Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 268 ... 371 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
@Deurstopper Ja dat ervaar ik ook. Het is niet alsof de auto dan rustig stil gaat staan, nee, hij moet dan per se zo abrupt remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:19:
@Deurstopper Ja dat ervaar ik ook. Het is niet alsof de auto dan rustig stil gaat staan, nee, hij moet dan per se zo abrupt remmen.
Idd, gefrustreerd als in 'bekijk het maar lekker' :D

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Deurstopper schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:16:
Vandaag tijdens filerijden het volgende meegemaakt. Als je met acc op je voorligger aanhaakt en stapvoets rijdt zal de auto uiteindelijk automatisch remmen/stilstaan wanneer je voorligger remt of stilstaat. Als deze voorligger kort daarna +/- 20cm. doorrolt, dan merk ik dat de acc een soort van 'gefrustreerd' raakt en met een hort en stoot de acc functie beëindigd binnen 10 seconden. Gebeurde bij dezelfde voorligger 3x achter elkaar.
Zijn er hier meer die dit hebben ervaren?
Heb ik met enige regelmaat, maar niet 3x achter elkaar. Id3 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
IvoB schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:00:
[...]

Zit er niet op. Al eens berekend hoeveel energie het kost om een accu van een ID.x op te warmen? De 77Kwh netto accu weegt 500 kg. De vuistregel is 0,2Kwh/kg, dus dat is 82 * 5 voor alleen de (bruto) accucellen. De rest is elektronica en behuizing.
Hoe kun je stellen dat het 0,2 kWh/kg is? Is toch ook afhankelijk van de buitentemperatuur (aannemend dat de accu wordt verwarmd tot een bepaalde temperatuur en niet een vaste delta tov de buitentemperatuur)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:41
@Deurstopper @tiguan @SiNaga
Je zou eens kijken of je, wanneer de auto weer zo reageert, Auto Hold uit kunt zetten.
Wat Ik vermoed is dat Auto Hold geactiveerd wordt zodra je stil staat achter je voorganger. Op het moment dat deze weer gaat rijden moet je auto eerst Auto Hold uitzetten alvorens weg te kunnen rijden. Mogelijk zit daar een hickup waardoor de auto wel wil maar nog niet kan ofzo..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 22:57
Ik heb autohold al uitstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-05 16:46

IvoB

Prutst er rustig op los

SiNaga schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:26:
[...]

Hoe kun je stellen dat het 0,2 kWh/kg is? Is toch ook afhankelijk van de buitentemperatuur (aannemend dat de accu wordt verwarmd tot een bepaalde temperatuur en niet een vaste delta tov de buitentemperatuur)
Dat is de energiedichtheid van de Li-ion cellen die nu haalbaar is. De soortelijke warmte is mij niet bekend. Het hoofdbestanddeel lijkt mij Lithium natuurlijk, dus er moet iets over te zeggen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
De gekkigheid begint nu ook bij VW.
In de Duitse configurator van de nieuwe ID.3 kun je een aantal opties als maandelijks of jaarlijks abonnement nemen…

ACC bijvoorbeeld kost dan € 9,50 per maand…. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biEh3jbhedagYYlfe9jBJS2pQLQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gyCHxrBhw9xTw8trZ3xzpk2M.jpg?f=user_large

Volgende stap: alleen nog abonnementen?

[ Voor 4% gewijzigd door KrlGl op 23-03-2023 21:26 ]

Lynk&co 02 software 1.1.1 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ro ofzo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:08:
[...]

Nieuwe wagens die met 3.0 de fabriek hebben verlaten worden via OTA ook al naar 3.1 en 3.2 overgezet.
Waar haal je die info vandaan eigenlijk? Er wordt voor zover mij bekend nog helemaal niet OTA geupdate van 3.0 naar 3.1 en hoger. Was t maar waar

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

KrlGl schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:26:
Het is bijna 1 april he, maar Duitsers maken geen grappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KaiseRRuby schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:09:
[...]

Heb je daar een bron voor? Tijdje geleden vroeg ik het hier en toen werd gezegd van wel.
Ik heb helaas nog geen bron(of ervaring) gevonden dat dit wél gebeurt. Volgens mij heeft vw ook wel eens zelf gezegd dat dit het geval is maar zou daar geen bron van hebben.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 15:36
Wilde schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:39:
[...]

Waar haal je die info vandaan eigenlijk? Er wordt voor zover mij bekend nog helemaal niet OTA geupdate van 3.0 naar 3.1 en hoger. Was t maar waar
Mijn ID.5 kwam met 3.1 bij de dealer vandaan en er stond meteen een OTA update klaar naar 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 00:45:
[...]

Mijn ID.5 kwam met 3.1 bij de dealer vandaan en er stond meteen een OTA update klaar naar 3.2.
Dank je, maar we hebben het specifiek over 3.0 af fabriek > 3.1/3.2

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 18:35

Freakie1NL

Grote Baas

Zo werden in 2022 zo’n 92.000 particulier geregistreerde VW’s direct ingeruild voor een nieuwe auto. Daarvan wist VW in 49,4 procent van de gevallen de klanten opnieuw van het merk te overtuigen – dat zijn ongeveer 46.000 auto’s. Gemiddeld is de merkloyaliteit in Duitsland de afgelopen jaren aanzienlijk gedaald. Was het in 2010 nog gemiddeld 54 procent, in 2022 bleef slechts 46 procent van alle klanten trouw. ,Dat komt door de elektrische auto’’, legt Odinius uit. ,,Deze zouden merken in staat stellen om snel nieuwe klanten te winnen, omdat klanten vaak niet terechtkunnen voor een elektrisch model bij hun vorige merken.’’

In het geval van de ID.3 komt dit inderdaad door de elektrische auto _O- . Eerste keer VW maar ook direct laatste keer VW.

https://www.ad.nl/auto/de...duits-onderzoek~a29ed56e/

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
In de Duitse configurator van de nieuwe ID.3 kun je een aantal opties als maandelijks of jaarlijks abonnement nemen…

ACC bijvoorbeeld kost dan € 9,50 per maand…. |:(

[Afbeelding]

Dit zou wel kunnen werken als de prijzen logischer zouden zijn.
Dus als de aanschaf prijs hoger zou liggen (of de jaarlijkse prijs lager.. hoe je wilt) dan zou het voor de leasewereld een uitkomst zijn. Je catalogusprijs is dan namelijk lager, dus je bijtelling ook.
Als je dan een abbo neemt op ACC en je bent dan in je leasetermijn van 4 jaar goedkoper uit (en dan bedoel ik iets meer dan 5 euro totaal).. dan is het dus niet eens zo'n gek idee.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 14:00
......

You will own nothing! Welke % van nieuwe auto's betreffen zakelijke-, prive-lease of misschien huur? Die gebruikers betalen toch ook de hele auto voor het gebruik, zonder het daadwerkelijk te bezitten?

Ik denk dat er toch wel wederzijdse voordelen aan zitten. Je kan als klant een functie ook gewoon kopen (of hij zit misschien al in een pakket), dan kijk je in de derde kolom wat het kost en vink je dat aan bij het bestellen. In de productie kunnen ze meer eenheidsworst produceren en het uiteindelijke product in detail naar klantwens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
DonJunior schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:11:
[...]

Dit zou wel kunnen werken als de prijzen logischer zouden zijn.
Dus als de aanschaf prijs hoger zou liggen (of de jaarlijkse prijs lager.. hoe je wilt) dan zou het voor de leasewereld een uitkomst zijn. Je catalogusprijs is dan namelijk lager, dus je bijtelling ook.
Als je dan een abbo neemt op ACC en je bent dan in je leasetermijn van 4 jaar goedkoper uit (en dan bedoel ik iets meer dan 5 euro totaal).. dan is het dus niet eens zo'n gek idee.
Of andersom: je koopt en rijd een "kale" auto, vlak voor je hem wegdoet, neem je een maandabonnement op alle mogelijke opties. Je zet deze "dikke" auto voor een "dikke" prijs te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
kisik schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:19:
[...]

Of andersom: je koopt en rijd een "kale" auto, vlak voor je hem wegdoet, neem je een maandabonnement op alle mogelijke opties. Je zet deze "dikke" auto voor een "dikke" prijs te koop.
Dat riekt meer naar oplichting maar okee.. :|

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
AkroBatik schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 00:16:
[...]

Ik heb helaas nog geen bron(of ervaring) gevonden dat dit wél gebeurt. Volgens mij heeft vw ook wel eens zelf gezegd dat dit het geval is maar zou daar geen bron van hebben.
Zie beneden. Deze goede man heeft dit via OBD gecontroleerd, niet gestuurd. Ikzelf heb ook 3.2 en heb nog maar 2 keer moeten snelladen, maar haalde iedere keer van begin 125kW. De laatste keer was 25 Februari om 21h30 bij Aachener Land aan een Ionity lader bij een buiten temperatuur van +/-1°C na 130km autobahn tegen +/-120Km/h. Ik had hier naartoe genavigeerd via de navi van de wagen en niet via google maps... Hier had ik onmiddellijk de 125kW.
Polo_Maniac schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Volgens deze link wel:

https://www.facebook.com/...rmalink/1129608807715464/

Zelf heb ik dit nog niet gecontroleerd via OBD, maar heb ook nog maar 2 keer moeten snelladen en haalde dadelijk snelheden van +/-120kW. (laatste keer was na +1u autobahn en buitentemperatuur van rond het vriespunt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPYjtbQOMdFkkuEGaydgcriGkEM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D2H6l5sDhChpHzZwxhlvGAEH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
DonJunior schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Dat riekt meer naar oplichting maar okee.. :|
Bij wijzen van spreken dan he. Ik denk dat de abonnementen aan een gebruiker via het We-connect ID zullen worden geregeld. Maar de auto kan als 2e hands wel verkocht worden met door de nieuwe gebruiker te kiezen "opties". Moet alleen de software wel een keer stabiel worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 19:47
Ik zie het al gebeuren: Midden in de zomer zit je in het bloedhete Frankrijk, je wil de airco inschakelen maar helaas het werkt niet want de VW-Connect app heeft een storing... 7(8)7

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Polo_Maniac schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:35:
[...]

Zie beneden. Deze goede man heeft dit via OBD gecontroleerd, niet gestuurd. Ikzelf heb ook 3.2 en heb nog maar 2 keer moeten snelladen, maar haalde iedere keer van begin 125kW. De laatste keer was 25 Februari om 21h30 bij Aachener Land aan een Ionity lader bij een buiten temperatuur van +/-1°C na 130km autobahn tegen +/-120Km/h. Ik had hier naartoe genavigeerd via de navi van de wagen en niet via google maps... Hier had ik onmiddellijk de 125kW.

[...]

[Afbeelding]
Wellicht is dit wel werkbaar met 3.2 (denk niet dat ik dat ooit ga meemaken..)

Maar met 130kmh en een lege accu haal je die snelheden ook zonder voorverwarming

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

AkroBatik schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:50:
[...]

Maar met 130kmh en een lege accu haal je die snelheden ook zonder voorverwarming
Precies, ooit nog met 2.1 gewoon de max DC laadsnelheid gehaald als aankomst SoC <10% was. Dus heeft niets met voorverwarmen te maken, wel als minstens toen 200 km gereden @ -5c .

Nu een Polestar 2 die kan je laten voorverwarmen en dan haal zelfs rond de 40% SoC aankomt al de max DC laadsnelheid.

Ergo met een vrijwel lege accu aankomen zegt niets over voorverwarmen. Pas bij hogere accu percentages zegt dit iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik kom er na 1,5 jaar deze week pas achter dat je Travel Assist apart moet activeren 8)7 met het knopje rechtsonder. Maar ik klikte verkeerd en ik zag in het display "Travel Assistent geactiveerd" met een ander icoontje

Nooit gemerkt dat het niet werkte ondanks dat ik wist dat ik het had want de file asssitent deed het gewoon maar blijkbaar is het meer dan dat.

Nou ja zo leer je elke keer weer wat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Freakie1NL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 07:22:
In het geval van de ID.3 komt dit inderdaad door de elektrische auto _O- . Eerste keer VW maar ook direct laatste keer VW.

https://www.ad.nl/auto/de...duits-onderzoek~a29ed56e/
Wat heef je statement met dat onderzoek te maken eigenlijk?

Zelf rij ik al 20 jaar aaneengesloten VAG zonder noemenswaardige problemen (die niet opgelost zijn). Ik verwacht dat bij m'n id.3 niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Gunner schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Zelf rij ik al 20 jaar aaneengesloten VAG zonder noemenswaardige problemen (die niet opgelost zijn). Ik verwacht dat bij m'n id.3 niet anders.
Oh oplossen dat doen ze wel.. het is meer de vraag waar de rekening naar toe gaat. :|

*sowieso

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DonJunior schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Oh oplossen dat doen ze wel.. het is meer de vraag waar de rekening naar toe gaat. :|
Ik vind deze stemming in het topic de laatste tijd wat minder prettig.

Dat niemand hier de auto zou kopen als ze hem niet zakelijk zouden rijden, en hoe kut PON is met garantie is, weten we inmiddels wel en vind ik eigenlijk een beetje beledigend voor diegene die dat wel hebben gedaan.

Laten we het inhoudelijk houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 24-03-2023 10:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Gunner schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Dat niemand hier de auto zou kopen als ze hem niet zakelijk zouden rijden en hoe kut PON is met garantie weten we inmiddels wel.

Wat is hier niet inhoudelijk aan? Ik vind het nogal zorgelijk dat je mensen gedesinformeerd een ID.3 privé laat aanschaffen omdat jij anders de stemming in het topic wat minder prettig vindt.
Sorry maar dat kan ik echt niet over mijn hart verkijgen en ik ben dan liever eerlijk naar de mensen toe die dergelijke vragen stellen. Dat jij alleen maar positieve ervaringen hebt gehad in het verleden, helemaal top natuurlijk. Ik reed voor de ID.3 ook VW tot volle tevredenheid.. daar heeft een huidige (potentiële) koper alleen helemaal niets aan.

Edit naar aanleiding van jouw wijzing achteraf:
Sorry wat?!? Jij bent beledigd omdat ik een andere mening heb over de service van VW inzake de ID.x series?? HOE DAN?! :X

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 24-03-2023 10:12 . Reden: Wijziging naar aanleiding van bron wijzing achteraf. ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gunner schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Sterkte dan. Volgens mij gaat Volkswagen voor de nieuwste modellen over op Android Automotive. Investeringen in het dan obsolete huidige platform zullen minimaal zijn

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Jeroenneman Heb je daar toevallig een bron van? Dat zou wel interessant zijn.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 10:11
DonJunior schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:25:
@Jeroenneman Heb je daar toevallig een bron van? Dat zou wel interessant zijn.
Zie hier: https://www.autoweek.nl/a...lijft-15-jaar-up-to-date/.

Ik ben er ook wel van overtuigd dat oude ID-modellen die niet af-fabriek uitgerust zijn met 3.1+ niet nog een aanvullende update boven 3.0 gaan krijgen. Dit hele debacle heeft VW al veel te veel gekost gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Megalo Thanks. Wel een stap in de goede richting inderdaad.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik

Wen er maar aan:
https://www.volkswagen.nl...utionair-productieproces/

"De auto’s hebben dan vrijwel alles aan boord en klanten kunnen op elk moment gewenste functies ‘on demand’ activeren via het digitale ecosysteem in de auto. Dit gaat de complexiteit van de productie aanzienlijk beperken. “In de toekomst wordt de individuele configuratie van een auto niet langer bepaald door de hardware op het moment van aankoop. In plaats daarvan kunnen klanten op elk gewenst moment functies toevoegen via het digitale ecosysteem in de auto,” besluit Ralf Brandstätter."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
DonJunior schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:32:
@Megalo Thanks. Wel een stap in de goede richting inderdaad.
Als ik dat lees, wordt ik er juist niet geruster op. Ik denk dat de ID-software langzaam aan naar een zijspoor verdwijnt. De vraag is welk pad hier bewandeld gaat worden voor bestaande auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyEnyak
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-05 13:35
kisik schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Wen er maar aan:
https://www.volkswagen.nl...utionair-productieproces/

"De auto’s hebben dan vrijwel alles aan boord en klanten kunnen op elk moment gewenste functies ‘on demand’ activeren via het digitale ecosysteem in de auto. Dit gaat de complexiteit van de productie aanzienlijk beperken. “In de toekomst wordt de individuele configuratie van een auto niet langer bepaald door de hardware op het moment van aankoop. In plaats daarvan kunnen klanten op elk gewenst moment functies toevoegen via het digitale ecosysteem in de auto,” besluit Ralf Brandstätter."
dit is gerelateerd aan de infotainment. alle achterliggende software wordt door Cariad (software tak van volkswagen) geschreven in een al omvattend operating system. je hoeft je geen zorgen te maken dat volkswagen van zijn eigen software afstapt, dat heeft Volkswagen heel duidelijk gemaakt. dat de updates for met name eerst gelanceerde auto's tot nu toe teleurstellend zijn is vervelend. echter de meest recent gelanceerde auto's hebben goede software als ik voor mijn eigen auto met 3.0 spreek iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyEnyak
Overigens verwacht ik wel dat Volkswagen een model start waarbij extra functies gekocht kunnen worden op maandelijkse, jaarlijkse of perpetual basis en waar je dan extra geld voor mag betalen. Daar zitten echter zowel voor de klant als ook voor volkswagen ook voordelen aan. persoonlijk zou ik graag TA bij kopen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

FunkyEnyak schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:23:
persoonlijk zou ik graag TA bij kopen bijvoorbeeld.
Mee eens maar gaat niet lukken zonder Capicatief stuurwiel (KLR), ofterwijl een stuur die doorgeeft of er hand aan zitten. Of een flesje water >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Dat niemand hier de auto zou kopen als ze hem niet zakelijk zouden rijden, en hoe kut PON is met garantie is, weten we inmiddels wel en vind ik eigenlijk een beetje beledigend voor diegene die dat wel hebben gedaan.

Waar slaat dit nou weer op? Juist als je prive rijdt en je bepaalde kosten, zoals vervangend vervoer, zelf moet betalen is het juist essentieel dat je bepaalde zaken mee krijgt.

Genoeg Tweakers in dit topic die een bricked update hadden, of lege 12V batterij of een overige storing die dagen/weken tot wel maanden heeft geduurd. Waarbij VW geen vervangend vervoer verstrekt. De meeste Tweakers die dit in het begin hadden, hadden een leaseauto dus vaak met vervangend vervoer.

Maar juist als er een organisatie is die zo slecht klant gericht is en waarbij je bij aanschaf van een auto van ruim boven de 40K vervolgens ook nog eens per jaar flinke kosten aan een huurauto kwijt bent zou je dat toch juist willen weten.

Wat is daar niet inhoudelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyEnyak
IvoB schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Mee eens maar gaat niet lukken zonder Capicatief stuurwiel (KLR), ofterwijl een stuur die doorgeeft of er hand aan zitten. Of een flesje water >:)
ja die heb ik dan weer wel ;-) - alleen TA niet wat ik erg jammer vind... maar er is een post die suggereerd dat je vanaf nu je auto met of zonder opties kan kopen en in abonnements vorm.. de volgende stap is dat uitrollen naar bestaande modellen en dat kan ik wel waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:04
FunkyEnyak schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:31:
[...]

ja die heb ik dan weer wel ;-) - alleen TA niet wat ik erg jammer vind... maar er is een post die suggereerd dat je vanaf nu je auto met of zonder opties kan kopen en in abonnements vorm.. de volgende stap is dat uitrollen naar bestaande modellen en dat kan ik wel waarderen!
Hoe weet je dat je die hebt dan? want normaal krijg je die alleen in combinatie met TA.
Aan de buitenkant zie je het verschil niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:04

Tarin

Just plain weird.

Gunner schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:20:
Ik kom er na 1,5 jaar deze week pas achter dat je Travel Assist apart moet activeren 8)7 met het knopje rechtsonder. Maar ik klikte verkeerd en ik zag in het display "Travel Assistent geactiveerd" met een ander icoontje

Nooit gemerkt dat het niet werkte ondanks dat ik wist dat ik het had want de file asssitent deed het gewoon maar blijkbaar is het meer dan dat.

Nou ja zo leer je elke keer weer wat.
Met TA aan houdt hij het midden van de rijstrook zelf, zonder TA (met alleen Lane Assist aan dus) 'pingpongt' hij als je niet netjes met de rijstrook meestuurt (om vervolgens te waarschuwen dat je wel moet blijven sturen).
ACC werkt onafhankelijk van TA.
Bij mijn eerste ritje met de ID.4 viel me direct op dat de standaard 'Spurhalteassistent' niet zo mooi werkte als in de Golf 7.5 - daar werkte hij default net zo goed als TA op de ID.4. Na in het Digitale Bordbuch en de bestelbevestiging gekeken te hebben kwam ik op de TA-optie die op het moment van bestellen gelukkig wel in het Assistenzpaket Plus zat (in tegenstelling tot Park Assist Plus, die in Duitsland al minstens anderhalf jaar niet bestaat voor de ID.4).

[ Voor 27% gewijzigd door Tarin op 24-03-2023 13:27 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KaiseRRuby
[...]

Hier sluit ik me heel graag bij aan. Misschien moeten we dit topic splitsen en een apart klaagtopic maken voor de mensen met een VW voorzien van de oude software.

Er is nu een generatie mensen die erg blij is met hun auto en die gewoon specifieke vragen hebben. Maar in elk antwoord wordt wel weer gehint op het feit dat het allemaal slecht is. Kijk alleen maar naar mijn vraag over het voorverwarmen door inzet van de navi.

‘Misschien bij 3.2 maar dat zal ik wel nooit krijgen’

Dan het losse bericht over merkentrouwheid -> puur even VW bashen.

Dan een bericht over dat je op de camping zit en je VW app doet het niet.. net alsof dat voor elk ander willekeurig merk niet zou gelden.

Een random bericht zonder bron dat VW van hun software af zou stappen dus iedereen die nu ene VW koopt zou wel heel dom zijn..

Allemaal negatief en nergens op gebaseerd. Dat maakt dit topic gewoon helemaal niet zo leuk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:39:
[...]

Hier sluit ik me heel graag bij aan. Misschien moeten we dit topic splitsen en een apart klaagtopic maken voor de mensen met een VW voorzien van de oude software.

[..]
Of een VW fanboy topic .. wat je wilt.. :X

Sommige mensne hebben oprecht last van bepaalde zaken, maar dat mag volgens jou dus niet uitgesproken worden want dat moet men maar in een apart klaagtopic doen?
Topics als deze zijn niet alleen om te bespreken wat goed gaat en over hoe mooi de auto is.. maar ook om met elkaar problemen op te lossen en elkaar te helpen met diverse zaken.

Maar eerlijk zijn richting potentiele kopers wordt gezien als klagen en ongefundeerd bashen op VW?
Allemaal negatief en nergens op gebaseerd.
Sorry? Nergens op gebaseerd? Lees jij dezelfde berichten in dit topic of skip je de negatieve ervaringen van anderen voor het gemak maar even? :X

Ik ben het met je eens dat we niet continu VW hoeven te bashen, maar bij normale vragen mogen best oprechten en eerlijke antwoorden worden gegeven. Die hoeven dan echt niet verplaatst te worden naar een apart topic omdat jullie diezelfde ervaring niet delen.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Of een VW fanboy topic .. wat je wilt.. :X

Sommige mensne hebben oprecht last van bepaalde zaken, maar dat mag volgens jou dus niet uitgesproken worden want dat moet men maar in een apart klaagtopic doen?
Topics als deze zijn niet alleen om te bespreken wat goed gaat en over hoe mooi de auto is.. maar ook om met elkaar problemen op te lossen en elkaar te helpen met diverse zaken.

Maar eerlijk zijn richting potentiele kopers wordt gezien als klagen en ongefundeerd bashen op VW?

[...]

Sorry? Nergens op gebaseerd? Lees jij dezelfde berichten in dit topic of skip je de negatieve ervaringen van anderen voor het gemak maar even? :X

Ik ben het met je eens dat we niet continu VW hoeven te bashen, maar bij normale vragen mogen best oprechten en eerlijke antwoorden worden gegeven. Die hoeven dan echt niet verplaatst te worden naar een apart topic omdat jullie diezelfde ervaring niet delen.
Dank dat jij reageert, ik vind jou namelijk typisch iemand die zeer negatief is, heb jij eigenlijk nog wel een Id.3 of was het @FlowDesign die hem heeft verkocht en nog steeds hier negatief komt doen?

Alles wat jij suggereert zeg ik niet. En suggereer ik ook niet.

Er is een batch met ID’s die echt volledig is verkloot door VW. Dat is een feit. Maar op het moment dat er vragen worden gesteld springen de mensen met die slechte ervaringen er bovenop en zijn de antwoorden allemaal negatief. En dat is gewoon niet leuk voor mensen die net een nieuwe auto hebben, enthousiast zijn en graag positief advies willen geven.

Ik geef je ook een voorbeeld over mijn vraag, die niks te maken heeft met slechte of negatieve ervaringen maar een algemene vraag is en ook daar worden die negatieve ervaringen weer bij getrokken.

Dus: wat mij betreft mogen alle ervaringen gedeeld worden maar momenteel heeft de negativiteit de overhand en het zijn repeterende verhalen, dat begint een beetje vervelend te worden.

‘Ja VW heeft beloofd dat…’ nou, mij is helemaal niks beloofd dus wat kan ik daar mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Dank dat jij reageert, ik vind jou namelijk typisch iemand die zeer negatief is,
Wow.. okee.. :X

Sorry dat mijn ervaringen met VW sinds mijn start met de ID.3 negatiever zijn geworden dan toen ik een Golf reed. Het spijt me dat ik die ervaringen hier deel met anderen om een eerlijk beeld te schetsen, ik zal het niet meer doen. :X

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Dank dat jij reageert, ik vind jou namelijk typisch iemand die zeer negatief is, heb jij eigenlijk nog wel een Id.3 of was het @FlowDesign die hem heeft verkocht en nog steeds hier negatief komt doen?

Er is een batch met ID’s die echt volledig is verkloot door VW. Dat is een feit. Maar op het moment dat er vragen worden gesteld springen de mensen met die slechte ervaringen er bovenop en zijn de antwoorden allemaal negatief. En dat is gewoon niet leuk voor mensen die net een nieuwe auto hebben, enthousiast zijn en graag positief advies willen geven.

Ik geef je ook een voorbeeld over mijn vraag, die niks te maken heeft met slechte of negatieve ervaringen maar een algemene vraag is en ook daar worden die negatieve ervaringen weer bij getrokken.

Dus: wat mij betreft mogen alle ervaringen gedeeld worden maar momenteel heeft de negativiteit de overhand en het zijn repeterende verhalen, dat begint een beetje vervelend te worden.

‘Ja VW heeft beloofd dat…’ nou, mij is helemaal niks beloofd dus wat kan ik daar mee.
Zullen wij het niet op de man spelen, maar inhoudelijk houden. Dat was toch het verzoek vanuit een bepaalde hoek.

Als we het inhoudelijk houden dan kan het vaak voorkomen dat er negatieve reacties over de ID.X komen. Daar valt nou eenmaal niets aan te doen.

En wat zou het uitmaken als iemand geen ID.X meer heeft? Ik ben zelf gelukkig verlost van dat ding, en nu heel blij met een ander merk BEV. Ben echter vanwege contact met voormalig collega's nog wel op de hoogte wat er speelt met 'mijn' ID.3 1st. Die zit nog steeds op 2.3 en heeft na 2 jaar nog steeds significante problemen die een prive rijder op kosten zouden brengen, temeer de garantie maar 2 jaar was.

Inhoudelijker valt het niet te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

[...]

Het gaat niet zo zeer om de batch van auto's die "verkloot is". Dat is hoe het is en (blijkbaar) niet te veranderen. Het gaat er meer om hoe VW (en partners) hierover communiceren en valse verwachtingen BLIJVEN scheppen. Daarnaast is het een erg zorgelijke ontwikkeling dat er consumenten opgezadeld worden met de vervolg kosten (vervangend vervoer etc. maar ook daadwerkelijke servicekosten) van terugroepacties of software updates.

Dit is niet wat je mag verwachten van dergelijke auto's. Gelukkig is jouw auto nog in de garantie heb je de meest recent software en ik hoop oprecht dat dit ook zo zal blijven. Helaas zie je dat in de afgelopen jaren erg enthousiaste ID rijders behoorlijk teleurgesteld zijn.

Je vraagt je dan ook wellicht af waarom deze teleurgestelde gebruikers nog steeds dit forum bezoeken? Omdat men graag wil dat het beter wordt, dat er oplossingen komen. Als er dan vragen gesteld worden die honderduizend keer eerder gesteld zijn en wellicht gevonden zouden kunnen worden door een beetje te zoeken in 1000+ pagina's, over zaken die niet of onvoldoende werken, dan kan het inderdaad zijn dat de reacties niet louter positief zijn.

[edit]
Verder snap ik ook dat dit niet leuk is om te horen op een auto waar je waarschijnlijk 18 maanden op hebt moeten wachten, maar helaas wel een realiteit die een grote groep mensen dagelijks meemaken. Nogmaals ik ben erg enthousiast over hoe de auto rijdt, het comfort de ruimte. Helaas niet over de manier hoe volkswagen, geheel tegen mijn eerdere ervaringen, heeft probeert te besparen op kosten op alle mogelijke manieren.

[ Voor 8% gewijzigd door AkroBatik op 24-03-2023 15:40 ]

.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Wow.. okee.. :X

Sorry dat mijn ervaringen met VW sinds mijn start met de ID.3 negatiever zijn geworden dan toen ik een Golf reed. Het spijt me dat ik die ervaringen hier deel met anderen om een eerlijk beeld te schetsen, ik zal het niet meer doen. :X
Je draait enorm om de punten heen die genoemd worden. Dat gaslighten is ook nergens voor nodig.

We zitten op een online forum waar meerdere mensen aangeven dat ze de toon heel negatief vinden. Het is aan jou wat je daar mee doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Freakie1NL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Zullen wij het niet op de man spelen, maar inhoudelijk houden. Dat was toch het verzoek vanuit een bepaalde hoek.

Als we het inhoudelijk houden dan kan het vaak voorkomen dat er negatieve reacties over de ID.X komen. Daar valt nou eenmaal niets aan te doen.

En wat zou het uitmaken als iemand geen ID.X meer heeft? Ik ben zelf gelukkig verlost van dat ding, en nu heel blij met een ander merk BEV. Ben echter vanwege contact met voormalig collega's nog wel op de hoogte wat er speelt met 'mijn' ID.3 1st. Die zit nog steeds op 2.3 en heeft na 2 jaar nog steeds significante problemen die een prive rijder op kosten zouden brengen, temeer de garantie maar 2 jaar was.

Inhoudelijker valt het niet te maken.
Ook nu nog weer even melden hoe slecht het is hè?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
AkroBatik schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Het gaat niet zo zeer om de batch van auto's die "verkloot is". Dat is hoe het is en (blijkbaar) niet te veranderen. Het gaat er meer om hoe VW (en partners) hierover communiceren en valse verwachtingen BLIJVEN scheppen. Daarnaast is het een erg zorgelijke ontwikkeling dat er consumenten opgezadeld worden met de vervolg kosten (vervangend vervoer etc. maar ook daadwerkelijke servicekosten) van terugroepacties of software updates.

Dit is niet wat je mag verwachten van dergelijke auto's. Gelukkig is jouw auto nog in de garantie heb je de meest recent software en ik hoop oprecht dat dit ook zo zal blijven. Helaas zie je dat in de afgelopen jaren erg enthousiaste ID rijders behoorlijk teleurgesteld zijn.

Je vraagt je dan ook wellicht af waarom deze teleurgestelde gebruikers nog steeds dit forum bezoeken? Omdat men graag wil dat het beter wordt, dat er oplossingen komen. Als er dan vragen gesteld worden die honderduizend keer eerder gesteld zijn en wellicht gevonden zouden kunnen worden door een beetje te zoeken in 1000+ pagina's, over zaken die niet of onvoldoende werken, dan kan het inderdaad zijn dat de reacties niet louter positief zijn.

[edit]
Verder snap ik ook dat dit niet leuk is om te horen op een auto waar je waarschijnlijk 18 maanden op hebt moeten wachten, maar helaas wel een realiteit die een grote groep mensen dagelijks meemaken.
Ja, dat mag zeker gezegd worden, maar ik herhaal: het hoeft niet cónstant de tendens van het topic te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Je draait enorm om de punten heen die genoemd worden. Dat gaslighten is ook nergens voor nodig.

We zitten op een online forum waar meerdere mensen aangeven dat ze de toon heel negatief vinden. Het is aan jou wat je daar mee doet.
Ik draai nergens omheen, ik verdraai ook helemaal niets. Dat is het punt. Ik ben gewoon eerlijk met mijn ervaringen, dat wordt duidelijk niet gewaardeerd en men blijft liever een roze bril voorhouden omdat men net een grote aankoop heeft gedaan en liever niet ziet dat deze aankoop niet alleen maar rozengeur en maneschijn is.

Gaslighten (ik moest het even opzoeken)
De werkelijkheid zo overtuigend verdraaien dat iemand uiteindelijk aan zichzelf gaat twijfelen.
Je gaat wel ver met op de man spelen en mij persoonlijk aanvallen vind je niet? Dat lijkt me niet nodig.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DonJunior schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Ik draai nergens omheen, ik verdraai ook helemaal niets. Dat is het punt. Ik ben gewoon eerlijk met mijn ervaringen, dat wordt duidelijk niet gewaardeerd en men blijft liever een roze bril voorhouden omdat men net een grote aankoop heeft gedaan en liever niet ziet dat deze aankoop niet alleen maar rozengeur en maneschijn is.

Gaslighten (ik moest het even opzoeken)
De werkelijkheid zo overtuigend verdraaien dat iemand uiteindelijk aan zichzelf gaat twijfelen.
Je gaat wel ver met op de man spelen en mij persoonlijk aanvallen vind je niet? Dat lijkt me niet nodig.
Echt serieus, ben je nou zo eigenwijs of kun je gewoon niet lezen. Hier zeg je ook allemaal dingen die ik totaal niet zeg, ik kan daar echt niet tegen.

Ál je ervaringen worden gewaardeerd maar het negatieve hoeft niet cónstant de boventoon te voeren.

En dat ‘sorry dat ik eerlijk ben’ en ‘excuses dat mijn ervaringen met VW slechter zijn geworden’ is wel emotionele manipulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

.

[ Voor 99% gewijzigd door Freakie1NL op 24-03-2023 15:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Misschien even een topic warning op de frontpage.

Let op dit topic kan VW fanboys laten schrikken. Kan je er niet tegen dat (voormalig)gebruikers de auto afraden, lees dan niet verder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:43
Kinders kinders.. is het niet welletjes?

Het hoeft niet zwart - wit te zijn, er is genoeg ruimte voor grijs. Iemand die nu een ID.x besteld en standaard 3.2 of 4.0 krijgt (binnenkort), zal nu eenmaal een andere beleving krijgen dan de innovators/early adopters.Die zijn door VW blijkbaar als een soort proefkonijn gebruikt en de communicatie etc kan véél en véél beter. Maar er zullen ook genoeg mensen zijn die wel tevreden zijn en daarbij ook vele die software minder belangrijk vinden. Die gaan nu eenmaal niets op fora plaatsen.. Dus jullie hebben allemaal wel wat gelijk maar vaak worden appelen niet met peren vergeleken en daar volg ik Kaiser wel en beetje; zo schrik je nieuwe kopers die zich proberen te informeren wel wat af. Het is nu 3J geleden dat de eerste wagens uitkwamen.. life goes on. En laat het hier nu ook maar gewoon rustig verdergaan zonder moddergooien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Freakie1NL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:49:
Misschien even een topic warning op de frontpage.

Let op dit topic kan VW fanboys laten schrikken. Kan je er niet tegen dat (voormalig)gebruikers de auto afraden, lees dan niet verder.
Echt waar, niveau kleuterklas hier zeg. Voel je je aangevallen omdat je eens wat kritiek krijgt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
[knip] laat ook maar

.. eens met @Cloclo100 ik ga een biertje pakken en weekend vieren.

[ Voor 81% gewijzigd door DonJunior op 24-03-2023 16:00 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cloclo100 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:57:
Kinders kinders.. is het niet welletjes?

Het hoeft niet zwart - wit te zijn, er is genoeg ruimte voor grijs. Iemand die nu een ID.x besteld en standaard 3.2 of 4.0 krijgt (binnenkort), zal nu eenmaal een andere beleving krijgen dan de innovators/early adopters.Die zijn door VW blijkbaar als een soort proefkonijn gebruikt en de communicatie etc kan véél en véél beter. Maar er zullen ook genoeg mensen zijn die wel tevreden zijn en daarbij ook vele die software minder belangrijk vinden. Die gaan nu eenmaal niets op fora plaatsen.. Dus jullie hebben allemaal wel wat gelijk maar vaak worden appelen niet met peren vergeleken en daar volg ik Kaiser wel en beetje; zo schrik je nieuwe kopers die zich proberen te informeren wel wat af. Het is nu 3J geleden dat de eerste wagens uitkwamen.. life goes on. En laat het hier nu ook maar gewoon rustig verdergaan zonder moddergooien!
Dank. Dit is wat ik wil zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Volgens mij is dit inherent aan ervaringen van mensen: vertrouwen gaat te paard en komt te voet. Met andere woorden we kunnen toch niet ontkennen dat er veel (héél veel) problemen zijn geweest? Ik heb niet het idee dat ik jou ga overtuigen met de waslijst aan problemen van de ID.X serie. Het zou men wel sieren als er ook wat gepost wordt over de goede dingen, maar zo werkt dat helaas: ik heb zelden een topic gezien waar mensen enkel alleen maar mooie bericht over een product plaatsen. Het ID.X product is helaas - in mijn beleving - de slechtste auto die ik tot nu toe heb gehad.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 21:21
Ik heb een ID.4 Pro. Software versie 2.4. De Connect app is zeer beperkt, maar vertelt me wel of mijn auto al opgeladen is of nog even te gaan heeft, en in kan mijn auto op afstand voorverwarmen.

Ja, heel basic, en belachelijk dat VW er anno 2023 niet meer uit weet te halen, maar het is meer dan niks, en ik kan ermee leven.

De VW software is ongetwijfeld slecht, daar hoeven we niet over te discussiëren. Ik gebruik die eigenlijk nooit, ik gebruik Apple Carplay. Als je een Android telefoon hebt, dan gebruik je ongetwijfeld Android Auto. En dat werkt, met soms een connectie-issue (welke op te lossen is met een kabeltje), prima.

Ik geniet van elke km die ik met mijn ID.4 rijd. Wat een vlotte en luxe auto, wat is hij stil! Ik rij 's avonds met 133 km/u over de snelweg en de radio hoeft niet hard te staan om van muziek te genieten. En de kwaliteit van de audio-installatie is erg goed, een stuk beter dan wat ik eerder in Nissan en Volvo heb gehad. En, nogmaals, het motorlawaai is volledig afwezig, en het geluid van de banden en de wind is volgens mij ook stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo_Maniac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
AkroBatik schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:50:
[...]

SoC bij aankomst was +/-15% als ik mij herinner. Dit was gewoon de handigste stop met de minste omleiding.
Snelheid was 120km/h over een afstand van 130km. (dus ongeveer 1u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Cardo schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Volgens mij is dit inherent aan ervaringen van mensen: vertrouwen gaat te paard en komt te voet. Met andere woorden we kunnen toch niet ontkennen dat er veel (héél veel) problemen zijn geweest? Ik heb niet het idee dat ik jou ga overtuigen met de waslijst aan problemen van de ID.X serie. Het zou men wel sieren als er ook wat gepost wordt over de goede dingen, maar zo werkt dat helaas: ik heb zelden een topic gezien waar mensen enkel alleen maar mooie bericht over een product plaatsen. Het ID.X product is helaas - in mijn beleving - de slechtste auto die ik tot nu toe heb gehad.
Wat doet jou denken dat je mij ergens van moet overtuigen dan, dat snap ik niet. Uit welke van mijn posts blijkt dat, want dan kan ik dat rectificeren of er mijn excuses voor aanbieden.

Het ID.X product was bij de 1st editions softwarematig een zeer slecht product. Zodra je richting software 3.1/3.2 gaat is het stukken beter maar nog steeds niet volmaakt. Dat is ook waar ik deze discussie mee ben gestart. Ik ben ook helemaal geen VW fanboi, verre van zelfs.

Maatje van me is autohandelaar, heeft een ID.3 1st staan. Luxe ding trouwens, zit alles op en aan. Maar SW2.1, nooit geupdate. Ik heb hem aangeraden om hem naar de dealer te brengen en proberen naar 3.0 te krijgen als dat mogelijk zou zijn, want dan heb je een USP. Plus dan zadel je een eindgebruiker niet op met de problemen, mocht hij gebricket zijn.

Zo oplossingsgericht kun je er ook in staan ipv enkel dat negatieve. Door bijvoorbeeld een potentiele koper aan te raden: koop enkel met SW3.0. Maar de negativiteit neemt de overhand. Dat is wat ik probeer aan te geven als reactie op iemand anders die dat ook vond.

Laten we proberen ook de goede punten te belichten, hoe moeilijk dat ook is als je een zeer slecht product hebt gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door KaiseRRuby op 24-03-2023 16:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-05 18:43
Ik heb mijn pedalen een leuke upgrade geven met dit setje van Amazon:

https://www.amazon.com/gp...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Zit vooralsnog goed vast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN94WwTB9fYqHHYucuimqU5ecpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awK44M0gJt9FVb3lONuFYcgW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:05:
Ik heb mijn pedalen een leuke upgrade geven met dit setje van Amazon:

https://www.amazon.com/gp...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1

Zit vooralsnog goed vast!

[Afbeelding]
Leuke toevoeging. Makkelijk te plaatsen? Dacht overigens dat deze standaard waren in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:19:
[...]

Wat doet jou denken dat je mij ergens van moet overtuigen dan, dat snap ik niet. Uit welke van mijn posts blijkt dat, want dan kan ik dat rectificeren of er mijn excuses voor aanbieden.

Het ID.X product was bij de 1st editions softwarematig een zeer slecht product. Zodra je richting software 3.1/3.2 gaat is het stukken beter maar nog steeds niet volmaakt. Dat is ook waar ik deze discussie mee ben gestart. Ik ben ook helemaal geen VW fanboi, verre van zelfs.

Maatje van me is autohandelaar, heeft een ID.3 1st staan. Luxe ding trouwens, zit alles op en aan. Maar SW2.1, nooit geupdate. Ik heb hem aangeraden om hem naar de dealer te brengen en proberen naar 3.0 te krijgen als dat mogelijk zou zijn, want dan heb je een USP. Plus dan zadel je een eindgebruiker niet op met de problemen, mocht hij gebricket zijn.

Zo oplossingsgericht kun je er ook in staan ipv enkel dat negatieve. Door bijvoorbeeld een potentiele koper aan te raden: koop enkel met SW3.0. Maar de negativiteit neemt de overhand. Dat is wat ik probeer aan te geven als reactie op iemand anders die dat ook vond.

Laten we proberen ook de goede punten te belichten, hoe moeilijk dat ook is als je een zeer slecht product hebt gekocht.
Zoals gezegd, ben ik blij voor je dat je een nieuwere software versie hebt en hoop ik dat je de updates soepel en in lijn met beloftes blijft ontvangen.

Het advies wat je jouw vriend hebt gegeven werkt helaas niet zo, als dat wel het geval was, zou niemand hier zeuren maar gewoon naar de dealer gaan.

Je geeft aan dat het nog steeds niet volmaakt is. Dat is precies dezelfde instelling als die veel mensen in dit topic hadden, 2 en een half jaar geleden. Helaas is er weinig voortgang geboekt in die tijd.

Opnieuw, ik hoop dat het aan onze auto’s ligt en dat bij jou het wel zonder problemen gaat verlopen. Mocht dat wel zo zijn, weet aan wie je het te danken hebt :+
Polo_Maniac schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:18:
[...]

SoC bij aankomst was +/-15% als ik mij herinner. Dit was gewoon de handigste stop met de minste omleiding.
Snelheid was 120km/h over een afstand van 130km. (dus ongeveer 1u)
Onder 20% zou moeten helpen om een goede snelheid te halen.

Zou je met 30% weggereden zijn en dan met 15% aan de lader met lage temperatuur ga je nooit een hoge snelheid halen.

Hier een interessant filmpje van een bevroren tesla die ook even tijd nodig heeft om te laden:

YouTube: I Deep Froze My Tesla And Immediately Plugged It Into A Supercharger...

[ Voor 16% gewijzigd door AkroBatik op 24-03-2023 18:44 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Freakie1NL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Leuke toevoeging. Makkelijk te plaatsen? Dacht overigens dat deze standaard waren in NL?
Niet op mijn Pro in ieder geval, rempedaal vervang je hem gaspedaal gaat hij over de bestaande heen. klusje van nog geen vijf minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31
[...]

Oh sorry hoor dat je zo'n tere ziel hebt.... Maar mijn ID3 heeft 10 weken! bij de dealer gestaan omdat de 2.4 update niet wilde lukken. Daarbij hebben ze toen 2 keer de ICAS1 en ook nog een keer een motorregelapparaat vervangen. Stel dat dit buiten de garantie was gebeurd en ik zelf voor de kosten op had mogen draaien, dan had ik 'm bij PON of VW zelf het kantoor ingereden. Bij voorkeur bij die hufter van een meneer Pon himself.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:00:
[...]

Dank. Dit is wat ik wil zeggen.
Zeg dát dan. Maar ga niet lopen zeuren over het feit dat mensen hier hun slechte ervaringen willen delen over de modellen die destijds verkocht zijn met software van voor 2.4 of voor 3.x.
Laten we nou alsjeblieft niet gaan ontkennen dat VW er een puinhoop van heeft gemaakt wat betreft de software. Dat geven ze inmiddels ook eindelijk een klein beetje toe en bovendien mocht daarom de hoogste baas 't veld ruimen en daarvoor hebben ze het hoofd softwareontwikkeling ook al eruit geflikkerd.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
FlowDesign schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:56:
[...]

Oh sorry hoor dat je zo'n tere ziel hebt.... Maar mijn ID3 heeft 10 weken! bij de dealer gestaan omdat de 2.4 update niet wilde lukken. Daarbij hebben ze toen 2 keer de ICAS1 en ook nog een keer een motorregelapparaat vervangen. Stel dat dit buiten de garantie was gebeurd en ik zelf voor de kosten op had mogen draaien, dan had ik 'm bij PON of VW zelf het kantoor ingereden. Bij voorkeur bij die hufter van een meneer Pon himself.
Ja, gelijk heb je. Had ik ook gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
FlowDesign schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:01:
[...]

Zeg dát dan. Maar ga niet lopen zeuren over het feit dat mensen hier hun slechte ervaringen willen delen over de modellen die destijds verkocht zijn met software van voor 2.4 of voor 3.x.
Laten we nou alsjeblieft niet gaan ontkennen dat VW er een puinhoop van heeft gemaakt wat betreft de software. Dat geven ze inmiddels ook eindelijk een klein beetje toe en bovendien mocht daarom de hoogste baas 't veld ruimen en daarvoor hebben ze het hoofd softwareontwikkeling ook al eruit geflikkerd.
Dat zeg ik ook, ongeveer 10x. Net zoals het verhaal wat jij nu zegt, ik ook 10x heb gezegd. En ik jou verhaal nu ook voor de 36miljoenste keer heb gehoord. En daar dus nu een beetje klaar mee ben. Komt door mijn tere ziel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Freakie1NL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Volgens mij alleen op de GTX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:14
KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:43:
[...]

Volgens mij alleen op de GTX.
Zit ook op mijn Pro Edition.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-05 23:49
Zitten ook op mijn pro editie (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Misschien onderdeel van een multimedia pakket of dergelijke. Mijne is niet de meest complete omdat hij onder de 45k moest blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

TWFpa2Vs schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:26:
Misschien onderdeel van een multimedia pakket of dergelijke. Mijne is niet de meest complete omdat hij onder de 45k moest blijven.
Het was bij de 1st standaard, maar volgens mij gingen ze dat herintroduceren in de facelift

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zit te kijken in de brochure en op de ID.5 noemen ze het de ‘play/pause’ pedalen. Die zitten inderdaad standaard op elke versie momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ID.4 brochure idd ook standaard, ik heb misschien een tussenmodel of dergelijke. uitgeleverd augustus 2022 maar stond al even in bestelling door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Mijn ID.4 Pro Life (nee, geen Amerikaans politiek statement) uit 2021 heeft ook normale pedalen, geen play en pauze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ben dus overigens mijn eigen vraag aan het testen. Heb navi besteld via de leasemaatschappij (je kunt het bestellen in de shop op je wagen en dan 'vooruitbetaling' kiezen, die bestelling kan de LM betalen en dan kan het in de leaseprijs verwerkt worden).

Mijn vraag is dus, gaat het laden sneller als je naar een snellader navigeert via de ingebouwde navi. Heb twee keer snelladen getest momenteel:

36% 11 graden buiten 61kW
29% 12,5 graden buiten 79kW

Beide keren +/- 100km gereden voor aankomst.

Zodra ik de navi heb vergelijk ik dat met deze cijfers (onder dezelfde omstandigheden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

KaiseRRuby schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:56:
Ben dus overigens mijn eigen vraag aan het testen. Heb navi besteld via de leasemaatschappij (je kunt het bestellen in de shop op je wagen en dan 'vooruitbetaling' kiezen, die bestelling kan de LM betalen en dan kan het in de leaseprijs verwerkt worden).

Mijn vraag is dus, gaat het laden sneller als je naar een snellader navigeert via de ingebouwde navi. Heb twee keer snelladen getest momenteel:

Zodra ik de navi heb vergelijk ik dat met deze cijfers (onder dezelfde omstandigheden).
Let wel op dat, zelfs als navi invloed heeft, het opwarmen best wat tijd kost. Auto's waarvan bekend is dat ze voorverwarmen hebben hier al snel 20-30 minuten voor nodig.

Het aantal kW wat je noemt is dan het start getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Freakie1NL schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:25:
[...]

Let wel op dat, zelfs als navi invloed heeft, het opwarmen best wat tijd kost. Auto's waarvan bekend is dat ze voorverwarmen hebben hier al snel 20-30 minuten voor nodig.

Het aantal kW wat je noemt is dan het start getal?
Ja, goede opmerking, had ik niet aan gedacht. Ik vraag me ook af welke omstandigheden nog meer van invloed zijn voor de prestaties, sowieso het aantal auto's op het laadplein lijkt me, dat was in beide gevallen amper aanwezig.

Het aantal kW is de max die ik haalde bij de laadpalen. Het percentage is hoe vol de batterij was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Dit wordt een erg moeilijk vergelijk. Zonder de accu temperatuur te weten.

De temperatuur van de nacht is bijvoorbeeld haast belangrijker dan de huidige temperatuur; als het ‘s nachts 0 graden is geweest en overdag 12 dan zal je minder snel laden dan dat get 7/8graden ‘s nachts is geweest. Regenwater koelt de accu’s ook, en daarnaast is je start soc te laag, wat fluctuerende waarden zal geven.

Ideaal gezien check je met obdII anders wellicht het verbruik als je stil staat voordat je gaat navigeren en daarna. Hier is namelijk de crux, om sneller te laden zal je eerder moeten laden :)

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
We hebben een ID.3 1st Basic met 3.0.0 software. Dan vraag ik mij ook af of wat ik gister mee gemaakt heb kwa snelladen normaal is. Ik doe dit namelijk bijna nooit, maar de max behaalde snelheid valt me namelijk tegen. Lang verhaal hieronder, maar is vooral die laatste max snelheid normaal?

De situatie:
Gister ochtend van 10-12uur met 105kmh ongeveer 2 uur gereden naar ergens in Duitsland. Met volle accu gestart (al zie je al binnen 5km dat er 3% van de SOC af is) en met ongeveer 30% aangekomen op de plek van bestemming. Daar aan de lader gehangen die met ~6kW ging laden. (geen probleem, idee was hem daar vol te laden) Door omstandigheden toch na `~1,5uur weer naar huis moeten gaan rijden. ondertussen was het ookal 15C buiten. Start nu met 41% SOC. Na een stuk rijden moest er wel even geladen worden, want anders red ik thuis niet. ontussen flink gejojoed tussen de 100 en 130kmh. En dus met ~20% aan een 300kW shell recharge lader gehangen. Hier haalde ik max 86kW.

Verder is het een prima reis auto, al blijft de navigatie van de auto zelf echt een drama. Hij bleef me op de terug weg maar sturen naar een snellader met een rood bolletje ernaast. en de laders die ik al ken en er dus al een paar jaar staan, staan niet in de navigatie. Ook als je heel even van de aangegeven route afwijkt, door bv een parkeerplaats op te rijden. flipte de navigatie helemaal. en dan zet je toch al snel weer google maps aan.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
t2faag schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:23:
We hebben een ID.3 1st Basic met 3.0.0 software. Dan vraag ik mij ook af of wat ik gister mee gemaakt heb kwa snelladen normaal is. Ik doe dit namelijk bijna nooit, maar de max behaalde snelheid valt me namelijk tegen. Lang verhaal hieronder, maar is vooral die laatste max snelheid normaal?

De situatie:
Gister ochtend van 10-12uur met 105kmh ongeveer 2 uur gereden naar ergens in Duitsland. Met volle accu gestart (al zie je al binnen 5km dat er 3% van de SOC af is) en met ongeveer 30% aangekomen op de plek van bestemming. Daar aan de lader gehangen die met ~6kW ging laden. (geen probleem, idee was hem daar vol te laden) Door omstandigheden toch na `~1,5uur weer naar huis moeten gaan rijden. ondertussen was het ookal 15C buiten. Start nu met 41% SOC. Na een stuk rijden moest er wel even geladen worden, want anders red ik thuis niet. ontussen flink gejojoed tussen de 100 en 130kmh. En dus met ~20% aan een 300kW shell recharge lader gehangen. Hier haalde ik max 86kW.

Verder is het een prima reis auto, al blijft de navigatie van de auto zelf echt een drama. Hij bleef me op de terug weg maar sturen naar een snellader met een rood bolletje ernaast. en de laders die ik al ken en er dus al een paar jaar staan, staan niet in de navigatie. Ook als je heel even van de aangegeven route afwijkt, door bv een parkeerplaats op te rijden. flipte de navigatie helemaal. en dan zet je toch al snel weer google maps aan.
Goed om te weten dit qua navigatie. Ga ik goed in de gaten houden. Ik navigeer nu met Apple Maps omdat dit ook in de HUD zit, maar dat is ook een waardeloze navigatie. Stuurde me gisteren dwars door Utrecht Centrum en waar ik af moest slaan, kon het niet. Heeft me een half uur extra gekost.

En wat je zegt qua opladen, dat is wat mij betreft echt het grootste probleem met elektrisch rijden momenteel. Je kunt gewoon nooit een goede inschatting maken hoe lang je moet laden en wat je kunt verwachten.

Je zou theoretisch met xkW kunnen laden maar dat haal je al nooit (zal zag ik weer op Youtube dat iemand boven de max laadsnelheid laadde). Ik zou nog liever naar een gegarandeerde 125kW lader gaan dan naar een potentiele 175kW lader..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

De situatie:

Probeer toch met een wat legere accu aan te komen. Ook de korte tijd tussen stilstand en snelladen zal niet geholpen hebben.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:03

De situatie:

Die laadsnelheid is niet vreemd, voor een hogere laadsnelheid moet je < 10% SOC hebben en het liefst zoveel mogelijk 120 of 130 km/u rijden voor het opwarmen van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:03

Ik denk niet dat jouw auto de accu voorverwarmt als je navigeert naar een snellader, het is een veelgevraagde functie en heb VW er nog niet mee zien adverteren.

Je zou dit wel kunnen testen door met een SOC van 20-40% te navigeren naar een snellader op +-20 minuten rijden als je stilstaat. In het verbruik menu kan je je huidige verbruik zien, dat is normaal bij stilstand zonder accuverwarming tussen de 1 en 2 kW. Bij voorverwarming zal de accu de maximale 6kW gebruiken en ga je minstens richting de 7 kW. Ik denk dat je geen verschil ziet voor en na het navigeren naar een snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De ID.4 heeft een hogere achterbank dan veel andere merken. Heeft iemand hier ervaring met het vervoeren van mensen die slecht ter been zijn op de achterbank en passagiersstoel? Kunnen zij goed zitten en goed uitstappen?

Veel EV's hebben een heel lage (v-vormige) achterbank waar je met omhoogstekende knieen op zit. Die vallen wat mij betreft direct af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Laatst online: 19-05 22:05
ontussen flink gejojoed tussen de 100 en 130kmh. En dus met ~20% aan een 300kW shell recharge lader gehangen. Hier haalde ik max 86kW.
Dat is een nette laadsnelheid. Maximum dat ik al gehaald heb is 93 kW bij een batterij van 8%, na 2 uur rijden aan 120 kmh. Bij 20% haal ik de 80 kW niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Laatst online: 19-05 22:05
Stockbaard schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:12:
[...]

Die laadsnelheid is niet vreemd, voor een hogere laadsnelheid moet je < 10% SOC hebben en het liefst zoveel mogelijk 120 of 130 km/u rijden voor het opwarmen van de accu.
Mijn ervaring is dat de laadsnelheid dan niet zoveel hoger ligt. 93 kW is het maximum dat ik al gehaald heb bij 8% batterij. Dat is slecht 7 kW meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Silhouet schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:22:
[...]

Dat is een nette laadsnelheid. Maximum dat ik al gehaald heb is 93 kW bij een batterij van 8%, na 2 uur rijden aan 120 kmh. Bij 20% haal ik de 80 kW niet.
Zie onder een vergelijk van de hoeveel geladen stroom per 2 minuten. Dit waren 2 laadsessies 1 dag van elkaar met dezelfde lader met vergelijkbare buitentemperatuur van 2/3 graden

Laadsessie 1 was een accu na een half uur snelladen en vervolgens van 66% naar 6% leeggereken @ 130 kmh. (startpercentage = 6%

Laadsessie 2 was 45 minuten 80 wegen met een start percentage van 17%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbY_4Oc3nZQA7PsDFEtfNahiMwg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vZ9kYb8HPvDnUiwAuiMzp0bt.png?f=fotoalbum_large

Je ziet goed dat bij laadsessie 1 de accu al op temperatuur was, terwijl bij sessie 2 deze op temperatuur is gebracht tijdens het laden.

Met een goed warme accu en laag accu lading zou je de opgegeven nummers moeten kunnen halen.

[ Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 26-03-2023 08:33 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
AkroBatik schreef op zondag 26 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Zie onder een vergelijk van de hoeveel geladen stroom per 2 minuten. Dit waren 2 laadsessies 1 dag van elkaar met dezelfde lader met vergelijkbare buitentemperatuur van 2/3 graden

Laadsessie 1 was een accu na een half uur snelladen en vervolgens van 66% naar 6% leeggereken @ 130 kmh. (startpercentage = 6%

Laadsessie 2 was 45 minuten 80 wegen met een start percentage van 17%

[Afbeelding]

Je ziet goed dat bij laadsessie 1 de accu al op temperatuur was, terwijl bij sessie 2 deze op temperatuur is gebracht tijdens het laden.

Met een goed warme accu en laag accu lading zou je de opgegeven nummers moeten kunnen halen.
Als ik dat dit zie: deze kerel haalt 190kW op zijn ID.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja maar dan moet je met een SoC van maximaal 5% en een warme accu bij de laadpaal aankomen, als je dat doet haal je echt wel de 170+ kW op een ID.4 Pro.

Alleen in de praktijk is dat gewoon lastig omdat het niet meer comfortable voelt en ook niet praktisch is, zeker niet in de winter en als het druk is bij veel laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ik222 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:16:
Ja maar dan moet je met een SoC van maximaal 5% en een warme accu bij de laadpaal aankomen, als je dat doet haal je echt wel de 170+ kW op een ID.4 Pro.

Alleen in de praktijk is dat gewoon lastig omdat het niet meer comfortable voelt en ook niet praktisch is, zeker niet in de winter en als het druk is bij veel laders.
Sorry, ik weet dat ik niet te veel mag zeuren over software versies en gebrek aan updates etc.

Maar mijn id.4 first max heeft een piek van 125/130.

[ Voor 19% gewijzigd door AkroBatik op 26-03-2023 09:54 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik vond die max 86kw eigenlijk best laag en dacht dat ondertussem de accu wel warm genoeg zou zijn, maar blijkbaar is 20% nog te vol

Ik heb dus geen idee meer wat ik max zou moeten kunnen halen. De ID.3 1st basic, begon met max 100kw bij verkoop, maar zou opgehoogd zijn met de updates. Alleen geen idee wat nu de max zou moeten zijn bij versie 3.0, want ik heb ook nog nooit de max gehaald

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volgens mij 125 of 130 kW.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Krijg nou wat, ontdek dat er tegenwoordig een widget is van de app, zie rechtsboven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODaNRXaf-5QGgLcIK9ysONqqdgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YmCkz4ojbS8bNSClmk9tW0B2.png?f=fotoalbum_large
We Connect 3.0.7 update van 21 maart.

[ Voor 24% gewijzigd door aardbeix15 op 26-03-2023 22:08 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:14
aardbeix15 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:26:
Krijg nou wat, ontdek dat er tegenwoordig een widget is van de app, zie rechtsboven [Afbeelding]
Cool! Voor iOS ook. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UcCigSg-uXTpjLMUc4QOtev7zo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFcSxoevGHnFg1GtKgPAjOyT.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-05 23:49
aardbeix15 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:26:
Krijg nou wat, ontdek dat er tegenwoordig een widget is van de app, zie rechtsboven
[Afbeelding]
Die is er al een tijdje hoor.
Vanaf versie 2.1.4. voor Android. (ergens half januari)

[ Voor 9% gewijzigd door N0EL op 27-03-2023 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Widgets zijn verre van nieuw. Ik heb mijn ID.4 nu anderhalf jaar, en ik denk dat de WeConnect app zo'n jaar geleden een widget kreeg (iOS).
Pagina: 1 ... 268 ... 371 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.