Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 269 ... 372 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 16:41

NWA

t2faag schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:47:
Ik vond die max 86kw eigenlijk best laag en dacht dat ondertussem de accu wel warm genoeg zou zijn, maar blijkbaar is 20% nog te vol

Ik heb dus geen idee meer wat ik max zou moeten kunnen halen. De ID.3 1st basic, begon met max 100kw bij verkoop, maar zou opgehoogd zijn met de updates. Alleen geen idee wat nu de max zou moeten zijn bij versie 3.0, want ik heb ook nog nooit de max gehaald
There you go, I did a 5 second google for you:

ID.3 1st basic= 58kW accu
https://support.fastned.n...s/360013336618-Volkswagen
Kies je VW versie en uitvoering. Kijk van op de horizontale as, en pak het accupercentage van je auto. Ga vanuit daar in een rechte lijn naar boven. Daar waar je de laadcurve doorsnijdt kijk je op de verticale as wat het aantal kW is dat geladen kan worden. Bij 20 procent is dat dus al onder de max. van 120kW. Bij een batterij temperatuur van 30 graden. Daar moet je in deze tijd van het jaar echt moeite voor doen om dat te halen.

De laadgrafiek laat verder goed zien dat de max van 120kW maar in een heel korte tijd gehaald wordt. Bij 30 procent zit het alweer (onder de meest gunstige omstandigheden) onder de 100 procent kW.

Hecht dus niet heel veel waarde aan het halen van de max, dat is voornamelijk advertentiepraat. Het belangrijkste is hoe snel/langzaam de curve afzwakt richting de 80 procent: de winst die in het laatste deel van een laadsessie gehaald kan worden, door ook daar een hoog kW te kunnen halen, bepaald uiteindelijk hoe snel je weer weg kan. Zie ook de duikvlucht die de curve na 80 procent neemt, dit wordt deels bepaald door de fysische wetmatigheden die bepalen hoe het laden van een accu verloopt, maar is ook een keuze van VW geweest: de Id. serie heeft een grotere capaciteit batterij dan daadwerkelijk gebruikt kan worden, juist vanwege de extra ruimte die dit geeft bij het laden van de accu, hiermee kan als het ware de dip in de curve na 80 procent nog wat uitgesteld worden.
Vergelijk maar eens de laadcurves van de ID.4 en ID.5. Het verschil in de curven bij zeg 60/70 procent is aanzienlijk, en dan komt niet alleen door de iets hogere max van de ID.5 (135 om 145).

En verder heb ik een geweldige auto, waarmee het na twee jaar rijden echt een feest is om de aandacht die Volkswagen heeft in de aftersales en software ontwikkeling te mogen waarderen. Het maakt het rijden met de auto echt een belevenis -nee, een privilege, wetende dat er nog zo veel verbeteringen en fijne functies belooft zijn. Ik raad echt elke EV koper aan om in elke vergelijking van EV's de ID.X familie mee te nemen, het is echt een mooie toetssteen om een keuze te maken :+

[ Voor 12% gewijzigd door NWA op 27-03-2023 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA

NWA

Alleen een ID.X GTX versies halen maximaal 175kW volgens de boekjes. Je kunt bij het laden af en toe hogere waarden tegenkomen, dat heeft meestal te maken met laadverliezen in de transfer van de energie.

Neemt niet weg dat 190 wel erg hoog is. Het meest indrukwekkende vind ik nog de kW's die aan het einde van de sessie gehaald worden, daar wordt echt het verschil gemaakt ten opzichte van de andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

@NWA Wat een apart verschil tussen de ID.4 en de ID.5, dat had ik niet verwacht. Het verklaart wel de vage resterende-laadtijd-aanduiding: die blijft erg lang (meerdere minuten) op 'minder dan een minuut' hangen bij snelladen (na 250km rustig rijden bij ~5°C), op zich logisch als hij van 10 tot 50% tegen de 100kW haalt en daarna naar 60kW zakte. Helaas zaten de GTXen niet bij ons in de referentielijst (dus €50 minder leasingbudget) en zitten ze bovendien boven de €60.000, dus dubbele belasting (over 0,5% in plaats van 0,25% van de aanschafprijs)

Maar ik ga het, als ik vanaf volgende week weer (zelf) mag rijden, in de gaten houden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tarin op 27-03-2023 09:59 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 19:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tarin schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:51:
@NWA Wat een apart verschil tussen de ID.4 en de ID.5, dat had ik niet verwacht. Het verklaart wel de vage resterende-laadtijd-aanduiding: die blijft erg lang (meerdere minuten) op 'minder dan een minuut' hangen bij snelladen (na 250km rustig rijden bij ~5°C), op zich logisch als hij van 10 tot 50% tegen de 100kW haalt en daarna naar 60kW zakte.

Maar ik ga het, als ik vanaf volgende week weer (zelf) mag rijden, in de gaten houden :).
Voor 77 KW zit er volgens mij geen verschil in 4 of 5, maar meer in GTX (hoge piek, sneller dalend) en non-GTX (lagere piek maar meer constant tot 125).

Laatste alleen met update 3 voor ID.4 en 2.4 voor ID.3

YouTube: Comparing charging curve with Id Software 3.0 - VW Id.3 / Id.4 / Id....

[ Voor 12% gewijzigd door AkroBatik op 27-03-2023 09:59 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:07
AkroBatik schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Sorry, ik weet dat ik niet te veel mag zeuren over software versies en gebrek aan updates etc.

Maar mijn id.4 first max heeft een piek van 125/130.
Het is vandaag complimentendag: Ik mag niet klagen over de laadsnelheid van mijn ID.4, die is voldoende in de meeste gevallen. Vanuit klantbeleving gaat het erom hoe snel je van 5-80% kan laden over de laadsessie heen. De piek met de oude software ligt tegen de 130kwh en die heb ik ook daadwerkelijk een paar keer gezien bij Ionity.

De gelukkigen met sw 3.0 en hoger, of een GTX, mogen zich verheugen op een piek van 170kwh. De verbetering lijkt heel veel (50% sneller laden na OTA 3.0!), maar op een totale laadsessie van 10 naar 80%, is de winst relatief beperkt. Ik meen dat je van 35 minuten, naar 29 minuten laden gaat. Als ze die nog heel iets weten te optimaliseren naar een minuut of 25, dan zou dat heel mooi zijn.

De upgrade naar 3.0 zou fijn zijn voor de zomervakantie 2023, maar die hoop had ik ook al voor zomervakantie 2022. Als er daarna nog een optimalisatie kan komen die niet alleen de piek verhoogd, maar die ook iets langer handhaaft, zodat de laadtijd 10-80% naar iets onder de 25 minuten kan gaan, dan kan ik hier nog meer complimenten uitdelen aan het merk, maar ook de softwarebouwers van Cariad. In het kader van underpromise-overdeliver, mag dat ook een niet aangekondigd cadeautje zijn nog voor de zomer. Een paar parameters aanpassen zal niet zo spannend zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

AkroBatik schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:58:
[...]

Voor 77 KW zit er volgens mij geen verschil in 4 of 5, maar meer in GTX (hoge piek, sneller dalend) en non-GTX (lagere piek maar meer constant tot 125).

Laatste alleen met update 3 voor ID.4 en 2.4 voor ID.3

YouTube: Comparing charging curve with Id Software 3.0 - VW Id.3 / Id.4 / Id....
De grafiekjes van beide niet-GTXen zien er toch behoorlijk verschillend uit.

Maar ik ga kijken of ik zin heb (en blijf hebben) om heea bij te houden. Deze week waarschijnlijk de laatste week ziek thuis, mag ik zaterdag eindelijk weer autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Tarin schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:03:
[...]

Maar ik ga kijken of ik zin heb (en blijf hebben) om heea bij te houden. Deze week waarschijnlijk de laatste week ziek thuis, mag ik zaterdag eindelijk weer autorijden.
Is toch altijd leuker dan over auto's praten

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NWA

NWA

kisik schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:59:
[...]
...De upgrade naar 3.0 zou fijn zijn voor de zomervakantie 2023, maar die hoop had ik ook al voor zomervakantie 2022....
Voor mij is dit dus de uitspraak om de enigszins zure lucht die in dit forum hangt uit te leggen aan nieuwe eigenaars. U bent natuurlijk van harte welkom in dit forum, en ik denk dat we met zijn allen ook graag lezen hoeveel plezier u heeft van uw auto. Blijf dat delen, u heeft waarschijnlijk meer profijt van uw auto dan de langgedienden hier en het is goed mogelijk dat uw beleving een positieve impuls geeft aan de sfeer hier.

Realiseert u zich echter ook, dat het merendeel van de reageerders hier de rij-eigenschappen van de auto's echt wel weet te waarderen. Het zijn echt fijn rijdende auto's, en ik zou een familielid echt aanraden om de auto vanwege deze reden te shortlisten. Maar, zal dan direct van wal steken over de onmogelijke aftersales van Volkswagen.

Dus, geachte nieuwe bezoeker: welkom in een forum, waarin een groot aantal mensen hier bij elkaar komen en elkaar inlichten over wat men allemaal meemaakt met deze auto's. En dat is dus niet alleen maar positief, sterker nog: er is heel wat om over te klagen. En wat is lekkerder dan alleen ergens boos/teleurgesteld over zijn? Juist: samen boos/teleurgesteld zijn.

De uitspraak van @kisik vertelt u hopelijk genoeg, veel gebruikers houden al gedurende (te) lange tijd de hoop dat -laten we eerlijk zijn- de ondermaatse service en software van Pon en Volkswagen rond de ID.X modellen zal verbeteren. En in sommige gevallen zijn klanten echt een poot uitgedraaid.

Dat heeft een aantal consequenties, ook voor u als gewaardeerde nieuwe bezoeker. Weest u galant door eerst te zoeken of uw vraag al besproken is, voordat u deze stelt? Wij vragen ook uw begrip voor onze zwartgrijze wolk, die zich met uw roze wolk zou kunnen vermengen. Die van ons was ook jaren terug mooi roze, maar is in de loop van de tijd helaas verkleurt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:33
NWA schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:29:
[...]

Voor mij is dit dus de uitspraak om de enigszins zure lucht die in dit forum hangt uit te leggen aan nieuwe eigenaars. U bent natuurlijk van harte welkom in dit forum, en ik denk dat we met zijn allen ook graag lezen hoeveel plezier u heeft van uw auto. Blijf dat delen, u heeft waarschijnlijk meer profijt van uw auto dan de langgedienden hier en het is goed mogelijk dat uw beleving een positieve impuls geeft aan de sfeer hier.

Realiseert u zich echter ook, dat het merendeel van de reageerders hier de rij-eigenschappen van de auto's echt wel weet te waarderen. Het zijn echt fijn rijdende auto's, en ik zou een familielid echt aanraden om de auto vanwege deze reden te shortlisten. Maar, zal dan direct van wal steken over de onmogelijke aftersales van Volkswagen.

Dus, geachte nieuwe bezoeker: welkom in een forum, waarin een groot aantal mensen hier bij elkaar komen en elkaar inlichten over wat men allemaal meemaakt met deze auto's. En dat is dus niet alleen maar positief, sterker nog: er is heel wat om over te klagen. En wat is lekkerder dan alleen ergens boos/teleurgesteld over zijn? Juist: samen boos/teleurgesteld zijn.

De uitspraak van @kisik vertelt u hopelijk genoeg, veel gebruikers houden al gedurende (te) lange tijd de hoop dat -laten we eerlijk zijn- de ondermaatse service en software van Pon en Volkswagen rond de ID.X modellen zal verbeteren. En in sommige gevallen zijn klanten echt een poot uitgedraaid.

Dat heeft een aantal consequenties, ook voor u als gewaardeerde nieuwe bezoeker. Weest u galant door eerst te zoeken of uw vraag al besproken is, voordat u deze stelt? Wij vragen ook uw begrip voor onze zwartgrijze wolk, die zich met uw roze wolk zou kunnen vermengen. Die van ons was ook jaren terug mooi roze, maar is in de loop van de tijd helaas verkleurt...
Mijn complimenten voor dit stukje proza. Ook inhoudelijk, maar ook qua schrijfstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
NWA schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:22:
[...]

There you go, I did a 5 second google for you:

ID.3 1st basic= 58kW accu
https://support.fastned.n...s/360013336618-Volkswagen
Kies je VW versie en uitvoering. Kijk van op de horizontale as, en pak het accupercentage van je auto. Ga vanuit daar in een rechte lijn naar boven. Daar waar je de laadcurve doorsnijdt kijk je op de verticale as wat het aantal kW is dat geladen kan worden. Bij 20 procent is dat dus al onder de max. van 120kW. Bij een batterij temperatuur van 30 graden. Daar moet je in deze tijd van het jaar echt moeite voor doen om dat te halen.

De laadgrafiek laat verder goed zien dat de max van 120kW maar in een heel korte tijd gehaald wordt. Bij 30 procent zit het alweer (onder de meest gunstige omstandigheden) onder de 100 procent.

Hecht dus niet heel veel waarde aan het halen van de max, dat is voornamelijk advertentiepraat. Het belangrijkste is hoe snel/langzaam de curve afzwakt richting de 80 procent: de winst die in het laatste deel van een laadsessie gehaald kan worden, door ook daar een hoog kW te kunnen halen, bepaald uiteindelijk hoe snel je weer weg kan. Zie ook de duikvlucht die de curve na 80 procent neemt, dit wordt deels bepaald door de fysische wetmatigheden die bepalen hoe het laden van een accu verloopt, maar is ook een keuze van VW geweest: de Id. serie heeft een grotere capaciteit batterij dan daadwerkelijk gebruikt kan worden, juist vanwege de extra ruimte die dit geeft bij het laden van de accu, hiermee kan als het ware de dip in de curve na 80 procent nog wat uitgesteld worden.
Vergelijk maar eens de laadcurves van de ID.4 en ID.5. Het verschil in de curven bij zeg 60/70 procent is aanzienlijk, en dan komt niet alleen door de iets hogere max van de ID.5 (135 om 145).

En verder heb ik een geweldige auto, waarmee het na twee jaar rijden echt een feest is om de aandacht die Volkswagen heeft in de aftersales en software ontwikkeling te mogen waarderen. Het maakt het rijden met de auto echt een belevenis -nee, een privilege, wetende dat er nog zo veel verbeteringen en fijne functies belooft zijn. Ik raad echt elke EV koper aan om in elke vergelijking van EV's de ID.X familie mee te nemen, het is echt een mooie toetssteen om een keuze te maken :+
Dank hiervoor, ik wist niet dat dit bestond. De grafiek van de ID.5 en de ID.5 GTX is overigens dezelfde, ze hebben geen grafiekje voor de ID.5 GTX zie ik. Hier staat er wel 1, maar dat maakt de vergelijking wat lastiger, had ze beide liever van Fastned.

Je zegt; 'Vergelijk maar eens de laadcurves van de ID.4 en ID.5. Het verschil in de curven bij zeg 60/70 procent is aanzienlijk, en dan komt niet alleen door de iets hogere max van de ID.5 (135 om 145).'

De 5 is langer stabiel hoog, zo te zien. Dat is iets goeds, als ik jou verhaal begrijp. Maar waarom is dat verschil er, zijn het verschillende accupakketten oid? En de ID.5 GTX (de grafiek is er niet maar als ik de trend volg van de ID.4 GTX zou dus constanter op een hoger niveau moeten kunnen laden.

Dat strookt niet met mijn ervaringen momenteel, maar jij zegt dus dat dit te maken heeft met de temperatuur van de accu. Ik heb een OBDscanner dus ik ga dat eens meten.

En er is dus geen manier om die temperatuur omhoog te krijgen, behalve veel rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

De accutemperatuur is een van de grootste factoren voor het behalen van een hoge laadsnelheid, ongeacht met welke (E-)auto je onderweg bent.
Op het moment is het gewoon echt koud, en als je een stuk enigszins rustig rijdt (je wilt toch een fatsoenlijk bereik) wordt het batterijpakket gewoon niet warm genoeg - dan zou je aktief moeten op warmen, wat ook weer ten koste gaat van je actieradius, en sta je weer langer aan de laadpaal. Tegen de zomer zal (snel) laden merkbaar rapper gaan.

Ik mis in dit soort gevallen ook een beetje de feedback om een bepaalde situatie te kunnen verklaren. Een temperatuuraanduiding bij het opladen zou best tof zijn, of gewoon een wijzertje, net zoals je 'vroeger' de motor/olietemperatuur een beetje in de gaten hield. Zoals Youtube dat doet, statistics for nerds.

Misschien wil ik ook een scanner. Of misschien ga ik gewoon genieten van het autorijden en zet ik een paar extra boeken op m'n e-reader.

In other news, de behuizing van een spiegel laten vervangen is duur (bijna €1.250 voor onderdelen, spuiten en montage); hopelijk doet de verzekering niet al te moeilijk. Alles wat er in zit doet het gelukkig nog, het ziet er alleen een beetje kneuterig uit. Gelukkig had ik nog zwarte tape.

Soort van voordeel is wel dat de dealer het VIN door het systeem heeft gehaald en ik nu een (complete?) lijst van de inhoud van de auto heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5m5iCP8uQjRC7K9tfiPMBrMPMhA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CWFKlgycrGYP1AHSJ37Hk9dn.png?f=user_large

De auto heeft dus Park Assist Plus. Alleen geen sensoren aan de zijkanten (die waarschijnlijk voordat de spiegel kapot ging gepiept zouden hebben :P).

Ik heb VW maar een mailtje gestuurd, want ik vind het wel bijzonder (ook dat de functie op het moment totaal niet configureerbaar is). Niet dat ik er iets van verwacht - op de offerte staat het ook niet in de inhoud van het Assistenzpaket Plus.

[ Voor 43% gewijzigd door Tarin op 27-03-2023 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA

NWA

KaiseRRuby schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Dank hiervoor, ik wist niet dat dit bestond. De grafiek van de ID.5 en de ID.5 GTX is overigens dezelfde, ze hebben geen grafiekje voor de ID.5 GTX zie ik. Hier staat er wel 1, maar dat maakt de vergelijking wat lastiger, had ze beide liever van Fastned.

Je zegt; 'Vergelijk maar eens de laadcurves van de ID.4 en ID.5. Het verschil in de curven bij zeg 60/70 procent is aanzienlijk, en dan komt niet alleen door de iets hogere max van de ID.5 (135 om 145).'

De 5 is langer stabiel hoog, zo te zien. Dat is iets goeds, als ik jou verhaal begrijp. Maar waarom is dat verschil er, zijn het verschillende accupakketten oid? En de ID.5 GTX (de grafiek is er niet maar als ik de trend volg van de ID.4 GTX zou dus constanter op een hoger niveau moeten kunnen laden.

Dat strookt niet met mijn ervaringen momenteel, maar jij zegt dus dat dit te maken heeft met de temperatuur van de accu. Ik heb een OBDscanner dus ik ga dat eens meten.

En er is dus geen manier om die temperatuur omhoog te krijgen, behalve veel rijden?
Het verschil komt omdat met de eerste software versies de instellingen van het batterijmanagement veel conservatiever waren. VW had geen ervaring met accu's, en wilde eerst weten of de prestaties voldoende waren voordat ze agressievere curves zouden instellen. Dat is ook één van de redenen voor mij om 3.0 te willen, daarin schijnt dat doorgevoerd te zijn. Meer info van de ID.BlogKabouter:

Let op dat batterijconditionering niet gratis is: zowel koelen als verwarmen kost energie, waardoor het negatieve effect van de conditionering mogelijk de positieve effecten teniet doet. Dat maakt het ook wel raar dat VW al niet iets heeft als conditionering van de accu voor het gepland laden, dat zou toch iets moeten zijn wat je als automerk op orde wilt hebben? Want: het is er nu niet, het is geen onderdeel van de nu beschikbare software versies.

Je wilt laden met een curve die zo lang mogelijk hoog blijft. Het gaat om het totale oppervlak onder de lijn, dat geeft aan hoeveel energie er geladen wordt/is. Aangezien veel auto's maar een beperkte tijd een hoge piek kunnen aanhouden (alleen al wegens de regels der natuurkunde), wordt daar (relatief gezien tussen merken) niet het verschil in laadtijden gemaakt. De potentie om echte stappen is te maken zit aan het einde van de curve, maar kent enige risico, omdat een vollere batterij meer risico heeft op degradatie. Dat kan dus ook een verklaring zijn voor het feit dat er een behoorlijke stap gemaakt kan worden door VW bij de ID.5 (met de hogere software versie): ze waren blijkbaar behoorlijk conservatief in hun eerste poging.

Ik geef alleen aan, dat het halen van de door FastNed opgegeven temperatuur in het huidige jaargetijde lastig is. Je zult zien dat het in de zomer makkelijker is om een hoge snelheid te halen.

Overigens is de weergave van de laadpaal ook niet allesdekkend: een deel van de geleverde energie kan ook gebruikt worden om de accu op te warmen of te koelen, maar komt dus niet in je auto als bruikbare energie terecht. Je hebt dan wel een mooie hoge piek, maar dat hoeft dus niet direct effect te hebben op je laadtijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsHa0pjZjc3HkOfAp57Ct8-0kpw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gOecPxwn4OPbsTuY6p1sZPfv.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Wat voor verschil in sound tuning bedoelen ze hier mee? Ik heb laat van heel irritante en goedkoop klinkende resonantie die er eerder niet was (zit nu op 3.0) binnenkort een afspraak daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 11:24
Vraagje voor ID.3 rijders: hebben jullie ook dat de trim niet perfect is afgewerkt? Bij mij laat het rubber rond het achterportaal aan de bijrijderszijde los en het plastic onder de beide achterlampen. Het klinkt allemaal wel weer vast, maar ik vraag me af of ik hiervoor de leasemaatschappij moet bellen of dat ik denk: joh, vastmaken en door met het leven.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:27
Na 13 maanden is het dan zo ver, Vrijdag 24 Maart heb ik mijn ID4 Pro kunnen ophalen. *O*
Initieel zou de auto eind oktober 2022 komen, dat werd in september al begin december, eind december en week 10 2023 uiteindelijk.
Ivm een eigen oprit had ik in oktober al een laadpaal laten installeren, dus alles was klaar voor de aflevering.

Bij het afleveren kwam ik er achter dat de auto door de leasemaatschappij pas daadwerkelijk op 24 Maart 2022 is besteld, terwijl wij op 18 Feb de OK aan de dealer hadden gegeven.
Dus feitelijk heeft het exact 1 jaar geduurd voordat de auto er was (veel gelezen en zelf ook af en toe geklaagd over levertijd, maar communicatie vanuit dealer is altijd goed geweest)

Details:
ID4 77KWH 150 KW PRO
Blue Dusk Metallic
Comfort Pakket
Design Pakken
Trekhaak
Style Interieur Pakket (Platinum Grey/Zwart)
Assistance Pakket Plus

Bij aflevering stond versie 3.1 voor geïnstalleerd en 3.2 stond klaar, deze was binnen een minuut geïnstalleerd. Hele menu doorgelopen om te zien wat waar allemaal staat (ben niet onder de indruk van de GUI, te veel geklik als je snel iets wilt hebben)

Eerste indruk, hij rijdt heerlijk (beter dan ik me kon herinneren tijdens de testrit) !!!
Sinds de aflevering zoek ik elk excuus om de auto te pakken, zelfs mijn dochter heeft er profijt van, die heb ik naar (eenmalig >:) ) school (voortgezet) gebracht en opgehaald vandaag.
Genoeg ruimte voor iedereen en alles er op en er aan.

Een ding wat me opviel is dat het rooster voor op het dashboard nogal reflecteert in de voorruit, geen idee of dat aan mij ligt, of door de huidige zon stand.
En als het geregend heeft en je doet de kofferbak open stroomt/rolt het water nogal snel de achterbak in, ipv te worden weggeleid.
Kleine dingen weet ik, maar het viel me wel meteen op.

Ik heb de afgelopen maanden met plezier en soms ook verbazing dit forum regelmatig gelezen, en begon me toch een beetje zorgen te maken of alles wel naar behoren zou werken, maar zoals iemand zei een meerderheid zit heir niet en rijdt er ook heerlijk mee.
Heb een hoop goede tips al opgeslagen (dank allen).

Het begin is goed, komende zomer op naar Griekenland ermee :) (via Italië en de boot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbA-dAjKheOtxcrGGzgnwaklZu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRJHxC9LzRpANPbJjEcMPqws.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOnCwf4Wi_rwNEE8Dyu-yg48Yls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pde0kb84jxPQe6bzFRc6LKky.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:29
Mooie wagen hier ook een tevreden ID.4 bestuurder 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA

NWA

murdoch1980 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:46:
Na 13 maanden is het dan zo ver, Vrijdag 24 Maart heb ik mijn ID4 Pro kunnen ophalen. *O*
Initieel zou de auto eind oktober 2022 komen, dat werd in september al begin december, eind december en week 10 2023 uiteindelijk.
Ivm een eigen oprit had ik in oktober al een laadpaal laten installeren, dus alles was klaar voor de aflevering.

Bij het afleveren kwam ik er achter dat de auto door de leasemaatschappij pas daadwerkelijk op 24 Maart 2022 is besteld, terwijl wij op 18 Feb de OK aan de dealer hadden gegeven.
Dus feitelijk heeft het exact 1 jaar geduurd voordat de auto er was (veel gelezen en zelf ook af en toe geklaagd over levertijd, maar communicatie vanuit dealer is altijd goed geweest)

Details:
ID4 77KWH 150 KW PRO
Blue Dusk Metallic
Comfort Pakket
Design Pakken
Trekhaak
Style Interieur Pakket (Platinum Grey/Zwart)
Assistance Pakket Plus

Bij aflevering stond versie 3.1 voor geïnstalleerd en 3.2 stond klaar, deze was binnen een minuut geïnstalleerd. Hele menu doorgelopen om te zien wat waar allemaal staat (ben niet onder de indruk van de GUI, te veel geklik als je snel iets wilt hebben)

Eerste indruk, hij rijdt heerlijk (beter dan ik me kon herinneren tijdens de testrit) !!!
Sinds de aflevering zoek ik elk excuus om de auto te pakken, zelfs mijn dochter heeft er profijt van, die heb ik naar (eenmalig >:) ) school (voortgezet) gebracht en opgehaald vandaag.
Genoeg ruimte voor iedereen en alles er op en er aan.

Een ding wat me opviel is dat het rooster voor op het dashboard nogal reflecteert in de voorruit, geen idee of dat aan mij ligt, of door de huidige zon stand.
En als het geregend heeft en je doet de kofferbak open stroomt/rolt het water nogal snel de achterbak in, ipv te worden weggeleid.
Kleine dingen weet ik, maar het viel me wel meteen op.

Ik heb de afgelopen maanden met plezier en soms ook verbazing dit forum regelmatig gelezen, en begon me toch een beetje zorgen te maken of alles wel naar behoren zou werken, maar zoals iemand zei een meerderheid zit heir niet en rijdt er ook heerlijk mee.
Heb een hoop goede tips al opgeslagen (dank allen).

Het begin is goed, komende zomer op naar Griekenland ermee :) (via Italië en de boot)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi hoor en gefeliciteerd. Misschien is er met die lange levertijd (gezien de discussie hierboven) er nog wel een klein positiefje uit voortgekomen: versie 3.2 met de mooie laadcurve!

Enneh: welkom bij team Blauw! "Het team met de beste uitstraling" *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:18
@murdoch1980 Nice! Goede kleur gekozen ook!! #teamblauw

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hoe kan je Facebook gebruiken als officieel kanaal voor dit soort berichten :(

Ik acht de kans dat de dealer dit weet nagenoeg nihil. Net als defecte spiegelverichting en wijkende achterverlichtingsbalk

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA

NWA

Tarin schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:03:
[...]

Beterschap!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-06 17:55
Tip voor ID4 rijders die, net als ik, een nog iets stiller interieur willen:
Ik heb o.a. comfort pakket met daarin Voorruit, draadloos verwarmbaar en geluidisolerend maar niet het dure design pakket plus met o.a. Zijruiten vóór geluidsisolerend.
De enkelglas zijruiten voor heb ik bij Carglass voor 600 euro laten vervangen door geluidisolerende exemplaren en dat is merkbaar stiller, heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 08:59
AkroBatik schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:20:
[...]

Hoe kan je Facebook gebruiken als officieel kanaal voor dit soort berichten :(

Ik acht de kans dat de dealer dit weet nagenoeg nihil. Net als defecte spiegelverichting en wijkende achterverlichtingsbalk
Daarom roep je bij hun de TPI code, die kunnen ze inkloppen en dan verbaast “ohhh jaa” roepen.
Voor deze is het 2069243/1
Vooral die /1 is belangrijk, omdat de originele niet werkte en dit is de (vervangende) opvolger

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murdoch1980
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:27
leuk dat er een #TeamBlauw is *O*

Nu loop ik tegen het volgende aan:
De ID4 wordt door mijzelf en mijn vrouw gebruikt, nu dachten we leuk te vinden dat we allebei ons eigen gebruikersprofiel hebben. Ik ben de hoofdgebruiker en zij een normale gebruiker.
Maar nu is het zo dat als zij het laatst gereden heeft (en dus haar profiel is als laatste gebruikt) kan ik in de WeConnect ID app niks meer.
"Beperkte We Connect Diensten" Gegevens zijn beperkt ter bescherming van de prive gegevens van de laatste gebruiker (niet ik dus)

Dus toen ik vanmorgen de auto wilde voorverwarmen en ontdooien (wat relaxed is dat zeg :*) ) moest ik zelf toch eerst alsnog instappen en mezelf aanmelden om dat te kunnen doen.

Is dat nog ergens uit te zetten? Of te overschrijven zodat ik wel altijd de auto kan uitlezen ?
Ik kon het niet terugvinden hier in het forum of in de instellingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
murdoch1980 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:42:

...

Is dat nog ergens uit te zetten? Of te overschrijven zodat ik wel altijd de auto kan uitlezen ?
Nope, dit is VW's interpretatie van een goede persoonsgegevens bescherming 8)7

Beste is om gewoon weer terug te keren naar 1 account.
't lijkt er op dat de accounts gemaakt zijn met de gedachte van een pool van bedrijfsauto's.
en in dat geval wil je niet dat een collega je auto gaat verwarmen, of weet waar je bent.

Helaas matched die use-case slecht met het gemiddelde gebruikersprofiel van een meer-persoons huishouden die vooral een eigen account willen, met een eigen naam/foto op het dashboard, maar verder gewoon alles wil kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 22:32
Vanochtend voor de eerste keer meegemaakt dat aan de kant waar de kabel in de laadpaal de punten bevroren zijn waardoor de laadpaal niet vastklikt en de auto dus niet gaat laden. Het gaat dan om de kabel in de auto ligt. Wat kan je het beste doen in een dergelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 11:05
Gisteravond het eerste grote issue in 4 maanden mogen ervaren (ID.4 Pro 77 kwh, levering november 2022).

Multimediascherm, instrumentenpaneel en HUD deden het niet. Controlelampjes, drive selector (en bijbehorende lampjes) en gelukkig al het andere (verlichting, remmen, etc) deden het wel. Toch maar voorzichting naar huis gereden met Flitsmeister aan om mijn snelheid te kunnen zien. Vanmorgen ingestapt en toen deed alles het weer.

Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben gehad en die dit door de garage hebben laten onderzoeken ?

Weet even niet zo goed wat er ik er mee aan moet. Als ik nu naar de garage ga dan kunnen ze natuurlijk niets, omdat alles werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door BB72 op 28-03-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
BB72 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:42:
Gisteravond het eerste grote issue in 4 maanden mogen ervaren (ID.4 Pro 77 kwh, levering november 2022).

Multimediascherm, instrumentenpaneel en HUD deden het niet. Controlelampjes, drive selector (en bijbehorende lampjes) en gelukkig al het andere (verlichting, remmen, etc) deden het wel. Toch maar voorzichting naar huis gereden met Flitsmeister aan om mijn snelheid te kunnen zien. Vanmorgen ingestapt en toen deed alles het weer.

Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben gehad en die dit door de garage hebben laten onderzoeken ?

Weet even niet zo goed wat er ik er mee aan moet. Als ik nu naar de garage ga dan kunnen ze natuurlijk niets, omdat alles werkt.
Wie weet dat er wel storingen in de logs zijn vastgelegd die ze kunnen uitlezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
BB72 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:42:

Ik heb dit eerder ook wel eens gehad, toen ook met Google Maps naar huis gereden om de snelheid te kunnen zien) De volgende herstart was het inderdaad ook vanzelf weg. Daarna nooit meer gehad.

Ik zou in ieder geval niet direct naar de garage rennen maar eerst eens zien of het vaker gebeurd.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Bedankt voor de input. Denk dat ik maar even kijk of het nog een keer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 23:20

Boy

www.byoscoop.nl

Mijn banden net gewisseld, waren mijn zomerbanden al versleten blijkbaar! Het zal dan wel normaal zijn bij een zware electrische auto, maar vond het wel vrij snel na 50k. Dus gemiddeld bij 25k km's?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W116-1964
Boy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:05:
Mijn banden net gewisseld, waren mijn zomerbanden al versleten blijkbaar! Het zal dan wel normaal zijn bij een zware electrische auto, maar vond het wel vrij snel na 50k. Dus gemiddeld bij 25k km's?
Ik heb met de zomerbanden er al ruim 65 K opzitten en zitten nu op een krappe 4 mm profiel.
Is het geen zware rechtervoet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Boy @W116-1964 Hebben jullie beiden het over dezelfde auto (ID.4 of ID.3.. of ID.5 etc)
Ik denk als jullie je gemiddelde verbruik erbij zouden vermelden dat we dan direct antwoord hebben op de vraag van @Boy ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:59

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

BB72 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:57:
Bedankt voor de input. Denk dat ik maar even kijk of het nog een keer gebeurd.
Meestal helpt het om de aan/uit knop van het mulitmedia scherm ingedrukt te houden (ca. 10 sec) totdat het systeem opnieuw gaat opstarten (het VW logo verschijnt). Dikke kans dat allles dan weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
DonJunior schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:20:
@Boy @W116-1964 Hebben jullie beiden het over dezelfde auto (ID.4 of ID.3.. of ID.5 etc)
Ik denk als jullie je gemiddelde verbruik erbij zouden vermelden dat we dan direct antwoord hebben op de vraag van @Boy ;)
:) Ontzettend knap.... Ik zit nu op iets minder dan 4 mm op de zomerband bij 39K km totaal, terwijl ik ook nog een winterset heb..... Ligt niet aan mijn rechtervoet, maar die van mijn vrouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Ik denk dat de zomerbanden er langer in een jaar op zitten (bij mij 4 om 8 mnd) en zomerbanden slijten vanwege het gemiddelde weerbeeld sneller dan de winterband denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
B@rt_d@_M@n schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Meestal helpt het om de aan/uit knop van het mulitmedia scherm ingedrukt te houden (ca. 10 sec) totdat het systeem opnieuw gaat opstarten (het VW logo verschijnt). Dikke kans dat allles dan weer werkt.
Bedankt. Die zal ik de volgende keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W116-1964
Ik rij voornamelijk veel snelwegen, veel in de spits woon werkverkeer en regelmatig naar Italy. In de zomer zit ik rond 14-15 kW/100km In de Winter gaat dat naar 18 kW. Betreft een Id3 first editon met ondertussen 90 K op de klok.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxUcUzR2Xwdab-9BBkfHiK6j0VY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BbBdnRlH8xSk7506Kt3hgsq.jpg?f=fotoalbum_large

200km achter de rug, maar die accu wordt echt niet warmer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@KaiseRRuby Cool dat je dat zo kan zien.. wordt ie ook niet warmer als je harder rijdt?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:21:
@KaiseRRuby Cool dat je dat zo kan zien.. wordt ie ook niet warmer als je harder rijdt?
Niet noemenswaardig in ieder geval. Lang niet richting de gewenste 30 graden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:32
KaiseRRuby schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:20:
[Afbeelding]

Welke app gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Gewoon een gratis app uit de store - Car scanner. Gekoppeld aan de OBD2 module.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 13:21
[ID3 1st met 3.0 en 58kWh]
Mijn ervaring was met een langere trip 2 week geleden (Euro disney vanaf Groningen) bij koud weer dat de accu pas na de eerste keer laden boven de 20 graden kwam.En dan houdt hij die temperatuur ook wel aardig vast.
Overigens kwam ik alleen bij een Ionitylader (tot 2x toe) ruim boven de 100kW uit. Fastned en Engie in Frankrijk kwamen niet boven de 100 terwijl de omstandigheden zo goed als gelijk waren. 10% accu en boven de 20 graden.
Max bij Ionity was 129kW.

[ Voor 0% gewijzigd door leinenga op 28-03-2023 14:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
[Afbeelding]

Volkomen normaal. De accu is ontworpen om zijn warmte zo snel mogelijk via de aluminium bodemplaat te dumpen. pas als je langere tijden een verbruik van van >25KW hebt zul je zien dat de accu langzaam gaat opwarmen. maar bij 100/110 gebeurd dat simpelweg niet.

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 28-03-2023 20:26 . Reden: KW niet KW/H ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

murdoch1980 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:42:

Nu loop ik tegen het volgende aan:
De ID4 wordt door mijzelf en mijn vrouw gebruikt, nu dachten we leuk te vinden dat we allebei ons eigen gebruikersprofiel hebben. Ik ben de hoofdgebruiker en zij een normale gebruiker.
Maar nu is het zo dat als zij het laatst gereden heeft (en dus haar profiel is als laatste gebruikt) kan ik in de WeConnect ID app niks meer.
"Beperkte We Connect Diensten" Gegevens zijn beperkt ter bescherming van de prive gegevens van de laatste gebruiker (niet ik dus)

Dus toen ik vanmorgen de auto wilde voorverwarmen en ontdooien (wat relaxed is dat zeg :*) ) moest ik zelf toch eerst alsnog instappen en mezelf aanmelden om dat te kunnen doen.

Wij hebben hier precies hetzelfde probleem. Sommige dingen zijn echter helemaal niet verschillend per gebruikersaccount in te stellen (de muziek die op het moment afgespeeld wordt, of de gekoppelde telefoon), en andere dingen zijn helemaal niet zo belangrijk.. En de tweede gebruiker kan bijna niks via de app..
Omdat wij elektrisch verstelbare stoelen hebben modderen we door met aparte accounts, en wisselt mijn vrouw naar die van mij als ze de auto aan de lader hangt.
Als je die echter niet hebt zou ik net als @sl1000 aangeeft alles met 1 gebruikersaccount doen.
Ik zit ook sterk te twijfelen om gewoon die twee knopjes op de stoel te gaan gebruiken in plaats van de half geimplementeerde gebruikersaccounts.

Ik heb VW erover gecontacteerd, ze gaven inderdaad aan dat het vanwege de Datenschutz is, maar ze hebben de feedback wel doorgezet naar de ontwikkelaars (ben benieuwd wat dat waard is):
Tarin in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
sl1000 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:45:
[...]

Volkomen normaal. De accu is ontworpen om zijn warmte zo snel mogelijk via de aluminium bodemplaat te dumpen. pas als je langere tijden een verbruik van van >25KW/H hebt zul je zien dat de accu langzaam gaat opwarmen. maar bij 100/110 gebeurd dat simpelweg niet.
Goed om te weten. In de praktijk zorgt het er dus voor dat ik dus nooit een warmere accu ga krijgen. Ik zal de test gaan doen zodra ik (eindelijk) de VW navi heb, waarom het zo ontzettend lang duurt vanuit de LM is me raadselachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
[Afbeelding]

Ga je ook geproberen te jojo-en met de snelheid om zo de accu op te warmen?

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
t2faag schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:37:
[...]

Ga je ook geproberen te jojo-en met de snelheid om zo de accu op te warmen?
Dat is me allemaal veel te veel gedoe, ik was gewoon benieuwd hoe warm de accu is en ik dacht: wellicht vinden anderen het leuk als ik het deel. Ik kom ook bijna nooit range tekort eerlijk gezegd, we hebben een baby dus we moeten met langere ritten toch wel eens per 2 uur stoppen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Weer een handig upgrade, houder voor de laadkabel is hier al vaker voorbij gekomen maar deze nieuwe versie past ook beter in de ID.4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3z9kWbj0hXLjkMOrPqLZRtT8O40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAupyGFmZkJiKJI5PEmztrJE.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.printables.co...charging-cable-hook/files

laatste versie smaller / taller.

[ Voor 10% gewijzigd door TWFpa2Vs op 28-03-2023 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

sl1000 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:45:
[...]

Volkomen normaal. De accu is ontworpen om zijn warmte zo snel mogelijk via de aluminium bodemplaat te dumpen. pas als je langere tijden een verbruik van van >25KW/H hebt zul je zien dat de accu langzaam gaat opwarmen. maar bij 100/110 gebeurd dat simpelweg niet.
Precies ook mijn ervaring. Met lekker 140+ over de Autobahn en onder de 5% gaan laden kreeg ik de max snelheid met mijn ID4. Op de CC rond de 120 haal je die laadsnelheden nooit.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:15

Termy

valt er nog wat te fragge?

Interessante vraag is dan: wat is reistijdtechnisch dan sneller? Laadt je zoveel sneller dat het compenseert voor verminderd bereik?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
aardbeix15 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:18:
[...]

Precies ook mijn ervaring. Met lekker 140+ over de Autobahn en onder de 5% gaan laden kreeg ik de max snelheid met mijn ID4. Op de CC rond de 120 haal je die laadsnelheden nooit.
Zie mijn vorige post. 130km autobahn met CC op 120km/h bij 1°C met 15% aangekomen en onmiddellijk 125kW. Dit spreekt jou ervaring toch tegen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:44:
Weer een handig upgrade, houder voor de laadkabel is hier al vaker voorbij gekomen maar deze nieuwe versie past ook beter in de ID.4.

[Afbeelding]

https://www.printables.co...charging-cable-hook/files

laatste versie smaller / taller.
Eigenlijk zou het mooi zijn als ze aan die haak dan ook weer de vorm van de originele haak laten terugkomen. Dus de kabel hangt aan de 2 armen, en dan in het midden een langere arm die uitsteekt zodat je alsnog je boodschappen tas kwijt kan. Want die haak gebruik ik stiekem best vaak als ik boodschappen heb gedaan (zodat de tas niet omvalt tijdens het naar huis rijden)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
DonJunior schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:56:
[...]

Eigenlijk zou het mooi zijn als ze aan die haak dan ook weer de vorm van de originele haak laten terugkomen. Dus de kabel hangt aan de 2 armen, en dan in het midden een langere arm die uitsteekt zodat je alsnog je boodschappen tas kwijt kan. Want die haak gebruik ik stiekem best vaak als ik boodschappen heb gedaan (zodat de tas niet omvalt tijdens het naar huis rijden)
precies de reden waarom ik overgestapt ben naar boodschappen kratjes ipv die tassen 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik blijk na 12k nog maar 5 mm op de banden te hebben zitten volgens de garage 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:24
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:13:
[...]

ik blijk na 12k nog maar 5 mm op de banden te hebben zitten volgens de garage 🙈
Veel meer profiel zit er ook nietop hoor als ze vanuit de fabriek komen (voor zomerbanden iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Rubenus schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Veel meer profiel zit er ook nietop hoor als ze vanuit de fabriek komen (voor zomerbanden iig).
Hoeveel dan? Of verschilt dit per merk? Onze auto had bij de wissel 5 mm achter en 6 mm voor na ongeveer 6k km gereden te hebben en geen idee of het nieuwe banden waren of niet.

Ben benieuwd wat ik nog over heb van de 7 mm op de winterbanden die nu gewisseld worden.

Overigens heb ik de auto nog niet terug, mogelijk morgen pas zelfs omdat die proactieve inzittendenbescherming een nieuw stekkertje nodig heeft bij de regelelectronica in de gordel dat alleen in Duitsland op voorraad is. Hij had het ook over dat het uit coulance gedaan werd + dat er nog garantie op zat + nog garantie vanuit muntstad. Beetje verbaasd over de fabrieksgarantie aangezien dit een 1st is van eind 2020.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-06 21:42
Na al die negatieve berichten hier begin ik ook al schrik te krijgen voor mijn bestelling van een ID.X model, maar hier vond ik toch nog een goede review tegen een model Y.

https://www.autoexpress.c...l-y-2023-twin-test-review

Zelf heb ik een VW gekozen boven een Tesla vanwege:

-beter rijcomfort (DCC + Ergostoelen)
-EU productie

Ik hoop dat de SW bugs zijn platgeslagen en dat ik er vele probleemloze kms van zal kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:24
Termy schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Hoeveel dan? Of verschilt dit per merk? Onze auto had bij de wissel 5 mm achter en 6 mm voor na ongeveer 6k km gereden te hebben en geen idee of het nieuwe banden waren of niet.

Ben benieuwd wat ik nog over heb van de 7 mm op de winterbanden die nu gewisseld worden.

Overigens heb ik de auto nog niet terug, mogelijk morgen pas zelfs omdat die proactieve inzittendenbescherming een nieuw stekkertje nodig heeft bij de regelelectronica in de gordel dat alleen in Duitsland op voorraad is. Hij had het ook over dat het uit coulance gedaan werd + dat er nog garantie op zat + nog garantie vanuit muntstad. Beetje verbaasd over de fabrieksgarantie aangezien dit een 1st is van eind 2020.
Verschilt per band hoor, ik had zelf volgens mij nog 5.7 mm over na de eerste wissel. Dus met 5 mm lijk je wel wat harder te gaan maar ze kunnen best nog wel een tijdje mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Rubenus schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:09:
[...]

Verschilt per band hoor, ik had zelf volgens mij nog 5.7 mm over na de eerste wissel. Dus met 5 mm lijk je wel wat harder te gaan maar ze kunnen best nog wel een tijdje mee denk ik.
Even specifiek opgezocht en achter had ik 5,3 en 5,6 mm over, voor 6,2 en 6,3. Wel iets meer dan 5 dus. Vraag me af of dit dan toch volledig nieuwe banden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 08:08

delorean7

Let's take the Aston toni

Polo_Maniac schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:46:
[...]

Zie mijn vorige post. 130km autobahn met CC op 120km/h bij 1°C met 15% aangekomen en onmiddellijk 125kW. Dit spreekt jou ervaring toch tegen…
Na 2x Oostenrijk is mijn ervaring dat je gewoon flink moet acceleren vlak voor het laden en dat dit beter werkt dan een vaste constante snelheid. Zelfs als 120 niet haalbaar was vanwege verkeer heb ik eigenlijk altijd 125 kwh gezien op de lader.

Wel helaas vaak problematische laders onderwerweg die soms op 45kw starten en nauwelijks sneller wouden... Zal daarom zo druk zijn bij Ionity die altijd meteen doorkomen op hoge laad snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 23:20

Boy

www.byoscoop.nl

Hey, sorry voor late reactie en inderdaad, even bij vermelden: ik heb een id.4 first.

Ik geef wel redelijk gas, maar rij niet absurd of zo. Ik heb geen idee hoeveel mm de banden nog hebben, ik belde voor de wissel en ze gaven aan dat ie aan vervanging toe waren, heb ze niet gecheckt.

Mijn verbruik is gemiddeld geloof ik 22Wh / 100 km (als je dat bedoelt).

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik heb bij VW nagevraagd hoe het zit met het niet leverbaar zijn van de parkeersensoren aan de zijkant voor de ID.4 en ID.5 (Park Assist Plus zit op het moment (en in ieder geval sinds zomer 2021) niet in het Assistance Pakket Plus - iig niet hier in Duitsland en blijkbaar ook niet in Nederland - in Belgie bestaat de optie nog wel). Daarop kreeg ik het volgende antwoord:

- Mijn ID.4 is uitgeleverd met Assistenzpaket „Plus“ (WD4)
- De Park Assist Plus werkt allen met Assistenzpaket „Plus“ inklusive „IQ.DRIVE” mit „Travel Assist” (WD3)

Verder melden ze dat er af en toe wat gewijzigd wordt in de configurator wat beschikbare opties betreft, dat dat door de verder bestaande toeleveringsproblemen van halfgeleiders komt, en dat ze niks kunnen beloven over de toekomstige beschikbaarheid van opties.
Eigenlijk niks verrassends dus. Voor de ID.3 en de ID.BUZZ is de optie wel beschikbaar, dus goede kans dat het er voor toekomstige ID.4/5-bestellers beter uit ziet.

Nu heb ik deze auto de komende 3 jaar en valt er toch niks aan te veranderen, en had ik nog wat meer onderzoek gedaan als ik hem met mijn eigen geld had moeten kopen (dan waren er echter ook meer auto's op de shortlist beland), maar ik weet weer iets waar ik de volgende keer extra op moet/kan letten. Over 2 jaar mag ik weer beginnen met het zoeken naar een volgende auto, hopelijk is dan ons budget aangepast aan de op het moment bijna verdubbelde leasing-prijzen.

Ik ben verder heel erg tevreden met de ID.4, hij rijdt super, zit lekker, fijn veel ruimte, de internetkoppeling werkt tot nu toe vrij goed. Het verzenden van bestemmingen vanuit de app gaat vrijwel direct (bij de Golf duurde het meerdere minuten, hoewel het in die auto mogelijk was direct meerdere bestemmingen te ontvangen die dan niet verdwenen als ze niet gekozen werden). Beetje jammer van het gedoe met gebruikersaccounts en rechten maar wie weet wordt dat nog verbeterd. Ik hoop dat ze op het moment hoofdzakelijk focussen op de problemen om de huidige 2.3- en 2.4-rijders naar 3.0+ te krijgen maar dat ze tussendoor kleine verbeteringen in de software blijven toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 30-03-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-06 13:59

BJW

Gezien het feit dat 3.0 nog wel even duurt ben ik op zoek naar de 'beste' oplossing voor lange ritten naar Italië qua navigatie. VW navigatie maakt soms wat rare keuzes vandaar dat ik nu altijd met Chargemap ernaast rij, lastig als je alleen in de auto zit en het een beetje veilig wil houden. Hoe doen jullie dit? Is ABRP met OBD dongle de beste oplossing? Of zijn er andere mooiere tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopkip
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:41
BJW schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:35:
Gezien het feit dat 3.0 nog wel even duurt ben ik op zoek naar de 'beste' oplossing voor lange ritten naar Italië qua navigatie. VW navigatie maakt soms wat rare keuzes vandaar dat ik nu altijd met Chargemap ernaast rij, lastig als je alleen in de auto zit en het een beetje veilig wil houden. Hoe doen jullie dit? Is ABRP met OBD dongle de beste oplossing? Of zijn er andere mooiere tools?
Ik gebruik PUMP en navigatie loopt daarna via Maps. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW

BJW

sopkip schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Je navigeert dan niet via PUMP? Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
sopkip schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Even opgezocht.. PUMP is iOS only? Klopt dat?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:22
Zoals al meer aangegeven, ik gebruik nu ruim anderhalf jaar PUMP.
Werkt prima met een Pro abonnement.

Navigatie liep nog weleens vast maar dit gaat eigenlijk steeds beter.
Grootste voordeel is dat hij live je % bijhoudt en aangeeft hoeveel plekken er vrij zijn bij de lader.
Je kunt ook eenvoudig filteren op aanbieders (alleen Ionity bijvoorbeeld).

Paar keer contact gehad met de devs en feedback wordt ook daadwerkelijk netjes opgepakt.
DonJunior schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Even opgezocht.. PUMP is iOS only? Klopt dat?
Yes!

[ Voor 8% gewijzigd door Electromonkey op 30-03-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW

BJW

Electromonkey schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Grootste voordeel is dat hij live je % bijhoudt en aangeeft hoeveel plekken er vrij zijn bij de lader.

[...]
Waar haalt hij deze data vandaan? Via OBD dongle? Of uit de app van VW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Electromonkey schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Zoals al meer aangegeven, ik gebruik nu ruim anderhalf jaar PUMP.
Werkt prima met een Pro abonnement.

Navigatie liep nog weleens vast maar dit gaat eigenlijk steeds beter.
Je kunt ook eenvoudig filteren op aanbieders (alleen Ionity bijvoorbeeld).

Paar keer contact gehad met de devs en feedback wordt ook daadwerkelijk netjes opgepakt.

[...]

Yes!
Geeft PUMP ook route informatie via dat kleine schermpje (die HUD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:32
BJW schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:03:
[...]

Waar haalt hij deze data vandaan? Via OBD dongle? Of uit de app van VW?
PUMP haalt de informatie uit de VW app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

KaiseRRuby schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:14:
[...]

Geeft PUMP ook route informatie via dat kleine schermpje (die HUD)?
Nee. Alleen VW interne navigatie en Apple Kaarten doen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:41

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

4

[ Voor 99% gewijzigd door Hansoverdiep op 04-04-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopkip
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:41
BJW schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Je navigeert dan niet via PUMP? Waarom niet?
PUMP linkte door naar Apple Maps en dan werkt het ook prima met de HUD aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
sopkip schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:25:
[...]

PUMP linkte door naar Apple Maps en dan werkt het ook prima met de HUD aanwijzingen.
Ja, dan zet je de route zo te zien gewoon door naar Apple Maps. Maar dan mis je weer de voordelen van dat PUMP, want het idee is (mijns inziens) dat hij de route aanpast naar jouw rijgedrag. Daarom heeft hij de SoC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ben vorig jaar naar Italie gereden met ABRP + odb dongle, ging vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:20:
[...]

Nee. Alleen VW interne navigatie en Apple Kaarten doen dat.
Waze via Android Auto doet dit anders ook gewoon hoor. Google maps misschien ook, die heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Termy schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:04:
[...]

Waze via Android Auto doet dit anders ook gewoon hoor. Google maps misschien ook, die heb ik nog niet geprobeerd.
Ok, Waze heb ik nog nooit geprobeerd. Google Maps wel, die doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:08:
[...]

Ok, Waze heb ik nog nooit geprobeerd. Google Maps wel, die doet het niet.
Die doet het wel op android.

Op Android: Google maps, ABRP en Waze(wellicht ook andere?)
Op Apple carplay: alleen Apple Maps

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 31-03-2023 05:58 ]

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Avond. Ik heb mijn id3 first plus al sinds eind 2020 en heb nog steeds geen 3.0 gezien.

Zijn er meer die dit hebben?

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:31
Braaaii schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:48:
Avond. Ik heb mijn id3 first plus al sinds eind 2020 en heb nog steeds geen 3.0 gezien.

t2faag in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28
Braaaii schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:48:

Rustig afwachten, komt vanzelf een keer. Tot die tijd lekker door snorren 🛺

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 0x1970
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-12-2024
Vorig jaar naar Italië geweest, met VW navigatie. (4 volwassenen, en 2 fietsen op het rek). Met een beetje hulp van Google maps, als ik sneller en laadstation wilde bezoeken als de id4 zelf wilde.

In Duitsland en Zwitserland is er een snellader bij bijna elk tankstation. En had ik geen specifieke navigatie nodig. Gewoon rijden, en laden zodra ik trek kreeg in koffie. En dat was altijd veel sneller dan dat de batterij leeg raakt. Dat die dan niet de max laadsnelheid haalt, maakt me niets uit. Zo lang kan ik niet zonder koffie en een keer de benen strekken.

In Italië moet je van de snelweg af. En dan worden laadstations tussentijds niet goed getoond in de VW navigatie. Als je helemaal leeg wil rijden geen probleem, maar als je eerder koffie wil, dan is het handig als de bijrijder even kan zoeken in Google maps, en dan geef je dat adres in, in de VW navigatie. De ionity app hebben we ook een keer gebruikt geloof ik. Goede koffie in Italië trouwens.

Ik heb me er allemaal niet teveel van aangetrokken, en ben gewoon gaan rijden. Het is nog steeds gewoon een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
AkroBatik schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:16:
[...]

Die doet het wel op android.

Op Android: Google maps en Waze
Op Apple carplay: alleen Apple Maps
Op Android doet ook ABRP het, nog wel meer apps denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KaiseRRuby schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:14:
[...]

Op Android doet ook ABRP het, nog wel meer apps denk ik.
Aangepast. Heb geen Android.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

0x1970 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:30:
[...]

Vorig jaar naar Italië geweest, met VW navigatie. (4 volwassenen, en 2 fietsen op het rek). Met een beetje hulp van Google maps, als ik sneller en laadstation wilde bezoeken als de id4 zelf wilde.

In Duitsland en Zwitserland is er een snellader bij bijna elk tankstation. En had ik geen specifieke navigatie nodig. Gewoon rijden, en laden zodra ik trek kreeg in koffie. En dat was altijd veel sneller dan dat de batterij leeg raakt. Dat die dan niet de max laadsnelheid haalt, maakt me niets uit. Zo lang kan ik niet zonder koffie en een keer de benen strekken.

In Italië moet je van de snelweg af. En dan worden laadstations tussentijds niet goed getoond in de VW navigatie. Als je helemaal leeg wil rijden geen probleem, maar als je eerder koffie wil, dan is het handig als de bijrijder even kan zoeken in Google maps, en dan geef je dat adres in, in de VW navigatie. De ionity app hebben we ook een keer gebruikt geloof ik. Goede koffie in Italië trouwens.

Ik heb me er allemaal niet teveel van aangetrokken, en ben gewoon gaan rijden. Het is nog steeds gewoon een auto.
Ik gebruik deze app daarvoor: https://apps.apple.com/nl...obility/id1232210521?l=en

Die laat zien welke (snel)laders er op jouw route liggen tussen jezelf en je bestemming. Ik mis die optie in veel apps; ik moet NU plassen/eten/koffie/rusten, geef me de beste optie met die voorziening, ongeacht het voorheen optimale scenario.

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kvaa
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-05 21:32
Eerste vermoedelijk software-gerelateerd probleem met de ID4
Bepaalde instellingen komen altijd terug naar hun oude setting na een lange stop bv.:
- Stuurverwarming gaat altijd aan , ook al zet ik die optie om automatisch aan te gaan telkens uit in het menu.
- Kleur LEDS binnen gaan altijd terug naar wit, ook al zet ik die elke keer naar blauw
raar
Nog iemand dit fenomeen of een oplossing?
Ben het beetje beu elke keer die stuurverwarming uit te zetten, dat licht verander ik al niet meer...

[ Voor 4% gewijzigd door kvaa op 31-03-2023 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28
Dat is al vaker langsgekomen volgens mij. Laat even weten welke software versie je hebt dat is gemakkelijker voor de mede forummers.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 08:14
Id3 terug!! Sos module en parkeersensor gefixt. Leenauto was de t-roc.

Wat. Een. Verschil.

Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hier de auto ook weer terug. Ik heb nog niet kunnen controleren of de banden idd teruggeplaatst zijn zoals ik wilde (dus voor/achter wisselen) maar ik merk iig geen trilling of ander probleem. So far so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
kvaa schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:02:
Eerste vermoedelijk software-gerelateerd probleem met de ID4
Bepaalde instellingen komen altijd terug naar hun oude setting na een lange stop bv.:
- Stuurverwarming gaat altijd aan , ook al zet ik die optie om automatisch aan te gaan telkens uit in het menu.
- Kleur LEDS binnen gaan altijd terug naar wit, ook al zet ik die elke keer naar blauw
raar
Nog iemand dit fenomeen of een oplossing?
Ben het beetje beu elke keer die stuurverwarming uit te zetten, dat licht verander ik al niet meer...
Hier hetzelfde met een id3(3.2) v.w.b. kleur LEDS binnen. Las hier in dit topic dat je in de app bij "instellingen -> Mobiele onlinediensten -> Personalisering" uit moet zetten. Dit heeft enigszins geholpen. De momenten dat ik de id3 aantref met witte LEDS is een stuk minder, maar zeker niet helemaal weg.

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:45
Waarom werkt de live koppeling binnen ABRP niet met onze Id4?
Middels Tronity kun je blijkbaar via de VW app hem je verbruik laten uitlezen. Bij mij blijft hij in een loop zitten zodra ik mijn account probeer te koppelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NWA

NWA

Heb ook weer wat nieuws. De auto vond vandaag het nodig om op de snelweg een noodstop te proberen omdat het systeem iets registreerde.
Het was een beetje regenachtig, en ik had een minuut of 5 ervoor al een spookmeldinkje gehad. Maar er werd geen echte ingreep gedaan, maar wel de rode balk en de pieptoon. Er was werkelijk niets aan de hand, en het systeem vond dat het moment erop dat blijkbaar ook en we konden door, ik had de voet al wel op het gaspedaal staan om "door de melding heen te drukken". So far so good.

Tot ik even later weer hetzelfde kreeg, ook nu weer de rode balk en de pieptoon, maar de auto hield ook daadwerkelijk even heel kort in. Omdat ik daarvoor al hetzelfde had gehad, drukte ik vrij automatisch het pedaal weer in, en dat herstelde het weer. Ik weet dus niet zeker of er ook echt een noodstop zou volgen, tot zo ver kwam het niet, maar ik hoorde wel heel kort wat metalige klachten en tegenwerpingen uit de ophanging komen.
Toch best geschrokken, reed 100 en het was druk. Dan wil je dit toch niet hebben. Ook verder niet echt een aanleiding, het was grijs weer, wel wat waterspray, maar niet echt schaduwwerkingen die wel eens het systeem kunnen triggeren (onder een brug door rijden wil wel eens een reactie geven bijvoorbeeld).
Het enige dat ik kan bedenken, is dat ik reed achter een busje met een trailer, met een opgetrokken hek/oprijplaat met zo'n raster patroon.
Misschien gaf dat met dit weer wat rare echo's in de radar?
Verder in de rit geen issues. De auto rijd geweldig! Maar misschien toch eens bellen met de dealer hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:35
0re0 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:50:
Waarom werkt de live koppeling binnen ABRP niet met onze Id4?
Middels Tronity kun je blijkbaar via de VW app hem je verbruik laten uitlezen. Bij mij blijft hij in een loop zitten zodra ik mijn account probeer te koppelen
@0re0 Ik had ook problemen met het koppelen van ABRP via Tronity voor live data. Het lijkt er op dat de password-format check via ABPR van je Tronity account strenger is dan die van Tronity zelf, als je goed kijkt wordt dat ook heel kort getoond. Ik heb in Tronity vervolgens mijn wachtwoord langer gemaakt en een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en vreemde tekens gebruikt. Toen werkte de koppeling prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Termy schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:20:
Hier de auto ook weer terug. Ik heb nog niet kunnen controleren of de banden idd teruggeplaatst zijn zoals ik wilde (dus voor/achter wisselen) maar ik merk iig geen trilling of ander probleem. So far so good.
Vandaag even gecheckt en de banden zitten idd omgedraaid zoals gevraagd en geen centje pijn in bochten of op hoge snelheid of combinatie daarvan. Althans, ik merk niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 12:03
Hansoverdiep schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:21:
n.a.v. vraag over de app Wagenservice die het in mijn ID.4 niet doet krijg ik onderstaand antwoord:

Beste Hans Overdiep,

Naar aanleiding van eerdere communicatie aangaande uw Volkswagen ID.4 sturen wij u deze email.

Wij hebben zojuist een terugkoppeling van ons technisch team ontvangen. Zij geven aan dat de Wagenservice app pas gebruikt kan worden vanaf ID.Software 3.1. Op dit moment heeft u softwareversie 3.0.

Zodra de update naar 3.1 beschikbaar is en u heeft deze geïnstalleerd zult u de app kunnen beginnen te gebruiken.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag.

Onze medewerkers staan altijd voor u klaar op telefoonnummer 0800 0200 453.

Informeer de support medewerker ook het casenummer 1795788, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.

We wensen u altijd een veilige reis met uw Volkswagen ID.4.

Uw team van Volkswagen
Vaag... Ik heb 3.0 in mijn ID.4 (uit 2021) en daar werkt het wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abze
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-01 09:13
Hetzelfde hier, sinds 3 weken een ID.5. Alleen maar infotainment en app problemen. Eerst wilde de auto niet aanmelden. Na een week werd dit door de dealer opgelost. Vervolgens werkt de WeConnect app niet en WeCharge (aangemeld) niet zichtbaar in de app maar wel in de auto. Telkens instellingen opnieuw instellen. Laden door de auto van 80 100 % gezet? E.e.a weer handmatig teruggezet. Nu werkt het spraakbediening niet meer. Weer naar de dealer. Fijne auto maar de software is wel wat onbetrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:41

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@N0EL inderdaad vreemd, mijn ID.4 is van juli 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 12:03
Hansoverdiep schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:12:
@N0EL inderdaad vreemd, mijn ID.4 is van juli 2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wooSlG8gnUY8dIGTVPe1Zg1Zhjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFtecJF8lNWRSk7mfcsjYIM6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZlZrWgqb8w-zb4r37MU3KljUKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63V8Wvy8flNJPDJJrODmgVeB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOYEprUAsY7EWZ8sFQfmN-1lXnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GP2c0UPn4cFdu90fI8H0vBpX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLNsaYNj_MloBllTlO4sU1kxsBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8IJbb6beSKmA9jyktPH8sqL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3ClO3wZhPDAJR4CEWHObEyRoDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXqz3U0SvZj4dFoLhulMUKzi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryxoFXKfWQH3KetROCTQtIfokVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88UBDdpZ5qmHBR52EcEsJFIv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8xEVIOvsm9GzQMA3kGIfNVnv04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQghqe6VtynKGqX39TIal58I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1D9kgKmfGkkEwYEhKY5zHugF5DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJ8Z4576VoQ1C17jOYDVW9ZC.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 269 ... 372 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.