Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 270 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Zijn er meer mensen die het verbruik van hun ID bijhouden over langere tijd? Ik zat net te kijken (hou het iedere maand bij voor zakelijke administratie) en ik zit nu op 17,0kWh/100km over een totaal 44.000km. Van oktober t/m maart op 4-season banden, de rest van het jaar op de af-fabriek zomerbanden. ID3 Pro Performance max 204pk/58kWh.

Laadpaalstanden bij elkaar opgeteld geeft 18,0kWh/100km, dat zit als het goed is in een stukje verlies tijdens het laden en het voorverwarmen af en toe (of telt de auto dat mee?).

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:19

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@Noel , dank en ik ga het melden bij VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:12
Ik heb vanuit dit forum de Kungfuren ODB2 dongle aangekocht:
https://www.amazon.de/-/e...Diagnostic/dp/B07PLDC2SC/

Vandaag heb ik deze gekoppeld in de ID.4, de carscanner app werkt, maar EVnotify en ABRP zien de dongle niet.
Hebben jullie misschien tips & tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 03:49
spencer_830 schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:11:
Ik heb vanuit dit forum de Kungfuren ODB2 dongle aangekocht:
https://www.amazon.de/-/e...Diagnostic/dp/B07PLDC2SC/

Vandaag heb ik deze gekoppeld in de ID.4, de carscanner app werkt, maar EVnotify en ABRP zien de dongle niet.
Hebben jullie misschien tips & tricks?
@spencer_830 Ik gebruik zelf de vLinker MC+. Die kan maar 1 Bluetooth verbinding per keer aan. Als je dus van de ene app wisselt naar een andere dan moet je de koppeling eerst ook echt verbreken voor je een andere app kan koppelen. Misschien dat het met die van jou ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik zit op 2.4 en zie als ik home button inhoud een update maar als ik update starten indruk gebeurt er niks. Ik heb mijn ID3 meer dan 50% geladen en vol bereik via 4g van de auto zelf. Misschien zoek ik niet op de juiste termen op dit forum maar ik kan hier zo niks over vinden :)
Ook geprobeerd de manier met de auto niet gelijk starten en dan met start/stop aan en uit maar dan zie ik geen update.

Iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wq8xYnBdUld9buRG4T6JQW2Xh9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJCPErM4LGDPRMqSF1ESkE28.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 18:24
Weet iemand toevallig het vermogen van de draadloos oplader en usb-poort? Geprobeerd te zoeken in dit forum maar kon het niet vinden. Het laden via USB valt me een beetje tegen. Draadloos lijkt nu sneller te gaan maar kan aan mij liggen…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
mokkalokka schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:55:
Ik zit op 2.4 en zie als ik home button inhoud een update maar als ik update starten indruk gebeurt er niks. Ik heb mijn ID3 meer dan 50% geladen en vol bereik via 4g van de auto zelf. Misschien zoek ik niet op de juiste termen op dit forum maar ik kan hier zo niks over vinden :)
Ook geprobeerd de manier met de auto niet gelijk starten en dan met start/stop aan en uit maar dan zie ik geen update.

Iemand nog tips?

[Afbeelding]
Ik zou me er niet druk om maken, is waarschijnlijk de update van de wagendocumentatie. Komt vanzelf een keer als je ID er zin in heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:10
hansworst1 schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:24:
Weet iemand toevallig het vermogen van de draadloos oplader en usb-poort? Geprobeerd te zoeken in dit forum maar kon het niet vinden. Het laden via USB valt me een beetje tegen. Draadloos lijkt nu sneller te gaan maar kan aan mij liggen…..
De laadpoorten voor in de ID.5 gaan als een speer, zijn geloof ik 45W en kun je een laptop mee opladen. Maar neem dan dus aan dat je een ID.4 hebt. Ik las op een ander forum dat de poorten daar 5V leveren / max 10W, dat is inderdaad niet veel. Is overigens niet bevestigd maar een eigen meting van een forumlid.

Welke telefoon heb je?

[ Voor 13% gewijzigd door KaiseRRuby op 02-04-2023 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 18:14
Kabel vanuit de poorten achter lijkt mij mij al te schelen (id3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:54

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Iemand nog tips?

[Afbeelding]
Zeker! Niet op knopjes drukken als je niet weet wat het doet :p

Dit is om een update in de garage te initiëren; i.e met een usb stick.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

juanpabloo schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:00:
Kabel vanuit de poorten achter lijkt mij mij al te schelen (id3)
Klopt deze hebben hoger wattage.

Heb nog nooit mn laptop aan de usb gehangen. Kan helaas dus niet zeggen of die in de id.4 ook hoge wattages levert

[ Voor 3% gewijzigd door AkroBatik op 02-04-2023 23:00 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 09:19

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@N0EL : heb jij een geimporteerde auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 11:55

Iemand nog tips?

[Afbeelding]
Volgens mij doet die Home button truc niet zo heel veel. Als er een update klaar zou staan, staat ie Instellingen --> Systeeminformatie.. en daar zou dan een update klaar moeten staan, of zichtbaar dat ie aan het downloaden is. Wacht ook nog steeds op de laatste update, maar inmiddels als 1st Edition rijder wel bekend met het updatebeleid van Volkswagen >:)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:55
Zojuist bericht van de dealer waar de ID.4 staat voor een vervanging van HV modules (terugroepactie): SOS module defect, garantie verlopen dus… betalen maar.

Besluit is daarmee genomen, volgende auto wordt geen VW meer _O-

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 10:29
pietermx schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:29:
Zojuist bericht van de dealer waar de ID.4 staat voor een vervanging van HV modules (terugroepactie): SOS module defect, garantie verlopen dus… betalen maar.

Begrijpelijk dat je daar boos over bent. De SOS module gaat zo vaak kapot dat vervanging gratis zou moeten zijn. Hier ook al gehad en het is een erg dure reparatie 1200 euro had dealer het over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
kvaa schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:02:
Eerste vermoedelijk software-gerelateerd probleem met de ID4
Bepaalde instellingen komen altijd terug naar hun oude setting na een lange stop bv.:
- Stuurverwarming gaat altijd aan , ook al zet ik die optie om automatisch aan te gaan telkens uit in het menu.
- Kleur LEDS binnen gaan altijd terug naar wit, ook al zet ik die elke keer naar blauw
raar
Nog iemand dit fenomeen of een oplossing?
Ben het beetje beu elke keer die stuurverwarming uit te zetten, dat licht verander ik al niet meer...
yep, ik heb dit ook in mijn ID.Buzz. Laatste softwareversie, 3.2

Ik had dat ook in mijn vorige wagen. ik heb gezegd dat ze hun sos module mochten steken waar de zon niet schijnt. Aangezien de nieuwe besteld en bijna geleverd was, is die aanpassing niet doorgevoerd... Kost gewoon veel geld voor niks :). maar zou wettelijk verplicht zijn in belgië in nieuwe wagens... dus daarom zou ze wel moeten vervangen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door c00kie op 03-04-2023 13:06 ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwF3BM6hqmDrrK_toYttSfSg1mA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HXAmbEbY9HNRzO2VU9VMwgGM.png?f=fotoalbum_large

Meer personen hier last van?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby

Wat mij betreft is het ook duidelijk dat VW totaal geen inzicht heeft in wat er momenteel speelt en leeft in de markt. Ieder fatsoenlijk bedrijf zou snappen dat het winnen van de gevoelens van de huidige klanten erg belangrijk is als je een transformatie als bedrijf moet ondergaan. Dat je bij een groep klanten die een auto heeft aangeschaft en een proefkonijn is geworden (zonder het te weten) hier even wat coulance moet tonen. Maar dat kennen ze niet.

Ik stoor me daar ook zo mateloos aan. Snap heel goed dat je die ID.4 in de pui parkeert daar ergens in Wolfsburg.

Trek ik het even naar me toe met voorbeelden zoals het bij mij gaat. Heb me al gestoord aan het onbegrip van de dealer rondom die navigatie, net zoals ik me onvoorstelbaar stoor aan de traagheid en het onbegrip van de LM. Ik wil die navi en ze hebben gewoon geen idee hoe dat geregeld moet worden vanuit het software idee. Heb 3x de vraag gehad of ik de DVD kon kopen en vervolgens de dealer de factuur op kon laten sturen.

Jongens, de wereld is aan het veranderen, over 2 jaar kun je alleen nog maar in de auto zelf dingen kopen. Zorg dat je voorbereid bent, maak je processen op orde.

En ondertussen wel gewoon 1.9 miljard winst boeken als organisatie. Hoe kan het in godesnaam, dat een trage organisatie als dit gewoon blijft bestaan. Er moeten toch uitdagers op de markt zijn die dit omver kunnen werpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 20:04
Was foutje bij Tronity
Inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
@KaiseRRuby m'n vaste dealer is altijd meer dan welwillend om problemen op te lossen. De auto staat nu echter bij een andere vestiging (overigens wel dezelfde dealergroep) omdat ze daar de HV accu konden wisselen.

Het gebrek aan kwaliteit is gewoon VW. VW (of PON via VW) moet dit soort veel voorkomende defecten niet afschuiven op de klant inderdaad. Ik had graag bv. een ID.7 besteld, maar de kans op een Kia o.i.d. wordt met de ervaringen van nu een stuk groter.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52

Ja joh, lekker. Heb je de auto met werkende SOS module bij de werkplaats afgegeven of was die vooraf al defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Er is een groot verschil tussen wat een leveracier als garantie ziet, en wat de wet als garantie voorschrijft.
De wet gaat uit van 'normale tijd van gebruik'. Een wasmachine hoort niet in drie jaar kapot te gaan.
Natuurlijk zijn er veel mitsen en maren, en ik ben geen kennishouder van consumentnrecht, maar als ik jou was zou ik dit verder uitzoeken en geen akkoord geven op deze melding.

Mag VW uitleggen waarom zo'n SOS-module wel snel kapot kan gaan bij normaal gebruik, verwacht ik zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 03-04-2023 14:09 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simply1337
  • Laatst online: 29-11-2024
pietermx schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:00:
@KaiseRRuby m'n vaste dealer is altijd meer dan welwillend om problemen op te lossen. De auto staat nu echter bij een andere vestiging (overigens wel dezelfde dealergroep) omdat ze daar de HV accu konden wisselen.

Het gebrek aan kwaliteit is gewoon VW. VW (of PON via VW) moet dit soort veel voorkomende defecten niet afschuiven op de klant inderdaad. Ik had graag bv. een ID.7 besteld, maar de kans op een Kia o.i.d. wordt met de ervaringen van nu een stuk groter.
gras is altijd groener bij de buren

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
kisik schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:07:
[...]

Ja joh, lekker. Heb je de auto met werkende SOS module bij de werkplaats afgegeven of was die vooraf al defect?
Is al defect sinds begin v/h jaar, er was eerder geen ruimte voor het vervangen van de HV accu (terugroepactie) dus maar even doorgereden met dit (in mijn ogen niet zo spoedeisende) defect.

Dus nee, het is niet zo dat de auto is afgeleverd zonder dit defect, dan had ik er sowieso geen boodschap aan gehad :')

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:09:
[...]

gras is altijd groener bij de buren
Oh daar zijn zeker ook problemen / defecten, maar dan heb je in ieder geval nog 7 jaar / 150k garantie. Bij VW wordt het lijstje gewoon langer en langer, en dat sluit niet aan bij de magere 2 jaar garantie die wordt gegeven.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:16

MLLL

Palm Treo 650

pietermx schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:10:
[...]

Is al defect sinds begin v/h jaar, er was eerder geen ruimte voor het vervangen van de HV accu (terugroepactie) dus maar even doorgereden met dit (in mijn ogen niet zo spoedeisende) defect.

Dus nee, het is niet zo dat de auto is afgeleverd zonder dit defect, dan had ik er sowieso geen boodschap aan gehad :')
Die karige 2 jaar geeft al aan dat ze totaal geen vertrouwen in hun eigen product hebben.

Als je least is het niet zo'n probleem, als particulier zijnde zou ik met een grote boog om de ID-producten heen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
In Duitsland kun je wel langer garantie krijgen. Is een Nederlandse kwestie volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:16

MLLL

Palm Treo 650

Jakkie takkie schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:54:
In Duitsland kun je wel langer garantie krijgen. Is een Nederlandse kwestie volgens mij.
Een Pon-kwestie, nog een reden om VW links te laten liggen :X

Dat VW het allemaal toelaat is mij een raadsel, maar VW blijft toch goed verkopen in Nederland met zo'n matige importeur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
pietermx schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:13:
[...]

Oh daar zijn zeker ook problemen / defecten, maar dan heb je in ieder geval nog 7 jaar / 150k garantie. Bij VW wordt het lijstje gewoon langer en langer, en dat sluit niet aan bij de magere 2 jaar garantie die wordt gegeven.
ik kijk ook voorbij PON als volgende, maar sheez weet nog niet welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Die nieuwe app 'Wagenstatus' doet het bij mij ook gewoon trouwens, ziet er prima uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 07:10

Als het mijn eigen centen waren zou ik het aanvechten, de garantie mag dan wel verlopen zijn, maar volgens de ACM heb je 'wettelijke garantie zolang u mag verwachten dat uw product meegaat.' Dat is voor een SOS-module echt wel langer dan 2 tot 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Stockbaard schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:28:
[...]

Als het mijn eigen centen waren zou ik het aanvechten, de garantie mag dan wel verlopen zijn, maar volgens de ACM heb je 'wettelijke garantie zolang u mag verwachten dat uw product meegaat.' Dat is voor een SOS-module echt wel langer dan 2 tot 3 jaar.
Consumentenrecht heb je niet zoveel aan als bedrijf ;w

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

KaiseRRuby schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:04:
Die nieuwe app 'Wagenstatus' doet het bij mij ook gewoon trouwens, ziet er prima uit.
Welke app is dat?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
pietermx schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:39:
[...]

Consumentenrecht heb je niet zoveel aan als bedrijf ;w
Klopt, maar ook voor een consument is recht hebben iets heel anders dan recht krijgen. Uiteindelijk gaat het vaak over bedragen die voor de consument heel fors zijn maar juridisch zo laag dat je daar geen zaak voor kunt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57
Zien jullie nog laadpalen in de ID iOS app?

Versie 2.4.0

[ Voor 19% gewijzigd door Ronvgs op 04-04-2023 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:57
Ronvgs schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:55:
Zien jullie nog laadpalen in de id iOS app?
ja

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Ronvgs schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:55:
Zien jullie nog laadpalen in de ID iOS app?

Versie 2.4.0
mss per ongeluk filter aan staan?

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14

Tarin

Just plain weird.

@Ronvgs Bij mij geeft de iOS-app gewoon laders aan, inclusief beschikbaarheid (of dat accuraat is weet ik niet, ik gebruik normaal gesproken de EnBW-app).
Is het digitale boordhandboek bij jullie ook kapot? Zowel in Opera als op de iPad krijg ik volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuibnE0U9rtxLSMSgmDSVOMJJdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2zu9nK9phnMCwKKXXlsPJPBU.png?f=fotoalbum_large
Ik wilde kijken of je navigatiebestemmingen ook met een categorie op kan slaan. Lijkt mij wel handig - snel onderscheid maken tussen favoriete snelladers, priveadressen, werk-adressen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tarin op 05-04-2023 16:51 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb nog niet zo heel lang een tweedehandse ID3 (jaja daar zijn meningen over 😉) bevalt mij super goed maar misschien stel ik voor de hand liggende vragen maar toch. Nu wil ik een ozon behandeling laten doen alleen moet dan de ventilatie op volle stand op recirculatie zetten als je uit de auto bent. Hoe doe ik dit? Bij klimatisering gaat de ventilatie volgens mij niet op volle stand. Tips zijn welkom 🤗

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

mokkalokka schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:42:
Ik heb nog niet zo heel lang een tweedehandse ID3 (jaja daar zijn meningen over 😉) bevalt mij super goed maar misschien stel ik voor de hand liggende vragen maar toch. Nu wil ik een ozon behandeling laten doen alleen moet dan de ventilatie op volle stand op recirculatie zetten als je uit de auto bent. Hoe doe ik dit? Bij klimatisering gaat de ventilatie volgens mij niet op volle stand. Tips zijn welkom 🤗
Gordel vastdoen, sleutel in de auto leggen en vervolgens de handmatige airconditioning bedienen, daar kan je deze functies kiezen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 18:24
KaiseRRuby schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:55:
[...]

De laadpoorten voor in de ID.5 gaan als een speer, zijn geloof ik 45W en kun je een laptop mee opladen. Maar neem dan dus aan dat je een ID.4 hebt. Ik las op een ander forum dat de poorten daar 5V leveren / max 10W, dat is inderdaad niet veel. Is overigens niet bevestigd maar een eigen meting van een forumlid.

Welke telefoon heb je?
Dank, morgen zelf maar eens meten wat de laadsnelheden zijn. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zag vanmorgen dat de interne VW Navigatie is geactiveerd. Best een mooie navigatie, alleen jammer dat je geen satteliet aan kunt zetten (ik heb het niet gevonden), dat geeft toch een wat sjiekere look. De huidige look ziet er wat goedkoop uit. Zitten wel superveel chargers in, dat is echt wel prettig.

Heb nog niet gezien hoe het werkt met dat ID.light, of is dat alleen in het donker? Of kan ik dat ergens aanzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:00
KaiseRRuby schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:54:
Zag vanmorgen dat de interne VW Navigatie is geactiveerd. Best een mooie navigatie, alleen jammer dat je geen satteliet aan kunt zetten (ik heb het niet gevonden), dat geeft toch een wat sjiekere look. De huidige look ziet er wat goedkoop uit. Zitten wel superveel chargers in, dat is echt wel prettig.

Heb nog niet gezien hoe het werkt met dat ID.light, of is dat alleen in het donker? Of kan ik dat ergens aanzetten?
Ik ben er ook erg over te spreken. ID.light doet het sowieso, ongeacht moment van de dag.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:00

oZy

KaiseRRuby schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:54:

Als die niet standaard oplicht kan het zijn dat je de 111 FT4 VWGROUP PGA ID.Light activation pack €680 nog even moet aanschaffen

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
oZy schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:16:
[...]

Als die niet standaard oplicht kan het zijn dat je de 111 FT4 VWGROUP PGA ID.Light activation pack €680 nog even moet aanschaffen

:+
Gelukkig doet hij het, ziet er echt wel tof uit vind ik. Enige wat echt jammer is bij de navi is dat je dus niet kunt navigeren met een satelliet view, niet perse omdat dit zoveel handiger is maar omdat het er veel moderner uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
KaiseRRuby schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:33:
[...]

Gelukkig doet hij het, ziet er echt wel tof uit vind ik. Enige wat echt jammer is bij de navi is dat je dus niet kunt navigeren met een satelliet view, niet perse omdat dit zoveel handiger is maar omdat het er veel moderner uitziet.
Daar is een grotere databundel voor nodig.

Heb je de 111 FT3 VWGROUP 4G CUBIC data+package á €25 per maand al laten activeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
kisik schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:22:
[...]

Daar is een grotere databundel voor nodig.

Heb je de 111 FT3 VWGROUP 4G CUBIC data+package á €25 per maand al laten activeren :X
Is dit serieus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
Nee ;) , maar je kan wel bij Cubic een extra databundel via we.connect voor in je auto aanschaffen voor extra online diensten (thetering in de auto oid) en die was wel heel duur meen ik me te herinneren--> 5GB data (op de 4g van je auto |:( ) €15

https://www.volkswagen.nl.../we-connect/entertainment

[ Voor 19% gewijzigd door kisik op 07-04-2023 10:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• drummerboy71
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-10-2023
Yes, net door de dealer gebeld. 18 april is het aflevertijd van de midden juli 2022 bestelde ID4 pro. Nu echt aftellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:49
Gisteren mijn auto opgepikt. Het lijkt alsof de stuurverwarming automatisch aan staat. Is er ergens een knop om dit standaard uit te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:43
Louislouislouis schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:52:
Gisteren mijn auto opgepikt. Het lijkt alsof de stuurverwarming automatisch aan staat. Is er ergens een knop om dit standaard uit te zetten?
Is afhankelijk van het weer. Als het kouder is dan 10 graden bij het instappen zal de stoel en stuurwielverwarming automatisch aan gaan. Dit kun je in de instellingen zelf kiezen of je dit wenst.

In de app op je telefoon, klik op het autootje, dan Settings en scroll je naar Airco, dan klik je op 'Zones' om deze instelling te wijzigen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Bij mij gaat de stuurverwarming alleen automatisch aan als ik gebruik maak van vertrektijden, nooit als ik zomaar op een willekeurig moment instap en wegrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
DonJunior schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:10:
[...]

Is afhankelijk van het weer. Als het kouder is dan 10 graden bij het instappen zal de stoel en stuurwielverwarming automatisch aan gaan. Dit kun je in de instellingen zelf kiezen of je dit wenst.

In de app op je telefoon, klik op het autootje, dan Settings en scroll je naar Airco, dan klik je op 'Zones' om deze instelling te wijzigen.
Thanks! Dit staat wel allemaal uit. Eens kijken in de auto zelf zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
tiguan schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 23:28:
Bij mij gaat de stuurverwarming alleen automatisch aan als ik gebruik maak van vertrektijden, nooit als ik zomaar op een willekeurig moment instap en wegrij.
Dan heb jij mogelijk die optie uit staan. Staat ook deels los van vertrektijden. Bij mij gaat de stoel- en stuurverwarming onder de 10 graden automatisch aan. En als er ook een passagier instapt gaat doe stoel ook automatisch aan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:22

DJR

ID.4 terugroep actie in de maak:

https://www.teslarati.com/vw-id-4-recall-april-2023/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSLJoost
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-10-2024
Die blocking fees voor AC-charging met de Volkswagen WeCharge card zijn nog wel iets om rekening mee te houden. EUR 36,- voor een dagje aan de eigen laadpaal op het garagepad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7XU2KJ_AymwJHsFJfjXBEAs4lY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ev75R1cd9y02bWb5wpTnBRk.jpg?f=user_large

ID.4 1st 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 14:31
Louislouislouis schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:52:
Dit kan je aanpassen in het scherm van de airco via tandwieltje rechtsboven voor instellingen. Daar kan je automatisch stuur- of stoelverwarming laten aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

TSLJoost schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:58:
Die blocking fees voor AC-charging met de Volkswagen WeCharge card zijn nog wel iets om rekening mee te houden. EUR 36,- voor een dagje aan de eigen laadpaal op het garagepad.

[Afbeelding]
Speechless…

Wordt dat niet per laadpaal aangegeven? Laatst ook ergens in Duitsland meer dan 1 euro per kwh betaald omdat ik er van 19 tot 9 stond…

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:32
Onze Noorse vriend (Bjørn Nyland) mocht een prototype id.7 op de autobahn uitproberen.
Hier is de video https://www.youtube.com/watch?v=Jb4m1n1rZQ8

Spoiler: hij vindt het wel wat.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Software in die id7 lijkt iig een stuk vlotter te werken.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydeblauwe
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-05-2023
Nieuw op het forum.. Ik heb van de garage de melding gekregen dat de auto in productie gaat volgende week. (ID4 pro). Enig idee hoelang het dan nog duurt voordat de levering plaats vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
robbydeblauwe schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:39:
Nieuw op het forum.. Ik heb van de garage de melding gekregen dat de auto in productie gaat volgende week. (ID4 pro). Enig idee hoelang het dan nog duurt voordat de levering plaats vind?
Normaliter zit er 4 weken tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Wilde schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:11:
Software in die id7 lijkt iig een stuk vlotter te werken.
In de video zelf heeft hij wel 5/6 keer problemen met de navi, dus het werkt niet helemaal perfect. Vind overigens die Bjorn een goede reviewer die ook naar andere merken eerlijk kijkt ipv alleen maar tesla, tesla, tesla.

Hij had de ID.5 GTX beoordeeld als 'almost perfect' en mede door die review heb ik de mijne gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Al even door het forum gezocht maar afgelopen week 2x dat verkeersborden herkenning en parkeermodus niet geactiveerd kunnen worden.

De rit erna geen centje pijn. Tot afgelopen week nooit dit issue gehad maar wat zou het kunnen zijn, gewoon een software fout of misschien toch een module die niet werkt?

Herkennen mensen dit? ID.4 model 2022 software 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12:06
TWFpa2Vs schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:28:
Al even door het forum gezocht maar afgelopen week 2x dat verkeersborden herkenning en parkeermodus niet geactiveerd kunnen worden.

De rit erna geen centje pijn. Tot afgelopen week nooit dit issue gehad maar wat zou het kunnen zijn, gewoon een software fout of misschien toch een module die niet werkt?

Herkennen mensen dit? ID.4 model 2022 software 3.0.
Één keer toen er nog wat sneeuw op de wagen lag. In de melding stond ook dat ik de wagen moest schoonmaken. Misschien wat vuil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
IndyVS schreef op zondag 9 april 2023 @ 21:16:
[...]

Één keer toen er nog wat sneeuw op de wagen lag. In de melding stond ook dat ik de wagen moest schoonmaken. Misschien wat vuil?
proberen waard, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Voor zover nog niet bekend in het kader van valse alarmmeldingen van je ID, ik heb bij mijn ID3 ontdekt dat het alarm af gaat in de situatie dat de auto is opgeladen door middel van de PV-installatie, einddoel heeft bereikt en de stekker er in blijft zitten. Als er vervolgens de dag erna weer veel zon is en de stekker zit er nog steeds in wordt er kennelijk gecontroleerd of er nog meer bij kan en dan gaat bij activiteit van de laadpoort het alarm af. Moet erbij zeggen dat ik een 'domme' lader heb zonder intelligentie of apps waarop je zaken in kunt stellen. Ding probeert gewoon te laden als de balancer ziet dat er stoom over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
vandaag gingen ook na het starten alle schermen op zwart maar kwamen na een automatische reboot wel weer terug. We gaan het maar ff in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:06
Wat ik begrijp van reddit id4owners is dat er in US een officiele recall gaande is waarbij dealers ook MY21 naar 3.0 / 3.1 updaten. Weet ook niet of us software gelijk is aan EU. Iemand toevallig iets gehoord daarover / of de planning is dat dat hier ook staat te gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ro ofzo schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:07:
Wat ik begrijp van reddit id4owners is dat er in US een officiele recall gaande is waarbij dealers ook MY21 naar 3.0 / 3.1 updaten. Weet ook niet of us software gelijk is aan EU. Iemand toevallig iets gehoord daarover / of de planning is dat dat hier ook staat te gebeuren?
Niks gehoord. Maarja heb geen facebook :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
Rev! schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:09:
[...]

Ben vorig jaar naar Italie gereden met ABRP + odb dongle, ging vlekkeloos.
Ik ben dit paasweekend op bezoek gegaan naar familie.
Tijdens deze rit heb ik ABRP + ode dongle uitgeprobeerd.
De verbinding was wireless CarPlay. Mijn telefoon werd zo warm dat deze zich heeft gereboot.
Op een forum heb ik gevonden dat dit komt door de wireless CarPlay.
Vandaag heb ik de wifi van mijn telefoon uitgezet en CarPlay bedraad aangesloten.
De telefoon wordt een stuk minder warm, echter kreeg ik wel de melding dat het opladen is gepauzeerd totdat de temperatuur weer lager was.

Aangezien jij helemaal naar Italië bent gereden, hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?
Misschien hebben nog andere tips?

( iPhone 12 mini + VW ID.4 Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

spencer_830 schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:56:
[...]

De verbinding was wireless CarPlay. Mijn telefoon werd zo warm dat deze zich heeft gereboot.
Vandaag heb ik de wifi van mijn telefoon uitgezet en CarPlay bedraad aangesloten.
De telefoon wordt een stuk minder warm, echter kreeg ik wel de melding dat het opladen is gepauzeerd totdat de temperatuur weer lager was.

Aangezien jij helemaal naar Italië bent gereden, hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

Check even je hoesjes ofzo en zorg ervoor dat je niet draadloos laadt. (Kabel en op de draadloze pad). Hier met zelfde apparatuur (op obd na) geen problemen.

Maar abrp is inderdaad een resource drain.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

In de auto heb ik de app wagenservice geupdate 2 weken geleden. Kreeg toen meteen de melding dat de auto binnen 30 dagen voor onderhoud naar de garage moet.

Net gebeld met vw mossel. Hoeft pas over een jaar, om de 2 jaar, voor onderhoud.

Hebben meer mensen dit?

Extra note: als ik door klik dan geeft de auto aan dat het aanbevolen is om bij het onderhoud te kijken naar de remvloeistof en interieurfilter.

Met mensen dit? Of is er echt iets met mijn remvloeistof?

Edit:
Hij vertelde ook dat er een 3.0.0.7 ota aan zit te komen. Dat ik die binnenkort kan verwachten. Vertelde dat ik al 3.0 heb, maar dit is weer een update over de 3.0 heen. Hij wist niet wat er in de update zit.

[ Voor 18% gewijzigd door AndereKoekoek op 11-04-2023 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 18:14
[...]

Telefoon in de zomer aan het airco rooster hangen met een houdertje is in deze combi de enige, maar wel goed werkende optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
Na een kleine 1000km hierbij even een korte impressie van de ID3 voor mensen die er eentje overwegen.

Al na het doen van de bestelling had ik mijn twijfels over de omvang van de auto, ik wilde in eerste instantie een ID4 bestellen maar die vond mijn vriendin te groot.

Inmiddels ben ik daar blij mee. Het is een ruimere auto dan je zou zeggen en meer ruimte dan dit hebben we de komende drie jaar niet nodig.

Veel dingen zijn zoals je zou verwachten: rijdt goed, alles wat je nodig hebt zit erop en de range is voor gebruik in Nederland ruim voldoende.

Eerst een paar mindere dingen:

Omdat ik vooraf geen proefrit had gemaakt zijn er wel dingen die me een beetje tegenvallen. Het interieur voelt erg goedkoop; er zijn een paar stukjes kunstleer in de deur maar verder is bijna alles van keihard plastic.

De stoelen voelen op de art-velours bekleding na heel goedkoop aan. Ze zitten niet zo lekker en hebben hele lullige armleuningen. Daarnaast trok mijn vriendin bij de eerste keer verstellen al de draaiknop van de zijkant eraf. De E-golf die ik hiervoor had was echt een klasse beter wat dat betreft.

Tijdens het rijden gebruik ik altijd Apple Carplay en dit werkt zoals in elke auto, de reactie op knoppen op het stuur is wel traag bij het skippen van nummers op Spotify.

De rijpositie vind ik matig, je zit erg hoog (door de batterijen?). Hierdoor voelt de auto wat lomp. Toen ik weg reed bij de dealer dacht ik dat de stoel kapot was omdat hij niet lager kon maar dat bleek zo te horen.

Wat positieve dingen:
Verbruik is tot nu toe lager dan ik had gedacht, al is een conclusie nog wat voorbarig. Stuk ruimer dan verwacht. Fijne korte draaicirkel voor stadsverkeer.

Conclusie: een ietwat saaie middenklasser die prima is voor dagelijks gebruik in Nederland, wel wat aan de dure kant voor wat je krijgt (fiscale waarde is 47K en een beetje). Bij meerdere kinderen of kinderen ouder dan 4 zou ik wel een 4 of 5 aanraden.

[ Voor 0% gewijzigd door Louislouislouis op 11-04-2023 11:54 . Reden: Fiscale waarde verkeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
AndereKoekoek schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:51:

Extra note: als ik door klik dan geeft de auto aan dat het aanbevolen is om bij het onderhoud te kijken naar de remvloeistof en interieurfilter.
Die zitten beiden in de eerste ohb. De eerste ohb vindt plaats na 2 jaar. Ik vond de remvloeistof wel snel, maar goed, is dus standaard.
Edit:
Hij vertelde ook dat er een 3.0.0.7 ota aan zit te komen. Dat ik die binnenkort kan verwachten. Vertelde dat ik al 3.0 heb, maar dit is weer een update over de 3.0 heen. Hij wist niet wat er in de update zit.
Dat heb ik vaker gehoord. Ik geloof niks meer van VW, tot ik daadwerkelijk een pop-up in het scherm op mijn auto zie. Daarna wacht ik het uitvoeren van een eventuele update rustig af, tot ik hier veelvuldig positieve geluiden heb gehoord over de update voor mijn specifieke auto, want helaas blijken bij iedere update andere dingen weer om te vallen. De huidige gebreken ken ik tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
AndereKoekoek schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:51:

Met mensen dit? Of is er echt iets met mijn remvloeistof?
Zelfde melding hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lb-ATTOWoiB-3dimXJAoQ8HFIeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKclVqhjbfeHRRpWNc1I4Cil.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXjlph0qIDkVNTtQdCOmkc5TMR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwI8aTcq9QSuQiMxc4megzkr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Had een Android telefoon gekocht en wilde eens wat prutsen met ABRP en OBD maar dat werkte slecht. Android liep elke keer vast. Was een flagship telefoon dus qua specs had het moeten kunnen. Blijf maar bij de iPhone dus.

Krijg overigens ook een rijtraining vanuit de dealer. Had er eerst geen zin in maar dacht toen: ach waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
juanpabloo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:13:
[...]

Telefoon in de zomer aan het airco rooster hangen met een houdertje is in deze combi de enige, maar wel goed werkende optie.
Ik ben op een forum het volgende tegen gekomen:

Worked fine last year when I used it first. I switched from apple maps to abrp maps and that seemed to solve it.

Deze instelling zal ik eens proberen of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AkroBatik schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:50:
[...]

Speechless…

Wordt dat niet per laadpaal aangegeven? Laatst ook ergens in Duitsland meer dan 1 euro per kwh betaald omdat ik er van 19 tot 9 stond…
heel standaard voor duitse leveranciers.

Kleefboete ontbrak juist nog in de eerste versie van WeCharge [2021], maar beide de tweede revisie [eind 2021] hebben ze het toegevoegd.

En kleefboete geldt voor elke laadpaal DC/AC verschilt wel even wanneer het ingaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 11-04-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:46:
[...]

heel standaard voor duitse leveranciers.

Kleefboete ontbrak juist nog in de eerste versie van WeCharge [2021], maar beide de tweede revisie [eind 2021] hebben ze het toegevoegd.

En kleefboete geldt voor elke laadpaal DC/AC verschilt wel even wanneer het ingaat.
Kleefboetes lijken me iets dat de laadpaalprovider zou moeten aangeven, niet de laadpas issuer

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Dat heeft denk ik meer te maken met het type telefoon die je hebt. Ik gebruik zelf Android met een midrange soc(naar Italie gebruikte ik een Mi9T en tegenwoordig een Nothing Phone) en daar werkt het zowel draadloos als via de kabel zonder te overhitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
[quote]AkroBatik schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:22:
[...]

kleine lettertjes :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Een kleefboete bij eigen oplaadfaciliteiten lijkt me toch erg onwenselijk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AkroBatik schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:55:
[...]

Een kleefboete bij eigen oplaadfaciliteiten lijkt me toch erg onwenselijk.
weet de laadpasprovider dat? want die scheert over 1 kam als het om AC of DC gaat. Zie ook de niet zo kleine lettertjes onder de prijsvoering voor wecharge free/go/plus

https://www.volkswagen.nl...laadoplossingen/we-charge
(trouwens ook nieuw deze pagina sinds een maand of 2, daarvoor ging het naar shuttel)

wellicht zou dit helpen als je ID.Charger had zoals rest van europa icm VW laadpaal van Elli dan zou je dat wel kunnen instellen dat je thuis laad.. en dus die kosten niet hoeft door te rekenen

https://www.volkswagen.be...rijbereik/id-charger.html

Maar die functie werkt nog niet in NL. wellicht over 2 jaar :+

[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 11-04-2023 15:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:17:
[...]

weet de laadpasprovider dat? want die scheert over 1 kam als het om AC of DC gaat. Zie ook de niet zo kleine lettertjes onder de prijsvoering voor wecharge free/go/plus

https://www.volkswagen.nl...laadoplossingen/we-charge
(trouwens ook nieuw deze pagina sinds een maand of 2, daarvoor ging het naar shuttel)

wellicht zou dit helpen als je ID.Charger had zoals rest van europa icm VW laadpaal van Elli dan zou je dat wel kunnen instellen dat je thuis laad.. en dus die kosten niet hoeft door te rekenen

https://www.volkswagen.be...rijbereik/id-charger.html

Maar die functie werkt nog niet in NL. wellicht over 2 jaar :+
Versie 3.0 lost alle wereldproblemen op heb ik me laten vertellen

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

thx ! Zal mijn teller even 365 dagen verder laten zetten dan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardo
  • Laatst online: 22-09 08:32
juanpabloo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:13:
[...]

Dát werkt voor mij ook het beste!

iPhone 12 Pro, anders wordt het toestel te heet in de zomer. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Cardo op 13-04-2023 08:12 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:07

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Iemand ook witte vlekken op de deurpanelen rondom de speakers?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dtkCMLS3cTqnfYBE2TPC9OKWLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmYxSm7RMDGYaWLQJlaIoHl8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKGmXanZUpgwyq1RXheaDZ11iHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdeDoRiv9WfW20lLEYyalZT8.jpg?f=fotoalbum_large

Achterin heeft nog nooit iemand gezeten dus het is niet vuiligheid ofzo.

Volgens mij zaten deze vlekken er vorige week nog niet toen ik de auto in ontvangst nam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Louislouislouis schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:45:
Iemand ook witte vlekken op de deurpanelen rondom de speakers?
[..]
Als het goed is heeft iedereen dat ja.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://totallyev.net/wp-content/uploads/2021/01/Volkswagen-ID.3-rear-door-747x420.jpg
Volgens mij zaten deze vlekken er vorige week nog niet toen ik de auto in ontvangst nam.
Volgens mij heb jij dan gewoon niet zo goed opgelet ;)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
DonJunior schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:49:
[...]

Als het goed is heeft iedereen dat ja.. ;)

[Afbeelding]

[...]

Volgens mij heb jij dan gewoon niet zo goed opgelet ;)
Ah kijk eens aan. Thanks, kon het me bijna niet voorstellen dat ze die auto’s zo afleveren maar blijkbaar toch wel.

Dat interieur is wel echt om te huilen zeg. Het voelt een beetje alsof je in een grijze kliko rijdt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08 10:27
Louislouislouis schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:51:
Dat interieur is wel echt om te huilen zeg. Het voelt een beetje alsof je in een grijze kliko rijdt.
Dankzij m'n twee Labradors ruikt m'n ID3 inmiddels ook als een kliko >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Louislouislouis schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:51:
[...]

Maar dat had je even gemist bij aanschaf of? Beetje vreemd om hier nu ineens over te vallen toch?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
DonJunior schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:57:
[...]

Maar dat had je even gemist bij aanschaf of? Beetje vreemd om hier nu ineens over te vallen toch?
Oh nee het maakt me niet zoveel uit hoor, dat went wel. Na een paar weken is hij toch vies.

Verbaas me er alleen over dat het kwalitatief zo slecht is aan de binnenkant, verder is het een prima autootje.

In de lijst met merken die ik kon kiezen bij mijn werkgever was dit de goedkoopste EV die groot genoeg was voor mijn wensen dus vandaar de keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Louislouislouis schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:04:
[...]

Oh nee het maakt me niet zoveel uit hoor, dat went wel. Na een paar weken is hij toch vies.

Verbaas me er alleen over dat het kwalitatief zo slecht is aan de binnenkant, verder is het een prima autootje.

In de lijst met merken die ik kon kiezen bij mijn werkgever was dit de goedkoopste EV die groot genoeg was voor mijn wensen dus vandaar de keuze.
Ah zo.. tja ik moet zeggen dat ik het in het begin ook vond tegenvallen (komend uit een Golf Highline met Dynaudio)
UIteindelijk went het inderdaad wel.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Louislouislouis schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:04:
[...]

Wat vind je precies kwalitatief zo slecht dan? Het hoogglans plastic heeft nou ook niet perse mijn voorkeur maar het zit wel goed in elkaar wat mij betreft, geen grote kieren of loszittende delen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
KaiseRRuby schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:37:
[...]

Wat vind je precies kwalitatief zo slecht dan? Het hoogglans plastic heeft nou ook niet perse mijn voorkeur maar het zit wel goed in elkaar wat mij betreft, geen grote kieren of loszittende delen oid.
Misschien is kwalitatief niet helemaal het goede woord. Het is gewoon goedkoop.

Al dat harde plastic, zowel de hoogglans als het matte vind ik de auto binnenin een hele goedkope look & feel geven. Het voelt daardoor een beetje alsof je met een simpele instapper onderweg bent. Ook in combinatie met die lullige armsteunen.

Allemaal geen enorme ramp maar je zou voor die prijs toch iets meer verwachten, er zijn goedkopere ev’s die dat gewoon een stuk beter doen.

Ik kom ook van een goed aangeklede Golf en daarbinnen voelde het allemaal gewoon veel luxer.

Nogmaals: verder echt een prettige auto, en voor mijn gebruik prima.

Er is een reden dat de facelift andere materialen aan de binnenkant krijgt, denk dat een hoop mensen er wel echt over vallen en een andere keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Louislouislouis schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:29:
[...]

Misschien is kwalitatief niet helemaal het goede woord. Het is gewoon goedkoop.

Al dat harde plastic, zowel de hoogglans als het matte vind ik de auto binnenin een hele goedkope look & feel geven. Het voelt daardoor een beetje alsof je met een simpele instapper onderweg bent. Ook in combinatie met die lullige armsteunen.

Allemaal geen enorme ramp maar je zou voor die prijs toch iets meer verwachten, er zijn goedkopere ev’s die dat gewoon een stuk beter doen.

Ik kom ook van een goed aangeklede Golf en daarbinnen voelde het allemaal gewoon veel luxer.

Nogmaals: verder echt een prettige auto, en voor mijn gebruik prima.

Er is een reden dat de facelift andere materialen aan de binnenkant krijgt, denk dat een hoop mensen er wel echt over vallen en een andere keuze maken.
Het is een ID.3 denk ik? Denk dat het een kwestie van smaak is, kreeg vandaag complimenten van een collega over het dashboard van de ID.5 GTX. Die heeft ook leer op het Dashboard, weet niet of de 3 dat ook heeft. Vind persoonlijke het hoogglans ook niet mooi, ook onpraktisch met vingerafdrukken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
KaiseRRuby schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:01:
[...]

Het is een ID.3 denk ik? Denk dat het een kwestie van smaak is, kreeg vandaag complimenten van een collega over het dashboard van de ID.5 GTX. Die heeft ook leer op het Dashboard, weet niet of de 3 dat ook heeft. Vind persoonlijke het hoogglans ook niet mooi, ook onpraktisch met vingerafdrukken etc.
Het is absoluut ook een kwestie van smaak!

Mijn 3 heeft ook zo’n kunstlederen strook over het dashboard.
Pagina: 1 ... 270 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.