Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 271 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Het interieur van de ID.3 zit wat mij betreft ergens tussen de Polo en Golf in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 12:26
Een tijdje geleden had ik hier een bericht geplaatst over android auto dat dit soms niet werkte wat echt zwaar irritant is.
Ik laat tegenwoordig als ik ben ingestapt eerst even de id3 opstarten, zodra de witte lampen uit zijn gedoofd na een aantal keer (dit zijn de lampen achter de navigatie bij de voorruit) dan pas trap ik op de rem en rij ik weg.
Sinds ik dit doe werkt android auto bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
@darud Goede tip! Heb je het dan over AA wireless of bedraad?
Bij mij is het inderdaad vaak een hit/mis situaties.. zal eens kijken jouw tip inderdaad beter/stabieler werkt.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darud
  • Laatst online: 25-09 12:26
DonJunior schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:09:
@darud Goede tip! Heb je het dan over AA wireless of bedraad?
Bij mij is het inderdaad vaak een hit/mis situaties.. zal eens kijken jouw tip inderdaad beter/stabieler werkt.
Bij beide werkt het sinds ik dit doe, maar ik juich nog niet te hard overigens..😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakandr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 21:39
Sinds gisteren ook mijn ID3 Pro Edition binnen.
Maar wat zo mooi begon begint een aardige nachtmerrie te worden.

Allereerst klopt het verhaal van de verkoper niet. De auto zou qua autonomy gelijk zijn aan onze proefrit auto.
Dat was achteraf dus een 1st Max met Travel Assist. De Pro Edition komt niet verder dan ping-pong Lane Assist, waardoor ik dus gisteren half de weg af ging omdat ik had verwacht dat ie het wel zou overnemen.

Check ik vandaag mijn SEPP aanvraag;
"Deze elektrische personenauto valt waarschijnlijk niet onder de eisen om voor subsidie in aanmerking te komen, de catalogusprijs die is geregistreerd in het kentekenregister (RDW) is te laag of te hoog. Dit kan betekenen dat uw aanvraag wordt afgewezen."

De catalogusprijs is 45770 euro. Dus 770 euro boven SEPP.
Volgens de ID3 Pro Edition prijslijst, zou de auto 43990 euro moeten zijn.
Fiscale waarde 42925,=
De enige optie die we er bij hebben genomen is de lak, Scale Silver van 840 euro.
Marge genoeg voor een eventuele prijsverhoging, dachten we zo.
Die prijsverhoging bleek achteraf ruim 2000 euro. Waarvan 1000 al opgenomen in de opdrachtovereenkomst en die andere duizend is vanuit 'coulance' gehalveerd.

In het koopcontract opgenomen dat de auto kostenloos geannuleerd kan worden bij een cataloguswaarde boven de 45k.
"Kostenloos Annuleren mag indien de cataloguswaarde hoger uitvalt dan 45.000 i.v.m. SEPP Subsidie"
Maar ja, kan ik de koop nog terugdraaien na aflevering? :(

Hij staat hier al voor de deur te glimmen.

Update: Contact gehad met de verkoper over het stukje SEPP; hij heeft het doorgestuurd naar zijn manager en komt er begin volgende week op terug. Iedereen die dus afgelopen jaar privé een Pro Edition heeft gekocht en die nog afgeleverd moet worden (met iets van een optie) is dus de sjaak. Vorig jaar was dat ook het enige beschikbare model. :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Drakandr op 14-04-2023 16:21 . Reden: prijsverhoging info + clausule toegevoegd + verkoper update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Drakandr schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:42:

Allereerst klopt het verhaal van de verkoper niet. De auto zou qua autonomy gelijk zijn aan onze proefrit auto.
Dat was achteraf dus een 1st Max met Travel Assist. De Pro Edition komt niet verder dan ping-pong Lane Assist, waardoor ik dus gisteren half de weg af ging omdat ik had verwacht dat ie het wel zou overnemen.

"Deze elektrische personenauto valt waarschijnlijk niet onder de eisen om voor subsidie in aanmerking te komen, de catalogusprijs die is geregistreerd in het kentekenregister (RDW) is te laag of te hoog. Dit kan betekenen dat uw aanvraag wordt afgewezen."

Fiscale waarde 42925,=
De enige optie die we er bij hebben genomen is de lak, Scale Silver van 840 euro.
Die prijsverhoging bleek achteraf ruim 2000 euro. Waarvan 1000 al opgenomen in de opdrachtovereenkomst en die andere duizend is vanuit 'coulance' gehalveerd.

In het koopcontract opgenomen dat de auto kostenloos geannuleerd kan worden bij een cataloguswaarde boven de 45k.
"Kostenloos Annuleren mag indien de cataloguswaarde hoger uitvalt dan 45.000 i.v.m. SEPP Subsidie"

Update: Contact gehad met de verkoper over het stukje SEPP; hij heeft het doorgestuurd naar zijn manager en komt er begin volgende week op terug. Iedereen die dus afgelopen jaar privé een Pro Edition heeft gekocht en die nog afgeleverd moet worden (met iets van een optie) is dus de sjaak. Vorig jaar was dat ook het enige beschikbare model. :'(
Daar ben je mooi klaar mee. Het lijkt mij dat de koop inmiddels definitief is, aangezien je de auto hebt afgenomen. Maar dreigen met ontbinding is een krachtigere uitgangspositie.
Anders zou ik sturen op restitutie, anders een oplossing in de vorm van korting op toekomstig onderhoud oid. Pon heeft een recordwinst gedraaid, dus ergens zal er wel ruimte moeten zijn, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

Fiscale waarde 42925,=

SEPP kijkt naar RDW fiscale waarde. is die hoger dan 45k dan gaat het automatisch op afkeur.

Enige mogelijkheid om toch een soort SEPP te krijgen is door coulance van de importeur (PON) of de dealer dat bedrag in z n geheel aftikt.

maar ik denk dat je iets sterker in je schoenen staat dan dat je denkt als er expliciet in je overeenkomst staat cataloguswaarde. overeenkomst ontbinden is wel een laatste mogelijkheid [geen juist hier], maar geen ondenkbare

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Simply1337 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:57:
[...]

SEPP kijkt naar RDW fiscale waarde. is die hoger dan 45k dan gaat het automatisch op afkeur.

Enige mogelijkheid om toch een soort SEPP te krijgen is door coulance van de importeur (PON) of de dealer dat bedrag in z n geheel aftikt.

maar ik denk dat je iets sterker in je schoenen staat dan dat je denkt als er expliciet in je overeenkomst staat cataloguswaarde. overeenkomst ontbinden is wel een laatste mogelijkheid [geen juist hier], maar geen ondenkbare
Dit heb ik ook gehad met mijn ID.4 maar met behulp van de dealer prima opgelost waardoor ik evengoed in aanmerking kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
darud schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:06:
Een tijdje geleden had ik hier een bericht geplaatst over android auto dat dit soms niet werkte wat echt zwaar irritant is.
Ik laat tegenwoordig als ik ben ingestapt eerst even de id3 opstarten, zodra de witte lampen uit zijn gedoofd na een aantal keer (dit zijn de lampen achter de navigatie bij de voorruit) dan pas trap ik op de rem en rij ik weg.
Sinds ik dit doe werkt android auto bij mij.
Ik doe dat ook bij mijn IPhone. Als ik bijvoorbeeld een route ga ingeven op Google maps tijdens het opstarten van de auto krijg ik geen verbinding (draadloos). Ik wacht idd altijd even tot alle controle lampjes uit zijn.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakandr
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:33:
[...]

Dit heb ik ook gehad met mijn ID.4 maar met behulp van de dealer prima opgelost waardoor ik evengoed in aanmerking kwam.
Weet je nog hoe ze dit hebben opgelost? Hebben ze de cataloguswaarde bij rdw aangepast? Of heeft de dealer het verschil bijgelapt?
Simply1337 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:57:
[...]
ik denk dat je iets sterker in je schoenen staat dan dat je denkt als er expliciet in je overeenkomst staat cataloguswaarde. overeenkomst ontbinden is wel een laatste mogelijkheid [geen juist hier], maar geen ondenkbare
Thanks, ik hoop niet dat het zover hoeft te komen. Dat gooit wel meteen andere deuren dicht natuurlijk. Al is de ernst wel duidelijk bij ze denk ik, ik heb genoemd in mijn mail dat ik volgens het contract recht heb op annuleren.

Ik wacht begin volgende week even af. Maar de lol is er wel een beetje vanaf nu :/

Het stomste vind ik nog dat ik het hele jaar al mailtjes aan het sturen ben met 'komt het nog goed met de cataloguswaarde?' en dan het moment supreme ga ik er van uit dat het allemaal wel goed komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Drakandr op 15-04-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34

Tarin

Just plain weird.

Tarin schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:32:
[...]
Ook geven de voorste sensoren met enige regelmaat een false positive, kan dat aan de overhangende kentekenplaatlijst liggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3TTc9EkoRwUvXX5Oj_e4vzFAU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzQ3snbc51AxtlrwB5cSm2j8.jpg?f=fotoalbum_large
[...]
Dit doet hij dus nog steeds. Bij het stilstaan bij een stoplicht, bij het inparkeren. Vanochtend maakte hij een op een lege parkeerplaats toen ik in een vak indraaide een noodstop - de 5 vakken om me heen waren leeg.

Dit is toch niet normaal? De dealer gaf aan dat de lijst onhandig en losjes hangt maar ze wilden/konden het niet even snel repareren; over twee weken heb ik een afspraak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QQTLkcwmVfLPm2hYlSth14kGPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KWmskatZ5QGCPzKlRwpB4Xa.jpg?f=fotoalbum_large

Het valt me op bovenstaande foto trouwens op dat achter de sliders IR-LEDjes verstopt zitten - waarschijnlijk voor de gebaren-besturing (zwaai voor het scherm naar links of rechts om bijvoorbeeld in het tegel-menu naar de tweede bladzijde te gaan, of om in de navigatie de rechter informatiebalk met info over de pauze-mogelijkheden die hij voorsteld uit te klappen). Dat verklaart natuurlijk dat ze geen plek meer hadden voor backlight, en dat zet dat niet zo makkelijk toe kunnen voegen :X.

[ Voor 14% gewijzigd door Tarin op 15-04-2023 10:26 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:09

Fiscale waarde 42925,=

RVO is coulant op dit gebied. ipv PON gelijk dreigen heb je RVO al geprobeerd te bereiken? op je koopcontract staat neem ik aan een bedrag dat <45k is. RVO weet dat catalogusprijzen soms hoger vallen dat wat je toen had betaald.

zie FAQ van RVO:

https://www.rvo.nl/subsid.../sepp/veelgestelde-vragen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w8iimlT.png

verzamel wat documentatie. je factuur, prijslijst van toen, etc en ga ermee naar RVO

Jeffoz in "Particuliere EV subsidie (SEPP)"

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Drakandr schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:03:
[...]

Weet je nog hoe ze dit hebben opgelost? Hebben ze de cataloguswaarde bij rdw aangepast? Of heeft de dealer het verschil bijgelapt?

[...]

Thanks, ik hoop niet dat het zover hoeft te komen. Dat gooit wel meteen andere deuren dicht natuurlijk. Al is de ernst wel duidelijk bij ze denk ik, ik heb genoemd in mijn mail dat ik volgens het contract recht heb op annuleren.

Ik wacht begin volgende week even af. Maar de lol is er wel een beetje vanaf nu :/

Het stomste vind ik nog dat ik het hele jaar al mailtjes aan het sturen ben met 'komt het nog goed met de cataloguswaarde?' en dan het moment supreme ga ik er van uit dat het allemaal wel goed komt.
RDW waarde gaat niet veranderen, ik heb alle bestelformulieren van zowel dealer als PON aangeleverd gekregen zodat ik dit kon overhandigen en kon aantonen dan de prijsstijging buiten mijn macht lag en door dealer en importeur waren gecorrigeerd. Dit was de bijbehorende e-mail:
Bedankt voor de e-mail en de mogelijkheid een toelichting te geven over de onverwachte hogere geregistreerde waarde van mijn private lease auto bij de RDW. Begin april heb ik mijn private lease auto besteld met prijsgarantie. Tussen bestelling en levering hebben er echter verhogingen plaatsgevonden die voor mij achteraf gecorrigeerd zijn. Hierdoor is bij de RDW een fiscale waarde van € 46.125,01 geregistreerd in plaats van de gecorrigeerde waarde van € 44.819,75.

De tussentijdse prijsstijging zijn het gevolg van de enorme inflatie die momenteel huishoud in Nederland van 10,3% (cijfers CBS). Ik wil me dan ook beroepen op de coulance regeling omdat ik alles in mijn invloedssfeer heb benut om de fiscale waarde van mijn nieuwe auto onder de grens van 45.000 euro te houden. de exact zelfde configuratie van mijn auto kent namelijk inmiddels een prijsstelling van € 49.050,-

Bijgevoegd de volgende vier bijlages:
Configuratie Auto.pdf
Getekende privatelease overeenkomst.pdf
Bestelformulier Auto.pdf
Gecorrigeerde Factuur.pdf

Ik hoop spoedig een positief bericht van u te mogen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tarin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:22:

Het valt me op bovenstaande foto trouwens op dat achter de sliders IR-LEDjes verstopt zitten - waarschijnlijk voor de gebaren-besturing (zwaai voor het scherm naar links of rechts om bijvoorbeeld in het tegel-menu naar de tweede bladzijde te gaan, of om in de navigatie de rechter informatiebalk met info over de pauze-mogelijkheden die hij voorsteld uit te klappen). Dat verklaart natuurlijk dat ze geen plek meer hadden voor backlight, en dat zet dat niet zo makkelijk toe kunnen voegen :X.
Het display detecteert als je in de buurt komt van het scherm met je hand, bv bij het achteruitrijden dat je nu laat zien. Als je naar het scherm gaat komt er een mogelijkheid bij om de groothoek van de camera aan te passen onder in het scherm.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Tukk schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:28:
[...]

Het display detecteert als je in de buurt komt van het scherm met je hand, bv bij het achteruitrijden dat je nu laat zien. Als je naar het scherm gaat komt er een mogelijkheid bij om de groothoek van de camera aan te passen onder in het scherm.
Ja, er zijn een aantal punten waar hij op een hand in de buurt reageert. Bijvoorbeeld als je naar de hoek van de kaart rechtsonder wijst om je dochter van 6 uit te leggen hoe ver/lang we nog onderweg zijn, dan verandert de resterende tijd/afstand in een vergrootglaasje :/ :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Tarin Die IR-LEDs had de Golf 7 ook al en dat dashboard was toch echt wel compleet verlicht. IR ontvangers zitten daarbij op een ander spectrum en zouden dus vrijwel geen last moeten hebben van 'zichtbare' LEDs.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

DonJunior schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:29:
@Tarin Die IR-LEDs had de Golf 7 ook al en dat dashboard was toch echt wel compleet verlicht. IR ontvangers zitten daarbij op een ander spectrum en zouden dus vrijwel geen last moeten hebben van 'zichtbare' LEDs.
'mijn' Golf 7.5 had de functie inderdaad ook, maar ik weet niet waar ze de IR-LEDs daar weggestopt hebben, volgens mij zat daar een lange balk onder het schermpje zonder verdere functie (Discover Media). Ik bedoelde het meer vanuit een plaats-oogpunt - je ziet in mijn foto 5 lichtpaarse puntjes precies in de touch-balken, ik kan me voorstellen dat het dan lastig is daar gelijkmatige achtergrond bij te maken, er zit ten slotte ook al elektronica in voor het touch-gedeelte. Absoluut niet onmogelijk, maar het vergt waarschijnlijk een vrij grote aanpassing van het ontwerp, excuus genoeg dus om het zelfs in de ID3 facelift, 3 jaar nadat de eerste eigenaren klaagden over de missende achtergrondverlichting, nog niet verwerkt te hebben (/s - daar ben je productontwikkelaar voor, doe gewoon je werk).

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 15-04-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Tarin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:22:
[...]

Dit doet hij dus nog steeds. Bij het stilstaan bij een stoplicht, bij het inparkeren. Vanochtend maakte hij een op een lege parkeerplaats toen ik in een vak indraaide een noodstop - de 5 vakken om me heen waren leeg.

Dit is toch niet normaal? De dealer gaf aan dat de lijst onhandig en losjes hangt maar ze wilden/konden het niet even snel repareren; over twee weken heb ik een afspraak.

[Afbeelding]

maar dat is de andere sensor/kant? kijk of je een pitje hebt op je sensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drakandr
Coasterfreak schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:06:
[...]
RVO is coulant op dit gebied. ipv PON gelijk dreigen heb je RVO al geprobeerd te bereiken? op je koopcontract staat neem ik aan een bedrag dat <45k is. RVO weet dat catalogusprijzen soms hoger vallen dat wat je toen had betaald.
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:13:
[...]
RDW waarde gaat niet veranderen, ik heb alle bestelformulieren van zowel dealer als PON aangeleverd gekregen zodat ik dit kon overhandigen en kon aantonen dan de prijsstijging buiten mijn macht lag en door dealer en importeur waren gecorrigeerd.
[...]
Dank jullie wel _/-\o_

Dit biedt hoop. Ik bleef er maar over piekeren hoe een verhoging van 2 x 1000 euro me uiteindelijk bijna 4000 euro zou gaan kosten.

Ik heb alle stukken en ook duidelijk mijn best gedaan om de prijs onder de 45.000 te houden, clausule opgenomen, 1000 euro aan indicatieve verhoging gereserveerd (ik had liever een WP gehad :X). Tig mailtjes gestuurd naar de dealer. Die tweede verhoging is complete overmacht.

edit: 19/4: Nav mijn berichtje aan de RVO een tijdelijk antwoord gekregen:
Door de lange levertijden komt het regelmatig voor dat de catalogusprijs van het voertuig boven de 45.000 euro uit komt.

Wij zijn hier van op de hoogte en zullen er coulant mee om gaan.

Zodra er meer bekend is over de beoordeling (verwachting 1-2 weken) van uw aanvraag, zullen wij u hiervan (via e-loket) op de hoogte stellen.
Dus, moet goed komen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Drakandr op 19-04-2023 09:01 . Reden: rvo update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Simply1337 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:18:
[...]

maar dat is de andere sensor/kant? kijk of je een pitje hebt op je sensor
Hij doet het bij beide middelste voorsensoren, soms links, soms rechts, soms beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 13:20

delorean7

Let's take the Aston toni

Forumbezoeker schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:45:
[...]

Mijn ID.4 1st ook van de eerste batch uit 2020 heb ik vorige week na 3 nachtjes dealer weer opgehaald. Nadat de 12v accu is vervangen eind Oktober hebben ze nu ook alle overige terugroep acties uitgevoerd incl. het vervangen van cellen uit de hoge volt accu (vandaar dat de reparatie 3 dagen heeft geduurd).

Ik merk qua range tot nu toe niet echt veel verschil. Ik rij voor 90% snelweg. Vandaag even rustig max 100km/h gereden, Airco uit, stoelverwarming aan, kachel op 20 graden en kom ongeveer 250km ver op 80% lading. Temperatuur zat vanochtend tussen de 4-8 graden.

Misschien goed om in de gaten te houden. PON geeft blijkbaar maar 35 euro per dag vergoeding voor vervangend vervoer aan de dealers. Dus standaard zou je een UP moeten mee krijgen. Ik heb aangegeven dat ik dit onredelijk vindt + ik heb in mijn lease contract vervangend vervoer zitten van het niveau maximaal 1 klasse kleiner. Uiteindelijk heb ik een ID.3 meegekregen. De meerkosten hiervan gaan ze waarschijnlijk verrekenen met de lease (maar hier ga ik me niet mee bemoeien). Als ik particulier was had ik hier nog wel iets meer van gevonden.
Heeft er iemand meer informatie over die terugroep actie? Ben wel benieuwd naar de technische achtergron. Is het kostbaar voor VW? Begreep dat Hyundai/KIA ‘s werelds duurste terugroep had tijd terug met vervangen van cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:54

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tarin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:11:
[...]

Hij doet het bij beide middelste voorsensoren, soms links, soms rechts, soms beiden.
Iets stoms hoor, maar haal je kenteken eens weg. Het lijkt wel of die er voor hangt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2023
Sinds afgelopen donderdag synchroniseert mijn ID.4 niet meer met de WeConnect app. In de auto zie ik ook dat er geen 4G verbinding is, lijkt een error in de verbinding met internet? Zie foto.

IEmand enig idee hoe dit te verhelpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HggLPD-LwLKs-tJbJ87KsPsdlAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWY6pBC1VBoVbKHsdaDJHFgT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door graat op 15-04-2023 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
graat schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:35:
Sinds afgelopen donderdag synchroniseert mijn ID.4 niet meer met de WeConnect app. In de auto zie ik ook dat er geen 4G verbinding is, lijkt een error in de verbinding met internet? Zie foto.

IEmand enig idee hoe dit te verhelpen?

[Afbeelding]
Dit is al bijzonder vaak in dit topic voorbij gekomen:
Zekering 19 even eruit halen en weer terug steken, dit herstart de modem in de auto en zou 4g moeten herstellen.

Succes er mee.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AkroBatik schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:15:
[...]

Iets stoms hoor, maar haal je kenteken eens weg. Het lijkt wel of die er voor hangt.
Dat is inderdaad wel mijn vermoeden. Ik weet niet hoe het ding normaal gesproken hangt, maar volgens mij had ik op mijn vorige auto geen lijst met reclame eronder aan de voorkant.

Aangezien het een leaseauto is wil ik het netjes op laten lossen; een testritje zonder kenteken voor is hier iin Duitsland geen goed idee omdat ze van voren flitsen en dus niet zo happig zijn auto‘s zonder. Maar de dealer hier zei dat het ding inderdaad raar hing. Die hebben de auto echter niet afgeleverd - daarvoor zou ik 400km moeten rijden. Geen straf, de auto rijdt heerlijk, maar past niet echt in de planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Tarin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:11:
[...]

Dat is inderdaad wel mijn vermoeden. Ik weet niet hoe het ding normaal gesproken hangt, maar volgens mij had ik op mijn vorige auto geen lijst met reclame eronder aan de voorkant.

Aangezien het een leaseauto is wil ik het netjes op laten lossen; een testritje zonder kenteken voor is hier iin Duitsland geen goed idee omdat ze van voren flitsen en dus niet zo happig zijn auto‘s zonder. Maar de dealer hier zei dat het ding inderdaad raar hing. Die hebben de auto echter niet afgeleverd - daarvoor zou ik 400km moeten rijden. Geen straf, de auto rijdt heerlijk, maar past niet echt in de planning.
Je kunt het kenteken heel eenvoudig hoger bevestigen, er zit een gaatjes patroon in de houder zodat je deze op ieder model auto kunt aanbrengen. Meestal zitten er een paar lipjes op de hoeken die je er uit kunt wippen, kentekenplaat er uit, houder losschroeven en iets hoger weer vastschroeven en klaar. Is nog geen 10 minuten werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graat
  • Laatst online: 13-05-2023
DonJunior schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:06:
[...]

Dit is al bijzonder vaak in dit topic voorbij gekomen:
Zekering 19 even eruit halen en weer terug steken, dit herstart de modem in de auto en zou 4g moeten herstellen.

Succes er mee.
Dan heb ik eerst een verkeerde zoekopdracht gebruikt, via zoeken op zekering 19 heb ik instructies en foto gevonden. Stappenplan uitgevoerd en het werkt weer. Ben ik blij mee!

Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Sta je dan met een bijna lege accu en gaat de %$#@%$*@#^*$&^@#&*( laadklep niet open.
Nu maar zekering 19 er uit en hopen dat dit het fixed... Zo niet dan gaat de schroevendraaier er in.
Ik heb gelukkig wel een rol duct tape bij me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:52
N0EL schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:30:
Sta je dan met een bijna lege accu en gaat de %$#@%$*@#^*$&^@#&*( laadklep niet open.
Aan het goede touwtje trekken achter het klepje in de laadbak.
Lijkt me handiger dan met een schroevendraaier prutsen…. ;)

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Is het touwtje niet voor de haak van de laadkabel??
(ID4 hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Deze gevonden, maar is volgensmij voor de laadkabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ra9Mo-2pX7ipD3S7tdcLjhMzvTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Q1e5TNgVG8bhvtLsAFqtHCx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Na veel gepiel open gekregen. (drukken op klepje, sleutel open dicht open dicht.....)

Pffff. Laden en dan op weg naar mijn schoonmoeder .. Jammer...

[ Voor 8% gewijzigd door N0EL op 16-04-2023 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
N0EL schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:59:

[Afbeelding]
Ja slot van laadplug. ander kabel niet trekken, dat is van de HV batterij.. en alleen bij noodgevallen/door brandweer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12:06
N0EL schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:16:
Na veel gepiel open gekregen. (drukken op klepje, sleutel open dicht open dicht.....)

Pffff. Laden en dan op weg naar mijn schoonmoeder .. Jammer...
Dat je nu pas kunt laden of dat je naar je schoonmoeder moet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 19:51
Ik kom er net helaas achter dat mijn nieuwe ID4 1000 kilo mag trekken.
De bootaanhanger die ik regelmatig zal gaan trekken heeft een totaalgewicht van 1250 kilo. Kan dit erg 'kwaad'?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55
0re0 schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:54:
De bootaanhanger die ik regelmatig zal gaan trekken heeft een totaalgewicht van 1250 kilo. Kan dit erg 'kwaad'?
Ja, 500 euro per keer… En waarschijnlijk problemen met je verzekering bij bv. een ongeluk. :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Er zal vast wat speling op zitten, maar de kans dat je de electromotor in de soep draait is ook aanwezig met 250kg verschil... Ik zou het risico persoonlijk niet aandurven.
Daarnaast sluit ik me aan bij @pietermx, ALS je de auto aan gort rijdt omdat de remmen het extra gewicht niet aan kunnen .. dan kun je de rest van je leven op een houtje bijten om alle schade/kosten te vergoeden (eventuele bekeuringen nog daargelaten)

[ Voor 0% gewijzigd door DonJunior op 16-04-2023 18:28 . Reden: typo ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
DonJunior schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:27:
[...]

Er zal vast wat speling op zitten, maar de kans dat je de electromotor in de soep draait is ook aanwezig met 250kg verschil... Ik zou het risico persoonlijk niet aandurven.
Daarnaast sluit ik me aan bij @pietermx, ALS je de auto aan gort rijdt omdat de remmen het extra gewicht niet aan kunnen .. dan kun je de rest van je leven op een houtje bijten om alle schade/kosten te vergoeden (eventuele bekeuringen nog daargelaten)
De id4 gtx kan 1200 kilo trekken.
Zijn toch bijna exact dezelfde auto's muv het vermogen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Technisch? Nee. In Duitsland kan je 1200 trekken tot een bepaalde hellingshoek. Juridisch/verzekeringstechnisch, die puzzel mag je zelf leggen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:44
https://www.autoweek.nl/a...van-hun-elektrische-auto/

Dit herkennen de mensen hier wel denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 16:38
0re0 schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:36:
[...]

De id4 gtx kan 1200 kilo trekken.
Zijn toch bijna exact dezelfde auto's muv het vermogen?
Nee eigenlijk totaal niet. De gtx heeft 2 motoren, op voor - en achterwielen, waar de gewone versies enkel op de achterwielen aandrijving heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
AkroBatik schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:56:
[...]

Technisch? Nee. In Duitsland kan je 1200 trekken tot een bepaalde hellingshoek. Juridisch/verzekeringstechnisch, die puzzel mag je zelf leggen.
Is dat zo? De normale ID4 heb je het dan over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Volgens mij klopt er iets niet.
Volgende week krijgt de auto de definitieve software 2.1 en dan zou alles oké moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

0re0 schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:50:
[...]

Is dat zo? De normale ID4 heb je het dan over?
Yes, 77kwh 200 pk

https://www.volkswagen.de...anhaengevorrichtung.layer

[ Voor 28% gewijzigd door AkroBatik op 17-04-2023 02:06 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
niki_lauda schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:40:
[...]

Volgens mij klopt er iets niet.

[...]
Jawel, vond ik eerst ook vaag om te lezen, maar ze hebben (oude) teksten van hun forum gekopieerd en dat een beetje vreemd verwoord. Even later staat in de tekst namelijk ook: "Na installatie van deze (2.1) update geen problemen meer gehad"

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
Heel apart. Waarom zou exact dezelfde auto in Duitsland 1200 kilo mogen trekken? En hier 1000 kilo? Terwijl het hier ook nog eens vlakker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Ben benieuwd.... Mijn ID4 is weer eens naar de garage voor:
- Bandenwissel (dit omdat het moet)
- Kraken van Panorama dak
- Hard knakken bij optrekken e afremme en over drempels bij koude temperaturen.

Dat laatste heeft de auto al vanaf levering, maar na 2 jaar hebben ze het nog steeds niet kunnen vinden, Is de laatste maande el erger geworden.

Ben benieuwd of ze het gaan vinden.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:39
maik73 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:44:
Ben benieuwd.... Mijn ID4 is weer eens naar de garage voor:

- Kraken van Panorama dak
Ik ben benieuwd of ze dit kunnen vinden. Daar heb ik ook last van. Heb het ook eerder voorbij zien komen in dit forum maar ik heb geen oplossing gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55
xetri schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:31:
[...]

Ik ben benieuwd of ze dit kunnen vinden. Daar heb ik ook last van. Heb het ook eerder voorbij zien komen in dit forum maar ik heb geen oplossing gezien
Er is (nog) geen oplossing voor, behalve smeren wat het alleen maar tijdelijk verhelpt. :F

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
pietermx schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:33:
[...]

Er is (nog) geen oplossing voor, behalve smeren wat het alleen maar tijdelijk verhelpt. :F
En dat smeren is niet een makkelijk klusje om zelf te doen. Ik heb nav een vraag hier op het forum een stift met vet special voor autorubbers gehaald, maar je komt er niet tussen..... Het irritante gekraak blijft dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
0re0 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:40:
[...]

Heel apart. Waarom zou exact dezelfde auto in Duitsland 1200 kilo mogen trekken? En hier 1000 kilo? Terwijl het hier ook nog eens vlakker is
Er is sprake van een Europese typegoedkeuring, obv waarvan de auto in NL op de markt komt zonder additionele RDW keuring, maar die regels kunnen dus andere gevolgen hebben. Als je dus die Id.4, die zijn eerste toelating in D heeft gehad met 1200KG treklast bij een stijging van max. 8%, naar NL importeert gaat de maximale treklast weer naar 1000KG in de polder......

[ Voor 6% gewijzigd door kisik op 17-04-2023 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:31
N0EL schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:30:
Nu maar zekering 19 er uit en hopen dat dit het fixed... Zo niet dan gaat de schroevendraaier er in.
Ik heb gelukkig wel een rol duct tape bij me.
Begrijp niet dat die dingen op slot moeten vergrendeld als ze dicht zijn ok maar op slot, wat gaan ze doen je batterij leeg zuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

0re0 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:40:
[...]

Omdat we in Nederland geen onderscheid kennen in hellingshoek mbt trekgewicht, daarom wordt er gekozen voor het gewicht wat in alle condities kan.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0re0
AkroBatik schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:34:
[...]

Omdat we in Nederland geen onderscheid kennen in hellingshoek mbt trekgewicht, daarom wordt er gekozen voor het gewicht wat in alle condities kan.
Check. Ik geloof het wel dan.
De auto is in staat om 1200 kilo te trekken. Dat het op Nederland niet op papier staat neem ik dan maar voor lief als ik ooit een boete zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:41
Weegt ie ook echt 1250kg ? Of is dat het max gewicht op het kenteken ?
Mijn dubbelasser is 2000kg max, maar 400kg leeg en die kan ik dus wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterYorick
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-12-2023
Vraag met transport vanuit Fabriek.

Weet iemand toevallig hoe het proces werkt rondom transport na productie van een ID4? Wie daarvoor verantwoordelijk is.

Ik wacht nu al 8 weken op mijn ID4 nadat die geproduceerd is om überhaupt te worden getransporteerd. Ik lees/hoor diverse verhalen dat autos die in maart zijn geproduceerd al bij de nieuwe eigenaren zijn.

Volgens de buurman(die bij Volkswagen heeft gewerkt) wordt ik door de dealer aan het lijntje gehouden en worden auto’s op volgorde van productie naar Nederland verscheept.

Wie kan mij meer vertellen of ervaring delen? Heb het gevoel alsof ik een uitzondering ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
LastSamurai schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:58:
[...]

Weegt ie ook echt 1250kg ? Of is dat het max gewicht op het kenteken ?
Mijn dubbelasser is 2000kg max, maar 400kg leeg en die kan ik dus wel trekken.
Daadwerkelijk gewicht inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

re: maximaal gewicht aanhanger: dit zegt mijn Duits kentekenbewijs deel 1 (ID.4 Pro 150kW). O1 is geremd, O2 is ongeremd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6_RzrSZkX4Lgz7I8MvYHb0OFoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPXWkUYS5wMZDGTgWUgRn1YD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:58
MisterYorick schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:13:
Vraag met transport vanuit Fabriek.

Weet iemand toevallig hoe het proces werkt rondom transport na productie van een ID4? Wie daarvoor verantwoordelijk is.

Ik wacht nu al 8 weken op mijn ID4 nadat die geproduceerd is om überhaupt te worden getransporteerd. Ik lees/hoor diverse verhalen dat autos die in maart zijn geproduceerd al bij de nieuwe eigenaren zijn.

Volgens de buurman(die bij Volkswagen heeft gewerkt) wordt ik door de dealer aan het lijntje gehouden en worden auto’s op volgorde van productie naar Nederland verscheept.

Wie kan mij meer vertellen of ervaring delen? Heb het gevoel alsof ik een uitzondering ben.
Punt is vaak dat de auto op papier gebouwd is, maar in werkelijkheid nog een of meerdere onderdelen mist (trekhaak, elektronische module, elektrisch verstelbare stoel, etc). 't ding wordt dat op basis van QA (quality assurance) tegen gehouden, geparkeerd bij de fabriek, en als dan de onderdelen arriveren wordt de auto afgemaakt, door QA beoordeeld en vrijgegeven voor transport.

't is eigenlijk een vuil spelletje van VW om op papier wel de auto's geproduceerd te hebben, terwijl dat eigenlijk nog niet zo is. volgens mij doen ze dat om dat ze een bepaalt aantal elektrische auto's per kwartaal moeten produceren ivm. de Europese uitstoot boetes die ze anders kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
0re0 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:53:
[...]

De auto is in staat om 1200 kilo te trekken. Dat het op Nederland niet op papier staat neem ik dan maar voor lief als ik ooit een boete zou krijgen.
Zolang je niet kilometers lang een hellingshoek van 22.5 graad af gaat (of zoiets).
Ben er mee eens dat de pakkans klein is, maar de boete zal niet mals zijn

[ Voor 8% gewijzigd door sl1000 op 17-04-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

sl1000 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:39:
[...]

Punt is vaak dat de auto op papier gebouwd is, maar in werkelijkheid nog een of meerdere onderdelen mist (trekhaak, elektronische module, elektrisch verstelbare stoel, etc). 't ding wordt dat op basis van QA (quality assurance) tegen gehouden, geparkeerd bij de fabriek, en als dan de onderdelen arriveren wordt de auto afgemaakt, door QA beoordeeld en vrijgegeven voor transport.

't is eigenlijk een vuil spelletje van VW om op papier wel de auto's geproduceerd te hebben, terwijl dat eigenlijk nog niet zo is. volgens mij doen ze dat om dat ze een bepaalt aantal elektrische auto's per kwartaal moeten produceren ivm. de Europese uitstoot boetes die ze anders kunnen krijgen.
De EU bepaalt echt niet wat VW wel/niet moet produceren. Enige dat de EU bepaalt is dat een gemiddelde vervuiling per geproduceerde auto, per automerk is toegestaan.

Een Diesel Touran houdt in dat ze daartegenover een aantal (geen idee hoeveel) ID'tjes moet verkopen om gemiddeld onder deze grens te blijven. Andere merken accepteren kopen ook rechten bij bv Tesla in om meer vuile auto's te mogen produceren. Ergo, VW moet helemaal niets, maar wil gewoon geld verdienen. En ja, op papier produceren zal hier heus achter zitten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:05
sl1000 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:42:
Ben er mee eens dat de pakkans klein is
Is dat zo? Politie weet dat de ID.4 een EV is, en de eerste EV's mochten niks trekken (wat alles met de RDW te maken had en niks met de mogelijkheden), dus zullen ze bij twijfel je ID.4 aan de kant zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterYorick
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-12-2023
sl1000 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:39:
[...]

Weer een nieuw thema aan deze saga pff, is er een manier om daar achter te komen of dat zo is? Wat ik heb begrepen in een eerder stadium is dat die al door de QA heen was en domweg stond te wachten op transport. Dat zou dan niet moeten kunnen, dan moet de status nog QA controle staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0re0
Tarin schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:27:
re: maximaal gewicht aanhanger: dit zegt mijn Duits kentekenbewijs deel 1 (ID.4 Pro 150kW). O1 is geremd, O2 is ongeremd.
[Afbeelding]
Dan zou dit betekenen dat hij in Duitsland ook gewoon op 1000 kilo begrensd is.
In tegenstelling tot het artikel wat hier net is gepost van 1200 kilo.

Woon jij zelf toevallig in Duitsland dat je dit papier laat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
0re0 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:53:
[...]

Maar ho even het gaat niet alleen het trekken van dat ding .. de extra massa moet ook afgeremd kunnen worden.
Weet niet of die trommels/schijven dat extra gewicht zo makkelijk tot stilstand gaan krijgen.
Je brengt hiermee ook anderen in gevaar lijkt mij..
Op het moment dat je achter in een file klapt omdat jij het risico van een boete wel wilde lopen.. dan is dat niet alleen jouw risico maar ook voor degene waar jij op bent gereden. (met alle gevolgen van dien)

:X

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
https://www.volkswagen.nl/modellen/id7

Bestel je de ID.7 eind mei? Dan rijd je er dit jaar nog in. Wil je niks missen rondom de ID.7?

edit: facelift id.3
https://www.volkswagen.nl/modellen/id3

edit2 - duitse id7 pagina
https://www.volkswagen.de/de/modelle/id7.html

edit 3 - nog meer fotos
https://www.volkswagen-ne...f-up-to-700-km-wltp-15735

edit4 - nergens een prijs gemeld

[ Voor 61% gewijzigd door Simply1337 op 17-04-2023 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 16:22

Ik ben fan, zonde dat hij geen jaar eerder is aangekondigd, dan was ik voor deze gegaan.

Wel fijn om te horen dat de nieuwe scherm-layout ook naar de andere ID. modellen komt, hopelijk komt het ook op de kleinere schermen tot z'n recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Simply1337 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:09:
https://www.volkswagen.nl/modellen/id7

Bestel je de ID.7 eind mei? Dan rijd je er dit jaar nog in. Wil je niks missen rondom de ID.7?

edit: facelift id.3
https://www.volkswagen.nl/modellen/id3

edit2 - duitse id7 pagina
https://www.volkswagen.de/de/modelle/id7.html

edit 3 - nog meer fotos
https://www.volkswagen-ne...f-up-to-700-km-wltp-15735

Ik zocht dus op de site naar de kleuren.. in welke kleuren wordt deze geleverd.. vervolgens zie ik de youtube koppeling van @Md87 .. BLAUW!! HOE VET!! 8)

Overigens kan ik dat dus nergens op de sites (NL als DE) terugvinden..

#teamblauw

edit: na het zien van de video.. ben ik ook wel fan.

[ Voor 3% gewijzigd door DonJunior op 17-04-2023 15:36 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Simply1337 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:09:

De ADAC zegt vanaf €55.000. Maar goed, als je dan de cc of airco erbij op abonnement moet nemen, dan is het nog prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:30
Md87 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:34:
[YouTube: I want the new VW Id.7]

Ik ben fan, zonde dat hij geen jaar eerder is aangekondigd, dan was ik voor deze gegaan.

Wel fijn om te horen dat de nieuwe scherm-layout ook naar de andere ID. modellen komt, hopelijk komt het ook op de kleinere schermen tot z'n recht.
Ik neem aan dat dit alleen naar de nieuwe modellen komt, wat ook jammer is natuurlijk.
Het blijft gewoon altijd waar, wil je geen gezeik koop dan niet het eerste model.

Ik zeg het al jaren maar trap er toch elke keer weer in :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Autogefuhl geeft hier ook aan dat er in 2024 een estate (station) versie komt van deze ID.7
YouTube: VW ID7 reveal REVIEW - can it crush the EV sedan competition?

Mooi.. wachten we daar nog even op..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Tukk schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:58:
[...]

De EU bepaalt echt niet wat VW wel/niet moet produceren. Enige dat de EU bepaalt is dat een gemiddelde vervuiling per geproduceerde auto, per automerk is toegestaan.

Een Diesel Touran houdt in dat ze daartegenover een aantal (geen idee hoeveel) ID'tjes moet verkopen om gemiddeld onder deze grens te blijven. Andere merken accepteren kopen ook rechten bij bv Tesla in om meer vuile auto's te mogen produceren. Ergo, VW moet helemaal niets, maar wil gewoon geld verdienen. En ja, op papier produceren zal hier heus achter zitten.
Nu ja ze moeten dus voldoende ID's produceren om de brandstof auto's te off setten.
da's 't punt wat ik probeerde te maken. En een concurrent sponsoren is het laatste wat ze willen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ikweethetbeter schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:01:
[...]

Is dat zo? Politie weet dat de ID.4 een EV is, en de eerste EV's mochten niks trekken (wat alles met de RDW te maken had en niks met de mogelijkheden), dus zullen ze bij twijfel je ID.4 aan de kant zetten.
ID.4's hebben altijd mogen trekken. 't zijn de 1e generatie ID.3s die dat niet mogen (dacht dat de refresh dat nu wel mag, of heb ik dat verkeerd onthouden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:27

Boy

www.byoscoop.nl

DonJunior schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:50:
Autogefuhl geeft hier ook aan dat er in 2024 een estate (station) versie komt van deze ID.7
YouTube: VW ID7 reveal REVIEW - can it crush the EV sedan competition?

Mooi.. wachten we daar nog even op..
Wow, de responsiveness van het scherm is echt top! Ik vind het maar ellende momenteel, hoop dat dat ook snel komt.

Ik heb volgens mij ook nog de oude SW, ik heb nog steeds geen SW update melding gehad. Nog eens even zoeken in het topic hier hoe ik die ook alweer forceer, mss dat dat ook al helpt om m'n systeem beter te laten reageren

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Boy Dat hoef je niet op te zoeken hoor.. dat kun je niet forceren. En nee het vasthouden van de HOME-button werkt niet. Je krijgt dan wel een update melding maar dat is voor de garage zelf.. dat doet verder niets.

Mijn auto gaat volgende week naar de garage voor de update naar 2.4. (en terugroepacties hoogvoltage accur en 12 accu) Ben de auto dan 3 dagen kwijt. Ben benieuwd hoe en of ik hem ook echt zo snel terug heb.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:12
Hier vandaag de daadwerkelijke bestelling gedaan bij de dealer voor een nieuwe ID.4 Pro Business met de volgende opties:
- Assistance Pakket Plus
- Comfort Pakket Plus
- Design Pakket Plus
- Interieur Style Pakket Plus
- Multimedia Pakket Plus
- 20 inch Drammen verlgen
- Trekhaak

Levertijd nog onbekend, we gaan het zien. Nu eerst maar eens dit topic doorlezen.

[ Voor 3% gewijzigd door ElCasa op 17-04-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
DonJunior schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:50:
[...]

Maar ho even het gaat niet alleen het trekken van dat ding .. de extra massa moet ook afgeremd kunnen worden.
Weet niet of die trommels/schijven dat extra gewicht zo makkelijk tot stilstand gaan krijgen.
Je brengt hiermee ook anderen in gevaar lijkt mij..
Op het moment dat je achter in een file klapt omdat jij het risico van een boete wel wilde lopen.. dan is dat niet alleen jouw risico maar ook voor degene waar jij op bent gereden. (met alle gevolgen van dien)

:X
Even goed lezen.
Dezelfde id4 kan in Duitsland 1200 trekken.
Dus de auto is capabel om dit te kunnen.
Dat het in NL niet mag is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 08:43
ElCasa schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:15:
Hier vandaag de daadwerkelijke bestelling gedaan bij de dealer voor een nieuwe ID.4 Pro Business met de volgende opties:
- Assistance Pakket Plus
- Comfort Pakket Plus
- Design Pakket Plus
- Interieur Style Pakket Plus
- Multimedia Pakket Plus
- 20 inch Drammen verlgen
- Trekhaak

Levertijd nog onbekend, we gaan het zien. Nu eerst maar eens dit topic doorlezen.
Hebben ze ook geen schatting gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Mooi om te lezen van die ID.7:

First Volkswagen with new operating and display concept and exclusive equipment options
A new operating and display concept is introduced in the ID.7. With this, Volkswagen has reacted to feedback from its customers and improved the operating experience in relevant areas. This includes the following features as standard:
  • a 38-centimetre (15-inch) infotainment system screen
  • the augmented reality head-up display
  • a new air conditioning operating concept integrated on the top level of the infotainment system as well as freely assignable favourites buttons
  • a backlit touch slider
Er zullen wel de haren overeind gaan staan van de 1st edition rijders hier.. Ik hoop vooral dat de interface van dat infotainment naar onze auto's gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
KaiseRRuby schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:06:
Er zullen wel de haren overeind gaan staan van de 1st edition rijders hier.. Ik hoop vooral dat de interface van dat infotainment naar onze auto's gaat komen.
Lol je mag blij zijn als de auto ooit nog naar 3.0 getild wordt. Denk dat het daarna rap afgelopen is. heel heel misschien nog een upgrade naar 3.2 ofzo, maar verder? betwijfel het, als ik de ellende van de afgelopen 2 jaar rondom OTA heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:12
Protax schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:55:
[...]

Hebben ze ook geen schatting gegeven?
Die komt einde van de week. Maar ik ga uit van begin volgend jaar. Alles eerder is meegenomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:53
sl1000 schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:14:
[...]

Lol je mag blij zijn als de auto ooit nog naar 3.0 getild wordt. Denk dat het daarna rap afgelopen is. heel heel misschien nog een upgrade naar 3.2 ofzo, maar verder? betwijfel het, als ik de ellende van de afgelopen 2 jaar rondom OTA heb gezien
Ik zit met mijn max id3 nog steeds op 2.4 xD

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Md87
[...]

Moest de auto altijd goed werken zou ik het gebrek aan updates nog aanvaardbaar vinden.
Maar elke 2 weken heb ik wel eens een rit waar iets niet wil werken.

Het is ook ergens frustrerend dat nieuwe wagens met nieuwe software komen maar VW er niet in slaagt die uit te rollen.

En eigenlijk mag ik niet klagen want ik zit al op 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

0re0 schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:31:
[...]

Dan zou dit betekenen dat hij in Duitsland ook gewoon op 1000 kilo begrensd is.
In tegenstelling tot het artikel wat hier net is gepost van 1200 kilo.

Woon jij zelf toevallig in Duitsland dat je dit papier laat zien?
Ja, ik woon in Duitsland. Het kan natuurlijk zijn dat de Pro AWD meer mag trekken maar VW is nietaltijd duidelijk/eerlijk (geweest) in wat ze op de website zetten vs wat ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 10:29
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Het zal voor VW uiteindelijk een simpele som zijn, namelijk dat het financieel een bodemloze put wordt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Er komt een ‘3.4’ met voornamelijk verdere bugfixes/optimalisaties. Wss komt deze eerst voor de 3.1/3.2 fabrieksaf autos met ota.. oude garde geeeen idee. Ik zit zelf nog op 2.4 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

KaiseRRuby schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:06:
Mooi om te lezen van die ID.7:

[...]
freely assignable favourites buttons
[...]
Graag. Had ik 5 jaar geleden in de A4 van de zaak, daar kon je helaas niet alles achter hangen maar het was wel heel handig.
Misschien kunnen ze iets knutselen dat je een Stream Deck aansluit voor 15 vrij configureerbare knoppen... *droomt verder*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:23
Wat zijn de grootste problemen met 2.x software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Louislouislouis schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:59:
Wat zijn de grootste problemen met 2.x software?
Tja dat kan je niet echt zeggen. 2.0 heeft weer zn eigen problemen , die 2.4 niet heeft en v.v.

Bij 2.4 hebben ze het niet eens voor elkaar gekregen om de software versie goed weer te geven :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
Tarin schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:31:
[...]

Ja, ik woon in Duitsland. Het kan natuurlijk zijn dat de Pro AWD meer mag trekken maar VW is nietaltijd duidelijk/eerlijk (geweest) in wat ze op de website zetten vs wat ze leveren.
Dank je wel.
Het blijft vreemd. Op de URL bij VW Duitsland staat 1200 kilo op de site. Maar op alle andere Duitse websites en ook elders in dit topic staat weer 1000 in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:07
[...]

Ik mag met mijn ID 3 first + niet klagen, na in december de nieuwe accu en 2.4 ontvangen te hebben half januari de 3.0 update. Het werkt allemaal prima moet ik zeggen, tot nu geen hickups of andere zaken aan de hand gehad.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
0re0 schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:53:
[...]

Even goed lezen.
Dezelfde id4 kan in Duitsland 1200 trekken.
Dus de auto is capabel om dit te kunnen.
Dat het in NL niet mag is een ander verhaal.
Jij het over meer dan 1200kg toch?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
mcmiles schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:29:
[...]

Ik mag met mijn ID 3 first + niet klagen, na in december de nieuwe accu en 2.4 ontvangen te hebben half januari de 3.0 update. Het werkt allemaal prima moet ik zeggen, tot nu geen hickups of andere zaken aan de hand gehad.
Tja, en waarom zou je een goed rijdende auto willen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
DonJunior schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:06:
[...]

Jij het over meer dan 1200kg toch?
Nee 1200 ongeveer.. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sl1000
Jakkie takkie schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:07:
[...]

Omdat laden traag is en nieuwere code dit verbeterd.
Omdat je nieuwe features wil (al is dat voorverwarmen van de accu nog steeds alleen weggelegd voor 4.0 in de ID.7 :| )
Omdat je belooft is tijdens de introductie van de auto in talloze pers statements en folders dat je regelmatig (elke 3 maanden) een update zou krijgen die bugs zou fixen en nieuwe functionaliteit zou toevoegen.
Omdat de security van de <2.3 firmware en originele 3.0 firmware uit de fabriek enorm slecht is en de auto al talloze malen is gehackt op hack festivals (2.4/ 3.0.5 en later fixed de meeste CVEs)
enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Md87
Jakkie takkie schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:07:
[...]

Omdat ik het niet leuk vind dat van tijd tot tijd ik de klimatisering niet meer kan bedienen
Of dat ie opstart zonder geluid (ritjes zonder audio)
Of dat soms het display met de sensoren pas na een minuut tevoorschijn komt

Allemaal kleine frustraties waar ik mee kan leven maar ik had ondertussen toch graag opgelost gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:27

Boy

www.byoscoop.nl

DonJunior schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:59:
@Boy Dat hoef je niet op te zoeken hoor.. dat kun je niet forceren. En nee het vasthouden van de HOME-button werkt niet. Je krijgt dan wel een update melding maar dat is voor de garage zelf.. dat doet verder niets.

Mijn auto gaat volgende week naar de garage voor de update naar 2.4. (en terugroepacties hoogvoltage accur en 12 accu) Ben de auto dan 3 dagen kwijt. Ben benieuwd hoe en of ik hem ook echt zo snel terug heb.
Ow wow, je gaat nu pas voor de accuwissel? Ze zijn daar nog lang mee bezig zeg...ik dacht dat ik al laat was toen het pas gebeurde in januari.

Maar ik zie dat veel mensen hier dus nog steeds geen 3.0 hebben :o

Ik ben nog wel aardig blij met de aanschaf van m'n ID4.1, maar vindt het schandalig dat ze niet een _beetje_ in de buurt komen van hun afspraak van 4 x per jaar een update.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Boy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 05:36:
[...]

Ow wow, je gaat nu pas voor de accuwissel? Ze zijn daar nog lang mee bezig zeg...ik dacht dat ik al laat was toen het pas gebeurde in januari.

Maar ik zie dat veel mensen hier dus nog steeds geen 3.0 hebben :o

Ik ben nog wel aardig blij met de aanschaf van m'n ID4.1, maar vindt het schandalig dat ze niet een _beetje_ in de buurt komen van hun afspraak van 4 x per jaar een update.
Om een of andere reden is die van mij 3x verzet. Eigenlijk zou ik hem vorig jaar september (2022) al hebben gehad.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:52
N0EL schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:59:
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben in de war met mijn vorige auto waar het klepje van de dinosap-opening een touwtje had wanneer het knopje voorin niet zou werken….
:+

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb nu 4000km gereden in de ID.5 GTX (geleverd met 3.1, meteen update naar 3.2 beschikbaar en geinstalleerd). Even mijn ervaringen:

Minder:
  • Ik vind de software (en zeker de navigatie) niet snel. Het voelt niet snappy. Bij wegrijden duurt het echt even voordat alles klaar is.
  • Het blijft mij ook raadselachtig waarom de instellingen vaak verspringen. In het begin sprong hij standaard naar 19 graden, nu springt hij standaard vaak naar 22 graden. Ik vermoed dat het te maken heeft met de zones die ingesteld staan in de app maar heb geen zin het verder uit te zoeken.
  • De ingebouwde navigatie ziet er oubollig uit
  • Zeer discutabel dat je de navi achteraf nog moet aanschaffen, maar ik zat in de transitiefase
Goed:
  • Het rijden voelt zeer comfortabel en solide, ik vind de stoelen erg prettig met het steuntje ernaast
  • De actieradius valt me absoluut niet tegen, mee zelfs
  • Als je de slimme bediening wat meer door hebt is het infotainmentsysteem ook best comfortabel
  • Panodak is prachtig
  • Auto voelt qua bouwkwaliteit degelijk en solide
  • Wat een bak aan ruimte in de hele auto
  • De verlichting is formidabel. Heb nog nooit zoiets gezien, zoveel licht en zo slim de tegenligger niet verblinden
In het algemeen doet de auto wat hij moet doen. De GTX heb ik gekozen omdat het een mix van verschillende factoren was, deze was sneller leverbaar dan een Q4 e-tron (en in een vergelijkbare configuratie 25k goedkoper), was wat goedkoper dan een model Y (plus die vind ik ook zo generiek, een hogere M3), en ik vind hem mooier dan een Enyaq of een andere elektrische auto in deze categorie.

Had ik de keuze momenteel opnieuw moeten maken dan weet ik niet wat ik had gekozen, misschien wel een model Y.. Maar dat blijft koffiedik kijken.

Heb al vaker elektrisch gereden maar dat is al weer een tijdje geleden (e-Golf en een i3). Wat mij nog erg tegenvalt is dat je eigenlijk geen peil kunt trekken hoe je langere reis gaat verlopen. Het is onduidelijk welke laadsnelheid je krijgt, dus hoe lang je moet wachten bij een snellader. Dat zou echt verbeterd moeten worden in mijn ogen.
Pagina: 1 ... 271 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.