk, zie ik enkel een zwart scherm…

Thanks!
Praktijkverbruik lijkt hoog. Lijkt alsof er verwarming aan staat. Als test eens klimatisering uitzetten en trip resetten voor het wegrijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Staat hier opeens een update van 50 minuten klaar met de melding dat daarna een kalibratie kan plaatsvinden. Benieuwd wat dit nou is. ID.4 met 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MatteC schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:39:
Hallo iedereen,

Thanks!
Met 25kmh rijdt je alleen korte stukjes. Heeft je auto al de nieuwe accu en software update bij de dealerr gehad? Software versie 2.3 is vooral erg onzuinig bij korte ritten in de kou

Mbt to versie 3.0, heb je de search al gebruikt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AkroBatik schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:42:
[...]

Zelfde geldt voor de captive knoppen op het stuur. Een onderwerp waar veel autojournalisten over zeuren, maar ik zou druktoetsen echt een achteruitgang vinden.
Ik vind de knoppen op het stuur minder vervelend dan verwacht, het werkt eigenlijk prima en de dubbele functie van de SET-knop in de Golf 7.5 was ook niet alles. Wat me wel stoort is dat het vwoesh-geluidje bij swipen en de plonk bij drukken erg luid zijn, veel luider dan bijvoorbeeld de klikjes van de richtingaanwijzer; ik heb nog geen menuutje gevonden om die systeemgeluiden zachter of uit te zetten, iets wat op de mobiele telefoon wel kan. Alleen de haptische feedback zou ik op zich genoeg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tarin schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:06:
[...]

Ik vind de knoppen op het stuur minder vervelend dan verwacht, het werkt eigenlijk prima en de dubbele functie van de SET-knop in de Golf 7.5 was ook niet alles. Wat me wel stoort is dat het vwoesh-geluidje bij swipen en de plonk bij drukken erg luid zijn, veel luider dan bijvoorbeeld de klikjes van de richtingaanwijzer; ik heb nog geen menuutje gevonden om die systeemgeluiden zachter of uit te zetten, iets wat op de mobiele telefoon wel kan. Alleen de haptische feedback zou ik op zich genoeg vinden.
Check nog even goed, dit kan je uitzetten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:50

MLLL

Palm Treo 650

AkroBatik schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:42:
[...]

Ik ben de eerste om vw scherp te houden op hun gebrekken, maar dit is gewoon een keuze. In 99.9% van de gevallen is dit super. In andere auto’s al meer dan eens de motor laten lopen waar ik pas achterkom als ik de auto op slot zet.

In dit uitzonderlijke geval heb je een work around nodig; of de gordel vastmaken, of de zekering op de permanent 12v stand zetten.

Ik zou iig deze keuze niet willen inwisselen voor een contact dat ik elke keer uit moet zetten.

12v continu is heerlijk.
Als je accu daarvan leegloop is er iets niet in orde met je auto.

Ik heb een hekel aan workarounds, dat zijn noodoplossingen voor problemen die er helemaal niet hoeven te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MLLL schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:11:
[...]

12v continu is heerlijk.
Als je accu daarvan leegloop is er iets niet in orde met je auto.

Ik heb een hekel aan workarounds, dat zijn noodoplossingen voor problemen die er helemaal niet hoeven te zijn :)
Het is een keuze, die in de handleiding staat beschreven. Met andere woorden, je kan kiezen wat het best bij jouw situatie past.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
sl1000 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:19:
[...]

De permanente stroom is iig voor deze toepassing voor 3 dagen een goede. Zet ik hem daarna wel weer terug. De gordeltruc is nu idd ook bekend voor als ik er bij ben, maar ik hoop natuurlijk geen lekke band meer te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
RutgerO schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:19:
De auto bevalt me prima, nu ca 45k mee gereden. Jammer alleen dat achterin af fabriek geen luidsprekers zitten. Dit heb ik opgelost door een (origineel) setje via Kufatec.de in de achterdeuren te installeren. Het werkte goed.
Dat was met software 2.1. Toen update naar 2.3, helemaal prima. Maar sinds januari heb ik 2.4 en de achterspeakers doen het niet meer. En het meest vervelende is dat ook niemand ze aan de praat kan krijgen. Gisteren met de auto bij de Volkswagendealer geweest en ook zij kunnen het niet oplossen. Ze suggereerden zelfs dat ik dus een paar 100 weg heb gegooid door achteraf speakers in te bouwen!! Dat kan toch niet waar zijn?

Zijn er mensen die het zelfde hebben meegemaakt en de achterspeakers in 2.4 wèl weer aan de gang hebben gekregen? Graag hoor ik hoe jullie dat gedaan hebben!
Hier ben ik ook héél benieuwd naar want het geluid is écht belabberd. Ik dacht altijd dat het meeviel tot ik van de week in een andere auto zat met rondom speakers en een subwoofer. Wat heb ik al die tijd gemist.

Iemand hier ervaring mee?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

RutgerO schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:19:

Volgens mij moest je bij iedere update de codeersleutel door het bedrijf laten laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Cardo schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:23:
[...]

Hier ben ik ook héél benieuwd naar want het geluid is écht belabberd. Ik dacht altijd dat het meeviel tot ik van de week in een andere auto zat met rondom speakers en een subwoofer. Wat heb ik al die tijd gemist.

Iemand hier ervaring mee?
Ja, gewoon uitzetten in de instellingen.

En die discussie over de stroom op 12V achterin:
Je kunt de zekering omzetten. Of je legt de sleutel in de auto en terwijl je buiten staat of op de passagierstoel zit druk je op de Start/Stop knop: hoppa stroom. Toch?
Je moet je realiseren dat wanneer je op de stoel gaat zitten en weer op staat dat dat geldt als "aan/uit", in combinatie met de gordel vaak.

Had dat handiger gekund? Ja denk het wel.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drummerboy71
App werkt hier wel, kan alles zien van de auto, maar kan 'm via de app al dagen niet lokaliseren..... krijg dan de melding "De Locatie van de auto is niet beschikbaar"...... iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
drummerboy71 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:55:
[...]

App werkt hier wel, kan alles zien van de auto, maar kan 'm via de app al dagen niet lokaliseren..... krijg dan de melding "De Locatie van de auto is niet beschikbaar"...... iemand een idee?
Dat heb ik al 2 1/2 jaar 🤣

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-05-2023
niki_lauda schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:33:
[...]

Volgens mij moest je bij iedere update de codeersleutel door het bedrijf laten laden.
Klopt, heb inmiddels met Kufatec contact gehad. Heb dongel geupdate en nu moet deze nog ingeladen worden. Dat gebeurt in de garage. Maar ik vrees dat ze de poort niet open kunnen krijgen, konden ze bij VW-dealer zelf ook niet. Schijnt een een of andere beveiliging op te zitten sinds 2.4. Maar we gaan afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-09 12:05
AkroBatik schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:39:
[...]

Met 25kmh rijdt je alleen korte stukjes. Heeft je auto al de nieuwe accu en software update bij de dealerr gehad? Software versie 2.3 is vooral erg onzuinig bij korte ritten in de kou

Mbt to versie 3.0, heb je de search al gebruikt?
Thx voor de suggestie!

Ik doe steeds trajecten van +- 45 min, door de stad..., dus heel traag...
De auto heeft de nieuwe 12V accu, maar ik zou hem graag updaten naar 3.0
Echter heb ik nog geen melding gehad in de auto dat de software gedownlaod werd.
Ik heb verbinding met mijn auto via de WeConnectID app op mn iPhone, waar ik zie hoeveel % hij geladen is enz.. Zou dit voldoende moeten zijn om de update te downloaden in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:01
MatteC schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:40:
[...]

Thx voor de suggestie!

Echter heb ik nog geen melding gehad in de auto dat de software gedownlaod werd.
Ik heb verbinding met mijn auto via de WeConnectID app op mn iPhone, waar ik zie hoeveel % hij geladen is enz.. Zou dit voldoende moeten zijn om de update te downloaden in de auto?
Er is een zoekfunctie hier boven in dit forum. Lees alles eens rustig door zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
MatteC schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:40:
[...]

Thx voor de suggestie!

De update is (voorlopig?) nog niet publiek beschikbaar.
Er zijn 2 beta tests geweest waar een aantal tweakers zich voor hadden ingeschreven. Met wisselend succes.
Sommigen rolden er probleemloos doorheen. Anderen hadden daarna een baksteen op wielen en waren hun auto dagen tot weken kwijt. Daarna heeft VW alles sinds +/- begin december gestopt en zouden ze deze maand met meer informatie rond de update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
RutgerO schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:11:
[...]

Klopt, heb inmiddels met Kufatec contact gehad. Heb dongel geupdate en nu moet deze nog ingeladen worden. Dat gebeurt in de garage. Maar ik vrees dat ze de poort niet open kunnen krijgen, konden ze bij VW-dealer zelf ook niet. Schijnt een een of andere beveiliging op te zitten sinds 2.4. Maar we gaan afwachten...
De dealer kan de betreffende module een half uur vrijgeven voor wijzigingen. Het kan ook met een OBDeleven dongle en een Pro (of hoger abonnement). Zodra deze vrijgegeven is, moet de kufatec dongle de benodigde aanpassingen kunnen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Even gele vierkant buitenwege laten, gaat om de onderste verticale zekering wat je 1 stap omlaag moet prikken. dit zorgt voor permanente 12v in de kofferbak.

Nu hopen dat je auto niet lui raakt en niet vergeet om je 12v bij te laden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyDhup9xFnbZGzL2okoMdTS5vtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GKQWESihC8x9cGOvfx1cuTwd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
Cloclo100 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:47:
[...]

Er is een zoekfunctie hier boven in dit forum. Lees alles eens rustig door zou ik zeggen.
Dit mag wel wat vriendelijker..
Je kan ook hints geven richting zoekopdrachten die de beste man op weg kunnen helpen. Anders zijn we heel snel klaar op dit forum daar (bijna) alles al wel eens een keer (of twee) besproken is.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AkroBatik schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:59:
[...]

Check nog even goed, dit kan je uitzetten.
Ik heb nog een keer gezocht en de 'vinkjes' gevonden: onder Sound, dan linksonder 'Settings', dan helemaal naar beneden 'More Settings', en daar verstopt zich dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aq_Ig_w98QZDLW6Uk8WccVpDiQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ws4GrorWuFXQSO0xhFEPELCT.png?f=fotoalbum_large

In mijn verdediging: toen ik de auto initieel inrichtte had ik migraine, daarna ben ik 2 keer een flink stuk gereden en vervolgens brak ik mijn sleutelbeen waardoor ik ruim 2 maanden niet mocht rijden :X. Ik kom nu pas aan het puntje 'instellingen uitvogelen' toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tarin schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:19:
[...]

Ik heb nog een keer gezocht en de 'vinkjes' gevonden: onder Sound, dan linksonder 'Settings', dan helemaal naar beneden 'More Settings', en daar verstopt zich dit scherm:

[Afbeelding]

In mijn verdediging: toen ik de auto initieel inrichtte had ik migraine, daarna ben ik 2 keer een flink stuk gereden en vervolgens brak ik mijn sleutelbeen waardoor ik ruim 2 maanden niet mocht rijden :X. Ik kom nu pas aan het puntje 'instellingen uitvogelen' toe.
Ik bedoelde het ook niet vervelend, meer als: "Het is mogelijk". Ik heb het alleen 2 jaar geleden uitgezet en zou net zoveel moeten zoeken als jij :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AkroBatik schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:22:
[...]

Ik bedoelde het ook niet vervelend, meer als: "Het is mogelijk". Ik heb het alleen 2 jaar geleden uitgezet en zou net zoveel moeten zoeken als jij :P
Ik las het ook niet als vervelend - ik was hardstikke blij met je bevestiging dat het 'ergens' in te stellen is :). Wat me - naast de knallende koppijn - bijgebleven is van de initiele inrichting is dat de instellingen vaak erg goed verstopt zijn en soms door de auto zelf ook niet gevonden worden.
Zo was ik best een tijd op zoek naar de Privacy Settings (nodig voor het inrichten van de app) en vroeg ten uiteindelijk via de voice control naar 'Privacy Settings', waarna er 'OK' klonk en het instellingen-scherm getoond werd waar ik voorheen al gezocht had. Toen ik merkte dat bijna elk menu-item een eigen Settings-afdeling heeft ben ik die een voor een door gaan zoeken.
Spoiler: de Privacy Settings zijn onder Users, en dan Settings, gestopt (waarschijnlijk verplaatst sinds versie 3? Voor die tijd waren er toch nog geen User Accounts?) - dat wist de auto zelf ook nog niet ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 20-04-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tarin schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:27:
[...]

Ik las het ook niet als vervelend - ik was hardstikke blij met je bevestiging dat het 'ergens' in te stellen is :). Wat me - naast de knallende koppijn - bijgebleven is van de initiele inrichting is dat de instellingen vaak erg goed verstopt zijn en soms door de auto zelf ook niet gevonden worden.
Zo was ik best een tijd op zoek naar de Privacy Settings, vroeg vervolgens via de voice control naar de Privacy Settings, waarna er 'OK' klonk en het instellingen-scherm getoond werd waar ik voorheen al gezocht had. Spoiler: de Privacy Settings zijn onder Users, en dan Settings, gestopt (waarschijnlijk verplaatst sinds versie 3? Voor die tijd waren er toch nog geen User Accounts?) - dat wist de auto zelf ook nog niet ;).
Het menu is een redelijke warboel. Waarom moet ik voor het instellen van mn HUD of welke licht animatie wordt getoond bij het openen van de auto naar "wagen" en voor het keizen voor een andere telefoon naar Instellingen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
DonJunior schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:14:
[...]

Dit mag wel wat vriendelijker..
Je kan ook hints geven richting zoekopdrachten die de beste man op weg kunnen helpen. Anders zijn we heel snel klaar op dit forum daar (bijna) alles al wel eens een keer (of twee) besproken is.
Ik denk dat dat jij totaal niet weet hoe ik dit bedoel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:16
Het goede nieuws, ik hoef niet langer te wachten op update 3.0

Het slechte nieuws, mijn auto is helemaal total loss.

Op zijn zijkant terecht gekomen nadat ik spontaan bewusteloos raakte, helemaal niks aan overgehouden. Auto is zeer veilig!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Bschnitz schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:54:

Op zijn zijkant terecht gekomen nadat ik spontaan bewusteloos raakte, helemaal niks aan overgehouden. Auto is zeer veilig!
Was die blauw/groene van jou?

Gelukkig dat je er goed vanaf bent gekomen!

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41

OMG! Gelukkig heb je er niets aan overgehouden. Sterkte met alles

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
TWFpa2Vs schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:28:
Staat hier opeens een update van 50 minuten klaar met de melding dat daarna een kalibratie kan plaatsvinden. Benieuwd wat dit nou is. ID.4 met 3.0.
schiet mij maar af hij heeft iets geïnstalleerd maar kan nergens iets vinden wat is bijgewerkt mogelijk een regeleenheid of dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TWFpa2Vs schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:56:
[...]

Ook vanochtend nog een niet bijgewerkt bereik. App zegt wel dat het 11 uur vor het laatst is bijgewerkt maar de range klopt niet. Nog meer mensen nog steeds last van? Opnieuw inloggen maakt niet uit.

edit: even getest met het aanpassen van het oplaadpercentage van 80 naar 70, dat lukt wel. App zegt nu 9 minuten geupated.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 20-04-2023 11:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bschnitz
Jakkie takkie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:56:
[...]

Was die blauw/groene van jou?

Gelukkig dat je er goed vanaf bent gekomen!
Yes! Was idd xD

Ja heel erg mazzel gehad. Heb er niks van meekregen ook.

Moet nog effe 24 uur in ziekenhuis blijven, ze snappen niet hoezo ik bewusteloos ben geraakt en willen mijn hart testen ofzo.

Zal wel allemaal, voel me verder prima na op wat spierpijn na.

Oprecht verbaasd hoe goed ik hier uit ben gekomen, hens ik het ook hier effe wilde melden dat je echt met veilig gevoel kan rijden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Sterkte en beterschap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000

Oops... maar even goed uitzoeken hoe dat zo gekomen is dan.
Goed te horen dat je ongedeerd bent

Was jij toevallig die ID.3 in Lent?
(deze: https://www.gelrenieuws.n...nt-na-kettingbotsing.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
TWFpa2Vs schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:25:
[...]

schiet mij maar af hij heeft iets geïnstalleerd maar kan nergens iets vinden wat is bijgewerkt mogelijk een regeleenheid of dergelijke
stond hier laatst een handleiding update klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
sl1000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:47:
[...]

Oops... maar even goed uitzoeken hoe dat zo gekomen is dan.
Goed te horen dat je ongedeerd bent

Was jij toevallig die ID.3 in Lent?
(deze: https://www.gelrenieuws.n...nt-na-kettingbotsing.html )
Yes die. Je had me toen nog geholpen met mijn accu vragen etc. Ben nog bij je thuis geweest om die uit te lezen haha. Je hebt zelf nog in die auto gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Bschnitz schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:53:
[...]

Yes die. Je had me toen nog geholpen met mijn accu vragen etc. Ben nog bij je thuis geweest om die uit te lezen haha. Je hebt zelf nog in die auto gereden.
Ja kan me nog herinneren, herkende alleen op de foto de auto niet meer als die van jou.
Wat balen zeg.

Doe lekker rustig aan, en hoop dat ze snel vinden wat er aan de hand was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drummerboy71
drummerboy71 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:55:
[...]

Gevonden! Onder Users, settings, "locatie gegevens verzenden" aanzetten..... en de auto verschijnt nu ook in de app....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ben er eens wat beter naar gaan luisteren en ik ben ook totaal niet onder de indruk van de kwaliteit van de speakers inderdaad. Misschien ga ik daar zelf eens wat verbetering in brengen, maar weet nog niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
sl1000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:47:
[...]

stond hier laatst een handleiding update klaar
Die heb ik laatste ook gehad maar dit was een update die alleen uitgevoerd kan worden als de auto was afgesloten en zou 50 minuten in beslag nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
TWFpa2Vs schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:19:
[...]

Die heb ik laatste ook gehad maar dit was een update die alleen uitgevoerd kan worden als de auto was afgesloten en zou 50 minuten in beslag nemen.
Drivetrain update denk ik dan? als het goed is heb je dan ook een bericht gehad dat de auto daarna moet kalibreren en de motor een keer zal hikken bij 30 KM/h of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Simply1337 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:12:
Even gele vierkant buitenwege laten, gaat om de onderste verticale zekering wat je 1 stap omlaag moet prikken. dit zorgt voor permanente 12v in de kofferbak.

Nu hopen dat je auto niet lui raakt en niet vergeet om je 12v bij te laden :+

[Afbeelding]
Die gele 20A zekering verticaal onderin is hem inderdaad.

(gele vakje leid wel af zeg, als een soort rode vlek gaat je aandacht er direct naar toe!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:51
KaiseRRuby schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:11:
Ben er eens wat beter naar gaan luisteren en ik ben ook totaal niet onder de indruk van de kwaliteit van de speakers inderdaad. Misschien ga ik daar zelf eens wat verbetering in brengen, maar weet nog niet hoe.
Klopt, mijn vriendin was tot de conclusie gekomen dat je het qua audio het beste bij podcasts kan houden in die auto.

Mocht je een upgrade-set oid vinden hoor ik het hier graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Louislouislouis schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:50:
[...]

Klopt, mijn vriendin was tot de conclusie gekomen dat je het qua audio het beste bij podcasts kan houden in die auto.

Mocht je een upgrade-set oid vinden hoor ik het hier graag!
Er staan wel wat upgrade pakketten op het net:

Dit voor 899

Of zelf doen voor 259 euro, dan vervang je enkel de speakers. Maar ik heb dus geen idee of zoiets nou echt verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Cloclo100 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat dat jij totaal niet weet hoe ik dit bedoel.
Mogelijk kan je dan iets aan je manier van communiceren doen? Want hoe jij het bedoelde komt blijkbaar (niet alleen bij mij) compleet verkeerd over. Nu komt het behoorlijk bot over. Daarnaast ben je natuurljk niet behulpzaam als je alleen maar zegt "zoek het zelf maar". Geef dan op zijn minst een aantal handvatten waar men op kan zoeken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:01:
[...]

Er staan wel wat upgrade pakketten op het net:

Dit voor 899

Of zelf doen voor 259 euro, dan vervang je enkel de speakers. Maar ik heb dus geen idee of zoiets nou echt verschil maakt.
Dat gaat niet werken.. daar dit ook geprogrammeerd moet worden.

@Louislouislouis Overdrijven is ook een vak. Ja ik vind het systeem ook niet al te best.. maar je kan er prima muziek mee luisteren. Ik kom uit een Golf met Dynaudio en was diep teleurgesteld door de standaard audio in de ID.3. Maar met wat juiste instellingen (eq) kun je best prettig geluid uit de speakers krijgen. Het is een beetje roeien met de riemen die je hebt.. maar alleen podcasts luisteren is wat overdreven.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Vond het vooral verrassend dat ik op een vrij kale Polo wel zes speakers kreeg en nu maar 4. Verder is best redelijk te leven met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:51
DonJunior schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:06:
[...]

Dat gaat niet werken.. daar dit ook geprogrammeerd moet worden.

@Louislouislouis Overdrijven is ook een vak. Ja ik vind het systeem ook niet al te best.. maar je kan er prima muziek mee luisteren. Ik kom uit een Golf met Dynaudio en was diep teleurgesteld door de standaard audio in de ID.3. Maar met wat juiste instellingen (eq) kun je best prettig geluid uit de speakers krijgen. Het is een beetje roeien met de riemen die je hebt.. maar alleen podcasts luisteren is wat overdreven.
Dat zal best. Ik luister nooit naar muziek in de auto dus het zal mijn tijd wel duren. Mijn vriendin is een behoorlijke audiofiel dus die heeft waarschijnlijk hoge eisen maar die vond het echt helemaal niks ook niet met eq tweaks.

[ Voor 3% gewijzigd door Louislouislouis op 20-04-2023 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

JB076 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:11:
Vond het vooral verrassend dat ik op een vrij kale Polo wel zes speakers kreeg en nu maar 4. Verder is best redelijk te leven met het geluid.
Ho ho, 5 stuks he, je hebt ook een center speaker. :D
Het is een 4+1 systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 20-04-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Ieder nadeel heb zijn voordeel. Ik ben ook blij dat alle spiegels er nog aan hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 11:09

IvoB

Prutst er rustig op los

De meeste en de makkelijkste winst mbt de audio haal je met een DSP:
https://www.audiotec-fischer.de/en/amplifiers/
(ik heb de M5DSP v2 maar die is er niet meer zie ik)
en SUB
https://www.audiotec-fischer.de/en/match/subwoofers/pp-8e-q

Speakers zijn stap 2
De middenspeaker voor is niet aan te sturen, en zit op een andere manier (dan de head unit in het dashboardkastje) aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
kisik schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:29:
[...]

Ieder nadeel heb zijn voordeel. Ik ben ook blij dat alle spiegels er nog aan hangen :+
Da's inderdaad niet voor iedereen het geval:
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik vond het verrassend dat VW in een Polo van €21075 voor €245 Park Assist met sensoren aan de zijkant in kan bouwen, die op een ID.4 of ID.5 niet eens leverbaar zijn. In de Golf 7.5 was het destijds €180.

Maar sommige dingen hoef je niet te begrijpen denk ik, elektrische auto's verkopen toch wel dus als ze daar een paar euro kunnen besparen door het weglaten van functies die al jaren standaard (mogelijk) waren op vergelijkbaar en lager geprijsde/gepositioneerde modellen, onder het motto van 'levermoeilijkheden', doen ze dat blijkbaar. De (meeste? enkele? sommige? auto-van-de-zaak-leasende) klanten komen toch wel terug. Er rijden hier in Duitsland zo idioot veel VW's rond dat ze vermoedelijk het gevoel hebben zich geen zorgen te moeten maken. Ons leasing-plan werd echter afgelopen jaar uitgebreid; er zijn nu ook enkele Aziatische merken beschikbaar; ik ben benieuwd waaruit ik over 2 jaar mag kiezen.

Het geluid vind ik goed genoeg, ik zit niet in de auto om van hifi te genieten, er staat inderdaad meestal een podcast op als ik alleen rijd (of als onze dochter geen zin meer heeft in kinderliedjes). De relatieve stilte in vergeljking met de vorige Golf vind ik erg fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Tarin op 20-04-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
IvoB schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:31:
De meeste en de makkelijkste winst mbt de audio haal je met een DSP:
https://www.audiotec-fischer.de/en/amplifiers/
(ik heb de M5DSP v2 maar die is er niet meer zie ik)
en SUB
https://www.audiotec-fischer.de/en/match/subwoofers/pp-8e-q

Speakers zijn stap 2
De middenspeaker voor is niet aan te sturen, en zit op een andere manier (dan de head unit in het dashboardkastje) aangesloten
Hoe zou zoiets werken dan? Hier zegt deze persoon:

For the amplifier, I choose to go with Focal Impulse 4.320, I took this one because it is a very small 4x55watts amplifier and because Focal provide all the needed cables to connect it to the ID.4 without cutting a single car’s cable, it is really a plug and play setup.

Stel dat je alleen zo'n amplifier erin zet, zou dat al verschil maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
IvoB schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:31:
Speakers zijn stap 2
Naar mijn weten wordt de center speaker via de SOS-module geleid, zodat je deze ingeval van een ongeluk kunt gebruiken om met de hulpdiensten te communiceren.
Da's ook de reden waarom je soms getik uit die speaker hoort komen als de SOS module stuk is. als de module blijft resetten hoor je bij elke reset een tik uit die speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
sl1000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:23:
[...]

Drivetrain update denk ik dan? als het goed is heb je dan ook een bericht gehad dat de auto daarna moet kalibreren en de motor een keer zal hikken bij 30 KM/h of zoiets.
Ja klopt, maar had het wel ergens verwacht in de softwareversie lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
DonJunior schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:04:
[...]

Mogelijk kan je dan iets aan je manier van communiceren doen? Want hoe jij het bedoelde komt blijkbaar (niet alleen bij mij) compleet verkeerd over. Nu komt het behoorlijk bot over. Daarnaast ben je natuurljk niet behulpzaam als je alleen maar zegt "zoek het zelf maar". Geef dan op zijn minst een aantal handvatten waar men op kan zoeken.
wel raar dat jij hier de bot-kaart trekt, ik lees hier al lang mee en ja.. pot verwijt ketel?
Los daarvan zitten we hier op tweakers, mensen mogen toch een beetje moeite doen om aan info te komen? Het is hier niet Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

KaiseRRuby schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:54:
[...]
Stel dat je alleen zo'n amplifier erin zet, zou dat al verschil maken?
Zou het niet doen, je wil de lage tonen weghouden uit de deuren vandaar (resonaties). En de subwoofer kost 200-250 euro dus dat zou ik niet nalaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

sl1000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:23:
[...]

Aaa... eindelijk snap ik waarom de auto even hikt als je wegrijdt bij de garage. Na de 2.4 update had ik het , en laatst ook bij een splinternieuwe leen ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
IvoB schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:01:
[...]

Aaa... eindelijk snap ik waarom de auto even hikt als je wegrijdt bij de garage. Na de 2.4 update had ik het , en laatst ook bij een splinternieuwe leen ID.3
Jup, nodig na een motor firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 07:07
Haha, inderdaad zeg. Ik had dat ook hij wegrijden van de dealer na de 2.4 update. Ik schrok me het apezuur toen. Fijn om te weten. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Simply1337 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:47:
[...]

kan het kwaad? neuh. ook genoeg 21"s gezien op winterbanden met 255 rondom.

maar de voorvelg is smaller dan achter, dus wang gaat meer opbollen (stoeprand bescherming 8) )

Nadeel is dus zware stuurbeweging en meer consumptie. Persoonlijk zou ik gewoon terug naar 235 gaan voren want dan slijt het ook "gelijkwaardig" met achteren zonder te wisselen.
Velgen voor en achter zijn toch echt wel even breed hoor!
Net nog even op gelijkvormigheidsattest gekeken en zij. Alle 4 8inchx19inch met ET45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:19
Polo_Maniac schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:38:
[...]

Velgen voor en achter zijn toch echt wel even breed hoor!
Net nog even op gelijkvormigheidsattest gekeken en zij. Alle 4 8inchx19inch met ET45
Het gaat hier over de 21” velgen, die zijn voor smaller dan achter. De 19” velgen zijn inderdaad rondom hetzelfde.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
pietermx schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:54:
[...]

Het gaat hier over de 21” velgen, die zijn voor smaller dan achter. De 19” velgen zijn inderdaad rondom hetzelfde.
Ik zie het net bij de alternatieve configuraties. 8,5 voor en 9 achter.
Bij de 20 inch is het zelfs 8 voor en 9 achter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
En om het helemaal helder te maken. De id4 52kwh variant is 235 rondom op 18/19’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

'onze' ID.4 (19" Hamar) Pro 150kW staat op 235/55R19 101T voor en 255/50R19 103T achter; zoals ook op het kentekenbewijs deel 1 staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6_RzrSZkX4Lgz7I8MvYHb0OFoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPXWkUYS5wMZDGTgWUgRn1YD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Tarin schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:45:
'onze' ID.4 (19" Hamar) Pro 150kW staat op 235/55R19 101T voor en 255/50R19 103T achter; zoals ook op het kentekenbewijs deel 1 staat:

[Afbeelding]
We hebben het toch over verschillen in velgmaten voor en achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

B@rt_d@_M@n schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:46:
[...]

We hebben het toch over verschillen in velgmaten voor en achter?
Sorry, dat had ik niet door, ik dacht dat de discussie met bandenmaten begon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
Zojuist de ID.3 bij de garage gezet voor:
- Terugroepactie: Hoogvoltage accu
- Terugroepactie: 12v accus & update 2.4
- Voertuig onderhoud (remmen, vloeistoffen etc)
- Bandenwissel

Overigens netjes een Enyaq meegekregen.. mooie auto hoor.

Even duimen dat alles goed gaat en dat ik niet net als @FlowDesign de auto weken kwijt ben.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:54

Flappiewappie

Hier nog meer

DonJunior schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:08:
- Bandenwissel

Even duimen dat alles goed gaat en dat ik niet net als @FlowDesign de auto weken kwijt ben.
Eind vorig jaar het zelfde gedaan; effectief gedaan door de VW garage:

- Bandenwissel
-Sterretje in de ruit gerepareerd

Clowns zijn het, maar zal per garage verschillen (ergens Noord-Holland dit)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DonJunior schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:08:
- Bandenwissel

Ik kreeg trouwens de totaal factuur onder ogen (welke uiteraard niet doorberekend gaat worden) maar dat was toch een bedrag van rond de 5400 euro. :X
Voor een eerste onderhoudsbeurt van de auto is dat vrij fors niet? Ik dacht dat electrische auto's goedkoper onderhoud met zich mee zouden brengen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:19
DonJunior schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:18:
[...]

Ik kreeg trouwens de totaal factuur onder ogen (welke uiteraard niet doorberekend gaat worden) maar dat was toch een bedrag van rond de 5400 euro. :X
Voor een eerste onderhoudsbeurt van de auto is dat vrij fors niet? Ik dacht dat electrische auto's goedkoper onderhoud met zich mee zouden brengen.
De HV accu zal een dure zijn (zowel materiaal als uren), niet gratis voor VW inderdaad. Zag hier een vergelijkbaar bedrag voorbij komen bij die terugroepactie.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Pagina: 1 ... 272 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.