Na een kleine 1000km hierbij even een korte impressie van de ID3 voor mensen die er eentje overwegen.
Al na het doen van de bestelling had ik mijn twijfels over de omvang van de auto, ik wilde in eerste instantie een ID4 bestellen maar die vond mijn vriendin te groot.
Inmiddels ben ik daar blij mee. Het is een ruimere auto dan je zou zeggen en meer ruimte dan dit hebben we de komende drie jaar niet nodig.
Veel dingen zijn zoals je zou verwachten: rijdt goed, alles wat je nodig hebt zit erop en de range is voor gebruik in Nederland ruim voldoende.
Eerst een paar mindere dingen:
Omdat ik vooraf geen proefrit had gemaakt zijn er wel dingen die me een beetje tegenvallen. Het interieur voelt erg goedkoop; er zijn een paar stukjes kunstleer in de deur maar verder is bijna alles van keihard plastic.
De stoelen voelen op de art-velours bekleding na heel goedkoop aan. Ze zitten niet zo lekker en hebben hele lullige armleuningen. Daarnaast trok mijn vriendin bij de eerste keer verstellen al de draaiknop van de zijkant eraf. De E-golf die ik hiervoor had was echt een klasse beter wat dat betreft.
Tijdens het rijden gebruik ik altijd Apple Carplay en dit werkt zoals in elke auto, de reactie op knoppen op het stuur is wel traag bij het skippen van nummers op Spotify.
De rijpositie vind ik matig, je zit erg hoog (door de batterijen?). Hierdoor voelt de auto wat lomp. Toen ik weg reed bij de dealer dacht ik dat de stoel kapot was omdat hij niet lager kon maar dat bleek zo te horen.
Wat positieve dingen:
Verbruik is tot nu toe lager dan ik had gedacht, al is een conclusie nog wat voorbarig. Stuk ruimer dan verwacht. Fijne korte draaicirkel voor stadsverkeer.
Conclusie: een ietwat saaie middenklasser die prima is voor dagelijks gebruik in Nederland, wel wat aan de dure kant voor wat je krijgt (fiscale waarde is 47K en een beetje). Bij meerdere kinderen of kinderen ouder dan 4 zou ik wel een 4 of 5 aanraden.
[
Voor 0% gewijzigd door
Louislouislouis op 11-04-2023 11:54
. Reden: Fiscale waarde verkeerd ]